Jouw naam in onder mijn Post
Dit gaat misschien over de grijze wielen van de Performance.Markboss schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:08:
Ik kreeg net bericht van Alphabet (als reactie op een mail van mij van een paar dagen geleden) waarin staat dat zij ook 190 mensen hebben moet teleurstellen dat levering 2019 niet gaat lukken. Ook stond dit er; heeft iemand dit wel eens gehoord??
Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat bij aflevering de samenstelling afwijkt van wat u in eerste instantie heeft besteld. Indien u de auto aanneemt accepteert u die samenstelling. Echter indien u de auto niet aanneemt is levering 2019 waarschijnlijk verleden tijd. Ik wil u hier alvast op wijzen zodat u niet voor een onverwachte situatie komt te staan en van tevoren uw keuze kan bepalen.
Het lijkt me niet dat je configuratie ineens wijzigt, aangezien dat zeer bepalend is voor het leasecontract. Als ik ineens 18" heb in plaats van 19", dan kan de leaseprijs ook flink naar beneden.
Dit is trouwens slechte communicatie, zeg. Dit had veel netter verwoord kunnen worden. Uiteindelijk willen ze gewoon communiceren dat wanneer je niet akkoord gaat wanneer Tesla een fout maakt, dat levering 2019 mission impossible is. En dat is uiteraard goed om te weten.
Nee. Alleen bellen helpt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:23:
Krijg je in een secondary account ook de leveringsafspraak te zien?
M3 SR+ White 18" donker interieur
Voordeel van een SMS of Mail is dat het een pushbericht is. De gebruiker heeft dus door dat er een nieuw bericht is. Op de website is het een pull bericht. Zolang je daar niet kijkt ben je niet op de hoogte dat er een bericht is. Zowel een sms/mail en op de website is natuurlijk het meest ideaal.eriklucas schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:19:
Vraag me af waarom men niet even heel simpel een knop op de website inbouwt met afspraak akkoord JA / NEE. Beetje PHP programmeren is toch niet zo lastig. Dat gedoe met mail en SMS die niet binnenkomen,
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Tot op heden nog niks vernomen. Meer ongelukkigen hier die nog niks hebben gehoord van Athlon?
Verwijderd
Athlon heeft een lijst met welke wel en welke niet geleverd worden, daar werd ik eergisteren over gebeld, ik stond niet op de lijst van teleurgestelde gelukkigJesco14 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
04/10 LR black besteld via leasemaatschappij Athlon.
Tot op heden nog niks vernomen. Meer ongelukkigen hier die nog niks hebben gehoord van Athlon?
Volgende week vrijdag 20 december 14:00 uur sta ik ingepland om de M3 op te halen.
Helemaal happy maar ben pas echt blij als ik daadwerkelijk de bevestigingsmail binnen heb en de wagen op de oprit heb staan.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Een dag of 2 van te voren. Hier ook dinsdag levering / ophalen door AutoReset. Ik heb ook nog niks gehoord. Wellicht kun je zelf contact opnemen met AutoReset? (020) 799 09 40fatbenny schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:29:
Wie heeft er ervaring met op locatie leveren via Leaseplan? De auto wordt namelijk dinsdag geleverd, maar daarvoor moet nog een tussenpartij contact met mij opnemen. Gezien ik maandag een groot deel van de dag in het vliegtuig zit, heb ik vandaag contact opgenomen met Leaseplan om dit alvast af te stemmen.
Zij geven aan dat ze er geen controle over hebben, geen zicht hebben wanneer ik word gecontact en het mailen naar tesla@leaseplan.com geen zin heeft gezien de grote achterstand in e-mails en honderden e-mails die per dag binnenkom. Het dedicated Tesla team van Leaseplan is telefonisch niet bereikbaar. En ik kon ook niet alvast de locatie voor levering doorgevenZou hem liever gewoon zelf ophalen na deze berichten.
Wanneer werden jullie door de tussenpartij gecontact en ging dat telefonisch of iets dergelijks? Ik zit er nu aan te denken om mijn telefoon door te schakelen tijdens de vlucht.
Jesco14 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
Intronic schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:49:
Hiero. Verwacht wel een mail vandaag of volgende week met informatie over de levering.
[...]
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Verwijderd
Vanochtend app geopend en de auto is gekoppeld
Mijn ''refresh acties'' zijn nu verplaatst van mijn account voor een VIN naar refresh van de app wachtend op beweging van de auto
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik wacht ook op een zwarte LR via Athlon. Heb gisteren met DeliveryNL gemaild en volgens hen is de verwachte leverdatum in de week van 23-12.Jesco14 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
Model 3 LR AWD | Solid Black | Black | Aero | 10-10 besteld, RN 11-10, VIN 27-11, SMS 20-12, Kenteken 27-12, Delivery 08-01
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
BCC schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:00:
Domme vraag misschien maar waarom zet Tesla er de auto’s die ze niet meer kunnen leveren Gewoon op kenteken dit jaar? Dat kost hun dan misschien wat wegenbelasting maar dan heb je nog wel de goede bijtelling ?
[ Voor 8% gewijzigd door Vincent023 op 13-12-2019 12:03 ]
M3-LR-AWD-PW-BL-18"-TH & M3-LR-AWD-DG-BW-18"-TH
Ja, maar dan trek je de betaling toch naar voren?Vincent023 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:03:
zodra ze de auto op kenteken zetten moeten ze BTW (en BPM ..) afdragen
[...]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
dat is administratief een ander spoor, en administratief hebben ze toch al wat uitdagingen liggen. Het voordeel van die 4% ligt niet bij Tesla, dus dan moeten ze extra moeite doen, en die auto's verkopen ze toch wel.BCC schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:03:
[...]
Ja, maar dan trek je de betaling toch naar voren?
Overigens had ik het hele logistieke proces anders ingericht, maar dat is nog een ander verhaal. Het is een echte Amerikaanse soapserie.
Ook in een secundary account kan je afleverafspraak zien. Maar er schijnen meerdere soorten secundary accounts te zijn, waardoor de 1 meer ziet dan de ander
Inmiddels zijn we bijna 3 volle dagen verder en nog niets gehoord over inruil. Ook telefonisch kom ik er niet doorheen, in de wacht gezet maar na 11 minuten werd de verbinding verbroken. Ik snap dat het druk is maar dis is wel extreem slechte service.
Iemand ervaring met lang wachten op inruilbedrag? En zijn de geboden bedragen redelijk?
De laatste boot is de RCC Europe. Die komt 19 december aan. Uitladen van 4000 auto's kost een dag of wat. Die moeten daarna allemaal verwerkt en uitgeleverd worden. Zodra de LM ze in ontvangst neemt gaan ze op naam en gaat de datum eerste tenaamstelling in.BCC schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:03:
[...]
Ja, maar dan trek je de betaling toch naar voren?
Er nog een boot achteraan sturen zou betekenen dat die net na kerst zou aankomen. Gezien ze ook met kerst uitleveren staat de kade dan nog vol en krijgen ze ze niet weg. De RCC Europe vaart ook niet naar Zeebrugge maar direct naar Amsterdam.
Anyhow, Tesla heeft een inschattingsfout gemaakt. Ze hadden rekening moeten houden met meer vraag, de verwerking van lease orders had geautomatiseerd moeten worden (daarmee sneller) en ze hadden meteen moeten verchepen in plaats van wachten tot eind november.
Mijn gok is dat ze 2000 extra auto's hadden kunnen verkopen als ze op tijd en snel genoeg waren geweest.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Maandag 16 december om 12:30u.
Ik heb nooit een SMS of Email ontvangen en daarom vroeg ik mij af of ik de afspraak nog moest bevestigen. Zojuist voor de zekerheid nog maar even gebeld met Tesla.
Een uiterst vriendelijke man zei "Het is goed dat U belt, de afspraak moet inderdaad nog bevestigd worden". Dit heeft hij ter plekke gedaan en mij een bevestiging gestuurd via Email.
Ik kan dus iedereen die geen SMS of Email ontvangt maar alleen een afleverdatum in zijn account ziet aanraden om telefonisch contact op te nemen met Tesla om de afspraak te bevestigen.
Het gaat nu toch echt gebeuren. Maandag ophalen!
Er zouden er tientallen zijn die buiten de boot zijn gevallen, maar die zijn allen gebeld vernam ik net.Jesco14 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
Maar bij Athlon moet je er echt zelf achteraan....
Waarschijnlijk bezorging door Athlon 2 jan 2020 met toelating 2019... op de valreep...
Geen mail geen sms formeel.
Tesla zegt 27 dec en zegt info moet van LM komen. Want ik ben de koper/eigenaar niet.
stuffnl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:56:
[...]
Ik wacht ook op een zwarte LR via Athlon. Heb gisteren met DeliveryNL gemaild en volgens hen is de verwachte leverdatum in de week van 23-12.
Lijk mij advies voor iedereen als je gister met JA hebt beantwoord en geen mail ter bevestiging hebt ontvangen zou ik ook even bellen. Ik heb net gebeld en mijn afspraak is nu ook bevestigd.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:15:
Afgelopen dinsdag verscheen in mijn account de afleverdatum en tijdstip.
Ik heb nooit een SMS of Email ontvangen en daarom vroeg ik mij af of ik de afspraak nog moest bevestigen. Zojuist voor de zekerheid nog maar even gebeld met Tesla.
Een uiterst vriendelijke man zei "Het is goed dat U belt, de afspraak moet inderdaad nog bevestigd worden". Dit heeft hij ter plekke gedaan en mij een bevestiging gestuurd via Email.
Ik kan dus iedereen die geen SMS of Email ontvangt maar alleen een afleverdatum in zijn account ziet aanraden om telefonisch contact op te nemen met Tesla om de afspraak te bevestigen.
Het gaat nu toch echt gebeuren. Maandag ophalen!![]()
![]()
LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
Ik denk dat ze pas beter bereikbaar zijn na Oud en Nieuw, zeker met een bestelling van 10 december.ZeldaBKS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
Goedemiddag, dinsdagavond 10 december een M3 SR+, wit, 19" besteld, inclusief het verzoek tot inruilen van mijn BMW 320i. Kreeg gelijk een bevestiging en een RN nummer. Ook kreeg ik bevestiging dat ik binnen 24 uur een inruilvoorstel zou krijgen.
Inmiddels zijn we bijna 3 volle dagen verder en nog niets gehoord over inruil. Ook telefonisch kom ik er niet doorheen, in de wacht gezet maar na 11 minuten werd de verbinding verbroken. Ik snap dat het druk is maar dis is wel extreem slechte service.
Iemand ervaring met lang wachten op inruilbedrag? En zijn de geboden bedragen redelijk?
Want, ik gok, deze zal pas ergens na februari geleverd worden.
Ze zijn op het moment waarschijnlijk heel druk om zoveel mogelijk af te leveren voor Oud en Nieuw
Met andere woorden : binnen 24 uur na je JA SMS moet je van Tesla een bevestigingsmail krijgen met je kenteken, chassisnr en meldcode. Als je die niet krijgt : bellen!
wel al kentekenbewijs en sms binnengekregen?stuffnl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:56:
[...]
Ik wacht ook op een zwarte LR via Athlon. Heb gisteren met DeliveryNL gemaild en volgens hen is de verwachte leverdatum in de week van 23-12.
SWK schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:19:
Athlon zegt dat de auto er 24 aankomt en levering 27 dec
Waarschijnlijk bezorging door Athlon 2 jan 2020 met toelating 2019... op de valreep...
Geen mail geen sms formeel.
Tesla zegt 27 dec en zegt info moet van LM komen. Want ik ben de koper/eigenaar niet.
[...]
Leuk eufemismeBruutil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:19:
[...]
Er zouden er tientallen zijn die buiten de boot zijn gevallen, maar die zijn allen gebeld vernam ik net.
Ik verwacht dat deze pas bekend wordt als RCC Amsterdam nadert.
in Broncode VIN, maar nog geen deliverydate..
Informatievoorziening via Multilease is nihil. Direct na bestelling allerlei disclaimers ontvangen en zij doen dan ook helemaal niets. Alles zelf regelen en double checken. Overigens, hele vriendelijke mensen bij Multilease.Bruutil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:19:
[...]
Er zouden er tientallen zijn die buiten de boot zijn gevallen, maar die zijn allen gebeld vernam ik net.
Bij andere LM's gaat dit een stuk beter/makkelijker, althans o.b.v. een aantal posts.
SWK schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
Nee geen kenteken.
[...]
Tientallen? Honderden. Iedereen in de sheet zonder VIN is het haaschje.Bruutil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:19:
[...]
Dit is wat ik weet :
van Mossel : 300 afmeldingen
LeasePlan : 200 afmeldingen
Zelfde situatie hier! In m’n VIN heb ik F56. Wat heb jij daar staan?SWK schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
Nee geen kenteken.
[...]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb zelf geen ervaring met het geboden bedrag maar ik denk dat het lager is dan je verwacht. Ik heb mijn auto uiteindelijk particulier verkocht na aantal aanbiedingen van zakelijke inkopers die ver onder de ANWB prijs lagen. Ze kopen ze ook more- or less ongezien in. Ze bekijken de auto pas paar dgn nadat je hem ingeruild. En ivm de drukte zal het wel even duren denk ik nu De SR+ krijg je denk ik pas in maart ofzoZeldaBKS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
Goedemiddag, dinsdagavond 10 december een M3 SR+, wit, 19" besteld, inclusief het verzoek tot inruilen van mijn BMW 320i. Kreeg gelijk een bevestiging en een RN nummer. Ook kreeg ik bevestiging dat ik binnen 24 uur een inruilvoorstel zou krijgen.
Tis natuurlijk niet zo dat de Sheet 100% up to date is. eenmaal geleverd zijn er vast mensen die geen interesse hebben in het bjiwerken van hun record.asing schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:30:
[...]
Tientallen? Honderden. Iedereen in de sheet zonder VIN is het haaschje.
Dit is wat ik weet :
van Mossel : 300 afmeldingen
LeasePlan : 200 afmeldingen
openkat.nl al gezien?
Ze hebben gegokt op de veel witte interieurs.
Ik heb extern een optie om hier natuurlijke leder te plaatsen na levering door Tesla.
Het wordt mustang brown leder
Maar eerst de auto optijd binnen hebben.
Frankkieboyy schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:29:
Aah ik wel, maar heb ook een blauwe misschien andere boot
[...]
Dat snap ik, ik sta er ook niet in.killercow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:32:
[...]
Tis natuurlijk niet zo dat de Sheet 100% up to date is. eenmaal geleverd zijn er vast mensen die geen interesse hebben in het bjiwerken van hun record.
Maar de grote leasemaatschappijen moeten al 500 klanten teleurstellen. En dat zijn er maar twee. We kennen nog meer hele grote jongens. Dus alles bij elkaar zou het wel eens een boot vol kunnen zijn.
Niet heel informatie van Athlon. Ik heb zelf de meeste info bij Tesla zelf vandaan gehaald.Jesco14 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
Hoi. Ik heb ook een inruilauto erin gezet. Kreeg hier binnen twee dagen het definitieve bod. Geboden bedrag is redelijk tov wat je bij andere dealers ook voor krijgt. Bij mij was het zowat identiek aan het bod wat de ANWB aankoopservice deed, maar dan met een stuk minder voorwaarden.ZeldaBKS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
Als je al een paar dagen wacht, zou je sowieso even kunnen bellen. Als je eruit gegooid wordt, opnieuw bellen, heb ik ook gedaan. Zij kunnen in het systeem zien of er al biedingen binnen zijn op je auto (van wat ik begrijp schuift tesla hem gewoon door, zij handelen niet in tweedehandse auto's).
Heb je jouw auto uit snel beschikbaar? Anders heb je sowieso nog ruim de tijd, want dan krijg je hem pas ergens in februari.
@jklaassen Dit is echt onzin.. Ik heb secundair account en zie afspraak..
Ok dan heb ik niets gezegt

Maar ik zie iig niets in mijn sec account.
[ Voor 9% gewijzigd door jklaassen op 13-12-2019 12:51 ]
Ik zou wel willen weten of er meer vraag dan aanbod is van auto's (model 3). Misschien dat die 2000 auto's wel gewoon elders zijn verkochtasing schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:13:
[...]
De laatste boot is de RCC Europe. Die komt 19 december aan. Uitladen van 4000 auto's kost een dag of wat. Die moeten daarna allemaal verwerkt en uitgeleverd worden. Zodra de LM ze in ontvangst neemt gaan ze op naam en gaat de datum eerste tenaamstelling in.
Er nog een boot achteraan sturen zou betekenen dat die net na kerst zou aankomen. Gezien ze ook met kerst uitleveren staat de kade dan nog vol en krijgen ze ze niet weg. De RCC Europe vaart ook niet naar Zeebrugge maar direct naar Amsterdam.
Anyhow, Tesla heeft een inschattingsfout gemaakt. Ze hadden rekening moeten houden met meer vraag, de verwerking van lease orders had geautomatiseerd moeten worden (daarmee sneller) en ze hadden meteen moeten verchepen in plaats van wachten tot eind november.
Mijn gok is dat ze 2000 extra auto's hadden kunnen verkopen als ze op tijd en snel genoeg waren geweest.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
0137999525 3-1-1NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:59:
Ik heb echt gezocht maar in de laatste 5 pagina's ofzo niet gevonden: welke keuzes moet je doen om wél iemand aan de lijn te krijgen bij de Tesla-telefoon?
vol blijven houden.
Deze ochtend ook gebeld en na 5 x kwam ik er doorheen
Je moet de zoekfunctie gebruiken bovenaan de pagina.NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:59:
Ik heb echt gezocht maar in de laatste 5 pagina's ofzo niet gevonden: welke keuzes moet je doen om wél iemand aan de lijn te krijgen bij de Tesla-telefoon?
Zoek even op 013, daar begint het mee.
Afhankelijk van het nummer is het keuze menu verschillend. Maar gewoon het bandje volgen, kan toch niet zo moeilijk zijn.
Geduld vooral, voordat ze je te woord staan.
Ik heb als levering in mijn acount maandag 16 december 09:00. Ook nog niks gehoord van Autoreset. Je kan zelf bellen, maar houd rekening met lange wachttijden. Uiteindelijk wel doorheen gekomen en ze geven nu aan dat de planning vanmiddag belt. Hopelijk gebeurt dat ook, want leaseplan gaf aan dat ze de auto anders gewoon niet ophalen op die datum/tijdstip en een nieuwe datum vragen. Het spreekt voor zich dat ik daar absoluut niet blij mee zou zijn en hem liever zelf ophaal.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:48:
[...]
Een dag of 2 van te voren. Hier ook dinsdag levering / ophalen door AutoReset. Ik heb ook nog niks gehoord. Wellicht kun je zelf contact opnemen met AutoReset? (020) 799 09 40
LR/AWD/Zwart/Zwart/Aero/geen trekhaak/RN 11 oktober/VIN 20 november/Kenteken: G-***-SK/SMS: 6 december/Levering 16 december
Hier ook lid van de #GTR clubMbeen1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:00:
[...]
Nee hoor ik ook.
Zelfde specs en lm.
Wel vin en kenteken g-xxx-tr
Sr+ black / black 19”
LeasePlan - geen account.
Auto zou 2 weken geleden al in Zeebrugge staan.
Geplande levering 11 dec maar blijft stil. Geen berichten
[ Voor 14% gewijzigd door Burn_and_Fire op 13-12-2019 13:08 ]
[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 13-12-2019 13:43 ]
Happy climber
Bij mij duurde inruilaanbod voor m'n Z4 ook wel een dag of 5. Heb bod niet geaccepteerd. ANWB bood €650 meer. Heb die ook niet geaccepteerd overigens.ZeldaBKS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019
Ik geloof dat er 1000 exemplaren per dag gemaakt kunnen worden. Dat houdt in dat ze een weekje bezig zijn om een boot te vullen.knights16 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:54:
[...]
Ik zou wel willen weten of er meer vraag dan aanbod is van auto's (model 3). Misschien dat die 2000 auto's wel gewoon elders zijn verkocht
Ik ook GTR en levering 20 december, door te bellen vernomen, maar nog niet officieel bevestigd.Burn_and_Fire schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:04:
[...]
Hier ook lid van de #GTR clubWel een VIN en kenteken dus, verder geen geplande leverdatum of SMS. Ook nog niet tenaamgesteld. Geen zicht op de portal want ik heb een secundair account bij Athlon zonder info. Ik hoop eigenlijk dat deze op dat schip vanaf Zeebrugge staan die vanmiddag aankomen. Dat zou stroken met een eerdere GTR waarvan was aangegeven dat die al een tijdje in Zeebrugge stond.
Interessant. Ik heb 7/10 besteld (een SR+ wit,zwart,aero) en heb vorige week gehoord dat die dus niet komt. Destijds expliciet gevraagd bij leaseplan of ik een bepaalde configuratie moest kiezen om zeker te zijn van de levering. Maakte allemaal niks uit. Zeiden ze...Timminator schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:57:
[...]
Mijn vrouw ook G-xxx-SK
M3 SR+, grijs, trekhaak.
Via Leaseplan, als het goed is levering via autoreset op 19/12.
Ze heeft geluk gehad, 30-10 pas kunnen bestellen. Volgens contactpersoon zijn er 300 bestellingen geannuleerd voor levering dit jaar bij Leaseplan .
Nu ben ik over naar een Long Range. Ga daar uiteindelijk wel blijer van worden, maar helemaal eerlijk is het proces van zowel tesla als leasemaatschappijen niet. In ieder geval niet bepaald transparant te noemen.
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Dat is mijn ervaring dus ook. Blijkbaar was mijn tel. ook niet bekend dus ook maar telefonisch vanochtend bevestigd. Het is alleen wel een probleem om er doorheen te komen. Het is ook niet duidelijk of dit niet is doorgeven door de LM of door een medewerker van Tesla zelf niet correct is ingevoerd bij het doorvoeren van de order. Helaas is het dus zo zodra het niet geautomatiseerd is er vaker ook fouten worden gemaakt of dingen worden vergeten.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:15:
Afgelopen dinsdag verscheen in mijn account de afleverdatum en tijdstip.
Het gaat nu toch echt gebeuren. Maandag ophalen!![]()
![]()
Ik sluit mij dus hierbij aan, waarschijnlijk hadden ze dan ook in oktober een betere inschatting kunnen geven van de nog te leveren auto's (vooral de SR+'s)asing schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:13:
[...]
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:26:
Vanochtend geleverd! Alleen zit er een valetmodus op en Tesla heeft de auto nog niet aan mijn account gekoppeld. Dus....kan de frunk, dashboardkastje niet openen. Geen bluetooth en navigatie etc....Gaat echt heel goed zo...
Uiteindelijk gaat het allemaal om geld. Ze hebben wellicht bewust het risico genomen en die deadline op mid oktober gezet, mede om de verkoop omhoog te stuwen. Terwijl ze al beseften dat ze voor sommige configuraties deze datum nooit konden garanderen (garanties die ze eigenlijk nooit hebben afgegeven, hebben het gehouden bij toezeggingen). Dan zijn er maar duizend Nederlanders boos en ontevreden, so be it. Ze geloven heilig in hun product dat ze overtuigd zijn dat ze toch wel worden afgenomen. En calculeren in dat ze wellicht nog wat mensen tot een LR konden verleiden die een SR+ hadden besteld. Slim zaken doen, het individu is niet belangrijk.photovoltaic schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:21:
[...]
Dat is mijn ervaring dus ook. Blijkbaar was mijn tel. ook niet bekend dus ook maar telefonisch vanochtend bevestigd. Het is alleen wel een probleem om er doorheen te komen. Het is ook niet duidelijk of dit niet is doorgeven door de LM of door een medewerker van Tesla zelf niet correct is ingevoerd bij het doorvoeren van de order. Helaas is het dus zo zodra het niet geautomatiseerd is er vaker ook fouten worden gemaakt of dingen worden vergeten.
[...]
Ik sluit mij dus hierbij aan, waarschijnlijk hadden ze dan ook in oktober een betere inschatting kunnen geven van de nog te leveren auto's (vooral de SR+'s)
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
iets met spijkers op hun slaan?Snarf70 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:32:
[...]
Uiteindelijk gaat het allemaal om geld. Ze hebben wellicht bewust het risico genomen en die deadline op mid oktober gezet, mede om de verkoop omhoog te stuwen. Terwijl ze al beseften dat ze voor sommige configuraties deze datum nooit konden garanderen (garanties die ze eigenlijk nooit hebben afgegeven, hebben het gehouden bij toezeggingen). Dan zijn er maar duizend Nederlanders boos en ontevreden, so be it. Ze geloven heilig in hun product dat ze overtuigd zijn dat ze toch wel worden afgenomen. En calculeren in dat ze wellicht nog wat mensen tot een LR konden verleiden die een SR+ hadden besteld. Slim zaken doen, het individu is niet belangrijk.
Opvallend, allemaal de 19”. Als we aan de beurt zijn zal dat vermoed ik allemaal tegelijk zijn.Burn_and_Fire schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:04:
[...]
Hier ook lid van de #GTR clubWel een VIN en kenteken dus, verder geen geplande leverdatum of SMS. Ook nog niet tenaamgesteld. Geen zicht op de portal want ik heb een secundair account bij Athlon zonder info. Ik hoop eigenlijk dat deze op dat schip vanaf Zeebrugge staan die vanmiddag aankomen. Dat zou stroken met een eerdere GTR waarvan was aangegeven dat die al een tijdje in Zeebrugge stond.
Mijn glazen bol is gisteren gebarsten...wgoos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:38:
Waar blijft die grote massa sms lading die voor vandaag werd voorspeld in de glazen bol van meerdere Tweakers?
Verwijderd
sknnr.nl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:27:
Das nice.. gaat hij maar 95 per uur ... goed tegen de boetes
[...]
Verwijderd
Dit is wel een serieuze misleiding (een garantie is een vorm van toezegging (keiharde toezegging), dit lijkt mij geen vrijwaring dus discutabel) van de consument en daarnaast de klant moveren een duurder exemplaar te nemen. Lijkt mijns inziens geschikt voor een juridisch procesSnarf70 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:32:
[...]
Uiteindelijk gaat het allemaal om geld. Ze hebben wellicht bewust het risico genomen en die deadline op mid oktober gezet, mede om de verkoop omhoog te stuwen. Terwijl ze al beseften dat ze voor sommige configuraties deze datum nooit konden garanderen (garanties die ze eigenlijk nooit hebben afgegeven, hebben het gehouden bij toezeggingen). Dan zijn er maar duizend Nederlanders boos en ontevreden, so be it. Ze geloven heilig in hun product dat ze overtuigd zijn dat ze toch wel worden afgenomen. En calculeren in dat ze wellicht nog wat mensen tot een LR konden verleiden die een SR+ hadden besteld. Slim zaken doen, het individu is niet belangrijk.

Prima snelheid, lekker zuinig, goed voor het milieu.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:39:
ja en probeer nu maar eens door de Tesla support te komen.
[...]
...Waarom rijd je niet gewoon langs een dealer..? Lijkt me toch iets dat ze daar ongeveer per direct voor je op kunnen lossen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:39:
ja en probeer nu maar eens door de Tesla support te komen.
[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:40:
[...]
Dit is wel een serieuze misleiding (een garantie is een vorm van toezegging (keiharde toezegging), dit lijkt mij geen vrijwaring dus discutabel) van de consument en daarnaast de klant moveren een duurder exemplaar te nemen. Lijkt mijns inziens geschikt voor een juridisch proces.

Valet modus kan je gewoon uitzetten via het scherm?sknnr.nl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:27:
Das nice.. gaat hij maar 95 per uur ... goed tegen de boetes
[...]
vanaf 18:30 uur, be prepared.....Darth Eddy schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:39:
[...]
Mijn glazen bol is gisteren gebarsten...

Dan lijkt mij dat je het doel van die functie omzeep helpt als dat zo makkelijk kan...Landon schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:41:
[...]
Valet modus kan je gewoon uitzetten via het scherm?
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar de andere automerken zien dat ook. Over 5 jaar als al die 4% leasecontracten aflopen en er zijn eindelijk fatsoenlijke alternatieven die WEL service bieden en klantgericht zijn, dan weet ik wel dat dit mijn eerste en enige Tesla gaat zijn ;-)Snarf70 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:32:
[...]
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
23-11-2019 OMGEZET direct beschikbaar TM3P White RN+VIN - GEANNULEERD Besteldatum 14-08-2019 | Long Range All-Wheel Drive | Deep Blue Metallic | 19'' Sportvelgen | Volledig zwart premium interieur | Trekhaak | Standaard Auto Pilot
1 x opgehangen, 2e keer er na 10 min doorheen.jklaassen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:02:
[...]
0137999525 3-1-1
vol blijven houden.
Deze ochtend ook gebeld en na 5 x kwam ik er doorheen
Auto is 'in transit' en verwacht geleverd te worden voor einde van het jaar. Kon niet zeggen waar die exact was, maar VIN toewijzing en RN klopte allemaal. Nu blijven we gewoon maar gezellig wachten. Supermegaonwijsvriendelijke Engels sprekende jongeman
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Overdrijven is ook een vak. Ik vind het ook niet leuk dat ik m'n Model 3 waarschijnlijk niet ga krijgen maar het lijkt me voor hun toch ook echt wel een probleem worden. Zal hem namelijk gewoon weigeren dus dan zitten ze met een hoop Model 3's die in NL lastig verkoopbaar worden (8% bijtelling en MIA tot 40k ofzo?).Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:40:
[...]
Dit is wel een serieuze misleiding (een garantie is een vorm van toezegging (keiharde toezegging), dit lijkt mij geen vrijwaring dus discutabel) van de consument en daarnaast de klant moveren een duurder exemplaar te nemen. Lijkt mijns inziens geschikt voor een juridisch proces.
Als je die in de wagen kan uitzetten lijkt me dat niet echt een goede feature.
Landon schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:41:
[...]
Valet modus kan je gewoon uitzetten via het scherm?
Eind 2020 krijgen we weer dezelfde discussies als de bijtelling van 8% naar 12% gaat.SDMSIM schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:51:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Ik vind het ook niet leuk dat ik m'n Model 3 waarschijnlijk niet ga krijgen maar het lijkt me voor hun toch ook echt wel een probleem worden. Zal hem namelijk gewoon weigeren dus dan zitten ze met een hoop Model 3's die in NL lastig verkoopbaar worden (8% bijtelling en MIA tot 40k ofzo?).
Verwijderd
Wie zit er met een hoop Model 3s? In maart/april staan ze weer te springen om er eentje geleverd te krijgen, per saldo is 8% nog steeds een flink stuk goedkoper dan 22%SDMSIM schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:51:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Ik vind het ook niet leuk dat ik m'n Model 3 waarschijnlijk niet ga krijgen maar het lijkt me voor hun toch ook echt wel een probleem worden. Zal hem namelijk gewoon weigeren dus dan zitten ze met een hoop Model 3's die in NL lastig verkoopbaar worden (8% bijtelling en MIA tot 40k ofzo?).
Het grote Tesla levering 2020 topic zal straks gewoon weer volstromen met nieuwe tweakertjes
Ik heb ruim een week moeten wachten op mijn inruil voorstel. Dat was belachelijk laag.ZeldaBKS schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
€6400 voor een auto die ik zelf heb kunnen verkopen voor bijna 10k
Precies. Die zijn ze in maart al kwijt, als iedereen weer zenuwachtig begint te worden voor die 12% en 40,000 euro cap.NightHawk4 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:59:
[...]
Wie zit er met een hoop Model 3s? In maart/april staan ze weer te springen om er eentje geleverd te krijgen, per saldo is 8% nog steeds een flink stuk goedkoper dan 22%![]()
Het grote Tesla levering 2020 topic zal straks gewoon weer volstromen met nieuwe tweakertjes
www.ikwilvanmijnautoaf.nl ?Spinux schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:59:
[...]
Ik heb ruim een week moeten wachten op mijn inruil voorstel. Dat was belachelijk laag.
Beste meneer/mevrouw,
Wij hebben van Tesla niet op tijd de informatie gekregen dat uw auto gereed is voor afleveren, hierdoor is het niet gelukt om een bezorgafspraak voor u in te plannen. Door het enorme aantal afleveringen is onze bezorgpartner de komende dagen al helemaal volgeboekt en lukt het pas eind volgende week een afspraak met u te maken.
Uw auto staat echter klaar voor aflevering bij Koopman in de haven van Amsterdam. Om er voor te zorgen dat u zo snel mogelijk over uw nieuwe Tesla kan beschikken kunt u uw auto zelf ophalen bij de Tesla Koopman Car Terminal aan de Maltaweg 3 in Amsterdam,
De dagen tijden waarop u terecht kunt zijn:
- Vrijdag 13-12 van 13:00 tot 19:00
- Zaterdag 14-12 van 9:00 tot 18:00
Indien u gebruik wil maken van deze mogelijkheid dan kunt u dat voor 13:00 uur vandaag kenbaar maken d.m.v. een reply op deze email (tesla@leaseplan.nl), graag ontvangen we daarbij de dag en tijdstip waarop u in Amsterdam kunt zijn. We zorgen er dan voor dat Tesla geïnformeerd is en de auto voor u klaar staat.
Lukt het niet om de auto zelf op te halen dan horen we dat ook graag. We zullen uw gegevens dan aanleveren bij onze bezorgpartner en er zal een afspraak gepland worden voor de tweede helft van volgende week.
Let op: Indien u de auto zelf gaat ophalen kunt u geen auto achterlaten. Ga samen met iemand anders en ga terug met 2 auto’s of ga met openbaarvervoer, vanaf Station Sloterdijk is er een Tesla pendel dienst naar het Koopman terrein.
Nadat ik mijn kentekenbewijs al 2 dagen geleden heb gekregen, en de auto in de app ook al een dag of 2 zichtbaar was zat ik al te wachten op AutoReset... Nou ja dan maar zelf ophalen
Ik zei al, Tesla speelt hard to get he lief
Verwijderd
Zit in dezelfde situatie als jij, echter zonder die mail van LP. Kenteken bwijs, laadpas, app, alles werkt.Hades007 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:01:
Vanmorgen dit bericht gekregen vanuit LP:
Beste meneer/mevrouw,
Wij hebben van Tesla niet op tijd de informatie gekregen dat uw auto gereed is voor afleveren, hierdoor is het niet gelukt om een bezorgafspraak voor u in te plannen. Door het enorme aantal afleveringen is onze bezorgpartner de komende dagen al helemaal volgeboekt en lukt het pas eind volgende week een afspraak met u te maken.
Uw auto staat echter klaar voor aflevering bij Koopman in de haven van Amsterdam. Om er voor te zorgen dat u zo snel mogelijk over uw nieuwe Tesla kan beschikken kunt u uw auto zelf ophalen bij de Tesla Koopman Car Terminal aan de Maltaweg 3 in Amsterdam,
Indien u gebruik wil maken van deze mogelijkheid dan kunt u dat voor 13:00 uur vandaag kenbaar maken d.m.v. een reply op deze email (tesla@leaseplan.nl), graag ontvangen we daarbij de dag en tijdstip waarop u in Amsterdam kunt zijn. We zorgen er dan voor dat Tesla geïnformeerd is en de auto voor u klaar staat.
Lukt het niet om de auto zelf op te halen dan horen we dat ook graag. We zullen uw gegevens dan aanleveren bij onze bezorgpartner en er zal een afspraak gepland worden voor de tweede helft van volgende week.
Let op: Indien u de auto zelf gaat ophalen kunt u geen auto achterlaten. Ga samen met iemand anders en ga terug met 2 auto’s of ga met openbaarvervoer, vanaf Station Sloterdijk is er een Tesla pendel dienst naar het Koopman terrein.
Nadat ik mijn kentekenbewijs al 2 dagen geleden heb gekregen, en de auto in de app ook al een dag of 2 zichtbaar was zat ik al te wachten op AutoReset... Nou ja dan maar zelf ophalenWordt vanmiddag ophalen dus!
Ik ga hem liever zelf halen.
Verwijderd
In welk opzicht wordt er overdreven?SDMSIM schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:51:
[...]
Het doen van een toezegging is normaliter geen probleem. Maar wanneer het B2C betreft wordt het een stuk zwaarder gewogen. Het bleken toch valse voorwendselen te zijn voor velen die niet de auto kunnen ontvangen voor 2020. Zeker voor de gevallen die eind mei - september hebben besteld. Tesla beweert namelijk dat er sprake was van leaserestricties, maar die zijn nooit opgelegd door de LM'en.
Toch interessant om te kijken hoeveel gedupeerden er zijn (naar verluidt ~ 200 per LM).
Ben benieuwd of hij dan ook echt helemaal klaar staat voor je! Geeft Leaseplan nog tips waar je op moet letten? Anders doen zij immers de check?Hades007 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:01:
Beste meneer/mevrouw,
Nadat ik mijn kentekenbewijs al 2 dagen geleden heb gekregen, en de auto in de app ook al een dag of 2 zichtbaar was zat ik al te wachten op AutoReset... Nou ja dan maar zelf ophalenWordt vanmiddag ophalen dus!
Succes! Doe ff verslag vanavond !
Same here, ik moest ook een week wachten en kreeg vervolgens een bod van 25% onder de marktwaarde.Spinux schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:59:
[...]
Ik heb ruim een week moeten wachten op mijn inruil voorstel. Dat was belachelijk laag.
M3 LR AWD / BLACK/BLACK / 18" / Besteld 10/10 | RN109669XXX | VIN 29/11 | Levering 17-12
Zal vanavond verslag doen!
Miepz78 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:08:
[...]
Ben benieuwd of hij dan ook echt helemaal klaar staat voor je! Geeft Leaseplan nog tips waar je op moet letten? Anders doen zij immers de check?
Succes! Doe ff verslag vanavond !
Verwijderd
Hades007 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:01:
Beste meneer/mevrouw,
Ze sturen je vanochtend een mail dat zij de auto niet ophalen en geven aan dat je vanmiddag zelf kan gaan?Hades007 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:01:
Beste meneer/mevrouw,
Bij LP overzien ze het ook niet echt meer
Dit bericht wil ik ook wel hebben. Ik kreeg van LP te horen dat ik hem absoluut niet zelf kon ophalen en de leverafspraak gewoon zou worden verplaatst door autoreset als zij het met de planning niet rond krijgen....Hades007 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:01:
Beste meneer/mevrouw,
LR/AWD/Zwart/Zwart/Aero/geen trekhaak/RN 11 oktober/VIN 20 november/Kenteken: G-***-SK/SMS: 6 december/Levering 16 december
Ga lekker je rechtenstudieprojectje in een ander topic verder voerenVerwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:06:
[...]
In welk opzicht wordt er overdreven?
Het doen van een toezegging is normaliter geen probleem. Maar wanneer het B2C betreft wordt het een stuk zwaarder gewogen. Het bleken toch valse voorwendselen te zijn voor velen die niet de auto kunnen ontvangen voor 2020. Zeker voor de gevallen die eind mei - september hebben besteld. Tesla beweert namelijk dat er sprake was van leaserestricties, maar die zijn nooit opgelegd door de LM'en.
Toch interessant om te kijken hoeveel gedupeerden er zijn (naar verluidt ~ 200 per LM).

Compleet nutteloos want je hebt/krijgt geen inzage bij de LMs en die hebben bestellingen uitstaan bij Tesla , dat wij als leaserijders een contract hebben bij de LM maakt dat nog complexer en toezeggingen daaromtrent hebben de meeste LMs nooit keihard gegarandeerd (en anders staat er in voorwaarden op de zijkant van een A4tje in picafontje 6 wel een uitsluiting....)
Geen afleverdatum.. Dat is waar ik op zat te wachten, tot die mail van vanmorgen. Mijn auto is er een uit een grote batch wat LP heeft besteld. Kan hem wel laten bezorgen, maar ja gaat weer een week overheen lees ik in die mail. Dan maar zelf dat half uurtje rijden en er meteen van kunnen genietenVerwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:18:
Wat een verhaal weer. Mooi dat je hem zelf kan ophalen iig. Wat was jouw oorspronkelijke afhaal/bezorgdatum?
[...]
Verwijderd
30 septmber besteld
Gisteren sms 20e 13.00 Amsterdam
LR-alw-BLauw-Zw-19inch
235/40/19.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:24:
wat zijn de afmetingen vande 19inch velg op de LR alw, zijn deze voor en achter gelijk, voor de winterbandjes.
30 septmber besteld
Gisteren sms 20e 13.00 Amsterdam
LR-alw-BLauw-Zw-19inch
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.