Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-03-2022
Krijg je tegenwoordig nog / weer een rondleiding in de fabriek in Tilburg bij het afhalen van de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 13:52
ErikonFire schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:41:
Krijg je tegenwoordig nog / weer een rondleiding in de fabriek in Tilburg bij het afhalen van de auto?
Vorige week donderdag mijn zwarte LR AWD opgehaald, geen rondleiding aangeboden gekregen. Het was ook vrij druk met afhalers, en ik wilde eigenlijk ook liever gaan rijden na een paar uur in het OV gezeten te hebben :-( dus ik heb ook niet gevraagd of het mogelijk was.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 15:30
mrwolf schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:26:
[...]

Einde leasecontract is per 1 oktober.
Ah ik zit in het zelfde schuitje. Zit je nu ook al bij leaseplan?

Maar vreemd dat ze dan pas gaan zoeken, je zou zeggen dat je dan je nieuwe auto per 1 okt mag ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
mjdvandenberg schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:49:
[...]

Vorige week donderdag mijn zwarte LR AWD opgehaald, geen rondleiding aangeboden gekregen. Het was ook vrij druk met afhalers, en ik wilde eigenlijk ook liever gaan rijden na een paar uur in het OV gezeten te hebben :-( dus ik heb ook niet gevraagd of het mogelijk was.
Dat snap ik ja. In mijn geval word ik gebracht, samen met mijn zoon. Een factory tour zou met name bij hem wel gewaardeerd worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:44
Ik verwacht van niet. Toen ik daar was om te bestellen, vertelde de verkoper dat de uitlevering flink is versoberd. Is natuurlijk ook niet te doen als ze bij vlagen tientalen auto's per dag uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
jspr360 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Maar vreemd dat ze dan pas gaan zoeken, je zou zeggen dat je dan je nieuwe auto per 1 okt mag ontvangen..
Yep, heel vreemd inderdaad. Er worden blijkbaar geen auto's op bestelling gemaakt of gereserveerd vanuit de fabriek. Of wellicht wel, maar dan wordt dat niet beloofd of gecommuniceerd ;)

Maar het maakt me verder niet zoveel uit, zolang alles maar voor 31-12 geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jspr360 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Bestellen met voorwaarde van levering op een bepaalde datum is bij Tesla eigenlijk gewoon bestellen vanaf die datum. Nu bestellen voor 1-10 is bijvoorbeeld niet veel anders dan in de laatste week van September bestellen. Vreemd maar zo werken ze (nu) wel. En kans is ook nog groot dat de bestelling in de laatste week van September nog eerder opgepakt wordt door ze. Ik zou 1-10 redelijk krap vinden met bovenstaande in het achterhoofd. Het begint nu toch wat drukker te worden heb ik het idee. Op basis van posts hier bv en ook qua voorraad is er niet veel meer. Zou ook even je LM vragen of leveren op eventueel 31/12 mag van ze.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 22:12
Mijn nieuwe M3 LR AWD is ook besteld. Zwart, 18 inch, zwart interieur en full autonomous driving :-). Nog geen Tesla account, maar LM zegt dat ze die elk moment verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik hoop juist dat die van mij niet té snel komt, de nieuwe kentekenreeks komt er ook snel aan, dan liever in september/oktober de auto ophalen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Divak op 27-07-2019 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Tesla registraties Nederland, kwam voorbij op twitter:
https://pasteboard.co/IpTKoan.jpg

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouter1971 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:55:
Tesla registraties Nederland, kwam voorbij op twitter:
https://pasteboard.co/IpTKoan.jpg
Op naar de 4000 dit kwartaal. :) En ook op weg naar de best verkochte auto dit jaar. Toch wel knap.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 27-07-2019 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2fast4uTesla
  • Laatst online: 27-04-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:25
Edit verkeerd topic

[ Voor 93% gewijzigd door TweakerVincent op 27-07-2019 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
anboni schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:09:
[...]

Ik verwacht van niet. Toen ik daar was om te bestellen, vertelde de verkoper dat de uitlevering flink is versoberd. Is natuurlijk ook niet te doen als ze bij vlagen tientalen auto's per dag uitleveren.
Die van mij werd eind Q2 geleverd. Toen werden er 300-350 auto’s per dag uitgeleverd!
En toen was er zeker geen tijd om een rondleiding te krijgen. Je zat in de wachtkamer, dan mag je samen met de medewerker naar je auto. Hij/zij legt dan 2 dingen uit en hoopt dat je zsm weg gaat. Toen ik dus een opmerking over een detail maakte werd dat gelijk aangegrepen om te zeggen ‘wow, u weet er echt veel van! Misschien kunt u het beste gewoon lekker gaan rijden! Als er wat is kan u altijd contact opnemen.’ Met andere woorden: ga aub zsm weg ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je momenteel op de website van Tesla een bestelling plaats dan is de levering nog in augustus.
Zou dit wel (kunnen) kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:19
072-PC schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:47:
Ik heb ook een e-mail ontvangen!
De verwachte leverdatum is tussen 14 en 21 augustus 🥳
Wanneer had jij besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:53:
Wanneer je momenteel op de website van Tesla een bestelling plaats dan is de levering nog in augustus.
Zou dit wel (kunnen) kloppen?
Het kan wel. Maar wel afhankelijk van config maar daar houd de site geen rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:53
Mijn tesla is besteld.
Moet wel even in de buidel tasten.

Mijn oude lease auto haal ik 1 jaar eerder uit de lease.. kost een flinke smak geld maar levert op een periode van 5 jaar geld op.

Daarnaast laat ik op eigen kosten een laadpaal plaatsen.
Kost me ook geld maar ik heb een eigen parkplaats in mijn appartement.
Dus dit levert mij ook geld op bij de verkoop van mijn appartement.

Nu zal het lange wachten beginnen.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Gupster schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:58:
[...]

Wanneer had jij besteld ?
7Juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs mijn auto opgehaald. Stel je er niet te veel van voor. De wachtruimte is een beetje vergane glorie. Koffie was op, overal zwarte strepen op de vloer van de schoenen. Vervolgens wordt je opgehaald en de bedoeling is toch echt wel dat je binnen 5 minuten weer buiten bent. Het is niet zo'n feestje als bij de reguliere dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:17:
[...]

... Het is niet zo'n feestje als bij de reguliere dealer..
Gelukkig maar :-).
Toch niet zo'n behoefte om als Hans Klok de auto onder een doek tevoorschijn te toveren -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:20:
[...]

Gelukkig maar :-).
Toch niet zo'n behoefte om als Hans Klok de auto onder een doek tevoorschijn te toveren -O-
Nog wel een tip... kom op tijd in Tilburg en vraag of ze de auto nog even aan de oplader willen hangen.
Heb ik ook gedaan en was toch nog maar 20% vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik zou het liefst zelf ook zo snel mogelijk weer buiten staan tbh. Bij mijn huidige auto (Hyundai Tucson) kreeg ik een taart, werd er een foto gemaakt voor facebook and mocht ik na het ondertekenen wegrijden. Dat hoeft van mij allemaal niet. Zou blij zijn als ik volgende maand de sleutel in ontvangst mag rijden, rondje lopen ter controle + kijken of alle kabels er bij zitten etc en dan zsm weg mag rijden.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik ga hem vrijdag halen. Dat die felicitatie-poespas achterwege blijft vind ik ook een pre. Wel wil ik even goed de tijd nemen om mijn checklist af te lopen en eventuele bevindingen te laten noteren en ondertekenen. Om te vragen om meer op laden is een goeie, merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
arsimo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:26:
Ik ga hem vrijdag halen. Dat die felicitatie-poespas achterwege blijft vind ik ook een pre. Wel wil ik even goed de tijd nemen om mijn checklist af te lopen en eventuele bevindingen te laten noteren en ondertekenen. Om te vragen om meer op laden is een goeie, merci.
Heb je een checklist?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Ben hem aan het maken op basis van diverse checklists die ik gevonden heb op het internet de laatste weken, zowel uit de VS als NL/BE. Ik ga hem dan ook in volgorde van prioriteit zetten in geval de tijd te kort is om alles in detail af te lopen. Ik begreep ook dat het licht in Tilburg bij je auto wat matig is dus neem ook een kleine doch sterke zaklamp mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:55

doc

arsimo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:07:
[...]

Ben hem aan het maken op basis van diverse checklists die ik gevonden heb op het internet de laatste weken, zowel uit de VS als NL/BE. Ik ga hem dan ook in volgorde van prioriteit zetten in geval de tijd te kort is om alles in detail af te lopen. Ik begreep ook dat het licht in Tilburg bij je auto wat matig is dus neem ook een kleine doch sterke zaklamp mee.
Deel je de lijst hier met ons? :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Nog wel een tip... kom op tijd in Tilburg en vraag of ze de auto nog even aan de oplader willen hangen.
Heb ik ook gedaan en was toch nog maar 20% vol.
In maart deden ze dan nog standaard en kregen we zelfs een excuus dat er één niet klaar was om te halen en dus nog niet opgeladen was. Ze dachten dat twee dagen op rij zouden komen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:04
[...]

Dit topic begint op pagina 1 met een soort checklist bij aflevering. Wellicht deze als basis nemen en uitbreiden met nieuwe informatie/checks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Als je nog geen VIN hebt en de bestelling via de LM staat in principe op asap, is het dan nog handig/nuttig om Tesla te gaan stalken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 072-PC
Vandaag delivery gesproken en mijn bestelling staat niet op de Triumph Ace maar op de volgende boot.
Als je een VIN hebt betekend het dus niet dat hij op de eerst volgende boot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:26:
Wanneer had je hem besteld?
Kan je wat data geven?
En welke versie is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:32:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
Kan je wat data geven?
En welke versie is het?
Had ik al paar keer genoemd hier volgens mij maar doen we het gewoon nog een keer:

M3 AWD LR
Zwart - zwart Premium - 18 inch aero
Besteld 9 juli, direct aanbetaald en 2 uur later kenteken en VIN.
Levering: 23 juli, maar op mijn verzoek en in overleg verschoven naar 2 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er toevallig nog meer mensen die de auto al hebben opgehaald en windgeruis links voor (bij de bestuurder) af en toe opmerken? Lijkt op een rammeltje in de deur soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kunt hem beter gewoon naar buiten rijden en voor op de parkeerplaats rustig je checklist doorlopen. Je kunt dan melding maken bij de balie mocht je wat vinden. Zal voor beide fijner zijn. Voor jou dat je rustig de tijd kan nemen zonder dat er iemand naast je staat, en voor Tesla zodat de persoon verder met zijn/haar werk kan.

Als je aangeeft bij de delivery dat je graag buiten rustig de tijd wilt nemen om alles te checken vinden ze dat prima en kun je gewoon melding maken van issues die je eventueel vindt. Zo heb ik het ook gedaan en vond men prima. Ook omdat het licht in de afleverhal niet heel super is. Met name als je auto nog aan de lader zit.
Vandread schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:51:
Als je nog geen VIN hebt en de bestelling via de LM staat in principe op asap, is het dan nog handig/nuttig om Tesla te gaan stalken?
Nee, zonder VIN kan delivery in NL niks. Je zou alleen kunnen bellen om te vragen of de order "goed" staat en of er toch niet een voorwaarde qua datum aan zit. Maar ze kunnen bij delivery verder niets zien zonder VIN.
072-PC schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:29:
Vandaag delivery gesproken en mijn bestelling staat niet op de Triumph Ace maar op de volgende boot.
Als je een VIN hebt betekend het dus niet dat hij op de eerst volgende boot staat.
Volgens mij kan delivery dit niet zien. Tenminste, in de tijd dat ik veel contact met ze (haar) had was het echt afwachten totdat de auto aan wal stond. Je had ook al een voorlopige leverdatum gekregen tussen 14 en 21/8 toch? Dat lijkt me logischer als hij op de Triumph staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 29-07-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:53
Trouwens voor alle mensen die een proefrit hebben gemaakt en vervolgens een bestelling hebben geplaatst bij de leasemaatschappij of via de website.

Ik heb nog even contact gehad met mijn proefrit begeleider.
Vandaag terug gekoppeld dat mijn auto is besteld via de lease maatschappij.

Dit wordt erg gewaarderd met name ivm targets enzovoort.
Zij kunnen hier interne notitie van maken in het systeem.

Daarnaast mocht er dan wat zijn met bij de aflevering zoals missende telefoonkabels, kan je terugvallen op die contactpersoon.
Tenslotte heb jij hem aan zijn target geholpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:31:
[...]

Je kunt hem beter gewoon naar buiten rijden en voor op de parkeerplaats rustig je checklist doorlopen. Je kunt dan melding maken bij de balie mocht je wat vinden. Zal voor beide fijner zijn. Voor jou dat je rustig de tijd kan nemen zonder dat er iemand naast je staat, en voor Tesla zodat de persoon verder met zijn/haar werk kan.

Als je aangeeft bij de delivery dat je graag buiten rustig de tijd wilt nemen om alles te checken vinden ze dat prima en kun je gewoon melding maken van issues die je eventueel vindt. Zo heb ik het ook gedaan en vond men prima. Ook omdat het licht in de afleverhal niet heel super is. Met name als je auto nog aan de lader zit.
Had je voordat je buiten ging checken al getekend voor ontvangst of kon je dat doen na je check op de parkeerplaats?. Als het tekenen daarna kan dan uitstekend, indien er voor dan heb ik er weinig aan,

Kleinere dingen wil ik wel na officiele ontvangst melden - dat risico wil ik nog lopen - maar de hoofdzaken wil ik daarvoor gechecked hebben. Dat die persoon van Tesla dan moet wachten zal me een worst zijn, het is geen kopen van een brood bij de bakker. Ik heb bijna 60 mille neergetikt en ik wil de tijd nemen om te controleren voor officiele acceptatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
arsimo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:43:
[...]

Had je voordat je buiten ging checken al getekend voor ontvangst of kon je dat doen na je check op de parkeerplaats?. Als het tekenen daarna kan dan uitstekend, indien er voor dan heb ik er weinig aan,

Kleinere dingen wil ik wel na officiele ontvangst melden - dat risico wil ik nog lopen - maar de hoofdzaken wil ik daarvoor gechecked hebben. Dat die persoon van Tesla dan moet wachten zal me een worst zijn, het is geen kopen van een brood bij de bakker. Ik heb bijna 60 mille neergetikt en ik wil de tijd nemen om te controleren voor officiele acceptatie.
Ik heb wel getekend voordat ik naar buiten ging. Maar nogmaals, ze gaan echt niet moeilijk doen als je aangeeft dat je alles rustig na wilt lopen. Je kunt het ook binnen doen, maar binnen is de verlichting echt minder. Met een zaklamp is het ook lastig zaken te spotten denk ik. Vol in het buitenlicht kun je pas echt goed de lak/naden etc checken. Maar goed, zou gewoon overleggen.

Er zijn al meer mensen in dit topic (direct) terug gegaan en die zaken worden dan gewoon opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Wat is het telefoonnummer/email dat jullie gebruiken om met "delivery" te communiceren? Ik heb hem op 19 juni besteld en heb nog geen VIN (Klopt het dat ik in de sourcecode moet zoeken naar 5YJ op de teslaaccount/product-finalize?rn=RNNUMMER pagina?

Begin me nu een klein beetje zorgen te maken of hij ook echt binnen 3/4 weken geleverd gaat worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyw00d op 29-07-2019 20:52 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:47:
[...]

Ik heb wel getekend voordat ik naar buiten ging. Maar nogmaals, ze gaan echt niet moeilijk doen als je aangeeft dat je alles rustig na wilt lopen. Je kunt het ook binnen doen, maar binnen is de verlichting echt minder. Met een zaklamp is het ook lastig zaken te spotten denk ik. Vol in het buitenlicht kun je pas echt goed de lak/naden etc checken. Maar goed, zou gewoon overleggen.

Er zijn al meer mensen in dit topic (direct) terug gegaan en die zaken worden dan gewoon opgelost.
Onvolkomenheden in de lak en bekleding wil ik best nog nalopen buiten na ondertekening. Maar bijvoorbeeld dat alle deuren goed soepel open en dicht gaan en correct (aan)sluiten, idem voor trunc en frunc, de ramen goed open en dicht, werking van aerco en verwarming, stellen stuur etc etc doe ik echt voor ondertekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Onlangs mijn auto opgehaald. Stel je er niet te veel van voor. De wachtruimte is een beetje vergane glorie. Koffie was op, overal zwarte strepen op de vloer van de schoenen. Vervolgens wordt je opgehaald en de bedoeling is toch echt wel dat je binnen 5 minuten weer buiten bent. Het is niet zo'n feestje als bij de reguliere dealer..
Haha, goed om te weten. Nu heb ik nooit eerder een nieuwe auto gekocht, dus wat dat betreft niets on mee te vergelijken. De grootste verwachting heb ik uiteraard van de auto zelf 😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
ErikonFire schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:56:
[...]

Haha, goed om te weten. Nu heb ik nooit eerder een nieuwe auto gekocht, dus wat dat betreft niets on mee te vergelijken. De grootste verwachting heb ik uiteraard van de auto zelf 😊.
Voor mij hetzelfde - heb hiervoor drie auto's totaal opgereden, en de M3 is ook mijn eerste nieuwe.

Ondanks dat fotograferen en video-en binnen niet mag - zo heb ik begrepen - is er wel wat video en fotomateriaal te vinden over ophalen in Tilburg en die heb ik goed bekeken. Speciale verwachtingen heb ik er niet bij. Hoeft ook niet, zoals ik eerder zei, met poespas doet niemand mij een plezier in ieder geval, en het gaat mij ook uiteraard puur om de auto zelf..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:42
@Cyw00d,

Installeer in Chrome de VIN- finder. Dan gaat het automatisch :)

https://chrome.google.com...ohmlomkjgbgkcbknncblpfanf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyw00d schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:51:
Wat is het telefoonnummer/email dat jullie gebruiken om met "delivery" te communiceren? Ik heb hem op 19 juni besteld en heb nog geen VIN (Klopt het dat ik in de sourcecode moet zoeken naar 5YJ op de teslaaccount/product-finalize?rn=RNNUMMER pagina?

Begin me nu een klein beetje zorgen te maken of hij ook echt binnen 3/4 weken geleverd gaat worden.
Deze oa; +31 13 799 88 14

Er zijn meerdere nummers maar je komt bij dezelfde persoon/personen uit.

Source van https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/profile?rn=RNxxxxx bekijken. Of idd de add-in.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 29-07-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Bedankt heren !

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vandaag de tesla 3 laten bestellen bij de leasemaatschappij.

Alles standaard sr+ wit verder alles zoals elon het wil.

De leasemaatschappij geeft 5 weken aan, hierboven lees ik dat het soms binnen 2?! Weken al kan.

Wat is realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:48:
Vandaag de tesla 3 laten bestellen bij de leasemaatschappij.

Alles standaard sr+ wit verder alles zoals elon het wil.

De leasemaatschappij geeft 5 weken aan, hierboven lees ik dat het soms binnen 2?! Weken al kan.

Wat is realistisch?
Koffiedik kijken. Kan 2 weken zijn en kan 2/3 maand zijn. Is lastig. Hij kan al op de boot staan maar dat weet je niet. Als hij niet op 1 van de boten staat die onderweg zijn ben je sowieso een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Inspired schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:10:
[...]

Koffiedik kijken. Kan 2 weken zijn en kan 2/3 maand zijn. Is lastig. Hij kan al op de boot staan maar dat weet je niet. Als hij niet op 1 van de boten staat die onderweg zijn ben je sowieso een maand verder.
Oh en wss kan ik zelf niet zien wanneer hij komt omdat de leasemaatschappij er tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Heeft niks met LM te maken. Ik kan in de code van m'n beheerpagina al 'n VIN vinden, maar verder weet ik ook nog helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
arsimo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:55:
[...]

Onvolkomenheden in de lak en bekleding wil ik best nog nalopen buiten na ondertekening. Maar bijvoorbeeld dat alle deuren goed soepel open en dicht gaan en correct (aan)sluiten, idem voor trunc en frunc, de ramen goed open en dicht, werking van aerco en verwarming, stellen stuur etc etc doe ik echt voor ondertekening.
Begrijp niet goed waarom? Heb al aardig wat nieuwe (brandstof)auto's gekocht bij dealers en daar heb ik nog nooit die zaken getest alvorens weg te rijden. Heb er ook nog nooit van gehoord dat mensen dat doen op zo'n moment. Beetje vertrouwen moet je wel hebben toch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Wolly schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:06:
[...]

Begrijp niet goed waarom? Heb al aardig wat nieuwe (brandstof)auto's gekocht bij dealers en daar heb ik nog nooit die zaken getest alvorens weg te rijden. Heb er ook nog nooit van gehoord dat mensen dat doen op zo'n moment. Beetje vertrouwen moet je wel hebben toch :*)
Heb heel wat met name Amerikanen zo hun M3 en ook andere auto's zien/horen/lezen accepteren. Vind het volkomen logisch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:06
Mijn vorige auto ook nieuw gekocht bij de dealer, daar was het ook eerst contract tekenen / afhandelen / betalen voordat het doek eraf ging. Kleine intro over de 500 knopjes en daarna wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
Volgens mij kan delivery dit niet zien. Tenminste, in de tijd dat ik veel contact met ze (haar) had was het echt afwachten totdat de auto aan wal stond. Je had ook al een voorlopige leverdatum gekregen tussen 14 en 21/8 toch? Dat lijkt me logischer als hij op de Triumph staat.
Hij zei het vol overtuiging!
Maar laten we hopen dat hij ongelijk heeft, aan de andere kant, in augustus kan ik hoe dan ook rijden dus het zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
072-PC schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Hij zei het vol overtuiging!
Maar laten we hopen dat hij ongelijk heeft, aan de andere kant, in augustus kan ik hoe dan ook rijden dus het zal wel loslopen.
Als hij niet op de twee boten staat die onderweg zijn vraag ik me af of Augustus haalbaar is. Dan zou er binnen een week nog een schip moeten vertekken naar Zeebrugge. En ze hebben nog nooit VINs (volgens mij) toegekend als de auto nog op pier 80 staat. Dus, het lijkt me aannemelijk dat hij toch echt op 1 van de 2 schepen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19
Heb nu ook een VIN.
SR+ zwart aero

12-7: contract LM ondertekend en retour
22-7: Tesla account
29-7: VIN

Wie weet staat ie op boot 2 die onderweg is.
Of net iets later met een mooi nieuw kenteken. Maar dat maakt mij niet uit. Is toch lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobdeboer
  • Laatst online: 23-07-2020
Ben benieuwd naar mijn VIN, schiet niet op :?

[ Voor 73% gewijzigd door Jobdeboer op 30-07-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 12:54
Vanochtend ook ineens een VIN te zien in mijn account. LR Black/Black/19". Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Same here ook een VIN: LR AWD Blue/Black/19"/Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Helaas nog geen VIN, op 11-07 besteld.

Waarschijnlijk een configuratie die niet veel voorkomt: LR AWD, Blauw exterieur, Wit interieur, Trekhaak en 18".

Dezelfde configuratie met 19" was een tijd geleden nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Hier 19-06 besteld en nog geen VIN :(

LR AWD 19" wit + wit + trekhaak

[ Voor 32% gewijzigd door Cyw00d op 30-07-2019 12:10 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Was er in dit forum nou iemand die een VIN van een andere bestelling heeft overgezet? Kan dan zomaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
Cyw00d schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:09:
Hier 19-06 besteld en nog geen VIN :(

LR AWD 19" wit + wit + trekhaak
Hmm....ik heb precies dezelfde configuratie als jij, zal ook wel niet veel voorkomen. Is week geleden besteld. LM kreeg medio September door.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bass1984 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:27:
Was er in dit forum nou iemand die een VIN van een andere bestelling heeft overgezet? Kan dan zomaar?
Van een andere bestelling? Ging bij mij, en een paar andere, goed. LM had een order lopen en ik heb op een gegeven moment een auto uit voorraad besteld. Deze om laten zetten maar de LM order en daarna mijn eigen bestelling gecancelled.

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 30-07-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
wouter1971 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Hmm....ik heb precies dezelfde configuratie als jij, zal ook wel niet veel voorkomen. Is week geleden besteld. LM kreeg medio September door.
Net met Tesla gebeld, mijn auto staat niet op 1 vd 2 boten die nu onderweg naar Zeebrugge zijn. Dus wss heb ik de Tesla niet half Aug (helaas). Mss later in Aug en anders September ergens.

Hij kon totaal geen uitspraak doen, hij kon wel bevestigen dat de M3 in batches worden gemaakt en op de boot gezet worden naar verwachting van configuraties. Dus niet daadwerkelijk gebouwd op basis van bestellingen. Dat is de reden dat veel mensen die deze maand besteld hebben inmiddels wel een VIN hebben en ik (19junbi) en een collega van mij die hem ergens in Mei bestelde nog steeds geen VIN hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Cyw00d op 30-07-2019 12:36 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 19:15
Wij hebben 2x M3 besteld. op 08-07. :*)

M3 sr+ kleur MSM zwart interieur 2 weken geleden VIN gehad en wordt 14-08 geleverd

M3 sr+ kleur PWMC zwart interieur trekhaak nog niks bekend helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
arsimo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:55:
[...]

Voor ondertekening?
Al die zaken die je opnoemt vallen sowieso onder de garantie. Dus wat hoop je op te schieten met dit te controleren voor je het papier ondertekend? Dat ze die daar onmiddelijk gaan herstellen voor je op 5 minuten? :w Dan mag je gewoon naar huis gaan zonder auto, en kom je binnen een week nog maar eens opnieuw.

Zou enkel je lak nakijken. De rest merk je thuis wel / na ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Cyw00d schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:35:
[...]

Net met Tesla gebeld, mijn auto staat niet op 1 vd 2 boten die nu onderweg naar Zeebrugge zijn. Dus wss heb ik de Tesla niet half Aug (helaas). Mss later in Aug en anders September ergens.

Hij kon totaal geen uitspraak doen, hij kon wel bevestigen dat de M3 in batches worden gemaakt en op de boot gezet worden naar verwachting van configuraties. Dus niet daadwerkelijk gebouwd op basis van bestellingen. Dat is de reden dat veel mensen die deze maand besteld hebben inmiddels wel een VIN hebben en ik (19junbi) en een collega van mij die hem ergens in Mei bestelde nog steeds geen VIN hebben.
Oke en die collega heeft ook diezelfde config? Volgens mij is de policy om altijd binnen een kwartaal te leveren. Dus kan nog steeds.
Helemaal als Wit de standaard kleur is zal men er meer gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
wouter1971 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:54:
[...]

Oke en die collega heeft ook diezelfde config? Volgens mij is de policy om altijd binnen een kwartaal te leveren. Dus kan nog steeds.
Helemaal als Wit de standaard kleur is zal men er meer gaan leveren.
Nope hij heeft een blauwe sr+ besteld. Maar bij hem zou het nog te maken kunnen hebben dat hij mss zijn leasecontract af moet maken voordat zijn nieuwe komt, geen idee, zal het hem eens vragen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Inspired schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Van een andere bestelling? Ging bij mij, en een paar andere, goed. LM had een order lopen en ik heb op een gegeven moment een auto uit voorraad besteld. Deze om laten zetten maar de LM order en daarna mijn eigen bestelling gecancelled.
Thanks! Dan ga ik de voorraad november even goed in de gaten houden, mag begin december rijden maar wil voorkomen dat ze dan pas beginnen met zoeken }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
Cyw00d schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:58:
[...]

Nope hij heeft een blauwe sr+ besteld. Maar bij hem zou het nog te maken kunnen hebben dat hij mss zijn leasecontract af moet maken voordat zijn nieuwe komt, geen idee, zal het hem eens vragen.
Zou kunnen, volgens mij komt er een grote bulk met SR+ deze kant op....velen zag ik VIN krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CME86
  • Laatst online: 09:19
Denk dat ze bij Tesla ook 28 juni het nieuwe klimaatplan hebben gezien en gewoon SR+ gaan sturen voor de Nederlandse markt. Is een enorm afzet te halen nu de bijtelling ineens gaat veranderen. Ik was zelf ook nog aan het wachten op een mogelijke Volvo Polestar en dacht nog lekker door te rijden met mijn GTE (7%) maar toch nu maar gekozen voor de SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
bottom line schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Voor ondertekening?
Al die zaken die je opnoemt vallen sowieso onder de garantie. Dus wat hoop je op te schieten met dit te controleren voor je het papier ondertekend? Dat ze die daar onmiddelijk gaan herstellen voor je op 5 minuten? :w Dan mag je gewoon naar huis gaan zonder auto, en kom je binnen een week nog maar eens opnieuw.

Zou enkel je lak nakijken. De rest merk je thuis wel / na ervaring.
Uiteraard repareren ze niets ter plekke in 5 minuten. Maar ik wil voordat ik teken met Tesla overeenstemming over eventueel nodige correcties en reparaties en wanneer en waar. Mijn tijd is ook kostbaar.

Tesla's auto's zijn fantastisch maar hun after sales service - op de software updates na - hebben nu niet bepaald de allerbeste reputatie. Matige bereikbaarheid, discussies over van alles en nog wat etc. Ik snap best dat dit lastig is voor nog zo'n jong bedrijf die vooral het laatste jaar (in Europa) enorme groei maakt in af te leveren aantallen auto's maar ik ga niet onnodig risico's nemen die ik kan voorkomen.

Ik lever met mijn bedrijf ook producten waar ik met mijn klanten een degelijke acceptatieprocedure moet doorlopen - ook al geef ik eveneens jarenlange garanties. Ik eis hetzelfde van mijn leveranciers. Van beide kanten terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Als jou tijd je kostbaar is, dan neem je de auto mee naar huis, en controleert dat als je daar tijd voor hebt.
Je wilt je bezig houden met op knopjes te drukken tijdens de werkuren? Tijd is kostbaar blijkbaar ja.

Thuis doe je een melding via de app / email indien er problemen zijn, inclusief foto's. 10x efficienter dan dat je daar in de hal je auto nakijkt en dat de medewerker al je punten moet opschrijven en er foto's van maakt. Joepie, nu weten ze het 2 uur / dagen vroeger.
Want je gaat sowieso moeten wachten op een mailtje/telefoon van hun uit wanneer dat ze het kunnen maken.

Als je een VW / Audi / BMW / Mercedes had gekocht had je dat op net dezelfde manier gedaan.
En Tesla's kunnen wel vatbaarder zijn voor schade voor oplevering, maar er is nog NIEMAND die niet geholpen is geweest door de store. Naar mijn mening zijn ze zelfs coulanter voor bepaalde zaken, waar je met een VW al direct in discussie moet gaan met de garagehouder.

En als de auto op niets trekt, dan kan je gewoon kosteloos annuleren. Ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken. En ja, ik had ook een lakprobleem bij mijn 3. anderhalve week na ophaling gemeld, 2 weken later gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Ik heb sinds 18-7 een VIN maar voor de rest nog niks gehoord van Tesla.
Dus ik heb ze gemaild om te vragen of ik alvast een afleverafspraak kon maken en kreeg het volgende antwoord:
Good afternoon XXX,

We will contact you for a delivery date when the car is close to our service center in Tilburg.
The car is on its way :)

Kind regards,
Oftewel, het kan (in mijn geval) dus nog niet alvast gepland worden.
Ik ging er vanuit dat de auto zou staan op de Triumph Ace, maar dit zou ook goed de volgende boot kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door T7D_Sneezy op 30-07-2019 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
De tijd in ophalen heb ik al gereserveerd. Dat ik 15 a 20 minuten de essentiële en op forums e.d. meest gemelde zaken wil checken kost mij en hen nauwelijks extra tijd in verhouding. Ik verwacht niet dat ze de auto voor mij op een brug zetten of zo. De lak nalopen doe ik buiten op de parkeerplaats of thuis wel, dat zei ik al eerder, in tegenstelling tot vele anderen boeit me dat veel minder.

Bij BMW/Audi/etc zou ik overigens precies hetzelfde doen.

Heb hiervoor driemaal een ICE occassion gekocht en die heb ik elke keer eerst door een onafhankelijke instantie laten keuren voordat ik ook maar een cent betaalde. Dat is nu met een nieuwe M3 allemaal niet nodig maar Tesla heeft nu al een tijdje mijn 60 mille - en dat is prima verder - en daarvoor wil ik ff de tijd eea te checken voordat ik mijn handtekening zet. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Celmis schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:11:
Denk dat ze bij Tesla ook 28 juni het nieuwe klimaatplan hebben gezien en gewoon SR+ gaan sturen voor de Nederlandse markt. Is een enorm afzet te halen nu de bijtelling ineens gaat veranderen. Ik was zelf ook nog aan het wachten op een mogelijke Volvo Polestar en dacht nog lekker door te rijden met mijn GTE (7%) maar toch nu maar gekozen voor de SR+
Tot nu toe is er niet veel veranderd aan de frequentie van de schepen. Ik verwacht ook niet dat Tesla zo heel veel dingen anders gaat doen specifiek voor NL. Daar komt bij dat ook volgend jaar de vraag nog groot gaat zijn. Het is niet dat de bijtelling van 4 naar 22 gaat oid. Die 100 EUR extra is nog te overzien voor de meeste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 072-PC
Inspired schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Als hij niet op de twee boten staat die onderweg zijn vraag ik me af of Augustus haalbaar is. Dan zou er binnen een week nog een schip moeten vertekken naar Zeebrugge. En ze hebben nog nooit VINs (volgens mij) toegekend als de auto nog op pier 80 staat. Dus, het lijkt me aannemelijk dat hij toch echt op 1 van de 2 schepen staat.
Hij staat op de tweede boot volgens delivery.
Ik zei alleen dat hij niet op de Triumph Ace staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ja 1 boot komt dit weekend aan volgens de meneer van Tesla Delivery en de ander over anderhalve week ofzo.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyw00d schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:40:
Ja 1 boot komt dit weekend aan volgens de meneer van Tesla Delivery en de ander over anderhalve week ofzo.
Hier kun je ze volgen;

https://www.marinetraffic...209506/vessel:TRIUMPH_ACE

https://www.marinetraffic...tails/ships/shipid:714239

Tweede heeft nog een waypoint als destination staan. Zal nog wel twee weken duren voordat hij er is. Zo rond de 14de komt die aan obv vaartijd van andere schepen.

Er is ook alweer een schip onderweg naar pier 80. Nog niet bekend wie ze blij gaan maken met dat schip.

https://docs.google.com/s...mLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview

Ook eigenlijk een wereld waar je nooit zo bij nadenkt. Al die schepen. Tijd voor het eerste Tesla schip.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 30-07-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

cyspoz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:16:
Model 3 LR AWD Zwart besteld via LM. 12/7 e-mail gehad voor Tesla account. Nog geen VIN kunnen vinden in mijn account. Hoe eerder hoe beter, maar alles voor 31-12 is prima.

Als je nu op de website een zelfde besteld praten ze nog steeds over lever indicatie augustus, of is dat totaal onzin?
Vandaag ook gezien dat ik een VIN heb. Kan ik hier nu nog iets mee traceren op basis van het serial deel in de VIN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. :)

Je kunt er niks mee. Je weet nu alleen dat je voor eind van augustus de auto wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Weer wat geleerd 🙈 Had netjes alle papieren bij de bestelling ingevoerd, dus ook uittteksel KvK. Kreeg afgelopen vrijdag een mailtje of ik alle info online wilde aanvullen, maar zag niks dat ontbrak. Net even gebeld, blijkt dat bij een eenmanszaak de registratie op persoon plaatsvind en niet op bedrijf. Maar daar ging het systeem even van over de floss. Medewerker aan de telefoon heeft het geheel nagelopen en goed gezet (groen vinkje, jeej!) en ik zou binnen 24u de eindfactuur moeten zien. Hij verwachtte na de configuratie bekeken te hebben (LR AWD, wit, zwart, 18”, trekhaak) levering in 3e of 4e week augustus. Ben benieuwd wanneer het VIN zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Eindfactuur krijg je pas als je je VIN hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Bij mij staat ie op:

——-
Volgende stappen

We are drafting up your contract and will contact you when you can make your final payment.

Wie moet er bij de levering aanwezig zijn?

Alle in de registratie vermelde personen dienen aanwezig te zijn om te tekenen bij de aflevering. Als u een voertuig inruilt, dienen tevens alle geregistreerde eigenaren van dit voertuig aanwezig te zijn.

——-

Is dat de laatste status voordat je VIN toegewezen krijgt?

[ Voor 41% gewijzigd door wouter1971 op 30-07-2019 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
wouter1971 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:18:
Is dat de laatste status voordat je VIN toegewezen krijgt?
Dat is in ieder geval de status waar 'ie bij mij nog op staat, maar er staat al wel een VIN in de code (5YJ3 - dus echt een model 3, niet de demo X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
Mijn werkgever staat op het punt de tesla voor me te bestellen. Kan ik hier iemand vragen om zijn referral code? Ik zal de eerste code doorgeven die ik hier publiekelijk krijg (om het ook eerlijk te laten verlopen).

Geen garanties overigens dat mijn werkgever / LM hier ook wat mee zal doen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex75
Alvast bedankt, het zou leuk zijn als het lukt :)

Reden edit: referral verwijderd.

[ Voor 147% gewijzigd door alex75 op 30-07-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PM hem dan even ipv hier code te gaan posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
@Inspired Ik wilde dat het duidelijk eerlijk verliep. Sorry dat daardoor een beetje spam ontstond. Ik had na moeten denken dat het helemaal niet uitmaakt of ik beweer dat het eerlijk is of niet. Het gaat er om dat iemand een code krijgt. Maar het is dus mijn schuld en niet die van Alex.

@alex75 Bedankt. Ik heb de code doorgegeven.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Cyw00d schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:35:
[...]

Hoe / met welk nummer bel jij tesla? Ik heb nog nooit iemand aan de lijn gekregen daar. 2x 30min in de wacht en 1x 2 uur.

22-07 besteld
25-07 pagina veranderd naar ‘We are drafting up your contract and will contact you when you can make your final payment’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je een melding als de VIN bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
@Rotterdam1,

Als je een account heb kan je de Chrome add-in installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Morphine schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:41:
[...]

Hoe / met welk nummer bel jij tesla? Ik heb nog nooit iemand aan de lijn gekregen daar. 2x 30min in de wacht en 1x 2 uur.

22-07 besteld
25-07 pagina veranderd naar ‘We are drafting up your contract and will contact you when you can make your final payment’
Er stond een nummer die gisteren gepost is. Hier de link naar de 2 antwoorden op mijn comment.

Ik heb vanmiddag gebeld en stond denk ik 15min in de w8.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Laatst online: 11-09 22:12
Vandaag met Tesla gebeld en ze geven nu aan dat VIN nummers nog wel eens kunnen wijzigen. Ze hebben sinds afgelopen week ook wat aanpassingen gemaakt in de portal zei hij. De medewerker gaf aan dat dit was om de “drukte” te voorkomen aan de telefoon, omdat iedereen bij het zien van een VIN direct ging bellen.

Ook krijg je blijkbaar geen Tesla account meer (bij order via LM), maar heeft je LM een eigen account. Zodra je je auto gaat ophalen, doen ze een change of ownership en wordt de account op je eigen naam gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57
Emptyy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:51:
Vandaag met Tesla gebeld en ze geven nu aan dat VIN nummers nog wel eens kunnen wijzigen. Ze hebben sinds afgelopen week ook wat aanpassingen gemaakt in de portal zei hij. De medewerker gaf aan dat dit was om de “drukte” te voorkomen aan de telefoon, omdat iedereen bij het zien van een VIN direct ging bellen.

Ook krijg je blijkbaar geen Tesla account meer (bij order via LM), maar heeft je LM een eigen account. Zodra je je auto gaat ophalen, doen ze een change of ownership en wordt de account op je eigen naam gezet.
Ik heb toevallig een uur geleden nog een Tesla account binnen gehad, lease via van Mossel :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Mij niet bekend. Ik zit bij een redelijk grote leasemaatschappij en als wij het mailadres doorgeven aan Tesl krijgt de berijder gewoon een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje raar verhaal. Volgens mij is de portal nog steeds ruk qua wat je kunt zien en de berijder krijgt gewoon nog steeds een (beperkt) account. Twee collega’s hebben in de afgelopen dagen gewoon een account gekregen. Ook zal een VIN niet heel vaak meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ben nieuwsgierig naar het type accounts. Beperkt voor de berijder? In welke zin beperkt?
Is er dan ook een niet beperkt account? En voor wie is die dan? En wat is daarin te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rambo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:54:
Ik ben nieuwsgierig naar het type accounts. Beperkt voor de berijder? In welke zin beperkt?
Is er dan ook een niet beperkt account? En voor wie is die dan? En wat is daarin te zien?
Ik dacht dat de eigenaar van de auto, bijvoorbeeld de LM, ook een account heeft waarin ze bepaalde zaken kunnen regelen. Niet zozeer met toegang tot de auto maar meer administratief. Maar wellicht dat iemand anders meer hierover weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:38
Toch apart, nu zijn er weer een aantal aantal LR RWD te zien op voorraad. De prijzen van deze modellen kloppen natuurlijk niet. Maar als je doorklikt zie je in de URL wel een VIN van de betreffende auto?

https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=5283&range=0
Pagina: 1 ... 16 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.