• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:29
meesje schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Om de een of andere reden heb ik bij BOTW het gevoel dat je die gewoon in je collectie moet hebben. Maar echt onderbouwen kan ik dat niet. Tot welk genre behoort BOTW? Is dit net als Xenoblade Chronicles een RPG? In een opwelling had ik XC besteld, maar na het zien van beeldmateriaal tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet mijn genre is. Is BOTW vergelijkbaar?
Nee, het is niet vergelijkbaar in mijn ogen. XC is echt een RPG, ander vechtsysteem, levelen etc.
BotW is een open-world Adventure.

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
meesje schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Om de een of andere reden heb ik bij BOTW het gevoel dat je die gewoon in je collectie moet hebben. Maar echt onderbouwen kan ik dat niet. Tot welk genre behoort BOTW? Is dit net als Xenoblade Chronicles een RPG? In een opwelling had ik XC besteld, maar na het zien van beeldmateriaal tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet mijn genre is. Is BOTW vergelijkbaar?

Ik moet nog even geduld hebben (1,5-2 weken), voordat we in ons huishouden gaan Mario Kart-en. Vanmiddag ga ik bij Intertoys Mario Tennis ophalen en waarschijnlijk woensdagochtend Yoshi Crafted World. Voor mijn zoontje wil ik het wel een beetje bij de (cuted) Mario karakters houden en het liefst spellen die we samen kunnen doen (co-op of tegen elkaar).
Ik vind het lastig te beschrijven. Ik ben (helemaal) geen fan van RPGs, maar BotW is briljant. Alleen voor mij niet om de RPG-aspecten. Een paar observaties:
  • Het beste van de game vind ik het ontdekken. Dingen beklimmen en kijken wat er ver weg ligt. Dorpen ontdekken, NPCs ontmoeten, dat soort dingen
  • Ten opzichte van RPGs die ik heb gezien, is de complexiteit van inventory enzo beperkt, maar nog steeds gigantisch. Ik vind dat aspect van RPGs het minst interessant, ik maak dan ook weinig gebruik van potions enzo
  • De mogelijkheden in het spel zijn daadwerkelijk eindeloos, mede vanwege de physics (simpel voorbeeld: je kunt metalen wapens gebruiken om elektriciteit door te geleiden waarmee je een alternatief hebt om een puzzel op te lossen)
  • Puzzels zijn sowieso vaak op meerdere manieren op te lossen, leuk om out-of-the-box te proberen
  • Het verhaal kan mij niet echt boeien, maar dit is mijn eerste Zelda dus dat zal aan mij liggen
  • Ik vind een deel van het spel zeker grinden, bijvoorbeeld eten koken, jagen, hout kappen, bowlen. Dit is mijn minst favoriete aspect
  • Ik heb nu ook Fenyx Rising. Veel parallellen. Beperkter in mogelijkheden, maar zeker ook voordelen: veel minder grinden, geen stukgaande wapens. Soms voelt het als een verademing, soms voelt het heel beperkt
Mijn advies: koop hem fysiek 2e hands (op MP meestal voor ca. 40,-). Vind je het leuk dan ben je blij, vind je het niks dan verkoop je het weer. Ik zat met dezelfde twijfels als jij, maar inmiddels is het veruit mijn meest gespeelde game (ondanks dat het dus formeel niet mijn genre is).

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:29
@BoardCrusher
Het verhaal kan mij niet echt boeien, maar dit is mijn eerste Zelda dus dat zal aan mij liggen
Verhaal begint pas vorm te krijgen als je alle memories hebt. Het is niet het meest spannende verhaal, maar doormiddel van de memories imo wel heel goed verteld. Daar krijg je alleen, zeker in het begin, niet zo veel van mee. Dat sluit dan weer aan dat je net als Link in een wereld word gegooid zonder herinneringen.
Timothy3000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:23:
Zou me niets verbazen als de games uit de All Stars collectie straks per stuk voor 25e ofzo in de Eshop te koop zijn.
Zou kunnen, maar denk het niet. Dat zou het juist helemaal onzinnig maken dat de collectie na 31 maart verdwijnt. Daarnaast heeft Nintendo nooit zijn gehele bibliotheek aan games beschikbaar op een console, dus deze 3 Mario games kunnen prima missen. Via Nintendo Online zou misschien nog kunnen, maar we zitten nu al een lange tijd bij de SNES games. Nintendo 64 games zijn misschien de volgende stap, maar Game Boy games zijn ook mogelijk. Ik verwacht 64/Gamecube/Wii games alleen in (tijdelijke) collecties.
Mijn verwachting is dat Nintendo zich netjes aan zijn belofte houd en dat de 3D All-Stars games voor goed uit de eshop verdwijnen en in ieder geval niet meer deze generatie op de Switch verkrijgbaar zal zijn, dan kunnen ze bij de volgende Nintendo console weer iets vergelijkbaars doen. Maar ja, er zijn zoveel fysieke 3D-All Stars collecties in omloop dat ik niet verwacht dat ze schaars en/of (aanzienlijk) duurder gaan worden, dus de mogelijkheid om ze op de Switch te kunnen spelen blijft er gewoon.

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:18:
@BoardCrusher

[...]

Verhaal begint pas vorm te krijgen als je alle memories hebt. Het is niet het meest spannende verhaal, maar doormiddel van de memories imo wel heel goed verteld. Daar krijg je alleen, zeker in het begin, niet zo veel van mee. Dat sluit dan weer aan dat je net als Link in een wereld word gegooid zonder herinneringen.
Bedankt, maar ik heb al die herinneringen wel en dus alles gezien. Ik bedoelde dat er veel Zelda-fans zijn die het verhaal ook belangrijk vinden, daar ben ik er niet één van. De meeste spellen speel ik gewoon niet voor het verhaal. Dus eigenlijk: ook al vind je de Zelda-universe an sich niet interessant, dan kan het nog steeds een briljante game voor je zijn.

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Thimbleweed Park is in de aanbieding met 60% korting voor de Switch.
Dit is een pareltje! :D

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:19
Rsport40 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:31:
Thimbleweed Park is in de aanbieding met 60% korting voor de Switch.
Dit is een pareltje! :D
Ik vind het jammer dat ze nooit muisbesturing hebben toegevoegd.
hcQd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Ik vind het jammer dat ze nooit muisbesturing hebben toegevoegd.
Ik vond het met de knoppen ook wennen, maar met de touchscreen werkte voor mij goed.

Fysieke versie van Doom 1, 2 en 3 voor Switch via Limited Run Games. Ze publiceren ook een Special Edition en een Collector's Edition voor wie van fancy doosjes en goodies houdt. Pre-orders vanaf 2 april. Meer info:
Standard ~ Special ~ Collectors

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Exq0ippWYAQFFUA?format=jpg&name=large
@JackAvery ben benieuwd of ze ook een fysieke versie van Doom Eternal gaan doen.
@L23 ik betwijfel het eigenlijk. Héél misschien als ze een bundel kunnen doen met de DLC? Al maak ik me dan weer zorgen om de file size :p
@JackAvery ik kan me herinneren dat LRG dat aangeboden heeft toen bekend werd dat Doom Eternal geen fysieke release kreeg. En nu zie ik ze samen werken om Doom 1 tm 3 fysiek uit te brengen. Dus heel onwaarschijnlijk lijkt het me niet. En bij LRG zijn de kosten vanwege file size juist geen probleem. Men betaald graag wat meer voor een complete versie en het zijn altijd open pre-orders.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:29
JackAvery schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:47:
[Twitter]
Fysieke versie van Doom 1, 2 en 3 voor Switch via Limited Run Games. Ze publiceren ook een Special Edition en een Collector's Edition voor wie van fancy doosjes en goodies houdt. Pre-orders vanaf 2 april. Meer info:
Standard ~ Special ~ Collectors

[Afbeelding]
Die ziet er wel bruut uit :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-01 17:38

The Chosen One

Zie signature!

Mensen die hier Borderlands (2 en BPS) hebben?

Kan op youtube eigenlijk niet veel vinden over het aimen/motion controls. Speelt het beetje zonder/met?
Voor ik Borderlands NOG een keer koop wel handig om te weten. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:04
In de sport/race games met Mario hebben we nu ondertussen Mario Kart, Mario Tennis Aces en Mario & Sonic Tokyo. Straks nog Mario Golf. Wat er volgens mij nog ontbreekt, is een Mario voetbal game. Is over een dergelijke game al iets bekend?
@meesje Een dergelijke game is nog niet aangekondigd, dus nee, niks over bekend.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

giantgiantus schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:24:
Ik speel hades momenteel. Speelt geweldig maar ben er niet heel goed in geloof ik. Na 16 keren ben ik nog niet door de tweede wereld heen gekomen. Nog tips?
Je kan God Mode aanzetten, wat een heel toffe manier is om toch wat vooruitgang te boeken wanneer je in je eigen ogen niet voldoende progressie maakt. Ik ben zelf allesbehalve een "goeie gamer", dus ik vond dit de perfecte oplossing. Zeker omdat het heel geleidelijk gaat en het spel er niet wezenlijk anders van wordt..
GOD MODE
Hades’ God Mode doesn’t make you invulnerable or make enemies weaker. Instead, turning on God Mode reduces the damage you’ll take from enemies by 20%.

Further, every time you die and return to the House of Hades, that damage resistance increases by another 2%. The Damage Resistance will only increase if you have God Mode active when you die (meaning you don’t get credit for all the times you died before turning on God Mode). The damage resistance from God Mode maxes out at 80%.

Nothing else about the game changes with God Mode. You’ll still pick up the same items and currencies. You’ll deal the same amount of damage. You’ll hit all the same story beats. All that changes is the amount of damage you take when you get hit.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01 22:11
The Chosen One schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:49:
Mensen die hier Borderlands (2 en BPS) hebben?

Kan op youtube eigenlijk niet veel vinden over het aimen/motion controls. Speelt het beetje zonder/met?
Voor ik Borderlands NOG een keer koop wel handig om te weten. :+
Ligt eraan wat je ervan verwacht en waar je vandaan komt. Als pc gamer is het qua nauwkeurigheid op console altijd een stap terug. Maar voor mij was de benefit van het handheld spelen van mijn favoriete loot shooter doorslaggevend.

Gyro aiming werkt redelijk. Zonder is het bijna niet te doen. Als in: zoek maar een shotgun met flinke spreadshot. :p

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Tsjipmanz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Je kan God Mode aanzetten, wat een heel toffe manier is om toch wat vooruitgang te boeken wanneer je in je eigen ogen niet voldoende progressie maakt. Ik ben zelf allesbehalve een "goeie gamer", dus ik vond dit de perfecte oplossing. Zeker omdat het heel geleidelijk gaat en het spel er niet wezenlijk anders van wordt..

[...]
Godmode is zeker een optie om te gebruiken maar wil er wel bijzeggen dat je hem ieg niet te snel moet aanzetten. (zelf nooit gebruikt)
Vooral als je rogue(like) games niet gewend bent zul je misschien schrikken dat je heel vaak dood gaat (in het begin). Maar je zult steeds sterker worden.
Maar als je echt super casual bent, of een handicap hebt of alleen maar het (leuke) verhaal(systeem) wilt ervaren het zit in de game.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

The Chosen One schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Godmode is zeker een optie om te gebruiken maar wil er wel bijzeggen dat je hem ieg niet te snel moet aanzetten. (zelf nooit gebruikt)
Vooral als je rogue(like) games niet gewend bent zul je misschien schrikken dat je heel vaak dood gaat (in het begin). Maar je zult steeds sterker worden.
Maar als je echt super casual bent, of een handicap hebt of alleen maar het (leuke) verhaal(systeem) wilt ervaren het zit in de game.
Da's precies wat ik bedoel. Ik vind het een tof spel, maar ik game voornamelijk voor m'n plezier en waar ik als puber en student nog wel tientallen uren in games stak om goed te worden en eventueel uit te spelen, kies ik er voor om nu m'n tijd en energie ook in andere zaken te steken.

Volgens mij vroeg de poster tips omdat hij naar eigen zeggen niet zo goed was, en dit is een mooie optie waarmee Supergiant games tegemoet komt aan een breed publiek. Deze optie heeft veel lof gekregen en is voor mensen als mij (en misschien ook giantgiantus) een uitkomst. Dat heeft weinig te maken met het niet aan roguelikes gewend zijn en voor zover ik weet ben ik ook niet gehandicapt.

Laat iedereen lekker op zijn eigen manier van een spel genieten, de meeste mensen zijn volwassen genoeg om te bepalen of ze gebruik willen maken van zo'n optie en wanneer.

- Soulseek rulez -

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik zeg ook niet dat het voor jouw allemaal persoonlijk geld? En ik zeg nergens dat niemand het mag gebruiken. Tegenovergestelde juist.
Snap niet waarom iedereen tegenwoordig alles zo persoonlijk neemt. De optie is er voor verschillende personen/redenen. Simpel als dat, niks meer. :)

En als je niet aan roguelikes gewent bent denk je misschien eerder dat je gewoon slecht bent of het spel te moeilijk. En dan gelijk godmode aanzetten doe je en het spel EN jezelf te kort.
Maar de optie er is altijd, zoals ik al zei en laten we het daarbij zitten i.p.v. zo'n zijwaartse discussie.

[ Voor 35% gewijzigd door The Chosen One op 31-03-2021 15:08 ]

• giantgiantus
  • Laatst online: 15:40
Allebei dank voor de tips. Het klopt dat je inderdaad beter begint te worden. Met 32 runs ben ik nu al 2 keer bij de eindbaas gekomen. Spel speelt echt heerlijk.

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

The Chosen One schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:05:
Ik zeg ook niet dat het voor jouw allemaal persoonlijk geld? En ik zeg nergens dat niemand het mag gebruiken. Tegenovergestelde juist.
Snap niet waarom iedereen tegenwoordig alles zo persoonlijk neemt. De optie is er voor verschillende personen/redenen. Simpel als dat, niks meer. :)

En als je niet aan roguelikes gewent bent denk je misschien eerder dat je gewoon slecht bent of het spel te moeilijk. En dan gelijk godmode aanzetten doe je en het spel EN jezelf te kort.
Maar de optie er is altijd, zoals ik al zei en laten we het daarbij zitten i.p.v. zo'n zijwaartse discussie.
Ik begrijp vooral niet zo goed waarom je een waardeoordeel zou moeten hangen aan een optie die een spel eenvoudiger maakt. Je reageerde nogal fel op mijn suggestie om die optie te gebruiken en volgens mij ligt het wat genuanceerder dan “alleen mensen die gewoon slecht zijn, roguelikes niet snappen of een handicap hebben gebruiken een dergelijke optie”. Maar goed, andere mensen zijn kennelijk wat minder op het gebied van sociale vaardigheden en empathisch vermogen. Daar heb je jammer genoeg geen God mode voor :P

- Soulseek rulez -

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Iedereen hangt er een waardeoordeel aan. Of je hebt gebruikt of niet gebruikt. Een trui die je koopt hang je een waardeoordeel aan, en één die je niet koopt ook. Een lage, maar toch.
Volgens mij reageer jij feller dan ik. ;)

Nergens gezegd dat mensen 'gewoon slecht' zijn. Niet iedereen is even goed maar dat betekent niet dat mensen gelijk slecht zijn. Als je nooit de 1e kamer voorbij komt, ok dan ben je slecht. :+
Ook niet gezegd dat mensen roguelikes niet snappen, alleen nog niet kennen.
Het is een optie die iedereen kan gebruiken voor verscheidene redenen, gezond verstand toch? Enige punt wat ik zei is dat je het niet te snel moet doen. Je mag me negeren. ;p

En tja... jij zegt het is alles wat ik zeg. 2e keer voorstel om gewoon nu verder ontopic te gaan? :)
giantgiantus schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:07:
Allebei dank voor de tips. Het klopt dat je inderdaad beter begint te worden. Met 32 runs ben ik nu al 2 keer bij de eindbaas gekomen. Spel speelt echt heerlijk.
Heerlijk spel, speelt heerlijk. logic 10/10. :9

Je wordt idd gewoon beter naar mate je de monsters, wapens, boons leert kennen. Wat werkt, en niet.
Poison op special sword is niet zo geweldig (tenzij je het puur voor de debuff (mirror) gebruikt), doom op is op de normale attack daar integen weer minder. En wanneer je, kleine boon spoiler,
spoiler:
de duo en legendary boons weet te gebruiken
.

Gebruik ook vooral in ingame boonlijst om een overzicht te hebben en hoe de boons elkaar 'unlocken'.

En wanneer je (zelfs uren in) je eindelijk een keer leert te beheersen om niet op een boss in te rennen die 5-15% HP heeft en denkt "ik heb hem!". Tenminste dat heb ik van horen zeggen. 8)

Zelfs tientallen runs in ben je nog aan leren en krijg je ook pas wat "middelen" (zal beetje vaag zijn voor als je nog niet alles unlocked hebt) waardoor je je eigen 'luck' ook wat meer kunt sturen.
50-200+ runs, 40-200+ uur voor een spel van die prijs EN met zo'n verhaal/gameplay zijn er weinig die dat nadoen.

Al ben ik nu begonnen (kuch, ~20 uur in) met Stardew Valley. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 31-03-2021 19:14 ]

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49
BoardCrusher schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Ik vind het lastig te beschrijven. Ik ben (helemaal) geen fan van RPGs, maar BotW is briljant. Alleen voor mij niet om de RPG-aspecten. Een paar observaties:
  • Het beste van de game vind ik het ontdekken. Dingen beklimmen en kijken wat er ver weg ligt. Dorpen ontdekken, NPCs ontmoeten, dat soort dingen
  • Ten opzichte van RPGs die ik heb gezien, is de complexiteit van inventory enzo beperkt, maar nog steeds gigantisch. Ik vind dat aspect van RPGs het minst interessant, ik maak dan ook weinig gebruik van potions enzo
  • De mogelijkheden in het spel zijn daadwerkelijk eindeloos, mede vanwege de physics (simpel voorbeeld: je kunt metalen wapens gebruiken om elektriciteit door te geleiden waarmee je een alternatief hebt om een puzzel op te lossen)
  • Puzzels zijn sowieso vaak op meerdere manieren op te lossen, leuk om out-of-the-box te proberen
  • Het verhaal kan mij niet echt boeien, maar dit is mijn eerste Zelda dus dat zal aan mij liggen
  • Ik vind een deel van het spel zeker grinden, bijvoorbeeld eten koken, jagen, hout kappen, bowlen. Dit is mijn minst favoriete aspect
  • Ik heb nu ook Fenyx Rising. Veel parallellen. Beperkter in mogelijkheden, maar zeker ook voordelen: veel minder grinden, geen stukgaande wapens. Soms voelt het als een verademing, soms voelt het heel beperkt
Mijn advies: koop hem fysiek 2e hands (op MP meestal voor ca. 40,-). Vind je het leuk dan ben je blij, vind je het niks dan verkoop je het weer. Ik zat met dezelfde twijfels als jij, maar inmiddels is het veruit mijn meest gespeelde game (ondanks dat het dus formeel niet mijn genre is).
Kan mij inderdaad ook heel erg vinden in je punten. Het is ook echt het ontdekken van de wereld, op avontuur zijn. Afgelopen twee dagen van 20 naar 30 uur gegaan, maar geen idee wat ik allemaal heb gedaan. Maar het was wel leuk! En in ieder geval nog geen steek verder met de main quest haha :+

Ik ben helemaal niet van die spelletjes waar je een beetje doelloos rondloopt en loot verzamelt ofzo. Maar een mooie unieke wereld vind ik wel een van de belangrijkere aspecten van een game. Dat is ook altijd zo geweldig aan de GTA games, of wat mij zo aantrok in Ghost Recon Wildlands. Een prachtig gemaakte open wereld met unieke plekken waar je op ontdekkingstocht kunt gaan, en dan vooral zonder dat je voor je gevoel alleen maar icons moet aftikken op je kaart. Ik vind dat BOTW het echt goed doet op dat vlak. Vanmiddag nog ontdekte ik een of andere diepe donkere spelonk en ik voelde bijna zo de adrenaline van “oooh wat mooi, wat zou hier zijn??”

Nintendo Switch: beste koop van 2021 _/-\o_

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het valt mij op dat een losse Swtich dock nergens meer te verkrijgen is. Wordt deze niet meer geproduceerd?

• meesje
Ronwiel schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:24:
Het valt mij op dat een losse Swtich dock nergens meer te verkrijgen is. Wordt deze niet meer geproduceerd?
Het lijkt er inderdaad op. Misschien tegenvallende verkoop? Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Was altijd al moeilijk verkrijgbaar, ik zie ze alleen op Amazon staan voor rond de 110 euro.
Als iemand nog 450 yen over heeft...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:52
Ome Alli heeft er plenty te koop in allemaal designs.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@jongetje met elektronica probeer ik altijd voor origineel spul te gaan ;). Misschien ligt het aan het chip tekort wereldwijd en krijgt het geen prio. Mediamarkt en Coolblue hebben 'm als tijdelijk uitverkocht staan. Die hebben vaak genoeg door als producten echt niet meer geleverd gaan worden.
@Ronwiel maar Switch Dock is al sinds 2017 moeilijk verkrijgbaar, betwijfel dat het huidige chip tekort er iets mee te maken heeft.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:31

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ex3fk4HWgAMxM1i?format=jpg&name=small

Net gepost in het PS5-topic, maar ik doe het ook even hier: TT Games heeft net bekend gemaakt dat Lego Star Wars: The Skywalker Saga is uitgesteld, deze keer zonder releasedatum. De game zou eerst deze lente uitkomen voor PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch en PC.
Dit is het enige PS5/Nintendo Switch-spel dat op korte termijn zou uitkomen (waar ik naar uitkeek) dus voor mij is dit best balen.

• Linksquest
Is inderdaad wel balen, wil die game ook wel spelen.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ach, liever dat ze het meer tijd geven en een degelijke game afleveren dan dat ze het gehaast afmaken om maar op de geplande datum de deur uit te kunnen doen en een halfbakken game afleveren :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gaaf! Die komt er wel, al koop ik 'm op release waarschijnlijk ook al gewoon digitaal. Kan niet wachten om deze weer te spelen.
meesje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:33:
[...]

Het lijkt er inderdaad op. Misschien tegenvallende verkoop? Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Dat ding was ook wel heel duur. Ik heb er jaren terug 1 gekocht omdat ik vaak in het weekend naar mijn ouders ging vanuit mijn studentenwoning en geen zin had die dock mee te zeulen, toen geloof ik ~80 euro betaald. Nu wel blij mee, want nu staat er een dock op mijn bureau en in de woonkamer. Hopelijk is de Switch Pro (als die er al komt) er ook compatibel mee.
Spike_wolf schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:13:
Ach, liever dat ze het meer tijd geven en een degelijke game afleveren dan dat ze het gehaast afmaken om maar op de geplande datum de deur uit te kunnen doen en een halfbakken game afleveren :)
Hopelijk wordt het dan niet zo'n ellende als bij Cyberpunk :+ .

Hier overigens volledig verslaafd aan Monster Hunter Rise. Werkt allemaal echt verrassend goed als je alle gameplay mechanics en ongein doorhebt. Online is erg leuk, zit vaak 's avonds gewoon een uurtje of 2 met een (random) groep te questen, helemaal niet verkeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomas op 03-04-2021 10:08 ]

meesje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:33:
[...]

Zoals @L23 ook al zei, de aparte dock kits zijn altijd al relatief moeilijk te verkrijgen geweest in Europa. Vooral na 2018 vind je ze bijna niet meer. Het is voor Nintendo waarschijnlijk niet interessant om deze te verkopen - zij zien je liever een tweede console kopen. Daarom is de aanbevolen prijs van de dock mogelijk zo hoog.

Als iemand er perse een zou willen, Amazon Japan heeft meestal de officiële dock wel.
VirinR schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:33:
[Twitter]
[Afbeelding]

Net gepost in het PS5-topic, maar ik doe het ook even hier: TT Games heeft net bekend gemaakt dat Lego Star Wars: The Skywalker Saga is uitgesteld, deze keer zonder releasedatum. De game zou eerst deze lente uitkomen voor PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch en PC.
Dit is het enige PS5/Nintendo Switch-spel dat op korte termijn zou uitkomen (waar ik naar uitkeek) dus voor mij is dit best balen.
Heel spijtig, maar verwacht nog veel meer nieuws over uitgestelde games in 2021....

• VirinR
JackAvery schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:35:
[...]

Zoals @L23 ook al zei, de aparte dock kits zijn altijd al relatief moeilijk te verkrijgen geweest in Europa. Vooral na 2018 vind je ze bijna niet meer. Het is voor Nintendo waarschijnlijk niet interessant om deze te verkopen - zij zien je liever een tweede console kopen. Daarom is de aanbevolen prijs van de dock mogelijk zo hoog.

Als iemand er perse een zou willen, Amazon Japan heeft meestal de officiële dock wel.

[...]

Heel spijtig, maar verwacht nog veel meer nieuws over uitgestelde games in 2021....
Om even in te haken op het dock verhaal: ik heb in juli vorig jaar een tweede dock besteld bij Coolblue voor 98 euro. Flink wat geld maar ik ben er wel blij mij. Het maakt gamen op meerdere TV's zoveel makkelijker.
En inderdaad, er zullen flink wat meer games uitgesteld worden. Nu heb ik uiteraard liever een betere game dan een Cyberpunk 2077-debacle.

• VirinR
En blijkbaar is Overcooked: All You Can Eat in de aanbieding tot 11 april als je eerder in de eShop Overcooked 1 of Overcooked 2 heb gekocht.
Je save file kan niet overgezet worden naar Overcooked:AYCE.

Nu heb ik Overcooked 1 in 2017 gekocht dus ik zou voor 34 euro dit spel kunnen kopen. Ik vind dit alsnog een hoog bedrag maar Overcooked 2 kost weer 25 euro in de eShop dus dan zou 9 euro de upgrade zijn met de nieuwe functies.
Ik speel sowieso alleen en de assist en online mode zou voor mij erg fijn zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben met AYCE en hoe dit verhoudt tot Overcooked 1?

[ Voor 12% gewijzigd door VirinR op 03-04-2021 12:21 ]

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Hallo! Na ongekend lang te hebben uitgesteld de aanschaf gedaan, paar dagen in huis maar nu al verslaafd aan BOTW, Mario Kart en de dochter van 5 zwiert met Just Dance mee, we zijn allemaal weer kind :-)

Ik las hier ad hoc mee en heb een vraag tav accessoires: ik weet dat dit persoonlijk is en advies niet generiek te geven is. Een screenprotector heb ik al maar het gaat om een case en eventuele grip.

- Hebben jullie een case voor alleen de switch of ook een voor alles (dock etc grips etc) ik neig nu naar een case voor alleen de switch, welke vinden jullie fijn?

- een grip: het lijkt me fijner gamen met grip en ik ben vooral bang als ik hem laat slingeren dat een van de kinderen hem laat vallen en mogelijk schade maakt. Dus ik zoek een grip die ook wat bescherming biedt: wat zijn jullie ervaringen?

En zijn van die siliconen dopjes voor de sticks nodig, slijten die anders snel?

Dank!

Geniet maar tweak met mate

RJ schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:49:
Hallo! Na ongekend lang te hebben uitgesteld de aanschaf gedaan, paar dagen in huis maar nu al verslaafd aan BOTW, Mario Kart en de dochter van 5 zwiert met Just Dance mee, we zijn allemaal weer kind :-)

Ik las hier ad hoc mee en heb een vraag tav accessoires: ik weet dat dit persoonlijk is en advies niet generiek te geven is. Een screenprotector heb ik al maar het gaat om een case en eventuele grip.

- Hebben jullie een case voor alleen de switch of ook een voor alles (dock etc grips etc) ik neig nu naar een case voor alleen de switch, welke vinden jullie fijn?
Ik heb een case voor de Switch zelf met plek voor wat games en een of twee accessoires (een powerbank past er net in). Destijds koos ik voor de case van Orzly. Niet veel mis mee voor een case uit het goedkopere segment. Mensen die wat meer uit willen geven raad ik zelf gewoon de Big Ben aan, dat ding is enorm stevig. Wanneer ik mijn Switch inclusief dock enzo wil meenemen, gaat het gewoon in een zak en dan in een rugzak oid. Perfect is het niet maar ik vond het het niet waard om een case voor letterlijk alles te kopen. Als je je Switch veel gaat verhuizen, is het misschien weer een ander verhaal.
- een grip: het lijkt me fijner gamen met grip en ik ben vooral bang als ik hem laat slingeren dat een van de kinderen hem laat vallen en mogelijk schade maakt. Dus ik zoek een grip die ook wat bescherming biedt: wat zijn jullie ervaringen?
Best even naar de topicstart kijken voor aanraders of naar een 'grip' zoeken in dit topic, het komt regelmatig eens voorbij. Ik gebruik er zelf geen. Gezien je een soort shell lijkt te zoeken, kan je bvb. naar de Skull & Co gripcase kijken. Zacht TPU is meestal (in beperkte mate) schokabsorberend.
En zijn van die siliconen dopjes voor de sticks nodig, slijten die anders snel?

Dank!
Die dopjes zijn eerder voor mensen die graag wat grotere sticks hebben/meer grip hebben op hun sticks. De bovenkant van de sticks slijten niet abnormaal sneller of trager dan bij andere controllers, heb ik de indruk. Waar je wel mogelijk mee geconfronteerd gaat worden is joy-con drift, maar dat is een heel ander verhaal.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49
Ik had eerst een Orzly case maar vond die toch veel te groot om hem on the go mee te nemen in mijn kleine daypack in het OV bijvoorbeeld. Dus ben nu voor de volgens mij officiële case gegaan, die heel klein en dun is. Het nadeel is dat het prima is voor vervoer enzo, maar serieus stevig is het dan weer niet. En je ziet de bobbels van de sticks er doorheen doordat hij best strak is. Ik vind deze heel fijn als kleine case, maar kan me voorstellen dat ik nog een alternatieve grotere/stevigere wil voor ander type vervoer wanneer je met grotere tassen reist etc.

Tl:dr: ik denk dat het van je use case afhangt, heel klein en minder bescherming of groter en meer bescherming.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
@RJ ik heb zelf de officiële Zelda case die tijdens de launch beschikbaar was.
Daarnaast later de bigben case gekocht voor alles bij elkaar om het mee te kunnen nemen op vakantie.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Iemand ervaring met Gear Club? Is nu zga gratis zie ik. Leuke casual racer?

• Arunia
@dedominee als die gratis is, zou ik hem gewoon proberen. ;)
@Arunia omdat het zo goed als gratis is zou ik het juist niet proberen :p

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Arunia schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:08:
@dedominee als die gratis is, zou ik hem gewoon proberen. ;)
Haha, tja. Het gaat me niet om de euro's, maar om de tijd. Is het de investering van mijn tijd waard of zeggen Tweakers vooraf al dat het niks is?

[ Voor 3% gewijzigd door dedominee op 04-04-2021 13:19 ]

@dedominee Als het niet om de euro’s gaat, maar om de tijd koop dan gewoon een top spel voor 60 euro. Maar Gear Club is volgens Metacritic een zesje, niet heel bijzonder dus.

• meesje
Wat vinden jullie van de oplaadbare joy-con houder? Is dit een aanrader? Hoe ligt deze in de hand? Zelfde of beter als de Pro controller?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Welke ik in het begin naar gekeken had (en gelukkig niet gekocht) was alleen oplaadbaar met een kabel. Als in spelen met de kabel. Leek alsof er midden in (waar je de joycons op schuift) een batterij opzat maar dat was niet zo. Dus let ff op.

Verder gaat er praktisch gezien niks boven de Pro Controller. Ook geweldige batterijduur.
Met goed zoeken moet je tegen kunnen komen voor 50-60 euro. Er zijn ook enkele alternatieven die ik hier wel eens voorbij zie komen. 30-50 euro categorie.

@meesje ik zie persoonlijk het punt helemaal niet van die oplaadbare grip tenzij je heel veel met de joycons speelt. Als je wilt weten hoe deze in de hand ligt, gebruik dan gewoon eens de houder die bij je Switch geleverd werd. Ik ben geen fan.

Zelf zou ik altijd de Pro Controller aanraden over de houder.

• Arunia
@meesje ik heb die toen meteen gekocht. Hoeveel gebruikt? Denk 1 a 2 keer.
Hij ligt nu bij het Dock op de slaapkamer, maar ook niet gebruikt daar. De cons zitten toch veel aan de switch zelf. Dus laden wordt toch al gedaan.
@meesje ik heb zelf twee setjes Joy-cons en kan deze prima opgeladen houden door ze af te wisselen. De Joy-cons hebben ook een vrij lange accuduur. Dus de oplaadbare joy-con houder zou ik niet kopen om een tweede setje op te laden.
Inderdaad qua vorm hetzelfde als de houder die standaard bij de Switch zit. Ik vind het een prima ding :p Maar heb ook nog steeds geen Pro controller.
Maar er zijn goedkopere houders dan de oplaadbare joy-con houder en ik denk niet dat je het perse nodig hebt, ik zelf kan met het tweede setje ook prima de joy-cons los gebruiken tijdens een multiplayer potje.

• ndonkersloot
  • Laatst online: 10-01 20:44
@meesje

Beter het geld van zon grip in een andere controller stoppen zoals de Nintendo Switch Pro Controller of een 8Bitdo controller, zoals de recent aangekondigde Pro 2.

De sticks van de joycons zijn te klein om goede accuraatheid te hebben imho. Prima voor onderweg, casual games of bezoek maar als je enigszins moeilijke spellen hebt waar snel accurate beweging nodig is schieten (in ieder geval bij mij) de joy cons snel te kort.

De Nintendo Pro Controller is nagenoeg perfect, echter is de dpad niet goed. Zelf speel ik het meest op een 8bitdo SF30. Niet echt goede grips maar speelde (nu nog steeds) veel SNES games met de originele controller dus op een of andere manier vind ik dat fijn en de dpad is van deze wel goed.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• meesje
De 8bitdo pro 2 klinkt wel interessant. Eind deze maand leverbaar. Ik lees dat deze ook werkt met de Apple TV. Dat is mooi meegenomen. Wel bijzonder dat de d-pad op een andere plek zit tov die van Nintendo.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 05-04-2021 10:21 ]

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
dedominee schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:06:
Iemand ervaring met Gear Club? Is nu zga gratis zie ik. Leuke casual racer?
Opzich wel geinig voor een paar euro als je zin hebt in een van de weinig goede racegames op Switch.
@Disfigured Valt inmiddels toch wel mee? En er zijn volgens mij een boel betere race games:
Mario Kart 8 Deluxe
Crash Team Racing Nitro-Fueled
Grid Autosport
Burnout Paradise Remastered
Need For Speed: Hot Pursuit Remastered

Ik mis er vast nog een paar.

Gear Club is vast geinig voor een paar euro, maar als de euro's niet uitmaken en tijd wel dan zou ik eerder een van bovenstaande games kiezen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

L23 schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:53:
@Disfigured Valt inmiddels toch wel mee? En er zijn volgens mij een boel betere race games:

Need For Speed: Hot Pursuit Remastered
Naast Mario Kart is dit de enige die ik op de Switch geprobeerd heb, maar wat haalde deze het bloed onder mijn nagels vandaag zeg :X
De hoeveelheid laadtijd haalt het speelplezier wel weg hier. Los van dat ik het racen niet echt geweldig vond (opzicht prima te doen, maar niet spectaculair) hebben die laadtijden er voor gezorgd dat ik niet veel meer dan 10 races gedaan heb voor ik hem weer verwijderd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 05-04-2021 14:05 ]

Humankind… be both.

@Spike_wolf Ah, van wat ik gelezen had werd de game wel positief beoordeeld. Maar lange laadtijden heb ik zelf ook een hekel aan. Ik heb de game zelf niet gespeeld. Opgegroeid met The Need For Speed (1994) en Need For Speed Hot Pursuit (1998), maar na Underground 2 ben ik afgehaakt en ook niet van plan ooit nog een Need For Speed game te kopen :P Volgens mij een prima game, maar voor mij persoonlijk niks Need For Speed aan.

• Spike_wolf

Spike_wolf

L23 schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:36:
@Spike_wolf Ah, van wat ik gelezen had werd de game wel positief beoordeeld. Maar lange laadtijden heb ik zelf ook een hekel aan. Ik heb de game zelf niet gespeeld. Opgegroeid met The Need For Speed (1994) en Need For Speed Hot Pursuit (1998), maar na Underground 2 ben ik afgehaakt en ook niet van plan ooit nog een Need For Speed game te kopen :P Volgens mij een prima game, maar voor mij persoonlijk niks Need For Speed aan.
Same. Hot Pursuit was mijn favo game destijds. Daar heb ik echt belachelijk veel tijd in zitten. Porsche heb ik nog gedeeltelijk gespeeld, daarna eigenlijk afgehaakt van de NFS games.
Deze zag ik voorbij komen en deed me aan III Hot Pursuit denken. Reviews lieten al zien dat het wat compleet anders is, maar opzich was iedereen er wel positief over. Maar dat valt bij mij wat tegen dus. Het racen is wel aardig, maar echt bijzonder is het niet. En die wachttijden slaan echt nergens op.
Voor de grap heb ik hem weer geïnstalleerd en wat getimed:

Game kaal opgestart en door alle menu's heen geklikt to de start van de eerste race: 2 minuten en 11 seconden.

Daarna vanuit het hoofdmenu, vanaf het selecteren van een race tot het controle krijgen over de auto: 49 seconden.

Een gemiddelde race duurt een minuut of 2. Maar veel races hebben een specifiek tijdslimiet dat je moet halen, en in 30 seconden is al duidelijk of dat lukt of niet, één foute bocht en je kan opnieuw beginnen. Weer 50 seconden laden en openieuw proberen dus.

Nee, je bent langer aan het laden dan aan het racen. No thanks :P
En met het oog op de eerste reeks NFS games kan dit net zo goed een andere naam hebben inderdaad :)

Gemeten op een first gen Switch in handheld. Misschien dat een docked nieuwere Switch sneller is, geen idee.

Humankind… be both.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:33

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Spike_wolf schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:53:
[...]
.
Voor de grap heb ik hem weer geïnstalleerd en wat getimed:

Game kaal opgestart en door alle menu's heen geklikt to de start van de eerste race: 2 minuten en 11 seconden.

Daarna vanuit het hoofdmenu, vanaf het selecteren van een race tot het controle krijgen over de auto: 49 seconden.

Een gemiddelde race duurt een minuut of 2. Maar veel races hebben een specifiek tijdslimiet dat je moet halen, en in 30 seconden is al duidelijk of dat lukt of niet, één foute bocht en je kan opnieuw beginnen. Weer 50 seconden laden en openieuw proberen dus.

Nee, je bent langer aan het laden dan aan het racen. No thanks :P
Whoa... ik vraag me dan wel af hoe dat komt. Te veel filecompressie? Filedecompressie met een eigen, inefficiënte decompresser?

Zou de cartridgeversie sneller laden?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:29
Sinds vorige week in het bezit van Zelda - Link’s Awakening. Bewust voor deze gekozen en (nog) niet voor BOTW, omdat dit nostalgische gevoelens naar boven brengt. Op de NES en Gameboy vroeger Zelda helemaal tot in den treuren uitgespeeld. Wát een fantastische gameplay! Moet zeggen dat het vrij gemakkelijk gaat. Of dat komt omdat ik die gameplay al ken weet ik niet, maar het speelt iig lekker weg. Jongste van 6 is ook geïnteresseerd geraakt en vindt het ook leuk om te spelen al moet ik wel alle gesprekken voorlezen voor hem
Donderdag 8 april om 14:00 is er een livestream over No More Heroes III:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EyNVI5kWYAAeEE7?format=jpg&name=small

Gezien de 8bitDo controllers regelmatig besproken worden hier, een review van de nieuwe Pro2:

Heroic_Nonsense schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:07:
[...]

Whoa... ik vraag me dan wel af hoe dat komt. Te veel filecompressie? Filedecompressie met een eigen, inefficiënte decompresser?

Zou de cartridgeversie sneller laden?
Digitale en fysieke games zijn identiek. Dus er zal geen groot snelheidsverschil zijn. Wel is er een klein verschil qua opslag snelheid, interne opslag > SD opslag > cartridge.

Geen idee hoe de laadtijden bij de Xbox en PS4 zijn, maar komt in ieder geval vaker voor dat de laadtijden bij de Switch versie langer zijn dan bij de andere consoles. Zou best met compressie/decompressie te maken kunnen hebben.
Kleine heads-up in het kortingsdepartement:Splatoon 2's Octo Expansion staat voor het eerst sinds 2019 in de korting. Ook zeldzame korting op de Fire Emblem Warriors Season Pass en op Snipperclips/ de Snipperclips DLC.

Edit - nog wat interessante laagste prijzen imho:

XCOM 2, 15 euro (alle grote games van 2K staan trouwens in de aanbieding, dus ook Civilization 6 en DLC!)
Dicey Dungeons, 10 euro
Streets of Rage 4, 16 euro
Lego City Undercover, 15 euro
Final Fantasy Crystal Chronicles, 18 euro
Atelier Ryza, 30 euro (de hele serie krijgt momenteel korting)

[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 06-04-2021 11:10 ]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

YT video gekeken, "lego city undercover $6.00" Oh, dat zal ook wel 5-7 euro hier zijn. Nope, 14,99,- Nog steeds goedkoopste dat het hier geweest is maar toch.

• Thomas
  • Niet online
SW: Republic Commando gekocht. Vroeger kapotgespeeld dus nostalgie. Nou, hou die 15 euro in je portemonnee want dit spel draait slechter dan slecht. Uncapped framerate maar je zit vaker in de 20's dan 60. Wat een afgang.
@Thomas Zag op Reddit ook al mensen klagen over de framerate. Bizar, wellicht wat minimale ports, maar tot nu toe draaiden de uitgebrachte Star Wars games door Aspyr prima.

• Thomas
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:33:
@Thomas Zag op Reddit ook al mensen klagen over de framerate. Bizar, wellicht wat minimale ports, maar tot nu toe draaiden de uitgebrachte Star Wars games door Aspyr prima.
Ik had hiervoor natuurlijk eerst even op reddit o.i.d. moeten kijken. Het nare vind ik dat ik wel de Nintendo Life review heb gelezen en die reppen er dus gewoon geen woord over, terwijl het echt naar het onspeelbare neigt. Ik hoop dat ze er een update doorheen drukken. Mijn low-end pc uit 2006 had heen probleem met dit spel, waarom dan wel de Switch?
;w Mario
:w Pac-Man

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-01 15:21

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:13
Yep. Leuke game. Wel jammer dat de password/private game een betaalde optie is.
Wat nieuws:
  • De Destroy All Humans remake komt naar Switch op 29 juni. Trailer:
  • Square heeft een launch trailer gepubliceerd voor de Saga Frontier remaster. 8 minuten lange intro tot het spel :P
  • Tijdens de No More Heroes livestream vandaag is er meer info / footage getoond over No More Heroes 3. De info wordt gebracht in een typische Suda 51 stijl... Bekijk ze hier :P In Japan releast er een fysieke triple pack met alledrie de NMH games.
  • Streets of Rage 4 krijgt DLC met drie nieuwe characters, een nieuwe game mode, nieuwe wapens etc..

• ndonkersloot
  • Laatst online: 10-01 20:44
JackAvery schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:48:
Wat nieuws:
  • De Destroy All Humans remake komt naar Switch op 29 juni. Trailer:
[YouTube: Destroy All Humans! - Nintendo Switch Announcement Trailer]
  • Square heeft een launch trailer gepubliceerd voor de Saga Frontier remaster. 8 minuten lange intro tot het spel :P
[YouTube: SaGa Frontier Remastered | Launch Gameplay Trailer]
  • Tijdens de No More Heroes livestream vandaag is er meer info / footage getoond over No More Heroes 3. De info wordt gebracht in een typische Suda 51 stijl... Bekijk ze hier :P In Japan releast er een fysieke triple pack met alledrie de NMH games.
  • Streets of Rage 4 krijgt DLC met drie nieuwe characters, een nieuwe game mode, nieuwe wapens etc..
[YouTube: Streets of Rage 4 - Mr. X Nightmare DLC reveal]
Bedankt voor het delen, vooral de Street of Rage 4 DLC ben ik erg content mee. Die game is voor mij de beste brawler van de laatste tijd. Erg veel plezier mee gehad.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Linksquest
Hier ook, heb hem dan wel op de PS4, maar erg goede game.

• meesje
Ik weet niet wie er zaterdag de Switch leuker gaat vinden: mijn zoontje of papa. :)
Mario Kart hebben we er gelijk bij gekocht. Mario Tennis Aces ligt op zolder als cadeau voor bijvoorbeeld in de vakantie. Kirby Star Allies heb ik 2ehands in de buurt gekocht, ligt op ook zolder voor een leuk moment.
Zojuist heb ik mezelf Sonic Mania Plus cadeau gedaan. Dit geeft me een super retro gevoel (ik had vroeger een Mega Drive). Leuk dat de inlay omkeerbaar is en er zit een artbook bij.
Het wordt een leuk weekend! :)
NEO: The World Ends With You heeft een nieuwe, drie minuten lange introductietrailer gekregen. Deze sequel op de bekende DS game releast 27 juli. Opgepast, de trailer bevat enige spoilers. Ik post de Engelse versie hieronder maar wie liever de Japanse stemmen hoort, kan de Japanse trailer hier vinden.

---

Japanse overzichtstrailer van Pokémon Snap toont toch weer een hoop nieuwe footage. Voorlopig (?) nog geen vertaalde versie beschikbaar, maar als er iets is waar iemand specifiek nieuwsgierig naar is, vraag gerust :P Als je al die al overtuigd was om dit te spelen hoef je niet te kijken, want spoilers ;D

[YouTube: 【公式】『New ポケモンスナップ』PV “レンティル地方スナップガイド”篇]

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2021 13:09 ]

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb een Nintendo Switch Lite gekocht de coral Animal Crossing bundel. Ook meteen Mario 3D world Bowsers fury er bij gekocht. Totaal was ik 259 euro kwijt op bol.com. Dus ben benieuwd! Hoe lang duurt het voordat je Animal Crossing hebt gedownload?

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:54
elaho schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:06:
Heb een Nintendo Switch Lite gekocht de coral Animal Crossing bundel. Ook meteen Mario 3D world Bowsers fury er bij gekocht. Totaal was ik 259 euro kwijt op bol.com. Dus ben benieuwd! Hoe lang duurt het voordat je Animal Crossing hebt gedownload?
niet zo lang game is maar 7GB, maar het ligt ook aan je internetsnelheid.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Mario 3D world is en blijft een geweldig spel.

Wie zeurt om 're-releases' moet gewoon iets anders gaan spelen en deze game niet kopen, simpel. Het zou een nog grotere misdaad zijn indien deze game voor eeuwig 'opgesloten' was op de Wii U, een console die werkelijk niemand gekocht heeft.

Deze game verdient het om een groter publiek te vinden. Als dat met een heruitgave aan 50 euro is, dan moet dat maar zo. Een paar miljoen of een paar tiental miljoen gamers bedienen, is nogal een verschil.

Dat gezegd zijnde, het spel doet weinig goed aan m'n zelfvertrouwen. :+ Het is duidelijk gemaakt zodat kids het moeten kunnen uitspelen, het is een kids game door en door. Eenvoudige boss battles, de typische 3 strikes van de mario games. Misschien ben ik gewoon minder goed geworden met platformers. Maar ik spring nog wel eens heel hard mis en dan stelt de game me een onsterfelijk 'veertje' voor om de level uit te spelen. Aw!! }:O :'( Hint ontvangen...

Ik let nu meer op de schaduw, zodat ik beter kan inschatten waar ik terecht kom. Dat helpt wel.
Amos_x schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:16:
de Wii U, een console die werkelijk niemand gekocht heeft.
Ik voel me beledigd... :/
Dat gezegd zijnde, het spel doet weinig goed aan m'n zelfvertrouwen. :+
Niet SM3DW, maar wel Mario...

...? :p

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:32
Amos_x schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:16:
Mario 3D world is en blijft een geweldig spel.

Wie zeurt om 're-releases' moet gewoon iets anders gaan spelen en deze game niet kopen, simpel. Het zou een nog grotere misdaad zijn indien deze game voor eeuwig 'opgesloten' was op de Wii U, een console die werkelijk niemand gekocht heeft.

Deze game verdient het om een groter publiek te vinden. Als dat met een heruitgave aan 50 euro is, dan moet dat maar zo. Een paar miljoen of een paar tiental miljoen gamers bedienen, is nogal een verschil.
Mario 3D World is inderdaad een fantastische game. Dat gezegd hebbende had ik hem wel al op de Wii U uitgespeeld en had ik liever een vervolg gezien. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 11:37 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:36:
[...]

Mario 3D World is inderdaad een fantastische game. Dat gezegd hebbende had ik hem wel al op de Wii U uitgespeeld en had ik liever een vervolg gezien. :)
Begrjipelijk.

Maar beide kan natuurlijk ook. Een vervolg voor wie al een Wii U had en de game al gespeeld heeft, en deze voor wie de Wii U trein helemaal gemist heeft. Ik vraag mij af hoeveel procent van de huidige kopers van Mario 3D World Switch de game al eens eerder gespeeld hebben. Vermoedelijk nog geen 20%. Dus voor de meeste gamers is het wel degelijk een nieuwe game. Het zou ook erg zonde zijn om dit excellente level design niet te delen met wie het nog niet heeft kunnen spelen.

Maar een Mario 3D World 2 is natuurlijk ook altijd welkom :)
:D

[ Voor 13% gewijzigd door Amos_x op 10-04-2021 12:36 ]

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 19:14
Toch blijf ik de hoop hebben voor een Mario odyssey 2, straks met de E3 :)
2 mensen die een Wii U hebben gekocht is inderdaad niet niks :p

Kan het mis hebben, maar wel het gevoel dat daardoor minder nieuwe games worden ontwikkeld. Ook verwachte ik meer Nintendo titels nu de handheld en console samengevoegd zijn.

Niet dat ik tekort kom overigens. En Mario 3D World heb ik ook nog niet gespeeld. Momenteel verslaafd aan Hades. 40 uur en nog steeds de eindbaas niet verslagen :p Kwam er net achter dat er nog (betere) alternatieve skills zijn bij de Mirror of Night, dus mogelijk helpt dat in de volgende run.

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 23:00
sderooij schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:42:
Toch blijf ik de hoop hebben voor een Mario odyssey 2, straks met de E3 :)
Ik heb sowieso hoop dat er - naast wellicht een upgrade switch - een hoop nieuwe spellen worden aangekondigd tijdens de E3

[ Voor 5% gewijzigd door tekken4111 op 10-04-2021 16:34 ]

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 23:00
-

[ Voor 99% gewijzigd door tekken4111 op 10-04-2021 16:34 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

tekken4111 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:32:
[...]

Ik heb sowieso hoop dat er - naast wellicht een upgrade switch - een hoop nieuwe spellen worden aangekondigd tijdens de E3
Ik hoop heel erg dat ze daar alle pre-reboot Tomb Raiders als ports aankondigen :)

Met het 25 jarig jubileum dit jaar en de E3 Tomb Raider geschiedenis zou dat hèt moment zijn waar ze dat zouden aankondigen.

Humankind… be both.

• meesje
Samen met je zoontje (van zes) Mario Kart-en voelt als een MasterCard reclame: onbetaalbaar. Wat is dit ontzettend leuk!
Ik snapte er eerst niks van dat ik constant tegen moest sturen. Totdat je er achter komt dat het sturen ook via het bewegen van de joycon gaat. Het is te lang geleden dat ik gegamed heb. ;) Het zal ongetwijfeld ook wel uitgezet kunnen worden, want nu is het dubbel: via de stick en via beweging.

Edit: gevonden!

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 10-04-2021 18:08 ]

Spike_wolf schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:46:
[...]

Ik hoop heel erg dat ze daar alle pre-reboot Tomb Raiders als ports aankondigen :)

Met het 25 jarig jubileum dit jaar en de E3 Tomb Raider geschiedenis zou dat hèt moment zijn waar ze dat zouden aankondigen.
De reboot games lijken me ook interessant, alles is welkom. Vanwege het 25 jarig jublieum zou dit inderdaad het jaar moeten zijn dat er eindelijk een Tomb Raider game naar de Switch komt, anders zie ik het somber in.

• Spike_wolf

Spike_wolf

L23 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:22:
[...]

De reboot games lijken me ook interessant, alles is welkom. Vanwege het 25 jarig jublieum zou dit inderdaad het jaar moeten zijn dat er eindelijk een Tomb Raider game naar de Switch komt, anders zie ik het somber in.
De reboot trilogie mag uiteraard ook wel, maar daar zal de Switch wat meer moeite mee hebben :P
De pre-reboot games zouden allemaal als een zonnetje moeten kunnen draaien en het is al te lang geleden dat ik die gespeeld heb, dus daar leg ik graag wat centen voor neer :)

Maar als ze dit jaar niet komen heb ik er een hard hoofd in dat het ooit gaat gebeuren inderdaad.

Humankind… be both.

• elaho
Vraagje: ik kreeg Animal Crossing bij m’n Switch lite en deze heb ik gedownload. Echter als ik een grotere geheugenkaart wil dan staat AC natuurlijk nog op de standaard geheugenkaart van 32gb. Kan ik dit spel dan nog een keer downloaden als nieuwe geheugenkaart er in zit?

De Switch lite bevalt mij helemaal super trouwens. Wat een mooi en leuk apparaat. Heel blij mee aangezien ik een portable zocht.

[ Voor 19% gewijzigd door elaho op 10-04-2021 20:29 ]

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 20:33
elaho schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:28:
Vraagje: ik kreeg Animal Crossing bij m’n Switch lite en deze heb ik gedownload. Echter als ik een grotere geheugenkaart wil dan staat AC natuurlijk nog op de standaard geheugenkaart van 32gb. Kan ik dit spel dan nog een keer downloaden als nieuwe geheugenkaart er in zit?

De Switch lite bevalt mij helemaal super trouwens. Wat een mooi en leuk apparaat. Heel blij mee aangezien ik een portable zocht.
Je kan AC zoveel mogelijk downloaden als je wenst. Dus als je een grotere geheugenkaart aankoopt kan je die perfect daarop installeren.

• elaho
MiAnVaSa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:31:
[...]

Je kan AC zoveel mogelijk downloaden als je wenst. Dus als je een grotere geheugenkaart aankoopt kan je die perfect daarop installeren.
Oké bedankt, ik dacht misschien kan je het maar 1x downloaden na invoeren van vouchercode.
Spike_wolf schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:10:
[...]

De reboot trilogie mag uiteraard ook wel, maar daar zal de Switch wat meer moeite mee hebben :P
De pre-reboot games zouden allemaal als een zonnetje moeten kunnen draaien en het is al te lang geleden dat ik die gespeeld heb, dus daar leg ik graag wat centen voor neer :)

Maar als ze dit jaar niet komen heb ik er een hard hoofd in dat het ooit gaat gebeuren inderdaad.
Dat werd laatst ook al gezegd, maar van de triologie zijn de eerste twee games ook op de Xbox 360 uitgebracht, dus die twee games zou de Switch ook als een zonnetje moeten kunnen draaien. Shadow of the Tomb Raider is inderdaad meer moeite, maar of dat onmogelijk is weet ik niet. Lijkt er voornamelijk op dat er vanuit Square Enix totaal geen interesse is, ze willen heel graag dat je Final Fantasy speelt :p

• Spike_wolf

Spike_wolf

L23 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:02:
[...]

Dat werd laatst ook al gezegd, maar van de triologie zijn de eerste twee games ook op de Xbox 360 uitgebracht, dus die twee games zou de Switch ook als een zonnetje moeten kunnen draaien. Shadow of the Tomb Raider is inderdaad meer moeite, maar of dat onmogelijk is weet ik niet. Lijkt er voornamelijk op dat er vanuit Square Enix totaal geen interesse is, ze willen heel graag dat je Final Fantasy speelt :p
Dat is ook wel waar natuurlijk. Je kunt de graphics eventueel een stuk terug schroeven. Speelbaar zijn ze wel te krijgen denk ik. De vraag is of ze in willen leveren op visuals terwijl ze die juist zo de hemel in prijzen.

Hun interesse is wel een puntje. De iOS en MacOS versies van de pre reboot games zijn ook min of meer verdwenen. TR 1 en 2 zijn er voor iOS, maar daar hield het op. Komt natuurlijk ook omdat die met touch controls gewoon voor geen meter te spelen zijn :P
Maar ook de MacOS versies zijn al jaren oud en draaien niet meer op de huidige versie van het OS, terwijl die bijwerken een kleine moeite zou moeten zijn. Maar wellicht dat de animo gewoonweg te laag is.

Ze zijn wel ontzettend actief voor het jubileum, de social kanalen hebben dagelijks nieuwe content, en interactie met de community. Ook komt er een cartoon en nieuwe mobile game, dus er is zeker wel interesse voor de franchise daar. En ik zou zeggen dat 1 t/m Underworld porten vrij makkelijk cashen zou moeten zijn.

Ik blijf nog even hoop houden :)

Humankind… be both.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
elaho schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:46:
[...]

Oké bedankt, ik dacht misschien kan je het maar 1x downloaden na invoeren van vouchercode.
Hij is aan je account gekoppeld, dus met dat account kun je hem gewoon blijven downloaden.

Je hoeft hem overigens niet opnieuw te downloaden. Je kunt applicaties gewoon tussen het systeemgeheugen en SD-kaart heen en weer verplaatsen. Ook als je een nieuwe (grotere) SD-kaart krijgt kun je de inhoud compleet kopieeren van de oude naar de nieuwe en dan werkt deze gewoon.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hmmm Pixeljunk Monsters 2 gekocht.

Alleen i.p.v. de versie met 2 DLC die in verkoop is heb ik de basegame (ook in de verkoop) die ik mijn wishlist gezet had tijdje terug gekocht.
1 van de 2 DLC heeft 80% korting maar de andere is full price.

Neem aan dat de enige optie met Nintendo is... wachten tot die andere DLC ook (hoge) korting heeft?

Pagina: 1 ... 100 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic