Allen, ik ga afscheid nemen - mijn M3 SR+ Blauw / Zwart / 19in / Trekhaak is geleverd
Het leveringsproces was een ware beproeving voor mijn geduld:
Ik had om 10:30 mijn afspraak staan en was om 10:00 aanwezig. De auto was nog niet klaar, maar dat kon niet lang meer duren. Uiteindelijk bleken te platen in Tilburg te liggen - deze werden gebracht naar Amsterdam. Om de "afleverbeleving" compleet te maken hoorde ik om half 3 dat mijn auto problemen gaf met laden.... Uiteindelijk opgelost (??) En auto om 3 uur gaan controleren
- kentekenplaat achter zat niet goed vast
- 2 lakschades rechtsachter (onder de blanke lak)
- twee kleine puntjes in de wielkas
Wat me opviel:
- Ik lever een auto in (inruil) daar moest ik de dame zelf op attent maken

. Je krijgt geen vrijwaring mee (alleen een formulier dat je de auto hebt ingeleverd).
Formeel ben ik dus nog steeds eigenaar (nog steeds niet overgeschreven volgens RDW). Auto wordt
niet geinspecteerd.
- De Tesla mensen in de ontvangsttent hebben geen toestemming om op het terrein van Koopman te komen (die grote tent achterin waar ze de auto's prepareren). Ze halen alleen info uit het systeem. Hierdoor duurt het dus uren voordat je iets hoort (behalve " het kan nu niet lang meer duren"
- De preperatie voor aflevering is - in alle eerlijkheid - niet meer dan een groepje van 5 mannen die met wat doekjes over je auto wrijven. Auto is echt nog vies.
- Auto's staan klaar in rijen van 4 a 5 in een treintje voordat ze door die tent kunnen om geprepareerd te worden. Ik geloof dus wel dat auto's er tussenuit halen erg lastig is.
- Het is me niet bekend hoeveel afleveringen er gisteren hebben plaatsgevonden. Ik begreep wel van de dame die ik sprak dat er 32 auto's waren waarbij de executie niet goed liep. Mijn observatie waren dat allemaal mensen die al 'sochtends (10:30 / 11:00) een afspraak hadden. Heb in elk geval uren met dezelfde man zitten praten
- Ik kreeg vlak voor aflvering te horen dat er een probleem was met laden. 15 minuten later was dat ineens gefixt (??) Maar vanochtend had ik een storing van de laadpoort
Om het af te maken:
12-9 Besteld
12-9 RN bekend
12-9 "Volgende stappen naar uw Model 3 levering" e-mail
11-10 "Prepare for delivery" e-mail
14-10 "de stappen naar uw levering" e-mail
20-10 VIN in Source
30-10 Aflevertijdstip SMS (15-11)
1-11 Factuur zichtbaar in Tesla Account
15-11 Aflevering!!

14-11 "aflevering verplaatst i.v.m. "technische inspectie" nieuwe leverafspraak voor 20-11 10:30
20-11 Aflevering
10:30 15:00
Succes allemaal en bedankt voor alle shits & giggles
EDIT: Vandaag 13:38 ontving ik de vrijwaring van Tesla voor mijn inruilauto - zelf geen Actie hoeven ondernemen, precies zoals hieronder "voorspelt" door @
ZGaro
[
Voor 3% gewijzigd door
MrBasta op 21-11-2019 14:03
]