Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MuadD1b
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:56
bottom line schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:17:
[...]

Laat januari, begin februari komen de eerste boten terug aan, dus waarschijnlijk half februari tot en met maart. April zal het wel niet worden ;)
Thanks. Hoe zuur het mislopen van de 4% ook is, ik heb er nog steeds zin in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:25
Morning Catherine lijkt de eerste boot van het jaar te gaan worden! Op 7 januari verwacht in San Francisco, hopelijk gaat hij daarna ook naar Europa en staan al onze Tesla's erop _/-\o_

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | VIN 5/2 | SMS 24/2 | Delivery: 28/2 15.30

• MuadD1b
Ik blijf het heel vreemd vinden dat niemand kan vertellen hoe het met een bestelling van 4 maanden oud staat.

Is er een auto toegekend of moet hij nog geproduceerd worden? Staat hij op een boot of staat hij klaar voor een volgende?

Dit heb ik nog nooit meegemaakt tijdens het wachten op de levering van een nieuwe auto. En dat zijn er inmiddels 6. Er zijn merken geweest waarbij het een half jaar duurde, maar die waren wel klantgericht en hielden je op de hoogte. Bij telsa is het radiostilte en niemand die maar een woord durft te zeggen. Ze hebben nog wat te leren daar in Amerika. Ik had nooit gedacht dat ik BMW klantvriendelijk zou gaan noemen, maar vergeleken met wat Tesla nu doet zijn ze dat wel.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:09
MuadD1b schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:41:
Ik blijf het heel vreemd vinden dat niemand kan vertellen hoe het met een bestelling van 4 maanden oud staat.

Is er een auto toegekend of moet hij nog geproduceerd worden? Staat hij op een boot of staat hij klaar voor een volgende?

Dit heb ik nog nooit meegemaakt tijdens het wachten op de levering van een nieuwe auto. En dat zijn er inmiddels 6. Er zijn merken geweest waarbij het een half jaar duurde, maar die waren wel klantgericht en hielden je op de hoogte. Bij telsa is het radiostilte en niemand die maar een woord durft te zeggen. Ze hebben nog wat te leren daar in Amerika. Ik had nooit gedacht dat ik BMW klantvriendelijk zou gaan noemen, maar vergeleken met wat Tesla nu doet zijn ze dat wel.
Je bent te kritisch, dit is de charme vab Tesla :+

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: 31/1 - SMS: 27/2 Delivery: 3/3 Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:36
hah, ja stel je voor dat je voor 60-80K euro wat verwacht ....

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:09
Bockelaar schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:29:
hah, ja stel je voor dat je voor 60-80K euro wat verwacht ....
Nu al grappiger dan Claudia de Brey :+

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: 31/1 - SMS: 27/2 Delivery: 3/3 Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• MuadD1b
Faddermakker schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:22:
[...]

Je bent te kritisch, dit is de charme vab Tesla :+
Ik weet dat het erg veeleisend is om me de komende maanden mobiel te willen zijn 😉 Maar ik weiger om m'n zomerauto uit de rdw-schorsing te halen omdat charmante Elon niet kan communiceren 😜

Het lijkt er trouwens wel sterk op dat alle gedupeerden SR+ bestellers zijn. En ze de laatste boten vol hebben gestopt met LR en P auto's. P's staan er nog volop in Amsterdam. Honderden onbestelde auto's.. Dat vind ik wel erg zwak.

MuadD1b wijzigde deze reactie 06-01-2020 11:01 (23%)

• Mvrijswijk
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 06-01 11:15
Ik had precies hetzelfde. 30 december de stoute schoenen aangetrokken en de auto gewoon opgehaald.
stuffnl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:08:
Zojuist een leverdatum van Athlon doorgekregen: 8-jan. Auto staat al sinds 27-12 op kenteken.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:13
SDMSIM schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Voor mensen die niet kunnen rekenen misschien
Dit soort situaties ontstaan altijd doordat de persoon die de koop doet, niet de rekening krijgt. Waarschijnlijk valt hij met die 10_000 nog binnen een betaalde lease budget categorie.

• wgdejong99
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-01 11:31
stuffnl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:08:
Zojuist een leverdatum van Athlon doorgekregen: 8-jan. Auto staat al sinds 27-12 op kenteken.
Ik heb een leverdatum van 10 januari, auto staat op naam sind 29-12-2019.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:27

Ervaringen zijn erg wisselend. Telefonische bereikbaarheid was 0 op een gegeven moment, is m'n vrouw naar de Tesla winkel in A'dam ZO gegaan en binnen 10 minuten wist ze exact waar haar auto was en wanneer ze hem kon ophalen.

Ze zijn voor levering voor 1/1/2020 gegaan en niet voor optimale klantbeleving. Ophalen in de tent, vieze auto krijgen, dat soort dingen verdienen letterlijk geen schoonheidsprijs. Voor ons was het simpel: 5 jaar x 12 maanden pakweg 100,- per maand besparen = 6.000,- verdienen door even door te bijten. Tis zoals het is.

Hoop dat het voor jou alsnog goed komt en dat je er ergens wél doorheen komt en antwoord krijgt op je vragen. Dat de auto achteraf ongetwijfeld erg goed gaat bevallen helpt je nu natuurlijk niet.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• x280
  • Laatst online: 18-02 13:40
Ik heb zaterdag een mat besteld voor de frunk via de tesla webshop, hij is gisteren opgestuurd met DHL. En ik heb een bericht dat mijn pakket vandaag wordt bezorgd.

Ik kreeg vanochtend ook een mail op mijn vragen die ik heb gestuurd naar "account support EMEA". Maar mijn account werkt inmiddels al, ze hebben er bijna 2 weken over gedaan om te reageren.

Heeft er iemand een losse sleutel gekocht voor de M3 ? Tot nu toe gaat het goed maar twijfel nog of ik niet zo een sleutel moet kopen.

Tesla M3 | LR AWD | Deep Blue Metallic | Black Premium Interior | 18" Aero

• eteo
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16-01 18:02
Het is bizar slecht bij Tesla, 23-10-2019 een SR+ besteld via athlon, nog steeds geen VIN nummer, helemaal niets van een datum bekend. elke keer dat je belt wordt je weg gestuurd met " wij weten helaas nog niets, even afwachten aub! :(

• MuadD1b
eteo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:44:
Het is bizar slecht bij Tesla, 23-10-2019 een SR+ besteld via athlon, nog steeds geen VIN nummer, helemaal niets van een datum bekend. elke keer dat je belt wordt je weg gestuurd met " wij weten helaas nog niets, even afwachten aub! :(
Join the club. Zelfde verhaal hier.
Lijkt wel normaal te zijn voor de SR+....

• ooz
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:40
Als ik mij niet vergis vertrekken er deze maand nog 2 boten met bestemming Nederland.
Zou betekenen dat er eind januari t/m februari weer uitgeleverd gaat worden.

En ja, ik wacht ook op mijn SR+ ;)

• PeterSe
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20:55
MuadD1b schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Hier ook hetzelfde verhaal.

M3 SR+ White, Black, Aero Besteld 21-11 RN:109740xxx VIN: bekend Levering: nnb

• SWK
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-02 20:12
Vandaag de bevestiging van Athlon dat de Tesla morgen geleverd zal worden. :)
De 4% was netjes net optijd binnen op 29-12-2019. De laadpaal thuis is geactiveerd en de laadpas en de nodige laad abonnementen ook.
Athlon vraagt om de auto niet op slot te zetten dmv mobiele app. Auto staat in Amsterdam langs de kade bij de Koopmans terminal.

Model 3 LR AWD Trekhaak | Solid Black | Black 18" Aero | RN 17-10 |VIN 28-11 | GxxxZB | Delivery 29-12 RDW 29-12-2019, geparkeerd Adam Bezorging LM 3 jan?

• stoorzender292
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 25-02 12:37
MuadD1b schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Hier ook het zelfde. Net nog even gebeld met Alphabet over hoe dit zit, gezien ze me meerdere keren verzekerd hadden dat hij op tijd geleverd zou worden. Vraagt meneer aan de lijn: "Oh, wil je hem nog hebben dan?" 8)7

Model 3 SR+ Midnight / Black / Aero / Trekhaak / Alphabet Bestelling 23-10 ; RN 08/11 ; VIN: null ; SMS: null

• Swede
  • Laatst online: 14-01 15:09
x280 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:23:

Heeft er iemand een losse sleutel gekocht voor de M3 ? Tot nu toe gaat het goed maar twijfel nog of ik niet zo een sleutel moet kopen.
een key-fob is een geinige gadget maar niet noodzakelijk. De kaartjes heb ik in de maand dat ik erin rij nog nooit gebruikt. Je mobiel is een prima sleutel.

SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)

• Swede
  • Laatst online: 14-01 15:09
SWK schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:00:

Athlon vraagt om de auto niet op slot te zetten dmv mobiele app. Auto staat in Amsterdam langs de kade bij de Koopmans terminal.
je kan wel via de app je max snelheid instellen :) (controls en dan naar beneden) ;)
via location kan je precies volgen waar hij uithangt en langs welke SuC ze gaan.

SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:08

Gelukkig weten alle Kia E-Niro en Hyundai Kona klanten, alsook VW ID3, Polestar, ... klanten perfect wanneer ze hun auto kunnen verwachten. En ook welke versie ze mogen verwachten (2019 of 2020)..

Ja hoor, in Amerika kunnen ze nog een hele hoop leren van Europa.

Auto's worden geleverd in Februari / maart. Zo staat het ook op de site.

bottom line wijzigde deze reactie 07-01-2020 16:32 (3%)

• x280
Swede schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:27:
[...]

een key-fob is een geinige gadget maar niet noodzakelijk. De kaartjes heb ik in de maand dat ik erin rij nog nooit gebruikt. Je mobiel is een prima sleutel.
Ja als je alles toch kan metje telefoon en de 2 pasjes dan laat ik het wel zo. Uitlenen van de auto gaat sowieso niet gebeuren.
bottom line schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Gelukkig weten alle Kia E-Niro en Hyundai Kona klanten, alsook VW ID3, Polestar, ... klanten perfect wanneer ze hun auto kunnen verwachten. En ook welke versie ze mogen verwachten (2019 of 2020)..

Ja hoor, in Amerika kunnen ze nog een hele hoop leren van Europa
hahah de directeur hier heeft letterlijk 1 jaar geleden een Kia Niro besteld. Heeft hem nu dus nog steeds niet maar heeft ook geen idee wanneer de auto komt.

x280 wijzigde deze reactie 07-01-2020 16:32 (40%)

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 20:59
[...]

Ja hoor, in Amerika kunnen ze nog een hele hoop leren van Europa.

Normaal gesproken kunnen ze dat prima, de importeur reserveert een productieslot en zodoende is op de week nauwkeurig een auto te plannen. Bij mijn Volvo wisten ze zo precies wanneer hij geleverd ging worden.

Er is echt zo'n hoge vraag naar EV's in NL, dat productiesloten tekort is, vergeven worden en fouten worden gemaakt bij het uitdelen.

Bij Tesla gaat het helemaal anders, ze hadden nooit de garantie moeten afgeven in oktober. Je kunt toch niet ontkennen dat communicatie niet al te best is?

Ze hebben bewust hoog ingezet:
https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0
Allemaal P modellen die nu snel leverbaar zijn en waarschijnlijk al op kenteken 2019 staan.

Meer geld verdienen stond hoger op het lijstje dan afspraken nakomen. Er was blijkbaar voldoende ruimte op de boten voor extra SR+ modellen. Op de vraag of ze wel beschikbaar waren, zullen we nooit het antwoord weten....

Want dat is een ander scenario, de SR+ modellen uit de fabrieken waren gewoon op.
x280 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Ja als je alles toch kan metje telefoon en de 2 pasjes dan laat ik het wel zo. Uitlenen van de auto gaat sowieso niet gebeuren.

[...]

hahah de directeur hier heeft letterlijk 1 jaar geleden een Kia Niro besteld. Heeft hem nu dus nog steeds niet maar heeft ook geen idee wanneer de auto komt.
Kia heeft onwijs zitten prutsen. Beloftes aan klanten, die dan weer werden verschoven in het aantal productieslots. Waardoor sommigen geluk hadden en anderen naar achter werden geschoven. Heel oneerlijk van Kia. Er ken er genoeg, die eerst eeen belofte van een productieslot kregen van juni, vervolgens was het slot "opeens" al vergeven. Een ander die de auto geleverd kreeg. En opeens is zijn auto aan een ander meegegeven. Toen is een auto van een ander weer aan hem toegewezen...

Niet heel betrouwbaar en eerlijk allemaal...

BlakHawk wijzigde deze reactie 07-01-2020 16:45 (24%)

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• x280
Ik heb rond november 2016 een Hyundai Ioniq EV besteld en deze is geleverd in juni 2017, maar tot de week voor de levering ook helemaal niets gehoord. Voordeel toen was dat niemand zo een ding wou hebben dus het viel wel mee allemaal.

Tesla en sowieso bijna alle EV's zijn iets populairder nu.

• MuadD1b
[...]

Dat weet jij kennelijk, maar dat is niet wat ik van Tesla te horen krijg. Daar kom ik al een maand niet verder dan, 'geen idee'. Ze hebben ook gegarandeerd dat auto's van voor 14 okt geleverd zouden worden. Wat ze niet waar hebben gemaakt.

Ik krijg zojuist de reactie: Momenteel hebben wij voor uw reservering met RN10**** nog geen auto (VIN) gematched.
Maar wat betekent dat? Nog niet geproduceerd? Wel geproduceerd maar niet toegekend? Nu weet ik als klant dus nog steeds net zo weinig als 3 maanden geleden.

• bottom line
MuadD1b schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:59:
[...]

Dat weet jij kennelijk, maar dat is niet wat ik van Tesla te horen krijg. Daar kom ik al een maand niet verder dan, 'geen idee'. Ze hebben ook gegarandeerd dat auto's van voor 14 okt geleverd zouden worden. Wat ze niet waar hebben gemaakt.

Ik krijg zojuist de reactie: Momenteel hebben wij voor uw reservering met RN10**** nog geen auto (VIN) gematched.
Maar wat betekent dat? Nog niet geproduceerd? Wel geproduceerd maar niet toegekend? Nu weet ik als klant dus nog steeds net zo weinig als 3 maanden geleden.
Vin krijg je pas als de auto's gepland zijn om naar Europa te komen, en ook bepaald is welk deel van Europa.
Dus een VIN krijg je pas als jou auto geproduceerd is.

Aangezien het eerste schip gaat vertrekken, kunnen de eerste binnen dit en 3 weken hun VIN verwachten.
30.000 auto's per kwartaal zijn voor Europa, en waarschijnlijk heeft China nu veel minder auto's nodig, dus die komen ook allemaal naar Europa (+Israël en verdere uitbreiding) alsook Oceanië. Dus voor eind maart rijd je echt wel in je Tesla model 3 rond.

Bij Tesla heb je tenminste een profiel waar je alles kan opvolgen. Bij eender welke autofabrikant weet je 0,0 informatie, buiten degene die je bij je dealer achterhaalt, en daar ben je ook al 6 maanden verder.

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:56
Balen dat de SR+ dus zo slecht/laat leverbaar is, vandaag te horen gekregen dat die net binnen mijn leasebudget valt en qua bijtelling is die nog goedkoper dan de nieuwe Golf 8... :D

SR+ Midnight Silver / Black / 18" Aero | 28/1 Snel Leverbaar-besteld via LM | 03/03 Aflevering door LM

• Aperture
MacorgaZ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:11:
Balen dat de SR+ dus zo slecht/laat leverbaar is, vandaag te horen gekregen dat die net binnen mijn leasebudget valt en qua bijtelling is die nog goedkoper dan de nieuwe Golf 8... :D
Waarom zou het de wacht niet waard zijn dan ;)?

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | VIN 5/2 | SMS 24/2 | Delivery: 28/2 15.30

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:56
Aperture schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:24:
[...]

Waarom zou het de wacht niet waard zijn dan ;)?
Dat ie het wachten waard is geloof ik zeker wel, maar dat precies dat model een wat onduidelijke levertijd heeft is toch wat onhandig. Ik heb het 'als ik weet dat ik iets wil, wil ik het NU'-syndroom :+

SR+ Midnight Silver / Black / 18" Aero | 28/1 Snel Leverbaar-besteld via LM | 03/03 Aflevering door LM

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
bottom line schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:28:
[...]

Vin krijg je pas als de auto's gepland zijn om naar Europa te komen, en ook bepaald is welk deel van Europa.
Dus een VIN krijg je pas als jou auto geproduceerd is.

Aangezien het eerste schip gaat vertrekken, kunnen de eerste binnen dit en 3 weken hun VIN verwachten.
30.000 auto's per kwartaal zijn voor Europa, en waarschijnlijk heeft China nu veel minder auto's nodig, dus die komen ook allemaal naar Europa (+Israël en verdere uitbreiding) alsook Oceanië. Dus voor eind maart rijd je echt wel in je Tesla model 3 rond.

Bij Tesla heb je tenminste een profiel waar je alles kan opvolgen. Bij eender welke autofabrikant weet je 0,0 informatie, buiten degene die je bij je dealer achterhaalt, en daar ben je ook al 6 maanden verder.
Als dat bij Tesla allemaal zo kristalhelder was en inzichtelijk dan hadden we dit topic niet gehad :+ .
Je hebt net zoveel info als bij VAG alleen kan je het nu zelf in een portal zien. Ik heb bij al mijn VAG auto’s keurig productie week doorgekregen, transport datum, VIN nummer etc. Bij twee wagens werd dit pro actief aan mij gemeld bij een ander koste het mij 1 belletje.
Ik dacht dat BMW ook een optie heeft om hem ook live te kunnen volgen.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Aperture
MacorgaZ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:42:
[...]

Dat ie het wachten waard is geloof ik zeker wel, maar dat precies dat model een wat onduidelijke levertijd heeft is toch wat onhandig. Ik heb het 'als ik weet dat ik iets wil, wil ik het NU'-syndroom :+
Haha ik ken het, heb er zelf ook geregeld last van 8)7 . Daarom was het extra balen dat Tesla haar belofte niet kon waarmaken bovenop dat ik nu ook met 8% zit. Collega met de zelfde config (zelfde week besteld) rijdt er al een maand in rond. Achja, hopelijk staat die van mij op de 1e boot. Kan mij overigens niet voorstellen dat als je er nu een zou bestellen je er niet zelf al in rond rijdt eind maart.

• MuadD1b
Aperture schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:51:
[...]

Haha ik ken het, heb er zelf ook geregeld last van 8)7 . Daarom was het extra balen dat Tesla haar belofte niet kon waarmaken bovenop dat ik nu ook met 8% zit. Collega met de zelfde config (zelfde week besteld) rijdt er al een maand in rond. Achja, hopelijk staat die van mij op de 1e boot. Kan mij overigens niet voorstellen dat als je er nu een zou bestellen je er niet zelf al in rond rijdt eind maart.
Dus over een maandje gaat het hier ineens weer druk worden.

Ik denk dat dit trouwens een van de weinige plekken is waar het de mensen meer om de auto gaat dan om de lage bijtelling. Oke, 4 procent was leuk geweest maar zelfs voor gelijke of meer bijtelling dan een high spec BMW 3 serie was ik voor de model 3 gegaan. En ik rij in de zomer een z4 35is dus dat zegt wat 😉

• Chantree
  • Laatst online: 08-02 12:01
Bij Tesla hebben ze in 2019 de luxe gehad dat ze alles verkochten wat geproduceerd werd. Ze hebben eind van het jaar extra ingezet op leveren en niet op communicatie, dat is natuurlijk een slechte service, maar als dat ervoor gezorgd had dat ik nog in de 4% zal vallen was het dat waard. Bij Kia hadden ze wel een duidelijke levertijd gecommuniceerd van 1 jaar maar niet gezegd dat we nog niet in het bestelproces zaten. Omdat iemand zich versprak konden wij deze (helaas veel later) annuleren. Als dit eerlijk was verteld bij ons eerste telefoontje toen de 8% plannen bekend werden hadden wij al lang in onze Tesla gereden.

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:49
MuadD1b schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:01:
[...]

Dus over een maandje gaat het hier ineens weer druk worden.

Ik denk dat dit trouwens een van de weinige plekken is waar het de mensen meer om de auto gaat dan om de lage bijtelling. Oke, 4 procent was leuk geweest maar zelfs voor gelijke of meer bijtelling dan een high spec BMW 3 serie was ik voor de model 3 gegaan. En ik rij in de zomer een z4 35is dus dat zegt wat 😉
Joaaaaaa, zeer, zeer ver van de waarheid verwijderd..

• Chantree
  • Laatst online: 08-02 12:01
The Morning Catherine gaat naar Zuid Korea :'(

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:02
GeeMoney schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:43:
[...]

Als dat bij Tesla allemaal zo kristalhelder was en inzichtelijk dan hadden we dit topic niet gehad :+ .
Je hebt net zoveel info als bij VAG alleen kan je het nu zelf in een portal zien. Ik heb bij al mijn VAG auto’s keurig productie week doorgekregen, transport datum, VIN nummer etc. Bij twee wagens werd dit pro actief aan mij gemeld bij een ander koste het mij 1 belletje.
Ik dacht dat BMW ook een optie heeft om hem ook live te kunnen volgen.
Kijk maar even in het VW ID3 topic. Net zo erg over leveringen of misschien nog wel onduidelijker ;-)

Tomas_ wijzigde deze reactie 08-01-2020 07:47 (4%)

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• MuadD1b
Tomas_ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:44:
[...]

Kijk maar even in het VW ID3 topic. Net zo erg over leveringen of misschien nog wel onduidelijker ;-)
Nuance: de m3 is al tweeëneenhalf jaar in productie. De Id3 productie is net gestart? Of binnenkort pas? Kan het niet zo snel vinden. Maar het is nogal een verschil.

• claudior
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:01
x280 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:23:
Rij je al? Ik zou in ieder geval even ervaren hoe het zonder gaat.

Ik heb hem gekocht, maar ik vind het uiteindelijk wel heel veel geld voor een stukje prullaria. Punten:
- De knopjes lijken niet altijd goed te werken.
- Je kan hem niet aan een sleutelhanger hangen zonder er iets bij te kopen.
- Lelijk, goedkoop uiterlijk.
- Uiteindelijk heb je hem altijd in je zak. Net als je telefoon :)

Wat ik wel positief vind:
- Makkelijk vind ik dat je de laadkabel kan ontkoppelen zonder de app.
- Je kan de deuren makkelijker even open maken voor vooruitgesnelde passagiers.

Al met al, het voegt wel iets toe... maar veel te duur.

• eteo
Chantree schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:00:
Chantree schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:00:
de schepen die in januari vertrekken vanuit Tesla komen niet naar NL.

de 1e levering naar NL zijn pas eind februari / eind maart :(

• ssenoga
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21:51
Zojuist toch nog maar eens een belletje gedaan naar Tesla met de vraag of er nog niets georganiseerd wordt voor gedupeerde SR+ bestellers die tegen alle beloftes in niet in 2019 geleverd hebben gekregen en die niet gevallen zijn voor de upsell-truc van Tesla. Ik denk dan bijvoorbeeld aan extra supercharger kms, premium connectivity voor 5 jaar of een FSD updrage. Met een beetje goede wil valt er best iets te organiseren door Tesla waarmee ze iets van goede wil kunnen tonen. De enige reactie van de verder vriendelijke dame op mijn telefoontje was feitelijk "sorry, maar wij hebben hierover verder geen informatie, als er iets geregeld wordt gaat dit in overleg met lease maatschappijen". Feitelijk hetzelfde antwoord als een maand geleden. Dit geeft mij het gevoel dat ze geheel lak hebben aan het niet nakomen van garanties, ze opzettelijk onduidelijkheid laten bestaan en geen enkele handreiking willen doen. In mijn beleving word ik nu aan het lijntje gehouden door mij het gevoel te geven dat er heel misschien in de toekomst toch nog iets georganiseerd wordt zodat ik mijn order niet annuleer. Het idee dat Tesla met allerlei valse voorwendselen en desinformatie klanten probeert te lokken en aan het lijntje houdt begint nu echt overheersend te worden. Ja, ik geloof graag dat ze goede producten maken en dat ze een indrukwekkende prestatie hebben geleverd in 2019 Q4, maar dat doet niets af aan het feit dat ze in deze zaak vooralsnog zwaar tekortschieten. Dat moest ik even kwijt...

M3 SR+, Pearl White, Black int, Aero, Trekhaak | Besteld bij LM op 28-8 | RN 2-10 | Restrictie 4-12, verwijderd op 20-10 | VIN 31-1 | SMS 24-2

• Aperture
eteo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:36:
de schepen die in januari vertrekken vanuit Tesla komen niet naar NL.

de 1e levering naar NL zijn pas eind februari / eind maart :(
Jezus wat zuur.... Hoe weet je dat alle schepen in januari niet richting NL gaan?

• eteo
Aperture schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:47:
[...]

Jezus wat zuur.... Hoe weet je dat alle schepen in januari niet richting NL gaan?
omdat Tesla zelf tegen mij zegt dat de levering van een bestelling van SR+ pas eind februari / eind maart wordt.

• MuadD1b
ssenoga schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:36:
Zojuist toch nog maar eens een belletje gedaan naar Tesla met de vraag of er nog niets georganiseerd wordt voor gedupeerde SR+ bestellers die tegen alle beloftes in niet in 2019 geleverd hebben gekregen en die niet gevallen zijn voor de upsell-truc van Tesla. Ik denk dan bijvoorbeeld aan extra supercharger kms, premium connectivity voor 5 jaar of een FSD updrage. Met een beetje goede wil valt er best iets te organiseren door Tesla waarmee ze iets van goede wil kunnen tonen. De enige reactie van de verder vriendelijke dame op mijn telefoontje was feitelijk "sorry, maar wij hebben hierover verder geen informatie, als er iets geregeld wordt gaat dit in overleg met lease maatschappijen". Feitelijk hetzelfde antwoord als een maand geleden. Dit geeft mij het gevoel dat ze geheel lak hebben aan het niet nakomen van garanties, ze opzettelijk onduidelijkheid laten bestaan en geen enkele handreiking willen doen. In mijn beleving word ik nu aan het lijntje gehouden door mij het gevoel te geven dat er heel misschien in de toekomst toch nog iets georganiseerd wordt zodat ik mijn order niet annuleer. Het idee dat Tesla met allerlei valse voorwendselen en desinformatie klanten probeert te lokken en aan het lijntje houdt begint nu echt overheersend te worden. Ja, ik geloof graag dat ze goede producten maken en dat ze een indrukwekkende prestatie hebben geleverd in 2019 Q4, maar dat doet niets af aan het feit dat ze in deze zaak vooralsnog zwaar tekortschieten. Dat moest ik even kwijt...
Alle respect voor de mensen die daar achter de telefoon zitten, maar daar zal je ook nooit anders horen dan dat.

Ik heb het aangekaart bij m'n lokale dealer. Ze hebben gezegd dat ze het voor gaan leggen en mij beloofd te laten weten wat er nu gaat gebeuren. Grote kans dat daar ook geen resultaat uit zal komen.

Het lijkt inderdaad wel op een upsell scam. Boten vol zetten met niet bestelde dure modellen en bestelde SR+ auto's achterlaten. Als ze echt op waren dan wisten ze op de deadline van 14 okt ook wel dat het niet ging lukken.

• eteo
MuadD1b schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Alle respect voor de mensen die daar achter de telefoon zitten, maar daar zal je ook nooit anders horen dan dat.

Ik heb het aangekaart bij m'n lokale dealer. Ze hebben gezegd dat ze het voor gaan leggen en mij beloofd te laten weten wat er nu gaat gebeuren. Grote kans dat daar ook geen resultaat uit zal komen.

Het lijkt inderdaad wel op een upsell scam. Boten vol zetten met on bestelde dure modellen en bestelde SR+ auto's achterlaten. Als ze echt op waren dan wisten ze op de deadline van 14 okt ook wel dat het niet ging lukken.
Het is indedaad een upsell scam, ik kan niet anders noemen. wellicht dat iemand een stuk hierover kan schrijven met de titel 'Upsell scam tesla model 3'' , en deze online zet.

• Aperture
eteo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Het is indedaad een upsell scam, ik kan niet anders noemen. wellicht dat iemand een stuk hierover kan schrijven met de titel 'Upsell scam tesla model 3'' , en deze online zet.
Een beetje media aandacht kan een hele hoop doen. Zijn genoeg mensen gedupeerd met 8% nu. Ik zelf heb nooit een aanbod van Tesla gehad en mijn LM heeft over mijn bestelling ook nooit gehoord dat het dit jaar niet ging lukken.

Iemand hier toevallig media contacten?

• BasvanS
  • Laatst online: 21:55
Aperture schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:35:
[...]

Een beetje media aandacht kan een hele hoop doen. Zijn genoeg mensen gedupeerd met 8% nu. Ik zelf heb nooit een aanbod van Tesla gehad en mijn LM heeft over mijn bestelling ook nooit gehoord dat het dit jaar niet ging lukken.

Iemand hier toevallig media contacten?
Kwam een tijdje geleden al dit artikel tegen. Het lijkt dus dat Tesla (de LM) de mogelijkheid geeft kostenloos te annuleren? Hoe kan het dan voor Tesla nog Upsell Scam zijn @eteo ?

Mensen die direct bij Tesla hebben besteld kunnen kostenloos annuleren, als je dat bij de LM doet ga je daar een contract aan, als hun niet willen annuleren is dat toch hun goed recht?

BasvanS wijzigde deze reactie 08-01-2020 12:47 (20%)

• Aperture
BasvanS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:44:
[...]
Kwam een tijdje geleden al dit artikel tegen. Het lijkt dus dat Tesla (de LM) de mogelijkheid heeft kostenloos te annuleren? Hoe kan het dan voor Tesla nog Upsell Scam zijn?
Dan is het eerder markt manipulatie wat ze gedaan hebben, door de hele hype te creëren met een deadline etc. Ach, daar doe je niks tegen en wie weet hadden ze in een andere wereld (bij daadwerkelijk minder SR+ bestellingen in de US die ze naar eigen zeggen voorrang moeten geven), wel voor 2020 geleverd |:(

• BasvanS
Aperture schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:46:
[...]

Dan is het eerder markt manipulatie wat ze gedaan hebben, door de hele hype te creëren met een deadline etc. Ach, daar doe je niks tegen en wie weet hadden ze in een andere wereld (bij daadwerkelijk minder SR+ bestellingen in de US die ze naar eigen zeggen voorrang moeten geven), wel voor 2020 geleverd |:(
Maar dan nog: Je mag bij Tesla kosteloos annuleren, dus je kunt er nog gewoon vanaf. Moet alleen je LM wel meewerken? Dan is de LM toch de verantwoordelijke partij voor je schade?

• Aperture
BasvanS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:48:
[...]

Maar dan nog: Je mag bij Tesla kosteloos annuleren, dus je kunt er nog gewoon vanaf. Moet alleen je LM wel meewerken? Dan is de LM toch de verantwoordelijke partij voor je schade?
Ja, ik ga er vanuit van wel. Maar ik wil die auto alsnog gewoon hebben. Ondanks dat het mij 100 in de maand extra gaat kosten is het nog steeds behoorlijk voordelig.

• bottom line
MuadD1b schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:12:
[...]

Nuance: de m3 is al tweeëneenhalf jaar in productie. De Id3 productie is net gestart? Of binnenkort pas? Kan het niet zo snel vinden. Maar het is nogal een verschil.
ID3 productie is al enkele maanden bezig. Waarom ze dan nog 7 maand nodig hebben om te leveren is een andere vraag.

En de E-Golf dan met die lease actie. Daar is ook zoveel duidelijkheid over :+

@claudior
Hoeveel kost een extra sleutel bij een ander automerk? ;)
+ Een inleesbezoekje bij de dealer natuurlijk nog waar je een uur mee kwijt bent.

• MuadD1b
[...]

Kwam een tijdje geleden al dit artikel tegen. Het lijkt dus dat Tesla (de LM) de mogelijkheid geeft kostenloos te annuleren? Hoe kan het dan voor Tesla nog Upsell Scam zijn @eteo ?
Mensen bestellen een auto met de garantie op 2019/4%. Ze laten alternatieven staan die minder leuk maar direct wel leverbaar waren. Tesla verscheept alleen dure modellen, komt de levergarantie niet na en biedt mensen duurdere auto's aan want die stonden 'toevallig' wel op de boten.

Ja dan hebt je het recht om te annuleren. Maar dan wat? De komende 5 jaar met de fiets? Want de 4% opties van andere fabrikanten die er in oktober nog wel waren zijn nu weg. Je weet prima dat een garantie afkopen met recht tot annuleren gewoon legal bullshit is waar niemand iets aan heeft.

• ssenoga
[...]
Het lijkt dus dat Tesla (de LM) de mogelijkheid geeft kostenloos te annuleren? Hoe kan het dan voor Tesla nog Upsell Scam zijn @eteo ?
Ik zou het ook niet per se scam noemen, maar upsell is het sowieso wel geweest. Naar de letter zal het juridisch gezien waarschijnlijk allemaal wel snor zitten, maar ik vind het hele zaakje stinken naar misleiding. Het geeft te denken dat er in december bijna alleen nog maar LR's en P's zijn verscheept, terwijl begin oktober al duidelijk was dat er veel meer SR+ was besteld. Als ik in september had geweten dat Tesla niet in 2019 ging leveren had ik voor een andere auto gekozen. Nu hebben ze mij tot december aan het lijntje gehouden onder de belofte dat het goed zou komen. Toen ik begin december hoorde dat levering in 2019 niet doorging had ik weinig keuze meer.

M3 SR+, Pearl White, Black int, Aero, Trekhaak | Besteld bij LM op 28-8 | RN 2-10 | Restrictie 4-12, verwijderd op 20-10 | VIN 31-1 | SMS 24-2

• BasvanS
ssenoga schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:58:
[...]

Ik zou het ook niet per se scam noemen, maar upsell is het sowieso wel geweest. Naar de letter zal het juridisch gezien waarschijnlijk allemaal wel snor zitten, maar ik vind het hele zaakje stinken naar misleiding. Het geeft te denken dat er in december bijna alleen nog maar LR's en P's zijn verscheept, terwijl begin oktober al duidelijk was dat er veel meer SR+ was besteld. Als ik in september had geweten dat Tesla niet in 2019 ging leveren had ik voor een andere auto gekozen. Nu hebben ze mij tot december aan het lijntje gehouden onder de belofte dat het goed zou komen. Toen ik begin december hoorde dat levering in 2019 niet doorging had ik weinig keuze meer.
Heb je ooit het forum doorgelezen hier? Volgens mij hebben de performance rijders het langste moeten wachten. Ze zaten pas op 1 van de laatste boten. Heb je cijfers van hoeveel LR/Performance/SR+ er op kenteken gezet zijn waaruit blijkt dat Tesla naar verhouding meer dure modellen heeft geleverd?

• ssenoga
BasvanS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:03:
[...]
Heb je ooit het forum doorgelezen hier? Volgens mij hebben de performance rijders het langste moeten wachten. Ze zaten pas op 1 van de laatste boten. Heb je cijfers van hoeveel LR/Performance/SR+ er op kenteken gezet zijn waaruit blijkt dat Tesla naar verhouding meer dure modellen heeft geleverd?
Ik heb dit forum de laatste maand redelijk goed gevolgd ja, en op basis daarvan heb ik geconcludeerd dat de laatste boten bijna alleen LR en P leverden. Harde cijfers heb ik niet, maar die zijn vast ergens te vinden. Hoe dan ook, zelfs als er geen onzuivere motieven van Tesla achter zitten vind ik dat Tesla een handreiking zou moeten doen naar gedupeerden. Annuleren is geen handreiking aangezien dat altijd al kon en dat niets oplost of verzacht.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 27-02 14:21
Tomas_ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:44:
[...]

najah, is duidelijk opzich.

Levering voor nederlandse ID.3 1st's staan voor Zomer 2020 gepland. Alleen, wanneer men de betreffende auto kan bestellen is nog onbekend. Nu is er begin 2020 gecommuniceerd dat je door je voorkeursdealer wordt gebeld om een auto te "bestellen". Levering staat vast. zomer 2020.

• eteo
[...]

Mensen die direct bij Tesla hebben besteld kunnen kostenloos annuleren, als je dat bij de LM doet ga je daar een contract aan, als hun niet willen annuleren is dat toch hun goed recht?
Ik denk dat je vraag aan mij beantwoord is door andere hier, en als jij bij Tesla werkt of connecties hebt met Tesla, zou ik mijn energie eerder stekken om de gedupeerde tegemoet te komen.

• x280
Aperture schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:47:
[...]

Omdat de quota voor NL van januari en februari al afgelopen jaar in december is geleverd namelijk voo de 4% bijtelling. Dus voorlopig krijgt NL niets.

• Aperture
x280 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:56:
[...]

Omdat de quota voor NL van januari en februari al afgelopen jaar in december is geleverd namelijk voo de 4% bijtelling. Dus voorlopig krijgt NL niets.
Dat slaat echt op alles, eerst beloftes maken dat je 4% krijgt. Dan niet in 2019 kunnen leveren en in 2020 ook nog eens de lul....? 8)7

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:06
Aperture schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:57:
[...]

Dat slaat echt op alles, eerst beloftes maken dat je 4% krijgt. Dan niet in 2019 kunnen leveren en in 2020 ook nog eens de lul....? 8)7
Hoe denk je dat al die andere landen november/december hebben gevonden? Ja de auto zou naar jullie komen maar nu gaat die naar NL omdat daar de 4% gaat vervallen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Aperture
LordSinclair schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:10:
[...]

Hoe denk je dat al die andere landen november/december hebben gevonden? Ja de auto zou naar jullie komen maar nu gaat die naar NL omdat daar de 4% gaat vervallen.
Er zijn bijna net zo veel boten naar China (25) als naar Europa (28) gegaan vorige jaar. Tesla had deze beloftes gewoon nooit moeten maken.

• BasvanS
MuadD1b schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Mensen bestellen een auto met de garantie op 2019/4%. Ze laten alternatieven staan die minder leuk maar direct wel leverbaar waren. Tesla verscheept alleen dure modellen, komt de levergarantie niet na en biedt mensen duurdere auto's aan want die stonden 'toevallig' wel op de boten.

Ja dan hebt je het recht om te annuleren. Maar dan wat? De komende 5 jaar met de fiets? Want de 4% opties van andere fabrikanten die er in oktober nog wel waren zijn nu weg. Je weet prima dat een garantie afkopen met recht tot annuleren gewoon legal bullshit is waar niemand iets aan heeft.
Heb geen banden met Tesla en zelf ook geen bestelling geplaats. Maar uit dit topic kreeg ik juist de indruk dat er een paar mensen waren met een performance model die al vanaf september aan het wachten waren op de auto. terwijl er nagenoeg geen mensen waren met een SR die al langer aan het wachten waren dan vanaf begin Oktober.

Begrijp me niet, het is heel zuur en het gaat om bakken met geld, maar Tesla geeft de mogelijkheid kosteloos te annuleren waardoor ze dus initieel helemaal geen baat hebben gehad bij dit 'Lokkertje'.

Als Tesla 2 weken voor de deadline denkt nog 15.000 M3's te kunnen verschepen naar NL en ze denken nooit meer die aantallen te kunnen verkopen dan gaan ze er terecht vanuit dat ze alle auto's tot aan de deadline in 2019 te kunnen leveren. Als het aantal bestellingen dan buiten verwachtingen hoog is komen ze in de problemen. Dat geven ze zelf ook toe en geven daarom iedereen gratis de mogelijkheid te annuleren.

Wat kunnen ze nog meer doen? Ze hebben nu waarschijnlijk 5000 klanten heel blij gemaakt met een M3 binnen 2019 die anders nooit meer besteld zouden hebben = Win-Win! Ook zijn er natuurlijk een paar die niet geleverd hebben gekregen? Maar had je uberhaubt besteld zonder lever garantie?

• msteggink
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:24

msteggink

2 tflops@home

Heel veel klanten hier zijn slechts de bestuurder van de Tesla, de eigenaar ( de daadwerkelijke klant) is nog altijd de lease maatschappij. Tesla hoeft de bestuurder dan ook niks te beloven of te compenseren denk ik? Wel de eigenaar als daar afspraken mee zijn gemaakt.

Webstek

• Zpottr
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

msteggink schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:06:
Heel veel klanten hier zijn slechts de bestuurder van de Tesla, de eigenaar ( de daadwerkelijke klant) is nog altijd de lease maatschappij. Tesla hoeft de bestuurder dan ook niks te beloven of te compenseren denk ik? Wel de eigenaar als daar afspraken mee zijn gemaakt.
Maar dit zijn Néderlandse leaserijders, die gedragen zich wel eens meer alsof de auto (niet de tankkaart!) van hen is ;) Enigszins begrijpelijk overigens gezien de bijtellingsregels en evt. eigen bijdrage, maar niet hoe de wereld werkt.

Zoef

• ssenoga
BasvanS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:02:
[...]
Als het aantal bestellingen dan buiten verwachtingen hoog is komen ze in de problemen. Dat geven ze zelf ook toe en geven daarom iedereen gratis de mogelijkheid te annuleren.
Belofte maakt schuld. Met een "sorry" kun je die schuld niet afkopen, met de mogelijkheid tot annuleren ook niet. Juridisch misschien wel, maar het is een bijzonder onredelijke "oplossing" die feitelijk geen oplossing is gezien het voor de klant niets oplost.
msteggink schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:06:
Doet er niet toe. De berijder kiest voor Tesla (en niet de LM) en wordt benadeeld door niet nagekomen beloftes van Tesla. Dat technisch gezien daar een LM tussen zit doet niets af aan het feit dat Tesla (evt via de LM) een handreiking moet doen voor niet nagekomen beloftes richting de berijder. De LM is geen benadeelde partij.

In reacties als deze wordt gepoogd het vanuit een juridisch perspectief recht te praten, en wellicht kan dat inderdaad. Maar als we ons allemaal zo gedragen dat we maximaal profijt uit een situatie halen ten koste van anderen, maar binnen de juridische kaders, dan is het treurig gesteld met deze wereld.

ssenoga wijzigde deze reactie 08-01-2020 15:45 (49%)

• BasvanS
ssenoga schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:31:
[...]

Belofte maakt schuld. Met een "sorry" kun je die schuld niet afkopen, met de mogelijkheid tot annuleren ook niet. Juridisch misschien wel, maar het is een bijzonder onredelijke "oplossing" die feitelijk geen oplossing is gezien het voor de klant niets oplost.

[...]

Doet er niet toe. De berijder kiest voor Tesla (en niet de LM) en wordt benadeeld door niet nagekomen beloftes van Tesla. Dat technisch gezien daar een LM tussen zit doet niets af aan het feit dat Tesla (evt via de LM) een handreiking moet doen voor niet nagekomen beloftes richting de berijder. De LM is geen benadeelde partij.

In reacties als deze wordt gepoogd het vanuit een juridisch perspectief recht te praten, en wellicht kan dat inderdaad. Maar als we ons allemaal zo gedragen dat we maximaal profijt uit een situatie halen ten koste van anderen, maar binnen de juridische kaders, dan is het treurig gesteld met deze wereld.
Gegokt en verloren zou ik zeggen. Je kon voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, helaas niet gelukt: Wil je dan voor 15 cent op de eerste rij zitten (LR of P rijden ipv SR+) Nee dat wil ik ook niet! En je wil ook niet voor 2 dubbeltjes op de eerste rij zitten (8% in 2020). Terwijl de rest van Leasend Nederland voor 50 cent op de eerste rij zit: 25% tarief.

Je hebt gegokt en verloren en als je halverwege oktober de gok niet zag, moet je jezelf nog eens even achter de oren krabben. Waarom heb je eigenlijk niet wat eerder besteld en pas zo laat?

1. Als Tesla geen beloftes had gedaan in Oktober 2019 had je nu niet besteld
2. Met of zonder belofte heb je dus nu geen Tesla
3. Als je nu wel een Tesla hebt die niet in 2019 is geleverd, tja, dan ben je leaserijder en word je genaaid door de LM. Die mag wel annuleren, maar doet dat niet. de LM zijn hier de lachende 3e. Bedragen rond de 1000 euro voor een auto die geen WB kent, waar MIA op van toepassing is en die nauwelijks onderhoud nodig heeft. Je word afgezet waar je bij staat, maar gaat alleen klagen bij Tesla?

BasvanS wijzigde deze reactie 08-01-2020 16:18 (14%)

• eteo
BasvanS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:13:
[...]

Gegokt en verloren zou ik zeggen. Je kon voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, helaas niet gelukt: Wil je dan voor 15 cent op de eerste rij zitten (LR of P rijden ipv SR+) Nee dat wil ik ook niet! En je wil ook niet voor 2 dubbeltjes op de eerste rij zitten (8% in 2020). Terwijl de rest van Leasend Nederland voor 50 cent op de eerste rij zit: 25% tarief.

Je hebt gegokt en verloren en als je halverwege oktober de gok niet zag, moet je jezelf nog eens even achter de oren krabben. Waarom heb je eigenlijk niet wat eerder besteld en pas zo laat?

1. Als Tesla geen beloftes had gedaan in Oktober 2019 had je nu niet besteld
2. Met of zonder belofte heb je dus nu geen Tesla
3. Als je nu wel een Tesla hebt die niet in 2019 is geleverd, tja, dan ben je leaserijder en word je genaaid door de LM. Die mag wel annuleren, maar doet dat niet. de LM zijn hier de lachende 3e. Bedragen rond de 1000 euro voor een auto die geen WB kent, waar MIA op van toepassing is en die nauwelijks onderhoud nodig heeft. Je word afgezet waar je bij staat, maar gaat alleen klagen bij Tesla?
je geef aan geen M3 te hebben besteld, wat doe je dan hier eigenlijk? gewoon een vraag.

• SWK
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-02 20:12
Vandaag om 15:00 uur is de Tesla M3 eindelijk geleverd door Athlon.
T rijdt als een kermis wagen maar dan super snel >:)
Succes aan een ieder die nog in afwachting is. _/-\o_
;w

Model 3 LR AWD Trekhaak | Solid Black | Black 18" Aero | RN 17-10 |VIN 28-11 | GxxxZB | Delivery 29-12 RDW 29-12-2019, geparkeerd Adam Bezorging LM 3 jan?

• ssenoga
[...]

Volgens mij kun je moeilijk van gokken spreken wanneer de andere partij harde garanties geeft. Of het moet een gok zijn dat je de andere partij vertrouwt. LR en P zijn meer dan 25% duurder dan SR+ en passen met geen mogelijkheid binnen mijn leasebudget. Overigens heb ik eind augustus besteld bij de LM, die in september heeft besteld bij Tesla. Begin september was de tendens voor SR+ nog levering binnen een maand. De restrictie heeft mij genekt. En ja, die heb ik er half oktober af laten halen.

Maar even serieus, vind je echt dat Tesla hierin volledig legitiem handelt en geen enkele blaam treft?

ssenoga wijzigde deze reactie 08-01-2020 16:27 (4%)

• msteggink
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:24

msteggink

2 tflops@home

ssenoga schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Volgens mij kun je moeilijk van gokken spreken wanneer de andere partij harde garanties geeft. Of het moet een gok zijn dat je de andere partij vertrouwt. LR en P zijn meer dan 25% duurder dan SR+ en passen met geen mogelijkheid binnen mijn leasebudget. Overigens heb ik eind augustus besteld bij de LM, die in september heeft besteld bij Tesla. Begin september was de tendens voor SR+ nog levering binnen een maand. De restrictie heeft mij genekt. En ja, die heb ik er half oktober af laten halen.

Maar even serieus, vind je echt dat Tesla hierin volledig legitiem handelt en geen enkele blaam treft?
Ik denk dat je beter kunt klagen bij je lease maatschappij.

Webstek

• ssenoga
msteggink schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:50:
[...]

Ik denk dat je beter kunt klagen bij je lease maatschappij.
Doe ik ook, maar die hebben weinig incentive om er echt werk van te maken. Ik ben "verplicht" klant bij hen via mijn werkgever. Hen boeit het niet zoveel dat levering in 2020 geworden is.

• MuadD1b
[...]

Je zit niet erg in de materie of je hebt een onbeperkt lease budget. Een LR is 200 euro ex btw per maand duurder voor de werkgever dan een SR+. Die lachte me uit met m'n nieuwe offerte.

• PeterSe
Kortom er is eigenlijk niemand die weet wanneer er weer SR+ geleverd gaat worden in Nederland. Dan blijf ik me vasthouden aan de verwachte levering Februari. En hopen dat dit klopt!

• MuadD1b
PeterSe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:58:
Kortom er is eigenlijk niemand die weet wanneer er weer SR+ geleverd gaat worden in Nederland. Dan blijf ik me vasthouden aan de verwachte levering Februari. En hopen dat dit klopt!
Dit kreeg ik zojuist van Tesla:

De VIN’s worden gekoppeld terwijl de auto’s per boot onderweg zijn. Zodra er een VIN aan uw account is gekoppeld en wij zicht hebben op een leverdatum dan zullen wij u daarover informeren.

Op dit moment verwachten wij dat de eerste boot halfverwege februari zal aankomen. Mocht er een VIN aan uw account worden gekoppeld die op die boot zit dan zal de levering eind februari plaatsvinden.

Meer info kan ik u op dit moment helaas nog niet geven

• stuffnl
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 27-02 08:46
Vanmiddag is ook bij mij dan eindelijk de M3 geleverd door Athlon. De eerste kilometers zitten er inmiddels op en de auto hangt aan de laadpaal.

Nu mag ik dan eindelijk door naar 'deel 2' in dit forum. Alsof je naar het volgende level gaat! ;) See you guys at the other side.

Model 3 LR AWD | Solid Black | Black | Aero | 10-10 besteld, RN 11-10, VIN 27-11, SMS 20-12, Kenteken 27-12, Delivery 08-01

• PeterSe
MuadD1b schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:00:
[...]

Dit kreeg ik zojuist van Tesla:

De VIN’s worden gekoppeld terwijl de auto’s per boot onderweg zijn. Zodra er een VIN aan uw account is gekoppeld en wij zicht hebben op een leverdatum dan zullen wij u daarover informeren.

Op dit moment verwachten wij dat de eerste boot halfverwege februari zal aankomen. Mocht er een VIN aan uw account worden gekoppeld die op die boot zit dan zal de levering eind februari plaatsvinden.

Meer info kan ik u op dit moment helaas nog niet geven
Ik teken hiervoor!

• BasvanS
@ssenoga en @MuadD1b De pros en cons van zakelijke/private lease zijn hier wel bekend. Voor EUR 350 lease ik zelf Privé een Nissan Leaf. Daar had bijna een E-golf naast gestaan voor EUR 250 Ex btw in de lease. Die bedragen kan ik echt niet staven met de woekerprijzen die jullie bazen moeten betalen voor een M3.

Tesla heeft de vraag in NL onderschat en ze hebben met de levering van de M3 achter de feiten aan gelopen.
Wat ze voor elkaar gekregen hebben in 2 maanden tijd is denk ik knap te noemen. En voor de mensen die ze niet hebben kunnen bedienen hebben ze de beste oplossing, gratis annuleren! Dat jullie vast zitten in het leed dat LM heet kan Tesla niet helpen. Ik hoor hier ook geen enkele user klagen die privé gekocht heeft. Die hebben zelf snel kunnen schakelen naar voorraad modellen, mocht ook allemaal bij Tesla, wederom goede service lijkt me?

En @ssenoga, ik zie dat je zelf een restrictie had voor 4-12, die heeft je de das om gedaan, zeker als je bekend met met het levering systeem van Tesla, door die maand een dubbele auto te besparen ben je dus nu was 6000 euro armer denk ik. Wss weer een eis van de LM of van je Baas, mss moet je je daar meer op focussen ipv op Tesla.

We hebben er in NL een handje van om te klagen als koopjes door de neus geboord worden. Kijk nou gewoon eens naar wat je bespaard met 5 jaar tesla rijden, ipv wat die 4% extra je kost.

• Tammestein
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-02 09:16
Tesla is een Amerikaans bedrijf. Zij gaan nooit en te nimmer iets compenseren voor ‘vermeende’ geleden schade, zonder dat er een gerechtelijke procedure is geweest waarin zij daartoe gedwongen worden.

Want als zij nu zouden compenseren met korting, gratis fsd of zoiets, betekent dat zij hun fout impliciet toegeven en dan is in principe het hek van de dam. Want dan kan kunnen ‘gedupeerden’ ook eisen dat ze schadeloos gesteld moeten worden, etc..

M3LR RWD / MN Silver / Black / Aero eraf Wheel Caps Kit erop / Levering: Hebbes

• MuadD1b
BasvanS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:15:
@ssenoga en @MuadD1b De pros en cons van zakelijke/private lease zijn hier wel bekend. Voor EUR 350 lease ik zelf Privé een Nissan Leaf. Daar had bijna een E-golf naast gestaan voor EUR 250 Ex btw in de lease. Die bedragen kan ik echt niet staven met de woekerprijzen die jullie bazen moeten betalen voor een M3.

Tesla heeft de vraag in NL onderschat en ze hebben met de levering van de M3 achter de feiten aan gelopen.
Wat ze voor elkaar gekregen hebben in 2 maanden tijd is denk ik knap te noemen. En voor de mensen die ze niet hebben kunnen bedienen hebben ze de beste oplossing, gratis annuleren! Dat jullie vast zitten in het leed dat LM heet kan Tesla niet helpen. Ik hoor hier ook geen enkele user klagen die privé gekocht heeft. Die hebben zelf snel kunnen schakelen naar voorraad modellen, mocht ook allemaal bij Tesla, wederom goede service lijkt me?

En @ssenoga, ik zie dat je zelf een restrictie had voor 4-12, die heeft je de das om gedaan, zeker als je bekend met met het levering systeem van Tesla, door die maand een dubbele auto te besparen ben je dus nu was 6000 euro armer denk ik. Wss weer een eis van de LM of van je Baas, mss moet je je daar meer op focussen ipv op Tesla.

We hebben er in NL een handje van om te klagen als koopjes door de neus geboord worden. Kijk nou gewoon eens naar wat je bespaard met 5 jaar tesla rijden, ipv wat die 4% extra je kost.
Man wat ben jij zuur bezig. Er worden GARANTIES afgegeven door een groot bedrijf. En als we dat bedrijf daarop aanspreken zijn WIJ de Hollandse koopjeszeikers.

• MuadD1b
(dubbel)

MuadD1b wijzigde deze reactie 09-01-2020 07:40 (96%)
Reden: Dubbel

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-02 13:03
@BasvanS zou je ook zo coulant zijn als je Tesla vervangt door Volkswagen? Mensen die een garantie hebben gehad voor levering in het oude belastingsysteem en nu teleurgesteld worden hebben vaak geen optie om te annuleren. Het is niet zo, jammer maar dan maar een tijdje geen auto. Dat de overheid de auto dit jaar nog steeds subsidieert maar iets minder staat daar compleet los van en is en sigaar uit eigen doos. Net als dat ze er niks aan het hebben dat het bij duizenden anderen wel gelukt is.

Tesla heeft er gewoon een grote bende van gemaakt. Mensen die zonder tussenkomst van een LM zo'n ding besteld hebben kunnen dat ook beamen. Uit eigen ervaring heb ik geen, onduidelijke of onjuiste informatie gehad vanuit Tesla. Als je als als bedrijf met een leverancier te maken hebt die er zo'n bende van maakt is het moeilijk om richting je klanten afspraken na te komen.

• bottom line
xos schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:08:
@BasvanS zou je ook zo coulant zijn als je Tesla vervangt door Volkswagen? Mensen die een garantie hebben gehad voor levering in het oude belastingsysteem en nu teleurgesteld worden hebben vaak geen optie om te annuleren. Het is niet zo, jammer maar dan maar een tijdje geen auto. Dat de overheid de auto dit jaar nog steeds subsidieert maar iets minder staat daar compleet los van en is en sigaar uit eigen doos. Net als dat ze er niks aan het hebben dat het bij duizenden anderen wel gelukt is.

Tesla heeft er gewoon een grote bende van gemaakt. Mensen die zonder tussenkomst van een LM zo'n ding besteld hebben kunnen dat ook beamen. Uit eigen ervaring heb ik geen, onduidelijke of onjuiste informatie gehad vanuit Tesla. Als je als als bedrijf met een leverancier te maken hebt die er zo'n bende van maakt is het moeilijk om richting je klanten afspraken na te komen.
Nee want bij Volkswagen zou je vasthangen aan het contract. Dus de omstandigheden veranderen, maar je hangt vast aan je bestelling dat je door een belofte hebt gedaan.
Minstens 1000 man wou veranderen van hun E-Niro en Kona, naar een M3 vorig jaar. Maar ze mochten niet want contract is contract. En dan gaan er hier iets proberen te verhalen op Tesla :?

Volgens mij is het nog steeds zo dat als je zelf via de website had besteld en dus zonder enige restricties, dan had je de auto gehad. Dat de leasemaatschappij'en alles in 1 grote excel gooien en er op de laatste dag doorsturen naar Tesla is geen standaard procedure en dus vervalt die garantie. De dag dat de Tesla medewerker de bestelling manueel heeft ingegeven telt voor Tesla. Want bestellen gaat enkel via de website, ga je naar een garage, dan openen ze ook gewoon de website voor je.
Dus ga klagen bij de leasemaatschappij'en.

• naii11
bottom line schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:37:
[...]

Nee want bij Volkswagen zou je vasthangen aan het contract. Dus de omstandigheden veranderen, maar je hangt vast aan je bestelling dat je door een belofte hebt gedaan.
Minstens 1000 man wou veranderen van hun E-Niro en Kona, naar een M3 vorig jaar. Maar ze mochten niet want contract is contract. En dan gaan er hier iets proberen te verhalen op Tesla :?

Volgens mij is het nog steeds zo dat als je zelf via de website had besteld en dus zonder enige restricties, dan had je de auto gehad. Dat de leasemaatschappij'en alles in 1 grote excel gooien en er op de laatste dag doorsturen naar Tesla is geen standaard procedure en dus vervalt die garantie. De dag dat de Tesla medewerker de bestelling manueel heeft ingegeven telt voor Tesla. Want bestellen gaat enkel via de website, ga je naar een garage, dan openen ze ook gewoon de website voor je.
Dus ga klagen bij de leasemaatschappij'en.
Als de ene zijde (contractueel) belooft de auto binnen x tijd te leveren en dat niet redt, dan is dat reden tot ontbinding van de overeenkomst. Niet onbelangrijk, een verdubbeling van de bijtelling 5 jaar lang.

• naii11
MuadD1b schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:38:
[...]

Man wat ben jij zuur bezig. Er worden GARANTIES afgegeven door een groot bedrijf. En als we dat bedrijf daarop aanspreken zijn WIJ de Hollandse koopjeszeikers.
Ja die onzin moet je niet serieus nemen. Als er echt garanties zijn gegeven, zwart op wit toegezegd, dan is de enige manier om eronderuit te komen voor Tesla overmacht. En dat wordt écht niet zomaar aangenomen.

Ik zou een advocaat in de arm nemen om de zaak en de bewoordingen van de garantie te bekijken (voor degenen die gedupeerd zijn).

• bug53
  • Niet online
naii11 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Ja die onzin moet je niet serieus nemen. Als er echt garanties zijn gegeven, zwart op wit toegezegd, dan is de enige manier om eronderuit te komen voor Tesla overmacht. En dat wordt écht niet zomaar aangenomen.

Ik zou een advocaat in de arm nemen om de zaak en de bewoordingen van de garantie te bekijken (voor degenen die gedupeerd zijn).
je lijkt jezelf enigzins tegen te spreken aangezien je in voorgaande post hebt over 'ontbinding van de overeenkomst' wat precies is wat Tesla aanbiedt.

lurkt al sinds 1999 mee, in 2019 account aangemaakt

• JoannaDark
  • Laatst online: 07-02 15:38
Ik ben toevallig een advocaat :) Als Tesla heeft gegarandeerd dat zij een M3 konden leveren die onder het 4%-regime zou vallen als voor een bepaalde datum zou worden besteld, dan kunnen ze daaraan worden gehouden. Dat kan boven de voorwaarden van Tesla zelf gaan, waarin het volgende staat:

'De geschatte leverdatum van uw Voertuig, indien gegeven, is slechts een schatting aangezien we niet garanderen wanneer uw Voertuig daadwerkelijk wordt afgeleverd. De daadwerkelijke leverdatum is afhankelijk van vele factoren, waaronder de configuratie van uw Voertuig en beschikbaarheid van de productie.'

Ik heb de mails van oktober 2019 zelf ook gehad, maar niet bewaard (mijn M3 SR+ heb ik zelf besteld en is 30/9 geleverd). Als daar een toezegging in is gedaan, kan die boven de voorwaarden gaan. En dan zou Tesla daaraan gehouden kunnen worden. Ik weet niet wat Tesla gecommuniceerd heeft aan mensen die naar aanleiding van die actie hebben besteld. Dat zijn, als ik het forum lees, veel leasemaatschappijen.

Het probleem van de meeste mensen zal denk ik zijn dat zij (via hun werkgever) bij een LM besteld hebben en zelf 'alleen maar' berijder zijn. De LM (of soms de werkgever) is de koper en zou tegen Tesla moeten ageren en de berijder of zijn werkgever zou tegen de LM moeten ageren. Ik kan me zomaar voorstellen dat de LM richting de werkgever/berijder een voorbehoud gemaakt heeft in die zin dat zij het niet kunnen garanderen.

Als dat niet zo is, is het bijtellingsverschil schade die voor vergoeding in aanmerking zou kunnen komen. Die zou de werkgever neer moeten leggen bij de LM en de LM zou dat neer moeten leggen bij Tesla.

Er zitten dus wel wat haken en ogen aan. Los daarvan: het is wel echt heel slecht dat Tesla het gegarandeerd heeft, er nu kennelijk SR+-modellen niet geleverd zijn en het Koopmanterrein volstaat met Performance-modellen.

Het is een fantastische ervaring om erin te rijden, iedere dag weer. Dat dan weer wel. *knip* Dit valt onder de categorie spam.

Yorinn wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:33 (3%)

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:27

PEPPI

Jurist

JoannaDark schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:48:

Ik heb de mails van oktober 2019 zelf ook gehad, maar niet bewaard
Deze email?

Tesla Model S Perf. Pearl White/white-Carbon/19” | Bestelling 12-11 Contant | RN 12-11 | VIN 12-11 | Kenteken: G-***-TG (Good To Go) | levering: 29-11-2019

• JoannaDark
Ja, die e-mail. Er waren ook een paar latere geloof ik. Dit is wat mij betreft wel een harde toezegging. Er staat hier in ieder geval geen voorbehoud bij!

• Djie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:06
JoannaDark schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Ja, die e-mail. Er waren ook een paar latere geloof ik. Dit is wat mij betreft wel een harde toezegging. Er staat hier in ieder geval geen voorbehoud bij!
Er staat toch letterlijk onder, "alle rechten voorbehouden". Weet dat normaal voor auteursrecht is, maar lijkt me ook dat dit van toepassing is hierop.

In de showroom in Amsterdam destijds vertelde ze me dat bestellen voor 7 Oktober een grote kans geeft want er komen boten deze kant op en dan wordt je order gekoppeld. Als er meer bestellingen zijn dan auto's heb je pech, en dat blijkt voor de SR+ helaas.

Djie wijzigde deze reactie 09-01-2020 10:40 (33%)

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:03
Die mail is dus alleen handig voor mensen die direct bij Tesla besteld hebben.
Voor alle andere mensen geldt dat ze iets bij een LM besteld hebben, met bijbehorende voorwaarden van de LM (in die van ons staat grappig genoeg iets over leveringszekerheid enzo (ik gok sinds deze situatie eind 2014 en 2015 zich ook al voordeed)).
Voor de grote hoop mensen is er dus niets te halen, enkel de mensen die direct bij Tesla besteld hebben zouden iets kunnen proberen. Echter is dit in 2014-2015 natuurlijk ook gebeurd en bij mijn weten is daar niemand rijk van geworden (behalve misschien wat advocaten :+ )...

• JoannaDark
Djie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Er staat toch letterlijk onder, "alle rechten voorbehouden". Weet dat normaal voor auteursrecht is, maar lijkt me ook dat dit van toepassing is hierop.

In de showroom in Amsterdam destijds vertelde ze me dat bestellen voor 7 Oktober een grote kans geeft want er komen boten deze kant op en dan wordt je order gekoppeld. Als er meer bestellingen zijn dan auto's heb je pech, en dat blijkt voor de SR+ helaas.
Aan dat soort algemene mededelingen heb je niet veel als je daarboven zonder voorbehoud levering in 2019 garandeert. Bovendien staat er niet waar dat 'alle rechten voorbehouden' op slaat, er is in ieder geval geen directe link met de tekst daarboven.

• Djie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:06
JoannaDark schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Aan dat soort algemene mededelingen heb je niet veel als je daarboven zonder voorbehoud levering in 2019 garandeert. Bovendien staat er niet waar dat 'alle rechten voorbehouden' op slaat, er is in ieder geval geen directe link met de tekst daarboven.
Mee eens, snap ook niet dat men dergelijke mails uitstuurde. Wat hier al benoemd is voelen mensen zich (terecht denk ik) misleid. De communicatie vanuit Tesla voor levering leek al een zooitje, kan me voorstellen dat bij de Marketing/verkoop afdeling hetzelfde zooitje is :)

• JoannaDark
Smobbo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:35:
Die mail is dus alleen handig voor mensen die direct bij Tesla besteld hebben.
Voor alle andere mensen geldt dat ze iets bij een LM besteld hebben, met bijbehorende voorwaarden van de LM (in die van ons staat grappig genoeg iets over leveringszekerheid enzo (ik gok sinds deze situatie eind 2014 en 2015 zich ook al voordeed)).
Voor de grote hoop mensen is er dus niets te halen, enkel de mensen die direct bij Tesla besteld hebben zouden iets kunnen proberen. Echter is dit in 2014-2015 natuurlijk ook gebeurd en bij mijn weten is daar niemand rijk van geworden (behalve misschien wat advocaten :+ )...
Als je rijk wil worden, moet je in de handel gaan. Elektrische auto's verkopen schijnt een lucratieve business te zijn tegenwoordig 8) ;)

• bottom line
naii11 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:50:
[...]

Als de ene zijde (contractueel) belooft de auto binnen x tijd te leveren en dat niet redt, dan is dat reden tot ontbinding van de overeenkomst. Niet onbelangrijk, een verdubbeling van de bijtelling 5 jaar lang.
Heb jij een overeenkomst met Tesla?
Nee. Dat is je leasemaatschappij.

Ontbinding mag altijd bij Tesla, zelfs na levering. Bij een ander automerken moet je meer moeite doen hoor

bottom line wijzigde deze reactie 09-01-2020 12:19 (11%)

• wgdejong99
SWK schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:00:
Vandaag de bevestiging van Athlon dat de Tesla morgen geleverd zal worden. :)
De 4% was netjes net optijd binnen op 29-12-2019. De laadpaal thuis is geactiveerd en de laadpas en de nodige laad abonnementen ook.
Vergelijkbaar verhaal hier, vorige week een mail gekregen met de verwachte afleverdatum voor 10 januari vanuit Athlon. Uiterlijk een dag van te voren krijgt u een bevstiging, tot op heden nog niets gezien. Ook nog geen laadpas binnengekregen...

Zo maar eens bellen of ze al wat weten.

• wgdejong99
wgdejong99 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Vergelijkbaar verhaal hier, vorige week een mail gekregen met de verwachte afleverdatum voor 10 januari vanuit Athlon. Uiterlijk een dag van te voren krijgt u een bevstiging, tot op heden nog niets gezien. Ook nog geen laadpas binnengekregen...

Zo maar eens bellen of ze al wat weten.
Op het moment dat ik dit aan het tikken ben krijg ik de bevestiging binnen dat de levering voor morgen is gepland :-)

• BasvanS
[...]

Ik Quote je even.

Even mijn horror story:
Op 14 okt een SR+ besteld via Activlease. Met levergarantie 2019. So far, so good.

En verwijs dan even naar: Oops.. 7-10

Je weet dat Active Lease nu nog steeds advertenties heeft met: 4% bijtelling? Zo vanaf mijn google:

Tesla Model 3 Lease va. €619,- p/m | Nog met 4% bijtelling ...
https://www.activlease.nl › Informatie › Alle personenauto's › Tesla
De volledig elektrische Tesla Model 3 leasen met 4 procent bijtelling kan bij ActivLease met full operational lease of financial lease. Bekijk hieronder alle Model ...

p.s Ze hebben er nog 11 op voorraad zeggen ze.. Dual motor dus, 115 euro duurder dan de SR+
Als je met die cijfers gaat rekenen :O ex btw is deze tesla. 48k. Minus de MIA is 46k? Totaal van 60 lease termijnen = 750*60= 45k.. Setje bandjes 1K (want slechts 50 k gereden met dit tarief) Verzekering 5k (als ze dat al doen). Onderhoud 1K?

Snap je nu waarom active lease je graag aan dat contract wil houden?

BasvanS wijzigde deze reactie 09-01-2020 14:27 (17%)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:06
[...]

Aangezien jij geen auto besteld hebt bij Tesla (dat heeft je LM gedaan) ben jij geen partij voor Tesla. Het is een beetje als wat jij bent voor PostNL als je ergens bij een webshop iets besteld. Je bent slechts de ontvanger.

Als jouw LM jou de garantie heeft gegeven van de 4% dan moet je daar aankloppen. Daar neem jij een dienst af.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Teslalrp
  • Laatst online: 14:56
in de orderovereenkomst met LM staat dat Tesla niet aansprakelijk is voor enige gevolgschade voortvloeiend uit de overeenkomst.

Vindt het echt zuur voor de SR bestellingen voor 2019.

• Teslalrp
en verder staat dat enige verhaal dat mogelijk is beperkt is tot vergoeding van de betaling bij bestelling

• Teslalrp
maar voor LM bestellingen dien je het contract LM met werkgever moeten lezen
Pagina: 1 ... 318 ... 326 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True