Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 21:15
Wat dan wel zo is: kunnen we uberhaupt een nieuwe switch model aanschaffen? :)

Ik zie het al gebeuren dat met een switch revisie/"pro", deze tot in den treure wordt opgekocht door de fameuze 'scalpers'. Net als sommige droeftoeters hier op Tweakers voor een PS5: "nieuw in doos mag weg voor vaste prijs van 799".

something something *had a bad day*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de fans van fysieke edities:

En meer Rune Factory 5 materiaal:

@sderooij yup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:42
sderooij schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:48:
Wat dan wel zo is: kunnen we uberhaupt een nieuwe switch model aanschaffen? :)

Ik zie het al gebeuren dat met een switch revisie/"pro", deze tot in den treure wordt opgekocht door de fameuze 'scalpers'.
Ik maak me daar geen zorgen over. Heb bij mijn lokale gameshop altijd een reservering voor de nieuwste Nintendo console en de nieuwste Zelda game. Zodra de pre-orders mogelijk zijn ben ik de 1e op de lijst. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
RollieBollie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Ik maak me daar geen zorgen over. Heb bij mijn lokale gameshop altijd een reservering voor de nieuwste Nintendo console en de nieuwste Zelda game. Zodra de pre-orders mogelijk zijn ben ik de 1e op de lijst. :D
Ik heb die van mij al een maand geleden gereserveerd bij mijn lokale shop (bmmgames.nl ) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In navolging van het Switch revisienieuws van gisteren heeft Spaanse gaming website GameReactor proberen onderzoeken of het al langer bestaande gerucht dat de Tegra X1+ uitgefaseerd gaat worden, enige waarheid bevat. Volgens bronnen in hun artikel zou het plan inderdaad zijn dat Mariko uitgefaseerd wordt en dus dit jaar nog vervangen wordt door het nieuwe model. Wat wel niet duidelijk is hoe lang de X1 modellen dus nog op de markt zullen blijven.

Zoals altijd, neem dit met de nodige dosis zout :) De vertaalde relevante tekst uit het artikel:
The arrival of this new generation of Nintendo Switch will serve to replace the current one, not to coexist with it. That is what Gamereactor has been able to learn after consulting its sources in search of the veracity of these rumors. Specifically, we have been able to confirm that Nvidia's plans are to retire the Tegra X1 Mariko chip used in the current models, both standard and Switch Lite.

In addition, these sources point out that the changeover in the production of the Nintendo Switch SoC will take place this year. They do not specify, however, in what situation the stock already manufactured will remain and, therefore, how long the current units will last in the market.

We will continue to inquire.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las dat in januari in de firmware de codename Aula was gevonden, daar komt ook naar voren dat het gaat om een OLED scherm en 4K ondersteuning. Ze hebben het daar nog wel over een Tegra X1 Mariko chip, maar die is efficiënter door een mogelijk kleinere procedé. Lijkt dus inderdaad om een vervanger te gaan van de huidige Switch en niet een Pro model die naast het huidige model verkocht gaat worden. We gaan dus van de Switch V1 naar de Switch V2 met langere accuduur naar de Switch V3 met beter scherm en mogelijk iets meer performance. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:30
Ik hoop echt wel op iets meer dan dat. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:23:
Las dat in januari in de firmware de codename Aula was gevonden, daar komt ook naar voren dat het gaat om een OLED scherm en 4K ondersteuning. Ze hebben het daar nog wel over een Tegra X1 Mariko chip, maar die is efficiënter door een mogelijk kleinere procedé. Lijkt dus inderdaad om een vervanger te gaan van de huidige Switch en niet een Pro model die naast het huidige model verkocht gaat worden. We gaan dus van de Switch V1 naar de Switch V2 met langere accuduur naar de Switch V3 met beter scherm en mogelijk iets meer performance. Ik kijk er in ieder geval naar uit.
De geruchten van gisteren slaan niet op Aula, toch volgens meerdere van dezelfde bronnen die gisteren en vandaag al vernoemd zijn :) Aula is vermoedelijk wat men gebruikt in de Mario Kart attractie van Universal Studios.

Overigens is de chip waar men toen een referentie naar gevonden heeft een chip die DisplayPort 1.4 omzet naar HDMI 2.1. Een upgrade dus van de huidige DisplayPort 1.2 naar HDMI 1.4 chip in de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:19:
[...]

De geruchten van gisteren slaan niet op Aula, toch volgens meerdere van dezelfde bronnen die gisteren en vandaag al vernoemd zijn :) Aula is vermoedelijk wat men gebruikt in de Mario Kart attractie van Universal Studios.

Overigens is de chip waar men toen een referentie naar gevonden heeft een chip die DisplayPort 1.4 omzet naar HDMI 2.1. Een upgrade dus van de huidige DisplayPort 1.2 naar HDMI 1.4 chip in de dock.
De geruchten van gisteren zijn gewoon geruchten, daar haal ik dan informatie uit die ik persoonlijk geloofwaardig vind, maar prima.

Dat Aula vermoedelijk gebruikt gaat worden in een Mario Kart attractie wist ik niet, staat dat in de firmware? Ik las inderdaad dat er een Realtek chip gevonden was in de Aula code, maar dat die Realtek chip gebruikt gaat worden in de dock is pure speculatie, in ieder geval niet te achterhalen uit de firmware.

Mogelijk brengen ze dan een nieuwe dock uit die ook werkt met de huidige Switch? Dat kan prima voor 4K upscaling?

Maar een Switch V3, een nx-abca2 model, zou dan een codename moeten hebben vergelijkbaar met Icosa en Iowa. Aula past niet in dat rijtje. https://twitter.com/hexkyz/status/1348007153643130881

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 05-03-2021 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VluggeJapie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:29
VluggeJapie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:05:
Afgelopen weekend ook een Skull & Co gripcase met koffer besteld, ik heb nogal grote klauwen en kies bewust voor een iets robuustere case met meer grip.
Ook deze vandaag binnen gekregen, eerste ervaringen met de Switch het gamed heerlijk weg. Zeker als je in de avond even een momentje hebt, je pakt hem zo erbij en toch zit je naast moeder de vrouw die gewoon tv kan kijken.

Mooi dat er overigens een nieuwe versie uitkomt, blij dat ik daar niet op gewacht hebt. Zo kan je altijd je aankopen blijven uitstellen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5khTQms-am_Tug4dBX7xQZD0xCk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0rzkpORb91AVY62oufZM8qp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmJjksGY-lg2Vd2w-BVlPJf9l9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y12oo3lWVZIbyvrmbEgyllvb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhO-9GZRtZYbMTv7H7Ro1dbdR_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHgok0Ej3KhCh357QvCQkmQm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:23:
[...]

De geruchten van gisteren zijn gewoon geruchten, daar haal ik dan informatie uit die ik persoonlijk geloofwaardig vind, maar prima.

Dat Aula vermoedelijk gebruikt gaat worden in een Mario Kart attractie wist ik niet, staat dat in de firmware? Ik las inderdaad dat er een Realtek chip gevonden was in de Aula code, maar dat die Realtek chip gebruikt gaat worden in de dock is pure speculatie, in ieder geval niet te achterhalen uit de firmware.

Mogelijk brengen ze dan een nieuwe dock uit die ook werkt met de huidige Switch? Dat kan prima voor 4K upscaling?

Maar een Switch V3, een nx-abca2 model, zou dan een codename moeten hebben vergelijkbaar met Icosa en Iowa. Aula past niet in dat rijtje. https://twitter.com/hexkyz/status/1348007153643130881
Er werd een tijdje gespeculeerd dat het nx-abcd model (=Aula), dat geassocieerd wordt met een tweede scherm, AR of VR gerelateerd zou zijn. En laat die Mario Kart attractie in Japan nu een attractie op basis van AR zijn :) Het zou ook passen in het idee dat deze Realtek converter chip "lives *inside* the new display", zoals Heskin claimt. De 'd' in nx-abcd suggereert inderdaad een andere form factor dan de reeds bestaande - Aula als een vervangend Switch model lijkt me daarom verder onwaarschijnlijk.

Die AR glasses zien er trouwens zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoFnFMpXUAARU_j.jpgen de instructies van hoe men dit aan doet kan je hier bekijken xD

Twee schermen, processing gebeurt in de mobiele unit die blijkbaar actieve koeling heeft. Zou dus gewoon een Switch variant in kunnen gebruikt worden. Hoewel dit dus niet bevestigd is, denk ik dat de punten hierboven (andere form-facto + converter zit 'in' het display zelf) de mogelijkheid wel ondersteunen dat dit Aula is.

Of die Realtek chip ook in een nieuw dock zou gebruikt worden of niet... geen idee :D Het enige wat ik zei is dat het een functionele upgrade is van de STDP2550, een chip die in de huidige dock zit. Voor zover ik begrijp kan de Realtek trouwens niet upscalen.

Overigens, uit je vorige post:
Ze hebben het daar nog wel over een Tegra X1 Mariko chip, maar die is efficiënter door een mogelijk kleinere procedé.
Als ik me dit goed herinner had Heskin het toen gewoon over de originele Mariko, die als revisie van Erista efficiënter is door een kleinere process node, dus niet over een toekomstige chip. De logica van de naamgeving even volgende, zou een tweede shrink van Erista waarschijnlijk ook weer een nieuwe naam krijgen met een connectie naar Wolverine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JackAvery nx-abcd ken ik, daar werd april vorig jaar veel over gespeculeerd en was toen ook een artikel op Tweakers over. Omdat in de geruchten van januari nergens meer gerept wordt over dat tweede scherm had ik niet door dat Aula en nx-abcd hetzelfde zijn. Een andere vormfactor zoals de Aula als vervangend Switch model lijkt me inderdaad ook onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:50
Jongens, even alle gekheid op een stokkie.
Zeker met al die nieuwe geruchten over een switch pro.

Ben ik ff blij dat ik in september 2017 de mijne gekocht heb zeg, anders was het mooi zonde geweest!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:22
Blijkbaar was er voor de Direct al nieuws over: https://twitter.com/ayabekaz/status/1362253430127878144?s=21
En de vraag of deze naar het westen komt wordt tactvol beantwoord:
https://twitter.com/ayabekaz/status/1362331539996991495?s=21

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 06-03-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dagg waarschijnlijk krijgt de game niet eens een Engelse taal optie? Anders kan je de game nog importeren of uit de Japanse eshop halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
@L23 de Japanse shop is inderdaad een optie door een Japans account aan te maken alleen zijn spellen die alleen in de Japanse shop te krijgen zijn niet voorzien van de Engelse taal voor zover ik gezien heb. Daarom hoop ik oprecht dat er een westerse versie komt of waar jij op doelt een game die alleen in de Japanse shop wordt verkocht en de Engelse taal ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Amos_x schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:49:

Andere vraag. In de buurt van waar ik vaak zit (kamer/woonkamer/bureau) hangt altijd ergens wel een 60W usb-c charger voor mijn macbook pro. Heb het nog niet geprobeerd, maar is het een probleem als ik deze inplug in de switch lite?

Waar zit in moderne elektronica de stroomregelaar? In het apparaat of de lader?
Heb de switch Lite aangesloten op een 60 Watt laptop charger die naast het bed lag (had even geen zin om de switch lader er bij te halen) en niets is ontploft :+

Het was waarschijnlijk een domme vraag, maar als je een achtergrond hebt in RC gedoe van +-15 jaar geleden ga je onwillekeurig toch nadenken of bepaalde lader/batterij combinaties bvb niet te snel laden. En gezien de complete 'hot mess' wat usb-c tegenwoordig toch zeker is...

Voorlopig speel ik enkel Mario op de switch. Ik kijk wat rond naar andere games, maar bedenk me steeds dat ik voor de meeste multiplats toch nog steed liever de ps4 of pc er bij neem. (meestal ps4). Zoals gezegd, ik ben nu eenmaal niet echt een mobiele gamer. Het handige aan de switch is wel dat ik niet steeds gebonden ben aan de woonkamer, maar buitenshuis gebruik ik de switch nooit. Zat bvb te kijken naar need for speed hot pursuit, maar die game heb ik al (pc), en is goedkoop op de ps4, dus daar kom ik dan toch steeds van terug.

Ik vermoed dat m'n Lite echt een Nintendo games only machine wordt (of andere switch exclusives). Daar is uiteraard niets mis mee.

Ook wil ik onbewust ergens de switch benaderen als de 'spirituele opvolger' van de ps vita. Ps vita was een schitterend apparaat, maar had het allemaal net niet op orde. De switch (vooral de Lite dan) vertoont echter veel gelijkenissen (zelfde soort formaat - ietsje groter, double thumb sticks, unibody design, ...)

Daarom volgende vraag: Wat zijn de games die het meest 'playstation' aandoen/aanvoelen? Games zoals Wipe Out bvb, ... Andere goede kwaliteit arcade, of experiences zoals killzone, resistance, ... SSX? Burnout Paradise heb ik gezien voor de switch, misschien zoiets dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Amos_x schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Heb de switch Lite aangesloten op een 60 Watt laptop charger die naast het bed lag (had even geen zin om de switch lader er bij te halen) en niets is ontploft :+

Het was waarschijnlijk een domme vraag, maar als je een achtergrond hebt in RC gedoe van +-15 jaar geleden ga je onwillekeurig toch nadenken of bepaalde lader/batterij combinaties bvb niet te snel laden. En gezien de complete 'hot mess' wat usb-c tegenwoordig toch zeker is...

Voorlopig speel ik enkel Mario op de switch. Ik kijk wat rond naar andere games, maar bedenk me steeds dat ik voor de meeste multiplats toch nog steed liever de ps4 of pc er bij neem. (meestal ps4). Zoals gezegd, ik ben nu eenmaal niet echt een mobiele gamer. Het handige aan de switch is wel dat ik niet steeds gebonden ben aan de woonkamer, maar buitenshuis gebruik ik de switch nooit. Zat bvb te kijken naar need for speed hot pursuit, maar die game heb ik al (pc), en is goedkoop op de ps4, dus daar kom ik dan toch steeds van terug.

Ik vermoed dat m'n Lite echt een Nintendo games only machine wordt (of andere switch exclusives). Daar is uiteraard niets mis mee.

Ook wil ik onbewust ergens de switch benaderen als de 'spirituele opvolger' van de ps vita. Ps vita was een schitterend apparaat, maar had het allemaal net niet op orde. De switch (vooral de Lite dan) vertoont echter veel gelijkenissen (zelfde soort formaat - ietsje groter, double thumb sticks, unibody design, ...)

Daarom volgende vraag: Wat zijn de games die het meest 'playstation' aandoen/aanvoelen? Games zoals Wipe Out bvb, ... Andere goede kwaliteit arcade, of experiences zoals killzone, resistance, ... SSX? Burnout Paradise heb ik gezien voor de switch, misschien zoiets dan...
Voor mij? Crash en Spyro :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:55
@Dagg sommige japanese Switch games hebben gewoon Engels als optie (staat ook op de eshop pagina dan)

Ik importeer weleens Japan only fysieke games als iets hier digitaal is (of helemaal niet zoals Gundam), maar daar fysiek en in het Engels.

Echter die Shin Chan spel waar jij het over had heeft geen Engels en zal waarschijnlijk ook nooit een westerse release krijgen, best case scenario zou zijn als het ooit een Asian english release krijgt, maar daar heb ik niks over gehoord.

@Amos_x Fast RMX is een leuke Wipeout tegenhanger.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 06-03-2021 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
sderooij schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Voor mij? Crash en Spyro :)
Das een goeie! Thx :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mizgala28 Ik las laatst het gekke verhaal dat er nu fysieke releases zijn in Japan waarvan de eshop versie Engels ondersteund, maar Engels op de cartridge versie ontbreekt. Om zo te voorkomen dat men de Japanse release importeert. Bij de volgende games:
Manifold Garden
One Step from Eden
Ruiner
Cotton Reboot (English was removed with a patch)

@Amos_x De Switch regelt de stroom, dus je Switch Lite met een 60W (Macbook?) lader is geen probleem.

SSX is er niet, later dit jaar komt wel Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 naar de Switch.

[ Voor 27% gewijzigd door L23 op 06-03-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
oh, en voor ook Ori blind forrest, en Hollow Knight ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
@Mizgala28 Ik weet het niet maar hoop dat de tweet waar ik naar refereer een opmaat is naar op zijn mins een Japanse releas met Engelse ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Dagg schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:53:
@Mizgala28 Ik weet het niet maar hoop dat de tweet waar ik naar refereer een opmaat is naar op zijn mins een Japanse releas met Engelse ondersteuning.
Dat weet ik, maar het zou niet de eerste spel zijn waar men "casually" een westerse release belooft, maar uiteindelijk het om financiële redenen (logisch) niet uitbrengen.

Ik zou dus maar eerst afwachten tot er een aankondiging komt (persoonlijk heb ik meerdere redenen ervoor om af te wachten)

@L23 Daar schijnt een reden voor te zijn.

Volgende wat ik roep zijn geruchten/vermoeden waarom, maar ik mijn ogen klinken ze realistisch.

Ruiner kreeg via Special Reserve Games een westerse fysieke release, Cotton Reboot krijgt er 1 via Strictly Limited Games.

Er mensen die vermoeden dat dit de reden is dat de Japanse fysieke releases geen Engels hebben, omdat iemand (dev of de publisher, misschien zelfs beide) op deze manier niet zichzelf in de voet schieten met een westerse release, het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat mensen voor een goedkopere Japanse variant zijn gegaan die ook Engels had, omdat eentje bedoelt voor het westen duurder was via deze bedrijven of vanwege andere redenen.

Het zou mij niet verbazen als One Step for Eden en Manifold Garden ook ineens via een "limited" bedrijf een fysieke release krijgen in het westen, en dat daarom de Japanse fysieke release geen engels heeft.

In ieder geval altijd je onderzoek doen maar met dat soort games wacht ik toch meestal af, tenzij het hier om een VN of Gundam gaat waarbij het niet ineens achteraf anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 Ja zo begreep ik het ook. Wel jammer dat het zo gaat. Ik heb een paar limited print games, maar dat was ook uit een tijd dat de Switch markt een stuk kleiner was. Een aantal van die games zouden nu gewoon retail uitgebracht zijn.
Limited Print is een uitkomst als het echt niet anders kan. Maar nu zijn het voor mij persoonlijk grotendeels waardeloze releases en games waarvan de oorspronkelijke uitgever geen zin heeft om het werk te verrichten, zoals de Ubisoft game Scott Pilgrim Vs. The World: The Game. Dus op zich prima als die developer/publisher naast de Japanse release een westerse release retail wil uitbrengen. Lokaal kopen heeft sowieso mijn voorkeur.
Maar als gewone retail releases nu om zeep worden geholpen door de Engelse taal er uit te slopen om zo de game via limited prints te verkopen en limited prints bedrijven een bestaansrecht te geven dan is het echt de omgekeerde wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Dat weet ik, maar het zou niet de eerste spel zijn waar men "casually" een westerse release belooft, maar uiteindelijk het om financiële redenen (logisch) niet uitbrengen.

Ik zou dus maar eerst afwachten tot er een aankondiging komt (persoonlijk heb ik meerdere redenen ervoor om af te wachten)

@L23 Daar schijnt een reden voor te zijn.

Volgende wat ik roep zijn geruchten/vermoeden waarom, maar ik mijn ogen klinken ze realistisch.

Ruiner kreeg via Special Reserve Games een westerse fysieke release, Cotton Reboot krijgt er 1 via Strictly Limited Games.

Er mensen die vermoeden dat dit de reden is dat de Japanse fysieke releases geen Engels hebben, omdat iemand (dev of de publisher, misschien zelfs beide) op deze manier niet zichzelf in de voet schieten met een westerse release, het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat mensen voor een goedkopere Japanse variant zijn gegaan die ook Engels had, omdat eentje bedoelt voor het westen duurder was via deze bedrijven of vanwege andere redenen.

Het zou mij niet verbazen als One Step for Eden en Manifold Garden ook ineens via een "limited" bedrijf een fysieke release krijgen in het westen, en dat daarom de Japanse fysieke release geen engels heeft.

In ieder geval altijd je onderzoek doen maar met dat soort games wacht ik toch meestal af, tenzij het hier om een VN of Gundam gaat waarbij het niet ineens achteraf anders is.
Dit kan zoals je suggereert een contractuele beperking van de licentie zijn, of een gevalletje "wie is verantwoordelijk voor/bezit de vertaling". Soms wordt die vertaling gemaakt in opdracht van de regionale uitgever en dan is het ontbreken van die taal in de Japanse of Aziatische release (of omgekeerd) niet zo gek vanuit een licentiestandpunt. Ik kan me best voorstellen dat regionale uitgevers zo gunstig mogelijke contracten proberen bedingen bij deze kleine indie ontwikkelaars, en dat daar soms rare situaties uit voorkomen.

Ik ben blij dat veel indie games toch nog de kans krijgen om via via beperkt fysiek verkocht te worden, maar echt consumentvriendelijk zijn ze helaas vaak niet. Vooral bij LRG krijg ik de indruk dat er games zijn die makkelijk een tweede print zouden kunnen krijgen, en het stoort me eigenlijk dat ze nog steeds geen moeite doen voor douane/shipping te verbeteren naar mensen buiten de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11

The Chosen One

Zie signature!

Hmm Zelda BOTW eerste playthrough, gelijk Hud op Pro zetten? :+

@JackAvery Done. :P

Heb net enkele shrines 'gespot' van de toren zoals de quest aangeeft en 1 bezocht en ben niet gaan trillen of wat dan ook toen in de buurt kwam.
Want las iets over 'Shrine Detector' uitzetten? Geen idee wat het is of gaat dat ook uit als je Hud Pro aan hebt?

[ Voor 69% gewijzigd door The Chosen One op 07-03-2021 20:53 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:46:
Hmm Zelda BOTW eerste playthrough, gelijk Hud op Pro zetten? :+

@JackAvery Done. :P

Heb net enkele shrines 'gespot' van de toren zoals de quest aangeeft en 1 bezocht en ben niet gaan trillen of wat dan ook toen in de buurt kwam.
Want las iets over 'Shrine Detector' uitzetten? Geen idee wat het is of gaat dat ook uit als je Hud Pro aan hebt?
De shrine detector kan je apart aan/uitzetten door op Y te drukken in het map screen. Als ie aan staat biept ie.

Als je het aan mij vraagt, staat die ook standaard uit >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:01
The Chosen One schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:46:
De shrine-detector krijg je pas nadat je de tweede toren hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:10
hcQd schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:48:
[...]

De shrine-detector krijg je pas nadat je de tweede toren hebt geactiveerd.
Wat ik kan vinden gaat het om specifiek de Dueling Peaks toren. Als je in het begin de main quests volgt is dat de tweede toren die je tegen komt in het spel, maar als je een andere kant op gaat/andere route volgt/de toren niet beklimt trigger je die toren niet en blijft de sensor dus standaard uit staan. Geen idee of het spel de sensor later alsnog aanzet
spoiler:
zoals bij het upgraden
of dat de Dueling Peaks toren echt de enige plek is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:25
VluggeJapie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Ook deze vandaag binnen gekregen, eerste ervaringen met de Switch het gamed heerlijk weg. Zeker als je in de avond even een momentje hebt, je pakt hem zo erbij en toch zit je naast moeder de vrouw die gewoon tv kan kijken.

Mooi dat er overigens een nieuwe versie uitkomt, blij dat ik daar niet op gewacht hebt. Zo kan je altijd je aankopen blijven uitstellen......

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Helemaal mee eens 👍. Heb nu super veel plezier met BotW en Super Mario 3d World. Komt ie inderdaad binnenkort (wanneer dat ook mag wezen) wel uit, wellicht verkoop ik het apparaat dan of ik schenk het aan een neefje of iets dergelijks. Moet toch ook mijn reputatie als gulle oom in ere houden :D.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

In de Nederlandse eShop en op nintendo.nl is nog niets te zien, maar in de VS en Japan wordt aanstaande Woensdag, 10 Maart, weer MAR10 DAY gevierd.

En om Mario's 35e verjaardag nog eens dunnetjes over te doen, is er dit jaar maar liefst 35% korting op een selectie van Mario-games. Alleen voor de Switch; geen 3DS-games dit jaar:

Super Mario Maker 2
Luigi's Mansion 3
Mario Tennis
Super Mario Party

Nu maar hopen dat MAR10 DAY dit jaar ook Europa aandoet!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A-Train komt naar het westen en er is een demo beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/avZZvwm.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 17:20
RayNbow schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:18:
A-Train komt naar het westen en er is een demo beschikbaar:
[Twitter]
[Afbeelding]
En hier een link naar Nintendo NL.
Heb nog nooit gehoord van de reeks, ik heb de demo in ieder geval gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om 15:00 is er meer nieuws in een livestream over Monster Hunter Rise. De stream vind je hier:

Edit: release date van Monster Hunter Stories 2 aangekondigd:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ev9mjNAWYAIQ1UA?format=jpg&name=large

[ Voor 43% gewijzigd door JackAvery op 08-03-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RayNbow Japanese Rail Sim: Journey to Kyoto leek me wel wat, maar die is volgens mij nog steeds enkel in Japan/Japanse eshop verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:07:
@RayNbow Japanese Rail Sim: Journey to Kyoto leek me wel wat, maar die is volgens mij nog steeds enkel in Japan/Japanse eshop verkrijgbaar.
Niet als je een 3DS hebt... 😅

De Switch versie zou blijkbaar hier in april vorig jaar uitkomen, maar dat is dus tot nu toe nog niet gebeurd. 鉄道にっぽん!路線たび 叡山電車編 in de JP eShop heeft wel ondersteuning voor Engels.

[ Voor 52% gewijzigd door RayNbow op 08-03-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RayNbow Klopt, maar die heb ik niet :P Waren wel aanwijzingen dat de Switch versie ook naar Europa zou komen, maar sindsdien niks meer van gehoord. De Switch versie importeren kan, heeft gewoon Engels, maar is vrij prijzig. Ik vind het wel tof dat er echt beeldmateriaal gebruikt word, maar ze hadden wel meer frames mogen gebruiken. Volgens mij dus een simpele port van de 3DS versie.

Ik typ weer voor niks :P

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 08-03-2021 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ninja edit. ;)
Volgens mij dus een simpele port van de 3DS versie.
In een bepaald opzicht lijkt het me een downgrade (geen 3D op de Switch). :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RayNbow schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Ninja edit. ;)

[...]

In een bepaald opzicht lijkt het me een downgrade (geen 3D op de Switch). :p
Ja en nee.

De 3DS-versie heeft 3D-video, maar om nou te zeggen dat het van het scherm spat...

De resolutie is wel aan de lage kant, waardoor het voelt alsof je naar een VHS-tape zit te kijken.

Ik heb de Switch-versie nog niet in actie gezien; hopelijk is de beeldkwaliteit daar beter op.

*Heroic_Nonsense is een fanatiek trainsimspeler en dit type Japanse games is daar een leuke aanvulling op

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heroic_Nonsense schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Ja en nee.

De 3DS-versie heeft 3D-video, maar om nou te zeggen dat het van het scherm spat...

De resolutie is wel aan de lage kant, waardoor het voelt alsof je naar een VHS-tape zit te kijken.

Ik heb de Switch-versie nog niet in actie gezien; hopelijk is de beeldkwaliteit daar beter op.

*Heroic_Nonsense is een fanatiek trainsimspeler en dit type Japanse games is daar een leuke aanvulling op
Ik heb geen ervaring met deze reeks, maar ja, je hebt gelijk dat de resolutie van de 3DS laag is (240p). Toen de Switch nog niet onthuld was, hoopte ik trouwens dat de NX een stereoscopisch scherm zou krijgen, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Heroic_Nonsense De Switch versie ziet er qua resolutie prima uit, maar het aantal frames van de beelden is laag en dat is merkbaar als de trein langzaam rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30
Heb net een Switch (Lite, ugh I know klein scherm, is een experiment) besteld en ga BOTW van een maat lenen deze week, dus ben nog niet helemaal op de hoogte van alle ins en outs. Maar is het met een Pro hud niet zo dat dan allerlei game mechanics minder werken, doordat de gameplay is gebouwd met het idee dat de speler een gewone hud heeft (zoals vaak bij spellen is met zo’n optie)? Zoals geen uitleg waar je heen moet omdat de speler toch normaal een icoon heeft etc? Of is het prima te spelen zonder de meeste hud elementen?

[ Voor 10% gewijzigd door menne op 08-03-2021 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@menne De gameplay is gebouwd met het idee te verkennen, met de Pro hud kijk je meer om je heen, maak je jezelf minder afhankelijk van de hud. Maakt het mogelijk iets uitdagender maar zie niet welke mechanics minder zouden werken? Je kan nog steeds de kaart bekijken in het menu. En wil je van A naar B kan je nog steeds met de verrekijker zien waar je een marker hebt geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Geen minimap, maar nog wel steeds een grote ingame map (menu).
Geen indicatie of je het koud of warm hebt, maar je ziet je Link wel bibberen als hij het koud heeft.

Misschien nog 1 of 2 dingen maar ik heb het letterlijk uitgezet voor ik begon met spelen. :)
Ik zou zeggen doe niks, begin met spelen en zodra je 'buiten' bent en 1 minuut rond rent, zet het ff uit, kijk weer. etc.

[ Voor 19% gewijzigd door The Chosen One op 08-03-2021 17:52 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen Monster Hunter Stories (2) en Monster Hunter Rise?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoeZuCK schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:05:
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen Monster Hunter Stories (2) en Monster Hunter Rise?
Monster Hunter Stories is een turn-based RPG met focus op verhaal. Rise is de klassieke Monster Hunter actie-game waar je op beesten jaagt solo of met gezelschap. De MH fans kunnen het vast in meer detail uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:30

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JackAvery schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:38:
[...]

Monster Hunter Stories is een turn-based RPG met focus op verhaal. Rise is de klassieke Monster Hunter actie-game waar je op beesten jaagt solo of met gezelschap. De MH fans kunnen het vast in meer detail uitleggen :)
Dit. Eigenlijk zijn de twee games dus niet met elkaar te vergelijken, behalve natuurlijk het voorkomen van de zelfde monsters in beide games. :) Welk genre speel je normaliter? Afhankelijk daarvan spreekt de ene game je meer aan dan de andere.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heroic_Nonsense schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:55:
In de Nederlandse eShop en op nintendo.nl is nog niets te zien, maar in de VS en Japan wordt aanstaande Woensdag, 10 Maart, weer MAR10 DAY gevierd.

En om Mario's 35e verjaardag nog eens dunnetjes over te doen, is er dit jaar maar liefst 35% korting op een selectie van Mario-games. Alleen voor de Switch; geen 3DS-games dit jaar:

Super Mario Maker 2
Luigi's Mansion 3
Mario Tennis
Super Mario Party

Nu maar hopen dat MAR10 DAY dit jaar ook Europa aandoet!
Denk dat dit toch wel een teken zal zijn dat de 3DS langzaam uitgefaseerd wordt en er vol ingezet wordt op de Switch. Wat in mijn ogen ook logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 3DS is nu al een tijdje uitgefaseerd. Overigens vraag ik me af of we hier een Mar10 Day gaan zien, vorig jaar was dat hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:30

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JoeZuCK schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:05:
Zie ook de zojuist gereleasete officiële video voor een in-depth look van Monster Hunter Rise:

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Ik las trouwens online dat het aan te raden is bij BOTW om direct ook de DLC aan te schaffen. Ik heb geprobeerd op te zoeken wat de dlc nou inhoudt - zonder teveel spoilers te lezen - als ik het goed begrijp is het dlc die niet “na” het hoofdspel komt maar verweven is met de base game zeg maar en vervolgens ook pas gespeeld kan worden als aan bepaalde voortgangsvoorwaarden wordt voldaan. Klopt dit? En is het dus aan te raden de dlc al te kopen tijdens het spelen van de base game omdat het dan als één geheel in elkaar zit geknoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 17:20
menne schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:45:
Ik las trouwens online dat het aan te raden is bij BOTW om direct ook de DLC aan te schaffen. Ik heb geprobeerd op te zoeken wat de dlc nou inhoudt - zonder teveel spoilers te lezen - als ik het goed begrijp is het dlc die niet “na” het hoofdspel komt maar verweven is met de base game zeg maar en vervolgens ook pas gespeeld kan worden als aan bepaalde voortgangsvoorwaarden wordt voldaan. Klopt dit? En is het dus aan te raden de dlc al te kopen tijdens het spelen van de base game omdat het dan als één geheel in elkaar zit geknoopt?
DLC is wat mij betreft een must door de hogere moeilijkheidsgraad. Met die hogere moeilijkheidsgraad heb je de mechanieken (koken van drankjes etc) opeens echt nodig en is de game een factor 2 beter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@menne Als je het ooit van plan bent te kopen dan zou ik het inderdaad gelijk kopen omdat het verbeteringen brengt aan de game. Verder alsnog leuk als je na het uitspelen van BOTW geen genoeg kan krijgen. Trial of the Sword kan je ook achteraf doen. Ik heb er zelf voor gekozen de DLC niet te kopen, vond de base game prima en wacht nu gewoon BOTW 2 af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
menne schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:45:
De DLC bestaat uit een aantal delen:
  • Master mode, deze kan alleen bij de start van het spel gekozen worden. Tegenstanders hebben een hoger level en regenereren health. Wil je met deze mode spelen, moet je dus vanaf het begin
  • Extra gear, quests komen beschikbaar zodra je de startomgeving kan verlaten. Sommige gear is redelijk overpowered, maar er zit ook best handige gear tussen, maar voor het verhaal zijn deze quests niet van belang
  • Trial of the Sword, aantal uitdagingen met beperkte gear. Komt pas later in het verhaal beschikbaar na het verkrijgen van de Master Sword, maar zijn voor het verhaal ook niet echt van belang
  • Ballad of the Champions, dit is eigenlijk de hoofdmoot van de DLC, maar die komt echt pas veel later in het verhaal beschikbaar (tegen het einde), verhaaltechnisch gaat het iets dieper maar weet je alles al wat er in verteld wordt als je op dat punt aankomt
Je kan het aanschaffen van de DLC dus vrij lang uitstellen omdat het grootste blok in de vorm van de Ballad of the Champions echt pas richting het einde beschikbaar komt, alleen als je meteen met Master mode wilt beginnen heb je de DLC nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Transportman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:53:
[...]

De DLC bestaat uit een aantal delen:
  • Master mode, deze kan alleen bij de start van het spel gekozen worden. Tegenstanders hebben een hoger level en regenereren health. Wil je met deze mode spelen, moet je dus vanaf het begin
  • Extra gear, quests komen beschikbaar zodra je de startomgeving kan verlaten. Sommige gear is redelijk overpowered, maar er zit ook best handige gear tussen, maar voor het verhaal zijn deze quests niet van belang
  • Trial of the Sword, aantal uitdagingen met beperkte gear. Komt pas later in het verhaal beschikbaar na het verkrijgen van de Master Sword, maar zijn voor het verhaal ook niet echt van belang
  • Ballad of the Champions, dit is eigenlijk de hoofdmoot van de DLC, maar die komt echt pas veel later in het verhaal beschikbaar (tegen het einde), verhaaltechnisch gaat het iets dieper maar weet je alles al wat er in verteld wordt als je op dat punt aankomt
Je kan het aanschaffen van de DLC dus vrij lang uitstellen omdat het grootste blok in de vorm van de Ballad of the Champions echt pas richting het einde beschikbaar komt, alleen als je meteen met Master mode wilt beginnen heb je de DLC nodig.
Kleine quality of life dingen zoals Hero's Path, dat travelling medaillon, het Korok's mask zullen sommige mensen ook wel nuttig vinden tijdens het hele spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Kleine quality of life dingen zoals Hero's Path, dat travelling medaillon, het Korok's mask zullen sommige mensen ook wel nuttig vinden tijdens het hele spel :)
Inderdaad, daarnaast, de extra kleding is overpowered op het moment dat je het kán vinden (wat lastig kan zijn als je niet meteen een walktrough zoekt). Als je normaal speelt vind je de kleding op het moment dat je er wat mee kan. Als je al achterin de game bent en dan pas de DLC koopt, dan is de extra kleding niet meer relevant, want dan heb je al beter.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Morgen is het Mar11 Day :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hmmm heb SM2 op cartridge maar dat is er 1 die ik eigenlijk beter digitaal had kunnen kopen omdat ik er zo vaak na toe (wil) switch(en). (Switchen, Switch snap je hem? Ik ben hilarisch.)

Maar ja, heb hem al... big problems of today. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The Chosen One Ook wel eens overwogen met Mario Kart toen die voor het eerst in de aanbieding was op de eshop, maar zou het niet doen. Echt luxe :P Maar een betere eshop aanbieding zal er waarschijnlijk niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

The Chosen One schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:48:
Hmmm heb SM2 op cartridge maar dat is er 1 die ik eigenlijk beter digitaal had kunnen kopen omdat ik er zo vaak na toe (wil) switch(en). (Switchen, Switch snap je hem? Ik ben hilarisch.)

Maar ja, heb hem al... big problems of today. :+
Ik kan hier wel inkomen. Ik heb bij aanschaf van mijn Switch drie games fysiek erbij gekocht, hierna eigenlijk alleen nog maar digitaal. BOTW en MK8 had ik fysiek, en ik vond het altijd rete-irritant dat ik als ik 's avonds tegen vrienden ging karten de cartridges moest verwisselen in periodes dat ik ook BOTW speelde.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Net aangekondigd voor "PC en consoles", van het devteam van Scott Pilgrim vs. The World: The Game en de uitgever van Streets of Rage 4:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
JackAvery schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:53:
Net aangekondigd voor "PC en consoles", van het devteam van Scott Pilgrim vs. The World: The Game en de uitgever van Streets of Rage 4:

[YouTube: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge - Reveal trailer]
Hopelijk komt er een fysieke release. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:55:
[...]

Hopelijk komt er een fysieke release. :)
Wie weet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@RayNbow Hopelijk dan een gewone retail release en niet via Limited Run Games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Douglas van Limited Run heeft een aantal dagen geleden aangekondigd dat er op 12 maart een grote titel wordt aangekondigd. Op Twitter is men ook wel wat aan het teasen. Het ziet er goed uit!
Overigens ben ik zelf wel blij met deze aankondiging. Nooit verwacht en toch gekregen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Redax schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:40:
[...]

Douglas van Limited Run heeft een aantal dagen geleden aangekondigd dat er op 12 maart een grote titel wordt aangekondigd. Op Twitter is men ook wel wat aan het teasen. Het ziet er goed uit!
Overigens ben ik zelf wel extreem blij met deze aankondiging. Nooit verwacht en toch gekregen.
Je doelt nu op TMNT? Of een andere game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Mario Maker lijkt mij wel leuk dan, thanks voor de tip!
L23 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:01:
@Heroic_Nonsense De Switch versie ziet er qua resolutie prima uit, maar het aantal frames van de beelden is laag en dat is merkbaar als de trein langzaam rijd.

[YouTube: Japanese Rail Sim: Journey to Kyoto Nintendo Switch - 日本の鉄道シム:京都への旅]
Vanwege de herkenbare beelden lijkt mij deze best grappig om een keer te spelen maar dit is voor mijzelf geen €59,99 waard in de Japanse eShop. Zie hem ondanks dat die in april 2020 hier zou uitkomen niet staan, vast weer iets gemist.

[ Voor 6% gewijzigd door Dagg op 11-03-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat nieuws dat misschien interessant is voor WipeOut fans, voorlopig wel geen release datum:

Meer info op het spel vind je op hun Steam pagina3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Twijfel twijfel... als ik een spel digitaal koop dat ik op cartridge heb, blijven alle savegames/data nog intact of wordt dat als 2 versies gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40
@The Chosen One Saves staan op je SD kaart. Voor zover kun je dus met die save de Cart versie of digitale versie gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@The Chosen One In het geval van Mario Maker 2 verwacht ik dat het gewoon het geval zal zijn. Bij de meeste games zijn de save data tussen fysiek en digitaal gelijk. Er kunnen verschillen zijn als de uitgever anders is of uit een andere regio.

@Arunia Dat klopt niet, save data staat op de Switch zelf en kan ook niet overgezet worden naar een SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Arunia schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:03:
@The Chosen One Saves staan op je SD kaart. Voor zover kun je dus met die save de Cart versie of digitale versie gebruiken.
Saves staan op de Switch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40
@L23 @Mizgala28 Ah, in ieder geval niet op de cart. ;)
Maar jullie hebben inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een dock via aliexpress besteld voor in de slaapkamer. Benieuwd of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dock via alieexpress... ik zou wel ff goed kijken naar het hoe en wat met het laden e.d. Een 3rd party dock kan prima maar je moet wel goed uitkijken. De horror verhalen van bricked Switches zijn natuurlijk horror verhalen maar die komen een stuk vaker voor met zulke cheapass modellen.

(heb zelf een Skull&Co model waar ik hem 'van voren in kan zetten' i.p.v. bovenaf.

[ Voor 22% gewijzigd door The Chosen One op 12-03-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13
Ik ben zelf gegaan voor een Genki Covert Dock. Nog geen spijt van. Ding doet het prima als een tweede dock.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik krijg net een nieuw spel binnen (Paper Mario) en het viel me op dat er erg zichtbare krassen op de contactpunten zitten. Dit zou op zich geen problemen moeten geven natuurlijk, het spel werkt ook gewoon prima, maar het is wel opvallend. Het spel komt nieuw uit de originele cellofaan seal.
Ik heb al mijn andere cartridges eens bekeken, die allemaal wel meermaals een Switch in en uit geweest zijn en daar zijn ook wel krasjes op zichtbaar, maar die verbleken bij de krassen op deze nieuwe cartridge :P

Is dat iets wat vaker voorkomt, of is er iemand/een robot in de fabriek gewoon ontzettend lomp geweest?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOhEn_v63b3B1sL3zaxzX_vNc5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNNNIhmX380BT1sVLJon3LKl.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Spike_wolf Jaren terug wel eens gelezen inderdaad, dus komt vaker voor. Mogelijk testen ze een aantal cartridges in de fabriek, geen idee. Heb het bij mijn eigen cartridges niet gezien, maar ook niet naar zitten zoeken. Dit ziet er ieder geval wel opvallend bekrast uit :P

https://www.reddit.com/r/...es_on_game_card_contacts/

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 12-03-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

L23 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:57:
@Spike_wolf Jaren terug wel eens gelezen inderdaad, dus komt vaker voor. Mogelijk testen ze een aantal cartridges in de fabriek, geen idee. Heb het bij mijn eigen cartridges niet gezien, maar ook niet naar zitten zoeken. Dit ziet er ieder geval wel opvallend bekrast uit :P

https://www.reddit.com/r/...es_on_game_card_contacts/
Zo te zien niet een uniek fenomeen inderdaad, al lijkt het dat het over het algemeen veel minder heftig is dan hier. Dit viel echt direct op toen ik de cartridge uit het doosje haalde terwijl ik niet eens bewust naar de cartridge keek.
Als mijn andere cartridges het ook hadden toen ze uit het doosje kwamen was het vele malen minder, als ik ze nu allemaal naast elkaar leg hebben ze allemaal krasjes (geen idee of dat van mijn Switch komt of dat ze dat allemaal uit de fabriek al hadden dan), maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit :P

Maar goed, hij werkt dus geen probleem, maar ik ga voortaan eens opletten hoe nieuwe games uit het doosje komen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Spike_wolf geen idee hoe zwaar je ingezoomd hebt. Mocht ik kaartje op V&A of MP overnemen kijk ik naar die ribbels mocht ik die van jou overnemen en ik zie dat laat ik hem links liggen.
MK8 verre weg meest gewisseld (zelf gekocht)
Met foto 1 is met het oog niets te zien. Pas als je op de foto kijkt rij 3 en daarna op kijkt op kaartje zie je het puntje in praktijk (eerder niet opgevallen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyubYgX5gOaswfFxrjciwhQC0dQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOyij8uaP8TOdZP9dAvcBaIL.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 2 zelda gekocht van MP met het oog valt het mee ga je zoomen dan word het extreem erg maar niet zo erg zoals jij het hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXWRkpwu4bQ6mvwEGkGaG1RAKxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rnu0pkspvNyPNT5vYL6QrAqT.jpg?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Zo te zien niet een uniek fenomeen inderdaad, al lijkt het dat het over het algemeen veel minder heftig is dan hier. Dit viel echt direct op toen ik de cartridge uit het doosje haalde terwijl ik niet eens bewust naar de cartridge keek.
Als mijn andere cartridges het ook hadden toen ze uit het doosje kwamen was het vele malen minder, als ik ze nu allemaal naast elkaar leg hebben ze allemaal krasjes (geen idee of dat van mijn Switch komt of dat ze dat allemaal uit de fabriek al hadden dan), maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit :P

Maar goed, hij werkt dus geen probleem, maar ik ga voortaan eens opletten hoe nieuwe games uit het doosje komen :P
Ik heb ook eens gekeken, en het lijkt vrij normaal dat er iets van krassen op de contacten staan - meestal erg klein en niet over de hele lengte. Ik moet echter wel meestal mijn cartridges onder een bepaalde hoek in het licht houden om die te kunnen zien.

Anyway, zolang het geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Damn, wat is BOTW vet! Nog maar het eerste plateau afgerond, maar meteen maar m’n Switch Lite omgeruild voor de gewone Switch, zodat ik ook af en toe op de tv kan spelen. :*) En met het iets grotere scherm komt BOTW ook wat beter tot zijn recht

Zijn er nog goede tips voor 2 player games die je goed met een 4 jarige kunt spelen? Zat nu te kijken naar Mario Kart, omdat die driving assist goed zijn voor jongere kinderen. Maar ben helemaal nieuw in de wereld van Nintendo (behalve dan de NES en SNES), dus het is even uitzoeken in een nieuwe snoepwinkel :D

[ Voor 6% gewijzigd door menne op 13-03-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
menne schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:02:
Zijn er nog goede tips voor 2 player games die je goed met een 4 jarige kunt spelen? Zat nu te kijken naar Mario Kart, omdat die driving assist goed zijn voor jongere kinderen.
MK8 had ik pas later, dus kan niet zeggen wat 4-jarige daar van vindt, maar Mario Odyssey vond die van mij heel leuk ook toen hij (net) 4 was. Yoshi crafted World is ook leuk, maar ik vind dat toch vrij vlug moeilijk worden (voor een 4 jarige).

Just Dance werkt ook goed voor kinderen, maar dat is natuurlijk geen switch exclusive. Hangt natuurlijk heel erg af wat voor kind het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 09:46
Damn, wat is BOTW vet! Nog maar het eerste plateau afgerond, maar meteen maar m’n Switch Lite omgeruild voor de gewone Switch, zodat ik ook af en toe op de tv kan spelen. :*) En met het iets grotere scherm komt BOTW ook wat beter tot zijn recht

Zijn er nog goede tips voor 2 player games die je goed met een 4 jarige kunt spelen? Zat nu te kijken naar Mario Kart, omdat die driving assist goed zijn voor jongere kinderen. Maar ben helemaal nieuw in de wereld van Nintendo (behalve dan de NES en SNES), dus het is even uitzoeken in een nieuwe snoepwinkel :D
Echt direct jaloers. Ik wil ook weer aan BOTW beginnen zonder voorkennis 😉.

Lego games zijn erg leuk en kunnen goed in coop worden gespeeld. Als je Lego city undercover speelt is die volledig Nederlands gesproken.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Banix schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:49:
Echt direct jaloers. Ik wil ook weer aan BOTW beginnen zonder voorkennis 😉.
Gelukkig is BotW de tweede keer nog net zo geweldig, ben toen nog genoeg nieuwe dingen tegen gekomen die ik de eerste keer gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 09:46
Transportman schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:39:
[...]

Gelukkig is BotW de tweede keer nog net zo geweldig, ben toen nog genoeg nieuwe dingen tegen gekomen die ik de eerste keer gemist had.
Ik ben voor de derde keer bezig. Het blijft echt fantastisch!

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Zal hiervoor vast verketterd worden maar ik heb BotW nog niet gespeeld O-)

Al heb ik de Switch pas drie maanden, wordt maar eens tijd om dat spel te kopen :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BOTW eind 2017 gekocht, pas begin 2020 uitgespeeld. Kwam er de eerste 60 uur niet helemaal in, uiteindelijk klikte het en toen was het inderdaad vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Spike_wolf schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:52:
Ik krijg net een nieuw spel binnen (Paper Mario) en het viel me op dat er erg zichtbare krassen op de contactpunten zitten. Dit zou op zich geen problemen moeten geven natuurlijk, het spel werkt ook gewoon prima, maar het is wel opvallend. Het spel komt nieuw uit de originele cellofaan seal.
Ik heb al mijn andere cartridges eens bekeken, die allemaal wel meermaals een Switch in en uit geweest zijn en daar zijn ook wel krasjes op zichtbaar, maar die verbleken bij de krassen op deze nieuwe cartridge :P

Is dat iets wat vaker voorkomt, of is er iemand/een robot in de fabriek gewoon ontzettend lomp geweest?
[Afbeelding]
Met nieuwe Switch games meerdere keren gezien, ook met imports.

Met PS Vita of 3DS nooit met nieuwe games meegemaakt, alleen als deze 2de hands waren.

Wat mij wel met Switch vs Vita en 3ds wel opvalt qua krassen is dat deze op de Switch meer zichtbaar zijn dan op die andere 2, eerste keer dat ik dit zag begon ik mij achter de oor krabben of mijn spel echt nieuw was, maar blijkbaar komt dit gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Vandaag mijn eerste Switch games binnen gekregen (Luigi's Mansion 3 en Animal Crossing). Beetje jammer dat de Switch zelf maandag pas komt. Vertraging bij de postbezorger.

Ben benieuwd naar mijn ervaringen, heb nog niet eerder met de Switch gespeeld en dus ook de games zijn nog allemaal nieuw. Ga maar even een lijstje maken met wat ik allemaal wil spelen en tzt aanschaffen.

Kan niet wachten in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:47
Gefeliciteerd en alvast veel plezier toegewenst voor de nieuwe Switch gebruikers.
Ik ben nog zoet met Zelda botw, ik neem mijn tijd en ben momenteel bezig om alle tempelpuzzels op te lossen.

Een aantal dagen geleden was er een Mario dagdeal bij bol.com waarbij alle Marioproducten 15 procent korting hadden. Van deze actie heb ik gebruik gemaakt en heb Maria Kart 8 Deluxe gehaald. Geweldig spel om tussendoor even snel een paar potjes te spelen.

Ik merk wel op dat ik voor Zelda een pro-controller nodig heb, met dat bijgeleverde clicksysteem blijft het toch steeds pielen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter.bier
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-09 10:42

Zijn er nog goede tips voor 2 player games die je goed met een 4 jarige kunt spelen? Zat nu te kijken naar Mario Kart, omdat die driving assist goed zijn voor jongere kinderen. Maar ben helemaal nieuw in de wereld van Nintendo

(behalve dan de NES en SNES), dus het is even uitzoeken in een nieuwe snoepwinkel :D
Ik speel sinds een paar dagen paw patrol met mijn zoon van ruim 3, vind hij helemaal geweldig! Erg makkelijk voor kinderen en bekende personages! Daarna gaan we met mario aan de slag! Misschien staan er in mario maker 2 wel levels speciaal voor kleine kinderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:10

Toads Treasure Tracker schijnt ook erg kindvriendelijk te zijn. De tweede speler is meer een ondersteunende rol, vergelijkbaar met cappy/de pet in Odyssey en de rol in Yoshi’s Crafted World die hier beide al eerder werden genoemd. Daarmee speel je echt ‘samen’. Mario Kart zal dankzij de driving assist ook wel gaan, maar dan ‘strijd’ je alsnog tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Dank allen voor de suggesties. Zitten een aantal games tussen die ik nog niet op mijn radar had staan (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:48
Hier zijn de kinders van (net) 5 en 6 helemaal fan van Mario Party verder spelen ze ook af en toe Mario kart en Just dance, paw patrol hebben ze ook even gespeeld en konden ze al goed zelf. Gister avond Captain Toad binnen gekregen (mooi voor €25 op Amazon kunnen kopen :) ) en speelt die van net 5 ook al best goed.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Hier een dochter van 4.5, wij hebben veel plezier met:

Mario Kart 8 (inmiddels kan ze grotendeels zonder assists spelen)

Animal crossing (kan ze ook bijna alles zelf)

En sinds een week Mario 3D world

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Een aantal weken geleden heb ik op amazon een setje van 3 tempered glass protectors gekocht. amFilm blijkbaar (geen idee, eerste uit de lijst ...). Voor switch Lite. Prima dat het er drie zijn, maar ik zie niet in hoe de deze ooit kan slijten.

Super gemakkelijk aan te brengen, geen bubbles, bevalt prima! En het voelt nu als een meer 'luxe' scherm/product. De switch Lite lijkt alvast gemaakt met een tempered glass screen protector in gedachten. Met dat verzonken randje rondom past het als gegoten. Voel je ook helemaal niets van zoals bij een telefoon bvb waar je altijd de randjes voelt.

Ik vertel hier niets nieuws natuurlijk, maar ik kan het toch aanraden. Ik breng normaal nergens en nooit screen protectors aan. Het product heeft maar te voldoen aan een minimum eis ivm robuustheid denk ik dan, en een klein krasje links of rechts neem ik er dan bij.

Het scherm van de switch Lite vond ik vrij fragiel aanvoelen, en vermoede dat het niet bij kleine krasjes zou blijven. Beetje het koekendoos plastiek scherm van een low budget telefoon van 10 jaar terug (overdreven gesteld)

Ook de basis hori switch Lite hoes er bij. Met gele voering voor de gele Lite. En een klein flapje voor de cartridges. Hoeft niet meer te zijn, compact en goed beschermd. Helemaal top :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plastic breekt aanzienlijk minder snel dan glas. Vandaar dat de Switch een plastic scherm heeft. Kan het tegen een stootje. Het krast dan inderdaad wel sneller. Maar valt ook wel mee. Had bij het eerste Switch model een screenprotector vanwege de mogelijke krassen door het dock. Bij de Switch 2019 revisie geen zin om een protector te kopen, tot dusver nog geen krassen. Het dock krast bij mij niet en verder altijd in een hoes.
Pagina: 1 ... 97 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic