Overheid is een van de meest onbetrouwbare partijen als het gaat om fiscale regelgeving en auto's.Mdink schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:45:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal correct. De autobrief met daarin de bijtellingen is Juni 2019 aangepast t.g.v. de klimaatdoelstellingen. De eerdere autobrief was voor een aantal jaar vastgelegd.
Hier laat de overheid weer eens zien hoe betrouwbaar ze zijn...![]()
Ze willen graag vergroenen en CO2 uitstoot naar beneden brengen, maar het mag ze niet raken in de portemonnee.
Dus stijgt de bijtelling over volledige electrische auto's. Gevolg; niemand koopt (least) er meer een.
Ze zijn te duur in aanschaf en straks te duur in de lease. Hypotheek moet namelijk ook gewoon betaald worden. Dus ook straks in de 2e hands markt zijn ze amper te verkrijgen.
Als ik een nieuwe auto lease kijk ik uiteraard met mijn portemonnee, maar dat is niet anders als dat je een auto koopt. Dat de overheid mij stimuleert om elektrisch te rijden omdat het beter is voor het milieu, dan ben ik daar gevoelig voor en neem ik de nadelen voor lief.... Met 22% zou ik never nooit niet een Tesla van 50 a 60k leasen. Wel een normale middenklasser van 30 / 35k.
wijze woorden