L23 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:23:
[...]
De geruchten van gisteren zijn gewoon geruchten, daar haal ik dan informatie uit die ik persoonlijk geloofwaardig vind, maar prima.
Dat Aula vermoedelijk gebruikt gaat worden in een Mario Kart attractie wist ik niet, staat dat in de firmware? Ik las inderdaad dat er een Realtek chip gevonden was in de Aula code, maar dat die Realtek chip gebruikt gaat worden in de dock is pure speculatie, in ieder geval niet te achterhalen uit de firmware.
Mogelijk brengen ze dan een nieuwe dock uit die ook werkt met de huidige Switch? Dat kan prima voor 4K upscaling?
Maar een Switch V3, een nx-abca2 model, zou dan een codename moeten hebben vergelijkbaar met Icosa en Iowa. Aula past niet in dat rijtje.
https://twitter.com/hexkyz/status/1348007153643130881
Er werd een tijdje gespeculeerd dat het nx-abcd model (
=Aula), dat geassocieerd wordt met een tweede scherm, AR of VR gerelateerd zou zijn. En laat die Mario Kart attractie in Japan nu een attractie op basis van AR zijn

Het zou ook passen in het idee dat deze Realtek converter chip
"lives *inside* the new display", zoals Heskin claimt. De 'd' in nx-abcd suggereert inderdaad een andere form factor dan de reeds bestaande - Aula als een vervangend Switch model lijkt me daarom verder onwaarschijnlijk.
Die AR glasses zien er trouwens zo uit:
en de instructies van hoe men dit aan doet kan je hier bekijken xD
Twee schermen, processing gebeurt in de mobiele unit die blijkbaar actieve koeling heeft. Zou dus gewoon een Switch variant in kunnen gebruikt worden. Hoewel dit dus niet bevestigd is, denk ik dat de punten hierboven (andere form-facto + converter zit 'in' het display zelf) de mogelijkheid wel ondersteunen dat dit Aula is.
Of die Realtek chip ook in een nieuw dock zou gebruikt worden of niet... geen idee

Het enige wat ik zei is dat het een functionele upgrade is van de STDP2550, een chip die in de huidige dock zit. Voor zover ik begrijp kan de Realtek trouwens niet upscalen.
Overigens, uit je vorige post:
Ze hebben het daar nog wel over een Tegra X1 Mariko chip, maar die is efficiënter door een mogelijk kleinere procedé.
Als ik me dit goed herinner had Heskin het toen gewoon over de originele Mariko, die als revisie van Erista efficiënter is door een kleinere process node, dus niet over een toekomstige chip. De logica van de naamgeving even volgende, zou een tweede shrink van Erista waarschijnlijk ook weer een nieuwe naam krijgen met een connectie naar Wolverine.