Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
Vraag me af wanneer ik iets ga horen en of de 15e uberhaubt haalbaar is. Via de servicelijn geven ze eigenlijk 0 info. Bizar.
M3 LR AWD, Wit, Zwart interieur, 18" standaard velgen
Je kunt hier de boot volgen waar hij hoogstwaarschijnlijk op staat. Aankomst is 2 aug in zeebrugge, geen idee hoe snel ze naar Tilburg worden gebracht en dan klaargemaakt worden voor levering.antwerpenmike schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:24:
Ik heb 6 mei een M3 LR DM Wit 18 inch besteld bij de LM. Van de LM mag hij vanaf 15 augustus geleverd worden. Heb nog altijd geen VIN nummer 3 weken vooraf. Spannend!
Vraag me af wanneer ik iets ga horen en of de 15e uberhaubt haalbaar is. Via de servicelijn geven ze eigenlijk 0 info. Bizar.
[ Tesla MIG MYP ]
Thanks. Ik heb zelf nog geen VIN, de auto mocht vanaf 15-7 geleverd worden van de LM. Mijn vermoeden op dit moment gaat er naar uit dat ik langer zal moeten wachten omdat ik niet de standaard velgen heb gekozen. M3 LR AWD, Zwart, Zwart interieus, 19" velgen.robbierusa schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:24:
[...]
M3 LR AWD, Wit, Zwart interieur, 18" standaard velgen
Ben erg benieuwd of dat ze de initiële geschatte levertijd (week 33) wel gaan halen. Even (on)geduldig afwachten
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Levertijden zullen alleen maar langer worden... Nu zijn de meeste nog op vakantie.. Verwacht na de vakantie enorme run op de Model 3's. En dan ben ik benieuwd wat de levertijden zullen zijn.Markofnikoff schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:11:
Vandaag van LM bericht gehad dat m'n LR AWD besteld isLevering week 37, het lijkt dus best hard te gaan met de model 3's als je op de levertijden af mag gaan. In mei gaven ze nog 4 weken, nu 7
Welke leasemaatschappij heb je dan dat er überhaupt een leverdatum is afgegeven. Leaseplan geeft heel nadrukkelijk aan geen levertijden door te krijgen van Tesla. Enkel de ervaring dat ze 2 tot 3 maanden er over doen.Markofnikoff schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:11:
Vandaag van LM bericht gehad dat m'n LR AWD besteld isLevering week 37, het lijkt dus best hard te gaan met de model 3's als je op de levertijden af mag gaan. In mei gaven ze nog 4 weken, nu 7
Als hij daar op zou staan had hij al een VIN gehad. Uitgestelde levering is altijd wat tricky bij Tesla. Ze gaan niet een auto voor lange tijd reserveren.Cyw00d schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:49:
[...]
Je kunt hier de boot volgen waar hij hoogstwaarschijnlijk op staat. Aankomst is 2 aug in zeebrugge, geen idee hoe snel ze naar Tilburg worden gebracht en dan klaargemaakt worden voor levering.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Er zijn meerdere mensen die nog geen VIN hebben, mijn levertijd is half Augustus, dus om nu de illusie te wekken dat je "zeker weet" dat iedereen een VIN zou moeten hebben lijkt mij niet te kloppen, want ik heb hem nog niet.Inspired schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:37:
[...]
Als hij daar op zou staan had hij al een VIN gehad. Uitgestelde levering is altijd wat tricky bij Tesla. Ze gaan niet een auto voor lange tijd reserveren.
[ Tesla MIG MYP ]
Ik heb zelf ook de nodige vertraging gehad doordat er een voorwaarde qua datum door de LM opgezet was. Tesla doet tot die datum niet veel. Liever vandaag dan morgen verkopen. Ze produceren niet op bestelling.
Maar zelf stel je ook redelijk zeker te weten dat hij wel op de boot zou staan. Dat weet je wel zeker?
Hoop het van harte natuurlijk. Op de Model 3 wil je niet te lang wachten. 😀
[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 24-07-2019 13:52 ]
Heb exacte dezelfde configuratie, wordt vandaag besteld via de leasemaatschappij. Geen idee wanneer ik hem kan verwachten.masterant schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:26:
[...]
Thanks. Ik heb zelf nog geen VIN, de auto mocht vanaf 15-7 geleverd worden van de LM. Mijn vermoeden op dit moment gaat er naar uit dat ik langer zal moeten wachten omdat ik niet de standaard velgen heb gekozen. M3 LR AWD, Zwart, Zwart interieus, 19" velgen.
Ben erg benieuwd of dat ze de initiële geschatte levertijd (week 33) wel gaan halen. Even (on)geduldig afwachten
Krijg ik een Tesla account voordat de auto wordt geleverd?
Als de bestelling door Tesla verwerkt is krijg je een Tesla account.Rambo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:48:
[...]
Heb exacte dezelfde configuratie, wordt vandaag besteld via de leasemaatschappij. Geen idee wanneer ik hem kan verwachten.
Krijg ik een Tesla account voordat de auto wordt geleverd?
Athlon, ze geven in de bestel bevestiging aan dat Tesla deze levertijd heeft afgegeven (maar goed, afgaande op alles wat er op internet over te vinden is vind ik alles prima als het maar dit jaar wordtCelmis schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:25:
[...]
Welke leasemaatschappij heb je dan dat er überhaupt een leverdatum is afgegeven. Leaseplan geeft heel nadrukkelijk aan geen levertijden door te krijgen van Tesla. Enkel de ervaring dat ze 2 tot 3 maanden er over doen.
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Ik heb daarop met Tesla gebeld. De beste meneer gaf aan dat mijn configuratie niet spannend is (welke wel vraag ik me dan af, met de spaarzame mogelijk opties
Hmm, mijn bestelling gaat ook via Leaseplan. 2 tot 3 maandenCelmis schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:25:
[...]
Welke leasemaatschappij heb je dan dat er überhaupt een leverdatum is afgegeven. Leaseplan geeft heel nadrukkelijk aan geen levertijden door te krijgen van Tesla. Enkel de ervaring dat ze 2 tot 3 maanden er over doen.
Je kunt de source in de gaten houden totdat er een VIN zichtbaar is. Dan weet je iets meer. Maar veel kun je er niet mee idd. Dat is nog wel iets wat ze kunnen verbeteren.Divak schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:50:
Ja, ik heb ook direct een account gekregen, maar je kan er eerlijk gezegd geen reet mee. Behalve gewoon afwachten tot er een update in je mailbox verschijnt..
Voordeel voor ons in NL kan overigens wel zijn dat de demand in de US wat minder is geworden. Als ze meer kwijt kunnen in Europa zetten ze neem ik aan zo een extra schip in.
[ Voor 64% gewijzigd door Inspired op 24-07-2019 13:58 ]
Mee eens, en nee niet 100% zeker. Maar het was wel toevallig dat toen de boot vertrok ik 2 mailtjes kreeg van Tesla, 1 over dat ik de afleverlocatie kon bevestigen en 1 over dat de catalogusprijs naar beneden aangepast is, want ik heb de witte besteld en die is nu goedkoper geworden.Inspired schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:45:
@Cyw00d Aangezien veel mensen wel een VIN hebben en er voorraad aangevuld is lijkt het me wel waarschijnlijk. Maar niet 100% nee. Kan ook zijn dat de config er wel op staat maar dat ze die nog vrij houden. Als er iemand dezelfde config besteld zonder voorwaarde verkopen ze aan die koper. Anders vanaf de 15de aan jou.
Ik heb zelf ook de nodige vertraging gehad doordat er een voorwaarde qua datum door de LM opgezet was. Tesla doet tot die datum niet veel. Liever vandaag dan morgen verkopen. Ze produceren niet op bestelling.
Maar zelf stel je ook redelijk zeker te weten dat hij wel op de boot zou staan. Dat weet je wel zeker?
Hoop het van harte natuurlijk. Op de Model 3 wil je niet te lang wachten. 😀
[ Tesla MIG MYP ]
Edit: nvm, alle modellen op de website zijn inclusief trekhaak. En die was op moment van bestellen nog niet beschikbaar…
[ Voor 17% gewijzigd door iMick op 24-07-2019 14:39 ]
Had misschien wel trekhaak willen hebben al denk ik dat het verbruik dan 2x gaat en je met de SR+ niet echt ver meer komt.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Zelf niet. Delivery kon bij mij ook niks zien. Volgens mij kunnen ze pas wat zien als de auto in NL is. Maar goed, als je een VIN hebt is de auto in NL of op de boot onderweg. Dat was tenminste altijd zo.anboni schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:22:
Als je eenmaal je VIN weet, is er dan ergens nog na te gaan waar 'ie zich bevindt (als in: staat in SFO klaar/staat op de boot/staat bij x)?
Ik heb de SR+ ook met trekhaak besteld, en wij willen volgend jaar het avontuur aangaan door met de vouwwagen naar het zuiden te vertrekken. Berekend over 1200km met ABR en te doen over 2 dagen.Celmis schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:49:
Blijkbaar hadden ze er een boel op een schip staan met trekhaak en hebben veel mensen dus de versie zonder trekhaak genomen. Het is wel mooi om te zien dat ze dus niet produceren naar bestelling maar echt gewoon verkopen / leveren welke config er van de boot komt.
Had misschien wel trekhaak willen hebben al denk ik dat het verbruik dan 2x gaat en je met de SR+ niet echt ver meer komt.
Gerekend met 290wh/km @110kmh en een max snelheid van 95km/h.
9 Stops en 3:30 laadtijd. Gemiddeld verbruik komt dan op 256wh/km. Ik denk best een realistische schatting met een vouwwagen die niet breder dan de auto is.
Reistijd 17:59
Dat is toch wel een stuk later als augustus wat nog steeds op de tesla site vermeld staat.unknownbomb2 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:35:
Gisteren ook de M3 besteld. Vandaag bestelbevestiging van LM ontvangen (Multilease). Gewenste leverdatum is 9 sept., maar van de dealer hebben zij vernomen dat de auto omstreeks 20 okt. afgeleverd kan worden. Dus das vrij stevige levertijd. Had wat eerder verwacht maar wellicht is het wat verder in de toekomst aangehouden om teleurstellingen te voorkomen. Hoop dus stiekem dat ik hem in September al kan verwachten. Config: LR AWD, Midnight silver metallic, zwart interieur, 18 inch aero, geen trekhaak, geen FSD.
[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 24-07-2019 19:07 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
revolution-nl schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:56:
[...]
Ik heb de SR+ ook met trekhaak besteld, en wij willen volgend jaar het avontuur aangaan door met de vouwwagen naar het zuiden te vertrekken. Berekend over 1200km met ABR en te doen over 2 dagen.
Gerekend met 290wh/km @110kmh en een max snelheid van 95km/h.
9 Stops en 3:30 laadtijd. Gemiddeld verbruik komt dan op 256wh/km. Ik denk best een realistische schatting met een vouwwagen die niet breder dan de auto is.
Reistijd 17:59
[...]
Dat is toch wel een stuk later als augustus wat nog steeds op de tesla site vermeld staat.
Wel iets lichter, maar wel een dubbelasser dus zal qua weerstand wel overheen komen.
Die augustus lijkt toch ook nog gewoon te kloppen. Tenminste, bij mijn bestelling afgelopen zaterdag werd de verwachting eind augustus nog uitgesproken, inmiddels heb ik al 'n VIN dus zou het zelfs best kunnen zijn dat 'ie begin augustus in Zeebrugge aankomt. Maar goed, bovenstaande meldingen lijken via leasemaatschappijen te komen, die geven misschien geen zuivere informatie door (of kunnen zelfs niet overweg met de snelheid waar Tesla mee levert, in vergelijking met traditionele autobouwersrevolution-nl schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:56:
Dat is toch wel een stuk later als augustus wat nog steeds op de tesla site vermeld staat.
10-7 besteld - Blauwe AWD - zwart int - 18" velgen - geen trekhaak
Update:PdeBie schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:33:
Mijn levering duurt toch nog wat langer.
LM heeft het contract nog niet opgestuurd, waardoor het allemaal langer gaat duren dan eerst verwacht.
Kortom: geen idee hoe lang het gaat duren.
Contract is binnen. Die moet worden getekend door onze directeur en daarna kan de M3 eindelijk besteld worden.
Model 3 LR AWD
MSM
18" aero
zwart interieur
Verwijderd
Medewerker gaf aan dat hij verwacht dat er vanuit Tesla rond 10-08 pas een definitieve datum komt.
Mijn leasemaatschappij zegt in de wandelgangen ook al >4 maanden te horen voor nieuwe bestellingen (die van mij is gelukkig al besteld, maar daar heb ik ook geen zich op wanneer die wordt verwacht).wmkuipers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:41:
Vorige week heeft leaseplan mijn order geplaatst. Rode SR+. LP geeft 2-3 maanden aan. Dat lijkt me wel riant lang, nietwaar?
Er zou alweer een volgend schip klaar liggen aan de pier voor Zeebrugge. Ze kunnen ook beter werk maken van de haven aan de oostkust. Kunnen ze de auto’s een stuk sneller afleveren.
[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 25-07-2019 09:24 ]
Uiteraard is bulk shipping over land (al dan niet via rivieren) ook geen eenvoudige operatie.Inspired schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:15:
Ze kunnen ook beter werk maken van de haven aan de oostkust. Kunnen ze de auto’s een stuk sneller afleveren.
We spreken dan toch over een 4500+km over land. En de capaciteit van zo'n boot is enorm tegenover de inlandse alternatieven.
Wil je daar echt vooruitgang, zal de productie verplaatst dienen te worden. Net zoals nu naar shanghai.
Maar een EU fabriek bijplaatsen gaat niet eenvoudig zijn. Enerzijds zal tesla eerst wat winst moeten maken, anderzijds is er nog een sterke ICE lobby wat daar tegen in gaat gaan.
Welke configuratie?Master_G schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:04:
Net contact gehad met Tesla Delivery en er wordt gemeld dat 17aug de leverdatum wordt. 10 juli besteld
Model 3
Verwijderd
Dit is nog steeds een voorlopige datum kreeg ik te horenMaster_G schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:04:
Net contact gehad met Tesla Delivery en er wordt gemeld dat 17aug de leverdatum wordt. 10 juli besteld
De Glovis Champion is een uur geleden vertrokken en is nu onderweg naar Panama en dus ZeebruggeInspired schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:14:
Mocht hij niet op de Triumph staan dan zou het nog steeds wel kunnen. Maar dan moet de boot die nu aan de pier ligt naar Zeebrugge gaan en binnen de komende dagen vertrekken. Maar met VIN in de source zou ik toch zeggen dat hij wel onderweg is.
Daarna hangt het er vanaf welke auto als eerste de boot afkomt en het eerst in Tilburg klaargemaakt is.
Same here maar dan verwachte levering 18-25/8 en besteld 21/7. Tegen mij werd gezegd dat hij op de boot stond. LR, Midnight Silver 18” / zwart. Goed nieuws!ray1979 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:09:
Net gebeld door Tesla Service + email ontvangen. Mijn SR+ (Wit, zonder trekhaak) staat nu op verwachte leverdatum 14-21 augustus (prive bestelling). Informatie over exacte leverdatum volgt. Besteld op 16 juli en VIN in source (nog niet 'gewoon' zichtbaar) sinds 19 juli. Opvallend was dat hij aangaf dat de auto zelf nog in SF is. Dan lijken de genoemde leverdatums wat optimistisch gezien de reistijd, maar goed, er zit leven in de communicatie!
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Lijkt er wel op ja. Ook gezien dat er alleen SR+ voorraad modellen aangevuld zijn. Kun je lekker snel rijden. Maar wel allemaal met trekhaak. Zelfs als leaseauto wel te regelen. Zelf reserveren en dan om laten zetten naar LM bestelling.wouter1971 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:46:
Veel SR+ in de komende boot lijkt het.
En, stond je dat toe?Inspired schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:29:
Bij de supermarkt wilde iemand er al even inzitten.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Verwachte Leverdatum & Locatie
7 augustus 2019 - 14 augustus 2019
Tesla Tilburg-Asteriastraat
Deze keer wel ja. Was een aardige gozer die er wel wat vanaf wist.
Zouden ze gewoon minder haast hebben met Lease auto's ten opzichte van prive bestellingen?
16de besteld (zwart SR+ 18" helemaal standaard) maar helaas nog geen VIN.
Ook niet echt haast, eerst nog lekker op vakantie
Ben erg benieuwd of dat dan lukt voor einde vh jaar. Bijzondere gang van zaken lijkt mij!
Tja. Dat is hoe Tesla werkt. Ik zou persoonlijk de auto iets eerder afkopen. Tegen die tijd is de gekte in volle gang.Tranzity schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:30:
Ik heb een bericht van Tesla gehad. ivm afrijden huidige auto mag Tesla pas begin november een auto uitleveren (volgens LM). Ze gaan dan pas kijken of m'n configuratie op voorraad of onderweg is.
Ben erg benieuwd of dat dan lukt voor einde vh jaar. Bijzondere gang van zaken lijkt mij!
hmmm vreemde mail van Tesla. Bij mij dezelfde situatie maar heb geen soortgelijke mail ontvangen. Mijn huidige leasecontract 30-09 loop af en staat in mijn bestelling dat Tesla niet eerder dan wk 39 (eind sep) mag leveren en dat Tesla zelf verwacht dat levering pas vanaf wk 42 kan plaatsvinden. Ik heb 27 juni al besteld. Overigens nog steeds geen VIN nrTranzity schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:30:
Ik heb een bericht van Tesla gehad. ivm afrijden huidige auto mag Tesla pas begin november een auto uitleveren (volgens LM). Ze gaan dan pas kijken of m'n configuratie op voorraad of onderweg is.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Configuratie?BVModel3 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:44:
Met sinds bedoel ik 1,5 week
Ik weet hoe het moet, maar niet hoe ik Tesla kan bereiken om de tenaamstelling aan te passen van bedrijf naar prive...MeZZiN schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:34:
Ik heb zelf ooit een motor op de zaak gekocht die ik heb ik gewoon prive geregistreerd en op de zaak ingedient maar motor is wat anders soms als een auto. Maar overleg met je boekhouder / belasting dienst om te checken hoe het moet.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Als je verder alle info ingevuld hebt, ziet/krijgt Tesla toch vanzelf de melding dat ze de registratie niet kunnen voltooien ivm eenmanszaak zou ik denken? Logische vervolgactie zou in mijn ogen het registeren van het voertuig met de gegevens (persoon) die ingegeven zijn.SeatRider schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:07:
Vraagje. Ik heb bij de bestelling opgegeven dat het een zakelijke aanschaf betreft (want ik wil graag bedrijfsnaam op de factuur, ivm MIA). Echter, ik heb een eenmanszaak, dus de auto kan helemaal niet op de zaak geregistreerd worden (bron). Ik kan echter in mijn profiel niets meer veranderen aangaande de tenaamstelling. Iemand een idee (ik hang al een uur aan de lijn bij Tesla...).
Effectief lijken dit soort situaties te betekenen dat ze in week 39 kijken wat er beschikbaar voor je is. heb je mazzel en staat je configuratie er dan kan je snel rijden. Heb je pech dan moet je afwachten wat er op een volgende boord gaat.GMAT schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:44:
[...]
hmmm vreemde mail van Tesla. Bij mij dezelfde situatie maar heb geen soortgelijke mail ontvangen. Mijn huidige leasecontract 30-09 loop af en staat in mijn bestelling dat Tesla niet eerder dan wk 39 (eind sep) mag leveren en dat Tesla zelf verwacht dat levering pas vanaf wk 42 kan plaatsvinden. Ik heb 27 juni al besteld. Overigens nog steeds geen VIN nr
Er wordt dus niet gereserveerd of gekeken naar bestellingen in de toekomst. Ik gok dus dat je vanaf week 39 op z’n vroegst een VIN zal gaan zien.
Als interieur ook wit is en trekhaak mijn configuratie. Toch bij jou 2 maanden levertijd
Dit is wel hoe het werkt. Heb dit bericht ook gehad, alleen dan met de datum dat men vanaf 19 juli gaat kijken (heb deze mail ook op de 19e gehad).Tranzity schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:30:
Niks mee gedaan door Tesla of LM?dijkmans93 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:59:
Na aandringen is een RWD bestelling nagebeld, was nog niks mee gedaan (OK stond op september). Wordt nu werk van gemaakt om aan te passen. Enkel de prijsstijging (=zwart) lijkt te worden gecompenseerd. Geen trekhaak, geen grote velgen, zwart interieur. Hopelijk staan er genoeg op de komende boten.
Heb zelfde config maar helaas nog geen e-mails of VIN dus vrees er een beetje voor.
Je hebt gelijk.
Verwijderd
SR+, grijs, grote velgen.
Wanneer kan ik een VIN verwachten?
En iemand enige indicatie qua afleverdatum?
Ik heb exact dezelfde configuratie besteld op 7 Juli, ik heb sinds een paar dagen een VIN en vandaag een verwachte leverdatum gehoord.Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:05:
Bestelling bij leasemaatschappij op 15 juli goedgekeurd en besteld bij Tesla.
SR+, grijs, grote velgen.
Wanneer kan ik een VIN verwachten?
En iemand enige indicatie qua afleverdatum?
Ervan uitgaande dat er meer van deze op de boot staan zal je eerdaags wel iets horen denk ik.
Die van mij wordt waarschijnlijk tussen 14 en 21 augustus geleverd.
Edit: ervan uitgaan er van uit gaan vanuitgaande pff Nederlands
[ Voor 11% gewijzigd door 072-PC op 25-07-2019 21:16 ]
Verwijderd
Weet iemand of er vloermatten bij de SR+ geleverd worden?
Ja dat weet ik. Nee, zitten er niet bij.Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:23:
Dank voor je reactie. Een kleine maand wachten dus nog...
Weet iemand of er vloermatten bij de SR+ geleverd worden?
Verwijderd
Wellicht dan maar zelf kopen. In de Tesla shop zijn ze 150 euro...
Zoals al vaak aangegeven in dit topic, justcarpets levert goede matten voor een nette prijs.Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:25:
Wel karig dat die er niet bij zitten...
Wellicht dan maar zelf kopen. In de Tesla shop zijn ze 150 euro...
Ik heb mijn set binnen, compleet incl. frunk en trunkmat, nog leuk laten borduren voor totaal €138,-
Verwijderd
En deurrubbers/ rubbers tussen glazendak. Wordt dat aanbevolen of is dat niet nodig (ivm geruis door de wind)?
https://m.imgur.com/r/teslamotors/Bg32BKL
[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 25-07-2019 22:19 ]
Tesla heeft mij vandaag nog een LR RWD bevestigd voor een klant van me.Inspired schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:24:
Waarschijnlijk door beide niet. Maar een RWD gaat er niet meer komen dus je kunt beter actie ondernemen.
Ben benieuwd of die er ook echt komt...
[ Voor 6% gewijzigd door T7D_Sneezy op 25-07-2019 22:48 ]
Als je nu op de website een zelfde besteld praten ze nog steeds over lever indicatie augustus, of is dat totaal onzin?
Als je een niet al te bijzondere Model 3 samenstelt is Augustus realistisch, dan staat die waarschijnlijk ook al op de boot.cyspoz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:16:
Model 3 LR AWD Zwart besteld via LM. 12/7 e-mail gehad voor Tesla account. Nog geen VIN kunnen vinden in mijn account. Hoe eerder hoe beter, maar alles voor 31-12 is prima.
Als je nu op de website een zelfde besteld praten ze nog steeds over lever indicatie augustus, of is dat totaal onzin?
Jouw configuratie lijkt mij niet al te spannend.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Palthe
En hij is besteld!PdeBie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:50:
[...]
Update:
Contract is binnen. Die moet worden getekend door onze directeur en daarna kan de M3 eindelijk besteld worden.
Model 3 LR AWD
MSM
18" aero
zwart interieur

Nu afwachten tot we een datum hebben.
Vandaag ga ik mijn huidige auto (V40 D2) inleveren (stond al gepland) en ga ik komende weken in een VW Up rondkachelen. Aan de ene kant wel beetje balen natuurlijk, omdat de V40 vele malen beter rijdt, maar aan de andere kant... des te meer ik kan genieten van de M3 straks
Is het VIN nummer bepalend daarvoor (dat is toch het kenteken?) en wordt dat al uitgegeven terwijl de auto op de boot zit?
Nee, het VIN is het serienummer (en een codering waarin wat typegegevens zijn verwerkt). Het kenteken wordt pas uitgegeven als 'ie op naam wordt gezet (paar dagen voor uitlevering)Night-Reveller schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:16:
Ik wil ook een M3 bestellen, wat door mijn werkgever waarschijnlijk in augustus wordt toegestaan. Dat is voor mij spannend, want natuurlijk wil ik hem op kenteken hebben voor 31 december ivm bijtelling.
Is het VIN nummer bepalend daarvoor (dat is toch het kenteken?) en wordt dat al uitgegeven terwijl de auto op de boot zit?
------------
Welke kentekenreeks zitten we tegenwoordig trouwens in NL? Ben wel benieuwd wat voor kenteken we ongeveer kunnen verwachten op de Model 3's.
Hieronder laatst uitgegeven kenteken.PdeBie schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:18:
VIN = Vehicle Identification Number. Vergelijkbaar met wat we hier het chassisnummer noemen volgens mij.
------------
Welke kentekenreeks zitten we tegenwoordig trouwens in NL? Ben wel benieuwd wat voor kenteken we ongeveer kunnen verwachten op de Model 3's.
https://www.kenteken.tv/laatstekenteken.php
Tevens kunnen ze ook voorspellen als je een Voorspeldatum opgeeft.
https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php
Nog even en dan gaat een nieuwe kentekenreeks in en krijgt de combinatie X-999-XX.
[ Voor 6% gewijzigd door Hunkaroglu op 26-07-2019 11:34 ]
Wat inspired zegt klopt, beide.Celmis schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:21:
[...]
Niks mee gedaan door Tesla of LM?
Heb zelfde config maar helaas nog geen e-mails of VIN dus vrees er een beetje voor.
Zelf actie opgestart omdat ik ook het idee had dat het anders echt blijft liggen. Offerte kan maar beter geregeld zijn, anders risico op vertraging. Ondanks dat de nieuwe offerte er nog niet is, wel opeens een account gehad.
Gaat om LR.
Echter, als ik inlog op de Tesla site en naar mijn reservering ga, dan zie ik een aantal stappen staan (Plaats van levering, Inruilen, Betalingsmethode en Registratie).
Overal staat een vinkje voor, behalve bij 'Inruilen'. Daar worden steeds gegevens gevraagd van een auto die ik zou inruilen, wat natuurlijk niet het geval is (lease). Herkent iemand dit? Komt dit vanzelf goed, of moet ik actie ondernemen?
Wanneer heb je hem besteld en hoe lang duurde het voordat Tesla bevestigde dat hij besteld is?mrwolf schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:08:
Mijn M3 is besteld via Leaseplan, en ik heb ook een mail van Tesla gekregen
Bij mij blijft (bij LeasePlan) staan dat de bestelling verwerkt wordt.. vandaar mijn vraag, ze zeggen de bestelling gedaan te hebben maar ik ben er pas zeker van als Tesla mij mailt dat het zo is..
En terwijl we het er over hebben komt hij in mijn Tesla account te staan! Bij LeasePlan staat nog niets, Tesla account had ik al aangemaakt en hoppa, daar is ie!Inspired schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:44:
Kan wel een week tot 10 dagen duren voordat je een Tesla account krijgt. Was bij mij via Leaseplan iig zo.
Het grote wachten is begonnen. SR+, White, Black, Aero
Ik moest alles zelf invullen, ook lease, niet via leaseplan.mrwolf schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:08:
Mijn M3 is besteld via Leaseplan, en ik heb ook een mail van Tesla gekregen dat ze vanaf 1 oktober van de leasemaatschappij een M3 mogen gaan zoeken voor mij.
Echter, als ik inlog op de Tesla site en naar mijn reservering ga, dan zie ik een aantal stappen staan (Plaats van levering, Inruilen, Betalingsmethode en Registratie).
Overal staat een vinkje voor, behalve bij 'Inruilen'. Daar worden steeds gegevens gevraagd van een auto die ik zou inruilen, wat natuurlijk niet het geval is (lease). Herkent iemand dit? Komt dit vanzelf goed, of moet ik actie ondernemen?
Aan de fleetmanager gevraagd wat betreft inruil, maar dat hoefde niet ook al is de huidige auto eigendom.
Daarna was het afgerond, dus als ik jou was en je kan gewoon Nee invullen dan zou ik dat doen.
Dat dacht ik dus ook, maar ik kan geen 'nee' meer invullen, lijkt wel een bug op de site. Ik vul wel de gegevens van mijn huidige auto in, kijken wat er gebeurtVandread schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:17:
[...]
Ik moest alles zelf invullen, ook lease, niet via leaseplan.
Aan de fleetmanager gevraagd wat betreft inruil, maar dat hoefde niet ook al is de huidige auto eigendom.
Daarna was het afgerond, dus als ik jou was en je kan gewoon Nee invullen dan zou ik dat doen.
edit: haha, alle voertuiggevens ingevoerd. Daarna een bevestiging, en dan kan ik ineens kiezen voor 'ik wil toch geen auto inruilen'...

[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 26-07-2019 14:31 ]
Waarom mogen ze pas vanaf 1 oktober gaan zoeken voor jou?mrwolf schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:08:
Mijn M3 is besteld via Leaseplan, en ik heb ook een mail van Tesla gekregen dat ze vanaf 1 oktober van de leasemaatschappij een M3 mogen gaan zoeken voor mij.
Einde leasecontract is per 1 oktober.jspr360 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:14:
[...]
Waarom mogen ze pas vanaf 1 oktober gaan zoeken voor jou?
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.