Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TeunH15
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 29-03 09:35
ECBVD schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:57:
Na ook weer een ongeduldig telefoontje was mijn auto helaas nog niet in zeebrugge
gearriveerd. Wel bevestiging gekregen dat er een vin aan mijn account is gekoppeld en is hij onderweg is op een van de aankomende schepen. Laten we hopen de volgende dan!😁
Kun jij je VIN niet in de broncode op de beheerspagina zien?

• ECBVD
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 29-03 21:22
TeunH15 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Kun jij je VIN niet in de broncode op de beheerspagina zien?
Jazeker wel. Die was vorige week ergens bekend. Alleen is het toch wel fijn om even bevestiging te krijgen van een medewerker zelf.

LR AWD / black / 19" sportvelgen / besteld: 26-01 / RN: 28-01 / VIN: 07-02 / sms/ 02-03 / levering: 10-03 / privé

• Toniolio
  • Laatst online: 21-03 16:11
ECBVD schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:57:
Na ook weer een ongeduldig telefoontje was mijn auto helaas nog niet in zeebrugge
gearriveerd. Wel bevestiging gekregen dat er een vin aan mijn account is gekoppeld en is hij onderweg is op een van de aankomende schepen. Laten we hopen de volgende dan!😁
Nou, dat kan niet lang meer duren dan. Ze komen met bosjes (en bootjes) deze kant op.
Het is februari, maar bijna Sinterklaas gevoel zeker. oOo

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:30
Akrobat501 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:08:
Mijn leasemij (Athlon) heeft vorige week de bestelling voor een Model 3 voor mij geplaatst. Ik heb ook zo'n Tesla account kunnen maken via een email van Tesla zelf, met daarop bijzonder weinig te zien. In de orderbevestiging van de leasemij staat dat hij circa week 14 geleverd zal worden.

Ik heb zojuist met de leasemij gebeld en ze konden mij nog niet veel vertellen, geen RN of een VIN bekend. Wanneer ik Tesla's klantenondersteuningsnummer bel en het keuzemenu volg dan krijg ik via een ingesproken bandje te horen dat ik gewoon geduldig moet zijn tot het sms'je binnen is... ben erg benieuwd hoe jullie meer info ontfutselen via Tesla.

Mijn config is als volgt:
SR+ Wit / zwart interieur/ aero velgen
Zonder RN nummer ben je niets. Kans is groot dat Tesla de excel met bestellingen van je leasemaatschappij nog niet heeft verwerkt, en je bestelling dus nog niet is ingevoerd.

Dus, geduld hebben.

• TeunH15
ECBVD schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:50:
[...]

Jazeker wel. Die was vorige week ergens bekend. Alleen is het toch wel fijn om even bevestiging te krijgen van een medewerker zelf.
Beter, die van mij is dezelfde periode toegekend. Ze zullen dus op dezelfde boot staan. Ik verwacht dat dat dan de Glovis Challenge moet zijn, aangezien de VIN’s zijn uitgegeven enkele dagen nadat het Panama Kanaal is gepasseerd. Dan zouden we enkele dagen na de 16e SMSjes moeten krijgen. Eindelijk na bijna 6 maanden...

• Riiccka
  • Laatst online: 13:03
Vanmiddag Tesla nog even gesproken. Nog geen VIN maar levering staat nog steeds op de planning tussen eind feb en half maart.

Geduld....

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 20/01 | RN 21/01 | VIN 26/2 | SMS niet ontvangen | 4/3 11:30 delivery

• Toniolio
TeunH15 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:38:
[...]

Eindelijk na bijna 6 maanden...
Heb je werkelijk 6 maanden moeten wachten op iets wat een leverdatum gaat lijken? :?
Overigens de Grand Mark is inmiddels ook door het Panama-kanaal heen.

[Voor 12% gewijzigd door Toniolio op 10-02-2020 20:09]

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 25-03 08:19
stevenj95 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:42:
[...]

Ik had een snelle levering genomen twee weken terug, en kreeg dus al direct een VIN ;)
Mijn normale order had ik geannuleerd (geld was een week later terug)
Hmm, ik heb ook een VIN van een snelle levering... Zeer tempted om morgen ook te bellen om te kijken offie op Cosmos staat, maar ik wil mn eigen ongeduldigheid tegenvechten.

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• ooz
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 31-03 08:08
Riiccka schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:29:
Vanmiddag Tesla nog even gesproken. Nog geen VIN maar levering staat nog steeds op de planning tussen eind feb en half maart.

Geduld....
Hetzelfde hier.

• TeunH15
Toniolio schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:00:
[...]

Heb je werkelijk 6 maanden moeten wachten op iets wat een leverdatum gaat lijken? :?
Ja, eind augustus besteld bij LM, RN begin september en vanaf toen complete radiostilte. Maaaar, einde van het wachten is in zicht

• theBazz
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Hier bijna hetzelfde. Half september besteld, en twee weken gelden het bericht van de tussenpersoon dat hij er aan komt en eind deze maand er moet zijn...

Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, blijf je krijgen wat je altijd gekregen hebt.

• Toniolio
TeunH15 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:51:
[...]

Ja, eind augustus besteld bij LM, RN begin september en vanaf toen complete radiostilte. Maaaar, einde van het wachten is in zicht
Mooi voor je en als ie er bij zit en daar lijkt het op. Veel plezier. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Toniolio op 11-02-2020 09:11]

• Toniolio
theBazz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:43:
Hier bijna hetzelfde. Half september besteld, en twee weken gelden het bericht van de tussenpersoon dat hij er aan komt en eind deze maand er moet zijn...
Wow, knap hoor zoveel geduld denk ik dan maar.......
Ben na bestelling en RN op 22.01.2020 al niet meer rustig. oOo
Naja, kan er weinig aan doen, behalve dan de dealer te ergeren. :$

• Houseofdreams
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 01-04 15:02
Laten we hopen dat nieuwe bestellingen (van pakweg januari) niet meer zo lang moeten wachten, slecht voor het hart :) Al pakweg 4 boten in februari, zal wel een mooi aantal opzitten zeker...

[Voor 23% gewijzigd door Houseofdreams op 11-02-2020 09:22]

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN | Besteld 20/01 | Levering 18/03

• Riiccka
Toniolio schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:18:
Wow, knap hoor zoveel geduld denk ik dan maar.......
Ben na bestelling en RN op 22.01.2020 al niet meer rustig. oOo
Naja, kan er weinig aan doen, behalve dan de dealer te ergeren. :$
Houseofdreams schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:21:
Laten we hopen dat nieuwe bestellingen (van pakweg januari) niet meer zo lang moeten wachten, slecht voor het hart :) Al pakweg 4 boten in februari, zal wel een mooi aantal opzitten zeker...
Hebben jullie ook allebei met bestelling januari een leverindicatie van eind februari / half maart? En wel een RN maar geen VIN?

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 20/01 | RN 21/01 | VIN 26/2 | SMS niet ontvangen | 4/3 11:30 delivery

• Houseofdreams
Riiccka schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:25:
[...]

[...]

Hebben jullie ook allebei met bestelling januari een leverindicatie van eind februari / half maart? En wel een RN maar geen VIN?
Hier alleszins nog niks info, geen RN, alles gaat via LM en van daaruit nog geen info gehad. Op 23/01 welkomstmail gehad van Tesla zelf. Gisteren mail gestuurd naar Tesla, kijken of er reactie op komt en of ze dan ook nog iets kunnen zeggen. Hoop alvast toch op een maart delivery

[Voor 4% gewijzigd door Houseofdreams op 11-02-2020 09:28]

• jblok
  • Laatst online: 16-03 10:23
Toniolio schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:00:
[...]

Overigens de Grand Mark is inmiddels ook door het Panama-kanaal heen.
Ik ook, besteld 3 september, 30 oktober RN. daarna en nu nog steeds radiostilte........

• Toniolio
[...]

[...]

Wel direct een RN nummer, maar geen VIN. Heb privé een Blue Metalic / Zwarte bekleding SR+ besteld.
Standaard AP.
Leverdata gaf toen aan van februari. Nu zie ik geen delivery date meer staan in de app.

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:37
Pfffoe, ik ben blij dat ik mijn nieuwe leaseauto pas begin januari mocht bestellen...
Ik denk dat mijn Snel Leverbaar-model ook op de Glovis Cosmos stond, ga er straks even voor bellen omdat ik voor m'n werk nog 2 weken doordeweeks in het buitenland zit. Afhalen op de Koopman Terminal kon in de decembergekte op zaterdag en zelfs zondag, maar weet niet hoe dat nu zit. Haal hem liever zelf op dan dat zo'n student/pensionado hem thuis komt brengen :+
Zal je zien dat ik de levering zelfs een week moet uitstellen 8)7

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• Toniolio
MacorgaZ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:53:
Afhalen op de Koopman Terminal kon in de decembergekte op zaterdag en zelfs zondag, maar weet niet hoe dat nu zit. Haal hem liever zelf op dan dat zo'n student/pensionado hem thuis komt brengen :+
Heb met de SeC afgesproken dat de auto wordt afgeleverd bij hun. Gezien ik een inruiler (geen Tesla) heb.
Hoef er geen bosje bloemen bij, maar gewoon relaxed hem ophalen.

[Voor 7% gewijzigd door Toniolio op 11-02-2020 09:57]

• MacorgaZ
Toniolio schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:55:
[...]

Heb met de SeC afgesproken dat de auto wordt afgeleverd bij hun. Gezien ik een inruiler (geen Tesla) heb.
Hoef er geen bosje bloemen bij, maar gewoon relaxed hem ophalen.
Ah, dat is op zich ook nog een optie. Die in Duiven is wel op zaterdag open... Jij hebt een inruiler bij je privé-aankoop, ik zit met mijn oude lease-auto die ik moet inleveren bij een Athlon-schadepunt ofzo, maar dat regel ik t.z.t. wel.
Bosje bloemen boeit mij ook totaal niks, ik wil die Tesla :9~

Edit: Ik zie op een Frans forum dat sinds een uur geleden allemaal Fransen de SMS'jes krijgen met leveringen vanaf 17 februari in Nantes, dus auto's van de Glovis Cosmos. Ik ben benieuwd :D
(https://forums.automobile...s-21513/?&page=6#comments)

[Voor 24% gewijzigd door MacorgaZ op 11-02-2020 10:17]

• Toniolio
MacorgaZ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Edit: Ik zie op een Frans forum dat sinds een uur geleden allemaal Fransen de SMS'jes krijgen met leveringen vanaf 17 februari in Nantes, dus auto's van de Glovis Cosmos. Ik ben benieuwd :D
(https://forums.automobile...s-21513/?&page=6#comments)
Nou dat is dan al een groot deel niet-NL. Heb ergens gelezen dat er ook een portie VK op de Cosmos zaten.

• Basolic
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-03 12:11
[...]

[...]

Jep ik wel in ieder geval. 17 Januari besteld via LM. Direct een RN en een Tesla account maar verder nog niks. gister voor het eerst met Tesla gebeld en die gaven aan dat ze op dit moment net zo veel wisten als ik en dat ik gewoon geduld moest hebben. Levering was wel te verwachten in Maart.

• Keneo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-03 12:04
Hier nog geen sms ontvangen; deze is mogelijk naar de LM gestuurd; maar ik zie een levermoment en VIN in mijn tesla account (geen idee wanneer deze verschenen is, ik heb de laatste dagen niet gechecked)

Delivery Appointment

Monday 17 February

Dit is in Sint Martens latem

[Voor 6% gewijzigd door Keneo op 11-02-2020 12:30]

• Houseofdreams
Keneo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:30:
Hier nog geen sms ontvangen; deze is mogelijk naar de LM gestuurd; maar ik zie een levermoment en VIN in mijn tesla account (geen idee wanneer deze verschenen is, ik heb de laatste dagen niet gechecked)

Delivery Appointment

Monday 17 February

Dit is in Sint Martens latem
Wanneer had je besteld? Tijdje geleden al wss, want nu verschijnt die info niet meer op de accountpagina's

• Keneo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-03 12:04
Houseofdreams schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:45:
[...]

Wanneer had je besteld? Tijdje geleden al wss, want nu verschijnt die info niet meer op de accountpagina's
15/11

Ik heb de wagen zelf bij tesla besteld en zelf 2000euro voorschot betaald; daarna RN doorgegeven aan LM;
Ik heb dus oorspronkelijk het hoofdaccount gehad.

Ik vermoed dat er bij levering of betaling mijn account op een of andere manier zal veranderen.

• Tweaklie
Ik heb een SMS!! 19 februari ophalen, Snelle Levering auto.

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• stevenj95
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01-04 21:53
Tweaklie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:18:
Super nieuws! _/-\o_ Hier nog geen SMS, betreft ook een snelle levering die al in Zeebrugge staat.

SR+ Pearl White / Black / 18" Aero

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:32
Tweaklie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:18:
NL of BE? Wanneer VIN?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Tweaklie
NL, VIN verkregen zodra ik een Snelle Levering auto nam (Vanuit LM, had gebeld op 28/29 jan ofzo met de melding of ik wellicht kon wisselen richting een snelle levering auto. Dat staat ergens iets eerder in het topic.

Edit: Ja vanaf hier:

Tweaklie in "Het grote Tesla Levering topic"

[Voor 11% gewijzigd door Tweaklie op 11-02-2020 18:41]

• stevenj95
Tweaklie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:40:
[...]

NL, VIN verkregen zodra ik een Snelle Levering auto nam (Vanuit LM, had gebeld op 28/29 jan ofzo met de melding of ik wellicht kon wisselen richting een snelle levering auto. Dat staat ergens iets eerder in het topic.

Edit: Ja vanaf hier:

Tweaklie in "Het grote Tesla Levering topic"
Wat had jij als afleverlocatie staan? Op de mobiele site zie ik tot nu toe alleen mijn eigen straatnaam + nummer al sinds de bestelling

• Tweaklie
stevenj95 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:17:
[...]

Wat had jij als afleverlocatie staan? Op de mobiele site zie ik tot nu toe alleen mijn eigen straatnaam + nummer al sinds de bestelling
Mag hem in Tilburg gaan ophalen.

• Stappieterug
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 31-03 17:36
Ik heb net even met Tesla gebeld om te checken of zij inmiddels meer weten over gekoppelde VIN nummers (heb een secundair account).
VIN nummer is gekoppeld, en de verwachting van de telefonist was dat de wagen op de Challenge staat, die komend weekend in Zeebrugge zou moeten aankomen.

De verwachting werd uitgesproken dat ik hem in de laatste week van Februari zou kunnen ophalen (afhankelijk van of de boot meteen kan aanmeren in Zeebrugge ivm verwachte storm).
Blijkbaar heeft de Cosmos 3 dagen buiten Zeebrugge gelegen vanwege Ciara voordat aangemeerd kon worden.

Ik heb begin oktober besteld (bevestiging mail van Tesla 9 oktober, maar de daadwerkelijke orderinvoerdatum was uiteindelijk op 16 oktober).

[Voor 0% gewijzigd door Stappieterug op 12-02-2020 12:38. Reden: namen van schepen gecorrigeerd]

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• Aperture
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-03 18:36
Het zou mij niet verbazen als er vanaf vandaag weer VIN's binnen gaan komen, van de Grand Mark. De Glovis Challenge maakt ook goede voortgang.

https://i.imgur.com/qQu6b5N.png
Bron

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | VIN 5/2 | SMS 24/2 | Delivery: 28/2 15.30

• Houseofdreams
Aperture schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:58:
Het zou mij niet verbazen als er vanaf vandaag weer VIN's binnen gaan komen, van de Grand Mark. De Glovis Challenge maakt ook goede voortgang.

[Afbeelding]
Bron
Er komt wel weer een nieuwe storm aan, dus zal afwachten zijn of ze er gaan durven doorvaren, desnoods dan maar enkele dagen vertraging, ipv risico's nemen

Toch ook hier wat nieuws. Gisteren mail gestuurd naar Tesla delivery Be, al snel zo'n standaardreply gekregen dat ze binnen 2 werkdagen zouden reageren (weinig hoop) maar vandaag mail binnen, met de RN en de melding dat de levering voor de 2de helft van maart zou zijn. Ik denk dus dat ik de BROOKLANDS moet gaan stalken :D

PS: bestelling LM was midden januari

[Voor 26% gewijzigd door Houseofdreams op 12-02-2020 13:14]

• Riiccka
Houseofdreams schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:18:
[...]

Er komt wel weer een nieuwe storm aan, dus zal afwachten zijn of ze er gaan durven doorvaren, desnoods dan maar enkele dagen vertraging, ipv risico's nemen

Toch ook hier wat nieuws. Gisteren mail gestuurd naar Tesla delivery Be, al snel zo'n standaardreply gekregen dat ze binnen 2 werkdagen zouden reageren (weinig hoop) maar vandaag mail binnen, met de RN en de melding dat de levering voor de 2de helft van maart zou zijn. Ik denk dus dat ik de BROOKLANDS moet gaan stalken :D

Ik krijg dezelfde informatie over een LM bestelling van midden januari dus het lijkt er in ieder geval op dat ze wel dezelfde boodschap uitdragen :)

• Stappieterug
[...]

Ik had mij inderdaad voorgenomen om bij oplevering met een vergrootglas om de auto te lopen om te kijken of er 'stormschade' is ontstaan.

• Houseofdreams
Stappieterug schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:30:
[...]

Ik had mij inderdaad voorgenomen om bij oplevering met een vergrootglas om de auto te lopen om te kijken of er 'stormschade' is ontstaan.
Da's zo moeilijk op zich.. Je staat daar dan voor je nieuwe auto, moet dan vaststellen dat er toch iets aan is dat je niet zomaar kan laten passeren, maar dan moet je hem waarschijnlijk ook nog laten staan... Ik zou'm meenemen en achteraf afspraak inplannen, zo kan je er toch de eerste dagen al mee rijden :D

• MacorgaZ
Net even gebeld en mijn Snel Leverbaar-SR+ die op 28 januari is besteld zat ook op de Glovis Cosmos :D
Er is gisteren een vracht daarvan naar Tilburg gegaan maar die van mij nog niet, dat zal ook snel zijn met ophalen vanaf ergens volgende week. Leveringen zullen vanuit Tilburg zijn omdat er nu véél minder auto's geleverd worden dan in december. Door het lagere volume zal het ook gaan om 2-3 werkdagen per week voor het ophalen, helaas voor mij niet in het weekend.

Alleen heeft mijn LM Athlon dus de afspraak met Tesla dat Tesla niet zelfstandig contact mag opnemen met de Athlon-auto-berijders... Tesla stuurt elke dag een mailtje naar Athlon met info en Athlon wil dan zelf met alle berijders contact opnemen. Als je als berijder zelf belt mogen ze wel meer info geven. Als je zelf je auto wil ophalen in plaats van hem laten bezorgen door Athlon (via Autoreset of ander bedrijf) moet Athlon hun goedkeuring daarvoor aan Tesla laten weten, dat kan je als berijder niet zelfstandig regelen.

Ik kan volgende week pas in het weekend dus twijfel of ik Athlon hem doordeweeks laat ophalen en op zaterdag laat bezorgen, of dat ik zelf nog een paar dagen kan wachten en hem in Tilburg zelf ophaal. Wil toch het liefst zelf die kwaliteitscontrole doen en de eerste kilometers maken...

• Stappieterug
Houseofdreams schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:43:
[...]

Da's zo moeilijk op zich.. Je staat daar dan voor je nieuwe auto, moet dan vaststellen dat er toch iets aan is dat je niet zomaar kan laten passeren, maar dan moet je hem waarschijnlijk ook nog laten staan... Ik zou'm meenemen en achteraf afspraak inplannen, zo kan je er toch de eerste dagen al mee rijden :D
oh, ik was ook zeker niet van plan om hem te laten staan, maar ik wil wel zeker weten dat Tesla erkent dat de schade er zat voordat ik hem meeneem.
Vanmiddag parkeerde ik tegelijkertijd met een witte M3 naast mij, waar de rechterhoek van de bumper flinke krassen had. Toen ik er een opmerking overmaakte, was het antwoord: zo heb ik hem in ontvangst genomen.....
de reparatie afspraak was ingepland voor hij het terrein afreed. Toch wel handig om een D(amaged)oA bevestiging te hebben. Scheelt weer in de (eventuele) bewijsvoering op een later moment.

Dus ja, die reparatie kan later wel. Ik ga er in elk geval van uit dat indien er substantiele schade is, dat je niet wordt gevraagd om hem op te halen (als in, 'je komt het terrein niet af vanwege de schade').

• Houseofdreams
Stappieterug schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:15:
[...]

oh, ik was ook zeker niet van plan om hem te laten staan, maar ik wil wel zeker weten dat Tesla erkent dat de schade er zat voordat ik hem meeneem.
Vanmiddag parkeerde ik tegelijkertijd met een witte M3 naast mij, waar de rechterhoek van de bumper flinke krassen had. Toen ik er een opmerking overmaakte, was het antwoord: zo heb ik hem in ontvangst genomen.....
de reparatie afspraak was ingepland voor hij het terrein afreed. Toch wel handig om een D(amaged)oA bevestiging te hebben. Scheelt weer in de (eventuele) bewijsvoering op een later moment.

Dus ja, die reparatie kan later wel. Ik ga er in elk geval van uit dat indien er substantiele schade is, dat je niet wordt gevraagd om hem op te halen (als in, 'je komt het terrein niet af vanwege de schade').
Door al die YT video's te zien, weten we allemaal ondertussen wel bijna blindelings waar we moeten op letten bij het afhalen, voldoende checklists beschikbaar, ga deze toch zeker wel meenemen bij het afhalen van de wagen. Better safe than sorry (ook al is het een LM voertuig)

• PeterSe
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-03 15:25
Wie kan zien of de grand mark het nummer 014 BE heeft? Mij is namelijk verteld dat dit schip rond 3 maart aan zal komen in Zeebrugge. Echter volgens de prognose zal dit ongerveer 21-2 moeten zijn. Dat zou betekenen dat men dan in de war zou zijn met de Brooklands die wel ongeveer op of rond 3 maart zou moeten arriveren in Zeebrugge.

Dit kreeg ik namelijk: :Auto staat op dit moment op het transportschip Grand Mark 014 BE, verwachting is dat deze boot rond 3 Maart in Zeebrugge aankomt.

Vervolgens moet deze nog op transport naar Amsterdam om gereed gemaakt te worden voor de aflevering.
Het zal medio Maart worden dat de wagen afgeleverd kan worden. Zodra gearriveerd zullken mijn collega’s van Delivery contact opnemen voor het maken van een definitieve afspraak.

M3 SR+ White, Black, Aero Besteld 21-11 RN:109740xxx VIN: bekend Levering: 11-3

• Houseofdreams
PeterSe schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:53:
Wie kan zien of de grand mark het nummer 014 BE heeft? Mij is namelijk verteld dat dit schip rond 3 maart aan zal komen in Zeebrugge. Echter volgens de prognose zal dit ongerveer 21-2 moeten zijn. Dat zou betekenen dat men dan in de war zou zijn met de Brooklands die wel ongeveer op of rond 3 maart zou moeten arriveren in Zeebrugge.

Dit kreeg ik namelijk: :Auto staat op dit moment op het transportschip Grand Mark 014 BE, verwachting is dat deze boot rond 3 Maart in Zeebrugge aankomt.

Vervolgens moet deze nog op transport naar Amsterdam om gereed gemaakt te worden voor de aflevering.
Het zal medio Maart worden dat de wagen afgeleverd kan worden. Zodra gearriveerd zullken mijn collega’s van Delivery contact opnemen voor het maken van een definitieve afspraak.
Volgens mij heeft iemand zich daar gewoon vergist, of weten ze niet dat wij hier elk schip dat vertrekt opvolgen? Volgens mij (en alle andere info die ik kan vinden) is het rond 21/2 en rond 1/3 dat de schepen aankomen

• RubenFMeijer
  • Laatst online: 16-03 20:17
Hoi Peter,

Klinkt goed he! Zie dat je ook M3 SR+ wit hebt besteld 2 weken voor mijn bestelling op 4 december en dat je wel een RN hebt maar nog geen VIN precies net zoals ik. De tesla medewerker vertelde mij gister dat het onmogelijk is om te traceren waar mijn auto is zonder dat de VIN is toe gekend. Vraag me af hoe het kan dat ze je wel deze info konden verschaffen zonder VIN.

• ECBVD
RubenFMeijer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:57:
Hoi Peter,

Klinkt goed he! Zie dat je ook M3 SR+ wit hebt besteld 2 weken voor mijn bestelling op 4 december en dat je wel een RN hebt maar nog geen VIN precies net zoals ik. De tesla medewerker vertelde mij gister dat het onmogelijk is om te traceren waar mijn auto is zonder dat de VIN is toe gekend. Vraag me af hoe het kan dat ze je wel deze info konden verschaffen zonder VIN.
Mijn vin is in de source code al een week bekend maar afgelopen maandag kon de medewerker mij nog niet precies vertellen op wel schip mijn auto zat. Het enige wat bekend was was omdat ik een vin toegekend heb gekregen hij sowieso op een van de aankomende schepen staat.

LR AWD / black / 19" sportvelgen / besteld: 26-01 / RN: 28-01 / VIN: 07-02 / sms/ 02-03 / levering: 10-03 / privé

• Toniolio
[...]

Ik denk dus dat ik de BROOKLANDS moet gaan stalken :D

Gezien dezelfde periode van bestelling ga ik ook maar deze carrier volgen. Als ie rond 1 maart binnen komt dan ben ik tevreden als mijn Blauwe SR+ er maar op staat (in goede conditie) oOo

• Windshift
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 08-03 08:07
Sinds vanmiddag is er een VIN in de broncode voor mijn SR+. :)
Lijkt me dat deze dan op de Grand Mark staat.

Gisteren heeft Delivery NL ook al contact gezocht voor de details van het opmaken van de eindfactuur.
Het komt steeds dichter bij zo. oOo

M3 SR+ | Pearle White | Black | Aero | Besteld 08-11 | RN 08-11 | VIN 27-02 (bron 12-02) | SMS 27-02 | Delivery 02-03

• Da_Vinz
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik weet dat mijn werkgever het getekende contract naar de LM heeft gestuurd aan het einde van vorige week. Gister kreeg ik ineens een mailtje van Tesla dat er een account voor mij was aangemaakt op mijn werk email adres. Na het wachtwoord te hebben aangepast heb ik ingelogd, maar ik heb geen idee waar ik een reserveringsnummer oid zou moeten zien... Ik zie ook nergens terug welke auto de LM heeft besteld etc... Waar zou ik dit moeten zien..?

• Riiccka
Da_Vinz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:39:
Ik weet dat mijn werkgever het getekende contract naar de LM heeft gestuurd aan het einde van vorige week. Gister kreeg ik ineens een mailtje van Tesla dat er een account voor mij was aangemaakt op mijn werk email adres. Na het wachtwoord te hebben aangepast heb ik ingelogd, maar ik heb geen idee waar ik een reserveringsnummer oid zou moeten zien... Ik zie ook nergens terug welke auto de LM heeft besteld etc... Waar zou ik dit moeten zien..?
Klinkt goed! Gefeliciteerd met je bestelling :)

Als je een mail van Tesla hebt ontvangen en een account hebt dan moet er ook een RN zijn. Tesla heeft vanaf een aantal weken geleden besloten om geen hoofdaccount meer te verstrekken aan berijders van LM's. Je krijgt dat hoofdaccount pas zodra de auto is geleverd. Je hebt dus een secundair account gekregen en daar kan je eigenlijk - helaas - niks mee.

Ik heb na een paar dagen een paar keer met de LM en Tesla gebeld. Tesla geeft alleen de RN aan de LM en jij kan de RN dan opvragen bij de LM. Als je die hebt kan je Tesla bellen om te vragen of alles goed in het systeem staat. Daarnaast kan je ook beginnen met het lange wachten en hopen dat jouw RN aan een VIN gekoppeld gaat worden die op de boot staat. De nieuwe bestelling - ik ook - kunnen niet meer de VIN zoeken omdat we dat secundaire account hebben gekregen. Tesla bellen met je RN in de hand en vragen of er een VIN is - dat werkt wel. Echter krijg ik nog steeds het antwoord, dank voor het bellen er is nog geen VIN.

Sterkte met wachten :)

• Da_Vinz
Riiccka schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:47:
[...]

Als je een mail van Tesla hebt ontvangen en een account hebt dan moet er ook een RN zijn. Tesla heeft vanaf een aantal weken geleden besloten om geen hoofdaccount meer te verstrekken aan berijders van LM's. Je krijgt dat hoofdaccount pas zodra de auto is geleverd. Je hebt dus een secundair account gekregen en daar kan je eigenlijk - helaas - niks mee.

Ik heb na een paar dagen een paar keer met de LM en Tesla gebeld. Tesla geeft alleen de RN aan de LM en jij kan de RN dan opvragen bij de LM. Als je die hebt kan je Tesla bellen om te vragen of alles goed in het systeem staat. Daarnaast kan je ook beginnen met het lange wachten en hopen dat jouw RN aan een VIN gekoppeld gaat worden die op de boot staat. De nieuwe bestelling - ik ook - kunnen niet meer de VIN zoeken omdat we dat secundaire account hebben gekregen. Tesla bellen met je RN in de hand en vragen of er een VIN is - dat werkt wel. Echter krijg ik nog steeds het antwoord, dank voor het bellen er is nog geen VIN.

Aha... duidelijk, thanks. Nu kan ik me focussen op het uitzoeken van een geschikte laadpaal... ook een heel avontuur op zich :?

• Houseofdreams
Da_Vinz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Aha... duidelijk, thanks. Nu kan ik me focussen op het uitzoeken van een geschikte laadpaal... ook een heel avontuur op zich :?
Best mogelijke thuisoplossing is 3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A. Volledig opgeladen in 5u15m (Berekend op een SR+)

AC -> DC laden kan max aan 11kW (type 2 Mennekes), dus nog zwaarder gaan heeft geen nut, tenzij je een DC supercharger ergens kan op de kop tikken :D

Moet je natuurlijk nog wel 3 fase aansluiting hebben of kunnen laten instaleren. Ik heb dat hier ooit (BE) bij de bouw mee laten installeren. Tot op heden nog niet nodig gehad, maar nu wel blij dat ik het heb :D

Voor meer types en getallen bron

[Voor 9% gewijzigd door Houseofdreams op 13-02-2020 10:33]

• Toniolio
Da_Vinz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn. Neem de TNM (Shell |:( ) of Pugsurfing app en voilá,
NL (en EU) staat volgeplemt met die dingen. _/-\o_
Naast de SC-netwerk van Elon.

• Da_Vinz
Houseofdreams schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Best mogelijke thuisoplossing is 3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A. Volledig opgeladen in 5u15m (Berekend op een SR+)

AC -> DC laden kan max aan 11kW (type 2 Mennekes), dus nog zwaarder gaan heeft geen nut, tenzij je een DC supercharger ergens kan op de kop tikken :D

Moet je natuurlijk nog wel 3 fase aansluiting hebben of kunnen laten instaleren. Ik heb dat hier ooit (BE) bij de bouw mee laten installeren. Tot op heden nog niet nodig gehad, maar nu wel blij dat ik het heb :D

Voor meer types en getallen bron
Verzwaring bij Alliander is al aangevraagd. Nu nog de keuze van de laadpaal. Mijn werkgever geeft mij een laadpas van the New Motion, dus de laad sessie moet geactiveerd kunnen worden met die pas. Echter zijn de laadpalen van the New Motion zelf vrij prijzig en ben ik aan het kijken of er goedkopere laadpalen zijn waarbij ik die laadpas kan gebruiken, zonder dat mijn werkgever weer allerlei extra abonnementen/overeenkomsten moet gaan afsluiten, naast de overeenkomst met the New Motion voor de laadpas. Ik betaal dan zelfs de laadpaal en het backoffice abonnement... Maar goed, houd je bezig tijdens het wachten... ^_^

Maar thanks voor het meedenken @Houseofdreams en @Toniolio

• aerialqueen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 01-04 17:56
Riiccka schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:47:
[...]

Dit vroeg ik me dus ook al af vanmorgen!
Gisteren LM gebeld (Leaseplan), ik kreeg weer het antwoord dat ik even door de 'zure appel moet heenbijten, want ja, het is gewoon afwachten mevrouw'. No shit sherlock, dat had ik ook al aangegeven dat ik dat begreep :F
Ondanks dat ik in het gesprek dus meermaals duidelijk refereerde naar RN en niet VIN, zei hij dat hij geen info had. Misschien de volgende keer maar even het verschil uitleggen ofzo....
Maarrrrrr... M3 31-01 besteld, kreeg 03/02 een Tesla account invite mail (wel secundair account), dan betekent dat dus inderdaad (aan de hand van jouw post) dat er wel een RN zou moeten zijn.
Hij zei dat ik de RN t.z.t. ga zien op mijn account, maar als het een secundair account blijft, dan is dat toch nooit te zien totdat ze het omzetten?

Begrijp ik het nou dus allemaal goed, of heb ik een bord voor mijn kop van de spanning? _/-\o_
Volgende week val ik ze wel weer lastig met dezelfde vraag, denk ik.

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

• Riiccka
aerialqueen schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Dit vroeg ik me dus ook al af vanmorgen!
Gisteren LM gebeld (Leaseplan), ik kreeg weer het antwoord dat ik even door de 'zure appel moet heenbijten, want ja, het is gewoon afwachten mevrouw'. No shit sherlock, dat had ik ook al aangegeven dat ik dat begreep :F
Ondanks dat ik in het gesprek dus meermaals duidelijk refereerde naar RN en niet VIN, zei hij dat hij geen info had. Misschien de volgende keer maar even het verschil uitleggen ofzo....
Maarrrrrr... M3 31-01 besteld, kreeg 03/02 een Tesla account invite mail (wel secundair account), dan betekent dat dus inderdaad (aan de hand van jouw post) dat er wel een RN zou moeten zijn.
Hij zei dat ik de RN t.z.t. ga zien op mijn account, maar als het een secundair account blijft, dan is dat toch nooit te zien totdat ze het omzetten?

Begrijp ik het nou dus allemaal goed, of heb ik een bord voor mijn kop van de spanning? _/-\o_
Volgende week val ik ze wel weer lastig met dezelfde vraag, denk ik.
RN ga je dan inderdaad niet zien. Ik moest ook eerst LM bellen om te horen dat er geen RN was (nee we hebben echt geen RN gekregen van Tesla). Toen Tesla bellen om te horen dat ze zeker een RN naar de LM hadden gestuurd. Toen weer de LM bellen om te zeggen dat Tesla echt een RN heeft doorgegeven om vervolgens in de wacht te staan terwijl de LM heer van de berijdersdesk ging overleggen met de inkoopafdeling om te horen dat er toch een RN was ontvangen maar dat die niet bij de berijdersdesk lag. |:(

• Toniolio
Da_Vinz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Verzwaring bij Alliander is al aangevraagd. Nu nog de keuze van de laadpaal. Mijn werkgever geeft mij een laadpas van the New Motion, dus de laad sessie moet geactiveerd kunnen worden met die pas. Echter zijn de laadpalen van the New Motion zelf vrij prijzig en ben ik aan het kijken of er goedkopere laadpalen zijn waarbij ik die laadpas kan gebruiken, zonder dat mijn werkgever weer allerlei extra abonnementen/overeenkomsten moet gaan afsluiten, naast de overeenkomst met the New Motion voor de laadpas. Ik betaal dan zelfs de laadpaal en het backoffice abonnement... Maar goed, houd je bezig tijdens het wachten... ^_^

Maar thanks voor het meedenken @Houseofdreams en @Toniolio
Goedkopere laadpalen bestaan niet. Het is de prijs die de beheerder vraagt voor de kWh die hij (met of zonder start tarief) per sessie vraagt en daarbij afhankelijk met welke provider laadsleutel/pas je je hebt aangemeld.
Op dezelfde paal kun je verschillend worden afgerekend.
Zelf inmiddels 7 jaar EV rijdend en daarbij TNM en PS laadsleutels.
Bij afrekenen verschilt het vaak. TNM (Shell |:( ) vaak goedkoper.
Mijn ervaring. :*)

• aerialqueen
Riiccka schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:09:
[...]

RN ga je dan inderdaad niet zien. Ik moest ook eerst LM bellen om te horen dat er geen RN was (nee we hebben echt geen RN gekregen van Tesla). Toen Tesla bellen om te horen dat ze zeker een RN naar de LM hadden gestuurd. Toen weer de LM bellen om te zeggen dat Tesla echt een RN heeft doorgegeven om vervolgens in de wacht te staan terwijl de LM heer van de berijdersdesk ging overleggen met de inkoopafdeling om te horen dat er toch een RN was ontvangen maar dat die niet bij de berijdersdesk lag. |:(
Mijn god, dan ze zijn lekker bezig zeg... Ik denk dat ik dan Tesla nog eens eerst ga bellen dan morgen, als het dus blijkbaar ook op deze manier mis kan gaan. :O
Even ter controle voordat ik domme dingen doe/zeg aan de tellie(want ik snap ook echt de ballen van al deze communicatie): aan Tesla heb je dus gewoon je e-mailadres van je Tesla-account doorgegeven, en aan de hand daarvan kunnen ze je weer traceren via de LM/Ordernummer lijkt me? Geven ze dus niet zelf de RN door aan jou, of mag dit niet?

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

• Houseofdreams
aerialqueen schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Mijn god, dan ze zijn lekker bezig zeg... Ik denk dat ik dan Tesla nog eens eerst ga bellen dan morgen, als het dus blijkbaar ook op deze manier mis kan gaan. :O
Even ter controle voordat ik domme dingen doe/zeg aan de tellie(want ik snap ook echt de ballen van al deze communicatie): aan Tesla heb je dus gewoon je e-mailadres van je Tesla-account doorgegeven, en aan de hand daarvan kunnen ze je weer traceren via de LM/Ordernummer lijkt me? Geven ze dus niet zelf de RN door aan jou, of mag dit niet?
Ik heb nogthans direct van de Tesla medewerker (via mail wel) zonder het specifiek te vragen, direct de RN gekregen, want "da's handig voor verdere communicatie" :-)

LM = Leaseplan, BE

• Toniolio
Houseofdreams schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Ik heb nogthans direct van de Tesla medewerker (via mail wel) zonder het specifiek te vragen, direct de RN gekregen, want "da's handig voor verdere communicatie" :-)

LM = Leaseplan, BE
Even voor mijn informatie, maar als je via een LM een auto besteld is toch in principe de LM diegene die de auto voor jouw besteld en afrekent met Tesla. Dus is de LM de directe "klant" van Tesla en "eigenaar" van de auto?
Dat dan leverdata / bevestiging primair via de LM gaat is toch ergens logisch.
Dat jij er dan in rijdt is zoiets als sub-contracting. :?

• Riiccka
aerialqueen schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Tesla ging mij niks geven obv een email adres. Je moet bij de LM zijn en goed doorvragen naar de RN. Met je RN kan je bij Tesla wel (iets) meer info krijgen: Ja er is een VIN / Nee er is nog geen VIN.

• Houseofdreams
Toniolio schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Even voor mijn informatie, maar als je via een LM een auto besteld is toch in principe de LM diegene die de auto voor jouw besteld en afrekent met Tesla. Dus is de LM de directe "klant" van Tesla en "eigenaar" van de auto?
Dat dan leverdata / bevestiging primair via de LM gaat is toch ergens logisch.
Dat jij er dan in rijdt is zoiets als sub-contracting. :?
LM is idd eigenaar van de auto en regelt op zich alles met Tesla en jij krijgt op zich niks van info, tot de LM vindt dat het tijd is om je in te lichten dat jij de auto mag ophalen.

Maar daarop kunnen wij niet wachten, dus zoeken we zelf de nodige info en proberen we via Tesla zelf info te krijgen, al zijn ze op zich niet verplicht om dit te geven, aangezien wij (de bestuurders) eigenlijk daar niks mee te maken hebben, tot het moment dan we zelf met de auto rijden. Dan mogen we wss zelf eventuele problemen aankaarten bij Tesla, die het dan hun beurt doorgeeft aan de LM.

Lekker eenvoudig toch allemaal? =)

• Toniolio
Houseofdreams schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Lekker eenvoudig toch allemaal? =)
Pfff, zou niets voor mij zijn. Maar soms moet het zo.
Naja, als je er maar in kan rijden en genieten straks. ;)

• Toniolio
Ter info, ook de "Morning Cara" is net onderweg gegaan naar Zeebrugge. _/-\o_
Scheduled 5 dagen na "Brooklands".

• loendi
  • Laatst online: 11-03 09:59
Hoi allemaal, na nagelbijtende weken van onwetendheid is er bij ons nu een wonder gebeurd. Recap: besteld op 26/10 via LM, collega kreeg hem wel in 2019, wij niet, oeps foutje. Eerst zouden we wel een M3 op 2019 kenteken zouden krijgen, vervolgens weer niet. En uiteraard geen enkele informatie wanneer de auto geleverd zou worden.
Gisteren een telefoontje: als we wilden konden we volgende week een M3 SR+ krijgen, met meer extras (sport velgen en andere kleuren binnen/buiten), MAAR met 2019 bijtelling! En we gaan het doen ook: beetje jammer dat je niet de auto krijgt die je besteld hebt, maar ik ben het wachten en de ontbrekende informatievoorziening meer dan beu. Dus, yeah!!! nu duurt het echt niet lang meer!!

• Houseofdreams
loendi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:47:
Hoi allemaal, na nagelbijtende weken van onwetendheid is er bij ons nu een wonder gebeurd. Recap: besteld op 26/10 via LM, collega kreeg hem wel in 2019, wij niet, oeps foutje. Eerst zouden we wel een M3 op 2019 kenteken zouden krijgen, vervolgens weer niet. En uiteraard geen enkele informatie wanneer de auto geleverd zou worden.
Gisteren een telefoontje: als we wilden konden we volgende week een M3 SR+ krijgen, met meer extras (sport velgen en andere kleuren binnen/buiten), MAAR met 2019 bijtelling! En we gaan het doen ook: beetje jammer dat je niet de auto krijgt die je besteld hebt, maar ik ben het wachten en de ontbrekende informatievoorziening meer dan beu. Dus, yeah!!! nu duurt het echt niet lang meer!!
Spijtig van de kleuren, maar al de rest lijkt me toch goed nieuws te zijn. Beter meer opties, dan minder :)

• MacorgaZ
Een SR+ in plaats van een LR? Want dan kom je naast de normale langere range met die 19" velgen óók nog een stukje lager uit. Wel erg nice dat je hem nog op 2019-kenteken kan krijgen :)

• Houseofdreams
MacorgaZ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:21:
Een SR+ in plaats van een LR? Want dan kom je naast de normale langere range met die 19" velgen óók nog een stukje lager uit. Wel erg nice dat je hem nog op 2019-kenteken kan krijgen :)
Stond nergens in de post dat het een LR was, dus ging er vanuit dat de bestelde ook een SR+ was. LR is ook en stuk duurder, de meeste bestellingen via LM zijn bijna allemaal SR+

• MuadD1b
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-03 16:17
De Grand Mark vaart inmiddels op de eenzame open oceaan. Nog een dagje of 4-5 en dan kunnen we hem weer volgen 😉

SR+ White, Bestelling: 13/10/2019, Tesla: 09/11/2019, RN: 09/11/2019, VIN: 11/02/2020, Levering: 09/03/2020

• stevenj95
Nog geen steeds SMS gehad of iets dergelijks voor mijn snelle levering.. wellicht morgen nog maar eens bellen :F

• aerialqueen
Riiccka schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:33:
[...]

Tesla ging mij niks geven obv een email adres. Je moet bij de LM zijn en goed doorvragen naar de RN. Met je RN kan je bij Tesla wel (iets) meer info krijgen: Ja er is een VIN / Nee er is nog geen VIN.
Houseofdreams schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:18:
[...]

LM = Leaseplan, BE
Duidelijk, ik ga wel een strijdplan maken. Ik denk dat LM de RN gewoon heeft verward met VIN. 8)7 Doorvragen dus, is het antwoord! En wie weet nog een mailtje wagen naar Tesla als ik Houseofdreams mag geloven...
Het gaat mij meer om de afspraken die ik moet maken ivm mijn benzinebakje verkopen. En als ik weet in welke maand die Tesla komt, is dat mooi meegenomen.

• MacorgaZ
stevenj95 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:00:
Nog geen steeds SMS gehad of iets dergelijks voor mijn snelle levering.. wellicht morgen nog maar eens bellen :F
Die zal wel gestuurd worden als de vrachtwagen ze van Zeebrugge naar Tilburg brengt, komt wel goed.
Ik heb ze gisteren nog gebeld in ieder geval, zelfs de ongeduldige ik heeft weer wat geduld :+

• Toniolio
MuadD1b schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:59:
De Grand Mark vaart inmiddels op de eenzame open oceaan. Nog een dagje of 4-5 en dan kunnen we hem weer volgen 😉
Zo eenzaam vaart ie niet. Als je een totaal beeld opvraagt van wat er op de oceanen vaart.
Mijn ***, wat een schepen. :F
Hetzelfde m.b.t. de luchtvaart, maar ja. Dat is onze huidige logistieke wereld.
Maar goed dat we een kleine steentje bijdragen door beduidend minder uit te stoten middels de Tesla.
WTW toch beter als fossiel rijden.
Maar dat ter zijde.

• stevenj95
MacorgaZ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Die zal wel gestuurd worden als de vrachtwagen ze van Zeebrugge naar Tilburg brengt, komt wel goed.
Ik heb ze gisteren nog gebeld in ieder geval, zelfs de ongeduldige ik heeft weer wat geduld :+
True, zit een beetje met de planning van het inruilen van mijn huidige auto en werkafspraken. Geduld is een schone zaak O-)

• Aperture
loendi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:47:
Wauw, hoe heb je dat geregeld? Mijn collega kreeg haar bestelling ook in 2019 (begin december al zelfs), maar ik heb geen aanbod gehad oid. Wat voor config had je en komt dat aanbod vanuit je LM of vanuit Tesla?

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | VIN 5/2 | SMS 24/2 | Delivery: 28/2 15.30

• Rhem
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-04 15:06
Zondag de knop "bestellen" ingedrukt, € 100 downpayment gedaan en enkele minuten later mailtje in de mailbox met RN nummer. Volgens de website (tijdens bestellen) levering verwacht in Maart... maar als ik hier al die comments lees... zou dat precies nog wel eens kunnen tegenvallen...

Voorlopig nog geen VIN nummer te zien.

Soit, we zijn in blijde verwachting :).

LR AWD / Solid Black / Black int / 19" sportvelgen / besteld: privé 9/02 / RN: 9/02 / VIN: 20/2 / SMS: 28/2 / Levering: 11/3

• Houseofdreams
Rhem schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:38:
Zondag de knop "bestellen" ingedrukt, € 100 downpayment gedaan en enkele minuten later mailtje in de mailbox met RN nummer. Volgens de website (tijdens bestellen) levering verwacht in Maart... maar als ik hier al die comments lees... zou dat precies nog wel eens kunnen tegenvallen...

Er is pas 1 boot aangemeerd in Zeebrugge (eerste van Q1 2020) en er komen er nog minstens 3 aan. Op zich is alles nog steeds mogelijk :)

Zeker ben je uiteraard nooit. Er gaan ook geruchten, dat eens maart voorbij en geen levering = wachten tot juni. Al vind ik dit zelf raar, aangezien de lijst met boten er per kwartaal tussen de 7 en de 12 komen naar europa...

Als je privé besteld hebt kan je altijd eens Tesla bellen om te zien hoe en wat. Misschien zit je config toch nog op een van de boten onderweg.

• ECBVD
Houseofdreams schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:00:
[...]

Er is pas 1 boot aangemeerd in Zeebrugge (eerste van Q1 2020) en er komen er nog minstens 3 aan. Op zich is alles nog steeds mogelijk :)

Zeker ben je uiteraard nooit. Er gaan ook geruchten, dat eens maart voorbij en geen levering = wachten tot juni. Al vind ik dit zelf raar, aangezien de lijst met boten er per kwartaal tussen de 7 en de 12 komen naar europa...

Als je privé besteld hebt kan je altijd eens Tesla bellen om te zien hoe en wat. Misschien zit je config toch nog op een van de boten onderweg.
Van wat ik tot nu toe heb gelezen op dit forum is dat als het schip het Panama kanaal voorbij is er VINS worden toegewezen aan bestellingen. Het lijkt mij dan ook sterk dat als je al een VIN hebt gekregen je zou moeten wachten to juni. Alhoewel sommige hier wachten al vanaf oktober 8)7. De mijne zat niet op de cosmos dus ik verwacht dat hij op de challenger staat aangezien ik een VIN kreeg toen het schip rondom het kanaal was.

• RubenFMeijer
Goedemorgen allemaal,

Heeft er iemand inzichtelijk welke boten of hoeveel boten er nog door het panama kanaal gaan, zitten of net uitvaren mbt het uitgeven van de vin nummers?

[Voor 7% gewijzigd door RubenFMeijer op 14-02-2020 07:44]

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:42
ECBVD schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 06:49:
[...]

Van wat ik tot nu toe heb gelezen op dit forum is dat als het schip het Panama kanaal voorbij is er VINS worden toegewezen aan bestellingen.
Die theorie is vorig jaar al zo'n 30 keer onderuit gehaald. mooi om te zien dat ie elke keer weer terug komt.
Vele vins zijn uitgedeeld terwijl er geen enkele boot bij het Panama kanaal in de buurt was.

[Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 14-02-2020 07:53]

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Toniolio
RubenFMeijer schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:43:
Goedemorgen allemaal,

Heeft er iemand inzichtelijk welke boten of hoeveel boten er nog door het panama kanaal gaan, zitten of net uitvaren mbt het uitgeven van de vin nummers?
Even puzzelen, maar hier een overzicht.
https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0

Groen (met Zeebrugge als dest.) zijn onderweg. Kolom F

[Voor 6% gewijzigd door Toniolio op 14-02-2020 08:09]

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:30

Enkel de cybertruck heeft een €100 downpayment, dus ik denk dat je de komende 2 jaar nog even moet wachten op een VIN :P

• Rhem
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-04 15:06
bottom line schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:15:
[...]

Enkel de cybertruck heeft een €100 downpayment, dus ik denk dat je de komende 2 jaar nog even moet wachten op een VIN :P
Nee hoor... sinds februari is de downpayment voor de Model 3 ook € 100,00, allé, in België toch :) Check maar even op de configurator.

LR AWD / Solid Black / Black int / 19" sportvelgen / besteld: privé 9/02 / RN: 9/02 / VIN: 20/2 / SMS: 28/2 / Levering: 11/3

• Aperture
RubenFMeijer schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:43:
Goedemorgen allemaal,

VINs zijn gok werk wanneer die komen, het enige patroon wat ik er in heb gezien is dat ze komen na de boot door het kanaal is en het Caribbean in varen.

https://i.imgur.com/b9YczCv.png
Bron

• RubenFMeijer
Dankjewel Toniolio en Aparture voor jullie reactie.

Begin al over die auto te dromen, bizar. Overigens wel fijn wakker worden dat dan weer wel maar een ook ware worsteling met mijn geduld.

• Aperture
RubenFMeijer schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:11:
Dankjewel Toniolio en Aparture voor jullie reactie.

Begin al over die auto te dromen, bizar. Overigens wel fijn wakker worden dat dan weer wel maar een ook ware worsteling met mijn geduld.
Haha tell me about it... Ik wacht voor mijn gevoel alweer te lang. Zeker met al die beloftes van levering in 2019 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Aperture op 14-02-2020 09:13]

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online

Het is niet zo moeilijk. Het gros van de leveringen komt élke derde maand van het kwartaal. Bestellers van Oktober hebben de boot gemist (pun intended) ivm simpelweg té veel bestellingen in die maand. Deze bestellingen schuiven dan automatisch op naar de volgende 3e maand dus Maart (februari als je mazzel hebt)

De kans is groot dat dus álle bestellingen die je zelfs nu nog doet, alsnog in Q1 geleverd worden. Dan heeft meneer A 5 maanden moeten wachten en mevrouw B misschien maar één maand, dat lijkt oneerlijk maar zo zit hun leveringsproces nou eenmaal in elkaar.

Uitzonderingen zijn er altijd (je lootje niet getrokken, moeilijke config etc). Ik wil er wel geld op inzetten dat jij in Maart in je Tesla rijdt.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• stevenj95
Net gebeld naar Tesla. Leveringsadres stond verkeerd (mijn eigen adres ipv Amsterdam of Tilburg) en het zou niet goed gegaan zijn als ik geen contact had opgenomen. Ze konden mijn auto momenteel ook nergens vinden en heb nu verwachte levertijd eerste / tweede week van maart.. 8)7

• MacorgaZ
stevenj95 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:27:
Net gebeld naar Tesla. Leveringsadres stond verkeerd (mijn eigen adres ipv Amsterdam of Tilburg) en het zou niet goed gegaan zijn als ik geen contact had opgenomen. Ze konden mijn auto momenteel ook nergens vinden en heb nu verwachte levertijd eerste / tweede week van maart.. 8)7
Oefff..... dat is kut. Je had een Snel Leverbaar-bestelling toch? Zelf besteld en niet via LM?
Zet al die info anders even in je signature O-) dan weet ik of ik ook bang moet worden of niet.
Die van mij hebben ze eergisteren iig nog wakker kunnen maken en via GPS gezien dat ie in Zeebrugge stond.

• stevenj95
MacorgaZ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Oefff..... dat is kut. Je had een Snel Leverbaar-bestelling toch? Zelf besteld en niet via LM?
Zet al die info anders even in je signature O-) dan weet ik of ik ook bang moet worden of niet.
Die van mij hebben ze eergisteren iig nog wakker kunnen maken en via GPS gezien dat ie in Zeebrugge stond.
Heb mijn signature aangepast. Jep, privé besteld en snel leverbaar! :/

• ECBVD
Tomas_ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:53:
[...]

Die theorie is vorig jaar al zo'n 30 keer onderuit gehaald. mooi om te zien dat ie elke keer weer terug komt.
Vele vins zijn uitgedeeld terwijl er geen enkele boot bij het Panama kanaal in de buurt was.
Bedankt voor de informatie. Ik ben pas 3 weken op het forum en had het idee dat dit de gang van zaken was wat betreft VINs uitdelen. had mooi geweest als dat daadwerkelijk het geval was. Nou heb ik gelukkig al wel een week een VIN in m'n source code staan dus ik hoop alsnog dat ik aankomende week een sms ontvang :)

• Dentette
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 17:00
Ik heb ondertussen na een telefoontje met Tesla te horen gekregen dat er een VIN gekoppeld is en dat de wagen rond 20ste zou aankomen. Het echte aftellen is begonnen.

Besteld 27/12 bij LM, blauw LR met trekhaak en zwart interieur. Waarschijnlijk dan op de Grand Mark. :)

Nu hopen dat de LM het papierwerk in orde krijgt!

• _t0mster
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 28-03 13:01
Ik ben ook in blijde verwachting van een zwarte SR+ 19".

Besteld via van Mossel en heb ook zon secundaire account (kan er zelf niet veel in aanpassen). Ik heb hem toegevoegd aan de tweakers XLSX
Gisteren nog gebeld door Tesla Tilburg (netjes) om even door te nemen wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk komt hij eind maart (05-02-2020 besteld)
Nog geen VIN bekend

Wat me wel verbaast is dat de sales persoon zij dat ik hem waarschijnlijk in Amsterdam moet ophalen. Voor mij vervelend want ik woon zelf in Tilburg (hemelsbreed 1,5 Km van Tesla)

Leuk al die info. Als ik mijn VIN heb word het dagelijks kijken waar de boot blijft denk ik ;)

SR+ | Black | Black | 19" | Bestelling LM: 05/02 | RN 05/02 | VIN 27/02 | SMS 06/03 | Levering 17/03

• Hu2bPV
  • Laatst online: 13:21
afgelopen woensdag !! (dus 12/2/20) een tesla (long range AWD trekhaak) besteld uit 'snel leverbaar'. Vandaag SMS met leveringsafspraak voor volgende week woensdag (19/2/20). Dat is dus snel....
Gebeld want er was nog geen rekening en kenteken zichtbaar in mijn Tesla-account...
Aap uit de mouw.. kenteken registratie op 29 dec 2019. Inmiddels gevrijwaard dus ik word dan de tweede eigenaar. Ben er een beetje door overvallen. Aan de ene kant erg blij dat ik misschien woensdag 'nieuwe' Tesla kan rijden (20 km op de teller), aan de andere kant ben ik officieel dan de tweede eigenaar. Ik overzie de eventuele nadelen niet.

Dus mijn vraag is: Wat zouden jullie doen? Betalen en afnemen of toch een andere bestellen (en dus 100 euro kwijt).

3360 Wp

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:20
Hu2bPV schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:06:
afgelopen woensdag !! (dus 12/2/20) een tesla (long range AWD trekhaak) besteld uit 'snel leverbaar'. Vandaag SMS met leveringsafspraak voor volgende week woensdag (19/2/20). Dat is dus snel....
Gebeld want er was nog geen rekening en kenteken zichtbaar in mijn Tesla-account...
Aap uit de mouw.. kenteken registratie op 29 dec 2019. Inmiddels gevrijwaard dus ik word dan de tweede eigenaar. Ben er een beetje door overvallen. Aan de ene kant erg blij dat ik misschien woensdag 'nieuwe' Tesla kan rijden (20 km op de teller), aan de andere kant ben ik officieel dan de tweede eigenaar. Ik overzie de eventuele nadelen niet.

Dus mijn vraag is: Wat zouden jullie doen? Betalen en afnemen of toch een andere bestellen (en dus 100 euro kwijt).
Uhmm... Dan heb je toch lagere bijtelling of gaat het om privé? Dit is juist een financieel groot voordeel dan..?

Zolang er 20km op staat is dat toch gewoon nieuwe (en door de bijtelling regels nog december op kenteken gezet of op naam van Tesla, of een meneer die hem nooit heeft opgehaald?)

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Hu2bPV
@Stef87 sorry onduidelijk: ik betaal privé

3360 Wp

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:20
Hu2bPV schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:16:
@Stef87 sorry onduidelijk: ik betaal privé
Tja.. Dan zou ik liever wachten op nieuw (als je dan aan kan :) )

Ben je toch geen 100€ kwijt? Kan je vast omzetten naar een nieuwe als ze niet hebben vermeld dar hij uit 2019 is.

Praktisch maakt het denk ik niet uit... Wat vooral belangrijk is is dat je een beetje geluk hebt met de aflevering. Als je nu de 2019 kiest zal je niet bij de massa afleveringen terecht komen in 3e kwartaal.

(Dat vond ik bijzonder, maar niet ten voordeel van de klant afgelopen september)

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• MacorgaZ
Er zijn genoeg mensen die maar al te graag een LR met 4% bijtelling overnemen, pfoeee. Voor jou met privéaankoop heb je daar niks aan dus, een zakelijk rijder heeft duizenden euro's voordeel.

• Hu2bPV
@MacorgaZ Tijdens het gesprek opperde ik dat inderdaad: kopen en dan doorverkopen. De Tesla medewerker meldde dat dat niet kan, althans dat de 2019 bijtellingsregel niet van toepassing meer is bij 2e of dan 3e tenaamstelling. Ik heb er zelf geen verstand van. Wie het wel weet mag het zeggen....

3360 Wp

• Tammestein
  • Laatst online: 31-03 20:47
Hu2bPV schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:37:
@MacorgaZ Tijdens het gesprek opperde ik dat inderdaad: kopen en dan doorverkopen. De Tesla medewerker meldde dat dat niet kan, althans dat de 2019 bijtellingsregel niet van toepassing meer is bij 2e of dan 3e tenaamstelling. Ik heb er zelf geen verstand van. Wie het wel weet mag het zeggen....
Dan is deze Tesla medewerker slecht geïnformeerd. De bijtelling wordt bepaald op het moment van eerste toelating en is dan 5 jaar geldig. Het maakt niet uit hoe vaak de auto daarna van eigenaar wisselt in die 5 jaar.

BTW: Vermoedelijk wordt er bedoeld dat wanneer de auto op naam wordt gezet van een particulier. Dan wordt de auto een zgn. marge auto. Als de auto daarna door een bedrijf wordt gekocht, kan er geen BTW meer worden teruggevorderd van de fiscus.

M3LR RWD / MN Silver / Black / Aero eraf Wheel Caps Kit erop / Levering: Hebbes

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14:28
De Glovis Challenge (met mijn LR erop, begin januari besteld, lease) is bijna in Zeebrugge. Vaart daarna door naar Amsterdam wist Tesla mij te vertellen. Daar is dus volgende week weer een afleveringsfeest. Ze pakken het wel anders aan lijkt het. Ik mag van de leasemaatschappij (Athlon) m'n auto daar "wegens slechte ervaringen in december" niet afhalen. Wordt nu thuis afgeleverd, voor evt tekortkomingen moet je je dan melden bij een SeC.
Pagina: 1 ... 322 ... 330 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True