Jazeker! Bij mij zat afgelopen woensdag een echtpaar in de auto die samen hun auto kwamen ophalen.
Maar... met de huidige drukte lijkt het me aardiger voor de anderen die met de shuttle meemoeten dat je even een übertje pakt als je met het hele gezin komt
Afgelopen woensdag was ik daar dus, om mijn LR (Zwart/wit/19") op te halen. De dag waarop er 800+ tesla's zijn uitgeleverd. En ik zal een lucky bastard
tm zijn geweest, want hoewel na aankomst in de ramvolle check-in-tent de moed mij in de schoenen zakte (en wat mopperaars om me heen me veel sterkte in deze hel toewensten), stond ik na een klein halfuurtje weer buiten. En ineens sta je dan te kijken naar een gigantisch parkeerterrein met stukjes automobieltoekomst waar één exemplaar toch echt de mijne was...
Nog voordat ik één stap kon zetten werd ik aangesproken door een Teslamedewerker die me vriendelijk doorverwijst naar "rechts achter de lichtmast". En daar stond alweer een vrolijke gast die direct vraagt of ik 'm kan vinden (nou, ik kom net aanlopen, maar hier ergens zou 'ie moeten staan) en loopt vanzelf vrolijk pratend met me mee. Samen traceren we de auto (stond toch niet helemaal op het juiste vak, maar wel vlakbij) en hij loopt snel terug naar de lichtmast om de volgende nieuwe eigenaar op te vangen.
Terwijl ik rustig de auto bekijk, duikt er uit het niets een andere meneer op, die me graag wil helpen met de instellingen en alles. Niet nodig, veel te leuk om zelf uit te vogelen, maar enorm bedankt!
Na een kleine file bij de check-out word ik uitgezwaaid door een paar vrolijke teslagasten die me een veilige reis toewensen. Nou... dat zit wel goed! Wat een fijne auto!
Als je 't goed bekijkt, terwijl we met zo'n 30000 Nederlanders op het bizarre idee komen om een (te)slaatje te slaan uit de bijtellingsregels, en Hyundai, Kia en de andere autobouwers je hartelijk bedanken voor de order (reken op begin 2021, is dat wat?) krijgt Tesla het toch maar voor elkaar om in zo'n korte tijd zo BIZAR veel auto's min of meer gestroomlijnd op de weg te krijgen. Daar heb ik best wel respect voor.
En nog meer respect voor al die medewerkers daar op de Terminal, want wat knap om zó veel mensen netjes te woord te staan, mee te veren met wat chagarijn links en rechts, en toch zo vriendelijk en vrolijk te blijven (en niet compleet gek te worden van de drukte!). Helden hoor! Mogen we best lief voor zijn
(Zo. Dat mocht ook wel (weer) een keer gezegd worden tussen alle teleurstellingen die hier ook veel te lezen zijn).