Ja, ik had ook een oude versie die niet te updaten was. Na een "force update" bij een Tesla service bezoek vindt de auto thuis al 2x een nieuwe versie.Reddiewing schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:08:
Gisteren mijn LR AWD afgeleverd na lang wachten. Vraagje hier, software versie is 31, en de auto vind dat hij up to date is, ondanks goed Wi-Fi signaal. Zijn er anderen die dit ook hebben ?
Dat is niet zo moeilijk. Er zijn mensen die die boten volgen. Iedere keer als er een boot aan Pier 80 in SF ligt wordt er gespeculeerd waar deze heen gaat. Na de RCC Europe is er geen enkele boot meer naar het Panama kanaal vertrokken.
Bron : https://twitter.com/FMossotto/status/1207945348200751104
Dan hebben we nog de Autopride, die pendelde tussen Zeebrugge en Amsterdam, maar die ligt inmiddels bij Portugal.
Met andere woorden : alles wat naar Amsterdam moest staat daar inmiddels op de kade. Wat nog in Zeebrugge staat en naar Nederland moet zal waarschijnlijk naar Tilburg gaan voor uitlevering.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ze lossen 1.000 auto’s per dag. Volgens de medewerkers van de terminal komen er nog een aantal pendelboten
Verwijderd
Themis https://www.localizatodo.com/html5/?sel=MMSI:563220000 ligt nu in Le havre, komt 24-12 aan in Zeebrugge om daar 25-12 weer te vertrekken en 27-12 in alle vroegte bij de Koopman terminal aan te komenTeslalrp schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:54:
Ze lossen 1.000 auto’s per dag. Volgens de medewerkers van de terminal komen er nog een aantal pendelboten
https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=5
https://www.portofamsterd...vaart/aankomst-en-vertrek
Hier hetzelfde, SMS op 20-12 met levering 29-12. Mail van Athlon van de 24e lijkt me niet te kloppen, morgen maar even achteraan bellen..Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:06:
[...]
Gister avond sms gekregen, vannochtend email van athlon dat het 24ste is maar dat klopt dus niet, in mijn account staat 27. Maandag bellen en aandringen dat ik hem zelf wil ophalen.
Wil trouwens sneeuwkettingen en aero wheel caps bestellen bij de Tesla shop.. Iemand een idee of die een beetje snel leveren?
[ Voor 12% gewijzigd door larsdijkema op 22-12-2019 12:49 ]
Model 3 LR AWD Midnight Silver/Black/Aero | Besteld 4-10 | NL Delivery 15-10 | VIN 28-11 | SMS 20-12 | Delivery 29-12 | G-XXX-XD
En nog steeds geen sms/mail of wat dan ook. Bij de LM nog ‘in bestelling’. Gaat het uberhaupt nog gebeuren, het lijkt hier alsof iedereen zo’n beetje wel een datum heeft.
Ik heb de tesla caps en wireless charger besteld en die waren binnen 3 dagen binnenlarsdijkema schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:46:
[...]
Hier hetzelfde, SMS op 20-12 met levering 29-12. Mail van Athlon van de 24e lijkt me niet te kloppen, morgen maar even achteraan bellen..
Wil trouwens sneeuwkettingen en aero wheel caps bestellen bij de Tesla shop.. Iemand een idee of die een beetje snel leveren?
MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F
Bij mij hetzelfde..............Ingmar_K schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:51:
En nog steeds geen sms/mail of wat dan ook. Bij de LM nog ‘in bestelling’. Gaat het uberhaupt nog gebeuren, het lijkt hier alsof iedereen zo’n beetje wel een datum heeft.
Hmmm dan zit mijn auto dus op die boot.. want ik kan hem pas de 30e ophalen.... ik altijd maar denken dat hij op de RCC Europe zatVerwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:05:
[...]
Themis https://www.localizatodo.com/html5/?sel=MMSI:563220000 ligt nu in Le havre, komt 24-12 aan in Zeebrugge om daar 25-12 weer te vertrekken en 27-12 in alle vroegte bij de Koopman terminal aan te komen
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Weet iemand vanaf hoe laat ze leveringen doen morgen? En dus vanaf hoe laat de Shuttle vanaf Sloterdijk rijdt?
Hoe zit het met die boten die eerder tussen Zeebrugge en Amsterdam aan het pendelen waren? Zijn die nogsteeds regulier aan het varen? De mijne stond nog in Zeebrugge op dag van aflevering. Morgen maar ff met mn LM bellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Tatteredhat op 22-12-2019 13:27 ]
Verwijderd
Nog 23 uur en 20 minuten!
Zin in
Lijkt wel alsof ik een kind ben van 6 en straks niet kan slapen haha
Zin in
Lijkt wel alsof ik een kind ben van 6 en straks niet kan slapen haha
Ik ken mijn kenteken al uit mijn hoofd terwijl ik de auto nog niet in bezit heb😇 hoezo vaak tenaamstelling gechecked😜😇
MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F
Kan de eerste keer wel tot enkele weken duren voor je een eerste update automatisch binnen krijgt.Reddiewing schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:08:
Gisteren mijn LR AWD afgeleverd na lang wachten. Vraagje hier, software versie is 31, en de auto vind dat hij up to date is, ondanks goed Wi-Fi signaal. Zijn er anderen die dit ook hebben ?
Bij mij 3 weken, bij mijn collega zelfs 4.
Alternatief is een push bij een service center.
Bij mij duurde dat ook ongeveer 2 weken:Reddiewing schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:08:

Ik zie precies hetzelfde. Alleen overal waar ik klik zijn legen velden en als ik ze invul lijkt ook niets te veranderen. Zo kan ik communicatievoorkeuren aanpassen, maar ik zie niets gebeuren.
ChillPascal schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:34:
[...]
Zou je eens een screenshot kunnen sturen van de 'beheerpagina'?
Onderstaand een afbeelding van mijn interface.
[Afbeelding]
Ik heb inderdaad hetzelfde, maar in een vorige post gaf je aan dat je een leverdatum in de beheerpagina hebt. Waar vind je deze beheerpagina in dit geval?ehlen000 schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:53:
Ik zie precies hetzelfde. Alleen overal waar ik klik zijn legen velden en als ik ze invul lijkt ook niets te veranderen. Zo kan ik communicatievoorkeuren aanpassen, maar ik zie niets gebeuren.
[...]
ah zo, zie zit rechtsonder op de beheerpagina, onder het RN nummer staat nu de VIN, en direct daaronder de leverafspraak.
Screenshot krijg ik niet zomaar gepost hier maar staat dus onder je RN op de beheerpagina, niet op de account pagina:-)
Screenshot krijg ik niet zomaar gepost hier maar staat dus onder je RN op de beheerpagina, niet op de account pagina:-)
ChillPascal schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:55:
[...]
Ik heb inderdaad hetzelfde, maar in een vorige post gaf je aan dat je een leverdatum in de beheerpagina hebt. Waar vind je deze beheerpagina in dit geval?
H-100-BF is een Tesla 3Inferi schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:17:
[...]
Gewoon de leuk 😉 verder heb je helemaal gelijk, dit is de nieuwe VW Golf.
Stond op de verpakking. Zie ze hier in de stad idd ook met nog kortere kabels staan.Inspired schreef op zondag 22 december 2019 @ 08:32:
@Tammestein weet je zeker dat de laadkabel 4m is? Dacht dat hij nog maar 2.5m is tegenwoordig?
Er zijn openbare oplaadplekken waar je dan niet terecht kan. Gelukkig rij ik niet zoveel km’s en heb een LR, dus hoef niet elke dag aan de paal (waar ik met mijn vorige PHEV altijd bezig was met palen zoeken en weer netjes wegrijden als ie vol was)
Ah duidelijk. Bij mij ontbreekt de beheerpagina.ehlen000 schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:59:
ah zo, zie zit rechtsonder op de beheerpagina, onder het RN nummer staat nu de VIN, en direct daaronder de leverafspraak.
[...]
Verwijderd
En bij mij ook.....
Wel deze week nog een mail ontvangen dat ze hem niet meer bezorgen, maar dat hij afgehaald moeten worden. Maar nog nooit een datum.
Bij mij ontbreekt ook de beheerpagina, kan ook niet inloggen in de app. Wel een sms dat de auto op de 29e bezorgd wordt door de LM.ChillPascal schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:21:
[...]
Ah duidelijk. Bij mij ontbreekt de beheerpagina.
Over 23 uur ophalen en nog steeds geen kenteken echt raar!!! maar ik ga gewoon !!! En daar meteen de verzekering bellen
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
Ahhh, dit klinkt als de bekende "zoek het zelf maar uit" thuisbrengservice van LeasePlan. Eerst niet, dan weer wel, dan weer niet. En voor informatie over waar en wanneer zelf ophalen verwijzen ze door naar Tesla. Vlek op vlek zeg ikVerwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:45:
[...]
En bij mij ook.....
Wel deze week nog een mail ontvangen dat ze hem niet meer bezorgen, maar dat hij afgehaald moeten worden. Maar nog nooit een datum.
Ook geen factuur dan ?M3p schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:55:
Over 23 uur ophalen en nog steeds geen kenteken echt raar!!! maar ik ga gewoon !!! En daar meteen de verzekering bellen
lr awd p multi red 20"
quote]easy-cloud schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:49:
[...]
Bij mij duurde dat ook ongeveer 2 weken:
[Afbeelding]
[/quote]
Dus of een nieuwe oefening in geduld of toch maar langs een Service center 🤔 ik neig naar het laatste 🤣
[...]
Bij mij duurde dat ook ongeveer 2 weken:
[Afbeelding]
[/quote]
Dus of een nieuwe oefening in geduld of toch maar langs een Service center 🤔 ik neig naar het laatste 🤣
Verwijderd
Bel morgen tesla amsterdam, optie verkoop... Zo kwam ik ook eindelijk aan mn kenteken afgelopen vrijdag. ( Net als jij morgen halen )M3p schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:55:
Wel een factuur staat geen kenteken op
heb mijn factuur al sinds 28 november gelijk met vin betaal hem zelf
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
Hier hetzelfde. Ik ga morgen eens de LM (LP) stalken.Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:45:
[...]
En bij mij ook.....
@Miepz78 heb jij al wat vernomen van LP?
[ Voor 6% gewijzigd door laurens155 op 22-12-2019 18:41 ]
Ik heb ergens gelezen dat je geen updates ontvangt als je je M3 nog geen naam hebt gegeven...Reddiewing schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:08:
Kan i.i.g. geen kwaad om te proberen
Ik kreeg de update de eerste nacht dat hij bij mij thuis aan de wifi hing.
Afgelopen vrijdag was het zo ver, Tesla ophalen in Amsterdam.
Met 3 collega's (in een model X) vanuit Twente naar de Koopman Terminal. 15 minuten voor aankomst zag ik de Tesla in de app verschijnen. Eenmaal in de tent, wachtende in de rij, keek ik nogmaals in de app: de Tesla was in beweging. Enkele minuten later nog een keer kijken: Hee, hij zou nu hier voor de tent moeten staan. Een collega liep even naar het raam, aldaar stond mijn auto (kenteken was bekend) in de rij om het terrein te verlaten. Meteen liep ik naar het tentje waar de Tesla medewerkers de laatste check doen voor de auto's het terrein verlaten. Daar legde ik uit wat ik opmerkte, er werd hardop gelachen. De Tesla medewerker zei: ik ga uw auto voor u tegen houden. De man in mijn auto wist niet wat hem overkwam en kwam verward over. Na uitleg van de Tesla medewerker reed hij de auto terug het terrein op. Ondertussen ben ik weer in de rij gaan staan in de tent.
Het kan nog bonter, op het terrein hoorde ik dat er mensen zijn die met de verkeerde kleur auto het terrein proberen te verlaten. Hoe krijgt men het voor elkaar. De man die mijn auto mee wou nemen had slechts het kenteken verkeerd gelezen, 2 cijfers omgedraaid.
Eenmaal met het papier in handen ben ik het terrein op gegaan om de auto op te zoeken. Samen met de collega's hebben we een checklist doorgelopen en elkaars auto's bekeken. Na het verwijderen van het profiel, de telefoon en de adressen van de meneer die die per ongeluk mijn auto in gebruik had genomen, zelf even de tijd genomen op het terrein om alles goed in te stellen. Uiteindelijk met nog 168 km in de batterij op weg naar de supercharger in Apeldoorn.
Afgelopen weekend met mijn vriendin een kleine roadtrip gemaakt door het land. We hebben de eerste 600 km er opzitten. Wat een fijne auto! Top aandrijflijn, super speakers en hele fijne stoelen.
Het forum lezen was de afgelopen weken een fijne afleiding tijdens het wachten. Hopelijk kunnen nog vele van de mede Tweakers de komende week hun Tesla in ontvangst nemen.
Met 3 collega's (in een model X) vanuit Twente naar de Koopman Terminal. 15 minuten voor aankomst zag ik de Tesla in de app verschijnen. Eenmaal in de tent, wachtende in de rij, keek ik nogmaals in de app: de Tesla was in beweging. Enkele minuten later nog een keer kijken: Hee, hij zou nu hier voor de tent moeten staan. Een collega liep even naar het raam, aldaar stond mijn auto (kenteken was bekend) in de rij om het terrein te verlaten. Meteen liep ik naar het tentje waar de Tesla medewerkers de laatste check doen voor de auto's het terrein verlaten. Daar legde ik uit wat ik opmerkte, er werd hardop gelachen. De Tesla medewerker zei: ik ga uw auto voor u tegen houden. De man in mijn auto wist niet wat hem overkwam en kwam verward over. Na uitleg van de Tesla medewerker reed hij de auto terug het terrein op. Ondertussen ben ik weer in de rij gaan staan in de tent.
Het kan nog bonter, op het terrein hoorde ik dat er mensen zijn die met de verkeerde kleur auto het terrein proberen te verlaten. Hoe krijgt men het voor elkaar. De man die mijn auto mee wou nemen had slechts het kenteken verkeerd gelezen, 2 cijfers omgedraaid.
Eenmaal met het papier in handen ben ik het terrein op gegaan om de auto op te zoeken. Samen met de collega's hebben we een checklist doorgelopen en elkaars auto's bekeken. Na het verwijderen van het profiel, de telefoon en de adressen van de meneer die die per ongeluk mijn auto in gebruik had genomen, zelf even de tijd genomen op het terrein om alles goed in te stellen. Uiteindelijk met nog 168 km in de batterij op weg naar de supercharger in Apeldoorn.
Afgelopen weekend met mijn vriendin een kleine roadtrip gemaakt door het land. We hebben de eerste 600 km er opzitten. Wat een fijne auto! Top aandrijflijn, super speakers en hele fijne stoelen.
Het forum lezen was de afgelopen weken een fijne afleiding tijdens het wachten. Hopelijk kunnen nog vele van de mede Tweakers de komende week hun Tesla in ontvangst nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door ldvsamoht op 22-12-2019 19:10 ]
Dus eigenlijk heb je nu een 2dehands auto.ldvsamoht schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:08:
Na het verwijderen van het profiel, de telefoon en de adressen van de meneer die die per ongeluk mijn auto in gebruik had genomen, zelf even de tijd genomen op het terrein om alles goed in te stellen.
(sorry schot voor open doel)
Mooi verhaal, zou het zelf niet kunnen waarderen, maar blijkbaar kan je gewoon een rondje joyriden in andermans autoldvsamoht schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:08:
Afgelopen vrijdag was het zo ver, Tesla ophalen in Amsterdam.
Verwijderd
Vraagje, ik heb vannacht voor de deur mijn nieuwe model 3 geparkeerd (niet aan laadpaal) en vanavond om 19u stap ik de auto in en heeft ie ipv 350 km ineens nog maar 98km range. Somehow dus knetter veel energie verbruikt terwijl de auto dicht was. Iemand enig idee hoe dit kan? Kan bijvoorbeeld spotify vanaf mijn mobiel op de auto hebben gespeeld ofzo zonder dat ik dit doorhad? Of iets serieus kapot? Tips zouden erg welkom zijn. Mvg
@Verwijderd Dat hoort eigenlijk in het Het grote Tesla topic - deel 2 topic en niet hier.
Grote kans dat je Sentry mode aan had staan, waardoor de auto niet in slaapmode is gegaan. Misschien ook veel events opgenomen en veel met de lichten geknipperd. Dan nog is er bovengemiddeld veel range afgegaan, maar iets anders kan ik ook niet verzinnen. Misschien ook per ongeluk via de App de verwarming aangezet eerder vandaag?
Grote kans dat je Sentry mode aan had staan, waardoor de auto niet in slaapmode is gegaan. Misschien ook veel events opgenomen en veel met de lichten geknipperd. Dan nog is er bovengemiddeld veel range afgegaan, maar iets anders kan ik ook niet verzinnen. Misschien ook per ongeluk via de App de verwarming aangezet eerder vandaag?
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 22-12-2019 19:56 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Verwijderd
Ja precies dan zou er echt extreem veel milage af zijn gegaan. Neem aan dat sentry mode niet zoveel energie kost. Maak me enigszins zorgen als we gaan skiën en de auto een week met koud weer in de garage staat dat ik niet terugkom bij een lege auto.
God wat ben ik blij dat dit weekend voorbij is. Spannonnnnd! 😁
Speedfreak: Tesla Model 3 Performance | Lotus Elise Cup 250
Heater7kachel nog aan ? Ik had pas na paar uur goede setting in mijn phone dat hij ook echt afsloot bij uitstappen. Zag daarvoor al 2x dat hij nog lekker op 20graden aan stoken was terwijl ik al tijd binnen zat.Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:46:
Vraagje, ik heb vannacht voor de deur mijn nieuwe model 3 geparkeerd (niet aan laadpaal) en vanavond om 19u stap ik de auto in en heeft ie ipv 350 km ineens nog maar 98km range. Somehow dus knetter veel energie verbruikt terwijl de auto dicht was. Iemand enig idee hoe dit kan? Kan bijvoorbeeld spotify vanaf mijn mobiel op de auto hebben gespeeld ofzo zonder dat ik dit doorhad? Of iets serieus kapot? Tips zouden erg welkom zijn. Mvg
Setting nu goed (met korte claxson ter controle) en kachel uit.
Vanmiddag netjes de eindfactuur mét kenteken ontvangen in mijn account. Nog even een weekje geduld tot de 30e voor ontvangst 
Ik weet dat er behoorlijk wisselende ervaringen zijn over het verloop en de communicatie vanuit Tesla en/of de LM’s, maar tot nu toe heeft het systeem voor mij altijd pro-actief gewerkt. Een beetje geduld en vertrouwen dat het goed komt helpt overigens wel
Ik weet dat er behoorlijk wisselende ervaringen zijn over het verloop en de communicatie vanuit Tesla en/of de LM’s, maar tot nu toe heeft het systeem voor mij altijd pro-actief gewerkt. Een beetje geduld en vertrouwen dat het goed komt helpt overigens wel
@M3p, wellicht al lang geprobeerd: zie je nog geen kenteken als je met je DigID inlogt op rdw.nl ?
M3 SR+ wit, zwart, 19" | Besteld en RN 26/10 | VIN 23/11 | SMS 12/12 | Geleverd 19/12 | G-40x-TR
Hi guys,
Ik heb mijn de VIN voor mijn LR op 28-11 gekregen en heb nog geen SMS gehad (behalve de hij wordt in 2019 geleverd), maar vandaag heb ik in mijn tesla account gekeken en stond daar opeens een afspraakdatum: 28 december 16.00!
Mocht je dus nog op een SMS wachtende zijn en je vin al hebben check even je account, wellicht zit je in dezelfde batch.
Ik heb mijn de VIN voor mijn LR op 28-11 gekregen en heb nog geen SMS gehad (behalve de hij wordt in 2019 geleverd), maar vandaag heb ik in mijn tesla account gekeken en stond daar opeens een afspraakdatum: 28 december 16.00!
Mocht je dus nog op een SMS wachtende zijn en je vin al hebben check even je account, wellicht zit je in dezelfde batch.
Hoe gaat Tesla het doen op oudejaarsdag. Nog even alle kentekens op 31-12 op naam zetten en begin 2020 laten ophalen of moeten alle Tesla’s in 2019 het terrein hebben verlaten om nog onder 2019 regels te vallen?
Lees het topic eens....... daar staat het antwoord al tenminste 20 keer in. Zelfs op de laatste 5-6 pagina's al zeker 3-4 keer.Willy84 schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:08:
Hoe gaat Tesla het doen op oudejaarsdag. Nog even alle kentekens op 31-12 op naam zetten en begin 2020 laten ophalen of moeten alle Tesla’s in 2019 het terrein hebben verlaten om nog onder 2019 regels te vallen?
Ook een paar keer gedaan maar staat er niet 😢ivo.040 schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:00:
[...]
@M3p, wellicht al lang geprobeerd: zie je nog geen kenteken als je met je DigID inlogt op rdw.nl ?
Verwijderd

Geen idee of de link werkt maar er is wss 1 iemand minder die deze maand zijn Model 3 nog mag ophalen....

Verwijderd
fotoshopjeVerwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:14:
[Afbeelding]
Geen idee of de link werkt maar er is wss 1 iemand minder die deze maand zijn Model 3 nog mag ophalen....
Die afbeelding is al oud, niet uit Nederland en al zeker 4x langsgekomen in dit topic.
Eergisteren heb ik een email van Athlon (mijn LM) gehad over het bevestigen van mijn adres voor het afleveren van de Tesla Model 3.
Gisteren heb ik wederom een email van Athlon ontvangen met als belangrijkste regel:
1) Athlon geeft 24 december aan, terwijl de datum volgens Tesla 28 december is.
2) Bovendien vind ik het bijzonder dat de afleverlocatie in Tilburg is. Ik ging er vanuit dat mijn auto ook op de RCC Europe zou staan vanwege het moment dat mijn VIN is toegekend (zie signature).
Goede nieuws is dat het _lijkt_ dat levering in 2019 gaat lukken!
Gisteren heb ik wederom een email van Athlon ontvangen met als belangrijkste regel:
In mijn Tesla account zie ik nu het volgende staan:Voor u is een nieuwe Tesla Model 3 door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 24 december 2019.
Dit vind ik behoorlijk verwarrend:Afspraak voor levering
Zaterdag 28 december om 08:30
1 ASTERIASTRAAT
TILBURG, NOORD-BRABANT 5047 RM
2) Bovendien vind ik het bijzonder dat de afleverlocatie in Tilburg is. Ik ging er vanuit dat mijn auto ook op de RCC Europe zou staan vanwege het moment dat mijn VIN is toegekend (zie signature).
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Nu twee dagen gereden in de M3P.
Audio immersive sound, wat een allejezus heer-lijk geluid!
Stoelen, top! Maar nog net geen BMW sportstoelen nivo..
met name door net te korte zitting.
Autopilot, man wat vreemd, maar wel top!
V10? was t maar zo, V9 and waiting..
Supercharging, wat een heerlijke onthaastende bezigheid, totale ontspanning.
Wegligging, voelt als BMW en beter
Acceleratie, man.. deze P knalt echt van z’n plek. Iedereen die mee gaat krijgt de slappe lach
twee tot nu toe werden echt duizelig van de stilstaande sprint.
Tot nu toe zeer tevreden. Nog nooit zó intens genoten van een auto.
Hou vol met wachten, komt vanzelf goed. Ook al wordt t 2020, nog steeds elke cent waard.
Audio immersive sound, wat een allejezus heer-lijk geluid!
Stoelen, top! Maar nog net geen BMW sportstoelen nivo..
Autopilot, man wat vreemd, maar wel top!
V10? was t maar zo, V9 and waiting..
Supercharging, wat een heerlijke onthaastende bezigheid, totale ontspanning.
Wegligging, voelt als BMW en beter
Acceleratie, man.. deze P knalt echt van z’n plek. Iedereen die mee gaat krijgt de slappe lach
Tot nu toe zeer tevreden. Nog nooit zó intens genoten van een auto.
Hou vol met wachten, komt vanzelf goed. Ook al wordt t 2020, nog steeds elke cent waard.
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
In mijn account staat ook nog steeds ophalen in Tilburg, maar volgens Tesla staat de auto toch echt in Amsterdam. Meerdere medewerkers hebben dit bevestigd. Morgenochtend ben ik volgens mij als eerste aan de beurt. Laat je weten..... finger crossednMad schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:42:
Eergisteren heb ik een email van Athlon (mijn LM) gehad over het bevestigen van mijn adres voor het afleveren van de Tesla Model 3.
[...]
In mijn Tesla account zie ik nu het volgende staan:
[...]
Dit vind ik behoorlijk verwarrend:
M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
Athlon meldde mij dat ze druk doende zijn alle m3 nog op naam te zetten en dat uitlevering dan wel wat later kon. Vooralsnog hebben ze het voor mij op verwachting 23e maar geen concreet voorstel. Ook zou de mijne afgelopen dinsdag nog in Zeebrugge staan. Ik vermoed dus dat deze naar Tilburg komt en niet op de rcc stond. Desalniettemin nog veel onduidelijk.... voor mij is die bijtelling hetgeen wat nu telt omdat ik geen trek heb maandelijks 120 euro extra te moeten lappen aan belasting.nMad schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:42:
[...]
[...]
Van Athlon heb ik na de vrijdag mail en vragenlijst geen antwoord terug ontvangen.
Tesla account geeft 29 dec in Tilburg aan. Ik woon in het noorden van het land.
In principe haalt Athlon de auto op en bezorgd het thuis of kantoor. Gezien kerstverlof nu dus thuis.
Sinds heden staat bij Tesla pagina ook de VIN officieel vermeld. Eerder in broncode uitsluitend.
Hoop morgen wat van Athlon te vernemen.
In principe haalt Athlon de auto op en bezorgd het thuis of kantoor. Gezien kerstverlof nu dus thuis.
Sinds heden staat bij Tesla pagina ook de VIN officieel vermeld. Eerder in broncode uitsluitend.

Bruutil schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:17:
[...]
Athlon meldde mij dat ze druk doende zijn alle m3 nog op naam te zetten en dat uitlevering dan wel wat later kon. Vooralsnog hebben ze het voor mij op verwachting 23e maar geen concreet voorstel. Ook zou de mijne afgelopen dinsdag nog in Zeebrugge staan. Ik vermoed dus dat deze naar Tilburg komt en niet op de rcc stond. Desalniettemin nog veel onduidelijk.... voor mij is die bijtelling hetgeen wat nu telt omdat ik geen trek heb maandelijks 120 euro extra te moeten lappen aan belasting.
Tja wel groot verschil, ik heb mijn auto ruim een maand eerder besteld en ik heb maar 1 proactieve reactie gehad: de SMS. Dus eens, met geduld was het misschien goed gekomen maar had dan wel 3 maanden op bericht moeten wachten.JochemRebergen schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:33:
Vanmiddag netjes de eindfactuur mét kenteken ontvangen in mijn account. Nog even een weekje geduld tot de 30e voor ontvangst

Speedfreak: Tesla Model 3 Performance | Lotus Elise Cup 250
Hmm ik zie nog niks in mijn tesla account. Ik zie alleen home-account-afmelden.SWK schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:22:
Van Athlon heb ik na de vrijdag mail en vragenlijst geen antwoord terug ontvangen.
[...]
Enig idee?
Als ik het goed had gelezen... wordt de app oas actief op de dag en tijdstip van ophalen. Dus ik verwacht in mijn geval dat hij actief wordt op 30 dec om 11 uurBruutil schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:03:
[...]
Hmm ik zie nog niks in mijn tesla account. Ik zie alleen home-account-afmelden.
Enig idee?
Ik moet nog trouwens kiezen tussen een paar namen
- Beast (blauwe x-man)
- Super Grover
- Koekiemonster
- Sonic
.... lastig
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Ik laat het je morgen weten. Of ie dan echt komt of toch niet ;-) inmiddels geloof ik het pas als hij op de oprit staat!!!laurens155 schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:40:
[...]
Hier hetzelfde. Ik ga morgen eens de LM (LP) stalken.
@Miepz78 heb jij al wat vernomen van LP?
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Grote Smurfappelsientje schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:16:
[...]
Als ik het goed had gelezen... wordt de app oas actief op de dag en tijdstip van ophalen. Dus ik verwacht in mijn geval dat hij actief wordt op 30 dec om 11 uur
Ik moet nog trouwens kiezen tussen een paar namen
- Beast (blauwe x-man)
- Super Grover
- Koekiemonster
- Sonic
.... lastig
I'm blue, ladedi labedai
Geest uit aladdin
Die gast uit Thor Ragnarok met die pijlen
Nightcrawler (harlekein, die andere blauwe X-man)
ze mogen hem ook wel bij mij afleveren haha, mooie config!
nMad schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:42:
[...]
[...]
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Hier idem. Sms voor de 29e en mail 24e. Niks in account te zien. Hoop toch dat dit jaar Driving home for christmas een andere ‘lading’ heeft ;-)Bruutil schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:03:
[...]
Enig idee?
Ik ben al een tijdje mee aan het lezen, maar post voor het eerst.
Mijn Witte M3 LR Aero met trekhaak heeft afgelopen vrijdag (20-12) een leverdatum gekregen.. jippie!
Ik mag Zondag 29 dec. richting de Koopman terminal om hem op te halen.
Ik mag me om 13:00 melden. Ik heb natuurlijk volmondig JA terug gesmst, maar echt gelegen komt het me niet. Veel beter zou het zijn als ik hem in de ochtend al op kon halen. Nu lees ik in dit forum dat er door de hektiek niet echt naar de afhaaltijd wordt gekeken. Maar ik lees ook dat een kwartier voor de levertijd je App pas actief wordt. Ben ik daar van afhankelijk om de auto mee te kunnen krijgen? of is de planning zo strak dat er in de ochtend nog een andere M3 op mijn plekje voor die dag staat? M.a.w. heeft het zin om gewoon ergens tussen 10:00 en 11:00 aan te komen kakken of mag ik dan vrolijk tot 13:00 wachten?
Thanks alvast!
Martijn.
Mijn Witte M3 LR Aero met trekhaak heeft afgelopen vrijdag (20-12) een leverdatum gekregen.. jippie!
Ik mag me om 13:00 melden. Ik heb natuurlijk volmondig JA terug gesmst, maar echt gelegen komt het me niet. Veel beter zou het zijn als ik hem in de ochtend al op kon halen. Nu lees ik in dit forum dat er door de hektiek niet echt naar de afhaaltijd wordt gekeken. Maar ik lees ook dat een kwartier voor de levertijd je App pas actief wordt. Ben ik daar van afhankelijk om de auto mee te kunnen krijgen? of is de planning zo strak dat er in de ochtend nog een andere M3 op mijn plekje voor die dag staat? M.a.w. heeft het zin om gewoon ergens tussen 10:00 en 11:00 aan te komen kakken of mag ik dan vrolijk tot 13:00 wachten?
Thanks alvast!
Martijn.
ATW: ME ERST30D-VM2ED+SUZ-SWM80VA2 (sinds Juni 2023 gasloos) ATA: 2x ME MXZ-2F53VF3+MSZ-EF50VGKS+MSZ-EF22VGKS (sinds juni 2021) PV: 19x405Wp op SolarEdge (P405+2xSE3000) Thuisbatterij: 3x Sessy (5kWh per stuk) DoucheWTW: Joulia Inline 3
Verwijderd
Zo laatste weekje is aangebroken
Al heb ik alleen nog niks gehoord
Snap er echt helemaal niks van zal vandaag de LM maar is gaan bellen ofzo.
Al heb ik alleen nog niks gehoord

Ik was een uur te vroeg en kreeg hem gewoon mee, app was bij mij wel iets later actief maar er liggen gewoon keycards in.martinisoft schreef op maandag 23 december 2019 @ 07:19:
Thanks alvast!
Martijn.
Gewoon proberen. In het ergste geval moet je wel tot 13u wachten. En de app is niet noodzakelijk om te rijden. Succes.martinisoft schreef op maandag 23 december 2019 @ 07:19:
Thanks alvast!
Martijn.
Ik had vrijdag een SMS, de 29e ophalen
Toch blijkbaar die boot van de 26e ...
Toch blijkbaar die boot van de 26e ...
Wij gaan hetzelfde doen, we horen helemaal niks en tot nu toe schermt de LM met’ wij weten ook helemaal niks en misschien komt hij in 2020 dan proberen we toch het kenteken te registreren’. Proberen hebben we niks aan, doen telt! Vandaag maar weer bellen.Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 07:26:
Zo laatste weekje is aangebroken![]()
Al heb ik alleen nog niks gehoord![]()
Nice. Dit moet hem dan maar zijnVerwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:05:
[...]
Themis https://www.localizatodo.com/html5/?sel=MMSI:563220000 ligt nu in Le havre, komt 24-12 aan in Zeebrugge om daar 25-12 weer te vertrekken en 27-12 in alle vroegte bij de Koopman terminal aan te komen

Edit: als https://www.scheepvaartwe...o/7475-themis-imo-9722314 klopt passen er 8031 waggies aan boord. Capaciteit geen probleem dus, lijkt me.
Getuige de Excel sheet ben ik trouwens door @mcetweaker rechts over de vluchtstrook ingehaald als je naar RN-datum kijkt. Enjoy

[ Voor 12% gewijzigd door lvdhoek op 23-12-2019 08:46 . Reden: link capaciteit ]
En vanaf zaterdagmiddag 15:05 ook trotse berijder van een M3LR AWD (PW/Zwart/Aero).
Vrijdag nog in de stress omdat de afspraak ineens verdwenen was voor 21/12/2019 13:00, maar rechtgezet bij Tesla A'dam ZO.
Nieuwe afspraak was eigenlijk 15:30, maar ik was er om 14:45 al. Tent was.. gezellig druk en ik kon aan de linkerkant eigenlijk gelijk naar de balie lopen.
10 minuutjes alle formulieren checken, tekenen en afstempelen, en ik werd naar buiten gestuurd om de auto te zoeken. App was nog niet actief, medewerker achter de balie vertelde mij dat dit normaal was, en dat deze met een dag of 2 wel goed gekoppeld zou zijn, maar dat dat niet betekend dat je niet kan rijden. Keycards liggen gewoon in de auto en werken ook zonder app natuurlijk :-)
Eenmaal buiten.. Vak C-219.. "ergens derde rij!" kreeg ik mee.
Korte zoektocht, en gevonden! Het was best miezerig rotweer, maar ik heb alles nagelopen. Mijne was schoon, netjes afgewerkt (geen panel gaps, krassen of lijmresten of stickers) zowel binnen als buiten.
Blauw hesje aangesproken, deze man heeft mij vriendelijk in 15 minuten door de hele interface heen gebabbeld. Erg behulpzaam, en ook leuk om iemand die enthousiast is over z'n eigen Tesla het uit te laten leggen.
Toen van het terrein af.. RDW-papieren laten zien, scan van VIN, aftekenen... En de boodschap om even rustig aan te doen, gezien er 2 man hun rijbewijs al na 5 minuten in konden leveren met 55 en 85 te hard.. (Koopmans Terminals ligt vlakbij een politiebureau...)
Zo gezegd, zo gedaan.
Binnenwegen rustig aan, tot de snelweg.. daar even het acceleratieniveau getest. Wat. Een. Kanon.
Ik heb genoeg kilometers gemaakt in een BMW M3 (V8) en een M4, beide met meer PK dan de Tesla, maar dit is toch wel even wat anders. De continue versnelling zonder schakelpunten is echt wel even wat anders.
Tot 160-170 km/h is het echt heel rap.. Daarna merk ik wel dat je in een (bv) M4 wel door kan blijven trekken zonder al te veel moeite naar 230+, waar de Tesla (misschien maar goed ook) iets minder lang doorgaat.
Voor nu.. een lach voor de Tesla, een traan voor m'n vertrouwde BMW die een ander baasje gaat krijgen.
Voor iedereen die nog wacht, het is het meer dan waard!
Vrijdag nog in de stress omdat de afspraak ineens verdwenen was voor 21/12/2019 13:00, maar rechtgezet bij Tesla A'dam ZO.
Nieuwe afspraak was eigenlijk 15:30, maar ik was er om 14:45 al. Tent was.. gezellig druk en ik kon aan de linkerkant eigenlijk gelijk naar de balie lopen.
10 minuutjes alle formulieren checken, tekenen en afstempelen, en ik werd naar buiten gestuurd om de auto te zoeken. App was nog niet actief, medewerker achter de balie vertelde mij dat dit normaal was, en dat deze met een dag of 2 wel goed gekoppeld zou zijn, maar dat dat niet betekend dat je niet kan rijden. Keycards liggen gewoon in de auto en werken ook zonder app natuurlijk :-)
Korte zoektocht, en gevonden! Het was best miezerig rotweer, maar ik heb alles nagelopen. Mijne was schoon, netjes afgewerkt (geen panel gaps, krassen of lijmresten of stickers) zowel binnen als buiten.
Blauw hesje aangesproken, deze man heeft mij vriendelijk in 15 minuten door de hele interface heen gebabbeld. Erg behulpzaam, en ook leuk om iemand die enthousiast is over z'n eigen Tesla het uit te laten leggen.
Toen van het terrein af.. RDW-papieren laten zien, scan van VIN, aftekenen... En de boodschap om even rustig aan te doen, gezien er 2 man hun rijbewijs al na 5 minuten in konden leveren met 55 en 85 te hard.. (Koopmans Terminals ligt vlakbij een politiebureau...)
Zo gezegd, zo gedaan.
Binnenwegen rustig aan, tot de snelweg.. daar even het acceleratieniveau getest. Wat. Een. Kanon.
Ik heb genoeg kilometers gemaakt in een BMW M3 (V8) en een M4, beide met meer PK dan de Tesla, maar dit is toch wel even wat anders. De continue versnelling zonder schakelpunten is echt wel even wat anders.
Tot 160-170 km/h is het echt heel rap.. Daarna merk ik wel dat je in een (bv) M4 wel door kan blijven trekken zonder al te veel moeite naar 230+, waar de Tesla (misschien maar goed ook) iets minder lang doorgaat.
Voor nu.. een lach voor de Tesla, een traan voor m'n vertrouwde BMW die een ander baasje gaat krijgen.
Gelukkig gaat Tesla er vanuit waar de auto daadwerkelijk staat ipv de theorie van een forum over te nemen waar men denkt te weten waar die staat.nMad schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:42:
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verwijderd
Eindelijk afspraak ontvangen, volgende week maandag in Amsterdam. Nog een weekje in afwachting.
Links van jou Tesla auto plaatje in de Home pagina op Beheren aanklikken.
Mogelijk is door jou LM een te beperkte weergave ingesteld. Je hebt een secundair account bij bestellen via LM.
Mogelijk is door jou LM een te beperkte weergave ingesteld. Je hebt een secundair account bij bestellen via LM.
Bruutil schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:03:
[...]
Enig idee?
Je hebt gelijk. Echter heeft Tesla zelf ook aangegeven dat hij op de RCC Europe stond.LordSinclair schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:57:
[...]
Gelukkig gaat Tesla er vanuit waar de auto daadwerkelijk staat ipv de theorie van een forum over te nemen waar men denkt te weten waar die staat.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Toch weer bijzonder: tegen mij was verteld 2019 wordt hij geleverd. Tegen jou: in 2020 maar in 2019 op kenteken.Miepz78 schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:28:
[...]
Ik laat het je morgen weten. Of ie dan echt komt of toch niet ;-) inmiddels geloof ik het pas als hij op de oprit staat!!!
Vervolgens is de praktijk andersom. Krijg jij hem in 2019 geleverd en verteld LP mij (nadat ik bel) dat ik hem in 2020 geleverd krijg.
Bedankt! Mis jij de sportstoelen van BMW?DeEeekhoorn schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:55:
En vanaf zaterdagmiddag 15:05 ook trotse berijder van een M3LR AWD (PW/Zwart/Aero).
Zo gezegd, zo gedaan.
Zolang hij er niet is - is de kans net zo groot dat dit toch ook nog voor mij geldt. Het is nu eenmaal een gevalletje Schrödinger’s Cat......laurens155 schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:14:
[...]
Toch weer bijzonder: tegen mij was verteld 2019 wordt hij geleverd. Tegen jou: in 2020 maar in 2019 op kenteken.
Vervolgens is de praktijk andersom. Krijg jij hem in 2019 geleverd en verteld LP mij (nadat ik bel) dat ik hem in 2020 geleverd krijg.
[ Voor 3% gewijzigd door Miepz78 op 23-12-2019 09:21 ]
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ik heb net met Athlon gebeld, en er werd mij verteld dat die mail van de 24e niet klopt (verwarrend inderdaad). Er werd mij ook verteld dat Athlon inderdaad de auto's thuis (of waar je aangeeft) gaat leveren.Cools74 schreef op maandag 23 december 2019 @ 06:09:
[...]
Hier idem. Sms voor de 29e en mail 24e. Niks in account te zien. Hoop toch dat dit jaar Driving home for christmas een andere ‘lading’ heeft ;-)
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
moet de auto in NL zijn voor tenaamstelling??
Per SMS?Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:10:
Eindelijk afspraak ontvangen, volgende week maandag in Amsterdam. Nog een weekje in afwachting.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Phffff eindfactuur staat op mijn naam en niet die van financial lease.
Bellen wordt verbroken.
Wat een tent. Ik ga maar mailen.
Wordt krap voor morgen...
Bellen wordt verbroken.
Er kan maar weinig tippen aan de sportstoelen van BMW... zo goed zijn ze niet, maar zeker niet slecht. Ze sluiten wat minder strak om de rug, vermoedelijk om Amerikanen met zware botten te faciliteren. Denk dat je dat alleen merkt bij het echt hard een bocht om hoeken.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Voor zover mij bekend staat mijn auto nog in Zeebrugge (hij moet nog in Tilburg aankomen) en toch staat ie al vanaf de 17e op naam.Frankkieboyy schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:20:
moet de auto in NL zijn voor tenaamstelling??
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
hmmmm, morgen de auto ophalen, zaterdag de eindfactuur gekregen. Heb echter financial lease en moet zelf de BTW en eigen deel betalen (minus aanbetaling). Eindfactuur is voor het hele bedrag. Dus welk bedrag maak ik nu over? Heb het zelf berekend en zaterdag gelijk overgemaakt.
Vandaag gebeld om te checken. Vriendelijke dame aan de telefoon zegt dat een collega mijn bedrag moet uitrekenen en via mail een aparte factuur stuurt. Ik mag wel een betalingsbewijs mailen naar delivery. Als ik het bedrag goed heb uitgerekend, dan wordt dat in het systeem gezet. Anders moet ik het verschil bijbetalen.....
Maar tot dat het correcte bedrag is 'opgenomen' in het system, wordt mijn auto nog niet op naam gezet.
Wat een gedoe en onhandig dat je zelf moet bellen en dat ze dan pas de echte eindfactuur gaan maken.
Nu weer de hele tijd de RDW checken of hij al op naam is gezet. Deliverystress to the max......
Vandaag gebeld om te checken. Vriendelijke dame aan de telefoon zegt dat een collega mijn bedrag moet uitrekenen en via mail een aparte factuur stuurt. Ik mag wel een betalingsbewijs mailen naar delivery. Als ik het bedrag goed heb uitgerekend, dan wordt dat in het systeem gezet. Anders moet ik het verschil bijbetalen.....
Maar tot dat het correcte bedrag is 'opgenomen' in het system, wordt mijn auto nog niet op naam gezet.
Wat een gedoe en onhandig dat je zelf moet bellen en dat ze dan pas de echte eindfactuur gaan maken.
Nu weer de hele tijd de RDW checken of hij al op naam is gezet. Deliverystress to the max......
De sportstoelen van BMW bieden gewoon iets meer comfort, omdat je daar echt 'in zit'.
Je wordt (in mijn geval tenminste) echt volledig omsloten door steun (rug, dijen, kont). Dat is natuurlijk wel afhankelijk van hoe je je stoel instelt en wat je zelf prettig vindt.
Moet zeggen dat ik de stoelen en de Tesla zeker niet slecht vind! Alleen hadden ze denk ik goed aan gedaan om ook de mogelijkheid tot verstellen te bieden mbt side-support in de rug (die steunen bij je grote rugspier, lats/vleugels). Dat is voor nu eigenlijk wat ik een beetje mis.
Gek, die van mij staat daar ook (volgens tesla) en nog niet op naam..
rmathijssen schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:42:
[...]
Voor zover mij bekend staat mijn auto nog in Zeebrugge (hij moet nog in Tilburg aankomen) en toch staat ie al vanaf de 17e op naam.
Volgens mij valt Financial Lease gewoon onder normale koop, met als verschil dat je door een derde partij wordt gefinancieerd, met iets afwijkende voorwaarden dan bij de "bank".
Zelf vind ik de term financial lease misleidend. Het is een gewoon een lening met meer beperkingen.
Bij een echte lease contract ben je niet de eigenaar en zal je dat ook nooit worden, tenzij je na einde van je leasetermijn de normale marktwaarde neertelt.
Bij Financial Lease ben je aan het einde van het contract een van te voren vast afgesproken bedrag schuldig wil je de auto overnemen. Alle rekeningen zoals verzekering, belasting , e.d. zijn voor jou rekenening gedurende de looptijd. Bij normale (zakelijk) lease is dat niet het geval.
Of te wel je zou door Tesla bij "financial lease" als normale betalende koper beschouwd dienen te worden en dus ook de erbij behorende nette service ontvangen. Het verbreken van de tel verbinding is behoorlijk onbeschoft van Tesla als je als goed betalende klant 49k of meer gaat betalen. Drukte als excuus telt niet.
Als ik dat zou doen bij mijn klanten dan ben ik mijn opdrachten en mijn klanten gelijk kwijt.
Normaal gesproken zou ik zeggen: "dan verdient de verkoper mijn geld niet". En ga ik elders shoppen.
Tesla weet zelf dat dit de laatste maand is waar ze dit nog kunnen permiteren. De Tesla killers zijn al gespot. Volgend jaar zal service, klantvriendelijkheid, e.d., belangrijker zijn dan technische specs en of andere verkoopargumenten. Ik zou dat aan Tesla toch kenbaar maken. En zeker na ontvangst van de auto.
Zelf vind ik de term financial lease misleidend. Het is een gewoon een lening met meer beperkingen.
Bij een echte lease contract ben je niet de eigenaar en zal je dat ook nooit worden, tenzij je na einde van je leasetermijn de normale marktwaarde neertelt.
Bij Financial Lease ben je aan het einde van het contract een van te voren vast afgesproken bedrag schuldig wil je de auto overnemen. Alle rekeningen zoals verzekering, belasting , e.d. zijn voor jou rekenening gedurende de looptijd. Bij normale (zakelijk) lease is dat niet het geval.
Of te wel je zou door Tesla bij "financial lease" als normale betalende koper beschouwd dienen te worden en dus ook de erbij behorende nette service ontvangen. Het verbreken van de tel verbinding is behoorlijk onbeschoft van Tesla als je als goed betalende klant 49k of meer gaat betalen. Drukte als excuus telt niet.
Als ik dat zou doen bij mijn klanten dan ben ik mijn opdrachten en mijn klanten gelijk kwijt.
Normaal gesproken zou ik zeggen: "dan verdient de verkoper mijn geld niet". En ga ik elders shoppen.
Tesla weet zelf dat dit de laatste maand is waar ze dit nog kunnen permiteren. De Tesla killers zijn al gespot. Volgend jaar zal service, klantvriendelijkheid, e.d., belangrijker zijn dan technische specs en of andere verkoopargumenten. Ik zou dat aan Tesla toch kenbaar maken. En zeker na ontvangst van de auto.
The_Cure schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:34:
Bellen wordt verbroken.
Bij financial lease wordt jij (of je zakelijke entiteit) ook de economisch eigenaar. De eigenaar krijgt de factuurThe_Cure schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:34:
Bellen wordt verbroken.
De financial leasemaatschappij gaat alleen een deel van de factuur betalen, nadat je een overkomst met hem aangegaan bent.
Het lijkt me handig dat als je zo'n grote aanschaf doet en je het niet goed weet je ook met je boekhouder of accountant overlegt.
Of je bedoelt operationeel lease. Waarbij de leasmij geheel eigenaar wordt een jij per maand een totaal bedrag betaald. Waarbij je in feite de auto langdurig huurt. (Maar dan zou je zelf geen factuur krijgen)
(heb je wel MIA aangevraagd?)
Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ
Hier heb je het mis. Je bent al die tijd gewoon eigenaar, met alle zaken die er omheen hangen. Maar de auto is het het onderpand. Na betaling van de laatste slottermijn vervalt het onderpand. Je hoeft de auto niet over te nemen, want hij is al van jou of je zakelijke entiteit.SWK schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:53:
Volgens mij valt Financial Lease
Bij Financial Lease ben je aan het einde van het contract een van te voren vast afgesproken bedrag schuldig wil je de auto overnemen. Alle rekeningen zoals verzekering, belasting , e.d. zijn voor jou rekenening gedurende de looptijd. Bij normale (zakelijk) lease is dat niet het geval
[...]
Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ
Het moment dat ze hem op naam zetten is volgens mij geen touw aan vast te knopen. De mijne stond al een tijdje op vaste land. Bij andere is het enkele uren vooraf ophalen op naam gezet. De procedures bij Tesla hebben volgens mij een hoog aantal "random" functions in het script zittenFrankkieboyy schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:52:
Gek, die van mij staat daar ook (volgens tesla) en nog niet op naam..
[...]
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Er is dus geen eind termijn na verloop van leasetermijn?
Of te wel de auto is dan na de laatste maandelijks termijnen helemaal van jou?
Wat ik tot nu toe zag is dat er een aanzienlijk bedrag als laatste termijn betaald dient te worden wil het onderpand komen te vervallen.
Wat ik tot nu toe zag is dat er een aanzienlijk bedrag als laatste termijn betaald dient te worden wil het onderpand komen te vervallen.
TesSLa schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:59:
[...]
Hier heb je het mis. Je bent al die tijd gewoon eigenaar, met alle zaken die er omheen hangen. Maar de auto is het het onderpand. Na betaling van de laatste slottermijn vervalt het onderpand. Je hoeft de auto niet over te nemen, want hij is al van jou of je zakelijke entiteit.
Dat ligt er aan wat je afspreekt. Ik heb een restwaarde van 20K opgegeven, dat drukt je maandbedrag.SWK schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:11:
Er is dus geen eind termijn na verloop van leasetermijn?
[...]
Aan het einde van het contract moet ik dat betalen. Ik kies er dan zelf voor of ik de auto verkoop of er in blijft rijden.
Verwijderd
Afgelopen vrijdag stond ineens een afleverafspraak in mijn account voor 24-12 om 15.00 uur, maar geen e-mail of SMS gezien. Ik ben nu al een uur bezig om Tesla te bereiken om de afspraak te bevestigen en kenteken te krijgen en heb ze ook maar vast een mail gestuurd, maar telefonisch krijg je ze onmogelijk te pakken. Iemand hier ervaring mee? Morgen dan gewoon maar afreizen naar Adam?
Gewoon effe langsgaan bij een SC als je kan is echt het snelste/makkelijkste. Dan kun je gewoon alles meekijken/vragen, zonder dat er druk van tijd op zit ivm de idiote telefoon-drukte voor die medewerkers.Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:23:
Afgelopen vrijdag stond ineens een afleverafspraak in mijn account voor 24-12 om 15.00 uur, maar geen e-mail of SMS gezien. Ik ben nu al een uur bezig om Tesla te bereiken om de afspraak te bevestigen en kenteken te krijgen en heb ze ook maar vast een mail gestuurd, maar telefonisch krijg je ze onmogelijk te pakken. Iemand hier ervaring mee? Morgen dan gewoon maar afreizen naar Adam?
Volgens mij heb je na einde contractperiode niets te kiezen als je de restwaarde 20k niet kan ophoesten.
Je mag het niet verkopen. Stel de auto wordt voor 25k verkocht, dan krijg je de 5k niet retour van je financieerder. Dat is van hun. Want voor te zelfde zou de auto 15k opleveren dan lopen ze een risico van 5k wat ze niet op jou kunnen verhalen.
Je mag het niet verkopen. Stel de auto wordt voor 25k verkocht, dan krijg je de 5k niet retour van je financieerder. Dat is van hun. Want voor te zelfde zou de auto 15k opleveren dan lopen ze een risico van 5k wat ze niet op jou kunnen verhalen.
Spinux schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:19:
[...]
Dat ligt er aan wat je afspreekt. Ik heb een restwaarde van 20K opgegeven, dat drukt je maandbedrag.
Aan het einde van het contract moet ik dat betalen. Ik kies er dan zelf voor of ik de auto verkoop of er in blijft rijden.
[ Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 29-09-2021 10:43 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.