Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Lekker vooruitzicht.... Ik geniet nu ook nog steeds enorm van mij Cliootje RS trophy, behalve van het digitale dashboard en zijn prehistorische bediening...Verwacht dat een Tesla me zeker niet minder zal behagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyw00d schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Ik heb ook echt precies zo gezeten vanaf 19 juni toen hij besteld werd :P Maar er komt een moment dat je een mailtje krijgt met een datum en vanaf dan duren de dagen past echt lang >:) Hopelijk krijg je snel een datum!
Al een kenteken gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Nope, maar de mijne is via LM dus ik denk dat ik die pas krijg bij het ophalen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:19
Cyw00d schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Haha :P Persoonlijk vind ik wit+wit echt de mooiste combi, daarna grijs+wit. Ik stoor me vooral aan de hout-trim op het dashboard, ik vind dat (nogmaals; persoonlijk) niet mooi.
Ik wilde ook wit/wit bestellen -- mede omdat dat hopelijk koeler blijft in de zomer -- maar werd afgeraden door de LM omdat het interieur "witter" is dan de lak. Dus toch maar voor wit/zwart gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Cyw00d schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:07:
[...]

Nope, maar de mijne is via LM dus ik denk dat ik die pas krijg bij het ophalen.
Waarschijnlijk weet jij dadelijk het kenteken eerder dan je LM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
mooste schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Waarschijnlijk weet jij dadelijk het kenteken eerder dan je LM. ;)
Dat hoop ik niet, want zij moeten de verzekering regelen etc

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Cyw00d schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Dat hoop ik niet, want zij moeten de verzekering regelen etc
Kans zit er wel in. Mijn LM zei dat de berijder vaak eerder wordt geïnformeerd dan zij. Maar een verzekering is vaak snel geregeld door een LM. Als ze het maar doen voordat jij de auto komt ophalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik heb nog niet eerder gelezen dat mensen met een lease versie de kenteken ontvangen voor ophalen van de auto, maar we gaan het zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyw00d op 26-08-2019 11:18 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• buiz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Gaat spannend worden vanavond (of morgen), de SFL Conductor is er bijna (15:00u in Zeebrugge)
Dit gebeurde er bij de vorige boot:
- Glovis Champion in Zeebrugge: 2019/08/15 05:31
- SMSjes stroom: 2019/08/15 20:50

Fingers crossed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik zit toch te twijfelen om zelf actie te ondernemen. Ik voorzie een lastig scenario omdat ik vlak voor de wijziging van standaard kleur een zwarte LR AWD heb besteld. Maar die komt nu nooit meer voorbij voor die prijs. En blijkbaar hebben ze moeite met juiste auto's met juiste fiscale waarde koppelen, als ik links en rechts de berichten lees.

Ik zou een witte ook prima vinden, dus misschien maar zelf witte bestellen en dan omhangen met LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Je kan de prijs toch controleren op het factuur? Als daar de juiste prijs opstaat dan is er weinig aan de hand.

[ Voor 0% gewijzigd door mooste op 26-08-2019 11:40 . Reden: Je* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
anboni schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

Centraal beheer en FBTO lijken redelijke tarieven te hebben (allebei Achmea uiteindelijk), ik geloof dat ik daar met 15 schadevrije jaren rond de E90/mnd uitkom (all risk). En tot 75k waarde geen extra eisen aan alarm.
En mag je daar ook kiezen voor een schadehersteller die door Tesla is aangewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Deze prijs van een performance lijkt me niet te kloppen toch?
https://www.tesla.com/nl_...jse3RNGLAeM37.3oP7.9HUs9i

€ 56.508

edit: Nevermind, hij heeft 16k KM gereden, dat is een mooie prijs voor een performance model 3

[ Voor 19% gewijzigd door Cyw00d op 26-08-2019 11:56 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Dat is een occasion. Heeft net geen 17k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Niet dat ik het actief bijhoud maar volgens mij zijn er redelijk wat LR AWD's bijgekomen in de voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ja zojuist, want vanmorgen stonden die er nog niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
@Cyw00d Leuk man. Had jij nou ook proefgereden?

Afgelopen weekend in M3 van zus op achterbank gezeten (mijn zoon zat op de passagiersstoel)
Echt niet normaal wat een power als die “gaspedaal” vol open gaat. Lijkt wel kermisattractie ofzo. Die voel je wel ff in de buik. Mijn zoon begreep de keuze voor M3 nu ook ;)

[ Voor 7% gewijzigd door wouter1971 op 26-08-2019 12:24 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
wouter1971 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:14:
@Cyw00d Leuk man. Had jij nou ook proefgereden?

Afgelopen weekend in M3 van zus op achterbank gezeten (mijn zoon zat op de passagiersstoel)
Echt niet normaal wat een power als die “gaspedaal” vol open gaat. Lijkt wel kermisattractie ofzo. Die voel je wel ff in de buik. Mijn zoon begreep de keuze voor M3 nu ook ;)
Ja, ik heb een proefrit gedaan in een Long Range (weet even niet of het AWD of RWD was). Express toen niet in de Performance gereden aangezien ik een LR AWD wilde bestellen, is achteraf toch anders uitgepakt dus ik heb geen idee nog wat ik kan verwachten >:) Maar ik weet wel dat de Long Range al rete snel was.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Update: 13/08 besteld via LM (SR+, wit, 19"). Vandaag welkomsmail van Tesla ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-02-2024
mooste schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:06:
Niet dat ik het actief bijhoud maar volgens mij zijn er redelijk wat LR AWD's bijgekomen in de voorraad?
klopt, exact mijn configuratie staat erbij... en ik heb nog geen VIN, maar na 30 minuten in de wacht bij Tesla werd de verbinding verbroken omdat het te druk was :?
en geen idee of alphabet mee wil werken als ik 2k voorschiet en hoe lang ik dan op mijn centjes mag wachten. eigenlijk geen optie om die weg te bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Dat weet ik ook niet. Maar als je bestelt kan je toch altijd annuleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
@Cyw00d Ik hoop vanavond of morgen op mijn smsje :)

[ Voor 5% gewijzigd door wouter1971 op 26-08-2019 12:50 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
marcelnam schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:47:
[...]

klopt, exact mijn configuratie staat erbij... en ik heb nog geen VIN, maar na 30 minuten in de wacht bij Tesla werd de verbinding verbroken omdat het te druk was :?
en geen idee of alphabet mee wil werken als ik 2k voorschiet en hoe lang ik dan op mijn centjes mag wachten. eigenlijk geen optie om die weg te bewandelen.
Dan is de optie die overblijft: Geduld (ik weet dat dit niet het meest populaire antwoord is ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
marcelnam schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:47:
[...]

Ik heb al meerdere keren exact mijn configuratie in de beschikbare modellen zien staan. Dat hoort er gewoon bij :). Ik zou jezelf niet teveel in allerlei bochten wringen. Het maakt het alleen maar lastiger. Je krijgt vanzelf je auto <+:) o<:)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
cyspoz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:37:
Ik zit toch te twijfelen om zelf actie te ondernemen. Ik voorzie een lastig scenario omdat ik vlak voor de wijziging van standaard kleur een zwarte LR AWD heb besteld. Maar die komt nu nooit meer voorbij voor die prijs. En blijkbaar hebben ze moeite met juiste auto's met juiste fiscale waarde koppelen, als ik links en rechts de berichten lees.

Ik zou een witte ook prima vinden, dus misschien maar zelf witte bestellen en dan omhangen met LM?
Ik heb ook een LR AWD zwart/zwart 19inch besteld. Mijn gevoel zeg echter dat je veel meer kans maakt met een LR AWD wit/zwart aero. Alleen gezien de administratieve ramp daar durf ik hem niet om te zetten. Dan kies ik er liever tzt voor om er eentje uit voorraad te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vazzilly
  • Laatst online: 05-01-2021
1 augustus m3 long range al wheel drive met trekhaak , zwart interieur , aero wheels besteld
op 12 augustus kreeg ik een e-mail met de verwachte levertijd: tussen 8 en 15 september, nog geen vin of sms gehad.

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 13-09 18:55
Als iemand zegt "ik heb een VIN", betekend dit dan altijd dat ze deze uit de source hebben gepeuterd? Of moet er in je account pagina vanzelf ook een VIN verschijnen naast je RN nummer?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:37
FlameBoy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:23:
Als iemand zegt "ik heb een VIN", betekend dit dan altijd dat ze deze uit de source hebben gepeuterd? Of moet er in je account pagina vanzelf ook een VIN verschijnen naast je RN nummer?
Peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
FlameBoy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:23:
Ik heb 'm in m'n factuur staan. Op de beheer pagina zelf zie ik 'm ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ah ok thanks. En die factuur krijg je gelijktijdig met de SMS met ophaaldatum geloof ik toch?

Maar in geval van een leaseauto krijg je helemaal geen factuur kan ik me voorstellen. Die gaat naar de LM.

www.lenswork.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
Net gechat met Tesla aangezien ik een mail van de LM (Leaseplan) kreeg dat mijn M3 volgende week wordt geleverd. Ze zagen daar nog geen koppeling van mijn RN aan een VIN, maar 'er zijn zoveel auto's onderweg naar Zeebrugge',dat alle NU openstaande bestellingen in September worden afgeleverd, blijkbaar....We gaan het zien!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
FlameBoy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:25:
Ah ok thanks. En die factuur krijg je gelijktijdig met de SMS met ophaaldatum geloof ik toch?
Ik had de factuur eind juli al, voorlopig staat de leverdatum op 11 september. Ook nog nooit een SMS gezien. Maar inderdaad, als je leaset krijg je de factuur waarschijnlijk ueberhaupt nooit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
MasterMaceMichu schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:39:
Net gechat met Tesla aangezien ik een mail van de LM (Leaseplan) kreeg dat mijn M3 volgende week wordt geleverd. Ze zagen daar nog geen koppeling van mijn RN aan een VIN, maar 'er zijn zoveel auto's onderweg naar Zeebrugge',dat alle NU openstaande bestellingen in September worden afgeleverd, blijkbaar....We gaan het zien!
Klinkt goed. Ben benieuwd of dat ook waar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Laatst online: 20-02-2024
MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb al meerdere keren exact mijn configuratie in de beschikbare modellen zien staan. Dat hoort er gewoon bij :). Ik zou jezelf niet teveel in allerlei bochten wringen. Het maakt het alleen maar lastiger. Je krijgt vanzelf je auto <+:) o<:)
laten we hopen voor de kerst :) ik ben hier de hele oprit opnieuw aan het bestraten zodat ik op eigen terrein kan laden :) en mijn tijdelijke lease auto is ~150,- netto in de maand meer dan de tesla, dus hoe sneller hoe beter, makkelijker kan ik die centen niet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

MasterMaceMichu schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:39:
Dat zou erg mooi zijn. Er is wel een toename in leveringen te zien en er zijn zeker meer boten onderweg naar Zeebrugge.

Hoe/waar kun je chatten. Heb vandaag al via contact formulier, telefoon en sales rep. geprobeerd meer info te krijgen bij Tesla. Maar nog 0 reactie...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ray1979
  • Laatst online: 08-09 20:50
ray1979 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:35:
Voor mijn M3 pearl white SR+ (standaard uitvoering, prive bestelling):
  • 16 juli: besteldatum.
  • 19 juli: VIN in source.
  • 25 juli: gebeld door delivery team met info over levertermijn: tussen 14 en 21 augustus
  • Trouwens ook op 25 juli een eindfactuur in account met leverdatum 17 augustus. Telefonische navraag leverde al de info op dat deze datum volledig genegeerd diende te worden.
  • 15 augustus: SMS met leverdatum.
  • 26 augustus (en dus iets buiten de eerder aangegeven termijn): levering (TBC ;)).
En mijn besteltraject is ten einde: vanmorgen mij M3 opgehaald :D
Zeer soepele ervaring (reed binnen 30 minuten weg), maar het is inderdaad lopende band werk. Er lopen echter voldoende medewerkers rond die alle tijd nemen om eventuele vragen te beantwoorden. De auto is in perfecte staat. En de rij ervaring is en blijft super! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
ray1979 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Zeer soepele ervaring (reed binnen 30 minuten weg), maar het is inderdaad lopende band werk. Er lopen echter voldoende medewerkers rond die alle tijd nemen om eventuele vragen te beantwoorden. De auto is in perfecte staat. En de rij ervaring is en blijft super! :9~
Gefeliciteerd. Ongeveer 6 weken dan in totaal? Valt wel mee dan. :)

Nog vele veilige km's met je M3 he. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
[...]

Gefeliciteerd!

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdgriendt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 08:55
[...]

Leuk om te horen! Gefeliciteerd!

Ik haal de mijne a.s. woensdag op. Helaas nog geen kenteken bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
avdgriendt schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Leuk om te horen! Gefeliciteerd!

Ik haal de mijne a.s. woensdag op. Helaas nog geen kenteken bekend...
Als ik vragen mag, wanneer kreeg jij de SMS om op te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdgriendt
mooste schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Als ik vragen mag, wanneer kreeg jij de SMS om op te halen?
Zeker!

05-08 Besteld uit voorraad LR RWD Zwart
15-08 SMS met levering voor 27-08
Gebeld om levering aan te passen naar 28-08

*edit, ik maak me alleen wel zorgen dat ik verzekering kan regelen zo snel, nu nog steeds geen kenteken..

[ Voor 14% gewijzigd door avdgriendt op 26-08-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben witheet. Bij MisterGreen een auto besteld. Zij zouden alles regelen.

Krijg tijden niks te horen. Huidige auto moet ik op 10 september inleveren. Ze hebben op 16 augustus al de melding gekregen dat er geen VIN aan mijn account gekoppeld zit. Ik had met MisterGreen afgesproken uiterlijk eind augustus leveren. Dacht zit ik wel veilig.

Krijg ik vandaag te horen dat er nog steeds geen VIN gekoppeld is. En dat de levering ook zomaar eind september kan worden. Moet ik maar shortlease doen. Dan zit ik straks met dubbele kosten of ik kan niet naar mijn afspraken.

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit een Tesla besteld heb. Wat een * bedrijf zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
De conductor is momenteel voor de kust van Zeebrugge. Naar verwachting komt hij over ongeveer 20 minuten in de haven aan :)
Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:40:
Ik ben witheet. Bij MisterGreen een auto besteld. Zij zouden alles regelen.

Krijg tijden niks te horen. Huidige auto moet ik op 10 september inleveren. Ze hebben op 16 augustus al de melding gekregen dat er geen VIN aan mijn account gekoppeld zit. Ik had met MisterGreen afgesproken uiterlijk eind augustus leveren. Dacht zit ik wel veilig.

Krijg ik vandaag te horen dat er nog steeds geen VIN gekoppeld is. En dat de levering ook zomaar eind september kan worden. Moet ik maar shortlease doen. Dan zit ik straks met dubbele kosten of ik kan niet naar mijn afspraken.

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit een Tesla besteld heb. Wat een schijt bedrijf zeg.
De vraag is hier wel of het de schuld is van Tesla dat de auto niet op tijd komt. Tesla laat namelijk aan LM's niet weten wanneer de auto komt. De feedback die je krijgt daarover is afkomstig van de LM zelf. (Mijn LM geeft aan week 40, maar dat is puur gebaseerd op hun ervaringen met Tesla eerder en niet omdat Tesla dat aan hun heeft doorgegeven). Ik kan me dan ook voorstellen dat Tesla niet aan MisterGreen heeft doorgegeven wanneer de auto zou komen en MisterGreen een aanname heeft gedaan op basis van eerdere ervaringen.

Wanneer heb je de bestelling (laten) plaatsen? Heb je wel al een RN gekregen en een welkomstmail van Tesla zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoelang van te voren kreeg jij je kenteken? En hoe, per mail of SMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:58:
De conductor is momenteel voor de kust van Zeebrugge. Naar verwachting komt hij over ongeveer 20 minuten in de haven aan :)

[...]

De vraag is hier wel of het de schuld is van Tesla dat de auto niet op tijd komt. Tesla laat namelijk aan LM's niet weten wanneer de auto komt. De feedback die je krijgt daarover is afkomstig van de LM zelf. (Mijn LM geeft aan week 40, maar dat is puur gebaseerd op hun ervaringen met Tesla eerder en niet omdat Tesla dat aan hun heeft doorgegeven). Ik kan me dan ook voorstellen dat Tesla niet aan MisterGreen heeft doorgegeven wanneer de auto zou komen en MisterGreen een aanname heeft gedaan op basis van eerdere ervaringen.

Wanneer heb je de bestelling (laten) plaatsen? Heb je wel al een RN gekregen en een welkomstmail van Tesla zelf?
12 juli de bestelling geplaatst via MisterGreen voor levering in augustus (was toen prima mogelijk). Zij hebben ook een RN gekregen (vandaag achter gekomen). Ik zelf heb helemaal niets ontvangen. Volgens Tesla zit er een ristrictie op vanwege het pas mogen leveren in september. Wat onzin is want ik wil de auto in augustus laten leveren.

Ik heb dus werkelijk geen idee hoe en wat verder. Dit is mijn eerste bestelling bij Tesla en MisterGreen had aangegeven verder alles te regelen. Zij zouden ook het Tesla account invullen en dergelijke. Ik heb niet eens een bestelling in mijn account staan. En als ik op die site kijk met direct beschikbare modellen staat mijn configuratie daar gewoon tussen. Dus ik snap het allemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Zahariac op 26-08-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

12 juli de bestelling geplaatst via MisterGreen voor levering in augustus (was toen prima mogelijk). Zij hebben ook een RN gekregen (vandaag achter gekomen). Ik zelf heb helemaal niets ontvangen. Volgens Tesla zit er een ristrictie op vanwege het pas mogen leveren in september. Wat onzin is want ik wil de auto in augustus laten leveren.

Ik heb dus werkelijk geen idee hoe en wat verder. Dit is mijn eerste bestelling bij Tesla en MisterGreen had aangegeven verder alles te regelen. Zij zouden ook het Tesla account invullen en dergelijke. Ik heb niet eens een bestelling in mijn account staan. En als ik op die site kijk met direct beschikbare modellen staat mijn configuratie daar gewoon tussen. Dus ik snap het allemaal niet.
Ik snap je woede. Dat zou ik ook hebben. Maar als Tesla zegt dat er een leverrestrictie op zit dan kunnen er volgens mij maar twee dingen zijn:

- MisterGreen heeft daadwerkelijk met een leverrestrictie besteld
- De Tesla medewerker die de bestelling heeft ingevoerd heeft om een of andere reden gedacht dat er een restrictie op zat (onduidelijk in de bestelling misschien, of gewoon een fout)

Tesla gaat inderdaad pas zoeken naar een auto vanaf (2 weken voor) het aflopen van de restrictie (afhankelijk van wie je het vraagt, het is een beetje onduidelijk). Het enige wat jij kan doen is MisterGreen vragen om direct bij Tesla een van de voorraadmodellen te laten koppelen aan jouw account. Er zijn ook wat verhalen van mensen die het zelf hebben gedaan (2k voorgeschoten) en hem later aan de LM hebben gekoppeld.

Een voorraadmodel laten koppelen moet je overigens wel snel doen wanneer ze op de website komen, want ze zijn vaak ook zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Tesla gaat inderdaad pas zoeken naar een auto vanaf (2 weken voor) het aflopen van de restrictie (afhankelijk van wie je het vraagt, het is een beetje onduidelijk)
In de communicatie die ik rechtstreeks van Tesla ontvangen heb staat dat men 2 weken voor de restrictie opzoek gaat naar een auto die op voorraad staat óf onderweg is.

Niets onduidelijks aan :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Ik snap je woede. Dat zou ik ook hebben. Maar als Tesla zegt dat er een leverrestrictie op zit dan kunnen er volgens mij maar twee dingen zijn:

- MisterGreen heeft daadwerkelijk met een leverrestrictie besteld
- De Tesla medewerker die de bestelling heeft ingevoerd heeft om een of andere reden gedacht dat er een restrictie op zat (onduidelijk in de bestelling misschien, of gewoon een fout)

Tesla gaat inderdaad pas zoeken naar een auto vanaf (2 weken voor) het aflopen van de restrictie (afhankelijk van wie je het vraagt, het is een beetje onduidelijk). Het enige wat jij kan doen is MisterGreen vragen om direct bij Tesla een van de voorraadmodellen te laten koppelen aan jouw account. Er zijn ook wat verhalen van mensen die het zelf hebben gedaan (2k voorgeschoten) en hem later aan de LM hebben gekoppeld.

Een voorraadmodel laten koppelen moet je overigens wel snel doen wanneer ze op de website komen, want ze zijn vaak ook zo weer weg.
Ik heb verzocht om een voorraad model te koppelen. Hopelijk gaat het dan toch nog allemaal op redelijke termijn lukken.

Volgens MisterGreen is er niet met een restrictie besteld (in ieder geval niet september). Waar dit precies fout is gegaan ga ik toch nooit achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Ik heb verzocht om een voorraad model te koppelen. Hopelijk gaat het dan toch nog allemaal op redelijke termijn lukken.

Volgens MisterGreen is er niet met een restrictie besteld (in ieder geval niet september). Waar dit precies fout is gegaan ga ik toch nooit achter komen.
Heb je een Tesla account? Je kan hier de order nakijken, wanneer er met een leveringsrestrictie is besteld kan je dat daar terugzien.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
revolution-nl schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

In de communicatie die ik rechtstreeks van Tesla ontvangen heb staat dat men 2 weken voor de restrictie opzoek gaat naar een auto die op voorraad staat óf onderweg is.

Niets onduidelijks aan :)
De mail is ontzettend duidelijk ja. Dat staat inderdaad ook in de mail die ik heb ontvangen. Maar er zijn ook medewerkers van Tesla die al hebben gezegd dat ze pas gaan kijken vanaf de dag dat de restrictie afloopt. Vandaar dat ik zeg dat het wat onduidelijk is :)
Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Ik hoop inderdaad dat het dan toch snel nog goedkomt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Laatst online: 08-09 20:50
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

Hoelang van te voren kreeg jij je kenteken? En hoe, per mail of SMS?
2 werkdagen vantevoren, per mail, maar pas nadat ik telefonisch contact gezocht had met Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:22:
[...]

De mail is ontzettend duidelijk ja. Dat staat inderdaad ook in de mail die ik heb ontvangen. Maar er zijn ook medewerkers van Tesla die al hebben gezegd dat ze pas gaan kijken vanaf de dag dat de restrictie afloopt. Vandaar dat ik zeg dat het wat onduidelijk is :)

[...]

Dat hoop ik ook.
revolution-nl schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Heb je een Tesla account? Je kan hier de order nakijken, wanneer er met een leveringsrestrictie is besteld kan je dat daar terugzien.
Ja ik heb een account maar daar staat de bestelling dus niet in. Mij was verteld dat dit later zou komen en MisterGreen alles zou regelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Zahariac op 26-08-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

[...]

Ik hecht meer waarde aan officiële berichtgeving dan tamtam verhalen van een derde die een medewerker van Tesla heeft gesproken.

Ik hoop dat het laatste niet waar is want dan mis ik weer letterlijk de boot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:24:

Ja ik heb een account maar daar staat de bestelling dus niet in. Mij was verteld dat dit later zou komen en MisterGreen alles zou regelen.
Ok, ik heb de gehele configuratie met RN en bestelgegevens inzichtelijk in mijn account. De auto is door mijn werkgever besteld bij de LM (operational lease)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• buiz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://www.meteo.be/media/cache/meteostore_background_jpg/images/Webcams/Zeebrugge/NL/camZeebrugge20190826_142000.jpg

Tesla's incoming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ray1979 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:22:
[...]

2 werkdagen vantevoren, per mail, maar pas nadat ik telefonisch contact gezocht had met Tesla.
Ok thx! met wel telnr is Tesla het best te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 10:31

JM3

Leuke foto, kom maar door met dat spul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Satellietbeelden van Zeebrugge zijn redelijk bizar zeg - die haven is één grote parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 08:43
Zojuist gebeld door mijn LM (Athlon). Ze boden aan om de auto aankomende donderdag uit Tilburg op te halen en thuis af te leveren. Geen nee tegen gezegd, mooie service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ravian18 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:49:
Zojuist gebeld door mijn LM (Athlon). Ze boden aan om de auto aankomende donderdag uit Tilburg op te halen en thuis af te leveren. Geen nee tegen gezegd, mooie service! :)
Ik begin me bijna af te vragen of dit een initiatief is van Tesla zelf om de komende storm einde kwartaal in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
@Ravian18 : Doen zij dan ook de inspectie op lak ed voor je? Want wat gaat Tesla zeggen als je daar pas later mee komt?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 21:45
Ik begin toch het donkerbruine vermoeden te krijgen dat NL helemaal niet zoveel auto's krijgt toegewezen.

Op 5 aug en 15 aug is er een boot aangekomen.. pontentieel dus 10.000 autos.

En volgens de rdw zijn er in augustus 'maar' 555 model 3's op kenteken gezet.. valt me echt heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BorisBoef schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:10:
Ik begin toch het donkerbruine vermoeden te krijgen dat NL helemaal niet zoveel auto's krijgt toegewezen.

Op 5 aug en 15 aug is er een boot aangekomen.. pontentieel dus 10.000 autos.

En volgens de rdw zijn er in augustus 'maar' 555 model 3's op kenteken gezet.. valt me echt heel erg tegen.
Deze week komen er zeker nog 250 bij (elke dag 50 stuks minimaal).

De AutoPremier ligt klaar om naar Engeland te gaan met zeg 500-1000 auto's:
https://www.marinetraffic...131943/vessel:AUTOPREMIER
En de Viking drive ligt klaar om richting Noorwegen te gaan (stel 1500+ auto's):
https://www.marinetraffic...88817/vessel:VIKING_DRIVE

Dan blijven er nog (bij bootlading van 4000 auto's), 1500-2000 voor het vasteland over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:23:
[...]

Deze week komen er zeker nog 250 bij (elke dag 50 stuks minimaal).

De AutoPremier ligt klaar om naar Engeland te gaan met zeg 500-1000 auto's:
https://www.marinetraffic...131943/vessel:AUTOPREMIER
En de Viking drive ligt klaar om richting Noorwegen te gaan (stel 1500+ auto's):
https://www.marinetraffic...88817/vessel:VIKING_DRIVE

Dan blijven er nog (bij bootlading van 4000 auto's), 1500-2000 voor het vasteland over.
Ik kan me voorstellen dat ze eerst de landen doen wat verder weg, zodat die ook in september uitgeleverd worden. De laatste boot zal dan wel voor een groot deel voor NL zijn omdat die snel van boot naar klant kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
[...]

[...]

In de rechtstreekse communicatie van mij met Tesla zeggen ze pas te zoeken vanaf de restrictiedatum. Ik heb geen bericht waarin staat dat ze 2 weken eerder starten met zoeken.

Hun bericht luidde bij mij:
Volgens de bestelling van uw lease maatschappij mag er vanaf 15/09/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Nu online
Ik heb de orginele laadkabels besteld (micro en c). Ben benieuwd hoe de lever ervaring daarmee is en of de kabels er eerder zijn dan de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
Die zullen waarschijnlijk eerder zijn. :') Wordt door DHL afgehandeld.

[ Voor 4% gewijzigd door mooste op 26-08-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:37
BytePhantomX schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:39:
Ik heb de orginele laadkabels besteld (micro en c). Ben benieuwd hoe de lever ervaring daarmee is en of de kabels er eerder zijn dan de auto.
Hier binnen een paar dagen binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Vandaag geen afzegging gehad van Tesla dus het lijkt allemaal goed te gaan. Voorraad auto 8 augustus besteld en morgen de long range RWD ophalen. Levering van 19 dagen, niet gek zeg ik. En ook nog mijn gewenste config. Vanavond een oude golf variant schoon maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdgriendt
Wackmack schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:20:
Vandaag geen afzegging gehad van Tesla dus het lijkt allemaal goed te gaan. Voorraad auto 8 augustus besteld en morgen de long range RWD ophalen. Levering van 19 dagen, niet gek zeg ik. En ook nog mijn gewenste config. Vanavond een oude golf variant schoon maken :)
Wanneer had jij je kenteken ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarts1
  • Laatst online: 05-05-2021
Vandaag dan na drie keer geprobeerd te hebben en ongeveer 2.5 uur in de wacht te hebben gestaan telefonisch wat “duidelijkheid” gekregen:
16 juli besteld via leaseplan (LR AWD, black/black,18 inch) en direct tesla account
29 juli VIN
Tot twee keer toe VIN weg in source code. Sinds vorige week geen VIN meer gekoppeld.

Tesla medewerker vandaag:
- VIN weg doordat performance model was gekoppeld, blijkbaar zijn bij veel meer mensen verkeerde auto’s gekoppeld. Na wat aandringen gaf hij toe dat dit de levertijd vertraagd heeft.
- levertijd, doordat niets is gekoppeld, voor nu onduidelijk
- systeem koppelt de VIN (blijkbaar met als uitzondering de voorraad modellen) dus afwachten op nieuwe datum
- voorraad wil niet altijd zeggen direct leverbaar , drie witte LR AWD staan nog volgens hen in de US. Levertijd eind sept, kan het laten omzetten (prijs is nu hetzelfde als toentertijd de zwarte) maar twijfel.

Balen en maar weer afwachten....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wow! Zo'n snelle levering heb ik nog niet gezien. Gaaf! Heerlijk die voorpret! Ik vreesde vandaag het 3e afzeg telefoontje van Tesla maar ik heb niks van ze gehoord. Morgen haal ik mijn model 3 op in Tilburg. Ik heb 'm 17 juli besteld. Op 16 augustus kreeg ik mijn kenteken. De oorspronkelijke leverdag was de 21e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Ik kreeg vandaag 2 mailtjes van mijn auto (SR+, rood), die ik donderdag op ga halen:

- Geef door weke auto u inlevert
- Uw leverdatum is verzet

Ik kon verder niks vinden, dus even per sms contact gehad of mijn LM nog iets moest doen. Binnen een half-uur reactie dat alles in orde was en ze alleen per sms een bevestiging van mij wilde hebben dan ik donderdag langs kom.

Beetje onduidelijk, maar gelukkig snel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Aarts1 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:59:
Vandaag dan na drie keer geprobeerd te hebben en ongeveer 2.5 uur in de wacht te hebben gestaan telefonisch wat “duidelijkheid” gekregen:
16 juli besteld via leaseplan (LR AWD, black/black,18 inch) en direct tesla account
29 juli VIN
Tot twee keer toe VIN weg in source code. Sinds vorige week geen VIN meer gekoppeld.

Tesla medewerker vandaag:
- VIN weg doordat performance model was gekoppeld, blijkbaar zijn bij veel meer mensen verkeerde auto’s gekoppeld. Na wat aandringen gaf hij toe dat dit de levertijd vertraagd heeft.
- levertijd, doordat niets is gekoppeld, voor nu onduidelijk
- systeem koppelt de VIN (blijkbaar met als uitzondering de voorraad modellen) dus afwachten op nieuwe datum
- voorraad wil niet altijd zeggen direct leverbaar , drie witte LR AWD staan nog volgens hen in de US. Levertijd eind sept, kan het laten omzetten (prijs is nu hetzelfde als toentertijd de zwarte) maar twijfel.

Balen en maar weer afwachten....
Zelfde situatie hier. Vermoeden was idd al dat dit het geval was. We kunnen niets anders dan maar weer afwachten. Bedankt voor het delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
avdgriendt schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

Wanneer had jij je kenteken ontvangen?
Nog niks gehoord, auto heeft wel operationel lease dus gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 14-09 22:10
Nou mijn Tesla M3 LR is vandaag ook aangevraagd bij Alphabet lease. Hopelijk komende dagen de offertes etc door en zorgen dat ze snel bij Tesla bestellen. Hopelijk komt de auto voor 1 januari. Volgens Tesla zou dat makkelijk moeten kunnen, maar heb ook collega's waarbij een bestelling zeker 3-4 maanden duurde.

Ik heb wel een mega standaard configuratie, dus hopelijk scheelt dat nog wat.
-Standaard wit en zwart interieur
-Standaard velgen
-geen trekhaak en zelfrijzende AP
#fingerscrossed

Hoe groot achten jullie de kans dat mijn auto voor 31-12 op kenteken staat?

Voor de oplettende kijker van mijn handtekening. De Kia e-Niro schuif ik door naar een collega van me. Die wilde heel graag de Kia hebben en zou anders 16 maanden moeten wachten. Ik wilde eigelijk wel graag de tesla vanwege de technische snufjes, sneller laden, etc. Dus dan is dit een prima oplossing zo.

[ Voor 16% gewijzigd door GAEvakYD op 26-08-2019 20:46 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
16 maanden wachten voor een Kia?! Pffft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
mooste schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:23:
16 maanden wachten voor een Kia?! Pffft
Yup bizar he. Helaas is de Model 3 standard range bij ons niet mogelijk om te bestellen en is de long range voor veel buiten hun leasebudget. De Kia zit al snel 250 euro leasebedrag per maand lager.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Waarom mag je de SR+ niet bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mooste
Nou de SFL Conductor wordt nu gelost. Ben benieuwd wanneer de eerste SMSjes eruit gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
mooste schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:50:
Waarom mag je de SR+ niet bestellen?
Ze vinden dat die te weinig range heeft. Ik heb er geen last van gelukkig omdat budget genoeg heb voor de LR, maar wel jammer voor veel collega's. Nu maar hopen dat mijne voor 31-12 op kenteken gaat staan.

[ Voor 9% gewijzigd door GAEvakYD op 26-08-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
De Niro en de SR+ hebben toch dezelfde EPA range? :P

239 mijl ofwel zo'n 385km aan EPA range en die klopt meestal aardig.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
GAEvakYD schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:05:
[...]

Ze vinden dat die te weinig range heeft. Ik heb er geen last van gelukkig omdat budget genoeg heb voor de LR, maar wel jammer voor veel collega's. Nu maar hopen dat mijne voor 31-12 op kenteken gaat staan.
Dat gaat zeker goed komen!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CME86
  • Laatst online: 14-09 19:27
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:00:
[...]

Wow! Zo'n snelle levering heb ik nog niet gezien. Gaaf! Heerlijk die voorpret! Ik vreesde vandaag het 3e afzeg telefoontje van Tesla maar ik heb niks van ze gehoord. Morgen haal ik mijn model 3 op in Tilburg. Ik heb 'm 17 juli besteld. Op 16 augustus kreeg ik mijn kenteken. De oorspronkelijke leverdag was de 21e.
Ook hier geen 4de afmelding vandaag. Zou ik er dan echt in rijden morgen....

12/7 besteld
12/8 oorspronkelijke leverdag
ZT-xxx-T kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 09-09 12:02
mvdklip schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:11:
De Niro en de SR+ hebben toch dezelfde EPA range? :P

239 mijl ofwel zo'n 385km aan EPA range en die klopt meestal aardig.
De e-niro heeft een WLTP van 455 km en de model 3 SR+ is 409 km. Klein verschil, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
GAEvakYD schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:49:
[...]

Yup bizar he. Helaas is de Model 3 standard range bij ons niet mogelijk om te bestellen en is de long range voor veel buiten hun leasebudget. De Kia zit al snel 250 euro leasebedrag per maand lager.
Dat is best gek. Zat voor de Kia op 770e en nu voor de long range RWD op 830e. Kia was wel 4 jaar, Tesla is 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
En ik heb hem begin juli al besteld (voorraad auto) en wacht er nog steeds op :')

Al heb ik hem via een LM besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
PdeBie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

En ik heb hem begin juli al besteld (voorraad auto) en wacht er nog steeds op :')

Al heb ik hem via een LM besteld.
Voordeel van een voorraad bestellen. Vervolgens overgezey naar LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
MoonRaven schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

De e-niro heeft een WLTP van 455 km en de model 3 SR+ is 409 km. Klein verschil, maar goed.
Ja, waarschijnlijk is die regel door een wagenparkbeheerder bepaald zonder te kijken naar de echte prestaties (wat natuurlijk op een gegeven moment ook niet meer te doen is). Ergens zal er bij dat bedrijf wel een keer zijn gezegd dat de WLTP meer dan bijvoorbeeld 450 moet zijn. De SR+ voldoet daar niet aan, dus mag niet geleased worden.

Dat de Niro en Kona vormgegeven zijn als een blokkendoos op wielen en daardoor dus veel minder efficient zijn (blijkt ook wel aangezien ze een batterij hebben die ruim 10kwh groter is dan de SR+ en nog steeds slechts vergelijkbare resultaten neerzetten en veel trager zijn ook) maakt in dat kader niet uit.

Iets vergelijkbaars (maar dan vanuit de overheid) gold een paar jaar geleden ook voor de Outlander PHEV. Een batterij erin waarmee hij 35km kon rijden en hij maakte aanspraak op 0%. Dat vervolgens vrijwel iedereen die dat ding had hem nooit aan een stekker hing en lekker 1:10 benzine aan het verstoken was maakte niet uit. Er was een regel gesteld en daar voldeed die specifieke auto toen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

Ja, waarschijnlijk is die regel door een wagenparkbeheerder bepaald zonder te kijken naar de echte prestaties (wat natuurlijk op een gegeven moment ook niet meer te doen is). Ergens zal er bij dat bedrijf wel een keer zijn gezegd dat de WLTP meer dan bijvoorbeeld 450 moet zijn. De SR+ voldoet daar niet aan, dus mag niet geleased worden.

Dat de Niro en Kona vormgegeven zijn als een blokkendoos op wielen en daardoor dus veel minder efficient zijn (blijkt ook wel aangezien ze een batterij hebben die ruim 10kwh groter is dan de SR+ en nog steeds slechts vergelijkbare resultaten neerzetten en veel trager zijn ook) maakt in dat kader niet uit.

Iets vergelijkbaars (maar dan vanuit de overheid) gold een paar jaar geleden ook voor de Outlander PHEV. Een batterij erin waarmee hij 35km kon rijden en hij maakte aanspraak op 0%. Dat vervolgens vrijwel iedereen die dat ding had hem nooit aan een stekker hing en lekker 1:10 benzine aan het verstoken was maakte niet uit. Er was een regel gesteld en daar voldeed die specifieke auto toen aan :)
True. Echter geen kwaad woord over die e-niro. Daarmee ben ik afgelopen weken naar zuid Frankrijk gereden met een heel gezin en alle bagage. Mijn gemiddelde verbruik was 17.2 kWh op 100km bij een snelheid van rond de 120km/u. Best knap voor zo'n vierkante blokkendoos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
mooste schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:03:
Nou de SFL Conductor wordt nu gelost. Ben benieuwd wanneer de eerste SMSjes eruit gaan. :)
Ik ben benieuwd.. 31-7 besteld en levering zou 2-9 moeten zijn volgens voicemail bericht week na bestellen (maar nog geen sms en kenteken of factuur..) binnen 7 dagen betalen lukt dan al niet meer.

We gaan het zien, erg spannend!

Ik hoop dat de SR+ in de winter zonder warmtepomp minstens zo ver kan komen als onze (reeds verkochte) Renault Zoe met 41kWh

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
GAEvakYD schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:21:
[...]

True. Echter geen kwaad woord over die e-niro. Daarmee ben ik afgelopen weken naar zuid Frankrijk gereden met een heel gezin en alle bagage. Mijn gemiddelde verbruik was 17.2 kWh op 100km bij een snelheid van rond de 120km/u. Best knap voor zo'n vierkante blokkendoos. :)
Oh, ik kan ook geen kwaad woord over die auto's zeggen. Ik heb er nog nooit mee gereden en dus ook totaal geen ervaring mee, anders dan dat ze duidelijk minder aerodynamisch zijn vormgegeven dan de Model 3 en een flink grotere batterij hebben. Die twee dingen bij elkaar geeft aan dat de model 3 efficienter met zijn energie om (zou) moeten gaan.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat Kia en Hyundai dit jaar een enorm deel van hun potentiële markt zien verdwijnen aangezien ze niet kunnen leveren en de bijtelling zeer waarschijnlijk naar 8% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 09-09 12:02
MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:03:
[...]

Oh, ik kan ook geen kwaad woord over die auto's zeggen. Ik heb er nog nooit mee gereden en dus ook totaal geen ervaring mee, anders dan dat ze duidelijk minder aerodynamisch zijn vormgegeven dan de Model 3 en een flink grotere batterij hebben. Die twee dingen bij elkaar geeft aan dat de model 3 efficienter met zijn energie om (zou) moeten gaan.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat Kia en Hyundai dit jaar een enorm deel van hun potentiële markt zien verdwijnen aangezien ze niet kunnen leveren en de bijtelling zeer waarschijnlijk naar 8% gaat.
Sterker nog, volgens mijn lease maatschappij leveren ze geen auto's meer hier die nu gemaakt worden EN dit jaar geleverd zouden worden. Dit verschuift allemaal naar volgend jaar voor de CO2 normen, Hyundai heeft er totaal geen boodschap aan dat de bijtelling verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
MoonRaven schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:50:
[...]
Hyundai heeft er totaal geen boodschap aan dat de bijtelling verandert.
Ik denk dat datzelfde voor Tesla geldt. Toevallig zit Tesla in de gunstige positie dat ze wel nu kunnen leveren, maar dat heeft niets met die bijtelling te maken (uiteraard ook niet met die CO2 normen). In het geval van Tesla is er alleen het doel om het aantal auto's te leveren wat Musk ooit heeft genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

besteld 1-08 en levertijd week 38 doorgekregen
zwart/zwart/awd/lr/18 inch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 072-PC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Nog 4,5 uur!!
Ik ben benieuwd hoe het gaat in Tilburg 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CME86
  • Laatst online: 14-09 19:27
Ben pas om 17 uur aan de beurt. Eerst werken :O

[ Voor 4% gewijzigd door CME86 op 27-08-2019 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongekend....

Op 4-4-2019 heb ik mijn zwarte SRP besteld met LM. Op 27-06 zou deze klaar staan en was ik op vakantie ik diende de auto uiterlijk 4-7-2019 af te halen maar had daar pas 5-7-2019 de tijd voor daar ik in Italië zat. Geen enkel medeleven vanuit Tesla en de auto is aan een ander vergeven. Inmiddels is het vandaag precies 2 maanden later en is er nog geen auto. Telefonische beloftes van Tesla dat ik een soort van priority status zou krijgen en levering rond 20 augustus werd verschoven naar begin september en klap p de vuurpijl moest ik gister zelf weer bellen om te horen dat levering eind september zal gaan worden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en de beloftes van Tesla blijken niets waard. Er wordt geen enkel medeleven getoond en meedenken over een oplossing is te veel gevraagd, daar je alles zelf aan moet dragen. WIl je nog overgaan tot aanschaf van een tesla voor de 8% bijtelling regeling van kracht wordt dan wens ik een ieder veel succes. En ik hoop voor de andere Tesla rijders dat het wachten soepeler gaat. Ik koop enkel nog maar uit voorrad in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Is er iemand die rond 31-7 een eigen config heeft besteld (en toen al een RN had, dus geen leasemaatschappij) plus een RN heeft en al zijn leverdatum via SMS weet met of zonder kenteken en eindfactuur?

2-9 zou ik hem mogen verwachten, misschien nog even proberen te bellen.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorisBoef
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:37:
Ongekend....

Op 4-4-2019 heb ik mijn zwarte SRP besteld met LM. Op 27-06 zou deze klaar staan en was ik op vakantie ik diende de auto uiterlijk 4-7-2019 af te halen maar had daar pas 5-7-2019 de tijd voor daar ik in Italië zat. Geen enkel medeleven vanuit Tesla en de auto is aan een ander vergeven. Inmiddels is het vandaag precies 2 maanden later en is er nog geen auto. Telefonische beloftes van Tesla dat ik een soort van priority status zou krijgen en levering rond 20 augustus werd verschoven naar begin september en klap p de vuurpijl moest ik gister zelf weer bellen om te horen dat levering eind september zal gaan worden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en de beloftes van Tesla blijken niets waard. Er wordt geen enkel medeleven getoond en meedenken over een oplossing is te veel gevraagd, daar je alles zelf aan moet dragen. WIl je nog overgaan tot aanschaf van een tesla voor de 8% bijtelling regeling van kracht wordt dan wens ik een ieder veel succes. En ik hoop voor de andere Tesla rijders dat het wachten soepeler gaat. Ik koop enkel nog maar uit voorrad in de toekomst.
Ik heb bijna hetzelfde.. in maart al besteld.. en ik heb hem nog steeds niet.. en ook geen idee wanneer hij dan komt..
Pagina: 1 ... 32 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.