Precies, gewoon allebei bestellen en teruggeven welke je niet wilt houden
Wow. Net aanvraag bij netbeheerder voor verzwaring van de aansluiting ingediend. Ze komen op zijn vroegst en indien haalbaar in week 52 eens polshoogte nemen... 😱 En dan moet daarna de paal zelf nog dus. Wordt een tijdje naar de laadpaal van de buurman haha - of wacht. Die auto komt waarschijnlijk ook pas dan een keer.......
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ik heb alles een maand geleden aangevraagd, vandaag de paal ontvangen. 3e week van november pas de verzwaring. Dus tot die tijd op 1 fase ladenMiepz78 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:00:
Wow. Net aanvraag bij netbeheerder voor verzwaring van de aansluiting ingediend. Ze komen op zijn vroegst en indien haalbaar in week 52 eens polshoogte nemen... 😱 En dan moet daarna de paal zelf nog dus. Wordt een tijdje naar de laadpaal van de buurman haha - of wacht. Die auto komt waarschijnlijk ook pas dan een keer.......
M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11
Even heads up : als je een normale 1 fase meterkast hebt ben je verplicht een 4 polige hoofdschakelaar te laten plaatsen. Als je kast uit de jaren 80 ofzo stamt, dan voldoet deze niet meer aan de huidige eisen. Zo had ik 5 groepen met 1 aardlek. Zodra je iets wijzigt aan je kast ben je verplicht ook de huidige eisen te implementeren.Miepz78 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:00:
Met andere woorden : regel dat alvast want de netbeheerder doet niets als dat er niet is.
Daarna komen ze de laadpaal wel plaatsen. Of je doet het zoals ik : de laadpaal wordt alvast geplaatst en de kast vernieuwd voor Liander komt.
Kosten voor de kast en Liander zijn denk ik voor jou, automaat en paal voor de baas.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Grand Dahlia is weer vaart aan het maken.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Klopt, liander gaf mij ook aan, laat eerst de laadpaal installeren, daarna komen wij.asing schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:07:
[...]
Even heads up : als je een normale 1 fase meterkast hebt ben je verplicht een 4 polige hoofdschakelaar te laten plaatsen. Als je kast uit de jaren 80 ofzo stamt, dan voldoet deze niet meer aan de huidige eisen. Zo had ik 5 groepen met 1 aardlek. Zodra je iets wijzigt aan je kast ben je verplicht ook de huidige eisen te implementeren.
Met andere woorden : regel dat alvast want de netbeheerder doet niets als dat er niet is.
Daarna komen ze de laadpaal wel plaatsen. Of je doet het zoals ik : de laadpaal wordt alvast geplaatst en de kast vernieuwd voor Liander komt.
Kosten voor de kast en Liander zijn denk ik voor jou, automaat en paal voor de baas.
M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11
En probeer nu nog maar eens een elektricien te vinden die op kort termijn voor een normale prijs je groepenkasten komt vervangen.Miepz78 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:00:
Ik heb offertes ontvangen voor 2.500, 2.100 en 1.900 euro. Inkoopprijs voorbedrade groepenkasten is 500 / 600 euro. Dus ze rekenen een kleine 1.000 euro per uur nu. Oftewel - te druk en geen zin om normaal te reageren op klanten.
[ Voor 0% gewijzigd door Preaper op 25-10-2019 22:26 . Reden: typevouten ]
Ik objecteer, u eer.
Geen last van, ben klaar onder de 1000
. En dat binnen 1.5 week geregeld.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Aangeven dat je de spullen al hebt en bedraad hebt (sommige webshops bieden dit aan) scheelt enorm. Hier in de omgeving redelijk wat monteurs die dit soort werk op een zaterdag doen.Preaper schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:10:
En probeer nu nog maar eens een elektricien te vinden die op kort termijn voor een normale prijs je groepenkasten komt vervangen.
Ik heb offertes ontvangen voor 2.500, 2.100 en 1.900 euro. Inkoopprijs voorbedrage groepenkasten is 500 / 600 euro. Dus ze rekenen een kleine 1.000 euro per uur nu. Oftewel - te druk en geen in om normaal te reageren op klanten.
Dit verschilt per netbeheerder, dus even navragen. Landelijk gezien lopen er ook initiatieven om de handeling van het plaatsen van de paal en het aansluiten op het net gelijktijdig te gaan doen.snelis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:09:
Klopt, liander gaf mij ook aan, laat eerst de laadpaal installeren, daarna komen wij.
Joost
Ik had ook al 2 belachelijke offertes gekregen. 2 Tesla wall connectors besteld (met 2 dagen binnen) en ik installeer ze volgende week zelf wel. Zoveel stelt het ook weer niet voor. De goedkoopste vroeg er 2000 euro voor, ex btw. Ze vragen volgens mij wat ze willen, werk zat.Preaper schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:10:
[...]
En probeer nu nog maar eens een elektricien te vinden die op kort termijn voor een normale prijs je groepenkasten komt vervangen.
Ik heb offertes ontvangen voor 2.500, 2.100 en 1.900 euro. Inkoopprijs voorbedrage groepenkasten is 500 / 600 euro. Dus ze rekenen een kleine 1.000 euro per uur nu. Oftewel - te druk en geen in om normaal te reageren op klanten.
Hier 365 euro, natuurlijk wel zelf de grondkabel ingegraven. (en zonder wallmount, heb ik zelf besteld)JoostvdB1974 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:17:
Joost
[...]
Ik had ook al 2 belachelijke offertes gekregen. 2 Tesla wall connectors besteld (met 2 dagen binnen) en ik installeer ze volgende week zelf wel. Zoveel stelt het ook weer niet voor. De goedkoopste vroeg er 2000 euro voor, ex btw. Ze vragen volgens mij wat ze willen, werk zat.
Edit: foute prijs, was een ander klus van de elektricien.
[ Voor 9% gewijzigd door carpebios op 25-10-2019 22:26 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zelf een elektricien gevonden via klushulp van centraal beheer.JoostvdB1974 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:17:
Joost
[...]
Ik had ook al 2 belachelijke offertes gekregen. 2 Tesla wall connectors besteld (met 2 dagen binnen) en ik installeer ze volgende week zelf wel. Zoveel stelt het ook weer niet voor. De goedkoopste vroeg er 2000 euro voor, ex btw. Ze vragen volgens mij wat ze willen, werk zat.
On topic: Heb intussen een kenteken voor levering op de 31e! LM neemt op de terminal mijn auto in door er op hetzelfde tijdstip te zijn
Je hebt dus al wel je groepenkast voorbereid voor 3 fase ?snelis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:06:
[...]
Ik heb alles een maand geleden aangevraagd, vandaag de paal ontvangen. 3e week van november pas de verzwaring. Dus tot die tijd op 1 fase laden
Moet dan de installateur van de laadpaal opnieuw komen om deze om te zetten naar 3 fase? Of heeft hij deze al 3 fase aangesloten in de groepen kast en gaat dit automatisch goed zodra de 3 fase door de netbeheerder wordt gekoppeld met je 3 fase hoofdschakelaar ?
Dan nog steeds bedoelt hij op 0% import-exportrreijnhoudt schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:34:
[...]
Nee, je koopt gewoon bij een Nederlands bedrijf, Tesla Motors Netherlands B.V.
Verlegd is iets anders
Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ
Besteldatum?Conifeer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:41:
[...]
20-10 vin
25-10 mailje ophalen tussen 9 en 16 nov
Geen sms
Heb het idee dat ze met de meest gangbare configuraties zo rond besteldatum van eind september zijn.
Performance, de snelheid went snel, dus kan je er maar beter wat extra van hebbenDLodder schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:46:
Wat zouden jullie doen?
Long range blauw 19"
of Performance wit 20"
Prijsverschil ~ 50 euro per maand.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
De laadpaal heb ik, de aansluiting door de electricien komt nog, maar voor dat liander de verzwaring doet.metstijl schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:37:
[...]
Je hebt dus al wel je groepenkast voorbereid voor 3 fase ?
Moet dan de installateur van de laadpaal opnieuw komen om deze om te zetten naar 3 fase? Of heeft hij deze al 3 fase aangesloten in de groepen kast en gaat dit automatisch goed zodra de 3 fase door de netbeheerder wordt gekoppeld met je 3 fase hoofdschakelaar ?
Hij zal de hele meterkast voorbereiden op 3 fase, en een brug installeren zodat het nu ook op 1 fase zal werken. Als liander dan komt kan de brug eruit en ga ik over op 3 fase. Ze laten me zien hoe die brug erin zit en er uit kan zodat ze niet terug hoeven te komen.
Long range, die 20inch velgen en verlaging lijken me als je veel rijdt toch minder comfortabel. 4.6 is rete snel. Bovendien is 600€ op jaarbasis toch weer een weekendje weg extraDLodder schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:46:
Wat zouden jullie doen?
Long range blauw 19"
of Performance wit 20"
Prijsverschil ~ 50 euro per maand.
Bedankt, ik snap je. Maar de vraag blijft, schakelt dan na je laatste stap die laadpaal over van 1 fase naar 3 fase. Geen instelling nodig, plug&play ? Ik hoop voor je dat ze nu ook al een 3 fase kabel naar je laadpaal hebben aangelegd die al uitkomt in je groepenkastsnelis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:48:
[...]
De laadpaal heb ik, de aansluiting door de electricien komt nog, maar voor dat liander de verzwaring doet.
Hij zal de hele meterkast voorbereiden op 3 fase, en een brug installeren zodat het nu ook op 1 fase zal werken. Als liander dan komt kan de brug eruit en ga ik over op 3 fase. Ze laten me zien hoe die brug erin zit en er uit kan zodat ze niet terug hoeven te komen.
Klopt. 18 inch is het meest comfortabel, zuinig en net zo snel. 20inch heeft niets met performance te maken, eerder met showoffbg1337 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:55:
[...]
Long range, die 20inch velgen en verlaging lijken me als je veel rijdt toch minder comfortabel. 4.6 is rete snel. Bovendien is 600€ op jaarbasis toch weer een weekendje weg extra.
F1 gaat ook over op 18"
metstijl schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:03:
[...]
Klopt. 18 inch is het meest comfortabel, zuinig en net zo snel. 20inch heeft niets met performance te maken, eerder met showoffFormule 1 wagens hebben 13 inch wielen...
Ah zo, ja als de brug eruit is zal de paal zal over gaan op 3 fase. plug&playmetstijl schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:58:
[...]
Bedankt, ik snap je. Maar de vraag blijft, schakelt dan na je laatste stap die laadpaal over van 1 fase naar 3 fase. Geen instelling nodig, plug&play ? Ik hoop voor je dat ze nu ook al een 3 fase kabel naar je laadpaal hebben aangelegd die al uitkomt in je groepenkast
Dus idd de paal word nu ook al op 3 fase voorbereid.
Installeren dus een aardlekautomaat zoals B20/B25A (of iets gelijkaardigs)
errr., hier ging iets mis met mijn post. weet niet wat en kan de post niet deleten
[ Voor 89% gewijzigd door snelis op 25-10-2019 23:28 ]
Klopt, ook voor de looks.
Voor iedereen die wil snappen waarom.een kleinere diameter velg, sneller, zuiniger, betere handling en minder schade heeft, kijk hier: https://youtu.be/QcIMg3gucVY
Ik dacht even in het Levering topic te komen kijken, maar het lijkt wel een 2e Het Grote Tesla / Laadpalen topic geworden?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
das wel veel idd, ik doe het voor 750 voor je.Preaper schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:10:
[...]
Ik heb offertes ontvangen voor 2.500, 2.100 en 1.900 euro. Inkoopprijs voorbedrade groepenkasten is 500 / 600 euro. Dus ze rekenen een kleine 1.000 euro per uur nu. Oftewel - te druk en geen zin om normaal te reageren op klanten.
Verwijderd
Ik vind het toch maar vreemd. Nu opeens tientallen modellen zoals mijn bestelling beschikbaar (P grijs / zwart) op de site.
Of zou dat betekenen dat er snel een VIN komt?
Heb je hem ook met de grijze velgen besteld of met de vorige velgen? Ik vermoed dat ze gezeur willen voorkomen en je een auto leveren met de velgen die je hebt besteld ipv de nieuwe kleur.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:46:
Ik vind het toch maar vreemd. Nu opeens tientallen modellen zoals mijn bestelling beschikbaar (P grijs / zwart) op de site.
De grand dahlia schuift op zn plekje
Heb al sinds september een RN nummer zichtbaar op Tesla account alleen nog geen VIN. Vanmiddag contact gehad met Tesla en zeer netjes geholpen
. Dame gaf aan dat alles goed ging en dat ze de RN nu aan een VIN ging koppelen
. Betekent dat zodra dit gebeurd is dat er dan ook eentje toegewezen worden en ook afhaaldatum bekend is ? Hoop op een mooie kenteken nummer

Verwijderd
Besteld op 4 okt, toen nog met licht grijze velgen. Ik heb veel liever de donker grijze...Taro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:48:
[...]
Heb je hem ook met de grijze velgen besteld of met de vorige velgen? Ik vermoed dat ze gezeur willen voorkomen en je een auto leveren met de velgen die je hebt besteld ipv de nieuwe kleur.
@Canster Er wordt wel een auto toegewezen (Dat is immers de VIN), maar de afhaaldatum zal pas later bekend worden. Dat kan een paar uur tot dagen/weken duren.
@Verwijderd Heb je al een VIN toegewezen gekregen? Anders kan je dit misschien nog om laten zetten door contact op te nemen met Tesla.
Ik heb destijds ook een voorraadmodel gekozen. Op een maandag besteld en 10 dagen later op donderdag kon ik hem al ophalen. Dus ook qua levertijd interessant.
@Verwijderd Heb je al een VIN toegewezen gekregen? Anders kan je dit misschien nog om laten zetten door contact op te nemen met Tesla.
Ik heb destijds ook een voorraadmodel gekozen. Op een maandag besteld en 10 dagen later op donderdag kon ik hem al ophalen. Dus ook qua levertijd interessant.
[ Voor 48% gewijzigd door Taro op 25-10-2019 23:51 ]
Donker grijze marker halen bij de Action of veel remmen dan worden ze ook donker grijsVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:49:
[...]
Besteld op 4 okt, toen nog met licht grijze velgen. Ik heb veel liever de donker grijze...
Besteld op 18 September.. moet ik me zorgen maken voor levering in 2019 ?Taro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:50:
@Canster Er wordt wel een auto toegewezen (Dat is immers de VIN), maar de afhaaldatum zal pas later bekend worden. Dat kan een paar uur tot dagen/weken duren.
Lijkt mij niet, je hebt een maand voor de "officiële einddatum" besteld, dus komt vast wel goed qua levering.Canster schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:52:
[...]
Besteld op 18 September.. moet ik me zorgen maken voor levering in 2019 ?
Is er ergens nog een boot aangekomen ?Taro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:53:
[...]
Lijkt mij niet, je hebt een maand voor de "officiële einddatum" besteld, dus komt vast wel goed qua levering.

Verwijderd
Nee nog geen VIN gekregen, dus wellicht biedt dat mogelijkheden. Naar welk nummer bellen jullie? Dat 013 nummer krijg ik de hele tijd bandjes met uitleg...Taro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:50:
Voor mensen die nog nog een mattenset nodig hebben ? Justcarpets heeft een combinatie aanbieding voor 106 Euries compleet pakket Frunk & Trunk. Zeker de moeite waard! morgen maar bestellen
Nice, thanksRockfordV5 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:07:
[...]
Aankomst Grand Dahlia in de haven & sluis Zeebrugge
https://www.pscp.tv/w/1gqGvgdrNvqJB
Weet niet precies wat je bedoelt, maar als je als Nederlands bedrijf een Tesla koopt bij Tesla in Nederland, dan is dat gewoon een reguliere aankoop zoals bij een Nederlandse winkel. BTW verleggen, import, export, heb je niks mee te maken.fatihtuncer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:40:
[...]
Dan nog steeds bedoelt hij op 0% import-export
Verlegd is iets anders
Jahoor, zolang je maar ingeschreven staat bij de KvK.pirke schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:46:
[...]
Bij een eenmanszaak kan hij voor zover ik weet niet op de bedrijfsnaam komen...
Huh, zie nu op de site twee voorraadmodellen met exact dezelfde configuratie als de mijne.....😬.....vind het geen probleem als ze die leveren...
[ Voor 63% gewijzigd door Majo03 op 26-10-2019 01:10 ]
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
JuliNovadecasa schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:41:
[...]
Besteldatum?
Heb het idee dat ze met de meest gangbare configuraties zo rond besteldatum van eind september zijn.
Ik probeerde meneer uit te leggen dat Tesla gewoon BTW plichtig is. Dus BTW moet berekenen op zijn verkopen hier in Nederland. Als je het aankoopt via Tesla Nederland natuurlijk.rreijnhoudt schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:28:
[...]
Weet niet precies wat je bedoelt, maar als je als Nederlands bedrijf een Tesla koopt bij Tesla in Nederland, dan is dat gewoon een reguliere aankoop zoals bij een Nederlandse winkel. BTW verleggen, import, export, heb je niks mee te maken.
Dan komt wat regeltjes, consument betaald BTW gewoon dat is lekker simpel.
Dan zakelijk...
Verkoopt Tesla iets wat te maken heeft met een product dat van stoffelijke aard is dan mag je de BTW verleggen. (Bouw etc).
Koop jij als buitenlandse onderneming iets hier en het is export dan kan de factuur op 0% BTW. Maar aangezien er ook bij bestelling iets staat over grijze import mag dat ook al niet wat ik had begrepen.
Dus ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom meneer over de BTW begon. Die wordt linksom of rechtsom betaald in de EU tenzij auto dus 0% naar Oezbekistan gaat ofzo (grijze import) Het ging mij om verschil tussen verlegd en 0% heel veel mensen denken dat dat hetzelfde is.
Weet niet of dat echt on topic is met de levering maar ach je moet toch wat doen om tijd te doden.
Over de velgen bij de P trouwens. Had ik van Tesla vernomen dat ze vanaf september alles produceren met de dark grey velgen. Ze gaan bij levering de mensen vragen die zilver hadden of ze hier een probleem mee hebben.
Ze gaan nu niet in Fremont voor jou even met zilver produceren omdat jij in augustus dat had besteld. Zo werkt dat niet daar, worden auto's gemaakt in batches en naar aanleiding van historie en algoritme. Dus ze maken maar wat is het een match krijg je een VIN.
Als je dus een P hebt rode kleur witte interieur, heb je kans dat je langer moet wachten want die maken ze niet zoveel.(omdat niet veel wordt besteld) Heb je P wit en zwart zo zie je maar weer zit de hele snel leverbaar menu weer helemaal vol (op moment van schrijven) want die worden sneller besteld en dus meer gemaakt door Tesla.
Tesla laadt de boten vol met auto's naar algoritme. Komt boot vol bij Panama aan gaan de mensen bij delivery hier simpel kijken op de boot hej P model wit interieur dus dat is voor Pietje en je krijgt een vin gekoppeld. Als dit toevallig een auto is die in augustus uit de fabriek is gerold heb je een zilveren en anders grijs. Staat er hier 1 aan de kade al met een voorgaande boot krijg je weer een koppeling etc etc. (Mensen die dus binnen 10 dagen al geleverd kregen)
Dus het is een grote Bingo hij kan zomaar vallen als je maar grote getallen produceert en verschillende combi en de boten vol ramt en laat oversteken.
[ Voor 12% gewijzigd door fatihtuncer op 26-10-2019 04:45 ]
Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ
Ik heb dat het klopt wat je zegt over de productie vanaf september, zou mooi zijn. Vraag me wel af als Tesla vraagt of je het erg vindt en JA zegt(?) volgens mij heb je dan de keuze om hem toch te nemen of te laten staanfatihtuncer schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 04:37:
[...
Over de velgen bij de P trouwens. Had ik van Tesla vernomen dat ze vanaf september alles produceren met de dark grey velgen. Ze gaan bij levering de mensen vragen die zilver hadden of ze hier een probleem mee hebben.
Ze gaan nu niet in Fremont voor jou even met zilver produceren omdat jij in augustus dat had besteld. Zo werkt dat niet daar, worden auto's gemaakt in batches en naar aanleiding van historie en algoritme. Dus ze maken maar wat is het een match krijg je een VIN.
Als je dus een P hebt rode kleur witte interieur, heb je kans dat je langer moet wachten want die maken ze niet zoveel.(omdat niet veel wordt besteld) Heb je P wit en zwart zo zie je maar weer zit de hele snel leverbaar menu weer helemaal vol (op moment van schrijven) want die worden sneller besteld en dus meer gemaakt door Tesla.
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Zou wel verwachten dat die snel verdwijnen aangezien hier nog voldoende mensen zijn die nog geen VIN hebben, anders zou het betekenen dat alles wat je nu ziet op de boot staat waarvan de VIN nog uitgedeeld moet worden.DLodder schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:52:
[...]
Haha een gokje kan geen kwaad.
Die Performance is ruim op voorraad op de Tesla site... Dus als die er maandag nog is ga ik met de LM overleggen.
Wat ik me ook afvraag, stel dat ding staat nog in de fabriek, moet nog op transport, boot etc. Boot is weer afhankelijk welke er al klaar staan...heb je dan nog kans dat die te laat komt? Ik denk met nu nog twee maanden dat het meevalt maar toch
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Verwijderd
Net gezocht op 5yj, vind ik een andere code met deze combinatie erin. Nu weet ik, voor 2 seconden, hoe het voelt om een VIN te hebben...
Verwijderd
Het is al vaker genoemd, koppelen aan voorraad model kan nadelig werken voor de doorlooptijd omdat zo’n auto gewoon nog op de kade kan staan, terwijl je volgende week een VIN zou krijgen op een boot. Dan kom je opeens een boot later door voorraad auto te kiezen...Frome schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 07:34:
[...]
Zou wel verwachten dat die snel verdwijnen aangezien hier nog voldoende mensen zijn die nog geen VIN hebben, anders zou het betekenen dat alles wat je nu ziet op de boot staat waarvan de VIN nog uitgedeeld moet worden.
Wat ik me ook afvraag, stel dat ding staat nog in de fabriek, moet nog op transport, boot etc. Boot is weer afhankelijk welke er al klaar staan...heb je dan nog kans dat die te laat komt? Ik denk met nu nog twee maanden dat het meevalt maar toch
Om die reden werkte Tesla niet mee aan het koppelen van een voorraadmodel en achteraf ben ik daar blij mee, omdat ik 2 dagen later een VIN had op de boot.
Ik heb nog maar weer een keer gebeld met Tesla, zij zeggen levering derde week november. Lijkt mij wat laat voor VIN 19 oktober en dus de GP...
Wat wel frappant is vind ik dat er nu een extra knop is op de homepage om een 4% model te kiezen uit voorraad waarbij ze een garantie geven dat het in 2019 geleverd wordt. Moet je wel die model kiezen die daarop staat bijvoorbeeld wit performance.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 07:56:
[...]
Het is al vaker genoemd, koppelen aan voorraad model kan nadelig werken voor de doorlooptijd omdat zo’n auto gewoon nog op de kade kan staan, terwijl je volgende week een VIN zou krijgen op een boot. Dan kom je opeens een boot later door voorraad auto te kiezen...
Om die reden werkte Tesla niet mee aan het koppelen van een voorraadmodel en achteraf ben ik daar blij mee, omdat ik 2 dagen later een VIN had op de boot.
Ik heb nog maar weer een keer gebeld met Tesla, zij zeggen levering derde week november. Lijkt mij wat laat voor VIN 19 oktober en dus de GP...
Maar als jij bijvoorbeeld op 16 oktober gewoon had besteld maar dan niet wit of grijs performance maar blauw dan heb je geen enkel garantie dat 2019 geleverd wordt terwijl indicatie november was?
Dus ik denk nog steeds met alle leveringen in heel de wereld niet alleen Nederland, je mag hopen dat je geen exotische keuze hebt gemaakt en daar dus niet grote batches van zijn gemaakt
[ Voor 23% gewijzigd door fatihtuncer op 26-10-2019 08:06 ]
Verwijderd
Bedankt! Ik ga eens voorzichtig mijn werk vragen dit te betalen want oplaadsnoer van mijn laptop heb ik ook niet zelf betaald. Vrees alleen dat ze zeggen we geven je wel een cursus op-2-meter-van-laadpaal parkeren.....MrBasta schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:15:
[...]
Onder andere hier https://www.evchargeking....harging-cable-3-phase-32a
Verwijderd
Denk je dat deze kabel werkt?MrBasta schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:15:
[...]
Onder andere hier https://www.evchargeking....harging-cable-3-phase-32a
https://nl.aliexpress.com...1602_4,searchweb201603_55
Verwijderd
Glovis sun is vertrokken deze nacht!
Gister een 'prepare for delivery' mail gekregen.
Hopelijk staat die op Glovis Sun of op de Jasper Arrow
https://www.localizatodo.com/html5/Ships/538006693
Besteld 01/10, RN 08/10 , SR+, PW, Aero, via LM (Alphabet)
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2019 08:34 ]
Het RDW zegt van niet, zie website https://www.rdw.nl/zakeli...naam-zetten-rechtspersoonrreijnhoudt schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:29:
[...]
Jahoor, zolang je maar ingeschreven staat bij de KvK.
Mooi die is weg, op naar de volgende voor Zeebrugge/NLVerwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:33:
Als die op Glovis Sun staat heb je wel echt een probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Frome op 26-10-2019 08:39 ]
Glovis Sun gaat naar China,Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:33:
Zie ook https://docs.google.com/s...mLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview
De volgende wordt Glovis Cosmos, die wordt vanaf de 28e geladen, mogelijk gaat die weer wel naar de EU.
Eenmanszaak is geen rechtspersoon zie hieronder...Wolly schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:34:
[...]
Het RDW zegt van niet, zie website https://www.rdw.nl/zakeli...naam-zetten-rechtspersoon
Bij een eenmanszaak drijft u de onderneming alleen. Dat is het geval als u een zelfstandig beroep uitoefent (bijvoorbeeld notaris of huisarts) of als u de enige eigenaar van uw bedrijf bent. U kunt dus ook een eenmanszaak hebben als u personeel in dienst hebt.
Als u aan de eisen voor het ondernemerschap voldoet, bent u voor de inkomstenbelasting voortaan ondernemer. U kunt dus gebruikmaken van de speciale regelingen voor ondernemers. Ook voor de btw bent u zelf ondernemer en zijn de btw-regels op u van toepassing. Als u personeel in dienst neemt, krijgt u te maken met loonheffingen.
De eenmanszaak is geen rechtspersoon. Als u een eenmanszaak hebt, bent u dus aansprakelijk voor de schulden van uw onderneming
Bron: belastingdienst
Verwijderd
Hahah oke die heb ik gemist, helaas!Frome schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:36:
[...]
Mooi die is weg, op naar de volgende voor Zeebrugge/NL
Als die op Glovis Sun staat heb je wel echt een probleem![]()
Dan maar weer wachten
Die wil je niet, dat is 1 fase.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:29:
[...]
Denk je dat deze kabel werkt?
https://nl.aliexpress.com...1602_4,searchweb201603_55
Ik objecteer, u eer.
Heeft niet gewoon iedereen gister of eergister een prepare for delivery mail gekregen?
Verwijderd
Nope, aantal collega’s van mij wel en aantal nietmarco208 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:06:
Heeft niet gewoon iedereen gister of eergister een prepare for delivery mail gekregen?
Er is niks mis met 1 fase laden als hij gewoon elke nacht aan de lader hangt en je als normale Nederlander geen absurd hoge woon-werk afstand hebt.
Ik heb nog een 1 fase lader van mijn PHEV die ik gewoon ga hergebruiken
Gisteren een welkom bij Tesla mail gekregen.
Direct account aangemaakt.
Geen bestelling te zien in account.
11/10 bestelling LM(Alphabet) SR+/Grijs/Zwart/Aero
Direct account aangemaakt.
Geen bestelling te zien in account.
11/10 bestelling LM(Alphabet) SR+/Grijs/Zwart/Aero
Verwijderd
1/10 LM restrictie eraf en kon vandaag mijn Vin zien. Ivm vakantie week niet gekeken dus weet de exacte datum niet.
LR 19” zwart/zwart
LR 19” zwart/zwart
Misschien een stomme vraag maar wat is die restrictie precies en waar zie ik die? Ik zie zoiets nergens in mijn account!Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:20:
1/10 LM restrictie eraf en kon vandaag mijn Vin zien. Ivm vakantie week niet gekeken dus weet de exacte datum niet.
LR 19” zwart/zwart
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Ow ja ik zie het 1 fase.
Ik denk dat mijn thuisstopcontact ook maar 1 fase heeft. Als ik het goed gelezen heb laad ik dan met ongeveer 24 km per uur (+_ 240km per nacht) voor mij meer dan genoeg. Uitzonderingen rij ik wel even langs Supercharger hier 20 min vandaan.
Verwijderd
Ik niet, maar is ook via Athlon besteld...marco208 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:06:
Wel VIN sinds 19-10.
In totaal 1 mailtje gehad, welkom bij de familie, daarna niets meer...
Ik zou geen laadkabel uit China kopen persoonlijk.pirke schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:07:
Er is niks mis met 1 fase laden als hij gewoon elke nacht aan de lader hangt en je als normale Nederlander geen absurd hoge woon-werk afstand hebt.
Ik was 189 kwijt voor 3 fase, 8 meter, bij laadkabeldiscounter. Paar tientjes meer dan de 1 fase...
Gistermiddag (25/10) kreeg ik de mail met het onderwerp: Tesla | Prepare for your delivery.
Ik heb sinds 2 oct de mail met onderwerp: Welkom bij Tesla
Direct daarna de mail: Wijzig uw wachtwoord
Ik dus ook een RN alleen nog geen VIN.
Bestelling LM 26/9
SR+/Grijs/Zwart/Aero
Ik ben dus benieuwd wat de mail van gistermiddag te beteken heeft. Kan iemand dat toelichten?
Ik heb sinds 2 oct de mail met onderwerp: Welkom bij Tesla
Direct daarna de mail: Wijzig uw wachtwoord
Ik dus ook een RN alleen nog geen VIN.
Bestelling LM 26/9
SR+/Grijs/Zwart/Aero
Ik ben dus benieuwd wat de mail van gistermiddag te beteken heeft. Kan iemand dat toelichten?
@MartijnBenschop Daarvoor is de zoekfunctie uitgevonden, je vraag komt hier regelmatig langs.
Heb 3 weken geleden m’n configuratie voorbij zien komen en 2 weken geleden 1x. Nog steeds geen vin niks. Vraag me af wat voor auto dit zijn en waar ze staanVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:46:
Model 3
Ik heb het over een lader, geen kabelVerwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:24:
[...]
Ik niet, maar is ook via Athlon besteld...
Wel VIN sinds 19-10.
[...]
Ik zou geen laadkabel uit China kopen persoonlijk.
Ik was 189 kwijt voor 3 fase, 8 meter, bij laadkabeldiscounter. Paar tientjes meer dan de 1 fase...
Verwijderd
Ik heb de mail 9 okt gekregen.. nog geen vin.marco208 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:06:
Net even gekeken bij de laadkabeldiscounter, maar 8 meter 3 fase kabel 16A kost toch inmiddels ook daar ietsje meer....Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:24:
[...]
Ik niet, maar is ook via Athlon besteld...
Wel VIN sinds 19-10.
[...]
Ik zou geen laadkabel uit China kopen persoonlijk.
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Ondanks dat hier werd aangegeven dat het koppelen aan een voorraadmodel wellicht langzamer is, heb ik het toch laten doen op 1 okt. De auto’s ‘bestaan’ al en hebben een VIN. Ze moeten alleen deze kant nog op. In mijn geval had ik waarschijnlijk mazzel en kreeg ik de indicatie eind oktober. De Grand Dahlia dus. Ik kreeg dan ook de sms dat ik hem 5 nov al kan komen halen. 5 week na mijn besteldatum.
Ik zie in de sheet mensen met dezelfde config die eerder hebben besteld en nog aan wachten zijn...
Ik zie in de sheet mensen met dezelfde config die eerder hebben besteld en nog aan wachten zijn...
Zijn de VINs van de GP nu wel of niet verdeeld intussen? Ik zie volgens mij dat de GP net door het Pananama kanaal is gegaan.rreijnhoudt schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:38:
[...]
Hmm, in dat geval zou het zijn:Maar zoals gezegd, gewoon afwachten. Nu weer aan het werk ;-)
- Grand Dahlia komt 25 okt aan, vaart dan door naar Amsterdam. Daar hebben de mensen die rond 19 okt 15 okt een VIN kregen een afspraak (SMS) om 'm op te halen rond 31 okt. Dit strookt met de planning van de schepen, Pioneer is nog niet in Amsterdam rond 31 okt.
- Grand Pioneer komt een week later, 2 nov aan, verwacht dat die ook door gaat naar Amsterdam en de VINs daarvan komend zijn afgelopen weekend (26 okt 19 okt) gekoppeld worden. Levering dan rond 7 november. Ik heb volgens mij nog geen mensen voorbij zien komen met afspraak (SMS) rond die datum.
- Jasper Arrow zal over drie weken aankomen in Zeebrugge (rond 15 nov), vast ook doorvaren naar Amsterdam en Southampton (heeft ook RHD aan boord nl). VINs koppelen rond de 8e 1e nov, levering rond 20 nov.
Verwijderd
GP is veel verder. Hij is out of range...itsyours2relive schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:12:
[...]
Zijn de VINs van de GP nu wel of niet verdeeld intussen? Ik zie volgens mij dat de GP net door het Pananama kanaal is gegaan.
Verwijderd
Ja die lijken mij 19-10 verdeeld.itsyours2relive schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:12:
[...]
Zijn de VINs van de GP nu wel of niet verdeeld intussen? Ik zie volgens mij dat de GP net door het Pananama kanaal is gegaan.
Toen lag hij voor Panama.
Volgens mij is de GP toch al lang door het kanaal heen? Op 2-11 komt hij aan in zeebrugge.
Verwijderd
Ja de positie van het schip is van 23-10.. inmiddels dus een stuk verder.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Ja die lijken mij 19-10 verdeeld.
Toen lag hij voor Panama.
Volgens mij is de GP toch al lang door het kanaal heen? Op 2-11 komt hij aan in zeebrugge.
Klopt. De VRAAG komt idd regelmatig langs. Maar alleen geen antwoord. Ik ga er dan maar vanuit dat het niets betekent.Taro schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:27:
@MartijnBenschop Daarvoor is de zoekfunctie uitgevonden, je vraag komt hier regelmatig langs.
Jasper Arrow is onze focus dus nu? Hebben we een ETA voor Panama?Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:15:
[...]
Ja de positie van het schip is van 23-10.. inmiddels dus een stuk verder.
Verwijderd
Yup! 30-10-2019 om 18:00itsyours2relive schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:23:
[...]
Jasper Arrow is onze focus dus nu? Hebben we een ETA voor Panama?
Super! Nu hopen dat ie tsjokvok staat ^_^
Verwijderd
Je kunt dat idd niet terug vinden in het Tesla-account. Het was allemaal keurig verwerkt maar het is toch vreemd dat je geen bevestiging ontvangt. Zorgt toch weer voor extra belverkeer bij de servicedesk.snelis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:13:
[...]
Dat is niet terug te zien in het account ?
Ik moest de documenten mailen, en kreeg te horen dat ze dat dan zonder bevestiging zullen verwerken
Lees al een tijdje mee. Heb mijn Model 3 LR wit - zwart 19” en trekhaak via leaseplan besteld eind september. Heb nu 2 weken een RN en sinds een paar dagen een VIN. Geen restrictie op de levering, ondanks dat het leasecontract (ook leaseplan) van mijn huidige V60 pas op 1-1-2020 afloopt. Gelukkig vliegt de tijd 😀
Gewoon ff tussendoor : Maar ik vind t echt heerlijk en hilarisch tegelijk om te zien hoe enthousiast en betrokken iedereen hier is. Heerlijk om te lezen
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
IT is what IT is
Had ook niet verwacht dat ik zelf hier zo in mee zou gaan. 😂DennusB schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:41:
Gewoon ff tussendoor : Maar ik vind t echt heerlijk en hilarisch tegelijk om te zien hoe enthousiast en betrokken iedereen hier is. Heerlijk om te lezen
Tesla M3 | P | Pearl White | Premium Zwart Interieur | "20 Performance
Ik heb met 26 sept besteld en haal hem 1 november op. Heb op 1 oktober mrgreen gebeld en hem laten koppelen aan een voorraad model die ik toen op de website van tesla zag staanRecci schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:47:
Ondanks dat hier werd aangegeven dat het koppelen aan een voorraadmodel wellicht langzamer is, heb ik het toch laten doen op 1 okt. De auto’s ‘bestaan’ al en hebben een VIN. Ze moeten alleen deze kant nog op. In mijn geval had ik waarschijnlijk mazzel en kreeg ik de indicatie eind oktober. De Grand Dahlia dus. Ik kreeg dan ook de sms dat ik hem 5 nov al kan komen halen. 5 week na mijn besteldatum.
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
En als Tesla-rijder met 120K km ervaring, dat blijft ook zo... ;-)
Het valt me op dat de voorraad op de website weer is aangevuld, maar dat het nu allemaal 2020 modellen zijn
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3
Erg veel performance modellen met de nieuwe velg
[ Voor 14% gewijzigd door RWGW op 26-10-2019 10:50 ]
Hoe heb je die RN gekregen? Van Leaseplan? Van Tesla in een mail? Of stond het ‘ineens’ in je tesla account?K00L2 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:39:
Lees al een tijdje mee. Heb mijn Model 3 LR wit - zwart 19” en trekhaak via leaseplan besteld eind september. Heb nu 2 weken een RN en sinds een paar dagen een VIN.
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Verwijderd
Wanneer heb je vin ontvangen? Zelfde confi met SR+K00L2 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:39:
Lees al een tijdje mee. Heb mijn Model 3 LR wit - zwart 19” en trekhaak via leaseplan besteld eind september. Heb nu 2 weken een RN en sinds een paar dagen een VIN. Geen restrictie op de levering, ondanks dat het leasecontract (ook leaseplan) van mijn huidige V60 pas op 1-1-2020 afloopt. Gelukkig vliegt de tijd 😀
Wel grappig dat het alleen wit/zwart/grijs isRWGW schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:48:
Het valt me op dat de voorraad op de website weer is aangevuld, maar dat het nu allemaal 2020 modellen zijn
Verwijderd
nog geen vin
17/9 RN ontvangen
7/10 prepare for delivery ontvangen
Begin toch te denken dat het aan de trouwstoet interieur komt
LR, blauw, trouwstoet interieur, aero, geen trekhaak
17/9 RN ontvangen
7/10 prepare for delivery ontvangen
Begin toch te denken dat het aan de trouwstoet interieur komt
LR, blauw, trouwstoet interieur, aero, geen trekhaak
Verwijderd
Sr+ of LR is 10.000 fiscaal hoger, staan er wel genoeg op voorraad wit LR 19 inch met trekhaak
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.