SR+ Midnight Grey, Black, Aero, Th, RN:26-09 VIN:19-10 SMS:30-10 LEV:08-11>20-11>22-11>28-11
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Of ons aan de Amerikanen uitleverenMeneer Konijn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:12:
Er komt een dag dat die auto-pilots zichzelf kunnen uitleveren.

https://www.sfgate.com/bu...-November-22-14852464.php
Is ook 1 van de kleinere boten.
[ Voor 14% gewijzigd door Boterham71 op 21-11-2019 21:46 ]
Gisteren opgehaald, 13:00u. Vertraging bij NS, maar wel direct een Model X naar Koopman. Binnen 5 minuten mijn papieren gekregen en naar vak gedirigeerd.
Helaas wel wat schade: chroomstrip boven achtherdeur is gedeukt, maar na wat vijven en zessen moet de mobiele service daarvoor langskomen. Prima.
Omgeveer 30% opgeladen dus niet vreselijk, gelukkig wat superchargerplekken vrij en met >400 km/u kunnen opladen. Kwam een gast aanrijden die nog een handvol kilometers overhad, zat 30km in de tank toen hij hem kreeg
Heerlijk door de spits terug laten rijden door de AP, wat een heerlijk systeem als het heel druk is óf als de wegen vrij leeg zijn. Als het matig druk is vind ik het niet echt fijn werken, rijstrook wisselen is toch een gedoe en volgafstand haalt de snelheid er flink uit af en toe zonder dat je doorhebt dat je eigenlijk naar links wilt. Went nog wel? Inmiddels een paar honderd km er op zitten, helemaal happy.
Voor de afwachters hang in there, het is het helemaal waard!
Zoef
Wait what... AP deed het meteen bij jou? Dan hebben ze dat wel flink verbeterd. Ik moest er een paar honder km mee rijden voor het werkte.Zpottr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:50:
Zo, even afwezig geweest
Gisteren opgehaald, 13:00u. Vertraging bij NS, maar wel direct een Model X naar Koopman. Binnen 5 minuten mijn papieren gekregen en naar vak gedirigeerd.
Helaas wel wat schade: chroomstrip boven achtherdeur is gedeukt, maar na wat vijven en zessen moet de mobiele service daarvoor langskomen. Prima.
Omgeveer 30% opgeladen dus niet vreselijk, gelukkig wat superchargerplekken vrij en met >400 km/u kunnen opladen. Kwam een gast aanrijden die nog een handvol kilometers overhad, zat 30km in de tank toen hij hem kreeg
Heerlijk door de spits terug laten rijden door de AP, wat een heerlijk systeem als het heel druk is óf als de wegen vrij leeg zijn. Als het matig druk is vind ik het niet echt fijn werken, rijstrook wisselen is toch een gedoe en volgafstand haalt de snelheid er flink uit af en toe zonder dat je doorhebt dat je eigenlijk naar links wilt. Went nog wel? Inmiddels een paar honderd km er op zitten, helemaal happy.
10-15 km, toen deed die het.Vinslo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:53:
[...]
Wait what... AP deed het meteen bij jou? Dan hebben ze dat wel flink verbeterd. Ik moest er een paar honder km mee rijden voor het werkte.
Zoef
Wat ik lees is het beter om je batterij niet helemaal leeg te rijden en dan wordt de auto uitgeleverd met 30km. Sowieso is dit link want die kilometrage schijnt niet betrouwbaar te zijn (zie ook filmpje Bjorn). Maar blijkbaar staan ze dan ook soms leeg of bijna leeg op de boot. Dat een boot als de JA dan weken langer onderweg is helpt ook niet.Zpottr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:50:
Zo, even afwezig geweest
Ja, dat is de enige onrust die ik heb: de mijne is 'stokoud' (VIN serienummer 4455##) en wat er in de tussentijd met de accu is gebeurd weet zelfs Elon niet ben ik bang.Storm-trooper schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:01:
[...]
Wat ik lees is het beter om je batterij niet helemaal leeg te rijden en dan wordt de auto uitgeleverd met 30km. Sowieso is dit link want die kilometrage schijnt niet betrouwbaar te zijn (zie ook filmpje Bjorn). Maar blijkbaar staan ze dan ook soms leeg of bijna leeg op de boot. Dat een boot als de JA dan weken langer onderweg is helpt ook niet.
Zoef
LR AWD, wit, zwart , aero, trekhaak, 04/10 besteld, RN 15/10, VIN 27/11
Niemand weet hoe die restrictiedatum echt werkt. Ik vrees dat restrictiedatum=besteldatum als het over VIN assignatie gaat. Al verweidert op een moment de restrictiedatum of niet.jay56 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:29:
[...]
Vraag me af of dat helemaal op gaat. Ik heb al een RN sinds mei 2019 ivm bestelling LR RWD welke in september is omgezet naar een LR AWD met restrictie 21-12 welke op 22-10 eraf gehaald is. RN is altijd hetzelfde gebleven. Zou in dat geval betekenen dat ik ver vooraan in de rij zou staan, maar heb nog niks gehoord...

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Het wachtwoord staat in de eerste postG.H.H. schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:49:
Hoe kan ik de excell sheet invullen. Heb een wachtwoord nodig.
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Lees even de eerste post op pagina 1 van dit topic, daar staat alle info.G.H.H. schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:49:
Hoe kan ik de excell sheet invullen. Heb een wachtwoord nodig.
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Valt me wel op in de excel lijst dat degenen die maanden terug besteld hebben na het vervallen van de restrictiedatum (over het algemeen) vrij snel gekoppeld worden aan een auto.macedon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:51:
[...]
Niemand weet hoe die restrictiedatum echt werkt. Ik vrees dat restrictiedatum=besteldatum als het over VIN assignatie gaat. Al verweidert op een moment de restrictiedatum of niet.
Lijkt mij ook fair aangezien ze al veel eerder besteld hebben....
Mijn restrictie was al 19 dagen vervallen maar ik kreeg niets bij de laatste VIN regen. RN-datum 2-10, je zou denken dat het niet zo oud is, maar als je ziet mensen van eind oktober en zelfs november een VIN krijgen zou je denken dat het al tijd is....Majo03 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:56:
[...]
Valt me wel op in de excel lijst dat degenen die maanden terug besteld hebben na het vervallen van de restrictiedatum (over het algemeen) vrij snel gekoppeld worden aan een auto.
Hopelijk binnenkort een ander emoticon...
Van Facebook:Majo03 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:56:
[...]
Valt me wel op in de excel lijst dat degenen die maanden terug besteld hebben na het vervallen van de restrictiedatum (over het algemeen) vrij snel gekoppeld worden aan een auto.

[ Voor 10% gewijzigd door macedon op 21-11-2019 23:15 ]
Sorry, dan was mijn analyse niet volledig genoeg, ik duim met je mee dat je hem snel krijgt.macedon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:02:
[...]
Mijn restrictie was al 19 dagen vervallen maar ik kreeg niets bij de laatste VIN regen. RN-datum 2-10, je zou denken dat het niet zo oud is, maar als je ziet mensen van eind oktober en zelfs november een VIN krijgen zou je denken dat het al tijd is....
Heb nu een paar rode zien rijden, goeie keus heb je gemaakt!!
Ik zag een tijd geleden een post langskomen van iemand die v10 in zijn tesla had.
Ik ben benieuwd. Ik kijk ernaar uit om te netflixen in mijn sr+
Ik denk dat we de VIN-Vrijdag theorie even moeten laten voor wat het is.. (Ik hoop het natuurlijk niet) Maar ik denk dat er pas weer een bommetje aankomt wanneer er weer een Boot wordt uitgeladen volgende week...
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Is dat iedere vrijdag VINdag??
LR AWD, wit, zwart , aero, trekhaak, 04/10 besteld, RN 15/10, VIN 27/11
Nee hoor is geen wetenschap, is paar keer toevallig op vrijdag gebeurd.
Wishful thinking, maar weer iets om naar uit te kijken....🥴
De mijne heb ik gister opgehaald, is een 2020 model en had V9 geïnstalleerd. Het lijkt er op dat V10 wel al gedownload was aangezien ik hem alleen maar hoefde te installeren, duurde een half uurtje en gebeurde automatisch toen ik bij mijn werkgever de laadfob ging ophalen.zoootje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:16:
Welke software versie hebben de gelukkigen die hun tesla al in bezit hebben gekregen. v9 of v10?
Ik zag een tijd geleden een post langskomen van iemand die v10 in zijn tesla had.
Hoe heb jij zo snel je Tesla ontvangen?Mesque schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 00:08:
[...]
De mijne heb ik gister opgehaald, is een 2020 model en had V9 geïnstalleerd. Het lijkt er op dat V10 wel al gedownload was aangezien ik hem alleen maar hoefde te installeren, duurde een half uurtje en gebeurde automatisch toen ik bij mijn werkgever de laadfob ging ophalen.
Je hebt hem pas op 04-11 besteld.
[ Voor 3% gewijzigd door Autopilot op 22-11-2019 00:46 ]
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Verwijderd
2019.27.103... staat nog geen update klaar.zoootje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:16:
Welke software versie hebben de gelukkigen die hun tesla al in bezit hebben gekregen. v9 of v10?
[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 22-11-2019 04:09 ]
Zoef
Boeeeeee! Laat mij nou hopen, ik heb al zo weinig houvast in mijn vinloze leven, en nu ga jij mijn laatste sprankje hoop ook nog ondermijnen....Zebesco030 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:34:
[...]
Ik denk dat we de VIN-Vrijdag theorie even moeten laten voor wat het is.. (Ik hoop het natuurlijk niet) Maar ik denk dat er pas weer een bommetje aankomt wanneer er weer een Boot wordt uitgeladen volgende week...

In de laatste richtlijn juist expliciet verboden. Hoop dat het daarmee ook gewoon APK afkeur wordt.Darth Eddy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:17:
[...]
Als ik het mij niet vergis staat in die verkeersregel/wet dat het geluid uitschakelbaar moet zijn in het geval je bijvoorbeeld 's nacht door een woonwijk rijdt.
Overigens in de twee dagen dat ik m rijd al een paar keer voetgangers voor mijn neus gehad, lopend in zelfde richting, die echt niets in de gaten hadden.
Zoef
De auto was al besteld door leaseplan als “actie/voorraad auto”
Leaseplan zegt dat ze mijn e-mail hebben doorgegeven aan tesla. En tesla zegt dat er een e-mail adres aan het RN nummer is gekoppeld. Maar ze mogen mij niet vertellen welk e-mailadres...
Ondertussen heb ik dus nog geen zicht op of er al een VIN is aangemaakt etc...
M3 LR AWD / PearlWhite / Black / 19" / Trekhaak | Besteld 08/11 (LEASEPLAN Actie) | RN109652XXX | VIN 27/11 | Kenteken: G-XXX-ZJ | SMS 20-12 | 29-12 13:00 Ophalen Koopman Amsterdam !!!
Mmh nu helaas weer weg... Waarschijnlijk werd de site net onderhouden...

[ Voor 60% gewijzigd door HK20 op 22-11-2019 07:59 ]
de site heeft het bij mij heeeel zwaarHK20 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:27:
Op de bestelpagina voor alle configs Model 3 of S staat opeens weer verwachte levering november...
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Genieten & genieten
Ik had aanvankelijk een M3 besteld 20 oktober, maar kreeg het bericht dat dat ondanks eerdere berichten niet meer ging werken voor 2019. Toen toch maar voor de LR gegaan, maar die 1500€ extra per jaar vond ik toch zonde dus in de tussentijd de ‘Snel beschikbaar’ pagina in de gaten gehouden. Daar zag ik deze op 4 november staan en die meteen besteld, andere order geannuleerd en de bestelling over gedragen aan de LM. De overdracht ging niet heel soepel (veel bellen etc) maar snel was het zeker want mocht hem dus al 16 dagen na bestelling ophalen.said006 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 00:45:
[...]
Hoe heb jij zo snel je Tesla ontvangen?
Je hebt hem pas op 04-11 besteld.
Mesque schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:34:
[...]
Ik had aanvankelijk een M3 besteld 20 oktober, maar kreeg het bericht dat dat ondanks eerdere berichten niet meer ging werken voor 2019. Toen toch maar voor de LR gegaan, maar die 1500€ extra per jaar vond ik toch zonde dus in de tussentijd de ‘Snel beschikbaar’ pagina in de gaten gehouden. Daar zag ik deze op 4 november staan en die meteen besteld, andere order geannuleerd en de bestelling over gedragen aan de LM. De overdracht ging niet heel soepel (veel bellen etc) maar snel was het zeker want mocht hem dus al 16 dagen na bestelling ophalen.
[ Voor 0% gewijzigd door justin schlee op 22-11-2019 07:53 . Reden: Tikfout ]
Verwijderd
0499 462 993 en daarna optie 1 en nog een keer 1.justin schlee schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:52:
Hoe krijg je dan contact met tesla? Ik kom niet door het menu heen.
[...]
Dat heb je goed gedaan en het is je gegund!! Alleen blijft het raar dat andere mensen de M3 nog niet hebben die eerder besteld hebben. Dit is trouwens ook wel interessante informatie voor @DLodder , die wilde namelijk ook zijn voorraad auto laten overnemen door de LMMesque schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:34:
[...]
Ik had aanvankelijk een M3 besteld 20 oktober, maar kreeg het bericht dat dat ondanks eerdere berichten niet meer ging werken voor 2019. Toen toch maar voor de LR gegaan, maar die 1500€ extra per jaar vond ik toch zonde dus in de tussentijd de ‘Snel beschikbaar’ pagina in de gaten gehouden. Daar zag ik deze op 4 november staan en die meteen besteld, andere order geannuleerd en de bestelling over gedragen aan de LM. De overdracht ging niet heel soepel (veel bellen etc) maar snel was het zeker want mocht hem dus al 16 dagen na bestelling ophalen.
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Hier ook een actieauto van LP. Je moet gewoon afwachten in dit geval, meer kan je niet doen.kristess schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:02:
Zijn er meer mensen die geen RN nummer gekoppeld krijgen aan een tesla account?
Leaseplan zegt dat ze mijn e-mail hebben doorgegeven aan tesla. En tesla zegt dat er een e-mail adres aan het RN nummer is gekoppeld. Maar ze mogen mij niet vertellen welk e-mailadres...
Idem, maar dan bijeen andere LM. (mobility services nederland)kristess schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:02:
Zijn er meer mensen die geen RN nummer gekoppeld krijgen aan een tesla account?
Ik heb tesla maar een e-mail gestuurd en wacht het af.
Ik heb in ieder geval weer hoop.
Ik merkte dat het in het tweede deel van de middag vaak makkelijker is ze te bereiken. Je moet verder hopen op de vriendelijke Engelssprekende dame, die weet waar ze het over heeft en regelt shit voor je.justin schlee schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:52:
Hoe krijg je dan contact met tesla? Ik kom niet door het menu heen.
[...]
Thanks! En inderdaad lullig dat het mogelijk isFrome schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:00:
[...]
Dat heb je goed gedaan en het is je gegund!! Alleen blijft het raar dat andere mensen de M3 nog niet hebben die eerder besteld hebben. Dit is trouwens ook wel interessante informatie voor @DLodder , die wilde namelijk ook zijn voorraad auto laten overnemen door de LM
Cool! Maar staat je vin ook in je account in de source code ?tom030 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:06:
Ik VINd dat ik het hier wel even mag melden... Gisteren even Tesla gebeld om het eea te checken, m'n LM heeft namelijk m'n RN overgenomen en dat werd een gevalletje Murphey's Law. Een geval was dat mij werd verteld dat Tesla mij een sms stuurt over de verwachtte leverdatum, maar kreeg gisteren horen dat zij alleen de gegevens van de LM erin hebben staan en niet mijn 06 en andere contactgegevens. Ik zal daarom niet op de hoogte gesteld worden maar de LM. Enfin, toch even gevraagd naar de status... en ik heb een VIN. Locatie onbekend, maar wel al op transport.
Aangezien ik in mijn account geen telefoonnummer zie of kan toevoegen, heb ik dit laten doen via de chat.
Echter geeft deze persoon het volgende aan:
"The delivery database is not the same as the information from your account.
I can however make the changes to your account but i do not guarantee that this information will be used for delivery purposes."
Telefoonnummer staat er nu dus bij, maar geen idee of ze dit dus gebruiken voor de sms.
Gewoon even bellen met Tesla. Daar laten controleren of je nummer goed staat.qmaster schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:56:
[...]
Aangezien ik in mijn account geen telefoonnummer zie of kan toevoegen, heb ik dit laten doen via de chat.
Echter geeft deze persoon het volgende aan:
"The delivery database is not the same as the information from your account.
I can however make the changes to your account but i do not guarantee that this information will be used for delivery purposes."
Telefoonnummer staat er nu dus bij, maar geen idee of ze dit dus gebruiken voor de sms.
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Wanneer had je besteld?tom030 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:06:
Ik VINd dat ik het hier wel even mag melden... Gisteren even Tesla gebeld om het eea te checken, m'n LM heeft namelijk m'n RN overgenomen en dat werd een gevalletje Murphey's Law. Een geval was dat mij werd verteld dat Tesla mij een sms stuurt over de verwachtte leverdatum, maar kreeg gisteren horen dat zij alleen de gegevens van de LM erin hebben staan en niet mijn 06 en andere contactgegevens. Ik zal daarom niet op de hoogte gesteld worden maar de LM. Enfin, toch even gevraagd naar de status... en ik heb een VIN. Locatie onbekend, maar wel al op transport.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja, je vergeet wel een belangrijk woord 'verwachte". Er staat namelijk nog ergens "4% bijtelling 2019 nog steeds beschikbaar" en die verwijst alleen naar 'snel beschikbaar'. Bij Tesla NL zouden ze dit liever van de site hebben (aldus Tesla medewerker)Teslalrp schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:27:
Aangezien de P nog steeds op site van Tesla levering december aangeeft, kan het wel eens zijn dat er behoorlijk wat beschikbaar zijn in de komende verschepingen.
Nadat ik m'n RN aan de LM had overgedragen, is de bestelling uit m'n account gehaald. Dus helaas geen speurtocht in m'n source code...knights16 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:31:
[...]
Cool! Maar staat je vin ook in je account in de source code ?
[ Voor 6% gewijzigd door tom030 op 22-11-2019 09:20 ]
Dat wou ik ook doen in september en het antwoord van Alphabet of ik dat kan was "Dat is niet de bedoeling". Inmiddels heb ik een paar mensen gezien dit dat gewoon hebben gedaan. en hadden hun auto's binnen een paar weken. Ik heb nu spijt en ik ben heel boos op Alphabet. Ik had al een maand in mijn auto kunnen rijden, terwijl ik nu niet eens een VIN hebMesque schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:34:
[...]
Dat was gezien je restrictie, toch niet gelukt. Daarnaast heb je rood, de minst geproduceerde auto.macedon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:20:
[...]
Dat wou ik ook doen in september en het antwoord van Alphabet of ik dat kan was "Dat is niet de bedoeling". Inmiddels heb ik een paar mensen gezien dit dat gewoon hebben gedaan. en hadden hun auto's binnen een paar weken. Ik heb nu spijt en ik ben heel boos op Alphabet. Ik had al een maand in mijn auto kunnen rijden, terwijl ik nu niet eens een VIN heb![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Overigens deel ik net als velen de frustratie. Ik zie ook dat mijn config snel besteld al een paar keer opgehaald binnen een maand.
De restrictie was niet nodig. Ik heb al een leaseauto en die was ik van plan vervroegd in te leveren op 1 december. Als ik dat vóór 1 december deed, zou ik 350 euro extra boete betalen. Nou boeiend als ik mijn auto al in oktober heb, toch? Daar was ik wel 350 euro extra voor te betalen.Tomas_ schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:24:
[...]
Dat was gezien je restrictie, toch niet gelukt. Daarnaast heb je rood, de minst geproduceerde auto.
Overigens deel ik net als velen de frustratie. Ik zie ook dat mijn config snel besteld al een paar keer opgehaald binnen een maand.
Die genoemde leveringsaantallen van 1000 st p/dag gaat één grote organisatorische bende opleveren. Zal me ook niet verwonderen als een deel van ons gewoon weer naar Tilburg moet ipv A'dam. En dan maar hopen dat ze zorgen dat de kenteken-bewijzen weer niet kwijtraken
Het is idd gewoon geduld hebben. De 1e ophaaldatum die je te horen krijgt moet je ook maar niet vanuit gaan dat die ook daadwerkelijk klopt gezien alle doorschuivingen die hier al voorbij zijn gekomen.
SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)
Iemand al een auto gekregen of afspraak gemaakt via Leaseplan? Of zijn die nog niet begonnen met hun nieuwe procedure van leveringen?
LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak
M3 SR+- Black - Black / Naam: Battery Voltas
Snap dat je niks kunt vinden, dit topic gaat over leveringen van de M3, niet over accessoires.Foody schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:41:
IK heb net het topic doorzocht op USB kabels voor model 3 iemand ervaring met andere merken zoals bijvoorbeeld MCDODO Onbreekbare Lightning-kabel bij Bol voor €7,95?
Probeer anders even het “grote tesla topic” ergens hier op Tweakers.
Check even dit forum: Het grote Tesla topic - deel 2Foody schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:41:
IK heb net het topic doorzocht op USB kabels voor model 3 iemand ervaring met andere merken zoals bijvoorbeeld MCDODO Onbreekbare Lightning-kabel bij Bol voor €7,95?
M3 SR+- Black - Black / Naam: Battery Voltas
Blijkt dat iedereen die z'n Tesla in q4 geleverd krijgt natuurlijk winterbanden moet hebben, dus Euromaster zit dit jaar eigenlijk al helemaal vol
Dus een waarschuwing voor mensen die met hun nieuwe Tesla nog richting het oosten wilden rijden: regel je winterbanden op tijd!
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik wist bij mijn eerste bestelling ook niet van die mogelijkheid, als ik die mogelijkheid toen had gehad was ik ook op tijd geweest met de initiële bestelling (al was hij dan waarschijnlijk wel eind december pas gekomen). Een medewerker van Alphabet (eentje die wel heel goed meedacht en echt probeerde te helpen) opperde dit in een later telefoongesprek als optie. Toen dacht ik natuurlijk 'beter had iemand mij dit eerder verteld..', maar gelukkig kwam er nog wat voorbij.macedon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:20:
[...]
Dat wou ik ook doen in september en het antwoord van Alphabet of ik dat kan was "Dat is niet de bedoeling". Inmiddels heb ik een paar mensen gezien dit dat gewoon hebben gedaan. en hadden hun auto's binnen een paar weken. Ik heb nu spijt en ik ben heel boos op Alphabet. Ik had al een maand in mijn auto kunnen rijden, terwijl ik nu niet eens een VIN heb![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snap opzich wel dat ze dit liever niet willen omdat het ingewikkelder is voor Alphabet, maar op deze manier kon ik wel gewoon zelf met Tesla schakelen en kon Alphabet niet meer (ondanks dat ze zelf best wel traag zijn af en toe) met het beschuldigende vingertje naar Tesla wijzen..
Bekend probleem, ik heb al contact opgenomen met de leasemaatschappij hierover. Jij hebt al een leveringsafpraak voor je M3?amahusu schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:47:
Ik heb vanochted contact gehad met Tesla via de chat, werkte verbazingwekkend goed en snel! Ik heb namelijk een kentekennummer nodig voor het inplannen van de winterbandenwissel bij Euromaster (preferred partner van de leasemaatschappij en Tesla voor bandenzaken).
Blijkt dat iedereen die z'n Tesla in q4 geleverd krijgt natuurlijk winterbanden moet hebben, dus Euromaster zit dit jaar eigenlijk al helemaal volEn dat is behoorlijk kleute voor ons omdat wij in de kerstvakantie naar Duitsland gaan en winterbanden daar verplicht zijn.
Dus een waarschuwing voor mensen die met hun nieuwe Tesla nog richting het oosten wilden rijden: regel je winterbanden op tijd!
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
ALD bood deze service ook aan, maar is hier inmiddels mee gestopt.Streamz schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:39:
Ik zag iemand een opmerking maken over het feit dat iemand van een leasemaatschappij auto's kwam ophalen.
Verwijderd
Zouden deze dan uit Zeebrugge komen die ze over de weg gaan vervoeren? Zat geen enkele P tussen overigens en viel me op dat er wel veel rode op stonden.
zou goed kunnen, dat is de snelste route (scheelt 4 km tov via de A16/A4). Hoeveel trailers waren het ongeveer?Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:01:
Gisterenavond rond 20.00 zag ik op de A27 een konvooi trailers met M3’s rijden richting Adam (ter hoogte van Gorinchem). Schiet niet echt op zo eigenlijk, er gaan 6 auto’s per trailer op.
Zouden deze dan uit Zeebrugge komen die ze over de weg gaan vervoeren? Zat geen enkele P tussen overigens en viel me op dat er wel veel rode op stonden.
SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)
ALD biedt toch de service aan dat er iemand meerijd naar Amsterdam (of waar dan ook) in je oude lease auto en dat hij/zij deze dan direct meeneemt?dplr56 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:57:
[...]
ALD bood deze service ook aan, maar is hier inmiddels mee gestopt.
Hmm ja alleen ik wacht nu al 42 dagen een een Long Range order en 8 dagen op een voorraad PerformanceFrome schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:00:
[...]
Dat heb je goed gedaan en het is je gegund!! Alleen blijft het raar dat andere mensen de M3 nog niet hebben die eerder besteld hebben. Dit is trouwens ook wel interessante informatie voor @DLodder , die wilde namelijk ook zijn voorraad auto laten overnemen door de LM
De LM heeft ook aangegeven dat als ik die P wil dat ik dan heel het orderproces opnieuw moet doorlopen. Dus ze moeten me een nieuwe offerte sturen, die moet onze directie goedkeuren, dan een kredietcheck, dan de order naar Tesla, dan moet Tesla de reservering overnemen......
Ik vraag mij dan ook af of het niet verstandiger is om op de blauwe LR 19" te wachten in plaats van riskeren dat er iets mis gaat met al dat administratieve gedoe.
Voordelen Witte P met zwarte velgen:
- Snellere auto, toch 5 jaar lang het wow effect
- Exclusiever vanwege velgen, spoiler, remklauwen
- Misschien een kortere levertijd
- Duurder. Ik denk 50 euro per maand?
- Misschien minder comfort vanwege 20"
- Minder range, zeker als je snel optrekt
Klopt ja, bij mij wel de bedoeling inderdaad. Ik vind het een fijne oplossing waarbij je toch zelf kunt halen en geen gedoe hebt qua vervoer en parkeren/inleveren van je huidige leaseauto..Snarf70 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:03:
[...]
ALD biedt toch de service aan dat er iemand meerijd naar Amsterdam (of waar dan ook) in je oude lease auto en dat hij/zij deze dan direct meeneemt?
Hier nog geen VIN overigens. SR+ Solid Black/Black/19"/Geen trekhaak, 4/10 besteld.
Verwijderd
Ik zag er 4 rijden, maar vermoedelijk zag ik er daarvoor ook nog enkele rijden, maar kon dat niet goed zien. Sowieso 4 dus.Swede schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:03:
[...]
zou goed kunnen, dat is de snelste route (scheelt 4 km tov via de A16/A4). Hoeveel trailers waren het ongeveer?
EDIT 10.22 uur, Hmmm, nu ligt ie weer voor anker volgens MarineTraffic
[ Voor 27% gewijzigd door Majo03 op 22-11-2019 10:23 ]
Ik neem de P graag van je over 😉DLodder schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:05:
[...]
Hmm ja alleen ik wacht nu al 42 dagen een een Long Range order en 8 dagen op een voorraad Performance![]()
De LM heeft ook aangegeven dat als ik die P wil dat ik dan heel het orderproces opnieuw moet doorlopen. Dus ze moeten me een nieuwe offerte sturen, die moet onze directie goedkeuren, dan een kredietcheck, dan de order naar Tesla, dan moet Tesla de reservering overnemen......
Ik vraag mij dan ook af of het niet verstandiger is om op de blauwe LR 19" te wachten in plaats van riskeren dat er iets mis gaat met al dat administratieve gedoe.
Voordelen Witte P met zwarte velgen:Nadelen:
Oja de voorraad P heeft natuurlijk al een VIN maar de blauwe LR niet, maar volgens mij zegt dat niet zo veel meer over de levertijd.
M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
Excuus was ook bedoeld voor andere forumDutchman2k19 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:43:
[...]
Check even dit forum: Het grote Tesla topic - deel 2
LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak
Je zou toch wel bijna gaan verwachten dat 1 van die 2 schepen door moet gaan naar Amsterdam..
Anders zijn het wel heul veel trailers rijden in korte tijd
Telsa SR+/Pearl White/Black/Aero | iPhone 7 | #TeamRed
Wellicht even bellen met Tesla over de voorraad P? Ik werd 1 dag na bestelling gebeld met de boodschap dat de auto al in Amsterdam was en kreeg op die dag ook gelijk een sms voor de afspraak, ik neem aan dat Tesla jou voor jouw snel beschikbaar ook wel zou moeten kunnen vertellen waar hij is.DLodder schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:05:
[...]
Hmm ja alleen ik wacht nu al 42 dagen een een Long Range order en 8 dagen op een voorraad Performance![]()
Oja de voorraad P heeft natuurlijk al een VIN maar de blauwe LR niet, maar volgens mij zegt dat niet zo veel meer over de levertijd.
Ik heb van anderen wel gelezen op dit forum dat het heel veel bellen en afstemmen is met je LM voor het overnemen van een bestaande order en dat dan ook nog e.e.a. fout kan gaan. Dan moet je daarna nog hopen dat ze op tijd zijn met alles (qua betaling) voordat Tesla de auto kan leveren. Daarnaast moet je ook nog eens rekening houden dat als je ook winterbanden in je contract hebt dat je dan ook nog eens meer gaat betalen door de grote bandenmaat.DLodder schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:05:
[...]
Mijn uitvoering staat er ook tussen, dus zal wel 1e helft december worden.
[ Voor 37% gewijzigd door djmuggs op 22-11-2019 10:32 ]
ICE ICE Baby
Inderdaad, Leaseplan haalt de auto op en brengt deze naar de nieuwe eigenaar. Dit bericht onder kreeg ik ook.Streamz schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:39:
Ik zag iemand een opmerking maken over het feit dat iemand van een leasemaatschappij auto's kwam ophalen.
Iemand al een auto gekregen of afspraak gemaakt via Leaseplan? Of zijn die nog niet begonnen met hun nieuwe procedure van leveringen?
De auto wordt bij u afgeleverd
LeasePlan heeft iets extra’s voor u. LeasePlan bezorgt uw Tesla op een locatie van úw keuze. Hierdoor hoeft u niet naar Amsterdam te reizen en bespaart u tijd.
Tesla laat u weten wanneer de auto afgeleverd kan worden. Daarna plannen we met u een afspraak in voor een bezorglocatie. Bekijk de website voor alle details.
Lees meer over de aflevering
Ook zelfs SR+ jes, volgens mij staan zo goed als iedereen z'n configuratie er ook wel bij grrmbl..djmuggs schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:28:
Er staan een 20 tal M3 in de snel beschikbaar, allemaal LR of P.
[ Voor 0% gewijzigd door photovoltaic op 22-11-2019 10:58 . Reden: eidt ]
Zal je zien dan plan je een afspraak met Tesla, heeft LP niemand beschikbaar op dat momentjblok schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:32:
[...]
Inderdaad, Leaseplan haalt de auto op en brengt deze naar de nieuwe eigenaar. Dit bericht onder kreeg ik ook.
LeasePlan heeft iets extra’s voor u. LeasePlan bezorgt uw Tesla op een locatie van úw keuze. Hierdoor hoeft u niet naar Amsterdam te reizen en bespaart u tijd.
Tesla laat u weten wanneer de auto afgeleverd kan worden. Daarna plannen we met u een afspraak in voor een bezorglocatie. Bekijk de website voor alle details.

ICE ICE Baby
Geen SR+ Multi-coat Reds.. met 19" en zwarte bekleding.photovoltaic schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:33:
[...]
Ook zelfs SR+ jes, volgens mij staan zo goed als iederen configuratie er ook wel bij grrmbl..en wij nog maar wachten op een VIN.
Je kunt nu een witte P bestellen als voorraad order! Snel snel.
Excel bijgewerkt.
Veel met witte bekleding. Dat kan nooit 5 jaar mooi blijven denk ik. Maar wel lekker voor iedereen die nog een order wilde plaatsen dat er nu was keuze is!djmuggs schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:28:
Er staan een 30 tal M3 in de snel beschikbaar, allemaal LR of P.
ICE ICE Baby
Eh, ja, die mail kreeg ik 2 weken geleden ook. Vandaar mijn vraag of iemand al een auto heeft gekregen via die nieuwe procedure. Of al een afspraak heeft staan.jblok schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:32:
[...]
Inderdaad, Leaseplan haalt de auto op en brengt deze naar de nieuwe eigenaar. Dit bericht onder kreeg ik ook.
Dan had je dat toch gelijk kunnen regelen, volgens mij is elke LM vrij makkelijk in het versturen van een factuur. En van plan zijn is natuurlijk iets waar een LM geen rekening mee kan houden.macedon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:28:
[...]
De restrictie was niet nodig. Ik heb al een leaseauto en die was ik van plan vervroegd in te leveren op 1 december. Als ik dat vóór 1 december deed, zou ik 350 euro extra boete betalen. Nou boeiend als ik mijn auto al in oktober heb, toch? Daar was ik wel 350 euro extra voor te betalen.
Maar het had dus ook 10 keer verkeerd kunnen gaan met de overdracht van je RN, ook al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic
Nu is het helaas allemaal achteraf geneuzel en wachten we samen op een VIN

M3P / Wit / Zwart / RN: 14-10 / VIN: 28-11 / Aflevering: 27-12
SR+/Wit/Zwart/Aero/Trekhaak.
Besteld 4/10
RN 9/10
VIN 19/11
Een paar dagen geleden gebeld om te kijken of alle gegevens goedstonden. Kreeg toen te horen dat de auto in Zeebrugge stond en naar Amsterdam vervoerd zou gaan worden. Zou binnen 2 weken sms moeten gaan krijgen, maar daar kon geen garantie op gegeven worden.
Ondertussen wacht ik braaf en helpt het lezen van de reacties in dit topic met de voorpret
Fingers crossed...egy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:46:
Ik ben ook nog in afwachting van een VIN en heb net Tesla gesproken of het verstandig is om een snelle beschikbare auto te nemen die nu op de site staan maar die auto's komen waarschijnlijk de laatste 2 weken van december aan. Ik kon beter nog wachten zonder VIN, dat is waarschijnlijk sneller. Hij verwachte dat er heel veel koppelingen op 1 of 2 december zouden gebeuren.
Kreeg ik vorige week ook te horen. Gister weer even gebeld aangezien als ik voor de 20ste nog niets gehoord had ik even terug moest bellen en nu wisten ze weer niks.[BO]Legolas schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:47:
Mijn oude account maar eens afgestoft om de excel sheet in te vullen:
SR+/Wit/Zwart/Aero/Trekhaak.
Besteld 4/10
RN 9/10
VIN 19/11
Een paar dagen geleden gebeld om te kijken of alle gegevens goedstonden. Kreeg toen te horen dat de auto in Zeebrugge stond en naar Amsterdam vervoerd zou gaan worden. Zou binnen 2 weken sms moeten gaan krijgen, maar daar kon geen garantie op gegeven worden.
Ondertussen wacht ik braaf en helpt het lezen van de reacties in dit topic met de voorpret
Heb wel al een kenteken maar denk toch dat levering voor de 7/8-11 vins eerste week van december zal zijn.
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Bij mij werd ook gemeld dat er al een kenteken bekend was, maar verder niet doorgevraagd. Die zie ik wel als ik hem ophaalNonode schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:51:
[...]
Kreeg ik vorige week ook te horen. Gister weer even gebeld aangezien als ik voor de 20ste nog niets gehoord had ik even terug moest bellen en nu wisten ze weer niks.
Heb wel al een kenteken maar denk toch dat levering voor de 7/8-11 vins eerste week van december zal zijn.
Jaja dat zeiden ze begin oktober ook tegen mij. Als ze het toen gekoppeld hadden dan had ik hem nu al gehad.... maar in plaats daarvan heb ik een VIN NULLL

Model 3
Als ik jou was zou ik gewoon een voorraad model bestellen en dan kijken welke eerder komt.ElonDusk schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:57:
[...]
Jaja dat zeiden ze begin oktober ook tegen mij. Als ze het toen gekoppeld hadden dan had ik hem nu al gehad.... maar in plaats daarvan heb ik een VIN NULLL
Dan heb je in ieder geval gelijk een VIN
Wekelijks bel ik met Tesla voor status navraag en antwoord is: Last known location Koopmans sinds 4 Nov
Mij is verteld dat de auto door grondig inspectie moet krijgen voor mijn veiligheid.
Initieel zou ik hem in de eerste week van Nov krijgen ongeveer; vervolgens 2de week, en nu is het nog steeds niet bekend en kan dit weekend SMS verwachten en zo maar door. Ik heb het gevoeld dat
Specs: SR+/MNS/Zwart/Trekhaak/Aero
Besteld op 21 Augustus
Tesla account met RN op 11 September
Vin op 21 Oktober (mogelijk op 19 okt, maar heb hem pas op 21ste gecheckt)
02 Nov Mailtje met "Prepare for delivery" gekregen (bla bla bla ...uw Tesla vanaf 11/09/2019 mogen leveren. )
11 Nov Te horen gekregen dat ik een kenteken heb toegewezen gekregen op mijn VIN G-***-PH reeks.
Nog geen delivery dates
Nog geen email
Nog geen SMS
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.