Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stevenj95
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:09
ssenoga schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:06:
Mijn config staat ook gewoon op "voorraad", terwijl ik nog geen VIN heb. Blijft magisch hoe Tesla te werk gaat. Die "voorraadmodellen" zijn wel ruim 1000 euro duurder dan een auto uit de configurator, en in mijn geval bijna 2500 euro duurder dan mijn bestelling van begin september. Het is verleidelijk om te denken dat dit weer een upsell-streek is van Tesla: reeds uitstaande bestellingen geen VIN geven en dan dezelfde configs wel in "snel beschikbaar" zetten tegen een hogere prijs in de hoop dat mensen overstag gaan om wat extra neer te leggen voor meer zekerheid over snelle levering...
Duurder? Wat gek! Mijn config (SR+ / Aero / Witte lak / Zwart interieur) was gewoon dezelfde prijs.. :/

SR+ Pearl White / Black / 18" Aero | 28/1 Privé Snel Leverbaar-besteld | Glovis Cosmos

• Roeiben
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 30-01 16:38
ssenoga schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:06:
Mijn config staat ook gewoon op "voorraad", terwijl ik nog geen VIN heb. Blijft magisch hoe Tesla te werk gaat. Die "voorraadmodellen" zijn wel ruim 1000 euro duurder dan een auto uit de configurator, en in mijn geval bijna 2500 euro duurder dan mijn bestelling van begin september. Het is verleidelijk om te denken dat dit weer een upsell-streek is van Tesla: reeds uitstaande bestellingen geen VIN geven en dan dezelfde configs wel in "snel beschikbaar" zetten tegen een hogere prijs in de hoop dat mensen overstag gaan om wat extra neer te leggen voor meer zekerheid over snelle levering...
Ja dit geldt voor mij ook. Ik snap er helemaal niets meer van 8)7

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 17:58
Zijn er prijsverhogingen geweest sinds de bestelling dan?
Ik zie wel de prijsverschillen door andere velgen en trekhaak, is het dat niet?
Tussen mijn lease-offerte van 2 weken terug en de bestelling gisteren en voorraadmodel van vandaag zat in ieder geval geen verschil :+

SR+ Midnight Silver / Black / 18" Aero | 28/1 Snel Leverbaar-besteld via LM | Glovis Cosmos

• ssenoga
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-02 18:33
Eind augustus bij LM besteld voor 48.880 (excl afleverkosten). Begin september is er inderdaad een prijsverhoging geweest, dus vanuit dat oogpunt is het logisch dat de prijzen in de "voorraad" hoger zijn dan de prijs van eind augusts. Echter, mijn config kost in de configurator nu 50.168 (51.148 incl afleverkosten), terwijl deze in deze nu in de "voorraad" staat voor 51.268 (52.248 incl afleverkosten). Toch bijzonder.
Herstel: mijn config zit helemaal niet in de voorraad, ik zag een wit interieur over het hoofd. Mijn klaagzang is dus ongegrond.

ssenoga wijzigde deze reactie 29-01-2020 16:22 (13%)

M3 SR+ | Pearl White | Black int | Aero | Trekhaak | Besteld 3-9-2019 | RN 2-10-2019 | Restrictie 4-12-2019, verwijderd op 20-10-2019 | VIN 31-01-2020

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:47
Ik heb aan Tesla gevraagd mijn order te koppelen aan een VIN die vanuit de "Snelle voorraad" te halen was, en dat hebben ze gedaan... :) Hoeft volgens mij niet moeilijk te doen met LM.

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• MacorgaZ
ssenoga schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:54:
Eind augustus bij LM besteld voor 48.880 (excl afleverkosten). Begin september is er inderdaad een prijsverhoging geweest, dus vanuit dat oogpunt is het logisch dat de prijzen in de "voorraad" hoger zijn dan de prijs van eind augusts. Echter, mijn config kost in de configurator nu 50.168 (51.148 incl afleverkosten), terwijl deze in deze nu in de "voorraad" staat voor 51.268 (52.248 incl afleverkosten). Toch bijzonder.
1100 euro, is dat niet het verschil in lakkleur en dat wit nu de standaard 'gratis' kleur is ipv zwart?
Tweaklie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:55:
Ik heb aan Tesla gevraagd mijn order te koppelen aan een VIN die vanuit de "Snelle voorraad" te halen was, en dat hebben ze gedaan... :) Hoeft volgens mij niet moeilijk te doen met LM.
Fijn, ik belde ze vanochtend en dat kon zeker niet. Ik kon wel de aanbetaling doen en dan mijn LM (en alleen de LM) kon dan verzoeken om mijn RN over te nemen 8)7 - maar oké, zal allemaal wel goed komen. Kan niet wachten >:)

SR+ Midnight Silver / Black / 18" Aero | 28/1 Snel Leverbaar-besteld via LM | Glovis Cosmos

• ssenoga
Tweaklie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:55:
Vanochtend heb ik Tesla gebeld met dezelfde vraag. De medewerker die ik aan de telefoon had kon/mocht dat naar eigen zeggen niet doen omdat het een bestelling van een LM betrof. Heb jij ook via een LM besteld?

M3 SR+ | Pearl White | Black int | Aero | Trekhaak | Besteld 3-9-2019 | RN 2-10-2019 | Restrictie 4-12-2019, verwijderd op 20-10-2019 | VIN 31-01-2020

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:47
ssenoga schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:59:
[...]

Vanochtend heb ik Tesla gebeld met dezelfde vraag. De medewerker die ik aan de telefoon had kon/mocht dat naar eigen zeggen niet doen omdat het een bestelling van een LM betrof. Heb jij ook via een LM besteld?
Yep, bestelling liep via een LM maar er stond in mijn account nog niets van een VIN of wat dan ook, in principe een open order. Werd mij verteld dat in dit geval een dergelijke koppeling wel kon omdat de VIN aan niets hing, en mijn order ook aan niets hing.

Laat ik er wel bij zeggen: Volgens de Tesla medewerker zou ik de order dan ook binnenkort in mijn account moeten zien, maar ik zie daar nu ook nog niets van... Kan goed zijn dat hij iets heeft gezegd en uiteindelijk er niets mee (hebben kunnen) doen.

Tweaklie wijzigde deze reactie 29-01-2020 14:02 (17%)

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• ssenoga
MacorgaZ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:57:
[...]

1100 euro, is dat niet het verschil in lakkleur en dat wit nu de standaard 'gratis' kleur is ipv zwart?
Wacht, ik kijk niet goed, het voorraadmodel heeft een wit interieur, vandaar de 1100 euro extra... Bij deze trek ik mijn verdenking op upsell-trucage in O-).

Ik had het volgende zinnetje bij mijn selectie in de inventory over het hoofd gezien: "Er is geen Tesla zonder transportkosten die aan al uw zoekcriteria voldoet. Vergelijkbare overeenkomsten worden weergegeven". Mijn config staat momenteel dus helemaal niet in de inventory. Weet niet of ik daar nou blij mee moet zijn of niet...

• kevo91
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 08-02 17:43
Na deze ochtend wat boos te worden op een medewerker kan ik het jullie haarfijn uitleggen.

Er is een boot onderweg naar Zeebrugge met enkele wagens voor de NL markt. Hier zitten configuraties bij waar mensen zoals ik op wachten, maar deze zijn niet gekoppeld aan die bestellingen. Deze worden namelijk nu snel verkocht om meer verkopen te realiseren, want de auto's die al besteld zijn, zijn toch al verkocht.

De auto's in de bestelling met oorsprong 2019 zullen dan ook gewoon tussen eind februari en eind maart geleverd worden en deze boot met auto's is enkel om meer verkopen te realiseren ipv klanten die al besteld te hebben te leveren. Pas nadat deze op de boot zijn geladen komt hier een VIN nummer voor.

Tesla blijft een -1000 te scoren op klantvriendelijkheid, maar ze zullen wel weer goede cijfers kunnen overleggen....

• ooz
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-02 16:26
kevo91 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:58:
Na deze ochtend wat boos te worden op een medewerker kan ik het jullie haarfijn uitleggen.

Er is een boot onderweg naar Zeebrugge met enkele wagens voor de NL markt. Hier zitten configuraties bij waar mensen zoals ik op wachten, maar deze zijn niet gekoppeld aan die bestellingen. Deze worden namelijk nu snel verkocht om meer verkopen te realiseren, want de auto's die al besteld zijn, zijn toch al verkocht.

De auto's in de bestelling met oorsprong 2019 zullen dan ook gewoon tussen eind februari en eind maart geleverd worden en deze boot met auto's is enkel om meer verkopen te realiseren ipv klanten die al besteld te hebben te leveren. Pas nadat deze op de boot zijn geladen komt hier een VIN nummer voor.

Tesla blijft een -1000 te scoren op klantvriendelijkheid, maar ze zullen wel weer goede cijfers kunnen overleggen....
Er zijn 2 boten onderweg naar Zeebrugge.
Maar als de eerste boot aankomt in Zeebrugge op 12 februari duurt het alsnog minimaal 1 week voordat er uitgeleverd kan worden in A'dam en dus zit je al aan die levering van eind feb / eind maart.

• Aperture
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-02 16:10
Diepe diepe zucht, wat is dit voor bedrijf? Ik zie exact mijn config staan bij snel beschikhaar in 'Amsterdam'. Dan ga ik er vanuit dat die auto geleverd gaat worden in Amsterdam en zeer waarschijnlijk ook op de 1e boot staat. Gebeld naar Tesla en gevraagd of die auto niet gekoppeld kan worden aan mijn RN, antwoord is nee. "Dan zou je leasemaatschappij een bestelling van die auto moeten doen" (gek genoeg dus inderdaad duurder)

Edit: Zie zojuist dat het een wit interieur betreft 8)7 .

Aperture wijzigde deze reactie 29-01-2020 16:14 (6%)

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | Prep for delivery 25/10 & 14/1 | VIN 5/2/2020 | SMS ...

• MuadD1b
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:35
Aperture schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:07:
Diepe diepe zucht, wat is dit voor bedrijf? Ik zie exact mijn config staan bij snel beschikhaar in 'Amsterdam'. Dan ga ik er vanuit dat die auto geleverd gaat worden in Amsterdam en zeer waarschijnlijk ook op de 1e boot staat. Gebeld naar Tesla en gevraagd of die auto niet gekoppeld kan worden aan mijn RN, antwoord is nee. "Dan zou je leasemaatschappij een bestelling van die auto moeten doen" (gek genoeg dus inderdaad duurder)
Echt waardeloos! Ook mijn exacte config staat als direct leverbaar. Wat een dikke fkin middelvinger naar mensen die 5 maanden geleden hebben besteld maar niet geleverd hebben gekregen en nog steeds geen verwachte datum hebben!!!

• MacorgaZ
Niet geleverd in 2019 dus hogere bijtelling en dan niet eens de snelste levering krijgen, erg bijzonder....
Ik ben blij dat ik pas deze week besteld heb en überhaupt geluk heb met mijn leasebudget, ik ben een principezeiker dus ik zou hier echt zwaar geïrriteerd van zijn.

Het enige wat wel troost kan bieden... Straks rijden we allemaal in een Tesla :9~ O+ :*) 8)

• ooz
Iemand onderstaande artikel al gelezen?

https://www.ad.nl/auto/ve...stuks-per-maand~addadd59/

• dutchminator
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-02 13:37
Nieuwswaarde 0, want zo te zien tellen ze verkoopaantallen als "leveringen", niet als "bestellingen". Iedereen die enkel om de bijtelling geeft zal namelijk niet meer in december besteld hebben (hoop ik 8)7 ). Dat Tesla het gros van zijn Nederlandse *leveringen* nog in december door heeft weten te drukken siert ze juist, dus dit is eigenlijk een positief nieuws-artikel.

dutchminator wijzigde deze reactie 29-01-2020 16:37 (16%)

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:04
Die journalisten leren het ook nooit. Wat een retards. Kom begin April nog eens terug.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• JoannaDark
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 07-02 15:38
Dat niemand die Longe Range RWD nog niet heeft gekocht, 600km bereik voor 56.218! Als ik niet al een M3 had, zou ik het wel weten! :)

• EvaluationCopy
JoannaDark schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:10:
Dat niemand die Longe Range RWD nog niet heeft gekocht, 600km bereik voor 56.218! Als ik niet al een M3 had, zou ik het wel weten! :)
Minus éénderde = 400km range maar vooruit, blijft een topdeal :+

Als ik iets te kiezen had vorig jaar (nee dus) had ik ook zeker een LR RWD genomen

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:51
dutchminator schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:35:
[...]

Nieuwswaarde 0, want zo te zien tellen ze verkoopaantallen als "leveringen", niet als "bestellingen". Iedereen die enkel om de bijtelling geeft zal namelijk niet meer in december besteld hebben (hoop ik 8)7 ). Dat Tesla het gros van zijn Nederlandse *leveringen* nog in december door heeft weten te drukken siert ze juist, dus dit is eigenlijk een positief nieuws-artikel.
Zo negatief is het niet anders en het is een bevestiging dat tesla kopers de auto kopen vanwege hun portemonnee en niet vanwege het "groene bewustzijn" .

Het artikel klopt dus gewoon alleen zijn er veel mensen die wat "tesla minded" zijn en aanstoot nemen aan elk artikel in de pers .

"Beautiful Clean Coal"

• EvaluationCopy
leekers schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Zo negatief is het niet anders en het is een bevestiging dat tesla kopers de auto kopen vanwege hun portemonnee en niet vanwege het "groene bewustzijn" .

Het artikel klopt dus gewoon alleen zijn er veel mensen die wat "tesla minded" zijn en aanstoot nemen aan elk artikel in de pers .
Onzinconclusie. Al 7 jaar lang levert Tesla amper auto's aan klanten in de eerste maand van elke kwartaal. 90% van de verkopen zit in maand 3 van elk kwartaal. Die leveringen ('op kenteken') worden geteld, niet de bestellingen = verkopen.

Kom begin april nog maar eens terug, dan hebben we het er weer over met de realistische cijfers van Q1.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:04
EvaluationCopy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Onzinconclusie. Al 7 jaar lang levert Tesla amper auto's aan klanten in de eerste maand van elke kwartaal. 90% van de verkopen zit in maand 3 van elk kwartaal. Die leveringen ('op kenteken') worden geteld, niet de bestellingen = verkopen.

Kom begin april nog maar eens terug, dan hebben we het er weer over met de realistische cijfers van Q1.
Ondanks dat er best een kern van waarheid in dat artikel zit, is het inderdaad een onzinnige conclusie. In december zijn er veel leveringen geweest ivm de bijtellingsregeling (maar ook de jaarcijfers). Maar daardoor zijn er zoveel mogelijk auto's naar voren gehaald waardoor januari altijd heel laag zal zijn. Iets wat je niet alleen bij Tesla ziet, maar ook heel veel andere bedrijven.

Aan de andere kant is het wel 100% waar dat als het fiscaal niet zo aantrekkelijk was om een Tesla te rijden, er nooit zoveel waren verkocht. Er zijn maar bar weinig mensen die een elektrische wagen willen vanwege het milieu, de kosten zijn veel belangrijker. Ik ben dus heel erg benieuwd wat voor getallen Tesla dit jaar nog kan halen. Tenzij de prijs omlaag gaat verwacht ik dat de verkopen over het hele jaar aanzienlijk lager zullen gaan worden. Maar we wachten rustig af, voorlopig is er ten slotte nog steeds niet echt veel concurrentie al begint die er wel te komen.

redwing wijzigde deze reactie 30-01-2020 10:27 (3%)

[removed]

• EvaluationCopy
Uiteraard, maar dat is precies waar stimuleringsmaatregelen voor bedoeld zijn toch, als mensen zelf niet de juiste beslissingen kunnen nemen maar dat onder dmv financiële prikkels wél doen, prima toch?

Ik heb geen kristallen bol, maar logisch nadenkend verwacht ik toch weer mooie verkopen voor de Model 3 dit jaar. Een SR+ van 50k tegen 8% is nog steeds niet heel duur en 22% middenklassers (blergh) zijn al veel duurder per maand. Veel bestellers van eind vorig jaar krijgen hun auto nog in Q1

De concurrentie zit niet stil maar veel verder dan aankondigingen komen ze ook niet toch?

- Kona/E-Niro nog steeds slecht leverbaar. En daar hakt die 8% er net zo hard in
- Volkswagen ID3... dan had je eind 2019 al besteld moeten hebben, zijn al op voor dit jaar.
- Mustang Mach-E. Veelbelovend! Maar als je in de loop van dit jaar een nieuwe lease-auto mag uitzoeken, ga je dan gokken dat het ding leverbaar is eind 2019? Of ga je voor veilig (8%) en alsnog voor de Model 3...
- Polestar 2. Vanaf 60k. Leverbaarheid: totale gok.
- MG Chinese geval. Kom op, dat is geen concurrentie toch...

Ik weet niet hoe de leverbaarheid van het kleiner spul is komende maanden.... (Mini EV en de B-segmenters van Peugeot/Citroën etc....). Maar die vind ik ook geen concurrentie qua range, qua comfort, qua niks eigenlijk.

Hoeveel Model 3's zijn er vorig jaar verkocht? 30.000? Ik zet in op 20.000 voor 2020 8)

• MacorgaZ
Die 8% is inderdaad nog steeds erg voordelig. Ik wachtte zelf op de nieuwe Volkswagen Golf, maar die is als automaat met wat leuke opties bijvoorbeeld 350 euro bijtelling per maand. De Model 3 SR+ met een flink hogere catalogusprijs is 180 euro? Ik heb zelf een hoge eigen bijdrage maar daarmee kom ik alsnog een stuk goedkoper uit per maand.

De VW.ID3 had ik anders ook overwogen, maar ik mocht per 1 januari bestellen dus levering dit jaar zit er niet in. Die heeft zelfs weer als extra betaalde optie het laden met 100kW.... Mustang Mach-E zelfde probleem qua levering, Polestar 2 ook - al zitten beide ook buiten mijn leasebudget waar de SR+ wel in valt.
Al die kleine Corsa-e's of Peugeot's of zelfs die lelijke MG met maximale snelheid van 140km/u en 9s over 0-100...? Nee, de keuze is dan zeker niet moeilijk. Vooral met het Supercharger-netwerk is de keuze voor elektrisch rijden makkelijker gemaakt, in een andere had ik het niet gedaan.

Het 4%-bijtellingskanon is voorbij maar het blijft een voordelige keuze.

• Maasluip
  • Laatst online: 23-02 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EvaluationCopy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:33:

- MG Chinese geval. Kom op, dat is geen concurrentie toch...
Concurrentie in EV wel hoor. Als het maar leverbaar is.
Hoeveel Model 3's zijn er vorig jaar verkocht? 30.000? Ik zet in op 20.000 voor 2020 8)
Ik zet in op meer dan in 2019.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• namidd
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22:40
Na ruim 4 maanden wachten heb ik eindelijk een VIN!! Ook al zegt het nog niet heel veel, het voelt toch als een 'JOEHOE' momentje en is het nu wachten op het verlossende telefoontje/SMS wanneer ik de auto mag gaan ophalen.

• Aperture
namidd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:28:
Na ruim 4 maanden wachten heb ik eindelijk een VIN!! Ook al zegt het nog niet heel veel, het voelt toch als een 'JOEHOE' momentje en is het nu wachten op het verlossende telefoontje/SMS wanneer ik de auto mag gaan ophalen.
Gefeliciteerd! Wanneer heb je besteld en wat is je config (kan je niet in de excel vinden)? Hier helaas nog steeds niks..

Edit: Ook enig idee wanneer je VIN is toegewezen (e.g. gister nog geen VIN, vandaag wel)?
Edit 2: En woon je in NL of BE?

Aperture wijzigde deze reactie 31-01-2020 13:12 (12%)

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 10/10, Tesla: 14/10 | RN 18/10 | Prep for delivery 25/10 & 14/1 | VIN 5/2/2020 | SMS ...

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
namidd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:28:
Na ruim 4 maanden wachten heb ik eindelijk een VIN!! Ook al swagged het nog niet heel veel, het voelt toch als een 'JOEHOE' momentje en is het nu wachten op het verlossende telefoontje/SMS wanneer ik de auto mag gaan ophalen.
Hier ook EIN-DE-LIJK *O* :')
@hierboven Gisteren had ik nog geen VIN. NL

Faddermakker wijzigde deze reactie 31-01-2020 13:35 (5%)

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: 31/1 - SMS: - Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• ssenoga
Waarachtig, hier ook een VIN!

• namidd
  • Laatst online: 22:40
Aperture schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer heb je besteld en wat is je config (kan je niet in de excel vinden)? Hier helaas nog steeds niks..

Edit: Ook enig idee wanneer je VIN is toegewezen (e.g. gister nog geen VIN, vandaag wel)?
Edit 2: En woon je in NL of BE?
Klopt, ik heb mijzelf (nog niet) in de excel gezet. Zal dat is doen.

Ik heb de auto op 20 september 2019 besteld. Gaat om een SR+ Black/Black/Aero

EDIT:
Gisteren nog geen VIN, vandaag wel en ik kom uit NL

namidd wijzigde deze reactie 31-01-2020 14:29 (5%)

• MacorgaZ
Leuke lading SR+'s die aankomt dus :)
Ik ben doordeweeks steeds in het buitenland dus hoop ik dat ik hem in het weekend kan ophalen.
Wil wel de trip naar Koopman Terminal maken ipv dat een studentje hem komt langsbrengen :D

• PASware
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:41
Lucky bastards! Ik helaas nog geen :(

SR+ White / Black / 18" Aero | Besteld: 8/11 | RN: 8/11 | VIN: 20/2 | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• ooz
PASware schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:52:
Ik join je clubje even :)

• theBazz
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Kreeg net te horen dat de Tesla die ik besteld heb (via een tussenpersoon) ook in februari komt. Had hem ook in september 2019 besteld.

SR+ Blauw, met trekhaak, zwart interieur, aero velgen

Meteen even toegevoegd aan het excel-bestand. Hoop dat ik het goed gedaan heb :-)

Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, blijf je krijgen wat je altijd gekregen hebt.

• Houseofdreams
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22-02 23:26
Vraagje (nieuw hier)

SR3+ is nu door LM in bestelling geplaatst, pakweg midden januari. Wel BE, geen idee of dat enig verschil maakt in levertijden?

Wat is een realistische leverdatum, want als ik die verhalen hierboven lees, zit ik zeker niet meer in Q1, dus moet ik al rekening gaan houden met eind Q2, wat dan juni is, ipv de "maart" die op de website staat?

Alvast bedankt!

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN

• theBazz
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Geen idee wat je kunt verwachten. Denk dat het nu wel weer wat sneller gaat, gezien eind 2019 er heel erg veel besteld is i.v.m. het verhogen van de bijtelling in NL.

Je ziet nu ook op de lijst met voorraadmodellen dat er weer meer SR+ staan.

Toen ik bestelde in september gaf de site oktober aan als verwachte leverdatum.

Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, blijf je krijgen wat je altijd gekregen hebt.

• Aperture
PASware schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:52:
Ik helaas ook nog niks.... :?

• Basolic
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-02 17:59
Mijn door de LM op 17-01-2020 bestelde SR+ Grey/Sportwheels staat in de op voorraad modellen van Tesla. Even gebeld met de vraag waarom ik nog niks toegewezen heb gekregen. Ik kreeg het antwoord dat de snel leverbaar modellen worden aangevuld met auto's die onderweg zijn en dat ze met 99% zekerheid kon zeggen dat mijn model eind februari begin maart geleverd gaat worden.

Klopt het dat de Tesla app voor android geen toegang geeft tot er een auto is gekoppeld of in gebruik is genomen?

En op welke pagina precies kan je via ctrl+u zoeken naar het VIN nummer?

• _PM
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:27
Is het mogelijk om in een secundair(?) account ook een VIN te zien?

Lease maatschappij heeft besteld (18-11), ik had zelf al een tesla account aangemaakt (nieuwsgierig). Daar is lange tijd niets te zien geweest, auto staat er ook nog niet in, wel sinds een tijdje een referral code in de web-interface. Dat betekend dat mijn tesla account al wel gekoppeld is als secundair account?
(er is geen reserveringsnummer te vinden in mijn account)

LM geeft aan dat ik ook van Tesla een update (rondom levering) krijg als deze er is

_PM wijzigde deze reactie 31-01-2020 15:29 (5%)

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

_PM schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:28:
Is het mogelijk om in een secundair(?) account ook een VIN te zien?

Lease maatschappij heeft besteld (18-11), ik had zelf al een tesla account aangemaakt (nieuwsgierig). Daar is lange tijd niets te zien geweest, auto staat er ook nog niet in, wel sinds een tijdje een referral code in de web-interface. Dat betekend dat mijn tesla account al wel gekoppeld is als secundair account?
(er is geen reserveringsnummer te vinden in mijn account)

LM geeft aan dat ik ook van Tesla een update (rondom levering) krijg als deze er is
Ik zit in nagenoeg dezelfde situatie. Rondom dezelfde datum besteld en een gelijke inrichting van het account.

De RN heb ik destijds al eens opgevraagd bij de LM om 't contact met Tesla te vergemakkelijken. Verder is het (volgens mij) helaas niet mogelijk om de VIN in onze accounts te zien. Daarvoor ontbreekt de 'beheer'-pagina.

Rustig afwachten of eventueel contact opnemen met Tesla.

Mijn LM, Arval, heeft toevallig de geschatte leverdatum van 2 februar doorgeschoven naar 2 maart.

SR+ | Blue | Black | Aero. Bestelling: 14/11 | RN 14/11 | VIN Ja (Brooklands) | SMS ...

• Aperture
ChillPascal schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Ik zit in nagenoeg dezelfde situatie. Rondom dezelfde datum besteld en een gelijke inrichting van het account.

De RN heb ik destijds al eens opgevraagd bij de LM om 't contact met Tesla te vergemakkelijken. Verder is het (volgens mij) helaas niet mogelijk om de VIN in onze accounts te zien. Daarvoor ontbreekt de 'beheer'-pagina.

Rustig afwachten of eventueel contact opnemen met Tesla.

Mijn LM, Arval, heeft toevallig de geschatte leverdatum van 2 februar doorgeschoven naar 2 maart.
Heb je ooit een 'Welcome to Tesla' email gehad waar je een wachtwoord voor je (secondary) account mee aan kan maken? Dat account moet je gebruiken en daar heb je ook als het goed is een 'beheer' pagina in.

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

Aperture schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:57:
[...]

Heb je ooit een 'Welcome to Tesla' email gehad waar je een wachtwoord voor je (secondary) account mee aan kan maken? Dat account moet je gebruiken en daar heb je ook als het goed is een 'beheer' pagina in.
Yes die heb ik wel gehad, maar ik heb daarin geen beheerpagina. Of ik moet echt iets compleet over het hoofd zien...

ChillPascal wijzigde deze reactie 31-01-2020 16:01 (6%)

SR+ | Blue | Black | Aero. Bestelling: 14/11 | RN 14/11 | VIN Ja (Brooklands) | SMS ...

• Aperture
ChillPascal schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Yes die heb ik wel gehad, maar ik heb daarin geen beheerpagina. Of ik moet echt iets compleet over het hoofd zien...
Je kan altijd even Tesla een belletje geven en je RN doorgeven met de vraag of alle gegevens goed zijn bij hun. Wellicht heeft je LM iets nog niet goed geregeld/doorgegeven.

• _PM
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:27
Aperture schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:57:
[...]

Nee deze heb ik niet gehad, mogelijk omdat ik zelf al een account had gemaakt. Heb geen beheer pagina, alleen 'home', 'account' en 'afmelden'.
In source van de 'account' pagina staat wel een hidden form met "<input type="hidden" name="vin" />", geen idee of ik de VIN daar moet vinden

• Aperture
_PM schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:04:
[...]

Nee deze heb ik niet gehad, mogelijk omdat ik zelf al een account had gemaakt. Heb geen beheer pagina, alleen 'home', 'account' en 'afmelden'.
In source van de 'account' pagina staat wel een hidden form met "<input type="hidden" name="vin" />", geen idee of ik de VIN daar moet vinden
Daar ga je niks vinden dan, eerst maar eens checken met je LM, want die mail hoor je te krijgen. Heb je wel al een RN? Anders zou je daar ook Tesla mee kunnen bellen. Maar gezien je die mail nooit hebt gehad, eerst maar ff achter je LM aangaan (misschien hebben ze verkeerde gegevens doorgegeven aan Tesla).

• Cruiser90
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-02 14:02
Ik heb precies hetzelfde, alleen maar Home, acount en afmelden. Al wel een RN nummer gekregen via mijn LM en ben vanmiddag door Tesla gebeld of ik nog vragen etc had met betrekking tot de bestelling. Hierbij heb ik ook gevraagd of het normaal is dat ik niks zie in mijn acount en de medewerker gaf aan dat dit helemaal normaal is omdat op dit moment er nog geen auto gekoppeld is aan het acount. Zodra dit het geval is zou het ook zichtbaar zijn in het acount volgens de medewerker.

SR+ | Deep Blue Metallic | Black | 18'' Aero | Bestelling LM: 30/12 | Welcome to Tesla: 06/01 | RN 31/01 | VIN 19/02

• aerialqueen
  • Laatst online: 21-02 17:48
Joehoe, hier ook een SR+ besteld zakelijk via een intermediair die me weer bij Leaseplan heeft ingedeeld. Heeft iemand ervaring met Leaseplan wat betreft communicatie en hoe snel je een RN krijgt/uitnodiging voor Tesla account?

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: nnb |

• Aperture
aerialqueen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:41:
Joehoe, hier ook een SR+ besteld zakelijk via een intermediair die me weer bij Leaseplan heeft ingedeeld. Heeft iemand ervaring met Leaseplan wat betreft communicatie en hoe snel je een RN krijgt/uitnodiging voor Tesla account?
Welkom op Tweakers. De meeste standaard informatie kan je vinden aan het begin van dit topic. De rest is voornamelijk gok werk, in ieder geval voor mij en ik ben er voor mijn gevoel al te lang mee bezig en heb er te veel tijd inzitten om er sense van proberen te maken (tevergeefs).

Vooral geduld hebben haha O-)

• aerialqueen
Aperture schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:52:
[...]

Welkom op Tweakers. De meeste standaard informatie kan je vinden aan het begin van dit topic. De rest is voornamelijk gok werk, in ieder geval voor mij en ik ben er voor mijn gevoel al te lang mee bezig en heb er te veel tijd inzitten om er sense van proberen te maken (tevergeefs).

Vooral geduld hebben haha O-)
Ik zit al een paar weekjes mee te loeren hier hoor, maar zonder account ;) , alleen had ik gehoopt dat wellicht de LM wat gestroomlijnder zouden worden qua communicatie/processen onderhand. Vanuit Tesla is het sowieso een circus, haha. Omdat ik zelf van mijn benzinebakkie af moet is het meer een soort indicatie in welke toekomstige tijd ik het kan verkopen.

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: nnb |

• Windshift
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-02 08:49
Aperture schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Ik helaas ook nog niks.... :?
Hier ook nog steeds clubje geen VIN :(

M3 SR+ | Pearle White | Black | Aero | Besteld 08-11 | RN 08-11 | VIN in bron 12-02

• MuadD1b
Windshift schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:29:
[...]

Hier ook nog steeds clubje geen VIN :(
Helaas ook nog niets.

• ZeldaBKS
  • Laatst online: 20-02 11:48
Ook nog geen VIN, besteld op 10 december.

• dutchminator
aerialqueen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:41:
Ik heb in ieder geval nog geen RN of welkomstmail, besteld op 20jan bij Leaseplan. Even geduld nog dus.

• Basolic
dutchminator schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb in ieder geval nog geen RN of welkomstmail, besteld op 20jan bij Leaseplan. Even geduld nog dus.
Dat duurt wel erg lang lijkt mij. Mijn LM Alphabet heeft hem op 17 januari bij Tesla besteld en heb letterlijk 3 minuten later een welkomstmail van Tesla gehad. De LM kreeg direct een RN en nu is het voor mij wachten op een VIN.

• MuadD1b
dutchminator schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Ik zou even informeren of hij wel echt correct besteld is. Die welkomsmail van Tesla krijg je direct als de bestelling is geplaatst.

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:05
MuadD1b schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:43:
[...]

Ik zou even informeren of hij wel echt correct besteld is. Die welkomsmail van Tesla krijg je direct als de bestelling is geplaatst.
Ik kreeg hem pas een maand na de bestelling, net als velen anderen.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• ECBVD
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 06:02
Hallo allemaal,

Eindelijk kan ik me bij de tesla gekte voegen😁 28 januari mijn M3 solid black LR AWD besteld en bevestigd gekregen. Welkom mail ook ontvangen met een verwachte levertijd in maart. Kan iemand mij vertellen of ik hier wel redelijk vanuit kan gaan?

LR AWD / black / 19" sportvelgen / besteld: 26-01 / RN: 28-01 / VIN: 07-02 / levering: nnb / privé

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 07:07
ECBVD schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:45:
Hallo allemaal,

Eindelijk kan ik me bij de tesla gekte voegen😁 28 januari mijn M3 solid black LR AWD besteld en bevestigd gekregen. Welkom mail ook ontvangen met een verwachte levertijd in maart. Kan iemand mij vertellen of ik hier wel redelijk vanuit kan gaan?
Er is het nodige onderweg. Zou goed kunnen, maar garantie is er niet. Op het moment dat je een account krijgt kun je in de gaten houden of er een VIN geassigned is. Suc6 met wachten. :)

• MacorgaZ
ECBVD schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:45:
Hallo allemaal,

Als hier jouw zelfde configuratie bij staat zou ik die bestellen en contact opnemen met je leasemaatschappij om jouw RN over te nemen zodat je de snelst mogelijke levering hebt. Deze auto’s staan namelijk al op de boot hier naartoe dus met reserveren daarvan heb je al een specifieke auto die snel leverbaar is, ipv de handmatige koppeling door Tesla afwachten. Heb ik ook gedaan met mijn bestelling van vorige week (Athlon lease) en is al overgenomen.

https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0

• ECBVD
MacorgaZ schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:06:
[...]

Als hier jouw zelfde configuratie bij staat zou ik die bestellen en contact opnemen met je leasemaatschappij om jouw RN over te nemen zodat je de snelst mogelijke levering hebt. Deze auto’s staan namelijk al op de boot hier naartoe dus met reserveren daarvan heb je al een specifieke auto die snel leverbaar is, ipv de handmatige koppeling door Tesla afwachten. Heb ik ook gedaan met mijn bestelling van vorige week (Athlon lease) en is al overgenomen.

https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0
Beste Marcorgaz,

Mijn configuratie staat inderdaad op de snelle voorraad lijst. Bedankt voor de suggestie, ik zal contact opnemen met Tesla wat betreft het wijzigen hiervan. De bank van mijn financiering staat hier verder buiten tot ik een factuur geleverd krijg vanuit Tesla.

LR AWD / black / 19" sportvelgen / besteld: 26-01 / RN: 28-01 / VIN: 07-02 / levering: nnb / privé

• dutchminator
[...]

Na een week (afgelopen woensdag) deed ik navraag, en dit kreeg ik afgelopen vrijdag terug van leaseplan:
Helaas hebben wij nog geen RN nummer ontvangen van Tesla, hopelijk ontvangen wij deze zsm.

• Aperture
Ik heb het idee dat alle VINs van de Glovis Cosmos vergeven zijn, helaas dus geen auto uit de eerste boot. Vandaag begint de Glovis Challenge aan het Panamakanaal, hopelijk vaart hij een beetje door.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 07:07
dutchminator schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:13:
[...]

Na een week (afgelopen woensdag) deed ik navraag, en dit kreeg ik afgelopen vrijdag terug van leaseplan:

[...]
Bij Leaseplan kan het zo twee/drie weken duren. Ze verzamelen bestellingen voor Tesla en er gaat maximaal 1 maal per week een xls bestand met bestellingen naar Tesla. Deze komt op een hoop bij Telsa en daar moet iemand alles weer invoeren.

• Windshift
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-02 08:49
"Glovis Challenge" gaat vandaag door het Panamakanaal. Laat de VIN's maar komen!! :P Ennn doorrr :)F

"Grand Mark" is inmiddels ook onderweg. :) :D

M3 SR+ | Pearle White | Black | Aero | Besteld 08-11 | RN 08-11 | VIN in bron 12-02

• jblok
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 23-02 14:58
[...]

Hallo,

Leaseplan verwerkt het zakelijk in bulkaanvragen.
Ik heb de mijne op 3 september 2019 besteld en pas 30 op oktober een RN ontvangen. Status nu? nog steeds alleen een RN. Afgelopen vrijdag Tesla gebeld. Er is nog geen VIN gekoppeld.

Meerdere e-mail ontvangen dat de auto in 2019 geleverd zou worden....helaas. niet dus.
Ik ga ervan uit dat hij iig voor 2021 komt.

• Aperture
jblok schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:32:
[...]

Hallo,

Leaseplan verwerkt het zakelijk in bulkaanvragen.
Ik heb de mijne op 3 september 2019 besteld en pas 30 op oktober een RN ontvangen. Status nu? nog steeds alleen een RN. Afgelopen vrijdag Tesla gebeld. Er is nog geen VIN gekoppeld.

Meerdere e-mail ontvangen dat de auto in 2019 geleverd zou worden....helaas. niet dus.
Ik ga ervan uit dat hij iig voor 2021 komt.
Oef.. dat vind ik toch wel echt heel slecht van Leaseplan. Daar zit bijna 2 maanden verschil tussen?! Wat zeggen zij daar zelf van? Daardoor hebben zij niet eens de intiele 14 okt deadline gehaald die Tesla heeft opgesteld voor 2019 levering.

Ik neem aan dat jij in ieder geval in Q1 je Tesla zou moeten krijgen *fingers crossed*.

• ECBVD
Na navraag bij Tesla wat betreft het wijzigen naar een voorraad model, werd mij verteld dat de snelle voorraad en de nieuw bestelde auto's die in maart geleverd gaan worden allemaal op dezelfde boot staan. Ik hoefde me dan ook geen zorgen te maken dat mijn M3 niet in maart geleverd zou worden👍

• Riiccka
  • Laatst online: 23-02 17:33
Na 2 maanden meelezen hier ook de SR+ besteld (20/01). Ik kreeg dezelfde dag een mail van Tesla met een account (staat alleen maar info over mijzelf in, geen auto en ook geen beheer pagina). Van LM 2 dagen later een brief met verwachte levering in week 9 (eind februari zou dat moeten zijn). Net LM gesproken maar zij hebben nog geen RN (?), week 9 is nog wel de planning.

Het afwachten kan beginnen...

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 20/01 | RN 03/02 | VIN ... | SMS ...

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end, it doesn&#039;t matter

ECBVD schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:07:
Na navraag bij Tesla wat betreft het wijzigen naar een voorraad model, werd mij verteld dat de snelle voorraad en de nieuw bestelde auto's die in maart geleverd gaan worden allemaal op dezelfde boot staan. Ik hoefde me dan ook geen zorgen te maken dat mijn M3 niet in maart geleverd zou worden👍
Wanneer heb je de bestelling geplaatst en in welke configuratie? Ik kan je niet vinden in de Excellijst.

• Basolic
Riiccka schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:12:
Na 2 maanden meelezen hier ook de SR+ besteld (20/01). Ik kreeg dezelfde dag een mail van Tesla met een account (staat alleen maar info over mijzelf in, geen auto en ook geen beheer pagina). Van LM 2 dagen later een brief met verwachte levering in week 9 (eind februari zou dat moeten zijn). Net LM gesproken maar zij hebben nog geen RN (?), week 9 is nog wel de planning.

Het afwachten kan beginnen...
Heb je toevallig gevraagd waar ze de verwachting van levering in week 9 op baseren?

Mijn LM heeft hem 17-01 besteld en doet 0 uitspraken over levering omdat ze daar 0 invloed op hebben. "Na bestelling ligt het toch echt bij Tesla meneer".

• ECBVD
ChillPascal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:14:
[...]

Wanneer heb je de bestelling geplaatst en in welke configuratie? Ik kan je niet vinden in de Excellijst.
Ik heb mijn bestelling nog niet toegevoegd aan de excellijst. De order is geplaatst op 26-01-2020, bevestiging van bestelling op 28-01-2020. De uitvoering is Long Range AWD, solid black, 19 inch velgen en full auto pilot.

• Riiccka
Basolic schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Heb je toevallig gevraagd waar ze de verwachting van levering in week 9 op baseren?

Mijn LM heeft hem 17-01 besteld en doet 0 uitspraken over levering omdat ze daar 0 invloed op hebben. "Na bestelling ligt het toch echt bij Tesla meneer".
Zeker, juist omdat ik hier al een tijdje aan het meelezen was en ik eind februari best vlot zou vinden. De heer van de LM gaf aan dat ze nu boten naar NL sturen met Tesla's erop die nog niet gekoppeld zijn, ze pas bij aankomst gaan bekijken wie er allemaal op de bestellingslijsten staan en op basis daarvan koppelen. Geen idee of dat waar is maar hij en de volgende collega van het Tesla team bij de LM waren er erg stellig in.

Heb jij al een RN? Er is bij mij blijkbaar nog geen RN maar wel een leveringsindicatie :?

Riiccka wijzigde deze reactie 03-02-2020 10:33 (5%)

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 20/01 | RN 03/02 | VIN ... | SMS ...

• Houseofdreams
Wel grappig artikel (misschien al wel hier eens gepost geweest van AD.nl of zo? excuses dan)

https://www.hln.be/auto/n...t-forse-klappen~a9ee219c/

Als ik dit topic hier nu al even volg, tel ik er toch al meer :D

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

Houseofdreams schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:27:
Wel grappig artikel (misschien al wel hier eens gepost geweest van AD.nl of zo? excuses dan)

https://www.hln.be/auto/n...t-forse-klappen~a9ee219c/

Als ik dit topic hier nu al even volg, tel ik er toch al meer :D
Is inderdaad al eens gepost, maar het slaat in feite nergens op. Er zit een verschil tussen bestellingen en leveringen.

De data welke in het nieuwsbericht genoemd staat hebben betrekking op de Tesla's welke zijn geleverd. De laatste boot kwam afgelopen december aan wal en is in een razend tempo uitgeladen. Het merendeel van de Tesla's op dit schip is vóór 1 januari uitgeleverd. De ongelukkigen waarvan de auto niet meer geleverd is in 2019 wachten nu dus op de volgende boot, welke op 8 februari aan zal komen in Zeebrugge. Het is dus niet zo gek dat er in januari niks besteld geleverd is. De 50-tal voertuigen die in het artikel genoemd zijn, zijn de niet verkochte auto's van de boten uit december.

Het aantal bestellingen zal redelijk stabiel zijn. De leveringen zijn daarin tegen met extreme pieken en dalen.

ChillPascal wijzigde deze reactie 03-02-2020 10:36 (29%)

• Houseofdreams
ChillPascal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Is inderdaad al eens gepost, maar het slaat in feite nergens op. Er zit een verschil tussen bestellingen en leveringen.

De data welke in het nieuwsbericht genoemd staat hebben betrekking op de Tesla's welke zijn geleverd. Aangezien de laatste boot met voertuigen uit USA eind december aan kwam is het niet meer dan logisch dat dit aantal in de maand januari laag ligt. De 50-tal voertuigen die in het artikel genoemd zijn, zijn de niet verkochte auto's van de boten uit december.

Het aantal bestellingen zal redelijk stabiel zijn. De leveringen zijn daarin tegen met extreme pieken en dalen.
Had zoiets wel verwacht idd :) Deze krant staat nu ook niet bekend om haar kwaliteit, maar om sensatie en clickbait.

Het gaf alleen wat hoop, dat ik voor de bestelling (midden januari) toch nog in de lente al zou kunnen rondrijden ermee.. Ijdele hoop wss

Houseofdreams wijzigde deze reactie 03-02-2020 10:39 (7%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37
Houseofdreams schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Had zoiets wel verwacht idd :) Deze krant staat nu ook niet bekend om haar kwaliteit, maar om sensatie en clickbait.

Het gaf alleen wat hoop, dat ik voor de bestelling (midden januari) toch nog in de lente al zou kunnen rondrijden ermee.. Ijdele hoop wss
Kans is eerder enorm klein als je nog niet ermee rondrijd in de lente ;)

• Houseofdreams
bottom line schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Kans is eerder enorm klein als je nog niet ermee rondrijd in de lente ;)
Bedankt :D

• loendi
  • Laatst online: 20-02 12:59
Na twee maanden stilletjes meegelezen te hebben en te profiteren van jullie kennis, wil ik nu actief meedoen:)

Mijn vriend heeft via een LM op 26/10 een M3 SR+ besteld, zwart/zwart, dus heel standaard. Het zou nog in 2019 geleverd worden. Collega van mijn vriend kreeg hem wel in 2019 (besteld op 19/10), wij niet. Zoals veel mensen al aangaven staat in de Tesla account geen enkele auto-gerelateerd informatie, de LM kon geen leverdatum geven laat staan Tesla. Na veel contact met Tesla gehad te hebben bleek dat Tesla een fout had gemaakt met onze M3 en was de bestelling blijven liggen. Maar geen paniek, hij zou wel op 2019 kenteken komen.
Afgelopen vrijdag een mail van de LM dat het helaas toch niet meer op 2019 kenteken zou komen, maar nog steeds geen leverinformatie. Wij zijn redelijk gefrustreerd en hopen dat onze auto op een van de boten zit, maar dat blijkt koffiedik kijken.
Zitten nu zelfs aan te denken om onze order te annuleren en eentje uit de 'snel leverbaar' vooraad te nemen, weet iemand of die wel op 2019 kenteken staan?

• Riiccka
loendi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:45:
Na twee maanden stilletjes meegelezen te hebben en te profiteren van jullie kennis, wil ik nu actief meedoen:)

Mijn vriend heeft via een LM op 26/10 een M3 SR+ besteld, zwart/zwart, dus heel standaard. Het zou nog in 2019 geleverd worden. Collega van mijn vriend kreeg hem wel in 2019 (besteld op 19/10), wij niet. Zoals veel mensen al aangaven staat in de Tesla account geen enkele auto-gerelateerd informatie, de LM kon geen leverdatum geven laat staan Tesla. Na veel contact met Tesla gehad te hebben bleek dat Tesla een fout had gemaakt met onze M3 en was de bestelling blijven liggen. Maar geen paniek, hij zou wel op 2019 kenteken komen.
Afgelopen vrijdag een mail van de LM dat het helaas toch niet meer op 2019 kenteken zou komen, maar nog steeds geen leverinformatie. Wij zijn redelijk gefrustreerd en hopen dat onze auto op een van de boten zit, maar dat blijkt koffiedik kijken.
Zitten nu zelfs aan te denken om onze order te annuleren en eentje uit de 'snel leverbaar' vooraad te nemen, weet iemand of die wel op 2019 kenteken staan?
Ik denk dat alle Tesla's met een kenteken op 2019 inmiddels wel ingenomen zijn....

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

Dan zal ik je helaas moeten teleurstellen. De vooraad van 'snel leverbaar' hoeft niet per definitie in Nederland te zijn. Het zou ook kunnen dat deze op de eerste boot staan, maar nog niet gekoppeld zijn aan een reservering. Daarnaast is wordt de datum t.b.v. de bijtelling bepaald o.b.v. het moment dat het voertuig op naam is gezet. En dus niet de datum de kentekenregistratie.

ChillPascal wijzigde deze reactie 03-02-2020 11:50 (7%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37

Enkel leasemaatschappijen kunnen auto's op kenteken zetten. Dus dan moet je een aanbieding zoeken van een leasemaatschappij - al weten die ook dat die auto's duur kunnen geleased worden, dus financieel is dat ook niet echt een aanrader.

• Riiccka
ChillPascal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:49:
[...]

Dan zal ik je helaas moeten teleurstellen. De vooraad van 'snel leverbaar' hoeft niet per definitie in Nederland te zijn. Het zou ook kunnen dat deze op de eerste boot staan, maar nog niet gekoppeld zijn aan een reservering. Daarnaast is wordt de datum t.b.v. de bijtelling bepaald o.b.v. het moment dat het voertuig op naam is gezet. En dus niet de datum de kentekenregistratie.
Het gaat er toch om dat de DET (datum eerste toelating) voor 31-12-2019 ligt. Er zijn vast LM's die nog een paar Tesla's hebbens staan met een DET voor 31-12-2019 maar dat gaat inderdaad niet op voor de Tesla's die nu op de boot staan.

• MuadD1b

Nee de snel leverbare LR en SR+ auto's zijn fictieve voorraad. Die staan op de boten die onderweg zijn. En komen dus redelijk snel beschikbaar (info die ik zaterdag van Tesla kreeg, dus geen giswerk van mij). Zoals jij zijn er nog erg veel mensen die wachten op een '2019' auto. Maar die gaan echt niet meer komen. Geen enkele leasemaatschappij die er nog één heeft staan. Heb me de afgelopen maand suf gebeld... Het is dus wachten op een 2020 auto die de komende 6 weken geleverd gaan worden.

• ECBVD
ChillPascal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:49:
[...]

Ik kon mijn bestelling niet omzetten naar een snelle voorraad model vanwege het feit dat ook deze nog op de boot staan. Levertijden met inschatting maart en snelle voorraad auto's staan op dezelfde schepen werd mij verteld vanmorgen.

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

Zojuist onderstaande sms ontvangen van DeliveryNL;
Goedemiddag meneer ******. Wij verwachten uw Model 3 in maart te leveren. Als u hierover vragen heeft kunt u ons altijd bellen of e-mailen via deliverynl@tesla.com. Wanneer wij zicht hebben op de levering indicatie ontvangt u van ons bericht. Arval zal uw Tesla in deze periode ophalen en uitleveren. Met vriendelijke groet,
Tesla Delivery

• Aperture
ChillPascal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:12:
Zojuist onderstaande sms ontvangen van DeliveryNL;

[...]
Vermoedelijk staat je auto op de Glovis Challenge of Grand Mark dan. Nog geen VIN zeker?

Hoe alles werkt bij Tesla blijft echt een raadsel. Zelfde config (edit: never mind ik keek te snel), maand eerder besteld en het blijft radio stilte op 2 prep for delivery mailtjes na. Gegevens zijn correct bij Tesla (meerdere malen telefonisch gecheckt).

Aperture wijzigde deze reactie 03-02-2020 13:43 (4%)

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

Aperture schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:40:
[...]

Vermoedelijk staat je auto op de Glovis Challenge of Grand Mark dan. Nog geen VIN zeker?

Hoe alles werkt bij Tesla blijft echt een raadsel. Zelfde config (edit: never mind ik keek te snel), maand eerder besteld en het blijft radio stilte op 2 prep for delivery mailtjes na. Gegevens zijn correct bij Tesla (meerdere malen telefonisch gecheckt).
Vreemd. Heb je nog contact gehad met Tesla in de afgelopen weken?

Verder weet ik niet of ik al een VIN heb, deze is namelijk in mijn account niet zichtbaar. Echter n.a.v. de sms verwacht ik dat mij ‘zojuist’ een VIN is toebedeeld. Wat betekende deze sms in voorgaande gevallen?

• Aperture
ChillPascal schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Vreemd. Heb je nog contact gehad met Tesla in de afgelopen weken?

Verder weet ik niet of ik al een VIN heb, deze is namelijk in mijn account niet zichtbaar. Echter n.a.v. de sms verwacht ik dat mij ‘zojuist’ een VIN is toebedeeld. Wat betekende deze sms in voorgaande gevallen?
Afgelopen week gebeld toen er wat VIN's uitgedeeld waren (hier), om eens te kijken hoe het er bij mij voor stond. Mijn reservering stond (nog steeds) klaar om gekoppeld te worden, meer dan dat kon de medewerker er niet over zeggen.

Durf niet te zeggen dat een SMS gelijk staat aan een VIN. Heb je die prep for deliver mail in januari ook gehad? Je kan altijd ff bellen met Tesla om te kijken wat die sms betekend! Zij kunnen wellicht meer zien.

• dutchminator
Inspired schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:25:
[...]

Bij Leaseplan kan het zo twee/drie weken duren. Ze verzamelen bestellingen voor Tesla en er gaat maximaal 1 maal per week een xls bestand met bestellingen naar Tesla. Deze komt op een hoop bij Telsa en daar moet iemand alles weer invoeren.
Zojuist de Welcome to Tesla mail ontvangen, dus gelukkig niet lang hoeven wachten. Ofja... nu begint het wachten pas. :P

• Riiccka
Net LM en Tesla gesproken. LM zei dat ze geen RN hadden, Tesla gaf aan dat dat zeker zo zou moeten zijn. Weer LM gesproken en nu wel een RN doorgekregen. Tesla opnieuw gesproken en die geven leveringsindicatie van eind februari / begin maart aangezien er 2 boten aankomen waar veel SR+ op staan die nog geen nieuwe eigenaar hebben. Echter als de config op die boten op is dan zal je moeten wachten op de volgende boot.

• Houseofdreams
Riiccka schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:55:
Net LM en Tesla gesproken. LM zei dat ze geen RN hadden, Tesla gaf aan dat dat zeker zo zou moeten zijn. Weer LM gesproken en nu wel een RN doorgekregen. Tesla opnieuw gesproken en die geven leveringsindicatie van eind februari / begin maart aangezien er 2 boten aankomen waar veel SR+ op staan die nog geen nieuwe eigenaar hebben. Echter als de config op die boten op is dan zal je moeten wachten op de volgende boot.
En die geen nieuwe eigenaar hebben, die kunnen op zich alle kanten uit in Europa? Dus evengoed NL/BE/... ?

Wij hebben een witte SR+ 19" zwarte zetels besteld, dus op zich redelijk standaard denk ik dan :)

Houseofdreams wijzigde deze reactie 03-02-2020 16:00 (7%)

• aerialqueen
Mag ik vragen bij welke LM je zit? ;)

Vrijdag 31-01 is mijn bestelling officieel doorgezet, ik kreeg net een mailtje van Tesla voor een wachtwoord instellen. Heb dat gedaan maar behalve 'Home, Account en Afmelden' ook niets te 'beklikken'. Ik lees hier dat anderen hetzelfde issue hebben.
Is het raadzaam dat ik over een paar dagen de LM bel voor een RN of komt die alsnog vanzelf te verschijnen in het account?
Door de bomen zie ik niet helemaal het bos meer 8)7

----

Edit: ook wellicht mijn VIN gevonden in de broncode! Klopt het dat hij bij Inventory>Callback kan staan? Nu hopen dat het niet verandert O-)

aerialqueen wijzigde deze reactie 03-02-2020 16:45 (6%)

• Aperture
Ik zou niet op de 1e boot rekenen in ieder geval, dus het wordt sowieso maart op z'n vroegst (gezien ik de zelfde config heb en nog geen VIN).

Edit: De Glovis Challenge is ondertussen net het Panama kanaal door, dus deze week komt er hopelijk weer een VIN regen aan!

Aperture wijzigde deze reactie 03-02-2020 16:20 (8%)

• MacorgaZ
aerialqueen schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:00:
[...]

Vrijdag 31-01 is mijn bestelling officieel doorgezet, ik kreeg net een mailtje van Tesla voor een wachtwoord instellen. Heb dat gedaan maar behalve 'Home, Account en Afmelden' ook niets te 'beklikken'. Ik lees hier dat anderen hetzelfde issue hebben.
Is het raadzaam dat ik over een paar dagen de LM bel voor een RN of komt die alsnog vanzelf te verschijnen in het account?

----

Edit: ook wellicht mijn VIN gevonden in de broncode! Klopt het dat hij bij Inventory>Callback kan staan? Nu hopen dat het niet verandert O-)
RN kan je je LM voor bellen ja, die moeten die (na aanbetaling) hebben doorgekregen.
Dat VIN bij callback zal 5YJXCAE4XXXX wel zijn? De bekende Model X, niet jouw Model 3 denk ik.

• Riiccka
[...]

----

Ik zit bij Athlon, jij? Ik kreeg de RN pas na bellen met de LM.

Tesla gaf overigens bij mijn laatste gesprek aan dat het verzoek om mijn secundaire account (waar alleen Home, Account en Afmelden staat - geen beheer pagina) niet zal worden omgezet door Tesla naar een hoofdaccount. Ze doen dit pas als de auto ook daadwerkelijk geleverd is aangezien er blijkbaar mensen waren die extra bestelling deden in een LM account zonder dat die goedkeuring hadden van de LM (geen idee hoe/wat :?). Is een nieuw proces van Tesla en is afgelopen week pas ingegaan, iedereen die al eerder had besteld heeft in het overgrote deel van de gevallen wel de beheer pagina gekregen.

Ander berichtje van Tesla, de eerste boot staat blijkbaar vol met Tesla's met het stuur aan de andere kant - "die sturen we naar de UK zolang dat nog kan" aldus de Tesla medewerker.

• ECBVD
[...]

----

Ik kan nog steeds geen vin nummer vinden in de broncode al heb ik alles 28-01 aangeleverd en bevestigd gekregen. Heb je dan ook geluk mee dat het zo snel gaat! Even wachten nog maar voor mij dan😊 zou fijn zijn als hij ook daadwerkelijk in maart wordt geleverd

• Basolic
ECBVD schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:58:
[...]

Ik kan nog steeds geen vin nummer vinden in de broncode al heb ik alles 28-01 aangeleverd en bevestigd gekregen. Heb je dan ook geluk mee dat het zo snel gaat! Even wachten nog maar voor mij dan😊 zou fijn zijn als hij ook daadwerkelijk in maart wordt geleverd
Waarschijnlijk heeft hij geen VIN nummer gevonden maar een standaard nummer wat in de broncode staat van je accountinstellingen. Die heb ik namelijk ook gevonden.

Ik heb alles op 17 januari besteld en heb ook nog geen VIN. Mijn configuratie staat wel op snel leverbaar. Tesla zei daarover dat het vrijwel zeker is dat de auto op 1 van de 2 aankomende boten staat en dat levering in Maart zal gebeuren.

• cradi
  • Niet online
Op 12 januari heb ik mijn Model 3 besteld en aanbetaald, betreft een eigen aankoop dus niet via LM of zo. Diezelfde dag een Reservation Number ontvangen en een welkomstmail. Een account had ik al aangemaakt, en heb uiteraard een referral-link gebruikt bij de bestelling. Daarna ook gelijk de gevraagde gegevens ingevuld.

Vorige week, ruim twee weken na de bestelling, ontving ik een "Stappen naar uw levering" mail van het Tesla Delivery team NL. Momenteel is het blijkbaar een stuk rustiger bij Tesla NL, want een dag later werd ik gebeld door een vriendelijke medewerker van dat team die benieuwd was of ik verder nog vragen had betreffende de levering van mijn auto. Natuurlijk heb ik even gevraagd naar de verwachte datum van levering. Kreeg te horen dat de kans klein zou zijn dat het in februari zou zijn, maar dat de kans wel heel groot was dat het niet later dan maart zou worden. Prima, ik ga ook uit van levering ongeveer medio of eind maart.

Ben dus benieuwd wanneer de volgende update komt, tot nu toe heb ik volgens de broncode van mijn beheerpagina nog geen VIN ontvangen.

LR AWD | Midnight Silver | Zwart interieur | Aero wielen | Trekhaak > Besteld (privé) 22/02 > RN 22/02 > VIN 22/02 | SMS ...

• Houseofdreams
Basolic schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:03:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij geen VIN nummer gevonden maar een standaard nummer wat in de broncode staat van je accountinstellingen. Die heb ik namelijk ook gevonden.

Ik heb alles op 17 januari besteld en heb ook nog geen VIN. Mijn configuratie staat wel op snel leverbaar. Tesla zei daarover dat het vrijwel zeker is dat de auto op 1 van de 2 aankomende boten staat en dat levering in Maart zal gebeuren.
En wat was jou configuratie weer? Want ik heb ongeveer op dezelfde datum de bestelling doorgegeven :)

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
Ik kwam er net achter dat de locatie van de levering is weggehaald uit de source en mobiele website. Vroeger stond daar nog dat de afleverlocatie de Koopman Terminal was maar dat is nu weg. Is dat bij jullie ook?

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: 31/1 - SMS: - Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1 ... 320 ... 324 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True