Zoals eerder gepost, ik denk dat met name de Performance kopers het langste moeten wachten. Ik heb nog steeds geen VIN en ook sinds september geen enkele update in mijn account.
Dat maakt het duidelijker qua timing voor de leaserijders.Miepz78 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:11:
Zojuist nog even met Leaseplan gebeld... Bij hen is de procedure voor zover bij operational lease: zij blijven gekoppeld aan RN totdat er daadwerkelijk een VIN gekoppeld wordt. Zodra dit gebeurt wordt de auto zichtbaar in je eigen account. Dat kan dus op het allerlaatste moment zijn (definitieve VIN komt volgens mij pas als ook levermoment bekend is), staat los van wanneer het in de broncode staat.... Geen F5 voor mij dus
Kortom: dikke kans dat ik ineens out of the blue een bericht krijg dat ik volgende week kan ophalen... Maar wanneer dat is. Tsja... tot die tijd blijf ik vrolijk gedeelde smart volgen hier...
En strookt overigens ook met het verhaal van mijn LM (LP) dat ik ineens een SMS zou kunnen krijgen over een aflevering.
Ik belde zojuist met Tesla (na 20min in de wacht te hebben gestaan) hierover.
RN nummer weer ontvangen, terwijl de LM (LP) mij dit nog niet kon vertellen. Volgens de Tesla medewerker wordt de VIN trouwens gekoppeld in Amerika, voor nog iets meer onduidelijkheid
Die zal raar staan te kijken als hij in een auto van 25 graden staptMiepz78 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:04:
[...]
Frisjes in die auto! Misschien de verwarming vast aanzetten voor je chauffeur ;-)
Sterkte met wachten!
Toch wel de beste entertainment van vandaag, kijken hoe z'n Tesla bezorgt wordt. (jaloers wachtend tot ik m'n eigen Tesla aan kan schaffen op de zaak )
Hij zal nog raarder kijken als de batterij nog maar 10% is omdat de auto al sinds de ochtend naar 25c aan het verwarmen is terwijl het buiten 5c ischevsticks schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:16:
[...]
Die zal raar staan te kijken als hij in een auto van 25 graden stapt![]()
Toch wel de beste entertainment van vandaag, kijken hoe z'n Tesla bezorgt wordt. (jaloers wachtend tot ik m'n eigen Tesla aan kan schaffen op de zaak )
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Als het goed is gaat hij naar de besparingsmodus als hij 20% wordt... dus dat is wel weer een pluspuntMarkboss schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:22:
[...]
Hij zal nog raarder kijken als de batterij nog maar 10% is omdat de auto al sinds de ochtend naar 25c aan het verwarmen is terwijl het buiten 5c is
Verwijderd
Tesla geeft aan dat de boot bijna aankomt.. dus wss vin 1 nov op de JA. Kentekens worden toegewezen in vaargebied richting belgie/Nederland. Keuring op de kade en binnen 5/6 dagen is de boot leeg. Levering vanaf 18 nov.
Hier ook LP, maar na een week RN in account. Collega bestelde 4 oktober en had ook RN, en later VIN in account. LP heeft dus ook een diversiteit aan verwerkingen ;-)Miepz78 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:11:
Zojuist nog even met Leaseplan gebeld... Bij hen is de procedure voor zover bij operational lease: zij blijven gekoppeld aan RN totdat er daadwerkelijk een VIN gekoppeld wordt. Zodra dit gebeurt wordt de auto zichtbaar in je eigen account. Dat kan dus op het allerlaatste moment zijn (definitieve VIN komt volgens mij pas als ook levermoment bekend is), staat los van wanneer het in de broncode staat.... Geen F5 voor mij dus
Kortom: dikke kans dat ik ineens out of the blue een bericht krijg dat ik volgende week kan ophalen... Maar wanneer dat is. Tsja... tot die tijd blijf ik vrolijk gedeelde smart volgen hier...
LP gaf aan dat ik eerder zou horen wanneer er geleverd zou worden dan zij.
Kortom, om aan het speculatieve karakter van dit topic te voldoen: geen touw aan vast te knopen.
Even gewoon Praktisch .. maar als hij dit jaar nog op naam komt, dat zit ik goed qua bijtelling. Want ik denk dat door het gedoe bij Tesla, ik onderop de lijst ben gekomen (probeer vandaag al te bellen met de LM)
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Dat zou betekenen dat ik van de Pioneer naar de JA ben gegaan (levering oorspronkelijk op 12/11 nu 20/11).
Heb trouwens ook een nummerbord (via de chat gekregen)
Heb trouwens ook een nummerbord (via de chat gekregen)
[ Voor 21% gewijzigd door carpebios op 11-11-2019 11:33 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik, en nog een aantal anderen, hebben ook op 1 nov een VIN gekregen. Onze autos waren toen al in België en hoogstwaarschijnlijk nu in Amsterdam.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:26:
Tesla geeft aan dat de boot bijna aankomt.. dus wss vin 1 nov op de JA. Kentekens worden toegewezen in vaargebied richting belgie/Nederland. Keuring op de kade en binnen 5/6 dagen is de boot leeg. Levering vanaf 18 nov.
Gezien het gedoe wat je achter de rug hebt, verdien je om boven aan de lijst te komen. *belt met Elon*appelsientje schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:30:
Even gewoon Praktisch .. maar als hij dit jaar nog op naam komt, dat zit ik goed qua bijtelling. Want ik denk dat door het gedoe bij Tesla, ik onderop de lijst ben gekomen (probeer vandaag al te bellen met de LM)
Wad had je besteld, en wat was de reactie van de LM?appelsientje schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:30:
Verwachte leverdatum op eindfactuur kan makkelijk een week of meer afwijken. Er kunnen ok zomaar 4 "eind"facturen in je account verschijnen met verschillende verwachte leverdataSunri5e schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:18:
Op de eindfactuur staat de geplande leverdatum op 24 november. In hoeverre kan ik er vanuit gaan dat het ook uiteindelijk die dag plaats gaat vinden? Of wordt er over het algemeen nog veel gewijzigd?
Zoef
Verwijderd
Werd mij ook verteld vorige week.. dat hij in België stond.. Nu ineens weer op de boot??Markovichi schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:32:
[...]
Ik, en nog een aantal anderen, hebben ook op 1 nov een VIN gekregen. Onze autos waren toen al in België en hoogstwaarschijnlijk nu in Amsterdam.
En is dat dan ook operational lease? Of leaseplan direct? Of....?? Misschien dat daar verschil in zit...?! Ik ben het touw allang verloren in de afgelopen 5 weken dat ik dit topic volg.......Tomas_ schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:27:
[...]
Hier ook LP, maar na een week RN in account. Collega bestelde 4 oktober en had ook RN, en later VIN in account. LP heeft dus ook een diversiteit aan verwerkingen ;-)
LP gaf aan dat ik eerder zou horen wanneer er geleverd zou worden dan zij.
Kortom, om aan het speculatieve karakter van dit topic te voldoen: geen touw aan vast te knopen.
Bij gemiddelde wachttijd na bestellen tot ophalen auto van 65 dagen zou ik dus ehhh 13 december moeten kunnen afhalen. Ik teken d'r voor!
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
rreijnhoudt schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:00:
Ik het precies hetzelfde. Maar ik blijf het vreemd vinden. Want die creditfactuur is het totale bedrag, minus de €2.000 aanbetaling. Met andere woorden, ik zou dus niks meer hoeven te betalen. Bijvoorbeeld:
Eindfactuur
Model 3 SR+ € 50.000
Aanbetaling € 2.000-
-------------------------------- +
Te betalen € 48.000
Creditfactuur
Model 3 SR+ € 50.000-
Aanbetaling € 2.000
-------------------------------- +
Te betalen € 48.000-
Per saldo is dat dus €0. Ik snap dit niet.
Gebeld, Tesla medewerker vond het ook vreemd en had dit niet eerder gezien. Hij dacht dat er iets niet helemaal goed zat bij de financiële administratie en dat moest hij nader (laten) onderzoeken. Er was in ieder geval nog wel steeds een VIN gekoppeld.rreijnhoudt schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:01:
We gaan het zien. Maandag maar eens bellen.
Wordt vervolgd.
Ik zou dan op 9 januari uit komen.Miepz78 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:43:
[...]
En is dat dan ook operational lease? Of leaseplan direct? Of....?? Misschien dat daar verschil in zit...?! Ik ben het touw allang verloren in de afgelopen 5 weken dat ik dit topic volg.......
Bij gemiddelde wachttijd na bestellen tot ophalen auto van 65 dagen zou ik dus ehhh 13 december moeten kunnen afhalen. Ik teken d'r voor!
Teken ik niet voor...
Weet iemand hoe laat de Glovis Cosmos bij het Panama-kanaal komt? Ik kan heel veel details op die MarineTraffic site niet zien zonder te betalen volgens mij
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Operational lease. In principe is de levertijd 2 maand. Bij mij gaven ze aan levering eind november begin december. Dat zou inderdaad 2 maand zijn. Besteld 10/10Miepz78 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:43:
[...]
En is dat dan ook operational lease? Of leaseplan direct? Of....?? Misschien dat daar verschil in zit...?! Ik ben het touw allang verloren in de afgelopen 5 weken dat ik dit topic volg.......
Als het goed is 16.00u Nederlandse tijdDennusB schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:47:
Weet iemand hoe laat de Glovis Cosmos bij het Panama-kanaal komt? Ik kan heel veel details op die MarineTraffic site niet zien zonder te betalen volgens mij
Klopt, die verschillen enorm. Veel factoren zijn van invloed, schadevrije jaren, leeftijd, postcode, verzekerd bedrag (in./ex. BTW), eigen risico, jaren nieuwwaardegarantie, wel/geen voertuigvolgsysteem, schadeherstel bij SeC of alleen aangesloten schadeherstellers, etc. Zo door de oogharen kijkend zijn Promovendum en Carmeleon over het algemeen het scherpst met de beste voorwaarden.Lisadr schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:46:
***members only***
https://www.tesla.com/nl_NL/support onderin, maar lijkt nog grijs te zijn....Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:52:
Hoe kom ik bij de chat? Staat deze open op dit moment?
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Hmm, ik heb bij leaseplan besteld 8/10 (nou ja ik 7/10, doorgezet naar inkoop 8/10 door mijn contact en erachter dat hij in een bestelbatch op 9/10 meegegaan moet zijn)...... Wie gaven bij jou levering eind november aan??Tomas_ schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:49:
[...]
Operational lease. In principe is de levertijd 2 maand. Bij mij gaven ze aan levering eind november begin december. Dat zou inderdaad 2 maand zijn. Besteld 10/10
Ik hoop je tegen te komen ergens in Amsterdam over een paar weekjes
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Vanochtend contact gehad. Reageren niet op vragen m.b.t. orderstatus, alleen technical support.Markboss schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:58:
[...]
https://www.tesla.com/nl_NL/support onderin, maar lijkt nog grijs te zijn....
Als je even op die pagina blijft, komt er een chatpopupMarkboss schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:58:
[...]
https://www.tesla.com/nl_NL/support onderin, maar lijkt nog grijs te zijn....
Die blijft bij mij helaas hangen en doet dan verder nietsTomas_ schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:00:
[...]
Als je even op die pagina blijft, komt er een chatpopup
Je moet inloggen, dan zie je hem wel. Is niet de oude chat knop, maar ergens rechts in je scherm op dei support site.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zal dan wel aan mijn werk laptop liggen, want Chrome/IE/Firefox blijft ie hangen nadat ik mn gegevens ingevuld heb.. Jammer, want zou dat wel een ideale oplossing vinden om even status op te vragen.
Werkt bij mij ook al niet de hele ochtend.
Hopelijk zijn deze druk met administratieve dingen
Hopelijk zijn deze druk met administratieve dingen
Alle niet Tesla eigenaren of soon to be Tesla eigenaren worden gewoon geblokt
. Ik heb direct contact gekgregen met een medewerker via de chat.
Die chat is er ook niet voor delivery vragen.
@KermitNL heeft daar blijkbaar meerdere keren naar een VIN gevraagd en antwoord gekregen: "Om de zoveel dagen vraag ik via de chat of er al een VIN is gekoppeld aan mijn RN."
Wellicht steeds geluk met een medewerker die tijd over had?
Lijkt me eerder KermitNL die tijd over heeftMarkboss schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:12:
@KermitNL heeft daar blijkbaar meerdere keren naar een VIN gevraagd en antwoord gekregen: "Om de zoveel dagen vraag ik via de chat of er al een VIN is gekoppeld aan mijn RN."
Ja en een nummerbord, andere vragen krijgen het verzoek delivery te bellen. Tevens is het lastiger een chat te starten dan even zelf je VIN in te zien. Of heeft hij geen eigen account?
Zou die LET OP, bij het posten niet eens aangepast kunnen worden met een linkje naar een FAQ of de frontpage of hoe de zoekfunctie werkt?
https://teslatap.com/vin-decoder/Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:14:
Hoe kan ik aan mijn VIN zien of het een 2019 of 2020 model is ?
Als we dat konden, hadden we dat natuurlijk wel gedaancarpebios schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:14:
Ja en een nummerbord, andere vragen krijgen het verzoek delivery te bellen. Tevens is het lastiger een chat te starten dan even zelf je VIN in te zien. Of heeft hij geen eigen account?
Verwijderd
Het is denk ik een beetje flauw als "Valet mode" aanzet voor straks 
"Tesla’s Valet Mode is meant to mitigate risk when your car is being parked by a stranger. When turned on, valet mode places a governor on the car. This restriction sets a maximum top speed of 70 miles per hour and limits the car to 25 percent acceleration."
"Tesla’s Valet Mode is meant to mitigate risk when your car is being parked by a stranger. When turned on, valet mode places a governor on the car. This restriction sets a maximum top speed of 70 miles per hour and limits the car to 25 percent acceleration."
Verwijderd
Hier ook gehoord dat deze vorige week gewoon al in België en Nederland was.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:39:
[...]
Werd mij ook verteld vorige week.. dat hij in België stond.. Nu ineens weer op de boot??
Verwijderd
Het valt mij wel op dat het niet altijd goed gaat in de excelsheet. Als ik kijk naar mijn regel, die was van de week nog goed en nu staan er ineens andere gegevens op mijn naam... Ik heb het idee dat data zo nu en dan per ongelukt wordt verschoven.
edit:
ik zie nu dat in de lees modus een deel nog wel goed staat (alleen VIN datum is verdwenen). Maar in de bewerkstand heb ik ineens een andere LM.
edit:
ik zie nu dat in de lees modus een deel nog wel goed staat (alleen VIN datum is verdwenen). Maar in de bewerkstand heb ik ineens een andere LM.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2019 12:21 ]
Kan zijn dat die stranger dan op het scherm gaat zitten pielen omdat hij niet zo lekker rijdt....Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:17:
....en hoppa zo de plomp in

Dan zetten ze hem in service mode en dan kan je alsnog niks.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:17:
Is dat je conclusie op basis van je VIN (want dan gaat er iets niet helemaal goed)
of heb je gewoon een ophaal SMS gehad?
70 op de autostrade, klinkt echt als een superveilig plan.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:17:
Ik zocht net ook even contact via de chat voor vraag of mijn restrictie verwijderd was en of er meer bekend is over levering en/of VIN, kreeg de reactie:carpebios schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:09:
Die chat is er ook niet voor delivery vragen.
Goedendag,
Bedankt voor uw e-mail naar Tesla Customer Support. Helaas kunnen wij uw vraag niet beantwoorden, alle levering gerelateerde vragen kunt u sturen naar DeliveryNL@tesla.com
Met vriendelijke groet,
Tesla Customer Support EMEA
Verwijderd
Ik heb hetzelfde gehad. Mijn m3 was reeds binnen en te leveren in maart,Echter mocht hij van de LM pas vanaf 01-11 ingezet worden. Omdat de auto niet binnen 7 dagen opgehaald is kreeg ik een Creditnota. Tesla ging er voor zorgen dat er tegen 01-11 weer een verse stond. EN dat is aardig gelukt ik moet hem de 15e ophalen.rreijnhoudt schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:47:
[...]
[...]
Gebeld, Tesla medewerker vond het ook vreemd en had dit niet eerder gezien. Hij dacht dat er iets niet helemaal goed zat bij de financiële administratie en dat moest hij nader (laten) onderzoeken. Er was in ieder geval nog wel steeds een VIN gekoppeld.
Wordt vervolgd.
Verwijderd
Op basis van die link waar ik het na kan kijken welk model jaar het is. Ik heb een SMS en later EMAIL met leverdag en tijd gekregen.VIN staat nu ook gewoon op mijn Tesla Account.afhaal afspraak staat ook op mijn account. Waarom klopt er iets niet ?cronixx schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:22:
[...]
Is dat je conclusie op basis van je VIN (want dan gaat er iets niet helemaal goed)
of heb je gewoon een ophaal SMS gehad?
Ik dacht dat je conclusie was dat je hem op 15 november mocht gaan ophalen omdat de VIN decoder zei dat je een 2019 model had.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:30:
[...]
Op basis van die link waar ik het na kan kijken welk model jaar het is. Ik heb een SMS en later EMAIL met leverdag en tijd gekregen.VIN staat nu ook gewoon op mijn Tesla Account.afhaal afspraak staat ook op mijn account. Waarom klopt er iets niet ?
Net ook de chat geprobeerd. Aardig geholpen door een engelse dame. Maar ze kan idd niks en verwijst ook naar de mail van deliveryNL. Heb haar succes gewenst met alle ongeduldige Dutchies
Heb ik ook gehad, toen bleek dat er wat filters aanstonden waardoor het leek of alles verschoven was, na uitzetten/verwijderen van alle filters staat dan alles weer goedVerwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:20:
Het valt mij wel op dat het niet altijd goed gaat in de excelsheet. Als ik kijk naar mijn regel, die was van de week nog goed en nu staan er ineens andere gegevens op mijn naam... Ik heb het idee dat data zo nu en dan per ongelukt wordt verschoven.
edit:
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Ben nu bij Koopman Terminal in Amsterdam.
Jezus wat een aanloop! Had om 12:00 afspraak maar mijn auto is nog niet klaar, wachten op een seintje om het op te halen.
Ik maak trouwens overal foto's van voor diegene die straks ook hier een levering gepland hebben.
Zal vanavond alle foto's en bijbehorende acties posten.
Jezus wat een aanloop! Had om 12:00 afspraak maar mijn auto is nog niet klaar, wachten op een seintje om het op te halen.
Ik maak trouwens overal foto's van voor diegene die straks ook hier een levering gepland hebben.
Verwijderd
Succes! Hoop dat je snel wat hoort!Kemalism schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:35:
En ben benieuwd naar de foto's!
Verwijderd
De chat functie werkt goed, zojuist navraag gedaan over de VIN die ik afgelopen vrijdag (08-11) gekregen heb. De laatste update uit Zeebrugge was dat hij onderweg was van Zeebrugge naar Amsterdam per vrachtwagen en niet per boot. Ze verwacht dat hij nu al in Amsterdam staat.
Kenteken is bekend G-...-PZ en verwachte leverdatum is 22 november.
Welke boot heeft die dan gestaan?
Hoeveel mensen staan er nu dan?Kemalism schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:35:
Klinkt herkenbaar....Kemalism schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:35:
Ik mocht hem afgelopen vrijdag uiteindelijk om 18:00 in ontvangst nemen, afspraak was voor 16:30.
Vrijdag deden ze er 350 uitleveren vertelde een Tesla Medewerker, toen ik daar rond 16:00 was waren er ruim 50 mensen binnen aan de balie en nog wel 20-30 mensen buiten (het was goed weer).
[ Voor 23% gewijzigd door cronixx op 11-11-2019 12:45 ]
Verwijderd
Nice! Ik heb ook per 8-11 een VIN gekregen en probeerde via de chat ook navraag over leverdatum te doen, ivm vakantieplanning. Echter automatisch antwoord dat delivery vragen via mail moeten.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:40:
De chat functie werkt goed, zojuist navraag gedaan over de VIN die ik afgelopen vrijdag (08-11) gekregen heb. De laatste update uit Zeebrugge was dat hij onderweg was van Zeebrugge naar Amsterdam per vrachtwagen en niet per boot. Ze verwacht dat hij nu al in Amsterdam staat.
https://www.localizatodo.com/html5/?sel=MMSI:538006227DennusB schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:47:
Marinetraffic is meestal nauwkeuriger, maar dan moet hij wel binnen bereik van een grondstation zijn. Als hij dicht genoeg bij panama is kun je hem hele nauwkeurig via Marinetraffic volgen.
[ Voor 22% gewijzigd door pirke op 11-11-2019 12:51 ]
Verwijderd
Hier een vin van 01/11. Kenteken ook al bekent. En auto zou al in Amsterdam zijn. G...PJ reeksVerwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:40:
Verwijderd
Heb je dan wel een RN nummer meegegeven in de chat aanvraag?Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:46:
[...]
Nice! Ik heb ook per 8-11 een VIN gekregen en probeerde via de chat ook navraag over leverdatum te doen, ivm vakantieplanning. Echter automatisch antwoord dat delivery vragen via mail moeten.
Verwijderd
Wel bijzonder.. ik heb 3x gebeld en elke keer ander antwoord.. België de ander Nederland en laatste nog op de boot 😂Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:50:
[...]
Hier een vin van 01/11. Kenteken ook al bekent. En auto zou al in Amsterdam zijn. G...PJ reeks
Verwijderd
@carpebios Als er een VIN bekend is in de source / gevonden via de VIN Finder, dan is het mogelijk om via de chat of telefoon te vragen naar de verwachte leverdatum. Tesla kan aan de hand van de VIN de verwachte leverdatum zien namelijk
PJ's heb ik zien staan ja, afgelopen vrijdag!Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:50:
[...]
Hier een vin van 01/11. Kenteken ook al bekent. En auto zou al in Amsterdam zijn. G...PJ reeks
Ook maar even bijdrage hierop. Heb op 11-10 bevesting van Leaseplan gekregen voor bestelling van Model 3 LR AWD (zwart). Tot op heden geen update ontvangen van Tesla of LP. Wel zelf een Tesla account gemaakt maar daar gebeurd ook niets (geen RN, VIN oid). LP geeft bij telefonische navraag vage antwoorden als in 'Tesla doet het anders, we krijgen geen informatie terug op bestellingen'. En dat 'je maar moet afwachten op een sms-je om de auto op te halen'. Kansloos dus. Het maakt mij niet uit op welke boot de auto staat en op welke datum hij geleverd wordt, als ie maar geleverd wordt voor 01-01. Minimaal inzicht in de status van je bestelling zou toch moeten kunnen?
Wat moet men “allemaal” nog doen om de auto klaar te maken nadat deze is uitgeladen?Kemalism schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:35:
Kentekenplaten monteren lijkt mij.
Maar zie ook vaak rijen M3’s met de achterklep openstaan op de foto’s..
Verwijderd
Dan nog hopen dat de mijne er tussen staat!cronixx schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:54:
[...]
PJ's heb ik zien staan ja, afgelopen vrijdag!
Verwijderd
Zie je de G-211-NT staan? (wit met 19")Kemalism schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:35:
Stuur zo'n chauffeur van Athlon er eens heel gauw heen
Het minimale inzicht vind je in mijn.leaseplan.nl: "Bestelling in behandeling".TheSelfishGene schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:56:
Ook maar even bijdrage hierop. Heb op 11-10 bevesting van Leaseplan gekregen voor bestelling van Model 3 LR AWD (zwart). Tot op heden geen update ontvangen van Tesla of LP. Wel zelf een Tesla account gemaakt maar daar gebeurd ook niets (geen VIN oid). LP geeft bij telefonische navraag vage antwoorden als in 'Tesla doet het anders, we krijgen geen informatie terug op bestellingen'. En dat 'je maar moet afwachten op een sms-je om de auto op te halen'. Kansloos dus. Het maakt mij niet uit op welke boot de auto staat en op welke datum hij geleverd wordt, als ie maar geleverd wordt voor 01-01. Minimaal inzicht in de status van je bestelling zou toch moeten kunnen?
En ondertussen genieten van de bij tijd en wijle leuke humor hier, fijne updates met mooie plaatjes, samen kniezen en af en toe elkaar lekker even afzeiken omdat we allemaal geïrriteerd zijn. Of, zoals in de openingspost zo mooi staat: "Aan iets anders dan aan je Tesla denken". Helpt allemaal. Deels.
Ze staan op een ander gedeelte van het terrein, daar worden ze klaargemaakt voor uitlevering; denk aan kleine check of alles er goed uit ziet, wat plastice beschermpapiertjes verwijderen, etc.Novadecasa schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:57:
[...]
Wat moet men “allemaal” nog doen om de auto klaar te maken nadat deze is uitgeladen?
Kentekenplaten monteren lijkt mij.
Maar zie ook vaak rijen M3’s met de achterklep openstaan op de foto’s..
Dan wordt hij naar een ander gedeelte van het terrein gereden, het gedeelte vlak naast de Tesla Balie.
Hier is ruimte voor ongeveer 40 auto's (gokje: 4 rijen van 10 auto's).
Verwijderd
Mile he, dus 112 km/hbottom line schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:24:
[...]
70 op de autostrade, klinkt echt als een superveilig plan.
Maar ik zet hem niet aan hoor, ook een beetje flauw.
Hehe, fair enough die status is er inderdaad. Maar ik had toch minimaal een RN nummer verwacht zoals sommige anderen hier.Miepz78 schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:59:
[...]
Het minimale inzicht vind je in mijn.leaseplan.nl: "Bestelling in behandeling".
En ondertussen genieten van de bij tijd en wijle leuke humor hier, fijne updates met mooie plaatjes, samen kniezen en af en toe elkaar lekker even afzeiken omdat we allemaal geïrriteerd zijn. Of, zoals in de openingspost zo mooi staat: "Aan iets anders dan aan je Tesla denken". Helpt allemaal. Deels.
[ Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 29-09-2021 10:41 ]
Dit is ook mijn ervaring!VerwardeMan schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:03:
[...]
Ik schrijf dit niet om Tesla te verdedigen, ik had ook graag meer info gehad. Maar mijn ervaring met andere automakers is niet anders.
Ik heb de laatste 9 jaar 3 verschillende auto's besteld bij de bekende Duitse fabrikanten, en daar kon de leasemaatschappij en de dealer ook slechts zeer sporadisch nuttige informatie geven over de status van de bestelling. Toen alleen wat gehoord toen de order geaccepteerd was door de fabriek en toen de auto bij de dealer stond. Eigenlijk net als hier dus...
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Breaking:
Volgens mij is er iets veranderd in mijn Tesla account. Er is onder het button ‘Betalingen’ een button toegevoegd ‘Eigendom’ met daaronder ‘add a car to your account’. Als ik er op klik gebeurd er niks. Maar toch verandering!!
Volgens mij is er iets veranderd in mijn Tesla account. Er is onder het button ‘Betalingen’ een button toegevoegd ‘Eigendom’ met daaronder ‘add a car to your account’. Als ik er op klik gebeurd er niks. Maar toch verandering!!
Verwijderd
Bijzonder.. ik heb ook PJ.cronixx schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:54:
[...]
PJ's heb ik zien staan ja, afgelopen vrijdag!
Zou je zeggen dat de reeks van JA hogerop zit met kentekens
Breaking ja? Dat is vorige week al 100x gemeldTammestein schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:10:
Breaking:

Verwijderd
Want voor mijn duidelijkheid, jij hebt te horen gekregen dat de jouwe nog op de JA staat? En vorige week hoorde jij dat je auto al in AMS was?Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:11:
[...]
Bijzonder.. ik heb ook PJ.
Zou je zeggen dat de reeks van JA hogerop zit met kentekens
niet echt breaking hoor, staat er al een week in.Tammestein schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:10:
Breaking:
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Nou, hier is het wel anders hoor.VerwardeMan schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:03:
[...]
Ik schrijf dit niet om Tesla te verdedigen, ik had ook graag meer info gehad. Maar mijn ervaring met andere automakers is niet anders.
Ik heb de laatste 9 jaar 3 verschillende auto's besteld bij de bekende Duitse fabrikanten, en daar kon de leasemaatschappij en de dealer ook slechts zeer sporadisch nuttige informatie geven over de status van de bestelling. Toen alleen wat gehoord toen de order geaccepteerd was door de fabriek en toen de auto bij de dealer stond. Eigenlijk net als hier dus...
Wij kunnen gissen op welke boot onze auto staat, wanneer we misschien een VIN zouden kunnen krijgen, wanneer we de aflever-SMS kunnen verwachten of misschien toch niet, klagen over het gebrek aan info vanuit leasemaatschappijen, raden wanneer de verwachte leverdatum zou kunnen zijn, klagen als deze uitgesteld wordt, enzovoort.
En... last but not least... we kunnen elkaar lekker gek

Hoorde net dat ze die niet weg konden rijden iets over dat die Tesla in "valet mode" stondVerwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:59:
[...]
Zie je de G-211-NT staan? (wit met 19")
Stuur zo'n chauffeur van Athlon er eens heel gauw heen

"Beautiful Clean Coal"
Verwijderd
Ja precies zoals je het zegt.. bijzonder. Auto werd vanuit Zeebrugge vervoert naar Amsterdam vorige week.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:11:
[...]
Want voor mijn duidelijkheid, jij hebt te horen gekregen dat de jouwe nog op de JA staat? En vorige week hoorde jij dat je auto al in AMS was?
100x lijkt me sterk, want ik check het topic ook 100x per dag. Misschien was ik even naar de plee😬DennusB schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:11:
[...]
Breaking ja? Dat is vorige week al 100x gemeld
Maar bij mij is het niet sinds vorige week, maar sinds vandaag. Laat me even, ben gewoon happy met elke verandering 😂
Verwijderd
Ahhhh vergeten uit te zetten!leekers schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:13:
[...]
Hoorde net dat ze die niet weg konden rijden iets over dat die Tesla in "valet mode" stond
Zal het direct even doen...
Maar de auto is nu vergeven en ik sta achteraan de wachtrij?
[ Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 29-09-2021 10:42 ]
Mijn leverdatum is nu toch echt verplaatst van woensdag naar vrijdag.
Heb hem nu op einde van de dag gezet....
Ach ja, dan nog maar 2 nachtjes langer slapen.
Ik heb wel al een kenteken.
Ik ben het met je eens.VerwardeMan schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:19:
[...]
Ik twijfel nu of ik mijn punt duidelijk genoeg heb gemaakt in mijn oorspronkelijke post![]()
Als je nu een auto besteld bij bijvoorbeeld Volkswagen, krijg je ook alleen een bestelbevestiging en een bericht zodra je de auto kunt ophalen.
Daar hoor je tussendoor toch ook niet op welke boot (trein waarschijnlijk in het geval van Volkswagen) hij staat en wat je VIN gaat zijn?![]()
Nogmaals, neemt niet weg dat ik het ook zou willen weten. En als iemand de kans heeft om dat hele bestelproces eens grondig te vernieuwen is het Tesla wel, maar daar laten ze duidelijk nog wat steken vallen.
Dankzij de Tesla procedure leer je ook veel meer.
Zo heb ik veel geleerd over carriers, weet ik weer waar het panamakanaal en Zeebrugge liggen en wat de gemiddelde diepgang is wanneer hij wordt geladen. (8,5 meter)
Ik ken de namen van de schepen inmiddels uit mijn hoofd van de Jasper Arrow, de Glovis Cosmos, en de Grand Neptune
Zo heeft de Jasper Arrow de roepnaam C6UH9 en is 200 meter lang en 32 meter breed (bouwjaar 2005)
Ach er is zoveel informatie! echt een verijking!
Verwijderd
Wanneer heb jij ej VIn gekregen? En wat is je kenteken reeks?joke_name schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:20:
Verwijderd
Wanneer had je vin? Welke confijoke_name schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:20:
Bij iedere fabrikant waar WORDT GEGARANDEERD dat er binnen een bepaalde periode geleverd wordt kun je in ieder geval op een fatsoenlijke manier telefoneren of mailen en hoef je ook niet op een winderig industrieterrein je auto van €70.000 op te halen en maar te accepteren zoals hij er bij staat!
Als je een kenteken hebt, ben je dan verzekerd van 4% bijtelling?joke_name schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:20:
Of moet hij eerst op jouw naam komen?
geen paniek heren:
Besteldatum bij LM: 5 augustus
Verwerkt bij tesla RN nummer: 4 september
VIN: 19 oktober.
Eerste ophaal afspraak: 13 november ( 8 november door tesla verzet naar 15 november)
kenteken reeks: G-960-XX
config: Zwart / Zwart / 18 inch
Wat trouwens wel grappig is:
Ik heb een kenteken, maar hij is nog niet tenaam gesteld en datum eerste toelating is ook nog niet vast gesteld.
Maar het zal wel, vrijdag rij ik gewoon lekker in mijn tesla
...
Eerste ophaal afspraak: 13 november ( 8 november door tesla verzet naar 15 november)
Ik heb een kenteken, maar hij is nog niet tenaam gesteld en datum eerste toelating is ook nog niet vast gesteld.
Maar het zal wel, vrijdag rij ik gewoon lekker in mijn tesla
[ Voor 35% gewijzigd door joke_name op 11-11-2019 13:30 ]
Nee, die rekenen 80k, waarbij ze 10k gebruiken om hem met een bosje bloemen netjes af te leveren...vontrapp schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:27:
Bij iedere fabrikant waar WORDT GEGARANDEERD dat er binnen een bepaalde periode geleverd wordt kun je in ieder geval op een fatsoenlijke manier telefoneren of mailen en hoef je ook niet op een winderig industrieterrein je auto van €70.000 op te halen en maar te accepteren zoals hij er bij staat!
De letters die op XX horen zijn interessanter dan de getallen na de G....joke_name schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:28:
geen paniek heren:
Maar het zal wel, vrijdag rij ik gewoon lekker in mijn tesla...
Die 70.000 euro auto (ex BPM ook zo'n 50k!!) had nooit in mijn leasebedrag gepast, daar paste slechts een 35k diesel in. Nu rijden we hier straks allemaal een dikke high-tec D-segmenter, voor een habbekrats. Al moest ik er eerst een blubberige stormbaan voor door, dan zou ik hem nog met een dikke smile accepteren.vontrapp schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:27:
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik zou die fabrikanten wel eens willen zien als ze duizenden auto's moeten uitleveren binnen een paar maanden.vontrapp schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:27:
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
De 'dead pedal' is nu blijkbaar ook verdwenen bij de 2020 modellen:
Pre-2020 modellen:

2020 modellen:
Pre-2020 modellen:

2020 modellen:

Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.