Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ssenoga
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 26-03 15:55
BasvanS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:15:
[...] En voor de mensen die ze niet hebben kunnen bedienen hebben ze de beste oplossing, gratis annuleren! [...]
Kun jij mij uitleggen hoe dit de beste oplossing kan zijn voor het probleem dat ik 5000 euro ben misgelopen door het falen van Tesla? Je kunt hooguit zeggen dat dit probleem geen oplossing of handreiking van Tesla behoeft omdat zij hun stinkende best hebben gedaan maar het helaas toch niet gelukt is. Want ja, Tesla heeft echt wel iets groots gepresteerd afgelopen maanden, maar daarmee kun je gebroken beloftes niet recht praten. Ook snap ik dat ik geen directe klant van Tesla ben, maar ik ben wel de gedupeerde van Tesla's falen. En ja, ik realiseer me dat ik met 8% bijtelling nog steeds relatief goedkoop rijd. Maar allemaal geen reden waarom ik niet zou mogen klagen over gebroken beloftes waardoor ik flink extra ga betalen.
En @ssenoga, ik zie dat je zelf een restrictie had voor 4-12, die heeft je de das om gedaan, zeker als je bekend met met het levering systeem van Tesla, door die maand een dubbele auto te besparen ben je dus nu was 6000 euro armer denk ik. Wss weer een eis van de LM of van je Baas, mss moet je je daar meer op focussen ipv op Tesla.
Ja klopt, achteraf realiseer ik me ook dat die restrictie mij waarschijnlijk de das heeft omgedaan. Overigens is niemand echt bekend met het leveringssysteem van Tesla, voor zover je over een systeem kunt spreken. In september kwam de SR+ bij bosjes binnen, toen was het nog levering binnen een maand. Als ik in september zonder restrictie had besteld had ik inderdaad waarschijnlijk eind september geleverd gekregen, en had ik dus ca 3 maand afkoop van het lopende contract voor mijn kiezen gekregen. Voelde destijds als een no-brainer: iedereen beloofde dat levering in 2019 sowieso ging lukken. Waarom dan het (destijds grote) risico lopen van afkoop? Begin oktober was het wachten op de nieuwe lichting, toen begon ik toch wat zenuwachtig te worden en heb ik uiteindelijk de restrictie laten verwijderen (tegen het advies van werkgever, LM en Tesla in). Het is allemaal achteraf geneuzel, maar het voelt een beetje cru om te zeggen dat ik het allemaal aan mezelf te danken heb.
We hebben er in NL een handje van om te klagen als koopjes door de neus geboord worden. Kijk nou gewoon eens naar wat je bespaard met 5 jaar tesla rijden, ipv wat die 4% extra je kost.
Dank voor de opsteker, maar zoals gezegd: voldoende reden om wél te klagen. Misschien is een beetje erkenning wat teveel gevraagd, maar laat me gewoon even lekker klagen, dat helpt in de verwerking :). En stiekem hoop ik ook nog ergens dat er iets mee gedaan wordt.

M3 SR+, Pearl White, Black int, Aero, Trekhaak | Besteld bij LM op 28-8 | RN 2-10 | Restrictie 4-12, verwijderd op 20-10 | VIN 31-1 | SMS 24-2 | Levering 28-2

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 27-03 12:20
bug53 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:46:
[...]

je lijkt jezelf enigzins tegen te spreken aangezien je in voorgaande post hebt over 'ontbinding van de overeenkomst' wat precies is wat Tesla aanbiedt.
Het ging over de mogelijkheid van ontbinding (bij VW zou dat niet kunnen volgens degene op wie ik reageerde) vs schadevergoeding.

• naii11
Teslalrp schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:26:
in de orderovereenkomst met LM staat dat Tesla niet aansprakelijk is voor enige gevolgschade voortvloeiend uit de overeenkomst.

Vindt het echt zuur voor de SR bestellingen voor 2019.
Helaas voor Tesla kun je niet in het algemeen elke schade uitsluiten. Wellicht makkelijker tussen twee ondernemingen, maar niet tussen onderneming in consument.. En de consument mist 4%. Grappig is echter dat de consument zijn eigen LM aansprakelijk zou moeten stellen, welke de 'schade' vervolgens op Tesla zal dienen te verhalen. Nooit zou de LM trouwens aan de consument garanderen dat ze de 4% zouden kunnen leveren.

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:56
naii11 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Helaas voor Tesla kun je niet in het algemeen elke schade uitsluiten. Wellicht makkelijker tussen twee ondernemingen, maar niet tussen onderneming in consument.. En de consument mist 4%. Grappig is echter dat de consument zijn eigen LM aansprakelijk zou moeten stellen, welke de 'schade' vervolgens op Tesla zal dienen te verhalen. Nooit zou de LM trouwens aan de consument garanderen dat ze de 4% zouden kunnen leveren.
Leaseplan had duidelijk aangegeven geen garantie te kunnen geven aangezien ze geen invloed hadden op de autoleverancier. Dat stond op hun website. Er zijn wel afspraken gemaakt dat het leasecontract ontbonden zou worden wanneer niet in 2019 geleverd zou worden.

Je bent gewoon geen partij in deze. Merkte dat ook bij Renault. Toen ik de 14% auto op het laatste moment bestelde. Ik bestelde een “voorraad“ auto met vaste config (duurste variant) heel verhaal dat ie misschien wel volgende week al binnen zou komen. Achteraf bleek hij nog geproduceerd moest worden. Met alle risico’s van dien. Je merkte aan zijn bla bla dat ze het niet interesseert. Ze hebben er geen last van Wanneer de auto te laat komt en dealen met de lease maatschappij, daarna met jou bedrijf en jij komt op de derde plaats.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Aperture
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-03 18:36
naii11 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Behalve dan dat het in bijna elk geval niet gaat om B2C maar B2B, namelijk tussen de LM en je werkgever.

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | VIN 5/2 | SMS 24/2 | Delivery: 28/2 15.30

• Louis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 30-01 21:33
ssenoga schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:48:

Ja klopt, achteraf realiseer ik me ook dat die restrictie mij waarschijnlijk de das heeft omgedaan. Overigens is niemand echt bekend met het leveringssysteem van Tesla, voor zover je over een systeem kunt spreken. In september kwam de SR+ bij bosjes binnen, toen was het nog levering binnen een maand. Als ik in september zonder restrictie had besteld had ik inderdaad waarschijnlijk eind september geleverd gekregen, en had ik dus ca 3 maand afkoop van het lopende contract voor mijn kiezen gekregen. Voelde destijds als een no-brainer: iedereen beloofde dat levering in 2019 sowieso ging lukken. Waarom dan het (destijds grote) risico lopen van afkoop?
Kwestie van calculeren en keuzes maken...
3 maand afkopen leasecontract had je maximaal €750 gekost en 100% garantie gehad op 2019 levering.
Dat tegen de 4-5 jaar lang hogere bijtelling betalen.
Sorry maar je hebt zelf gegokt (en nu kom je er achteraf achter dat je verkeerd gegokt hebt)

LR AWD Silver/Black/18"; 5/9 besteld ; 9/9 RN ; 20/11 VIN ; 29/11 SMS ; 2-12 Mail met kenteken / 7-12 15:00 uur leveren

• naii11
Tomas_ schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:07:
[...]

Leaseplan had duidelijk aangegeven geen garantie te kunnen geven aangezien ze geen invloed hadden op de autoleverancier. Dat stond op hun website. Er zijn wel afspraken gemaakt dat het leasecontract ontbonden zou worden wanneer niet in 2019 geleverd zou worden.

Je bent gewoon geen partij in deze. Merkte dat ook bij Renault. Toen ik de 14% auto op het laatste moment bestelde. Ik bestelde een “voorraad“ auto met vaste config (duurste variant) heel verhaal dat ie misschien wel volgende week al binnen zou komen. Achteraf bleek hij nog geproduceerd moest worden. Met alle risico’s van dien. Je merkte aan zijn bla bla dat ze het niet interesseert. Ze hebben er geen last van Wanneer de auto te laat komt en dealen met de lease maatschappij, daarna met jou bedrijf en jij komt op de derde plaats.
Ja slim van LP en idd jij contracteert slechts met de LM en niet met de fabrikant.. Maar mensen die financial lease hebben besteld kunnen wel verhaal halen.

Heel interessant eigenlijk; het is puur een interpretatie van of het al dan niet voldoende stellig is, de mails van Tesla dat voor x oktober bestellen een levering in 2019 garandeert.

• Keneo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-03 12:04
naii11 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:42:
[...]

Ja slim van LP en idd jij contracteert slechts met de LM en niet met de fabrikant.. Maar mensen die financial lease hebben besteld kunnen wel verhaal halen.

Heel interessant eigenlijk; het is puur een interpretatie van of het al dan niet voldoende stellig is, de mails van Tesla dat voor x oktober bestellen een levering in 2019 garandeert.
Vreemd hoe jullie in die mails een garantie zien?
Als ik lees “bestel voor 7 okt anders krijg je geen 4%” interpreteer ik dit als: ah de fabrikant laat mij al weten dat er problemen zullen kunnen zijn als ik te laat bestel.

Anyway, ik als Belg op 14 nov een SR+ besteld, geheel onwetend over de gigantische wachtrijen die er in Nederland al waren, ik hoop hem nu voor midden Maart te hebben! LM zei vorige week nog 5 jan toen ik voor iets anders belde maar dat kwam er dus niet van. Ik bel in feb wel nog eens terug...

• naii11
Keneo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Vreemd hoe jullie in die mails een garantie zien?
Als ik lees “bestel voor 7 okt anders krijg je geen 4%” interpreteer ik dit als: ah de fabrikant laat mij al weten dat er problemen zullen kunnen zijn als ik te laat bestel.

Anyway, ik als Belg op 14 nov een SR+ besteld, geheel onwetend over de gigantische wachtrijen die er in Nederland al waren, ik hoop hem nu voor midden Maart te hebben! LM zei vorige week nog 5 jan toen ik voor iets anders belde maar dat kwam er dus niet van. Ik bel in feb wel nog eens terug...
Waarom gooi jij de bewoordingen van de e-mail om? Volgens mij staat er iets van: voor 7 oktober besteld is 4% bijtelling.

• ssenoga
Louis schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:38:
[...]

Kwestie van calculeren en keuzes maken...
3 maand afkopen leasecontract had je maximaal €750 gekost en 100% garantie gehad op 2019 levering.
Dat tegen de 4-5 jaar lang hogere bijtelling betalen.
Sorry maar je hebt zelf gegokt (en nu kom je er achteraf achter dat je verkeerd gegokt hebt)
Tja, wat wil je precies zeggen? Eigen schuld, dikke bult? Calculeren en keuzes maken, dat is precies wat ik stelde. In september was de berekening simpel: ik had al 100% garantie op levering in 2019 (aldus werkgever, LM en Tesla), dus waarom nog extra risico lopen op vervroegde levering en dus afkoop?

En nu houd ik verder op met m'n keuzes van destijds te verdedigen. Dat leidt tot zinloze discussies en is voor niemand nuttig :). As is verbrande turf.

Voorts ben ik van mening dat Tesla gedupeerden tegemoet moet komen.

M3 SR+, Pearl White, Black int, Aero, Trekhaak | Besteld bij LM op 28-8 | RN 2-10 | Restrictie 4-12, verwijderd op 20-10 | VIN 31-1 | SMS 24-2 | Levering 28-2

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12:00
ssenoga schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:05:
[...]

Tja, wat wil je precies zeggen? Eigen schuld, dikke bult? Calculeren en keuzes maken, dat is precies wat ik stelde. In september was de berekening simpel: ik had al 100% garantie op levering in 2019 (aldus werkgever, LM en Tesla), dus waarom nog extra risico lopen op vervroegde levering en dus afkoop?

En nu houd ik verder op met m'n keuzes van destijds te verdedigen. Dat leidt tot zinloze discussies en is voor niemand nuttig :). As is verbrande turf.

Voorts ben ik van mening dat Tesla gedupeerden tegemoet moet komen.
Volgens mij is er wel iets van compensatie mogelijk. Al vraag ik me af of ze dat voor jou bestelling gaan doen. Restrictie was er pas op 20/10 af? Dat was na de deadline.

• Chantree
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 08-02 12:01
De Morning Conductor is onderweg naar SF. Zal deze daarna naar Europa gaan :)F

• eteo
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16-01 18:02
Chantree schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:54:
De Morning Conductor is onderweg naar SF. Zal deze daarna naar Europa gaan :)F
ik lees op twiiter dat De Morning Conductor naar europa gaat. hij komt rond 15-10-2020 in SF
wanneer zou die in NL kunnen zijn?

• Chantree
Sinds vandaag staat in mijn account dat ons afleveradres de Koopman Terminal is. Hebben meer mensen dat die ook nog geen VIN hebben?

• eteo
Chantree schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:38:
Sinds vandaag staat in mijn account dat ons afleveradres de Koopman Terminal is. Hebben meer mensen dat die ook nog geen VIN hebben?
bij mij staat dat er geen product gekoppeld is aan de tesla account. ik kan dus niet veel zien. waar zou dit moeten staan?

• Chantree
Als je in je account naar beheren gaat zie je je auto met vervolgstappen etc. Onderin staat uw model 3 met RN nummer, daar staat het adres. Tot gister stond er een algemeen verhaal over levertijd is afhankelijk van datum bestelling, configuratie

• eteo
[quote]Chantree schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:51:
Als je in je account naar beheren gaat zie je je auto met vervolgstappen etc. Onderin staat uw model 3 met RN nummer, daar staat het adres. Tot gister stond er een algemeen verhaal over levertijd is afhankelijk van datum bestelling, configuratie

is dit in Tesla account of bij de LM?

• eteo
Chantree schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:51:
Is dit in Tesla account of bij de LM?

• Chantree
Tesla account maar dan moet je wel een RN hebben gekoppeld in jouw account

• eteo
Chantree schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:07:
Tesla account maar dan moet je wel een RN hebben gekoppeld in jouw account
ik heb wel een RN hoe kan ik deze koppelen? 8)7

• killercow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-03 19:31
*knip* Laat het modereren maar aan de moderators over. Zie je iets in een topic wat je stoort of niet de bedoeling is, kan je deze posts gewoon rapporteren.

Yorinn wijzigde deze reactie 10-01-2020 13:37 (79%)

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth-0.nl

• ssenoga
Inspired schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Volgens mij is er wel iets van compensatie mogelijk. Al vraag ik me af of ze dat voor jou bestelling gaan doen. Restrictie was er pas op 20/10 af? Dat was na de deadline.
Mja, klopt. Maar in hun uitingen heeft Tesla nergens een voorbehoud voor bestellingen met leveringsrestrictie gemaakt, dus dat zou niet uit mogen maken. Sterker nog, er is mij herhaaldelijk beloofd dat het goed zou komen, ook met restrictie.

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
ssenoga schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Mja, klopt. Maar in hun uitingen heeft Tesla nergens een voorbehoud voor bestellingen met leveringsrestrictie gemaakt, dus dat zou niet uit mogen maken. Sterker nog, er is mij herhaaldelijk beloofd dat het goed zou komen, ook met restrictie.
Het feit dat je bestelling er een maand over heeft gedaan om van LM naar Tesla te komen (R/N) is zuur. Maar dan nog. EV!, MrDwazo, erikoss, Eazi hebben allemaal na jou besteld maar wel geleverd gekregen in 2019 en allemaal exact dezelfde configuratie..

BasvanS wijzigde deze reactie 10-01-2020 13:21 (3%)

• naii11
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

Yorinn wijzigde deze reactie 10-01-2020 13:37 (85%)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:00
eteo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:23:
[...]

ik lees op twiiter dat De Morning Conductor naar europa gaat. hij komt rond 15-10-2020 in SF
Dat wordt dan zeker ergens in November. Maar hij hoeft niet perse naar Nederland te gaan he! Europa is groter dan alleen Nederland.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Zpottr
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

LordSinclair schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Dat wordt dan zeker ergens in November. Maar hij hoeft niet perse naar Nederland te gaan he! Europa is groter dan alleen Nederland.
Ik vermoed (en hoop) dat januari bedoeld wordt, niet oktober :P

Zoef

• webpatrick
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 28-03 15:58
LordSinclair schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Schepen met auto's voor Europa gaan naar Zeebrugge (België). Die hebben een contract met Tesla en hebben faciliteiten moeten bouwen om bijvoorbeeld de Tesla's op te laden e.d.. Bij grote uitzondering is er eind December 1 boot naar Amsterdam gevaren.

Vanuit Zeebrugge worden de auto's via andere schepen of via de weg naar het land van bestemming gebracht.

• MuadD1b
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-03 16:17
Zojuist een tijdelijke Leaf in ontvangst genomen. Daar kom ik de tijd wel mee door tot de M3 er eindelijk is.

SR+ White, Bestelling: 13/10/2019, Tesla: 09/11/2019, RN: 09/11/2019, VIN: 11/02/2020, Levering: 09/03/2020

• Keneo
eteo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Die doet er 2-3 dagen over om gevuld te worden in SF, daarna 22-28dagen varen, afhankelijk van het weer, en als hij naar Europa komt is dat normaal naar Zeebrugge, daar uitladen waarna de auto's doorgaans met de vrachtwagen of kleiner schip naar Nederland gaan.

Dus reken midden Februari?

Keneo wijzigde deze reactie 10-01-2020 20:09 (4%)

• Aperture
Keneo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:08:
[...]

Die doet er 2-3 dagen over om gevuld te worden in SF, daarna 22-28dagen varen, afhankelijk van het weer, en als hij naar Europa komt is dat normaal naar Zeebrugge, daar uitladen waarna de auto's doorgaans met de vrachtwagen of kleiner schip naar Nederland gaan.

Dus reken midden Februari?
Op z'n vroegst hopelijk ja, mits dit schip inderdaad naar Zeebrugge gaat.

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | VIN 5/2 | SMS 24/2 | Delivery: 28/2 15.30

• eckru
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 08-02 20:52
ssenoga schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:09:
[...]
Harde cijfers heb ik niet, maar die zijn vast ergens te vinden.
Hier kun je precies zien/filteren welke configuraties/modellen wanneer op kenteken zijn gezet..

Op de "nu leverbaar" pagina op Tesla's site staan nog M3P modellen, hebben ze die nog in 2019 op kenteken gezet?

Tesla M3 LR AWD + T + FSD

• PeterSe
  • Laatst online: 26-03 15:25
Volgens de berichten op twitter zou de Glovis Comos het schip kunnen zijn die naar Europa vertrekt vol met tesla's. Hij ligt nu in de haven van San Fransico om waarschijnlijk morgen te worden geladen.

M3 SR+ White, Black, Aero Besteld 21-11 RN:109740xxx VIN: bekend Levering: 11-3

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Bereid u voor op de levering van uw Tesla

Uw bestelde Tesla wordt eind februari tot eind maart verwacht, een exacte leverdatum wordt gecommuniceerd wanneer bekend. Als u de hieronder genoemde items nog niet voltooid heeft willen wij u vragen deze te voltooien op uw
Tesla Account
Ik krijg zojuist deze :9

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• ssenoga
Same here, je zou bijna denken dat het echt gaat gebeuren...

• Faddermakker
  • Nu online
Nog geen VIN overigens.

• Mesque
  • Registratie: juli 2017
Ik kreeg hem ook maar rij al rond sinds november :X Belde gelijk even met Tesla, mooie reactie aan de telefoon: "jeeezus dat kan echt niet hoor, wat is dit weer amateuristisch van ons. wat is je rn dan ga ik het gelijk even oplossen voor je"

• onok
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-03 14:45
Die kreeg ik ook. De Tesla account pagina is sinds die tijd al down bij mij, ik wordt ge-redirect naar https://www.tesla.com/uhoh :P

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Het zou me niks verbazen als de door mij gecancelde SR+ straks gewoon uitgeleverd wordt, ook al rijd ik dan al 3 maanden in de LR. Kreeg vandaag idd ook de 'prepare for delivery mail'. :')

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Windshift
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 08-03 08:07
Ik ben vandaag gebeld door Delivery NL om te verifiëren of alles klopte wat ze van mij wisten. :Y
De prognose voor levering zou zijn tussen eind feb en eind maart.
Belooft wel weer een vergelijkbare drukte te worden als rond kerst en jaarwisseling werd er gezegd.

Wat mij vandaag trouwens opviel is dat de beheerspagina op een mobiel meer info geeft dan op de desktop.
Als ik op beiden tegelijk inlog zie ik op mijn mobiel wel de afleverlocatie en op de desktop niet.

Nog geen VIN btw alleen een reserveringnummer. Maar dat strookt wel met het verhaal dat de VINs pas gekoppeld worden na het Panamakanaal.

Windshift wijzigde deze reactie 15-01-2020 21:07 (0%)
Reden: Typo

M3 SR+ | Pearle White | Black | Aero | Besteld 08-11 | RN 08-11 | VIN 27-02 (bron 12-02) | SMS 27-02 | Delivery 02-03

• Windshift
Glovis cosmos is aan het vertrekken uit SF => Panama met als doel EU. Er staat nog niet dat hij naar Zeebrugge gaat maar dat moet haast wel.

M3 SR+ | Pearle White | Black | Aero | Besteld 08-11 | RN 08-11 | VIN 27-02 (bron 12-02) | SMS 27-02 | Delivery 02-03

• A_M
  • Laatst online: 10-03 18:15
Heb eind november de model 3 besteld.
Wel een uitnodiging voor Tesla account, geen RN nummer.
In het Tesla account is mijn bestelling niet zichtbaar.

Zijn er meer mensen die lang hebben moeten wachten op hun RN nummer?

A_M wijzigde deze reactie 18-01-2020 14:37 (14%)

• PeterSe
A_M schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:36:

Ik heb wel een RN nummer maar geen uitnodiging. Op 21-11 besteld.

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

PeterSe schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:47:
Ik heb wel een RN nummer maar geen uitnodiging. Op 21-11 besteld.
Beide zaken zijn afhankelijk van de wijze van bestellen en het inrichten/koppelen van het account.

Zelf heb ik een M3 besteld medio november via Arval. Ik heb vrijwel direct de welkoms-mail ontvangen voor het aanmaken van een account.
Echter kan ik niks zien in mijn account, geen bestelde configuratie, RN of VIN. De bestelling is namelijk gekoppeld aan het algemene account van de leasemaatschappij (Arval). Wel heb ik het RN opgevraagd bij Arval, zodat de communicatie met Tesla makkelijker is.

Gewoon rustig afwachten is in (vrijwel) alle gevallen het beste.

• A_M
  • Laatst online: 10-03 18:15
ChillPascal schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:07:
[...]

[...]

Beide zaken zijn afhankelijk van de wijze van bestellen en het inrichten/koppelen van het account.

Zelf heb ik een M3 besteld medio november via Arval. Ik heb vrijwel direct de welkoms-mail ontvangen voor het aanmaken van een account.
Echter kan ik niks zien in mijn account, geen bestelde configuratie, RN of VIN. De bestelling is namelijk gekoppeld aan het algemene account van de leasemaatschappij (Arval). Wel heb ik het RN opgevraagd bij Arval, zodat de communicatie met Tesla makkelijker is.

Gewoon rustig afwachten is in (vrijwel) ale gevallen het beste.
Helder, dank je

• drimps
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 29-03 11:49
Windshift schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:06:
Glovis cosmos is aan het vertrekken uit SF => Panama met als doel EU. Er staat nog niet dat hij naar Zeebrugge gaat maar dat moet haast wel.
In de Google sheet staat nu we Zeebrugge als destination, dat lijkt dus het eerste schip te zijn dit jaar. Hopen dat iedereen die buiten de boot ( :') ) viel eind 2019 hiermee aan de beurt is (mezelf inclusief).

M3 SR+ Wit/Zwart/Aero

• dacken
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 24-03 00:00
Ben inmiddels al een maand aan het rondrijden. Ik wilde toch nog even terugkomen in dit draadje om jullie nog een hart onder de riem te steken.

Heb geduld! Het is het allemaal meer dan waard. :)

• kilowatt18
  • Laatst online: 25-03 08:40
FYI: mocht iemand voordat die boot aankomt nog een M3SR+ willen rijden, er is er eentje snel leverbaar via Tesla:

https://www.tesla.com/nl_...E7EA1LF558194?redirect=no

• Faddermakker
  • Nu online
kilowatt18 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:43:
FYI: mocht iemand voordat die boot aankomt nog een M3SR+ willen rijden, er is er eentje snel leverbaar via Tesla:

https://www.tesla.com/nl_...E7EA1LF558194?redirect=no
Als die nou tegen 4% zou zijn. :9

• Ardimarl
  • Laatst online: 04-02 23:50
Heb zojuist me tesla van activelease geannuleerd dus als er mensen zijn die er nog eentje op 2019 kenteken wil hebben kan je ze mailen

• Ardimarl
  • Laatst online: 04-02 23:50
Heb zojuist me tesla van activelease geannuleerd dus als er mensen zijn die er nog eentje op 2019 kenteken wil hebben kan je ze

• MuadD1b
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-03 16:17
Ardimarl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:07:
Heb zojuist me tesla van activelease geannuleerd dus als er mensen zijn die er nog eentje op 2019 kenteken wil hebben kan je ze mailen
Nog een gedupeerde van de gladde verkooppraatjes van activlease? Waarom heb je geannuleerd als je er wel een op 2019 kenteken kon krijgen?

SR+ White, Bestelling: 13/10/2019, Tesla: 09/11/2019, RN: 09/11/2019, VIN: 11/02/2020, Levering: 09/03/2020

• Roeiben
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 27-02 16:22
Ardimarl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:07:
Wat voor m3?

• ooz
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 28-03 17:39
Zojuist gebeld door Tesla met de vraag of ik nog vragen heb.

Uiteraard de nummer 1 vraag gesteld, wanneer komt die?
Antwoord was dat er nog geen VIN gekoppeld is dat oorspronkelijke leverdatum (eind februari / eind maart) nog steeds staat.
Wel zei hij dat mijn SR+ op dit schip of op het volgende schip zit.

Ondanks ik eigenlijk geen steek meer informatie heb gekregen vond ik het toch wel fijn om belletje te krijgen.

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 25-03 08:19
Net ook een belletje gehad, gemist --> Teruggebeld, kreeg vriendelijke mw aan de lijn die me vertelde dat het een standaard welkomstbelletje was en dat het proces gaande was. Al met al; vrij tevreden. Eind feb / begin maart werd mij ook verteld. Stiekem hoop ik natuurlijk tikkeltje eerder, maar goed :)

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• stevenj95
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 29-03 22:39
Ik lurk dit forum al een tijdje maar heb eindelijk afgelopen zaterdag (18-01) een SR+ / wit / aero besteld! :D De verwachte levering op de site was februari tijdens het bestellen maar deze is inmiddels verschoven naar maart.

Verder geen nog geen telefoontje gehad, wel een RN nummer en welkomstmail. Stiekem hoop ik dat ik eentje nog krijg van het schip dat momenteel onderweg is vanuit SF :)

SR+ Pearl White / Black / 18" Aero

• dutchminator
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik heb afgelopen dinsdag mijn leasemij (LeasePlan) ook opdracht gegeven een LR / blauw / aero zonder haak te bestellen, zonder lever-restrictie (ik heb toegezegd mijn huidige contract af te kopen bij vroegtijdige beschikbaarheid). Nog geen Tesla-mailtje of bevestiging gehad, maar dat komt vast nog wel zodra het door de LeasePlan-molen heen is :)

M3 LR | Blauw | Zwart | Aero | Bestelling LM 20jan | Huidige status: levering 19/3

• Basolic
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-03 12:11
17 januari is mijn bestelling van een grijze Tesla model 3 SR+ met sportvelgen via LM Alphabet geplaatst bij Tesla.

Inmiddels een mail van Tesla gehad dat ik een account kon aanmaken. Het RN nummer via mijn LM opgevraagd en Tesla gebeld met de te verwachtte leveringsdatum. Waar de site nog februari aangaf, gaf Tesla vriendelijk aan dat de kans groot is dat hij begin maart geleverd wordt.

Even afwachten dus!

• ooz
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 28-03 17:39
Zijn er al mensen welke een VIN gekregen hebben?
Ik begrijp dat mensen in Frankrijk langzaam aan een VIN krijgen.

• Faddermakker
  • Nu online
ooz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:51:
Zijn er al mensen welke een VIN gekregen hebben?
Ik begrijp dat mensen in Frankrijk langzaam aan een VIN krijgen.
Hier nog niets. Voor zover de theorie zou kloppen, de Glovis Cosmos is ook nog niet door het kanaal heen,

• TWyk
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15:52
Er staan zo te zien nog tenten bij de Koopman terminal...

• TeunH15
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 29-03 09:35
Glovis Cosmos op dit moment in de Gatun sluizen (laatste voor de Atlantische Oceaan). Vanaf daar nog ca 12 dagen varen naar Zeebrugge.

• PASware
  • Laatst online: 07:37
TWyk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:21:
Er staan zo te zien nog tenten bij de Koopman terminal...
Volgens mijn account bij Tesla zal dat ook de ophaallocatie zijn.

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• drimps
TeunH15 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:59:
Glovis Cosmos op dit moment in de Gatun sluizen (laatste voor de Atlantische Oceaan). Vanaf daar nog ca 12 dagen varen naar Zeebrugge.
Lijkt nu eerst naar Brixham te gaan, tussenstop of is dit standaard de eerstvolgende bestemming?

M3 SR+ Wit/Zwart/Aero

• PASware
drimps schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Lijkt nu eerst naar Brixham te gaan, tussenstop of is dit standaard de eerstvolgende bestemming?
Ik vermoed dat daar een loods aan boord zal gaan.

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• Aperture
Volgens Marine Traffic komt de Glovis Cosmos 8 feb in Zeebrugge aan! Geen VIN nog, maar ik ga vanaf nu weer dagelijks checken.
PASware schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Volgens mijn account bij Tesla zal dat ook de ophaallocatie zijn.
Waar zie je dat staan dan?

Aperture wijzigde deze reactie 27-01-2020 16:30 (46%)

• JoannaDark
  • Laatst online: 07-02 15:38
Nog een tip voor mensen die hun Tesla gaan ophalen: laat eventuele schades goed vastleggen en zorg ervoor dat ze gelijk via de app een afspraak inplannen. Check of die er ook in staat. Als de schade (op het oog) ernstig is, laat je dan niet afschepen (haha) met een mobiele serviceafspraak. Ik had een hele diepe kras in de dorpel zitten bij de rechtervoordeur (aflevering 30-9). De afspraak was niet in de app gezet, bleek niet mobiel op te lossen en toen kon ik pas 16-12 terecht (!). Sleutelpas niet mee (hadden ze niet aangegeven) en toen pas 22-1 om 08.00 nieuwe afspraak. Nu staat 'ie bij een bodyshop en ben ik hem een week kwijt. Ieder nadeel heeft zijn voordeel: mag wel in de tussentijd een model S rijden :)

JoannaDark wijzigde deze reactie 27-01-2020 16:41 (3%)
Reden: Foute zinsconstructie

• PASware
Aperture schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:24:
Volgens Marine Traffic komt de Glovis Cosmos 8 feb in Zeebrugge aan! Geen VIN nog, maar ik ga vanaf nu weer dagelijks checken.

[...]

Dat zie ik nergens staan, maar van de boten vorig jaar deed dit ook, tenminste die leek naar een klein dorpje af te wijken om vervolgens door te gaan naar Zeebrugge.

• Faddermakker
  • Nu online
Aperture schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:24:

[...]

Staat in de broncode en als je de site mobiel opent.

• Windshift
De glovis challenge vaart ook gestaag door (met eindbestemming Zeebrugge) . Al bijna halverwege Mexico.

• drimps
Windshift schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:32:
De glovis challenge vaart ook gestaag door (met eindbestemming Zeebrugge) . Al bijna halverwege Mexico.
Dat gaat weer druk worden bij de Koopman terminal waarschijnlijk :9

M3 SR+ Wit/Zwart/Aero

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 29-03 01:15
Hoeveel auto's zitten er normaal op zo'n boot? Met die dikke backlog van SR+ orders zullen de bestellingen van de laatste weken misschien niet eens bij deze boot zitten, of wel? Mijne wordt als het goed is vandaag pas via de LM besteld ;(

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• Nick1979
  • Laatst online: 17-03 15:54
Er zijn de afgelopen dagen al heel wat VIN's uitgedeeld voor bestellingen in Frankrijk, Engeland en Italië. Dus ik denk dat Nederland na de boten in december nu even wordt overgeslagen, hopelijk meer geluk met de tweede boot richting Zeebrugge...

• Basolic
Nick1979 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:04:
Er zijn de afgelopen dagen al heel wat VIN's uitgedeeld voor bestellingen in Frankrijk, Engeland en Italië. Dus ik denk dat Nederland na de boten in december nu even wordt overgeslagen, hopelijk meer geluk met de tweede boot richting Zeebrugge...
Hoeveel boten komen er normaal gesproken aan in een periode van een maand? Tesla geeft op hun website nog steeds levertijd Maart aan.

• Windshift
Basolic schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Hoeveel boten komen er normaal gesproken aan in een periode van een maand? Tesla geeft op hun website nog steeds levertijd Maart aan.
In 2019 Q2 voeren er 5 boten naar Zeebrugge
In 2019 Q3 voeren er 7 boten naar Zeebrugge
In 2019 Q4 voeren er ook 7 boten naar Zeebrugge en 1 direct naar Amsterdam.

Het formaat boten wisselt natuurlijk een beetje maar zeg gemiddeld 2500-3000 auto's per boot.

• Windshift
drimps schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Dat gaat weer druk worden bij de Koopman terminal waarschijnlijk :9
Als ze weer gaan pendelen tussen Zeebrugge en Amsterdam (en er gaan er een hoop naar Frankrijk) zullen het wel geen pieken van 1000 per dag worden. Maar DeliveryNL gaf al wel aan dat het weer gezellig druk kon worden.

We zullen zien...

• Faddermakker
  • Nu online
Nick1979 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:04:
Op welke boot staaan of stonden die auto's voor die landen vraag ik me af. Ondanks de de GC door het panamakanaal is heb ik namelijk nog steeds geen VIN.

• Aperture
Faddermakker schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Op welke boot staaan of stonden die auto's voor die landen vraag ik me af. Ondanks de de GC door het panamakanaal is heb ik namelijk nog steeds geen VIN.
Hier helaas ook nog nul... Het blijft bizar dit process en dat een collega met de zelfde config die 2 dagen eerder bestelde al rond rijdt sinds begin Dec.

• JoannaDark
  • Laatst online: 07-02 15:38
JoannaDark schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:40:
Nog een tip voor mensen die hun Tesla gaan ophalen: laat eventuele schades goed vastleggen en zorg ervoor dat ze gelijk via de app een afspraak inplannen. Check of die er ook in staat. Als de schade (op het oog) ernstig is, laat je dan niet afschepen (haha) met een mobiele serviceafspraak. Ik had een hele diepe kras in de dorpel zitten bij de rechtervoordeur (aflevering 30-9). De afspraak was niet in de app gezet, bleek niet mobiel op te lossen en toen kon ik pas 16-12 terecht (!). Sleutelpas niet mee (hadden ze niet aangegeven) en toen pas 22-1 om 08.00 nieuwe afspraak. Nu staat 'ie bij een bodyshop en ben ik hem een week kwijt. Ieder nadeel heeft zijn voordeel: mag wel in de tussentijd een model S rijden :)
Kleine toevoeging: geruststelling nog: de communicatie via SMS is wel echt heel goed. Keurige updates!

• Faddermakker
  • Nu online
Aperture schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:10:
[...]

Hier helaas ook nog nul... Het blijft bizar dit process en dat een collega met de zelfde config die 2 dagen eerder bestelde al rond rijdt sinds begin Dec.
Hoe moeilijk ook probeer ik die gedachtegang te negeren :)

• PeterSe
Faddermakker schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Hoe moeilijk ook probeer ik die gedachtegang te negeren :)
Ik heb via LM op 21-11 besteld. Weken later eens bij Tesla nagevraagd of ik een RN-nummer heb. Die had ik gelukkig wel. Voor de rest heb ik helemaal niks en weet ik ook niks. De LM zegt dat ik meer informatie krijg dan dat zij zullen krijgen. Ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik maar eens bellen lijkt mij.

• EvaluationCopy
  • Nu online
Aperture schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:10:
[...]

Niet bizar, wel vervelend. Je hebt precies op de datum besteld die wel/niet in 2019 levering scheidde voor veel bestelde configs als de jouwe... Althans, je LM bij Tesla (14e)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• EvaluationCopy
  • Nu online
PeterSe schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:51:
[...]

Ik heb via LM op 21-11 besteld. Weken later eens bij Tesla nagevraagd of ik een RN-nummer heb. Die had ik gelukkig wel. Voor de rest heb ik helemaal niks en weet ik ook niks. De LM zegt dat ik meer informatie krijg dan dat zij zullen krijgen. Ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik maar eens bellen lijkt mij.
Bietje geduld kan geen kwaad hoor. Jullie weten toch onderhand dat Tesla 90% van de auto's in maand 3 van elk kwartaal uitlevert, dat is al jaren zo...

• Basolic
EvaluationCopy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:34:
[...]

Bietje geduld kan geen kwaad hoor. Jullie weten toch onderhand dat Tesla 90% van de auto's in maand 3 van elk kwartaal uitlevert, dat is al jaren zo...
Nog nooit gehoord. Daarnaast, als Tesla bij het besteldproces aangeeft geschatte levertijd februari dan zou je wat mij betreft uit kunnen gaan van levering in februari.

• EvaluationCopy
  • Nu online
Basolic schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:55:
[...]

Nog nooit gehoord. Daarnaast, als Tesla bij het besteldproces aangeeft geschatte levertijd februari dan zou je wat mij betreft uit kunnen gaan van levering in februari.
Zie startpost:

https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9

'Last 1 year' selecteren, dab rechtermuis op de grafieken 'drill up' dan zie je focus qua leveringen op maand 3, 6, 9 en 12. Ik heb wel eens een grafiek uitgedraaid van de RDW database leveringen Model S en X, laatste jaren, zelfde patroon. Heeft iets te maken met het willen produceren én leveren van elke auto binnen hetzelfde kwartaal (belasting, beursgenoteerd blabla). Had Tesla netjes 'Maart' vermeld was er niks aan de hand geweest. Slechte communicatie dus.

Overigens, ook een tip dan: Tesla hanteert geen mooi bestelproces zoals andere autoboeren, of zelfs maar iets als 'een volgorde'.... ze hebben daar een hele grote ton, daar flikkeren ze alle namen van bestellers op briefjes in en af en toe trekken ze een volle hand briefjes er uit, die zijn dan aan de beurt. :+

EvaluationCopy wijzigde deze reactie 28-01-2020 15:41 (15%)

• Keneo
Ik heb mijn VIN in de source gevonden! Vanmiddag om 14u was hij er nog niet.

Belg, besteld op 15 November, vorige week nog van tesla mail gekregen (doorgestuurd Via LM) dat hij eind feb/midden maart geleverd word.

• Basolic
Keneo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:50:

Belg, besteld op 15 November, vorige week nog van tesla mail gekregen (doorgestuurd Via LM) dat hij eind feb/midden maart geleverd word.
Kan je uitleggen hoe je die hebt gevonden? Ben een redelijke noob hierin.

• Faddermakker
  • Nu online
Basolic schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:51:
[...]

control+U > zoeken op '5Y'

• Basolic
EDIT: Excuses, ik moet gewoon de opening post lezen.

Basolic wijzigde deze reactie 28-01-2020 20:15 (20%)

• Aperture
Keneo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:50:

Fijn voor je! Wat voor config heb je?

• TeunH15
Basolic schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:51:
[...]

je kunt ook de VIN checker downloaden als extensie voor Chrome.

• TeunH15
Is het een idee om de huidige Excel sheet even op te schonen, zodat iedereen die nog op zijn/haar Tesla wacht hier (opnieuw) de gegevens in kan zetten? Volgens mij is deze namelijk vervuild nu. Veel mensen wiens Tesla al geleverd is, hebben de sheet niet meer geupdated.

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:36
Tsunami waarschuwing voor gebied waar de GC vaart, door elkaar geschudde Tesla’s voor europa? :+

https://www.nu.nl/buitenl...ssen-cuba-en-jamaica.html

djmuggs wijzigde deze reactie 28-01-2020 21:50 (35%)

Tesla Model 3 LR AWD

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
TeunH15 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:55:
Is het een idee om de huidige Excel sheet even op te schonen, zodat iedereen die nog op zijn/haar Tesla wacht hier (opnieuw) de gegevens in kan zetten? Volgens mij is deze namelijk vervuild nu. Veel mensen wiens Tesla al geleverd is, hebben de sheet niet meer geupdated.
Misschien een tab 2020 toevoegen zodat je de historie behoud.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• EvaluationCopy
  • Nu online
djmuggs schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:49:
Tsunami waarschuwing voor gebied waar de GC vaart, door elkaar geschudde Tesla’s voor europa? :+

https://www.nu.nl/buitenl...ssen-cuba-en-jamaica.html
Tsunamis doen helemaal niets met schepen op volle zee, meer dan een rimpeltje is het niet. Worden pas gevaarlijk aan de kust.

Orkanen moet je bang voor zijn, maar dat is nu buiten het seizoen. Niks aan de hand dus. 8)

• Nick1979
  • Laatst online: 17-03 15:54
En ja hoor! ik heb een VIN!! Gisteravond ontdekt in de source
M3SR+, wit, Aero, trekhaak, zwart interieur
oktober 2019 besteld door leasemaatschappij

• PASware
Hier helaas nog geen VIN, bestelling begin November

• Faddermakker
  • Nu online
Same :(

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 29-03 01:15
Er staat een hele lading weer op de Snel Leverbaar-website (LR, SR+, etc) dus ik denk dat ze een deel van de nieuwe bootlading al hebben geregistreerd? Er was ook precies mijn configuratie beschikbaar...
Na overleg met de LM heb ik die besteld en wordt het RN/VIN overgenomen.
Lijkt me dat ik hiermee de snelste levering heb geregeld :)

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• stevenj95
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 29-03 22:39
Gisteren toch ook een voorraadmodel besteld in exact dezelfde configuratie mijn normale bestelling. Kreeg meteen een VIN toegewezen! Net gebeld met Tesla, ze annuleren mijn eerdere order. De medewerker vertelde mij dat dit "voorraadmodel" ook gewoon nog op de boot staat die begin februari aan moet komen :)

Dus gewoon dezelfde auto nieuw van het schip maar dan een paar maanden eerder! :D

stevenj95 wijzigde deze reactie 29-01-2020 10:58 (3%)

SR+ Pearl White / Black / 18" Aero

• ssenoga
Mijn config staat ook gewoon op "voorraad", terwijl ik nog geen VIN heb. Blijft magisch hoe Tesla te werk gaat. Die "voorraadmodellen" zijn wel ruim 1000 euro duurder dan een auto uit de configurator, en in mijn geval bijna 2500 euro duurder dan mijn bestelling van begin september. Het is verleidelijk om te denken dat dit weer een upsell-streek is van Tesla: reeds uitstaande bestellingen geen VIN geven en dan dezelfde configs wel in "snel beschikbaar" zetten tegen een hogere prijs in de hoop dat mensen overstag gaan om wat extra neer te leggen voor meer zekerheid over snelle levering...
Laat maar, ik zit scheel te kijken, mijn config zit helemaal niet in de voorraad, mijn verdachtmaking is dus onterecht.

ssenoga wijzigde deze reactie 29-01-2020 16:16 (44%)

Pagina: 1 ... 319 ... 330 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True