Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:06
Hier nog een kleine update

Als sinds donderdag bezig om de juiste naam op de eindfactuur te krijgen. Zodat ik de betaling kan doen. Aflevering staat nog steeds geplanned aanstaande vrijdag.

Vandaag al wel een kenteken te horen gekregen alleen als ik deze opzoek dan is dat een kenteken van een performance model, terwijl ik een lr aws besteld heb. Dus ook hier nog even achteraan weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Nou, een performance voor AWD prijs....Ik zou er niet over beginnen.... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Cyw00d schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:14:
[...]

Ja, maar bij mij was er een leveringsverbod vanuit de leasemaatschappij t/m 28 juli. Dus Tesla gaat daarna pas zoeken helaas, niet eerder. |:(
Vreemd want ik lees steeds dat men pas 2 weken voor die datum gaan kijken. Kennelijk is dat niet geheel juist. Ik was dan wat eerder, enkele dagen. Maar ik zie VIN alleen in sourcecode van de pagina, niet op de pagina zelf.
Maar Chrome plug-in ging er ook op signaleren

[ Voor 4% gewijzigd door wouter1971 op 06-08-2019 10:48 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
wouter1971 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Vreemd want ik lees steeds dat men pas 2 weken voor die datum gaan kijken. Kennelijk is dat niet geheel juist. Ik was dan wat eerder, enkele dagen. Maar ik zie VIN alleen in sourcecode van de pagina, niet op de pagina zelf.
Maar Chrome plug-in ging er ook op signaleren
Chrome plugin gaat af zodra je op de pagina bent? Goed om te weten, zit af en toe dat icoontje rechts bovenin in te drukken :-).

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Wordt de mattenset bij de LR AWD meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
lighting_ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:07:
Bij alle longranges wel als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lighting_ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:07:
Bij full premium ja. Dus alles behalve de SR+.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Man, wat duurt het lang wanneer je een bestelling via de LM hebt gedaan voordat je wat ziet in je account. Ik weet dat de LM (Athlon) vorige week donderdag 's ochtends een bestelling richting Tesla heeft gestuurd, maar ik heb nog niets in mijn account. Geen RN, zelfs niet eens een Model 3 als optie (alleen S, X en powerwall).

Ik word gek van het wachten... Hoe lang duurde dit bij andere mensen? En dan heb ik het nog niet eens over een VIN.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Heel raar omdat de LM van Tesla gehoord heeft van niet. Waarschijnlijk denken ze SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

@MagicTempest Heb je al in je document-hub gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MagicTempest schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:13:
Man, wat duurt het lang wanneer je een bestelling via de LM hebt gedaan voordat je wat ziet in je account. Ik weet dat de LM (Athlon) vorige week donderdag 's ochtends een bestelling richting Tesla heeft gestuurd, maar ik heb nog niets in mijn account. Geen RN, zelfs niet eens een Model 3 als optie (alleen S, X en powerwall).

Ik word gek van het wachten... Hoe lang duurde dit bij andere mensen? En dan heb ik het nog niet eens over een VIN.
Maar je hebt al wel een invite gehad van Tesla om een account aan te maken dus? Volgens mij had ik op dat moment ook meteen een RN nummer. Of had je zelf al een account (aangemaakt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 21:51

Bij mij een week, ongeveer, maar hangt volgens mij heel erg van de dealer af. Zeker nu het vakantietijd is kan ik me voorstellen dat het even blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
cyspoz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:14:
@MagicTempest Heb je al in je document-hub gekeken?
Ja, staat nog niets. (En dan bedoel je die specifieke link die een paar pagina's terug stond toch?)
Inspired schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Maar je hebt al wel een invite gehad van Tesla om een account aan te maken dus? Volgens mij had ik op dat moment ook meteen een RN nummer. Of had je zelf al een account (aangemaakt)?
Nee, ik heb wel een account aangemaakt (volgens Athlon moest ik dat doen), maar niet op basis van een uitnodiging. Je hebt daar geen invite van Tesla voor nodig

[ Voor 12% gewijzigd door MagicTempest op 06-08-2019 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurde het 5 dagen voordat de bevestiging vanuit Tesla naar LM werd gestuurd: order geplaatst door LM op 26-07 --> orderbevestiging vanuit Tesla kwam 30-07.

Ik had btw gisteren een mail van mijn Sales advisor. Aangezien ik de tweede week van september op vakantie ga, was ik benieuwd of ik de Tesla (LR AWD - Grey - 18" - AP) voor of ná die tijd kon verwachten.

Zijn reactie: "Verwachting is ervoor maar weten we pas als jouw bestelling gekoppeld is aan een beschikbare auto (daar wachten we nog op).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2019 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lighting_ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:14:
Heel raar omdat de LM van Tesla gehoord heeft van niet. Waarschijnlijk denken ze SR+
Vreemd. Een beetje LM weet dit ook wel zelf lijkt me. Misschien kun je ze deze doorsturen; https://external-preview....9492f9fe311ea35b3d0bf1418
MagicTempest schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Nee, ik heb al een account. Die kun je zelf aanmaken (en Athlon zei ook dat ik dat moest doen). Je hebt daar geen invite van Tesla voor nodig
Nee hoeft op zich niet, maar zelf aanmaken heeft niet veel nut. Bij mij zat er 10 dagen tussen order van LM richting Tesla en het moment dat ik een invite kreeg. (En dus ook RN nummer.) Als er een auto beschikbaar is kan de VIN ook snel gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 06-08-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26

Kan lang duren he. Soms vrij snel, ene keer krijg ik na een dag direct een account+koppeling auto. Wacht nu vanaf donderdag op de koppeling van de long range rwd, zzzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMAV_NL
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Tesla account (en dus RN nummer) heeft 6 dagen geduurd bij mij (ook via Athlon).
Dinsdag bestelling richting Tesla, maandag avond e-mail van Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:04

Tesla bestellen voor ongeduldige mensen is een martelgang weet ik uit eigen ervaring ;-)

27-6: Via LM (Athlon) Tesla besteld. In bestelbevestiging staat wel dat aflevering niet eerder mag zijn dan week 39 (ivm huidig leasecontract). Maar er staat ook dat Tesla verwacht dat aflevering kan plaatsvinden vanaf week 42.

27-6 welkomstmail van Tesla ontvangen met accountgegevens.

21-6: Goedkeuring eigen bijdrage

18-7: Mail van Tesla over volgende stappen voor levering

Tot op heden is dit nog de status. Nog steeds geen VIN. Volgens Tesla salespersoon staat alles goed en moet ik geduld hebben maar het duurt wel erg lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
Cyw00d schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

Chrome plugin gaat af zodra je op de pagina bent? Goed om te weten, zit af en toe dat icoontje rechts bovenin in te drukken :-).
Klopt, je krijgt pop-up. VIN gevonden. Die zegt ook meer info in plug-in settings. Als je dan op Tesla icoontje drukt krijgt je je VIN nummer te zien

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
iMAV_NL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:21:
Tesla account (en dus RN nummer) heeft 6 dagen geduurd bij mij (ook via Athlon).
Dinsdag bestelling richting Tesla, maandag avond e-mail van Tesla.
Ok, ik ben benieuwd dan. Ik zei donderdag, maar hij was woensdag besteld. Als het net zo lang duurt als bij jou zou ik vandaag of morgen wat moeten horen...

Levertijden bij de meeste merken zijn langer, maar zo lang niets horen over de bestelling zelf is vreselijk. Dan vraag je je af of het wel goed is gegaan. Al is het maar een bericht dat de bestelling in orde is ontvangen en dat ze ermee aan de slag gaan, dat zou al schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
PreTenderxgn schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:07:
[...]
Bij alle longranges wel als het goed is
Maar zijn wel stoffe "basis"-matten, deze zijn niet echt gemaakt om goed tegen viezig- en nattigheid te kunnen. Heb daarom Allweather MAXpider 3D matten besteld, komen morgen binnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arsimo schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:26:
[...]

Maar zijn wel stoffe "basis"-matten, deze zijn niet echt gemaakt om goed tegen viezig- en nattigheid te kunnen. Heb daarom Allweather MAXpider 3D matten besteld, komen morgen binnen als het goed is.
Hoor graag hoe ze bevallen. Vind ze er wat plastic uit zien maar zie ook wel dat de standaard matten niet van super kwaliteit zijn. Mijn rechtervoet begint al aardig slijtage achter te laten na 4k km's. Gebruik hem ook nog wel veel moet ik bekennen, de rechtervoet.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 06-08-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
wouter1971 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

Klopt, je krijgt pop-up. VIN gevonden. Die zegt ook meer info in plug-in settings. Als je dan op Tesla icoontje drukt krijgt je je VIN nummer te zien
Thanks! Ik blijf refreshen maar ik heb het idee dat VIN nummers snachts uitgedeeld worden en dat overdag refreshen niet echt helpt.

Ik had gisteranvond wel iets raars, toen ik rond 23:00 de pagina opende kreeg ik alsof ik geen account had, ik zag een knop om een Model S of Model X te bestellen (Dat zie je wanneer je een account hebt en geen auto gekoppeld). Dus ik hoopte stiekem dat ze er mee bezig waren en dat ik dus een VIN zou krijgen, maar dat is helaas nog niet zo.

[ Voor 45% gewijzigd door Cyw00d op 06-08-2019 11:34 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
GMAT schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Tesla bestellen voor ongeduldige mensen is een martelgang weet ik uit eigen ervaring ;-)

27-6: Via LM (Athlon) Tesla besteld. In bestelbevestiging staat wel dat aflevering niet eerder mag zijn dan week 39 (ivm huidig leasecontract). Maar er staat ook dat Tesla verwacht dat aflevering kan plaatsvinden vanaf week 42.

Tot op heden is dit nog de status. Nog steeds geen VIN. Volgens Tesla salespersoon staat alles goed en moet ik geduld hebben maar het duurt wel erg lang.
5 weken is nog niets geks toch? Bestel maar eens een VW en je kan gewoon 8 maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
[...]

Ze gaan pas zoeken zodra jou uitlever datum in de buurt komt dus kan nog wel even duren, helaas. Hopelijk voor donderdag de koppeling van de long range, gewoon geduld hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Inspired schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Hoor graag hoe ze bevallen. Vind ze er wat plastic uit zien maar zie ook wel dat de standaard matten niet van super kwaliteit zijn. Mijn rechtervoet begint al aardig slijtage achter te laten na 4k km's. Gebruik hem ook nog wel veel moet ik bekennen, de rechtervoet.
Tja, het zijn allweather matten dus iets van plastic of rubber moet er wel in zitten. Maar uit reviews en met name de video van Bjorn Nyland maakte ik op dat het erg doordachte matten zijn en in mijn ogen niet cheap overkomen - ze zijn ook helaas niet echt goedkoop. Ben benieuw hoe de MAXpider 3D gaan bevallen. Ik laat het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
arsimo schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Tja, het zijn allweather matten dus iets van plastic of rubber moet er wel in zitten. Maar uit reviews en met name de video van Bjorn Nyland maakte ik op dat het erg doordachte matten zijn en in mijn ogen niet cheap overkomen - ze zijn ook helaas niet echt goedkoop. Ben benieuw hoe de MAXpider 3D gaan bevallen. Ik laat het weten.
Top. Thanks alvast. Op zich ben ik nou niet meteen op zoek naar allweather matten. Het is nou niet dat ik vaak met vieze schoenen instap. Daarnaast regent het nooit meer in NL. ;) Het zal me dan meer gaan om slijtvastheid.
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

5 weken is nog niets geks toch? Bestel maar eens een VW en je kan gewoon 8 maanden wachten.
Nou ja, 8 maand is zelfs voor VAG lang. Maar 6 maand wel snel ja. Voordeel is wel dat je dan weet dat je hem krijgt. Bij Tesla is hij sneller maar je weet niet echt wanneer hij komt tot een paar weken voor de afleverdatum. Als hij al komt. Door mijn bestelde RWD ging gewoon een streep. ;w
[...]

[..]

Dit heeft natuurlijk te maken met de voorwaarde qua levering. Je order staat nu gewoon op hold tot week 39. Zou pas vanaf 1/10 gaan kijken voor een VIN. Al weet ik hoe lastig dat is.. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Inspired op 06-08-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
Mar.tin schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:55:
Een vraag om een update aan tesla per mail levert onderstaande op :+

[...]

#gaatniethelemaal goed daar.
Ze zijn helemaal klaar met alle statusupdate vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:55:
Een vraag om een update aan tesla per mail levert onderstaande op :+

[...]

#gaatniethelemaal goed daar.
Naar OrderUpdatesEMEA@tesla.com bedoel je? Dat adres is ook alleen voor annuleringen toch? Beetje gek gezien het adres misschien maar voor updates moet je bij delivery zijn. (Al gaan die via e-mail niet reageren waarschijnlijk.) Deze dus; DeliveryNL@tesla.com.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 06-08-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
PreTenderxgn schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:58:
[...]

Ze zijn helemaal klaar met alle statusupdate vragen :+
Tja....is niet gek, natuurlijk. Er staat op je persoonlijke pagina duidelijk dat ze contact met je opnemen zodra ze een datum hebben, als mensen dan maar blijven bellen en mailen, kom je niet meer toe aan de dingen die je eigenlijk zou moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Tja....is niet gek, natuurlijk. Er staat op je persoonlijke pagina duidelijk dat ze contact met je opnemen zodra ze een datum hebben, als mensen dan maar blijven bellen en mailen, kom je niet meer toe aan de dingen die je eigenlijk zou moeten doen....
Werken ze zelf natuurlijk ook in de hand omdat het nu eigenlijk een black box is. Middels de source kun je het nog een beetje in de gaten houden maar je zou gewoon duidelijk status updates mogen verwachten. Helemaal van een tech company. Maar goed, ze willen zelf super flexibel zijn dus zoveel mogelijk auto's zo snel mogelijk verkopen. Niks vastleggen zodat de kunnen schuiven om cijfers optimaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nou, bij een willekeurige dealer van een ICE krijg je nog minder info. Bij m'n huidige auto was het 'tussen de 4 en 8 maanden' en 'bel ons niet, wij bellen u'. Dat je nu door een truc de VIN kunt vinden en hier allerlei conclusies aan worden verbonden is natuurlijk een beetje omgekeerde wereld.

Ik heb van de LM een mail gehad dat de mijne in week 36 wordt geleverd, dus neem aan dat ik van Tesla vanzelf een SMS krijg met lever tijdstip. Gewoon een beetje geduld, mensen..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierusa
  • Laatst online: 25-01-2023
Mar.tin schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:10:
[...]

True, maar aan de andere kant, wij hebben al bijna 3 weken een VIN, factuur, aanbetalingsfactuur en nog 0 communicatie over:
Wanneer de eindfactuur voldaan moet worden (behoudens dan 7 dagen vóór levering)
Kenteken
Leverdatum.

Da's ten opzichte van alle anderen hier toch wel "anders". Maar misschien zijn wij ook wel anders omdat we 'm gewoon afrekenen en niet leasen :>
Vooral het tonen van een VIN op een eindfactuur (Deze gaat de boekhouding al in en zou in principe niet zo maar meer mogen wijzigen) en dan inderdaad als tech company niet kunnen communiceren waar die auto zich bevindt en wat de geschatte levertijd is.. Ik snap heel goed dat sommige lease partijen niet met hun samen willen werken.

@MasterMaceMichu Helemaal mee eens, het gaat puur om de zakelijke communicatie, die tegenstrijdig en onduidelijk is: een eindfactuur met een datum die alweer 2 weken oud, wel een VIN er op maar geen levertijd beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door robbierusa op 06-08-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 15:42
De communicatie vanuit Tesla zou wel beter kunnen, maar bij Hyundai gaat het ook niet veel beter. Toen ik de Kona EV nog in bestelling had, deed de dealer ook niet veel moeite om updates te geven over wanneer de auto in Nederland aan zou komen en wat de leverdatum zou zijn.

Ik weet uit eigen ervaring dat je gewoon geduld moet hebben bij Tesla. Je krijgt vanzelf een sms als de leverdatum bekend is en wanneer je de eindfactuur moet betalen (ongeveer een week voor levering). En drie dagen voor levering kreeg ik een mail met mijn kentekenregistratie.

[ Voor 6% gewijzigd door quanggie op 06-08-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mar.tin schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:05:
Nog bijzonderder (en hier nog niet voorbij zien komen) maar misschien komt het omdat we hem niet Leasen:

Wel een eindfactuur in de account, zonder leverdatum.
Nog geen sms ter bevestiging van een leverdatum.
Al wel een ruime 2 weken een VIN in de broncode, en op de eindfactuur, die dateert van 19-7.

Moeten we dan die eindfactuur al betalen of wachten we op een lever SMS? :+
Wat is precies je vraag, op mijn eindfactuur staat duidelijk [Betaalvoorwaarden: Volledig betaald, 7 dagen voor levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Toch is hier nog een mooie kans voor Tesla. Aangezien al hun voertuigen connected zijn, zouden ze na koppeling van bestelling aan een auto een mooie tracking ervaring kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
Wolly schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Wat is precies je vraag, op mijn eindfactuur staat duidelijk [Betaalvoorwaarden: Volledig betaald, 7 dagen voor levering.
Ach ik heb afgelopen vrijdag de eindfactuur gekregen en aanstaande vrijdag auto ophalen.

Daarnaast ben ik vanaf de minuut dat die factuur beschikbaar was al bezig om er de juiste naam op te krijgen want dat hebben ze niet goed gedaan. Dus ondanks dat ik vrijdag de auto zou ophalen is er nog geen betaling gedaan.

Uiteindelijk willen ze voor afleveren een betaalbewijs. Daarnaast staat er op de eindfactuur ook een melding overschrijven onder vermelding factuurnummer terwijl er in de mail staat die erbij hoorde dat het onder vermelding rn nummer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 113% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cyspoz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:45:
Toch is hier nog een mooie kans voor Tesla. Aangezien al hun voertuigen connected zijn, zouden ze na koppeling van bestelling aan een auto een mooie tracking ervaring kunnen geven.
Probleem is dat je pas laat een voertuig aan je account krijgt. Op het moment dat je een VIN krijgt weet je wel redelijk zeker dat je binnen een week of drie kunt rijden. In het verleden kon je vanaf dat moment in de app ook al bij de auto. Maar dat is uitgezet omdat ze overal wat gek werden van mensen die lekker gingen toeteren via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Inspired schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

Probleem is dat je pas laat een voertuig aan je account krijgt. Op het moment dat je een VIN krijgt weet je wel redelijk zeker dat je binnen een week of drie kunt rijden. In het verleden kon je vanaf dat moment in de app ook al bij de auto. Maar dat is uitgezet omdat ze overal wat gek werden van mensen die lekker gingen toeteren via de app.
Fijn voor het personeel op de boot :)
Bedoel je het moment van VIN in account of VIN in sourcecode?

[ Voor 5% gewijzigd door wouter1971 op 06-08-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mar.tin schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Je begrijpt hopelijk zelf ook wel, dat als de levering van die auto nog 30 dagen duurt, dat we hem niet nu al gaan betalen :+.
Nee dat is onnodig. Waarom zou je?
En aangezien we niet weten wanneer ze hem gaan leveren, betalen we hem ook niet. (Tenzij dat tóch nodig blijkt om een leveringsdatum los te pulken.)
Zodra er een leverdatum is die kleiner of gelijk aan 7 dagen weg is dan wordt het natuurlijk direct geregeld.

Bijzondere is dus dat de eindfactuur al wel in ons account staat, en dus ook al 3 weken. Maar dat er nog wél staat "wacht tot we je contract gemaakt hebben".
Ik heb begrepen dat je vanzelf bericht krijgt wanneer er geleverd gaat worden, op dat moment weet je dus ook wanneer je betaling gedaan moet zijn? Gewoon afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb trouwens met mijn 1500 SuC referral 372kWh kunnen laden. Zou anders EUR 97,17 gekost hebben.

Argh, verkeerde topic. Nou ja.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 06-08-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Inspired schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

LOL dat wist ik niet. Ik ben dan in ieder geval benieuwd, want ik heb sinds 30/7 een VIN. Hopelijk dan binnenkort meer nieuws van Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JM3
  • Laatst online: 10-09 10:31

JM3

Weer paar nieuwe bootjes op de lijst om te gaan varen:
https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
cyspoz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:45:
Moet er niet eerst (door het lokale service center) een sim kaart ofzo geplaatst worden ?
Lijkt me sterk dat de auto's met een US sim geleverd worden, en e-sim is nog niet gebruikelijk in nederland.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RWGW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-06 12:46
ZeRoC00L schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Moet er niet eerst (door het lokale service center) een sim kaart ofzo geplaatst worden ?
Lijkt me sterk dat de auto's met een US sim geleverd worden, en e-sim is nog niet gebruikelijk in nederland.
Zal via IoT connected zijn. Hier zijn geen simkaarten voor nodig :)
Overigens zit ik bij een provider voor de zakelijke markt welke al eSims heeft (Weliswaar in betafase, maar mijn iPhone doet het prima op dat kaartje)

Edit: Ik had het fout. Zit een simkaart in:
Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/image-jpg.45312/
Bron: https://teslamotorsclub.c...e-sim-card-located.19561/

[ Voor 16% gewijzigd door RWGW op 06-08-2019 15:30 . Reden: Extra informatie, ik had ongelijk ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RomeoLives1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-04-2024
Na lang te lezen, kan ik eindelijk zelf wat feedback geven.

Bestelling online (Belgie) van een Model 3 op 31/7 (meteen een RN ontvangen)

Wat? Long Range AWD, 18 inch aero, zwart interieur, Midnight Metallic met trekhaak
(ter vervanging van een Range Rover evoque 2WD)

Op 1/8 een bevestiging ontvangen voor een proefrit die zou doorgaan op 31/7 :) Best grappig.

Op 2/8 van ene Alex Laduc een bericht ontvangen dat ik de levering mag verwachten eind augustus of begin september.

Op 3/8 kwam online de invoice al tervoorschijn met VIN (zonder vermelding leveringsdatum).

Op 6/8 kwam er een nieuwe invoice online (met een ander invoice nummer, maar dezelfde VIN) met leveringsdatum 30/8 (= afhaling Sint Martens Latem Gent)

De bestelling was op de zaak, en daarom al meteen het volledige bedrag overgeschreven en een mailtje gestuurd met de opmerking dat een vroegere levering fijn zou zijn.

Tot nu toe gaat alles heel vlot, maar er kan uiteraard nog veel fout lopen. Wel valt het me op dat de layout van de Tesla factuur er heel ouderwets uitziet. Het lijkt wel getypt op een ouderwetste typmachine ipv een moderne pdf. Zelfs het factuurnummer kopieren leek niet mogelijk.

Ook wil ik even vermelden dat ik oorspronkelijk een volkswagen ID3 op pre-order had, maar uiteindelijk toch heb gekozen voor een Tesla Model 3. Volgens mij de beste keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JM3

JM3

Wel Amerikaanse Sim dus.
Denk dat de keuze om hem niet trackable tijdens transport te maken ook ligt in de veiligheid van personeel/transport en ongeduldige wachtenden die dan zien dat de auto al een paar dagen in Tilburg klaar staat (met alle gevolgen van dien want "ik wil NU mijn auto hebben, hij staat er al 3 hele dagen")

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ogarling
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12-2020
Handige checklist om na te lopen als je je M3 gaat afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 12:54
ogarling schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:41:
Handige checklist om na te lopen als je je M3 gaat afhalen.
Handig lijstje maar ik zie mezelf echt niet al die punten nalopen voor dat ik wegrij.. De basis dingen zoals lak etc wel, de rest zou ik dan persoonlijk thuis doen op me eigen gemak. Vraag me ook af of je überhaupt zoveel tijd hebt tijdens zo'n afspraak. Anderzijds ze mogen het ook niet weigeren dat jij je eigen controle uitvoert want je moet tenslotte tekenen voor het in ontvangst nemen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:44
Ik zal dat lijstje vooral gebruiken als input voor m'n eigen checklist van dingen die ik daar ter plekke wil controleren. De rest is misschien meer om op je gemak te doen als je thuis bent (en daarna de molen van de service centers in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:08

Fioravanti

Fioravantastisch!

In dat lijstje zie ik ook het volgende weer staan;
√ – If your car will be registered to more than one person, each person on
the registration needs to be at the delivery appointment to sign final
documents.
Bedoelen ze daar iedereen mee die je als Contact hebt opgegeven bij Settings? (https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/settings)

Daar stond oorspronkelijk Athlon ingevuld, heb dat aangepast naar mijn eigen gegevens, en mijn vrouw als Tweede contactpersoon ingevuld. Nog meer mensen die zoiets hebben gedaan?

Lijkt mij dat het bij een leaseauto niet belangrijk is, aangezien die gewoon van de LM blijft. Ik dacht ook in een mail te hebben zien staan dat ik alleen maar mijn rijbewijs hoef mee te nemen. Als die Tweede Contactpersoon er ook per se bij moet zijn, haal ik die gegevens wel even weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Laatst online: 08:47

DM_

JM3 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:57:
Yeah ook ik een VIN!
Bestelling gedaan op 23/7
Eerste mail Tesla op 30/7
VIN sinds vanmorgen
Mail Tesla over aflevering ook vanmorgen: 1e week september.

SR+ White, Black, Aero
Ik heb min of meer dezelfde timeline/bestelling (SR+,White, Black, Aero)

Bestelling bij Tesla via LM (Mistergreen) 23/7
Mail Tesla met accountlink en RN nummer 29/7
Maar daarna niks....

Ik heb tot nu toe ook niks kunnen zien in m'n account pagina (geen M3 product, facturen, oid).

@ JM3, was dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM3

JM3

Zeker hetzelfde.
Ik ben best wel handig met browsers en heb dus in de broncode wel allerlei informatie over de leasepartner gevonden maar document-hub werkt niet. Schijnt dichtgetimmerd te zijn door Tesla ivm lease, relatief simpel natuurlijk.

Mijn model3 staat wel gewoon in het scherm, evenals RN nummer en in de bron ook de VIN.
Hier staan ook gegevens zoals “kleur inbegrepen, autopilot inbegrepen, prijs model 3”.

Wat wel zo schijnt te zijn is dat, na uitlevering, sommige documenten alsnog zichtbaar worden.

Heb jij wel de mail van Tesla ontvangen over aflevering (bij mij sept 1 - 8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Laatst online: 08:47

DM_

JM3 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:27:
Zeker hetzelfde.
Ik ben best wel handig met browsers en heb dus in de broncode wel allerlei informatie over de leasepartner gevonden maar document-hub werkt niet. Schijnt dichtgetimmerd te zijn door Tesla ivm lease, relatief simpel natuurlijk.

Mijn model3 staat wel gewoon in het scherm, evenals RN nummer en in de bron ook de VIN.
Hier staan ook gegevens zoals “kleur inbegrepen, autopilot inbegrepen, prijs model 3”.

Wat wel zo schijnt te zijn is dat, na uitlevering, sommige documenten alsnog zichtbaar worden.

Heb jij wel de mail van Tesla ontvangen over aflevering (bij mij sept 1 - 8)?
Nee, verder geen info over aflevering. Na de account activatie en RN nummer in de delivery mail (de eerste als bevestigign dat de auto geleverd mag worden) heb ik niks meer ontvangen of gezien.

Kan trouwens echt niks in m'n account. Zelfs de communicatiemethode voorkeuren worden niet eens gesaved. Nu staat alles uit....
Ik wacht het nog wel even af, heb geen haast want moet m'n prive auto verkopen dus ergens september is prima. Als het te lang duurt zal ik nog wel een mailtje sturen naar de LM of alles correct verloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door DM_ op 06-08-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM3

JM3

Bij mij zijn ze altijd vriendelijk geweest, zelfs na een paar flinke foutjes.

Ik heb Tesla zelf ook gebeld en (in tegenstelling tot de algemene opinie) een zeer leuk en productief gesprek gehad met een medewerker die mi, adhv RN nummer, meer kon vertellen over mogelijke leverdatum. En een paar dagen later kwam de daadwerkelijke mail met verwachtte leverdatum.

Kun je ook altijd even proberen.
Inmiddels de laadpaal thuis laten plaatsen en het grote wachten is echt begonnen. Ik weet nu zeker dat hij komt, daar gaat het om :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JM3

JM3

Ophelderende info: Foutjes LM zijde, niet aan mijn zijde.

Ik heb een leaseauto, die gaat er eerder uit (koop hem dus af) en de datum die LM aan Tesla had doorgegeven is die van de oude leaseauto (en dus niet ZSM ivm afkoop).
Domme fout van LM want niet makkelijk aan te passen.

Dankzij veel bellen mijnerzijds alles alsnog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennartvdg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 13:50
Ik heb vandaag ook getekend voor een Tesla Model 3 (LR AWD) en ga mijn huidige leasecontract afkopen (loopt tot 28-2-2020). Offerte aangevraagd via Directlease, bij de bestelling kan je een voorkeur voor leverdatum opgeven. Nu maar medio november aangehouden, wil niet te lang wachten.

Heeft iemand anders al ervaring met het vooraf bestellen en laten leveren op een gewenst moment? Want het lijkt er niet op dat Tesla een reseveringssysteem heeft o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennartvdg schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:40:
Ik heb vandaag ook getekend voor een Tesla Model 3 (LR AWD) en ga mijn huidige leasecontract afkopen (loopt tot 28-2-2020). Offerte aangevraagd via Directlease, bij de bestelling kan je een voorkeur voor leverdatum opgeven. Nu maar medio november aangehouden, wil niet te lang wachten.

Heeft iemand anders al ervaring met het vooraf bestellen en laten leveren op een gewenst moment? Want het lijkt er niet op dat Tesla een reseveringssysteem heeft o.i.d.
Lees even wat terug in het topic. In het kort; ze doen niks tot medio november. Reserveren doen ze niet. Ze gaan pas met je bestelling bezig als het medio november is. De LM wil later in december nog wel auto’s hebben? Anders kan het wel eens krap worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 06-08-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Inspired schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Lees even wat terug in het topic. In het kort; ze doen niks tot medio november. Reserveren doen ze niet. Ze gaan pas met je bestelling bezig als het medio november is. De LM wil later in december nog wel auto’s hebben? Anders kan het wel eens krap worden.
Wauw serieus? Mijn leasemaatschappij heeft een M3 bestelling ontvangen van mij (mijn werkgever) met de afspraak dat zij de auto een maandje eerder terug nemen (contract van de auto loopt tot 1 feb 2020) en zij hebben een leverdatum van 31-12-2019 opgegeven bij Tesla. Heb nog wel op mijn contract laten zetten dat de levering in 2019 moet plaatsvinden.

Als ik je verhaal zo lees, gaat dat nooit lukken? En wanneer wordt er trouwens een auto op kenteken gezet in het proces?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Hier heeft LM ook bestelling aan tesla doorgegeven. SR+ wit met trekhaak. Leverdatum volgens LM op 30-09, we gaan het zien.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knights16 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:14:
[...]

Wauw serieus? Mijn leasemaatschappij heeft een M3 bestelling ontvangen van mij (mijn werkgever) met de afspraak dat zij de auto een maandje eerder terug nemen (contract van de auto loopt tot 1 feb 2020) en zij hebben een leverdatum van 31-12-2019 opgegeven bij Tesla. Heb nog wel op mijn contract laten zetten dat de levering in 2019 moet plaatsvinden.

Als ik je verhaal zo lees, gaat dat nooit lukken? En wanneer wordt er trouwens een auto op kenteken gezet in het proces?
Dat lijkt me heel sterk inderdaad. Tesla wil auto’s verkopen. Ze gaan ze niet reserveren en ergens in Europa stallen. Demand is er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:30
knights16 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:14:
[...]

Ik denk dat je even terug moet naar de tekentafel..Zoals al is aangegeven gaat Tesla pas beginnen met monitoren van een auto voor je vanaf het moment dat ie geleverd mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierusa
@Mar.tin reactie van Tesla delivery: "uiterlijk 3 dagen voor levering betaalbewijs hun kant opsturen. Eerder mag uiteraard ook." Dus nu gewoon rustig afwachten tot er een levermoment wordt gecommuniceerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen genaamd Volgende stappen voor uw Model 3 leverin waarin o.a. gevraagd wordt naar leveringslocatie, inruil en betaalmethode. Maar het gaat om een LM bestelling en als ik op de links doorklik krijg ik niets te zien dan mijn standaard account.

Hoe hebben andere leaserijders dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennartvdg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 13:50
Inspired schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Daar was ik al bang voor inderdaad... :F Heb ze direct nog een mail gestuurd met wat additionele vragen, ik wacht even af welke reactie daar op komt. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumste
  • Laatst online: 29-06 22:38
cyspoz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:40:
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen genaamd Volgende stappen voor uw Model 3 leverin waarin o.a. gevraagd wordt naar leveringslocatie, inruil en betaalmethode. Maar het gaat om een LM bestelling en als ik op de links doorklik krijg ik niets te zien dan mijn standaard account.

Idem hier. Ook zo doorlopen.

LM besteld op 19-7
Tesla account op 30-7
Geen VIN of andere info ontvangen

LR AWD Black, Black 19" AAP

Tesla M3 LR AWD 19" | Solid Black | Black Interior | FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d

Niks mee doen kreeg ik te horen van mijn LM. Ik heb daarna nog contact gehad met Tesla Sales in Rotterdam en daar werd verteld dat alles in orde was ik gewoon kon wachten op een VIN & leverings sms.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyw00d op 06-08-2019 23:18 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-08 13:40

Niks. Na 1 of 2 dagen was het weer wat verder ingevuld.

Is wel lastig hoor, met elke stap vraag je je af what next. Soms blijven dingen echt liggen. Soms acteer je wellicht te snel ( rwd omgezet naar awd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00

Bij mij kon ik wel iets mijn postcode invullen en een leveringslocatie kiezen (Tilburg of Groningen). Daarna kwam ik weer op mijn standaard pagina, en nu zie ik verder nog niks, behalve een RN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tumste schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:01:
[...]

Idem hier. Ook zo doorlopen.

LM besteld op 19-7
Tesla account op 30-7
Geen VIN of andere info ontvangen

LR AWD Black, Black 19" AAP
Ben benieuwd naar het verloop van je bestelling/levering! Ik heb exact dezelde configuratie gekozen en bijna dezelfde data als jij: LM besteld op 17-7 (Athlon) en Tesla account / order agreement LM-Tesla op 26-7.
Ook verder niets meer gehoord of gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:35
Heeft er iemand tijdens de aflevering last gehad van slechte kwaliteitscontrole van tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
Ik ben er nu bijna voor de aflevering van mijn auto vrijdag.

Het kenteken wat ik heb gekregen klopt wel met de auto die ik ga krijgen. Alleen heeft Tesla de verkeerde gegevens doorgegeven aan de RDW en staat deze dus geregistreerd als LR Performance (en dus ook de hogere fiscale waarde). Schijnt aangepast te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
31-7 online gereserveerd, financial lease goedkeuring vandaag, 2-9 staat onze Model 3 in Tilburg!

Volledig standaard SR+ (wit)

Ze lijken wel heel snel te kunnen leveren! Nette prestatie en hopen dat alles goed blijft gaan.

Dus ik kan eindelijk onze particuliere Zoe met 41kWh batterij verkopen om zakelijk te gaan rijden!

(14k vraagprijs voor de Zoe, batterijhuur contract quickcharge, 2014 intens uitvoering en jaar oude geupgrade batterij!)

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 07-08-2019 11:50 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:53
ismael86 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

Niet allemaal, die van mij had het gelukkig wel:
[Afbeelding: Model 3 bestelling]

Volgens mij is het standaard op alle M3's maar hebben ze de configuratie soms niet goed ingevoerd.

Alle mensen die een M3 LR RWD hadden besteld hebben ook autopilot gekregen na de bestelling in de configuratie een tijd geleden.

Ben heel erg benieuwd naar de LR AWD Performance!
In de VS zijn ze wel geleverd maar daar is de trekhaak geen optie, vraag mij af hoe ze deze op kenteken gaan zetten?
Gisteren de bevestiging gehad van Tesla Den Haag dat mijn bestelde LR AWD Performance idd met trekhaak is en het geen configuratiefout was _/-\o_

Dit was de configuratie waarvan ik hoopte dat hij bestond! De snelheid van een performance maar het uiterlijk van de LR AWD >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
Stef87 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:49:
31-7 online gereserveerd, financial lease goedkeuring vandaag, 2-9 staat onze Model 3 in Tilburg!

Volledig standaard SR+ (wit)

Ze lijken wel heel snel te kunnen leveren! Nette prestatie en hopen dat alles goed blijft gaan.

Dus ik kan eindelijk onze particuliere Zoe met 41kWh batterij verkopen om zakelijk te gaan rijden!

(14k vraagprijs voor de Zoe, batterijhuur contract quickcharge, 2014 intens uitvoering en jaar oude geupgrade batterij!)
Ik ben jaloers op je. De mijne is ook de 31e besteld (ook wit helemaal standaard), maar ik heb nog niets gehoord. Ik ga 4-9 op vakantie, dus ik betwijfel ook of hij voor mijn vakantie nog geleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ismael86 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

Gisteren de bevestiging gehad van Tesla Den Haag dat mijn bestelde LR AWD Performance idd met trekhaak is en het geen configuratiefout was _/-\o_

Dit was de configuratie waarvan ik hoopte dat hij bestond! De snelheid van een performance maar het uiterlijk van de LR AWD >:)
Ik sta op het punt de performance te bestellen, (proefrijden kan niet meer dit jaar, gisteren gebeld), maar, ik wil hem graag met trekhaak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:05:
[...]

Ik sta op het punt de performance te bestellen, (proefrijden kan niet meer dit jaar, gisteren gebeld), maar, ik wil hem graag met trekhaak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Dat was een voorraad LR P- model. Zijn nu allemaal verkocht zie ik. Vanmorgen stond er nog ééntje. Op een "gewone" P is volgens mij geen trekhaak te krijgen. Wellicht off-menu een LR P- bestellen? Maar weet niet of dat kan, zou je met een sales persoon moeten overleggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 07-08-2019 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismael86
[...]

De performance zonder 'performance pack' is helaas niet te configureren.
Er is een hele batch gemaakt met trekhaak die in Noorwegen en Nederland geleverd zijn.

Helaas ben je dan afhankelijk van de direct beschikbaar voorraad: https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3

De voorraad in de gaten houden zodra er een boot vertrekt:
http://bit.ly/TeslaCarriers

[ Voor 20% gewijzigd door ismael86 op 07-08-2019 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
[...]

Ga langs in Eindhoven, daar kon ik recent binnen 2.5weken proefrijden, na het bezoeken van de showroom.

Performance zonder trekhaak ziet er hetzelfde uit als een LR-awd, komen momenteel uit de voorraad.
MagicTempest schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Ik ben jaloers op je. De mijne is ook de 31e besteld (ook wit helemaal standaard), maar ik heb nog niets gehoord. Ik ga 4-9 op vakantie, dus ik betwijfel ook of hij voor mijn vakantie nog geleverd zal worden.
Ik heb na het bestellen ook enkele dagen gewacht met het opsturen van de financial lease benodigdheden, die na inleveren van contract nog enige dagen extra vertraging op kunnen leveren.

Mocht jij geen financial lease hebben o.i.d. dan zal levering misschien zelfs eerder kunnen zijn? In de opvolgende email kreeg ik wel bericht dat de levering nog door Tesla kan worden verschoven.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb na het bestellen ook enkele dagen gewacht met het opsturen van de financial lease benodigdheden, die na inleveren van contract nog enige dagen extra vertraging op kunnen leveren.

Mocht jij geen financial lease hebben o.i.d. dan zal levering misschien zelfs eerder kunnen zijn? In de opvolgende email kreeg ik wel bericht dat de levering nog door Tesla kan worden verschoven.
[/quote]

Bij mij is dit al het geval eerste leveringsdatum was 14-08 toen 18-08 en momenteel verwacht op 22-08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Wat zijn eigenlijk de "financial lease benodigdheden" (zakelijk)? Ik heb zelf nog nooit een nieuwe auto gekocht / gebruik gemaakt van fin. lease maar ben wel een M3 aan het overwegen. Kan er in dit topic of op de Tesla site niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
lo3k schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:17:
Wat zijn eigenlijk de "financial lease benodigdheden" (zakelijk)? Ik heb zelf nog nooit een nieuwe auto gekocht / gebruik gemaakt van fin. lease maar ben wel een M3 aan het overwegen. Kan er in dit topic of op de Tesla site niet veel over vinden.
Voor Findio alleen een foto van je zakelijke bankpas als je bedrijf langer dan drie jaar bestaat.

Korter dan drie jaar is een bankafschrift en een aanbetaling van minimaal 25% geloof ik.

Ik weet niet of ze na een background check nog extra benodigdheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
Je kan financial lease doen via de tesla partner zakelijk is dit abn amro. of zelf een 3e partij kiezen (je eigen bank of iets anders).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobdeboer
  • Laatst online: 23-07-2020
Het lange wachten is beloond.
SR+, silver, standaard velgen 10 juli besteld via LM, verwachte leverdatum 27 augustus - 3 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
lo3k schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:17:
Via Findio, officiele partner van Tesla:

Aanbetalen van minimaal 25% (als je zaak 1-3j oud is) én je moet zelf het gehele BTW bedrag voorschieten. (Dus totaal al snel 20k+ bij een SR+)

Daarna betaal je een lease(koop)premie per maand, bijvoorbeeld 5jaar lang.

Na 5 jaar heb je een verwachte restwaarde als slottermijn, wil je geen slottermijn is je maandpremie hoger.

De auto is na afloop en aflossing 100% eigendom. Fiscaal ben je al eigenaar op met moment dat je de auto heb staan op de zaak.

Ik zit straks op 303€ p/maand (zonder slottermijn mee te rekenen en andere zakelijke voordelen) wil dit bedrag evt nog verlagen door na de btw teruggave een deel te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Stef87 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:44:
[...]

Via Findio, officiele partner van Tesla:

Aanbetalen van minimaal 25% (als je zaak 1-3j oud is) én je moet zelf het gehele BTW bedrag voorschieten. (Dus totaal al snel 20k+ bij een SR+)

Daarna betaal je een lease(koop)premie per maand, bijvoorbeeld 5jaar lang.

Na 5 jaar heb je een verwachte restwaarde als slottermijn, wil je geen slottermijn is je maandpremie hoger.

De auto is na afloop en aflossing 100% eigendom. Fiscaal ben je al eigenaar op met moment dat je de auto heb staan op de zaak.

Ik zit straks op 303€ p/maand (zonder slottermijn mee te rekenen en andere zakelijke voordelen) wil dit bedrag evt nog verlagen door na de btw teruggave een deel te storten.
Is het een BTW teruggave, of moeten we het gewoon zelf inhouden op de kwartaal BTW aangifte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierusa
r0bb schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Is het een BTW teruggave, of moeten we het gewoon zelf inhouden op de kwartaal BTW aangifte?
Dat is het zelfde? Hangt van je omzet en andere kosten af. Je koopt de auto helemaal zelf alleen staat er een lening tegenover. Heb nooit een financial lease gehad maar volgens mij is het gewoon een lening met onderpand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
r0bb schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Btw moet ik (iig als je via Findio financial leased, kan elders weer anders zijn) eerst zelf betalen en dat vraag ik z.s.m. via mijn boekhouder terug.

Oh en: de 2.000€ reserveringskosten moet je ook voorschieten als je het via findio doet, kwam ik (helaas) later pas achter. Dat kan ook even duren voor je het terug hebt.

@robbierusa

Volgens mij klopt dat. Ik heb eerst het eea met mijn boekhouder besproken, ik snapte er helemaal niets van, zakelijk rijden en alle mogelijkheden.

Je bent fiscaal eigenaar zodra de de auto ontvangt en simpel gezegd is het een soort lease-koop constructie. Ik geloof dat een deel ook weer aftrekbaar is e.d. met financial lease.

Door te werken met een slottermijn die afgestemd is op de restwaarde (14.5k SR+) kan je met een aardige aanbetaling de maandpremie best laag houden.

Je bent dan wel verantwoordelijk voor alle bijkomende kosten zoals verzekering, onderhoud en afschrijving.

[ Voor 35% gewijzigd door Stef87 op 07-08-2019 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierusa
@robbierusa

Volgens mij klopt dat. Ik heb eerst het eea met mijn boekhouder besproken, ik snapte er helemaal niets van, zakelijk rijden en alle mogelijkheden.

Je bent fiscaal eigenaar zodra de de auto ontvangt en simpel gezegd is het een soort lease-koop constructie. Ik geloof dat een deel ook weer aftrekbaar is e.d. met financial lease.

Door te werken met een slottermijn die afgestemd is op de restwaarde (14.5k SR+) kan je met een aardige aanbetaling de maandpremie best laag houden.

Je bent dan wel verantwoordelijk voor alle bijkomende kosten zoals verzekering, onderhoud en afschrijving.
@Stef87 Ja precies, de BTW die je zelf moet betalen (voorschieten) zorgt ervoor dat je minder hoeft te lenen en dus een lager maand bedrag. De kosten voor de lening (rente) zijn zakelijk aftrekbaar. De auto is ook zakelijk eigendom en mag je daardoor gewoon afschrijven. Netto aankoopprijs minus rest waarde / 5 per jaar van de winst af halen. Daarnaast is het grote voordeel dat je ook de MIA subsidie kan aanvragen en daardoor nog een keer €10.800 van je winst af mag halen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
BTW haal ik direct terug uit mijn BTW reservering. 25% aanbetaling (ong. 10k) wordt voor de helft direct gedekt door de MIA. Oftewel in dit geval ben je 5k aan liquide middelen kwijt. Daar tegenover staat een besparing van 9k over 5 jaar tov operational lease, geen km beperking en eventueel een voordelige overgang op privé na afloop contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net gebeld en de aardige man aan de telefoon. Helaas nog geen nieuws over mijn order. Precies week geleden via de LM een long range RWD besteld. Hij gaf aan dat de afdeling die de bestellingen ontvangt nogal onderbezet is. Verder belde er net voor mij een LM die wachten ook nog op een order.

Hij verwachten dat het morgen zou moeten bij gewerkt is maar verwacht er nog weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Wackmack schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:18:
Net gebeld en de aardige man aan de telefoon. Helaas nog geen nieuws over mijn order. Precies week geleden via de LM een long range RWD besteld. Hij gaf aan dat de afdeling die de bestellingen ontvangt nogal onderbezet is. Verder belde er net voor mij een LM die wachten ook nog op een order.

Hij verwachten dat het morgen zou moeten bij gewerkt is maar verwacht er nog weinig van.
Dat kreeg ik ook te horen van mijn LM. Ze geven aan dat een bestelling verwerken ongeveer anderhalve week duurt. Ben wel benieuwd hoe dat voor jou uit zal pakken aangezien de LR RWD niet meer gemaakt wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdgriendt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 08:55
Bij mij gaat het redelijk rap:

Afgelopen maandag M3 LR RWD besteld uit voorraad.
Verwachte leverdatum 20-08 en ik zag de VIN al voorbij komen in de source.

Volgensmij heb ik heel veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdgriendt schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:30:

Uit voorraad en zelf kopen kan heel snel gaan inderdaad. Deze zal nog wel op de boot staan dan denk ik gezien de afleverdatum. Anders had het nog wel sneller gekunt. Dan komen er ook maar weinig modellen mee als voorraad. Geeft wel aan dat de bestellingen goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
avdgriendt schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:30:

Ja, ik heb begrepen dat je wanneer je zelf online bestelt er veel minder mensen bij betrokken zijn dan wanneer een LM een bestelling doet. De LM doet de bestelling niet via de website, maar door het opsturen van een bestelformulier. Die moeten dus door een backoffice medewerker handmatig afgehandeld worden. (Zo heb ik het in ieder geval begrepen).

Ik verwacht dat die op basis van volgorde van binnenkomst worden afgehandeld, maar ook dat weet ik niet zeker.

Pagina: 1 ... 19 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.