Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

wickedsight schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:29:
[...]

Op 1 juni stond er nog dat als je toen bestelde hij eind mei geleverd zou worden. De datum op die website zegt echt helemaal niets.
Dat klopt opzich, alleen nu staat het er bewust bij, met de notitie dat dit alleen geldt voor LR AWD en Performance... dus ik zou het nu wel geloven als klant zijnde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGT2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:53:
[...]

Doe eens een stapje terug. Hou je nou eens een week niet bezig met die stomme wagen. Scheelt je 3 jaar op je leven.
Ik ben in de 2,5 maand dat ik nu bezig ben heus wel een weekje af geweest ;)

Die wagen boeit me ook niet, de houding van de LM wel.

Speedfreak: Tesla Model 3 Performance | Lotus Elise Cup 250

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hulseman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-08-2024
Miepz78 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:30:
[...]

Inderdaad veel charmes in de strijd haha. Moet zeggen dat ik erg vriendelijk te woord gestaan wordt en andersom net zo vriendelijk doe. Heb ‘m op dit forum gewezen en houd ‘m zo op de hoogte van de laatste verdwaalde boten. Maar verder krijg je er niet per se eerder je auto mee ben ik bang. Allang blij dat er een bestelling bij tesla bestaat. Maar weet verder nog altijd niet of die auto dan ook voor 31/12 op kenteken staat...
Dat gaat wel goed komen. Er komen zoveel auto's aan, dat daar altijd wel een match tussen zit. Helemaal als je voor 14 oktober hebt besteld, dan zit je meer dan veilig.

We zitten in het zelfde schuitje, komt allemaal goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterr94
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 19:59
Heb net gebeld met Tesla.

Bestelling 27/9 vin 1/11.

Vriendelijke vrouw dacht eerst dat auto in Nederland was, ze had ook een kenteken voor me. Verwachte leverdatum 14/11. Toen vroeg ik of ze wist welke boot het was, zei ze de Jasper arrow.

Toen zei ze dat ze ook wel de GPS locatie voor me kon bekijken en toen zei ze: o nee ik zie dat de boot nog onderweg is.

Hoe ze aan een kenteken komt vraag ik me af, maar de vin van 1/11 komt dus van Jasper arrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

TGT2 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:35:
[...]

Ik ben in de 2,5 maand dat ik nu bezig ben heus wel een weekje af geweest ;)

Die wagen boeit me ook niet, de houding van de LM wel.
Ik vind het ook verbazend hoe weinig LM's blijken te weten (heb er zelf niet mee te maken, maar op basis van wat ik hier lees) maar uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat
  1. iedereen die via een werkgever least geen klant is van de LM, en
  2. leasemaatschappijen het absoluut niet gewend zullen zijn dat rijders er zo bovenop zitten als hier
Het proces is ingericht op een pooltje auto's onderhouden voor de grotere klanten, nieuwe auto's bestellen deels basis van langer lopende contracten / prognoses deels op basis van individuele configuraties, met een levertijd bepaald door de fabrikant en gedurende die levertijd is het vrijwel stil van alle kanten. dit moet voor de gemiddelde LM ook totaal krankzinnig zijn.

Zoef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pieterr94 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:43:

Vriendelijke vrouw dacht eerst dat auto in Nederland was, ze had ook een kenteken voor me. Verwachte leverdatum 14/11. Toen vroeg ik of ze wist welke boot het was, zei ze de Jasper arrow.

Toen zei ze dat ze ook wel de GPS locatie voor me kon bekijken en toen zei ze: o nee ik zie dat de boot nog onderweg is.

Hoe ze aan een kenteken komt vraag ik me af, maar de vin van 1/11 komt dus van Jasper arrow.
Bijzonder aangezien JA ETA 15-11-19 heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:44:
[...]

Bijzonder aangezien JA ETA 15-11-19 heeft ;)
En ook nog geen kenteken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Boterham71 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:45:
[...]

Dat betwijfel ik. Je kunt een kenteken toegekend krijgen vóór datum eerste toelating.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boterham71 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:45:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Zpottr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:46:
[...]

Dat betwijfel ik. Je kunt een kenteken toegekend krijgen vóór datum eerste toelating.
Wij weten niks, Teslamedewerkers weten niks, maar RDW kent auto's een kenteken toe die nog op een boot staan 6000 km hier vandaan? Dat geloof ik echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Boterham71 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:47:
[...]

Wij weten niks, Teslamedewerkers weten niks, maar RDW kent auto's een kenteken toe die nog op een boot staan 6000 km hier vandaan? Dat geloof ik echt niet.
OK. Ik zeg niet dat ze een kenteken hebben, maar ik reageer op je stelling dat het niet kán.

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 06-11-2019 16:55 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWGW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-06 12:46
floppyhoesje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:48:
[...]

SMS krijg je (volgens de Tesla Hotline) max 7 dagen voor de levering. Als mijn levering 14-11 is verwacht ik op z'n vroegst morgen een SMS.
Mijn SMS kreeg ik op 30-10 voor levering 14-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
hulseman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:37:
[...]

We zitten in het zelfde schuitje, komt allemaal goed!
Misschien wel letterlijk ja 😂

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

02/10 besteld door LM
15/10 welkom bij de fam mail van Tesla
25/10 prepare for delivery mail van Tesla
Ergens daartussenin een RN.
Geen VIN, SMS, of ETD.

05-11 gebeld met Tesla:

"uw bestelling is 16/10 pas bij ons geplaatst, op het randje dus, maar we doen ons best alle bestellingen in Q4 te leveren"

06-11 verhaal gehaald bij LM:

1. Die heeft aangetoond op 2/10 bestelling te hebben geplaatst, ontvangstbevestiging van Tesla te hebben ontvangen.
2. Heeft ook laten zien dat zij op 25/10 de volgende mail van Tesla hebben ontvangen:

Beste leasemaatschappij, geachte relatie,

De Standaard Range Plus is volledig uitverkocht voor de rest van het jaar. Alle bestellingen die tot en met 25 oktober 2019 zijn verstuurd naar enterpriseoperations@tesla.com zijn door ons verwerkt en worden nog in het huidige jaar verwacht.

Er staat "verwacht" dus daarmee dekken ze zich wel in. Anderszijds wil Tesla natuurlijk ook historie schrijven door het allerbeste Q4 resultaat te behalen. Er zijn vast tig bestellers die zullen annulleren bij een levering in 2020.

Vwb toekenning van VIN codes. Het lijkt me zo sterk dat het Panamakanaal daar een richtlijn voor is.
Je kunt toch geen auto's toekennen zonder te weten in welke staat de auto's in de eindterminal aankomen? Pas na een finale QC, check, whatever, gaan ze pas VINS toekennen. Lijkt mij.

SR+/black/black/aero

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 17:10 . Reden: grammarcheck en html en type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pieterr94 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:43:

Dat klopt toch niet.. kenteken wordt pas in Nederland afgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:10:
[...]

Dat klopt toch niet.. kenteken wordt pas in Nederland afgegeven..
Registratie en tenaamstelling is verschillend.
Registratie gebeurde bij mij ook al op de boot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

1e week van oktober: order geplaats, aanbetaling verricht en de order doorgestuurd naar LM.
2e week van oktober: bevestiging van LM dat order is overgenomen en geplaatst bij Tesla.

Vaak contact gehad met Tesla, gaven aan dat gegevens LM zijn ontvangen, maar nog niet ge-processed.

Mijn VIN gisteren via source achterhaald en vandaag contact opgenomen met Tesla om te checken of dit klopt.

Klopt inderdaad. Staat ook al op kenteken. Verwachte leverdatum is over een week.

Ze zijn wel iets raars. Eerst zei ze dat mijn Tesla onderweg is naar Amsterdam. Ik vroeg of hij dan nog op een schip stond (voordat ik wist dat hij al op kenteken stond). Antwoord: nee, anders zou je geen VIN hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-09 17:12

D85

Totale gekte in dit topic, fantastisch :9
Ik snap niet waarom iedereen zich gek maakt hier. Ik zou mijzelf gek moeten maken, met m'n restrictie op 1 december die ik er maar niet af lijk te krijgen |:(

Iemand tips? Kan ik dat zelf, buiten LM om via Tesla?
djay-djee schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:15:
Om nog wat feiten toe te voegen ipv aannames: Tesla gesproken en de M3 voor levering 18 Nov is al in het land, heeft kenteken en ze verwachten op 18 Nov rond de 30-40 M3's uit te leveren.

Per half uur....
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:14:.

Ze zijn wel iets raars. Eerst zei ze dat mijn Tesla onderweg is naar Amsterdam. Ik vroeg of hij dan nog op een schip stond (voordat ik wist dat hij al op kenteken stond). Antwoord: nee, anders zou je geen VIN hebben..
Precies wat ik denk. Vin wordt toegekend nadat boot is aangekomen en auto is geïnspecteerd etc
Die van jou zal via trailertje komen, vanuit België of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:14:
[...]

Registratie en tenaamstelling is verschillend.
Registratie gebeurde bij mij ook al op de boot
Registratie dus vin vanaf de boot.. kenteken en tenaamstelling RDW in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:14:
1e week van oktober: order geplaats, aanbetaling verricht en de order doorgestuurd naar LM.
2e week van oktober: bevestiging van LM dat order is overgenomen en geplaatst bij Tesla.

Vaak contact gehad met Tesla, gaven aan dat gegevens LM zijn ontvangen, maar nog niet ge-processed.

Mijn VIN gisteren via source achterhaald en vandaag contact opgenomen met Tesla om te checken of dit klopt.

Klopt inderdaad. Staat ook al op kenteken. Verwachte leverdatum is over een week.

Ik heb bijna het zelfde! Levering is volgende week volgens tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
D85 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:17:
Ik snap niet waarom iedereen zich gek maakt hier. Ik zou mijzelf gek moeten maken, met m'n restrictie op 1 december die ik er maar niet af lijk te krijgen |:(

[...]

Ik ben uiteindelijk in Rotterdam langs gegaan, daar konden ze de restrictie gelijk verwijderen. Niet dat het heeft geholpen want heb ook nog geen VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 10:49
D85 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:17:

[...]

Voor wat het waard is, dit stond vermeld in een mail van Tesla, had zelf geen restrictie, dus dit is de besteldatum, maar mogelijk is het ook van toepassing op restricties:
Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf 14/10/2019 mogen leveren. Twee weken voor deze gewenste leverdatum kijken wij of er een Tesla van uw configuratie beschikbaar is voor levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Daar stond bij mij inderdaad de restrictiedatum.

[ Voor 178% gewijzigd door Boterham71 op 06-11-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
hulseman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:15:
[...]

Zelf met Tesla bellen, dan krijg je een RN. Die RN weer doorspelen naar Leaseplan. Tenminste, zo heb ik het vanmiddag gedaan.
Wat heeft het voor doel dat LP dan nog het RN weet? Zij zitten er qua communicatie toch niet meer tussen dan, want Tesla communiceert met de berijder qua sms etc. voor aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
  • Laatst online: 27-09 12:24
Er is nog een verschil tussen VIN in broncode en een officieel toegekende auto met VIN in je account.
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:19:
[...]

Precies wat ik denk. Vin wordt toegekend nadat boot is aangekomen en auto is geïnspecteerd etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe leg je dit dan uit?

19-10 VIN
30-10 kenteken via telefoon
11-11 aflevering

Gezien de aantallen en het zojuist lossen van de GP kan het toch. Iet anders dan ik op de GP stond?

Als we op de GP stonden:
VIN toegekend net vóór Panama kanaal
Kenteken geregistreerd net vóór aankomst Zeebrugge.

Tenaamstelling gebeurt bij afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Blijkbaar. maar geen flauw idee. Vind het onlogisch. Denk dat hij gewoon al in Amsterdam staat. Of hij was al mee met een schip eerder, die niet naar Amsterdam is gegaan daarnaast.

Anders maakt het no sense om deze eerst uit te laden in Zeebrugge. Mochten ze dat wel hebben gedaan, dan vraag ik mij af waarom hij niet naar Tilburg wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:20:
[...]

Ik heb bijna het zelfde! Levering is volgende week volgens tesla.
SMSje al ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog geen SMS, wel 2 keer een tesla medewerker gesproken en een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-10 23:38
Mr.RMM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:34:
Er is nog een verschil tussen VIN in broncode en een officieel toegekende auto met VIN in je account.

[...]
Dit dus, onze VIN in source methode is een hele vroege methode om te kijken of er eentje assigned is aan je RN (Deze kan ook nog veranderen of verdwijnen in je source) als de boot eenmaal hier is gaat de officiële procedure weer verder.

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:03:
[...]

Nee nog geen SMS, wel 2 keer een tesla medewerker gesproken en een email.
Ah okee, ik ook nog niet. Maar dan wachten we het af O-).

Jammer dat ik pas gisteren achter dit topic ben gekomen. Heb de hele tijd in m'n eentje schepen zitten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:39:
[...]

Hoe leg je dit dan uit?

19-10 VIN
30-10 kenteken via telefoon
11-11 aflevering

Gezien de aantallen en het zojuist lossen van de GP kan het toch. Iet anders dan ik op de GP stond?

Als we op de GP stonden:
VIN toegekend net vóór Panama kanaal
Kenteken geregistreerd net vóór aankomst Zeebrugge.

Tenaamstelling gebeurt bij afhalen.
Ik denk dat jouwe op de GD stond..
Alles week eerder dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zebesco030 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:04:
[...]

Dit dus, onze VIN in source methode is een hele vroege methode om te kijken of er eentje assigned is aan je RN (Deze kan ook nog veranderen of verdwijnen in je source) als de boot eenmaal hier is gaat de officiële procedure weer verder.
Ik denk dat je gelijk hebt. VIN in source code is een zachte allocatie. Zijn ook gevallen bekend waarbij de VIN is gewijzigd. Pas als de auto in NL is wordt de VIN definitief toegekend. Mijn auto mag ik op dinsdag halen (AWD LR, blauw, aero en trekhaak). De VIN daarvan nu zichtbaar sinds de boot in NL is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Zpottr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:44:
Het proces is ingericht op een pooltje auto's onderhouden voor de grotere klanten, nieuwe auto's bestellen deels basis van langer lopende contracten / prognoses deels op basis van individuele configuraties, met een levertijd bepaald door de fabrikant en gedurende die levertijd is het vrijwel stil van alle kanten. dit moet voor de gemiddelde LM ook totaal krankzinnig zijn.
Heb er zelfs nog over gedacht om onze wagenparkbeheerder en contactpersoon bij de LM een bloemetje en taart te bezorgen toen ik mijn auto eindelijk had :) Ze hadden nog niet eerder meegemaakt dat kleuren van prijs wisselden, modellen duurder en goedkoper werden, leverrestricties een probleem vormden, ik zelf een auto op moest halen in Tilburg, er met spoed KvK-uittreksels en rijbewijzen moesten worden opgestuurd, ikzelf een aanbetaling heb gedaan, DeliveryNL iets over het hoofd zag en niet te bereiken was, etc. En "wat zijn referral codes?" :)

Ze moeten echt gek zijn geworden van mij en Tesla... Maar het was het allemaal waard!

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:17:
[...]

Ik denk dat jouwe op de GD stond..
Alles week eerder dus
Ze verwachten volgende week heel veel leveringen. Heel veel mensen hebben een VIN op 19-10 ontvangen... Dat kan nooit allemaal via de weg vervoerd zijn.

GP is logischer als je alleen al kijkt hoeveel mensen een VIN hebben gekregen op 19-10.

Er was ook een kleine groep die 14-10 een VIN ontving en deze hebben eerder deze week en vorige week de auto opgehaald. Waar zouden die dan op hebben gestaan?

Logischer is 14-10 VIN (klein aantal) op de GD (ophalen tussen 31-10 en 5-11)
En 19-10 VIN (groot aantal) op de GP (ophalen tussen 8-11 en 20-11)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:47:
[...]

Ze verwachten volgende week heel veel leveringen. Heel veel mensen hebben een VIN op 19-10 ontvangen... Dat kan nooit allemaal via de weg vervoerd zijn.

GP is logischer als je alleen al kijkt hoeveel mensen een VIN hebben gekregen op 19-10.

Er was ook een kleine groep die 14-10 een VIN ontving en deze hebben eerder deze week en vorige week de auto opgehaald. Waar zouden die dan op hebben gestaan?

Logischer is 14-10 VIN (klein aantal) op de GD (ophalen tussen 31-10 en 5-11)
En 19-10 VIN (groot aantal) op de GP (ophalen tussen 8-11 en 20-11)
Zou kunnen idd.. en de vin van 1-11 ? Ik kreeg 1-11 een vin en 4-11 kenteken.. staat bij de RDW geregistreerd zoals door LM besteld?
Nog geen datum gekregen.. verwacht levering volgende week volgens tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Registratie dus vin vanaf de boot.. kenteken en tenaamstelling RDW in Nederland
Kenteken registratie en kenteken tenaamstelling bedoel ik.

Kenteken registratie werd al op de boot gedaan. Op dat moment had ik een kenteken, maar deze was nog niet terug te vinden bij RDW zelf.

30-10 had ik een kenteken

Vanaf 5-11 zag ik hem op de RDW site staan.

Maar hij is nog niet datum toegelaten, datum tenaam gesteld is ook leeg.

Beide worden pas gevuld op dag van ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:56:
[...]

Zou kunnen idd.. en de vin van 1-11 ? Ik kreeg 1-11 een vin en 4-11 kenteken.. staat bij de RDW geregistreerd zoals door LM besteld?
Nog geen datum gekregen.. verwacht levering volgende week volgens tesla
Lastig, even afwachten tot de JA binnenkomt. Als je afleverdatum na binnenkomen van de JA is, sta je daarop.

Maar het kan ook zijn dat er nog wat configs “over” waren van de GP. Dan staan ze nu op de kade te wachten. Kan ook “snel leverbaar” voorraadmodellen op de site verantwoorden.

Even afwachten dus... maar ik sluit de JA niet uit, of zelfs Glovis Cosmos, al duurt die nog wel even dus die kans acht ik kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:57:
[...]

Kenteken registratie werd al op de boot gedaan. Op dat moment had ik een kenteken, maar deze was nog niet terug te vinden bij RDW zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:02:
[...]

Via de LM besteld? Tenaam moet dan nog plaatst vinden aan LM.. duurt langer volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de SMS volgt op kantoortijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:02:
[...]

Via de LM besteld? Mijne staat sinds 4 nov ook op RDW.. Vin 1-11 in sourch, tenaam en datum ook nog leeg.. zou deze dan nog moeten aankomen in Nederland?
Het zou kunnen...
Ik weet het ook allemaal niet zeker.

Maar ik vind het aannemelijker dat ik op de GP stond.

Dit betekent dat kentekens aanvragen al ik de boot gebeurt. Tenaamstelling mag pas in Nederland gebeuren.

Als het goed is staat jouw kenteken nog niet “toegelaten” en “datum eerste tenaamstelling” zullen leeg zijn. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:06:
Ik neem aan dat de SMS volgt op kantoortijden?
Mijn sms ontving ik 20:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulseman
Novadecasa schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:33:
[...]

Wat heeft het voor doel dat LP dan nog het RN weet? Zij zitten er qua communicatie toch niet meer tussen dan, want Tesla communiceert met de berijder qua sms etc. voor aflevering.
Simpel: dan kan Leaseplan mijn account aan de RN koppelen, of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frome
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

Weet iemand de laatste status van Glovis Cosmos? Bij mij ligt de op 2 websites nog in de haven, maar volgens mij niet meer het geval dacht ik eerder gelezen te hebben

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StilSecurity
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-03-2022
Hallo Allemaal,

Ik heb. Eind september de opdracht gegeven aan LM om auto te bestellen. Is snel daarna gebeurt. Tot op heden niet gehoord alleen een RN.
Jullie spreken over dat jullie bellen met Tesla. Ik krijg alleen de mogelijkheid voor een bandje die zegt dat ik geduldig moet wachten.
Heeft er iemand een idee wat ik kan doen om te checken of alles goed is.
Ik heb een sr+ in wit met witte bekleding besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulseman
StilSecurity schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:14:
Hallo Allemaal,

Ik heb. Eind september de opdracht gegeven aan LM om auto te bestellen. Is snel daarna gebeurt. Tot op heden niet gehoord alleen een RN.
Jullie spreken over dat jullie bellen met Tesla. Ik krijg alleen de mogelijkheid voor een bandje die zegt dat ik geduldig moet wachten.
Helaas wachten.. ik heb wel gebeld, maar geen optie 5 getoetst. Volgens mij 1-1-1.. in ieder geval net zo lang totdat ik iemand aan de lijn kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
Hallo Allemaal,

Het bandje heeft gelijk, gewoon wachten, door het bellen gaat het echt niet sneller.
Wat je kan checken is of de LM bevestiging heeft van de bestelling, zodat je weet dat je garantie hebt op levering dit jaar.
Bellen met Tesla, dansjes doen, sterren kijken, bidden, knielen, het heeft allemaal geen zin, je auto komt wanneer hij/zij komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StilSecurity
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-03-2022
Volgens de site zou de auto in november geleverd worden. Dus het is afwachten. Wel lastig om te lezen dat er mensen halverwege oktober bestel hebben en al een afleverdatum hebben en ik nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:31
StilSecurity schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:26:
Volgens de site zou de auto in november geleverd worden. Dus het is afwachten. Wel lastig om te lezen dat er mensen halverwege oktober bestel hebben en al een afleverdatum hebben en ik nog niet.
Dat komt omdat Tesla in tegenstelling tot andere fabrikanten gewoon in batches produceert. Dus pak een beet, morgen 1000 witte performance modellen met zwart interieur, 19" en een trekhaak.

Daar zetten ze er een zooi van op een boot en als de boot bij het Panama kanaal is gaat ze eens kijken wat wij gekocht hebben en proberen ze die 1000 witte Performance modellen te matchen en krijg jij je auto.

Stel nou dat je dat besteld had, maar met een wit interieur..... dan kan het zijn dat die batch pas over 2 weken gemaakt wordt en dan krijg je ineens wel je auto.

Hoe ze dat op het laatst gaan doen door de losse eindjes aan elkaar te knopen (wat moeten ze nog leveren), geen idee. Maar dit hele proces is een raadsel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majo03
  • Laatst online: 21-07 17:11
asing schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:33:
[...]

Dat komt omdat Tesla in tegenstelling tot andere fabrikanten gewoon in batches produceert. Dus pak een beet, morgen 1000 witte performance modellen met zwart interieur, 19" en een trekhaak.

Daar zetten ze er een zooi van op een boot en als de boot bij het Panama kanaal is gaat ze eens kijken wat wij gekocht hebben en proberen ze die 1000 witte Performance modellen te matchen en krijg jij je auto.

Stel nou dat je dat besteld had, maar met een wit interieur..... dan kan het zijn dat die batch pas over 2 weken gemaakt wordt en dan krijg je ineens wel je auto.

Hoe ze dat op het laatst gaan doen door de losse eindjes aan elkaar te knopen (wat moeten ze nog leveren), geen idee. Maar dit hele proces is een raadsel.
Waarschijnlijk staan er in januari 2020 heel veel snel leverbare modellen op de site (en op de Koopman-terminal) :*)

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Canster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:06:
[...]

Ah okee, ik ook nog niet. Maar dan wachten we het af O-).

Jammer dat ik pas gisteren achter dit topic ben gekomen. Heb de hele tijd in m'n eentje schepen zitten volgen.
Ben benieuwd of je dit over 2 weken opnieuw zegt als het je leven gaat beheersen 7(8)7 7(8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Canster schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:02:
[...]

Ben benieuwd of je dit over 2 weken opnieuw zegt als het je leven gaat beheersen 7(8)7 7(8)7 _O-
Het begin van een VIN heeftie in ieder geval al.... :9 @Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cronixx schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:06:
[...]

Beter dan een VIN Diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canster schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:02:
[...]

Dan hoop ik 'm eerlijk gezegd al te hebben.. Maar anders: |:(
cronixx schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:06:
[...]

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:20:
[...]

Dan hoop ik 'm eerlijk gezegd al te hebben.. Maar anders: |:(
[...]

O-)
Wat is jouw config ? Hier M3 Sr+ PW - Zwart int. - 19Inch

Besteld 18-09 direct RN maar geen VIN

[ Voor 7% gewijzigd door Canster op 06-11-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermitNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
Op 31-10 heb ik een SR+, Deep Blue, Zwart, 19 inch, trekhaak besteld via Athlon.

Deze config is aangeraden door een verkoper van Tesla in Amsterdam ZO. Volgens hem maak ik dan de grootste kan op een levering in 2019. Verder was hij vaag om de reden waarom. Ik ben benieuwd of hij achteraf gelijk heeft gehad:)

De RN heb ik niet via Athlon verkregen maar heb ik zelf moeten opvragen via de chat support van Tesla.

M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Canster schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:27:
[...]

Wat is jouw config ? Hier M3 Sr+ PW - Zwart int. - 19Inch

Besteld 18-09 direct RN maar geen VIN
M3 SR+ PW Zwart Aero :)

Besteld op 1/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
floppyhoesje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:48:
[...]

SMS krijg je (volgens de Tesla Hotline) max 7 dagen voor de levering. Als mijn levering 14-11 is verwacht ik op z'n vroegst morgen een SMS.
mijn levering staat ook gepland op 14-11, maar de sms kreeg ik al 30-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

marco2152 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]

mijn levering staat ook gepland op 14-11, maar de sms kreeg ik al 30-10
14-11 doorgekregen via Support Chat. SMS nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partaxian
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:28
Hallo Allemaal,

Lijkt op mijn configuratie en ik wacht al vanaf eind augustus. Er is hier nog iemand, Elon Dusk, en die wacht al vanaf begin augustus.

M3 - SR+ / WIT / WIT / 19" / TK / RN 26/08 / VIN 13/12 / SMS 16/12 / LEV 21/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff Athlon is ook eigenwijs....

Ik heb ze direct 31-10 ingelicht overlevering 11-11 (aanstaande maandag).

Zeggen ze: dat is allemaal voorlopig en staat niet vast. Pas als wij de afsprakenlijst hebben voor die dag staat het vast.

Dus ik zeg: maar ik heb een sms gekregen, met ja beantwoord en erachteraan gebeld.

Toen kreeg ik een bevestiging van tijd, datum, locatie en kenteken en meldcode...

Ja dat staat echt nog niet vast, zegt Athlon.

Ik geloof er niets van, want de datum staat ook gewoon in mijn tesla account. Inmiddels hebben we alleen morgen en overmorgen nog, want maandag ochtend vroeg moet ik om 9:30 in Amsterdam staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een dealer met een RDW keuringsstation is het kenteken na aanvraag meestal binnen een paar dagen binnen. Als de auto is gekocht met een lening of geleaset wordt, kan dit wat langer duren, omdat het kentekenbewijs en de tenaamstellingscode dan eerst naar de lease- of financieringsmaatschappij wordt gestuurd. Het kentekenbewijs ontvang je dan vervolgens van de maatschappij. Je ontvangt hierbij geen tenaamstellingscode, omdat het voertuig eigendom is van de lease- of financieringsmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco2152
[b]Nci schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:08:
Vwb toekenning van VIN codes. Het lijkt me zo sterk dat het Panamakanaal daar een richtlijn voor is.
Je kunt toch geen auto's toekennen zonder te weten in welke staat de auto's in de eindterminal aankomen? Pas na een finale QC, check, whatever, gaan ze pas VINS toekennen. Lijkt mij.
Toch lijkt het daar wel sterk op. Mijn VIN kreeg ik op 19-10, de Grand Pioneer was toen net (voor)bij het Panamakanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:42:
Bij een dealer met een RDW keuringsstation is het kenteken na aanvraag meestal binnen een paar dagen binnen. Als de auto is gekocht met een lening of geleaset wordt, kan dit wat langer duren, omdat het kentekenbewijs en de tenaamstellingscode dan eerst naar de lease- of financieringsmaatschappij wordt gestuurd. Het kentekenbewijs ontvang je dan vervolgens van de maatschappij. Je ontvangt hierbij geen tenaamstellingscode, omdat het voertuig eigendom is van de lease- of financieringsmaatschappij.
Snap ik, we praten langs elkaar heen.

Datum toelating en datum tenaamstelling zijn nog leeg als je het kenteken opvraagt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 09:30
Morgen is het dan eindelijk zo ver, eindelijk naar Amsterdam om mijn M3 op te halen (LR AWD, MNS, Wit). Na ontvangst van de SMS even contact gehad met Tesla voor de bevestiging en daarna is alles ook keurig naar Alphabet gestuurd en daar verwerkt. Vandaag mooi het kentekenbewijs en de laadpas binnen gekregen, dus ik ben er helemaal klaar voor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michiel 3
  • Laatst online: 30-10-2023
Neo_TGP schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:48:
Morgen is het dan eindelijk zo ver, eindelijk naar Amsterdam om mijn M3 op te halen (LR AWD, MNS, Wit). Na ontvangst van de SMS even contact gehad met Tesla voor de bevestiging en daarna is alles ook keurig naar Alphabet gestuurd en daar verwerkt. Vandaag mooi het kentekenbewijs en de laadpas binnen gekregen, dus ik ben er helemaal klaar voor :)
Idem hier, kentekenbewijs binnen, groene kaart binnen! I am ready laadpas had ik van de vorige auto. LR awd black black.. tot morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michiel 3 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:50:
[...]

Idem hier, kentekenbewijs binnen, groene kaart binnen! I am ready laadpas had ik van de vorige auto. LR awd black black.. tot morgen!
Hmmmm
Morgen toch nog maar eens met Athlon bellen, dit schiet niet op.

Ik heb nog niets binnen, zij zeggen te wachten op de lijst van afleveringen van maandag van Tesla.

@Verwijderd hoe ging dat bij jou met Athlon?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:54:
[...]

Hmmmm
Morgen toch nog maar eens met Athlon bellen, dit schiet niet op.

Ik heb nog niets binnen, zij zeggen te wachten op de lijst van afleveringen van maandag van Tesla.
Zou je toch deze week wel een sms moeten krijgen lijkt me.. wel rijkelijk laat.
Vandaag geen kentekens voor model 3 zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:57:
[...]

Niet helemaal waar. Zie onderstaande timeline en de toelichting eronder.

-11-9 besteld vanuit Alphabet lease bij Tesla
-11-9 RN en welkomstmail vanuit Tesla
-19-10 VIN in source
-30-9 SMS ontvangen en bevestigd met JA
-31-9 gebeld met Tesla om afspraak te bevestigen. Helaas kenteken etc vergeten
-4-11
—) gebeld met leasemaatschappij. Wisten nog geen kenteken, maar alles zou goed komen. Tesla geeft die gegevens laat door. Ik zou de auto sowieso meekrijgen omdat de grote partijen speciale afspraken hebben met Tesla.
—)Toch maar ff tesla gebeld. Binnen 15 min (na keuze 1 en 1 ) iemand aan de lijn en die zei dat ze direct een mail zou sturen naar mij en leasemaatschappij INCL kenteken en meldcode. 1 minuut later had ik die dan ook.

Het vreemde was dat op 4 november de auto al in Amsterdam stond, al wel een kenteken had, maar bij ovi.rdw.nl geen Datum eerste toelating, Datum tenaamstelling en/of Datum eerste afgifte Nederland. Afgelopen dagen meerdere keren gecontroleerd en vandaag zijn alle drie deze velden ingevuld.

Vervaldatum APK: 06-11-2023
Datum eerste toelating: 06-11-2019
Datum tenaamstelling: 06-11-2019
Tijdstip tenaamstelling: 12:07
Datum eerste afgifte Nederland: 06-11-2019

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:57:
[...]

Zou je toch deze week wel een sms moeten krijgen lijkt me.. wel rijkelijk laat.
Vandaag geen kentekens voor model 3 zo te zien.
Sms van Tesla had ik 30-10 binnen...
E-mail met bevestiging afspraak van Tesla binnen op 31-10.

Het gaan nu om Athlon...

Die zeggen dat ze wachten op een lijst van Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAEvakYD schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:00:
[...]

Niet helemaal waar. Zie onderstaande timeline en de toelichting eronder.

-11-9 besteld vanuit Alphabet lease bij Tesla
-11-9 RN en welkomstmail vanuit Tesla
-19-10 VIN in source
-30-9 SMS ontvangen en bevestigd met JA
-31-9 gebeld met Tesla om afspraak te bevestigen. Helaas kenteken etc vergeten
-4-11
—) gebeld met leasemaatschappij. Wisten nog geen kenteken, maar alles zou goed komen. Tesla geeft die gegevens laat door. Ik zou de auto sowieso meekrijgen omdat de grote partijen speciale afspraken hebben met Tesla.
—)Toch maar ff tesla gebeld. Binnen 15 min (na keuze 1 en 1 ) iemand aan de lijn en die zei dat ze direct een mail zou sturen naar mij en leasemaatschappij INCL kenteken en meldcode. 1 minuut later had ik die dan ook.

Het vreemde was dat op 4 november de auto al in Amsterdam stond, al wel een kenteken had, maar bij ovi.rdw.nl geen Datum eerste toelating, Datum tenaamstelling en/of Datum eerste afgifte Nederland. Afgelopen dagen meerdere keren gecontroleerd en vandaag zijn alle drie deze velden ingevuld.

Vervaldatum APK: 06-11-2023
Datum eerste toelating: 06-11-2019
Datum tenaamstelling: 06-11-2019
Tijdstip tenaamstelling: 12:07
Datum eerste afgifte Nederland: 06-11-2019
Klopt toch met wat ik zeg?
Kenteken registraties kunnen al op de boot plaatsvinden, eerste toelating en tenaamstelling niet. Dat kan pas in NL.

Ik zei op de dag van levering, dat klopt idd niet. Ik dacht dat dat was waarom sommigen 1,5 uur moesten wachten bij afhalen “gedoe met rdw” was de reden van wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightblack
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 13:26
Ik ben een beetje in de war. Ik heb de auto op 21 augustus laten bestellen; 11 september heb ik account mail gekregen en RN was er al; rond 20 okt VIN toegewezen gekregen en sindsdien niets.

Heb Tesla gebeld en de mevrouw zei dat het op de de bon stond dat het expliciet vermeld was dat het tussen 11-11 en 31-12 geleverd mag worden (ik heb geen restrictie en geen obligations). Afijn. LM gebeld en ze wisten er niets van. Dat is niet de bedoeling. Op 1 nov heb ik dus de "stappen naar uw levering" mail gekregen.

Ik heb een klein vraagje want It still doesn't make sense to me. Wat zegt dit?

Onderwerp: Tesla | De stappen naar uw levering | RN10957xyzab
"Beste lightblack

Welkom bij de Tesla familie. Wij doen er alles aan om uw Tesla zo spoedig mogelijk te leveren.

Bestelling:
Graag willen we u bekend maken met de stappen die gaan leiden naar de uiteindelijke levering van uw Tesla. Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf 11/09/2019 mogen leveren. Twee weken voor deze gewenste leverdatum kijken wij of er een Tesla van uw configuratie beschikbaar is voor levering.

Als u uw gewenste leverdatum of configuratie wenst aan te passen dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij. Wanneer ons Enterprise team dit heeft verwerkt zullen zij een bevestiging naar uw leasemaatschappij sturen. Indien u een aanpassing aan uw configuratie maakt, kan dit invloed hebben op uw levertermijn."

Is de datum dan 11 september of 9 november? Of hebben ze dus sinds 11-09 nog geen wagen conform mijn bestelling in voorrad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:04:
[...]

Kenteken registraties kunnen al op de boot plaatsvinden, eerste toelating en tenaamstelling niet. Dat kan pas in NL.

Ik zei op de dag van levering, dat klopt idd niet. Ik dacht dat dat was waarom sommigen 1,5 uur moesten wachten bij afhalen “gedoe met rdw” was de reden van wachten.
Check, grotendeels zijn we het eens. Ik bedoelde inderdaad met dat tenaamstelling niet gebeurde op de dag zelf. Misschien maandag en dinsdag wel omdat GP pas zondag op maandagnacht is aangekomen en ze kort op de bal zaten. Hopelijk verloopt het vrijdag soepeltjes en staat er ook een pendeldienst klaar.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• partaxian
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:28
Bij mij stond er in die mail "Volgens de bestelling van uw leasemaatschappij mag er vanaf 26/08/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden." Dus ga er maar vanuit dat de datum in jouw mail 11 september is.
lightblack schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:04:
Ik ben een beetje in de war. Ik heb de auto op 21 augustus laten bestellen; 11 september heb ik account mail gekregen en RN was er al; rond 20 okt VIN toegewezen gekregen en sindsdien niets.

Heb Tesla gebeld en de mevrouw zei dat het op de de bon stond dat het expliciet vermeld was dat het tussen 11-11 en 31-12 geleverd mag worden (ik heb geen restrictie en geen obligations). Afijn. LM gebeld en ze wisten er niets van. Dat is niet de bedoeling. Op 1 nov heb ik dus de "stappen naar uw levering" mail gekregen.

"Beste lightblack

Welkom bij de Tesla familie. Wij doen er alles aan om uw Tesla zo spoedig mogelijk te leveren.

Bestelling:
Graag willen we u bekend maken met de stappen die gaan leiden naar de uiteindelijke levering van uw Tesla. Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf 11/09/2019 mogen leveren. Twee weken voor deze gewenste leverdatum kijken wij of er een Tesla van uw configuratie beschikbaar is voor levering.

Als u uw gewenste leverdatum of configuratie wenst aan te passen dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij. Wanneer ons Enterprise team dit heeft verwerkt zullen zij een bevestiging naar uw leasemaatschappij sturen. Indien u een aanpassing aan uw configuratie maakt, kan dit invloed hebben op uw levertermijn."

Is de datum dan 11 september of 9 november? Of hebben ze dus sinds 11-09 nog geen wagen conform mijn bestelling in voorrad?

M3 - SR+ / WIT / WIT / 19" / TK / RN 26/08 / VIN 13/12 / SMS 16/12 / LEV 21/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:04:
[...]

Zou kunnen dus dat mijne nog op de JA staat? Wel kenteken nog geen data ingevuld op rdw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:24:
[...]

Zou kunnen dus dat mijne nog op de JA staat? Wel kenteken nog geen data ingevuld op rdw
Het kan allemaal 😂
GP of JA...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha afwachten maar.. duurt lang:)😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco2152
Hier ook 's avonds om 20:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patr1k
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-02-2022
lightblack schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:04:

"Beste lightblack

Bestelling:

Ik heb mijn mail even terug gezocht. Stond 30/08/2019 dus DD/MM/JJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
hulseman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:08:
[...]

Simpel: dan kan Leaseplan mijn account aan de RN koppelen, of denk ik nu verkeerd?
Met als doel de communicatie van Tesla zelf te ontvangen ipv de LM?

Tesla communiceert volgens mij alleen maar met de berijder. Ik heb niet het idee dat de LM veel weet van de stand van zaken van een bestelling.
Maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn account staat ook alleen email. Tesla krijgt vanuit de LM de gegevens van berijder en mobiel nr. Dat komt wel goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

GAEvakYD schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:08:
[...]

Check, grotendeels zijn we het eens. Ik bedoelde inderdaad met dat tenaamstelling niet gebeurde op de dag zelf. Misschien maandag en dinsdag wel omdat GP pas zondag op maandagnacht is aangekomen en ze kort op de bal zaten. Hopelijk verloopt het vrijdag soepeltjes en staat er ook een pendeldienst klaar.
Tenaamstelling was voor mij ook vandaag, vrijdag ophalen net als jij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majo03
  • Laatst online: 21-07 17:11
Aangezien dit “Het grote Tesla leverings topic” heet:

Iedereen in dit topic die deze week zijn Tesla geleverd heeft gekregen of nog krijg, veel plezier en geniet ervan met een grote glimlach!!

Dank voor het delen van jullie ervaringen....!

Wij wachten nog even samen verder

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ricksen87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09-2024
De Glovis Cosmos is ook weer uit de haven van Mexico vertrokken en onderweg naar Panama Kanaal! Op dit moment zijn er dus 3 boten onderweg naar Europa!

SR+ / White / Black / 19, Bestelling 8-10, RN 10-10, VIN 26-11, leverdatum: 16-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Wat ik heb meegemaakt is dat de bestelling de 4/10 heeft plaatsgevonden, maar tesla heeft dit pas 17/10 verwerkt. Gegarandeerde levering is er dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jzoin2 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:41:
Wat ik heb meegemaakt is dat de bestelling de 4/10 heeft plaatsgevonden, maar tesla heeft dit pas 17/10 verwerkt. Gegarandeerde levering is er dus niet.
Ligt eraan wat je bedoelt met verwerkt.

Bestelbevestiging richting LM?
Of een reserveringsnummer (RN) gekoppeld aanhef account?

De bevestiging is gebruikelijk binnen 24 uur te ontvangen.

Het RN nummer kon soms 3 weken overheen gaan.

Maar volgens Tesla is de besteldatum leidend en niet het moment dat je een RN hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05-2023
Maak foto's vandaag ! _/-\o_
Maak ons jaloers ! oOo

M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel 3
  • Laatst online: 30-10-2023
snelis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:03:
Maak foto's vandaag ! _/-\o_
Maak ons jaloers ! oOo
Ik zal het doen.. benieuwd wat ik straks aantref..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 21:24

Bever!

3

Toch bijzonder dat je nu nog LR en p modellen kan bestellen met levering 2019, sr + staat op februari zag ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elninotech
  • Laatst online: 26-06-2024
Bever! schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:25:
Toch bijzonder dat je nu nog LR en p modellen kan bestellen met levering 2019, sr + staat op februari zag ik.
Ik vind het eerlijk gezegd best slim, op die versies hebben ze een grotere marge en ze weten dat als mensen een Tesla willen, dat ze in NL/EU liever eentje willen voor het einde van het jaar en dus de kans groot is dat mensen ook wel die extra € voor neer willen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chianti14
  • Laatst online: 08-02-2021
Bever! schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:25:
geeft me ook wel vertrouwen dat ik hem echt ga krijgen dit jaar bestelling aug

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowkey
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 08:59
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 04:54:
[...]

Hoe laat had je een afspraak?

[...]

Dat had met de uitlaad volgorde te maken. Al die mensen staan op de GP. Tesla heeft aan iemand hier op het forum uitgelegd dat de afspraak niet eerder kan omdat de auto achter op de boot staat.
12:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ga toch RDW amsterdam even bellen.. auto krijgt pas een kenteken toewijzing als de auto gekeurd is.. toewijzing vind niet plaats als de auto op de boot of nog wordt vervoert vanuit het buitenland. Na keuring duurt het enkele dagen voor de papieren/kaart op orde zijn. Daarna pas kan de tenaamstelling plaats vinden. Betekend dat degene die een kenteken hebben zijn/haar m3 dus in al Nederland is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:56
De importeur heeft de keuring van de rdw niet fysiek nodig. Het aanvraagproces van een importeur voor het kenteken is niet hetzelfde als wij zelf iets importeren en aanbieden ter keuring. Tesla kan met een druk op de knop in 1 rits hele batches voorzien van kenteken. Dus ja technisch gezien kan het ook wanneer ze nog op de boot staan. Dat er bij de rdw geen tenaamstelling en eerste toelating zichtbaar zijn staat daar los van. Die komt pas op dag van levering/tenaamstelling beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 06:48
AnthonyR schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:20:
De importeur heeft de keuring van de rdw niet fysiek nodig. Het aanvraagproces van een importeur voor het kenteken is niet hetzelfde als wij zelf iets importeren en aanbieden ter keuring. Tesla kan met een druk op de knop in 1 rits hele batches voorzien van kenteken. Dus ja technisch gezien kan het ook wanneer ze nog op de boot staan. Dat er bij de rdw geen tenaamstelling en eerste toelating zichtbaar zijn staat daar los van. Die komt pas op dag van levering/tenaamstelling beschikbaar.
Dat klopt. Ik had al een kenteken toen de GP nog onderweg was naar Zeebrugge. Daarna moest-ie nog naar Amsterdam. In de praktijk zie je dat kentekens gekoppeld worden vlak voordat een schip in Zeebrugge aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ricksen87 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 02:05:
De Glovis Cosmos is ook weer uit de haven van Mexico vertrokken en onderweg naar Panama Kanaal! Op dit moment zijn er dus 3 boten onderweg naar Europa!
Super cool! Krijg er steeds meer vertrouwen in dat het toch nog goed gaat komen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jzoin2 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:41:
Maar natuurlijk krijg je hem dit jaar nog. 25 okt was de officiele deadline. Maak je niet druk :)

De mijne was 2 okt door LM besteld, 16okt verwerkt door Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:31:
[...]

Maar natuurlijk krijg je hem dit jaar nog. 25 okt was de officiele deadline. Maak je niet druk :)
Spannend, want ik heb hem precies op 25 Okt besteld :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 153 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.