Kun jij mij uitleggen hoe dit de beste oplossing kan zijn voor het probleem dat ik 5000 euro ben misgelopen door het falen van Tesla? Je kunt hooguit zeggen dat dit probleem geen oplossing of handreiking van Tesla behoeft omdat zij hun stinkende best hebben gedaan maar het helaas toch niet gelukt is. Want ja, Tesla heeft echt wel iets groots gepresteerd afgelopen maanden, maar daarmee kun je gebroken beloftes niet recht praten. Ook snap ik dat ik geen directe klant van Tesla ben, maar ik ben wel de gedupeerde van Tesla's falen. En ja, ik realiseer me dat ik met 8% bijtelling nog steeds relatief goedkoop rijd. Maar allemaal geen reden waarom ik niet zou mogen klagen over gebroken beloftes waardoor ik flink extra ga betalen.
En @
ssenoga, ik zie dat je zelf een restrictie had voor 4-12, die heeft je de das om gedaan, zeker als je bekend met met het levering systeem van Tesla, door die maand een dubbele auto te besparen ben je dus nu was 6000 euro armer denk ik. Wss weer een eis van de LM of van je Baas, mss moet je je daar meer op focussen ipv op Tesla.
Ja klopt, achteraf realiseer ik me ook dat die restrictie mij waarschijnlijk de das heeft omgedaan. Overigens is niemand echt bekend met het leveringssysteem van Tesla, voor zover je over een systeem kunt spreken. In september kwam de SR+ bij bosjes binnen, toen was het nog levering binnen een maand. Als ik in september zonder restrictie had besteld had ik inderdaad waarschijnlijk eind september geleverd gekregen, en had ik dus ca 3 maand afkoop van het lopende contract voor mijn kiezen gekregen. Voelde destijds als een no-brainer: iedereen beloofde dat levering in 2019 sowieso ging lukken. Waarom dan het (destijds grote) risico lopen van afkoop? Begin oktober was het wachten op de nieuwe lichting, toen begon ik toch wat zenuwachtig te worden en heb ik uiteindelijk de restrictie laten verwijderen (tegen het advies van werkgever, LM en Tesla in). Het is allemaal achteraf geneuzel, maar het voelt een beetje cru om te zeggen dat ik het allemaal aan mezelf te danken heb.
We hebben er in NL een handje van om te klagen als koopjes door de neus geboord worden. Kijk nou gewoon eens naar wat je bespaard met 5 jaar tesla rijden, ipv wat die 4% extra je kost.
Dank voor de opsteker, maar zoals gezegd: voldoende reden om wél te klagen. Misschien is een beetje erkenning wat teveel gevraagd, maar laat me gewoon even lekker klagen, dat helpt in de verwerking

. En stiekem hoop ik ook nog ergens dat er iets mee gedaan wordt.