Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfvpelt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:37:
Ongekend....

Op 4-4-2019 heb ik mijn zwarte SRP besteld met LM. Op 27-06 zou deze klaar staan en was ik op vakantie ik diende de auto uiterlijk 4-7-2019 af te halen maar had daar pas 5-7-2019 de tijd voor daar ik in Italië zat
Wow, mocht de auto ook niet door iemand anders afgehaald worden? Tijdens m'n verwachte levertijd ben ik ook in buitenland.

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelnam
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik heb weer een vin. Gisteravond nog niets zojuist zag ik er een in de source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:10
Hoelang duurde het de vorige keer voordat er SMS berichten werden verstuurd (moment vanaf aankomst boot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Ashy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:20:
Hoelang duurde het de vorige keer voordat er SMS berichten werden verstuurd (moment vanaf aankomst boot)?
Daar zat 15 uur tussen :)

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 21:45
Ik neem aan alleen naar RN's waar ook een VIN aan hing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
BorisBoef schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Ik neem aan alleen naar RN's waar ook een VIN aan hing?
In principe wel, maar je weet het nooit. Misschien wordt er een auto aan je bestelling gekoppeld die toevallig nu ook direct van de boot af komt.

Toch zou ik er niet op rekenen :)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 14-09 21:10
Cool. Volgens mij zouden deze dan elk moment verstuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Die 15 uur zijn al voorbij... :(

Maar ben benieuwd of ik vandaag ook een SMS krijg. De levering zou 11/9 zijn. Maar je weet het nooit...

[ Voor 51% gewijzigd door mooste op 27-08-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Bij staat er in mijn Tesla account nog steeds:

Credit Application Pending
Your credit application has been received.
We will contact you with details
on your credit decision and terms.

Dit betreft financial lease en bij Findio bevestigen ze dat alles akkoord is en naar Tesla is doorgestuurd, maar daar lijkt het nu een beetje vast te zitten.
Hebben jullie daar ook eerder ervaringen mee gehad? Hoe lang duurt het voordat deze status veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
15-8 sms gehad met levermoment (morgen) en met ‘ja’ beantwoord. Wordt dit nog door Tesla bevestigd of volgt er verder geen communicatie meer? Dacht te lezen dat sommigen een bevestiging gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
Niek_ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:45:
15-8 sms gehad met levermoment (morgen) en met ‘ja’ beantwoord. Wordt dit nog door Tesla bevestigd of volgt er verder geen communicatie meer? Dacht te lezen dat sommigen een bevestiging gehad hebben?
Gewoon gaan, de auto staat er toch al lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Niek_ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:45:
Ga langs een SeC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 10:31

JM3

Ook mijn levering (volgens mail tussen 1 en 8 sept) heeft in de account staan: drafting contract.
Dit zou naar LM moeten gaan.
Ik heb nog geen sms gehad voor aflevering dus vraag me af of alles goed gaat komen.

Vraag: hoeveel dagen van tevoren krijg je de sms ongeveer?

Bellen naar Tesla heeft geen nut op dit moment, zij zeggen dat alles goed gaat met VIN en RN, maar vraag me toch af hoe dit met contractmelding in account zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinn94
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-02 13:25
Op 30/07 is mijn SR+ zwart zwart besteld door LM. Diezelfde dag nog welkomstmail gehad + RN. Echter, nooit een mailtje gehad voor het aanmaken met een tesla account. Voor de zekerheid contact gehad met Tesla, zij zeggen dat alles goed lijkt te gaan en dat ik een account naderhand kan maken. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
JM3 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:14:
Ook mijn levering (volgens mail tussen 1 en 8 sept) heeft in de account staan: drafting contract.
Ik heb nog geen sms gehad voor aflevering dus vraag me af of alles goed gaat komen.

Bellen naar Tesla heeft geen nut op dit moment, zij zeggen dat alles goed gaat met VIN en RN, maar vraag me toch af hoe dit met contractmelding in account zit..
Reken er maar op dat het een week later wordt. Mijn verwachting was 26 aug - 1 sept. En ik heb nog helemaal niks gehoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
JM3 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:14:

Dat van contract opstellen is een standaard melding. Is ook de enige Engelse melding geloof ik. Ik negeer het.

De boot is gisteren pas aangekomen en volgens mij heeft niemand nog een SMS gehad betreft levering van deze lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 08:43
MasterMaceMichu schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:54:
@Ravian18 : Doen zij dan ook de inspectie op lak ed voor je? Want wat gaat Tesla zeggen als je daar pas later mee komt?
Hier heb ik inderdaad ook expliciet om gevraagd. Ze gaven aan dat ze hier inderdaad naar kijken en bij grote fouten dit meteen doorgeven aan Tesla. Zodra de auto gebracht wordt loop ik deze met de Athlon medewerker langs om te checken of hij dezelfde eventuele gebreken heeft geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ravian18 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Hier heb ik inderdaad ook expliciet om gevraagd. Ze gaven aan dat ze hier inderdaad naar kijken en bij grote fouten dit meteen doorgeven aan Tesla. Zodra de auto gebracht wordt loop ik deze met de Athlon medewerker langs om te checken of hij dezelfde eventuele gebreken heeft geconstateerd.
Hou er rekening mee dat die 'Athlon medewerker' gewoon een pensionado of een student is die auto's heen en weer rijdt. Zelf echt goed kritisch zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
kelvinn94 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:19:
Op 30/07 is mijn SR+ zwart zwart besteld door LM. Diezelfde dag nog welkomstmail gehad + RN. Echter, nooit een mailtje gehad voor het aanmaken met een tesla account. Voor de zekerheid contact gehad met Tesla, zij zeggen dat alles goed lijkt te gaan en dat ik een account naderhand kan maken. Iemand ervaring mee?
Had ik ook. Ik kreeg een SMS dat ik een welkomstmail had moeten hebben voor een Tesla account. Echter nooit ontvangen. Afgelopen vrijdag opgehaald, daar nog weer gevraagd naar het account. Nee, dat kan wel 1 dag duren voordat je wat ziet. Uiteindelijk gisteren via de chat er achter gekomen dat er een typefout was gemaakt in het mail adres.. Dat aan laten passen, nu is alles pas goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinn94
Oh oke duidelijk verhaal, thanks! Dan wacht ik het gewoon af. Ik begreep inderdaad al dat er bij mij ook een typefout is gemaakt in het email adres. Met het verzoek of ik dit dan via de LM wil veranderen. Echter, in overleg met de LM besloten om het voor nu maar zo te laten en het na de levering recht te zetten. Omdat de LM bang is dat ze het anders niet begrijpen / verkeerd oppakken waardoor de levering onderaan de stapel kan belanden.
MADG0BLIN schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

Had ik ook. Ik kreeg een SMS dat ik een welkomstmail had moeten hebben voor een Tesla account. Echter nooit ontvangen. Afgelopen vrijdag opgehaald, daar nog weer gevraagd naar het account. Nee, dat kan wel 1 dag duren voordat je wat ziet. Uiteindelijk gisteren via de chat er achter gekomen dat er een typefout was gemaakt in het mail adres.. Dat aan laten passen, nu is alles pas goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
@Verwijderd @BorisBoef , vervelend zeg. Kun je niet afbestellen en een voorraadmodel nemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Taigu op 27-08-2019 10:44 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
Taigu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:44:
@Verwijderd @BorisBoef , vervelend zeg. Kun je niet afbestellen en een voorraadmodel nemen?
In maart had de LR AWD M3 de allerlaagste prijs ooit (vanaf 55.800,-) ik ben bang dat ik dat dan kwijt ben..
Maar het is misschien ook wel de reden dat ik hem niet krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 08:43
MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

Hou er rekening mee dat die 'Athlon medewerker' gewoon een pensionado of een student is die auto's heen en weer rijdt. Zelf echt goed kritisch zijn dus.
Dat vraag ik mij af, die gast van Athlon gaf namelijk expliciet aan dat ze mensen hebben met kennis van de Tesla. Ik zou zelfs wat uitleg krijgen van ze bij uitlevering hier aan huis. Maar uiteraard, ik ga er nogmaals kritisch naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Nog geen SMSjes of VINs vandaag?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
Nog niets hier :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azzal
  • Laatst online: 01-06-2023
Hier ook niet. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 11:54
MADG0BLIN schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

kelvinn94 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:42:
Oh oke duidelijk verhaal, thanks! Dan wacht ik het gewoon af. Ik begreep inderdaad al dat er bij mij ook een typefout is gemaakt in het email adres. Met het verzoek of ik dit dan via de LM wil veranderen. Echter, in overleg met de LM besloten om het voor nu maar zo te laten en het na de levering recht te zetten. Omdat de LM bang is dat ze het anders niet begrijpen / verkeerd oppakken waardoor de levering onderaan de stapel kan belanden.

[...]
Bij mij is er ook een fout in het email-adres gemaakt, begreep ik van 'mijn' sales advisor. Die ging wel regelen dat het aangepast zou worden. Duurt inmiddels ook al een week, ik hoop wel dat dat geen impact op de levering heeft. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Hopelijk gaan de SMSjes snel eruit... en dat ze daarna weer met de VINs beginnen!!! I NEEEED A VIN!

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mooste
Haha, ik heb een vermoeden dat de batch in de avond wordt gedraaid. :)

Ik heb geen geduld meer. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JM3
  • Laatst online: 10-09 10:31

JM3

Haha ZO herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Zojuist mijn Tesla-account gekregen en een RN gekregen. Nu zie ik dat er in de overeenkomst wordt gesproken van een "voorkeur levering" met datum, is dat de veelbesproken leverrestrictie? Zo ja, dan ga ik daar nog wat aan doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Ik heb zo het gevoel dat ze nu wat voorzichtiger (later) de VIN koppelen dan eerst. Ik volg het nu ongeveer een maand. Of er komen minder autos deze kant op of ze hebben wat aanpassingen doorgevoerd

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
Nexz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:27:
Zojuist mijn Tesla-account gekregen en een RN gekregen. Nu zie ik dat er in de overeenkomst wordt gesproken van een "voorkeur levering" met datum, is dat de veelbesproken leverrestrictie? Zo ja, dan ga ik daar nog wat aan doen O-)
Ja.. ik zou zorgen dat die eraf gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Dat is waar bij mij alles op fout is gegaan. Dus ik zou dit inderdaad eraf halen wanneer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azzal
Contactpersoon van de LM was net op kantoor even aan z'n staart getrokken kijken of hij al wat wist.

Ter informatie:
9/07 besteld en betaald door LM, direct Account RN alles.
sinds begin augustus een VIN

LR Performance, blue, 19', black.

Hij gaf aan dat de LM gisteren te horen heeft gekregen 5 sep als inschatting. Hangt van transport af. Maar hij zei ook dat ik de smsjes etc krijg.

Afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 15:09
bakafish schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

Gewoon gaan, de auto staat er toch al lijkt me.
Snap je reactie, maar ben even benieuwd naar ervaringen. Wordt het überhaupt nog bevestigd of hoor je niks en kan je gewoon gaan.
Die zit op een uurtje rijden enkele reis, geen tijd voor. Daarnaast echt even op zoek naar de ‘normale’ werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
De normale werkwijze bestaat niet helaas. Je kan bellen maar dan sta je lang in de wacht helaas. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderjan
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 13:59
Brainwaste schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:16:

Dit betreft financial lease en bij Findio bevestigen ze dat alles akkoord is en naar Tesla is doorgestuurd, maar daar lijkt het nu een beetje vast te zitten.
Hebben jullie daar ook eerder ervaringen mee gehad? Hoe lang duurt het voordat deze status veranderd?
Bij mij hetzelfde. Je staat in de wachtrij. Na 6 dagen ben ik gaan bellen. Ruim een uur in de wacht gestaan, maar daarna heeft een vriendelijke Tesla medewerker het direct doorgezet. Ik ontving direct een mail ter bevestiging.

E91 | Model 3 LR/wit/zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Waar vind je die 'overeenkomst' dan in je Tesla-account? Bij mij nergens te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:50
flrs schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Waar vind je die 'overeenkomst' dan in je Tesla-account? Bij mij nergens te vinden..
Bij mij ook niet. Zal wel met de LM te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
@flrs en @eiramar, in mijn account kan in mijn Model 3 "beheren" en vervolgens staan er rechtsonderaan de pagina documenten die ik in kan zien. De bestelovereenkomst en een 'beleid ten aanzien van grijze markten' o.i.d. (wat overigens niet van toepassing is op NL, maar soit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
spiderjan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Bij mij hetzelfde. Je staat in de wachtrij. Na 6 dagen ben ik gaan bellen. Ruim een uur in de wacht gestaan, maar daarna heeft een vriendelijke Tesla medewerker het direct doorgezet. Ik ontving direct een mail ter bevestiging.
Mooi, morgen is deze status bij mij ook een week. Dat leek mij ook wel een goed moment om eens even een tijdje in de wacht te gaan hangen bij Tesla. Opzich ben ik geduldig genoeg, als er dit jaar maar geleverd wordt.
Maar bij deze status gaat een VIN er sowieso niet in zitten denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Brainwaste op 27-08-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01
Hier 19/8 besteld via LM, 20/8 Tesla account gekregen, 27/8 VIN toegewezen gaat rapper dan ik vooraf dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
Infinion schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:43:
Hier 19/8 besteld via LM, 20/8 Tesla account gekregen, 27/8 VIN toegewezen gaat rapper dan ik vooraf dacht :)
Welke uitvoering had je besteld? dat is wel erg rap..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ongekend!! Zou vandaag de Tesla om 11.30 ophalen. Vanmorgen om 9.30 nog even gekeken jn mijn account om het adres op te zoeken. Niks bijzonders. Kom vervolgens aan in Tilburg en ben vervolgens aan de beurt. De persoon in kwestie kon mijn naam niet vinden. Check wat er is gebeurd :

Om 10:15 is mijn afspraak verplaatst naar maandag 2 september. Lees dit even goed. Eén afspraak is zonder communicatie verplaatst, 1.5 uur van te voren. En vervolgens doen alsof dit normaal is? Gast, m3nsne nemen vrij, regelen van alles, hoe kan je dit dan zo laten verlopen. Echt ongekend, hoe krijg je dit voor elkaar. De afzegging is door Amsterdam niet goed door gegeven.

Terwijl dit proces toch super simpel is. Als de dag begint , controleer je de voorraad auto's en de mensen die de auto's komen ophalen. Als ze dit hadden uitgevoerd, hadden ze mij natuurlijk gebeld. Nog niet goed maar dan was er niet een dag gegooid. Wat moet je nog meer zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Seacara schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

Welke uitvoering had je besteld? dat is wel erg rap..
Dat valt wel mee hoor, over het algemeen gaat dit deel van het proces best snel. Daarna begint het (lange(re)) wachten op het 'aflever SMS / Mail / Proces'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
maar zo te lezen ook al een VIN toegewezen, meestal duurt dat proces juist wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Seacara schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:52:
maar zo te lezen ook al een VIN toegewezen, meestal duurt dat proces juist wat langer.
Ok, in mijn geval was dit ook binnen een week gebeurd. (maar later wel een nieuwe gekregen trouwens)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbierusa
  • Laatst online: 25-01-2023
Wackmack schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:50:
Ongekend!! Zou vandaag de Tesla om 11.30 ophalen. Vanmorgen om 9.30 nog even gekeken jn mijn account om het adres op te zoeken. Niks bijzonders. Kom vervolgens aan in Tilburg en ben vervolgens aan de beurt. De persoon in kwestie kon mijn naam niet vinden. Check wat er is gebeurd :

Om 10:15 is mijn afspraak verplaatst naar maandag 2 september. Lees dit even goed. Eén afspraak is zonder communicatie verplaatst, 1.5 uur van te voren. En vervolgens doen alsof dit normaal is? Gast, m3nsne nemen vrij, regelen van alles, hoe kan je dit dan zo laten verlopen. Echt ongekend, hoe krijg je dit voor elkaar. De afzegging is door Amsterdam niet goed door gegeven.

Terwijl dit proces toch super simpel is. Als de dag begint , controleer je de voorraad auto's en de mensen die de auto's komen ophalen. Als ze dit hadden uitgevoerd, hadden ze mij natuurlijk gebeld. Nog niet goed maar dan was er niet een dag gegooid. Wat moet je nog meer zeggen?
Dat is wel echt onacceptabel. Ik denk dat je op dat moment best mag verwachten dat ze de auto thuis of op werk komen afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
Ik heb zelf wat tegenstrijdige berichten, Volgens Tesla zit er bij de levering geen restrictie (gisteren nog geïnformeerd via chat). maar LM geeft aan restrictie 12-11 ivm huidige auto.

Maar tevens nog geen VIN toegewezen. en volgens de chat zou dat elk moment toegekend worden vanuit tesla zodra die gefabriceerd is in de us.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Net kenteken opgevraagd via SMS en een antwoord gekregen: G-4XX-BX (Alleen 2 cijfers weggelaten)

[ Voor 25% gewijzigd door Cyw00d op 27-08-2019 13:07 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:58
Seacara schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:57:
Ik heb zelf wat tegenstrijdige berichten, Volgens Tesla zit er bij de levering geen restrictie (gisteren nog geïnformeerd via chat). maar LM geeft aan restrictie 12-11 ivm huidige auto.
Grappig, net de vraag gesteld of er (nog) een restrictie zit op mijn bestelling via chat (heb hem namelijk recent laten wijzigen) en die gaf aan dat niet te kunnen checken/zien.

Ze verwezen me door naar DeliveryNL@tesla.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
CVar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Grappig, net de vraag gesteld of er (nog) een restrictie zit op mijn bestelling via chat (heb hem namelijk recent laten wijzigen) en die gaf aan dat niet te kunnen checken/zien.

Ze verwezen me door naar DeliveryNL@tesla.com.
hmm, mij vertelde ze de datum die ook in het welkomst mailtje stond. die had ik niet genoemd in de chat.
rustig afwachten, wellicht komt die wel eerder maar levert de LM die pas later uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Cyw00d schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:07:
Net kenteken opgevraagd via SMS en een antwoord gekregen: G-4XX-BX (Alleen 2 cijfers weggelaten)
Welk nummer SMS je dan? Of had je al een ophaal SMS gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
mooste schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

Welk nummer SMS je dan? Of had je al een ophaal SMS gekregen?
Ik kreeg een ophaal SMS en daar heb ik op geantwoord.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
Brainwaste schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:16:

Heb ik ook, volgens medewerker via chat staat alles goed bij Tesla maar ze had alsnog iemand van delivery gevraagd het te controleren. Daarnaast heb ik een VIN. Hopelijk belemmert het de levering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Zerotorescue schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

Heb ik ook, volgens medewerker via chat staat alles goed bij Tesla maar ze had alsnog iemand van delivery gevraagd het te controleren. Daarnaast heb ik een VIN. Hopelijk belemmert het de levering niet.
Grappig, gisteren heb ik ook iemand via de chat gesproken en die vertelde mij dat chat alleen voor technische en/of gebruiksvragen is. En dat er geen zaken ten aanzien van het lever-proces besproken kunnen worden.
Maar ik heb dan ook nog geen VIN,
Morgen maar eens even een tijdje in de telefonische wachtrij hangen om dit op te helderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971

Zo iets vreemds hoorde ik ook van familie. Emails sturen waarin een reactie gevraagd word binnen 1,5 uur omdat men anders de auto doorschuift naar een latere datum. Terwijl de telefoonnummers in een account staan....even bellen is dan kennelijk te veel gevraagd.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
wouter1971 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:27:
[...]

Zo iets vreemds hoorde ik ook van familie. Emails sturen waarin een reactie gevraagd word binnen 1,5 uur omdat men anders de auto doorschuift naar een latere datum. Terwijl de telefoonnummers in een account staan....even bellen is dan kennelijk te veel gevraagd.
Een standaard mailtje sturen naar 50 man gaat sneller dan 50 man bellen, zeker als het ook allemaal verwerkt moet worden.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
Cyw00d schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Een standaard mailtje sturen naar 50 man gaat sneller dan 50 man bellen, zeker als het ook allemaal verwerkt moet worden.
Nee was het maar een standaard mailtje.....dit was juist gericht persoonlijk i.v.m. eerdere afzeggingen.
Die man is naderhand ook diep door het stof gegaan, want het was twee keer zo gebeurd dat ze toevallig de mail las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
wouter1971 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Nee was het maar een standaard mailtje.....dit was juist gericht persoonlijk i.v.m. eerdere afzeggingen.
Die man is naderhand ook diep door het stof gegaan, want het was twee keer zo gebeurd dat ze toevallig de mail las.
Ah okay

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
lees op teslamotorsclub dat er nu performance VIN's verdeeld worden/zijn

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Nexz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:30:
@flrs en @eiramar, in mijn account kan in mijn Model 3 "beheren" en vervolgens staan er rechtsonderaan de pagina documenten die ik in kan zien. De bestelovereenkomst en een 'beleid ten aanzien van grijze markten' o.i.d. (wat overigens niet van toepassing is op NL, maar soit).
Thx! Maar staat er bij mij idd niet. Enkel links naar model- en laadinformatie (en idd dat geneuzel over grijze markten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter1971
ElonDusk schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:33:
lees op teslamotorsclub dat er nu performance VIN's verdeeld worden/zijn
Leuk, maar ze kunnen beter smsjes gaan uitdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:10
Ik zie overal op internet ( elke dag meer ) sites waarbij je accessoires kunt kopen voor je Tesla.
Veelal Chinese rommel en plastik fantastic maar er zitten af en toe leuke dingen tussen.
De Model 3 wordt daarin steeds populairder.

Ik heb al wat bedrijven gevonden die de volgende zaken willen doen:

Spoiler ( voor de SR en LR )
Chrome Delete
Tinten Ramen
Velgen Poedercoaten

Heeft er iemand al iets laten doen en daarmee iets/iemand kan aanbevelen voor een van de zaken hierboven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azzal
wouter1971 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:38:
[...]

Leuk, maar ze kunnen beter smsjes gaan uitdelen :)
amen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Kemalism schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:39:
Ik zie overal op internet ( elke dag meer ) sites waarbij je accessoires kunt kopen voor je Tesla.
Veelal Chinese rommel en plastik fantastic maar er zitten af en toe leuke dingen tussen.
De Model 3 wordt daarin steeds populairder.

Ik heb al wat bedrijven gevonden die de volgende zaken willen doen:

Spoiler ( voor de SR en LR )
Chrome Delete
Tinten Ramen
Velgen Poedercoaten

Heeft er iemand al iets laten doen en daarmee iets/iemand kan aanbevelen voor een van de zaken hierboven ?
Dan moet je ff speuren in het andere Tesla topic, deze is alleen voor leveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinn94
Enige manier om te achterhalen wat je VIN nummer is als je geen tesla account hebt? Of is het gewoon rustig afwachten (wat overigens iedereen helaas moet doen) :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Geen RN = Geen VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 16:38
03/08 besteld met leververwachting augustus
05/08 credit nota / alles ok met financial LM / email verwachte leverdatum 25 aug - 1 september
27/08 gechat met Tesla, nu NL dame (gisteren kreeg ik Engelse die alleen technische vragen wou beantwoorden): levering van mijn VIN pas 25 sep verwacht

AAAAAAAARGH :( :( :( :?

Grey all black LR AWD no options

[ Voor 16% gewijzigd door rover12345 op 27-08-2019 14:13 . Reden: Details toegevoegd 5 aug ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Pffft. Lekkere actie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoannaDark
  • Laatst online: 08-02-2022
VIN staat op de factuur. En er staan berichten ergens in dit topic hoe je het kan zien in de broncode van je Tesla account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
rover12345 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:00:
06/08 credit nota / alles ok met financial LM
27/08 gechat met Tesla, nu NL dame (gisteren kreeg ik Engelse die alleen technische vragen wou beantwoorden): levering van mijn VIN pas 25 sep verwacht

Ik heb dus precies dezelfde bestelling staan. En zit dus met hetzelfde probleem. Hoe heb jij gechat met Tesla? Via mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
Via website > support pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 18:54
Tesla Model 3, AWD LR, Midnight Silver, Aero 18", Trekhaak

23-08: Besteld bij leasemaatschappij
27-08: RN nummer via mail met orderbevestiging ontvangen en verzoek aanbetaling €2000

Aanbetaling wordt morgen gedaan door de LM.

Wat is nu de volgende stap die ik kan verwachten? VIN nummer? Krijg ik automatisch een Tesla account? Of moet je die aanmaken op de site?

[ Voor 9% gewijzigd door Bosma op 27-08-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
Bosma schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:13:
Wat is nu de volgende stap die ik kan verwachten? VIN nummer? Krijg ik automatisch een Tesla account? Of moet je die aanmaken op de site?
Krijg je automatisch, ik 2 dagen na bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 15:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Helaas niet ongekend, je bent in elk geval de tweede hier op Tweakers.. bwernsen in "Het grote Tesla topic"

Had toch gedacht dat ze dit proces inmiddels beter op poten hadden. Dat het in maart/april zo belabberd ging was zogenaamd te wijten aan de allereerste mega-batch, maar nu..
Dus ook niks als compensatie voor een verloren dag en het langer moeten doorrijden met je oude wagen?

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-08-2019 14:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tjebbeke
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08 14:29
Hier is de SMS net binnen gekomen :)

SR+, Wit, Zwart, Aero

06/08/2019 - Besteld
08/08/2019 - VIN
08/08/2019 - Mail met verwachte leverdatum: 27 augustus 2019 - 3 september 2019
15-20/08/2019 - VIN weg + dag later nieuwe VIN
06/09/2019 - Ophalen in Hasselt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Oh spannend, hopelijk komt hier de SMS ook snel binnen. :)

Hasselt? Hmm België zal wel iets eerder de SMSjes krijgen denk ik?

[ Voor 37% gewijzigd door mooste op 27-08-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjebbeke schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:28:
Hier is de SMS net binnen gekomen :)

SR+, Wit, Zwart, Aero

06/08/2019 - Besteld
08/08/2019 - VIN
08/08/2019 - Mail met verwachte leverdatum: 27 augustus 2019 - 3 september 2019
15-20/08/2019 - VIN weg + dag later nieuwe VIN
06/09/2019 - Ophalen in Hasselt
Zo dat is een mooie tijdlijn! _/-\o_ Van harte oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

Helaas niet ongekend, je bent in elk geval de tweede hier op Tweakers.. bwernsen in "Het grote Tesla topic"

Had toch gedacht dat ze dit proces inmiddels beter op poten hadden. Dat het in maart/april zo belabberd ging was zogenaamd te wijten aan de allereerste mega-batch, maar nu..
Dus ook niks als compensatie voor een verloren dag en het langer moeten doorrijden met je oude wagen?
Oef, niet best. Volgens de medewerker was geen probleem voor de lease maatschappij. Wat natuurlijk niet klopt. Zij schakelen een extern bedrijf hiervoor in. Het kost mij een vrije dag en 100e. Duur geintje en natuurlijk geen excuses, daar zijn ze veels te druk voor.

Even slikken en volgende week hopelijk de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
rover12345 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:00:
05/08 credit nota / alles ok met financial LM / email verwachte leverdatum 25 aug - 1 september

Bij mij precies hetzelfde dus nog even geduld hebben ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Cyw00d schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:07:
***EDIT***

Is al beantwoord..

Iemand rond 31-7 besteld en al een SMS?

[ Voor 27% gewijzigd door Stef87 op 27-08-2019 15:36 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelvinn94
31-7 besteld via LM, zojuist te horen gekregen dat een VIN is gekoppeld met als verwachte leverdatum: 'omtrent 19 september' LR+ zwart zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
kelvinn94 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:31:
31-7 besteld via LM, zojuist te horen gekregen dat een VIN is gekoppeld met als verwachte leverdatum: 'omtrent 19 september' LR+ zwart zwart
Van wie heb je dat gehoord :X Tesla of LM

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebert
  • Laatst online: 03-02 12:03
Bosma schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:13:
Tesla Model 3, AWD LR, Midnight Silver, Aero 18", Trekhaak

23-08: Besteld bij leasemaatschappij
27-08: RN nummer via mail met orderbevestiging ontvangen en verzoek aanbetaling €2000

Aanbetaling wordt morgen gedaan door de LM.

Mag ik vragen bij welke LM jij de M3 hebt besteld? Mijn LM (LeasePlan) heeft hem op 21 aug besteld en heb nog steeds geen bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 18:54
Siebert schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Mag ik vragen bij welke LM jij de M3 hebt besteld? Mijn LM (LeasePlan) heeft hem op 21 aug besteld en heb nog steeds geen bevestiging.
De Lease Maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Siebert schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Ik op 16 juli en nog geen bevestiging of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik ben net begonnen met oriënteren op de Tesla M3 LR (helemaal standaard). Deze auto is nu een standaard auto bij mijn werkgever via Leaseplan.

Ik heb al heel wat van dit topic gelezen, maar ben toch benieuwd of iemand nog specifieke meningen of ervaringen heeft: mijn huidige leasecontract eindigt per 18-12-2019. Ik mag al wel de bestelprocedure in. Als ik nu een M3 zou gaan bestellen, hoe groot is dan het risico dat de M3 pas in 2020 geleverd zal zijn? Ik las bijvoorbeeld dat ze pas erg kort voor de gewenste datum een bestelling plaatsen bij Tesla?

Eerder laten leveren zou nog een optie zijn maar dan moet ik waarschijnlijk voortijdige beëindigingskosten betalen (die het misschien wel waard zijn :)).

bedankt voor elk advies alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelvinn94
Een teslamedewerker via chat. I.v.m. vragen over een verkeerde contactpersoon. Toen gaf ze ook dit als informatie.
ElonDusk schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Van wie heb je dat gehoord :X Tesla of LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Laatst online: 23-05 07:19
CSCExter schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:50:
Ik ben net begonnen met oriënteren op de Tesla M3 LR (helemaal standaard). Deze auto is nu een standaard auto bij mijn werkgever via Leaseplan.

Ik heb al heel wat van dit topic gelezen, maar ben toch benieuwd of iemand nog specifieke meningen of ervaringen heeft: mijn huidige leasecontract eindigt per 18-12-2019. Ik mag al wel de bestelprocedure in. Als ik nu een M3 zou gaan bestellen, hoe groot is dan het risico dat de M3 pas in 2020 geleverd zal zijn? Ik las bijvoorbeeld dat ze pas erg kort voor de gewenste datum een bestelling plaatsen bij Tesla?

Eerder laten leveren zou nog een optie zijn maar dan moet ik waarschijnlijk voortijdige beëindigingskosten betalen (die het misschien wel waard zijn :)).

Op 13 juli een proefrit gemaakt en de man van het SeC gaf toen aan dat de gemiddelde levertijd 8 weken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11

Lastig te zeggen, want niemand heeft ECHT zicht op levertijden. Persoonlijk vind ik het erg krap. Mijn lease zou aflopen op 1/11, maar heb ik afgekocht naar 1/9.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

Met een leverrestrictie van 18-12-2019 is de kans 100% zeker dat je auto in 2020 geleverd gaat worden. Hoewel het koffiedik kijken is voor een datum waarop het 100% zeker is dat je hem wel nog dit jaar hebt zou ik de datum zo veel mogelijk naar nu halen.

Ook als je de restrictie er per vandaag af laat halen hoef je natuurlijk niet per vandaag te betalen (lijkt me). Je zal pas afkoop moeten betalen wanneer je nieuwe auto geleverd wordt. Dus stel, de levertijd van bestelling tot levering is 8 weken, dan heb je ongeveer twee maanden die je af moet kopen als je nu bestelt (zonder restrictie). Als je wacht tot eind oktober is de kans een stuk groter dat het niet meer dit jaar lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
MagicTempest schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:16:
[...]

Met een leverrestrictie van 18-12-2019 is de kans 100% zeker dat je auto in 2020 geleverd gaat worden. Hoewel het koffiedik kijken is voor een datum waarop het 100% zeker is dat je hem wel nog dit jaar hebt zou ik de datum zo veel mogelijk naar nu halen.

Ook als je de restrictie er per vandaag af laat halen hoef je natuurlijk niet per vandaag te betalen (lijkt me). Je zal pas afkoop moeten betalen wanneer je nieuwe auto geleverd wordt. Dus stel, de levertijd van bestelling tot levering is 8 weken, dan heb je ongeveer twee maanden die je af moet kopen als je nu bestelt (zonder restrictie). Als je wacht tot eind oktober is de kans een stuk groter dat het niet meer dit jaar lukt.
Als ik het goed begrijp is het dus zo dat de restrictiedatum alles bepaalt? Als je de auto wil hebben op 1 oktober, gaan ze pas kort voor 1 oktober echt kijken of die auto geleverd kan gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwoutV
  • Laatst online: 02-09-2019
Hier iemand die al enkele weken aangenaam geniet van alle gesprekken.
Dank voor alle info. Nu zelf ook maar eens wat schrijven.

Ik heb zelf een SR+ black/black (zo kaal als het maar kan) besteld.
Doorgegeven aan de LM op 04-07
25-7 kwam de welkom mail van Tesla met de beroemde leverrestrictie :) waar niemand van wist.
Vorige week een SMS
Gister weer een SMS en VIN op de website.
Donderdag ophalen.

Tevens optie voor thuis breng service gekregen van Athlon, niet genomen i.v.m. controle op afwerking.

Zin in de auto. nu nog even op zoek naar een lijst met aliexpress prularia.
Iemand al ervaringen hiermee? Bv sunscreens?

[ Voor 7% gewijzigd door ArwoutV op 27-08-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebert
  • Laatst online: 03-02 12:03
Zahariac schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Ik op 16 juli en nog geen bevestiging of wat dan ook.
Door welke leasemaatschappij heb jij de bestelling laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 08:41

Erik

hehehe

Ze gaan pas op die datum zoeken dus je kunt ervan uitgaan dat je hem dan niet meer in 2019 hebt. Als je nog onder de oude bijtelling wil vallen zou ik dus die beëindigingskosten narekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
CSCExter schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Als ik het goed begrijp is het dus zo dat de restrictiedatum alles bepaalt? Als je de auto wil hebben op 1 oktober, gaan ze pas kort voor 1 oktober echt kijken of die auto geleverd kan gaan worden?
Klopt. Volgens de officiële communicatie gaan ze pas vanaf twee weken voor het aflopen van de restrictie kijken. Volgens officieuze communicatie pas vanaf de datum zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Nog niemand uit NL die hier een sms’je heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Nope nog niets, verwacht/ hoop eigenlijk bij deze ronde te zitten. Vorige keer kreeg ook ineens een groep van 10 man binnen een uur ofzo due sms, dus wellicht vanavond?
Pagina: 1 ... 33 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.