Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Idd, plastic zal niet compleet verbrijzelen zoals een iPhone scherm dat kan. En een Lite in kinderhanden zal wel wat val risico vertonen, dus de keuze is logisch.

Ach, baat het niet, dan schaadt het niet. ;) Het touch gevoel met de protector is iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 08:30
@Tinusvolkel €25 voor captain toad. nieuw? Dat is nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:51
menne schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:42:
@Tinusvolkel €25 voor captain toad. nieuw? Dat is nice
Yep via Amazon met €10 korting dmv kortingscode

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb ik ook gebruik van gemaakt, Hades besteld voor €24,51, maar inmiddels niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Net mijn 8bitdo dongle geupgrade en ik kan nu eindelijk mijn PS5 DualSense controller op de Switch gebruiken. Komt goed uit, want vrijdag Mario 3D world binnen gekregen en toen kwam ik erachter dan de SL knop van de rechter joycon stuk is. Voor de prijs is de kwaliteit van die joycons wel erg matig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 13:30
Iemand nog een idee hoe ik draadloos een headset incl microfoon kan krijgen op de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik heb vandaag ook de 8bit do Bluetooth dongle besteld. We zaten te azen op een aanbieding van een setje joycons, toen ik ineens dacht: ik heb een Playstation 4 controller over nu ik de PS5 heb. Kunnen we die mooi gebruiken als extra controller voor de switch. De dongle was maar 11 Euro op Ali. Gewoon de echte zo te zien aan de foto's en ervaringen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 13:30
De usb dongel? Is het ook mogelijk om de microfoon hiermee te gebruiken.?
vinom schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:26:
Ik heb vandaag ook de 8bit do Bluetooth dongle besteld. We zaten te azen op een aanbieding van een setje joycons, toen ik ineens dacht: ik heb een Playstation 4 controller over nu ik de PS5 heb. Kunnen we die mooi gebruiken als extra controller voor de switch. De dongle was maar 11 Euro op Ali. Gewoon de echte zo te zien aan de foto's en ervaringen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
insp.gadget schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:24:
Iemand nog een idee hoe ik draadloos een headset incl microfoon kan krijgen op de switch?
Er zijn verschillende sets met draadloze USB connectors die je gewoon in de dock kan inpluggen. Moet je wel even opzoeken of de specifieke headset compatibel is, en de microfoon zal enkel nuttig zijn in games met ingebouwde voicechat. Er zijn ook sommige headphones die zullen werken als je een aparte USB bluetooth dongle koopt voor je Switch. Voorbeelden daarvan vind je in de topicstart.

De 8bitdo adapter hierboven is iets anders, deze dient specifiek om controllers aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Takashi Mochizuki blijft bij zijn eerdere beweringen in dit nieuwe artikel op Bloomberg: Nintendo Targets a Record Year in Switch, Game Sales.

tl;dr:
  • Geplande hardware sales voor volgend fiscale jaar (04/2021 tot 03/2022) gelijk of hoger aan huidige resultaten, o.a. gedreven door een revisie in de tweede helft van 2021 "with a larger and better display as well as upgraded graphics when the hybrid console is plugged into a TV set."[/li]
  • Software sales volgens partners en leveranciers zouden verder omhoog moeten gaan tot 250 miljoen. O.a. de leveranciers van de game cards zouden meer voorraad dan ooit voorbereiden. Voor het volgende fiscale jaar verwachten ze "[a] series of marquee game releases."
  • Switch wordt steeds meer een prioriteit voor developers met een groeiende installed base van meer dan 80 miljoen consoles
Benieuwd of hij gelijk krijgt, zo'n resultaten tijdens een vijfde consolejaar zijn niet vanzelfsprekend. Sowieso zullen we Switch in 2022 de kaap van 100 miljoen zien overschrijden, maar mogelijk kan dit al vroeger gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Ben benieuwd, vorig jaar was volgens mij vrij uniek met Animal Crossing en er is dit jaar geen vergelijkbare hype voor een game. Maar kan natuurlijk nog van alles aangekondigd worden en eind dit jaar weer een nieuwe Pokemon game. Dat de Switch revisie in de tweede helft van 2021 mee gaat helpen klinkt wat apart als er vanaf juni in eerste instantie maar een miljoen OLED schermen per maand worden geproduceerd (stond in het vorige Bloomberg artikel). Een Switch revisie rond september lijkt me dan zeer beperkt beschikbaar. Zou de Switch revisie begin 2022 uitkomen dan is het volgend fiscale jaar bijna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:04
L23 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:42:
@JackAvery Ben benieuwd, vorig jaar was volgens mij vrij uniek met Animal Crossing en er is dit jaar geen vergelijkbare hype voor een game. Maar kan natuurlijk nog van alles aangekondigd worden en eind dit jaar weer een nieuwe Pokemon game. Dat de Switch revisie in de tweede helft van 2021 mee gaat helpen klinkt wat apart als er vanaf juni in eerste instantie maar een miljoen OLED schermen per maand worden geproduceerd (stond in het vorige Bloomberg artikel). Een Switch revisie rond september lijkt me dan zeer beperkt beschikbaar. Zou de Switch revisie begin 2022 uitkomen dan is het volgend fiscale jaar bijna voorbij.
Zelda BOTW 2 lijkt me wel een knaller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@giantgiantus Zeker, maar wanneer komt die uit dan? Je hebt in ieder geval meerdere knallers nodig om een vergelijkbare hype te creëren zoals Animal Crossing. Animal Crossing ging in 1 jaar naar vrijwel de best verkochte Switch game (31,18 miljoen). BOTW zit na 4 jaar op (21,45 miljoen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@L23 persoonlijk zou ik ook eerder inzetten op februari/maart 2022 gezien ander geruchtennieuws wat de ronde gaat (de tape-out van de nieuwe SoC zou vorige week nog niet afgerond zijn).

De tweede helft van 2021 zou ook een launch in november kunnen betekenen, op die tijd zou men normaal wel 3-4 miljoen exemplaren kunnen produceren van een revisiemodel als verder alles goed gaat. Sowieso verwacht ik schaarste voor elke nieuwe launch dit jaar, en er zijn nog steeds een hoop factoren die een verdere vertraging in de hand kunnen werken.

Vanaf de software kant: Animal Crossing 'vervangen' is geen sinecure, maar die blijft natuurlijk ook gewoon verder verkopen :P Er is het komende FY sowieso minstens één Pokémon game die zeer gunstig zal zijn voor de software resultaten, en qua andere first-party titels ligt de tweede helft van het jaar nog wijd open.

Edit: mocht het salestempo van de evergreens vertragen is er trouwens nog altijd de mogelijkheid om een Player's Choice lijn uit te brengen. Momenteel zie ik dat echter niet gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 15-03-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:33
giantgiantus schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Zelda BOTW 2 lijkt me wel een knaller.
Die gaat denk ik niet 2021 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die Crash Bandicoot 4 gehaald hebben? Raar verhaal dat we hier in Europa (nog) geen fysieke release hebben. Activision blijft er vaag over. Lijkt wel alsof ze de digitale verkopen proberen te stimuleren. Zover ik zie is de game alleen bij de UK website Game te pre-orderen met een onbekende release datum.

Hoop niet dat we hetzelfde gezeur gaan krijgen met Tony Hawk Pro Skater 1 + 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 10:22
Ik ben op zoek naar een gripcase voor m'n Switch.
Maar die zou zeker volgende eigenschappen moeten hebben:
  • kunnen docken met case
  • joy-cons kunnen losgemaakt worden zonder case los te maken
  • als de joy-cons losgemaakt worden, zit er geen case meer rond de joy-cons
    (zodat de joy-cons eventueel in een stuurtje kunnen geklikt worden)
Zelf kwam ik in m'n zoektocht al dit tegen: https://www.amazon.nl/HEY...-Protector/dp/B08CVKKSSZ/

Iemand hier ervaring mee?
Of een andere suggestie die aan de voorwaarden voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
L23 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:09:
Zijn er mensen die Crash Bandicoot 4 gehaald hebben? Raar verhaal dat we hier in Europa (nog) geen fysieke release hebben. Activision blijft er vaag over. Lijkt wel alsof ze de digitale verkopen proberen te stimuleren. Zover ik zie is de game alleen bij de UK website Game te pre-orderen met een onbekende release datum.

Kan toch PS4 game kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@giantgiantus Die past toch niet in de Nintendo Switch?

Trouwens wel een Xbox One, gebruik ik die wel als handheld...

[ Voor 36% gewijzigd door L23 op 15-03-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 00:39

The Chosen One

Zie signature!

Op plaatje staat van wel. Geen idee of het dan meer risico heeft op krassen nog (ligt aan dock en case).

@kontroll

Heb zelf de Skull&Co maar daar zit het dus om de Switch heen. Maar ik neem ze zelf er nooit uit. Goedkoop setje gekocht voor gebruik met Ring Fit.
Als je perse een extra controller wilt (solo) is de Pro Controller het beste. Wil je met meerder mensen spelen dan blijven de joy cons loshalen natuurlijk een goede optie.

https://www.amazon.nl/UGR...&pd_rd_i=B07GQPF13L&psc=1 kwam ik wel ff snel tegen.
Paar vinden en ff op youtube kijken. Genoeg mensen die van die grips reviewen.

Je kunt ook nog een iets andere richting ingaan; YouTube: Big, 𝙁𝘼𝙏 Joy-Cons
Fat joycons. Dat is iets wat veel cases je ook proberen te geven, andere/betere grip.

ps. Is er bij BOTW (net van plateau afgekomen ) nog een soort overzicht van allles wat je kunt unlocken/vinden? Niet alleen de temples maar ook alle random chests die door de wereld verspreid/verstopt zitten? Camps etc.

@zwelgh @L23 @JackAvery Geen guides, geen cheats. Als in gewoon zien of je alles gevonden hebt (ingame). 42/69 chests found. Overzicht, net als shinies/coins etc. Ik kan wel 50 uur rond gaan lopen zoeken naar iets maar als dat iets er niet meer is...
Ik speel niet voor niets vanaf het begin met Hud Pro. :+

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 15-03-2021 13:09 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:20:
ps. Is er bij BOTW (net van plateau afgekomen ) nog een soort overzicht van allles wat je kunt unlocken/vinden? Niet alleen de temples maar ook alle random chests die door de wereld verspreid/verstopt zitten?
Je bedoeld een totorial/guide? Is met wat Googlen prima te vinden. Maar de unieke ervaring van BOTW, het verkennen en ontdekken haal je dan wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

zwelgh

-**-

ps. Is er bij BOTW (net van plateau afgekomen ) nog een soort overzicht van allles wat je kunt unlocken/vinden? Niet alleen de temples maar ook alle random chests die door de wereld verspreid/verstopt zitten?
Dit is een fijne map met alle items en quests
https://www.zeldadungeon....-the-wild-interactive-map

[ Voor 3% gewijzigd door zwelgh op 15-03-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
kontroll schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:10:
  • kunnen docken met case
Zelf kwam ik in m'n zoektocht al dit tegen: https://www.amazon.nl/HEY...-Protector/dp/B08CVKKSSZ/

Ik heb sinds deze week de volgende gripcase: https://www.amazon.de/dp/...CAF4?_encoding=UTF8&psc=1

Joy cons loskoppelen heb ik nog niet geprobeerd maar hij past wel in de dock. Het is net iets stroever dan zonder case maar ik heb nog geen problemen gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door Thorchy op 15-03-2021 12:37 ]

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Wel af te raden voor je eerste playthrough. Die hele game is gemaakt om vrij te ontdekken. Met zo’n map begint het bijna op ubi games te lijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:09:

Voorlopig slecht nieuws volgens NintendoLife (digital only release hier), maar ik heb ergens anders gehoord dat fysieke release gewoon enkele maanden later zou komen. Erg onduidelijk allemaal.

---
ps. Is er bij BOTW (net van plateau afgekomen ) nog een soort overzicht van allles wat je kunt unlocken/vinden? Niet alleen de temples maar ook alle random chests die door de wereld verspreid/verstopt zitten? Camps etc.

@L23 Als in gewoon zien of je alles gevonden hebt (ingame). 42/69 chests found.
Er staan vast lijsten op het internet of in guides. Ik zou daar niet te veel op focussen, de meeste chests in de game zijn leuk maar niet essentieel, en er zijn er enorm veel gewoon verstopt op de meest random plekken. Mijn aanrader: gewoon plezier hebben. Eén van de dingen die BOTW goed doet is net dat het je niet met to-do lijstjes opzadelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
L23 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:11:
@giantgiantus Die past toch niet in de Nintendo Switch?

Trouwens wel een Xbox One, gebruik ik die wel als handheld...
Lol. Sorry. Goed punt. Nuja de ps5 en Xbox zijn met fatsoenlijke internetverbinding ook een soort switch in combi met je telefoon 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
pieter.bier schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:27:
[...]

Ik speel sinds een paar dagen paw patrol met mijn zoon van ruim 3, vind hij helemaal geweldig! Erg makkelijk voor kinderen en bekende personages! Daarna gaan we met mario aan de slag! Misschien staan er in mario maker 2 wel levels speciaal voor kleine kinderen!
Super, mijn dochter van 4 heeft hem uitgespeeld, ik haal de ontbrekende gouden pootafdrukken.
Deel 2 ligt al klaar om te gaan spelen deze week

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:23

@zwelgh @L23 @JackAvery Geen guides, geen cheats. Als in gewoon zien of je alles gevonden hebt (ingame). 42/69 chests found. Overzicht, net als shinies/coins etc. Ik kan wel 50 uur rond gaan lopen zoeken naar iets maar als dat iets er niet meer is...
Ik speel niet voor niets vanaf het begin met Hud Pro. :+
Als je het hoofdverhaal hebt uitgespeeld komt er volgens mij wat tevoorschijn, je kan bij diverse karakters de status van voortgang op bepaalde vlakken navragen, maar tot die tijd zou ik gewoon lekker ontdekken. Niets is verplicht om verder te komen, je krijgt geen echte beloningen voor bepaalde prestaties, een wat enigszins belangrijk is krijg je wel een reminder hoe ver je bent een hoe je dat kan zien.

Voor bepaalde dingen kan je een beloning krijgen als je alles hebt gehad van dat punt, sommige geven een melding in het scherm met waar je naar toe moet, sommige moet je naar een specifiek karakter als je aan de eisen voldoet maar krijg je geen melding. Sommige zijn heel expliciet in hoeveel je nog moet een welke je nog moet voor een bepaald doel, anderen zeggen het soms een beetje tussen neus en lippen door dat je iets voor ze kan verzamelen. Je krijgt er alleen geen quest voor om te voltooien, dat maakt het soms wat lastig bij te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door Transportman op 15-03-2021 15:55 . Reden: Extra toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Laatste vraag/punt dan. :+

Net nog een tempel gedaan, stap naar buiten en krijg ineens een dozijn side[EX] quests.
Is dat ook standaard? Of hoort dat nog bij 1 van de DLC's? Vreemd zo ineens een tig quests die uit de lucht vallen i.p.v. dat je een questgiver tegenkomt.

Kan natuurlijk net doen alsof al die quests niet bestaan en dan kom ik vanzelf wel iets tegen gok ik? Geen idee hoe andere dat doen.

Zit nog maar 5 uur erin maar dit wordt ook wel een titel die zich naast SMM2, Curse of the Dead Gods, Dead Cells en vast wel Hades (200+ uur) kan voegen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 15-03-2021 16:23 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Chosen One schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:22:
Net nog een tempel gedaan, stap naar buiten en krijg ineens een dozijn side[EX] quests.
Is dat ook standaard? Of hoort dat nog bij 1 van de DLC's?
EX quests zijn inderdaad DLC quests. Nu heb ik nog niets van de DLC quests gedaan (heb de DLC wel, maar ik heb de game voor de DLC uitkwam uitgespeeld en sindsdien niet meer aangeraakt vanwege een grote backlog), dus ik kan je niet echt advies geven of het verstandig is om naar deze extra quests op zoek te gaan. Zelf heb ik BotW gespeeld door gewoon telkens ergens heen te lopen/rijden/varen/whatever wat me op dat moment interessant leek.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:31
kontroll schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:10:
  • kunnen docken met case

Ik heb de Mumba Blade case, voldoet aan al jouw eisen :)

edit: de link die je post, lijkt op de Mumba case.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 15-03-2021 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
The Chosen One schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:22:
Laatste vraag/punt dan. :+

Is dat ook standaard? Of hoort dat nog bij 1 van de DLC's? Vreemd zo ineens een tig quests die uit de lucht vallen i.p.v. dat je een questgiver tegenkomt.

Kan natuurlijk net doen alsof al die quests niet bestaan en dan kom ik vanzelf wel iets tegen gok ik? Geen idee hoe andere dat doen.

Zit nog maar 5 uur erin maar dit wordt ook wel een titel die zich naast SMM2, Curse of the Dead Gods, Dead Cells en vast wel Hades (200+ uur) kan voegen. :+
Zijn allemaal DLC, maar zijn alleen maar de startpunten, je kan ze even aflopen, meeste zijn raadsels/omschrijvingen waar de DLC-gear te halen is waar je dan vanzelf wel een keer langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 10:22
Op plaatje staat van wel. Geen idee of het dan meer risico heeft op krassen nog (ligt aan dock en case).

@kontroll

Heb zelf de Skull&Co maar daar zit het dus om de Switch heen. Maar ik neem ze zelf er nooit uit. Goedkoop setje gekocht voor gebruik met Ring Fit.
Als je perse een extra controller wilt (solo) is de Pro Controller het beste. Wil je met meerder mensen spelen dan blijven de joy cons loshalen natuurlijk een goede optie.
Ik speel liever docked (dat doe ik dan met een aftermarket pro controller)
Dochterlief speelt liefst in handheld mode (maar dan heb ik er graag een hoesje rond, mocht hij es uit haar handen slippen)

Daarnaast spelen we ook soms een race Mario Kart met het ganse gezin. Dan hebben we de pro-controller, de 2 joy-cons en mijn xbox/pc-controller nodig

Vandaar de vereisten ;)
Thorchy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Ik heb sinds deze week de volgende gripcase: https://www.amazon.de/dp/...CAF4?_encoding=UTF8&psc=1

Joy cons loskoppelen heb ik nog niet geprobeerd maar hij past wel in de dock. Het is net iets stroever dan zonder case maar ik heb nog geen problemen gehad.
Dank je voor de tip.
Lijkt erg hard op de link die ik zelf poste
Ik zit vooral richting Amazon.nl te kijken, omdat ik daar Prime membership heb en dus gratis kan laten verzenden.
Luuk84 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:57:
[...]

Ik heb de Mumba Blade case, voldoet aan al jouw eisen :)

edit: de link die je post, lijkt op de Mumba case.
De Mumba Blade was ik inderdaad ook al tegen gekomen.
Maar ik vind hem momenteel nergens tegen een schappelijke prijs in het zwart.
Vandaar dat ik bij die Heystop-case terecht kwam. Leek er hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13
Toch zijn die Joycon kleurtjes en dock in de nieuwe Fortnite bundel wel mooi. Had die kleuren nog niet gezien eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://s4.thcdn.com/productimg/1600/1600/12712820-1284809291743073.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Zeror op 15-03-2021 21:38 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zeror Dat is toch niet nieuw? De bundel bestaat al een tijdje. Vandaag zijn er losse Fortnite Joycons aangekondigd. Blauw links en geel rechts met een smiley. Zelfde kleur als bij de bundel, maar dus omgedraaid.

https://www.nintendolife....official_fortnite_joy-con

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 15-03-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47
Inderdaad, had deze al een enige tijd geleden al gezien, is zelf al een langere tijd te koop. Ben zelf wel stieken als die Switch Pro (of andere naam) uitkomt dat er een aparte Zelda Editiie komt, want die zou ik wel graag willen hebben :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Oh serieus? Dan ben ik slecht informeerd..... 7(8)7

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Zeror schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:38:
Oh serieus? Dan ben ik slecht informeerd..... 7(8)7
Je kunt ook niet alles bijhouden, ook ik mis wel eens wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:14:
Inderdaad, had deze al een enige tijd geleden al gezien, is zelf al een langere tijd te koop. Ben zelf wel stieken als die Switch Pro (of andere naam) uitkomt dat er een aparte Zelda Editiie komt, want die zou ik wel graag willen hebben :D
Ik hoop stiekem op saai wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ook dat kan mooi zijn, gelukkig hebben we allemaal een andere smaak, zo vind ik bijvoorbeeld mijn Plastation 4 Pro Death Stranding Editie erg tof en een vriend van me vind hem afschuwelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Octopath Traveler is niet langer meer Switch exclusive:
https://www.gamespot.com/...th-traveler/1100-6488862/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:33
Was hij sinds 2019 al niet meer toen hij op pc verscheen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ja ok. Maar nog niet op andere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:37
Zeror schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:58:
Ja ok. Maar nog niet op andere consoles.
Hij is beschikbaar op Stadia, dat is ook een soort (virtuele) console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi toch dat meer mensen de kans krijgen om Octopath Traveler te spelen. Ook altijd fijn als er weer een game naar de Switch komt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:27:
Ook altijd fijn als er weer een game naar de Switch komt. :P
Zoals bijv. Super Bomberman R Online:

Al is het wel een wonder. Het was een game die technisch alleen op Stadia mogelijk zou zijn:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman wordt wel een instant buy hier. Als de prijs niet te hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:52:
Bomberman wordt wel een instant buy hier. Als de prijs niet te hoog ligt.
Super Bomberman R Online is free-to-play op Stadia; de kans is aanwezig dat dit ook het geval zal zijn op de andere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:57:
[...]

Super Bomberman R Online is free-to-play op Stadia; de kans is aanwezig dat dit ook het geval zal zijn op de andere platformen.
Oke. Aan de ene kant super fijn, maar hopelijk is het wel te spelen zonder allemaal in-game aankopen om te kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:59:
[...]

Oke. Aan de ene kant super fijn, maar hopelijk is het wel te spelen zonder allemaal in-game aankopen om te kunnen winnen.
Er is een premium pack met wat extra features, vergelijkbaar hoe je bij Tetris 99 ook wat extra dingen kunt kopen:
This Add-On pack contains 14 additional characters equipped with special types and abilities, as well as the feature to create private matches with your friends.

Characters included in this bundle
  • Simon Belmont Bomber from Castlevania
  • Pyramid Head Bomber from Silent Hill
  • Raiden Bomber from Metal Gear Solid
  • Alucard Bomber from Castlevania
  • Vic Viper Bomber from Gradius
  • Bill Bomber from Contra
  • Lance Bomber from Contra
  • Naked Snake Bomber from Metal Gear Solid
  • Richter Bomber from Castlevania
  • Bubble Head Bomber from Silent Hill
  • Princess Tomato Bomber from Princess Tomato in the Salad Kingdom
  • Mimi Bomber from Pop'n Music
  • Nyami Bomber from Pop'n Music
  • Robbie the Rabbit Bomber from Silent Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:05:
[...]

Er is een premium pack met wat extra features, vergelijkbaar hoe je bij Tetris 99 ook wat extra dingen kunt kopen:

[...]
Thanks! Ik had zitten zoeken, maar kon niets vinden. Dit valt nog mee dan!

Instant download dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 14:16
RayNbow schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:05:
[...]

[...]
Je kunt die game niet met twee controllers spelen vanaf hetzelfde apparaat toch? Je kunt alleen online tegen elkaar spelen, met andere woorden als ik met mijn vriendin hier zit kunnen we niet samen aan een potje deelnemen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Je kunt die game niet met twee controllers spelen vanaf hetzelfde apparaat toch? Je kunt alleen online tegen elkaar spelen, met andere woorden als ik met mijn vriendin hier zit kunnen we niet samen aan een potje deelnemen?
Van wat ik kan vinden over de huidige Stadia versie is er inderdaad geen mogelijkheid om met meer dan 1 speler vanaf hetzelfde apparaat deel te nemen, dus ik neem aan dat in de Switch port dit niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 10:47
Beach Buggy 2: Island Adventure is uit! Eerste indruk is dat het een stuk lastiger is van de AI te winnen. Er is van alles meer (meer powerups, je kan er nu 2 hebben), meer autos, meer tracks, meer... je kan ook wapens achteruit schieten (erg belangrijk als je voor ligt)

De mechanics werken nog hetzelfde, oftewel, heerlijk vloeiende race mogelijkheid die niet te moeilijk is. Ik ga me hier de komende tijd veel uren mee vermaken! (ik ben misschien niet een typische gamer en ben pas sinds kort de eigenaar van een switch, maar dit was de enige game waar ik me al een paar maanden op verheugde, komende vanuit Android TV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien voor sommigen interessant: Nintendo heeft nu een tijdelijke 'korting' op de Online abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Verlengen als in aflopen en dan gelijk (automatisch) een nieuwe nemen lijkt me?

Verloopdatum: 09-05-2021 20:47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:44:
Verlengen als in aflopen en dan gelijk (automatisch) een nieuwe nemen lijkt me?

Verloopdatum: 09-05-2021 20:47.
Je abonnement hoeft voor zover ik weet niet afgelopen te zijn om het te kunnen verlengen. Je kan tot drie jaar in de toekomst verlengen. De korting hier krijg je wanneer je in de periode t.e.m. 10 mei een aankoop doet.

Overigens zijn er plekken waar je codes voor Switch Online nog goedkoper kan kopen. Ik deel het vooral omdat dit makkelijk is voor veel mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 17-03-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik neem aan via keysites, @JackAvery?
Alleszins, als je op zulke sites NSO niet goedkoper vindt dan ~18 euro (zeer wss wel) of het scheelt niet veel, is dit wel nog 'n goeie actie van Nintendo. Je betaalt wel 20 euro maar krijgt dan 2 euro terug in gouden punten. Zo is 'n kleinere indie game in een volgende sales misschien nagenoeg "gratis" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker geen verkeerde actie, maar Gold points doen niks meer dan er voor zorgen dat je blijft kopen. De kans is vrij groot dat het besteed wordt aan game die op je backlog stapel beland. :p Maar mocht je toevallig Nintendo Online nodig hebben en een eshop game/DLC op het oog hebben dan is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:11:
De kans is vrij groot dat het besteed wordt aan game die op je backlog stapel beland. :p
Om een of andere reden voel ik me aangesproken... :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nou, ik moet binnenkort tijd vinden om wat cd's te gaan rippen... 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzN5VsX7EjbDWJZROiKmMAnoKus=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d68hFod95WQFzGdGnTTLErxp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yhXcc3DxDG1_G67LpHrn1UPLVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WwRW5jZuwZP0Sd1WMAqQuY7b.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:55
RayNbow schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:59:
Nou, ik moet binnenkort tijd vinden om wat cd's te gaan rippen... 😅
1 van de redenen dat ik mijn 10 jaar oude laptop nog heb rondzwerven, ondanks dat ik deze verder nooit gebruik.

Dat is overigens een hele mooie collectie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RayNbow Die heb ik ook, het potlood...

Laatst Spongebob Squarepants DVD's zitten rippen, dat was veel werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:48:
Ik neem aan via keysites, @JackAvery?
Alleszins, als je op zulke sites NSO niet goedkoper vindt dan ~18 euro (zeer wss wel) of het scheelt niet veel, is dit wel nog 'n goeie actie van Nintendo. Je betaalt wel 20 euro maar krijgt dan 2 euro terug in gouden punten. Zo is 'n kleinere indie game in een volgende sales misschien nagenoeg "gratis" :)
Ik koop zelf niet bij de 'grijze' keysites, maar er zijn ook gewone internationale retailers die EU codes met korting verkopen. Meestal zit ik onder de 30 euro per jaar voor een family abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een echt collector's item! :p
Laatst Spongebob Squarepants DVD's zitten rippen, dat was veel werk :P
Kan ik me voorstellen. Zelf geen DVD's geript, maar wel eens een Blu-Ray en dat was ook wat werk.
Mizgala28 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:01:
[...]

1 van de redenen dat ik mijn 10 jaar oude laptop nog heb rondzwerven, ondanks dat ik deze verder nooit gebruik.
De DVD-drive die ik uit m'n vorige pc heb getransplanteerd in de huidige is ook al bijna 10 jaar oud.
(Geen idee hoe oud de BD-drive is, maar die is een stukje jonger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Iemand nog goede tips voor een Bluetooth adapter voor de switch voor het gebruik van wireless headphones in handheld en docked? In dit geval de AirPods.

Ik had deze gekocht: GuliKit NS07 Route Air Bluetooth https://www.amazon.nl/gp/...oh_details_?ie=UTF8&psc=1

Maar vind het niet goed werken. Soms verbind hij niet goed en heb je geen optie om zelf actief aan te geven “zoek verbinding met apparaat x”. Misschien kan dat überhaupt niet met de switch. Ook heb ik het idee dat het geluid slechter is versies gewone bekabelde EarPods.

Ben benieuwd of er nog goede ervaringen zijn met andere adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@menne voor zover ik begrijp - en hopelijk corrigeren anderen me want ik heb hier geen ervaring mee - ondersteunen de AirPods als codec enkel AAC en SBC. AAC is eigenlijk specifiek aan Apple, SBC is zo een beetje de oudste bluetooth codec die er nog in gebruik is.

Die GuliKit (en de meeste andere BT transmitters voor Switch) ondersteunen geen AAC, en dus gaat die bij de AirPods op SBC werken. Dit zou er in theorie voor zorgen dat de audio latency niet goed is. Misschien heb je hier last van? Wat geluidskwaliteit betreft zou er dan weer weinig verschil moeten zijn.

In principe (volgens de productpagina) zou die GuliKit moeten onthouden welke devices er eerder mee gepaird zijn. Bij BT toestellen die niet goed verbinden zou ik altijd aanraden om ze eens volledig te resetten en opnieuw te pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is bluetooth sowieso een no-go als het om gaming gaat i.v.m. de lag die je altijd zal hebben. Misschien dat dit bij Bluetooth 5 al is opgelost of dat de switch-games niet zo lag-gevoelig zijn doordat Mario nou niet bepaald miliseconden-werk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
@menne Ik heb zelf zo'n Gullikit en ook eentje voor kerst gekocht voor mijn vrouw.
Die gekoppeld met mijn Sony WF-1000XM3 geen problemen, maar dat komt denk ik door de APT-X.
Echter de in-ears van JBL van mijn vrouw lopen inderdaad hopeloos achter qua geluid. De over the ear goedkope JBL doet het dan wel weer een stuk beter.

Qua koppelen moet ik zeggen dat dit ook vaak niet werkt, maar dan maar opnieuw koppelen.

Uiteindelijk toch niet helemaal ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 18-03-2021 11:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Wat nieuws:
  • Er komt een fysieke release van 3D platformer Blue Fire
  • Op 10 april wordt er een Ace Attorney concert gelivestreamed (meer info hier). Gezien er in april eigenlijk al nieuws wordt verwacht over nieuwe/oude AA games, lijkt dit een goede kanshebber voor de datum waarop we die aankondigingen mogen verwachten...
  • Littlewood - een game in het genre Stardew Valley - heeft nu toch een Europese releasedatum: 25 maart.
  • Digital Foundry heeft een technische analyse van Crash Bandicoot 4 gepubliceerd. Het goede nieuws is dat deze vrij stabiel op 30 FPS draait. Docked ligt de dynamische resolutie rond 720p, handheld 540p.
  • Tijdens een livestream gisteren releaste Square-Enix een nieuwe trailer voor Balan Wonderworld. Hopelijk is het uiteindelijke spel - dat op 26 maart uitkomt - beter dan de demo...
  • Marvelous publiceerde afgelopen woensdag hun vijfde update over de gameplay in Rune Factory 5. Deze keer was het battle systeem aan de beurt. Een vertaling vind je op Gematsu.
  • In de wekelijkse persaankondiging van de eShop releases werd vermeld dat Shin Megami Tensei III Nocturne HD Remaster vanaf vanavond te preorderen valt tot 24 mei. Release dus op 25 mei! De Japanse release port heeft ondertussen redelijk wat patches gekregen om kinderziektes die het spel had, op te lossen. Voor een keer is het dus best handig geweest dat wij wat later aan de beurt komen.
  • NeoGeo fans opgelet: SNK's eerste Neo Geo Pocket Color Selection werd gereleased op de eShop. Tien games staan op deze verzameling, waaronder ook Metal Slug First Mission en Second Mission. Fysieke editie volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Verbaasd me dat Square-Enix nog geen Tomb Raider (Trilogy) voor de Switch heeft uitgebracht. Mooi moment met het 25 jarig bestaan. Maar wie weet komt het nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
Ik heb dinsdag op Amazon US een set Joy-con besteld en gister kwamen ze al binnen.. Eerste indruk; best wel prima eigenlijk! Ze zien er vooral heel cool uit maar ze voelen ook minder cheap dan ik had verwacht. Het blijft redelijk goedkoop Chinees spul. Alleen de sticks zijn wat stroever dan de originele joy-con, ik hoop eigenlijk dat die naarmate van tijd wat losser worden. De knoppen zijn lekker clicky verder (zoals op de PSVita) en er zit gyro en motion in. Was er uiteindelijk 52 euro voor kwijt incl. priority shipping en import kosten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kmnyo7u.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IWSVaiL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Disfigured ik zou de volgende keer voor dergelijke aankopen even kijken op Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
L23 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:58:
@Disfigured ik zou de volgende keer voor dergelijke aankopen even kijken op Aliexpress.
Ik kon daar echt geen mooie vinden eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:42:
@JackAvery Verbaasd me dat Square-Enix nog geen Tomb Raider (Trilogy) voor de Switch heeft uitgebracht. Mooi moment met het 25 jarig bestaan. Maar wie weet komt het nog...
Gelukkig krijgen we alvast een kookboek voor 25 jaar Tomb Raider ;)

Serieuzer, ik weet niet of Shadow of the Tomb Raider een eenvoudige port zou zijn. Minimum specs op PC vragen om 8 GB RAM, en het is best een groot spel (40 GB). De Xbox One versie werkt aan 900p30fps met dips naar 26-27 fps. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het klinkt als een apart project, en niet als een eenvoudige trilogie release.

De originele drie Tomb Raider games daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Disfigured ze verkopen daar hetzelfde product voor 20 euro, geen verzendkosten.

Voor 52 euro koop je bijna een echte Pro controller of voor ietsje meer echte joy-cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Gelukkig krijgen we alvast een kookboek voor 25 jaar Tomb Raider ;)

Serieuzer, ik weet niet of Shadow of the Tomb Raider een eenvoudige port zou zijn. Minimum specs op PC vragen om 8 GB RAM, en het is best een groot spel (40 GB). De Xbox One versie werkt aan 900p30fps met dips naar 26-27 fps. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het klinkt als een apart project, en niet als een eenvoudige trilogie release.

De originele drie Tomb Raider games daarentegen...
Ja ik zag het kookboek :-p
Maar van deze trilogie zijn de eerste twee games ook op de Xbox 360/PS3 uitgebracht, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Shadow of the Tomb Raider is inderdaad een ander verhaal, wellicht mogelijk, maar inderdaad geen makkelijke port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
L23 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:07:
@Disfigured ze verkopen daar hetzelfde product voor 20 euro, geen verzendkosten.

Voor 52 euro koop je bijna een echte Pro controller of voor ietsje meer echte joy-cons.
Oh oops. :P Heb je een link? Nja dan heb ik dit geval 30 euro betaald voor 2-dagen priority shipping. :D

Ik heb trouwens al een Pro controller, ik wilde gewoon een nieuwe, toffe set joycons. :)

Edit: ik heb ze al gevonden, 23 euro. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Disfigured op 19-03-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Disfigured https://m.nl.aliexpress.com/item/1005002140103885.html

Beetje lastig zoeken op Aliexpress, maar ze verkopen al die spullen die je op Amazon vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
Disfigured schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Ik kon daar echt geen mooie vinden eigenlijk..
En toen kocht je dit 😂🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
giantgiantus schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:18:
[...]

En toen kocht je dit 😂🤣
Haha, yup. Ik had vroeger deze Gameboy Color dus ik werd er lekker nostalgisch van. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OnjYWpA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:37
Nou dat heb ik weer. De switch kan ineens geen enkele gamecard meer lezen? Niks raars mee gedaan.

M'n zoontje heeft de afgelopen week steeds paper mario gespeeld zonder problemen. Wil ik net Just dance 2020 opstarten en verwissel ik de gamecard, krijg ik de melding dat de gamecard niet gelezen kan worden.

Andere geprobeerd en geen enkele werkt meer? Gamecard reader spontaan stuk? Switch is al ouder dan 2 jaar dus garantie waarschijnlijk weg.

Iemand hetzelfde probleem al eens gehad? Opgestuurd naar Nintendo of eventueel zelf repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:06

Mauz1978

Console War Veteran

Even de switch schoon blazen met een bus? Zijn vaak alleen de contactjes wat even niet connect en dat komt vaak gewoon door vuil. Zijn je cartridges niet bekrast?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

NoTimeRemains

I know

Weet iemand of the fysieke versie van Hades ook in NL verkocht wordt?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@NoTimeRemains Jahoor. https://www.budgetgaming.nl/switch/hades.html

Ik had het besteld bij Amazon NL, maar was niet meer op voorraad, dus ik wacht tot ze weer kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Begrijp ik het goed dat je niet twee compleet separate accounts kunt maken op een switch? Dus bijv een 2e account voor een kind dat op zijn eigen Home Screen alléén zijn eigen games/saves ziet? Ik wil namelijk een account voor mijn zoontje maken met alleen zichtbaar toegang tot de games die hij heeft gespeeld.

Met de Nintendo site info en na zelf wat klooien lijkt het erop dat je altijd één Home Screen hebt waarbij je pas na het starten van een game kiest welke account (save data) je wilt gebruiken. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

Tarin

Just plain weird.

blakez schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:03:
Nou dat heb ik weer. De switch kan ineens geen enkele gamecard meer lezen? Niks raars mee gedaan.

M'n zoontje heeft de afgelopen week steeds paper mario gespeeld zonder problemen. Wil ik net Just dance 2020 opstarten en verwissel ik de gamecard, krijg ik de melding dat de gamecard niet gelezen kan worden.

Andere geprobeerd en geen enkele werkt meer? Gamecard reader spontaan stuk? Switch is al ouder dan 2 jaar dus garantie waarschijnlijk weg.

Iemand hetzelfde probleem al eens gehad? Opgestuurd naar Nintendo of eventueel zelf repareren?
Vrienden van ons hadden dat probleem als de switch in het dock stond. Als ze het ding er uit haalden om de Gamecard te wisselen herkende hij ze wel, en terugplaatsen daarna was geen probleem.
Weet niet of/hoe ze het verholpen hebben, ze waren soort van tevreden met de workaround want bij Nintendo zeiden ze dat ze niets hadden gevonden (ze hadden het dock niet meegestuurd). Misschien ligt het dus aan het dock, maar ze waren destijds de enige in de omgeving met een Switch dus even een ander dock testen was lastig.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
@menne dat is inderdaad waar het op uit komt.
Nintendo doet het altijd wat anders.
Geeft wel meteen aan waar je recht op hebt om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
menne schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:40:
Begrijp ik het goed dat je niet twee compleet separate accounts kunt maken op een switch? Dus bijv een 2e account voor een kind dat op zijn eigen Home Screen alléén zijn eigen games/saves ziet? Ik wil namelijk een account voor mijn zoontje maken met alleen zichtbaar toegang tot de games die hij heeft gespeeld.

Met de Nintendo site info en na zelf wat klooien lijkt het erop dat je altijd één Home Screen hebt waarbij je pas na het starten van een game kiest welke account (save data) je wilt gebruiken. Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, je kiest het account tijdens het opstarten van een game en in sommige gevallen in de game zelf. Wat jij voor ogen hebt bestaat niet bij de Switch, home screen toont alle fysieke en digitale games en is niet account gebonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

blakez schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:03:
Check eerst of er niet gewoon vuil op de contacten van de cartridges zit. Tegenwoordig loop ik ze af en toe even na en heb ik mijn kinderen duidelijk instructies gegeven hoe deze vast te houden.

Met een droog wattenstaafje of met een klein beetje alcohol als het erg vast zit. Als de cartridge nog een beetje alcohol 'waas' er op heeft zitten, paar keer in en uit het slot doen/halen en evt. een aantal keer herhalen.

Ik heb echter ook eens gehad dat geen enkele meer werkte, ook niet na schoonmaken. Er bleken een paar pinnetjes 180 graden omgebogen. Ik heb hem open gemaakt, een stukje van het metalen 'shield' met een dremel verwijderd en zo kon ik bij de pinnen. Helaas brak er ook meteen een af nadat ik deze voorzichtig teugboog.

Ik heb zelfs het vermoeden dat dit gekomen is door een game waarvan bij de plastic geleiders naast de contacten op de cartridge een stukje was afgebroken en schuinstond. Vervolgens hebben de kinderen (niets vermoedend) dat ding er gewoon ingeduwd met alle gevolgen.. Ik neem ze niets kwalijk maar met wat meer beleid had het denk ik voorkomen kunnen worden.

Toen heb ik op ali een slot reader gekocht en deze ingebouwd (voor v1 switch), daar had ik blijkbaar beter op moeten letten want voor de EU is dat een ander model dan US en Azie met als resultaat dat touchscreen niet (goed) werkt.

Omdat een EU versie niet te krijgen was op dat moment heb ik een nieuwe switch gekocht omdat ik daar toch al langer over zat na te denken. Het niet werkende touch screen hem ik maar gelaten voor wat het is, in de dock merk je dat niet en de paar games waar je het nodig hebt wanneer je zonder speelt zijn er niet veel.

Misschien stuur ik hem nog wel eens op naar nintendo of als ik het EU part nog eens goedkoop langs zie komen (of een defecte switch voor onderdelen), dan waag ik nog wel eens een poging. Een andere optie is nog alleen het card stukje om solderen maar daar begin ik pas aan als last resort aangezien de parts ook niet heel goedkoop zijn.

n.b. Ik had overigens ook last van regelmatige crashes in games (met name lego city en minecraft), toen ik hem open had heb ik meteen de koelpasta vervangen en sindsdien geen last meer van gehad, de fan ging ook niet meer zo vaak aan als voorheen dus dat kan ik hoe dan ook aanraden.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 20-03-2021 13:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bezig met de Bioshock Collection. Net Bioshock 2 uitgespeeld, wat een toffe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Welke game móet je nou als switch eigenaar hebben (naast BOTW)? Ik zoek een 2e game, snap dat het ook persoonlijk is, maar er zal er vast een zijn die je echt niet moet missen? Zelf hoor ik goede verhalen over Super Mario Odyssey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:06

Mauz1978

Console War Veteran

menne schreef op zondag 21 maart 2021 @ 06:43:
Welke game móet je nou als switch eigenaar hebben (naast BOTW)? Ik zoek een 2e game, snap dat het ook persoonlijk is, maar er zal er vast een zijn die je echt niet moet missen? Zelf hoor ik goede verhalen over Super Mario Odyssey.
Die vraag is echt zo vaak voorbij gekomen en is ook zo persoonlijk. Zoek even in dit forum of kijk op youtube en zoek ‘ best alltime games for the switch’ of zoiets.

Zelf zou ik zeggen idd Odessey, Animal Crossing, Fire Emblem, Mario Kart, Pokemon en Diablo.

[ Voor 8% gewijzigd door Mauz1978 op 21-03-2021 06:59 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Thx. Heb ook al op internet gekeken, maar sommige van die sites maken voor mijn gevoel hele rare lijsten. Maar goede tip om ook dit specifieke topic even door te zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mario Odyssey , Pokémon, Ring Fit Adventure (niet vanwege kwaliteit, maar dit is een game die je je over 20 jaar nog herinnert)
En vervolgens alle nieuwe exclusives.

Mario Kart is niks meet dan remake van Wii U, dus niet echt spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bioshock: The Collection.

Edit: er zijn maar een handvol mensen die een Wii U hebben gehad. Dus heb je Mario Kart 8 Deluxe nog niet gespeeld. Echt een aanrader. Dat is een game die gewoon niet mag ontbreken.

En qua lijst zou ik gewoon kijken naar de top 10 best verkochte games? Daar kan je wel wat mee. Verder inderdaad persoonlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 21-03-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menne schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:04:
Thx. Heb ook al op internet gekeken, maar sommige van die sites maken voor mijn gevoel hele rare lijsten. Maar goede tip om ook dit specifieke topic even door te zoeken!
Misschien kan je eerst je eigen smaak eens toelichten? Het is sowieso subjectief. Er zijn genoeg mensen die BOTW bijvoorbeeld helemaal niks vinden, ook al is dat wat mij betreft een van de beste games uit het vorige decennium.

Als je bvb. een RPG fan bent die de Japanse toets wel kan smaken, zou ik zeker eens kijken naar Xenoblade en Fire Emblem. Verder is Hades een game die ik bijna altijd aanraad aan fans van actiegames en roguelikes. Hou je meer van party games, dan zijn Smash of Mario Kart enorm goede opties... zie je mijn punt? :P

En ja, Odyssey is een zeer fijne, kwalitatieve game, mits je van 3D Mario in een sandbox structuur houdt.

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat jij rare lijstjes vindt :+

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 21-03-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Dat is echt persoonlijk, je kan even naar de openingspost van dit topic kijken voor een aantal games, je kan in de eShop ook kijken naar games met demo's en daar een aantal van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:35
Odyssey was niet mijn ding. Ik heb de switch gekocht voor multiplayer, en dan is Mario Kart echt een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Dank allen, eens dat het lastig is om te adviseren afhankelijk van iemands smaak. Qua rare lijstjes bedoel ik meer als je zoekt op top 10 rpgs bijvoorbeeld dan is zo’n site helemaal lovend over elke game in die top 10. Ja uhm, dat geloof ik niet helemaal :p

Qua smaak, geen jRPGs. Eigenlijk merk ik dat ik op zoek ben naar “originele” games, iets wat je echt kan verassen. Heb vandaag wat demo’s gedaan, een voorbeeld is dan Little Nightmares 2, vooral omdat ik de sfeer van een spel ook belangrijk vind (dat is ook zo goed aan BOTW o.a. Bijvoorbeeld). Maar een resident evil 5 demo knapte ik na 3 minuten op af (slecht acteer werk, oja weer zo’n typische game etc).

Ik merk dat ik altijd een traditionele pc gamer ben geweest (met shooters, etc). Nu met de Switch merk ik dat ik eigenlijk mijn horizon wil/kan verbreden. Dus zoek naar games die een beetje uniek in zijn soort zijn of ver boven de rest uitstijgen in het specifieke genre. Maarja, dat kan alsnog weer van alles zijn natuurlijk :P

Bioshock collection leek me dan ook nog wel interessant, om ook nog iets meer “traditioneel” FPS achtige game te hebben voor zo nu en dan, want dat blijft iets wat wel leuk blijft. Maar dat valt (denk ik) niet echt in de categorie verrassend (alhoewel de verhalen die ik lees schijnt het aardig ground breaking te zijn geweest destijds).

Ik merk gewoon dat de switch heel veel nieuwe deuren opent aan mogelijkheden die ik op de pc niet had. Dat maakt het lastig kiezen/uitzoeken hehe.

Zal nog maar even verder gaan met nog meer demo’s zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door menne op 21-03-2021 15:13 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic