Acties:
  • +1 Henk 'm!
@menne Dan werken dat soort top 10 rpgs lijstjes denk ik ook niet inderdaad. Ik heb dezelfde insteek. Speelde voornamelijk standaard games op de Xbox. Op de Switch probeer ik juist steeds wat nieuws uit. In dat opzicht waren voor mij persoonlijk een van de uniekere games:
Thimbleweed Park
Hollow Knight
Mario + Rabbids Kingdom Battle

Maar is zo maar een random lijstje, je kan er in ieder geval even in verdiepen en misschien spreken ze je aan.

Als je bijvoorbeeld een unieke Mario 3D platformer zoekt dan is Mario Odyssey een hele goede keuze. De Mario 3D All-Stars collectie is ook prima, maar is dan meer van hetzelfde en vooral leuk als je meer wilt. Mario Odyssey is (een van) de beste 3D platformer van de laatste jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
@menne
Ik weet niet of je indie games wat vind? Maar Celeste en Hades bijvoorbeeld zijn echt briljante spellen die een eigen unieke ervaring bieden.

Kwa AAA games vind ik Mario Odyssey en Mario 3D world fantastische spellen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@menne Ik heb ook voornamelijk PC gespeeld voor ik de Switch had, en kon weinig met controllers. Pas sinds de Switch ben ik daar iets handiger mee geworden.
Ik had voor mezelf BOTW en Mario Odyssey gehaald omdat ik wel RPG (niet echt jRPG) fan ben. Toch heb ik die beide nog niet uitgespeeld; ik kom er om de één of andere reden niet aan toe.
Heel onverwacht heb ik Ori and the blind forest in één ruk uitgespeeld (buiten de tijd die ik moest eten, werken of slapen). Die trok me echt helemaal mee in de sfeer.
Daarna heb ik Hollow Knight ook gekocht, maar daar blijf ik weer redelijk in het begin hangen, terwijl die altijd in dezelfde categorie als Ori gezet wordt en ook in top xx lijstjes vaak hoog staat.

Voor casual vermaak en co-op heb ik Mario Kart, Mario Party en Lego City. De eerste en laatste speelde ik voornamelijk met mijn zoontje, en Mario Party is wel grappig maar lijkt me leuker met meer dan 2 personen. Omdat we maar twee joy-cons hebben en het (afaik) niet met gewone controllers werkt, hebben we dat ook niet zoveel gespeeld als ik verwacht had.

Naast bovenstaande hebben we nog Pokémon Let's Go Eevee, die ik al ruim twee jaar heb maar pas recent heb uitgespeeld omdat junior er ineens helemaal in dook en hem eerder dan mij uit dreigde te spelen. Dat kon ik natuurlijk niet laten gebeuren O-)

Al met al een heel gevarieerd palet, en het geeft ook een beetje weer dat het heel lastig is om op basis van globale voorkeuren iets aan te raden. Aan de andere kant is het ook jammer om van alles aan te schaffen om er achter te komen dat je het toch niks vindt. Het is dus handig om van verschillende spellen demo's te downloaden als dat kan, en als je twijfelt over een spel zou ik kijken of je die op card aan kan schaffen. Als je het dan niks vindt, kan je hem waarschijnlijk voor (bijna) hetzelfde geld weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 08:30
@gwystyl thx. Wat het nog extra lastig maakt is dat door de aard van de Switch bepaalde spellen (persoonlijk) opeens wel werken vs pc of andere console. Zo heb ik al heel lang Ori op mijn Steam wishlist staan maar weet ik inmiddels (na een mega backlog in de sales aangelegd te hebben), dat ik gewoon niet zo snel dan naar de pc kamer ga en dan echt zo’n spel ga zitten spelen. Met de Switch daarentegen kun je als je ff op de bank ligt snel 10 minuten spelen of op elk gewenst moment hem in sleep mode zetten (druk gezinsleven) en op een willekeurig moment weer verder gaan. Dat maakt dus ook weer dat spellen die ik voorheen toch maar niet gekocht, omdat ik er toch niet “echt voor ging zitten” nu opeens wel weer interessant zijn. Ori demo staat klaar trouwens ;)

Het is in ieder geval goed om hier wat tips met wat onderbouwing te lezen ter inspiratie op mogelijk nieuwe titels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18

snmght

imho dan he

Dit jaar moet er dan eindelijk een PS4 opvolger komen en inmiddels ben ik er uit: ondanks dat ik een groot fan ben van de games van FromSoftware en dus Demon's Souls aan me voorbij zal laten gaan wordt het toch een Switch, hoofdzakelijk omwille van de Nintendo games*. Kan ik altijd nog mijn honderdzevenenveertigste playthrough van Dark Souls op doen. ;)

Dat gezegd hebbende ben ik nu verder aan het oriënteren en wil ik ook nog even afwachten wat er nog aangekondigd wordt qua hardware update voor de Switch. Wellicht gelijk het nieuwste model nemen.

Ik heb echter een andere prangende vraag: als ik het me goed herinner zit er een soort middenstuk bij de console waar je de joycons aan kunt sliden als je vanaf de bank op de televisie aan het gamen bent. Zit dat middenstuk ook bij los aangeschafte joycons?

Ik wil graag gelijk de optie hebben om comfortabel multiplayer games te kunnen spelen en begreep uit de review op Tweakers dat een 'halve' controller leuk is voor even maar niet echt ideaal.

Ik ben me bewust van het bestaan van de Pro Controller maar als een extra set joycons me ook uit de brand helpt heb ik die liever, ondanks de schrikbarende prijs. :)

* BOTW, Odyssey, Mario Maker, Smash Bros, Mario Kart, Mario's 3D World moeten er in elk geval komen. Niet in 1 keer gezien de €, maar genoeg te doen dus nog. :D

[ Voor 10% gewijzigd door snmght op 22-03-2021 10:08 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snmght schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:04:
als ik het me goed herinner zit er een soort middenstuk bij de console waar je de joycons aan kunt sliden als je vanaf de bank op de televisie aan het gamen bent. Zit dat middenstuk ook bij los aangeschafte joycons?
Nee, dat zit er niet bij. Je hebt 3rd party grips zoals bijv. pricewatch: PowerA Joy-Con Comfort Grip of je hebt van Nintendo de pricewatch: Nintendo Joy-Con Charging Grip. Die laatste van Nintendo verschilt met de grip die je bij de Switch krijgt: er zit een USB-C port op waarmee je de Joy-Cons kunt opladen (de standaardgrip bij de Switch is alleen een houder).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik heb echter een andere prangende vraag: als ik het me goed herinner zit er een soort middenstuk bij de console waar je de joycons aan kunt sliden als je vanaf de bank op de televisie aan het gamen bent. Zit dat middenstuk ook bij los aangeschafte joycons?

Ik wil graag gelijk de optie hebben om comfortabel multiplayer games te kunnen spelen en begreep uit de review op Tweakers dat een 'halve' controller leuk is voor even maar niet echt ideaal.

Ik ben me bewust van het bestaan van de Pro Controller maar als een extra set joycons me ook uit de brand helpt heb ik die liever, ondanks de schrikbarende prijs. :)
Volgens mij zit die er niet bij, dus je krijgt enkel 2 losse joycons. Ik zou je wel adviseren extra controllers dan pas te bestellen als je de Switch in huis hebt. Bij de Switch zelf zit wel zo'n middenstuk, dus dan kun je even aanvoelen of je dit wel fijn vindt. Ik vond het persoonlijk namelijk helemaal niet fijn in de hand liggen, dus ben om die reden voor een Pro controller gegaan.
Nadeel daarvan is natuurlijk dat je maar 1 extra controller hebt, terwijl je bij een aantal multiplayer games voldoende hebt aan 1 joycon, dus dan heb je in feite 2 extra controllers. Dus dan moet je ook de afweging maken met hoeveel personen je dan vaak multiplayer games gaat spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Persoonlijk ben ik eerder fan van de joycons "los" te gebruiken (zoals een Wii controller met een nunchuck) dan de 'joy-con grip' te gebruiken. Ik vind die grip eigenlijk helemaal niet ergonomisch, maar de meningen zijn hier duidelijk over verdeeld. Zelf bezit ik twee sets joycons, en heb ik geen grip bijgekocht. Er bestaan ook third-party grips en er zijn genoeg mensen die zelf zo'n ding 3D printen in een aangepaste vorm.

Zelf zou ik verder een pro controller of een third-party controller aanraden i.p.v. een extra set joycons tenzij je van plan bent om bijvoorbeeld Mario Party te gaan spelen met 4 spelers. De joycons doen hun werk goed genoeg (op het risico van driftende sticks na) maar de Pro Controller is gewoon beter. Als je heel veel handheld gaat spelen, zijn er later ook nog alternatieven die je kan overwegen.

Maar vooral, zoals ook @Raem hierboven zegt: test het eerst allemaal eens uit voor je extra accessoires koopt :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 22-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Thanks voor de reacties en tips! Zeker verstandig om eerst even te gaan proberen, had ik niet bij stilgestaan. Zag zo voor me om een grote bestelling te doen bij een webshop met console + controller + game(s) maar wellicht die extra controller even laten wachten.

Frappant dat het middenstukje niet meegeleverd wordt na het neerleggen van > € 70! Maar dat is dus wel een factor om rekening mee te houden.

Hoe zijn jullie ervaringen met third party controllers, is er een die sterk aan te raden is? En ik begrijp dus dat het voor sommigen ook prima te doen is om wel met een 'losse' joycon te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:39

The Chosen One

Zie signature!

Eerst gewoon Switch kopen, amazon in de gaten houden voor procontroller e.d. (50-55 euro moet te doen zijn).
Misschien vind je de standaard joy cons al wel helemaal niks.

Om de Switch constant er mee vast te houden vind ik ook niet fijn, daarom dat er een grip/case voor gekocht heb waardoor je hem wat fijner vast houdt.

Heb 2e paar joycons voor ~40,- gekocht maar die zijn puur voor Ring Fit gebruik. :+

[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 22-03-2021 10:42 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 10:22
snmght schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:36:
Hoe zijn jullie ervaringen met third party controllers, is er een die sterk aan te raden is?
Qua 3rd party pro controller is dit één van de vaakst genoemde: https://www.amazon.nl/Dis...erstelbare/dp/B07TRQH45S/
Ik heb hem zelf, en erg tevreden mee
(en via de bekende Chinese webshops nog goedkoper te krijgen, als je even geduld hebt qua levering)

De originele Pro-controller zelf kost momenteel een kleine € 56 trouwens
https://www.amazon.nl/Nin...art-Switch/dp/B01N4ND1T2/
snmght schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:36:
En ik begrijp dus dat het voor sommigen ook prima te doen is om wel met een 'losse' joycon te spelen?
Sommige spellen zijn er zelfs eerder op gericht (zoals Mario Odyssey, maar is ook speelbaar met pro-controller).
Maar ik kon er niet aan wennen, om twee zo'n losse kleine bakjes in m'n hand te hebben.
Ik kom nog uit de tijd van de NES en ben sindsdien opgegroeid met één bakje in m'n handen :D

[ Voor 31% gewijzigd door kontroll op 22-03-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@snmght ik heb zelf enkel first-party controllers liggen, maar de 8bitdo sn30 Pro+ wordt heel vaak aangeraden, ook door vrienden van me. Deze krijgt zeer binnenkort trouwens een opvolger.

Wat mij betreft is de Pro Controller een enorm goede controller. Ligt fijn in de hand, zeer goede batterijduur, stevig gebouwd, asymmetrische layout. Het enige echte minpunt is de matige d-pad.

Ik heb BOTW, Mario Odyssey en Xenoblade allemaal met de joy-cons los in de hand gespeeld zonder issues. En wat multiplayer met één joycon betreft: voor 30-60 minuten is dit helemaal niet erg in een game zoals Mario Kart of Snipperclips. Voor een game zoals Smash zou ik het liever niet doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47
@snmght wij hebben zelf hier naast 2 Pro controllers ook een controller van Hori, hoewel die redelijk werkt, beveel ik hem voor de prijs waar ze hem aanbieden te duur.

Ik zal hiervan binnenkort even een review schrijven, maar op mijn advies zou ik gewoon voor de Pro controller gaan, is wel wat prijziger, maar je krijgt er zo veel meer voor terug.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad eerst even aankijken en dan pas een setje joy-cons, pro controller of third party controller kopen. Ik had een jaar later pas een tweede setje joy-cons gekocht. Een Pro controller komt mischien nog, maar met de games die ik speelde niet nodig gehad. Merk dat bij een first person shooter (zonder gyro aiming) zoals Bioshock een Pro controller fijner is.

Voor 2D platformers gaat mijn voorkeur naar een goede D-Pad en daarom had ik de SNES Online controller gekocht. Die bevalt goed. Werkt top met Hollow Knight. Maar met andere 2D platformers zoals Rayman, Celeste en Ori merk je (op sommige momenten) dat de games ontworpen zijn om met de analoge stick te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Wat fijn zo veel nuttige respons in no-time! Zo een community alhier is toch wel een extra pluspunt om de Switch in huis te halen. :D

Ik ga te zijner tijd eerst eens met de meegeleverde joycons stoeien en zou ik uitbreiding willen dan is dit een interessante optie; zie erg veel goede recensies op Amazon:
kontroll schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Qua 3rd party pro controller is dit één van de vaakst genoemde: https://www.amazon.nl/Dis...erstelbare/dp/B07TRQH45S/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien interessant voor de Visual Novel fans: vanaf 26 maart zijn er pre-orders bij Limited Run Games voor de fysieke versie van The House in Fata Morgana. Er komt een standaard en een collector's edition:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ewx4qZBXEAA2uYJ?format=jpg&name=large

Ook een eShop versie zou moeten volgen, maar daar vind ik even geen nieuws over. Deze editie van The House in Fata Morgana komt volledig met extra kortverhalen en de 'A Requiem For Innocence" companion game.

Momenteel lopen er trouwens ook pre-orders daar o.a. voor fysieke edities van Bloodstained: Curse of the Moon 2 en No More Heroes 1 & 2.

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 23-03-2021 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:23
Ik heb zowel de joy-cons als een paar Pro controllers (voor als er vrienden langs komen), voor langdurig spelen vind ik de Pro controllers fijner in de hand liggen, maar laatst heb ik een setje NES/SNES games juist met de joy-cons gedaan en dat was ook gewoon prima te doen. Keuze om die met de joy-cons te doen was omdat ik de D-pad daarvan prettiger gepositioneerd vind, bij de Pro controller vind ik hem net te ver weg liggen. Bij de Pro controller had ik dat ik toch weer met de stick ging, maar dan toch regelmatig een schuin omhoog te pakken had als ik recht omhoog of opzij wilde.

Kijk vooral even hoe ze bevallen, aan beide kan je je geen buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloomberg heeft net nog een artikel over het veelbesproken volgende Switch model gepubliceerd:

The new Switch iteration will support Nvidia’s Deep Learning Super Sampling, or DLSS, a novel rendering technology that uses artificial intelligence to deliver higher-fidelity graphics more efficiently. That will allow the console, which is also set for an OLED display upgrade, to reproduce game visuals at 4K quality when plugged into a TV, said the people, who asked not to be identified because the plan is not public.
Hun claim bouwt dus verder op de vorige artikels:
  • Nieuwe SoC die 4K ondersteunt, concreet via DLSS
  • Meerdere bronnen bevestigen ook een nieuwe CPU en meer geheugen
  • 7” OLED scherm
  • meer games
Gezien DLSS nu door een journalist bevestigd wordt, gaat het naar alle waarschijnlijkheid om een SoC met de Turing of Ampere architectuur. Verder lijkt een prijsverhoging voor dit model niet onwaarschijnlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 23-03-2021 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JackAvery schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:27:
Bloomberg heeft net nog een artikel over het veelbesproken volgende Switch model gepubliceerd:

[Embed]

[...]

• 7” OLED scherm
  • meer games
Gezien DLSS nu door een journalist bevestigd wordt, gaat het naar alle waarschijnlijkheid om een SoC met de Turing of Ampere architectuur. Verder lijkt een prijsverhoging voor dit model niet onwaarschijnlijk.
Klinkt eerder als een volledig nieuw model. Niet op een voortzetting van de huidige.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Meer tech nieuws: er is eerder deze maand een nieuw joy-con patent opgedoken.

Afbeeldingslocatie: https://uspto.report/patent/grant/D0912153/USD0912153-20210302-D00000.png

@Touchdomex , zo een model is al snel 2-3x krachtiger, maar uiteindelijk gaat het er gewoon om hoe het in de markt gezet wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 23-03-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:34:

[Afbeelding]

@Touchdomex , zo een model is al snel 2-3x krachtiger, maar uiteindelijk gaat het er gewoon om hoe het in de markt gezet wordt.
Ai, is dat zo'n schuif-stick zoals ook op de 3ds te vinden is? Dat hoop ik toch niet :'(

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:43:
[...]

Ai, is dat zo'n schuif-stick zoals ook op de 3ds te vinden is? Dat hoop ik toch niet :'(
Ja dat lijkt een circle pad en dus hoop ik dat het gewoon bij een patent blijft. Ik ben zelf de details nog aan het uitspitten. Het lijkt erop dat dit in 2018 al ingediend werd, en het wordt direct gerelateerd aan het patent van de huidige Joycon. Misschien gewoon zichzelf aan het indekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:27:

[Embed]

[...]

• 7” OLED scherm
  • meer games
De prijs kan in iedergeval prima omhoog. De Switch blijft goed verkopen en was afgelopen jaar zelfs schaars. Als je dan limieten hebt met hoeveel je kan leveren en het apparaat verkoopt toch wel dan is een prijsverhoging logisch :p

Als het DLSS verhaal klopt, zijn er al apparaten die de Turing of Ampere architectuur gebruiken? Is de chip er er al of krijgt de volgende Switch mogelijk een eigen custom chip?

Meer games vond ik altijd een gek idee vanuit het argument dat het interesanter is om voor de huidige Switch userbase van 80 miljoen te ontwikkelen. En dat zal ook wel zo zijn. Maar als een Xbox/PS4 game, die tot dusver onmogelijk te porten was vanwege gebrek aan CPU en geheugen, straks makkelijker of zelfs probleemloos te porten is dan is dat gewoon een goed idee. Het gaat in dat geval niet ten koste van, maar maakt een nieuwe markt mogelijk waarbij een userbase van een paar miljoen mogelijk ook al interessant is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:12:
[...]

De prijs kan in iedergeval prima omhoog. De Switch blijft goed verkopen en was afgelopen jaar zelfs schaars. Als je dan limieten hebt met hoeveel je kan leveren en het apparaat verkoopt toch wel dan is een prijsverhoging logisch :p

Als het DLSS verhaal klopt, zijn er al apparaten die de Turing of Ampere architectuur gebruiken? Is de chip er er al of krijgt de volgende Switch mogelijk een eigen custom chip?
Kijken we ff naar de product stack van Nvidia:
  • Volta: De Jetson 'Xavier' lijn is hierop gebaseerd. Het Xavier NX model heeft specificaties voor 10 en 15W, in theorie perfect voor een mobiel apparaat... er is echter een grote maar: de die-grootte van Xavier NX is met 350 mm2 bijna 3x zo groot als de huidige Tegra X1. Dit maakt de prijs een pak hoger, en dus weinig realistisch.[
  • Turing wordt gebruikt in de RTX 20XX modellen - maar dan zitten we duidelijk in het verkeerde segment qua wattage/warmte. Er zou een Xavier product moeten bestaan dat Turing gebruikt - de Clara AGX - maar dit ligt duidelijk ook binnen de scope van een Switch product.
  • Voor Ampere zitten we wat de Jetson lijn betreft nog in de 'toekomstige' product stack, die we kennen onder de naam Orin. Volgens de huidige roadmap arriveert Orin in 2022. Anandtech rapporteerde in 2020 dat de automotive versies van Orin een TDP kunnen hebben tussen de 5 en de 45 watt - het is dus duidelijk een meer schaalbaar platform dan Xavier was. In 2019 vermeldde Nvidia verder een Orin S SoC die met een 15W TDP iets beter zou moeten presteren dan een Xavier chip met een 30W TDP. Deze chip staat echter niet expliciet op de roadmap. Een chip zoals de Orin S (of eerder een derivaat ervan) is wel een mogelijke kanshebber voor een Switch.
De mogelijkheid tot een custom chip kunnen we niet uitsluiten, maar zelfs dan zal zo een chip waarschijnlijk een groot deel van de feature set delen met Xavier en/of Orin. De X1 had bijvoorbeeld ook enkele Pascal features op Maxwell architectuur. Ik ga er in ieder geval van uit dat deze chip nog ergens anders gebruikt zal worden. Opvallend op die roadmap is bvb. de Jetson Nano Next. Deze is verschoven van 2021 naar 2023. Puur speculatie van mijn kant, maar dit product zou best wel eens uit de slechtere bins kunnen bestaan van wat er voor de volgende Switch geproduceerd wordt. Ook een nieuwe Shield TV opvolger valt niet uit te sluiten.

Anyway, de lap tekst hierboven bestaat nog steeds uit een hoop aannames. We zullen pas een beter idee hebben wanneer er iets nieuws lekt - zij het via een devkit, via een fabriek of in een firmware update.

Mijn vraag voor jullie: met wat we nu 'weten', wat willen jullie graag zien voor het volgende Switch model?

Edit: de architectuur van de Xavier NX GPU was ik duidelijk ff in de war door. Fixed that.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 23-03-2021 14:27 . Reden: Xavier NX is een Volta product, geen Turing. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:57:
Mijn vraag voor jullie: met wat we nu 'weten', wat willen jullie graag zien voor het volgende Switch model?
Een autostereoscopisch scherm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Dolby digital 5.1 graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groter OLED scherm. Een beter contrast en hogere helderheid. Zou de handheld ervaring verbeteren. 3D games in zonlicht spelen laat te wensen over. Voor de rest is de Switch al een uitstekend product. Verwachtingen zijn natuurlijk anders dan wat ik zou willen. Aan wat ik graag wil zien is geen bovengrens. Alles is welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 12:32
Als de geruchten kloppen dat deze Switch vergelijkbaar is met een Xbox One of PS4, en daar ook nog eens DLSS bovenop komt. Dan kom je qua graphics aardig in de buurt van de Xbox One X. Een Zelda BOTW 2 met graphics vergelijkbaar met Horizon Zero Down of de laatste Assassins Creed games klinkt voor mij als muziek in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje3 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:23:
Als de geruchten kloppen dat deze Switch vergelijkbaar is met een Xbox One of PS4, en daar ook nog eens DLSS bovenop komt. Dan kom je qua graphics aardig in de buurt van de Xbox One X. Een Zelda BOTW 2 met graphics vergelijkbaar met Horizon Zero Down of de laatste Assassins Creed games klinkt voor mij als muziek in de oren.
Zolang de games maar blijven werken op de oude switches.
Maar dan hoop ik dat dit weer niet ten koste gaat van de kwaliteit voor de krachtige switches.
Zal wel flink meer ontwikkelwerk zijn, maar gelukkig moet de Switch het vooral hebben van Nintendo-games, die steken er wel moeite in tegenover sommige third party fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Linkje3 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:23:
Voor zover het rumors aangaat, ik denk dat je reeel moet zijn en het moet lezen als "de graphics zijn vergelijkbaar" niet als "Het aantal GFLOPS zijn vergelijkbaar". Qua pure kracht minder krachtig dus als de PS4, maar met DLSS aan wordt het grafisch toch benaderd.

En zelfs dat vind ik eigenlijk al een optimistische gedachte, zo heel veel efficiënter zijn chips nou ook niet geworden de afgelopen jaren.

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 23-03-2021 15:50 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Voor mij:
  • 100% compatible met huidige accessoires (incl.: dock, als er nieuwe/betere dock komt: moet deze voor de oude switch blijven werken)
  • 110% compatible met huidige games, 110% want: kans op beter laten draaien (bij voorkeur: al zonder patches, want niet alle 3th party-games gaan dat uitbrengen). Aanvulling: en andersom inderdaad: nieuwe spellen moeten ook wel werken op de oude Switch, anders moet je dat nieuwe ding gewoon Switch 2 noemen.
  • Aangezien ik de "Pro" als 2e Switch (of: nieuwe 1e) zal kopen: een beter account-management zou fijn zijn. Wat je op internet leest is het met name met digital-games lastig delen tussen twee apparaten. Ik zou e.e.a. graag op familie-niveau delen en niet op account-niveau (hoewel dit ook op huidige Switch gemaakt kan worden, is het voor mij een feature die ik nuttig vind bij/met de volgende Switch).
  • Graag z.s.m. een pre-order link, please take my money :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Jake op 23-03-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:58:
Aangezien ik de "Pro" als 2e Switch (of: nieuwe 1e) zal kopen: een beter account-management zou fijn zijn. Wat je op internet leest is het met name met digital-games lastig delen tussen twee apparaten. Ik zou e.e.a. graag op familie-niveau delen en niet op account-niveau (hoewel dit ook op huidige Switch gemaakt kan worden, is het voor mij een feature die ik nuttig vind bij/met de volgende Switch).
Dat is niet iets wat gaat veranderen. Net als bij de Xbox en Playstation kan je instellen wat je primaire en secundaire Nintendo Switch is. Daarnaast kan je prima digitale games spelen op de secundaire Switch als je maar een verbinding hebt met het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Voor zover het rumors aangaat, ik denk dat je reeel moet zijn en het moet lezen als "de graphics zijn vergelijkbaar" niet als "Het aantal GFLOPS zijn vergelijkbaar". Qua pure kracht minder krachtig dus als de PS4, maar met DLSS aan wordt het grafisch toch benaderd.

En zelfs dat vind ik eigenlijk al een optimistische gedachte, zo heel veel efficiënter zijn chips nou ook niet geworden de afgelopen jaren.
Zelfs dat niet, want niet alle teraflops zijn gelijk. Zelfs de Tegra X1 is moderner dan de GCN architectuur in last-gen base modellen, je kan GFLOPS dus niet een op een vergelijken. Een Switch model dat ongeveer gelijk is aan een Xbox One S is daarom best mogelijk. Op een Ampere architectuur heb je hiervoor ongeveer 1TF docked nodig. Dat is ongeveer even performant als een X1S die goed is voor ~1.4TF met een GCN 2 architectuur.

Natuurlijk gaan devs zo geen wonderen verrichten, maar als je hier dan nog eens DLSS bij optelt, kan je zo wel last-gen kwaliteit games krijgen op een resolutie die substantieel hoger is dan 1080p.

Het grootste verschil zal trouwens de CPU zijn :) Bij een Orin architectuur is het heel waarschijnlijk dat dit A78 cores worden, een groot verschil met de huidige A57. Geen CPU bottlenecks meer dus.

Anyway, ik begrijp je sentiment wel. Men rekent zich heel makkelijk rijk met dergelijke fictieve specs.

Zelf hoop ik trouwens dat het nieuwe scherm wat helderder kan. Ik zou graag in de zon kunnen spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Dan moet je op een led scherm hopen en niet oled ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:55:
Dan moet je op een led scherm hopen en niet oled ;)
Niet overdrijven, 500+ nits is meer dan genoeg :P Overigens gaat het gerucht over rigide OLED schermen, die scoren gemiddeld erg goed daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 17:20
JackAvery schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:34:

[Afbeelding]

Ik heb al twee setjes Joy-Con maar een extra Joy-Con met d-pad komt hier zeker. Enige nadeel zou de circle pad zijn (à la 3DS) maar afhankelijk van de game kan het juist beter zijn om te switchen tussen Joy-Con (bijv. New Super Mario Bros. U en Crash Bandicoot tegenover LA Noire).
[...]
Ik hoop op een aantal punten:
- De huidige dock is zowel te gebruiken met de nieuwe als oude model van de Switch. Ik zie het liefst dat er geen nieuwe dock nodig is voor 4K-output omdat ik meerdere docks in het huis heb liggen (voor meerdere TV’s )
- HDR-ondersteuning op het scherm van de Switch zelf
- Zoals @Jake al aangeeft: bestaande compatibiliteit met bestaande games
- Een verbeterde batterijduur ten opzichte van de eerste model Switch voor zowel oude en nieuwe games
- Als de games op de nieuwe model Switch uitzien als de PS4-variant dan ben ik al tevreden

Om in te haken op mijn laatste punt: Ik zie de Switch qua graphics en CPU net tussen de PS3/Xbox 360 en de PS4/XB1 maar dit kan bij een aantal games erg leunen naar PS3/Xbox 360.
Zelf ben ik erg benieuwd naar Lego Star Wars: The Skywalker Saga en deze komt uit op PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series en Nintendo Switch. Als er te grote verschillen zitten tussen de PS4 en de Switch-variant van het spel, dan ben ik toch geneigd om de PS5-variant te halen (gezien ik een PS5 heb) maar als de verschillen incrementeel zijn, dan koop ik het spel liever voor de Switch zodat ik deze onderweg kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@VirinR het huidige dock converteert DisplayPort 1.2 naar HDMI 1.4 - dit betekent dat de maximale output 4k @ 30 fps is. HDR mag je vergeten.

Voor HDR of 4K60FPS is een nieuw dock dat minstens HDMI 2.0 ondersteunt dus niet optioneel. Maar ik zie het nog wel gebeuren dat DLSS niet helemaal tot 4K gaat upscalen, en dat we geen HDR krijgen :+ Dus wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Mijn wens voor een switch: 1 die bowsers fury fatsoenlijk afspeelt. Super leuke game maar draait bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gewoon FHD/QHD en games op 60fps vind ik al prima. De resolutie is IMO zwaar ondergeschikt aan framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga dit volgen :). Mijn dame is binnenkort jarig, en die is gek van Mariokart.
Nog suggesties of waar je op letten moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Stimulate14 in de Topicstart staat een boel handige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Iemand inmiddels al wat meer gehoord over de release van Sports Story?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 17:20
JackAvery schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:55:
@VirinR het huidige dock converteert DisplayPort 1.2 naar HDMI 1.4 - dit betekent dat de maximale output 4k @ 30 fps is. HDR mag je vergeten.

Voor HDR of 4K60FPS is een nieuw dock dat minstens HDMI 2.0 ondersteunt dus niet optioneel. Maar ik zie het nog wel gebeuren dat DLSS niet helemaal tot 4K gaat upscalen, en dat we geen HDR krijgen :+ Dus wie weet.
Helemaal niet gedacht aan HDMI :X
Wel jammer dat er dus nieuwe docks nodig zijn om op 4K te spelen maar als de oude docks blijven werken op 1080P dan is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Monster Hunter Ryse ziet er goed uit. Gaat mijn eerste monster hunter game worden. Erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Ik wil wel graag de nieuwe Switch hebben tzt.
Enige nadeel, mijn vrouw wil de Pokemon dock niet kwijt beneden bij de tv. haha.
Wordt nog wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Komt vast wel een nieuwe pokemon dock. En anders koop je van die fancy stickers of een docksok of zo. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waarschijnlijk blijft het huidige dock gewoon werken. We zijn nu nog in het stadium van geruchten dat daar echt niks zinnigs over te zeggen is. Er nu al zorgen over maken, wat mogelijk niet eens nodig is, heeft geen zin :P

Tip: Je plaatst het oude Pokemon dock er gewoon voor...

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 24-03-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Pokemon Snap is zo'n game die me wel leuk lijkt maar de vorige kon je toch ook met ~4 uur uitspelen?
Je zou prima tientallen uren gameplay er in kunnen met extra foto's maken en unlocks etc. Al heb je nu die 4 foto's per pokemon of zo van wat ik zie. Al lijkt me dat nog weinig met wat je er van zou kunnen maken.
Naja, afwachten op reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howolowitz
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-11-2024
Heeft iemand de switch op een 1440p monitor? Wil die daar op gebruiken bij m'n pc. Ziet het er een beetje uit? Heb een lg 27gl850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:33
giantgiantus schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:12:
Mijn wens voor een switch: 1 die bowsers fury fatsoenlijk afspeelt. Super leuke game maar draait bagger.
Helemaal eens. Een Switch met betere performance is echt een must. Betere graphics boeien me niet zo. Ik wil gewoon dat de games die ik koop goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
@The Chosen One haha, eh nope. Gaan we niet doen. Ben niet zo van de stickers. :p

@L23 dat zou op zich nog een optie kunnen zijn. Maar dat zien we inderdaad tegen die tijd wel.
Of,als het kan, het binnenwerk van beide docks uitwisselen, maar dat weten we inderdaad pas later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Arunia Dat laatste verwacht ik. Ik ga er vanuit dat alle accessoires hetzelfde zullen blijven. Hooguit een nieuwere chip in het dock die dan omgewisseld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
howolowitz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:52:
Heeft iemand de switch op een 1440p monitor? Wil die daar op gebruiken bij m'n pc. Ziet het er een beetje uit? Heb een lg 27gl850
Heb het zelf geprobeerd met een 28” 4K scherm, maar dat werkte voor geen meter. Niet helemaal wat je vraagt natuurlijk, maar lijkt me dat 1440p ook niet echt ideaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er geen antwoord op gegeven omdat ik geen 1440p monitor heb. Maar daarnaast is de vraag ook erg persoonlijk. Ik verwacht dat ik het er zelf dikke prima uit vind zien. De ander zegt dat het voor geen meter werkt, wat dat ook moge betekenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howolowitz
Ja het is natuurlijk niet ideaal maar ik probeer het maar gewoon. Als het toch zo erg is retourneer ik hem wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Vandaag Super Mario 3D World+Browsers Fury 100% uitgespeeld. 3D World álle levels met alle vijf karakters en alle collectibles gehaald en Bowser Fury alle cat shines.

Leuk spel! Volgens mijn switch profiel tussen de 30-35 uur over gedaan.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
menne schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Heb het zelf geprobeerd met een 28” 4K scherm, maar dat werkte voor geen meter. Niet helemaal wat je vraagt natuurlijk, maar lijkt me dat 1440p ook niet echt ideaal is?
Ik heb een 27" 1440p monitor en dat vind ik wel oke. Natuurlijk is alles wel upscaled. Game voornamelijk op mijn 40" FHD tv, maar ik heb 2 docks en eentje staat op mijn bureau voor als mijn vriendin graag iets op de TV wil kijken. Geen enkel probleem mee.

Hier mensen die MH:Rise gaan kopen? Ik heb nog nooit monster hunter gespeeld, maar vind de demo toch wel tof. Duurde even voordat ik het snapte en volgens mij is dit echt zo'n game met lekker veel diepgang, ben ik wel weer eens aan toe. Mocht je graag samen willen spelen dan staat mijn FC in mijn signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:55
Ik gebruik mijn Switch met exact die monitor.

Hoe het eruit ziet varieert enorm, Visual Novels (2d art maar wel 1080p), Animal Crossing, Mario Kart 8, Monster Hunter Generations Ultimate en Pokémon Sword zien er goed uit, maar al deze games zijn 1080p.

Games zoals Sword Art Online en Xenoblade Chronicles 2 zien er okay uit maar overduidelijk meer pixelated dan games hierboven, ook hangt het enorm af welke game je speelt die op 720p draait, want The Witcher 3 is niet mooi to say at least.

Games als Doom, Wolfenstein 2 of al het andere dat op lage resolutie draait is gewoon lelijk, je zit veel dichterbij met een monitor dan een TV en dan vallen alle issues enorm op.

BOTW zag er prima uit overigens (900p)

Het varieert dus, beste ervaring heb ik met 1080p games, 720p is hit or miss en daaronder zou ik het niet eens proberen (tenzij je ermee kunt leven dat het lelijk is), zo speel ik The Witcher 3 liever op onze oude 1080p tv boven, dan de 4k TV beneden of mijn GL850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
ndonkersloot schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:58:
Vandaag Super Mario 3D World+Browsers Fury 100% uitgespeeld. 3D World álle levels met alle vijf karakters en alle collectibles gehaald en Bowser Fury alle cat shines.

Leuk spel! Volgens mijn switch profiel tussen de 30-35 uur over gedaan.
Gisteren en eergisteren nog weer een poging gedaan. Nu ergens in wereld 2, maar het spel kan me nog niet boeien. Speel liever 'normale' 3d Mario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals al gezegd, of je dat goed of slecht gaat vinden is enigzins subjectief. Mocht het tegenvallen en je wat verbetering zoeken, kan je altijd naar een mCable kijken, die upscaled naar 1440p en is dus exact voor dit scenario gemaakt.

Zelf stoort het me niet om met de Switch op een 4K TV te gamen. Op de 1440p monitor hier heb ik het nog nooit geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 25-03-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howolowitz
Mizgala28 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:04:
[...]

Ik gebruik mijn Switch met exact die monitor.

Hoe het eruit ziet varieert enorm, Visual Novels (2d art maar wel 1080p), Animal Crossing, Mario Kart 8, Monster Hunter Generations Ultimate en Pokémon Sword zien er goed uit, maar al deze games zijn 1080p.

Games zoals Sword Art Online en Xenoblade Chronicles 2 zien er okay uit maar overduidelijk meer pixelated dan games hierboven, ook hangt het enorm af welke game je speelt die op 720p draait, want The Witcher 3 is niet mooi to say at least.

Games als Doom, Wolfenstein 2 of al het andere dat op lage resolutie draait is gewoon lelijk, je zit veel dichterbij met een monitor dan een TV en dan vallen alle issues enorm op.

BOTW zag er prima uit overigens (900p)

Het varieert dus, beste ervaring heb ik met 1080p games, 720p is hit or miss en daaronder zou ik het niet eens proberen (tenzij je ermee kunt leven dat het lelijk is), zo speel ik The Witcher 3 liever op onze oude 1080p tv boven, dan de 4k TV beneden of mijn GL850.
Top bedankt voor je reactie.

Ik ben vooral van plan om de switch voor de exclusieve spellen te gebruiken zoals idd botw, smash, Mario kart etc. Voor Witcher en dergelijke heb ik een game pc staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Chosen One schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:05:
Pokemon Snap is zo'n game die me wel leuk lijkt maar de vorige kon je toch ook met ~4 uur uitspelen?
Je zou prima tientallen uren gameplay er in kunnen met extra foto's maken en unlocks etc. Al heb je nu die 4 foto's per pokemon of zo van wat ik zie. Al lijkt me dat nog weinig met wat je er van zou kunnen maken.
Naja, afwachten op reviews.
De preview van NintendoLife legt wat meer nadruk op de manieren waarop de nieuwe Snap game herspeelbaar is. Day/night (en andere) versies van levels, alternatieve routes, een veel grotere diversiteit (>200) aan Pokémon dan de originele game... ook interessant omdat de preview is gemaakt door iemand die heel veel de originele game gespeeld heeft.

Ook leuk: gyro controls confirmed, en de cutscenes hebben voice-overs indien gewenst.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 25-03-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
Mijn zoontje wordt over twee weken 6 jaar. Hij speelt veel Mario Kart op mijn iPad en Sonic Racing op de Apple TV. We hebben voor hem nu een Nintendo Switch gekocht (329 euro voor neon versie bij bol.com). En zojuist voor 45 euro via amazon.NL een NL versie van Mario Kart besteld.

Zo ver de intro. ;) Zijn er nog andere zaken waarmee ik rekening moet houden? Zijn er aandachtspunten bij het aansluiten? Ooit in het begin gelezen dat men de joy-cons er verkeerd op vast maakte.
Zijn er nog andere dingen die we gelijk er bij moeten kopen? Is een geheugenkaart perse noodzakelijk?

Ik zeg nu wel dat de Switch voor hem is, maar papa gaat natuurlijk mee racen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@meesje Het werkt vrij recht toe recht aan. Joy-cons verkeerd om vast maken, daarmee bedoel je denk ik de de Joy-con straps, gewoon goed kijken waar de + en - zitten. Je hebt verder niks nodig. Dus ik zou het eerst even aankijken. Ook een geheugenkaart is niet nodig. Ik begrijp dat je Mario Kart fysiek hebt gekocht. Met fysieke games duurt het over het algemeen een hele tijd voordat het 32GB Switch geheugen vol zit en desnoods kan je uitgespeelde games verwijderen.

Verder is er nog info te vinden in de Topicstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:31:
@meesje Het werkt vrij recht toe recht aan. Joy-cons verkeerd om vast maken, daarmee bedoel je denk ik de de Joy-con straps, gewoon goed kijken waar de + en - zitten. Je hebt verder niks nodig. Dus ik zou het eerst even aankijken. Ook een geheugenkaart is niet nodig. Ik begrijp dat je Mario Kart fysiek hebt gekocht. Met fysieke games duurt het over het algemeen een hele tijd voordat het 32GB Switch geheugen vol zit en desnoods kan je uitgespeelde games verwijderen.

Verder is er nog info te vinden in de Topicstart.
Thanks! Het is inderdaad de fysieke versie van Mario Kart.
Bedankt voor het verwijzen naar de Topicstart. Deze ziet er zeer netjes en uitgebreid uit. Bevat genoeg leesvoer om komend weekend rustig door te nemen. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu niet perse nog iets snel moet bestellen.
Weer een bookmark er bij! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
Extra geheugenkaart is niet snel nodig tenzij je meerdere games digitaal aanschaft, dan is een extra geheugenkaart wel heel handig omdat je anders constant games aan het wissen en downloaden bent.

Verder gewoon eerst aankijken hoe het bevalt en wat je mist, iets erbij kopen kan altijd nog. Ik kan me wel voorstellen als jullie vaak samen spelen, dat dan een extra controller fijner zal zijn dan beide 1 joy-con.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer Axion Verge 2 footage van gisterenavond:

Edit: nu ik toch over pixel-art action games bezig ben, dit ziet er ook cool uit:

[ Voor 36% gewijzigd door JackAvery op 26-03-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hier een avondje bezig geweest met MH Rise. Leuke game, maar zelfs na de demo uitvoerig te hebben gespeeld lastig om in te komen. Wat een ingewikkeld spel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Monster Hunter kwam vandaag binnen dus meteen met mijn partner aan de slag, voor je het weet waren we 8 uur verder 8)

Graphics zien er goed uit op mijn monitor en op Switch zelf, ondanks dat de resolutie niet hoog is van dat spel, 30fps was wel even wennen na 1.5 jaar World op locked 60fps maar geen ramp an sich, gewoon even je muscle memory resetten (ik heb geen last van switchen tussen framerates in games, maar Rise heeft best wat weg van World qua gameplay en dan klopt je timing wat minder als je van 60 naar 30fps gaat)

Wirebug is enorm wennen overigens, eigenlijk tevreden met het spel op 1 punt na en dat is de extreem karige hoeveelheid monsters vergeleken met Generations Ultimate of 4 Ultimate, World had daar ook last van net zoals Rise alleen World had nog het excuus dat ze al die monsters opnieuw moesten creëren in 3d.

mooi geweest voor vandaag, bed tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Nou ik ben wel lekker aan het gaan met MH: Rise. Nog steeds van mening dat het echt veel te gecompliceerd is (van het online spelen tot je buddies en je eigen loadout bijhouden) maar goed. Wel groot vermaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Thomas schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:14:
Nou ik ben wel lekker aan het gaan met MH: Rise. Nog steeds van mening dat het echt veel te gecompliceerd is (van het online spelen tot je buddies en je eigen loadout bijhouden) maar goed. Wel groot vermaak!
Welke aspecten zijn complex? Ik twijfel erg of ik deze game moet halen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Welke aspecten zijn complex? Ik twijfel erg of ik deze game moet halen of niet.
Ik ben zelf niet zo van de JRPG achtige games. Het is gewoon lastig doorhebben hoe en wat. In principe bestaat de game uit het doen van quests wat voornamelijk bestaat uit het 'monster hunten'. Je 'main hub' is een dorpje met verschillende gebieden en echt talloze NPC's die allemaal weer een andere functie hebben. De een geeft je single-player quests, de ander multi-player, dan zijn er weer verschillende vendors waar je verschillende spullen kan kopen en soms ook nog andere dingen. Verder zijn er natuurlijk smiths en het craften van verschillende wapens/armor voor jou en je twee 'buddy's' (helpende diertjes, een kat en een hond) is heel belangrijk. Je kan ook nog eens andere buddy's inhuren, en ga zo nog maar even door. Het is vooral extreem veel en niks staat echt duidelijk op 1 plek. Het duurt even voordat je het doorhebt. Ik heb het in ieder geval nog steeds niet helemaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik vond de game (demo) gewoon niet zo vloeiend. Niet direct in de zin van traag maar het voelde gewoon allemaal net niet het. Combinatie van factoren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoor elke keer bij demo's van Monster Hunter dat deze meer geschikt is voor spelers die de games al kennen. De demo kan wat overweldigend over komen. Maar de game zelf heeft wel een goede introductie met hoe alles werkt. Zo begreep ik het in ieder geval. Zelf ooit een keer Monster Hunter op de PSP gespeeld, maar daarna nooit meer een vervolg gespeeld. Ik begreep in ieder geval van reviews dat Monster Hunter Rise tot nu toe de meest vriendelijke game in de serie is voor nieuwkomers.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 27-03-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Vraag het eerst ff snel hier voor ik het topic zelf een enorme rotschop geef.

Bij Stardew Valley kun je beginnen met 'monsters at night'. Als je dat uit hebt staan kunt je dat blijkbaar weer aanzetten met een quest/iets (https://stardewvalleywiki.com/Monsters).
Alleen kan dat snel of is het beter om opnieuw te beginnen? Zit X dagen in het spel nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mijn zoontje is nog niet jarig, maar de Switch Neon en Mario Kart zijn gelukkig al binnen. Hij moet eens weten wat er al op zolder staat, hij zal erg verrast zijn. Door budgetgaming werd ik gewezen op twee spellen bij Intertoys: Mario Tennis Aces en Xenoblade Chronicles. Deze beide maar besteld. Mario Tennis voor ons beide. Erg leuk om straks naast karten ook samen te tennis (met Mario, altijd goed ;)).
Xenoblade is wel voor mij zelf. Dit genre heb ik nog nooit gespeeld, maar reviews zijn erg positief. Dit spel zal ik wel pas gaan spelen als de kids op bed zijn.
Nu nog kijken of ik Sonic Maria plus ga kopen. Vroeger had ik een Mega Drive met Sonic. SM is dan natuurlijk een ultieme retro game. En misschien een must have?
Nu al spellen kopen, terwijl de Switch pas over twee weken aan gaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@meesje Sonic Mania is echt een aanrader. De game is gebaseerd op de Mega Drive spellen. De game heeft 12 zones die elk uit 2 levels bestaan. Waarvan 8 remix zones, zoals Green Hill zone. En er zijn 4 originele zones. Dus erg vertrouwd, maar ook de beste Sonic game sinds jaren. Ik vind het jammer dat er geen vervolg op gemaakt is, lijkt ook niet te gaan gebeuren. Ik vind dat je die er nog wel bij moet kopen. Maar pas je wel op op dat je niet gelijk teveel games in huis haalt? :P

Ik heb zelf net de fysieke versie van Hades binnen! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
L23 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:36:
Ik hoor elke keer bij demo's van Monster Hunter dat deze meer geschikt is voor spelers die de games al kennen. De demo kan wat overweldigend over komen. Maar de game zelf heeft wel een goede introductie met hoe alles werkt. Zo begreep ik het in ieder geval. Zelf ooit een keer Monster Hunter op de PSP gespeeld, maar daarna nooit meer een vervolg gespeeld. Ik begreep in ieder geval van reviews dat Monster Hunter Rise tot nu toe de meest vriendelijke game in de serie is voor nieuwkomers.
Misschien was dat ook het probleem dat ik had bij de demo van Bravely Default II, die begint na de introductie, maar daardoor wordt je wel meteen in het diepe gegooid, wat betreft mechanics, maar ook verhaal en karakters mis je toch een stuk.

Een ding scheelt wel aan een demo, je kan even proberen of het enigszins bevalt, want de kern blijft toch wel hetzelfde en als dat niet bevalt kan er nog zoveel verhaal of uitleg bij zitten, het blijft dan iets dat niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Deze ui hier was even vergeten dat ie Bioshock op de pc al eens had geprobeerd. Heb hem vorige week namelijk op de switch gekocht (collection), en de game/setting spreekt toch niet helemaal aan. Gezien schaarse game tijd geen zin om games te proberen waar ik moeilijk in kom.

Mocht iemand hem over willen nemen, hij staat op VA: V&A aangeboden: BioShock: The Collection, Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
In de game zelf zijn de tutorials inderdaad veel uitgebreider. Je krijgt over alles wel wat informatie, maar soms mist er ook wel eens iets (een HUD element werd niet uitgelegd dus dat heb ik zelf maar opgezocht, dat soort dingen). Je moet ook vaak eerst met een bepaalde NPC gaan praten voordat je een soort tutorial/uitleg krijgt over wat die NPC voor jou kan doen, dus eerst even een rondje maken in het dorp is wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 19:54
Hier ook aan het genieten van MH Rise. Eerder World uitgebreid gespeeld en daarvoor ook wel wat entries, maar dit is wel echt de meest vloeiend spelende tot nu toe. Echt fantastisch hoe deze serie zich door de tijd qua gameplay ontwikkeld heeft. Het is inderdaad erg complex, maar neem vooral je tijd om alles stap voor stap wat te leren kennen. De basis blijft namelijk wel simpel: monsters in de pan hakken. Dat je dat op duizenden verschillende manieren kan doen, dat leer je gaandeweg wel. De tutorials in de game zelf zijn erg goed, die demo doet het geen eer aan.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:44:
@meesje Sonic Mania is echt een aanrader. De game is gebaseerd op de Mega Drive spellen. De game heeft 12 zones die elk uit 2 levels bestaan. Waarvan 8 remix zones, zoals Green Hill zone. En er zijn 4 originele zones. Dus erg vertrouwd, maar ook de beste Sonic game sinds jaren. Ik vind het jammer dat er geen vervolg op gemaakt is, lijkt ook niet te gaan gebeuren. Ik vind dat je die er nog wel bij moet kopen. Maar pas je wel op op dat je niet gelijk teveel games in huis haalt? :P

Ik heb zelf net de fysieke versie van Hades binnen! Ben benieuwd.
Nog wat reviews gelezen en video’s gezien van Sonic Mania (plus). Dit ziet er erg tof uit. Nu iets van 20 euro bij bol.com (met bookart!). Straks even bestellen.
Om zeker te zijn dat een spel als Xenoblade wel wat voor mij is (vroeger niet, maar je wordt ouder hè ;)), heb ik wat gameplay/walkthroughs bekeken. Ook al is de prijs scherp en krijgt het spel zeer goede reviews, spreekt me het genre toch niet aan. Velen volgens mij wel gezien de berichten over Monster Hunter. Dit is toch ook een RPG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 19:54
meesje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Nog wat reviews gelezen en video’s gezien van Sonic Mania (plus). Dit ziet er erg tof uit. Nu iets van 20 euro bij bol.com (met bookart!). Straks even bestellen.
Om zeker te zijn dat een spel als Xenoblade wel wat voor mij is (vroeger niet, maar je wordt ouder hè ;)), heb ik wat gameplay/walkthroughs bekeken. Ook al is de prijs scherp en krijgt het spel zeer goede reviews, spreekt me het genre toch niet aan. Velen volgens mij wel gezien de berichten over Monster Hunter. Dit is toch ook een RPG?
Er zit wel een behoorlijk verschil tussen Monster Hunter en Xenoblade hoor. Xenoblade is meer een traditionele JRPG met voornamelijk focus op het (uitmutende) verhaal en Monster Hunter richt zich daarentegen veel meer op de combat en actie. MH is daarmee ook een stukje repetitiever dan Xenoblade. Je kan ze niet echt met elkaar vergelijken. Neemt niet weg dat het allebei uitstekende games zijn!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
Nog een paar dagen en dan verdwijnen de twee Mario 35th anniversary games uit de eShop.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ik speel hades momenteel. Speelt geweldig maar ben er niet heel goed in geloof ik. Na 16 keren ben ik nog niet door de tweede wereld heen gekomen. Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Oefenen, oefenen oefenen. Je begint het spel redelijk zwak i.v.m met als je alle unlocks/upgrades e.d. hebt. En van een aantal heb jij nog geen geen idee dat ze bestaan denk ik. En de juiste pakken ("extra lives" e.d.) In het begin veel focussen op darkness krijgen.

En belangrijkste tip is waarschijnlijk leren niet te gun-ho te zijn. Button bashen kan bij sommige secties en vijanden prima werken maar zeker niet altijd. En soms heb je een beetje pech met boons e.d. en kan een boss 10 keer moelijker zijn dan X wapen, Y boon.

En 16 runs is echt nog niks. 100-200 haal je waarschijnlijk wel voor je "klaar" bent met het spel. (En die " " snap je later pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:42:
En belangrijkste tip is waarschijnlijk leren niet te gun-ho te zijn. Button bashen kan bij sommige secties en vijanden prima werken maar zeker niet altijd. En soms heb je een beetje pech met boons e.d. en kan een boss 10 keer moelijker zijn dan X wapen, Y boon.
Lijkt het in dat opzicht op de boss fights van Hollow Knight? Daar werkte button bashen ook niet, maar was het juist belangrijk om de patronen te herkennen om zo op het juiste moment te kunnen aanvallen.

Wat zijn “boons”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hollow Knight nog steeds niet gespeeld.

Button bashen werkt... met sommige wapens, bij sommige vijanden, in de eerste gebieden en dan alleen als ze niet armoured zijn.

Boons zijn de godpowers. Daar is het ook gewoon een kwestie van ze leren kennen, welke wapens met welke beter werken en dan zijn er nog een paar dingetjes met gods waar ik nog ff niks over zal zeggen maar je vanzelf wel achterkomt (al dan niet run 10 dan 40-50).

Geluk blijft altijd een factor maar dankzij bepaalde unlocks kun je je luck soms een beetje bijsturen.
Als mensen verder nog vragen hebben zonder dat je direct alles gespoiled krijgt, PM morgen maar op/via Tweakers discord. Zal eens dagje online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het type gameplay klinkt in ieder geval herkenbaar. Zo heb je bij Hollow Knight charms en de samenstelling van die charms wissel je ook af per boss fight. En heel vaak dood gaan :p

Spoilen moeten we maar niet doen, vindt het bij dit soort games juist ook leuk om alles zelf te ontdekken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zeror schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:20:
Nog een paar dagen en dan verdwijnen de twee Mario 35th anniversary games uit de eShop.
Zonde dat Nintendo alsnog daarmee doorgaat.

Naja 3d All Stars ligt hier al een poosje thuis, we zouden die toch halen.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat bepaalde mensen hem hebben gehaald want FOMO, en Nintendo wist dondersgoed dat dit zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Welke game naast All Stars verdwijnt dan nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:05:
Welke game naast All Stars verdwijnt dan nog meer?
SMB35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Blijf dat vrij onzinnig vinden. Er is nul reden die games uit de Eshop te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Aha, dank.

Vind het zelf overigens ook onzin. Is denk ik gewoon om een soort hype te creëren. Nu zullen er zo veel fysieke kopieën zijn dat het toch niks uitmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ff schaamteloze plug: voor de mensen die interesse hebben in het hele DLSS verhaal heb ik een Tweakblog geschreven over de mogelijke impact van DLSS op Switch games. Het was iets te lang en misschien ook te off-topic/speculatief voor dit topic dus heb het maar apart gehouden. Commentaar is altijd welkom :)

----
Timothy3000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:47:
Blijf dat vrij onzinnig vinden. Er is nul reden die games uit de Eshop te halen.
Het is inderdaad vrij krom en onnodig. Helaas is het in Japan doodnormaal dat 'anniversary products' tijdelijk beschikbaar zijn. Op 1 april gaat daar ook gewoon alle Mario 35th merchandise uit de Nintendo winkels verdwijnen.

----
giantgiantus schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:24:
Ik speel hades momenteel. Speelt geweldig maar ben er niet heel goed in geloof ik. Na 16 keren ben ik nog niet door de tweede wereld heen gekomen. Nog tips?
Zorg dat je de Mirror in je kamer goed gebruikt. Upgrade je aantal death defiances. Ook je dodge is enorm belangrijk. Leer goed dodgen, en upgrade deze. Probeer ook de boons tijdens een run op elkaar af te stemen. Upgrade als het kan altijd je wapen tijdens een run door de kamer te kiezen met een daedalic hammer.

Verder is het misschien slim om eerst op 1 of 2 wapens te focussen en die te leren. Shield is bijvoorbeeld best interessant voor een beginner omdat het je een extra defensief mechanisme geeft, maar kies vooral een wapen dat met je klikt. Daarna leer je hoe je het best met de verschillende soorten tegenstanders omgaat met dat specifieke wapen.

Zijn er specifieke dingen waar je moeite mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
JackAvery schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:06:
Ff schaamteloze plug: voor de mensen die interesse hebben in het hele DLSS verhaal heb ik een Tweakblog geschreven over de mogelijke impact van DLSS op Switch games. Het was iets te lang en misschien ook te off-topic/speculatief voor dit topic dus heb het maar apart gehouden. Commentaar is altijd welkom :)

----

[...]

Het is inderdaad vrij krom en onnodig. Helaas is het in Japan doodnormaal dat 'anniversary products' tijdelijk beschikbaar zijn. Op 1 april gaat daar ook gewoon alle Mario 35th merchandise uit de Nintendo winkels verdwijnen.

----

[...]

Zorg dat je de Mirror in je kamer goed gebruikt. Upgrade je aantal death defiances. Ook je dodge is enorm belangrijk. Leer goed dodgen, en upgrade deze. Probeer ook de boons tijdens een run op elkaar af te stemen. Upgrade als het kan altijd je wapen tijdens een run door de kamer te kiezen met een daedalic hammer.

Verder is het misschien slim om eerst op 1 of 2 wapens te focussen en die te leren. Shield is bijvoorbeeld best interessant voor een beginner omdat het je een extra defensief mechanisme geeft, maar kies vooral een wapen dat met je klikt. Daarna leer je hoe je het best met de verschillende soorten tegenstanders omgaat met dat specifieke wapen.

Zijn er specifieke dingen waar je moeite mee hebt?
Anniversary merchandise en dergelijke exclusief maken snap ik wel. Is ook wel leuk. Maar schaarste op digitale producten creëren heb ik echt nooit begrepen.

Zou me niets verbazen als de games uit de All Stars collectie straks per stuk voor 25e ofzo in de Eshop te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:33
Ik ben ook wel benieuwd hoe deze is. Monster Hunter Generations kon ik totaal niet inkomen maar ik ga Rise wel proberen. Als dat net zo toegankelijk is als Monster Hunter World dan denk ik wel dat het wat voor mij kan zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
Bizar. Ik speel met enige regelmaat tussendoor als ik tijd heb BOTW, en ben nog helemaal niet zo ver in de verhaallijn. Zie nu in mijn profiel dat ik al over de 20 uur zit. Dacht echt dat ik op 8 uur ofzo zou zitten. Nog geen enkel moment enige vorm van "grinden" of verveling ervaren. Echt een bizar goed en "natuurlijk" flowende game zeg. En bij het ontdekken van de wereld wordt je ook op een hele natuurlijk manier gestuurd met informatie over mogelijk interessante dingen om te ondernemen. Had het nooit gedacht, maar BOTW staat nu wel in mijn top-3 all time beste games volgens mij _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
menne schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:15:
Bizar. Ik speel met enige regelmaat tussendoor als ik tijd heb BOTW, en ben nog helemaal niet zo ver in de verhaallijn. Zie nu in mijn profiel dat ik al over de 20 uur zit. Dacht echt dat ik op 8 uur ofzo zou zitten. Nog geen enkel moment enige vorm van "grinden" of verveling ervaren. Echt een bizar goed en "natuurlijk" flowende game zeg. En bij het ontdekken van de wereld wordt je ook op een hele natuurlijk manier gestuurd met informatie over mogelijk interessante dingen om te ondernemen. Had het nooit gedacht, maar BOTW staat nu wel in mijn top-3 all time beste games volgens mij _/-\o_ :9
Om de een of andere reden heb ik bij BOTW het gevoel dat je die gewoon in je collectie moet hebben. Maar echt onderbouwen kan ik dat niet. Tot welk genre behoort BOTW? Is dit net als Xenoblade Chronicles een RPG? In een opwelling had ik XC besteld, maar na het zien van beeldmateriaal tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet mijn genre is. Is BOTW vergelijkbaar?

Ik moet nog even geduld hebben (1,5-2 weken), voordat we in ons huishouden gaan Mario Kart-en. Vanmiddag ga ik bij Intertoys Mario Tennis ophalen en waarschijnlijk woensdagochtend Yoshi Crafted World. Voor mijn zoontje wil ik het wel een beetje bij de (cuted) Mario karakters houden en het liefst spellen die we samen kunnen doen (co-op of tegen elkaar).
Pagina: 1 ... 99 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic