Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
MagicTempest schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Ja, ik heb begrepen dat je wanneer je zelf online bestelt er veel minder mensen bij betrokken zijn dan wanneer een LM een bestelling doet. De LM doet de bestelling niet via de website, maar door het opsturen van een bestelformulier. Die moeten dus door een backoffice medewerker handmatig afgehandeld worden. (Zo heb ik het in ieder geval begrepen).

Ik verwacht dat die op basis van volgorde van binnenkomst worden afgehandeld, maar ook dat weet ik niet zeker.
Zo zal het inderdaad werken of een eigen systeem maar daardoor kan ik mij niet voorstellen dat je op deze manier een auto die direct leverbaar is kan bestellen. Het zijn toch twee aparte systemen/processen lijkt mij. LM had volgens mij beter snel de 2000e kunnen maken en dan als nog de auto bestellen/koppelen. Nog even geduld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Wackmack schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:18:
Net gebeld en de aardige man aan de telefoon. Helaas nog geen nieuws over mijn order. Precies week geleden via de LM een long range RWD besteld. Hij gaf aan dat de afdeling die de bestellingen ontvangt nogal onderbezet is. Verder belde er net voor mij een LM die wachten ook nog op een order.

Hij verwachten dat het morgen zou moeten bij gewerkt is maar verwacht er nog weinig van.
Indien dit achteraf een faal wordt, volgende kans zelf de reservering plaatsen met je cc en de offerte naar je LM doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
r0bb schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:41:
[...]

Indien dit achteraf een faal wordt, volgende kans zelf de reservering plaatsen met je cc en de offerte naar je LM doorzetten.
Ja idd, daarom zit ik er ook zo bovenop. Order is dus afgelopen donderdag besteld. Een dag later waren er weer meerdere te bestellen. Mijn werkgever wilde prima de 2K aftikken, dat is bij mijn andere collega's ook gebeurt. Dat was achteraf misschien het beste maar het komt goed, hoorde ik van mijn LM. Zij gaven aan,als een bestelling niet lukt krijgen ze dat direct terug dus ga er dan vanuit dat er wel een soort van bestel systeem is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor diegene die wat informatie willen over hoe het proces loopt heb ik het nog even (op basis van mijn order) onder elkaar gezet:

Auto: LR AWD / Blue / Black / 19" / Trekhaak
Besteld met refferal, tijdens bestelling ingelogd op mn Tesla account.
Zakelijk aangekocht + ABN AMRO Financial Lease.
  • 25-07 - Order + RN
  • 25-07 - Mail (In) - Bereid u voor (account invullen)
  • 26-07 - Actie - Account ingevuld (o.a. KVK, Rijbewijs, Leverings locatie, etc.)
  • 30-07 - Mail (In) - Stappen naar uw levering
  • 30-07 - VIN (VIN Finder: https://chrome.google.com...kjgbgkcbknncblpfanf?hl=en)
  • 30-07 - Gebeld (in) Vraag over betalen
  • 30-07 - Mail (uit) - Informatie gemaild
  • 01-08 - Gebeld (in) - Vraag om additionele informatie
  • 01-08 - Mail (uit) - Informatie gemaild
  • 01-08 - Document Hub - Credit Nota toegevoegd (i.v.m Financial Lease)
  • 01-08 - Mail (in) - Verwachte leverwindow (24-08 - 31-08)
  • 08-08 - Gebeld (uit) - Vraag over factuur (i.v.m. verlopen aanbod Fin. Lease)
  • 08-08 - Informatie - factuur komt 7 dagen voor levering; leverdatum komt per SMS; Advies (Tesla meneer): monitor het account / document hub (https://www.tesla.com/nl_...unt/document-hub/get-list)
  • 20-08 - VIN Update (VIN Finder: https://chrome.google.com...kjgbgkcbknncblpfanf?hl=en)
Voor mij is dat nu dus aftwachten op:
  • SMS met leverdatum
  • Factuur op de 16de augustus (meest optimistisch)
  • Factuur op de 23ste augustus (laatst mogelijk op basis van huidige info)

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten op 20-08-2019 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PreTenderxgn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:06
Geloof dat ik nu alles geregeld heb.

Ook de fiscale waarde bij de RDW is nu correct, Tesla had een typefout gemaakt wat een kleine 10.000 verschil uitmaakt. Fiscale waarde 69.350 ipv 59.350.

Controleer in iedergeval zodra je een kenteken hebt of de waarde klopt bij de rdw heeft nogal invloed op eventuele bijtelling. En als ik op TMC kijk is dit een regelmatig terugkerend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Maarten schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:54:
Voor diegene die wat informatie willen over hoe het proces loopt heb ik het nog even (op basis van mijn order) onder elkaar gezet:

Auto: LR AWD / Blue / Black / 19" / Trekhaak
Besteld met refferal, tijdens bestelling ingelogd op mn Tesla account.
Zakelijk aangekocht + ABN AMRO Financial Lease.
  • 25-07 - Order + RN
  • 25-07 - Mail (In) - Bereid u voor (account invullen)
  • 26-07 - Actie - Account ingevuld (o.a. KVK, Rijbewijs, Leverings locatie, etc.)
  • 30-07 - Mail (In) - Stappen naar uw levering
  • 30-07 - VIN (VIN Finder: https://chrome.google.com...kjgbgkcbknncblpfanf?hl=en)
  • 30-07 - Gebeld (in) Vraag over betalen
  • 30-07 - Mail (uit) - Informatie gemaild
  • 01-08 - Gebeld (in) - Vraag om additionele informatie
  • 01-08 - Mail (uit) - Informatie gemaild
  • 01-08 - Document Hub - Credit Nota toegevoegd (i.v.m Financial Lease)
  • 01-08 - Mail (in) - Verwachte leverwindow (24-08 - 31-08)
  • 08-08 - Gebeld (uit) - Vraag over factuur (i.v.m. verlopen aanbod Fin. Lease)
  • 08-08 - Informatie - factuur komt 7 dagen voor levering; leverdatum komt per SMS; Advies (Tesla meneer): monitor het account / document hub (https://www.tesla.com/nl_...unt/document-hub/get-list)
Voor mij is dat nu dus aftwachten op:
  • SMS met leverdatum
  • Factuur op de 16de augustus (meest optimistisch)
  • Factuur op de 23ste augustus (laatst mogelijk op basis van huidige info)
Dank voor de uitgebreide beschrijving! De timing van de beschikbaarheid van de documenten kan nog wel eens variëren (wellicht door type bestelling, in mijn geval privé). Ik heb al een eindfactuur ("type":"FINAL_INVOICE","name":"Eindfactuur") sinds 25-07 waarin een leverdatum 17-08 genoemd staat, maar nog geen SMS met lever informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Iemand inzicht in hoe de document hub er uit ziet in geval van een LM bestelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CME86
  • Laatst online: 13-09 15:45
cyspoz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:32:
Iemand inzicht in hoe de document hub er uit ziet in geval van een LM bestelling?
volgens mij werkt het dan niet. Krijg zelf ook een foutmelding.

Maar kan hem maandag ophalen :)

Ging zeer snel, in ieder geval veel sneller dan LM had aangegeven.

12-7: Lease offerte Leaseplan ondertekend
22-7: Tesla account
29-7: VIN
12-8: Ophalen

LM had 2 tot 3 maanden aangeven vanwege de drukte.

SR+ Solid Back / Zwart / 18 Aero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Letten we even op dat dit het leveringen topic is. Niet het, ik moet nog bestellen topic, laat staan financieringszaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
cyspoz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:32:
Nog altijd geen VIN (19 juni besteld door LM, maar met leververbod tm 28 juli)

Documenten
Bestelovereenkomst
Beleid ten aanzien van grijze markten
PWM schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:45:
[modbreak]Letten we even op dat dit het leveringen topic is. Niet het, ik moet nog bestellen topic, laat staan financieringszaken.[/]
Thanks! Vond het ook al erg ver gaan, voor die mensen is een BTW of Auto BTW topic misschien interessant.

[ Voor 38% gewijzigd door Cyw00d op 08-08-2019 14:54 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Friemelaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb van de Tesla Store Groningen een voorlopige leverdatum gekregen. Volgens hun was hij op dit moment op de boot richting Zeebrugge, lijkt mij dan de Glovis Champion.

Vessel Details

Config: SR+ | Rood | Zwart | Aero

Besteld: 26-07
VIN: 27-07
Leverdatum (voorlopig): 22-08

De officiële datum zal per SMS gecommuniceerd worden zodra de auto dichterbij Groningen is.

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 12:54
Hebben de mensen die een voorlopige leverdatum hebben gekregen zelf Tesla actief benaderd na het zien van een VIN in de source? Of is het initiatief vanuit Tesla gekomen? Meer omdat ik ook al enige tijd (29-7) een VIN zie in de source maar nog niet door Tesla ben benaderd. Ik had stiekem gehoopt dat mijn M3 op de Glovis Champion stond vanwege het moment dat de VIN in mijn pagina te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdgriendt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 08:55
masterant schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:04:
Hebben de mensen die een voorlopige leverdatum hebben gekregen zelf Tesla actief benaderd na het zien van een VIN in de source? Of is het initiatief vanuit Tesla gekomen? Meer omdat ik ook al enige tijd (29-7) een VIN zie in de source maar nog niet door Tesla ben benaderd. Ik had stiekem gehoopt dat mijn M3 op de Glovis Champion stond vanwege het moment dat de VIN in mijn pagina te zien was.
Bij mij staat deze op de factuur. Geen idee of dit correct is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
@avdgriendt Ik zie geen factuur maar dit zal te maken hebben dat het via de LM loopt en niet een persoonlijke bestelling is, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik heb een eindfactuur met leverdatum 17-8 (besteld op 22-7, aanbetaald op 24-7, VIN ook op 24-7). Nog niets gehoord van Telsa, maar ik neem aan dat dat niet lang meer zal wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-03-2022
PreTenderxgn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:31:

Controleer in iedergeval zodra je een kenteken hebt of de waarde klopt bij de rdw heeft nogal invloed op eventuele bijtelling. En als ik op TMC kijk is dit een regelmatig terugkerend probleem.
Wanneer krijg je in het proces eigenlijk een kenteken? Ik moet mijn verzekering nog regelen, neem aan dat die het kenteken willen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemelaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-12-2022
Toen de bestelling was geplaatst bij Tesla, werd ik gebeld met een 06 nummer van 1 van de verkopers. Ik heb eergisteren zelf dit nummer gebeld om de status op te vragen. Hij gaf toen de voorlopige leverdatum.

Hij gaf ook aan dat ik altijd kon bellen als er vragen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
ErikonFire schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:13:
[...]

Wanneer krijg je in het proces eigenlijk een kenteken? Ik moet mijn verzekering nog regelen, neem aan dat die het kenteken willen weten?
Verkoper zei 'n week voor geplande levering ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:04
masterant schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:07:
@avdgriendt Ik zie geen factuur maar dit zal te maken hebben dat het via de LM loopt en niet een persoonlijke bestelling is, vermoed ik.
Ik zie ook geen factuur of bestelovereenkomst in mijn Tesla account. Auto is via LM (Athlon) besteld eind juni maar collega die ook via Athlon auto heeft besteld half juli ziet wel weer een bestelovereenkomst/factuur in zijn Tesla account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Ik heb daar een mail over gekregen zonder daar achteraan te bellen. De enige keer dat ik zelf gebeld heb is vanochtend en na +/- 14 min had ik mn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 19:38
Ik heb 2 weken nadat de VIN zichtbaar was (verborgen) een mail gekregen met de verwachte leverweek.

Als je een VIN hebt zou ik rustig afwachten, want dan is er in ieder geval een auto gekoppeld, en is de kans klein dat de bestelling blijft hangen.

De daadwerkelijke afleverafspraak (SMS) lijkt meestal een paar dagen voor aankomst in Zeebrugge te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
  • Laatst online: 31-08 22:49
@Cyw00d zo’n leveringsverbod tot een bepaalde datum nekt wel velen hoor.
Ik heb nog niks van Tesla gehoord, maar alweer ff een VIN. Op de Glovis Champion zou wel vlot zijn. Maar wieweet :)

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Krijg de indruk dat als er een LM tussen zit of bij betrokken is dat het allemaal flink langer duurt.

Ik bestelde half juli geheel zelf een Model 3, betaalde EUR 2000,- direct daarna met internet bankieren en had 2(!) uur later kenteken en VIN per email. Toegegeven, ik had wel alles behoorlijk standaard: LR AWD, zwart binnen en buiten en 18-inch aero's - dat zal ook vast geholpen hebben, want die sneller/meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
arsimo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:24:
Krijg de indruk dat als er een LM tussen zit of bij betrokken is dat het allemaal flink langer duurt.

Ik bestelde half juli geheel zelf een Model 3, betaalde EUR 2000,- direct daarna met internet bankieren en had 2(!) uur later kenteken en VIN per email. Toegegeven, ik had wel alles behoorlijk standaard: LR AWD, zwart binnen en buiten en 18-inch aero's - dat zal ook vast geholpen hebben, want die sneller/meer op voorraad.
VIN ging bij mij (ook prive) ook vrij snel (zaterdag overgemaakt, dinsdag VIN in de code). Levering duurt wat langer (Rood, 19"), waarschijnlijk omdat 'ie nu op de boot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Helaas geen Long range RWD, net na een week te horen gekregen dat de revesering vanuit de LM niet gelukt is. Wat best logisch is, de LM besteld het per formulier. Als er weer een batch komt dan bestel ik de auto met de CC. En heel misschien kan ik een rwd overnemen van een Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Wackmack schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:35:
Helaas geen Long range RWD, net na een week te horen gekregen dat de revesering vanuit de LM niet gelukt is. Wat best logisch is, de LM besteld het per formulier. Als er weer een batch komt dan bestel ik de auto met de CC. En heel misschien kan ik een rwd overnemen van een Tweaker.
Dat is balen :(. Ik snap ook werkelijk niet waarom het afhandelen van LM aanvragen zo lang moet duren. Dat kan toch veel sneller/efficiënter?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
MagicTempest schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:04:
[...]

Dat is balen :(. Ik snap ook werkelijk niet waarom het afhandelen van LM aanvragen zo lang moet duren. Dat kan toch veel sneller/efficiënter?
Ja, super super lelijk he. Het meest frusterend is, dat er vrijdag nog meerdere rwds aanwezig waren. Werkgever zou ze met liefde voor financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Wackmack schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:27:
[...]

Ja, super super lelijk he. Het meest frusterend is, dat er vrijdag nog meerdere rwds aanwezig waren. Werkgever zou ze met liefde voor financieren.
Er staan nu weer 3 RWDs op! Hurry hurry hurry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r0bb schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Ook weer wat P- modellen. Met trekhaak. Goed voor de caravan race. Ligt alle inboedel wel achterin bij een stoplichtsprintje.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackmack
r0bb schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Yes!! Om 18.30 zag ik er 5 staan en besteld via mijn werkgever en natuurlijk gelukt. Met een beetje geluk rij ik deze maand een Tesla :) Zo blij als een kind :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 08-08-2019 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wackmack schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:39:
[...]

Yes!! Om 18.30 zag ik er 5 staan en besteld via mijn werkgever en natuurlijk gelukt. Met een beetje geluk rij ik deze maand een Tesla :) Zo blij als een kind :)
Top @Wackmack! Heeft ook genoeg tijd & gezeur gekost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:24:
[...]

Top @Wackmack! Heeft ook genoeg tijd & gezeur gekost.
Echt he! Leerzame les om de LM over te slaan mbt reserveren van een voorraad auto. RN nummer is direct zichtbaar zelfs :) Nu hopelijk heel heel snel ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:31
arsimo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:24:

Dat gevoel heb ik ook, ik heb begin juli dezelfde configuratie besteld via de LM en tot op heden geen vin. 2 weken terug nagevraagd bij Tesla of alles wel in orde was ontvangen en melde terug dat levering wss augustus / september zou worden.

Blijft een gok hoelang en wanneer de auto geleverd wordt.

Edit:

Overigens wat ik lees over bestelformulier en leasemaatschappij ging het bij mij heel anders. Ik moest de auto zelf bestellen op de site van Tesla en bij betaling overboeking doen. Daarna moest ik het RN nummer doorgeven aan de leasemaatschappij en toen ik een week later keek was de betaling in orde en stond de pagina op de bullit levering met wat je allemaal mee moet nemen enzo (staat hij nu nog steeds op)

[ Voor 19% gewijzigd door incomer op 08-08-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Is er iemand met een SR+ MSM 19” die al een afleverdatum heeft?
Vorige week de BTW betaald en een bevestiging gehad dat alles in orde is.
Ik heb nog geen final invoice en ze gaven aan dat de levering “half augustus” zou zijn.
Dat is het al bijna..
Ben gelukkig ook totaal niet ongeduldig :p

Edit: FYI besteld op 07-07

[ Voor 4% gewijzigd door 072-PC op 08-08-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
072-PC schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:55:
Is er iemand met een SR+ MSM 19” die al een afleverdatum heeft?
Vorige week de BTW betaald en een bevestiging gehad dat alles in orde is.
Ik heb nog geen final invoice en ze gaven aan dat de levering “half augustus” zou zijn.
Dat is het al bijna..
Ben gelukkig ook totaal niet ongeduldig :p

Edit: FYI besteld op 07-07
MSM 19” hier!
Ik zou hem morgenochtend ophalen maar ik kreeg vandaag een sms dat de auto nog niet gearriveerd was. Nu verplaatst naar einde middag door Tesla (onder voorbehoud). Alleen natuurlijk zonder inspraak van mijn kant want ik kan dan helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:07
Yeah mijn tesla M3 is officieel besteld. Wit alles basics. Morgen eens bellen met de leasemaatschappij over levertijd en VIN. Wat denken jullie? binnen 5 weken mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
In ieder geval binnen 7 weken, hoewel ik niet weet of je blij wordt van de einde kwartaal gekte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
T7D_Sneezy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:59:
[...]

MSM 19” hier!
Ik zou hem morgenochtend ophalen maar ik kreeg vandaag een sms dat de auto nog niet gearriveerd was. Nu verplaatst naar einde middag door Tesla (onder voorbehoud). Alleen natuurlijk zonder inspraak van mijn kant want ik kan dan helemaal niet.
Wanneer heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
072-PC schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:45:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld?
24-6.
TweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:24:
Yeah mijn tesla M3 is officieel besteld. Wit alles basics. Morgen eens bellen met de leasemaatschappij over levertijd en VIN. Wat denken jullie? binnen 5 weken mogelijk?
De leasemaatschappij krijgt een paar dagen na het plaatsen van de bestelling pas bevestiging van Tesla, dus die zullen nu nog niet veel weten.
Maar binnen 5 weken zou goed mogelijk zijn, maar er gebeuren ook gekke dingen (ASAP bestellingen van april die nog geen VIN hebben en niet gepland zijn voor levering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
Mijn levering vandaag staat inmiddels op losse schroeven.

Hier mijn tijdslijn de afgelopen week

1-8 Belletje van delivery dat 9-8 de levering plaatsvindt
1-8 Einddfactuur beschikbaar -> Namen op factuur klopt niet meteen gebeld en gaat geregeld worden

2-8 Niets aangepast opnieuw gebeld ging direct geregeld worden

5-8 Niets aangepast opnieuw gebeld ging opnieuw direct geregeld worden
5-8 's avonds nieuwe eindfactuur in account (geen belletje terug / sms of email stond er opeens)
5-8 Direct contract door financial lease door laten sturen voor ondertekening

6-8 Mailtje met kenteken ontvangen -> Bij rdw check verkeerde fiscale waarde
6-8 Direct mailtje terug -> geen reactie

7-8 Weer aan de telefoon na een uur wachttijd -> Zou allemaal aangepast en geregeld worden

8-8 9.00 Je raadt het al geen reacties niets aangepast, weer een uur in de wacht, zou nu met spoed iemand achter het contract aangaan want levering volgende dag. RDW werd direct aangepast
8-8 15min na telefoontje gegevens bij rdw aangepast naar juiste fiscale waarde, nog geen contract terug
8-8 16.00 Na weer een uur in de wacht einde dag opnieuw te horen gekregen dat het contract eraan komt
8-8 17.30 Krijg ik een mailtje in mijn account met een financial lease contract alleen niet die van mij
8-8 17.31 Telefonisch is inmiddels alleen nog voicemail, direct mail terug en support chat. Zou nu meteen opgepakt worden door de delivery manager en ik krijg binnen een uur nog een status update

9-9 8.03 Dag van levering nog geen status update, geen idee of het nu geregeld is en of ik vandaag nog naar tilburg kan

Ik snap inmiddels wel waarom tesla support het zo druk heeft, als ze in eerste instantie de juiste namen over hadden genomen zoals gecommuniceerd 2 weken daarvoor (en ook bevestiging op gehad). Dan waren de andere contracten sneller klaar. Daarnaast was de fiscale waarde gewoon een slordige typefout. Maar het kost zowel Tesla als mij deze week al enkele uren om alles op te lossen. Wat in principe met 1minuut nauwkeuriger werken voorkomen had kunnen worden

[ Voor 12% gewijzigd door PreTenderxgn op 09-08-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Wat hebben jullie ingevuld bij Tax ID in het Tesla Account? BTW nr, KVK nr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PreTenderxgn
r0bb schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:15:
Wat hebben jullie ingevuld bij Tax ID in het Tesla Account? BTW nr, KVK nr?
Btw nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel kan de LM niet. Die krijgen ook niet echt accurate info van Tesla. Gewoon zelf je Tesla account in de gaten houden voor een VIN. Met wat is je config al onderweg en nog vrij. Maar kan ook zijn dat hij op een volgende boot mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Reken maar op 8 weken.
Ook wit en basics. Begin aug bevestiging ontvangen en geplande levertijd eerste week okt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Er staan weer LR AWD Performance en LR RWD op voorraad:
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Mijn LM heeft vorige week woensdag de order al geplaatst. Tot op heden nog niets van Tesla gehoord, dus ook nog geen reserveringsnummer. Laat staan een VIN.

Volgens de LM is het ook heel normaal dat het anderhalve week duurt voordat je een bevestiging van Tesla krijgt wanneer de order via een LM is geplaatst.

Met andere woorden, oefen alvast je geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
MagicTempest schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:45:
[...]

Mijn LM heeft vorige week woensdag de order al geplaatst. Tot op heden nog niets van Tesla gehoord, dus ook nog geen reserveringsnummer. Laat staan een VIN.

Volgens de LM is het ook heel normaal dat het anderhalve week duurt voordat je een bevestiging van Tesla krijgt wanneer de order via een LM is geplaatst.

Zeker als je alles standaard hebt zal het snel gaan. Ik heb alles aangeklikt wat ik kon bij de LR AWD behalve FSD (zie handtekening) en dat komt blijkbaar niet zo veel voor, dus ik wacht wat langer. Maar ik merk dat mensen die een standaard model bestellen over het algemeen wat sneller zijn.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Zojuist gehoord dat mijn levering vandaag niet door kan gaan en is verzet naar volgende week.
Ik vraag me dan wel meteen af waarom deze verzet is. Auto schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:25:
Zojuist gehoord dat mijn levering vandaag niet door kan gaan en is verzet naar volgende week.
Ik vraag me dan wel meteen af waarom deze verzet is. Auto schade?
Misschien gewoon logistieke vertraging? Of in Tilburg veel mensen vrij waardoor het meer tijd kost de auto's klaar te maken? Of kenteken nog niet binnen? Schade kan ook maar hoeft niet meteen de oorzaak te zijn. Zie vrij vaak afspraken die verplaatst worden en dat is neem ik aan niet allemaal schade. Hij stond op de Triumph? Die is afgelopen weekend ook pas gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 09-08-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
MagicTempest schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:45:
[...]

Bij mij was er op 26 juli besteld door LM, op 2 augustus kreeg ik een mail van Tesla met een RN. Deze bevatte nog een verkeerde configuratie (Performance Blauw met Aero velg...), maar uurtje later had kennelijk de LM dit gezien en gecorrigeerd naar de bestelling Perfomance Blauw met perf. pack. Tot nu toe geen actie vanuit mijzelf nodig gevonden.

Gisteren zag ik dat bij 'overzicht' ineens de eerste 3 vinkjes afgevinkt waren en alleen 'levering' nog open staat. Verder geeft de VIN-finder nog niets aan. Die zal komende week wel komen, als ik het zo lees.

Ach, over 2 weken heb ik vakantie, dan kan ik hem nog wel even missen. Daarvoor verwacht ik hem niet meer (natuurlijk hoop ik er op ;) ). Reken een beetje op midden september, dat zou wel moeten kunnen. Configuratie is verder standaard met zwart interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Cyw00d schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Zeker als je alles standaard hebt zal het snel gaan. Ik heb alles aangeklikt wat ik kon bij de LR AWD behalve FSD (zie handtekening) en dat komt blijkbaar niet zo veel voor, dus ik wacht wat langer. Maar ik merk dat mensen die een standaard model bestellen over het algemeen wat sneller zijn.
Ja, ik hoop dat als ik eenmaal mijn RN heb de rest ook vrij snel zal volgen. Heb zojuist de LM maar eens gemaild met de vraag of zij al wat meer hebben gehoord. (vast niet).

Update: Nee, zij weten ook nog van niets :(
ruudhermans78 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Bij mij was er op 26 juli besteld door LM, op 2 augustus kreeg ik een mail van Tesla met een RN. Deze bevatte nog een verkeerde configuratie (Performance Blauw met Aero velg...), maar uurtje later had kennelijk de LM dit gezien en gecorrigeerd naar de bestelling Perfomance Blauw met perf. pack. Tot nu toe geen actie vanuit mijzelf nodig gevonden.

Gisteren zag ik dat bij 'overzicht' ineens de eerste 3 vinkjes afgevinkt waren en alleen 'levering' nog open staat. Verder geeft de VIN-finder nog niets aan. Die zal komende week wel komen, als ik het zo lees.

Ach, over 2 weken heb ik vakantie, dan kan ik hem nog wel even missen. Daarvoor verwacht ik hem niet meer (natuurlijk hoop ik er op ;) ). Reken een beetje op midden september, dat zou wel moeten kunnen. Configuratie is verder standaard met zwart interieur.
Mijne is de 31e besteld, dus dat duurt al langer dan jouw bestelling. Nadeel is dat we nu natuurlijk ook volop in de vakantieperiode zitten waardoor ze bij Tesla nog minder mensen aan het werk hebben. Misschien dat jij net voor de drukte op dat gebied was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Mijne is de 31e besteld, dus dat duurt al langer dan jouw bestelling. Nadeel is dat we nu natuurlijk ook volop in de vakantieperiode zitten waardoor ze bij Tesla nog minder mensen aan het werk hebben. Misschien dat jij net voor de drukte op dat gebied was :)
Ik meld me zodra ik weer nieuws heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
De mijne is vorige week vrijdag besteld via LM. (LR Dual, Wit, 19"). Afgelopen woensdag aan Telsa gevraagd om de LM te bellen voor het RN nummer, deze hebben ze gisteren doorgegeven waarna ik een mail van Tesla heb gekregen waarbij de bestelling werd bevestigd. Ik heb nu inmiddels een Tesla account kunnen aanmaken en alle benodigde gegevens kunnen invullen. Dat ging dus best rap allemaal.

Ik heb nog niks gehoord over de levertijd, ik hoop natuurlijk snel..! Enkel het bolletje "Levering" staat nog open op het leverings overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
razor-x schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:18:
De mijne is vorige week vrijdag besteld via LM. (LR Dual, Wit, 19"). Afgelopen woensdag aan Telsa gevraagd om de LM te bellen voor het RN nummer, deze hebben ze gisteren doorgegeven waarna ik een mail van Tesla heb gekregen waarbij de bestelling werd bevestigd. Ik heb nu inmiddels een Tesla account kunnen aanmaken en alle benodigde gegevens kunnen invullen. Dat ging dus best rap allemaal.

Ik heb nog niks gehoord over de levertijd, ik hoop natuurlijk snel..! Enkel het bolletje "Levering" staat nog open op het leverings overzicht.
Hoe heb je dat gedaan dan? Heb je Tesla gebeld? En zo ja op welk nummer?

Edit: Ik heb een telefoonnummer uit dit topic gehaald en dat gebeld. Ze kunnen bij Tesla zelf alleen nog steeds niets vertellen. Niets over mijn order te vinden. Volgens de persoon die ik aan de lijn had betekent dat gewoon dat de afdeling die de operational lease orders afhandelt de aanvraag nog niet heeft verwerkt. Volgens hem hebben ze het daar zeer druk en is het normaal dat dit twee weken kan duren.

Waarom het dan bij jou zoveel sneller is gegaan weet ik niet.

Op dit moment is het ontbreken van een dealermodel wel echt een nadeel. Bij een dealer heb je gewoon direct contact met een verkoper en weet je ook in het geval van een lease order binnen een dag dat de order goed is binnengekomen. Levertijden zijn bij de meeste reguliere dealers misschien wel langer, maar je weet in ieder geval dat de order goed binnen is...

[ Voor 36% gewijzigd door MagicTempest op 09-08-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

12-7 Besteld
30-7 VIN in source
09-8 Mail van LM met verwachte levertijd
09-8 Mail van Tesla met verwachte levertijd

27 augustus 2019 - 3 september 2019

Model 3 Long Range AWD Black Black 18" Aero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbierusa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-01-2023
Net sales gesproken:
Verwachte levering eind augustus / begin september.
Ook gevraagd wat de verwachte levering is van een van de voorraad modellen en dit is gelijk aan bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

robbierusa schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:25:
Net sales gesproken:
Verwachte levering eind augustus / begin september.
Ook gevraagd wat de verwachte levering is van een van de voorraad modellen en dit is gelijk aan bovenstaande.
Mag ik daar uit afleiden dat de bottleneck op dit moment ligt bij uitlevering, en niet de aanvoer/productie van nieuwe auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cyspoz schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Mag ik daar uit afleiden dat de bottleneck op dit moment ligt bij uitlevering, en niet de aanvoer/productie van nieuwe auto's?
Denk ik niet. Kan best zijn dat die auto's op voorraad nog onderweg zijn. Er komt één rond de 13de aan en één rond de 24ste aan. Kan best zijn dat de meeste voor NL op de tweede staan. Dan zou eind augustus/begin september prima kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 09-08-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Ik heb mijn wagen via het werk besteld en een Tesla login ontvangen (al een tijdje) waar ik het RN nummer mee kan terugvinden. Kan ik op basis van mails en de Tesla login het VIN nummer opsnorren en daar iets uit afleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperBart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:52:
Ik heb mijn wagen via het werk besteld en een Tesla login ontvangen (al een tijdje) waar ik het RN nummer mee kan terugvinden. Kan ik op basis van mails en de Tesla login het VIN nummer opsnorren en daar iets uit afleiden?
Er staat een VIN in de source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
HyperBart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:52:
Je kan in de source van de pagina zoeken op "vin":. Blijkbaar wordt deze niet altijd getoond. Bij mij is deze helaas nog null. Ik heb ook een RN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
MagicTempest schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan? Heb je Tesla gebeld? En zo ja op welk nummer?

Edit: Ik heb een telefoonnummer uit dit topic gehaald en dat gebeld. Ze kunnen bij Tesla zelf alleen nog steeds niets vertellen. Niets over mijn order te vinden. Volgens de persoon die ik aan de lijn had betekent dat gewoon dat de afdeling die de operational lease orders afhandelt de aanvraag nog niet heeft verwerkt. Volgens hem hebben ze het daar zeer druk en is het normaal dat dit twee weken kan duren.

Waarom het dan bij jou zoveel sneller is gegaan weet ik niet.

Op dit moment is het ontbreken van een dealermodel wel echt een nadeel. Bij een dealer heb je gewoon direct contact met een verkoper en weet je ook in het geval van een lease order binnen een dag dat de order goed is binnengekomen. Levertijden zijn bij de meeste reguliere dealers misschien wel langer, maar je weet in ieder geval dat de order goed binnen is...
Ik heb een proefrit gedaan in Eindhoven. Later ben ik nog een keer terug geweest om te kijken, ik heb dezelfde verkoper/consultant gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Inspired schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Er staat een VIN in de source?
Als ik naar https://www.tesla.com/nl_BE/teslaaccount?redirect=no ga dan vind ik daar in de source van de pagina een <span class="rn-vin notranslate"> en daarna volgt mijn RN nummer, maar ik vind nergens een VIN-tag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HyperBart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Als ik naar https://www.tesla.com/nl_BE/teslaaccount?redirect=no ga dan vind ik daar in de source van de pagina een <span class="rn-vin notranslate"> en daarna volgt mijn RN nummer, maar ik vind nergens een VIN-tag.
Qua VIN. Zie ook; Inspired in "Het grote Tesla Levering topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierusa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-01-2023
cyspoz schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Nee volgens mij niet, het is meer dat ze bestellingen en voorraad modellen al koppelen aan VIN's zo gauw deze een potentieel schip hebben om naar Europa te komen. Mijn VIN is gekoppeld op 27-7 maar arriveert dus pas eind augustus in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Vandaag is mijn levering niet doorgegaan, wel verschoven maar vorige week. De auto is wel tenaamgesteld dus die kunnen ze in ieder geval niet meer aan een ander slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gisteren dus een long range RWD besteld. 23 augustus is die klaar voor uitlevering dus ergens die week erna verwacht ik dr auto al. Voordeel van een voorraad model, als het goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wackmack schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:07:
Gisteren dus een long range RWD besteld. 23 augustus is die klaar voor uitlevering dus ergens die week erna verwacht ik dr auto al. Voordeel van een voorraad model, als het goed gaat :)
Oh? Waren die nog leverbaar dan? Hier in BE niet(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
HyperBart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:39:
[...]

Oh? Waren die nog leverbaar dan? Hier in BE niet(?)
Ze zijn steeds weer leverbaar. Volg het nu een tijdje en heb er al zeker 25 stuks gezien. Ze komen steeds per 5 stuks online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10-2024
Wackmack schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:10:
[...]

Ze zijn steeds weer leverbaar. Volg het nu een tijdje en heb er al zeker 25 stuks gezien. Ze komen steeds per 5 stuks online.
Ik was vandaag bij een Tesla store en kreeg daar te horen dat die LR RWD niet bestonden en het een fout in het systeem was. Was dit een sales-praatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
Eekhoornz0r schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:32:
[...]

Ik was vandaag bij een Tesla store en kreeg daar te horen dat die LR RWD niet bestonden en het een fout in het systeem was. Was dit een sales-praatje?
Ja, heb er zelf eentje besteld op 1-8 en meerdere berichten gezien van andere die in de afgelopen dagen er eentje hebben weten te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-03-2022
Niek_ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:38:
[...]

Ja, heb er zelf eentje besteld op 1-8 en meerdere berichten gezien van andere die in de afgelopen dagen er eentje hebben weten te bestellen.
Misschien. Het is mij niet gelukt vandaag in ieder geval.

Zie: ErikonFire in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bijna 2.5 week geleden mijn bestelling bij de LM geplaatst en nog geen Tesla welkoms e-mail ontvangen, begin van de week nog contact gehad met de LM, ze vertelden mij dat de order toch echt was doorgezet. Vertrouw er niets van :(

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 09-08-2019 20:59 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
Gisteren geveld door Tesla. Levering is een dag verschoven van maandag naar dinsdag volgende week. Rede: hij was er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
revolution-nl schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:57:
Bijna 2.5 week geleden mijn bestelling bij de LM geplaatst en nog geen Tesla welkoms e-mail ontvangen, begin van de week nog contact gehad met de LM, ze vertelden mij dat de order toch echt was doorgezet. Vertrouw er niets van :(
Weet je bij welke dealer (locatie) je auto besteld is ?
Ik heb mijn dealer in Den Haag gebeld en ze zeiden dat de order nog niet verwerkt was. 3 uur later kreeg ik de Tesla account welkomst e-mail. Lijkt me dat ze mij even van de stapel hebben gepakt.. wellicht werkt dit ook voor jouw.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knights16 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Weet je bij welke dealer (locatie) je auto besteld is ?
Ik heb mijn dealer in Den Haag gebeld en ze zeiden dat de order nog niet verwerkt was. 3 uur later kreeg ik de Tesla account welkomst e-mail. Lijkt me dat ze mij even van de stapel hebben gepakt.. wellicht werkt dit ook voor jouw.
Wat heeft een store met een bestelling via een LM te maken? Er is contact tussen de LM en de afdeling bij Tesla die gaat over leasecontracten. Een Tesla store zit daar verder niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
revolution-nl schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:57:
Dit is wel wat vreemd. De dag (8-7) dat mijn order werd bevestigd vanuit de LM (Athlon), kreeg ik binnen 48 uur (10-7) een email van Inside Delivery waarin ze je feliciteren met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Voor mij geldt hetzelfde hoor. LM, ook Athlon heeft anderhalve week geleden de order geplaatst. Tot op heden nog niets gehoord. Tesla bellen levert niets op, zij kunnen de order nog niet in het systeem vinden. Volgens de medewerker aan de lijn is de afdeling die de orders voor LM's afhandelt zwaar onderbezet vanwege de enorme hoeveelheid bestellingen die momenteel via LM's binnen komt.

Ik denk dat dat gekomen is door het nieuws dat de bijtelling volgend jaar naar 8% gaat in combinatie met de beschikbaarheid van de SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duurde bij mij in mei ook 10 werkdagen. Gewoon even afwachten. Het zal nu nog drukker zijn en ook nog vakantietijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 10-08-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
Klopt. Ook volledig mijn rede om mijn golf GTE die 11/7 uit de lease kon direct te vervangen voor een M3 SR+. Als het ook in 2020 nog 4% zou zijn dan had ik net als vele gewacht op meer modellen (polestar 2 / XC40 etc). Iedereen die enigsinds op de afloop van zijn contract zit probeert nog snel er een te lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Even geduld nog, ach.. ik had eerder een e-niro in bestelling staan met een levertijd van april 2020, ik ben dus allang blij als ik Sept/Okt de 3 kan rijden :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:27:
Even geduld nog, ach.. ik had eerder een e-niro in bestelling staan met een levertijd van april 2020, ik ben dus allang blij als ik Sept/Okt de 3 kan rijden :)
Me too, en met ons nog vele andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-08 13:40
Celmis schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:31:
Gisteren geveld door Tesla. Levering is een dag verschoven van maandag naar dinsdag volgende week. Rede: hij was er nog niet.
Daar zou ik ook door worden geveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
Handige Chrome extension! Ik heb inmiddels mijn VIN nummer gekregen...! Ik ben benieuwd wat de volgende stappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmcloo
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-02-2022
Net een mailtje gekregen van Tesla dat mijn M3 (LR AWD, white, black/white interieur, earo velgen) een verwachte leverdatum heeft tussen 4 en 11 september. Hij zal op de Glovis Champion staat vermoed ik.

In het mailtje ook het verzoek om mijn profiel te completeren (rijbewijs, verzekering, enz.).
Ik zie nergens in mijn Tesla profiel een optie om bijvoorbeeld mijn rijbewijs te uploaden. En zaken zoals verzekering en betaling moet de LM regelen lijkt me.

Anderen ook dit verzoek gehad bij een LM bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jmcloo schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:30:
Net een mailtje gekregen van Tesla dat mijn M3 (LR AWD, white, black/white interieur, earo velgen) een verwachte leverdatum heeft tussen 4 en 11 september. Hij zal op de Glovis Champion staat vermoed ik.

In het mailtje ook het verzoek om mijn profiel te completeren (rijbewijs, verzekering, enz.).
Ik zie nergens in mijn Tesla profiel een optie om bijvoorbeeld mijn rijbewijs te uploaden. En zaken zoals verzekering en betaling moet de LM regelen lijkt me.

Anderen ook dit verzoek gehad bij een LM bestelling.
Niet specifiek rijbewijs, wel wat andere vragen. Kun je gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Inspired schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Wat heeft een store met een bestelling via een LM te maken? Er is contact tussen de LM en de afdeling bij Tesla die gaat over leasecontracten. Een Tesla store zit daar verder niet tussen.
ik kreeg van mijn lm een bevestiging dat de auto besteld was en ik voor meer vragen terecht kon bij de dealer namelijk Tesla Den Haag. dus dat was mijn aanleiding om met ze te bellen, miraculeus genoeg had ik twee uur na dat belletje een tesla account met mijn bestelling. wellicht toeval, maar ik geloof er niets van.

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
knights16 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

ik kreeg van mijn lm een bevestiging dat de auto besteld was en ik voor meer vragen terecht kon bij de dealer namelijk Tesla Den Haag. dus dat was mijn aanleiding om met ze te bellen, miraculeus genoeg had ik twee uur na dat belletje een tesla account met mijn bestelling. wellicht toeval, maar ik geloof er niets van.
Denk toch toeval. Een store doet volgens mij miks met bestellen tussen LM en Tesla. Het is ook geen dealer die je auto afleverd. Een verkoper kan je bestelling wel zien maar de order wordt verwerkt door een aparte lease afdeling bij Tesla. Maar goed, mooi dat je bestelling verder is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmcloo
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-02-2022
Per ongeluk 2 keer gepost... Daarom deze post leeggemaakt.

[ Voor 94% gewijzigd door jmcloo op 11-08-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51
He, sinds vanmorgen ook een vin, blijkbaar werken ze ook in het weekend daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik denk dat dat voornamelijk een geautomatiseerd systeem is. Maar er zijn meer mensen die in het weekend een email ontvangen over hun levering, dus in ieder geval zaterdags lijken ze inderdaad te werken.

De afdeling die de leaseaanvragen afhandelt lijkt niet in het weekend te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 26-06 bestelling door LM naar Tesla doorgezet. Tot op heden nog niets gehoord. SR+ , 19 inch met trekhaak. Morgen toch maar eens bellen met Tesla. LM zegt dat ik van zelf bericht krijg van Tesla. Erg vaag. Heeft iemand een tel nummer van Tesla die de lease maatschappijen bedient...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:12:
Op 26-06 bestelling door LM naar Tesla doorgezet. Tot op heden nog niets gehoord. SR+ , 19 inch met trekhaak. Morgen toch maar eens bellen met Tesla. LM zegt dat ik van zelf bericht krijg van Tesla. Erg vaag. Heeft iemand een tel nummer van Tesla die de lease maatschappijen bedient...
Ik heb zelfs al op 20-05 mijn orderbevestiging bij de LM getekend. Een zwarte SR+ , 19 inch met trekhaak. Nog steeds geen VIN.
Al diverse keren contact gehad met Tesla. Het enige wat ze zeggen is dat er heel veel Tesla’s gaan binnenkomen deze maand (2x4000 meen ik dat hij zei) en dat hij er vast wel tussen zal zitten. Dus ik ga er vanuit dat ze erg druk zijn en ergens deze maand een berichtje zal krijgen dat hij afgehaald kan worden..

Owja in eerste instantie had de LM week 23 doorgekregen als afleverweek 🙈

Als ik de berichten hier teruglees zie ik volgens mij ook niet veel afleveringen van de SR+.. toch?

[ Voor 10% gewijzigd door H4ldrz op 11-08-2019 22:41 ]

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
H4ldrz schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:37:
[...]

Ik heb zelfs al op 20-05 mijn orderbevestiging bij de LM getekend. Een zwarte SR+ , 19 inch met trekhaak. Nog steeds geen VIN.
Al diverse keren contact gehad met Tesla. Het enige wat ze zeggen is dat er heel veel Tesla’s gaan binnenkomen deze maand (2x4000 meen ik dat hij zei) en dat hij er vast wel tussen zal zitten. Dus ik ga er vanuit dat ze erg druk zijn en ergens deze maand een berichtje zal krijgen dat hij afgehaald kan worden..

Als ik de berichten hier teruglees zie ik volgens mij ook niet veel afleveringen van de SR+.. toch?
Damn ik dacht dat ik lang aan het wachten was (19-06) maar het kan nog erger dus! Ook nog altijd geen VIN ontvangen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:12:
En zie hier de reden dat ook leasemaatschappijen eindeloos in de wacht staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Laatst online: 31-08 22:49
Cyw00d schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 01:08:
[...]

Damn ik dacht dat ik lang aan het wachten was (19-06) maar het kan nog erger dus! Ook nog altijd geen VIN ontvangen.
@Cyw00d Niet 19/6, jij had een restrictie op levering dus dan moet je uitgaan van die datum

Een leverings restrictie is gewoon het probleem, dan zit je in een verkeerd bakje.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
wouter1971 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:24:
[...]

@Cyw00d Niet 19/6, jij had een restrictie op levering dus dan moet je uitgaan van die datum

Een leverings restrictie is gewoon het probleem, dan zit je in een verkeerd bakje.
Leveringsristrictie of niet, ik wacht vanaf 19-06, toen is de order bij Tesla gestart. Dat de LM dan een leverings ristrictie neerzet maakt het niet opeens dat ik niet aan het wachten ben ;)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H4ldrz schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:37:
[...]

Je hebt geen aflopend contract waardoor je een leveringsrestrictie had? Dit is wel lang en volgens mij zijn er wel dezelfde configs in de inventory geweest in afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Inspired schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:46:
[...]

Je hebt geen aflopend contract waardoor je een leveringsrestrictie had? Dit is wel lang en volgens mij zijn er wel dezelfde configs in de inventory geweest in afgelopen weken.
Dat lijkt me niet:
Owja in eerste instantie had de LM week 23 doorgekregen als afleverweek

[ Voor 4% gewijzigd door Cyw00d op 12-08-2019 07:54 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PreTenderxgn
PreTenderxgn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:04:
Mijn levering vandaag staat inmiddels op losse schroeven.

Hier mijn tijdslijn de afgelopen week

1-8 Belletje van delivery dat 9-8 de levering plaatsvindt
1-8 Einddfactuur beschikbaar -> Namen op factuur klopt niet meteen gebeld en gaat geregeld worden

2-8 Niets aangepast opnieuw gebeld ging direct geregeld worden

5-8 Niets aangepast opnieuw gebeld ging opnieuw direct geregeld worden
5-8 's avonds nieuwe eindfactuur in account (geen belletje terug / sms of email stond er opeens)
5-8 Direct contract door financial lease door laten sturen voor ondertekening

6-8 Mailtje met kenteken ontvangen -> Bij rdw check verkeerde fiscale waarde
6-8 Direct mailtje terug -> geen reactie

7-8 Weer aan de telefoon na een uur wachttijd -> Zou allemaal aangepast en geregeld worden

8-8 9.00 Je raadt het al geen reacties niets aangepast, weer een uur in de wacht, zou nu met spoed iemand achter het contract aangaan want levering volgende dag. RDW werd direct aangepast
8-8 15min na telefoontje gegevens bij rdw aangepast naar juiste fiscale waarde, nog geen contract terug
8-8 16.00 Na weer een uur in de wacht einde dag opnieuw te horen gekregen dat het contract eraan komt
8-8 17.30 Krijg ik een mailtje in mijn account met een financial lease contract alleen niet die van mij
8-8 17.31 Telefonisch is inmiddels alleen nog voicemail, direct mail terug en support chat. Zou nu meteen opgepakt worden door de delivery manager en ik krijg binnen een uur nog een status update

9-9 8.03 Dag van levering nog geen status update, geen idee of het nu geregeld is en of ik vandaag nog naar tilburg kan

Ik snap inmiddels wel waarom tesla support het zo druk heeft, als ze in eerste instantie de juiste namen over hadden genomen zoals gecommuniceerd 2 weken daarvoor (en ook bevestiging op gehad). Dan waren de andere contracten sneller klaar. Daarnaast was de fiscale waarde gewoon een slordige typefout. Maar het kost zowel Tesla als mij deze week al enkele uren om alles op te lossen. Wat in principe met 1minuut nauwkeuriger werken voorkomen had kunnen worden
Uiteindelijke einde van de dag alles goedgekomen en om 16.00 mijn auto opgehaald.

Kon rustig zelf alle tijd nemen om alles in de auto goed te zetten en rondjes eromheen te lopen, als ik vragen had waren er mensen beschikbaar.

8km op de tellerr. 1 klein steenslag plekje gevonden (wit puntje op de blauwe lak). En dit gaat opgelost worden. Verder laadkabels aanwezig (Mennekes en de UMC). Zoals bekend geen usb kabels.

En vandaag inmiddels 400km verder >:)
Pagina: 1 ... 20 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.