Het is onderhand zo'n beetje de cliche opmerking, maar wauw, wat was dat het wachten waard!
Gister kwam ik 15.00 aan bij de koopman terminal, met een ubertje (8 euro) vanaf Station Sloterdijk. Er was maar 1 wachtende voor mij in de 'tent', met maar twee Tesla medewerkers. Hele vriendelijke vent zei hij ons zou zo helpen. Hij vertelde later dat hij er in de Nov/Dec drukte als uitzendkracht was begonnen en sinds kort voor Tesla zelf werkte.
Binnen een minuut of 5 werden we geholpen en nog eens 10 min later was alles gereed en konden we naar de auto lopen. Ik gok dat er toch wel tegen de 1000 M3's op het terrein stonden. De Tesla medewerker vertelde dat het pas in Maart druk ging worden en dat er grofweg 40 opgehaald zouden worden die dag.
Bij de auto liet hij ons alleen en zei dat we alle tijd moesten nemen en naar voren konden rijden, als we vragen hadden moesten we hem er bij halen. Even de basic instellingen gedaan (stoel, stuur, spiegels) en naar de tent gereden. Daar (ondanks de regen) een inspectie van de auto. Helaas wat lijmresten op het logo op het stuur en twee krasjes buiten (voor bumper en rechts achter). Tesla medewerker er weer bij gehaald en met een lijm oplossend middel het stuur schoongemaakt. Van de schade werd een aantekening gemaakt zodat ik een service request in kon schieten. Toch ook met mijn telefoon van zijn telefoon (waar de schade notitie stond voor het insturen), een foto gemaakt. Daarna weggereden naar de supercharger bij Badhoevedorp, waar gelukkig nog een plekje was.
Vandaag de hele dag rondgereden, en ongelooflijk hoe fijn dat rijdt! Wat een kracht, heerlijke wegligging en de autopilot voelt als een Black Mirror aflevering .
Al met al, wauw! Ik wil nooit meer iets anders.
Voor alle wachtenden, houd nog even vol! En tot in het volgende topic.
Edit: Nog een paar fotootjes van mijn telefoon (voor de regen kwam):
[
Voor 5% gewijzigd door
Aperture op 29-02-2020 20:16
]