Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riiccka
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-08 18:19
RF1000 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:22:
De Glovis Challenge (met mijn LR erop, begin januari besteld, lease) is bijna in Zeebrugge. Vaart daarna door naar Amsterdam wist Tesla mij te vertellen. Daar is dus volgende week weer een afleveringsfeest. Ze pakken het wel anders aan lijkt het. Ik mag van de leasemaatschappij (Athlon) m'n auto daar "wegens slechte ervaringen in december" niet afhalen. Wordt nu thuis afgeleverd, voor evt tekortkomingen moet je je dan melden bij een SeC.
Ja, ik kreeg dezelfde mededeling van Athlon maar ook dat ik de auto mocht laten afleveren op een adres naar keuze. Denk dat ik het adres van de Amsterdamse haven dan maar opgeef, kan ik hem toch zelf ophalen daar en de eerste meters zelf rijden _O-

Edit: ik heb overigens geen informatie dat mijn bestelling op de Challenge staat...

[ Voor 5% gewijzigd door Riiccka op 15-02-2020 09:35 ]

SR+ | Black | Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECBVD
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik ben zeer benieuwd wie allemaal de gelukkige zijn met een auto op de Challenge😁 heeft iemand een idee wanneer ze met SMSjes gaan strooien nadat de boot is gearriveerd?

LR AWD / black / 19" sportvelgen / besteld: 26-01 / RN: 28-01 / VIN: 07-02 / sms/ 02-03 / levering: 10-03 / privé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 19:08
MuadD1b schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:59:
De Grand Mark vaart inmiddels op de eenzame open oceaan. Nog een dagje of 4-5 en dan kunnen we hem weer volgen 😉
Ik kan die hier nochtans gewoon volgen: https://www.localizatodo.com/html5/?sel=MMSI:355029000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:38

ChillPascal

In the end...

ChillPascal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:12:
Zojuist onderstaande sms ontvangen van DeliveryNL;

[...]
Goedemiddag meneer ******. Wij verwachten uw Model 3 in maart te leveren. Als u hierover vragen heeft kunt u ons altijd bellen of e-mailen via deliverynl@tesla.com. Wanneer wij zicht hebben op de levering indicatie ontvangt u van ons bericht. Arval zal uw Tesla in deze periode ophalen en uitleveren. Met vriendelijke groet,
Tesla Delivery
Niemand hier die in de afgelopen weken een soortgelijk bericht heeft ontvangen?

[ Voor 13% gewijzigd door ChillPascal op 15-02-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChillPascal schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Wij hebben afgelopen donderdag een welkoms email ontvangen van Tesla dat ze verwachten begin Maart de auto af te leveren. En dat we per sms door krijgen wat de exacte datum zal zijn.
Bij verdere navraag wist de Tesla medewerker nog wel te vertellen dat onze auto al was aangekomen in Zeebrugge.
Overigens twee dagen ervoor contact met LP gezocht maar zij konden nog niks vertellen en de VIN was ook niet bekend.

[...]

Niemand hier die in de afgelopen weken een soortgelijk bericht heeft ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De Glovis Challenge komt de haven nog niet in. Beetje veel wind?
Dagje extra wachten mensen. Moet kunnen. :O

Nog wat "weetjes" op deze stormachtige dag.
1. Tesla heeft gehele "voorraad" aangesproken om maximaal aan hun Q4 2019 leveringen te kunnen voldoen.
2. Logistiek dat men in een kwartaal eerst de EU in de eerste 2 maanden "uitlevert", daarna west en oostkust in de VS & rest.
3. Ze hun Fremont capaciteit voor de M3 iets downsized om hun Model Y eerder te kunnen starten.
4. Ze verwachten dat de Model Y een grotere vraag zal krijgen dan de nu populaire M3.

Bron:
1. Tesla Welt podcast. Voor diegene die de Duitse taal machtig is een prima bron n.m.m.
2. Tesla Daily podcast. VS podcast.

Hoop dat de M3 voor mij al is gemaakt en onderweg is. (22/1 besteld + RN)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:10:
De Glovis Challenge komt de haven nog niet in. Beetje veel wind?
Dagje extra wachten mensen. Moet kunnen. :O

Nog wat "weetjes" op deze stormachtige dag.
1. Tesla heeft gehele "voorraad" aangesproken om maximaal aan hun Q4 2019 leveringen te kunnen voldoen.
2. Logistiek dat men in een kwartaal eerst de EU in de eerste 2 maanden "uitlevert", daarna west en oostkust in de VS & rest.
3. Ze hun Fremont capaciteit voor de M3 iets downsized om hun Model Y eerder te kunnen starten.
4. Ze verwachten dat de Model Y een grotere vraag zal krijgen dan de nu populaire M3.

Bron:
1. Tesla Welt podcast. Voor diegene die de Duitse taal machtig is een prima bron n.m.m.
2. Tesla Daily podcast. VS podcast.

Hoop dat de M3 voor mij al is gemaakt en onderweg is. (22/1 besteld + RN)
Hopelijk gaat al dat nieuw geweld dat eraan komt (Model Y, Cybertruck) niet voor meer leverproblemen zorgen zoals langere wachttijden. Ze willen volgens mij veel te veel, veel te snel. Wacht bvb met de model Y, tot de fabrieken in China / Duitsland up & running zijn, dan kan je bijna per continent de verschillende modellen leveren, met een veel kortere levertijd. Nu moet 1 fabriek alles doen. Hopelijk weet Elon wat hij doet, want hij staat nu niet bekend om altijd de meest logische beslissingen te nemen :D

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 12:44
Stel ik wil ergens volgend jaar rond deze periode een model 3 ontvangen via de LM. Is er dan een manier om dit echt gegarandeerd in die maand geleverd te krijgen? Ik loop al een tijdje mee in dit topic en de hel van VINs opzoeken, bellen, mailen & bedelen wil ik mijzelf graag besparen. Ik wil gewoon kunnen plannen wanneer ik mijn oude auto voor de nieuwe omruil i.v.m. Vakanties, winterbanden, sneeuwkettingen etc. Met andere woorden ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Dat het in periode van extreme drukte lastig is om een fatsoenlijke levertijd af te geven is niet gek maar ik had verwacht dat het nu 2020 gestart is toch wel iets beter zou gaan. Als ik dit draadje zo doorlees gaat het eigenlijk op dezelfde voet weer verder.

Is wat ik vraag een utopie in de huidige EV markt? Om in de tijd van vandaag besteld morgen geleverd iets te bestellen van 50k+ met levertijd: ‘je hoort t nog wel, ergens in de komende maanden’ voelt als waanzin.

[ Voor 9% gewijzigd door Niltag op 16-02-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
Niltag schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:45:
Is wat ik vraag een utopie in de huidige EV markt? Om in de tijd van vandaag besteld morgen geleverd iets te bestellen van 50k+ met levertijd: ‘je hoort t nog wel, ergens in de komende maanden’ voelt als waanzin.
Zoals het er nu naar uitziet blijft het lastig, maar wie weet wat er gaat veranderen als er ook in Europa geproduceerd wordt straks in Duitsland. Ik heb geen idee hoe lang dat duurt om up and running te krijgen. Ook wordt er straks geproduceerd in China. Ik hoop dat de M3 volgend jaar wel makkelijker leverbaar gaat zijn. Maar voor nu blijft dat gokwerk.

Ik ben het overigens helemaal met je eens, dit hele process voelt als waanzin. Zeker met de 4% garantie die ik van ze kreeg en nu hoor je daar niks meer over. Als je vraagt naar iets van een compensatie word je nog net niet uitgelachen. Wat kost het Tesla nou om een switch 'full auto pilot' aan te zetten als compensatie bijvoorbeeld? De hardware zit er toch al in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:54
Aperture schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Wat kost het Tesla nou om een switch 'full auto pilot' aan te zetten als compensatie bijvoorbeeld? De hardware zit er toch al in. 8)7
Potentieel ruim 6k euro, de kosten voor Tesla zitten niet zozeer in de hardware. Het is goedkoper om een standaard auto te maken waar dit al inzit en dat dit voor ruim 6k euro geactiveerd kan worden.

Kosten voor Tesla zitten met name in de ontwikkeling en software, daar betaal je dus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECBVD
Blijven de schepen voor de haven van Zeebrugge liggen op het moment door storm Dennis? Volgens de kaart is de challenge rondjes aan het varen en nog niet aangemeerd. Nou weet ik niet in hoeverre het klopt op de kaart, maar zo ja moeten we nog even wat langer wachten:)

LR AWD / black / 19" sportvelgen / besteld: 26-01 / RN: 28-01 / VIN: 07-02 / sms/ 02-03 / levering: 10-03 / privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houseofdreams schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Hopelijk gaat al dat nieuw geweld dat eraan komt (Model Y, Cybertruck) niet voor meer leverproblemen zorgen zoals langere wachttijden. Ze willen volgens mij veel te veel, veel te snel. Wacht bvb met de model Y, tot de fabrieken in China / Duitsland up & running zijn, dan kan je bijna per continent de verschillende modellen leveren, met een veel kortere levertijd. Nu moet 1 fabriek alles doen. Hopelijk weet Elon wat hij doet, want hij staat nu niet bekend om altijd de meest logische beslissingen te nemen :D
Cybertruck mogelijk niet eerder dan 2021 en mogelijk productie in Texas met een nieuwe GF is het idee.
China begint te pruttelen (Model 3 en Y), Duitsland pas in 2021.
Beide moeten de druk van Fremont wegnemen en de enorme Tesla supply chain kosten verlagen.
Auto's op de boot naar o.a. EU zijn duur.
Maar als ze de Model Y eerder willen lanceren (vooral voor de VS in 2020 en 2021 in EU) dan zal je wat moeten.
Verstandig misschien niet volgens een logica :N , maar Musk doet het gewoon. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Goedkopere laadpalen bestaan niet. Het is de prijs die de beheerder vraagt voor de kWh die hij (met of zonder start tarief) per sessie vraagt en daarbij afhankelijk met welke provider laadsleutel/pas je je hebt aangemeld.
Op dezelfde paal kun je verschillend worden afgerekend.
Zelf inmiddels 7 jaar EV rijdend en daarbij TNM en PS laadsleutels.
Bij afrekenen verschilt het vaak. TNM (Shell |:( ) vaak goedkoper.
Mijn ervaring. :*)
Met goedkope laadpaal, bedoel ik een laadpaal die ik zelf moet aanschaffen voor het thuis-laden. Een new motion laadpaal kost zo'n 1245 euro (de advanced variant + vast kabel die nodig is om te gebruiken icm een laadpas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
Aalard99 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:03:
[...]

Potentieel ruim 6k euro, de kosten voor Tesla zitten niet zozeer in de hardware. Het is goedkoper om een standaard auto te maken waar dit al inzit en dat dit voor ruim 6k euro geactiveerd kan worden.

Kosten voor Tesla zitten met name in de ontwikkeling en software, daar betaal je dus voor.
Ik snap ontwikkelingskosten uiteraard volledig (werk zelf in de software wereld), mijn punt was de marginale kosten voor het verzachten van hun eigen f*ck-up. Ach ik ben gewoon nog steeds salty dat ik nu naar 8% ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Vandaag ook via de LM de melding gehad, dat de SR3+ levering gepland zou staan voorlopig op 21/03 Wel geen VIN meegekregen in de mail (ook niet achter gevraagd)

Dus kan deze even goed op de Brooklands als op de Morning Cara zitten, zelfs nog op de Asian King blijkbaar.

Blijft natuurlijk de vraag, wat gebeurd er nog in al die tijd tussen het lossen van de schepen en de levering, want das nog dik 2 weken dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Houseofdreams op 17-02-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
Hopelijk kan de Challenge snel aanmeren in Zeebrugge en gaan uitladen! Geen idee wat de voorwaarden omtrent windomstandigheden zijn. Volgens Windy lijkt het woensdag middag pas heel even echt te gaan liggen. Al is er vandaag tussen de 20-25 knopen wind, lijkt mij dat zo'n groot schip dat toch prima moet kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cKaHyWd.png
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houseofdreams schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:41:
Vandaag ook via de LM de melding gehad, dat de SR3+ levering gepland zou staan voorlopig op 21/03 Wel geen VIN meegekregen in de mail (ook niet achter gevraagd)

Dus kan deze even goed op de Brooklands als op de Morning Cara zitten, zelfs nog op de Asian King blijkbaar.

Blijft natuurlijk de vraag, wat gebeurd er nog in al die tijd tussen het lossen van de schepen en de levering, want das nog dik 2 weken dan :)
Vraag me dan even af hoe de LM achter deze datum is gekomen omdat vaak wordt aangegeven hier op het forum dat pas na het Panamakanaal de VIN -> RN worden gekoppeld.
Ik ga nog voor de Brooklands, als eerste vertrokken ruim na bestel datum etc. :)F :)B
Misschien ijdele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Vraag me dan even af hoe de LM achter deze datum is gekomen omdat vaak wordt aangegeven hier op het forum dat pas na het Panamakanaal de VIN -> RN worden gekoppeld.
Ik ga nog voor de Brooklands, als eerste vertrokken ruim na bestel datum etc. :)F :)B
Misschien ijdele hoop.
Kan idd nog steeds de Brooklands zijn, maar die komt begin maart al aan, wat doen ze dan die andere 21 dagen... Ze een voor een aan een gewone stekker opladen? :D

Edit: blijkbaar zou de Asian King recht naar UK varen, staat blijkbaar vol met RHD's

[ Voor 7% gewijzigd door Houseofdreams op 17-02-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Misschien ijdele hoop.
Dat is net zo vaak ontkracht :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houseofdreams schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Kan idd nog steeds de Brooklands zijn, maar die komt begin maart al aan, wat doen ze dan die andere 21 dagen... Ze een voor een aan een gewone stekker opladen? :D
Dat zou kunnen. ;) Maar nog via Tilburg voor afwerken / poetsen t.a.v. opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:03:
[...]

Dat zou kunnen. ;) Maar nog via Tilburg voor afwerken / poetsen t.a.v. opleveren?
Die van mij moet niet langs Tilburg, die mag rustig in BE blijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houseofdreams schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Edit: blijkbaar zou de Asian King recht naar UK varen, staat blijkbaar vol met RHD's
Ik zie wel Zeebrugge inderdaad, geen VK voor de Asian King.
Vol met RHD's? Info graag. :)
In ieder geval vertrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Ik zie wel Zeebrugge inderdaad, geen VK voor de Asian King.
Vol met RHD's? Info graag. :)
In ieder geval vertrokken
Gelezen op een ander forum. Geen idee over de correctheid uiteraard, alle info hier blijft gewoon giswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houseofdreams schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:54:
[...]
Gelezen op een ander forum. Geen idee over de correctheid uiteraard, alle info hier blijft gewoon giswerk :)
Gevonden, inderdaad een redelijke aanname.

Overigens is de Cosmos na Zeebrugge ook nog in Southampton aan geweest waar RHD's op werden vermoed. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kameelman
  • Laatst online: 20-05 14:30
Vandaag mijn Tesla M3 besteld, kan niet wachten tot deze geleverd wordt. Er werd aangegeven dat ze in maart wordt afgeleverd, ben benieuwd.

MY LR AWD | Wit | Zwart| 19" | FSD | Trekhaak | Bestelling LM 05.03.2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 19:41

ooz

Kameelman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:59:
Vandaag mijn Tesla M3 besteld, kan niet wachten tot deze geleverd wordt. Er werd aangegeven dat ze in maart wordt afgeleverd, ben benieuwd.
Welke uitvoering heb je besteld en welke opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelman
ooz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Welke uitvoering heb je besteld en welke opties?
Ik heb de SR+ in het wit met witte bekleding en 19” sportvelgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerialqueen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-09-2021
Zonet weer een poging gewaagd om achter de RN te komen via LM... 31-01 besteld, 03-02 account invite gehad... Ben benieuwd of ik vandaag weer iets kan lospeuteren :-)

In ieder geval heel fijn om de bevestiging hier te hebben gehad dat er een RN moet zijn indien je een account invite hebt ontvangen.

[ Voor 29% gewijzigd door aerialqueen op 17-02-2020 16:49 ]

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
aerialqueen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:48:
Zonet weer een poging gewaagd om achter de RN te komen via LM... 31-01 besteld, 03-02 account invite gehad... Ben benieuwd of ik vandaag weer iets kan lospeuteren :-)

In ieder geval heel fijn om de bevestiging hier te hebben gehad dat er een RN moet zijn indien je een account invite hebt ontvangen.
Neem mij niet op mijn woord, maar er is een hele grote kans, dat jij ook gewoon in de leveringen van pakweg eind maart gaat zitten, zoals de meeste die rond januari besteld hebben. Ik herhaal: giswerk, geen zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerialqueen
Houseofdreams schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Neem mij niet op mijn woord, maar er is een hele grote kans, dat jij ook gewoon in de leveringen van pakweg eind maart gaat zitten, zoals de meeste die rond januari besteld hebben. Ik herhaal: giswerk, geen zekerheid :)
Ik hoop het echt!
Het biedt wel hoop dat al een heel aantal mensen die vorig jaar bestelden een VIN heeft gekregen, want dat betekend dat er weer ruimte komt voor de 'nieuwe' bestellingen :-)
Probleem is dat ik drie weken wegga in maart, en pas in april terugkom.
In het ergste geval vlieg ik op en neer om dat ding te halen (sorry CO2 uitstoot :'( ) want ik blijf in Europees gebied, maar het is wel fijn als ik kan anticiperen op een periode... Vooral omdat ze wel eens de leverdatum verschuiven/uitstellen. Al was dat vooral vorig jaar in het heftige december zo, geen idee of dat weer gaat gebeuren.
En natuurlijk ook omdat alle niet op tijd gemelde schade voor eigen rekening is. Als een ander het moet ophalen wil ik dat hij/zij zich eventueel schuldig voelt niet aandoen (persoonlijke kring bedoel ik dan, medewerkers van LM zijn een ander geval)... Ben heel benieuwd of er veel schadeclaims komen aangezien de schepen van vorige week en nu met storm te maken hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door aerialqueen op 17-02-2020 17:34 ]

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:41

_PM

Ik kan me voorstellen dat als je in januari besteld hebt je de komende weken nog niet op je VIN of M3 hoeft te rekenen (op eerste schepen) . Er staan als ik het goed lees nog best wat bestellingen open van vorig jaar (waaronder mijn M3, SR+ / wit / zwart int / aero, RN: 18/11, nog geen VIN gekoppeld, wel door gekregen dat hij in vóór eind Maart te verwachten is).
Wordt mogelijk toch weer druk in Maart...?

[ Voor 8% gewijzigd door _PM op 17-02-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
_PM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:33:
Ik kan me voorstellen dat als je in januari besteld hebt je de komende weken nog niet op je VIN of M3 hoeft te rekenen (op eerste schepen) . Er staan als ik het goed lees nog best wat bestellingen open van vorig jaar (waaronder mijn M3, SR+ / wit / zwart int / aero, RN: 18/11, nog geen VIN gekoppeld, wel door gekregen dat hij in vóór eind Maart te verwachten is).
Wat op zich niet raar is, einde kwartaal = meestal druk qua leveringen, als ik alles hier op dit topic goed gevolgd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Houseofdreams schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Wat op zich niet raar is, einde kwartaal = meestal druk qua leveringen, als ik alles hier op dit topic goed gevolgd heb :)
Ja, matched ook met https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECBVD
_PM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:33:
Mijn bestelling van 26-01 kreeg een vin toegewezen op 07-02. Nou hoop ik van harte dat hij op de Challenge staat die voor nu nog even rond dobbert voor de kust van Zeebrugge maar tot dusver nog geen SMS over een levertijd gehad. Wel gisteren nog een mail gestuurd met de vraag of er al wat meer bekend is qua datum aangezien ik sommige mensen op dit forum het wel voor elkaar zie krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond, keek even op de binnenkort leverbaar voorraad M3 in mijn gewenste configuratie (bestelling) en warempel 3 stuks in NL.
Nu heb ik een bestelling geplaatst, maar kan als elk ander hier bijna niet wachten. oOo :)F
1. Ik vraag me af hoe dit kan. Gaat zoiets lukraak op voorraad vóór op bestaande bestellingen?
Een VIN hebben ze al.
2. Iets van een urgentie mail nu gestuurd naar de SeC en ga morgen bellen of sta op de stoep.

Het is net kort na 18.00 uur en dus niemand meer te bereiken. :(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:28:
Goedenavond, keek even op de binnenkort leverbaar voorraad M3 in mijn gewenste configuratie (bestelling) en warempel 3 stuks in NL.
Nu heb ik een bestelling geplaatst, maar kan als elk ander hier bijna niet wachten. oOo :)F
1. Ik vraag me af hoe dit kan. Gaat zoiets lukraak op voorraad vóór op bestaande bestellingen?
Een VIN hebben ze al.
2. Iets van een urgentie mail nu gestuurd naar de SeC en ga morgen bellen of sta op de stoep.

Het is net kort na 18.00 uur en dus niemand meer te bereiken. :(
Snel leverbaar modellen zijn auto’s die nog op de boot staan onderweg naar Zeebrugge. Mocht je nog geen VIN hebben dan is dit een snellere optie, als je deze al wel hebt maakt het niks uit want ze komen van hetzelfde schip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stevenj95 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:00:
[...]

Snel leverbaar modellen zijn auto’s die nog op de boot staan onderweg naar Zeebrugge. Mocht je nog geen VIN hebben dan is dit een snellere optie, als je deze al wel hebt maakt het niks uit want ze komen van hetzelfde schip ;)
Grazie. Blijft me alleen onduidelijk hoe hier de logistiek gaat. LIFO of FIFO of FILO? :D
Zal onrustig slapen vannacht en tijdig Tesla stalken hierover. :z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelman
Vandaag heeft de LM mijn Tesla M3 SR+ white on white besteld en krijg nu een leverdatum door van 15-03-2020. Dat is een zondag, dat lijkt me niet goed, of wordt er ook op zondag geleverd?

Zou dit betekenen dat het in maart wordt geleverd (met twee weken speling), of is er echt geen pijl op te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Global) Supply Chain in de basis van het proces kan of moet Tesla nog aan werken.
Standaard ERP met een juiste logistiek volgorde is nog "mwah" op zijn zachts gezegd. |:(
Als voorraad eerder wordt aangevuld op de sites als vrij verkoopbaar dan customers orders toe te kennen / te koppelen aan geregistreerde VIN's schort er iets aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kameelman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:14:
Vandaag heeft de LM mijn Tesla M3 SR+ white on white besteld en krijg nu een leverdatum door van 15-03-2020. Dat is een zondag, dat lijkt me niet goed, of wordt er ook op zondag geleverd?

Zou dit betekenen dat het in maart wordt geleverd (met twee weken speling), of is er echt geen pijl op te trekken?
Als het een gekkenhuis is als in december 2019 kan ik me voorstellen dat er ook op een zondag wordt afgeleverd of vanaf de kade. Nu zal het wel meevallen.
Misschien heb je mazzel dat ie op de voorraad (-boten onderweg) staat en is maart de maand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Vorige week zei de Tesla-medewerker dat er voor nu wordt uitgegaan van 2-3 dagen per week uitlevering en dan niet in het weekend. In december was het een gekkenhuis met 12.000 leveringen en dit kwartaal verwachten ze zo’n 2.000.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelman
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:34:
[...]

Als het een gekkenhuis is als in december 2019 kan ik me voorstellen dat er ook op een zondag wordt afgeleverd of vanaf de kade. Nu zal het wel meevallen.
Misschien heb je mazzel dat ie op de voorraad (-boten onderweg) staat en is maart de maand. ;)
Ik hoop dat het maart wordt. Maar ja, er zit nog veel tijd tussen dus er kan nog van alles veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelman
MacorgaZ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:55:
Vorige week zei de Tesla-medewerker dat er voor nu wordt uitgegaan van 2-3 dagen per week uitlevering en dan niet in het weekend. In december was het een gekkenhuis met 12.000 leveringen en dit kwartaal verwachten ze zo’n 2.000.
Bedankt voor je respons. Ik hoop dat het maart wordt, mag ook maandag 16 maart zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Kameelman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:15:
[...]

Ik heb de SR+ in het wit met witte bekleding en 19” sportvelgen.
Zoek maar even in dit forum op @ElonDusk die bestelde ook een wit wit sr+. Die leverdatum is een prognose. Zegt verder niets. Ik geloof dat hij 5 maanden moest wachten, omdat wit wit niet veel geproduceerd wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Tomas_ op 17-02-2020 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Beste tweakers, je krijgt in principe een geschatte levertijd. Ongeveer een week voorafgaand aan de levering ontvang je een SMS met de afleverdatum, tijdstip en locatie.
Nog even wachten voor jullie. Het is het wachten zeker waard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag bericht gehad dat ik mocht contact opnemen met de garage voor levering. Mijn kenteken moest enkel nog toekomen in de garage. Afspraak gemaakt en ik mocht die vandaag gaan afhalen. Gisteren helaas nog tot de conclusie gekomen dat mijn wagen er nog niet staat. Hij staat dus waarschijnlijk (mijn gok) op de Glovis Challenge, maar gezien die blijft ronddobberen is de aflevering verplaatst naar vrijdag. Hopelijk kan de Challenge veilig dokken zodat de wagens er vlug uit kunnen.

Besteld begin oktober 2019. Nooit een VIN gezien (secundaire account LM: Alphabet, BE).

Donker grijze SR+, zwart interieur.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2020 09:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:47
Levertijd vertraging, is nu 21/02 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
Tweaklie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:07:
Levertijd vertraging, is nu 21/02 :(
Hier nog niks gehoord helaas... Vervelend dat de Glovis Challenge nog steeds ergens voor de kust aan het rondhangen is

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VrnPhWh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Ze gaan toch iets moeten doen, 21/2 komt het volgende schip al aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
Houseofdreams schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:23:
Ze gaan toch iets moeten doen, 21/2 komt het volgende schip al aan :)
Volgens andere fora (o.a. een Duitse) zijn er andere schepen aan het uitladen (die later gescheduled waren voor Zeebrugge dan de Challenge). Momenteel de Olympian Highway en daarvoor weer een andere. Aan het weer kan het dus niet liggen. De komende twee dagen schijnt de Olympian Highway de boel bezet te houden, voor alles weggewerkt is, dus wederom lijkt het nog langer wachten op mijn M3 8)7

Er gaan ook geruchten dat er wellicht nog geen betaling is binnen gekomen voor de Challenge (of zelfs nog voor de Cosmos) of er iets mis is met de papieren (blijkbaar blijft ze in internationale wateren).

[ Voor 9% gewijzigd door Aperture op 18-02-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
Aperture schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Volgens andere fora (o.a. een Duitse) zijn er andere schepen aan het uitladen (die later gescheduled waren voor Zeebrugge dan de Challenge). Momenteel de Olympian Highway en daarvoor weer een andere. Aan het weer kan het dus niet liggen. De komende twee dagen schijnt de Olympian Highway de boel bezet te houden, voor alles weggewerkt is, dus wederom lijkt het nog langer wachten op mijn M3 8)7

Er gaan geruchten dat er wellicht nog geen betaling is binnen gekomen voor de Challenge (of zelfs nog voor de Cosmos) of er iets mis is met de papieren (blijkbaar blijft ze in internationale wateren).
Ja, ze blijft wel mooi buiten die paarse lijn, zou dus ook iets van waarheid kunnen bevatten. Opvolgen dus :)

Edit: volgens uk forum was het gisteren ook nog eens bank holiday in Amerika, dus kon er mss daarom geen betaling gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Houseofdreams op 18-02-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelman
Tomas_ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:55:
[...]

Zoek maar even in dit forum op @ElonDusk die bestelde ook een wit wit sr+. Die leverdatum is een prognose. Zegt verder niets. Ik geloof dat hij 5 maanden moest wachten, omdat wit wit niet veel geproduceerd wordt.
Ik ben bang dat je gelijk hebt...
Ook zie ik dat er in de Excel-sheet nog maar 1 bestelling staat met wit interieur en dat is de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelman
Ik zie filmpjes op YouTube waarbij het mogelijk is om bij de SR+ een upgrade te kopen voor de verwarmde achterstoelen. Weet er hier iemand of het dan bij de auto hoort of bij mijn account als ik die upgrade zou aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:59
Kameelman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:56:
Ik zie filmpjes op YouTube waarbij het mogelijk is om bij de SR+ een upgrade te kopen voor de verwarmde achterstoelen. Weet er hier iemand of het dan bij de auto hoort of bij mijn account als ik die upgrade zou aanschaffen?
Bij je account
Doe dat achteraf maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:44
Kameelman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:14:

Die leverdatum is door de LM ingevoerd als gemiddelde van de maand (aka natte vingerwerk). Maakt niet uit dat het een zondag is. De LM heeft geen enkele informatie meer dan dat je zelf kan achter halen door Tesla te bellen.
Volgens de informatie van mijn LM (fleetagent) zal mijn auto nog steeds op 15-12-2019 geleverd gaan worden, ondanks dat ik op 17 december te horen kreeg dat het niet voor eind februari ging worden.

Die waarde (15-03-2020) is waarschijnlijk in gevuld, omdat de systemen het niet toelaten om niets in te vullen.

Zoals anderen al zeiden: tot je een sms krijgt, hoef je geen waarde te hechten aan die leverdatum die de LM opgeeft.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelman
bottom line schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Bij je account
Doe dat achteraf maar
Oke, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Kameelman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:56:
Eerste keer dat ik dit hoor/lees eigenlijk... Nu ja, alle opties zullen wel gewoon in de auto zitten, dus alles zal ook wel met een checkbox in de software ergens kunnen ingeschakeld worden. Enige wat er bij een SR+ niet in zat, was een subwoofer dacht ik, dus premium audio zal niet zomaar ingeschakeld kunnen worden.

Heb je een link naar die video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kameelman
Houseofdreams schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Eerste keer dat ik dit hoor/lees eigenlijk... Nu ja, alle opties zullen wel gewoon in de auto zitten, dus alles zal ook wel met een checkbox in de software ergens kunnen ingeschakeld worden. Enige wat er bij een SR+ niet in zat, was een subwoofer dacht ik, dus premium audio zal niet zomaar ingeschakeld kunnen worden.

Heb je een link naar die video?
Hier is een link naar een video:
YouTube: Tesla Model 3 SR+ rear seat heat option works a minute after purchas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
Thanks! Wist ik dus nog niet :) Maar ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet zo lang weet, dat er in het interieur van de M3 ook een camera zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Houseofdreams schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Thanks! Wist ik dus nog niet :) Maar ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet zo lang weet, dat er in het interieur van de M3 ook een camera zat 8)7
Jaja ;) dus geen minnaressen meepakken in je auto he ! Elk jaar krijg je een overzicht opgestuurd wie de camera heeft herkent.

(Dat van die stoelen kan je nog maar sinds 1 week doen trouwens)

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 18-02-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
bottom line schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Jaja ;) dus geen minnaressen meepakken in je auto he ! Elk jaar krijg je een overzicht opgestuurd wie de camera heeft herkent.

(Dat van die stoelen kan je nog maar sinds 1 week doen trouwens)
>:)

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQSU-yIEtlhek9VAbRyoTDVs-P8urFgI1iup6Ebj0_4m8x7fbNp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestelde mijn M3 op 17 januari, tot vandaag had ik nog geen VIN, ik nam contact op met Tesla en vroeg gewoon naar de status van mijn bestelling. Ze vertelden mij dat ik nog geen VIN had maar dat ze eens konden kijken of ze onmiddellijk een wagen vanop één de volgende schepen konden toekennen. Daar ben ik natuurlijk op ingegaan en 3uur later had ik een VIN nummer. Mijn wagen zou op een boot staan die rond 15 maart aankomt (geen idee welk schip dit dan is).

Moraal van het verhaal, eens bellen kan zeker helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basolic
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:42:
Ik bestelde mijn M3 op 17 januari, tot vandaag had ik nog geen VIN, ik nam contact op met Tesla en vroeg gewoon naar de status van mijn bestelling. Ze vertelden mij dat ik nog geen VIN had maar dat ze eens konden kijken of ze onmiddellijk een wagen vanop één de volgende schepen konden toekennen. Daar ben ik natuurlijk op ingegaan en 3uur later had ik een VIN nummer. Mijn wagen zou op een boot staan die rond 15 maart aankomt (geen idee welk schip dit dan is).

Moraal van het verhaal, eens bellen kan zeker helpen.
Hee dat s handig. Via mijn LM is er ook op 17 januari een M3 Grey + sportwheels en black interior besteld. Ik ga zo ook is bellen. Wat is jou configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basolic schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Hee dat s handig. Via mijn LM is er ook op 17 januari een M3 Grey + sportwheels en black interior besteld. Ik ga zo ook is bellen. Wat is jou configuratie?
Mijn config is exact dezelfde (AWD, Grey, 19" en Black).
Ik bestelde wel rechstreeks op de Tesla website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basolic
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Mijn config is exact dezelfde (Grey, 19" en Black).
Ik bestelde wel rechstreeks op de Tesla website.
Heb zojuist gebeld en de desbetreffende medewerker zei letterlijk dat het onmogelijk is om een auto handmatig te koppelen aan een bestelling omdat dit een geautomatiseerd proces is.

Via welk telefoonnummer heb jij contact opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basolic schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:58:
[...]

Heb zojuist gebeld en de desbetreffende medewerker zei letterlijk dat het onmogelijk is om een auto handmatig te koppelen aan een bestelling omdat dit een geautomatiseerd proces is.

Ik belde uit Belgie (+32 2 725 71 78)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
Basolic schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:58:
[...]

Dat zeggen ze standaard. Zelfs als je heel erg aandringt dan zeggen ze dat ze dat pas doen bij uiterste escalatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basolic
Faddermakker schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Dat zeggen ze standaard. Zelfs als je heel erg aandringt dan zeggen ze dat ze dat pas doen bij uiterste escalatie.
Oke nou ik heb niet het gevoel gekregen dat ik er ook maar enig invloed op heb. Het feit dat andere mensen die besteld hebben het wel voor elkaar hebben gekregen draagt wederom niet bij aan een positief gevoel bij het bestelproces.

Ondanks dat mijn besteldatum nog vrij recent is (17-01) zijn er toch al verschillende beloftes gedaan die niet nagekomen zijn en heb ik eigenlijk nog steeds geen idee hoe het er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
bottom line schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Bij je account
Doe dat achteraf maar
Dit zeg jij nu heel stellig, maar deze software-upgrade zou veel logischer gekoppeld zijn aan de auto, namelijk de SR+ die standaard geen verwarmde achterstoelen heeft. Zelfde als bijvoorbeeld de Acceleration Boost voor de LR.
Voor zover ik altijd heb gelezen zijn de upgrades gekoppeld aan de specifieke auto en niet aan je account, anders zou je nu één keer FSD kopen en de rest van je leven met hetzelfde account FSD hebben.
Ik zie graag je officiële bron :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterSe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb zojuist maar eens even weer met Tesla gebeld over de levering van mijn auto. Ik heb een VIN gekregen!
Voorts gaf hij mij de volgende info: Heb ook direct de actuele status opgevraagd, de verwachte losdatum van je Tesla bij ons terrein in Amsterdam is 3-3-2020.

Vervolgens wordt de auto leveringsgereed gemaakt en zal ons delivery team contact opnemen voor het maken van een definitieve aflever afspraak.

Dus het wordt nu concreet!!

M3 SR+ White, Black, Aero Besteld 21-11 RN:109740xxx VIN: bekend Levering: 11-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de voorraad check gisteravond (zie post gisteren 18.23)

Vandaag bij de SeC langs geweest na een nacht "slecht" slapen.

Direct met de sales man de voorraad (mijn config) langs geweest en direct 1 gekoppeld aan mijn bestelling.

Heb nu dus een VIN met iets van 5YJ3****** in mijn account staan. (Broncode)

Hij staat op de Brooklands kon hij vertellen en rond 18 maart aflevering bij hun. _/-\o_ ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Riiccka
Even een update van mijn kant. Tesla + LM gesproken en wat krijg je soms toch leuke informatie als je even een leuk babbeltje maakt met die medewerkers. Ik belde omdat mijn config opeens verscheen in de "snel leverbaar" op de Tesla site.

Tesla:
- Snel leverbaar kan niet gekoppeld worden aan een RN. Dan moet je (of LM) een nieuwe bestelling plaatsen.
- Alle NL leveringen zullen in maart weer worden geleverd vanaf de Koopman Terminal. De boten die er aan komen zullen of via Zeebrugge of gaan rechtstreeks naar de Koopman Terminal :Y
- VIN allocatie gaat niet meer alleen bij het passeren van het Panama Kanaal maar doen ze nu ook tijdens de vaart of soms pas bij het uitladen van het schip. Het kan dus zo zijn dat je geen VIN hebt maar een VIN krijgt als ze de M3 van de boot afhalen.

LM:
- We hebben geen VIN ontvangen van Tesla maar de verwachte leverdatum is wel aangepast (was eerst half maart). Tesla heeft aangegeven dat ze mijn M3 in week 1 van maart gaan leveren oOo oOo

SR+ | Black | Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
MacorgaZ schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Dit zeg jij nu heel stellig, maar deze software-upgrade zou veel logischer gekoppeld zijn aan de auto, namelijk de SR+ die standaard geen verwarmde achterstoelen heeft. Zelfde als bijvoorbeeld de Acceleration Boost voor de LR.
Voor zover ik altijd heb gelezen zijn de upgrades gekoppeld aan de specifieke auto en niet aan je account, anders zou je nu één keer FSD kopen en de rest van je leven met hetzelfde account FSD hebben.
Ik zie graag je officiële bron :)
Ik antwoordde snel maar op zijn vraag vanuit veronderstelling dat hij nieuw koopt en zich afvraagt ofdat hij dat nu moet meevragen bij de LM/Tesla of hij dat via zijn account gaat/later kan doen.

Na aanschaf via account blijft het inderdaad eeuwig op de auto ja. Net zoals je FSD meerdere keren zal moeten aankopen als je meerdere Tesla's koopt.
Bij je account activeer je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerialqueen
PeterSe schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:30:
Ik heb zojuist maar eens even weer met Tesla gebeld over de levering van mijn auto. Ik heb een VIN gekregen!
Voorts gaf hij mij de volgende info: Heb ook direct de actuele status opgevraagd, de verwachte losdatum van je Tesla bij ons terrein in Amsterdam is 3-3-2020.

Vervolgens wordt de auto leveringsgereed gemaakt en zal ons delivery team contact opnemen voor het maken van een definitieve aflever afspraak.

Gefeliciteerd! Je hebt dezelfde config als ik zie ik, hopelijk zitten er nog veel meer op de volgende boten :9~ .
Ben heel benieuwd hoe snel het voor je gaat verlopen.

Allemaal nuttige informatie weer vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houseofdreams
Riiccka schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:30:
Even een update van mijn kant. Tesla + LM gesproken en wat krijg je soms toch leuke informatie als je even een leuk babbeltje maakt met die medewerkers. Ik belde omdat mijn config opeens verscheen in de "snel leverbaar" op de Tesla site.

Tesla:
- Snel leverbaar kan niet gekoppeld worden aan een RN. Dan moet je (of LM) een nieuwe bestelling plaatsen).
- Alle NL leveringen zullen in maart weer worden geleverd vanaf de Koopman Terminal. De boten die er aan komen zullen of via Zeebrugge of gaan rechtstreeks naar de Koopman Terminal :Y
- VIN allocatie gaat niet meer alleen bij het passeren van het Panama Kanaal maar doen ze nu ook tijdens de vaart of soms pas bij het uitladen van het schip. Het kan dus zo zijn dat je geen VIN hebt maar een VIN krijgt als ze de M3 van de boot afhalen.

LM:
- We hebben geen VIN ontvangen van Tesla maar de verwachte leverdatum is wel aangepast (was eerst half maart). Tesla heeft aangegeven dat ze mijn M3 in week 1 van maart gaan leveren oOo oOo
Ongeveer op dezelfde moment besteld + RN, dus ja, hopelijk ook rond die periode. LM wist te vertellen (net zoals Telsa zelf) dat het 2de helft maart zou zijn, misschien ook voor ons dan toch nog iets eerder :)

UPDATE: Glovis Challenge is net begonnen aan zijn intrede riching dok..

[ Voor 3% gewijzigd door Houseofdreams op 18-02-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerialqueen
Oké, voor toekomstige bestellers die geen duidelijkheid krijgen bij Leaseplan.

Paar dagen geleden heb ik via WhatsApp contact opgenomen met LP, die persoon kon me niet helpen en gaf me het nummer van Leaseplan Direct.
Leaseplan Direct gebeld, vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad, ik heb ff de situatie uitgelegd (tijdje op reis in maart). Zij heeft een paar keer heen en weer gebeld bij Inkoop en tadaaaa, een RN!!!

Huts! Weer een stapje dichterbij meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
De Glovis Challenge is na een paar dagen rondjes varen in internationale wateren eindelijk on the move en in Belgisch water!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o95XBzX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

PeterSe schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:30:

Gefeliciteerd, mooi vooruitzicht!
Interessant, ik heb gisteren gebeld, zelfde config auto en een aantal dagen eerder besteld. Nog geen VIN, niet altijd te volgen hoe de toewijzing gaat... De VIN zou wel snel kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECBVD
Zijn er mensen met een auto op de Glovis Challenge die ook al een lever afspraak hebben zonder dat ze uit de snelle voorraad hebben besteld? Sorry ik ben ondertussen erg ongeduldig geworden met al dat kijken naar die schepen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:04
Bestelling uit november(prive) nog steeds geen VIN. SR+ met 18 inch aero, zwart.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WolfsRain schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:51:
Bestelling uit november(prive) nog steeds geen VIN. SR+ met 18 inch aero, zwart.
Uit voorraad pikken? Even Tesla delivery bellen denk ik dan.

https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0

Zelf ook gedaan vandaag. VIN toegewezen en is onderweg door Panamakanaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:57
ECBVD schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:37:
Zijn er mensen met een auto op de Glovis Challenge die ook al een lever afspraak hebben zonder dat ze uit de snelle voorraad hebben besteld? Sorry ik ben ondertussen erg ongeduldig geworden met al dat kijken naar die schepen _/-\o_
Nope, niet dat ik weet. Ik heb zelf een snel leverbaar model die op de Cosmos stond, maar heb ook nog geen sms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:47
Hoe groot is de kans dat ik Tilburg kan binnenrijden ondanks dat m'n afspraak verzet is en ik toch m'n auto kan ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
ECBVD schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:37:
stevenj95 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Nope, niet dat ik weet. Ik heb zelf een snel leverbaar model die op de Cosmos stond, maar heb ook nog geen sms ;)
Ik ook niet, terwijl Tesla zei dat mijn auto op de Challenge stond. Meestal is het 10 dagen na aankomst dat de eerste leveringen zijn dacht ik. Hopelijk heb ik snel in ieder geval een kenteken voor parkeervergunning, dat is hier allemaal traag in Amsterdam... Morgen maar weer eens even bellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Aperture op 18-02-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LR / silver grey / zwarte bekleding / besteld op 22-12-2020 op 27-12-2020 uitnodiging van tesla gehad om account te maken.
Is besteld via LM (Athlon) heb nog steeds geen RN / VIN / of what so ever.

Heb Athlon om een RN gevraagd en men zei dat ze gestopt zijn met die te verstrekken. Is er een andere manier om die te achterhalen?

Toen ik bestelde werd februari aangegeven, ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riiccka
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:48:
Ik heb een LR / silver grey / zwarte bekleding / besteld op 22-12-2020 op 27-12-2020 uitnodiging van tesla gehad om account te maken.

Heb Athlon om een RN gevraagd en men zei dat ze gestopt zijn met die te verstrekken. Is er een andere manier om die te achterhalen?

Ik bestel ook via Athlon. Ik kreeg ook eerst te horen dat er geen RN was maar na wat doorvragen uiteindelijk de RN gekregen. Geen VIN maar dat proces lijkt iets veranderd in vergelijking met eind vorig jaar.

SR+ | Black | Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Tweaklie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:21:
Hoe groot is de kans dat ik Tilburg kan binnenrijden ondanks dat m'n afspraak verzet is en ik toch m'n auto kan ophalen :D
Eind maart? Kans groot. Nu net nadat 1 schip gearriveerd is? Kans is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:48:

Ik verwacht dat er 27-12 wel een RN is toegewezen. Niet verkeerd om RN vanuit Athlon niet te delen, dat belast de tesla telefoon nogal (maar goed ik zou het ook vervelend vinden)
Verder zie je de leverdatum op moment van bestellen.
Alles lijkt te kloppen, waarschijnlijk is er niet meer nieuws

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterSe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-07-2023
_PM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:01:
[...]

Ik verwacht dat er 27-12 wel een RN is toegewezen. Niet verkeerd om RN vanuit Athlon niet te delen, dat belast de tesla telefoon nogal (maar goed ik zou het ook vervelend vinden)
Nadat ik mijn bestelling heb geplaatst bij de LM wilde ik zekerheid over de bestelling. Ik wilde weten of de bestelling ook daadwerkelijk was doorgegeven. Daarom heb ik daarna gewoon Tesla gebeld met het verzoek of er al een RN bekend was. Als reden heb ik doorgegeven dat ik de zekerheid wilde hebben dat de bestelling bij hun bekend was. Ik moest mijn gegevens doorgeven en heb daarna gewoon het RN gekregen.

M3 SR+ White, Black, Aero Besteld 21-11 RN:109740xxx VIN: bekend Levering: 11-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YEAH! Zojuist gebeld met Tesla en ze hebben mijn model 3 gekoppeld aan een snel leverbaar auto met precies dezelfde configuratie.

Config: SR+, pearl white, 19" velgen, zwart interieur, trekhaak
Bestelling geplaatst op 3/2

De auto verliet de fabriek op 14/2. Volgens de medewerker moet je daar nog 3/4 weken bij optellen voor transport en de levering vindt dat als het goed is ergens midden maart plaats.

Tip: De medewerker gaf aan dat je bestelling voorrang krijgt bij het matchen als je alle opties in je account volledig hebt ingevuld (plaats van levering/inruilen/betalingsmethode/registratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerialqueen
PeterSe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Nadat ik mijn bestelling heb geplaatst bij de LM wilde ik zekerheid over de bestelling. Ik wilde weten of de bestelling ook daadwerkelijk was doorgegeven. Daarom heb ik daarna gewoon Tesla gebeld met het verzoek of er al een RN bekend was. Als reden heb ik doorgegeven dat ik de zekerheid wilde hebben dat de bestelling bij hun bekend was. Ik moest mijn gegevens doorgeven en heb daarna gewoon het RN gekregen.
Groot gelijk ook, aangezien ik al veel uiteenlopende miscommunicaties heb zien gebeuren... We blijven allemaal mensen.
Als je een kind krijgt, wil je toch ook regelmatig een echo om er zeker van te zijn dat alles goed gaat?
Zo beschouw ik het maar tenminste 8)7

Edit: en dan bedoel ik, netjes en beschaafd informeren, niet elke dag aan de telefoon hangen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door aerialqueen op 19-02-2020 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FDMK
Wat een overtrokken reacties allemaal. Het gaat om een auto, hè mensen. Het later leveren van een Tesla heeft nu 0 impact tov de vorige gekte. Ik wacht gewoon rustig af en laat me geen hear-say verhalen van Teslamedewerkers/LMs/dealers op de mouw spelden.
Ook ik heb me vorig jaar druk gemaakt over de levering en het had uiteindelijk allemaal 0 zin, hij komt wanneer hij komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faddermakker schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:36:
Wat een overtrokken reacties allemaal. Het gaat om een auto, hè mensen. Het later leveren van een Tesla heeft nu 0 impact tov de vorige gekte. Ik wacht gewoon rustig af en laat me geen hear-say verhalen van Teslamedewerkers/LMs/dealers op de mouw spelden.
Ook ik heb me vorig jaar druk gemaakt over de levering en het had uiteindelijk allemaal 0 zin, hij komt wanneer hij komt. :+
Haha dat klopt maar afentoe zijn we allemaal net kleine kinderen wachten duurt altijd te lang en ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:01:
[...]

Net terug gebeld door de LM en die wisten mij te melden dat het eind volgende week begin / die week erop (eerste week maart) zo ver is.

Voor alle LM Athlon mensen de procedure is gewijzigd, je krijgt dus geen sms meer de sms wordt naar Athlon gestuurd die halen de auto op en brengen hem thuis of op je werk or wherever beetje jammer dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:24:
[...]
Voor alle LM Athlon mensen de procedure is gewijzigd, je krijgt dus geen sms meer de sms wordt naar Athlon gestuurd die halen de auto op en brengen hem thuis of op je werk or wherever beetje jammer dit..
Idd, moet je wel echt hopen dat die Athlon chauffeurs ook wel wat vriendelijk zijn met je nieuwe wagen en niet de 0-100 tijd gaan testen aan de verkeerslichten. Zelf ophalen in het Tesla verkooppunt, of zelfs dan nog op de kade, lijkt me dan toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Houseofdreams schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Idd, moet je wel echt hopen dat die Athlon chauffeurs ook wel wat vriendelijk zijn met je nieuwe wagen en niet de 0-100 tijd gaan testen aan de verkeerslichten. Zelf ophalen in het Tesla verkooppunt, of zelfs dan nog op de kade, lijkt me dan toch leuker.
Daar zou ik me dus niet druk om maken :P Laat ze die auto maar lekker voor de deur afleveren ipv dat ik naar een tochtig hol op een kade in Amsterdam mijn tijd zit te verdoen voor uren. Wat kan er nou gebeuren als iemand anders een 0-100 sprintje maakt in jouw auto :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houseofdreams
Faddermakker schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Daar zou ik me dus niet druk om maken :P Laat ze die auto maar lekker voor de deur afleveren ipv dat ik naar een tochtig hol op een kade in Amsterdam mijn tijd zit te verdoen voor uren. Wat kan er nou gebeuren als iemand anders een 0-100 sprintje maakt in jouw auto :?
Meestal niks, maar ik zou mijn auto toch niet zomaar uitlenen aan wie dan ook, voor een joyride :)

Voor iedereen is de "experience" anders. Jij vind de kade een "tochtig hol", ik zou dit wel eens willen meemaken, ik kom namelijk anders nooit op zo'n plaats :) Dat de zon schijnt en het 20° is, is wel meegenomen natuurlijk, ipv het winderige weer van de laatste weken.

Anderen vind het dan weer leuk om in een Tesla shop, zo'n doek van de auto af te halen, of er zo'n mooie strik op te zien hangen. Iedereen is anders, gelukkig maar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Houseofdreams op 19-02-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrobat501
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:24
Houseofdreams schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Meestal niks, maar ik zou mijn auto toch niet zomaar uitlenen aan wie dan ook, voor een joyride :)

Voor iedereen is de "experience" anders. Jij vind de kade een "tochtig hol", ik zou dit wel eens willen meemaken, ik kom namelijk anders nooit op zo'n plaats :) Dat de zon schijnt en het 20° is, is wel meegenomen natuurlijk, ipv het winderige weer van de laatste weken.

Anderen vind het dan weer leuk om in een Tesla shop, zo'n doek van de auto af te halen, of er zo'n mooie strik op te zien hangen. Iedereen is anders, gelukkig maar :)
Helemaal mee eens. Ik zou het erg jammer vinden als ik ‘m zelf niet op zou kunnen halen! Toch maar even navragen bij Athlon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:00
De 1e boot in Zeebrugge heeft nul leveringen in NL opgeleverd.
Gaat deze boot wel wat leveringen genereren of moet er eerst een boot bij de Koopmanterminal arriveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riiccka
TWyk schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:04:
De 1e boot in Zeebrugge heeft nul leveringen in NL opgeleverd.
Gaat deze boot wel wat leveringen genereren of moet er eerst een boot bij de Koopmanterminal arriveren?
Ik begreep van Tesla dat de NL van leveringen gaan komen vanaf de Koopman Terminal. De M3s zullen daar worden afgeleverd door boten die eerst een stop maken in Zeebrugge en daarna doorvaren naar Amsterdam.

Altijd benieuwd of de dingen die Tesla je verteld waar zijn _O-

SR+ | Black | Black

Pagina: 1 ... 323 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.