Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
Houseofdreams schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Nu nog alles afgesproken krijgen, vorige LM wagen moet eerst inspectie ondergaan, voor de nieuwe mag meegenomen worden :)
Geinig. Mijn LM adviseerde me juist om het inleveren te plannen ná het ophalen van de Model3, omdat Tesla nogal eens fouten maakt met de te leveren auto's en ik anders zonder auto zit. Ook ik mag volgende week donderdag langskomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basolic
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2022
onok schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:25:
Zijn er al signalen dat leveringen worden uitgesteld vanwege Carona? Just curious. Ik hoor het graag als die er zijn :P
Hoop het niet, moet hem morgenvroeg ophalen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net SMS-je binnen. Ben 17/3 om 11:00 aan de beurt. oOo
Mooi vóór de lange rit naar familie op de 18de. Kon niet beter.
Dank voor de reacties, suggesties, bootjes volgen _O- etc. etc. in dit draadje aan allen hier.
Heb er van genoten en tot ziens in een ander draadje met (positieve) ervaringen rond de TM3.
:w ;( ook aan onze trouwe Zoë. Toch weer bijna 7 jaar mee gereden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat het Corona virus niet de kade van Amsterdam stil gaat leggen, ik mag morgen om 1300 uur mijn M3 SR+ ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:03
4 maart besteld door de lease maatschappij. Vandaag 13 maart sms gehad voor een levering volgende week vrijdag 20 maart in Amsterdam.

Ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 07:51
RonRef schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:16:
4 maart besteld door de lease maatschappij. Vandaag 13 maart sms gehad voor een levering volgende week vrijdag 20 maart in Amsterdam.

Ben benieuwd ...
Als je dat geregeld krijgt, mag je echt wel een vreugdedansje doen :) Zou mooi zijn... 2 weken. Maar het kan altijd, logica is ver zoek bij Tesla leveringen :)

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:24

ChillPascal

In the end...

ChillPascal schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:12:
Zojuist een belletje had van de LM (Arval) om de leveringsafspraak van maandag 16/03 te bevestigen. De chauffeur van Arval komt ‘m thuis langsbrengen en neemt de voorloopauto weer mee. Happy! oOo
Zojuist gezien dat de auto ook tenaam is gesteld. Kan haast niet meer mis gaan, toch? (Toch?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Vanmiddag een belletje, sms en e-mail gehad. Mag m de 18e ophalen in Amsterdam. Laadpaal wordt pas half April geplaatst dus moet even kijken of ik hem daadwerkelijk ga ophalen. Ook kijken of Athlon mijn huidige lease auto daar wil komen ophalen. Wat zijn de ervaringen met het laten ophalen van de oude lease auto bij het afhalen van je nieuwe Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
vandaag tesla opgehaald. Wat een gedoe. Slechte communicatie tesla en lease maatschappij. Duurde 3 uur voordat ik mijn auto mee kon nemen.

Hoogtepunt: Er lagen overal broodkruimels in de auto, blijkbaar hadden er monteurs/mensen/ weet ik veel wie de auto gebruikt als pauze plek.....tja, nogal wat anders wat ik uit het verleden gewent ben voor het ophalen van een auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 14:08

_PM

_PM schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:05:
Mijn levering van 4-3 moet naar 10-3 (of in mijn geval 12-3 omdat deze eerste datum me niet gaat lukken). Jammer, problemen met RDW kenteken aanvraag. Zou zo eens voor meerdere onder ons kunnen gelden.....
Dit is een problematisch traject geweest, vele malen gebeld (sorry Tesla ;) ) vaak feedback gekregen we zijn ermee bezig... Zelf RDW gebeld, geen aanvraag bekend.... 😢
Vervolgens gelukkig een heel goede medewerker uit Tilburg aan de lijn gekregen, heel adequaat opgepakt en verrassend genoeg (voor ons beide) vandaag op mogen halen ! Ik = blij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aerialqueen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-09-2021
Mijn levering zou eigenlijk volgende week donderdag (19e) geschieden, maar ik heb vanochtend vroeg gebeld met de vraag of het ook vandaag kon (in het licht van de chaos die wellicht gaat ontstaan, en het feit dat mijn hele vakantie van 3 weken is gecanceld). Allemaal geen probleem, ik werd binnen vijf minuten teruggebeld. Ja hoor, levering kon wel om 15.00.

Auto opgehaald, hij stond letterlijk bij de uitgang (was niet lang zoeken) en op wat stickerresten na (wasbenzine will do the trick) helemaal puntgaaf. Wat ben ik blij! Ik heb de hele dag niet kunnen eten van de spanning, hahaha.

Na een kwartiertje rijden deed TACC/Autopilot het ook al. Tip: zet Autosteer ff aan in parkeermodus voordat je wilt weg rijden, want autopilot werkte niet als je al aan het rijden bent, haha. :X

Lekker wezen superchargen in Dordrecht, leuk gepraat met een Model S rijder die me van alles heeft bijgebracht.

Mensen: het is het allemaal waard, van de boten volgen tot dit draadje stalken. Wat een wolk van een auto! _/-\o_

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houseofdreams
Het is hier ineens wel heel rustig, je zou denken dat iedereen zijn M3 al heeft? :)

Hier nog 3 dagen geduld, maar hoe korter naar de leveringsdag zelf, hoe langer elke dag duurt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Houseofdreams schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:52:
Het is hier ineens wel heel rustig, je zou denken dat iedereen zijn M3 al heeft? :)
Iedereen moet eerst even toiletpapier halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cradi
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
De Glovis Captain, de laatste boot van dit kwartaal, waar mijn bestelde auto op staat, komt volgens deze tracklink vanavond aan in Zeebrugge.

Ik ben benieuwd wanneer ik vervolgens bericht krijg over de levering, gezien deze wat onzekere tijden. Één ding is zeker: ik ben er klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
Vorige week sms gehad dat ik hem morgen kan ophalen om 13:30. Regelen zij eigenlijk het kentekenbewijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
TWyk schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Iedereen moet eerst even toiletpapier halen
Wc papier kopen heeft de primaire levensbehoefte overgenomen van boten in de gaten houden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of alle 2019-bestellers onderhand voorzien zijn van een auto of een leverdatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jblok
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-03-2020
ChillPascal schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:02:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of alle 2019-bestellers onderhand voorzien zijn van een auto of een leverdatum?
Hey Goedemorgen,

Ik had de auto op 26-9-19 besteld en afgelopen woensdag (11-3-2020) opgehaald... Eerste 800 km staat er al weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrobat501
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:51
De levering voor mijn model 3 staat voor morgen ingepland, maar ik had nog niet een bevestiging van Athlon ontvangen. Even gebeld, blijkt dat de transporteur een spoedoverleg heeft om te bepalen of de bezorgingen door gaan..ik wacht in spanning af. Wellicht kan ik alsnog de reis naar Amsterdam maken om hem op te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Akrobat501 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:41:
De levering voor mijn model 3 staat voor morgen ingepland, maar ik had nog niet een bevestiging van Athlon ontvangen. Even gebeld, blijkt dat de transporteur een spoedoverleg heeft om te bepalen of de bezorgingen door gaan..ik wacht in spanning af. Wellicht kan ik alsnog de reis naar Amsterdam maken om hem op te halen :P
Ow jeeh... ik moet mijn huidige lease auto laten ophalen door Athlon en heb de uitlevering vd Tesla nu op woensdag staan. Hopelijk komen ze de oude auto dan nog wel ophalen, lijkt me niet de bedoeling dat ik 2 lease auto voor de deur parkeer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 19:41

ooz

Weet iemand of er deze week ook die Tesla taxi's rijden?
Of word het toch bij voorbaat een ubertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
ChillPascal schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:02:
nope nog steeds niet, 19 december besteld. Maar hij zou wel in NL moeten zijn inmiddels. SMSje kan ieder moment komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
ooz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:47:
Weet iemand of er deze week ook die Tesla taxi's rijden?
Of word het toch bij voorbaat een ubertje?
Die rijden niet meer, zou dus een uber pakken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cradi
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Vanochtend is mijn auto zoals gepland op de vaste wal in Zeebrugge gereden, dezelfde dag bericht gekregen voor een leverafspraak 26/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jblaster
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-08-2020
Vanochtend gebeld. Toch eens proberen om de afhaalafspraak naar voren te schuiven voordat de huidige situatie er voor zorgt dat het niet meer lukt. Mijn M3 stond op de Asian King is mij eerder verteld door Tesla en 23-3 de afhaalafspraak (SMS).
De auto zou echter nog in Zeebrugge staan en moet nog op transport naar A'dam en hierdoor kon de afspraak logischerwijs niet naar voren worden gehaald. Alle begrip hiervoor uiteraard, niet geschoten is altijd mis. De originele afspraak van 23-3 blijft aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrobat501
Da_Vinz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Ow jeeh... ik moet mijn huidige lease auto laten ophalen door Athlon en heb de uitlevering vd Tesla nu op woensdag staan. Hopelijk komen ze de oude auto dan nog wel ophalen, lijkt me niet de bedoeling dat ik 2 lease auto voor de deur parkeer 8)
Net een e-mail ontvangen, de levering lijkt gewoon door te gaan! *O*
Neem aan dat het voor jou dan ook goed komt, want bij mij nemen ze ook de oude auto weer mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _t0mster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-04-2024
Akrobat501 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Net een e-mail ontvangen, de levering lijkt gewoon door te gaan! *O*
Neem aan dat het voor jou dan ook goed komt, want bij mij nemen ze ook de oude auto weer mee terug.
Goed om te horen. Ik sta ook voor morgen en heb vanaf vandaag geen vervoer meer
Het zou mij wel heel slecht uitkomen als het word afgeblazen.

SR+ | Black | Black | 19" | Bestelling LM: 05/02 | RN 05/02 | VIN 27/02 | SMS 06/03 | Levering 17/03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Frankrijk gaat in lockdown, zal niet lang duren voor de benelux mee gaat... Zal heel spijtig worden, maar ja, gezondheid gaat toch voor denk ik... En ja, ik wacht ook nog op de M3, normaal woensdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
Nederland gaat niet in lockdown. Dat is zinloos. Heeft de premier net ook bevestigd. We kunnen niet de economie stilleggen voor jaren. Het virus gaat niet meer weg.

Vandaag mijn M3 opgehaald, alles draait nog bij Tesla. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Akrobat501 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:27:
[...]
Gistermiddag op de valreep nog geregeld dat er iemand (geregeld door de LM) de auto voor mij ophaalt en naar mij thuis rijdt. Niet ideaal, maar anders zou ik niet weten hoe ik het moet regelen... Ben nog met Athlon aan het kijken wanneer ze mijn auto thuis kunnen ophalen...
En dan maar hopen dat degene die mijn auto ophaalt dat woensdag nog mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Ik rij inmiddels al een paar maanden in mijn M3 dus ik heb mij al een tijdje niet meer begeven in dit topic. Ik ben wel erg benieuwd of de auto nog steeds in de haven in Amsterdam opgehaald moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrobat501
Sunri5e schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:36:
Ik rij inmiddels al een paar maanden in mijn M3 dus ik heb mij al een tijdje niet meer begeven in dit topic. Ik ben wel erg benieuwd of de auto nog steeds in de haven in Amsterdam opgehaald moet worden?
Mijn tesla app is vanochtend geactiveerd. Hij staat inderdaad op de kade in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Als een van de veteranen ga ik jullie ook verlaten. Gistermiddag is mijn Model 3 bij mij thuis langsbracht.
Succes met het wachten, het is het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
ChillPascal schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:56:
Als een van de veteranen ga ik jullie ook verlaten. Gistermiddag is mijn Model 3 bij mij thuis langsbracht.
Succes met het wachten, het is het waard :)
Gelukkig voor jou, veel veilige km's alvast.... Hier zal het land morgen, een paar uur voor de levering wss wel in lockdown gaan...Geruchten worden steeds groter :(

Het was zooo kortbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _t0mster
Houseofdreams schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Gelukkig voor jou, veel veilige km's alvast.... Hier zal het land morgen, een paar uur voor de levering wss wel in lockdown gaan...Geruchten worden steeds groter :(

Het was zooo kortbij
me2. Ik sta vandaag om 12:00. bij mij is de app nog niet geactiveerd.

SR+ | Black | Black | 19" | Bestelling LM: 05/02 | RN 05/02 | VIN 27/02 | SMS 06/03 | Levering 17/03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Houseofdreams schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Het was zooo kortbij
Ik wil geen discussie starten, maar hoe kom je erbij dat het land in lockdown gaat?
_t0mster schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:07:
[...]

me2. Ik sta vandaag om 12:00. bij mij is de app nog niet geactiveerd.
Dit was bij mij ook pas vlak voor (of na) de 'levering'. De levering van mijn auto stond gepland om 13:00u. Ik kon om 12:45 nog niet in de app. Toen ik tegen 13:30 weer keek reed de auto nog in Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houseofdreams
ChillPascal schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:20:

Ik wil geen discussie starten, maar hoe kom je erbij dat het land in lockdown gaat?
BE voor alle duidelijkheid... Van NL is voorlopig geweten dat ze het (voorlopig alvast) niet gaan doen.

Edit: net info van ons crisiscentrum in BE: lockdown voorlopig nog niet aan de orde, de kans dat de levering doorgaat wordt weer groter :P

[ Voor 20% gewijzigd door Houseofdreams op 17-03-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 19:41

ooz

Vandaag auto opgehaald, alles verliep enorm soepel en rustig.
Wel maar 80km in de batterij zitten als range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akrobat501
Auto is geleverd, alles soepel verlopen!

Chauffeur mocht hem niet door de wasstraat halen alvorens te leveren, dus hij kwam aan onder de vogelpoep :+. Na het werk maar eens een wasbox opzoeken.

Veel succes nog iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerialqueen
ZeldaBKS schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:28:
Vorige week sms gehad dat ik hem morgen kan ophalen om 13:30. Regelen zij eigenlijk het kentekenbewijs?
Ja, ter plekke wordt je tenaamgesteld bij het RDW en een paar dagen later krijg je je kentekencard in de brievenbus. Zo ging het tenminste bij mij.

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Bint schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:
even een hulpvraag met wat te doen: In januari heb ik via de LM een athlon besteld, op 12/2 is deze ook daadwerkelijk besteld, met als opmerking "levering Q4". Dit was een foutje, is bijgesteld en inmiddels is er via werkgever, LM en tesla dit bijgesteld tot "zo snel mogelijk". Nu heb ik al een aantal keer met tesla gebeld.
:
1) er zijn nog auto's met uw configuratie over, maar we kunnen niet koppelen, vanwege de leverdatum in Q4
2) de leverdatum is nog niet bijgewerkt, hou de LM maar in de gaten
3) Uw auto staat gereed om te koppelen! Alleen wilde de medewerker geen VIN koppelen aan mijn auto.

positief nieuws natuurlijk en met een beetje mazzel wordt de auto deze maand nog geleverd als er een VIN wordt gekoppeld (er zijn nog auto's van mijn configuratie op voorraad namelijk), anders wordt het eind mei, begin juni. Dat is net het moment dat mijn vrouw gaat bevallen en we een paar nachtjes ziekenhuis voor de boeg hebben (niets ernstigs verder). Wat zouden jullie doen? Nog een keer bellen en kijken of een andere medewerker wel wil koppelen, of rustig afwachten? FYI: rustig wachten is niet een van mijn beste eigenschappen ;)
update :D. Dinsdag en woensdag nog even gebeld met Tesla. Op woensdag te horen gekregen dat mijn bestelling was vrijgegeven om te koppelen, maar de medewerker wilde helaas geen vrije configuratie aan mijn RN koppelen. Vrijdag nogmaals gebeld en warempel: een VIN gekoppeld! Gisteren een sms gekregen dat mijn auto vrijdag wordt opgehaald door de lease maatschappij, dus ik vermoed dat ik hem volgende week binnenkrijg. De laadpaal komt de 25e, maar helaas heb ik nog maar 1x25A in de meterkast, met een aanvraag voor 3x25A. Enexis heeft vandaag de afspraak ivm corona geannuleerd, dus ik zal de komende periode nog zeer traag laden, maar ach, we hoeven toch niet veel en ver te rijden de komende periode.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onok
Ik heb net een telefoontje gehad: Ik mag m maandag ophalen in Groningen :)
SR+, 19 december besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _t0mster
Akrobat501 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:26:
Auto is geleverd, alles soepel verlopen!

Chauffeur mocht hem niet door de wasstraat halen alvorens te leveren, dus hij kwam aan onder de vogelpoep :+. Na het werk maar eens een wasbox opzoeken.

Veel succes nog iedereen!
Haha, toevallig ook vandaag gehaald en ook onder de vogelpoep ;)

Was binnen 5 minuten weer naar buiten met de auto (ik hoefde geen instructie). Er waren goede voorzorgsmaatregelen getroffen m.b.t. carona. Ze hadden extra tafels voor de balie's gezet met desinfectie zodat je 2 Meter afstand kon houden met de balie medewerker.

En wat een beest hé ;). Helemaal happy.
Vanaf nu mag alles in lockdown ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houseofdreams
_t0mster schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:17:
[...]
Hopelijk grappig bedoeld? Anders toch redelijk ongepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

[...]

Want jij hebt hem nu en de rest boeit niet?
Beetje rare opmerking.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
er zit een knipoog bij he mensen. Geintje moet kunnen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
JamesB009 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:55:
[...]

Want jij hebt hem nu en de rest boeit niet?
Beetje rare opmerking.
Houseofdreams schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Ik heb het even voor jullie opgezocht op de wikipedia "Als ironieteken kwam de knipoog-smiley in gebruik: ;-) " (bron: Wikipedia: Ironieteken

Ironie (uit het Grieks: εἰρωνεία (eirooneia) = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur waarbij dat wat klaarblijkelijk gezegd of getoond wordt, afwijkt van dat wat bedoeld wordt (bron Wikipedia: Ironie)

[ Voor 19% gewijzigd door Tomas_ op 17-03-2020 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
Tomas_ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:02:
[...]

[...]

Ik heb het even voor jullie opgezocht op de wikipedia "Als ironieteken kwam de knipoog-smiley in gebruik: ;-) " (bron: Wikipedia: Ironieteken

Ironie (uit het Grieks: εἰρωνεία (eirooneia) = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur waarbij dat wat klaarblijkelijk gezegd of getoond wordt, afwijkt van dat wat bedoeld wordt (bron Wikipedia: Ironie)
Ik denk dat er nu al veel mensen op de tippen lopen, ik incluis, aangezien ik de krant minuut per minuut opvolg, kwestie van lockdown of niet... Dus ja, smiley of niet, de zenuwen hier staan gespannen...

Moet je ook langs mijn (en de andere mensen hun) kant begrijpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
Houseofdreams schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Ik denk dat er nu al veel mensen op de tippen lopen, ik incluis, aangezien ik de krant minuut per minuut opvolg, kwestie van lockdown of niet... Dus ja, smiley of niet, de zenuwen hier staan gespannen...

Moet je ook langs mijn (en de andere mensen hun) kant begrijpen...
Begrijp ik zeker, laat staan dat je ook nog op een Tesla wacht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _t0mster
Houseofdreams schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Heren.. even voor de duidelijkheid, dit was inderdaad met een knipoog.
Iedereen is gespannen. Bij mij is er wat druk van de schouder dat hij voor de deur staat. Ik heb weken zitten vingersbijten "gaat het nog door"
Ik wenst het uiteraard niemand toe dat er leveringen worden afgemeld mocht het zo ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
_t0mster schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:44:
[...]

Heren.. even voor de duidelijkheid, dit was inderdaad met een knipoog.
Iedereen is gespannen. Bij mij is er wat druk van de schouder dat hij voor de deur staat. Ik heb weken zitten vingersbijten "gaat het nog door"
Ik wenst het uiteraard niemand toe dat er leveringen worden afgemeld mocht het zo ver komen.
Het is dus 99% zover, semi-lockdown vanaf 12u morgen (BE voor alle duidelijkheid), afspraak stond om 16u... Nog een waterkans dat deze levering misschien toch nog kan doorgaan, maar ik reken er alvast niet meer op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akrobat501
[...]

Haha, toevallig ook vandaag gehaald en ook onder de vogelpoep ;)

Was binnen 5 minuten weer naar buiten met de auto (ik hoefde geen instructie). Er waren goede voorzorgsmaatregelen getroffen m.b.t. carona. Ze hadden extra tafels voor de balie's gezet met desinfectie zodat je 2 Meter afstand kon houden met de balie medewerker.

En wat een beest hé ;). Helemaal happy.
Mooi dat Tesla het nog grotendeels onder controle lijkt te hebben zelfs met redelijke drukte als ik de chauffeur mag geloven.
Ze is inderdaad een beest! Wat een acceleratie zeg..en dat nog eens op chill mode. Eerst maar even daar aan wennen en dan door naar maximale performance 8)
Houseofdreams schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Het is dus 99% zover, semi-lockdown vanaf 12u morgen (BE voor alle duidelijkheid), afspraak stond om 16u... Nog een waterkans dat deze levering misschien toch nog kan doorgaan, maar ik reken er alvast niet meer op :(
Dat zou bijzonder zuur zijn..ik hoop op het beste voor je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PASware
Gisteren was het eindelijk zo ver! Hoe een volwassen persoon zich als een kind in een snoepwinkel voelt.

Bijna 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een Model 3 gezien en inmogen zitten ( van You You Xue, een Amerikaan, die een roadtrip door Europa maakte) heb ik kort erna een reservering gemaakt met de gedachte om in 2020 een Model 3 te bezitten.

Toen begon het sparen en verdiepen in al het leuks wat een Model 3 te bieden (met veel dank aan TeslaBjorn) en heb ik in November knoop doorgehakt en er 1 daadwerkelijk besteld: een basis SR+ (wit, zwart interieur en 18 aero wheels).

Gisteren was het zo ver en mocht ik 'm ophalen in haven terminal. Daar aangekomen (via bus/trein/uber) was het rustig en was ik zo aan de beurt. Ik moest nog een kleine 10min wachten op de tenaamstelling en toen mocht ik naar buiten, op zoek naar MIJN Model 3, die bijna vooraan stond.

Alles langsgelopen en op het oog zag die er goed uit, alleen de kofferklep sloot niet lekker. Dit werd ter plaatse meteen verholpen door een vriendelijk medewerker. Toen de app geopend en....de auto werd niet gevonden. Uitloggen en opnieuw inloggen hielp niet dus terug naar de tent voor hulp. Ook daar weer behulpzame werknemers die erachter kwamen dat de auto nog niet volledig aan mij gekoppeld was. Dit was snel verholpen en toen ik eenmaal terug bij de auto was werkte de app ook.

Daarna richting huis gereden alvorens ik eerst naar de Lidl in Huizen ben gereden om te kijken of dat gratis laden nou echt werkt: nee, paal bezet. Terug gereden naar de supercharger in Naarden waar ik nog kort de 116kw aantikte.Daarnaast ook nog de supercharger in Apeldoorn gebruikt .

Later ook nog de Tango HPC in Harderwijk geprobeerd maar dat werd een bijzonder avontuur: op het scherm werd aangegeven dat de noodknop ingedrukt moest worden, maar dat had ik beter niet kunnen doen want toen ging er een alarm af waardoor het hele tank/laadstation plat leek te gaan, een man die stond te tanken kon ook niet meer verder tanken. Geprobeerd te bellen maar niemand nam op (het was al richting 21uur). Het alarm ging na paar minuten er vanzelf weer af, maar van laden kwam het helaas niet meer.

Helaas door corona zullen de roadtrips voorlopig nog niet plaats gaan vinden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerialqueen
PASware schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:34:
Later ook nog de Tango HPC in Harderwijk geprobeerd maar dat werd een bijzonder avontuur: op het scherm werd aangegeven dat de noodknop ingedrukt moest worden, maar dat had ik beter niet kunnen doen want toen ging er een alarm af waardoor het hele tank/laadstation plat leek te gaan, een man die stond te tanken kon ook niet meer verder tanken. Geprobeerd te bellen maar niemand nam op (het was al richting 21uur). Het alarm ging na paar minuten er vanzelf weer af, maar van laden kwam het helaas niet meer.

Helaas door corona zullen de roadtrips voorlopig nog niet plaats gaan vinden :(
In mijn hoofd speelde dit zich af als een komische film. Als het ongepast is om te lachen negeer dan mijn opmerking. ;) Ben toch benieuwd waarom de Tango vraagt om een noodknop in te drukken... misschien iets met overbelasting?

In ieder geval gefeliciteerd, ben blij dat je in deze bizarre tijden ook je M3 mocht ophalen!
Ik kan ook niet rijden ivm thuiswerken maar ik ga er elke dag gewoon even 5 minuten in zitten :9 en weer wat dingen erbij leren. Klein beetje zonneschijn op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Houseofdreams schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Levering gaat dus niet meer door... Nu is het nog hopen dat de M3 daar blijft staan tot na deze periode, zou evengoed kunnen dat ze deze aan iemand anders gaan koppelen, Elon Musk kennende... Ach ja... We zijn nog gezond, da's dan het belangrijkste zeker... Ik ga dit topic wel even niet meer volgen, even geen zin meer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houseofdreams schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Levering gaat dus niet meer door... Nu is het nog hopen dat de M3 daar blijft staan tot na deze periode, zou evengoed kunnen dat ze deze aan iemand anders gaan koppelen, Elon Musk kennende... Ach ja... We zijn nog gezond, da's dan het belangrijkste zeker... Ik ga dit topic wel even niet meer volgen, even geen zin meer in...
Ugh, wat balen is dat zeg. Even aan andere dingen denken inderdaad...Aanstaande vrijdag mag ik in A'dam m'n Tesla ophalen, maar dit maakt me wel zenuwachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polygone
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 15:47
Tesla told to shut down California factory to help fight the coronavirus

https://www.theverge.com/...tory-coronavirus-lockdown

[ Voor 27% gewijzigd door Polygone op 18-03-2020 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
aerialqueen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:39:
[...]

In mijn hoofd speelde dit zich af als een komische film. Als het ongepast is om te lachen negeer dan mijn opmerking. ;) Ben toch benieuwd waarom de Tango vraagt om een noodknop in te drukken... misschien iets met overbelasting?
Op het scherm stond dat noodknop ingedrukt moest worden, kleine 15cm was er een noodknop, nja dan drukken we daar maar op.
Zojuist klantenservice gebeld en die gaan het uitzoeken.
In ieder geval gefeliciteerd, ben blij dat je in deze bizarre tijden ook je M3 mocht ophalen!
Ik kan ook niet rijden ivm thuiswerken maar ik ga er elke dag gewoon even 5 minuten in zitten :9 en weer wat dingen erbij leren. Klein beetje zonneschijn op een dag.
Ja, ben blij dat het nog gelukt is, ik vrees dat het over een aantal weken een ander verhaal is.

Inmiddels al wel een plan voor een 1 daagse roadtrip/uitdaging: elke provincie in Nederland bezoeken binnen 1 dag (en dan bij voorkeur geen snelweg gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Polygone schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:13:
Tesla told to shut down California factory to help fight the coronavirus

https://www.theverge.com/...tory-coronavirus-lockdown
In een moderne autofabriek werken de medewerkers niet dicht naast elkaar. Ze moeten alleen even de pauzes schrappen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Ugh, wat balen is dat zeg. Even aan andere dingen denken inderdaad...Aanstaande vrijdag mag ik in A'dam m'n Tesla ophalen, maar dit maakt me wel zenuwachtig...
Geen paniek .. dit gaat over België. Tenzij de NL-overheid het reizen binnen NL gaat verbieden gaat de uitlevering bij Tesla in Amsterdam gewoon door.

Heb gisteren een Tesla corona update sms gekregen dat alleen de persoon die de auto komt ophalen het Tesla terrein op mag komen. En vandaag een Tesla email met de bevestiging incl kenteken en VIN.

Dus ik sta er positief in dat de M3 vrijdag opgehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Mijn LR AWD zou vandaag rond 14 uur opgehaald worden door een chauffeur. Vanaf ongeveer 13:45 kon ik ineens inloggen in de Tesla App (voorheen kreeg ik de melding dat er geen voertuig was gekoppeld). Ik zie verder niets want 'mobiele toegang is uitgeschakeld'... Ik ga er vanuit dat de auto dan idd is opgepikt ? Of zou dit ook kunnen gebeuren omdat er een afspraak stond voor 14:00 ?

Update: Gister rond 16:15 kwam toch eindelijk de chauffeur aanrijden. Helaas zelf nog niet kunnen rijden want er zat nog maar voor 50 km aan stroom in. En aangezien ik nog geen laadpaal heb (die komt half April) moet ik nu even gebruik maken van een super charger (is 40 km rijden)..

[ Voor 27% gewijzigd door Da_Vinz op 19-03-2020 07:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houseofdreams
Houseofdreams schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Toch nog goed nieuws gehad deze middag, dacht dat alles dicht gegooid ging worden, maar dan ineens toch nog telefoon gekregen dat de afhaling nog snel kon doorgaan!

Wel alles achter "gesloten deuren", niet meer in de toonzaal, maar achteraan in de werkplaats. Tafels gezet, zodat er voldoende afstand was tussen verkopers en klanten, alle formulieren werden bewaard in kluisjes, die je zelf moest openen enz. Perfect volgens de regels van "social distancing"...

Maar bij deze dus, de M3 staat in de garage. We kunnen er nu dan wel niet zoveel mee rijden in deze coronatijden, maar erin zitten en naar kijken, dat helpt :)

Als het hier nog luktte (BE) , zullen de leveringen in NL zeker wel doorgaan, al dan niet in de aangepaste vorm.

Iedereen hier bedankt die zoveel moeite deed om de schepen op te volgen, het was een ervaring :) Laat ons nu ook hopen dat we allemaal die corona ook zo snel mogelijk terug wegkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_Vinz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:09:
Update: Gister rond 16:15 kwam toch eindelijk de chauffeur aanrijden. Helaas zelf nog niet kunnen rijden want er zat nog maar voor 50 km aan stroom in. En aangezien ik nog geen laadpaal heb (die komt half April) moet ik nu even gebruik maken van een super charger (is 40 km rijden)..
Je kunt hem ook even wat bijladen via een stopcontact met de UMC.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Inspired schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:29:
[...]

Je kunt hem ook even wat bijladen via een stopcontact met de UMC.
Heb ik gisteravond ook een paar uur gedaan... maar die kosten kan ik niet declareren... dus wmb geen structurele oplossen. Gisteravond moest omdat ik anders vandaag mogelijk niet bij de SC kom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_Vinz
Houseofdreams schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:19:
[...]

Toch nog goed nieuws gehad deze middag, dacht dat alles dicht gegooid ging worden, maar dan ineens toch nog telefoon gekregen dat de afhaling nog snel kon doorgaan!
Fijn dat dit alles toch nog door heeft kunnen gaan... geniet ervan (ook al is het maar vanuit de garage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_Vinz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:42:
[...]

Heb ik gisteravond ook een paar uur gedaan... maar die kosten kan ik niet declareren... dus wmb geen structurele oplossen. Gisteravond moest omdat ik anders vandaag mogelijk niet bij de SC kom...
Ook geen publieke paal in de buurt? Laadpas zul je al wel hebben denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
Ik ga mijn Model3 vandaag (rond 11:30) ophalen in Amsterdam. Heel benieuwd, in plaats van de "low touch" approach kreeg ik al een SMS dat ze over zijn op een "touch less" overdracht. Erg fijn, ik worstel al sinds augustus vorig jaar met mijn werkgever om er eentje te bestellen, en nu gaat het eindelijk gebeuren. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

PASware schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:25:
[...]

Inmiddels al wel een plan voor een 1 daagse roadtrip/uitdaging: elke provincie in Nederland bezoeken binnen 1 dag (en dan bij voorkeur geen snelweg gebruiken).
Leuke uitdaging! Heb ik in m’n vorige auto ooit gedaan. Elke provincie twee (leuke) geocaches vinden. Was nog best een klus. Toen wel redelijk wat snelweg genomen. Zal de route eens opzoeken. Misschien leuk om met een groepje te doen?

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Inspired schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Ook geen publieke paal in de buurt? Laadpas zul je al wel hebben denk ik?
Geen publieke laadpaal op loopafstand van huis iig... Ja laadpas had ik al van de Volvo D6 hybrid...die gaat vandaag terug naar de LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
doc schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Leuke uitdaging! Heb ik in m’n vorige auto ooit gedaan. Elke provincie twee (leuke) geocaches vinden. Was nog best een klus. Toen wel redelijk wat snelweg genomen. Zal de route eens opzoeken. Misschien leuk om met een groepje te doen?
icm met geocaches, leuk, denk ik (nooit gedaan). Als groep een keer zoiets doen lijkt mij een leuk plan, alleen alle provincies incl geocaching wordt wel een extreem lange dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Een vraag die wss al meerdere keren gesteld is:

Na de levering, wanneer verschijnt je primaire account als je aanmeld op de website? Voorlopig zie ik nog steeds hetzelfde secundaire account. Moet je daar iemand voor contacteren, of gebeurd dat (in normale omstandigheden) automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc_bakker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 21:08
Houseofdreams schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:12:
Een vraag die wss al meerdere keren gesteld is:

Na de levering, wanneer verschijnt je primaire account als je aanmeld op de website? Voorlopig zie ik nog steeds hetzelfde secundaire account. Moet je daar iemand voor contacteren, of gebeurd dat (in normale omstandigheden) automatisch?
Ik heb exact dezelfde vraag. Eergisteren geleverd, app werkt wel maar via de browser heb ik nog steeds een secundair account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Dat heb ik inderdaad ook. Gister deed de app het direct, maar tesla.com account toont niet meer dan mijn naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 14:57
doc schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Leuk, maar doe maar over een paar maanden gezien de huidige perikelen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46

BramT

Rule #1

Zo, ik volg dit topic al een tijdje aangezien ik binnenkort ook bij "de familie" mag. Na wat heen-en-weren met LM's over misschien nog een 2019 model uiteindelijk toch afgelopen vrijdag de bestelling kunnen plaatsen (nieuw 2020, wit, LR, 19").... *O*

Met de huidige virusperikelen en het nieuws dat de fabriek in californië dicht zou gaan zag ik de bui al hangen en was me al aan het voorbereiden op een levering in de herfst of iets dergelijks. -O-

Krijg ik vandaag ineens een mailtje met een RN en of ik 'm volgende week woensdag kan komen ophalen. Mij hoor je niet klagen, maar allejesus val ik nou met m'n neus in de boter of wat? (Heb overigens geen SMS gehad.)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
BramT schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:18:
Zo, ik volg dit topic al een tijdje aangezien ik binnenkort ook bij "de familie" mag. Na wat heen-en-weren met LM's over misschien nog een 2019 model uiteindelijk toch afgelopen vrijdag de bestelling kunnen plaatsen (nieuw 2020, wit, LR, 19").... *O*

Met de huidige virusperikelen en het nieuws dat de fabriek in californië dicht zou gaan zag ik de bui al hangen en was me al aan het voorbereiden op een levering in de herfst of iets dergelijks. -O-

Krijg ik vandaag ineens een mailtje met een RN en of ik 'm volgende week woensdag kan komen ophalen. Mij hoor je niet klagen, maar allejesus val ik nou met m'n neus in de boter of wat? (Heb overigens geen SMS gehad.)
Gewoon geluk dat er nog "overstock" is in het land, van de modellen. En je zal wss niet de laatste zijn, aangezien er in veel landen geen leveringen mogen gebeuren door eventuele (zware) lockdowns, willen ze mss toch nog van hun stocks af (kwartaal sluiten)

Des te meer van de economie dat (op veilige manier) kan blijven draaien, des te minder erg zijn de gevolgen later zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Ja de pagina met "snel leverbaar" staat ook goed vol zo te zien.. dat was een aantal maanden terug wel anders.

Die auto toevoegen aan je Tesla account, is dat iets wat ze bij Tesla doen of moet de LM dat doen? (Sorry als ik vraag naar de bekende weg... ik volg dit hier al een tijdje maar heb deze nog niet voorbij zien komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
BramT schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:37:
Ja de pagina met "snel leverbaar" staat ook goed vol zo te zien.. dat was een aantal maanden terug wel anders.

Die auto toevoegen aan je Tesla account, is dat iets wat ze bij Tesla doen of moet de LM dat doen? (Sorry als ik vraag naar de bekende weg... ik volg dit hier al een tijdje maar heb deze nog niet voorbij zien komen.)
De laatste maanden krijg je als eindgebruiker (bestelling via LM) maar een soort van secundair account te zien, waar op zich niks instaat, behalve dan je contactgegevens.

Ergens na de levering (hoe en wanneer juist weet ik niet, ben ook benieuwd) zal dat secundair account vervangen worden door het primaire account, zodat je zelf alles kan beheren. (wat die "alles" is, kan ik zelf niet zeggen, wegens geen idee :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel leaserijders krijgen geen primair account meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Inspired schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:26:
Veel leaserijders krijgen geen primair account meer.
Nooit? Want hoe zit het dan juist, als je bvb je "abbonement" op de premium services wil verlengen? Kan voor 10€ per maand dacht ik, maar dan moet je dat wel kunnen doen via dat primaire account (?)

Veel vragen daar nog omtrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomboxes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03-2021
Houseofdreams schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:34:
[...]

Nooit? Want hoe zit het dan juist, als je bvb je "abbonement" op de premium services wil verlengen? Kan voor 10€ per maand dacht ik, maar dan moet je dat wel kunnen doen via dat primaire account (?)

Veel vragen daar nog omtrent
Ja dit vroeg ik mij dus ook af.. Maar je abonnement, wat is dat eigenlijk? Mijn auto geeft gewoon LTE aan en ik kan alles streamen, is dat na 30 dagen afgelopen, en zou je dan dus een abonnement moeten afsluiten via je account, maar dat moet dus via de LM lopen?

Of ben ik nu in de war met iets anders, wat zijn die premium services eigenlijk?

SR+ Wit met Aero velgen | Besteld LM: 13/02 | Welcome to Tesla: 13/02 | RN: 20/02 | Mail auto gekoppeld: 04/03 | SMS: 5/3 | Levering: 11/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boomboxes schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Ja dit vroeg ik mij dus ook af.. Maar je abonnement, wat is dat eigenlijk? Mijn auto geeft gewoon LTE aan en ik kan alles streamen, is dat na 30 dagen afgelopen, en zou je dan dus een abonnement moeten afsluiten via je account, maar dat moet dus via de LM lopen?

Of ben ik nu in de war met iets anders, wat zijn die premium services eigenlijk?
Zie; https://www.tesla.com/nl_NL/support/connectivity

Afsluiten kan in Europa nog niet. Dus nog even afwachten hoe je het af kunt sluiten als je geen primair account hebt. Maar daar komt vast een oplossing voor. SR+ heeft nu gewoon premium totdat het abonnement er is. LRs krijgen het een jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Inspired schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:46:
[...]
SR+ heeft nu gewoon premium totdat het abonnement er is.
Waar heb je dat gelezen, ik kijk er blijkbaar over?

Bij een aantal services staat ook een *, wat wil zeggen dat dit ook via wifi kan, dus ik neem aan, in uiterste noodzaak, dat je gewoon op je smartphone een wifi hotspot aanzet en dan daarmee verbind. Ok, alle data gaat dan wel van je abbo af, maar dat was vroeger ook al, toen ik spotify gebruiktte...

Of zijn hier toch nog beperkingen op, op een of andere manier?

[ Voor 44% gewijzigd door Houseofdreams op 20-03-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiderPig
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 14:58
Als je een SR+ nu besteld, heeft ie geen 30 dagen proef op premium connectiviteit meer, deze week door Tesla ook op de website verwijdert. Alleen de LR en P hebben het voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
SpiderPig schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:18:
Als je een SR+ nu besteld, heeft ie geen 30 dagen proef op premium connectiviteit meer, deze week door Tesla ook op de website verwijdert. Alleen de LR en P hebben het voor 1 jaar.
Op de US website dan, want op de nl (BE) versie staat het nog steeds https://www.tesla.com/nl_BE/support/connectivity?redirect=no

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Houseofdreams schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Waar heb je dat gelezen, ik kijk er blijkbaar over?

Bij een aantal services staat ook een *, wat wil zeggen dat dit ook via wifi kan, dus ik neem aan, in uiterste noodzaak, dat je gewoon op je smartphone een wifi hotspot aanzet en dan daarmee verbind. Ok, alle data gaat dan wel van je abbo af, maar dat was vroeger ook al, toen ik spotify gebruiktte...

Of zijn hier toch nog beperkingen op, op een of andere manier?
Sommige zaken kunnen inderdaad via WIFI. Vervelende is wel dat de auto elke keer in drive WIFI uit zet. Dus je moet het dan elke keer als je gaat rijden handmatig weer aanzetten in de auto.
SpiderPig schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:18:
Waar kijk je dan? Ik zie het overal nog staan. Ook op US site. En in NL is het eigenlijk gewoon een trial totdat het abonnement er is. Er zijn SR+ rijders die al maanden met premium rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 20-03-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Volgende week (26/3/2020) mag ik als het goed is mijn Tesla Model 3 Long Range ophalen bij de terminal Amsterdam (als ik de eindfactuur tijdig krijg).

Wat ik met het (deels) lezen van dit forum zie als aandachtspunten zijn:
0) Controleer uitvoering (kleur, interieur, velgen)
1) Controleer altijd de lak
2) Check het interieur op foutjes (naden van de bekleding, dashboard, stuur etc)
3) Check de velgen
4) Check of de laadkabel aanwezig is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqC_3Mp8bruBKnwitX5PUUsnWpg=/f/image/cFEL2CJFgj1nndmov2hpGZDU.png
5) Check dat de keyfobs beide goed werken
6) Zijn de bakjes in de middenconsole goed uitgelijnd

Enkel dingen dit mij niet helemaal duidelijk zijn:
A ) Eerste dag gratis laden bij Supercharger?
B ) Vloermatten, zitten die er wel of niet in?

Klopt bovenstaande nog en/of zijn er nog aanvullingen of andere tips.

[ Voor 5% gewijzigd door LPEspecial op 20-03-2020 11:39 ]

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LPEspecial Ja, op de eerste dag is SuC nog steeds gratis als het goed is. Vloermatten zitten erbij. Alleen geen frunk mat meer.

Er staat ook wel ergens een checklist. Ten aanzien van de laadkabel. Dat plaatje is van de UMC om via een WCD te laden. Je moet ook een losse type 2 laadkabel meekrijgen voor aan een standaard laadpaal.

Btw; die blauwe CEE verloopplug bij de UMC zit er volgens mij niet meer bij tegenwoordig.

Check list; NielsTn in "Het grote Tesla Levering topic" of https://teslamotorsclub.c...ery-checklist-pdf.390501/

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 20-03-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
LPEspecial schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:34:
Volgende week (26/3/2020) mag ik als het goed is mijn Tesla Model 3 Long Range ophalen bij de terminal Amsterdam (als ik de eindfactuur tijdig krijg).

Wat ik met het (deels) lezen van dit forum zie als aandachtspunten zijn:
0) Controleer uitvoering (kleur, interieur, velgen)
1) Controleer altijd de lak
2) Check het interieur op foutjes (naden van de bekleding, dashboard, stuur etc)
3) Check de velgen
4) Check of de laadkabel aanwezig is
[Afbeelding]
5) Check dat de keyfobs beide goed werken
6) Zijn de bakjes in de middenconsole goed uitgelijnd

Enkel dingen dit mij niet helemaal duidelijk zijn:
A ) Eerste dag gratis laden bij Supercharger?
B ) Vloermatten, zitten die er wel of niet in?

Klopt bovenstaande nog en/of zijn er nog aanvullingen of andere tips.
A: Ja
B: Ja, want jij krijgt een LR

Volgens mij wordt die “blauwe camping adapter” tegenwoordig niet meer meegeleverd

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Bint schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:57:
[...]

update :D. Dinsdag en woensdag nog even gebeld met Tesla. Op woensdag te horen gekregen dat mijn bestelling was vrijgegeven om te koppelen, maar de medewerker wilde helaas geen vrije configuratie aan mijn RN koppelen. Vrijdag nogmaals gebeld en warempel: een VIN gekoppeld! Gisteren een sms gekregen dat mijn auto vrijdag wordt opgehaald door de lease maatschappij, dus ik vermoed dat ik hem volgende week binnenkrijg. De laadpaal komt de 25e, maar helaas heb ik nog maar 1x25A in de meterkast, met een aanvraag voor 3x25A. Enexis heeft vandaag de afspraak ivm corona geannuleerd, dus ik zal de komende periode nog zeer traag laden, maar ach, we hoeven toch niet veel en ver te rijden de komende periode.
Update 2: Komende dinsdag wordt de tesla afgeleverd, woensdag krijg ik mijn laadpaal via newMotion, kan niet wachten! Weet iemand of ik met de laadpas van newMotion ook bij de superchargers kan chargen, of is dat echt alleen via Tesla (en ik heb een klein vermoeden dat dit niet het juiste forum is voor deze vraag ;))

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bint schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Update 2: Komende dinsdag wordt de tesla afgeleverd, woensdag krijg ik mijn laadpaal via newMotion, kan niet wachten! Weet iemand of ik met de laadpas van newMotion ook bij de superchargers kan chargen, of is dat echt alleen via Tesla (en ik heb een klein vermoeden dat dit niet het juiste forum is voor deze vraag ;))
SuC werkt zonder laadpas. Komt op je Tesla account als kosten terecht. Leaseplan verrekend de kosten rechtstreeeks met Tesla. Bij andere maatschappijen kan het zijn dat je zelf een CC toe moet voegen en dan declareren. Je kunt in ieder geval tot 150 in de min staan alvorens laden niet meer lukt. Anders even kijken bij je LM of er iets over staat of even navraag doen.

Zie ook; https://www.athlon.com/nl...#faq-laden-zonder-laadpas

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 20-03-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomboxes
Wat betreft het premium verhaal, inderdaad. Er staat op de Tesla site dat premium dus eigenlijk video streamen is, live weergave etc.. Ik heb dat gewoon, terwijl ik een SR+ heb. Dus denk dat het idd totdat we meer weten gewoon premium is?

SR+ Wit met Aero velgen | Besteld LM: 13/02 | Welcome to Tesla: 13/02 | RN: 20/02 | Mail auto gekoppeld: 04/03 | SMS: 5/3 | Levering: 11/3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
boomboxes schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:27:
Wat betreft het premium verhaal, inderdaad. Er staat op de Tesla site dat premium dus eigenlijk video streamen is, live weergave etc.. Ik heb dat gewoon, terwijl ik een SR+ heb. Dus denk dat het idd totdat we meer weten gewoon premium is?
Op de website staat voor 30 dagen na de aankoop. Ik heb nog nergens die melding gelezen "tot dat de abbonementsdienst beschikbaar is"

Ik wordt in deze graag terecht gewezen :) Zou het zeker niet erg vinden, om langer gratis premium te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomboxes
Houseofdreams schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Op de website staat voor 30 dagen na de aankoop. Ik heb nog nergens die melding gelezen "tot dat de abbonementsdienst beschikbaar is"

Ik wordt in deze graag terecht gewezen :) Zou het zeker niet erg vinden, om langer gratis premium te hebben
Euhh, ja nja ik heb nu dus premium want kan overal gwn streamen en live traffic view, maar heb m nog geen 30 dagen. Als dat gepasseerd is kan ik je laten weten of het nog steeds kan, haha 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Houseofdreams schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Die 30 dagen komt meer uit de US. Omdat men daar al wel kan betalen voor premium. Hier in NL blijft het gewoon werken na 30 dagen. Tenminste, ik heb nog niemand gezien waar het stopte na 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

PASware schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:58:
[...]

icm met geocaches, leuk, denk ik (nooit gedaan). Als groep een keer zoiets doen lijkt mij een leuk plan, alleen alle provincies incl geocaching wordt wel een extreem lange dag.
Superchargers plannen waar een cache bij in de buurt ligt :)

Maar ik bedoelde meer de rit. Geocachen is dan optioneel.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
Inspired schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:49:
[...]

Die 30 dagen komt meer uit de US. Omdat men daar al wel kan betalen voor premium. Hier in NL blijft het gewoon werken na 30 dagen. Tenminste, ik heb nog niemand gezien waar het stopte na 30 dagen.
Hmm vreemd, ik dacht dat het niet meer kwam. Ik heb het namelijk helemaal niet. Moet je het zelf ergens activeren? Een collega (met levering in 2019) heeft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Onze wagenpark beheerder heeft donderdagochtend de bestelling gedaan voor mijn model 3 SR+. Wij zitten qua maatschappij bij Leaseplan, maar ik heb nog niets terug gehoord over mijn bestelling van donderdagochtend.

Ik begrijp dat het allemaal wat onzeker is in deze tijd, maar ik weet niet hoe lang het normaal duurt voor er een bevestiging komt van een bestelling. Ik ben pas in september toe aan een nieuwe auto volgens contract, maar ik vraag me af of het nog voor 8% gaat lukken als ik de berichten zo moet geloven.

Zijn er meer mensen die ervaringen met leasemaatschappijen/specifiek Leaseplan hebben als het gaat om bevestigingen?

Verder ook de vraag gesteld over voorraadmodellen, maar dat zal met de huidige situatie helemaal kansloos zijn denk ik voor in september :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Tarz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:10:
Onze wagenpark beheerder heeft donderdagochtend de bestelling gedaan voor mijn model 3 SR+. Wij zitten qua maatschappij bij Leaseplan, maar ik heb nog niets terug gehoord over mijn bestelling van donderdagochtend.

Ik begrijp dat het allemaal wat onzeker is in deze tijd, maar ik weet niet hoe lang het normaal duurt voor er een bevestiging komt van een bestelling. Ik ben pas in september toe aan een nieuwe auto volgens contract, maar ik vraag me af of het nog voor 8% gaat lukken als ik de berichten zo moet geloven.

Zijn er meer mensen die ervaringen met leasemaatschappijen/specifiek Leaseplan hebben als het gaat om bevestigingen?

Verder ook de vraag gesteld over voorraadmodellen, maar dat zal met de huidige situatie helemaal kansloos zijn denk ik voor in september :s
Zie mijn berichtje een stukje terug. Bij mij zat er minder dan 2 weken tussen bestellen en ophalen. Da's dus duidelijk zo'n "snel leverbaar" geval. Ophalen is woensdag a.s., mits ze het land nog heeeeel even open kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerialqueen
Tarz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:10:

Ik had hiervoor geen lease-auto, maar volgens verschillende berichten op het forum en ook mijn ervaring gooide/gooit Leaseplan de bestellingen op een grote stapel. Eens in de zoveel tijd verwerken ze die allemaal, maar ik werd helemaal niet op de hoogte gehouden van de bestelling.
Wanneer je een mailtje krijgt met 'Welcome to Tesla' plus een account invite erbij, dan kan je er zeker van zijn dat de bestelling is gelukt en je een RN hebt gekregen. Zelfs na mijn 'Welcome to Tesla' mail bleef Leaseplan volhouden dat ze geen informatie/RN voor me hadden. In ieder geval heb ik het na een paar keer bellen met LP kunnen achterhalen, en met je RN kan je eventueel informeren bij Tesla zelf.

De grap was dat er allang een VIN aan mijn order was gekoppeld waar ik geen weet van had, dus de verrassing was welkom 8)
Maar wat betreft hoe snel je auto komt, dit is altijd een soort 'loterij' dingetje als ik vele anderen op het forum mag geloven. Sommigen hadden ook precies mijn configuratie en de bestelling zelfs gedaan in Q3/Q4 2019, en ik kreeg hem nota bene nog eerder geleverd. Het is een rare boel. En dat vind ik ook alles behalve eerlijk voor de anderen.
Ik was zelfs zaterdag nog bij de Tesla dealer en de 'Product Specialist' zei ook nog dat het hele bestel- en leverproces heel erg willekeurig is allemaal. Dus als je hem bestelt, gewoon duimen, 5x per dag bidden naar het Westen (want daar zit Elon Musk natuurlijk) en zoals wij allemaal hebben gedaan kansloos die boten blijven traceren, hopend dat jouw VIN erop zit. Ik wens je succes!

Pagina: 1 ... 329 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.