Die slotermijn is wat hierboven gezegd wordt een keuze. En keuze waar je vantevoren goed over na moet denken. Kan ik dat wel ophoesten?SWK schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:26:
Volgens mij heb je na einde contractperiode niets te kiezen als je de restwaarde 20k niet kan ophoesten.
Je mag het niet verkopen. Stel de auto wordt voor 25k verkocht, dan krijg je de 5k niet retour van je financieerder. Dat is van hun. Want voor te zelfde zou de auto 15k opleveren dan lopen ze een risico van 5k wat ze niet op jou kunnen verhalen.
[...]
Als je die slottermijn niet kunt betalen zal de leasemij eerst bij de entiteit aankloppen en die in gebreke stellen. Als die niet kan ophoesten zullen ze misschien er voorkiezen om uiteindelijk de auto te verkopen. Maar als dat niet genoeg is kloppen ze bij de eigenaar aan een moet je als nog betalen. (of ze vragen faillissement aan).
Maar als die auto 25 k oplevert en er moet nog 20k voldaan worden, gaat die 5k naar de economisch eigenaar (tenzij de leasemij allerlei extra kosten in rekening brengt omdat ze niet direct de slottermijn ontvangen hebben)
Overigens kreeg ik net deze sms:
Goedemorgen, graag vragen wij u om de betaling voor uw Tesla te voltooien. De instructies hiervoor staan op de factuur, die online beschikbaar komt via http://www.tesla.com/teslaaccount. Wij ontvangen graag vandaag een bewijs van betaling per mail op deliverynl@tesla.com onder vermelding van uw RN zodat de levering kan plaatsvinden. Alvast bedankt voor uw reactie, Tesla Delivery
We hebben de betaling zaterdag al gedaan, maar die wordt waarschijnlijk vandaag pas bijgeschreven.
Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ