Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 10:51
Mdink schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:45:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal correct. De autobrief met daarin de bijtellingen is Juni 2019 aangepast t.g.v. de klimaatdoelstellingen. De eerdere autobrief was voor een aantal jaar vastgelegd.
Hier laat de overheid weer eens zien hoe betrouwbaar ze zijn... O-) O-)
Overheid is een van de meest onbetrouwbare partijen als het gaat om fiscale regelgeving en auto's.
Ze willen graag vergroenen en CO2 uitstoot naar beneden brengen, maar het mag ze niet raken in de portemonnee.

Dus stijgt de bijtelling over volledige electrische auto's. Gevolg; niemand koopt (least) er meer een.
Ze zijn te duur in aanschaf en straks te duur in de lease. Hypotheek moet namelijk ook gewoon betaald worden. Dus ook straks in de 2e hands markt zijn ze amper te verkrijgen.

Als ik een nieuwe auto lease kijk ik uiteraard met mijn portemonnee, maar dat is niet anders als dat je een auto koopt. Dat de overheid mij stimuleert om elektrisch te rijden omdat het beter is voor het milieu, dan ben ik daar gevoelig voor en neem ik de nadelen voor lief.... Met 22% zou ik never nooit niet een Tesla van 50 a 60k leasen. Wel een normale middenklasser van 30 / 35k.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
brandon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:56:
Jammer, ik heb begin november besteld, met gegarandeerde levering, aktie van Leaseplan.
heb nog niets gehoord,
[...]
Ook een SR+? LeasePlan is helaas uberhaupt niet de snelste met reageren.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 23:22
Ja, SR+ white met 19 inch zonder trekhaak
-Muncky- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:02:
[...]

Ook een SR+? LeasePlan is helaas uberhaupt niet de snelste met reageren.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Nu online
brandon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:03:
[...]
Dan lijkt het erop dat heel veel mensen met een bestelling op de SR+ hem niet meer gaan krijgen.
Des te meer ruimte op de boot voor de LR's en P's! _/-\o_

Nee, zuur man. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 14:53
brandon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:03:
[...]
Wil je niet onnodig zorgen laten maken, maar ik zou toch echt even er achter aan bellen. SR+ white en niks gehoord is geen goed teken. Ook al hadden ze een "aktie" of "garantie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:12
Faddermakker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:20:
[...]

Tot nadere orde gaat die van mij niet geleverd worden dit jaar. Ze zijn nu de hele situatie aan het bekijken of ze kunnen/mogen schuiven. Heb nu wel een soort van opluchting dat ik duidelijkheid maar ben wel ontzettend zuur.
Ohja kreeg van Tesla via de LM een M3P aangeboden van 64k :z tuurlijk joh

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Faddermakker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:06:
[...]

Ohja kreeg van Tesla via de LM een M3P aangeboden van 64k :z tuurlijk joh
Geen probleem toch, zolang ze hetzelfde leasetarief hanteren 8)7 :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ylly
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 11:26
Zo te lezen een hoop slecht nieuw vandaag. Ik ben echter wel een blij man. Mijn SR+ wordt zo dadelijk afgeleverd. Hij staat nu aan de supercharger bij Badhoevedorp. Nog heel even geduld hebben dus oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 23:22
Leaseplan maar even gebeld. Normaal wacht ik wel af wat komen gaat.
Er is inderdaad gisteren gecommuniceerd dat er een aantal M3 standaard range modellen niet meer geleverd worden dit jaar. Welke dat zijn kreeg ik er niet uit, maar ik krijg hem gewoon geleverd dit jaar. Enige wat ik extra besteld heb ik is 19 inch, standaardkleur wit. Denk dat de leveringsproblemen voornamelijk de trekhaak bestellingen zullen zijn, maar dat is een guess.
kv83 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:04:
[...]

Wil je niet onnodig zorgen laten maken, maar ik zou toch echt even er achter aan bellen. SR+ white en niks gehoord is geen goed teken. Ook al hadden ze een "aktie" of "garantie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10 11:49
Tammestein schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:54:
:*) pffff....zojuist Tesla gesproken.

Klopte idd niet wat de LM mij mededeelde. De auto staat in Zeebrugge en zal naar alle waarschijnlijkheid eind volgende week geleverd worden.
Precies vond het al gek met een snel beschikbaar model. Er zijn meerdere die nog zo'n LR RWD besteld hebben en sommige met zelfs al een kenteken. Dan waren ze toch in de war met jouw oude bestelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 12:24
nielsclaassens schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:55:
Kogel is door de kerk. Alphabet heeft aangegeven dat mijn SR+ niet meer komt in 2019. Deze info hebben zij van Tesla.
Schijnbaar nog 2000 anderen met mij.

Vrij kansloos als je auto al in september besteld is, maar goed.

Gelukkig kan ik wel annuleren als ik wil.
Waren er vooraf afspraken gemaakt over de mogelijkheid tot annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:29
Nieuw VIN nummer gekregen van Tesla.. Afleverdatum 19 december ipv 27 december. We houden hoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
Wederom telefonisch contact gehad en een voorlopig kenteken ontvangen.

Vin op 27-11 en voorlopige leverdatum op 18 december. Contact gaf aan dat ik waarachijblijk vrijdag of maandag een sms zou ontvangen

Contactpersoon had het over dat men 600 auto's per dag gaat plannen vamaf de 18e.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsclaassens
  • Laatst online: 15-10-2022
claudior schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:11:
[...]

Waren er vooraf afspraken gemaakt over de mogelijkheid tot annuleren?
Geen idee, maar ik heb vanuit onze HR-afdeling begrepen dat annuleren dus een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arko89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 17:14
Tammestein schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:22:
Zojuist ook gebeld door de LM. Meneer, slecht niet nieuws....auto gaat niet meer geleverd worden in 2019.

Dit was een auto uit 'Snel Beschikbaar'. En ik heb dus wel een VIN.
Moet goed komen, die van mij komt ook eind volgende week, die van @Tjenok ook, ik schat de kans vrij groot dat ze allemaal tegelijk worden uitgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Volgens de RDW zijn er gister 518 tenaamgesteld.

https://opendata.rdw.nl/V...enaamstellingen/qkyr-9jhu
Tjenok schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:48:
Er zijn gisteren 438 Model 3s op kenteken gezet, waarvan 205 SR+ en 233 LR AWD/Performance. Er lijkt weer wat schot in te komen.

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miepz78 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:34:
Zojuist door Leaseplan gebeld. “Ik heb slecht nieuws: De SR+ komt niet meer. “

🤬🤬🤬🤬🤬

Nu aan het beraden wat te doen. Ik voel me in alle gaten die ik heb genaaid.

*out*
Neeee!!! :'( :'( :'(

Dat is echt balen! Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
Precies, dat betekend dat hetzelfde aantal gister ook geleverd/opgehaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pj_vr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
Valandil schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:00:
[...]
.

Als ik een nieuwe auto lease kijk ik uiteraard met mijn portemonnee, maar dat is niet anders als dat je een auto koopt. Dat de overheid mij stimuleert om elektrisch te rijden omdat het beter is voor het milieu, dan ben ik daar gevoelig voor en neem ik de nadelen voor lief.... Met 22% zou ik never nooit niet een Tesla van 50 a 60k leasen. Wel een normale middenklasser van 30 / 35k.
Duh, dat geldt voor de meesten hier. Maar voor nu betekenen de bijtellingsregels dat je met je tesla van 60k grofweg de helft aan bijtelling betaalt tov je middenklasser van 30k. En dag dat stimuleren helpt blijkt wel uit de totale gekte. Maar het kost de samenleving geld en dus moet zo’n maatregel per definitie eindig zijn. Bovendien stimuleer je de markt om met betere en betaalbaardere elektrische auto’s te komen om concurrerend te blijven. Is echt wel een gezond beleid als je het mij vraagt.

M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 12:24
photovoltaic schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:19:
[...]

Precies, dat betekend dat hetzelfde aantal gister ook geleverd/opgehaald is.
Nee hoor, ze worden al tenaamgesteld terwijl ze nog op terrein staan. Check voor de gein maar eens af en toe nummerplaten die je op foto's van het terrein ziet staan. Die zijn vaak al dagen ervoor volledig toegelaten/tenaamgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dat zijn dus ook Tesla's die al eerder toegelaten zijn, kijk maar naar de datum van eerste toelating.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
knights16 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:12:

Vin op 27-11 en voorlopige leverdatum op 18 december. Contact gaf aan dat ik waarachijblijk vrijdag of maandag een sms zou ontvangen

Contactpersoon had het over dat men 600 auto's per dag gaat plannen vamaf de 18e.
19 inch?

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

pj_vr schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:20:
[...]

Duh, dat geldt voor de meesten hier. Maar voor nu betekenen de bijtellingsregels dat je met je tesla van 60k grofweg de helft aan bijtelling betaalt tov je middenklasser van 30k. En dag dat stimuleren helpt blijkt wel uit de totale gekte. Maar het kost de samenleving geld en dus moet zo’n maatregel per definitie eindig zijn. Bovendien stimuleer je de markt om met betere en betaalbaardere elektrische auto’s te komen om concurrerend te blijven. Is echt wel een gezond beleid als je het mij vraagt.
Je vergeet dat veel mensen met een Tesla een eigen bijdrage hanteren. Weinig mensen die vanuit hun eigen budget een 60k auto leasen.

Aan de andere kant willen we iets (klimaatneutraal worden). Ik zeg niet dat een EV klimaatneutraal is, maar het is beter dan het alternatief.

Als je iets wil veranderen, kost het geld... Hoe dan ook.

We kunnen ook gewoon stoppen met de bijtellingsvoordelen en voor lief nemen dat niemand meer een EV bestelt. Is ook ene optie... Maar kies gewoon duidelijk een stelling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 10:51
[...]

Het kost de samenleving geen geld... de overheid loopt inkomsten mis.
Ik snap dat je de markt meer concurrerend wilt maken, maar je wilt ook je CO2 naar beneden brengen.
Op de auto verdient de overheid meer dan genoeg: BPM, BTW, accijnzen op brandstof, wegenbelasting en laten het oude "kwartje van Kok" niet vergeten die nog steeds in de prijs zit.
NL is bijna het duurste land voor een autobezitter.
Groen willen zijn, maar niet investeren gaat niet samen.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 18:53
Sinds vorige week donderdag stond er opeens een leverdatum in mijn Tesla account, maar had tot vandaag helemaal geen bericht van Tesla of de LM gekregen. Na een aantal keer bellen met beiden is de afspraak nu bevestigd en mag ik de auto donderdag gaan ophalen.

Betreft een SR+ zwart/zwart/aero met een RN van 15 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
claudior schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:21:
[...]

Nee hoor, ze worden al tenaamgesteld terwijl ze nog op terrein staan. Check voor de gein maar eens af en toe nummerplaten die je op foto's van het terrein ziet staan. Die zijn vaak al dagen ervoor volledig toegelaten/tenaamgesteld.
Dus in principe is er geen waarde van de RDW data waar je eninszins aan kunt zien hoeveel leveringen per dag zijn geweest...
Dat betekend dus dat ze bij Tesla alsnog kunnen roepen 500-1000 afleveringen per dag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pj_vr
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:28:
Je zou toch zeggen dat er inmiddels al een 'ondergrondse' discussie is gestart met ministeries, belastingdienst en dergelijke om te kijken of en zo ja hoe er iets van een coulanceregeling kan worden geimplementeerd? Er zou niets 'oneerlijks' zijn aan een dergelijke regeling voor mensen die hun auto (ruim) vóór de deadline hebben besteld en die nu een financiele strop staat te wachten. Ook zou je auto's die op de boot staan vast een kenteken kunnen geven...
Ik verwacht nog wel een aantal items hierover in de media. Deze zullen de gedupeerden ongetwijfeld als 'bevoorrecht' omschrijven, maar het gaat om serieuze knaken hier, zeker als je je bedenkt dat je helemaal niet de wereld hoeft te verdienen om een M3 te leasen. Dan kan het verschil tussen 4% en 8% een flinke deuk in je budget slaan.

[...]
Welnee joh, en al snap ik dat het voor de getroffen leasers super zuur is knalt die bijtelling voor een SR+ in de 38% (meerendeel vd leasers) van iets van 65 naar iets van 140 euro pm. Dat is een bedrag waar je zelf nooit voor kan autorijden en is nog altijd minder dan de middenklasser voor 14% waar ze nu in rijden. Daarvoor rijden ze wel een premium auto. Ik snap écht dat het knudde is, maar het zijn óók een beetje krokodillentranen. Zit je nog te wachten op een LR of P wordt het verschil nog wel ff aardig wat groter, maar zelfs dan nog gunstiger dan de betere middenklasser die nu voor 22% gaat...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rob0x
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik krijg nu net een SMS, en zie ook in mijn Tesla account nu staan:

Afspraak voor levering bij EU-NL-Koopman Terminal Amsterdam
Zaterdag 14 december om 11:30

*O*

M3P wit/wit | Besteld 17-9, RN: 17-9, VIN: 28-11, Levering: 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

[...]

Zonder zware eigen bijdrage zou je misschien op de helft komen maar ik betwijfel het ten zeerste. Onze sjoemel VW zit al op €420 netto per maand en toch een auto van 44k. De LR AWD had ons minimaal €245 netto per maand gekost (moest meer eigen bijdrage in dan was toegestaan dus berekening kon ik niet verder maken).
En ons belastingklimaatje stimuleert de markt echt niet, meer dat wij anticiperen op de beschikbaarheid en daar blijft het mooi bij. En per definitie was de max van 50k voor dit jaar (45k voor volgend jaar) iets wat ze vanaf dag 1 hadden moeten invoeren om het gezond beleid te noemen.

@Miepz78 en alle anderen die naar de 8% moeten/kunnen of annuleren en verder kijken, sterkte en succes in de zoektocht naar alternatieven!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:31:
[...]

Een “financiele strop”??? Serieus? Als jij zo’n auto kunt of mag rijden van de zaak gaat het verschil tussen 4 en 8 procent bijtelling toch echt niet voor een financiële strop zorgen mag ik hopen.
Feit is dat er door de afnemer een keuze is gemaakt op basis van misleidende informatie. Als Tesla deze informatie niet had gegeven had de afnemer (wellicht) een andere keuze gemaakt. De aanbieding is om kosteloos te annuleren. Echter: de afnemer is daarmee wel de mogelijkheid ontnomen om een 'gelijkwaardig' alternatief te vinden.

Voor mij is het wel echt geld: voor die €5k verschil in de looptijd heb ik een stevige wintersportvakantie met mijn gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meadowman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-06-2022
nielsclaassens schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:13:
[...]

Geen idee, maar ik heb vanuit onze HR-afdeling begrepen dat annuleren dus een optie is.

[ Voor 22% gewijzigd door meadowman op 10-12-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roootje
  • Laatst online: 01-09-2020
Landon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:12:
Nieuw VIN nummer gekregen van Tesla.. Afleverdatum 19 december ipv 27 december. We houden hoop.
Config?

M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 21:55
\o/ SMS, Zaterdag 14-12 om 16:30. LR AWD Wit/Zwart Aero, RN14/10, VIN 19/11.

[ Voor 15% gewijzigd door aequitas op 10-12-2019 13:51 . Reden: rn/vin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meadowman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-06-2022
knights16 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:12:

Hier bijna hetzelfde: 28e nov VIN gekregen en gister contact gehad met Tesla dat de 18e mijn auto in Amsterdam aankomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:33:
[...]

Feit is dat er door de afnemer een keuze is gemaakt op basis van misleidende informatie. Als Tesla deze informatie niet had gegeven had de afnemer (wellicht) een andere keuze gemaakt. De aanbieding is om kosteloos te annuleren. Echter: de afnemer is daarmee wel de mogelijkheid ontnomen om een 'gelijkwaardig' alternatief te vinden.

Voor mij is het wel echt geld: voor die €5k verschil in de looptijd heb ik een stevige wintersportvakantie met mijn gezin.
Welk gelijkwaardig alternatief had je dan gekozen? :?

En als je 5k aan een wintersport vakantie uitgeeft heb ik niet zo heel veel medelijden :X :9 (ben ook geen wintersporter maar snap dat het zuur is, vakantie naar de Canarische eilanden mislopen had ik erger gevonden) :>

@Verwijderd oh ik zie nu dat je VIN is terug getrokken?? :X Dat is dan idd wel heel erg zuur en vreemd... :X

[ Voor 10% gewijzigd door NightHawk4 op 10-12-2019 13:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hier ook een SMS, afhalen op 14-12 om 15:30.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMS bom please!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 13:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snowrabbit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2021
Nog 60 min wachten.. dan hoop ik weg te rijden :P sterkte iedereen die nog wacht! Ik zwaai af.. (hoop ik)

M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te zien dat een LR AWD een leverdatum krijgt!

Weet je toevallig wanneer je je VIN gekregen hebt?
aequitas schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:35:
\o/ SMS, Zaterdag 14-12 om 16:30. LR AWD Wit/Zwart Aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
Was wel al eerder voorspeld, dinsdag weer SMS tijd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:33:
Ja verschrikkelijk inderdaad. Het is zo oneerlijk....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

Geachte heer de appelsientje,

Uw Tesla staat inderdaad niet vermeld op deze lijst. Hij moet dus dit jaar nog geleverd gaan worden.
Aldus Prolease.... dus ik kan voorzichtig aannemen dat hij dit jaar nog komt....
Mits er volgende week niet weer een mail wordt gestuurd door Tesla..

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik voel mij bijna beschaamd dat ik net meldde dat ik mijn M3 mag ophalen, terwijl er veel mensen achter het 4%-net vissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nonode
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-07-2021
snowrabbit schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:40:
Nog 60 min wachten.. dan hoop ik weg te rijden :P sterkte iedereen die nog wacht! Ik zwaai af.. (hoop ik)
Hier ook, nu in de metro naar sloterdijk. Ben er met een half uurtje. Rijden er pendel?

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, het is bijna zover. Straks de trein in en op naar Sloterdijk om mijn M3 op te halen.

Door de wisselende verhalen over de afleverprocedure ben ik erg benieuwd hoe het zal zijn! Mijn huidige leaseauto is in ieder geval net opgehaald dus er is weinig ruimte voor fouten etc.

Ik neem niet direct afscheid van jullie aangezien ik her en der ook an horror verhalen heb gelezen over zoekgeraakte kentekenplaten, auto's die aan verkeerde mensen zijn meegegeven en meer van dit.

Er volgt dus in ieder geval nog een verslag van hoe de aflevering is gegaan :)

Ik zal wat foto's maken en als er iets leuks voor jullie bijzit zal ik dit uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
Veel plezier bij het ophalen voor de mensen die hem nu gaan ophalen! Deel je ervaring! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• photovoltaic
Devster schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:48:
Ik voel mij bijna beschaamd dat ik net meldde dat ik mijn M3 mag ophalen, terwijl er veel mensen achter het 4%-net vissen.
En aan jouw data te zien ben je wel echt door het oog van de naald met jouw SR+ gekropen, op het randje van 4% laten we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

photovoltaic schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:51:
[...]

En aan jouw data te zien ben je wel echt door het oog van de naald met jouw SR+ gekropen, op het randje van 4% laten we maar zeggen.
Dat kun je wel zeggen... en ik had veel eerder kunnen bestellen, ware het niet dat er een switch was van leasebemiddelaar met bijbehorende financiele toetsing etc. Als dat 1 dag langer geduurd had.....

[ Voor 23% gewijzigd door Devster op 10-12-2019 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rob0x schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:32:
Ik krijg nu net een SMS, en zie ook in mijn Tesla account nu staan:

Afspraak voor levering bij EU-NL-Koopman Terminal Amsterdam
Zaterdag 14 december om 11:30

*O*
oeeeh heb ook de vin van mijn P op 28/11 gehad.... duimuuuuuhhh !!

Leuk man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-10 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:54:
[...]

oeeeh heb ook de vin van mijn P op 28/11 gehad.... duimuuuuuhhh !!

Leuk man !
Er staat toch echt 27-11 in je signature _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 10-12-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Laatst online: 21-10-2021
Devster schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:52:
[...]

Dat kun je wel zeggen... en ik had veel eerder kunnen bestellen, ware het niet dat er een switch was van leasebemiddelaar met bijbehorende financiele toetsing etc. Als dat 1 dag langer geduurd had.....
Staat jouw kenteken ook al in je account? (Mag hem ook zaterdag ophalen maar zie nog geen kenteken, wel 4 keer nota / creditnota)

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomas_ schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:59:
[...]

Er staat toch echt 27-11 in je signature _O-
ja ach...nog beter zou je zeggen haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig, ik kijk net bij de RDW en daar staat dat mijn auto vandaag om 13:18 tenaam is gesteld!

Lekker strakke planning daar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvoerman
  • Laatst online: 29-08-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:03:
[...]

Hier ook 27-11 begin nu toch een beetje te hopen voor aankomend weekend.

Tesla M3 | P | Pearl White | Premium Zwart Interieur | "20 Performance

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

BigBreda schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:01:
[...]

Staat jouw kenteken ook al in je account? (Mag hem ook zaterdag ophalen maar zie nog geen kenteken, wel 4 keer nota / creditnota)
Kenteken heb ik via de chat gekregen een tijd geleden. Toen kon je nog chatten met Tesla :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:29
LR AWD Zilver / zwart 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bvoerman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:04:
[...]

stiekem wel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jklaassen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-04-2021
bvoerman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:04:
[...]

Ik had ook al een vin voor of op 26-11 (toen heb ik zelf contact opgenomen via de chat)en hoop toch ook dat hij eerder dan de 17 december mag worden opgehaald. Zeker op zaterdag lijkt me tof. Dan kan ik de jongens meenemen vinden ze zeker geweldig om mee te kunnen.

Net bericht dat morgen mijn matten worden geleverd.
Donderdag komen ze mijn meterkast aanpassen en de laadpaal plaatsen.

Dus kom maar op met die SMS Tesla.

M3 SR+ White 18" donker interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• photovoltaic
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:03:
[...]

We weten toch inmiddels wel dat vrij weinig zegt...net zoals RN nummers en bestellingen voor 14 oktober... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Alle direct beschikbare zijn ook weer weg.
Staat er nog 1 op als nieuw maar wel met bijna 10K op de klok, lijkt mij niet echt nieuw
en schat in dat die demo auto heel veel snel van 0 naar snel is gegaan, dus ook geen rustige km
zijn dat geweest. Prijs is nog steeds erg hoog (lijkt ongeveer nieuwprijs ook nog)
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je helemaal. Heb ik ook. Zeker omdat afgelopen vrijdag voor mij een andere Tesla geregeld is, nadat ik te horen had gekregen van Delivery dat ik levering dit jaar wel kon vergeten. Als anderen dit ook door hadden gekregen dan hadden ze iets meer tijd gehad om iets te regelen.
Devster schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeDeeZet
  • Laatst online: 29-09 23:54
Lees al enige tijd mee in dit forum, dus ook mijn geweldige ervaringen maar even delen ;).

Op 24-09 besteld door de leasemaatschappij (M3 SR+ White)
Op 07-11 via de chat mijn kenteken en meldnummer al ontvangen en de boodschap dat mijn wagen onderweg was naar Amsterdam, voorlopige leverdatum 14-11

Inmiddels een aantal keer contact gehad met Tesla (telefonisch), iedere keer de melding dat het snel moet gebeuren.
Uiteindelijk begin deze week nogmaals gebeld en te horen gekregen dat de voorlopige leverdatum op 2-12 stond. Ja dat was inderdaad al vorige week ja.
Vervolgens bleek dat mijn telefoonnummer niet klopte :( (stond een voor mij onbekend nummer in het profiel, een ander nummer dan in mijn Tesla account stond). Ondanks dat ik al in vorige gesprekken bevestigd had gekregen dat het telefoonnummer wel correct was :?

Dit is gewijzigd en als het klopt krijg ik deze week bericht, anders moet ik bellen...

Wat me opvalt is dat er geen pijl valt te trekken op de volgorde van uitlevering.

Je zou toch verwachten dat de datum van bestelling iets zou betekenen in deze volgorde, maar niets is minder waar.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeDeeZet op 10-12-2019 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mdink
  • Laatst online: 02-06-2023
[...]

Dat is dus een misvatting. Het 'kost' de samenleving geen geld. Er wordt minder belasting geheven op dit soort auto's, dus minder inkomsten maar niet 'meer' kosten.
Dat is de eeuwige verjaardag discussie.."Ja jij met je gesubsidieerde auto kost ons geld...." dat is dus niet het geval. De overheid heeft gewoon wat minder inkomsten en ze komen nu met hun vooruitziende blik(sarc) erachter dat het toch wel veel gaat worden en draaien dus de boel dicht.
Niks zo betrouwbaar als de VVD...

LR AWD White/Black/18"/trekhaak/Besteld 04-09/RN18-9/restrictie 14-11/ VIN 25-11/ RCC Europe/ 27-12 halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-10 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:17:
Dit dus, met uitzondering van dat het rond 15.00 uur vol was met wachtenden in de tent toen ik aankwam.

Helaas wel één service-dingetje: rechtsachter glas sluit niet goed in het rubber, dus veel geruis op de snelweg.

[...]
Dit probleem heb ik ook gehad, naar SC gereden hiermee. Mij is medegedeeld dat dit vaker voorkomt bij de nieuwere M3 modellen. Blijkbaar is het rubber waar de ruit in glijdt niet goed gevormd. Je kunt dit tijdelijk oplossen door je ruit (met redelijke kracht) te begeleiden naar de juiste plek. Het rubbert vormt hierdoor ook na verloop van tijd en het zou hiermee verholpen kunnen zijn.

Vrijdag naar SC gereden terwijl ik geen klachten meer had. Ik heb ze toch naar de ruit laten kijken. En sindsdien helemaal geen klachten meer. Weet ook niet of ze echt iets aangepast hebben in het SC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik daar aan toevoegen dat vele lease rijders ook nog een eigen bijdrage hebben naast de bijtelling en dus op een andere manier alsnog betalen?
Mdink schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:29:
[...]

Dat is dus een misvatting. Het 'kost' de samenleving geen geld. Er wordt minder belasting geheven op dit soort auto's, dus minder inkomsten maar niet 'meer' kosten.
Dat is de eeuwige verjaardag discussie.."Ja jij met je gesubsidieerde auto kost ons geld...." dat is dus niet het geval. De overheid heeft gewoon wat minder inkomsten en ze komen nu met hun vooruitziende blik(sarc) erachter dat het toch wel veel gaat worden en draaien dus de boel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
jheerink14 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:25:
Alle direct beschikbare zijn ook weer weg.
Staat er nog 1 op als nieuw maar wel met bijna 10K op de klok, lijkt mij niet echt nieuw
en schat in dat die demo auto heel veel snel van 0 naar snel is gegaan, dus ook geen rustige km
zijn dat geweest. Prijs is nog steeds erg hoog (lijkt ongeveer nieuwprijs ook nog)
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3
'Nieuw' tussen haakjes dus.
Ze denken ook: met niet heel veel andere opties zal er toch wel iemand zijn die dat toch gaat ophoesten.
Ik zie bij jou een leverdatum van de 17de, sms gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdink
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:32:
Mag ik daar aan toevoegen dat vele lease rijders ook nog een eigen bijdrage hebben naast de bijtelling en dus op een andere manier alsnog betalen?
[...]
Je Eigen Bijdrage mag je van de bijtelling afhalen.

LR AWD White/Black/18"/trekhaak/Besteld 04-09/RN18-9/restrictie 14-11/ VIN 25-11/ RCC Europe/ 27-12 halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-10 19:58
JurandyRonald schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:53:
[...]

Hier ook G-xxx-TK en VIN sinds 8 november. Vanuit Tesla niks gehoord sinds de RN-mail, maar naar verluid komt de auto 11 december aan in Amsterdam. Ik verwacht een dezer dagen toch wel een SMS...
Zojuist SMS gekregen voor levering zaterdag.
Gisteren stond ie in ieder geval nog in Zeebrugge. (net als 3 weken geleden)
Nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggydub76
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:38
Mdink schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:36:
[...]

Je Eigen Bijdrage mag je van de bijtelling afhalen.
Ligt er aan waarvoor je eigen bijdrage is. Eigen bijdrage voor een te dure auto mag (in principe) niet an je bijtelling afhalen Ik heb het verkeerd begrepen/gehoord

[ Voor 6% gewijzigd door reggydub76 op 10-12-2019 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snarf70
Landon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:09:
[...]

LR AWD Zilver / zwart 19 inch
Dan komt het voor mij ook vast goed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mdink
reggydub76 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:38:
[...]

Ligt er aan waarvoor je eigen bijdrage is. Eigen bijdrage voor een te dure auto mag (in principe) niet an je bijtelling afhalen
Echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
[...]

Ligt er aan waarvoor je eigen bijdrage is. Eigen bijdrage voor een te dure auto mag (in principe) niet an je bijtelling afhalen
Wat je zegt klopt niet. Als je eigen bijdrage 100 euro is een je bruto bijtelling 250 euro dan wordt je bruto bijtelling 150 euro.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agshlee
  • Laatst online: 21-02 09:47
Agshlee schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:39:
Helaas gaat door omstandigheden de levering van mijn model 3 niet door. Ik had al wel wat accessoires aangeschaft, welke nu voor mij geen waarde meer hebben. Ik heb in het Grote Tesla topic een bericht gepost met de items die ik heb; wellicht zit er iets voor iemand hier tussen :)

Agshlee in "Het grote Tesla topic - deel 2"

N.B. Voor de duidelijkheid, de post bevat simpelweg links naar de V&A advertenties voor deze items; je kan dus ook daar direct kijken, mocht je willen.
Ook hier even schaamteloze zelf-promotie. De meeste items zijn verkocht, maar de Jeda Pad wireless charger en de Sansung T5 SSD zijn nog beschikbaar!

Zie Agshlee in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Verder dank aan alle mensen die, na het delen van mijn vorige bericht, contact hebben opgenomen. Nog nooit zo snel zaken verkocht :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriklucas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik vond de berichten hier toch wel wat verontrustend, niet meer leveren in 2019.
Collega's hebben al wel een leverdatum en ik enkel een VIN, gelijktijdig besteld en gelijke configuratie.
Daarom maar even gebeld, 20 minuutjes op de speaker en een hele aardige dame aan de lijn.
Inderdaad uw mobiel nr is niet gekoppeld. Kan ook niet meer worden aangepast omdat u al een VIN hebt toegewezen gekregen.
De auto staat op de boot die kort voor midden december wordt verwacht, u kan dan ook een sms verwachten (als nr dan wel is aangepast ga ik vanuit) en levering wordt verwacht net voor de kerst.
Duimen dus......
Welke boot komt kort voor midden december aan? ..... en is 10 december niet zo ongeveer kort voor midden december hahaha.
Ze maken het wel spannend zeg.

3 exact dezelfde configuraties; zelfde bestelling via zelfde LM;
1 collega heeft de auto al op de parkeerplaats staan
1 collega heeft zijn kenteken wel maar wacht op leverdatum (indicatie is 3e week december)
en ik zegt de gek, geen kenteken maar leverindicatie 3e week december.
Leuk en ook spannend.

Happy climber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggydub76
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:38
Dan heb ik het verkeerd gehoord/begrepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mdink
[...]

https://www.belastingdien...reiskosten.html#HL-21.3.2

Check deze even.

21.3.7 Bijtelling privégebruik auto en eigen bijdrage werknemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eriklucas schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:44:
Ik vond de berichten hier toch wel wat verontrustend, niet meer leveren in 2019.
Collega's hebben al wel een leverdatum en ik enkel een VIN, gelijktijdig besteld en gelijke configuratie.
Daarom maar even gebeld, 20 minuutjes op de speaker en een hele aardige dame aan de lijn.
Inderdaad uw mobiel nr is niet gekoppeld. Kan ook niet meer worden aangepast omdat u al een VIN hebt toegewezen gekregen.
De auto staat op de boot die kort voor midden december wordt verwacht, u kan dan ook een sms verwachten (als nr dan wel is aangepast ga ik vanuit) en levering wordt verwacht net voor de kerst.
Duimen dus......
Welke boot komt kort voor midden december aan? ..... en is 10 december niet zo ongeveer kort voor midden december hahaha.

1 collega heeft zijn kenteken wel maar wacht op leverdatum (indicatie is 3e week december)
Leuk en ook spannend.
Tja kort voor midden december.. dat kan alles zijn. In principe komt morgen de dong a glaucos binnen en 19de de RCC Europe..

Heeft ze aangegeven wanneer je exact een sms krijgt? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-10 16:26
eriklucas schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:44:
Duimen dus......

Leuk en ook spannend.
Met "die boot" bedoelen ze waarschijnlijk de pendeldienst tussen Zeebrugge en Amsterdam.

Dat is tenminste wat ze mij vertelden. De laatste locatie was Zeebrugge, maar waarschijnlijk al op de boot naar A'dam,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eriklucas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:49:
[...]
Heeft ze aangegeven wanneer je exact een sms krijgt? O-)
Ja SMS kort voor midden december, haha 8)7
Maar als de Dong A Glaucos morgen om 13:00 aankomt, 11 dec
12-13-14 uitladen, kenteken plakken, sms-en dan op de autopride naar amsterdam
daar ca 18 19 aankomst, poetsen doen ze volgens mij haast niet meer, dus folie eraf en dan kan hij de 20e worden uitgeleverd of dan iig nog voor kerst lijkt haalbaar. Verder houd ik niet van speculeren natuurlijk.

Als de boot inderdaad al de autopride is die pendelt dan staat hij al snel in A'dam op de kade en kan het uitleveren nog wel wat sneller hoop ik.

[ Voor 11% gewijzigd door eriklucas op 10-12-2019 14:56 ]

Happy climber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 17:07
@arko89 @Tammestein ik zie op de site van Zeebrugge dat de Autopride daar 16/12 om 02:00 wordt verwacht en om 22:00 weer vertrekt. Ik verwacht dat dat de boot is waarop onze auto staat aangezien er door Tesla een aankomst in Amsterdam wordt gecommuniceerd van 17/12.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pj_vr
Valandil schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:26:
[...]

Het kost de samenleving geen geld... de overheid loopt inkomsten mis.
Mdink schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:29:
[...]
Het is een misvatting om te denken dat dat verschillende zaken zijn. "de overheid" heeft geen geld, dat is gemeenschapsgeld, ons geld. Waar we van alles van willen betalen. Minder inkomsten betekent dat dat geld ergens anders vandaan moet komen (lees: ergens anders uit de samenleving) of dat er minder geld de samenleving in gaat. Beide staat gelijk aan dat het de samenleving dus geld kost.

begrijp me goed, dat is volgens mij met een goede reden. Maar moet dus eindig zijn, niets zo funest als open-eind financiering.

[ Voor 41% gewijzigd door pj_vr op 10-12-2019 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn meest recente Tesla ervaringen, mocht het iemand helpen:

Ik wacht op een Witte LR M3 19" + trekhaak. Besteld op 4 november bij Mr Green. Ik had eerst een RN in mijn account staan en zondag logde ik in en was mijn Tesla opeens weg. Ik dikke stress.

Maandag via Tesla Leveringen gebeld met Tesla en dat verhaal verteld. Die vertelde mij dat de LM je een account geeft maar ook eigen accounts heeft waar ze de bestellingen op hebben staan omdat ze de aanbetalingen etc op moeten regelen. De reden dat 'mijn' RN weg was, was omdat de LM een lijst met leveringen van Tesla had gekregen en mij dus kon koppelen. Daarom halen ze die dubbele RN eruit uit mijn account. De Tesla meneer zei dat ik 13 of 16 december een SMS kon verwachten en dat ik 19 december de auto kon ophalen.

Vandaag werd ik door de LM gebeld en die zei dat idd mijn auto eraan kwam maar dat zowel zij als o.a. LP veel klanten aan het bellen waren die ze moesten teleurstellen omdat die geen SR meer kregen dit jaar. Denk toch dat Tesla strategisch heeft gekeken naar omzetwaarde en hoeveel LR en P's ze er doorheen konden drukken in 2019. Die mensen met een SR zullen relatief sneller toch nog de auto nemen omdat het dan nog steeds betere bijtelling is naar verhouding.

Dat is mijn laatste lezing, zal volgende week laten weten of het een broodje aap was of dat het allemaal klopt. Succes allemaal in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
pj_vr schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:58:
[...]

Het is een misvatting om te denken dat dat verschillende zaken zijn. "de overheid" heeft geen geld, dat is gemeenschapsgeld, ons geld. Waar we van alles van willen betalen. Minder inkomsten betekent dat dat geld ergens anders vandaan moet komen of dat er minder geld de samenleving in gaat. Beide staat gelijk aan dat het de samenleving dus geld kost.
Maar levert minder vervuiling op op de plekken waar deze voertuigen rijden. Dus minder ziektekosten.
Misschien wel weer meer revalidatiekosten en uitvaartkosten voor de personen die de auto niet aan hoorde komen. Maar dat lijkt me verzekeringwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 19:41

ooz

Zijn er trouwens mensen met ervaringen bij Van Mossel?
Ik heb niet meer de hoop om dit jaar nog mijn M3 te ontvangen, maar tot op heden vind ik alle (lees geen) info die ik krijg waardeloos.
Heb zelfs nog geen RN, hoewel ik lees dat dit zelfs lang kan duren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
mcetweaker schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:03:
[...]

Maar levert minder vervuiling op op de plekken waar deze voertuigen rijden. Dus minder ziektekosten.
Misschien wel weer meer revalidatiekosten en uitvaartkosten voor de personen die de auto niet aan hoorde komen. Maar dat lijkt me verzekeringwerk
Wat dacht je van de extra therapiekosten en hartfalen van mensen die op hun tesla wachten?

Laten we het verder even over leveringen houden hier :)

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RN1X
  • Laatst online: 18-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:59:
Mijn meest recente Tesla ervaringen, mocht het iemand helpen:

Ik wacht op een Witte LR M3 19" + trekhaak. Besteld op 4 november bij Mr Green. Ik had eerst een RN in mijn account staan en zondag logde ik in en was mijn Tesla opeens weg. Ik dikke stress.

Maandag via Tesla Leveringen gebeld met Tesla en dat verhaal verteld. Die vertelde mij dat de LM je een account geeft maar ook eigen accounts heeft waar ze de bestellingen op hebben staan omdat ze de aanbetalingen etc op moeten regelen. De reden dat 'mijn' RN weg was, was omdat de LM een lijst met leveringen van Tesla had gekregen en mij dus kon koppelen. Daarom halen ze die dubbele RN eruit uit mijn account. De Tesla meneer zei dat ik 13 of 16 december een SMS kon verwachten en dat ik 19 december de auto kon ophalen.

Vandaag werd ik door de LM gebeld en die zei dat idd mijn auto eraan kwam maar dat zowel zij als o.a. LP veel klanten aan het bellen waren die ze moesten teleurstellen omdat die geen SR meer kregen dit jaar. Denk toch dat Tesla strategisch heeft gekeken naar omzetwaarde en hoeveel LR en P's ze er doorheen konden drukken in 2019. Die mensen met een SR zullen relatief sneller toch nog de auto nemen omdat het dan nog steeds betere bijtelling is naar verhouding.

Dat is mijn laatste lezing, zal volgende week laten weten of het een broodje aap was of dat het allemaal klopt. Succes allemaal in ieder geval.
Ook 'wij' hebben besteld via MisterGreen en een aantal collega's heeft gisteren dit telefoontje gehad. Zij hebben alternatieven aangeboden gekregen, volgens de prijslijst per heden; ca. € 2.100 duurder dan in oktober. Ik ben zelf door het oog van de naald gekropen en krijg mijn auto wel geleverd.

Als je de verhalen moet geloven ligt dit 'fiasco' aan de productiewijze van Tesla: ze bouwen batch-gewijs auto's en kijken achteraf welke bestellingen er binnenkomen. Dan koppelen ze een voorraad auto aan een bestelling en wordt ie geleverd. Er zijn nu meer bestellingen dan geproduceerde auto's, dus kunnen ze die leverbelofte niet waarmaken. Althans, dat proberen ze nu met voorradige modellen.

SR+, Red, zwart, 19" | Besteld 4/10 | RN 7/10 | 23/11 mail leverdatum tussen 8 - 15 december | VIN 25/11 in broncode | Verwachte leverdatum 19/12 | Kenteken G-0XX-TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
Tjenok schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:57:
@arko89 @Tammestein ik zie op de site van Zeebrugge dat de Autopride daar 16/12 om 02:00 wordt verwacht en om 22:00 weer vertrekt. Ik verwacht dat dat de boot is waarop onze auto staat aangezien er door Tesla een aankomst in Amsterdam wordt gecommuniceerd van 17/12.
Thanks!

Grappig is dat ik vandaag dus een Tesla-meneer aan de lijn had en vertelde dat de oplevering morgen gepland staat, maar in dezelfde zin zich realiseerde dat dat niet meer haalbaar is, omdat de auto nog in Zeebrugge staat :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pj_vr
Sms hier, LM komt 18e brengen :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je config? En welke dag heb je je VIN Gehad weet je dat?
pj_vr schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:14:
Sms hier, LM komt 18e brengen :):):)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:15:
Wat is je config? En welke dag heb je je VIN Gehad weet je dat?

[...]
Ga jij het excel bestand ooit gebruiken, meneer? :P

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens155
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-08 06:55
en hier ook weer een gedupeerde. LM Leaseplan belde dat de SR+ niet meer geleverd wordt.
enige wat hij kon aanbieden was een LR. Tesla had gevraagd of ik dan wel voor morgen middag wilde laten weten wat de keuze wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien toch maar eens mee beginnen he haha ;)
macedon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:16:
[...]

Ga jij het excel bestand ooit gebruiken, meneer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
laurens155 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:16:
en hier ook weer een gedupeerde. LM Leaseplan belde dat de SR+ niet meer geleverd wordt.
enige wat hij kon aanbieden was een LR. Tesla had gevraagd of ik dan wel voor morgen middag wilde laten weten wat de keuze wordt.
Kijk, dit is wat ik al voorstelde. Rot voor de SR+ mensen, maar op deze manier geven ze nog wel een optie, ook al komt die duurder uit. Weigeren kan altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
Even terugkomend op de discussie dat Tesla dan SR+ benadeelden een alternatief zou moeten aanbieden, dat doen ze dus wel.

Toen de LM mij belde met slechte nieuws, kreeg ik wel een witte P aangeboden die al voor mij gereserveerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 19:36

PEPPI

Informatiemanager

laurens155 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:16:
Even snel uitrekenen of/hoeveel een LR met 4% (misschien met eigen bijdrage) goedkoper is dan een SR+ met 8% bijtelling.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
PEPPI schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:22:
[...]

Even snel uitrekenen of/hoeveel een LR met 4% (misschien met eigen bijdrage) goedkoper is dan een SR+ met 8% bijtelling.
Als je dat doet, vergeet niet het verschil met 45k/50k volgend jaar :) Is toch snel zo'n 700 euro netto per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
Tammestein schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:22:
Even terugkomend op de discussie dat Tesla dan SR+ benadeelden een alternatief zou moeten aanbieden, dat doen ze dus wel.

Toen de LM mij belde met slechte nieuws, kreeg ik wel een witte P aangeboden die al voor mij gereserveerd stond.
Ik vind een P aanbieden ipv een SR+ wel een hele grote stap, zeker als er nog LR's op snel beschikbaar stonden vanmorgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIVICtypeR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-10 16:53
Hier ook zojuist gebeld door LM (Hitachi) dat hij dit jaar niet meer komt, men heeft geen alternatief aangeboden btw...
Ik heb nu een mail gestuurd dat het me nu niet zoveel meer uitmaakt wanneer hij dan wel komt en dat ik de 19” wielen dan ter compensatie graag tegemoet zie.

Ik ga nu zelf fanatiek F5’en in de snel beschikbaar, een LR is dan altijd nog bijtelling technisch aantrekkelijker...

M3 SR+ | Deep Blue | Black | 19” | Trekhaak | 11-10 Besteld | 17-10 RN109666XXX | VIN 18-12 | G-2XX-TR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Laatst online: 10:34
Ik begrijp hier helemaal niks meer van, toch maar even gebeld met Tesla.
Maar meneer u heeft al een afleverafspraak 13 december 11:00, geen SMS of mail ontvangen.
Dat zou niet kunnen volgens Tesla, nou dus echt wel!
Pagina: 1 ... 265 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.