Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man, gelijk heb je om zelf te gaan. Veel plezier straks!
Hades007 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:20:
[...]

Geen afleverdatum.. Dat is waar ik op zat te wachten, tot die mail van vanmorgen. Mijn auto is er een uit een grote batch wat LP heeft besteld. Kan hem wel laten bezorgen, maar ja gaat weer een week overheen lees ik in die mail. Dan maar zelf dat half uurtje rijden en er meteen van kunnen genieten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightHawk4 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:20:
[...]

Ga lekker je rechtenstudieprojectje in een ander topic verder voeren |:(

Compleet nutteloos want je hebt/krijgt geen inzage bij de LMs en die hebben bestellingen uitstaan bij Tesla , dat wij als leaserijders een contract hebben bij de LM maakt dat nog complexer en toezeggingen daaromtrent hebben de meeste LMs nooit keihard gegarandeerd (en anders staat er in voorwaarden op de zijkant van een A4tje in picafontje 6 wel een uitsluiting....)
Gelukkig is dit een topic over levering en ziet deze kwestie ook toe op de leveringen, dus gelukkig in de juiste topic om de vraag te kunnen stellen. Maar goed als deze situatie niet op jou van toepassing is, hoef je ook niet te reageren.
NightHawk4 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:20:
[...]
toezeggingen daaromtrent hebben de meeste LMs nooit keihard gegarandeerd (en anders staat er in voorwaarden op de zijkant van een A4tje in picafontje 6 wel een uitsluiting....)
[/sub]
De toezeggingen zijn destijds (lees: tot begin oktober 2019) gedaan door Tesla aangezien voor veel bedrijven de Green Car Policy ging veranderen per 01-10-2019.

Blijft een interessante kwestie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Over een half uurtje richting Amsterdam Koopman Terminal om mijn M3 SR+ op te halen. ZIN IN!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Als je via LM een auto bij Tesla hebt besteld, is het geen B2C verhaal btw. Jij bent in dat geval geen klant van Tesla. Wat LM met Tesla afgesproken hebt is aan die twee partijen, niet aan jou. Het enige wat jij kan doen is bij je LM gaan klagen.

Wellicht dat je LM jouw een garantie gegeven heeft. Dat moet je dan uitzoeken. Kans is groot dat de LM zich wel heeft afgeschermd in hun algemene bestelvoorwaarden, waar jij akkoord op gegeven hebt. (Dan wel jouw werkgever)

[ Voor 31% gewijzigd door kv83 op 13-12-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kv83 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:32:
Als je via LM een auto bij Tesla hebt besteld, is het geen B2C verhaal btw. Jij bent in dat geval geen klant van Tesla. Wat LM met Tesla afgesproken hebt is aan die twee partijen, niet aan jou. Het enige wat jij kan doen is bij je LM gaan klagen.

Wellicht dat je LM jouw een garantie gegeven heeft. Dat moet je dan uitzoeken. Kans is groot dat de LM zich wel heeft afgeschermd in hun algemene bestelvoorwaarden, waar jij akkoord op gegeven hebt. (Dan wel jouw werkgever)
Tesla heeft mij aangegeven de LM buitenspel te zetten als ze mijn M3 niet snel ophalen. Ik mag deze dan zelf ophalen. Het legen van de kade heeft voorrang op de relatie met de LM lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:35:
[...]

Tesla heeft mij aangegeven de LM buitenspel te zetten als ze mijn M3 niet snel ophalen. Ik mag deze dan zelf ophalen. Het legen van de kade heeft voorrang op de relatie met de LM lijkt het.
En dan ga je zelf 50k betalen ..?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:35:
[...]

En dan ga je zelf 50k betalen ..?
Wel nee, gewoon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
[...]

Dat neemt niet weg dat jij geen klant bent van Tesla, ook al haal jij hem op. Risico is dan voor Tesla. Zal wel goedkomen, maar dat verandert niks aan eventuele garanties en beroep maken op rechten en plichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kv83 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:32:
Het doen van een toezegging aan de eindconsument van het product is een B2C benadering (consument blijft centraal staan). Ondanks dat daar een LM tussenzit (B2B2C). Zonder de promotie uitingen van Tesla hadden consumenten het risico anders afgewogen. Daarmee hebben ze de eindconsument alsnog gemoveerd bestellingen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:37:
[...]

Het doen van een toezegging aan de eindconsument van het product is een B2C benadering (consument blijft centraal staan). Ondanks dat daar een LM tussenzit (B2B2C). Zonder de promotie uitingen van Tesla hadden consumenten het risico anders afgewogen. Daarmee hebben ze de eindconsument alsnog gemoveerd bestellingen te plaatsen.
Ik zou zeggen start je eigen topic omdat dit nu niet meer over levering gaat maar over juridische zaken omtrent het niet nakomen van gedane toezeggingen.
Daarnaast rammelt je casus al op het moment dat je hem hier probeert voor te leggen, ik zou zeggen succes met de advocaten van Tesla!! :>

@Verwijderd ik merk dat je er zelf ook veel waarde aan hecht, even op de Tesla zoeken dan had je https://www.tesla.com/nl_NL/bijtelling?redirect=no gewoon zien staan :?

[ Voor 10% gewijzigd door NightHawk4 op 13-12-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
[...]
Lol, reality-check:
Jij bent niet de eigenaar van de auto. Ga de auto vooral op eigen houtje ophalen. Besef je wel dat alle risico’s ook bij jou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het volledig met je eens.

Tesla heeft zich mijns inziens schuldig gemaakt aan misleidende reclame. Dat wil zeggen, de mededeling van Tesla dat "voor 14 oktober besteld, 2019 geleverd" heeft consumenten (al dan niet via een leasemaatschappij) bewogen om te bestellen. Uiteindelijk heeft de consument de aankoopbeslissing genomen, dat die leasemaatschappij ertussen zit maakt niet uit. Zonder de consument was die bestelling niet gedaan. Voor zover ik mij kan herinneren, waren aan die mededeling geen nadere voorwaarden verbonden.

Had je geweten dat Tesla die belofte niet waar kon maken had je misschien (i) helemaal niet besteld (ii) eerder besteld, (iii) een andere kleur / model / configuratie of wat dan ook besteld. De schade voor de ongelukkigen is die 4% extra bijtelling, of het bedrag waarvoor ze 'upsold' zijn naar een ander c.q. duurder model.

Het mooie is dat in het reclamerecht een omgekeerde bewijslast geldt. Dat betekent dat Tesla aannemelijk moet maken dat die mededeling "voor 14 oktober besteld, 2019 geleverd" klopt. Kunnen ze dat niet, dan kunnen ze aansprakelijk worden gehouden voor de schade.

Helaas ben ik één van de ongelukkigen en rijd ik in 2020 in mijn SR+ met 8% bijtelling. Ondanks het feit dat ik heel blij zal zijn met de wagen voelt dat toch zuur.

Ik wil toch wat meer onderzoek doen naar dit verhaal. Heeft iemand toevallig een screenshot van de 14 oktober mededeling op de website?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:37:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kv83 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:37:
[...]

Dat neemt niet weg dat jij geen klant bent van Tesla, ook al haal jij hem op. Risico is dan voor Tesla. Zal wel goedkomen, maar dat verandert niks aan eventuele garanties en beroep maken op rechten en plichten.
Heb je gelijk in.

Maar gezien het bericht van Hades hierboven, lijkt het me niet echt een issue. Leaseplan stuurt er namelijk zelf ook op. Echter heb ik die mail dus nog niet gehad :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hehe hier ook eindelijk wat goed nieuws van Leaseplan. Ze gaan er NU achteraan om de order te laten koppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:41:
Ik ben het volledig met je eens.

Tesla heeft zich mijns inziens schuldig gemaakt aan misleidende reclame. Dat wil zeggen, de mededeling van Tesla dat "voor 14 oktober besteld, 2019 geleverd" heeft consumenten (al dan niet via een leasemaatschappij) bewogen om te bestellen. Uiteindelijk heeft de consument de aankoopbeslissing genomen, dat die leasemaatschappij ertussen zit maakt niet uit. Zonder de consument was die bestelling niet gedaan. Voor zover ik mij kan herinneren, waren aan die mededeling geen nadere voorwaarden verbonden.

Had je geweten dat Tesla die belofte niet waar kon maken had je misschien (i) helemaal niet besteld (ii) eerder besteld, (iii) een andere kleur / model / configuratie of wat dan ook besteld. De schade voor de ongelukkigen is die 4% extra bijtelling, of het bedrag waarvoor ze 'upsold' zijn naar een ander c.q. duurder model.

Het mooie is dat in het reclamerecht een omgekeerde bewijslast geldt. Dat betekent dat Tesla aannemelijk moet maken dat die mededeling "voor 14 oktober besteld, 2019 geleverd" klopt. Kunnen ze dat niet, dan kunnen ze aansprakelijk worden gehouden voor de schade.

Helaas ben ik één van de ongelukkigen en rijd ik in 2020 in mijn SR+ met 8% bijtelling. Ondanks het feit dat ik heel blij zal zijn met de wagen voelt dat toch zuur.

Ik wil toch wat meer onderzoek doen naar dit verhaal. Heeft iemand toevallig een screenshot van de 14 oktober mededeling op de website?

[...]
De schade hoeft niet die extra 4% bijtelling te zijn, je kan immers kosteloos annuleren. Blijft over emotionele schade

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Tesla heeft misleidend gecommuniceerd. Maar... wat willen jullie bereiken? Schadevergoeding? Tesla biedt de mogelijkheid om te annuleren, dus ik geef je weinig kans. Ik denk ik dat er niet meer mogelijk is dan een boete van de reclamecode commissie, ook al denk ik dat die hier niet veel tijd aan gaan besteden.

Je gaat meer bereiken met een social media campagne of iets dergelijks. Geef Tesla slechte publiciteit en ze zullen in beweging willen komen om de schade te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snarf70 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:47:
[...]

De schade hoeft niet die extra 4% bijtelling te zijn, je kan immers kosteloos annuleren. Blijft over emotionele schade
Dat klopt niet helemaal. De schade zit 'm juist in dat je een andere auto/Tesla moet aanschaffen die duurder is dan het toegezegde en hetgeen is overeengekomen. Het vinden van een alternatief voor jaareinde is daarom ook niet of nauwelijks mogelijk (daarom bieden ze duurdere varianten aan als alternatief).. Daar zit onder andere de extra 4% (en 22% boven cataloguswaarde 45.000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Snarf70 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:47:
[...]
Dat roept iedereen wel heel leuk.
Maar je kunt niet annuleren, want je werkgever heeft een contract met de LM. En die meldt niet voor niks, 'wij geven geen garanties op levering in 2019'. Dat doen ze zodat ze je werkgever, en indirect jou dus, aan het getekende contract gaan houden. Daarnaast is er bij velen door de LM al een laadpaal geregeld of ingepland. Dat is voor de LM weer een contract waaraan zij zijn gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
claudior schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:50:
Tesla heeft misleidend gecommuniceerd. Maar... wat willen jullie bereiken? Schadevergoeding? Tesla biedt de mogelijkheid om te annuleren, dus ik geef je weinig kans. Ik denk ik dat er niet meer mogelijk is dan een boete van de reclamecode commissie, ook al denk ik dat die hier niet veel tijd aan gaan besteden.

Je gaat meer bereiken met een social media campagne of iets dergelijks. Geef Tesla slechte publiciteit en ze zullen in beweging willen komen om de schade te beperken.
Precies, zoals zoveel bedrijven doen (het "op-is-op" principe). Ze hebben zich al lang ingedekt, boten kunnen immers ook zinken, trekhaakleveranciers kunnen problemen hebben met uitleveren, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sapperdeflapp
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 14:41
DennusB schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:42:
Hehe hier ook eindelijk wat goed nieuws van Leaseplan. Ze gaan er NU achteraan om de order te laten koppelen!
Dat is zeker goed nieuws!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Merk op dat de bijtelling niet door Tesla bepaald wordt. De auto blijft net zo duur. De belasting veranderd, maar die veranderd elk jaar. Als de inkomstenbelasting stijgt, ga je dan ook bij je werkgever klagen dat je compensatie wilt? Daarnaast kun je hem kosteloos annuleren, in juridische zin heb je dus geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldinho
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07 13:54

heldinho

Renaissance Man

Volgens mij loopt het niet helemaal lekker bij LeasePlan voor wat betreft het leveren van de auto's. Hierbij mijn 'verhaal'

SR+/Zwart/Zwart/Aero

10/10 - Besteld
22/11 - Algemene mail van LP dat auto nog in 2019 geleverd zou worden, inclusief RN-nummer
2/12 - mail 'Welcome to Tesla'
2/12 - telefonisch contact met Tesla gehad en begrepen dat ik al een VIN had en dat ik rond 5/6 december wel een smsje kon verwachten
11/12 - LP gebeld om te vragen naar status en waarom ik nog geen MijnLeaseplan-account had. Status konden ze niets over zeggen, en MijnLeasePlan-account zou ik pas krijgen als ik de auto had, want 'bij bestellingen van Tesla's loopt het anders'
12/12 - na meerdere pogingen Tesla te bereiken, kreeg ik een heel boze meneer aan de lijn die zei dat ik vooral bij LP moest zijn, omdat ik geen contract heb met Tesla. Vervolgens ging hij toch in het systeem kijken en vond ie het maar een vreemd verhaal. 'We missen info in het systeem, en die info moet van LP komen. Als zij die info al hadden aangeleverd, had u waarschijnlijk de auto al gehad. Dus ga maar vooral bij LP verhaal halen.
12/12 - LP gebeld en die vroegen mij dit verhaal op de mail te zetten naar het Tesla-team.

Ik heb het mailtje gisteravond gestuurd, maar van Tesla-team verwacht ik niet veel, gezien de drukte, dus wacht ik netjes af. Als ik het zo bekijk in het excel-bestand, dan hebben veel anderen van LP ook geen sms/bericht over de aflevering gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juridisch gezien heb je al de mogelijkheid om te ontbinden. Daar blijft over dat je zit zonder auto ofwel vervangende overeenkomst = extra kosten door de niet-nakoming van Tesla.
Inderdaad een interessante kwestie voor de reclamecode commissie. Het gaat erom dat er niet zo gehandeld mag worden met de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas3
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-04 19:57
Weet iemand of het nut heeft om langs te gaan bij een de Tesla winkel in Amsterdam-Zuid-Oost?
Kunnen zij daar informatie vinden over de levering van de auto etc of moet je daarvoor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Welke LM?
Je hebt Tesla en Tesla... :+

Telefoonteam tesla geeft hele andere antwoorden dan Leverteam Tesla ter plaatse...
Het leverteam van Tesla heeft afspraken met leasemaatschappijen, waar telefoon team Tesla niets vanaf weet.

Mijn Tesla stond op 11 november klaar om 9:30. Ik belde die middag naar telefoon team Tesla, om iets na te vragen. Volgens die mevrouw was het een groot probleem dat ik hem om 9:30 niet heb opgehaald. En aangezien ik niet vooraf een andere afspraak had gemaakt zou hij doorgaan naar de volgende persoon.

Ik boos aan de telefoon gehangen met Athlon. Die verzekerde mij dat ze intensief contact hebben met het team ter plaatse en al komen ze hem 2 weken later ophalen, geen enkel probleem. Twee dagen later heb ik hem netjes geleverd gekregen op 13 november. Terwijl de afspraak op mijn account nog een probleem aangaf en het telefoonteam aangaf dat dit niet zomaar zou kunnen.

Blijkt dat de LM toch veel beter contact heeft met het deliverteam ter plaatse, logisch, ze halen iedere dag tientallen auto's op, op een gecoördineerde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enkele feit dat Tesla de mogelijkheid biedt om te annuleren doet niet af aan de misleiding. De meeste bedrijven zitten niet te wachten op een rechtzaak. Je hebt helemaal gelijk met de kracht van slechte publiciteit. Naast die schade kan je ook nog vorderen dat Tesla rectificeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:52:
[...]

Dat klopt niet helemaal. De schade zit 'm juist in dat je een andere auto/Tesla moet aanschaffen die duurder is dan het toegezegde en hetgeen is overeengekomen. Het vinden van een alternatief voor jaareinde is daarom ook niet of nauwelijks mogelijk (daarom bieden ze duurdere varianten aan als alternatief).. Daar zit onder andere de extra 4% (en 22% boven cataloguswaarde 45.000).
De vrijmibeau is weer vroeg begonnen zie ik al.... 8)7

Als ik zie dat mensen pas enkele dagen geregistreerd staan op tweakers en dan de regels over on topic blijven al niet aan kunnen hoe moet dit dan in een juridisch gevecht met Tesla..... :X

Er zijn nog steeds M3Ps te krijgen dus levergarantie is er nog steeds, dat je dat niet kan betalen en dat hij duurder is wordt dan weer een ander verhaal....maar dat heeft Tesla nooit belooft of wel? ;w
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:56:
Het enkele feit dat Tesla de mogelijkheid biedt om te annuleren doet niet af aan de misleiding. De meeste bedrijven zitten niet te wachten op een rechtzaak. Je hebt helemaal gelijk met de kracht van slechte publiciteit. Naast die schade kan je ook nog vorderen dat Tesla rectificeert.

[...]
Slechte reclame? Het interesseert ze geen reet, kijk naar alles wat Elon de wereld inslingert....slechtere reclame kan je niet hebben ;)

[ Voor 22% gewijzigd door NightHawk4 op 13-12-2019 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:55:
Merk op dat de bijtelling niet door Tesla bepaald wordt. De auto blijft net zo duur. De belasting veranderd, maar die veranderd elk jaar. Als de inkomstenbelasting stijgt, ga je dan ook bij je werkgever klagen dat je compensatie wilt? Daarnaast kun je hem kosteloos annuleren, in juridische zin heb je dus geen schade.
Tesla heeft wel dik gebruik gemaakt van verhoging naar 8% bijtelling, daardoor hebben ze veel meer aanvragen. Plus als ze toezeggen dat ze voor jaareinde leveren, bestellen nog meer consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ik wens jullie allemaal veel succes bij het annuleren van je order.
Denk dat het nog wel eens vies tegen kan vallen. LM-en zien dit ook mijlenver aankomen en gaan je werkgever gewoon aan zijn contract houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snarf70
[...]

Je moet volgens mij helemaal niets.....Ja, naar de WC, eten en drinken, dat moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:57:
Denk dat het nog wel eens vies tegen kan vallen. LM-en zien dit ook mijlenver aankomen en gaan je werkgever gewoon aan zijn contract houden.
In principe heb je gelijk, maar het lijkt erop dat de meeste LM's wel meewerken met annuleren van het contract.

Wat ik overigens niet verwacht had, ze lopen redelijk wat inkomsten mis zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 16:33
Thomas3 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:55:
Weet iemand of het nut heeft om langs te gaan bij een de Tesla winkel in Amsterdam-Zuid-Oost?
Kunnen zij daar informatie vinden over de levering van de auto etc of moet je daarvoor bellen?
Zucht..... Kunnen dit soort vragen gewoon.. anyway.. Weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 09:14
[...]

Je "moet" niks, Tesla verplicht jou nergens om die duurdere auto af te nemen, ze bieden het als optie en aan jou de keus om hiermee in te stemmen (of niet). Ik denk dat mensen daar ook even mee op moeten letten. Ja het is niet handig dat ermee geadverteerd is, dat ben ik zeker met je eens. Wij zijn alleen als NL niet de enige waaraan geleverd wordt, maar wel waar wij als leaserijders te maken krijgen met nieuwe wet/regelgeving. Dit wisten we ook al eerder, maar nu het eindjaar ineens voor de deur staat gaat iedereen rennen.
Wat betreft de lease-restricties die erop stonden voor mensen, houd er rekening mee dat een auto "op voorraad" nemen voor een LM ze ook gewoon extra geld kost. Stallingskosten etc.
Kleine kans dat je LM een nieuw voertuig voor jou vast gaat houden terwijl je andere contract nog niet over is.
Onderaan de streep zal het altijd een getalletje zijn voor een bedrijf wat zo hoog mogelijk moet zijn.

Zowel voor Tesla, als je LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 09:14
Ik kan alleen voor mijn contract van m'n werkgever met Alphabet spreken, maar als jij de auto nog niet hebt afgenomen (als in daadwerkelijk in ontvangst heb genomen) kan je er in dit geval met een Tesla onder uit.
(heeft denk ook te maken met hun return-policy)
Dit heb ik zwart op wit laten zetten voordat ik 2000,- zelf aanbetaald heb voor een Snel Beschikbaar model.

Nam een 'risico' door te wachten op de zwart/wit bevestiging en dat mogelijk mijn gewenste config nooit meer in de lijst kwam, maar ik zit nu dus niet met een 'what if' en heb een gegarandeerde kosteloze exit.

[ Voor 3% gewijzigd door DeEeekhoorn op 13-12-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Net alweer met LP gesproken, ze mogen niet zomaar van de procedure afwijken maar de procurement afdeling handelt het af. Hij zegt dat het goed komt omdat ik heb aanbetaald en al een VIN heb, maar dat LP nog steeds in batches bestelt en het daardoor dus wat langer duurt. Wat een oneindige soap dit zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:56:

[...]
Ze hebben van wat ik gezien heb alleen gecommuniceerd dat ze kunnen leveren voor einde jaar (met voorbehoud van voorraad auto/op de boot auto's.) De rest is best effort. En als het niet lukt dan is het overmacht dus lastig om een zaak te starten.

Natuurlijk is het hopeloos vervelend dat hij niet op tijd binnen is. Maar ik geloof niet dat de LM en tesla ooit een harde garantie hebben gegeven behalve een best effort.

Zelf heb ik genoegen moeten nemen met een zwarte model x omdat dat de enige was die ze konden leveren na hun mega oeps met mijn vorige rode tesla. Anders had hij ook het nieuwe jaar gekomen wat nog grotere impact had. 22% over 60k is toch wel een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023

Tesla heeft zich mijns inziens schuldig gemaakt aan

[...]
Ja heb ik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Het lijkt me de moeite om te kijken/zoeken naar zaken uit eind 2014 en 2015. Toen had je een vergelijkbare situatie.

Ik kan me niet herinneren dat er toen iemand succesvol gecompenseerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:24
Ik had al even niet meer in dit topic gelezen, aangezien mijn LR AWD (gelukkig) vorige maand al geleverd is.

Ik vind het spijtig om te lezen dat behoorlijk wat mensen te horen hebben gekregen dat hun Tesla niet (op tijd) voor het eind van het jaar geleverd gaat worden, ondanks voor de "uiterlijke" datum zoals die meerdere malen door Tesla is gecommuniceerd, besteld te hebben.

Ik was hier zelf ook huiverig voor bij bestellen dat dit zou kunnen gebeuren. Toch de gok genomen omdat ik dacht dat het wel op tijd ging lukken. Als ik ECHT getwijfeld had over de leverdatum had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt qua wagen. Het zou betekenen €100,- meer kosten per maand tov wat ik begroot had.
Waarschijnlijk had ik daarvoor liever de Mercedes A klasse limousine AMG (line) gekozen, of goedkoper (zelfde prijs als de LR AWD met 4%) een leuke Focus ST line oid. Dan had ik toch voor het "gemak" van even snel tanken gekozen.
Was het bij mij niet op tijd geleverd, had ik niet onder mijn lease contract uit gekund. Dan had ik dat geaccepteerd, maar wel erg jammer gevonden. Het is een bewuste gok geweest.

Ik kan mij de frustraties dus erg goed voorstellen, helemaal voor die genen die echt ruim voor de gemelde data besteld hebben. Personen die "op het randje" besteld hebben zou ik van verwachten dat je het incalculeert dat het fout kan gaan, maar dat zou het niet minder vervelend maken.

Voor de mensen die dit jaar niet meer geleverd krijgen, ik hoop dat jullie alsnog erg veel plezier aan jullie wagen gaan hebben!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Yihaaaa! Vanochtend Model X opgehaald in Tilburg. Zag er keurig uit. Maar ik was ook binnen 5 minuten klaar. Lak zag er goed uit, interieur ook. Falcon Wing deuren deden het goed en stond netjes. Dus ik ben heel blij.

Bijzonder is dat auto wel in de app gekoppeld is aan mijn account, maar op de site van Tesla weer niet....

Oh en voor iedereen hier. Gedeelde smart is halve smart ;) Leuke interessante praatgroep. Je zou er bijna een Tesla community voor willen starten ;) Veel plezier alvast, en het wachten is het zeker waard.

[ Voor 44% gewijzigd door OMX2000 op 13-12-2019 15:28 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie-mark
  • Laatst online: 16-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:57:
[...]

Tesla heeft wel dik gebruik gemaakt van verhoging naar 8% bijtelling, daardoor hebben ze veel meer aanvragen. Plus als ze toezeggen dat ze voor jaareinde leveren, bestellen nog meer consumenten.
WTF, krijgt Tesla die verhoging naar 8%, wat een stelletje ratten. Ik zeg annuleren.

M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
markie-mark schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:22:
[...]

WTF, krijgt Tesla die verhoging naar 8%, wat een stelletje ratten. Ik zeg annuleren.
:Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sapperdeflapp
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 14:41
DennusB schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:08:
[...]

Net alweer met LP gesproken, ze mogen niet zomaar van de procedure afwijken maar de procurement afdeling handelt het af. Hij zegt dat het goed komt omdat ik heb aanbetaald en al een VIN heb, maar dat LP nog steeds in batches bestelt en het daardoor dus wat langer duurt. Wat een oneindige soap dit zeg |:(
Als LP gelijk de accounts had gekoppeld had dat een hoop telefoontjes gescheeld.
Ben benieuwd, Als ik nu inlog zie ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:24

_PM

Er staat 100+ (!) snel leverbare performance uitvoeringen op de tesla site:
https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0

Blijkbaar zijn er voldoende onderweg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

_PM schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:43:
Er staat 100+ (!) snel leverbare performance uitvoeringen op de tesla site:
https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0

Blijkbaar zijn er voldoende onderweg
Compensatie modellen voor een Class Action lawsuit! _O- _O- _O-

@OMX2000 veel plezier met je waggie!! jaloers op je falcon wings :>

[ Voor 9% gewijzigd door NightHawk4 op 13-12-2019 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas3
Ik heb net met Tesla gebeld en kan mijn auto a.s. Maandag om 9u ophalen!
Nu nog leaseplan opbellen om te proberen de aflevering te annuleren...
Nog geen bevestigingsmail van Tesla ontvangen, hoop dat die zo binnenkomt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
Thomas3 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:50:
Ik heb net met Tesla gebeld en kan mijn auto a.s. Maandag om 9u ophalen!
Nu nog leaseplan opbellen om te proberen de aflevering te annuleren...
Nog geen bevestigingsmail van Tesla ontvangen, hoop dat die zo binnenkomt!
Ik zou even aan de telefoon gaan hangen. Een niet-bevestigde afspraak voor maandag 09:00 zo vlak voor het weekend...Ik heb vandaag ook gemaild om de bevestiging door te geven, nooit het mailtje gehad.

Het kan wel even duren voordat je ze te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Athlon en Leaseplan is annuleren geen enkel probleem....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30

killercow

eth0

markie-mark schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:22:
[...]

Kun je gewoon niet lezen? Of begrijp je voor geen zier hoe bijtelling werkt?
Nee, die 8% is een belasting. je moet dus 8% van de prijs van de auto bij je inkomsten optellen. over je inkomsten betaal je daarna een percentage belasting.

Uiteraard alleen als je de auto zakelijk aanschaft (zzp, lease-maatschappij, eigen bv) en meer dan 500km per jaar prive gebruikt.

Tesla krijgt helemaal niks van die 8%, 4% of what ever percentage aan belastingen de overheid op de auto legt. Tesla krijgt de aankoopprijs inc BTW, en moet de BTW weer afdragen.

De enige reden dat 8% een hot-item is, is omdat de overheid de bijtelling daar naartoe verhoogt omdat de telegraaf-lezer anders zn onderbroek in de knoop krijgt en klaagt over subsidies. Dat een deel van de mensen daarna te laat bestelt, of kan bestellen is uiteraard zuur, maar bij Tesla zullen ze er ook alles aan doen om te kunnen leveren voordat die 8% daadwerkelijk actief wordt.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas3
claudior schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:56:
[...]

Ik zou even aan de telefoon gaan hangen. Een niet-bevestigde afspraak voor maandag 09:00 zo vlak voor het weekend...Ik heb vandaag ook gemaild om de bevestiging door te geven, nooit het mailtje gehad.

Het kan wel even duren voordat je ze te pakken hebt.
Net de bevestiging ontvange, +-15 minuten na het gesprek. Erg vriendelijke medewerker aan de telefoon! Nu nog Leaseplan te pakken krijgen om aflevering op locatie te stoppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• claudior
killercow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:03:
[...]

Of maakt hij een grapje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:48
Ff omdat ik het niet zo snel terug kan lezen; waarom geen aflevering op locatie?
Reset (oid) belde mij gisteren zonder voicemail, hen vandaag weer gebeld en men belt mij terug.
Mijn M3 zou maandag as 9:00 geleverd worden in A'dam, maar LP laat hem toch (via Reset) netjes thuis komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas3
pimk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:09:
Ff omdat ik het niet zo snel terug kan lezen; waarom geen aflevering op locatie?
Reset (oid) belde mij gisteren zonder voicemail, hen vandaag weer gebeld en men belt mij terug.
Mijn M3 zou maandag as 9:00 geleverd worden in A'dam, maar LP laat hem toch (via Reset) netjes thuis komen?
Autoreset heeft nog geen contact met mij opgenomen en het lukt mij niet om hun te bereiken. Blijkbaar staat de auto klaar om opgehaald te worden maar vermoed dat door drukte bij Autoreset er nog geen contact met mij is opgenomen. Wil de auto graag zsm hebben, vandaar dat ik hem zelf ophaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klikobyte
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik mag ook mijn tesla ophalen, na veel telefoontjes heen en weer tussen Tesla en financial lease partner. Vanwege (technische) problemen pas 3 uur voor ophaaltijd de betaling rondgekregen :o
Zit nu in de trein naar Koopman, de OTT zou gemaild zijn. Ik geloof het pas als ik daar wegrij :)

Tesla is lastig te bereiken, maar als je eenmaal door bent dan wordt je over het algemeen erg goed geholpen en zeer vriendelijk te woord gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Klikobyte schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:20:
Ik mag ook mijn tesla ophalen, na veel telefoontjes heen en weer tussen Tesla en financial lease partner. Vanwege (technische) problemen pas 3 uur voor ophaaltijd de betaling rondgekregen :o
Zit nu in de trein naar Koopman, de OTT zou gemaild zijn. Ik geloof het pas als ik daar wegrij :)

Tesla is lastig te bereiken, maar als je eenmaal door bent dan wordt je over het algemeen erg goed geholpen en zeer vriendelijk te woord gestaan.
Wow! Ziek haha! Stres(la) level to the max. Veel toffe en vooral veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas3 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:19:
[...]

Autoreset heeft nog geen contact met mij opgenomen en het lukt mij niet om hun te bereiken. Blijkbaar staat de auto klaar om opgehaald te worden maar vermoed dat door drukte bij Autoreset er nog geen contact met mij is opgenomen. Wil de auto graag zsm hebben, vandaar dat ik hem zelf ophaal.
Hoe weet je dat je hem zelf mag halen dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markie-mark
  • Laatst online: 16-03-2024
killercow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:03:
[...]

Nee, die 8% is een belasting. je moet dus 8% van de prijs van de auto bij je inkomsten optellen. over je inkomsten betaal je daarna een percentage belasting.

Uiteraard alleen als je de auto zakelijk aanschaft (zzp, lease-maatschappij, eigen bv) en meer dan 500km per jaar prive gebruikt.

Tesla krijgt helemaal niks van die 8%, 4% of what ever percentage aan belastingen de overheid op de auto legt. Tesla krijgt de aankoopprijs inc BTW, en moet de BTW weer afdragen.

De enige reden dat 8% een hot-item is, is omdat de overheid de bijtelling daar naartoe verhoogt omdat de telegraaf-lezer anders zn onderbroek in de knoop krijgt en klaagt over subsidies. Dat een deel van de mensen daarna te laat bestelt, of kan bestellen is uiteraard zuur, maar bij Tesla zullen ze er ook alles aan doen om te kunnen leveren voordat die 8% daadwerkelijk actief wordt.
geintje jongen, geintje

M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Oeh log net ff in bij Fleetagent van Alphabet staat het kenteken er in ieder geval in!! *O* *O* *O*

langzaam aan....babystapjes....babystapjes :>

Valt me nu pas op dat er alleen in het midden van het kenteken wat verandert!

Van GN-2xx-L naar G-4xx-TL _/-\o_ d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door NightHawk4 op 13-12-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 12:45

macuz

Dance!

Ik merk aan de reacties dat er vandaag geen SMS-bom is geweest na de 'u krijgt hem écht in 2019' sms van gister..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Net na aantal keer proberen er doorheen gekomen om afspraak telefonisch te bevestigen.. Waren ze zeer blij mee.

Kenteken hebben ze echter nog niet voor me..

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
macuz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:40:
Ik merk aan de reacties dat er vandaag geen SMS-bom is geweest na de 'u krijgt hem écht in 2019' sms van gister..
Er zijn gister ook alle autos voor volgende week ingepland voor zover ik het kon zien van alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas3
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:29:
[...]

Hoe weet je dat je hem zelf mag halen dan?
Bericht ontvangen van Tesla dat ik de auto kan ophalen. Contact gehad met Leaseplan en akkoord, advies om contact op te nemen met autoreset om aflevering te annuleren.
Helaas lukt het niet om ze te bereiken dus wacht af totdat ze contact met mij opnemen om de levering te annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:56

Tesla heeft zich mijns inziens schuldig gemaakt aan misleidende reclame. Dat wil zeggen, de mededeling van Tesla dat "voor 14 oktober besteld, 2019 geleverd" heeft consumenten (al dan niet via een leasemaatschappij) bewogen om te bestellen.
Ah heb jij voor 14 oktober besteld via de website?
Kans is groot dat dat de voorwaarde was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
September besteld.. Levering volgende week gevraagd omdat dan mijn huidige leaseauto afloopt.

LR versie.

Nog niks gehoord behalve SMSje dat ie nog in 2019 komt. Ok prima dacht ik... tot ik deze topic vond!

Zal wel in de boot van 19/12 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• photovoltaic
  • Laatst online: 24-09 11:59
sknnr.nl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:41:
Net na aantal keer proberen er doorheen gekomen om afspraak telefonisch te bevestigen.. Waren ze zeer blij mee.

Kenteken hebben ze echter nog niet voor me..
Had jij dan ook geen sms gehad? Voor mij was er ook nog geen kenteken. Maar goed die zullen we dus als het goed is ergens volgende week krijgen. Ik heb in ieder geval mijn contactpersoon bij de LM op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:48
macuz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:40:
Shoot, die heb ik niet gehad.
Staat wel een VIN in mijn account, dus ik reken er nog wel op 'm binnenkort te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
  • Laatst online: 24-09 11:59
TLLRS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:50:
September besteld.. Levering volgende week gevraagd omdat dan mijn huidige leaseauto afloopt.

LR versie.

Nog niks gehoord behalve SMSje dat ie nog in 2019 komt. Ok prima dacht ik... tot ik deze topic vond!

Zal wel in de boot van 19/12 zitten.
Veel mensen nog met een LR en P wachten inderdaad nog op een datum. Voor levering in de laatste week zal die waarschijnlijk dus verstuurd worden wanneer ze die boot aan het uitladen zijn. Eergisteren was de Dong bij Zeebrugge aangemeerd en een dag later dus bevestigingen van leveringen via sms of in accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Ja heb SMS gehad.. en net na mijn telefoontje ook een bevestigings mail. Hierin stond vermeld naast andere zaken, dat kenteken nog niet bekend was en dat deze 48uur voor levering nog nagestuurd wordt.
photovoltaic schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:50:
[...]

Had jij dan ook geen sms gehad? Voor mij was er ook nog geen kenteken. Maar goed die zullen we dus als het goed is ergens volgende week krijgen. Ik heb in ieder geval mijn contactpersoon bij de LM op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04
Bij aflevering is het niet opgevallen maar mijn voorste kentekenplaat zit wat scheef. Is dit makkelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Wat zeggen ze bij Tesla service?
Sunri5e schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:55:
Bij aflevering is het niet opgevallen maar mijn voorste kentekenplaat zit wat scheef. Is dit makkelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
sknnr.nl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:56:

[...]
laten fixen door tesla, niet zelf aan zitten joh. je hebt er toch voor betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04
sknnr.nl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:56:

[...]
Ik ga daar de service niet voor benaderen. Dit lijkt mij echt een kleinigheidje. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Sunri5e schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:55:
Nou hier is het antwoord zie ik :) :
Sunri5e schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:57:
[...]

Ik ga daar de service niet voor benaderen. Dit lijkt mij echt een kleinigheidje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen als je de pincode heb. Die had ik niet. En auto was niet in mijn account gezet. Dus die kon ik ook niet via de app of eigen account uitschakelen.

Uiteindelijk gelukt door ondersteuning te bellen en situatie uitgelegd. Mail van de LM doorgestuurd die Tesla 2x heeft ontvangen, maar gewoon niks mee gedaan heeft.
Landon schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:41:
[...]

Valet modus kan je gewoon uitzetten via het scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Je vraagt hier of het makkelijk op te lossen is en paar minuten later zeg je dat het een klein dingetje is.. ik ben hem even kwijt.

Dit soort service zaken moet je bij Tesla zijn.. niet het aflever forum..
Sunri5e schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:57:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:28
Miepz78 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:20:
[...]

Interessant. Ik heb 7/10 besteld (een SR+ wit,zwart,aero) en heb vorige week gehoord dat die dus niet komt. Destijds expliciet gevraagd bij leaseplan of ik een bepaalde configuratie moest kiezen om zeker te zijn van de levering. Maakte allemaal niks uit. Zeiden ze...

Nu ben ik over naar een Long Range. Ga daar uiteindelijk wel blijer van worden, maar helemaal eerlijk is het proces van zowel tesla als leasemaatschappijen niet. In ieder geval niet bepaald transparant te noemen.
Doordat mijn vrouw pas van haar werkgever op 30/10 groen licht kreeg voor een Tesla kon ze dus niet eerder bestellen. Een tussenpersoon is toen gaan zoeken welke leasemaatschappij nog een Tesla met levering in 2019 kon garanderen. Dat was dus Leaseplan maar alleen als ze voor grijs met trekhaak zou gaan. Ik denk dat LP die al voorbesteld had of misschien een annulering. Grijs/trekhaak was niet de eerste keus kwa configuratie voor mijn vrouw maar ze is akkoord gegaan. Geluk bij een ongeluk dus. Als ze dus van haar werkgever eerder groen licht had gekregen had ze voor 15/10 besteld maar dan waarschijnlijk een andere configuratie en dan had ze misschien net als jij en vele andere achter het net gevist of ook een LR moeten nemen, waar ze dan achteraf misschien ook wel blijer mee was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
Net Tesla nog maar eens gebeld.
'Uw auto wordt opgehaald door LP op 18/12 om 10:00 uur hoor'.

Vriendelijke man, maar is was vooral verbaasd.
Lijkt dus allemaal al geregeld te zijn, sms zou ik van LP moeten krijgen. 8)7 Blijft bijzonder allemaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Geen SMS geen belletje maar wel om 16:55 uur de bevrijdende email !!! oOo

LADIES AND GENTLEMEN WE GOT HIM !! 8)

De leveringsafspraak dus, nu alleen de auto nog *O* aanstaande maandag om 16:30 uur kan ik hem afhalen, zo lekker op tijd maar oh zo lekker het weekend in *O* oOo *O*

Timing is ruk voor maandag maar daar passen we wel een mouwtje aan :Y :Y

edit:
mouwtje gepast en afspraak vervroegd

[ Voor 6% gewijzigd door NightHawk4 op 14-12-2019 13:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jzoin2
Checklist:

- De shuttle komt niet bij de taxi's maar aan de P&R kant of itgang Orlyplein.
- Zorg dat je voor de zekerheid snelladers anders dan de SuC's kunt gebruiken.
- De parkeerplek helemaal links-achter in Badhoevedorp SuC is géén laadplek ;) en nee je kunt niet de CSS lenen van de plek ernaast waar een S of X bezig is.
- SuC Badhoevedorp kun je binnen 4(?) uur gratis uitrijden. Er is een (duur) winkeltje met cola en chips. Zorg dat je je Netflix login bij je hebt.
- Als je vanaf het eerste begin de data van je auto wilt laten uitlezen, zorg dat een proefaccount van Teslafi actief is (elders even lezen, je kunt het token net voor levering opvragen). Of iets als Explorer for Tesla als je geen abo wilt.
- Neem een foto van de rapporten die ze maken van evt. schade want je krijgt geen bewijsje mee.
- Neem een felle zaklamp mee als het je eigen auto is, om te controleren of de lak netjes is (swirls).
- Neem een USB drive mee geformatteerd voor TeslaCam als je je eerste km's wilt vastleggen.
- Neem een microvezeldoekje mee want die dingen zijn smerig.

[ Voor 7% gewijzigd door jzoin2 op 15-12-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jzoin2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:14:
Checklist:

- De shuttle komt niet bij de taxi's maar aan de P&R kant.
- Zorg dat je voor de zekerheid snelladers anders dan de SuC's kunt gebruiken. Ik stond na mijn aflevering te laden naast een kerel die 30km in de tank had zitten bij Koopman... en SuC Badhoevedorp kon wel eens heel druk zijn.
- De parkeerplek helemaal links-achter in Badhoevedorp SuC is géén laadplek ;) en nee je kunt niet de CSS lenen van de plek ernaast waar een S of X bezig is.
- SuC Badhoevedorp kun je binnen 4(?) uur gratis uitrijden. Er is een (duur) winkeltje met cola en chips. Zorg dat je je Netflix login bij je hebt.
- Als je vanaf het eerste begin de data van je auto wilt laten uitlezen, zorg dat een proefaccount van Teslafi actief is (elders even lezen, je kunt het token net voor levering opvragen). Of iets als Explorer for Tesla als je geen abo wilt.
- Neem een foto van de rapporten die ze maken van evt. schade want je krijgt geen bewijsje mee.
- Neem een felle zaklamp mee als het je eigen auto is, om te controleren of de lak netjes is (swirls).
- Neem een USB drive mee geformatteerd voor TeslaCam als je je eerste km's wilt vastleggen.
- Neem een microvezeldoekje mee want die dingen zijn smerig.
Weet je het zeker over de shuttles? Ik meen me te herinneren dat meerdere mensen aangaven dat de shuttles bij de taxi's stonden dus uitgang Orlyplein.

Beetje verward nu....waar moet ik morgen heen dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:19:
[...]

Weet je het zeker over de shuttles? Ik meen me te herinneren dat meerdere mensen aangaven dat de shuttles bij de taxi's stonden dus uitgang Orlyplein.

Beetje verward nu....waar moet ik morgen heen dan?? :?
Ik mag ook morgen 15:00uur, heb jij al papieren ontvangen of krijg je alles morgen aan de balie?
Of weet iemand anders dit?

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BigBreda schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:23:
[...]

Ik mag ook morgen 15:00uur, heb jij al papieren ontvangen of krijg je alles morgen aan de balie?
Of weet iemand anders dit?
Ik heb via de ALD app de beschikking over mijn verzekeringsbewijs, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Laatst online: 21-10-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:26:
[...]

Ik heb via de ALD app de beschikking over mijn verzekeringsbewijs, that's it.
Verzekering heb ik ook, maar bedoel kentekenbewijs e.d.

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Timminator schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:04:
[...]

Doordat mijn vrouw pas van haar werkgever op 30/10 groen licht kreeg voor een Tesla kon ze dus niet eerder bestellen. Een tussenpersoon is toen gaan zoeken welke leasemaatschappij nog een Tesla met levering in 2019 kon garanderen. Dat was dus Leaseplan maar alleen als ze voor grijs met trekhaak zou gaan. Ik denk dat LP die al voorbesteld had of misschien een annulering. Grijs/trekhaak was niet de eerste keus kwa configuratie voor mijn vrouw maar ze is akkoord gegaan. Geluk bij een ongeluk dus. Als ze dus van haar werkgever eerder groen licht had gekregen had ze voor 15/10 besteld maar dan waarschijnlijk een andere configuratie en dan had ze misschien net als jij en vele andere achter het net gevist of ook een LR moeten nemen, waar ze dan achteraf misschien ook wel blijer mee was geweest.
Zij blij met d'r trekhaak! :-) Maar de nuance in het verhaal scheelt hier in afgunst - thanks ;-)

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BigBreda schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:29:
[...]

Verzekering heb ik ook, maar bedoel kentekenbewijs e.d.
Nope........ niets van dat alles.... ik ga het meemaken morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19 minuten aan het wachten, vervolgens het bericht "Welkom bij Tesla, momenteel zijn wij gesloten"..

Vind het toch vreemd dat ik te horen heb gekregen dat mijn auto op 5 december is gearriveerd in NL, maar ik nog steeds niets gehoord heb verder (ook Athlon btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djas-pr
  • Laatst online: 05-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:33:
19 minuten aan het wachten, vervolgens het bericht "Welkom bij Tesla, momenteel zijn wij gesloten"..

Vind het toch vreemd dat ik te horen heb gekregen dat mijn auto op 5 december is gearriveerd in NL, maar ik nog steeds niets gehoord heb verder (ook Athlon btw)
Hier hetzelfde. Hou zou vanaf afgelopen maandag in amsterdam staan. Nu zei ze dat hij "ready for transport" was.

Dus snap er niks mee van. Ook athlon trouwens

SR+, MN grey, zwart, 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Volgens Tesla zou de mijne maandag door Athlon worden opgehaald. Van Athlon nog geen bericht gehad wanneer ze hem uitleveren. Daar maandag maar eens achteraan

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• partaxian
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:26
De kogel is door de kerk! Sinds vanmiddag een VIN *O* *O* .

Dinsdag gebeld door onze wagenpark beheerster. Mijn bestelling (SR+ / WIT / WIT / 19") zou dit jaar niet meer geleverd worden. Maar ik kon wel precies dezelfde auto krijgen, maar dan met trekhaak voor een kleine 3000 euro 8)7 bovenop de prijs van de bestelde auto met garantie dat deze wel dit jaar geleverd of op kenteken gezet zou worden. Hier maar akkoord voor gegeven en vanaf vandaag dus een VIN. Nu is het wachten begonnen op de SMS!

M3 - SR+ / WIT / WIT / 19" / TK / RN 26/08 / VIN 13/12 / SMS 16/12 / LEV 21/12

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dacofiel
  • Laatst online: 19-10-2022
Vandaag ophalen (11:30 13/12). Hele bijzondere ervaring.

Collega bracht me. Heel fijn omdat het regende. Even zoeken waar het was omdat de terminal meerdere ingangen heeft. Staan Tesla vlaggen bij de goede ingang. Is handig omdat het hek dicht is, dus je anders niet snel ziet waar het is als je de shuttle niet neemt. Was parkeerterrein voor bezoekers, maar deze leek bijna vol.

Enorm terrein. Rijen Tesla's zover je kan zien... Wat foto's gemaakt maar ging steeds harder regenen. Zag mijn auto al staan. Op naar de tent.

Tent zat vrijwel vol met wachtende mensen. Bij 'incheck' gemeld, gelijk aan de beurt, Alles was goed! Tekenen, papiertje mee en klaar.

Collega heeft me geholpen met de auto bekijken. Helaas regen. Zag her en der wat kleine lijmresten op de lak bij naden die ik zelf weggehaald heb. Collega vond scheurtje in een achterlicht, gemeld. Hebben ze in de 'file' van de auto gezet. Moet service afspraak voor maken. Heel fijn dat we dit gezien hebben omdat achteraf niet te bewijzen is dat ik dat zelf niet gedaan heb. Voor de rest alles goed. Tesla medewerkers behulpzaam en aardig.

Zat voor 130km lading in. Toch maar naar de super charger omdat ik nog geen laadpas heb.

Super charge locatie was erg druk, had de laatste vrije plek. Tijdens het laden werd het steeds drukker, zo druk dat er een hele rij Tesla's buiten het terrein in de rij stonden. Kennelijk komen de leveringen nu goed op gang. 'Getankt' voor 7.25 EUR, niet slecht. Nu 320km bereik.

Rijden was de eerste 10km erg wennen. De auto rijdt veel beter dan wat ik gewend ben, maar reageert net even anders dan de handgeschakelde diesels die ik hiervoor reed. Ook bediening van licht, temperatuur en ruitenwissers via het paneel is even wennen.

Kreeg eerst de app niet gekoppeld aan de auto. Dit bleek omdat in de settings van de auto de 'external control' op disabled stond. Mogelijk is dat ook bij anderen zo.

Al met al een positieve ervaring. Zo nu het hele weekend rond rijden!

SR+, Blue, Black,19", afgeleverd 13/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
partaxian schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:00:
De kogel is door de kerk! Sinds vanmiddag een VIN *O* *O* .

Dinsdag gebeld door onze wagenpark beheerster. Mijn bestelling (SR+ / WIT / WIT / 19") zou dit jaar niet meer geleverd worden. Maar ik kon wel precies dezelfde auto krijgen, maar dan met trekhaak voor een kleine 3000 euro 8)7 bovenop de prijs van de bestelde auto met garantie dat deze wel dit jaar geleverd of op kenteken gezet zou worden. Hier maar akkoord voor gegeven en vanaf vandaag dus een VIN. Nu is het wachten begonnen op de SMS!
En die 3000 euro is voor wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djas-pr
  • Laatst online: 05-03-2021
Novadecasa schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:05:
[...]

een gouden trekhaak

SR+, MN grey, zwart, 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partaxian
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:26
Novadecasa schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:05:
[...]

De trekhaak van 1150 en de auto is in de tussentijd schijnbaar duurder geworden.

M3 - SR+ / WIT / WIT / 19" / TK / RN 26/08 / VIN 13/12 / SMS 16/12 / LEV 21/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Een Model3 LR wit standaard velgen is 'besteld in november' bij een Friese LM. Zij hadden al een aantal bestellingen staan waar ik één uit kon kiezen.

Ik las hier op het forum dat helaas de of sommige SR modellen niet meer tijdig worden geleverd.

Vandaag maar eens gebeld met wat vragen over een pas en of ik ook een account kon aanmaken.

Aan het eind van mijn gesprek werd verteld dat zij intern een lijst bijhouden wie welke auto krijgt. Ik kreeg te horen dat ik 2x rood achter mijn naam had. Het ging hem niet meer worden en collega's waren druk aan het kijken naar alternatieven voor deze personen. Er werd gesproken over de SR en ik zei een LR zwart ipv wit is ook prima.

Toen werd er gezegd dat ik een SR had 'besteld'..... ik gaf aan dat dat niet juist was. Dit keek diegene even na en ik had gelijk. De interne lijst is dus niet juist. Lekker dan.

Hij zou het intern uitzoeken en ik heb later toch nog maar even een mail gezonden dat ik wel verwacht dat eea wordt rechtgetrokken.....

Sinds vandaag liggen er door de bestelling en de schriftelijke garantie van de LM 16 panelen op mijn dak wat zonder de M3 te veel waren geweest.

Ook heb ik al diverse spullen gekocht (sd, usb, velgen dopjes ed, draadloze tel.lader).

Nou voor mij ook nog even spannend en ik ben 'blij' dat ik nog even hen gebeld al voelde ik mij vrij safe......

Ps extra account gingen ze niet aanmaken maar pas als de auto bij mij wordt afgeleverd. Het gevaal zou bestaan dat Tesla er een nwe bestelling van zou maken.

Iedereen fijne feestdagen en succes met hopelijk een tijdige levering!

PJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07 15:34
Zelfde ervaring hier. Online gezien dat het VIN nummer gekoppeld was en datum/tijd om de auto op te halen. Maar geen SMS/Mail ontvangen.
Gebeld met Tesla, mijn mobiele nummer was niet bekend. Ik vermoed dat de LM de berichten dan ontvangt en moet bevestigen (dat kon Tesla overigens niet zeggen). Dus de bevestiging maar per telefoon doorgegeven en daarna direct een bevestigingsmail voor de afspraak incl. kenteken ontvangen. In dit soort gevallen is het dus wellicht toch verstandig om even te bellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:15:
Afgelopen dinsdag verscheen in mijn account de afleverdatum en tijdstip.
Maandag 16 december om 12:30u.

Ik heb nooit een SMS of Email ontvangen en daarom vroeg ik mij af of ik de afspraak nog moest bevestigen. Zojuist voor de zekerheid nog maar even gebeld met Tesla.

Een uiterst vriendelijke man zei "Het is goed dat U belt, de afspraak moet inderdaad nog bevestigd worden". Dit heeft hij ter plekke gedaan en mij een bevestiging gestuurd via Email.

Ik kan dus iedereen die geen SMS of Email ontvangt maar alleen een afleverdatum in zijn account ziet aanraden om telefonisch contact op te nemen met Tesla om de afspraak te bevestigen.

Het gaat nu toch echt gebeuren. Maandag ophalen! >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TesSLa
  • Laatst online: 27-06-2022
ZeldaBKS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
Goedemiddag, dinsdagavond 10 december een M3 SR+, wit, 19" besteld, inclusief het verzoek tot inruilen van mijn BMW 320i. Kreeg gelijk een bevestiging en een RN nummer. Ook kreeg ik bevestiging dat ik binnen 24 uur een inruilvoorstel zou krijgen.

Inmiddels zijn we bijna 3 volle dagen verder en nog niets gehoord over inruil. Ook telefonisch kom ik er niet doorheen, in de wacht gezet maar na 11 minuten werd de verbinding verbroken. Ik snap dat het druk is maar dis is wel extreem slechte service.

Iemand ervaring met lang wachten op inruilbedrag? En zijn de geboden bedragen redelijk?
Hier ging het bij ons ook mis. Dat lijkt dus niet goed te werken bij de aanlevering via je account. Je moet bellen en navraag doen of de inruilaanvraag wel juist verwerkt is.

Dan weer 24 uur wachten minimaal. Het is allemaal handwerk dus blijft liggen. Overigens konden wij het inruilbedrag na een week wel in de bron vinden. Toen hadden we nog geen officieel besluit of reactie gehad. In totaal hebben wij dus 3 keer moeten bellen voor we de inruil offerte hadden.

(Dit is dus ook de reden dat er bij mij wat twijfel is bij die mailtjes en sms-jes van voltooi je account)

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
Caelorum schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:33:
[...]

Die krijg je niet meer en mag je zelf kopen in de shop. De haakjes zijn bij de latere batches eruit gehaald. Ook geen matten meer.
Laat maar zeggen dat ik de matten begrijp. Maar je koopt een auto van 50k+ en ze wilen dat je 15 euro extra moet betalen voor 2 kabeltjes? En waarom in gods naam ontbreken de haakjes?! moet je die ook apart bestellen?!

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:32
dacofiel schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:04:
Vandaag ophalen (11:30 13/12). Hele bijzondere ervaring.

Collega bracht me. Heel fijn omdat het regende. Even zoeken waar het was omdat de terminal meerdere ingangen heeft. Staan Tesla vlaggen bij de goede ingang. Is handig omdat het hek dicht is, dus je anders niet snel ziet waar het is als je de shuttle niet neemt. Was parkeerterrein voor bezoekers, maar deze leek bijna vol.

Enorm terrein. Rijen Tesla's zover je kan zien... Wat foto's gemaakt maar ging steeds harder regenen. Zag mijn auto al staan. Op naar de tent.

Tent zat vrijwel vol met wachtende mensen. Bij 'incheck' gemeld, gelijk aan de beurt, Alles was goed! Tekenen, papiertje mee en klaar.

Collega heeft me geholpen met de auto bekijken. Helaas regen. Zag her en der wat kleine lijmresten op de lak bij naden die ik zelf weggehaald heb. Collega vond scheurtje in een achterlicht, gemeld. Hebben ze in de 'file' van de auto gezet. Moet service afspraak voor maken. Heel fijn dat we dit gezien hebben omdat achteraf niet te bewijzen is dat ik dat zelf niet gedaan heb. Voor de rest alles goed. Tesla medewerkers behulpzaam en aardig.

Zat voor 130km lading in. Toch maar naar de super charger omdat ik nog geen laadpas heb.

Super charge locatie was erg druk, had de laatste vrije plek. Tijdens het laden werd het steeds drukker, zo druk dat er een hele rij Tesla's buiten het terrein in de rij stonden. Kennelijk komen de leveringen nu goed op gang. 'Getankt' voor 7.25 EUR, niet slecht. Nu 320km bereik.

Rijden was de eerste 10km erg wennen. De auto rijdt veel beter dan wat ik gewend ben, maar reageert net even anders dan de handgeschakelde diesels die ik hiervoor reed. Ook bediening van licht, temperatuur en ruitenwissers via het paneel is even wennen.

Kreeg eerst de app niet gekoppeld aan de auto. Dit bleek omdat in de settings van de auto de 'external control' op disabled stond. Mogelijk is dat ook bij anderen zo.

Al met al een positieve ervaring. Zo nu het hele weekend rond rijden!
Gefeliciteerd, goede tips ook nog over die 'external control', ik rij pas weg als dat werkt tijdens het ophalen ;)
Jammer dat je tijdens de ophaaldag moet betalen voor de Super Charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
metstijl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:44:
[...]
Jammer dat je tijdens de ophaaldag moet betalen voor de Super Charger.
Het bedrag wordt wel getoond, maar niet in rekening gebracht. Je kunt de eerste dag gewoon gratis laden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
macedon schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:43:
[...]

Laat maar zeggen dat ik de matten begrijp. Maar je koopt een auto van 50k+ en ze wilen dat je 15 euro extra moet betalen voor 2 kabeltjes? En waarom in gods naam ontbreken de haakjes?! moet je die ook apart bestellen?!
Bij de LR heb je toch gewoon matjes?
Pagina: 1 ... 281 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.