Op de dag dat jij je Tesla op gaat halen ga ik denk ik nog wel een traantje wegpinken! (mits in 2019)ElonDusk schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:30:
EN MIJN SR+ ooooookkkkkkk!!
Hmm, zeker voor de rode geldt dat het er ook gewoon minder zijn, en de spreiding daardoor wellicht wat groter is. Je leest toch vooral de uitschieters. Mijn 4/10 bestelde rode LR wordt woensdag geleverd, zoals net nog per SMS bevestigd (Elon willende, uiteraard).Markboss schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:35:
[...]
Dit kan zijn doordat ze je eerst op 22-11 hebben ingedeeld, maar (zoals velen) vervolgens hebben verplaatst naar 27-11. Dit omdat ze 21-26 nov blijkbaar niet leveren ivm verhuizing.
Ik wacht nog steeds op een VIN.. rode modellen en P's hebben blijkbaar aanzienlijk meer geduld nodig
Zoef
Niet bij alle secundaire accounts. Veel van ons hebben uberhaupt geen "beheer" pagina of koppeling van RN aan account, dan ga je echt niets kunnen vinden.Tomas_ schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:27:
@cronixx @Markboss @Verwijderd
Bij een secundair account kun je een VIN vinden.
Maar zoals TM3P al aangaf had hij een collega die pas een vin kreeg na zijn afspraak sms.
Ik kan dit bevestigen, want ik heb ook zo'n collega.
Daarnaast had een andere collega 10 dagen na bestelling een VIN in source.
Beide LM
No arrow to pull on
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Zit eraan te denken om die dag naar de Koopman Terminal te rijden en het feest daar te vieren met @Verwijderd ...Tomas_ schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:31:
[...]
Op de dag dat jij je Tesla op gaat halen ga ik denk ik nog wel een traantje wegpinken! (mits in 2019)
binnen 10 min reactie op mail van Tedal top !!
vin 8.11
auto arriveert eind november in Nederland
tegen die tijd sms
kenteken heb ik nu
vin 8.11
auto arriveert eind november in Nederland
tegen die tijd sms
kenteken heb ik nu
[ Voor 7% gewijzigd door chianti14 op 18-11-2019 11:33 ]
LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12
16:51markie-mark schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:26:
[...]
Uitstekende keus! Ik precies hetzelfde. Laten we veld toevoegen aan sheet, ik heb 18:09u besteld...
Ik las meerdere malen in dit topic dat vanaf een bepaald moment Tesla op een andere manier werkt met accounts voor leaserijders en dat alle leaserijders vanaf dat moment een secundair account hebben. Dus wie weet zien heel veel mensen geen VIN meer in broncode totdat er een afspraak gecommuniceerd is.Zebesco030 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:29:
Ik hoop echt dat iemand vandaag meldt dat ze een VIN hebben gekregen.. er zijn al 1 week lang geen grote VIN bommen afgegaan.. Ik snap dat geduld hebben een schone zaak is, maar Tesla vindt het blijkbaar al heel moeilijk om te zeggen of je dit jaar een M3 in ontvangst mag nemen of volgend jaar pas...
Tomas_ schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:31:
[...]
Op de dag dat jij je Tesla op gaat halen ga ik denk ik nog wel een traantje wegpinken! (mits in 2019)
Model 3
Jij had een trekhaak, toch? Dan zal je net geluk hebben gehad dat er wat rode in die TH-batch zaten. Of ik heb gewoon ongeluk.Zpottr schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:32:
[...]
Hmm, zeker voor de rode geldt dat het er ook gewoon minder zijn, en de spreiding daardoor wellicht wat groter is. Je leest toch vooral de uitschieters. Mijn 4/10 bestelde rode LR wordt woensdag geleverd, zoals net nog per SMS bevestigd (Elon willende, uiteraard).
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
cronixx schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:32:
[...]
Zit eraan te denken om die dag naar de Koopman Terminal te rijden en het feest daar te vieren met @Verwijderd ...
Model 3
Wat is besteld, ik heb ja gezegd op 5-10 en dat is aan de LM doorgegeven. Dat was de deadline voor bestellen. Uiteindelijk pas 18-10 een RN nr ontvangen, volgens een aantal berichten is dat de besteldatum vdie tesla hanteert, dus als dat betekend levering in 2020 ben ik niet blijpirke schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:30:
[...]
Hoezo moeilijk? Alle bestellingen voor 14-10 worden in 2019 geleverd.
Ik ga er toch vanuit dat ik een dezer dagen iets ga horen, ook al heb ik een standaard SR+ met Trekhaak.
En ik neem toch aan dat van de grote aantallen die nu nog komen er ook voor mij (en mijn collega's) er nog eentje in december op naam wordt gezet voor ons.
Heeft het zin hier op te pushen bij de LM? (Gaat om H4Lease)
Happy climber
Eindelijk gelukt om via de chat iemand te spreken, helaas nog steeds geen kenteken bekend. Zou wel handig zijn voor de laadpas..
Mee eens, ik doelde op accounts die wel een RN hebben.Markboss schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:32:
[...]
Niet bij alle secundaire accounts. Veel van ons hebben uberhaupt geen "beheer" pagina of koppeling van RN aan account, dan ga je echt niets kunnen vinden.
Heb je echt besteld op 4-11 en ophalen op 20-11Mesque schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:35:
Eindelijk gelukt om via de chat iemand te spreken, helaas nog steeds geen kenteken bekend. Zou wel handig zijn voor de laadpas..

Happy climber
Net via chat nogmaals te horen gekregen dat expected delivery day 27 nov is en vandaag of morgen sms moet ontvangen.
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Het is Tesla die de garantie geeft, niet jouw LM. Het gaat dus om de bestelling die bij Tesla gedaan is. Als ze 14-10 om 23:59 een verzamelorder naar Amerika sturen kun jij best bij de LM eerder al iets besteld hebben, als de LM het heeft nagelaten om bij Tesla iets te bestellen dan is het dus na 14-10 bij Tesla besteld en zit het niet in de grote verzamelorder.eriklucas schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:34:
[...]
Wat is besteld, ik heb ja gezegd op 5-10 en dat is aan de LM doorgegeven. Dat was de deadline voor bestellen. Uiteindelijk pas 18-10 een RN nr ontvangen, volgens een aantal berichten is dat de besteldatum vdie tesla hanteert, dus als dat betekend levering in 2020 ben ik niet blij
Ik ga er toch vanuit dat ik een dezer dagen iets ga horen, ook al heb ik een standaard SR+ met Trekhaak.
En ik neem toch aan dat van de grote aantallen die nu nog komen er ook voor mij (en mijn collega's) er nog eentje in december op naam wordt gezet voor ons.
Heeft het zin hier op te pushen bij de LM? (Gaat om H4Lease)
Zojuist mail ontvangen van Tesla met de bevestiging van de aflevering.
Mijn config:
SR+/Pearl White/Zwart/Aero zonder trekhaak
Mijn verloop tot dusver:
Mijn config:
SR+/Pearl White/Zwart/Aero zonder trekhaak
Mijn verloop tot dusver:
- 19 sept bestelling geplaatst bij LM (Alphabet)
- 25 sept bestel bevestiging ontvangen van LM bij Tesla
- 25 sept RN nummer ontvangen van Tesla
- 1 nov VIN nummer in broncode
- 13 nov afleverafspraak zichtbaar in Tesla account > 27-11 om 14.30u
- 14 nov SMS ontvangen
- 14 nov SMS beantwoord met “JA”
- 18 nov Mail van Tesla met VIN nummer, kenteken en bevestiging van de leverafspraak
Ja klopt, dat is een van de oorzaken van de spreiding (of geluk / pech zoals je wilt). Maar goed, er zitten ook voordelen aan een latere levering. Mijn VIN batch is aangevraagd in juli, dus fabricagedatum ligt ergens niet al te lang daarna. Uiteindelijk is het ook een grabbelton wat je krijgt aan sound proofing / frunk hooks / interior door lights / etc., en hoe later geproduceerd hoe beter die mix in mijn ogen wordt (ik vind geluidisolatie belangrijker dan haakjes en lampjes). Dus benieuwd wat ik krijg en of we nog de grote T.net Model3 dB meet-meet gaan houdenMarkboss schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:33:
[...]
Jij had een trekhaak, toch? Dan zal je net geluk hebben gehad dat er wat rode in die TH-batch zaten. Of ik heb gewoon ongeluk.
Zoef
Nou... ik vroeg of er iets bekend was omdat mijn RN niet in mijn account te zien is.
De chat werd beëindigd door een standaard bericht: dat dit hier niet wordt behandeld en dat ik een mail moet sturen naar deliverynl@tesla.com
....
De chat werd beëindigd door een standaard bericht: dat dit hier niet wordt behandeld en dat ik een mail moet sturen naar deliverynl@tesla.com
....
Mesque schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:35:
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Yes maar besteld via Snel Beschikbaar, vandaar de andere timeline. Nog steeds niet helemaal gerust op daadwerkelijk ophalen a.s. woensdag vanwege ontbreken kenteken en overdracht naar LM (is dat wel allemaal goed gegaan), maar we gaan het zien..eriklucas schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:37:
[...]
Heb je echt besteld op 4-11 en ophalen op 20-11![]()
Het hangt er heel erg van af wie je spreekt geloof ik. Ik had een hele vriendelijke persoon, gaat ook intern nog navragen wat de status is van het kenteken en komt hier nog op terug via e-mail.SimD schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:39:
Nou... ik vroeg of er iets bekend was omdat mijn RN niet in mijn account te zien is.
....
[...]
Zojuist aan de lijn gehad en wel een mail met kenteken gekregen.Mesque schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:45:
[...]
Idem. Hoelaat mag je hem ophalen en heb je je kenteken al?
[...]
Heb je je eigen reservering nog wel in je eigen account staan? Als dat zo is dan staat je reservering nog gewoon en zou het imo gewoon goed moeten komen.
[...]
Ik woensdag ophalen en heb hem ook nog niet.
Morgen ophalen. Polis is binnen.
Succes!
- Micha
Dus ik moet een beetje geluk hebben
Ga het gewoon weer proberen. Thanks!
Mesque schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:42:
[...]
[...]
Het hangt er heel erg van af wie je spreekt geloof ik. Ik had een hele vriendelijke persoon, gaat ook intern nog navragen wat de status is van het kenteken en komt hier nog op terug via e-mail.
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
13:00u hier. Als je een rode LR (begin range G--PH) ziet rijden moet je maar even zwaaiencarpebios schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:23:
[...]
Half 2, ik heb mijn kenteken een week of 2 nu denk ik. PD op het einde. Kreeg hem via de chat en aan de telefoon toen ze belde of de afspraak bij mij bekend was en of ik nog een andere leaseauto had.
LevelTomas_ schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:27:
No arrow to pull on
[ Voor 16% gewijzigd door Zpottr op 18-11-2019 11:49 ]
Zoef
Verwijderd
Wanneer had jij een VIN?Nonode schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:37:
Net via chat nogmaals te horen gekregen dat expected delivery day 27 nov is en vandaag of morgen sms moet ontvangen.
Wanneer werd bij jullie de Tesla beheersbaar via de Tesla app. Was dat op de dag van levering of al een dag ervoor?
7 of 8 Nov. was beetje onduidelijk omdat ik hem sochtends op 8 nov heel vroeg ontdekte.
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Net Tesla deliveryNL gemaild en per omgaande reactie !!pirke schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:38:
[...]
Het is Tesla die de garantie geeft, niet jouw LM. Het gaat dus om de bestelling die bij Tesla gedaan is. Als ze 14-10 om 23:59 een verzamelorder naar Amerika sturen kun jij best bij de LM eerder al iets besteld hebben, als de LM het heeft nagelaten om bij Tesla iets te bestellen dan is het dus na 14-10 bij Tesla besteld en zit het niet in de grote verzamelorder.
Beste Erik,
De order is officieel ingegaan op de 18e. Dit komt door de verwerkingstijd van leaseorders. Er is helaas nog geen update over de verwachte leverdatum. Zodra de auto gekoppeld is krijg je een automatische SMS met de leverdatum. Tot die tijd hebben wij helaas geen updates.
Met vriendelijke groet / With kind regards,
Your Tesla Delivery Team
Wachten we weer verder
Happy climber
Zoals ik het heb gelezen in dit topic gebeurde dit bij de mensen meestal 10min - half uur voor het afhalen. Dus op de dag/moment van levering.ZGaro schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
Wanneer werd bij jullie de Tesla beheersbaar via de Tesla app. Was dat op de dag van levering of al een dag ervoor?
Bij mij: Op het moment dat ze hem van het parkeerterrein naar het afleverterrein reden op de kade.ZGaro schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
ah ok, zoals verwacht inderdaad.cronixx schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:58:
[...]
Bij mij: Op het moment dat ze hem van het parkeerterrein naar het afleverterrein reden op de kade.
Hi allemaal,
Heb na het lezen van dit forum even gebeld met Leaseplan ivm mijn RN nummer die ik nog niet had.
Tevens heb ik al een Model S in mijn account staan en wil dus deze nieuwe model 3 aan dit zelfde account toevoegen zoals afgesproken met Leaseplan. Helaas is dit nog niet gekoppeld en zeggen dit ook niet te kunnen doen?? (Kast-Muur-Verhaal)
Moet ik Tesla bellen om dit te doen? en zo ja... Welk nummer? ;-)
De Model 3 LR White / Pur-Black / 19" / Trekhaak is een "Vooraad auto van Leaseplan. Ik heb hem besteld op 8/11. Vandaag op 18/11 RN nummer ontvangen.
Aangezien het een RN nummer is van 1ste week oktober, kun je dan verwachten dat de levering met deze batch aanboord van de Jasper Arrow of Glovis Cosmos is?
Heb na het lezen van dit forum even gebeld met Leaseplan ivm mijn RN nummer die ik nog niet had.
Tevens heb ik al een Model S in mijn account staan en wil dus deze nieuwe model 3 aan dit zelfde account toevoegen zoals afgesproken met Leaseplan. Helaas is dit nog niet gekoppeld en zeggen dit ook niet te kunnen doen?? (Kast-Muur-Verhaal)
Moet ik Tesla bellen om dit te doen? en zo ja... Welk nummer? ;-)
De Model 3 LR White / Pur-Black / 19" / Trekhaak is een "Vooraad auto van Leaseplan. Ik heb hem besteld op 8/11. Vandaag op 18/11 RN nummer ontvangen.
Aangezien het een RN nummer is van 1ste week oktober, kun je dan verwachten dat de levering met deze batch aanboord van de Jasper Arrow of Glovis Cosmos is?
[ Voor 5% gewijzigd door kristess op 18-11-2019 12:13 ]
M3 LR AWD / PearlWhite / Black / 19" / Trekhaak | Besteld 08/11 (LEASEPLAN Actie) | RN109652XXX | VIN 27/11 | Kenteken: G-XXX-ZJ | SMS 20-12 | 29-12 13:00 Ophalen Koopman Amsterdam !!!
Dit is inderdaad het kast-muur-verhaalkristess schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:11:
Helaas is dit nog niet gekoppeld en zeggen dit ook niet te kunnen doen?? (Kast-Muur-Verhaal)
Ze zijn inderdaad snel, maar gaven geen antwoord op de vraag wanneer mijn bestelling is verwerkt:eriklucas schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
[...]
Net Tesla deliveryNL gemaild en per omgaande reactie !!
Er is nog geen update over de bestelling. Zodra er een auto gekoppeld is krijg je een automatische SMS met de leverdatum. Tot die tijd hebben wij helaas geen update.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Je kunt het verwachten, maar er is geen enkele garantie.kristess schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:11:
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Was het maar zo dat ik een secundair account hadclaudior schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:33:
[...]
Ik las meerdere malen in dit topic dat vanaf een bepaald moment Tesla op een andere manier werkt met accounts voor leaserijders en dat alle leaserijders vanaf dat moment een secundair account hebben. Dus wie weet zien heel veel mensen geen VIN meer in broncode totdat er een afspraak gecommuniceerd is.
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Ik ken het gevoel.. mijn geduld raakt ook op,Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:53:
Ze stellen inderdaad het geduld van de P-bestellers aardig op proef!
Hier idem een P via LM op 2-10 besteld, op 16-10 een RN en daarna complete radiostilte.
Ik zie wel mijn auto (nog met zilveren velgen) in mijn account, maar geen VIN aangezien ik blijkbaar een secundary account heb. Ik vermoed dus dat ik ook geen VIN in de bron zal gaan ontdekken, pas wanneer deze vermeld wordt bij de leveringsafspraak. Zo ging het ook bij een collega
helemaal omdat geen update kunnen geven

M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019
Mooi dat ze bij jullie snel reageren via de mail.Devster schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:19:
[...]
Ze zijn inderdaad snel, maar gaven geen antwoord op de vraag wanneer mijn bestelling is verwerkt:
[...]
Ik wacht al een week op een reactie van een mailtje van mijn LM naar DeliveryNL.
Ik denk dat ze de simpele vragen snel afhandelen. Copy-paste "We hebben geen update, wachten op SMS aub"
Chat: Wat is de status van de levering?Devster schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:39:
Ik denk dat ze de simpele vragen snel afhandelen. Copy-paste "We hebben geen update, wachten op SMS aub"
*Tesla left the roomt*

M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019
Ik vind dat niet zo gek als iedereen dagelijks contact gaat zoekensnowrabbit schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:45:
[...]
Chat: Wat is de status van de levering?
*Tesla left the roomt*

We kunnen niets anders doen dan wachten, ze komen echt wel.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Is hier iemand bij die op de Koopman kade in Amsterdam is geweest en daar een Performance heeft gezien met antraciet velgen? Is er überhaupt iemand die recent een Performance uitgeleverd heeft gekregen?
Er was laatst een of andere youtuber die een P had opgehaald en daar een vlog over had gemaakt, circuleerde hier tijdje terug. Verder weinig voorbij zien komen. Weet iemand nog waar dat mooie overzicht gebaseerd op kentekens te vinden is? Iemand had een interactief tabelletje gemaakt en daar stond ook in welke kleuren / modellen er geleverd waren per maand etc.mike.jonker schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:51:
Is hier iemand bij die op de Koopman kade in Amsterdam is geweest en daar een Performance heeft gezien met antraciet velgen? Is er überhaupt iemand die recent een Performance uitgeleverd heeft gekregen?
De laatste 2 weken zijn er 3 P's uitgeleverd. Belachelijk natuurlijk.mike.jonker schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:51:
https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9
https://onedrive.live.com...&authkey=!ALIDoDJmqDeRCmcMarkboss schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:55:
[...]
Er was laatst een of andere youtuber die een P had opgehaald en daar een vlog over had gemaakt, circuleerde hier tijdje terug. Verder weinig voorbij zien komen. Weet iemand nog waar dat mooie overzicht gebaseerd op kentekens te vinden is? Iemand had een interactief tabelletje gemaakt en daar stond ook in welke kleuren / modellen er geleverd waren per maand etc.
Of:
[ Voor 12% gewijzigd door kristess op 18-11-2019 12:59 ]
M3 LR AWD / PearlWhite / Black / 19" / Trekhaak | Besteld 08/11 (LEASEPLAN Actie) | RN109652XXX | VIN 27/11 | Kenteken: G-XXX-ZJ | SMS 20-12 | 29-12 13:00 Ophalen Koopman Amsterdam !!!
17 slechts in de afgelopen 5 weken.. Daar moet wat ingehaald worden nog.Boterham71 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:58:
[...]
De laatste 2 weken zijn er 3 P's uitgeleverd. Belachelijk natuurlijk.

Dit weekend mijn kentekenbewijs van het RDW gekregen (G-xxx-PH). Da's voor mij voor het eerst dat ik een kentekenbewijs bezit zonder bijbehorende auto.

Net even gebeld om te verifiëren dat alles goed staat. Dat was het geval. Ik heb nog gevraagd of alle seinen op groen staan voor levering in 2019. Hij vertelde dat er extra LR's deze kant op komen en dat er 7 (!) schepen nog gepland staan voor NL.
De "Morning Cecilie" en de "Morning Carina" gaan waarschijnlijk vanaf Philadelphia vertrekken binnen een week.. daarna is het nog een 9 dagen varen naar Zeebrugge/ Southampton of Amsterdam.claudior schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:20:
Net even gebeld om te verifiëren dat alles goed staat. Dat was het geval. Ik heb nog gevraagd of alle seinen op groen staan voor levering in 2019. Hij vertelde dat er extra LR's deze kant op komen en dat er 7 (!) schepen nog gepland staan voor NL.
Tevens heeft tesla de "New Nada, Elegant Ace, Gmt Astro, Florida Highway" ook gecharterd en varen vanaf San-Francisco. Maar die kunnen naar EU en/of CN zijn... dat is nog onzeker...
Dat is niet niks... ik zou wel eens de huidige ordergetallen van Tesla willen inzienclaudior schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:20:
7 schepen klinkt haast als mission impossible. met nog 44 dagen in het jaar te gaan en vaar tijd van 22 dagen, zeg dat je nog een week nodig hebt om uit te leven zouden binnen nu en zeg 10 dagen nog 3 schepen richting NL moeten komen...claudior schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:20:
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Iets wat in de planning staat is wat anders dan ook werkelijkheid, en dan krijgen we net als de -ik meen Jasper Arrow- onderweg 'iets' en dan loopt het in de soep...
Ik ben op zoek naar een checklist anders dan de gene op onderstaande website:
https://www.teslamodel3kopen.nl/de-aflevering.html
Hij was hier eerder genoemd maar kon hem niet meer terugvinden via het zoeken.
Er gaan toch maar iets van 2500 auto's in? Minder dan normaal ivm het gewicht?Markboss schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
[...]
Dat is niet niks... ik zou wel eens de huidige ordergetallen van Tesla willen inzien7 boten à 4000 is 28k, ik neem aan dat niet alles daarvan voor NL is, maar bij 60% is dat al bijna 17k die ze nu nog moeten gaan leveren / tenaamstellen in 6 weken!
Als ze inderdaad schepen vanuit Philadelphia kunnen laten komen, dan is dat nog een mogelijkheid.Paladin schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
[...]
7 schepen klinkt haast als mission impossible. met nog 44 dagen in het jaar te gaan en vaar tijd van 22 dagen, zeg dat je nog een week nodig hebt om uit te leven zouden binnen nu en zeg 10 dagen nog 3 schepen richting NL moeten komen...
ze hoeven niet per se allemaal uit de USA te komen natuurlijk, wellicht hebben ze ergens anders nog een voorraad staan die ook deze kant op kan komen.Paladin schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
[...]
7 schepen klinkt haast als mission impossible. met nog 44 dagen in het jaar te gaan en vaar tijd van 22 dagen, zeg dat je nog een week nodig hebt om uit te leven zouden binnen nu en zeg 10 dagen nog 3 schepen richting NL moeten komen...
Uitleveren is wat anders dan op kenteken zetten, dat kan met honderden per dag doorgaan.Paladin schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
[...]
6000 auto's per RoRo, wat ongeveer 4-4.5k model 3's is (heb ik me laten vertellen op dit forum door meer geleerde mensen op dit onderwerp dan ik)kristess schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:37:
[...]
Er gaan toch maar iets van 2500 auto's in? Minder dan normaal ivm het gewicht?
4000 is al stuk minder dan er in zou kunnen. maar dat is al eerder allemaal besproken.kristess schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:37:
[...]
Er gaan toch maar iets van 2500 auto's in? Minder dan normaal ivm het gewicht?
Nevermind, gevonden 
NielsTn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:31:
checklist so far (Word format):
https://www.renewable-energy-now.org/checklistM3.docx
Net kenteken door gekregen , levering week 48 G-XXX-PX
[ Voor 74% gewijzigd door WalterWh op 18-11-2019 13:46 ]
Als de wielen maar voor 31 december in nederland staan dan is alles goed uitlevering kan in de loop van januari.Paladin schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
[...]
Worden model 3 nog afgemonteerd in nederland of is dat nu alleen nog maar voor X en S?
[ Voor 8% gewijzigd door MeZZiN op 18-11-2019 13:50 ]
Verwijderd
Ik weet niet of ik hier nu blij of wanhopig van moet worden! ;-)claudior schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:20:

Voor de liefhebbers, hier meerdere checklists:Nonode schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:37:
Ik ben op zoek naar een checklist anders dan de gene op onderstaande website:
- https://drive.google.com/...1MVGFB2DXs2V6uYsmJCN/view
- https://drive.google.com/...thLxoq2SOrzWyrzWqgvE/view
- https://docs.google.com/d...QbJBZdYFq_9_z-GoLHRBI/pub
- https://teslabros.com/wp-...-3-Delivery-Checklist.pdf
- (NL) https://www.renewable-energy-now.org/checklistM3.docx
- (NL) https://www.teslamodel3ko..._3_delivery_checklist.pdf
[ Voor 15% gewijzigd door Aeonis op 18-11-2019 13:56 ]
Model 3 wordt as-is van de boot afgereden. Kant en klaar dus.MeZZiN schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:47:
[...]
Worden model 3 nog afgemonteerd in nederland of is dat nu alleen nog maar voor X en S?
Dan is het alleen maar belangrijk dat hij op nederlandse grond staat kan kan het kenteken aangevraagd worden.
Ik wil helemaal niet pas in 2020 rijden. Ik heb op 12-9 besteld en wil ook in 2019 nog rijden in de M3.... Als Tesla belooft 2019 dan vind ik dat ze dat ook moeten nakomen en niet alleen maar op kenteken en dan nog tot januari wachten op nieuwe.MeZZiN schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:47:
[...]
Als de wielen maar voor 31 december in nederland staan dan is alles goed uitlevering kan in de loop van januari.
Per 21-12 loopt huidige lease af en zou toch zuur zijn als ik dan nog tijdelijk naar een andere huurauto zou moeten overstappen...
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Daarom is het altijd nog best effort tesla geeft je geen garantie voor levering bij het kopen / lease van een tesla.
Kreeg zelf toch een anderen reactie:snowrabbit schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:45:
[...]
Chat: Wat is de status van de levering?
*Tesla left the roomt*
lghia
9:22 AM
Hallo, hebben jullie al wat meer informatie over de levering?
Bot
We brengen u in contact met een Tesla-expert..
Medewerker
9:50 AM
Goede morgen. Ik kijk het voor u na, een ogenblik alstublieft.
Medewerker
9:51 AM
Wat ik kan zien is de verwachte leverdatum 4 december. Sowieso ontvangt u van ons een sms met daarin een datum en tijd dat wij u graag ontmoeten om uit auto op te halen.
Medewerker
Het kenteken is G *** **
Medewerker
9:56 AM
Aangezien u geen andere vragen heeft, wens ik u een prettige dag en zal de chat voor u sluiten
Waarom is dat belachelijk? Zo'n beeld past toch precies bij batchgewijs produceren?Boterham71 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:58:
[...]
De laatste 2 weken zijn er 3 P's uitgeleverd. Belachelijk natuurlijk.
Zoef
[verwijderd]
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 ]
Alles wat je vind moet je naar de politie brengen!ArPi75 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:00:
[...]
Ik wil helemaal niet pas in 2020 rijden. Ik heb op 12-9 besteld en wil ook in 2019 nog rijden in de M3.... Als Tesla belooft 2019 dan vind ik dat ze dat ook moeten nakomen en niet alleen maar op kenteken en dan nog tot januari wachten op nieuwe.
Per 21-12 loopt huidige lease af en zou toch zuur zijn als ik dan nog tijdelijk naar een andere huurauto zou moeten overstappen...
Hoor net van Leaseplan dat ze niet meer akkoord gaan met hoe Tesla de M3 in bulk uitlevert op Tilburg of bij Koopman in Amsterdam.
Er komt vanavond een mail aan alle nieuwe / toekomstige berijders waaruit blijkt dat Leaseplan zelf de aflevering op locatie naar keuze gaat verzorgen. Wellicht dat dit een extra 2 weken vertraging gaat opleveren….
Er komt vanavond een mail aan alle nieuwe / toekomstige berijders waaruit blijkt dat Leaseplan zelf de aflevering op locatie naar keuze gaat verzorgen. Wellicht dat dit een extra 2 weken vertraging gaat opleveren….
Is dit de eerste keer dat je een auto geleverd krijgt (waarschijnlijk niet want je leasecontract loopt af) of heb jij tot op heden al je auto's precies op tijd gekregen, dat zou mooi zijn want dat is mij, ook in het verleden, nog nooit gelukt maar ach "some guys have all the luck" Het zou mij dan ook verbazen als jouw lease maatschappij exact op de afloop datum jouw huidige auto gaat opeisen, zeker als dat de zelfde maatsschappij is die ook jouw Tesla levert.Daar komt nog bij dat we nog vijf weken te gaan hebben tot 21-12 en dat met jouw besteldatum de kans groter is dat je de auto wel als niet voor 21-12 krijgt geleverd. Kortom loos getoeter maar staat in ieder geval stoerArPi75 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:00:
[...]
Ik wil helemaal niet pas in 2020 rijden. Ik heb op 12-9 besteld en wil ook in 2019 nog rijden in de M3.... Als Tesla belooft 2019 dan vind ik dat ze dat ook moeten nakomen en niet alleen maar op kenteken en dan nog tot januari wachten op nieuwe.
Die mail hebben een aantal mensen al gehad afgelopen vrijdag.kristess schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:31:
Hoor net van Leaseplan dat ze niet meer akkoord gaan met hoe Tesla de M3 in bulk uitlevert op Tilburg of bij Koopman in Amsterdam.
Dit is denk ik suggestief?Wellicht dat dit een extra 2 weken vertraging gaat opleveren….
[ Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 18-11-2019 14:34 ]
Ik begrijp echt niet hoe iedereen uit de chat al die informatie krijgt. Ik heb het nu al 4 keer geprobeerd en krijg iedereen hetzelfde riedeltje dat customer support geen toegang heeft tot dat soort informatie. Is er iets van een speciaal wachtwoord wat je tegen de medewerker moet zeggen of zoiets?
ElonMusk69 als code ingeven.joerigg schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:38:
Ik begrijp echt niet hoe iedereen uit de chat al die informatie krijgt. Ik heb het nu al 4 keer geprobeerd en krijg iedereen hetzelfde riedeltje dat customer support geen toegang heeft tot dat soort informatie. Is er iets van een speciaal wachtwoord wat je tegen de medewerker moet zeggen of zoiets?
@thomas_ Ben benieuwd wat er in die mail van afgelopen vrijdag stond... ;-)
Je bent niet de enige hoor. Hier ook niet. Ook nog geen reactie op mijn mail naar delivery van een week geleden. Had graag een kenteken o.i.d. gehad zodat ik een laadpas aan kon vragen, maar ik wacht maar rustig af...joerigg schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:38:
Ik begrijp echt niet hoe iedereen uit de chat al die informatie krijgt. Ik heb het nu al 4 keer geprobeerd en krijg iedereen hetzelfde riedeltje dat customer support geen toegang heeft tot dat soort informatie.
Verwijderd
Ik krijg helaas ook geen info anders dan alleen dat ze geen info kunnen gevenjoerigg schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:38:
Same here....Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:45:
[...]
Ik krijg helaas ook geen info anders dan alleen dat ze geen info kunnen geven
Hebben jullie dan niet met zijn allen het idee dat de mensen van Tesla wellicht op dit moment ook echt geen info kunnen geven?. Of zouden die daar met zijn allen vandaag hebben afgesproken dat ze de toekomstige rijders ff lekker een dagje op de kast gaan jagen
[ Voor 34% gewijzigd door eikrur op 18-11-2019 14:48 ]
Ik heb hier 3 laadpassen liggen zonder ooit mijn kenteken te hoeven opgeven... of is dit specifiek voor een pas gekoppeld aan je leaseauto? TNM, ANWB, etc. doen er niet moeilijk over welke auto er staat als de stroom maar betaald wordtdplr56 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:44:
[...]
Je bent niet de enige hoor. Hier ook niet. Ook nog geen reactie op mijn mail naar delivery van een week geleden. Had graag een kenteken o.i.d. gehad zodat ik een laadpas aan kon vragen, maar ik wacht maar rustig af...
Nee, vandaag alleen de oneven RN's afpoeieren dat is beter voor de engagement. En alle P's natuurljk maar dat geldt voor heel 2019Q4. Volgende week zijn de LR's dan de sjaak, en in december alle witte.eikrur schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:47:
Hebben jullie dan niet met zijn allen het idee dat de mensen van Tesla wellicht op dit moment ook echt geen info kunnen geven?. Of zouden die daar met zijn allen vandaag hebben afgesproken dat ze de toekomstige rijders ff lekker een dagje op de kast gaan jagen
[ Voor 33% gewijzigd door Zpottr op 18-11-2019 14:57 ]
Zoef
Komt door de LM waarschijnlijk, in elk geval bij mij. Krijg de boodschap dat zij pas een laadpas kunnen opsturen zodra Tesla het kenteken heeft doorgegeven.Zpottr schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:49:
[...]
Ik heb hier 3 laadpassen liggen zonder ooit mijn kenteken te hoeven opgeven... of is dit specifiek voor een pas gekoppeld aan je leaseauto? TNM, ANWB, etc. doen er niet moeilijk over welke auto er staat als de stroom maar betaald wordt
Contact gehad met LM (Alphabet) over Model 3 SR+ die begin oktober besteld is. Ze hebben gewoon geen idee wat er waarom en wanneer geleverd gaat worden. De bal ligt volledig bij Tesla.
Dan zou ik eenieder toch aanraden even een 'gratis' pas aan te vragen voor de zekerheid... beter een keer een laadsessie zelf betalen dan strandenMesque schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:53:
[...]
Komt door de LM waarschijnlijk, in elk geval bij mij. Krijg de boodschap dat zij pas een laadpas kunnen opsturen zodra Tesla het kenteken heeft doorgegeven.
Zoef
Alphabet weet inderdaad helemaal niets.. Meer dan 'Tesla neemt tzt contact met u op' heb ik niet van ze gekregen, zij hebben het ook nog steeds over een leverdatum van +/- 15 december terwijl ik a.s. woensdag een ophaalafspraak bij Tesla heb. Vrij vervelend/verwarrend.Cybey schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:55:
Contact gehad met LM (Alphabet) over Model 3 SR+ die begin oktober besteld is. Ze hebben gewoon geen idee wat er waarom en wanneer geleverd gaat worden. De bal ligt volledig bij Tesla.
Ik kan dus niet gewoon met mijn pinpas opladen? Dat begreep ik namelijk van Alphabet, in ieder geval bij bepaalde punten..Zpottr schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:57:
[...]
Dan zou ik eenieder toch aanraden even een 'gratis' pas aan te vragen voor de zekerheid... beter een keer een laadsessie zelf betalen dan stranden
Idem, maar dan een leverdatum van 15 november terwijl er nog geen VIN bekend is bij TeslaMesque schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:58:
[...]
Alphabet weet inderdaad helemaal niets.. Meer dan 'Tesla neemt tzt contact met u op' heb ik niet van ze gekregen, zij hebben het ook nog steeds over een leverdatum van +/- 15 december terwijl ik a.s. woensdag een ophaalafspraak bij Tesla heb. Vrij vervelend/verwarrend.
Er stond in onder welk contractnummer en RNnummer mijn Tesla was besteld, en ook dat Tesla had aangegeven dat hij in 2019 geleverd werd. Daarbij ook nog "even geduld"kristess schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:39:
[~thomas_] Ben benieuwd wat er in die mail van afgelopen vrijdag stond... ;-)
Ook stond er in dat hij werd geleverd op een locatie naar keuze.
Op de link die ze mee stuurden kun je er alles over lezen:
https://www.leaseplan.com...mail&utm_content=delivery
-edit- ze controleren dus ook de auto voor je. Gewoon helemaal top en geen gedoe!
[ Voor 17% gewijzigd door Tomas_ op 18-11-2019 15:07 ]
Verwijderd
Denk dat ze op kleur en nummer sorteren inderdaad... Nee ik denk dat het ligt aan de medewerker en of die extra moeite wil cq kan doen. Kan me voorstellen dat de mensen op de chat geen info door horen of zelfs mogen geven maar sommige lijken dat toch te doen.eikrur schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:47:
Of dat het echt willekeur is... geen idee, ga uit van niet

Hey, niet dat ik je niet geloof hoor, maar waar haal jij deze wijsheid vandaan?kristess schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:35:
[...]
De "Morning Cecilie" en de "Morning Carina" gaan waarschijnlijk vanaf Philadelphia vertrekken binnen een week.. daarna is het nog een 9 dagen varen naar Zeebrugge/ Southampton of Amsterdam.
Tevens heeft tesla de "New Nada, Elegant Ace, Gmt Astro, Florida Highway" ook gecharterd en varen vanaf San-Francisco. Maar die kunnen naar EU en/of CN zijn... dat is nog onzeker...
Even omlaag scrollen in http://bit.ly/TeslaCarriers en bij de sectie "Nursery" kijken.Boterham71 schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:07:
[...]
Hey, niet dat ik je niet geloof hoor, maar waar haal jij deze wijsheid vandaan?
Ik heb eerder contact gehad met de maker van deze sheet over deze sectie. Hij zei toen het volgende:
It's just an area where I put ships that I want to track but are not yet confirmed to be Tesla related.
— Franco Mossotto (@FMossotto) 14 oktober 2019
Currently I'm using that to track ship going or leaving Philadelphia
Heb zojuist een soortgelijke ervaring gehad met de chat. Ook ik kreeg een verwachte leverdatum van 4 december voor mijn witte M3P uit de "Snel beschikbaar" voorraad besteld op 29-okt. VIN 12-nov.lghia schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:01:
[...]
Kreeg zelf toch een anderen reactie:
lghia
Hallo, hebben jullie al wat meer informatie over de levering?
Bot
We brengen u in contact met een Tesla-expert..
Medewerker
9:50 AM
Goede morgen. Ik kijk het voor u na, een ogenblik alstublieft.
Medewerker
Wat ik kan zien is de verwachte leverdatum 4 december. Sowieso ontvangt u van ons een sms met daarin een datum en tijd dat wij u graag ontmoeten om uit auto op te halen.
Medewerker
Het kenteken is G *** **
Medewerker
9:56 AM
Aangezien u geen andere vragen heeft, wens ik u een prettige dag en zal de chat voor u sluiten
Edit: dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door Boterham71 op 18-11-2019 15:21 ]
Nog geen VIN, maar de velgen zijn wel opeens van kleur veranderd op m'n finalize pagina! Moet tussen vrijdag en vandaag gebeurd zijn.
Ook in de app zie ik nu de donkere velgen.
[ Voor 34% gewijzigd door Rixard op 18-11-2019 15:21 ]
Heb het ook nog nooit gedaan haha. Maar volgens mij kun je vaak ook een QR code scannen of een app gebruiken. Met de NewMotion en ANWB passen ben je verzekerd van dekking in NL en EUR, mogelijk niet altijd tegen het laagste tarief maar een mooie backup vóór je levering.Mesque schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:02:
[...]
Ik kan dus niet gewoon met mijn pinpas opladen? Dat begreep ik namelijk van Alphabet, in ieder geval bij bepaalde punten..
Zoef
Dat dacht ik al. Maar die sectie zijn mogelijkheden. Hij zegt er zelf verder ook dit over:Devster schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:14:
[...]
Even omlaag scrollen in http://bit.ly/TeslaCarriers en bij de sectie "Nursery" kijken.
Ik heb eerder contact gehad met de maker van deze sheet over deze sectie. Hij zei toen het volgende:
[Twitter]
Betekent dus niet dat ze allemaal komen...
Bij mij ook sinds zojuist. 3u geleden had ik nog zilveren wielen.Rixard schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:19:
Nog geen VIN, maar de velgen zijn wel opeens van kleur veranderd op m'n finalize pagina! Moet tussen vrijdag en vandaag gebeurd zijn.
Verwijderd
Bij mij nu ook grijs. Kan niet langer dan een half uurtje geleden zijn gebeurdart1fex schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:23:
[...]
Bij mij ook sinds zojuist. 3u geleden had ik nog zilveren wielen.
Ik bedenk me net dat de P's wellicht nog geen VIN hebben aangezien er bij de meeste bestellingen nog zilveren velgen in stonden. Als de computer dan P's met donker grijze velgen wil gaan matchen dan koppelt die dat niet aan bestellingen met zilveren velgen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.