Gisteren mijn M3 opgehaald. Ik was op tijd vertrokken en nadat ik de ochtend afscheidt had genomen van mijn trouwe Volvo V40 (5 jaar), Daarna op weg richting het station. Met de trein richting Sloterdijk, daar aangekomen richting Orlyplein naar buiten en wanneer bij de uitgang rechtdoor loopt (naar de weg) kom je bij de taxi standplaats aan. Ik zag al een Shuttle staan:
Ik was na 10 min wachten de enige en de student die reed bracht me naar Koopman, ook aangezien er nog een shuttle reedt en achter hem weer wachtte. Aardig gast en hij merkte al snel op dat het erg druk was want alle parkeerplekken waren bezet.
Aangekomen in de bekende tent, was het behoorlijk druk:
Lange rijen en veel wachtende mensen ook. Ik was zelf een half uur eerder.
Ook waren er druk medwekers bezig met uitprinten van RDW formulieren en die riepen personen om de zoveel tijd om. Gelukkig wist ik dat die van mij de dag vantevoren tenaam was gesteld en als deze uitgeprint was zou ik snel weer klaar zijn. Gelukkig was dit ook het geval en heb daar max. 15 minuten hoeven wachten. Medewekers daar waren aardig en behulpzaam. Het was alleen echt heel druk en dat het daar wel enigszins stonk (door de toilletten daar om de hoek) en dat de koffiemachine het ook niet meer deed zal ook niet veel mensen blij hebben gemaakt.
Daarna snel op zoek naar mijn auto en door op de nr's te letten (volgens oranje hesje) en rij zou dit goed moeten gaan. Dat was ook het geval, op dat moment was mijn app nog niet gekoppeld, maar toen ik mijn auto had gevonden en ik eenmaal na de inspectie buiten in de auto zat was dit wel het geval.
Er staan nog honderden M3's en als er een plekje vrij is, wordt al snel een nieuwe M3 daar neer gezet:
Ook een kiekje van een bekend schip:
Ik had inspectie lijsten etc. bij me, maar ik heb voornamelijk het functionele gecheckt. Aangezien het regende en ik ook zag dat het grote wachten nog bij het uitrijden moest komen.
De trekhaak (als je die hebt) zat bij mij in de frunk, ik was even bang dat die er niet bij zat maar dat was niet het geval.
Daar nog een student gesproken die naast me nog een auto voor iemand ging ophalen. Aardige gozer en had al meerdere auto's afgeveleverd.
Daarna e.e.a ingesteld (ook maar eerst op chill modus gezet: tipje) aangezien je eerst nog wel heel het terrein af wilt komen en ook uit Amsterdam. Op chill modus werkt hij trouwens behoorlijk controleerbaar en is hij dus ook minder heftig op het gas.
Daarna maar de navi ingesteld en richting huis (269km range). Bij het uitrijden heb je even het gevoel dat je naar een evenement bent geweest want het is veel wachten en aansluiten (20 min.). Daarna worden de vin en rdw gegevens nogmaals gecheckt en gevraagd of je weet of je met de auto kan wegrijden en dan eindelijk op pad.
Gelukkig was ik nog net voordat de echte spits begon op weg (rond 15 uur) en toen ik eenmaal bij de eerste beste SuC aan kwam in Hoorn had ik nog genoeg over, maar ik wou hem toch eerst even vol laden (aangezien ik nog geen laadpas had). Het was daar behoorlijk druk en ik kon nog 1 vrije plek vinden. Helaas stonden er ook 2 niet Tesla benzine auto's op de plekken

en enkele niet ladende Tesla's

.
Daar was het droog en toen maar even e.e.a. verder geïnspecteerd, kon aan de buitenkant alleen zien dat één van de achterlichten niet goed uitgelijnd was en aan de binnen kant was aan de dakkant (1 kant) de bekleding niet netjes. Dit heb ik gemeld in de app.
Toen ik bijna klaar was met laden was er een student die moest laden (+/- 10 km range) en die onderweg moest richting Friesland. Ik hoefde nog maar enkele minuten en hij nam mijn plekje daarna over. Behoorlijk druk dus bij de SuC's op het moment wanneer je in de middag de auto moet halen, iets om rekening mee te houden.
Daarna echt op weg naar huis. Al met al veel gedoe om een nieuwe auto te halen vooral vergeleken met mijn vorige lease auto's. Verder ben ik erg blij dat ik hem nu heb en nu maar rijden en hopen dat deze auto net zo goed bevalt als mijn Volvo. Iedereen in ieder geval hier nog veel succes en sterkte met de laatste (wacht) dagen van het jaar (ik had al vernomen dat gisteren de sms/account bom was ontploft. Hier meer dan 3,5 maand veel opgestoken, zorgen gemaakt en ook gelachen. Tot in de andere forums in ieder geval