Vandaag poging twee om een Tesla op te halen besteld via Leaseplan. Bestelde configuratie was er niet meer (grijs met trekhaak). Kreeg een blauwe aangeboden die op naam stond van Alphabet en 23 december niet was opgehaald. Zou op naam van leaseplan worden gezet, maar vandaag niet vrijgegeven door Alphabet. Maar wel meegekregen, waarbij Tesla zegt: Dat vechten ze maar uit bij de Leasemaatschappijen. Rij dus een auto van Alphabet, besteld bij Leaseplan. Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, maar deze zien ze niet meer terug.
Heerlijk dit.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:27:
Vandaag poging twee om een Tesla op te halen besteld via Leaseplan. Bestelde configuratie was er niet meer (grijs met trekhaak). Kreeg een blauwe aangeboden die op naam stond van Alphabet en 23 december niet was opgehaald. Zou op naam van leaseplan worden gezet, maar vandaag niet vrijgegeven door Alphabet. Maar wel meegekregen, waarbij Tesla zegt: Dat vechten ze maar uit bij de Leasemaatschappijen. Rij dus een auto van Alphabet, besteld bij Leaseplan. Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, maar deze zien ze niet meer terug.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Lolz; eens gegeven blijft gegeven....Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:27:
deze zien ze niet meer terug.

Woop! Hij staat op de oprit!
Na fors portie geduld de afgelopen weken vandaag eindelijk mijn zwarte straatraket op mogen halen. Het communicatie systeem van tesla heeft eigenlijk al die weken proactief gewerkt bij mij dus ik had niks te klagen. Alles was in principe al vooraf rond.
Bij Sloterdijk 3x een volle X voor moeten laten gaan voordat wij mochten, maar al met al prima doorloop. Inchecken was erg druk, maar geen chaos. Binnen 10 minuten buiten richting de auto. Erg wisselend hoe de auto’s er bij stonden qua vuil. De mijne was redelijk schoon.
Even opweg geholpen door een supervriendelijke heer van de Tesla Owners Club. Na een kwartier rondlopen en settings checken richting de uitgang. Niks op aan te merken.
Na een tip van wat mede tweakers even doorgereden naar Loogman Carwash voor de XXL behandeling: wassen, interieur en wax. Er zat nog wel behoorlijk wat stof en vuil op, bleek alsnog. Hierna een paar kleine plekjes ontdekt, nog even melding maken en foto’s bij daglicht meesturen.
Bij Breukelen naar de SuC inclusief dikke ribeye bij Vd. Valk. Al met al een topmiddag en met een volle accu nog even wat sportmodus getest. Wat een verslavend lekkere acceleratie! Thuis meteen aan de WiFi en de nieuwste update er op. Laden met 17km/u (230V) tot dat de laadpaal komt is voor nu prima.
Iedereen bedankt voor het met elkaar meeleven en tot aan de andere kant van het forum
Na fors portie geduld de afgelopen weken vandaag eindelijk mijn zwarte straatraket op mogen halen. Het communicatie systeem van tesla heeft eigenlijk al die weken proactief gewerkt bij mij dus ik had niks te klagen. Alles was in principe al vooraf rond.
Bij Sloterdijk 3x een volle X voor moeten laten gaan voordat wij mochten, maar al met al prima doorloop. Inchecken was erg druk, maar geen chaos. Binnen 10 minuten buiten richting de auto. Erg wisselend hoe de auto’s er bij stonden qua vuil. De mijne was redelijk schoon.
Even opweg geholpen door een supervriendelijke heer van de Tesla Owners Club. Na een kwartier rondlopen en settings checken richting de uitgang. Niks op aan te merken.
Na een tip van wat mede tweakers even doorgereden naar Loogman Carwash voor de XXL behandeling: wassen, interieur en wax. Er zat nog wel behoorlijk wat stof en vuil op, bleek alsnog. Hierna een paar kleine plekjes ontdekt, nog even melding maken en foto’s bij daglicht meesturen.
Bij Breukelen naar de SuC inclusief dikke ribeye bij Vd. Valk. Al met al een topmiddag en met een volle accu nog even wat sportmodus getest. Wat een verslavend lekkere acceleratie! Thuis meteen aan de WiFi en de nieuwste update er op. Laden met 17km/u (230V) tot dat de laadpaal komt is voor nu prima.
Iedereen bedankt voor het met elkaar meeleven en tot aan de andere kant van het forum
Mij heeft het geholpen (denk ik) door Athlon te bellen... en dan daarna nogmaals vandaag te bellen en aan te geven dat Tesla klaar staat, dat je groenkaart en tankpas al hebt (dat was bij mij al het geval), dus wanneer komen ze de Tesla brengen voordat hij weggegeven zou zijn.KermitNL schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:24:
Zojuist SMS gehad van Tesla. Nog niks gehoord van Athlon.
Tesla Reminder: Uw Model 3 staat klaar voor levering. Kom dinsdag 31/12 vóór 15:00 uw nieuwe Tesla ophalen in Tilburg - Gesworenhoekseweg 2. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.
Vanmiddag mail van Athlon gehad dat ze hem morgen komen brengen (en huidige auto meenemen).
Ik kan morgen ophalen. Eerst stond er 12:00, maar kreeg net nog een SMS met kom vóór 16:00. Wat denken jullie dat de slimste tijd is (qua drukte) om er heen te gaan? Ik was er zondag om 12:00 om voor een klant een Model 3 op te halen en ik was in 15 min. klaar.
Vanaf wanneer gaan ze open?
Vanaf wanneer gaan ze open?
[ Voor 27% gewijzigd door SDMSIM op 30-12-2019 22:59 ]
Vanmiddag dan eindelijk Sneeuwwitje opgehaald, samen met mijn 17-jarige zoon. De afspraak stond voor 17:00u., maar ik wilde graag nog even bij daglicht kijken.
Om 15:00u op Sloterdijk. Binnen een paar minuten in de shuttle. In de tent ongeveer een kwartiertje gewacht. Het RDW document was nog niet geprint. Daar even op gewacht en toen konden wij naar de auto. We zagen grote verschillen in hoe de auto’s erbij stonden, sommige glimmend en anderen nogal vies. Zo ook Sneeuwwitje. Daglicht maakte niet uit. Al zat ze onder de krassen, ik zou het niet zien. Ik heb nog nooit een nieuwe auto binnen een paar uur al gewassen. Het bereik stond op 190km, ruim voldoende om mee thuis te komen.
In het licht van een wasbox geen onregelmatigheden in de lak kunnen ontdekken. Wel zie ik allemaal verticale strepen op de ramen. Ik hoop dat dat geen beschadigingen zijn ontstaan door het naar beneden doen van de ramen terwijl ze zo vies waren. Morgen bij daglicht maar eens beter kijken. Heeft iemand anders dezelfde ervaring?
De komende week lekker vrij, dus tijd om te genieten van deze geweldige auto.
De naam Sneeuwwitje heb ik gekozen omdat ik al een Assepoester heb, mijn vrouw Astrid. Ze zijn geen concurrenten van elkaar hoor.
Om 15:00u op Sloterdijk. Binnen een paar minuten in de shuttle. In de tent ongeveer een kwartiertje gewacht. Het RDW document was nog niet geprint. Daar even op gewacht en toen konden wij naar de auto. We zagen grote verschillen in hoe de auto’s erbij stonden, sommige glimmend en anderen nogal vies. Zo ook Sneeuwwitje. Daglicht maakte niet uit. Al zat ze onder de krassen, ik zou het niet zien. Ik heb nog nooit een nieuwe auto binnen een paar uur al gewassen. Het bereik stond op 190km, ruim voldoende om mee thuis te komen.
In het licht van een wasbox geen onregelmatigheden in de lak kunnen ontdekken. Wel zie ik allemaal verticale strepen op de ramen. Ik hoop dat dat geen beschadigingen zijn ontstaan door het naar beneden doen van de ramen terwijl ze zo vies waren. Morgen bij daglicht maar eens beter kijken. Heeft iemand anders dezelfde ervaring?
De komende week lekker vrij, dus tijd om te genieten van deze geweldige auto.
De naam Sneeuwwitje heb ik gekozen omdat ik al een Assepoester heb, mijn vrouw Astrid. Ze zijn geen concurrenten van elkaar hoor.
LR AWD | wit | zwart | aero | trekhaak Besteld 1-8 RN 15-8 restrictie 9-11 VIN 27-11 SMS? Niet, Levering 30-12
Idem, ik moest slechts een paar minuten wachten. Verder niks op te merken aan de auto. Alles zit zoals Tesla het bedoeld heeft.SimD schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:25:
Jazeker! Ook mijn afmelding.
Wat een geweldige bak! Heerlijk!
Na 80 minuten te hebben gewacht werd mijn naam geroepen, wat formulieren invullen en toen mocht ik hem halen.
Moet wel nog de leasemaatschappij een formulier laten invullen zodat ik de app kan gebruiken en heb nog geen pas om op te laden. Maar dat komt wel goed!
Hoop voor iedereen dat ze hem snel krijgen, want: wat een heerlijke bak!
Daarnaast: fijne jaarwisseling!
Maar wat een zand en stof joh, lijkt alsof hij net uit de woestijn komt.
Welk formulier is dat ? Ik heb mijn LM al gemaild maar ik wist niet precies welke handeling ze moeten doen. Mobility kennende, mailen ze waarschijnlijk van de week terug van wat ik precies bedoel 😄
Veel plezier allemaal !!
Verwijderd
[quote]supersnathan94 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:06:
[...]
Euhm De SR+ gaat pas rond Februari weer in productie. alle bestellingen van na 1 oktober zijn "geannuleerd" en komen dus ook niet meer of pas in Maart.
[...]
Hoe weet je dit? Wij hebben tot nu toe februari te horen gekregen. Komt er helemaal geen boot meer voor maart?
Ik heb me inmiddels neergelegd bij 8% maar we betalen nu wel 25% omdat onze 14% auto inmiddels 5 jaar is
[...]
Euhm De SR+ gaat pas rond Februari weer in productie. alle bestellingen van na 1 oktober zijn "geannuleerd" en komen dus ook niet meer of pas in Maart.
[...]
Hoe weet je dit? Wij hebben tot nu toe februari te horen gekregen. Komt er helemaal geen boot meer voor maart?
Ik heb me inmiddels neergelegd bij 8% maar we betalen nu wel 25% omdat onze 14% auto inmiddels 5 jaar is
Ik wil niet vervelend zijn, en ik prijs jouw 'go getterij', maar ze kunnen hem zeker wel 'terugzien'... Ik zou maar zuinig omgaan met de auto en ik hoop dat LP en Alphabet overeenstemming bereiken.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:27:
Feli @appelsientje !! Op de valreep toch nog gelukt!!appelsientje schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:28:
Yes!! Ik heb hem ook... ging al met al best wel soepel.. het was druk, maar geen chaos.
Heb maar taxi genomen want er stonden heel veel te wachten op de shuttle.
Auto is wel smerig, dus thuis maar even goed wassen. Hele aardige mensen allemaal, super vriendelijk. Ik hoorde dat. Ze vandaag 1015 auto’s willen uitleveren ...
![]()
Ben benieuwd... nu even volladen in Naarden en dan door naar huis.
Nu kan ik eindelijk weer rustig slapen met sentry mode aan
Tja.... het gaat misschien nog tot de eerste twee weken door op topic. En daarna? De leegte...
Nooit meer kijken of de boten nog op koers liggen. Niet bij iedere sms koortsachtig je telefoon pakken, en je mail iedere 5 min checken....
Wat moet ik nu met m’n leven 🤣
Morgen komt de chauffeur van Athlon m brengen. Sinds 28-07-19 in afwachting... bijna 5 maanden onzekerheid, en ook hoop.... gaat het nog gebeuren??
Dan toch de verlossende mail van Athlon, en zelfs een telefoontje (na wat opbouwende kritiek)!!! De 4% (en een beetje de rest) wordt me toch gegund! 👌🏻
Ik ga jullie missen.. 😝
Laterzzzz
Nooit meer kijken of de boten nog op koers liggen. Niet bij iedere sms koortsachtig je telefoon pakken, en je mail iedere 5 min checken....
Wat moet ik nu met m’n leven 🤣
Morgen komt de chauffeur van Athlon m brengen. Sinds 28-07-19 in afwachting... bijna 5 maanden onzekerheid, en ook hoop.... gaat het nog gebeuren??
Dan toch de verlossende mail van Athlon, en zelfs een telefoontje (na wat opbouwende kritiek)!!! De 4% (en een beetje de rest) wordt me toch gegund! 👌🏻
Ik ga jullie missen.. 😝
Laterzzzz
Yes, deze kreeg ik dezelfde dag (afgelopen vrijdag) in de bus. Toen had ik ook de M3 net opgehaald. Het is een druppel en je krijgt er een fysieke pas bij, voor tanken, voor het geval je een ICE auto krijgt bij reparatie oid.DennusB schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:19:
Heb vandaag m’n M3 opgehaald bij Koopmansuper vet. Wat een auto. Enige wat ik nog mis is de laadpas van leaseplan ... iemand enig idee hoe ik die alsnog krijg? Haha
En de gewone lui (mafkezenlaurens155 schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:02:
[...]
Vergeet de leaserijders niet die nog een in 2019 geregistreerde uitgeleverd krijgen van de LM de aankomende weken!
Ik zag dat mijn kenteken H-0XX-BF vanochtend is opgehaald (eerste tenaamstelling geregistreerd).
Verwacht dus de aankomende dagen een belletje voor een leveringsafspraak door de LM bij mij thuis.
M3 SR+ | Pearle White | Black | Aero | Besteld 08-11 | RN 08-11 | VIN 27-02 (bron 12-02) | SMS 27-02 | Delivery 02-03
Verwijderd
Goedemorgen lotgenoten. Na hier lang mee te hebben gelezen ga ik op de valreep toch even een bijdrage leveren in dit topic. Hier mijn turbulente Tesla-tijdlijn:
11-09-2019: Auto besteld bij wagenparkbeheerder
12-09-2019: Athlon heeft bevestigd de bestelling te gaan plaatsen (grijs, standaard SR)
16-09-2019: Welkomsmail van Tesla
08-10-2019: "Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf 01/12/2019 mogen leveren."
06-12-2019: Collega bestelt een blauwe SR met trekhaak (terwijl hij een LR wil, maar deze zijn onbeschikbaar)
09-12-2019: Athlon laat aan wagenparkbeheerder weten dat Tesla mijne grijze SR niet meer geregistreerd gaat krijgen in 2019
10-12-2019: Wagenparkbeheerder laat bovenstaande bericht aan mij weten
10-12-2019: Athlon heeft een alternatieve Tesla gevonden voor mij (blauw, standaard LR)
11-12-2019: Collega en ik besluiten de LR en SR te ruilen (terwijl we beiden niks zwart-op-wit hebben staan)
26-12-2019: Collega krijgt te horen zijn LR op 30-12-2019 bezorgd te krijgen
27-12-2019: Wagenparkbeheerder laat weten dat de blauwe SR met trekhaak niet meer komt en dat ik blijkbaar een zwarte SR met 19 inch sportvelgen en trekhaak krijg
30-12-2019: Tesla "reminder" om half 10 's ochtends: "Uw Model 3 staat klaar voor levering. Kom vandaag uw nieuwe Tesla ophalen in Tilburg"
30-12-2019: Zwarte SR wordt iets later zichtbaar in de app (staat inderdaad in Tilly) en heeft 9 km op de teller
30-12-2019: Wagenparkbeheerder en Athlon vertellen me de communicatie van Tesla te negeren en dat Athlon de aflevering regelt (kan tot half januari duren)
30-12-2019: Collega krijgt zijn LR zonder laadpas uitgeleverd
30-12-2019: Athlon bevestigt einde middag dat er nog geen kenteken bekend is, maar dat ik ervan uit kan gaan dat het goedkomt met de 2019 registratie
31-12-2019: Iemand heeft vannacht blijkbaar 1 km in "mijn Tesla" gereden: 10 km op de teller
31-12-2019: Oliebollen eten en zo nog maar eens met Athlon bellen
Conclusie: ondertussen 4 verschillende Tesla's toegewezen gekregen, maar ik heb nog geen duidelijkheid of ik daadwerkelijk tegen 4% bijtelling rijd in 2020
12-09-2019: Athlon heeft bevestigd de bestelling te gaan plaatsen (grijs, standaard SR)
08-10-2019: "Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf 01/12/2019 mogen leveren."
06-12-2019: Collega bestelt een blauwe SR met trekhaak (terwijl hij een LR wil, maar deze zijn onbeschikbaar)
09-12-2019: Athlon laat aan wagenparkbeheerder weten dat Tesla mijne grijze SR niet meer geregistreerd gaat krijgen in 2019
10-12-2019: Athlon heeft een alternatieve Tesla gevonden voor mij (blauw, standaard LR)
11-12-2019: Collega en ik besluiten de LR en SR te ruilen (terwijl we beiden niks zwart-op-wit hebben staan)
27-12-2019: Wagenparkbeheerder laat weten dat de blauwe SR met trekhaak niet meer komt en dat ik blijkbaar een zwarte SR met 19 inch sportvelgen en trekhaak krijg
30-12-2019: Tesla "reminder" om half 10 's ochtends: "Uw Model 3 staat klaar voor levering. Kom vandaag uw nieuwe Tesla ophalen in Tilburg"
30-12-2019: Zwarte SR wordt iets later zichtbaar in de app (staat inderdaad in Tilly) en heeft 9 km op de teller
30-12-2019: Wagenparkbeheerder en Athlon vertellen me de communicatie van Tesla te negeren en dat Athlon de aflevering regelt (kan tot half januari duren)
30-12-2019: Athlon bevestigt einde middag dat er nog geen kenteken bekend is, maar dat ik ervan uit kan gaan dat het goedkomt met de 2019 registratie
31-12-2019: Iemand heeft vannacht blijkbaar 1 km in "mijn Tesla" gereden: 10 km op de teller
Conclusie: ondertussen 4 verschillende Tesla's toegewezen gekregen, maar ik heb nog geen duidelijkheid of ik daadwerkelijk tegen 4% bijtelling rijd in 2020
Verwijderd
Die wordt opgestuurd met de postDennusB schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:19:
Heb vandaag m’n M3 opgehaald bij Koopmansuper vet. Wat een auto. Enige wat ik nog mis is de laadpas van leaseplan ... iemand enig idee hoe ik die alsnog krijg? Haha
Ik heb gisteren nogmaals contact met de Athlon Driverdesk en aangegeven dat ik toch echt de auto zelf wil ophalen omdat ik het teleurstellend vind dat Athlon nu de bottleneck is geworden in het afleverproces. De vriendelijke dame aan de telefoon hoorde mijn verhaal aan en heeft me in de wacht gezet om te overleggen met een van de Athlon Tesla Delivery coordinators. Na een minuut kreeg ik het "verlossende" akkoord om de auto zelf op te halen, mits ik de betreffende coördinator hiervan per email op de hoogte zou stellen i.v.m. hun administratie. Dit heb ik gedaan.
Vanochtend zat ik om 09:00 uur in de welbekende witte tent bij de koopman terminal en de auto wordt gereed gemaakt terwijl ik dit verhaal zit te typen. Kreeg zojuist nog een mailtje terug van de Athlon Tesla delivery coordinator om mij te bedanken dat ik de mail heb gestuurd zodat hij dit in zijn administratie bij kon werken.
Lang verhaal kort voor alle Athlon leaserijders die nog wachten: zelf ophalen is toch echt mogelijk! Wellicht kunnen jullie aan de hand van mijn verhaal dit ook nog voor elkaar krijgen
edit: is er ergens een lijst beschikbaar met inspectiepunten waar je op moet letten? Zodat ik straks niks vergeet in al mijn ethousiamse..
Vanochtend zat ik om 09:00 uur in de welbekende witte tent bij de koopman terminal en de auto wordt gereed gemaakt terwijl ik dit verhaal zit te typen. Kreeg zojuist nog een mailtje terug van de Athlon Tesla delivery coordinator om mij te bedanken dat ik de mail heb gestuurd zodat hij dit in zijn administratie bij kon werken.
Lang verhaal kort voor alle Athlon leaserijders die nog wachten: zelf ophalen is toch echt mogelijk! Wellicht kunnen jullie aan de hand van mijn verhaal dit ook nog voor elkaar krijgen
edit: is er ergens een lijst beschikbaar met inspectiepunten waar je op moet letten? Zodat ik straks niks vergeet in al mijn ethousiamse..
[ Voor 6% gewijzigd door nMad op 31-12-2019 10:18 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Na meerdere malen teleurstelling kreeg ik gister van Athlon bericht dat de auto vandaag wordt afgeleverd. Tot nu toe nog in afwachting van bericht van Athlon.
Waarschijnlijk om hem klaar te zetten op de plek waar je hem af kunt halen? Ik wist het wel, passief toekijken is aan mij niet besteed, ik zou daar al lang staan om hem gewoon pro-actief op te halen of in ieder geval zekerheid te hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:59:
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Hier ook nog even een afmeldbericht op dit topic. Vorige week afgeleverd en al heerlijk een weekje aan het rondrijden. Geen rare zaken tegen gekomen. Alleen de wifi-ontvangst op de oprit is dramatisch slecht. Vanuit meterkast <-> auto ongeveer 4 meter en ziet het SSID niet eens!. Nog niet heel veel kilometers door de drukke feestdagen, maar dat komt vanaf volgende week wel weer. Heerlijke auto. Dat One-Pedal driving ben je in no-time aan gewend. Een ieder die nog op zijn auto zit te wachten veel succes en voor de bijtellers hopelijk nog wel tenaamstelling 2019!! Het was een feest om hier alle ups, downs en alle bijdragen te volgen. Tot ziens in het Tesla-topic.Burn_and_Fire schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:11:
[...]
Net gebeld door de meneer die de auto van Athlon komt brengen. Hij is onderweg!Hopelijk loopt alles goed. Als de M3 op oprit staat ga ik 't pas echt geloven denk ik.

Als ik jou was zou ik per direct de tesla gaan ophalen, als je auto niet wordt opgehaald wordt hij gewoon aan iemand anders meegegeven.. Tesla heeft maling aan de leasemaatschappijen, het enige wat voor hun nu nog telt is dat alle auto's uitgeleverd zijn dit jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:59:
Goedemorgen lotgenoten. Na hier lang mee te hebben gelezen ga ik op de valreep toch even een bijdrage leveren in dit topic. Hier mijn turbulente Tesla-tijdlijn:
Ophalen dat ding en daarna veel meer oliebollen gaan eten!
Bigjostie schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:48:
[...]
Als ik jou was zou ik per direct de tesla gaan ophalen, als je auto niet wordt opgehaald wordt hij gewoon aan iemand anders meegegeven.. Tesla heeft maling aan de leasemaatschappijen, het enige wat voor hun nu nog telt is dat alle auto's uitgeleverd zijn dit jaar.
LR silver metallic 19" trekhaak : besteld 25/10 RN 28/10 vin 27/11
Ik ga mij hier ook afmelden. Heb in september mijn vorige auto aan een nieuwe collega kunnen overdragen, zodat ik niet met een leverrestrictie op 15-12 of 29-12-2019 zou zitten, dat durfde ik niet aan. Heb toen voor een voorraadmodel gekozen die ik binnen 10 dagen kon ophalen. Het betrof een P, dus achteraf gezien grote kans gehad dat ik hem vandaag of in de afgelopen 2 weken alsnog af had kunnen halen omdat er voldoende op voorraad waren. Maar achteraf is het altijd makkelijk, ik had dan toch wel een aantal weken getwijfeld of alles goed zou komen. Verder heb ik nu al 3+ maanden genoten van de auto, dat is ook wat waard.
Veel succes iedereen die vandaag nog die kant op gaat, of helaas de boot heeft gemist. Ook met 8% blijft het een heerlijke auto om in te rijden
Veel succes iedereen die vandaag nog die kant op gaat, of helaas de boot heeft gemist. Ook met 8% blijft het een heerlijke auto om in te rijden
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Gisteren tegen alle verwachtingen in mijn Model 3 LR mogen ophalen.
Vorige week eerst een smsje gekregen dat ik er om 18:00 moest zijn. Dit stond ook op mijn account. Echter toen ik zaterdag keek stond er ineens 07:30. Gezien ik uit het meest zuidelijke puntje van het land moet komen is dat op een maandagochtend natuurlijk de meest kl*te tijd die je kan hebben. Maar goed, had voor mijn gevoel ook voordelen, onder andere het nog niet zo druk zijn op de supercharging punten.
Zo gezegd zo gedaan, maandagochtend om 5 uur vertrokken richting Amsterdam. Om er vervolgens om 7 uur aan te komen. Beetje vroeg helaas.
Hek bleef verrassend lang dicht, tegen 8 uur kwam de eerste medewerker aan om de verwarming aan te zetten. Wat bleek; ze hadden mijn tijd per ongeluk verkeerd ingepland. Ik had uit moeten gaan van het smsje...
Gelukkig was de medewerker zo vriendelijk om mijn aflevering toch te realiseren waarna de auto om 8:08 tenaamgesteld werd en ik tegen kwart voor 9 weg kon rijden. Auto zag er prima uit, alles zat erbij. Hij was alleen een beetje "zanderig" en ik kom er net achter dat er lijmresten op een van de zijramen zitten (die cleaner ik er zelf nog wel even af).
Er zat 205 km actieradius aan lading in de auto. Ik kwam er al snel achter dat op de autosnelweg, met verwarming aan en stukjes 134 rijden, ongeveer 65-75% hiervan realistisch is. Even superchargen en de auto bij thuiskoms nog even bijgeladen aan de superchager tot 90%.
Daarna natuurlijk rondjes met familie en vrienden gemaakt waarna ik erachter kwam dat bij normale snelheden binnendoor de auto stukken zuiniger is (wel al overal gelezen, maar het spreekt meer als je het zelf meemaakt).
Geniaal rijgedrag heeft deze auto. Genoeg vermogen, goede stuureigenschappen, voldoende baggageruimte en hoge mate van comfort. De autopilot is iets waar ik wel nog aan moet wennen, nog even zoeken wanneer je moet gaan anticiperen zonder dat de auto gaat inhouden en zonder dat je andere weggebruikers voor hun neus gaat plakken(lees onnodig links gaan rijden). Je merkt heel duidelijk dat dit ontwikkeld is voor het Amerikaanse "stay in your lane" principe.
Gelijk even de update uitgevoerd en met alle instellingen en entertainment gespeeld. Over veel dingen is echt goed nagedacht. Andere dingen weer niet, maar who cares, dit is een auto die bestempeld kan worden als een echte rijdersauto en dat betekent pure fun.
Veel plezier met jullie auto's en succes met de resterende leveringen!
Owja en ProLease, toch nog bedankt voor het voor elkaar krijgen van mijn levering voor dit jaar. Ik was wantrouwend, maar het is gelukkig nog gelukt. Nu nog de laadpas ontvangen
.
Vorige week eerst een smsje gekregen dat ik er om 18:00 moest zijn. Dit stond ook op mijn account. Echter toen ik zaterdag keek stond er ineens 07:30. Gezien ik uit het meest zuidelijke puntje van het land moet komen is dat op een maandagochtend natuurlijk de meest kl*te tijd die je kan hebben. Maar goed, had voor mijn gevoel ook voordelen, onder andere het nog niet zo druk zijn op de supercharging punten.
Zo gezegd zo gedaan, maandagochtend om 5 uur vertrokken richting Amsterdam. Om er vervolgens om 7 uur aan te komen. Beetje vroeg helaas.
Hek bleef verrassend lang dicht, tegen 8 uur kwam de eerste medewerker aan om de verwarming aan te zetten. Wat bleek; ze hadden mijn tijd per ongeluk verkeerd ingepland. Ik had uit moeten gaan van het smsje...
Gelukkig was de medewerker zo vriendelijk om mijn aflevering toch te realiseren waarna de auto om 8:08 tenaamgesteld werd en ik tegen kwart voor 9 weg kon rijden. Auto zag er prima uit, alles zat erbij. Hij was alleen een beetje "zanderig" en ik kom er net achter dat er lijmresten op een van de zijramen zitten (die cleaner ik er zelf nog wel even af).
Er zat 205 km actieradius aan lading in de auto. Ik kwam er al snel achter dat op de autosnelweg, met verwarming aan en stukjes 134 rijden, ongeveer 65-75% hiervan realistisch is. Even superchargen en de auto bij thuiskoms nog even bijgeladen aan de superchager tot 90%.
Daarna natuurlijk rondjes met familie en vrienden gemaakt waarna ik erachter kwam dat bij normale snelheden binnendoor de auto stukken zuiniger is (wel al overal gelezen, maar het spreekt meer als je het zelf meemaakt).
Geniaal rijgedrag heeft deze auto. Genoeg vermogen, goede stuureigenschappen, voldoende baggageruimte en hoge mate van comfort. De autopilot is iets waar ik wel nog aan moet wennen, nog even zoeken wanneer je moet gaan anticiperen zonder dat de auto gaat inhouden en zonder dat je andere weggebruikers voor hun neus gaat plakken(lees onnodig links gaan rijden). Je merkt heel duidelijk dat dit ontwikkeld is voor het Amerikaanse "stay in your lane" principe.
Gelijk even de update uitgevoerd en met alle instellingen en entertainment gespeeld. Over veel dingen is echt goed nagedacht. Andere dingen weer niet, maar who cares, dit is een auto die bestempeld kan worden als een echte rijdersauto en dat betekent pure fun.
Veel plezier met jullie auto's en succes met de resterende leveringen!
Owja en ProLease, toch nog bedankt voor het voor elkaar krijgen van mijn levering voor dit jaar. Ik was wantrouwend, maar het is gelukkig nog gelukt. Nu nog de laadpas ontvangen
LR AWD/Pearl White/Black/Aero/TH
hallo.
kreeg vandaag ineens een kenteken bewijs thuis gestuurt van mijn bestelde Tesla. op naam gezet op 27-12-2019. ik heb nog geen contakt gehad met het lease bedrijf. kan ik ergens een kentekenlijst inkijken? waar mijn auto staat bv? uitvoering? bedankt.
kreeg vandaag ineens een kenteken bewijs thuis gestuurt van mijn bestelde Tesla. op naam gezet op 27-12-2019. ik heb nog geen contakt gehad met het lease bedrijf. kan ik ergens een kentekenlijst inkijken? waar mijn auto staat bv? uitvoering? bedankt.
Bij jou ook vorige week alles goed gekomen?BurnHard schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:20:
[...]
Hahahahaha, same here. Rond 12u is ie hier.
het zit echt in de naam he![]()
![]()
Ik had die laatste dagen hier in dit topic nog wel wat chaos verwacht, maar voorals lijkt het mij erg rustig hier met slechts enkele berichten vandaag. Is dan echt bijna iedereen voorzien (of in ieder geval een kenteken met een tenaamstelling)??
Ging soepel vandaag, was binnen 10 min. weer buiten. Auto was smerig en accu bijna leeg (waar betaal je €1000 afleverkosten voor?), maar voor de rest weinig geks kunnen vinden.
Die afleveringskosten betreft een fiscale truc in jouw voordeel: Tesla vangt hetzelfde, maar jij betaalt geen bijtelling over die 1000 euroSDMSIM schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:23:
Ging soepel vandaag, was binnen 10 min. weer buiten. Auto was smerig en accu bijna leeg (waar betaal je €1000 afleverkosten voor?), maar voor de rest weinig geks kunnen vinden.
Gelukt, allen veel veilige km gewenst in 2020
Verwijderd
Zo kan het toch raar lopen.
Op 10-10-19 een SR+ blue/black/aero besteld en begin december te horen gekregen dat die niet meer geleverd zou worden. Balen, maar die auto wilden we toch wel heel graag hebben dus order laten staan.
Ondertussen snel beschibaar in de gaten gehouden en gisteravond op de valreep een snel leverbare SR+ blue/black 19" besteld in de hoop dat die vandaag - of all days - nog op kenteken kon worden gezet en door de mallemolen van de LM kon worden gehaald.
Ik had er een hard hoofd in. Maar hij is er toch echt. Krap 18 uur na bestelling op 31-12-19 om 14:30 tenaam gesteld. Een wonder is echt een understatement.
Op 10-10-19 een SR+ blue/black/aero besteld en begin december te horen gekregen dat die niet meer geleverd zou worden. Balen, maar die auto wilden we toch wel heel graag hebben dus order laten staan.
Ondertussen snel beschibaar in de gaten gehouden en gisteravond op de valreep een snel leverbare SR+ blue/black 19" besteld in de hoop dat die vandaag - of all days - nog op kenteken kon worden gezet en door de mallemolen van de LM kon worden gehaald.
Ik had er een hard hoofd in. Maar hij is er toch echt. Krap 18 uur na bestelling op 31-12-19 om 14:30 tenaam gesteld. Een wonder is echt een understatement.
Gefeliciteerd! Wel ontzettend raar dat deze auto niet automatisch aan jou of anderen is gekoppeld.Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:36:
Zo kan het toch raar lopen.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
En de kans dat je onverzekerd aan het touren bent lijkt me redelijk aanwezignaii11 schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:32:
[...]
Ik wil niet vervelend zijn, en ik prijs jouw 'go getterij', maar ze kunnen hem zeker wel 'terugzien'... Ik zou maar zuinig omgaan met de auto en ik hoop dat LP en Alphabet overeenstemming bereiken.
Beste wensen alvast voor de achterblijvers ☺️
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Nope. Ik moet nog wachten tot maximaal de tweede week van Januari. Ding zou dan wel 100% op 2019 kenteken komen. Als dat niet zo is ga ik wel proberen de schade te verhalen. Er is mij drie keer verzekerd dat ik hem dit jaar zou hebben, nu werd het van de week dat ik em dus niet zou hebben maar dat ie wel op 2019 komt. Helemaal best, maar dan moet het ook wel waar wezen. Ik ben nu van een SR+ naar een LR gegaan vanwege de bijtelling (dan is het verschil nog maar €700 op jaarbasis). Als die dan alsnog hoger wordt dan heb ik er niet zoveel trek in. Dan ga ik echt serieus geld neerleggen.Burn_and_Fire schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:21:
Ik had die laatste dagen hier in dit topic nog wel wat chaos verwacht, maar voorals lijkt het mij erg rustig hier met slechts enkele berichten vandaag. Is dan echt bijna iedereen voorzien (of in ieder geval een kenteken met een tenaamstelling)??
Verwijderd
Gisteren in Tilburg de LR (voorraadmodel) opgehaald. In plaats van de SR+. Ik vond het ophalen vrij relaxed gaan, beschadigde wieldop werd snel vervangen. De auto was redelijk schoon, behalve de kleine lijmrestjes op de logo's binnen en buiten.
Ik hoorde wel dat er veel problemen met Leaseplan afleveringen waren: auto opgehaald wel of niet, auto staat in Amsterdam wel of niet.
Ik ga lekker touren en ga op weg naar het volgende forum.
Ik hoorde wel dat er veel problemen met Leaseplan afleveringen waren: auto opgehaald wel of niet, auto staat in Amsterdam wel of niet.
Verwijderd
Gisteren weer 500 M3's op naam gezet. Totaal voor 2019: 29969 waarvan 12053 in december. Complimenten aan Tesla en al medewerkers!
Ja begrijpelijk. Je krijgt een mail dat ze hem komen brengen, vervolgens wordt er overal gecommuniceerd dat je hem moet ophalen. Had jij ook Leaseplan?Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:16:
Gisteren in Tilburg de LR (voorraadmodel) opgehaald. In plaats van de SR+. Ik vond het ophalen vrij relaxed gaan, beschadigde wieldop werd snel vervangen. De auto was redelijk schoon, behalve de kleine lijmrestjes op de logo's binnen en buiten.
Mocht je jouw Tesla nog niet opgehaald hebben, waarschijnlijk is deze wel al op kenteken gezet en heb je de 4% bijtelling. Toen ik toevallig inlogde op mijn RDW account stond de Tesla M3 er al bij.
Als het je niet lukt, dan wil ik je alsnog meegeven dat het nog steeds veel goedkoper is dan privé rijden. 4% of 8% (met deel 22%), gezien het risico (reparaties, techniek, kwaliteit) en het feit dat je met een 22% auto merendeel nog steeds minder inlegt dan in privé (heb deze calculatie heel vaak gedaan.. ik betaal 900+ bijtelling), heb je echt geen slechte deal. Ik begrijp echt héél goed hoe het voelt om bijtelling te betalen, maar zo lang je auto niet meer dan 1.2ton kost en niet langer dan 36 maanden rijdt (met 100k cat.), is zakelijk echt veel interessanter.supersnathan94 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 23:52:
[...]
Nope. Ik moet nog wachten tot maximaal de tweede week van Januari. Ding zou dan wel 100% op 2019 kenteken komen. Als dat niet zo is ga ik wel proberen de schade te verhalen. Er is mij drie keer verzekerd dat ik hem dit jaar zou hebben, nu werd het van de week dat ik em dus niet zou hebben maar dat ie wel op 2019 komt. Helemaal best, maar dan moet het ook wel waar wezen. Ik ben nu van een SR+ naar een LR gegaan vanwege de bijtelling (dan is het verschil nog maar €700 op jaarbasis). Als die dan alsnog hoger wordt dan heb ik er niet zoveel trek in. Dan ga ik echt serieus geld neerleggen.
Het is soms lastig te beseffen dat je echt een goeie deal hebt wanneer iedereen om je heen minder betaald. Daarom dat ik je dit toch even wilde zeggen.
Oh ja privé rijden is dan ook niet het punt. Het zou dan meer gaan om een ander voertuig aangezien het dan wel goedkoper is. Echter wordt dit dan iets als een Mazda 3 ofzo. Fiscaal natuurlijk een stuk aantrekkelijker geprijsd. Dan kom ik netto ook zo rond de 350-375 uit. Dat vind ik nog wel prima. Ik heb de berekeningen zelf ook wel zitten maken namelijk. Dat was ook de reden dat ik in eerst instantie een sr+ boven budget kon bestellen. Dat scheelde mij netto €1400 op jaarbasis. Maar die is nu dus met de LR ook al het raam uit gegaan.graceful schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:44:
[...]
Als het je niet lukt, dan wil ik je alsnog meegeven dat het nog steeds veel goedkoper is dan privé rijden. 4% of 8% (met deel 22%), gezien het risico (reparaties, techniek, kwaliteit) en het feit dat je met een 22% auto merendeel nog steeds minder inlegt dan in privé (heb deze calculatie heel vaak gedaan.. ik betaal 900+ bijtelling), heb je echt geen slechte deal. Ik begrijp echt héél goed hoe het voelt om bijtelling te betalen, maar zo lang je auto niet meer dan 1.2ton kost en niet langer dan 36 maanden rijdt (met 100k cat.), is zakelijk echt veel interessanter.
Het is soms lastig te beseffen dat je echt een goeie deal hebt wanneer iedereen om je heen minder betaald. Daarom dat ik je dit toch even wilde zeggen.
Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Nu is het wachten op de eerste 2020 levering en dan ben ik eindelijk ook blij, ondanks de 8%...
Nu is het wachten op de eerste 2020 levering en dan ben ik eindelijk ook blij, ondanks de 8%...
De beste wensen allemaal. Op naar een mooi jaar met vele veilige km’s in de nieuwe waggies.Aperture schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:04:
Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Laat die nieuwe levering maar komen.

Ok sommige hebben langer moeten wachten en ik gun ze het genot

M3 SR+ | Pearle White | Black | Aero | Besteld 08-11 | RN 08-11 | VIN 27-02 (bron 12-02) | SMS 27-02 | Delivery 02-03
Leaseplan al wel de auto aan je secundaire tesla-account gekoppeld? Ben ik inmiddels twee weken mee bezig om recht te breien, blijkt dat voertuig aan een totaal verkeerd, fictief account is gekoppeld. Raar weer, er zal eens wél iets in 1 keer goed gaan.supersnathan94 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:31:
[...]
Ja begrijpelijk. Je krijgt een mail dat ze hem komen brengen, vervolgens wordt er overal gecommuniceerd dat je hem moet ophalen. Had jij ook Leaseplan?
On a side note: wat een schofterig fijne auto.
M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero
Verwijderd
De beste wensen voor 2020. Maak er een mooi Tesla jaar van!
Ik wil ook nog het een en ander kwijt.
Ik had in eerste instantie ergens eind oktober een SR+ besteld. Maar toen ik door kreeg dat die niet geleverd zou worden heb ik geannuleerd en een M3P besteld omdat die wel leverbaar was in 2019.
Later erachter gekomen dat de LR ‘Snel Leverbaar’ zou zijn en dus de M3P geannuleerd en op 11-12 de LR besteld. Daarna was het tot 30-12 radiostilte en dus pas op 30-12 een afspraak in mijn Tesla account gekregen voor 31-12. Half uur later een SMS. Papieren met LM op de valreep geregeld. Gisteren bij Tesla liepen ze achter met papierwerk maar was gelukkig meteen geregeld.
Gisteren was het zover T-day🥳 mijn afspraak stond voor 15:30 uur bij de Koopman Terminal in Amsterdam.
Autospecs: M3 LR AWD Blue/black/18 Aero/Trekhaak
Ik ga zelf nog nieuwe 20 inch velgen kijken.
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag.
Met de trein vanuit Arnhem eerst naar mijn werk in Den Haag gereden. Van daaruit rond 13:45 naar Sloterdijk en bij aankomst rond 15:00 stonden er 3 Tesla Shuttels in de rij. Prive rit gehad, hele aardige chaffeur.
10 minuten later bij de beruchte tent afgezet. Drukte viel mee. Rond 16:15 was ik klaar om de auto op te halen. Checklist niet gebruikt. Alle laadkabels, boekjes etc. zaten er bij. Wat er niet meer bij zit zijn de oplaadkabels voor mobiel en rubberen mat in de frunk. Daar zijn ze van afgestapt begreep ik.
Voor mij geen probleem. Auto was wel smerig van buiten. Algemene visuele controle gedaan geen rare dingen tegen gekomen.
Ik moet zeggen dat die checklist echt nergens op slaat. Ik heb tig nieuwe auto’s gekocht maar nooit een inspectie gedaan of de naden goed zijn etc. Daarnaast heb je garantie en kun je altijd langs als er iets niet goed is, mijn advies: checklist out.
Op de motorkap zat verder een grote klodder. Vogel heeft in ieder geval goed gemikt😂😂😂
Auto was verder flink opgeladen en zat op 315 km. Ik moest naar Arnhem dus was goed te doen.
Na een beetje uitleg door een vriendelijke dame laatste controle bij de uitrit gehad. Je auto wordt met een scanner afgemeld uit het systeem en je tenaamstelling wordt gecontroleerd.
Daarna rond 17:00 meteen richting Arnhem gereden, het weer sloeg ineens om in dichte mist en gecombineerd met het donker was het even slikken😰.
Ik ga nu pas met mijn auto spelen, daar heb ik gisteravond geen tijd voor gehad🥴 Nu een kater later ga ik kijken wat de ipad te bieden heeft.
Wel moet ik zeggen dat auto zeer goed rijdt, hiervoor een BMW 420D Gran Coupe gehad. M3 stuurt zwaarder en afremmen met gaspedaal is subliem!
Wat ik hier ook eerder gelezen heb, trillend stuur, heb ik ook gevoeld. Ben benieuwd hoe lang dat zal blijven. Ik rij dagelijks 270 km dus ben benieuwd.
Ik wens dan ook iedereen heel veel rijplezier en voor diegene die hem nog moeten krijgen, heb geduld, het is het wachten waard😉
Ik wil ook nog het een en ander kwijt.
Ik had in eerste instantie ergens eind oktober een SR+ besteld. Maar toen ik door kreeg dat die niet geleverd zou worden heb ik geannuleerd en een M3P besteld omdat die wel leverbaar was in 2019.
Later erachter gekomen dat de LR ‘Snel Leverbaar’ zou zijn en dus de M3P geannuleerd en op 11-12 de LR besteld. Daarna was het tot 30-12 radiostilte en dus pas op 30-12 een afspraak in mijn Tesla account gekregen voor 31-12. Half uur later een SMS. Papieren met LM op de valreep geregeld. Gisteren bij Tesla liepen ze achter met papierwerk maar was gelukkig meteen geregeld.
Gisteren was het zover T-day🥳 mijn afspraak stond voor 15:30 uur bij de Koopman Terminal in Amsterdam.
Autospecs: M3 LR AWD Blue/black/18 Aero/Trekhaak
Ik ga zelf nog nieuwe 20 inch velgen kijken.
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag.
Met de trein vanuit Arnhem eerst naar mijn werk in Den Haag gereden. Van daaruit rond 13:45 naar Sloterdijk en bij aankomst rond 15:00 stonden er 3 Tesla Shuttels in de rij. Prive rit gehad, hele aardige chaffeur.
10 minuten later bij de beruchte tent afgezet. Drukte viel mee. Rond 16:15 was ik klaar om de auto op te halen. Checklist niet gebruikt. Alle laadkabels, boekjes etc. zaten er bij. Wat er niet meer bij zit zijn de oplaadkabels voor mobiel en rubberen mat in de frunk. Daar zijn ze van afgestapt begreep ik.
Voor mij geen probleem. Auto was wel smerig van buiten. Algemene visuele controle gedaan geen rare dingen tegen gekomen.
Ik moet zeggen dat die checklist echt nergens op slaat. Ik heb tig nieuwe auto’s gekocht maar nooit een inspectie gedaan of de naden goed zijn etc. Daarnaast heb je garantie en kun je altijd langs als er iets niet goed is, mijn advies: checklist out.
Op de motorkap zat verder een grote klodder. Vogel heeft in ieder geval goed gemikt😂😂😂
Auto was verder flink opgeladen en zat op 315 km. Ik moest naar Arnhem dus was goed te doen.
Na een beetje uitleg door een vriendelijke dame laatste controle bij de uitrit gehad. Je auto wordt met een scanner afgemeld uit het systeem en je tenaamstelling wordt gecontroleerd.
Daarna rond 17:00 meteen richting Arnhem gereden, het weer sloeg ineens om in dichte mist en gecombineerd met het donker was het even slikken😰.
Ik ga nu pas met mijn auto spelen, daar heb ik gisteravond geen tijd voor gehad🥴 Nu een kater later ga ik kijken wat de ipad te bieden heeft.
Wel moet ik zeggen dat auto zeer goed rijdt, hiervoor een BMW 420D Gran Coupe gehad. M3 stuurt zwaarder en afremmen met gaspedaal is subliem!
Wat ik hier ook eerder gelezen heb, trillend stuur, heb ik ook gevoeld. Ben benieuwd hoe lang dat zal blijven. Ik rij dagelijks 270 km dus ben benieuwd.
Ik wens dan ook iedereen heel veel rijplezier en voor diegene die hem nog moeten krijgen, heb geduld, het is het wachten waard😉
Breek me de bek niet open. Dat is helemaal slecht geregeld. Dat gaat bij mij denk ik ook nog wel even duren, maar heb al wel door gegeven dat ze daar ASAP iets aan moeten gaan doen. Ik heb schijnbaar bij onze wagenparkbeheerder (ander bedrijf wat dat voor ons beheerd) nog iemand met dezelfde achternaam werken en Tesla heeft de auto op zijn account gezet... <insert sure meme>.pj_vr schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:49:
[...]
Leaseplan al wel de auto aan je secundaire tesla-account gekoppeld? Ben ik inmiddels twee weken mee bezig om recht te breien, blijkt dat voertuig aan een totaal verkeerd, fictief account is gekoppeld. Raar weer, er zal eens wél iets in 1 keer goed gaan.
On a side note: wat een schofterig fijne auto.
Maar goed. We gaan het zien. Belofte maakt schuld dus ik hoop dat ze die netjes inlossen
@Verwijderd dat is wel heel snel gegaan dan. Ik heb dezelfde besteld minus de trekhaak dus ik denk dat het em daar in zit, maar ik heb dus 11-12 exact hetzelfde probleem gehad met de SR+ die niet meer leverbaar was. De trekhaak zal een optie zijn die niet heel vaak wordt gekozen dus die zal wel oververtegenwoordigd aanwezig zijn. Bij mij kan het dus nog twee weken duren.
[ Voor 17% gewijzigd door supersnathan94 op 01-01-2020 17:11 ]
Verwijderd
Hier auto wel beschikbaar in app , maar niet bij inloggen in web. Niet heel storend, maar mogelijk later wel nodig ivm gebruik superchargers
Als ik alle Leaseplan-avonturen lees, moet ik Arval toch wel een compliment maken. 14-11 LR besteld, 23-12 netjes thuis afgeleverd, en tussentijds gewoon te woord gestaan met bruikbare info. Enige waar ik nu nog op wacht is de laadpas, maar met de granny charger kom ik tot noch toe een eind (kerstvakantie).
[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 01-01-2020 17:17 ]
Verwijderd
Bigjostie schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:48:
[...]
Als ik jou was zou ik per direct de tesla gaan ophalen, als je auto niet wordt opgehaald wordt hij gewoon aan iemand anders meegegeven.. Tesla heeft maling aan de leasemaatschappijen, het enige wat voor hun nu nog telt is dat alle auto's uitgeleverd zijn dit jaar.
Gisterenochtend stond de Tesla nog in Tilburg en om 2 uur 's middags stond dat ding opeens bij Koopman in Amsterdam. Via de telefoon geprobeerd verhaal te halen, maar Tesla bleek onbereikbaar.fedde.bergsma schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:57:
Ophalen dat ding en daarna veel meer oliebollen gaan eten!
[...]
Rond een uurtje of 3 begon ik toch wat zenuwachtig te worden en dankzij jullie comments actie ondernomen.
Mijn boertje woont op 10 minuten rijden van Koopman en hij reed, met behulp van een geïmproviseerde vlomachtsbrief, binnen 30 minuten na aankomst in mijn Tesla naar buiten!!
Bedankt voor het idee! Oliebollen smaakten met deze meevaller extra goed
Verwijderd
Ik moet zeggen dat als ik 30-12 niet met Tesla Den Haag had gebeld, ik nu nog steeds zat te wachten. Na mijn belletje hebben zij direct met delivery geschakeld en kreeg ik alsnog een datum in mijn account🤨supersnathan94 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:02:
[...]
@Verwijderd dat is wel heel snel gegaan dan. Ik heb dezelfde besteld minus de trekhaak dus ik denk dat het em daar in zit, maar ik heb dus 11-12 exact hetzelfde probleem gehad met de SR+ die niet meer leverbaar was. De trekhaak zal een optie zijn die niet heel vaak wordt gekozen dus die zal wel oververtegenwoordigd aanwezig zijn. Bij mij kan het dus nog twee weken duren.
Ik heb exact hetzelfde, auto is zichtbaar in de app. Zie dat hij in Amsterdam staat met 135km te gaan. Wacht nog op een levering door Athlon.Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:11:
Hier auto wel beschikbaar in app , maar niet bij inloggen in web. Niet heel storend, maar mogelijk later wel nodig ivm gebruik superchargers
Ik kom van een M135i af en vind de M3 ook heerlijk rijden. Trillend stuur had ik ook maar is nu na zo'n 150 km al stukken minder geworden.Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:58:
Verwijderd
@Aperture volgens mij blijven wij als één van de weinige achter voor levering en bijtelling 2020. Volg jij ook de boten? Hopen dat er snel één vertrekt
Ja lijkt er wel opVerwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:12:
@Aperture volgens mij blijven wij als één van de weinige achter voor levering en bijtelling 2020. Volg jij ook de boten? Hopen dat er snel één vertrekt

Verwijderd
Wij hebben 16 oktober precies dezelfde besteld SR+ black, black, 18” aero zonder trekhaak. Ook precies hetzelfde met collega die zelfde dag heeft besteld met trekhaak die rijdt er ook al 2 weken in. Die 4 boten op de lijst staan er al een tijd maar verder nog geen informatie. Ik heb Tesla dinsdag gesproken en boot wordt in eerste 2 weken van februari verwacht, nu begrijp ik dat die ook maar wat zeggen dus zelf maar in de gaten houden ;-)
Zeker, auto netjes afgeleverd. Geen enkel management of schade kunnen ontdekken. Bij jou ook?Burn_and_Fire schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:20:
[...]
Bij jou ook vorige week alles goed gekomen?
Ik ook hoor! Dinsdag een mail gestuurd naar de LM of zij al iets gehoord hadden hoe het nu verder gaat.Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:12:
Jazeker. Bijzonder dat dit mega-drukke topic van de afgelopen tijd bijna helemaal stil gevallen is. Daarmee zou je kunnen zeggen dat de het meeste gelukt is.BurnHard schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:08:
[...]
Zeker, auto netjes afgeleverd. Geen enkel management of schade kunnen ontdekken. Bij jou ook?
Het is Athlon helaas nog niet gelukt om de auto bij me af te leveren. Volgens de laatste berichten zou hij uiterlijk in week 2 geleverd worden. Tenaamstelling staat op 19-12-2019 dus dat is wel positief. Nog heel even doorbijten dus:)
Burn_and_Fire schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:42:
[...]
Jazeker. Bijzonder dat dit mega-drukke topic van de afgelopen tijd bijna helemaal stil gevallen is. Daarmee zou je kunnen zeggen dat de het meeste gelukt is.
M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)
In de Excel sheet staan er nog 200+ als niet geleverd, maar zie wel een aantal namen die wel een auto hebben.Burn_and_Fire schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:42:
[...]
Jazeker. Bijzonder dat dit mega-drukke topic van de afgelopen tijd bijna helemaal stil gevallen is. Daarmee zou je kunnen zeggen dat de het meeste gelukt is.
Balen man dat er zoveel tijd zit tussen de tenaamstelling en de aflevering. Wellicht even checken bij Tesla Delivery of er vanuit hun kan al een datum gepland staat. (Zouden die al beter bereikbaar zijn)KermitNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:54:
Het is Athlon helaas nog niet gelukt om de auto bij me af te leveren. Volgens de laatste berichten zou hij uiterlijk in week 2 geleverd worden. Tenaamstelling staat op 19-12-2019 dus dat is wel positief. Nog heel even doorbijten dus:)
[...]

De auto staat nu als het goed is bij Athlon. Ik kreeg een bericht van Athlon waarin staat dat de 31e Tilburg leeg moet zijn. Athlon was toen druk met alle autos op transport naar een eigen locaties over te brengen. Vanuit daar gaan ze leveringen weer verder.
Klein voordeel is wel dat hij waarschijnlijk wat minder vies is dan mijn huidige auto na nieuwjaar met al het vuurwerk:)
Klein voordeel is wel dat hij waarschijnlijk wat minder vies is dan mijn huidige auto na nieuwjaar met al het vuurwerk:)
Burn_and_Fire schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:00:
[...]
Balen man dat er zoveel tijd zit tussen de tenaamstelling en de aflevering. Wellicht even checken bij Tesla Delivery of er vanuit hun kan al een datum gepland staat. (Zouden die al beter bereikbaar zijn)
M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)
Ik zit in hetzelfde schuitje, jij weet je kenteken , ik nog niets. Enige wat ik heb is een mail dat de auto in 2020 geleverd wordt en dat de tenaamstelling is in 2019. Ik geloof het pas wanneer ik de auto in ontvangst neem, nu nog steeds onzeker of het gelukt is.KermitNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:54:
[...]
Heb Athlon gevraagd of ze al een kenteken hebben voor me maar tot op heden radiostilte. Positieve is dat de app wel werkt sinds 29 december, zie een auto staan in Amsterdam.
Ik hoop echt dat die boten dan maar zo snel mogelijk hier aan mogen komen. Ik ben er klaar voor !!!Aperture schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:15:
[...]
Ja lijkt er wel op. Collega met zelfde config rijdt er al een ruime 3 weken in rond (2 dagen eerder besteld). Achja, hopelijk snel een boot en niet pas levering in maart! Lijkt alsof er 4 boten gepland staan voor januari, hopelijk de eerste voor ons! En dan levering in begin feb. Wanneer had jij besteld en wat voor config?
M3 SR+ White, Black, Aero Besteld 21-11 RN:109740xxx VIN: bekend Levering: 11-3
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel er vandaag nog afgeleverd gaan worden.buiz schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:10:
Ben benieuwd hoe ‘leeg’ het is bij koopman, iemand al recente foto’s gezien?
Ons kantoor ligt naast Athlon, en ik kan je bevestigingen dat hun garage vol staat met M3-tjes op kenteken.KermitNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:08:
De auto staat nu als het goed is bij Athlon. Ik kreeg een bericht van Athlon waarin staat dat de 31e Tilburg leeg moet zijn. Athlon was toen druk met alle autos op transport naar een eigen locaties over te brengen. Vanuit daar gaan ze leveringen weer verder.
[...]
Afgelopen maandag 30 december is de Model 3 bij mij thuis geleverd door een medewerker van Easy Way (via Arval).
Hij was om 14:00 aanwezig bij de Koopman Terminal en heeft 2 uur (!) moeten wachten voordat hij de gate uit kon rijden. Rond de avondklok stond hij bij mij op de oprit.
31 december in het daglicht even een inspectie gedaan en een serviceafspraak ingeschoten voor een kleine lakschade en afstelling deurpanelen. Maar verder in zeer goede staat.
's Middags een rit gemaakt en natuurlijk even de grens over naar Duitsland. Even kort de 222 km/h aangetikt, harder durfde ik niet op zomerbanden
Potverdorie wat een auto. Je rijdt echt in de toekomst!
Hij was om 14:00 aanwezig bij de Koopman Terminal en heeft 2 uur (!) moeten wachten voordat hij de gate uit kon rijden. Rond de avondklok stond hij bij mij op de oprit.
31 december in het daglicht even een inspectie gedaan en een serviceafspraak ingeschoten voor een kleine lakschade en afstelling deurpanelen. Maar verder in zeer goede staat.
's Middags een rit gemaakt en natuurlijk even de grens over naar Duitsland. Even kort de 222 km/h aangetikt, harder durfde ik niet op zomerbanden
Potverdorie wat een auto. Je rijdt echt in de toekomst!
onverwacht mocht ik hem 31/12/2019 zelf ophalen. In tegenstelling tot eerdere berichten.
ik kreeg dit om 15:00 te horen (moest er voor 16:00 zijn). Met piepende banden kwam ik daar 15:45 aan.
werd super vriendelijk te woord gestaan. En uiterst goed geholpen door een Leaseplan medewerker die met mij meeliep naar de auto en daarna nog alles toelichtte.
uiteindelijk iets na 17:00 de poort uitgereden. Als allerlaatst geleverde Tesla van 2019.
Ik verhuis naar het volgende topic!
ik kreeg dit om 15:00 te horen (moest er voor 16:00 zijn). Met piepende banden kwam ik daar 15:45 aan.
werd super vriendelijk te woord gestaan. En uiterst goed geholpen door een Leaseplan medewerker die met mij meeliep naar de auto en daarna nog alles toelichtte.
uiteindelijk iets na 17:00 de poort uitgereden. Als allerlaatst geleverde Tesla van 2019.
Ik verhuis naar het volgende topic!
Staan deze dan al in Amsterdam bij Koopman ?
Snel leverbaar Tesla Model 3
Je zou eigenlijk gewoon met sales moeten bellen om te kijken of ze geen 4% auto's hebben staan.
Succes allemaal, mijn app werkt inmiddels ook.
Referrallinks worden niet getolereerd
Je zou eigenlijk gewoon met sales moeten bellen om te kijken of ze geen 4% auto's hebben staan.
Referrallinks worden niet getolereerd
[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 02-01-2020 16:31 ]
Ik heb nog steeds geen connectie in de reguliere internetpagina (dus nog steeds een sec account ) maar m’n supercharge kosten komen er netjes in te staan, inclusief factuur.Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:11:
Well, that’s just like, your opinion man.
Verwijderd
Sinds maandag in bezit van mijn Witte LR kentekenrange G-###-XJ. Stond binnen 5 minuten bij mijn auto, de tijd genomen om wat zaken in te richten en met mijn zoon te lachen om de "scheet-functie" in het kader van toys for boys.
Erg blij met de ervaring. Succes allemaal met het verkrijgen van de auto als het nog niet zo ver is.
Erg blij met de ervaring. Succes allemaal met het verkrijgen van de auto als het nog niet zo ver is.
Ook van Leaseplan nog geen nieuws. Tesla gebeld en auto heeft nog niet eens een VIN. 26-9 besteld. er zijn geen SR+ uitvoeringen meer. Deze zullen pas weer in februari geleverd worden.wgdejong99 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:08:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje, jij weet je kenteken , ik nog niets. Enige wat ik heb is een mail dat de auto in 2020 geleverd wordt en dat de tenaamstelling is in 2019. Ik geloof het pas wanneer ik de auto in ontvangst neem, nu nog steeds onzeker of het gelukt is.
Heb Athlon gevraagd of ze al een kenteken hebben voor me maar tot op heden radiostilte. Positieve is dat de app wel werkt sinds 29 december, zie een auto staan in Amsterdam.
Precies in hetzelfde schuitje. Vandaag mail terug gehad van de LM, die zeggen nog niets te weten...jblok schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:49:
[...]
Ook van Leaseplan nog geen nieuws. Tesla gebeld en auto heeft nog niet eens een VIN. 26-9 besteld. er zijn geen SR+ uitvoeringen meer. Deze zullen pas weer in februari geleverd worden.
Zojuist een leverdatum van Athlon doorgekregen: 8-jan. Auto staat al sinds 27-12 op kenteken.
[ Voor 6% gewijzigd door stuffnl op 02-01-2020 15:31 ]
Model 3 LR AWD | Solid Black | Black | Aero | 10-10 besteld, RN 11-10, VIN 27-11, SMS 20-12, Kenteken 27-12, Delivery 08-01
Euhm dat wist leaseplan op 11 december ook al. Die hebben heel veel mensen de optie gegeven om te upgraden naar een ander model. Heb je daar geen mail van gehad?jblok schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:49:
[...]
Ook van Leaseplan nog geen nieuws. Tesla gebeld en auto heeft nog niet eens een VIN. 26-9 besteld. er zijn geen SR+ uitvoeringen meer. Deze zullen pas weer in februari geleverd worden.
nope
supersnathan94 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:34:
[...]
Euhm dat wist leaseplan op 11 december ook al. Die hebben heel veel mensen de optie gegeven om te upgraden naar een ander model. Heb je daar geen mail van gehad?
ai.
Dan kun je twee dingen doen:
Nu in de steigers klimmen en gaan bellen (als je een LR wil tenminste) OF
accepteren en wachten tot maart (het wordt namelijk mid feb voordat ie hier is en dan nog een weekje LeasePlan geneuzel). zit je wel met 8%
Athlon zegt nu op 8 januari te gaan leveren na moeizame communicatie en steeds verschuiving van datum van levering. De auto is te naam gezet 29 dec 2019.
sneaky referral.....x280 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:37:
Staan deze dan al in Amsterdam bij Koopman ?
Zojuist de verlossende mail gehad. Dinsdag 7 januari wordt mn auto afgeleverd door Athlon!
@Athlon rijders, jullie hadden er al een tijdje in kunnen rijden hoor..
nMad schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:13:
Ik heb gisteren nogmaals contact met de Athlon Driverdesk en aangegeven dat ik toch echt de auto zelf wil ophalen omdat ik het teleurstellend vind dat Athlon nu de bottleneck is geworden in het afleverproces. De vriendelijke dame aan de telefoon hoorde mijn verhaal aan en heeft me in de wacht gezet om te overleggen met een van de Athlon Tesla Delivery coordinators. Na een minuut kreeg ik het "verlossende" akkoord om de auto zelf op te halen, mits ik de betreffende coördinator hiervan per email op de hoogte zou stellen i.v.m. hun administratie. Dit heb ik gedaan.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Het is afhankelijk van de klantvriendelijkheid van de Athlon medewerker die je hebt.
Ik heb helaas niet de goede medewerker aangewezen gekregen
Ik heb helaas niet de goede medewerker aangewezen gekregen
nMad schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:46:
[...]
Wellicht. Maar ik heb nog een lease-auto die ik moet inleveren. Belangrijkste was het veiligstellen van de 4% bijtelling. Nu hebben ze alle tijd om hem mooi op te poetsen (wishful thinkingnMad schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:46:
[...]
Model 3 LR AWD | Solid Black | Black | Aero | 10-10 besteld, RN 11-10, VIN 27-11, SMS 20-12, Kenteken 27-12, Delivery 08-01
Die mail heb ik ook gehad. Echter staat de Tesla al sinds afgelopen zondag naast mijn huisKermitNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:47:
Zojuist de verlossende mail gehad. Dinsdag 7 januari wordt mn auto afgeleverd door Athlon!

Als je een leaseauto neemt ben je niet de eigenaar van de auto. Dus je mag hem alleen afhalen op het moment dat je toestemming hebt.Cools74 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:28:
[...]
Die mail heb ik ook gehad. Echter staat de Tesla al sinds afgelopen zondag naast mijn huis
Als je dus in een auto gaat rijden waarvoor de leasemaatschappij geen toestemming geeft is dit in principe diefstal. Om die reden wacht ik netjes tot Athlon de auto komt brengen, ook om gezijk te voorkomen met bv verzekering.
In jou geval zal je ongetwijfeld toestemming hebben maar ik kreeg dit niet van Athlon, daarnaast heb ik reeds een leaseauto die dan gelijk ingeleverd wordt.
Beste Tesla tweakers,
Vorige week heb ik de P kunnen ophalen in Amsterdam. Ontvangst is tent Tesla was prima. Afwikkeling papieren ging erg snel, echter auto was nog niet gereed. Daarna auto zoeken op terrein wat nog een klusje was. Vriendelijke medewerkers hielpen mee zoeken naar de auto. Eigenlijk bijna geen inspectie gedaan, alleen even op lakschade. Daarna even snel door het instellingenmenu doorgelopen.
Moet eerlijk zeggen dat de auto echt fantastisch rijdt. Standaard stond groot licht ingeschakeld, die uit gaat bij een tegenligger. Deze snel weer uitgezet in het menu. Even de sportmode gebruikt, maar de chill mode bevalt mij beter.
Instellingen via het scherm went heel snel, Uiteraard de audio ook goed in gesteld (tip zet het geluid op diep voor een warm geluid).
Verder echt blij verrast door de rijeigenschappen.
Knopje op richtingaanwijzer ook gevonden om 1x de ruitenwissers te gebruiken. Nu nog even kijken mbt laden en routes.
Ik wens iedereen nog veel succes die de auto nog mogen ontvangen
Vorige week heb ik de P kunnen ophalen in Amsterdam. Ontvangst is tent Tesla was prima. Afwikkeling papieren ging erg snel, echter auto was nog niet gereed. Daarna auto zoeken op terrein wat nog een klusje was. Vriendelijke medewerkers hielpen mee zoeken naar de auto. Eigenlijk bijna geen inspectie gedaan, alleen even op lakschade. Daarna even snel door het instellingenmenu doorgelopen.
Moet eerlijk zeggen dat de auto echt fantastisch rijdt. Standaard stond groot licht ingeschakeld, die uit gaat bij een tegenligger. Deze snel weer uitgezet in het menu. Even de sportmode gebruikt, maar de chill mode bevalt mij beter.
Instellingen via het scherm went heel snel, Uiteraard de audio ook goed in gesteld (tip zet het geluid op diep voor een warm geluid).
Verder echt blij verrast door de rijeigenschappen.
Knopje op richtingaanwijzer ook gevonden om 1x de ruitenwissers te gebruiken. Nu nog even kijken mbt laden en routes.
Ik wens iedereen nog veel succes die de auto nog mogen ontvangen
https://www.ad.nl/auto/te...delijke-model-3~aff4c9e0/
Voor wie nog geen auto heeft ontvangen maar nog wel met 4% zoekt.
Voor mensen die niet kunnen rekenen misschienmsteggink schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 07:23:
https://www.ad.nl/auto/te...delijke-model-3~aff4c9e0/

Als ze dan € 10.000 meer vragen voor de auto is dat niet gunstig, ondanks dat je die kosten zakelijk kan afschrijven en de bijtelling over de cat.waarde wordt berekend.
Na een snelle google lijkt MIA iets voor ondernemers, begrijp ik het goed dat ik daar met lease via werkgever niks aan heb?SDMSIM schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Voor mensen die niet kunnen rekenen misschienIn principe bespaar je € 2.700 bijtelling per jaar (tov een 8% tot 45k, bij aanschaf SR+ van 50k) dat is € 13.500 over 5 jaar. Netto (bij 40% belastingdruk) is dat € 5.400. Echter, je kan geen MIA meer claimen. Volgens mij is dat niet zoveel meer, 13,5% over 40k in 2020, maar dat is netto toch € 2.160 die je misloopt. Dus € 5.400 minus € 2.160 is € 3.240 voordeel door de auto 2e hands te kopen met tenaamstelling 2019.
Als ze dan € 10.000 meer vragen voor de auto is dat niet gunstig, ondanks dat je die kosten zakelijk kan afschrijven en de bijtelling over de cat.waarde wordt berekend.
True, maar feitelijk krijgt de leasemaatschappij de MIA, dus de leasetarieven zullen daardoor iets lager zijn (als ze het doorrekenen).Aperture schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:15:
[...]
Na een snelle google lijkt MIA iets voor ondernemers, begrijp ik het goed dat ik daar met lease via werkgever niks aan heb?
Voor de jaarwisseling nog met LP gebeld omdat ik verder niks hoorde. Er werd aangegeven dat LP van Tesla lijsten gekregen had met auto’s die zeker niet geleverd konden worden, hen werd een alternatief geboden. Mijn auto stond niet op deze lijstjes, dus nog even afwachten, tenaamstelling zou nog best kunnen gebeuren in 2019.
Gisteren weer gebeld, aangezien het 2020 is en alle kentekens dus bekend zouden moeten zijn. Ze konden me niet direct helpen, maar gaven aan dat er de laatste dagen nog veel op kenteken gezet zijn en dat LP druk bezig was alles op orde te krijgen. Volgend week zou iedereen die het betreft een mail moeten krijgen over levering.
Met een beetje geluk zit die van mij daar dus ook bij, maar niemand die het weet, dus nog maar een weekje geduld oefenen.
LP gaf overigens ook nog aan dat bij hen een deadline van 14-11 gehanteerd werd (?) en dat mijn bestelling ruim op tijd was.
SR+ wit/zwart/18”
14-10 besteld bij LP
Gisteren weer gebeld, aangezien het 2020 is en alle kentekens dus bekend zouden moeten zijn. Ze konden me niet direct helpen, maar gaven aan dat er de laatste dagen nog veel op kenteken gezet zijn en dat LP druk bezig was alles op orde te krijgen. Volgend week zou iedereen die het betreft een mail moeten krijgen over levering.
Met een beetje geluk zit die van mij daar dus ook bij, maar niemand die het weet, dus nog maar een weekje geduld oefenen.
LP gaf overigens ook nog aan dat bij hen een deadline van 14-11 gehanteerd werd (?) en dat mijn bestelling ruim op tijd was.
SR+ wit/zwart/18”
14-10 besteld bij LP
Vervelend dat je nu nog in die spanning moet zitten
. Ik neem aan dat je wel al een VIN hebt? Mijn auto stond ook nooit op die lijsten van Tesla, maar doordat ik geen VIN had was het voor mij wel al duidelijk helaas.

drimps schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:06:
Voor de jaarwisseling nog met LP gebeld omdat ik verder niks hoorde. Er werd aangegeven dat LP van Tesla lijsten gekregen had met auto’s die zeker niet geleverd konden worden, hen werd een alternatief geboden. Mijn auto stond niet op deze lijstjes, dus nog even afwachten, tenaamstelling zou nog best kunnen gebeuren in 2019.
SR+ wit/zwart/18”
14-10 besteld bij LP
Waarom zou je geen MIA kunnen claimen?SDMSIM schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Voor mensen die niet kunnen rekenen misschienIn principe bespaar je € 2.700 bijtelling per jaar (tov een 8% tot 45k, bij aanschaf SR+ van 50k) dat is € 13.500 over 5 jaar. Netto (bij 40% belastingdruk) is dat € 5.400. Echter, je kan geen MIA meer claimen. Volgens mij is dat niet zoveel meer, 13,5% over 40k in 2020, maar dat is netto toch € 2.160 die je misloopt. Dus € 5.400 minus € 2.160 is € 3.240 voordeel door de auto 2e hands te kopen met tenaamstelling 2019.
BronVoor milieuvriendelijke voertuigen die op de milieulijst staan, geldt dat deze als niet eerder gebruikt bedrijfsmiddel mogen worden aangemerkt als deze voldoen aan de vereisten voor nieuwe vervoermiddelen (landvoertuigen), zoals opgenomen in artikel 2a, eerste lid, onderdeel f, van de Wet op de omzetbelasting 1968. Dat komt neer op maximaal zes maanden na eerste ingebruikneming of ten hoogste 6000 kilometer.
Volgens het AD artikel hebben ze pas 250km op de teller staan.
Ik ging er vanuit dat dit alleen voor demo of showroommodellen ging... dus niet als de auto werkelijk meerdere eigenaren heeft gehad. Maar als ik idd de BD, RVO en jouw bron bekijkt staat er niets over wie de eigenaar van de auto zou moeten zijn.Wolly schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:25:
[...]
Waarom zou je geen MIA kunnen claimen?
[...]
Bron
Volgens het AD artikel hebben ze pas 250km op de teller staan.
Dus als een particulier een Model 3 koopt en binnen 6 maanden of 6000 km weer verkoopt, mag een ondernemer daarna gewoon MIA claimen?
Je kan het voor de zekerheid even navragen bij RVO .SDMSIM schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:22:
[...]
Ik ging er vanuit dat dit alleen voor demo of showroommodellen ging... dus niet als de auto werkelijk meerdere eigenaren heeft gehad. Maar als ik idd de BD, RVO en jouw bron bekijkt staat er niets over wie de eigenaar van de auto zou moeten zijn.
Dus als een particulier een Model 3 koopt en binnen 6 maanden of 6000 km weer verkoopt, mag een ondernemer daarna gewoon MIA claimen?
Dat kun je zoals Wolly zegt navragen - maar denk je dan wel even aan de BTW? De particulier kan neem ik aan niet in de BTW leveren. Dat is 21% die je met de MIA moet wegpoetsen, wat dus nooit gaat uitkomen.SDMSIM schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:22:
[...]
Ik ging er vanuit dat dit alleen voor demo of showroommodellen ging... dus niet als de auto werkelijk meerdere eigenaren heeft gehad. Maar als ik idd de BD, RVO en jouw bron bekijkt staat er niets over wie de eigenaar van de auto zou moeten zijn.
Mijn SR+ is uiteindelijk niet geleverd maar niemand kan mij vertellen wanneer hij wel gaat komen. Heeft iemand misschien kennis van de volgende leveringsronde? M'n huidige auto moet volgende week terug en zo weet ik niet wat ik in de tussentijd moet regelen. Als het een maandje gaat duren is een huurauto een oplossing maar als het maart/april gaat worden dan is dat onbetaalbaar. Terwijl een short lease voor een vaste termijn weer heel lullig zou zijn als hij er over een paar weken toch ineens is. Het gebrek aan communicatie en verwachte levertijden is zo killing.
Laat januari, begin februari komen de eerste boten terug aan, dus waarschijnlijk half februari tot en met maart. April zal het wel niet wordenMuadD1b schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:08:
Mijn SR+ is uiteindelijk niet geleverd maar niemand kan mij vertellen wanneer hij wel gaat komen. Heeft iemand misschien kennis van de volgende leveringsronde? M'n huidige auto moet volgende week terug en zo weet ik niet wat ik in de tussentijd moet regelen. Als het een maandje gaat duren is een huurauto een oplossing maar als het maart/april gaat worden dan is dat onbetaalbaar. Terwijl een short lease voor een vaste termijn weer heel lullig zou zijn als hij er over een paar weken toch ineens is. Het gebrek aan communicatie en verwachte levertijden is zo killing.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.