Zojuist mijn laadpas ontvangen van de LM en geactiveerd... ik ben er klaar voor :-)
Athlon:
Wij hebben u onlangs geïnformeerd over de levering van uw nieuwe Tesla. Uw auto kan helaas niet geleverd worden vandaag.
De reden hiervan is dat uw auto met de boot in Zeebrugge aangekomen is, en daar nog steeds staat. Tesla heeft nog geen nieuwe leverdatum gepland. We gaan er wel vanuit dat Tesla de levering (of tenaamstelling) nog in 2019 kan realiseren.
Vanuit ons excuses voor deze plotselinge wijziging.
Wij hebben u onlangs geïnformeerd over de levering van uw nieuwe Tesla. Uw auto kan helaas niet geleverd worden vandaag.
De reden hiervan is dat uw auto met de boot in Zeebrugge aangekomen is, en daar nog steeds staat. Tesla heeft nog geen nieuwe leverdatum gepland. We gaan er wel vanuit dat Tesla de levering (of tenaamstelling) nog in 2019 kan realiseren.
Inmiddels een SMS gehad met de echte levering: Maandag 23 december om 12:30 !dacken schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:56:
Hoi, vannacht om 01:00 een VIN gehad met een leveringsindicatie tussen 15 december en 31 december. Ben benieuwd!
Model 3P, zwart, zwart
bestelling: 17-11
RN: 17-11
Leveringsindicatie: 28-11
VIN: 28-11 (5YJxxxxxxxx)
Hoe kom ik achter mijn kenteken? Die heb ik nodig voor de verzekering!
Eindelijk, eindelijk, eindelijk. Lang wachten (of nouja, laten we eerlijk zijn: 3 maanden is niets in automobielland, maar het voelde zo lang;) ) vanochtend om 11.00 belletje van de chauffeur die ‘m kwam brengen en de ‘oude’ leasebak weer meenam dat hij er rond half 1 was. Met smart gewacht en eindelijk kwam de langverwachte bolide de straat in rijden. Even een rondje gedaan, sleutels inwisselen voor keycards en paar papiertjes omgeruild. Nog 80 km in de accu, dus na een verkenningsrondje door het touchscreen eerst maar eens naar de dichtstbijzijnde SuC. Wat een gruwelijk fijne auto om in te rijden en wat een power! Autopilot is even wennen maar na een paar minuutjes ook heerlijk ontspannen. Lekker geluid uit de boxjes ook. Heerlijke wegligging, lekker sportief sturen. Alles wat ik er van verwacht had! Helaas mist de envelop van LM met tijdelijke laadpas, maar is gelukkig snel opgelost. Helaas is het even wachten totdat LM bij is en de auto aan eigen account heeft gekoppeld, dus nog ff zonder app, maar dat komt nog. Ik ben blij! Echt een beauty voor de deur! Voor wie nu nog wacht: dat wordt beloond! Zal dit topic nog even meelezen
M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero
Verwijderd
Even voor alle schippers!!
Er is een boot genaamd RCC Europe die richting Amsterdam gaat.
Hierbij een aantal punten die je goed moet doornemen.
- Laat de RCC Europe ten alle tijden voor.
- Niet seinen naar de RCC Europe dat kost namelijk energie voor de schipper. En kan blind worden.
- Mocht je de RCC Europe tegen komen geef hem dan een duwtje.
- Mocht je iets harder gaan dan de RCC Europe sleep hem dan voor.
- Help de matrozen met Tesla's uitladen.
- Gooi de Tesla's alvast aan de paal.
Bedankt voor uw medewerking.!!
- Niet seinen naar de RCC Europe dat kost namelijk energie voor de schipper. En kan blind worden.
Even een dubbele vraag, maar betekend een kentekenbewijs van de RDW hebben dat de auto tenaamgesteld is?
[ Voor 5% gewijzigd door Tatteredhat op 18-12-2019 16:52 ]
welke config?
Qast schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:46:
Athlon:
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Bij die van mij ook, dat duurt wel even.
Dus ik heb in de tussentijd gewoon privé een laadpas voor in de straat (en natuurlijk de SC's).
De kosten declareer ik gewoon bij de werkgever totdat de laadpas van de LM er is. Was de enige optie om snel genoeg te zijn.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik las de LM naam in je signature als Hitlerman lease...Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:47:
Even voor alle schippers!!

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Verwijderd
😂😂😂😂said006 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:54:
[...]
Ik las de LM naam in je signature als Hitlerman lease...
Dat las ik dus ooksaid006 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:54:
[...]
Ik las de LM naam in je signature als Hitlerman lease...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Tesla is iig niet te bereiken
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Nee, als je bij de RDW kijkt naar het kenteken, dan moeten er op het tweede linkje een datum staan bij Datum tenaamstelling.Tatteredhat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:52:
Even een dubbele vraag, maar betekend een kentekenbewijs van de RDW hebben dat de auto tenaamgesteld is?
Edit: niet goed gelezen... Als je een kentekenbewijs hebt, dan staat daar vast een datum en is deze tenaamgesteld.
[ Voor 14% gewijzigd door webpatrick op 18-12-2019 17:10 ]
Verwijderd
Hoppaaa, vanmiddag m’n M3 opgehaald! Soepel proces. Bij station Sloterdijk aan de voorkant stond een grijze Model X (let op: geen vlaggen!) die ons snel naar de terminal bracht. Eenmaal daar moest ik wel lachen om de tent die volstaat met mensen. Netjes in de rij aangesloten en als je in gesprek raakt met anderen, is de rij zo voorbij. Aardige medewerker van Tesla en het papierwerk was binnen no-time geregeld. “U kunt uw auto ophalen op plek D119, buiten staan medewerkers die u graag helpen.”
Zo gezegd, zo gedaan. Kleine wandeling langs honderden mooie M3’s en tadaaa daar stond mijn rode computer met wielen. Medewerker van Tesla kwam nog even naast mij zitten om de basis uit te leggen en vervolgens kon ik ook het terrein af.
Petje af voor Tesla. Ongekend knap hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. 700 auto’s die vandaag opgehaald worden, vriendelijke medewerkers en het ging volledig soepel.
Ik zal vanavond de Excel aanpassen en even kijken hoe ik foto’s kan uploaden.
Voor eenieder die nog wacht: it’s worth every minute (cliche, I know).
Veilige en leuke km’s gewenst iedereen!
Zo gezegd, zo gedaan. Kleine wandeling langs honderden mooie M3’s en tadaaa daar stond mijn rode computer met wielen. Medewerker van Tesla kwam nog even naast mij zitten om de basis uit te leggen en vervolgens kon ik ook het terrein af.
Petje af voor Tesla. Ongekend knap hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. 700 auto’s die vandaag opgehaald worden, vriendelijke medewerkers en het ging volledig soepel.
Die staat er wel al.webpatrick schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:09:
[...]
Nee, als je bij de RDW kijkt naar het kenteken, dan moeten er op het tweede linkje een datum staan bij Datum tenaamstelling.
Edit: niet goed gelezen... Als je een kentekenbewijs hebt, dan staat daar vast een datum en is deze tenaamgesteld.
Mooi, niets aan de hand dus qua fiscale gevolgen. Bedankt!Datum tenaamstelling
17-12-2019
Tijdstip tenaamstelling
14:39
[ Voor 7% gewijzigd door Tatteredhat op 18-12-2019 17:17 ]
Vandaag ook de leverbevestigings email gehad. Levering morgen om 16:30.
Wel opvallend dat dit naar mijn gmail is gestuurd terwijl mijn zakelijke email toch echt mijn tesla account is.
Had me ooit aangemeld voor de nieuwsbrief, dus ergens lijkt het alsof ze gegevens gekoppeld hebben.
Wel opvallend dat dit naar mijn gmail is gestuurd terwijl mijn zakelijke email toch echt mijn tesla account is.
Had me ooit aangemeld voor de nieuwsbrief, dus ergens lijkt het alsof ze gegevens gekoppeld hebben.
Goed, vanmorgen was het dan zo ver ik zou mijn auto ophalen, mijn vrouw zou me wegbrengen maar door medicatie (pijnstiller) mocht ze niet rijden.
Dus op avontuur met het OV, een bus is voor mij wel heel lang geleden maar goed, eerst staan en halverwege kon ik ergens zitten.
Toen met de trein naar Sloterdijk en toen ik daar aankwam zag ik zowaar een Tesla dus ik erheen, allemaal personeel (Tesla jas) en sorry 'vol = vol' maar en komt er nog snel 1...
Tijdens het wachten kwam ook een man aangelopen en vroeg mij of die andere X vol zat wat ik beaamde ik vroeg -om het wachten toch maar wat te doden- of hij ook zijn M3 kwam halen.
Nee zei die,.. stilte... dus ik,.. (je moet toch wat als je daar staat) wat ga je dan doen daar ?
Werken... en uiteindelijk kwam het gesprek wel op gang, vandaag ongeveer 800 auto's die men wilde uitleveren, terrein stond helemaal vol kon geen auto meer bij volgens hem.
Nou goed toen kwam er een andere X, en nog een vrouwtje die ook kwam werken en nog een andere klant ging mee.. 5 minuutjes rijden. Was wel gezellig en belangrijkste constatering; het was droog en het weer zat -in tegenstelling tot de afgelopen weken volgens de mensen die daar werkte- bijzonder mee.
Afgezet voor een hek, en na doorlopen kwamen we in een tent uit, was wel warm, dus ik denk eerst maar even een bakkie, automaat stuk en geen backup, naja dan maar in de rij een hele rij met oudjes en ondanks dat ik eerder hier gelezen had dat andere klanten voor gingen mocht ik gewoon wachten, voor mij uiteindelijk nog 1 stel dat voor een auto kwam en dan is het wel leuk en gezellig dat personeel achter de balie met elkaar een heel gesprek voert maar help eerst even je klanten...
Na minuut of 10 was de koffie automaat weer hersteld maar denk ja dan sta ik niet meer in de rij.. terwijl ik eigenlijk wel wat cafeïne nodig had...
Naja na totaal een minuut of 20 gewacht te hebben keek een dame mij aan en vroeg mijn naam, na rijbewijs en wat punten nalopen was er een probleem met de printer wat gelukkig redelijk snel verholpen was, en kreeg ik mijn tennaamstelling en een vakje waar mijn auto stond, ook een formulier of ik wilde tekenen, met o.a als voorwaarde dat ik hem in gebruik had genomen zonder schade, ja hallo, hoe kan ik dat nou zien? Ik teken dus dat het allemaal goed is maar ik heb hem nog niet eens gezien, ja meneer dat gaat bij ons anders,.. Ja ehh als ik nu zeg hij is in orde en teken en ik kom daar en de voorkant zit helemaal in elkaar dan kunnen jullie doodleuk zeggen ja dat heb je net zelf gedaan,... Diepe zucht... nee u heeft 160 km om dit uit te zoeken en na te kijken en te inspecteren.. Nou goed dan, (ik had inmiddels het gesprek op mijn telefoon opgenomen) dus tekende ik (met opmerking van bezwaar omdat ik hem niet had gezien, -ik zal niet de eerste zijn die zo een oor wordt aangenaaid-.
Nou vak B en dan 100 nogwat.. buiten liepen redelijk wat mensen en die wezen mij de weg...
En daar stond hij dan... mijn nieuwe maatje voor de komende 4 of misschien wel 5 jaar...
Eerst even paar rondje omheen gelopen, boven glas zit er niet heel strak in (paar mm verschil maar de auto's om mij heen hadden dit ook) kofferbak open,.. Oke een kabel en een 220 setje... mooi...
Voorkant open even de motor bekijken ehhh trekhaak zoeken... En ja hoor die lag daar met de gevaren driehoek...
Mooi check...
Deuren achter zijn niet helemaal goed uitgelijnd, had collega ook zal ook wel in de marge zitten...
Dan binnen zitten oke nog 104 km bereik... Een en ander instellen (spiegels / stoel / stuur etc) en vervolgens stond iemand naast mijn auto.. of het lukte en of ik nog vragen had...
Neuh ik heb me redelijk ingelezen.. "oke maar mocht u nog vragen of opmerkingen hebben ik en mijn collega's lopen continu rond".
Prima,..
Nou na nog een extra check en mijn bereik was al naar 102 gezakt maar rustig richting uitgang gereden...
Daar nog een laatste controle en toen mocht ik los... In begin reed de auto heel blokkering,... en bij het oprijden van de snelweg kwam er rechts vanuit ik denk de spiegelkap veel geluid...
Ik zag dat de charger in Badhoevedorp nog maar 2 beschikbaar had en dan zal je net zien dat ik er sta en ze vol zijn...
Dus dan maar naar Breukelen (12 van 28 beschikbaar)..
Toen ik daar kwam ging het allemaal redelijk makkelijk inpluggen en wow gewoon 102 kW stoom erin (+700 Km/hr) maar dat was paar minuten en zakte al af naar 88... werd ook steeds drukker -ik weet niet of dat uitmaakt?- .
Maar bijna alles was toen ik weg ging (ongeveer met 85%) in gebruik.
Toen maar stukje gereden en naar huis, want woensdagmiddag en de kinderen (heb er 2) waren ook benieuwd...
Nou kon een glimlach van oor tot oor niet onderdrukken toen ik vanuit de gang de woonkamer in liep, nou kids mee en even stukje rijden, gelukkig ook hun goedkeuring gekregen.
Nou bij Leiderdorp maar weer super charger gepakt want nog maar met de helft vol en heb nog geen laadpas etc..
En vervolgens naar huis gereden.
Resumerende; Ja je besteld hem en het blijft stil hier zou Tesla echt nog wat mee moeten doen, gewoon net als Coolblue een wacht therapie mailtje of iets anders en anders elke week een kleine update ook als je niks weet of kan melden dan meld je dat maar heb paar keer mezelf een schreeuwende in de woestijn gevoeld, het kan zo simpel zijn en ik begrijp de aflevering dat het zo moet maar leg dan een T-Shirt in iedere auto ofzo met een tekst van "Tesla 2019 M3: ik was erbij" ofzo... Kost paar euro en geeft aan hoe uniek dit eigenlijk is...
Verder wel het idee gehad dat vrijwel iedereen wel zijn best probeerde te doen en als je hem dan hebt ja echt ik ben er heel blij mee, nog blijer dan mijn vorige auto en die vond ik ook heel fijn.. (Leon ST)..
Ik heb nog wat foto's gemaakt die zal ik wel even toevoegen nog en uploaden...
Dus op avontuur met het OV, een bus is voor mij wel heel lang geleden maar goed, eerst staan en halverwege kon ik ergens zitten.
Toen met de trein naar Sloterdijk en toen ik daar aankwam zag ik zowaar een Tesla dus ik erheen, allemaal personeel (Tesla jas) en sorry 'vol = vol' maar en komt er nog snel 1...
Tijdens het wachten kwam ook een man aangelopen en vroeg mij of die andere X vol zat wat ik beaamde ik vroeg -om het wachten toch maar wat te doden- of hij ook zijn M3 kwam halen.
Nee zei die,.. stilte... dus ik,.. (je moet toch wat als je daar staat) wat ga je dan doen daar ?
Werken... en uiteindelijk kwam het gesprek wel op gang, vandaag ongeveer 800 auto's die men wilde uitleveren, terrein stond helemaal vol kon geen auto meer bij volgens hem.
Nou goed toen kwam er een andere X, en nog een vrouwtje die ook kwam werken en nog een andere klant ging mee.. 5 minuutjes rijden. Was wel gezellig en belangrijkste constatering; het was droog en het weer zat -in tegenstelling tot de afgelopen weken volgens de mensen die daar werkte- bijzonder mee.
Afgezet voor een hek, en na doorlopen kwamen we in een tent uit, was wel warm, dus ik denk eerst maar even een bakkie, automaat stuk en geen backup, naja dan maar in de rij een hele rij met oudjes en ondanks dat ik eerder hier gelezen had dat andere klanten voor gingen mocht ik gewoon wachten, voor mij uiteindelijk nog 1 stel dat voor een auto kwam en dan is het wel leuk en gezellig dat personeel achter de balie met elkaar een heel gesprek voert maar help eerst even je klanten...
Na minuut of 10 was de koffie automaat weer hersteld maar denk ja dan sta ik niet meer in de rij.. terwijl ik eigenlijk wel wat cafeïne nodig had...
Naja na totaal een minuut of 20 gewacht te hebben keek een dame mij aan en vroeg mijn naam, na rijbewijs en wat punten nalopen was er een probleem met de printer wat gelukkig redelijk snel verholpen was, en kreeg ik mijn tennaamstelling en een vakje waar mijn auto stond, ook een formulier of ik wilde tekenen, met o.a als voorwaarde dat ik hem in gebruik had genomen zonder schade, ja hallo, hoe kan ik dat nou zien? Ik teken dus dat het allemaal goed is maar ik heb hem nog niet eens gezien, ja meneer dat gaat bij ons anders,.. Ja ehh als ik nu zeg hij is in orde en teken en ik kom daar en de voorkant zit helemaal in elkaar dan kunnen jullie doodleuk zeggen ja dat heb je net zelf gedaan,... Diepe zucht... nee u heeft 160 km om dit uit te zoeken en na te kijken en te inspecteren.. Nou goed dan, (ik had inmiddels het gesprek op mijn telefoon opgenomen) dus tekende ik (met opmerking van bezwaar omdat ik hem niet had gezien, -ik zal niet de eerste zijn die zo een oor wordt aangenaaid-.
Nou vak B en dan 100 nogwat.. buiten liepen redelijk wat mensen en die wezen mij de weg...
En daar stond hij dan... mijn nieuwe maatje voor de komende 4 of misschien wel 5 jaar...
Eerst even paar rondje omheen gelopen, boven glas zit er niet heel strak in (paar mm verschil maar de auto's om mij heen hadden dit ook) kofferbak open,.. Oke een kabel en een 220 setje... mooi...
Voorkant open even de motor bekijken ehhh trekhaak zoeken... En ja hoor die lag daar met de gevaren driehoek...
Mooi check...
Deuren achter zijn niet helemaal goed uitgelijnd, had collega ook zal ook wel in de marge zitten...
Dan binnen zitten oke nog 104 km bereik... Een en ander instellen (spiegels / stoel / stuur etc) en vervolgens stond iemand naast mijn auto.. of het lukte en of ik nog vragen had...
Neuh ik heb me redelijk ingelezen.. "oke maar mocht u nog vragen of opmerkingen hebben ik en mijn collega's lopen continu rond".
Prima,..
Nou na nog een extra check en mijn bereik was al naar 102 gezakt maar rustig richting uitgang gereden...
Daar nog een laatste controle en toen mocht ik los... In begin reed de auto heel blokkering,... en bij het oprijden van de snelweg kwam er rechts vanuit ik denk de spiegelkap veel geluid...
Ik zag dat de charger in Badhoevedorp nog maar 2 beschikbaar had en dan zal je net zien dat ik er sta en ze vol zijn...
Toen ik daar kwam ging het allemaal redelijk makkelijk inpluggen en wow gewoon 102 kW stoom erin (+700 Km/hr) maar dat was paar minuten en zakte al af naar 88... werd ook steeds drukker -ik weet niet of dat uitmaakt?- .
Toen maar stukje gereden en naar huis, want woensdagmiddag en de kinderen (heb er 2) waren ook benieuwd...
Nou kon een glimlach van oor tot oor niet onderdrukken toen ik vanuit de gang de woonkamer in liep, nou kids mee en even stukje rijden, gelukkig ook hun goedkeuring gekregen.
Nou bij Leiderdorp maar weer super charger gepakt want nog maar met de helft vol en heb nog geen laadpas etc..
Resumerende; Ja je besteld hem en het blijft stil hier zou Tesla echt nog wat mee moeten doen, gewoon net als Coolblue een wacht therapie mailtje of iets anders en anders elke week een kleine update ook als je niks weet of kan melden dan meld je dat maar heb paar keer mezelf een schreeuwende in de woestijn gevoeld, het kan zo simpel zijn en ik begrijp de aflevering dat het zo moet maar leg dan een T-Shirt in iedere auto ofzo met een tekst van "Tesla 2019 M3: ik was erbij" ofzo... Kost paar euro en geeft aan hoe uniek dit eigenlijk is...
Verder wel het idee gehad dat vrijwel iedereen wel zijn best probeerde te doen en als je hem dan hebt ja echt ik ben er heel blij mee, nog blijer dan mijn vorige auto en die vond ik ook heel fijn.. (Leon ST)..
Mooi verslag, ik hoop dat mijn beleving op 31/12/2019 ook zo mag zijn. Veel plezier en veilige km's gewenst!
GB2 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:38:
Goed, vanmorgen was het dan zo ver ik zou mijn auto ophalen, mijn vrouw zou me wegbrengen maar door medicatie (pijnstiller) mocht ze niet rijden.
Mooi check...
Prima,..
LR silver metallic 19" trekhaak : besteld 25/10 RN 28/10 vin 27/11
Verwijderd
Fijn om na een hoop horror verhalen te lezen dat de meeste afleveringen ‘gewoon goed’ gaan.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:12:
Hoppaaa, vanmiddag m’n M3 opgehaald! Soepel proces. Bij station Sloterdijk aan de voorkant stond een grijze Model X (let op: geen vlaggen!) die ons snel naar de terminal bracht. Eenmaal daar moest ik wel lachen om de tent die volstaat met mensen. Netjes in de rij aangesloten en als je in gesprek raakt met anderen, is de rij zo voorbij. Aardige medewerker van Tesla en het papierwerk was binnen no-time geregeld. “U kunt uw auto ophalen op plek D119, buiten staan medewerkers die u graag helpen.”
Enjoy!!
Niet goed genoeg ingelezen dusGB2 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:38:
en vervolgens stond iemand naast mijn auto.. of het lukte en of ik nog vragen had...
Prima,..
.....
Ja dat maakt uit. Je buur gebruikt dezelfde stroomtoevoer, alsook je batterij% is belangrijk. Hoe voller, hoe trager het gaat.
Dat wist ik al,.. maar ik stond op A en op B stond niemand...
Ging om zijn algemeenheid, heb je op A & B gezamelijk een bepaalde waarde of deel je uiteindelijk met het hele terrein en ja ik snap ook wel dat de laatste 20% langzamer gaan, maar na 5 minuten stonden er ook 3 auto's meer en zag ik de laadsnelheid inzakken naar 80 kW en toen er nog wat auto's bij kwamen werdt het bijna 60 kW.. en mijn accu zat toen op +/- 50%...
Ging om zijn algemeenheid, heb je op A & B gezamelijk een bepaalde waarde of deel je uiteindelijk met het hele terrein en ja ik snap ook wel dat de laatste 20% langzamer gaan, maar na 5 minuten stonden er ook 3 auto's meer en zag ik de laadsnelheid inzakken naar 80 kW en toen er nog wat auto's bij kwamen werdt het bijna 60 kW.. en mijn accu zat toen op +/- 50%...
Dat kan ook een standaard instelling zijn. Zelf opgehaald vandaag en moest de app vanaf touchscreen toegang geven. Die beste mannetjes doen ook maar hun best... vandaag een “brenger” geholpen met een SU.Boterham71 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:59:
[...]
Waarom zitten die lui aan de instellingen. Met je tengels afblijven van iemand anders z'n wagen.
Bijtellingstechnisch valt het mee. MIA is hetzelfde.photovoltaic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:47:
[...]
Volgens mij is dat een beste grote stap als je kijkt qua totale netto kosten. Daarom gaan die ook niet als warme broodjes zoals de andere configuraties (LR RWD of AWD welke begin deze maand ook nog sporadisch werden aagneboden). Dan kun je beter afwegen of je een SR+ laat afleveren volgend jaar of wacht op een andere auto die er volgend jaar op de markt komen met een behoorlijke range. Of gokken dat Tesla een prijsaanpassing doet volgend jaar voor SR+ voor de nederlandse markt (dat zou mij ook niet verbazen).
SR+ 2020: 8% over 45k en 22% over 5k. €4700 bijtelling.
LR Performance 2019: 4% over 50k en 22% over 15k €5300 bijtelling.
Maar de aanschafprijs is natuurlijk ook 30% hoger (en evt de daarbij horende leaseprijs). Meer range is zeker wel wat geld waard, maar 3.5 sec naar de 100 is wat overkill
Zeker: krabbel gezet en naar parkeervak lopen. Duurde max. 3 min. Je moet de rij (en de afhandelaars van die rij) een beetje uitzoeken (TIP).photovoltaic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:00:
[...]
Het ging dus bij jou wel enigszins flot met tenaamsteling etc.?
Ik ook totaal geen info.. alles zelf moeten halen bij Tesla. Ik ben vandaag dus maar zelf langsgereden en bij toeval ontdekt dat hij morgen dus klaar staat.mingoes schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:33:
[...]
Ik heb dezelfde configuratie, ook via LP.
Nog niets gehoord
Inmiddels ook een E-mail van Tesla ontvangen met de bevestiging.

Ik heb ze niet kunnen bereiken bij Tesla, kwam er onmogelijk doorheenhulseman schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:27:
[...]
Ik ook totaal geen info.. alles zelf moeten halen bij Tesla. Ik ben vandaag dus maar zelf langsgereden en bij toeval ontdekt dat hij morgen dus klaar staat.
Inmiddels ook een E-mail van Tesla ontvangen met de bevestiging.
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Ik kwam er net achter, 5 dagen na levering, dat op de rechter B-stijl (dus ook over de camera) nog beschermfolie zat.
Het was bijna niet te zien.
En ik maar denken dat de cruise control nog in de leerfase zat....
Het was bijna niet te zien.
En ik maar denken dat de cruise control nog in de leerfase zat....
M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019
Mijn Lease maatschappij probeert de juiste ingang te vinden om een factuur te krijgen zodat ik zaterdag de auto kan halen. Mijn rn nummer hebben ze verzoek voor gedaan m over te nemen. Weet iemand hier de juiste zakelijk ingang voor een Lease maatschappij?
Delivery komen ze niet door.
Ik gedaan op 23 november.. na wat ge-touwtrek kan ik hem vrijdag as ophalen..wgoos schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:22:
Is er iemand die overweegt zijn huidige LR om te zetten naar een P uit voorraad, zit dat zelf te overwegen. Weet je dan 100% zeker dat die in 2019 komt?
23-11-2019 OMGEZET direct beschikbaar TM3P White RN+VIN - GEANNULEERD Besteldatum 14-08-2019 | Long Range All-Wheel Drive | Deep Blue Metallic | 19'' Sportvelgen | Volledig zwart premium interieur | Trekhaak | Standaard Auto Pilot
Update: morgen wordt mijn auto alsnog geleverd. Tesla belde vanmiddag en kon de afspraak verplaatsen naar morgenochtend. Zin in!
9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP
Wow, ik werd een uurtje geleden in mijn auto gebeld door een engels sprekende jonge dame van Tesla. Of ik kon bevestigen dat ik morgen mijn auto kan ophalen. Natuurlijk kan en wil ik dat. Ik had vorige week al via SMS "JA" geantwoord, maar dat lijkt niet te zijn aangekomen.
Ik zie nu in mijn email dat ze ook een email bevestiging hebben gestuurd met kenteken informatie.
Op RDW.nl zie ik dat 1e toelating/tenaamstelling om 17:26 gedaan is.
Betekent dit dat ik morgen waarschijnlijk geen last met RDW zal hebben?
Ik zie nu in mijn email dat ze ook een email bevestiging hebben gestuurd met kenteken informatie.
Op RDW.nl zie ik dat 1e toelating/tenaamstelling om 17:26 gedaan is.
Betekent dit dat ik morgen waarschijnlijk geen last met RDW zal hebben?
Ik ga nu een vraag stellen die ik normaal altijd beantwoord met: “lees even het topic door”
Maar heb gezocht en kon het antwoord niet zo snel vinden:
Met welk nummer belt Tesla? 😅
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Nummer Tesla: 716071 (geen type fout)SimD schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:18:
Ik ga nu een vraag stellen die ik normaal altijd beantwoord met: “lees even het topic door”
Ik krijg met geen mogelijkheid contact met het delivery team. Tesla geeft aan dat je 48 uur van tevoren info hoort te krijgen, deze 48 uur zijn verstreken en weet nog precies nul. Er is mij zowel 19 als 20 december toegezegd.
Dat is een vrij bijzonder nummer!
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Vandaag rond 16h maar even in buurdorp Duiven naar de dealer geweest. De heren sales daar doodden hun tijd met trekkers kieken (waar ik daarvoor al bijna een uur mee had opgetrokken over het velperbroekcircuit). Ze wisten me te vertellen dat de mijne a.s. zondag ready for delivery zou zijn. Ik denk dus ook dat deze van de rcc zal komen. Verder nog geen gegevens dus weer in de wacht. Feit blijft dat de showroom de snelste manier van updates is....
Dat hoorde ik ook, maar ik moet mijn Tesla morgen om 15:30 ophalen en kreeg zojuist pas een bevestigings email. Van collega's die al een Tesla hebben hoorde ik dat sommige nooit een bevestigings email hebben gekregen en dat het allemaal goed gegaan is.Landon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:23:
Ik krijg met geen mogelijkheid contact met het delivery team. Tesla geeft aan dat je 48 uur van tevoren info hoort te krijgen, deze 48 uur zijn verstreken en weet nog precies nul. Er is mij zowel 19 als 20 december toegezegd.
Tilburg verslag van vandaag.
Vandaag mijn LR White met trekhaak op kunnen halen, maar wat een gedoe vooraf.
Ik ben het hele proces doorgegaan. Net op tijd besteld op 10 oktober.
Op 18 oktober RN en vervolgens stil.
Op 25 oktober een mail, dat mijn Tesla er aan komt.
Daarna een mail van LP met daarin:
dan 28-11 een VIN, het loopt mooi door zo.
12 december een SMS, uw auto wordt 18-12 geleverd uw leaemaatschappij neemt contact met u op.
17 december: Niemand heeft contact met mij opgenomen.
Ik bellen naar autoreset: Hallo, wij kennen uw kenteken niet. Komt zeker deze week niet
Ik bellen naar leaseplan: Die zeggen, geen idee we bellen autoreset.
Leaseplan belt terug: Autoreset kent u auto niet
Ik: Ik ga zelf wel naar Tilburg om 11:00.
Leaseplan: Ja dat zou kunnen, maar je weet het nooit zeker........
Gisteren avond, ik zie dat de auto op naam is gezet.
Foto's nummering van links naar rechts
Foto 1: Vandaag half acht vanuit het oosten naar het station trein vertrekt om 8:10. foto 1
Overstap cin Zutphen. Trein heeft vertraging van min 20 minuten en gat niet verder naar Arnhem.
Via man van de NS naar een sprinter gegaan, die wel reed. Iets vertraging, maar nog steeds optijd.
Foto 2: Eindelijk in de intercity naar Tilburg. Vrij relaxed, bakkie koffie, niet druk
Foto 3: Aangekmen in Tilburg
Daar Station uit rechtsaf naar de bussen. Wilde eerst Taxi nemen maar veel te duur. Voor 5 euro kaartje gepint met bus 328 (taxi 30 euro). Uitstappen op de Atlasstraat (12 haltes ca 20 minuten).
In de bus app gechecked en was mijn auto ineens zichtbaar.
Vlak voor je uitstapt kom je langs een plek met heel veel Tesla's model 3, maar dat was niet het adres uit de afspraak.
Foto 4 Ik de andere kant opgelopen naar het grote Tesla gebouw. Daar binnen werd gezegd: Nee je moet nog verder lopen naar het delivery center. Ik sjokken, 15 minuten lopen.
Foto 5: Daar aangekomen. blijkt dat ze daar alleen X en S leveren. Nee je moet terug naar de rotonde daar waar ik het eerst langs reed. Later hoorde ik dat er meer dezelfde route hadden genomen ;-)
Foto 6 en 7 Na drie kwartier extra loopwerk kwam ik aan op de juiste plek
Foto 8. Een kleine ontvangsthal met ca 15 mensen waaronder een paar "auto-ophalers" deze haalden telkens de auto's op waarvan de bereider zich gemeld had. Er stonden een ca 200 Tesla's om de hoek en die moesten over de weg worden opgehaald met groene kenteken platen.
Een persoon was voor mij, tegen hem werd gezegd: Jou auto staat nog in Zeebrugge. Hij gaf aan ook al twee keer in Amsterdam te hebben gestaan voor zijn auto.
Ze vroeg mij mijn kenteken. Dit gegeven. Papier uitgeprint van RDW. Geen id laten zien.
Foto 9 Auto was na 30 minuten opgehaald. Ik alles gechecked, prima auto.
Ophaal student moest daar ook een auto ophalen (ging van Groningen naar Tilburg, om auto in Rotterdam af te leveren en daarna weer naar Groningen terug)
Hij had tijd over en legde nog even van alles uit. Handig.
Foto 10 Toen Stroom op de pedaal en even het industrieterrein op gecrosst om te kijken hoe dat gaat.
Ging allemaal vanzelf, ik ik heb nog geen 1 keer het rempedaal gebruikt.
Foto 11 even via 's-Hertogenbosch naar de SUC, ging perfect. Toen naar huis.
Foto 12: Thuisgekomen auto in beslag genomen door de Boys. Vanavond dochter ophalen (toch wel met de Tesla ;-))
Al met al een redelijke soap hoe het is gegaan, maar ach ik ben het allemaal alweer vergeten
Het mooiste is misschien nog wel dat ik op dezelfde dag de auto heb gekregen als onze meme @ElonDusk
Toch Elon, je hebt toch je auto..........? ELON!!!!!!

Vandaag mijn LR White met trekhaak op kunnen halen, maar wat een gedoe vooraf.
Ik ben het hele proces doorgegaan. Net op tijd besteld op 10 oktober.
Op 18 oktober RN en vervolgens stil.
Op 25 oktober een mail, dat mijn Tesla er aan komt.
Daarna een mail van LP met daarin:
Ik dacht relaxt, lekker thuiswerken, auto wordt gebracht. Ik woon in het oosten, dus een hoop reistijd bespaart. Dacht ik...."we hebben wat leuks, uw auto wordt gebracht door autoreset"
dan 28-11 een VIN, het loopt mooi door zo.
12 december een SMS, uw auto wordt 18-12 geleverd uw leaemaatschappij neemt contact met u op.
17 december: Niemand heeft contact met mij opgenomen.
Ik bellen naar autoreset: Hallo, wij kennen uw kenteken niet. Komt zeker deze week niet
Ik bellen naar leaseplan: Die zeggen, geen idee we bellen autoreset.
Leaseplan belt terug: Autoreset kent u auto niet
Ik: Ik ga zelf wel naar Tilburg om 11:00.
Leaseplan: Ja dat zou kunnen, maar je weet het nooit zeker........
Gisteren avond, ik zie dat de auto op naam is gezet.
Foto's nummering van links naar rechts
Foto 1: Vandaag half acht vanuit het oosten naar het station trein vertrekt om 8:10. foto 1
Overstap cin Zutphen. Trein heeft vertraging van min 20 minuten en gat niet verder naar Arnhem.
Via man van de NS naar een sprinter gegaan, die wel reed. Iets vertraging, maar nog steeds optijd.
Foto 2: Eindelijk in de intercity naar Tilburg. Vrij relaxed, bakkie koffie, niet druk
Foto 3: Aangekmen in Tilburg
Daar Station uit rechtsaf naar de bussen. Wilde eerst Taxi nemen maar veel te duur. Voor 5 euro kaartje gepint met bus 328 (taxi 30 euro). Uitstappen op de Atlasstraat (12 haltes ca 20 minuten).
In de bus app gechecked en was mijn auto ineens zichtbaar.
Vlak voor je uitstapt kom je langs een plek met heel veel Tesla's model 3, maar dat was niet het adres uit de afspraak.
Foto 4 Ik de andere kant opgelopen naar het grote Tesla gebouw. Daar binnen werd gezegd: Nee je moet nog verder lopen naar het delivery center. Ik sjokken, 15 minuten lopen.
Foto 5: Daar aangekomen. blijkt dat ze daar alleen X en S leveren. Nee je moet terug naar de rotonde daar waar ik het eerst langs reed. Later hoorde ik dat er meer dezelfde route hadden genomen ;-)
Foto 6 en 7 Na drie kwartier extra loopwerk kwam ik aan op de juiste plek
Foto 8. Een kleine ontvangsthal met ca 15 mensen waaronder een paar "auto-ophalers" deze haalden telkens de auto's op waarvan de bereider zich gemeld had. Er stonden een ca 200 Tesla's om de hoek en die moesten over de weg worden opgehaald met groene kenteken platen.
Een persoon was voor mij, tegen hem werd gezegd: Jou auto staat nog in Zeebrugge. Hij gaf aan ook al twee keer in Amsterdam te hebben gestaan voor zijn auto.
Ze vroeg mij mijn kenteken. Dit gegeven. Papier uitgeprint van RDW. Geen id laten zien.
Foto 9 Auto was na 30 minuten opgehaald. Ik alles gechecked, prima auto.
Ophaal student moest daar ook een auto ophalen (ging van Groningen naar Tilburg, om auto in Rotterdam af te leveren en daarna weer naar Groningen terug)
Hij had tijd over en legde nog even van alles uit. Handig.
Foto 10 Toen Stroom op de pedaal en even het industrieterrein op gecrosst om te kijken hoe dat gaat.
Ging allemaal vanzelf, ik ik heb nog geen 1 keer het rempedaal gebruikt.
Foto 11 even via 's-Hertogenbosch naar de SUC, ging perfect. Toen naar huis.
Foto 12: Thuisgekomen auto in beslag genomen door de Boys. Vanavond dochter ophalen (toch wel met de Tesla ;-))
Al met al een redelijke soap hoe het is gegaan, maar ach ik ben het allemaal alweer vergeten
Het mooiste is misschien nog wel dat ik op dezelfde dag de auto heb gekregen als onze meme @ElonDusk
Toch Elon, je hebt toch je auto..........? ELON!!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 18-12-2019 19:31 ]
Hoe bedoel je net op tijd? 10 oktober is ruim op tijd voor een LR?
Voor 14 oktober is 10 oktober net op tijd ;-)fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:38:
Hoe bedoel je net op tijd? 10 oktober is ruim op tijd voor een LR?
Wanneer komt de volgende boot uit Zeebrugge naar Amsterdam?
LR AWD / Grijs / Zwart / VIN 27-11 / SMS 23-12 / G-***-VK / Levering 30/12/2019? => opgehaald 27-12

Mijn auto is om 19:45 uur tenaamgesteld, dus alles is klaar voor morgen!
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
heb je een specifieker adres na vandaag dan asteriastraat 1-7 ? Ik moet er morgen heen, heb geen zin om ook zoveel heen en weer te wandelenTomas_ schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:26:
Tilburg verslag van vandaag.
waar kun je dat checken ?Snarf70 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:01:
![]()
Mijn auto is om 19:45 uur tenaamgesteld, dus alles is klaar voor morgen!
Zijn er Tweakers die op of na 14-11 een LR hebben besteld, niet uit de snel beschikbare voorraad?
Ik ben even benieuwd of je al een sms hebt gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-12-2019 20:08 ]
Ik heb precies dezelfde config als jij, maar niet op of na 14-11 besteld. Ik heb besteld op 03-10 en ook nog geen sms.
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:08:
Zijn er Tweakers die op of na 14-11 een LR hebben besteld, niet uit de snel beschikbare voorraad?
LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?
Ik heb nog niets gehoord en 15-11 besteld. Mijn auto staat op de RCC Europe en die komt morgen in de nacht pas aan. Ik verwacht op zijn vroegst vrijdag iets en anders maandag
MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F
RDW.nl
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Weet iemand hoe vroeg de de uitleveringen in de ochtend beginnen?
Ennnn hij is binnen. Heb mij gister om 10 voor 11 gemeld bij de Koopman Terminal. Kon alvast naar de auto toe en ondertussen werden de papieren in orde gemaakt worden.
Het was nog rustig, dus één van de Tesla medewerkers sprong meteen mee de auto in en legde alles enthousiast uit. Daarna nog even een snelle check op beschadigingen etc. Een aantal dingen vielen op:
- Panel gap bij portier bestuurderszijde was wel erg groot, maar is niks meer aan te doen
- Deurrubber zat aan één zijde los, hebben ze ter plekke geplakt
- Paar krassen in het leer, ook ter plekke opgelost
- Stoffig van binnen, maar verder op interieur niets aan te merken
- Matten zaten er niet bij terwijl het een LR RWD met premium interieur is, medewerker heeft ter plekke gebeld met collega's om te checken 'wat hoort' (hij had nog nooit van dit model gehoord en dacht dat het een SR+ was). Conclusie was uiteindelijk: matten horen er wel bij te zitten dus mag ze gratis afhalen bij een servicepunt
- Wat er ter plekke mogelijk is, is afhankelijk van wie je aanspreekt op het terrein @ Koopman Terminal. Eerste reactie op losse rubbers was: dat hoort kunnen we niet zoveel mee, toen nog een keer bij een ander gemeld en die zei meteen oh dat kunnen ze plakken ik neem hem wel even mee....
De lak heb ik niet goed kunnen controleren, daar was het te nat voor.
Daarna werd het minder leuk. De tenaamstelling kwam maar niet rond. Volgens Tesla lag het probleem bij de RDW. Na 4 uur wachten de RDW zelf maar gebeld. Ik kreeg een zeer vriendelijke dame te spreken die het graag voor mij in orde wilde maken, maar zei nog geen aanvraag ontvangen te hebben. Toch maar weer bij Tesla aan de bel trekken dan. Toen werd mij verteld dat ze dat via Tesla Tilburg in moeten schieten en - is mijn interpretatie want heeft ze niet bevestigd - lag het probleem dus eigenlijk toch bij Tesla die gewoon vreselijk achter loopt met de administratie.
Er hebben meer mensen lang moeten wachten en daar is de terminal niet op ingericht. Eten en wat te drinken (anders dan koffie want dat is er wel) hebben we uiteindelijk maar laten bezorgen en gedeeld met een aantal lotgenoten.
Na ruim 5 uur kwam dan eindelijk het papiertje op tafel en konden we vertrekken met 170km range. Korte eerste indruk:
- Comfort is prima (fijne stoelen en beter afgeveerd dan ik had verwacht!)
- De powerrr is bizar, ik kom uit een focus met 125pk dus onvergelijkbaar met de Tesla
- Ruitenwissers! Hij stond op auto maar man, begint echt veelste laat met wissen
..
- Autopilot is top! Had wel meteen een ingreep van de auto, die wilde op een gegeven moment de rest van de rit niet meer voor me sturen omdat ik volgens de auto mijn handen niet aan het stuur had (je moet af en toe een beetje bewegen om te laten weten dat je er nog bent). Wat betreft afstelling was het even zoeken, afstand op 3 werkte m.i. het meest prettig, dan is hij ook niet zo fel met optrekken en remmen dan wanneer je de afstand bijvoorbeeld op 2 afstelt
Kortom, blij dat hij er is, en nu lekker karren. Alle wachtenden: hang in there, hoop met jullie mee dat de auto ook voor jullie nog dit jaar geleverd wordt! Ennn ik zie jullie wel weer in het Tesla Ervaringen topic
O ja, er stonden 2500 auto's op het terrein, iedere keer als er auto's uitgeleverd worden rijden ze de lege plekken meteen weer vol met auto's vanuit de boot. Die is nog altijd niet leeg!
Het was nog rustig, dus één van de Tesla medewerkers sprong meteen mee de auto in en legde alles enthousiast uit. Daarna nog even een snelle check op beschadigingen etc. Een aantal dingen vielen op:
- Panel gap bij portier bestuurderszijde was wel erg groot, maar is niks meer aan te doen
- Matten zaten er niet bij terwijl het een LR RWD met premium interieur is, medewerker heeft ter plekke gebeld met collega's om te checken 'wat hoort' (hij had nog nooit van dit model gehoord en dacht dat het een SR+ was). Conclusie was uiteindelijk: matten horen er wel bij te zitten dus mag ze gratis afhalen bij een servicepunt
- Wat er ter plekke mogelijk is, is afhankelijk van wie je aanspreekt op het terrein @ Koopman Terminal. Eerste reactie op losse rubbers was: dat hoort kunnen we niet zoveel mee, toen nog een keer bij een ander gemeld en die zei meteen oh dat kunnen ze plakken ik neem hem wel even mee....
Daarna werd het minder leuk. De tenaamstelling kwam maar niet rond. Volgens Tesla lag het probleem bij de RDW. Na 4 uur wachten de RDW zelf maar gebeld. Ik kreeg een zeer vriendelijke dame te spreken die het graag voor mij in orde wilde maken, maar zei nog geen aanvraag ontvangen te hebben. Toch maar weer bij Tesla aan de bel trekken dan. Toen werd mij verteld dat ze dat via Tesla Tilburg in moeten schieten en - is mijn interpretatie want heeft ze niet bevestigd - lag het probleem dus eigenlijk toch bij Tesla die gewoon vreselijk achter loopt met de administratie.
Er hebben meer mensen lang moeten wachten en daar is de terminal niet op ingericht. Eten en wat te drinken (anders dan koffie want dat is er wel) hebben we uiteindelijk maar laten bezorgen en gedeeld met een aantal lotgenoten.
Na ruim 5 uur kwam dan eindelijk het papiertje op tafel en konden we vertrekken met 170km range. Korte eerste indruk:
- De powerrr is bizar, ik kom uit een focus met 125pk dus onvergelijkbaar met de Tesla
- Ruitenwissers! Hij stond op auto maar man, begint echt veelste laat met wissen
- Autopilot is top! Had wel meteen een ingreep van de auto, die wilde op een gegeven moment de rest van de rit niet meer voor me sturen omdat ik volgens de auto mijn handen niet aan het stuur had (je moet af en toe een beetje bewegen om te laten weten dat je er nog bent). Wat betreft afstelling was het even zoeken, afstand op 3 werkte m.i. het meest prettig, dan is hij ook niet zo fel met optrekken en remmen dan wanneer je de afstand bijvoorbeeld op 2 afstelt
Kortom, blij dat hij er is, en nu lekker karren. Alle wachtenden: hang in there, hoop met jullie mee dat de auto ook voor jullie nog dit jaar geleverd wordt! Ennn ik zie jullie wel weer in het Tesla Ervaringen topic
O ja, er stonden 2500 auto's op het terrein, iedere keer als er auto's uitgeleverd worden rijden ze de lege plekken meteen weer vol met auto's vanuit de boot. Die is nog altijd niet leeg!
Iemand bekent met dit nummer? 085 0511602 Zojuist gemist. Terug bellen gaat niet. Ben natuurlijk bang dat dit autoreset is.
M3/SR+/PW/ZWART/19”/G-xxx-TR
Ben benieuwd of mijn tesla nog dit jaar komt wel beloofd (via sms) maar na alle berichten in dit forum en mijn eigen ervaringen. Is de levering van een nieuwe tesla wel een andere ervaring dan ik gewend ben. Bij ekris (bmw) werd je netjes op de hoogte gehouden en bij aflevering een bos bloemen en fles champagne. En die auto was goedkoper dan de nu bestelde tesla.
Toch gek dat we toch graag een tesla willen
Toch gek dat we toch graag een tesla willen
Dingen!
Komt goed, er zijn altijd mensen die het slechter treffen... alternatief aangeboden voor onleverbare SR+ afgelopen week, door LM/wagenpark procedures was het contract vandaag nog steeds niet rond en de auto ook nog niet aan mij gekoppeld. Nog 9 werkbare dagen te gaan....erikoss schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:11:
Ik heb nog niets gehoord en 15-11 besteld. Mijn auto staat op de RCC Europe en die komt morgen in de nacht pas aan. Ik verwacht op zijn vroegst vrijdag iets en anders maandag
LR AWD/Pearl White/Black/Aero/TH
Fijn dat het jouw wel gelukt is. Ik kon het niet opbrengen om vandaag zo lang te wachten. Na 2 uur heb ik het opgegeven.Daniel_SJD schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:15:
Ennnn hij is binnen. Heb mij gister om 10 voor 11 gemeld bij de Koopman Terminal. Kon alvast naar de auto toe en ondertussen zouden de papieren in orde gemaakt worden.
- Ruitenwissers! Hij stond op auto maar man, begint echt veelste laat met wissen..
Kortom, blij dat hij er is, en nu lekker karren. Alle wachtenden: hang in there, hoop met jullie mee dat de auto ook voor jullie nog dit jaar geleverd wordt! Ennn ik zie jullie wel weer in het Tesla Ervaringen topic![]()
Heb je wel een nieuwe afspraak of is jouw auto nu vergeven?Tammestein schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:20:
[...]
Fijn dat het jouw wel gelukt is. Ik kon het niet opbrengen om vandaag zo lang te wachten. Na 2 uur heb ik het opgegeven.
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Verwijderd
Ik ben dr morgen 10.30! 😀Snarf70 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:06:
[...]
Ik kreeg een mail van Inside DeliveryNL gisteren, nadat ik mijn SMS de 12e heb gekregen (en ook direct JA heb teruggestuurd). Dus kan een dag of 5 duren.
Dit stuurde ze, inclusief power of Attorney:
Beste Snarf70,
Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak:
• Datum: 19/12/2019
• Tijd: 11:30 AM
• VIN, Meldcode (laatste 4 cijfers): 5YJ3E7EB9LFxxxxx
• Kenteken: GxxxVV
Mochten wij door onvoorziene omstandigheden uw Tesla toch niet op de afgesproken datum kunnen leveren, dan nemen wij uiterlijk één werkdag voor levering contact met u op.
Levering
Op de dag van uw levering vragen wij u vriendelijk om uw geldig rijbewijs of ID mee te nemen. Indien iemand anders uw Tesla ophaalt, dient u bijgevoegde volmacht in te vullen en te tonen bij uw aankomst.
Neem voorafgaand aan de levering onze beschikbare instructies goed door. Tijdens het leveren wordt er geen uitleg gegeven over uw Tesla. Stewards lopen rond om uw vragen te beantwoorden. U kunt alle tijd nemen om uw Tesla te inspecteren.
Verwijderd
vergeven zou mijns inziens van de zotten zijn (maar verbaas me nergens meer over als ik de verhalen af en toe lees). Klant mag na geen of gebrekkige communicatie wachten, maar als leverancier 1 seconde zou moeten 'wachten' gaat auto waarvoor contract en aanbetaling is naar de volgende. Eigen schuld, dikke bult klant. Mag hopen dat het niet zo gaat.Miepz78 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:26:
[...]
Heb je wel een nieuwe afspraak of is jouw auto nu vergeven?
https://goo.gl/maps/BkraKQ62pEDxcK8M6mcetweaker schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:03:
[...]
heb je een specifieker adres na vandaag dan asteriastraat 1-7 ? Ik moet er morgen heen, heb geen zin om ook zoveel heen en weer te wandelen
Hier is het nog weiland, maar het is nu een Tesla gebouw
Hier wordt de locatie besproken
https://www.bd.nl/tilburg...tiging-nummer-3~aa7c1f3f/
Succes morgen!
[ Voor 10% gewijzigd door Tomas_ op 18-12-2019 20:35 ]
Dankjewel! Hoop het met deze instructies makkeljker te vinden morgen!Tomas_ schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:31:
[...]
https://goo.gl/maps/BkraKQ62pEDxcK8M6
Hier is het nog weiland, maar het is nu een Tesla gebouw
Hier wordt de locatie besproken
https://www.bd.nl/tilburg...tiging-nummer-3~aa7c1f3f/
Succes morgen!
SR+ Silver zou vandaag geleverd worden in Tilburg maar kreeg om 16:00 mail dat deze nog in Zeebrugge staat. Wel het kentekenbewijs via de post ontvangen van LM (Athlon). Hoe is dit mogelijk?
Ook ik ga afscheid nemen van deze groep. Ik mocht de auto vanmiddag ophalen om 15.00.
Ik was er om 14.00. Erg druk, maar na 10 minuten was ik al geholpen.
De auto staat op naam van de leasemaatschappij en op naam van een collega van mij.
Ik hoefde geen id of rijbewijs te laten zien. Het machtigingsformulier was ook niet nodig.
Daarnaast was het ook geen probleem dat ik een uur eerder was. Mijn waardering gaat uit naar de Model X shuttle (erg vriendelijke bestuurder vanuit Sloterdijk), naar het blauwe hesje van de fanclub voor de instructies en naar dit topic. Enige vervelende voor mij nu is, dat ik moet wachten dat de auto overgezet is op naam van mij, zodat ik mijn parkeervergunning kan omzetten naar mijn nieuwe auto in Amsterdam. Succes allemaal!
De auto staat op naam van de leasemaatschappij en op naam van een collega van mij.
Ik hoefde geen id of rijbewijs te laten zien. Het machtigingsformulier was ook niet nodig.
Daarnaast was het ook geen probleem dat ik een uur eerder was. Mijn waardering gaat uit naar de Model X shuttle (erg vriendelijke bestuurder vanuit Sloterdijk), naar het blauwe hesje van de fanclub voor de instructies en naar dit topic. Enige vervelende voor mij nu is, dat ik moet wachten dat de auto overgezet is op naam van mij, zodat ik mijn parkeervergunning kan omzetten naar mijn nieuwe auto in Amsterdam. Succes allemaal!
Daar ga ik dan ook maar vanuit!erikoss schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:11:
Dat ik een auto in eigen bestelling had staan kon ik tenminste nog zien dat er een vin was toegewezen. Helaas moeten annuleren. Nu moet ik de blauwe ogen van de LM geloven.

[ Voor 20% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-12-2019 20:51 ]
Ik heb eind september mijn LR opgehaald. Ook een lease bak. Echter kreeg ik een week nadat ik de auto heb opgehaald van Tesla een mail met formulier of ik deze ff wilde ondertekenen (ontvangst formulier) want dan kon de LM de factuur betalen. Blijkbaar waren ze het formulier wat ik ter plekke getekend had kwijtgeraakt. Maar mijn LM heeft dus pas na afhalen betaald en dat was geen enkel probleem bij afhalen (ik wist niet eens of de auto wel of niet betald was toen ik richting Amsterdam ging). Volgens mij geldt vooraf betalen voor voor particulieren.Focus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:50:
Mijn Lease maatschappij probeert de juiste ingang te vinden om een factuur te krijgen zodat ik zaterdag de auto kan halen. Mijn rn nummer hebben ze verzoek voor gedaan m over te nemen. Weet iemand hier de juiste zakelijk ingang voor een Lease maatschappij?
Heb me eerst wel keurig gemeld en toen werd mij gevraagd of ik wilde wachten want dan zouden ze de auto naam zetten.Miepz78 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:26:
[...]
Heb je wel een nieuwe afspraak of is jouw auto nu vergeven?
Zie inmiddels op de RDW website dat dat gelukt.
Dus hij staat nu op mijn naam en hij is betaald. Dus vergeven gaat ze niet meer lukken;-)
Eigenlijk is het nu meer het probleem van Tesla om die auto het terrein af te krijgen.
Ga er morgenochtend vroeg heen. Nieuwe afspraak hoeft niet. Is daar een groot gekke huis, is niemand van Tesla die zich daar druk maakt of je een afspraak hebt of niet...
[ Voor 13% gewijzigd door Tammestein op 18-12-2019 20:55 ]
Voor iedereen die hem in Tilburg ophaalt. Je moet dus hier naartoe. Scheelt je 20 min lopen, zoals ik vanochtend moest doen.
Personeel was hectisch, aan het stoeien met allerlei lijsten. Ik was de 2e persoon binnen. De rest van de ruimte werd daarna snel gevuld met studenten die auto's moesten afleveren. Ik stond tijdens het wachten dicht bij de balie en hoorde meerdere auto's die kwijt waren en nog in Zeebrugge stonden.
Ik begreep na 40 minuten dat hij nog werd geupdate. Iets later kreeg ik een update succesvol melding via de app en ze hebben direct de auto opgehaald. Even rondje gemaakt, niets geks (geen gaps, swirls, stickerresten) gevonden. Ik ben nog 5 minuten op zoek geweest op het scherm hoe je de stoel naar voren kon zetten, maar dat kan via de knop aan de zijkant van de stoel
De kabel ontbrak, maar er lag daar een stapel kabels op straat. Oh ja, er lag nog aardig wat zand op de auto.
Auto was tot 36% gevuld, even tot 80% volgeladen bij een Van der Valk. Ik vond de geluidsinstallatie (SR+) een beetje tegenvallen, kom uit een Audi en in het begin wel wat gestuiter op de banden. Maar verder een geweldige auto. Gaat heerlijk door de bochten, fijne ligging en trekt als een malle. Ik kan ook nooit meer wennen aan een dashboard met 50 knopjes en schuifjes denk ik. Grootste deel van de terugreis de rem niet meer aangeraakt, heel snel gewend aan het rijden met 1 pedaal.
Dus al met al 1.5 uur daar geweest, er was geen koffie
Personeel was hectisch, aan het stoeien met allerlei lijsten. Ik was de 2e persoon binnen. De rest van de ruimte werd daarna snel gevuld met studenten die auto's moesten afleveren. Ik stond tijdens het wachten dicht bij de balie en hoorde meerdere auto's die kwijt waren en nog in Zeebrugge stonden.
Ik begreep na 40 minuten dat hij nog werd geupdate. Iets later kreeg ik een update succesvol melding via de app en ze hebben direct de auto opgehaald. Even rondje gemaakt, niets geks (geen gaps, swirls, stickerresten) gevonden. Ik ben nog 5 minuten op zoek geweest op het scherm hoe je de stoel naar voren kon zetten, maar dat kan via de knop aan de zijkant van de stoel

Auto was tot 36% gevuld, even tot 80% volgeladen bij een Van der Valk. Ik vond de geluidsinstallatie (SR+) een beetje tegenvallen, kom uit een Audi en in het begin wel wat gestuiter op de banden. Maar verder een geweldige auto. Gaat heerlijk door de bochten, fijne ligging en trekt als een malle. Ik kan ook nooit meer wennen aan een dashboard met 50 knopjes en schuifjes denk ik. Grootste deel van de terugreis de rem niet meer aangeraakt, heel snel gewend aan het rijden met 1 pedaal.
Dus al met al 1.5 uur daar geweest, er was geen koffie

[ Voor 22% gewijzigd door fatbenny op 18-12-2019 21:12 ]
Nog vergeten te melden mijn auto -die ik vanmorgen had opgehaald- was netjes voorzien van versie 10.1 (2019.40.2.1) er was wel een game update beschikbaar.
Een game update?GB2 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:58:
Nog vergeten te melden mijn auto -die ik vanmorgen had opgehaald- was netjes voorzien van versie 10.1 (2019.40.2.1) er was wel een game update beschikbaar.
Krijg je echt een afhaalbewijs in de mail of zou ik morgen random kunnen bluffen dat ik m’n auto op kom halen. Kentekenbewijs ed is al binnenTammestein schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:17:
[...]
Maakt niks uit hoe laat je komt. Heeft niemand in de gaten.
M3/SR+/PW/ZWART/19”/G-xxx-TR
IK HEB HEM!!!
Vanochtend had ik een afspraak om 10:30. Er rijdt een tram van mijn huis naar Sloterdijk, dus ik heb hem samen met een vriend gepakt en bij Station Sloterdijk uitgestapt. We liepen de trap op naar het Orlyplein. Daar precies voor ons, achter de fietsen, was er een rij van taxi's maar geen Tesla. Geen K+R bord, maar er stond een jongen best netjes aangekleed, ik dacht die gaat ook een Tesla ophalen. Toen kwam de Model X aan. Ik moest in de achterste stoel zitten. Niet fijn! Gemaakt voor kinderen eigenlijk.
In no time waren we er. Tent leek een beetje druk, maar het bleek de rij voor de koffie te zijn. Binnen 2 minuten was ik aan de beurt (ondanks dat Nederlanders het concept "rij" helemaal niet snappen en het dus natuurlijk helemaal chaotisch was) en 2 minuten later uit de tent met de sleutels en het kentekenbewijs waarop de gespierde Tesla medewerker de locatie van mijn Tesla had opgeschreven.
De mensen met de jasjes hebben me de weg laten zien. Het was droog en zonnig
maar de auto's waren wel nat
wat het onmogelijk maakte om een lakinspectie uit te voeren. Mijn vriend had goede oog. Toch twee superkleine lakschades over de wielen gespot
In de auto alleen maar een kleine beschadiging van de bekleding in de achterbank (niet zo erg) en wat lijmresten aan de rechter camera gaven de hele tijd een waarschuwing (geblokkeerde camera) tijdens het rijden.
Ik ben nog niet zeker of mij achterdeuren goed zijn. Vooral de linker lijkt een beetje te hoog te zijn. En open gaan ze niet zo soepel als de voordeuren. Als je alleen op de knop drukt en niet duwt gaan ze naar een eindeloos loop van vergrendelen en ontgrendelen. Als je op de knop drukt en de deur tegelijk open drukt gaat het prima. In de show room gingen alle deuren lekker open alleen op de druk van de knop. Ook gaan de deuren niet zo makkelijk dicht vergeleken met mijn i3. Ik moet de deur altijd wat harder duwen/trekken.
SoC 140km. Blijkbaar had ik een heel oude software (2019.32 of zo? zeker niet 36) en de auto gaf een hysterisch bericht aan dat upgrade vereist was en dat ik contact moest nemen met Tesla. Vond ik overdreven. Het leek alsof ik het niet kon vermijden dus ik heb de upgrade geaccepteerd. Slecht idee. De auto ging half uur dood. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken maar ik had tegenlicht. Dus we zijn even naar de tent gelopen voor WC (er is maar 1 urinoir en 2 unisex WC's) en koffie. De tent was nu echt vol! En het leek me niet dat het over de koffie ging.
Eindelijk was de upgrade gereed (2019.40.2 ik dacht lekker 170kW superchargen zometeen!) Mijn vriend een beetje rond gereden (tot dat de AP gekalibreerd was een beetje kon show-offen) en daarna hem thuis gebracht en op weg naar Breukelen wat minder druk scheen te zijn. Nou niet. Alle SuC bezet, dus ik moest die 170kW vergeten (volgens mij zijn V2 SuC's so wie so nog niet zo snel). Maar nu had ik tijd om mijn auto in te stellen.
Tegenvallers: geen boodschappenhaakjes in de frunk (ook geen mat). Heel korte mannekes kabel (2,5m!!!) Hiermee kan je de oplader niet bereiken als die vóór jou staat (model 3 is 4,5m lang Tesla, wtf?!) dus dat maakt 50% van alle opladpunten onbruikbaar voor mij. Ook echt goedkope harde plastic. Mijn BMW i3 kabel van 4 jaar geleden was veel langer en zachter/flexibel. Geen telefoonkabels. Makkelijk instappen profiel heeft alleen stuurinstellingen, geen stoelinstellingen, bovendien lijkt het niet te werken (in mijn profiel is mijn stuur helemaal voor en mijn makkelijk instappen helemaal achter, maar gebeurt niets). Ook schakelt ie niet automatisch naar mijn persoonlijke profiel als ik instap en de deur dicht doe. Schakelen tussen telefoons gaat best langzaam. Muziek spelen van je telefoon, moet je vanuit je telefoon initiëren en is bijna onmogelijk te bedienen via de auto (je kan alleen binnen een afspeellijst die je vanuit je telefoon opgestart hebt navigeren). Je kan niet eens voice commands naar je telefoon sturen (kon met de i3 wel). Kwaliteit achtercamera valt tegen. De auto maakt redelijk veel geluid als hij rijdt (voor een elektrische auto). Kleine draaicirkel.
Maar... hij ziet er mooi uit:

Vanochtend had ik een afspraak om 10:30. Er rijdt een tram van mijn huis naar Sloterdijk, dus ik heb hem samen met een vriend gepakt en bij Station Sloterdijk uitgestapt. We liepen de trap op naar het Orlyplein. Daar precies voor ons, achter de fietsen, was er een rij van taxi's maar geen Tesla. Geen K+R bord, maar er stond een jongen best netjes aangekleed, ik dacht die gaat ook een Tesla ophalen. Toen kwam de Model X aan. Ik moest in de achterste stoel zitten. Niet fijn! Gemaakt voor kinderen eigenlijk.
In no time waren we er. Tent leek een beetje druk, maar het bleek de rij voor de koffie te zijn. Binnen 2 minuten was ik aan de beurt (ondanks dat Nederlanders het concept "rij" helemaal niet snappen en het dus natuurlijk helemaal chaotisch was) en 2 minuten later uit de tent met de sleutels en het kentekenbewijs waarop de gespierde Tesla medewerker de locatie van mijn Tesla had opgeschreven.
De mensen met de jasjes hebben me de weg laten zien. Het was droog en zonnig
Ik ben nog niet zeker of mij achterdeuren goed zijn. Vooral de linker lijkt een beetje te hoog te zijn. En open gaan ze niet zo soepel als de voordeuren. Als je alleen op de knop drukt en niet duwt gaan ze naar een eindeloos loop van vergrendelen en ontgrendelen. Als je op de knop drukt en de deur tegelijk open drukt gaat het prima. In de show room gingen alle deuren lekker open alleen op de druk van de knop. Ook gaan de deuren niet zo makkelijk dicht vergeleken met mijn i3. Ik moet de deur altijd wat harder duwen/trekken.
SoC 140km. Blijkbaar had ik een heel oude software (2019.32 of zo? zeker niet 36) en de auto gaf een hysterisch bericht aan dat upgrade vereist was en dat ik contact moest nemen met Tesla. Vond ik overdreven. Het leek alsof ik het niet kon vermijden dus ik heb de upgrade geaccepteerd. Slecht idee. De auto ging half uur dood. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken maar ik had tegenlicht. Dus we zijn even naar de tent gelopen voor WC (er is maar 1 urinoir en 2 unisex WC's) en koffie. De tent was nu echt vol! En het leek me niet dat het over de koffie ging.
Eindelijk was de upgrade gereed (2019.40.2 ik dacht lekker 170kW superchargen zometeen!) Mijn vriend een beetje rond gereden (tot dat de AP gekalibreerd was een beetje kon show-offen) en daarna hem thuis gebracht en op weg naar Breukelen wat minder druk scheen te zijn. Nou niet. Alle SuC bezet, dus ik moest die 170kW vergeten (volgens mij zijn V2 SuC's so wie so nog niet zo snel). Maar nu had ik tijd om mijn auto in te stellen.
Tegenvallers: geen boodschappenhaakjes in de frunk (ook geen mat). Heel korte mannekes kabel (2,5m!!!) Hiermee kan je de oplader niet bereiken als die vóór jou staat (model 3 is 4,5m lang Tesla, wtf?!) dus dat maakt 50% van alle opladpunten onbruikbaar voor mij. Ook echt goedkope harde plastic. Mijn BMW i3 kabel van 4 jaar geleden was veel langer en zachter/flexibel. Geen telefoonkabels. Makkelijk instappen profiel heeft alleen stuurinstellingen, geen stoelinstellingen, bovendien lijkt het niet te werken (in mijn profiel is mijn stuur helemaal voor en mijn makkelijk instappen helemaal achter, maar gebeurt niets). Ook schakelt ie niet automatisch naar mijn persoonlijke profiel als ik instap en de deur dicht doe. Schakelen tussen telefoons gaat best langzaam. Muziek spelen van je telefoon, moet je vanuit je telefoon initiëren en is bijna onmogelijk te bedienen via de auto (je kan alleen binnen een afspeellijst die je vanuit je telefoon opgestart hebt navigeren). Je kan niet eens voice commands naar je telefoon sturen (kon met de i3 wel). Kwaliteit achtercamera valt tegen. De auto maakt redelijk veel geluid als hij rijdt (voor een elektrische auto). Kleine draaicirkel.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Bedankt voor je uitgebreide review, een keer geen '5 uur wachten horror verhaal'.. (toch stiekem wel mooi zo'n rode tussen al die donkere kleuren!macedon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:44:
IK HEB HEM!!!![]()
![]()
![]()
Vanochtend had ik een afspraak om 10:30. Er rijdt een tram van mijn huis naar Sloterdijk, dus ik heb hem samen met een vriend gepakt en bij Station Sloterdijk uitgestapt. We liepen de trap op naar de Orlyplein. Daar precies voor ons, achter de fietsen was er een rij van taxi's maar geen Tesla. Geen K+R bord, maar er stond een jongen best netjes aangekleed, ik dacht die gaat ook een Tesla ophalen. Toen kwam de Model X aan. Ik moest in de achterste stoel zitten. Niet fijn! Gemaakt voor kinderen eigenlijk.
In no time waren we er. Tent leek een beetje druk, maar het bleek de rij voor de koffie te zijn. Binnen 2 minuten was ik aan de beurt (ondanks dat Nederlanders het concept "rij" helemaal niet snappen en natuurlijk het chaotisch was) en 2 minuten later uit de tent met de sleutels en het kentekenbewijs waarop de gespierde Tesla medewerker de locatie van mijn Tesla had opgeschreven.
De mensen met de jasjes hebben me de weg laten zien. Het was droog en zonnigmaar de auto's waren wel nat
wat het onmogelijk maakte om een lakinspectie uit te voeren. Mijn vriend had goede oog. Toch twee superkleine lakschades over de wielen gespot
In de auto alleen maar een kleine beschadiging van de bekleding in de achterbank (niet zo erg) en wat lijmresten aan de rechter camera gaven de hele tijd een waarschuwing (geblokkeerde camera) tijdens het rijden.
Eindelijk was de upgrade gereed (2019.40.2 ik dacht lekker 170kW superchargen zometeen!) Mijn vriend een beetje rond gereden (tot dat de AP gekalibreerd was een beetje kon show-offen) en daarna hem thuis gebracht en op weg naar Breukelen wat minder druk scheen te zijn. Nou niet. Alle SuC bezet, dus ik moest die 170kW vergeten (volgens mij zijn SuC Breukelen zo wie zo nog niet zo snel). Maar nu had ik tijd om mijn auto in te stellen.
[Afbeelding]
Vandaag ook FSD besteldarko89 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:57:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide review, een keer geen '5 uur wachten horror verhaal'.. (toch stiekem wel mooi zo'n rode tussen al die donkere kleuren!)

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Bij een SuC laad je maximum 100kW.macedon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:44:
Alle SuC bezet, dus ik moest die 170kW vergeten.
Want je kan nooit met je achterkant inparkeren heHeel korte mannekes kabel (2,5m!!!) Hiermee kan je de oplader niet bereiken als die vóór jou staat (model 3 is 4,5m lang Tesla, wtf?!) dus dat maakt 50% van alle opladpunten onbruikbaar voor mij.

Lijkt me dus dat die kabel van Tesla van betere kwaliteit is dan die van de i3. Kan je 32A doorsturen.. Ga maar eens naar een Ionity / Fastned. Dat zijn ook geen flexibele kabels.Ook echt goedkope harde plastic. Mijn BMW i3 kabel van 4 jaar geleden was veel langer en zachter/flexibel.
Makkelijk instappen profiel? Je moet toch gewoon op jou profiel instellen of je die gemakkelijk instappen wilt inschakelenMakkelijk instappen profiel heeft alleen stuurinstellingen, geen stoelinstellingen, bovendien lijkt het niet te werken (in mijn profiel is mijn stuur helemaal voor en mijn makkelijk instappen helemaal achter, maar gebeurt niets). Ook schakelt ie niet automatisch naar mijn persoonlijke profiel als ik instap en de deur dicht doe.
Logisch opzich. Jou profiel gaat niet verbonden worden, want dan wordt stuur en stoel aangepast. Dan is het geen easy entry mode meer..
Zou eerst gewoon rustig alle instellingen doorlopen en uitproberen voor je hier over oordeelt
[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 18-12-2019 22:13 ]
Verwijderd
AutoReset belt met een 020-799xxxx nummerTom0984 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:16:
Iemand bekent met dit nummer? 085 0511602 Zojuist gemist. Terug bellen gaat niet. Ben natuurlijk bang dat dit autoreset is.
Vandaag toch spontaan mijn auto zelf moeten gaan halen.
Ondanks dat mij gisteren nog via de mail bevestigd was dat Autoreset mijn auto later deze week uit Amsterdam zou ophalen.
Vanochtend heb ik zelf gebeld met Autoreset en zij hadden mijn kenteken niet op de lijsten staan voor deze week.
De toezegging van LP via de telefoon en de mail klopte dus niet.
Vanochtend om 10:00 uur stond de afspraak, maar Autoreset was niet geweest voor mijn auto.
Na lang telefonisch overleg heeft LP mij verzocht zelf de auto op te halen vandaag, om te voorkomen dat de auto naar een ander zou gaan.
Met de mail van LP met het RN nummer kon ik mijn auto ophalen in Amsterdam. Toen ik aangaf zeker te willen weten dat de auto daar zou staan bleek na navraag dat ik niet naar Amsterdam maar naar Tilburg moest!
Als bijkomende uitdaging kon ik mijn huidige leaseauto daar niet achterlaten. Uiteindelijk arriveerde ik om 13:00 uur in Tilburg.
Het adres wat ik van de LM doorkreeg bleek ook nog niet te kloppen helaas. Ik stond bij de fabriek, waar ze enkel de model X en S afleveren.

Vervolgens naar de juiste locatie gereden. Waar ik onder indruk was van de vele jongere bestuurders, welke al snel studenten bleken te zijn die als chauffeurs dienst doen.

De mensen van Tesla maakte hun excuses voor de manier waarop ik mijn auto moest ophalen en hadden al snel door dat ik de (eind)klant was. Namen de tijd voor me, maakte een praatje en we kregen koffie. Ze benadrukte dat deze locatie eigenlijk alleen bedoeld was voor het ophalen van de auto’s door studenten.
Tijdens onze koffie heb ik me verbaasd over de rijkunsten van de mensen die de laatste checks doen voor aflevering en de auto’s opladen.

De auto’s die klaar waren werden voorgereden. De mijne stond inmiddels al klaar (rechtsonder op de foto)

Uiteindelijk was mijn auto helemaal bedolven onder de houtsnippers. Houtsnippers? Ja houtsnippers, ze hebben bomen gesnoeid en mijn auto stond daar waarschijnlijk onder of iets dergelijks.
Zelfs de mensen van Tesla vonden dit niet kunnen.
Echter met het voorstel om de auto door een wasbox te halen heb ik maar aangegeven het dan liever zelf te doen, mits ze de foto’s opslaan en aangeven dat ik de auto nu niet goed kan controleren. Op die manier wilde ik namelijk krassen voorkomen en ik wilde er niet nog een uur staan voordat ik kon vertrekken. Ik had immers nog een terugreis van 2 uur voor de boeg, excl laden.

Uiteindelijk de auto meegenomen nadat er melding was gemaakt van de auto met al het zaagsel overal, zelfs op het dashboard binnen komt het dan terecht zodra je de deur open trekt.
Het achterste raam sloot niet goed en de haken in de frunk ontbraken. Dit is allemaal genoteerd en hier wordt een afspraak voor gemaakt.
De blauwe laadkabel heb ik net voor vertrek nog gekregen.
Nadat ik mijn handtekening had gezet kon ik eindelijk richting huis rond 14:30, waar ik bij ‘s Hertogenbosch nog de eerste supercharger heb gepakt. De navigatie gaf deze zelf aan en verwarmde mooi voor op de weg er naar toe.
Het rijden in het begin was even onwennig, het vermogen, de snelheid en de reactie op het pedaal deden mij vooral denken aan mijn motor met 200+ pk.
Na thuiskomst mijn eigen leaseauto op de plek kunnen zetten en mijn mede chauffeur thuis kunnen brengen. Op de uiteindelijke echte terugweg naar huis heb ik nog een supercharger gepakt, maar om de een of andere manier verwarmde de auto niet voor ondanks dat ik naar de superchager navigeerde.
Bij het laden wat vervelende geluiden/knallen die ik hier en in het Tesla topic al vaker heb gelezen.
Gelukkig kon ik het in elk geval halen en heb ik in 30 minuten geladen tot 80%.

Inmiddels staat de auto op de oprit (21:00uur) en ben ik blij dat het is gelukt om de auto dit jaar op kenteken te krijgen en bij mij thuis. Om te voorkomen dat de auto misschien toch naar iemand anders zou gaan.
De afgelopen maanden heb ik veelvuldig gebeld met alle betrokken partijen, wat voor mij gevoel wel heeft geleid tot het resultaat van vandaag.
Wel krijg ik wat van plaatsvervangende schaamte, mijn collega heeft een dag eerder besteld maar heeft vorige week te horen gekregen dat zijn auto niet geleverd gaat worden.
De komende dagen zal ik uitzoeken hoe alles precies werkt en wat handig is om in te stellen.
Iedereen bedankt hier voor het delen van de info en updates. Ik blijf het hier volgen de komende weken.
Ondanks dat mij gisteren nog via de mail bevestigd was dat Autoreset mijn auto later deze week uit Amsterdam zou ophalen.
Vanochtend heb ik zelf gebeld met Autoreset en zij hadden mijn kenteken niet op de lijsten staan voor deze week.
Vanochtend om 10:00 uur stond de afspraak, maar Autoreset was niet geweest voor mijn auto.
Na lang telefonisch overleg heeft LP mij verzocht zelf de auto op te halen vandaag, om te voorkomen dat de auto naar een ander zou gaan.
Met de mail van LP met het RN nummer kon ik mijn auto ophalen in Amsterdam. Toen ik aangaf zeker te willen weten dat de auto daar zou staan bleek na navraag dat ik niet naar Amsterdam maar naar Tilburg moest!
Als bijkomende uitdaging kon ik mijn huidige leaseauto daar niet achterlaten. Uiteindelijk arriveerde ik om 13:00 uur in Tilburg.
Het adres wat ik van de LM doorkreeg bleek ook nog niet te kloppen helaas. Ik stond bij de fabriek, waar ze enkel de model X en S afleveren.

Vervolgens naar de juiste locatie gereden. Waar ik onder indruk was van de vele jongere bestuurders, welke al snel studenten bleken te zijn die als chauffeurs dienst doen.

De mensen van Tesla maakte hun excuses voor de manier waarop ik mijn auto moest ophalen en hadden al snel door dat ik de (eind)klant was. Namen de tijd voor me, maakte een praatje en we kregen koffie. Ze benadrukte dat deze locatie eigenlijk alleen bedoeld was voor het ophalen van de auto’s door studenten.
Tijdens onze koffie heb ik me verbaasd over de rijkunsten van de mensen die de laatste checks doen voor aflevering en de auto’s opladen.

De auto’s die klaar waren werden voorgereden. De mijne stond inmiddels al klaar (rechtsonder op de foto)

Uiteindelijk was mijn auto helemaal bedolven onder de houtsnippers. Houtsnippers? Ja houtsnippers, ze hebben bomen gesnoeid en mijn auto stond daar waarschijnlijk onder of iets dergelijks.
Echter met het voorstel om de auto door een wasbox te halen heb ik maar aangegeven het dan liever zelf te doen, mits ze de foto’s opslaan en aangeven dat ik de auto nu niet goed kan controleren. Op die manier wilde ik namelijk krassen voorkomen en ik wilde er niet nog een uur staan voordat ik kon vertrekken. Ik had immers nog een terugreis van 2 uur voor de boeg, excl laden.

Uiteindelijk de auto meegenomen nadat er melding was gemaakt van de auto met al het zaagsel overal, zelfs op het dashboard binnen komt het dan terecht zodra je de deur open trekt.
Het achterste raam sloot niet goed en de haken in de frunk ontbraken. Dit is allemaal genoteerd en hier wordt een afspraak voor gemaakt.
Nadat ik mijn handtekening had gezet kon ik eindelijk richting huis rond 14:30, waar ik bij ‘s Hertogenbosch nog de eerste supercharger heb gepakt. De navigatie gaf deze zelf aan en verwarmde mooi voor op de weg er naar toe.
Het rijden in het begin was even onwennig, het vermogen, de snelheid en de reactie op het pedaal deden mij vooral denken aan mijn motor met 200+ pk.
Na thuiskomst mijn eigen leaseauto op de plek kunnen zetten en mijn mede chauffeur thuis kunnen brengen. Op de uiteindelijke echte terugweg naar huis heb ik nog een supercharger gepakt, maar om de een of andere manier verwarmde de auto niet voor ondanks dat ik naar de superchager navigeerde.
Bij het laden wat vervelende geluiden/knallen die ik hier en in het Tesla topic al vaker heb gelezen.

Inmiddels staat de auto op de oprit (21:00uur) en ben ik blij dat het is gelukt om de auto dit jaar op kenteken te krijgen en bij mij thuis. Om te voorkomen dat de auto misschien toch naar iemand anders zou gaan.
De afgelopen maanden heb ik veelvuldig gebeld met alle betrokken partijen, wat voor mij gevoel wel heeft geleid tot het resultaat van vandaag.
Wel krijg ik wat van plaatsvervangende schaamte, mijn collega heeft een dag eerder besteld maar heeft vorige week te horen gekregen dat zijn auto niet geleverd gaat worden.
De komende dagen zal ik uitzoeken hoe alles precies werkt en wat handig is om in te stellen.
Iedereen bedankt hier voor het delen van de info en updates. Ik blijf het hier volgen de komende weken.
Jammer. Morgen dan even naar die gratis Ionity charger voor de lolbottom line schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:06:
Bij een SuC laad je maximum 100kW.
Ik heb het over de stad waar de opladers tussen 2 parkeerplekken staan. De ene plek heeft hem achter hem dus (prima), de andere vóór hem. Als de eerste plek dus bezet is en je achter de andere auto moet parkeren is het onmogelijk met deze kabel op te laden. Heeft niets met FSD of parkeren te maken. De kabel is gewoon te kort.Want je kan nooit met je achterkant inparkeren heMet FSD kan je auto dat zelfs voor je doen.
Waaruit lijkt het jou dat dan? Ja, de BMW kabel was ook 32A. Dat zegt niets over de kwaliteit trouwens.Lijkt me dus dat die kabel van Tesla van betere kwaliteit is dan die van de i3. Kan je 32A doorsturen.. Ga maar eens naar een Ionity / Fastned. Dat zijn ook geen flexibele kabels.
Bij het instappen en uitstappen zie ik altijd "makkelijk instappen" zonder dat ik iets doe. Ik schakel handmatig naar mijn eigen profiel alleen voordat ik vertrekt, want de auto blijkt het niet automatisch te doen. Ik volg het een paar dagen nog en ik laat je weten in een andere topic.Makkelijk instappen profiel? Je moet toch gewoon op jou profiel instellen of je die gemakkelijk instappen wilt inschakelenJou profiel zou gewoon altijd actief moeten blijven als je de gsm hebt verbonden met je profiel. Dat lijkt me niet het geval
Logisch opzich. Jou profiel gaat niet verbonden worden, want dan wordt stuur en stoel aangepast. Dan is het geen easy entry mode meer..![]()
Zou eerst gewoon rustig alle instellingen doorlopen en uitproberen voor je hier over oordeelt
Ik kan me zo voorstellen dat je niet altijd die keuze hebt. Besparen op kabellengte is gewoon verkeerde zuinigheid.bottom line schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:06:
[...]
Want je kan nooit met je achterkant inparkeren heMet FSD kan je auto dat zelfs voor je doen.
1 fase waarschijnlijkmacedon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:24:
Waaruit lijkt het jou dat dan? Ja, de BMW kabel was ook 32A. Dat zegt niets over de kwaliteit trouwens.
De Tesla is een 3 fase laadkabel
Dat is een bekend probleem, waar ook een (mogelijke) oplossing voor is, zie Tesla Service Bulletin 19-16-010: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10163736-9999.pdfNovadecasa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:23:
...
...
[ Voor 15% gewijzigd door Dizzy1 op 18-12-2019 23:02 ]
Die van mij is ook uit de app 
Burn_and_Fire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:51:
[...]
Gisteren blij want ik eindelijk in de app en daar stond mijn auto in gekoppeld...Nu weer "er zijn geen producten gekoppeld aan uw Tesla-account"
M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)
Alweer, dat heeft niets met kwaliteit te makenbottom line schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:38:
[...]
1 fase waarschijnlijk
De Tesla is een 3 fase laadkabel
Die geluiden hoorde ik ook tijdens mijn eerste software update.Dizzy1 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:59:
[...]
Dat is een bekend probleem, waar ook een (mogelijke) oplossing voor is, zie Tesla Service Bulletin 19-16-010: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10163736-9999.pdf
Mooi man. Veel plezier! Volgens mij heb jij een G-3XX-TR toch? Ik zit in exact diezelfde serie en heb - geheel volgens Tesla logica natuurlijk - nog niks van gehoord...Bauckel schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:43:
Ook ik ga afscheid nemen van deze groep. Ik mocht de auto vanmiddag ophalen om 15.00.

We staan in de krant ; https://www.ad.nl/auto/te...-wel-hamburgers~a257dd65/
ik heb nu buiten de RN helemaal niks meer, de app is dus ook leeg, geen VIN op de website. Athlon geeft niet thuis en Tesla.....onbereikbaarBurn_and_Fire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:26:
[...]
Wat een gedoe vandaag met auto's die uit de app vliegen. Hoe staat er bij jullie nu voor? @ElonDusk @BurnHard @mingoes

Direct 2 bekende kentekens op het plaatje: GTR en GVD

Ben jij al achter een Kenteken (via TD - zo ja al tenaamgesteld), daar kun je ook je VIN krijgen (als toegekend).BurnHard schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:28:
[...]
ik heb nu buiten de RN helemaal niks meer, de app is dus ook leeg, geen VIN op de website. Athlon geeft niet thuis en Tesla.....onbereikbaar![]()
![]()
![]()
![]()
Ja precies, dat zag ik ook al. Daar al weer iemand die z'n GTR heeft. Super fijn natuurlijk. Maar hier zit nog een GTR wachtende...photovoltaic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:31:
[...]
Direct 2 bekende kentekens op het plaatje: GTR en GVD

And as we speak 4 min geleden bericht van Athlon. Levering 20 december!!Burn_and_Fire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:32:
[...]
Ben jij al achter een Kenteken (via TD - zo ja al tenaamgesteld), daar kun je ook je VIN krijgen (als toegekend).

Mooi man!BurnHard schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:35:
[...]
And as we speak 4 min geleden bericht van Athlon. Levering 20 december!!![]()

Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken..... no comment...Burn_and_Fire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:37:
[...]
Mooi man!Zelf halen of laten brengen door Athlon?
Auto is nog steeds uit de app verdwenen, kon daarvoor al niets zien maar nu dus “No products linked to this account”. Klein stapje terug dus.Burn_and_Fire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:26:
[...]
Wat een gedoe vandaag met auto's die uit de app vliegen. Hoe staat er bij jullie nu voor? @ElonDusk @BurnHard @mingoes
Kentekenbewijs draag ik maar gewoon bij me of ligt onder mijn kussen zodat ik de auto meteen kan afhalen. Ik verwacht elk moment een SMS met “U moet over 30 min in Tilburg zijn om uw auto af te halen anders geven we de auto weg. De tijd start nu”
Leaseplan zegt wacht op Tesla
Tesla zegt wacht bericht van ons af
AutoReset heb ik niet geprobeerd
https://principleone.nl
Je bent niet alleen 😉. Stond jouw kenteken ook al op naam?Burn_and_Fire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:34:
[...]
Ja precies, dat zag ik ook al. Daar al weer iemand die z'n GTR heeft. Super fijn natuurlijk. Maar hier zit nog een GTR wachtende...
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Nee, die van mij staat nog niet op naam.rmathijssen schreef op donderdag 19 december 2019 @ 00:03:
[...]
Je bent niet alleen 😉. Stond jouw kenteken ook al op naam?
Zelfde verhaal als mij dus, ik via LP, autoreset kende mijn auto niet, dus zelf opgehaald in Tilburg vandaag. Ik was er rond 12:00 en ben rond 13:30 weggereden denk ik. Stond eerst ook bij de S en X locatie. Ik had alleen geen houtsnippers, maar woestijnzand ;-)Novadecasa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:23:
Vandaag toch spontaan mijn auto zelf moeten gaan halen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn eerste post in dit topic, omdat ik nu toch wel een beetje zenuwachtig begin te worden:
Na een hele lange en zeer moeizame aanloop uiteindelijk 15 november bij Alphabet de order geplaatst voor een blauwe M3 LR AWD met autopilot, 18'', zwarte bekleding en trekhaak (19'' ging helaas over leasebudget bij werkgever). LM geeft dan aan dat er op 15-12 geleverd zal worden.
Daarna:
- 19 november: 'Welcome by Tesla' mail. Account aangemaakt. Secundair account, dus je ziet geen reet, ook de M3 niet.
- 9 december Alphabet gebeld om informatie. Ik krijg een RN van ze, verder nog niks bekend. RN: 109717...
- 11 december: mail ontvangen van LM, met o.a. de tekst: "Op basis van de informatie die wij vanuit Tesla ontvangen hebben, kunnen wij bevestigen dat jouw Tesla vooralsnog afgeleverd zal worden."
- 15 december: oorspronkelijke leverdatum, maar niks gehoord. In account nog steeds geen enkel teken van auto.
Tot op heden heb ik verder niks. Geen VIN, geen SMS, geen mail van Tesla... wat kan ik doen, behalve weer Alphabet bellen, om aan meer info te komen? Chat-functie op de Tesla site zie ik alleen maar disabled staan.
Ik ben volgende week noodgedwongen met een voorloopauto (Mini Cooper
) naar de schoonfamilie in Italië, ik hoop dat als de Model 3 dan aankomt ze hem wel voor mij vasthouden tot na de kerst...
Na een hele lange en zeer moeizame aanloop uiteindelijk 15 november bij Alphabet de order geplaatst voor een blauwe M3 LR AWD met autopilot, 18'', zwarte bekleding en trekhaak (19'' ging helaas over leasebudget bij werkgever). LM geeft dan aan dat er op 15-12 geleverd zal worden.
Daarna:
- 19 november: 'Welcome by Tesla' mail. Account aangemaakt. Secundair account, dus je ziet geen reet, ook de M3 niet.
- 9 december Alphabet gebeld om informatie. Ik krijg een RN van ze, verder nog niks bekend. RN: 109717...
- 11 december: mail ontvangen van LM, met o.a. de tekst: "Op basis van de informatie die wij vanuit Tesla ontvangen hebben, kunnen wij bevestigen dat jouw Tesla vooralsnog afgeleverd zal worden."
- 15 december: oorspronkelijke leverdatum, maar niks gehoord. In account nog steeds geen enkel teken van auto.
Tot op heden heb ik verder niks. Geen VIN, geen SMS, geen mail van Tesla... wat kan ik doen, behalve weer Alphabet bellen, om aan meer info te komen? Chat-functie op de Tesla site zie ik alleen maar disabled staan.
Ik ben volgende week noodgedwongen met een voorloopauto (Mini Cooper

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB
Mocht je zo gelukkig zijn dat je wel bericht krijgt en hem mag afhalen zou ik dat wel regelen.gbbijl schreef op donderdag 19 december 2019 @ 01:22:
Ik ben volgende week noodgedwongen met een voorloopauto (Mini Cooper) naar de schoonfamilie in Italië, ik hoop dat als de Model 3 dan aankomt ze hem wel voor mij vasthouden tot na de kerst...
Heb je geen familie van eigen kant of een goede vriend/buurman waarvan je weet dat hij hem ook kan afhalen, want het risico lopen dat je niet op je afspraak komt opdagen is iets wat ik zou vermijden.
Power of attorney meegeven en dan zou het goed moeten komen.....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.