Uiteraard, maar dat is precies waar stimuleringsmaatregelen voor bedoeld zijn toch, als mensen zelf niet de juiste beslissingen kunnen nemen maar dat onder dmv financiële prikkels wél doen, prima toch?
Ik heb geen kristallen bol, maar logisch nadenkend verwacht ik toch weer mooie verkopen voor de Model 3 dit jaar. Een SR+ van 50k tegen 8% is nog steeds niet heel duur en 22% middenklassers (blergh) zijn al veel duurder per maand. Veel bestellers van eind vorig jaar krijgen hun auto nog in Q1
De concurrentie zit niet stil maar veel verder dan aankondigingen komen ze ook niet toch?
- Kona/E-Niro nog steeds slecht leverbaar. En daar hakt die 8% er net zo hard in
- Volkswagen ID3... dan had je eind 2019 al besteld moeten hebben, zijn al op voor dit jaar.
- Mustang Mach-E. Veelbelovend! Maar als je in de loop van dit jaar een nieuwe lease-auto mag uitzoeken, ga je dan gokken dat het ding leverbaar is eind 2019? Of ga je voor veilig (8%) en alsnog voor de Model 3...
- Polestar 2. Vanaf 60k. Leverbaarheid: totale gok.
- MG Chinese geval. Kom op, dat is geen concurrentie toch...
Ik weet niet hoe de leverbaarheid van het kleiner spul is komende maanden.... (Mini EV en de B-segmenters van Peugeot/Citroën etc....). Maar die vind ik ook geen concurrentie qua range, qua comfort, qua niks eigenlijk.
Hoeveel Model 3's zijn er vorig jaar verkocht? 30.000? Ik zet in op 20.000 voor 2020
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super