Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
DLodder schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:37:
[...]
Nu niet meer als het goed is! Ik heb die witte P besteld.
[Afbeelding]
Ja nu is ie weg ja! ;)
Worden hier auto's gekocht alsof het een pak melk is.

[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-11-2019 17:39 ]

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
mo66 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:30:
Vandaag was het eindelijk zo ver, ik mocht de Tesla ophalen. Mij vanmiddag bij de balie gemeld en kreeg te horen dat ze de auto aan het klaarmaken waren. Na twee uur wachten de mededeling gehad dat er problemen met de 12v accu zijn en ik geen auto mee naar huis krijg. Naar verwachting is het maandag gefixt. Voor niks dus naar Amsterdam afgereisd en een vrije middag kwijt. Nu eens kijken hoe ik de komende dagen mijn logistieke problemen ga regelen.....
Wat zuur zeg.

Dit soort dingen mogen toch niet voorkomen bij een afleverafspraak. Dat is echt wel slordig.

Succes! Maar nog geen definitieve vervolgafspraak voor maandag dus?

Lees de afgelopen dagen wel van meer mensen dat er problemen zijn door de 12v accu. Misschien een slechte serie ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:38:
[...]

Ja nu is ie weg ja! ;)
Ja doordat je de auto ook (bijna) makkelijker annuleert dan een pak melk :+ ;)

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 22:58
Intronic schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:22:
Had de bestelling gedaan op 04/10, nog geen VIN helaas. Bleek wel dat er restrictie op stond tot 11/10 wist ik niets van. Maar goed wel ruim voor de deadline maar toch apart. Collega heeft hem inmiddels al binnen dus lastig! Hopelijk levering begin/midden decembe en niet het einde, maar anders is het niet anders.
Voor zover ik weet is de bestel datum leidend. Restrictie betekend vanaf wanneer ze de auto kunnen leveren. Correct me if iam wrong

IT is what IT is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arko89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:03
Vinculum schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:05:
Ik werd onrustig door alle berichten over SR+ met trekhaak niet meer geleverd kan worden dit jaar, het helemaal niet meer kunnen leveren van SR+ etc. Dus belletje naar Tesla Tilburg. Direct iemand aan de lijn en rustig en vriendelijk geholpen.
Hij gaf aan dat alles besteld voor de 14de dit jaar geleverd gaat worden. Ondanks dat mijn order (en die van collega's) op de 2e bij de LM is ingezet staat de verwerkingsdatum en dus besteldatum op de 15de! Daarmee kom ik dus in de onzekere 50/50 categorie of die het dit jaar nog gaan halen. Lekker dan.

For the record: SR+, zwart, zwart int, aero, trekhaak.
Ik zit met hetzelfde probleem, 4 oktober besteld door LM, 18 oktober pas verwerkt. Vorige week vrijdag kreeg ik nog door van de LM dat het helemaal goed gaat komen dit jaar, sinds de trekhaak icm SR+ verhalen ben ik er niet gerust op. Meerdere malen gebeld vandaag en hoor veel verschillende (tegenstrijdige) berichten van Tesla medewerker, of ze hebben hun interne communicatie niet goed op orde of het valt inderdaad allemaal wel mee..

Ik twijfel of ik die trekhaak gewoon moet laten verwijderen, als het goed is kan dat met behoud van RN toch? Iemand die weet hoe dat zit?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:15
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:38:
[...]

Ja nu is ie weg ja! ;)
Ik lees hier alleen maar LM (dus niks kopen, huren ja :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
DLodder schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:37:
[...]

Nu niet meer als het goed is! Ik heb die witte P besteld.
[Afbeelding]

Ga ff proberen om mijn blauwe LR bij de leasemaatschappij om te wisselen voor een witte P, als die er sneller is dan wil ik die hebben hahaha :9

[Afbeelding]
En direct een email met een verwachte leverdatum.
Aangezien ik voor de blauwe LR nog niet eens een VIN heb... Denk ik dat deze witte P zeker sneller geleverd zal zijn dan de blauwe LR. Bovendien is het prijsverschil tussen LR Blauw 19" + P Wit maar 2500 euro, dus ik hoop dat het prijsverschil in de lease niet zo pittig zal zijn. Morgen ff met de LM schakelen, die worden vast en zeker gek van mij. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IQJcZIV.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marco2152
  • Laatst online: 27-11-2024
BCC schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:27:
De pendeldienst vanaf het station is er niet meer btw.
Dat klopt niet. Er staat gewoon een vlag bij Station Sloterdijk en er rijden Tesla's heen en weer. Ik mistte net een Model X maar na tien minuten werden we met vijf man plus chauffeur in een model 3 naar de Koopman Car Terminal gebracht.

• Miepz78
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Amirkalloe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:53:
Hier ook een sms gehad:

04/10 besteld
04/10 RN
?? VIN (gezien secundair account)
28/11 Levering

Nog geen kenteken, misschien is dit bekend bij de LM

Config: SR+, pearlwhite, aero velgen
Welke LM heb je? Ik heb exact dezelfde config en 8/10 besteld. Zou leuk zijn als die van mij op dezelfde boot staat 😇

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

• fRiEtJeSaTe
DLodder schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:54:
[...]
En direct een email met een verwachte leverdatum.
Aangezien ik voor de blauwe LR nog niet eens een VIN heb... Denk ik dat deze witte P zeker sneller geleverd zal zijn dan de blauwe LR. Bovendien is het prijsverschil tussen LR Blauw 19" + P Wit maar 2500 euro, dus ik hoop dat het prijsverschil in de lease niet zo pittig zal zijn. Morgen ff met de LM schakelen, die worden vast en zeker gek van mij. 8)7
Staat er dadelijk een blauwe LR bij snel beschikbaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

arko89 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:51:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, 4 oktober besteld door LM, 18 oktober pas verwerkt. Vorige week vrijdag kreeg ik nog door van de LM dat het helemaal goed gaat komen dit jaar, sinds de trekhaak icm SR+ verhalen ben ik er niet gerust op. Meerdere malen gebeld vandaag en hoor veel verschillende (tegenstrijdige) berichten van Tesla medewerker, of ze hebben hun interne communicatie niet goed op orde of het valt inderdaad allemaal wel mee..

Ik twijfel of ik die trekhaak gewoon moet laten verwijderen, als het goed is kan dat met behoud van RN toch? Iemand die weet hoe dat zit?
Dat kan niet... heb ik ook gevraagd. Dus dien je gehele order te annuleren en een nieuwe te bestellen.... die zal er zeker niet zijn voor 2020 dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mo66
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 21:50
Vandaag was het eindelijk zo ver, ik mocht de Tesla ophalen. Mij vanmiddag bij de balie gemeld en kreeg te horen dat ze de auto aan het klaarmaken waren. Na twee uur wachten de mededeling gehad dat er problemen met de 12v accu zijn en ik geen auto mee naar huis krijg. Naar verwachting is het maandag gefixt. Voor niks dus naar Amsterdam afgereisd en een vrije middag kwijt. Nu eens kijken hoe ik de komende dagen mijn logistieke problemen ga regelen.....
Net een bevestiging ontvangen dat ik nu aankomende maandag om 16:30 de auto in ontvangst kan nemen. Nu maar hopen dat ze dit ook gaan waarmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:58
Ik zou gek worden. 7 uur reizen voor nope!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
marco2152 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:56:
[...]

Dat klopt niet. Er staat gewoon een vlag bij Station Sloterdijk en er rijden Tesla's heen en weer. Ik mistte net een Model X maar na tien minuten werden we met vijf man plus chauffeur in een model 3 naar de Koopman Car Terminal gebracht.
Met 5 man plus chauffeur in een model 3?
6 mensen in een model 3, ambitieus _O- :+

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
marco2152 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:56:
[...]

Vanmorgen om 10:00 uur stonden er nog geen vlaggen, aan geen enkele kant van het station. Waarschijnlijk pas na 10:30 of zo of nog later omdat ze pas om 11:00 uur beginnen met uitleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
🚨"EHMM....BREAKING NEWS SHIPPING PEOPLE"🚢
@SimonSonnby has just informed me that Tesla is shipping Model S' and Model X' out of Houston on container ships. https://twitter.com/morte...95028090503794690/photo/1

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

rpcrobbie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:29:
Haha, zojuist gebeld met Tesla om te controleren of mij “JA” op de sms goed was binnengekomen
Vanmorgen SMS ontvangen, VIN 1-11

Even een babbel gemaakt met de medewerker die wel leuke dingen vertelde over onder andere hoeveel mensen er wel niet beginnen over boten die vast staan in Jamaica en waar de boten op zee zijn, wanneer hun ETA is, etc. Etc. Etc. Hij gaf aan dat hij deze informatie helemaal niet kan zien in de systemen die ter beschikking zijn voor hun. Verdenk deze medewerker er ook van dat hij hier mee leest op het forum... _/-\o_

Toen ik hem vertelde dat ik belde om te controleren of mijn “JA” goed was aangekomen begon hij al te lachen. Volgens mij heeft hij de grootste schik om al die tweakers aan de lijn te krijgen....

Voor nu weet ik in ieder geval wel dat ik de auto (voorlopig) op 27 nov om 14.30u mag ophalen ;)
Ik dezelfde datum en tijdstip :w

• DLodder
Wie heeft er trouwens ervaring met een reservering/bestelling overdragen aan een leasemaatschappij? Is dat heel ingewikkeld allemaal is het zo gedaan? Hoe werkt dat?

• Majo03
  • Laatst online: 21-07 17:11
DLodder schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:42:
Wie heeft er trouwens ervaring met een reservering/bestelling overdragen aan een leasemaatschappij? Is dat heel ingewikkeld allemaal is het zo gedaan? Hoe werkt dat?
Dacht dat je het weloverwogen had gedaan, nu ik je vraag lees krijg ik toch het gevoel dat het een impuls was.....wel stoer, zou dit lef niet hebben..

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

• marco208
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 22:09
Ik begrijp er niets van, de auto die @DLodder nu heeft besteld is exact mijn config en ik heb geen VIN (RN 4-10). Ik heb een beetje het nare gevoel dat mijn lease maatschappij heeft geweigerd de velgen in te ruilen voor de donkere velgen. Of denkt iemand hier anders over?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

carpebios schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:28:
🚨"EHMM....BREAKING NEWS SHIPPING PEOPLE"🚢
@SimonSonnby has just informed me that Tesla is shipping Model S' and Model X' out of Houston on container ships. https://twitter.com/morte...95028090503794690/photo/1
Interessant! Maar datum 19 oktober?

Wacht ik zie in een tweet dat dat schip gisteren in R’dam is aangekomen. Hopelijk ook met mijn X erop ;)

[ Voor 12% gewijzigd door OMX2000 op 14-11-2019 19:04 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RN & evt. VIN doorgeven aan de LM. Zij stemmen dan met Tesla af dat de auto in het account van de LM komt te staan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

• Alexbeun
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-02-2022
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, 4 oktober besteld door LM, 18 oktober pas verwerkt. Vorige week vrijdag kreeg ik nog door van de LM dat het helemaal goed gaat komen dit jaar, sinds de trekhaak icm SR+ verhalen ben ik er niet gerust op. ?
Wat bedoel je met besteld ipv verwerkt?
Kreeg je op 18okt een bevestigingsmail van Tesla en een account en tussen 4 en 18 okt geen bevestiging van bestelling of niets?

Tesla M3 LR AWD, Zwart, Zwart, 19”, trekhaak & MME, Iconic Silver, RWD, TP+, 19", trekhaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DLodder
Majo03 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:49:
[...]

Dacht dat je het weloverwogen had gedaan, nu ik je vraag lees krijg ik toch het gevoel dat het een impuls was.....wel stoer, zou dit lef niet hebben..
Haha ik besloot het in 5 minuten.

Ik las op het forum dat er een P op de site stond. Even gaan kijken en gelijk besteld. Mocht de LM die nieuwe auto niet over kunnen nemen dan wacht ik gewoon op de blauwe LR en annuleer ik de witte P weer.

Tja als je gewoon 2000 euro kunt aanbetalen en als je je bedenkt dat weer kunt terug draaien, dan is er ook weinig risico. Die paar weken rente op 2000 euro daar kun je nog geen cracker van kopen.

• Frome
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

Ik heb de pogingen een paar keer voorbij zien komen, maar dan moest die weer opnieuw gekoppeld worden, veranderde RN nummer en vervolgens was VIN ook weg. Hoe het uiteindelijk helemaal is afgelopen heb ik niet terug gelezen (komen ook iets teveel berichten per dag :+ ). Ik zou het niet aandurven om die blauwe los te koppelen/te annuleren. Dan heb je straks niks.....daarom het ik het de vorige keer niet gedaan toen er heel veel op de site stonden

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLodder
Frome schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:58:
[...]

Ik heb de pogingen een paar keer voorbij zien komen, maar dan moest die weer opnieuw gekoppeld worden, veranderde RN nummer en vervolgens was VIN ook weg. Hoe het uiteindelijk helemaal is afgelopen heb ik niet terug gelezen (komen ook iets teveel berichten per dag :+ ). Ik zou het niet aandurven om die blauwe los te koppelen/te annuleren. Dan heb je straks niks.....daarom het ik het de vorige keer niet gedaan toen er heel veel op de site stonden
Oei. Nou op hoop van zegen dan...
Ik houd jullie op de hoogte.

• Mr.RMM
  • Laatst online: 12:24
marco208 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:54:
Ik begrijp er niets van, de auto die @DLodder nu heeft besteld is exact mijn config en ik heb geen VIN (RN 4-10). Ik heb een beetje het nare gevoel dat mijn lease maatschappij heeft geweigerd de velgen in te ruilen voor de donkere velgen. Of denkt iemand hier anders over?
Koppeling gaat niet helemaal op volgorde van bestelling/RN. Ik heb ook al iemand een VIN zijn krijgen met exact dezelfde config en latere besteldatum en RN. Enige verschil is dat ik via een LM heb besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frome

Frome

M3P | White | Black

Je zou verwachten dat de rest ergens al aan de vraag is toegekend anders zouden ze er wel meer opzetten. Maar de LM maakt het niks uit of er andere velgen onder zitten, zeker niet als ze duurder zijn. Sprak toevallig vanmiddag de LM en die wist niet eens dat het speelde, denk niet dat het daar aan ligt

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

• DLodder
Hmm ik was vandaag bij Tesla in Rotterdam en daar vertelden ze dat alle LR's en P's sowieso nog dit jaar geleverd worden. Maar als je je druk maakt misschien de site in de gaten houden en als je de kans krijgt gelijke een voorraad model bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snelis
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05-2023
Zojuist mijn kentekenbewijs ontvangen via de post!
Nog 1 nachtje slapen
oOo oOo oOo

M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 11:19
Grand Neptune ligt nu voor Panama kanaal. Waarschijnlijk heel vroeg morgenochtend er door heen.

Nog geen VINs ;(

Panama theorie kan dus ook de deur uit..

• Mr.RMM
Boterham71 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:28:
Grand Neptune ligt nu voor Panama kanaal. Waarschijnlijk heel vroeg morgenochtend er door heen.

Nog geen VINs ;(

Volgens de theorie komen die pas als hij er doorheen is (of in elk geval rond Panama), jij schrijft een theorie wel erg snel af... zou deze keer ook weer mooi samenvallen met de vrijdag theorie.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.RMM op 14-11-2019 19:30 ]

• Boterham71
Mr.RMM schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:29:
[...]

Volgens de theorie komen die pas als hij er doorheen is... zou deze keer ook weer mooi samenvallen met de vrijdag theorie.
Ja, i know, maar waar is de cosmos gebleven dan..

Verwijderd

Zelfde probleem. Bij mij zou alleen de LM (easyway) de auto brengen. Kreeg vandaag eind van de middag een telefoontje met "ik heb slecht nieuws voor u" 8)7 Mij kon de LM echter niet vertellen wanneer Tesla het probleem zou fixen en ze kunnen leveren.. Hopen op maandag dan maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.RMM
Boterham71 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:30:
[...]

Ja, i know, maar waar is de cosmos gebleven dan..
Er zijn weldegelijk VINs uitgedeeld toen Cosmos net door Panama was en in de buurt van Jamaica. Alleen niet echt veel.

Verwijderd

SMSje is binnen. Ik kan die dag niet. Of naja, liever niet. Toch maar even een JA'tje geantwoord. Morgen even bellen of het een dagje later kan.

• Miepz78
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:31:
SMSje is binnen. Ik kan die dag niet. Of naja, liever niet. Toch maar even een JA'tje geantwoord. Morgen even bellen of het een dagje later kan.
Ik wil ‘m anders wel ophalen hoor 😇

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boterham71
Mr.RMM schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:31:
[...]

Er zijn weldegelijk VINs uitgedeeld toen Cosmos net door Panama was en in de buurt van Jamaica. Alleen niet echt veel.
Er staan ~5000 Tesla's op de boot en 4 (?) mensen hebben hier een VIN gehad. Dat lijken me losse flodders, niet van de Cosmos. Toen de JA er door was regende het VIN's. Meerdere pagina's aan mensen die allemaal een VIN hadden.

Neemt trouwens niet weg dat ik graag morgen een VIN ontvang :+

[ Voor 6% gewijzigd door Boterham71 op 14-11-2019 19:36 ]

• fatihtuncer
  • Laatst online: 25-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:35:
[...]

Als jouw P op 28 nov geleverd wordt dan zal er toch wel een hele batch aan P's aankomen met dezelfde boot? Op basis van de datum verwacht ik dat jouw P op de GC staat, hiervan zijn de VIN's nog niet verspreid lijkt het op. Dus wellicht dat de andere P bestellingen ook rond die tijd uitgeleverd worden.
Ik denk dat je daar wel van uit kan gaan ja zou ik zeggen en is logisch

Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Picassosax
  • Laatst online: 14-01-2022

Nog geen VINs ;(

Ik hoop op “any” theorie die een VIN oplevert... zelfde config hier

M3 LR AWD | Pearl White | Black interior | 18” Aero | Trekhaak | Besteld 4-10 | RN op 17-10 | VIN 27-11 | Estimated Delivery 30-12 | Geen SMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.RMM
Picassosax schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:35:
[...]

Ik hoop op “any” theorie die een VIN oplevert... zelfde config hier
Heb net in de lijst gekeken en volgens mijn theorie ben ik nu aan de beurt :-)

• Picassosax
Mr.RMM schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:37:
[...]

Heb net in de lijst gekeken en volgens mijn theorie ben ik nu aan de beurt :-)
Misschien hebben we beiden geluk....

M3 LR AWD | Pearl White | Black interior | 18” Aero | Trekhaak | Besteld 4-10 | RN op 17-10 | VIN 27-11 | Estimated Delivery 30-12 | Geen SMS

• Boterham71
Aangezien LR/P's nog steeds "Nu bestellen, 2019 levering" zijn, kan je er bijna wel vanuit gaan dat er meer LR's en P's op de boten staan dan er verkocht zijn. (Bijzondere combinaties daargelaten) Er zijn nu nog 4 boten onderweg, en er komen echt nog wel 1 of 2 boten bij. Dat zou nog ongeveer 25000 Tesla's betekenen. Al dan niet allemaal voor NL.

Tesla medewerkers zijn ook wel allemaal eensgezind dat alle LR/P's dit jaar nog geleverd worden.

Mij boeit het niet, zolang ik de 4% bijtelling maar heb de komende 5 jaar :+

[ Voor 3% gewijzigd door Boterham71 op 14-11-2019 19:46 ]

• Picassosax
Boterham71 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:45:
Aangezien LR/P's nog steeds "Nu bestellen, 2019 levering" zijn, kan je er bijna wel vanuit gaan dat er meer LR's en P's op de boten staan dan er verkocht zijn. (Bijzondere combinaties daargelaten) Er zijn nu nog 4 boten onderweg, en er komen echt nog wel 1 of 2 boten bij. Dat zou nog ongeveer 25000 Tesla's betekenen. Al dan niet allemaal voor NL.

Tesla medewerkers zijn ook wel allemaal eensgezind dat alle LR/P's dit jaar nog geleverd worden.

Mij boeit het niet, zolang ik de 4% bijtelling maar heb de komende 5 jaar :+
Mij ook in wezen niet, maar door hier vaak te kijken wordt mijn geduld wel een beetje op de proef gesteld...🥴

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majo03
Boterham71 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:32:
[...]

Er staan ~5000 Tesla's op de boot en 4 (?) mensen hebben hier een VIN gehad. Dat lijken me losse flodders, niet van de Cosmos. Toen de JA er door was regende het VIN's. Meerdere pagina's aan mensen die allemaal een VIN hadden.

Neemt trouwens niet weg dat ik graag morgen een VIN ontvang :+
Deze week heeft iemand hier ergens gepost dat hij (of zij?) van een tesla medewerker heeft begrepen dat bij de bestelling via LM vanaf begin oktober de berijder standaard een secundair account krijgt. Bij dit account (zoals ik hem ook heb) is sowieso geen VIN terug te vinden in de broncode. Dit zou ook (deels) kunnen verklaren dat we geen VIN-bommen (gaan) zien als de afgelopen maanden.

Ik hoop wel veel verrassende SMS-bommen over een paar weken.

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 14:25
Damn, ik baal even. Zou morgen mijn SR+ Blauw / Zwart / 19in / Trekhaak ophalen --- DUS NIET |:(

Krijg om 17:45 een SMS die al meerdere mensen vandaag gehad hebben:

"Goedemiddag, we voeren momenteel een grondige inspectie van uw voertuig uit om te controleren of aan onze hoge kwaliteitsnormen wordt voldaan. Onze technici inspecteren momenteel uw voertuig en hebben wat meer tijd nodig om hun werkzaamheden af te ronden, daarom is uw levering gewijzigd naar 20 november 10.30. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen, of met NEE om een nieuwe leverdatum te krijgen vanaf 27 november."

Wat een kansloze operatie, per SMS afmelden terwijl ik alles voor morgen al geregeld heb (verzekering, oppas, vrij genomen |:( . Overigens direct geprobeerd te bellen maar ze hadden het bandje er maar opgegooid. Een bevestiging van de nieuwe afspraak zal ik (net als de eerste keer) ook weer zelf achteraan moeten bellen :F

@Verwijderd Heb ik nou dezelfde tijd gekregen als jij?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Majo03 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:52:
[...]

Deze week heeft iemand hier ergens gepost dat hij (of zij?) van een tesla medewerker heeft begrepen dat bij de bestelling via LM vanaf begin oktober de berijder standaard een secundair account krijgt. Bij dit account (zoals ik hem ook heb) is sowieso geen VIN terug te vinden in de broncode. Dit zou ook (deels) kunnen verklaren dat we geen VIN-bommen (gaan) zien als de afgelopen maanden.

Ik hoop wel veel verrassende SMS-bommen over een paar weken.
Ik zie geen vin in de source maar de vin plugin ziet hem wel!

• carpebios
Ik denk dat mijn tesla dus dezelfde problemen had, want iedereen wordt dan naar 20 november gezet.
onze hoge kwaliteitsnormen :|

[ Voor 16% gewijzigd door carpebios op 14-11-2019 19:59 ]

• Majo03
Bever! schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:55:
[...]

Ik zie geen vin in de source maar de vin plugin ziet hem wel!
Dat lijkt me bijzonder, die plug-in doet als het goed is ook niet veel meer dan de broncode scannen op de tekst die lijkt op een VIN. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Majo03 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:01:
[...]

Dat lijkt me bijzonder, die plug-in doet als het goed is ook niet veel meer dan de broncode scannen op de tekst die lijkt op een VIN. Toch?
Yes, dus als je hem niet ziet en de de plugin wel, dan zoek je niet goed ;)

• Frome

Frome

M3P | White | Black

Degene met een Performance VIN, jullie hebben volgens mij allemaal grijze velgen toch?

Krijg namelijk het idee dat ik (en de andere) nooit een VIN gaan krijgen als we die zilveren velgen nog zien. Of zal ik het mis hebben?

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 17:03
MrBasta schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:52:
Damn, ik baal even. Zou morgen mijn SR+ Blauw / Zwart / 19in / Trekhaak ophalen --- DUS NIET |:(

"Goedemiddag, we voeren momenteel een grondige inspectie van uw voertuig uit om te controleren of aan onze hoge kwaliteitsnormen wordt voldaan. Onze technici inspecteren momenteel uw voertuig en hebben wat meer tijd nodig om hun werkzaamheden af te ronden, daarom is uw levering gewijzigd naar 20 november 10.30. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen, of met NEE om een nieuwe leverdatum te krijgen vanaf 27 november."

Wat een kansloze operatie, per SMS afmelden terwijl ik alles voor morgen al geregeld heb (verzekering, oppas, vrij genomen |:( . Overigens direct geprobeerd te bellen maar ze hadden het bandje er maar opgegooid. Een bevestiging van de nieuwe afspraak zal ik (net als de eerste keer) ook weer zelf achteraan moeten bellen :F

Hier hetzelfde, mag ook om 10:30. Ben wel erg benieuwd wat er precies aan de hand is met de 12v accu's, lijkt me sterk dat het de accu zelf is, aangezien die zeer eenvoudig te verwisselen is..

Ik wacht trouwens op een LR AWD, dus dit treft zowel LR's als SR+'s.

Verwijderd

Nog geen VINs ;(

Nou hopen op de "vrijdagen-theorie" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:14:
[...]

Nou hopen op de "vrijdagen-theorie" ;)
ik had hem op een zaterdag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
Aeonis schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:08:
[...]

Hier hetzelfde, mag ook om 10:30. Ben wel erg benieuwd wat er precies aan de hand is met de 12v accu's, lijkt me sterk dat het de accu zelf is, aangezien die zeer eenvoudig te verwisselen is..

Ik wacht trouwens op een LR AWD, dus dit treft zowel LR's als SR+'s.
Ik heb er een hard hoofd in dat het aan de 12V accu's ligt. En als dat wel zo is dan heb je toch geen 5 dagen nodig om die te vervangen? Het is een 45 Ah, AGM Batterij, kan je overal afhalen - kunnen ze hem er morgen inschroeven neem ik de auto morgen mee 8)7

BTW, Leuk misschien zie ik je wel :+

[ Voor 3% gewijzigd door MrBasta op 14-11-2019 20:17 ]

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:15
Wie heeft er ervaring met het overdragen van zijn order aan een leasemaatschappij? Ik heb nu een order bij mijn LM staan voor een SR+ die op 21-10 is besteld. Ik zie nu op de website dat LR modellen sowieso in 2019 nog geleverd worden. Ik wil proberen hiervoor zelf de aanbetaling te doen en dan af te wachten of de SR+ nog in 2019 geleverd gaat worden.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tjenok schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:18:
Wie heeft er ervaring met het overdragen van zijn order aan een leasemaatschappij? Ik heb nu een order bij mijn LM staan voor een SR+ die op 21-10 is besteld. Ik zie nu op de website dat LR modellen sowieso in 2019 nog geleverd worden. Ik wil proberen hiervoor zelf de aanbetaling te doen en dan af te wachten of de SR+ nog in 2019 geleverd gaat worden.
Dat gaat niet altijd lekker, in mijn geval ook niet. Dan krijg je weer een nieuwe RN en dat zien ze dus als nieuwe bestelling...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Tjenok
Zelfs als er al een auto is gekoppeld?
DennusB schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:21:
[...]

Dat gaat niet altijd lekker, in mijn geval ook niet. Dan krijg je weer een nieuwe RN en dat zien ze dus als nieuwe bestelling...

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tjenok schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:22:
Zelfs als er al een auto is gekoppeld?

[...]
Ja die verhalen las ik ook hier regelmatig ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Pure speculatie maar 5 dagen kan wel.

Dag 1: Verzamelen defecte voertuigen
Dag 2: Transport naar Tilburg
Dag 3: Uitladen en Reparatie
Dag 4: Transport terug naar A'Dam
Dag 5: Uitlevering..
MrBasta schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:16:
[...]

Ik heb er een hard hoofd in dat het aan de 12V accu's ligt. En als dat wel zo is dan heb je toch geen 5 dagen nodig om die te vervangen? Het is een 45 Ah, AGM Batterij, kan je overal afhalen - kunnen ze hem er morgen inschroeven neem ik de auto morgen mee 8)7

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

• Novadecasa
Even de specifieke vraag aan de mensen waarvan hun levering is uitgesteld vanwege de 12v accu issues of mogelijke 12v accu issues.

Kunnen jullie dit specifiek navragen/achterhalen bij aflevering?
Lijkt me naast dat je het zelf ook wil weten wat er aan gerepareerd/gecheckt is, ook handig voor anderen om te weten wat hier speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
sknnr.nl schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:33:
Pure speculatie maar 5 dagen kan wel.

Dag 1: Verzamelen defecte voertuigen
Dag 2: Transport naar Tilburg
Dag 3: Uitladen en Reparatie
Dag 4: Transport terug naar A'Dam
Dag 5: Uitlevering..

[...]
Als ze die reparatie in Tilburg gaan doen haal ik hem daar wel op, is 80 km minder ver voor me ;-). Maar goed, ze nemen de telefoon niet meer op dus ik kan het niet vragen.

@Novadecasa yes will do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
[...]

Ik mag toch hopen dat we al deze verhalen misvat hebben. Want de leasemaatschappijen hebben juist keihard hun best gedaan nog zoveel mogelijk bestellingen voor 14/10 bij tesla binnen te krijgen, zoals destijds de ‘eis’ was. Dat tesla vervolgens de processen even niet scherp hebben (lees te weinig datatypisten die de zooi inkloppen) zouden nu duizenden bestellers nat gaan? Kan me niet voorstellen dat leasemaatschappijen het daarbij laten. Zeker niet de alphabet/athlon/leaseplannen van deze wereld. LP vertelde alleen zelf al 2000+ m3’s te hebben besteld in die eerste twee weken. Ik heb 7/10 de boel getekend; uiteindelijk erachter dat hij in een ‘batch’ vanuit LP op 9/10 is aangeleverd bij tesla. Maar na wekelijks aandringen pas rond eind oktober een RN (dus ‘bevestiging’ vanuit tesla). Dus ik zou ook ineens niet geleverd krijgen!?

Ik ben benieuwd. In ieder geval weer een goede reden om mijn wekelijks call naar Leaseplan toch door te laten gaan. 😒

Verwijderd

In mijn tesla account zie ik geen mobiel nummer staan. Ik kan het ook niet toevoegen..
Iemand anders hetzelfde?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:48:
In mijn tesla account zie ik geen mobiel nummer staan. Ik kan het ook niet toevoegen..
Iemand anders hetzelfde?
Ja, en ook via chat met Tesla gecontroleerd - mijn nummer stond er wel goed in, maar dus niet in het secundair-account zichtbaar.

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:54
Ik heb vandaag ook een SMS gekregen voor afhalen op 28 november, VIN was op 1/11 (LR AWD, Grijs/Zwart, Aero).

Nu viel me op dat de fiscale waarde bij de RDW wel erg hoog is.Het lijkt erop dat ze de winterbandenset ook hebben meegenomen in de fiscale waarde. Eerder had ik gelezen dat alleen optie die door de fabrikant gemonteerd worden meetellen voor de fiscale waarde, of zouden de opties die worden meegeleverd maar niet gemonteerd ook meetellen? Dan worden het met 22% bijtelling wel erg dure wielen/banden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Ha! Same here.. woon in Eindhoven.. Moet helaas wel eerst een VIN krijgen die kapot kan gaan.. tot die tijd ergens in de toekomst gewoon naar A'Dam.
MrBasta schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:38:
[...]

Als ze die reparatie in Tilburg gaan doen haal ik hem daar wel op, is 80 km minder ver voor me ;-). Maar goed, ze nemen de telefoon niet meer op dus ik kan het niet vragen.

@Novadecasa yes will do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
Miepz78 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:48:
[...]

Ik mag toch hopen dat we al deze verhalen misvat hebben. Want de leasemaatschappijen hebben juist keihard hun best gedaan nog zoveel mogelijk bestellingen voor 14/10 bij tesla binnen te krijgen, zoals destijds de ‘eis’ was. Dat tesla vervolgens de processen even niet scherp hebben (lees te weinig datatypisten die de zooi inkloppen) zouden nu duizenden bestellers nat gaan? Kan me niet voorstellen dat leasemaatschappijen het daarbij laten. Zeker niet de alphabet/athlon/leaseplannen van deze wereld. LP vertelde alleen zelf al 2000+ m3’s te hebben besteld in die eerste twee weken. Ik heb 7/10 de boel getekend; uiteindelijk erachter dat hij in een ‘batch’ vanuit LP op 9/10 is aangeleverd bij tesla. Maar na wekelijks aandringen pas rond eind oktober een RN (dus ‘bevestiging’ vanuit tesla). Dus ik zou ook ineens niet geleverd krijgen!?

Ik ben benieuwd. In ieder geval weer een goede reden om mijn wekelijks call naar Leaseplan toch door te laten gaan. 😒
Precies.
Ga er maar vanuit dat de leasemaatschappij zich zeker net zo druk maakt als ons/jou.
En daar staan wel wat grote bedragen op het spel.

Soms is het handig dat zij vanaf hun kant wat druk uitoefenen op het proces. Hechten ze net wat meer waarde aan hoogstwaarschijnlijk.

Verwijderd

MrBasta schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:52:

Ja dezelfde tijd. En ik had na mijn JA bevestiging direct nog een sms met nogmaals excuses en in account de nieuwe datum en nog een e-mail met bevestiging. Ga dus niet bellen. Idd oppas e.d. geregeld...

• Majo03
MrBasta schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:16:
[...]

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze met de overige afleveringen de komende dagen in de knoei komen door het extra (onvoorzien) werk, dat ze voor de zekerheid kiezen en daarom alles vijf dagen opschuiven (naar een dag die sowieso vrij was van leverantie vanwege de verhuIzing op het haventerrein.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Ik, had een LR besteld via LM omdat de SR+ hem niet ging worden voor 2019. Toen ik de gewenste SR+ zag staan op snel beschikbaar heb ik die besteld, de andere auto geannuleerd en opnieuw besteld bij LM met opgaaf van het RN. Vooralsnog lijkt alles goed te gaan en mag ik volgende week op te gaan halen.

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:35
Majo03 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:08:
[...]

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze met de overige afleveringen de komende dagen in de knoei komen door het extra (onvoorzien) werk, dat ze voor de zekerheid kiezen en daarom alles vijf dagen opschuiven (naar een dag die sowieso vrij was van leverantie vanwege de verhuIzing op het haventerrein.
Ik had die dag al een levering staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:35:
Even de specifieke vraag aan de mensen waarvan hun levering is uitgesteld vanwege de 12v accu issues of mogelijke 12v accu issues.

Kunnen jullie dit specifiek navragen/achterhalen bij aflevering?
Lijkt me naast dat je het zelf ook wil weten wat er aan gerepareerd/gecheckt is, ook handig voor anderen om te weten wat hier speelt.
Ik hoop dat ze direct de auto goed nakijken, poetsen, nieuwste software erop zetten en met een volle accu afleveren. Dan weten wij iig dat de auto goed is. Maar inderdaad ben ik ook erg benieuwd wat er nou aan de hand is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 00:00
Zojuist kreeg ik onderstaande van Youtube als suggestie, een kijkje in de wereld van de RoRo's.
YouTube: Gigantic Overseas Autoliner | Mega Transports | Free Documentary

Verwijderd

Reddit staat vol met issues van de 12v battery.. https://www.reddit.com/r/...el_3_12v_dead_story_time/

Wel ontzettend kut dat ze dit blijkbaar pas op de dag van de levering checken.

• Tjenok
Mesque schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:08:
[...]

Ik, had een LR besteld via LM omdat de SR+ hem niet ging worden voor 2019. Toen ik de gewenste SR+ zag staan op snel beschikbaar heb ik die besteld, de andere auto geannuleerd en opnieuw besteld bij LM met opgaaf van het RN. Vooralsnog lijkt alles goed te gaan en mag ik volgende week op te gaan halen.
Dus als ik het goed begrijp heb je je RN gewoon overgedragen aan de leasemaatschappij?

Verwijderd

Morgen verwacht ik mijn aflevering van de SR+, pw, black, aero's, trekhaak. Op 16.00 uur bij Koopman. Ik heb de hele dag met crossed fingers gezeten dat ik geen SMS/mail/telefoon van Tesla zou krijgen in verband met een verplaatsing van mijn levering. Tot op heden nog niet ontvangen. Gisteren wel een herinneringsmail voor de afspraak van morgen.

Het valt mij alleen wel op dat mijn kenteken nog niet op naam is gezet (G-...-PB). Zaken als aantal eigenaren, eerste toelating, APK vervaldatum is allemaal nog niet ingevuld. Omdat ik zelf heb gekocht (ZZP'er) heb ik ook nog geen kentekenbewijs of iets dergelijks ontvangen. Moet ik me zorgen maken over het feit dat het kenteken nog niet te naam gesteld is? Moet ik morgen heel lang wachten op RDW? Wat zijn de ervaringen van andere ZZP eigenaren (niet via een LM?)

Zijn er nog meer Tweakers die nog steeds een aflevering voor morgen hebben staan? Of zijn ze mij vergeten een bericht van verplaatsing te sturen en sta ik daar morgen alleen voor een dicht hek?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 21:53 ]

• vontrapp
  • Laatst online: 08-03-2021
Frome schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:07:
Degene met een Performance VIN, jullie hebben volgens mij allemaal grijze velgen toch?

Krijg namelijk het idee dat ik (en de andere) nooit een VIN gaan krijgen als we die zilveren velgen nog zien. Of zal ik het mis hebben?
Ik heb sinds september een RN, zilveren velgen en sindsdien geen enkele update of VIN.
Je kunt je haast niet voorstellen dat al die bestelde auto's in een tijdsbestek van nog geen 40 dagen uitgeleverd gaan worden.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Tjenok schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:29:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je je RN gewoon overgedragen aan de leasemaatschappij?
Yes, bij de bestelling via LM het RN nummer ingevuld bij comments an daar voor zekerheid ook nog over gemaild zodat dit niet mis zou gaan. Het enige vreemde is dat in de LM portal de verwachte leverdatum nog steeds op 15-12 staat, maar volgens mij is dat bij Alphabet altijd de 15e van een bepaalde maand dus zegt het niet zoveel.

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Vandaag contact gehad met Alphabet en voor het eerst sinds 3 oktober 2019 een RN nummer ontvangen.

Met de bulk bestellingen is de naam van de inkoper doorgegeven. Vervolgens zijn er geen berijders gegevens toegevoegd door Tesla of niet doorgeven door Alphabet. Daardoor is er geen enkele informatie in het eigen Tesla account.

Het kwartje van werkwijze is eindelijk bij Alphabet gevallen en nu geven zij de informatie van Tesla door o.b.v. de gegeven zoals intern bekend (zoals RN nummer).

Mochten er meer mensen last hebben van een leegaccount bij Alphabet en zich hier zorgen over maken, dan is er dus eindelijk een oplossing/informatie beschikbaar hoe dit komt.

Verwijderd

TheFoxMan schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:51:
Ik heb vandaag ook een SMS gekregen voor afhalen op 28 november, VIN was op 1/11 (LR AWD, Grijs/Zwart, Aero).

Nu viel me op dat de fiscale waarde bij de RDW wel erg hoog is.Het lijkt erop dat ze de winterbandenset ook hebben meegenomen in de fiscale waarde. Eerder had ik gelezen dat alleen optie die door de fabrikant gemonteerd worden meetellen voor de fiscale waarde, of zouden de opties die worden meegeleverd maar niet gemonteerd ook meetellen? Dan worden het met 22% bijtelling wel erg dure wielen/banden...
Volgens mij worden de m3 alleen op zomerbanden geleverd. Bij mij klopt het bedrag wel.. 19 inch en winterbanden afspraak bij profile via LM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 06:48
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:01:
[...]

Ja dezelfde tijd. En ik had na mijn JA bevestiging direct nog een sms met nogmaals excuses en in account de nieuwe datum en nog een e-mail met bevestiging. Ga dus niet bellen. Idd oppas e.d. geregeld...
Ik heb dus alleen een mail gehad met nieuwe leverdatum. Geen SMS, geen reden en al helemaal geen excuses. Voel me nu wel een beetje achtergesteld :'(

• Frome

Frome

M3P | White | Black

vontrapp schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:44:
[...]

Ik heb sinds september een RN, zilveren velgen en sindsdien geen enkele update of VIN.
Je kunt je haast niet voorstellen dat al die bestelde auto's in een tijdsbestek van nog geen 40 dagen uitgeleverd gaan worden.
Ik begin ook al redelijk zenuwachtig te worden inmiddels, ik ging (en nog steeds wel) er vanuit dat einde deze week of begin volgende week een VIN zou komen voor de P. Maar het maakt het ook zo lastig dat we niet weten welke VINs al uitgedeeld zijn. Als nog 4 boten VINs hebben dan zouden er wel weer genoeg moeten zijn.....maar ja ik weet het ook niet :? :? :N

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Op Twitter (@MortonLund89) komen er ook berichten voorbij dat Model S en Model X via de haven Rotterdam binnenkomen via containerschepen.

Wellicht voorbode / inventarisatie dat de haven van Rotterdam ook gebruikt gaat worden?

Heerlijk speculeren 😄

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:41:
Morgen verwacht ik mijn aflevering van de SR+, pw, black, aero's, trekhaak. Op 16.00 uur bij Koopman. Ik heb de hele dag met crossed fingers gezeten dat ik geen SMS/mail/telefoon van Tesla zou krijgen in verband met een verplaatsing van mijn levering. Tot op heden nog niet ontvangen. Gisteren wel een herinneringsmail voor de afspraak van morgen.

Het valt mij alleen wel op dat mijn kenteken nog niet op naam is gezet (G-...-PB). Zaken als aantal eigenaren, eerste toelating, APK vervaldatum is allemaal nog niet ingevuld. Omdat ik zelf heb gekocht (ZZP'er) heb ik ook nog geen kentekenbewijs of iets dergelijks ontvangen. Moet ik me zorgen maken over het feit dat het kenteken nog niet te naam gesteld is? Moet ik morgen heel lang wachten op RDW? Wat zijn de ervaringen van andere ZZP eigenaren (niet via een LM?)

Zijn er nog meer Tweakers die nog steeds een aflevering voor morgen hebben staan? Of zijn ze mij vergeten een bericht van verplaatsing te sturen en sta ik daar morgen alleen voor een dicht hek?
Heb het even teruggezocht. 2 dagen voor levering het tenaamstellingsverslag ontvangen. Hierna was het ook direct op OVI te zien. Volgens mij ontving ik echt de volgende dag (of op de dag van levering in de ochtend) het kentekenbewijs al.

Dit was wel in juni dit jaar, ook wel einde kwartaal, maar denk ik niet te vergelijken met de drukte die ze nu hebben bij de aflevering. Wellicht schrijven ze hem ter plaatse in morgen en krijg het tenaamstellingsverslag mee. Ik had wel het idee dat dat een "instant" move was en geen dagen overheen gingen. Met het tenaamstellingsverslag mag je volgens mij een tijdje rondrijden als je het kentekenbewijs nog niet hebt.

• Boterham71
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:41:

Kentekenbewijs krijg je nooit van te voren. Of je krijgt het thuisgestuurd, of je krijgt hem morgen mee.

Jij moet je rijbewijs meenemen :-)

Verwijderd

Vinslo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:58:
[...]

Heb het even teruggezocht. 2 dagen voor levering het tenaamstellingsverslag ontvangen. Hierna was het ook direct op OVI te zien. Volgens mij ontving ik echt de volgende dag (of op de dag van levering in de ochtend) het kentekenbewijs al.

Dit was wel in juni dit jaar, ook wel einde kwartaal, maar denk ik niet te vergelijken met de drukte die ze nu hebben bij de aflevering. Wellicht schrijven ze hem ter plaatse in morgen en krijg het tenaamstellingsverslag mee. Ik had wel het idee dat dat een "instant" move was en geen dagen overheen gingen. Met het tenaamstellingsverslag mag je volgens mij een tijdje rondrijden als je het kentekenbewijs nog niet hebt.
Veel leaserijders ontvangen blijkbaar al wel het één en ander thuis. Volgens mij van hun LM, want vaak wordt gelijktijdig hun laadpas ontvangen. Ik ga ervan uit dat ik morgen inderdaad het tenaamstellingsverslag ter plekke ontvang.

Verwijderd

Boterham71 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:01:
[...]

Kentekenbewijs krijg je nooit van te voren. Of je krijgt het thuisgestuurd, of je krijgt hem morgen mee.

Jij moet je rijbewijs meenemen :-)
Zit standaard in mijn portefeuille... Die zal ik zeker niet vergeten...

• arko89
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:09:
[...]

Dat kan niet... heb ik ook gevraagd. Dus dien je gehele order te annuleren en een nieuwe te bestellen.... die zal er zeker niet zijn voor 2020 dan.
Zit niets anders op dan maar gewoon af te wachten blijkbaar en hopen dat er nog ééntje tussen staat in de bestelde uitvoering op die overload die er nog aankomt..

• Vinslo
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:06:
[...]

Veel leaserijders ontvangen blijkbaar al wel het één en ander thuis. Volgens mij van hun LM, want vaak wordt gelijktijdig hun laadpas ontvangen. Ik ga ervan uit dat ik morgen inderdaad het tenaamstellingsverslag ter plekke ontvang.
Mijn situatie: ZZP'er, zelf aangeschaft, maar met gedeeltelijke financial lease. Geen operational lease. Heb ook geen stukken van de financier thuis ontvangen. Het kentekenbewijs kwam van RDW, nadat een medewerker van Tesla mij rechtstreeks het tenaamstellingsverslag had gemaild.

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Model X/S worden in Tilburg afgebouwd.. Dus die komen altijd met andere procedure binnen. Heeft echt helemaal niets met Model 3 te maken.
Michiele93 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:56:
Op Twitter (@MortonLund89) komen er ook berichten voorbij dat Model S en Model X via de haven Rotterdam binnenkomen via containerschepen.

Wellicht voorbode / inventarisatie dat de haven van Rotterdam ook gebruikt gaat worden?

Heerlijk speculeren 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco2152
Novadecasa schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:14:
[...]

Met 5 man plus chauffeur in een model 3?
6 mensen in een model 3, ambitieus _O- :+
Ok, het waren er vijf, maar toch heul veul mensen in een auto. :P

• marco2152
zwellugje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:26:
[...]

Vanmorgen om 10:00 uur stonden er nog geen vlaggen, aan geen enkele kant van het station. Waarschijnlijk pas na 10:30 of zo of nog later omdat ze pas om 11:00 uur beginnen met uitleveren.
Dat kan goed kloppen, ik was even na 12:00 uur op Sloterdijk.

Verwijderd

Vinslo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:08:
[...]

Mijn situatie: ZZP'er, zelf aangeschaft, maar met gedeeltelijke financial lease. Geen operational lease. Heb ook geen stukken van de financier thuis ontvangen. Het kentekenbewijs kwam van RDW, nadat een medewerker van Tesla mij rechtstreeks het tenaamstellingsverslag had gemaild.
Bedankt voor je bericht. Bij financial lease ben je zelf de eigenaar. Bij operational lease niet. Tot zover geen verwarring. De medewerker van Tesla die jou het tenaamstellingsverslag mailde. Deed hij dat toen jij daar was ter plekken of een dag van tevoren? Ik heb nu helemaal niets... en morgen ophalen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arko89
Alexbeun schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:56:
[...]

Wat bedoel je met besteld ipv verwerkt?
Kreeg je op 18okt een bevestigingsmail van Tesla en een account en tussen 4 en 18 okt geen bevestiging van bestelling of niets?
LM heeft 4 oktober de order doorgezet naar fleetsales van Tesla (mij bevestigd) en die hebben blijkbaar pas 18 oktober deze order daadwerkelijk ingevoerd in de systemen. Meerdere Tesla medewerkers gesproken en die zien allemaal hetzelfde staan in het systeem, navraag bij de LM bevestigd dat ook.. Het bijzondere is dan weer wel dat ik op 9 oktober de bekende welkom bij Tesla mail kreeg en op 16 oktober nog een keer. RN kreeg ik de 18e, direct na invoeren van de order dus. 25 oktober de prepare for delivery zoals meer tweakers hier..

Blijkbaar is dus inderdaad de datum waarop de RN is afgeven je nummertje in de wachtrij en over het algemeen bepalend of jij eerder een VIN krijgt of iemand met exact dezelfde config met een lager RN nummer, die zal hem eerder toegewezen krijgen. Doordat Tesla de order niet netjes voor de 14e heeft ingeklopt ben ik nu niet zeker van levering en feit dat het om een SR+ met trekhaak gaat nog minder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco2152
Vinslo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:08:
[...]

Zelfde situatie, maar tenaamstelling vond plaats terplekke bij Koopman Car Terminal en het kentekenbewijs wordt nog opgestuurd. Het ligt er dus maar aan.

Verwijderd

Vandaag contact gehad met Tesla (bestelling definitief op 1-10) en ben al in het bezit van een VIN nummer, maar met nog geen gegevens in het Tesla account over de aflevering. (verwachte datum volgens Alphabet is 15-11). Van een zeer vriendelijke medewerker te horen gekregen dat ik een aflevering begin december kan verwachten. Als alles goed gaat en zijn informatie goed is, dan zou boot Cosmos de boot zijn waar mijn geplande auto op staat. Als die informatie klopt, dan volgt een sms binnen ongeveer 2 weken. Zou toch een mooi Sinterklaas cadeautje zijn...

• fRiEtJeSaTe
Arval geeft aan geen auto’s tussen 15-11 en 31-12 uit te leveren. Iemand die hier mee over weet?

Via Google lees ik bij een andere LM:
“ In Nederland is de gewoonte ontstaan om de leeftijd (en dus restwaarde) van auto’s in kalenderjaren uit te drukken. Een tegen het eind van het jaar gekentekende auto geldt in januari dus al als één jaar oud. Daarom is tenaamstelling in november/december van uw leaseauto bij XLLease niet aan te bevelen. Want dit vindt u direct terug in een hogere leasepremie.”

Betekent dit 8% voor mij??

[ Voor 69% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-11-2019 22:18 ]

• Vinslo
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:14:
[...]

Bedankt voor je bericht. Bij financial lease ben je zelf de eigenaar. Bij operational lease niet. Tot zover geen verwarring. De medewerker van Tesla die jou het tenaamstellingsverslag mailde. Deed hij dat toen jij daar was ter plekken of een dag van tevoren? Ik heb nu helemaal niets... en morgen ophalen?
2 dagen voor het ophalen kreeg ik het gemaild. De enige reden dat ik persoonlijk mailcontact had met een medewerker van Tesla was helaas dat ze de levering wel een week hadden opgeschoven en geen vaart maakten met het regelen van factuur, financieringsovereenkomst e.d.

Het verschil is wellicht dat de financial leasemaatschappij het tenaamstellingsverslag nodig had om hun deel van de betaling over te maken. Daarmee moesten ze het wel vantevoren opsturen en kon het niet ter plaatse gedaan worden. Ik zou me niet te druk maken als Tesla de afspraak niet heeft afgezegd en gewoon genieten van je mooie nieuwe bak morgen :)

Verwijderd

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:17:
Arval geeft aan geen auto’s tussen 15-11 en 31-12 uit te leveren. Iemand die hier mee over weet?
Dat is standaard zo bij een lease maatschappij. Maar bij wetswijzigingen zoals het bijtellingspercentage wordt er door de meeste lease maatschappijen doorgegaan tot 31-12. Wellicht nog even extra nagaan?
Pagina: 1 ... 182 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.