Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Transportman schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:44:

Voor updates is alleen een internetverbinding nodig, geen Switch Online of iets. Ik denk dat de meeste systemen wel een keer verbonden zijn met het internet, maar dat de updates niet zo heel bijzonder zijn. Ik zit soms even een paar seconden te wachten omdat er toch een update is voor een spel of de Switch zelf, maar dat zijn maar kleine updates want ik ben er vrij zeker van dat mijn internet niet snel genoeg is om in die tijd een update van enkele GB binnen te halen. Het herstarten van de Switch of het spel duurt vaak langer...
Inderdaad, de weinige updates die ik binnen kreeg waren in no time na het invoeren van de cartridge binnen. Op een wifi met vrij slechte verbinding. Dus waarschijnlijk heel simpele bugfixes, geen halve rewrite van de game zelf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 10:47
Transportman schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:44:
Ik denk dat er vanuit Nintendo gezien niet genoeg vraag voor zal zijn. Mensen zullen of handheld spelen en de stroomknop op de Switch kunnen gebruiken, of met een controller waarmee ze hem remote aan kunnen zetten.

Je zou kunnen kijken naar "Wake When AC Adapter is Disconnected", dat is een Switch instelling, ik weet niet of die registreert op het daadwerkelijk in/uitpluggen, of dat wel/geen stroom ook werkt. Als dat werkt, zou je misschien daar iets mee kunnen doen. Het blijft een beetje een workaround, maar biedt misschien wel mogelijkheden.
hmm... een tradfri stopcontact aan de switch hangen en die uit en aan zetten. Dat is een mogelijkheid. Ook makkelijk in een routine te vangen met Alexa. Zou fijn zijn als dat een tijdelijke oplossing brengt tot Nintendo deze kleine minderheidswens vervult. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:18
Amos_x schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Extra voordeel is dat er net ietsje meer Q&A, "spit and polish" lijkt te zijn op fysieke nintendo games, dan het gemiddelde in de industrie. Wat op de cartridge staat (van gereputeerde studios) is vaak zonder meer speelbaar. Nintendo online lijkt me niet zo wijdverspreid zoals de online services bij xbox of ps, dus je kan niet zomaar hard updates pushen naar de console. Door het mobiele karakter, en omdat het een console is die meer bij kids past en zich gebruiksvriendelijker in de markt zet, kan ik me zelfs voorstellen dat een groot aandeel switches nooit op wifi verbonden wordt.

Dus idd, speelbare, volledige spellen op de cartridge FTW :D

Ik zie het ergens nog gebeuren dat xbox and ps in de toekomst de discs zullen inlezen als eenmalige activiation, en dat je game op die manier niet doorverkoopbaar is en voor altijd aan je account verbonden blijft, net als een game uit de online store. Wat een disc dan niets meer maakt dan een game-code op een fysiek schijfje.
Helemaal mee eens. Al vraag ik me weleens af hoe lang deze cartridges blijven werken / wat de houdbaarheid van de cartridges zal zijn. Kan me voorstellen dat ze minder lang werken dan discs. Al kan ik (en hoop ik dat ik) er natuurlijk compleet naast kan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 28-02-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:33
Timothy3000 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Helemaal mee eens. Al vraag ik me weleens af hoe lang deze cartridges blijven werken / wat de houdbaarheid van de cartridges zal zijn. Kan me voorstellen dat ze minder lang werken dan discs. Al kan ik (en hoop ik dat ik) er natuurlijk compleet naast kan zitten.
Je zit er volledig naast :+ CD's hebben last van bitrot, raken snel bekrast en de discdrives hebben veel sneller last van mankementen vanwege mechanische onderdelen.
Ik ben nog geen defecte cartridge tegengekomen en heb hier van de NES tot en met de Switch cartridges liggen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:27

On_E

Housemusic

Ik speel eigenlijk alleen maar Slay the Spire op de Switch de laatste tijd. Had m op release al gekocht, maar nauwelijks nog gespeeld. Inmiddels wel verslaafd, steeds weer ‘nog 1 run’.

Ook nog niet verder gekomen dan ong. de helft van Act 3. Met de Ironclad.

Beetje ‘late to the party’ maar ach. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpDIM9Q2aO-N201TGOlqnNFFbhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtHvvCZVpX8TooyWFw8vroEr.jpg?f=fotoalbum_large

Syberia 1 en 2 bundel nu voor nog geen €2,- alleen vandaag nog.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Linksquest Ik begrijp dat het een klassieker is, maar is weinig moeite gedaan in het porten van de game. Wel een tof genre en erg goedkoop. Dit is zo een deal waar mee je een enorme backlog creëert :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Linksquest schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]

Syberia 1 en 2 bundel nu voor nog geen €2,- alleen vandaag nog.
Deel 2 was pasgeleden gratis bij Epic, dus die heb ik daar al voor PC aan mijn backlog toegevoegd o-)

Aangezien wij nu met het gezin in quarantaine zitten, heb ik Lego Ninjago Movie gekocht voor junior. Heel anders dan Lego City, maar wel vermakelijk. Je moet steeds wisselen tussen de verschillende ninja's om langs bepaalde hindernissen te komen. In co-op is het ook grappig, maar junior is er stiekem al erg handig in met zijn 5 1/2 jaar dus hij speelt het ook al wel alleen.
Ook hebben we "samen" Pokémon Let's Go op zijn account uitgespeeld. Hij hobbelt dan lekker het spel door, en af en toe mag ik helpen vechten of vertel ik een beetje waar hij heen moet/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:38
L23 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:26:
@Linksquest Ik begrijp dat het een klassieker is, maar is weinig moeite gedaan in het porten van de game. Wel een tof genre en erg goedkoop. Dit is zo een deal waar mee je een enorme backlog creëert :P
Ik had hem nog niet en ik had toch gouden munten over die ieder moment gingen vervallen, dus heb er onder de streep niks voor betaald.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
wat is eigenlijk de levenscyclus van een nintendo console voordat ze weer een nieuwe uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 12:42
joey82 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:23:
wat is eigenlijk de levenscyclus van een nintendo console voordat ze weer een nieuwe uitbrengen?
Hier staan niet alle revisie updates tussen, maar wel de jaren waarin consoles zijn uitgebracht. Nintendo heeft grofweg tussen 4 en 6 jaar er tussen zitten. De Switch willen ze nog niet gaan vervangen en zou grofweg nu richting de helft van de levensduur lopen. Denk dat je de Switch een jaar of 7 tot 10 nog wel kan geven.

Oepsie, linkje vergeten. :D Wikipedia: Nintendo

Portables liggen beetje tussen 2 en 10 jaar kijkend naar de familie.

[ Voor 15% gewijzigd door RollieBollie op 01-03-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
RollieBollie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Hier staan niet alle revisie updates tussen, maar wel de jaren waarin consoles zijn uitgebracht. Nintendo heeft grofweg tussen 4 en 6 jaar er tussen zitten. De Switch willen ze nog niet gaan vervangen en zou grofweg nu richting de helft van de levensduur lopen. Denk dat je de Switch een jaar of 7 tot 10 nog wel kan geven.
dankjewel voor je uitleg,

was een beetje bang om nu veel geld uit te geven ( switch,game,pro controller want die kleine joypads ga ik gegarandeerd last van mijn handen van krijgen ) zit je al snel tegen de 400/500 euro aan,

als je dan niet al te lang na aankoop leest dat er wat nieuws komt dan baal je wel denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-09 09:08
joey82 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:37:
[...]

dankjewel voor je uitleg,

was een beetje bang om nu veel geld uit te geven ( switch,game,pro controller want die kleine joypads ga ik gegarandeerd last van mijn handen van krijgen ) zit je al snel tegen de 400/500 euro aan,

als je dan niet al te lang na aankoop leest dat er wat nieuws komt dan baal je wel denk ik :)
Die kleine joypads zijn best prima nog nooit last van mijn handen gehad. En dan heb ik erg grote handen. Je krijgt er namelijk ook een opzet stuk bij waar je die 2 controllers in kan sliden. als je op de tv speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
rwbk schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:38:
[...]

Die kleine joypads zijn best prima nog nooit last van mijn handen gehad. En dan heb ik erg grote handen. Je krijgt er namelijk ook een opzet stuk bij waar je die 2 controllers in kan sliden. als je op de tv speelt
in de familie heerst helaas reuma etc, vandaar dat die kleine dingen niet te doen zijn, heb het al een keer geprobeerd in een winkel maar dat gaat hem niet worden helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Bij de Switch krijg je zoals rwbk al schrijft een controller zonder knoppen. Je schuift de joycons erop en kan dat vergelijken met een pro controller in een andere vorm.

Je krijgt echter ook bij de joycons opzetstukjes die de joycons een kleine cm groter maakt. Ik vind de joycons zonder die opzetstukjes aan de kleine kant, maar wel speelbaar. Met die opzetstukjes is het helemaal prima te doen.

En als de joycons met die opzetstukjes nog te klein zijn kan je ook andere accesoires kopen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X510lLS0jP0Mb7z1SPD738giwXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1ohWoJf01NoT2hlQhAsG6HC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door RollieBollie op 01-03-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
RollieBollie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:42:
Bij de Switch krijg je zoals rwbk al schrijft een controller zonder knoppen. Je schuift de joycons erop en kan dat vergelijken met een pro controller in een andere vorm.

Je krijgt echter ook bij de joycons opzetstukjes die de joycons een kleine cm groter maakt. Ik vind de joycons zonder die opzetstukjes aan de kleine kant, maar wel speelbaar. Met die opzetstukjes is het helemaal prima te doen.
oke,

wij zijn erg gewend aan de xbox one controller dat we misschien een beetje verwend zijn maar goed we gaan het dan een kans geven een pro controller kopen kan altijd nog,

hebben die pro controllers ook last van drift of komt dat voornamelijk voor bij de joycons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33
joey82 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:47:
[...]

oke,

wij zijn erg gewend aan de xbox one controller dat we misschien een beetje verwend zijn maar goed we gaan het dan een kans geven eeb pro controller kopen kan altijd nog,

hebben die pro controllers ook last van drift of komt dat voornamelijk voor bij de joycons?
Zover ik begrijp bestaat de drift wel op de pro controller, maar is dit inherent aan een joystick. Ook andere controllers met joysticks kunnen hier last van krijgen.

Wel is het volgens mij een stuk minder voorkomend als bij de joycons. Zal wel te maken hebben met de kleine oppervlakte van de joysticks (en dus de contacten binnenin de joystick?)

Ik heb hier in ieder geval al sinds release een Pro controller die tot nu toe nog geen drift vertoond (afkloppend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net zo veel last als andere controllers.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
bij de xbox one controller gelukkig nog niet meegemaakt, ps5 geen ervaring mee nog want die dingen zijn pas weer leverbaar tegen de tijd dat de ps6 word gereleased....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
PS4, PS5 en Xbox controllers nooit drift meegemaakt. Setje Joy-Cons vanwege drift moeten opsturen voor reparatie.

Edit: Pro Controller nooit opgestuurd voor drift trouwens. Weleens wat last van gehad maar dat leek zichzelf op te lossen.

[ Voor 47% gewijzigd door Timothy3000 op 01-03-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 15:28
En dit is in welk opzicht een antwoord op de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:16
[...]

oke,

wij zijn erg gewend aan de xbox one controller dat we misschien een beetje verwend zijn maar goed we gaan het dan een kans geven een pro controller kopen kan altijd nog,

Ik vind die pro controller ook te duur. Ik heb op aliexpress controllers gekocht, 26 euro voor 2 stuks. De reviews waren best oke, dus misschien is dat op een optie? Ben wel benieuwd of ze echt een beetje goed zijn, omdat het zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Pro Controller is wel echt een aanrader. Fantastische controller. Misschien wel de fijnste controller die er voor welke console dan ook nu beschikbaar is.

Is zijn prijs meer dan waard!

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 01-03-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Timothy3000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:55:
Pro Controller is wel echt een aanrader. Fantastische controller. Misschien wel de fijnste controller die er voor welke console dan ook nu beschikbaar is.

hoe lang is de usb kabel eigenlijk van de pro controller?

jammer dat het niet draadloos kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:55:

Seconded, echt een fijne controller op bijna alle vlakken. Mijn enige klacht is de matige d-pad.

Overigens ben ik dan weer geen fan van de 'joy-con' grip. Hou ik ze liever los vast in mijn handen. Die grip is helemaal niet ergonomisch.
joey82 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Ongeveer 1.5 meter zou ik op zicht zeggen. Je kan natuurlijk ook zelf een langere kabel kopen/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanW schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:16:
[...]

En dit is in welk opzicht een antwoord op de vraag?
Het beantwoordt het eerste deel van de vraag of "pro controllers ook last van drift" hebben. Dus ja, die hebben last van drift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Wat kan niet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
RayNbow schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:10:
[...]

Het beantwoordt het eerste deel van de vraag of "pro controllers ook last van drift" hebben. Dus ja, die hebben last van drift.
Maar waarom die link naar PS5 controllers? Heeft niets met de Nintendo Pro Controller te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Maar waarom die link naar PS5 controllers? Heeft niets met de Nintendo Pro Controller te maken.
Behalve dat het dezelfde analoge sticks betreft? Sony en Nintendo kopen die dingen in bij dezelfde fabrikant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
De Pro controller is draadloos. Je hebt wel een USB C kabel nodig om op te laden. Die is meegeleverd met de de Pro controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
[...]

Draadloos laden bedoel je? Want die Pro Controller is hartstikke draadloos te gebruiken verder hoor..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuw Tetris 99 evenement aankomend weekend:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
Ik vind het echt tijd voor een Nintendo Super Switch met een 1080p OLED scherm en een nieuwe nVidia chip met DLSS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
DigitalExorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Draadloos laden bedoel je? Want die Pro Controller is hartstikke draadloos te gebruiken verder hoor..
ik keek even niet verder dan mijn neus lang was excuus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:06
Disfigured schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:14:
Ik vind het echt tijd voor een Nintendo Super Switch met een 1080p OLED scherm en een nieuwe nVidia chip met DLSS!
Hoewel ik een OLED begrijp (ik heb zelf een PS Vita en games zien er prachtig uit erop) het heeft zo z'n nadelen, onder andere voor de batterij duur.

Qua DLSS ondersteund de huidige Tegra chip in de Switch dat niet, niet hardwarematig (gebrek aan tensor cores) en softwarematig zie ik er weinig nut in (anders had Nvidia dit ook beschikbaar gesteld aan oudere PC GPUs die geen tensor cores hebben)

1080p gaming + capabele chip ervoor en een OLED zullen een forse hit zijn op de accuduur, er zijn al games die de oudere Switch model in 2 uur leeg trekken, nieuwere zal wel wat langer mee gaan maar dat is met de huidige hardware.

Ik zie liever qua SoC wel een upgrade in de Switch, maar 1080p portable zal mij een worst wezen, er zijn nu al games die docked 720p/30 of zelfs lager draaien, in portable nog erger (Wolfenstein 2 en Doom zijn mooie voorbeelden)

Ik zie liever meer rekenkracht zodat de Switch gewoon native 720p 60 (1080p 60 docked) kan draaien, dan 1080p resolutie in portable met "potato" settings en gemiddeld 30fps at best.

1080p OLED zie ik liever bij de opvolger van de Switch, dus niet een eventuele Switch Pro model want dat wordt vrij zeker gewoon normale Switch waarvan de Tegra chip eindelijk op volle toeren kan draaien.

Maar zelfs dan is een X1 niet genoeg voor 1080p in potable, tenzij de Switch enorm qua accuduur inlevert, de koeling harder gaat werken en wij nog steeds PS3 ports of potato settings (met nieuwere grafisch intensere games) games gaan accepteren.

Bowsers Fury is een mooi voorbeeld dat zelfs Nintendo aan de limiet zit van de Switch, 720p 30 in portable en 720p 60 zegt genoeg.

ieder zo z'n ding, de 1 heeft liever slechtere graphics en sub optimale framerate als het maar 1080p is, de ander zoals ik ziet liever dat de huidige 720p in portable überhaupt gehaald wordt met betere graphics en framerate.

P.S. alles hierboven is op basis van de Tegra chip die de Switch nu gebruikt, ik betwijfel dat kosttechnisch Nintendo de nieuwe Nvidia Xavier zou gaan gebruiken in de Switch, sowieso is het mij niet duidelijk hoeveel beter deze is vs de X1, maar ook qua kosten betwijfel ik dat Nintendo deze zou gaan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 02-03-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 - akkoord wat 720p handheld betreft. Voor mij is 1080p handheld echt geen prioriteit, zolang de image quality omhoog kan en er op native resolutie gespeeld kan worden.

De geruchten over hoeveel kracht de volgende Switch SoC gaat, hebben zijn vrij optimistisch. *Als* die kloppen, staat DLSS voor een volgende model zeker in de planning. Het zou dan inderdaad niet om een Tegra upclock gaan, het lijkt me trouwens dat daar niet veel winst meer te halen is. Een SoC op een kleiner procédé herontwerpen kost net zo goed geld, TSMC zit praktisch volgeboekt op 7nm, en Tegra zie ik ze niet echt verhuizen naar Samsung. Een nieuwe SoC zou logischer zijn - maar Nintendo maakt wel vaker rare sprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@JackAvery de enige andere chip die ik ze zie gebruiken zou de X2 kunnen zijn.

Maar of die DLSS hardwarematig ondersteund weet ik niet, AI upscale (dat is wat anders) kunnen beide X1 en X2 naar mijn weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:08:
@JackAvery de enige andere chip die ik ze zie gebruiken zou de X2 kunnen zijn.

Maar of die DLSS hardwarematig ondersteund weet ik niet, AI upscale (dat is wat anders) kunnen beide X1 en X2 naar mijn weten.
Een X2 is geen optie in dat geval. Om DLSS te gebruiken, hebben we in ieder geval een zeker aantal tensor cores nodig, en die zijn er simpelweg niet in een X1/X2. Overigens lijken Mariko en de X2 zoveel op elkaar dat een X2 eigenlijk geen upgrade pad is.

Als we DLSS krijgen in een volgend Switch model, gaat het sowieso om een nieuwe SoC. Eén van de mogelijke kandidaten is een Orin S model (een kleinere versie van Orin waarvan we niet zeker weten of deze nog gepland is), maar het zou net zo goed iets volledig nieuws kunnen zijn of een enorm aangepaste Xavier NX. In de huidige product stack van Nvidia zijn er eigenlijk geen andere opties.

Anyway, voor die geruchten (die basically DLSS en 4K 'output') is heel erg weinig bewijs behalve het woord van een paar mensen die wel degelijk de connecties hebben om dit te kunnen weten. Ik zou er niet teveel tijd in steken tot er meer signalen zijn dat dit echt zal gebeuren. Tenslotte kunnen plannen ook veranderen. De 3DS ging op een bepaald moment ook een Tegra device zijn, een plan dat uiteindelijk geschrapt werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwacht gewoon een iets verbeterde revisie, anders zal je alleen maar teleurgesteld zijn. Dat de gemiddelde Tweaker, die nu ook al een PS5/XBSX bezit, het tijd vindt voor een Switch Pro is begrijpelijk. Maar realistisch is het niet. Nintendo's grootste doelgroep, Animal Crossing en Pokemon spelers, zitten helemaal niet te wachten op een Switch Pro. De huidige Switch hardware blijft jaar op jaar beter verkopen, dus er lijkt vanuit Nintendo ook geen noodzaak hier iets mee te doen.

Maar ja, we gaan het zien. Heb er persoonlijk niks op tegen, maar het lijkt me logischer om over een jaar of 2 met een echte opvolger te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 geen verwachtingen hebben is inderdaad safer :+

Nintendo heeft wel gezegd dat ze een vrij lange levenscyclus willen voor Switch. Daarom lijkt een mid-gen upgrade net logischer. Een opvolger (of ander concept...) verwacht ik eigenlijk niet voor 2023-24.

[ Voor 65% gewijzigd door JackAvery op 02-03-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Wat is lang? De 3DS had een levenscyclus van 9 jaar, maar was de laatste 3 jaar al opgevolgd door de Switch. Dus ik verwacht ook niet dat ze met de Switch over een jaar of 2 stoppen, maar wel dat de opvolger klaar staat. Een vrij lange levenscyclus voor de Switch is dan gewoon mogelijk.

Ik formuleer het overigens verkeerd, ik bedoel 2 jaar of meer... verwacht voorlopig ook nog geen opvolger hoor. 2023-2024 klinkt logisch. Ik verwacht overigens eerst een keer een prijsverlaging, nooit gedacht dat een console die ik in 2017 gekocht heb zo prijs vast zou blijven. Geeft ook wel aan hoe succesvol de huidige hardware nog is.

[ Voor 37% gewijzigd door L23 op 02-03-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 21:15
L23 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:34:
@JackAvery Wat is lang? De 3DS had een levenscyclus van 9 jaar, maar was de laatste 3 jaar al opgevolgd door de Switch. Dus ik verwacht ook niet dat ze met de Switch over een jaar of 2 stoppen, maar wel dat de opvolger klaar staat. Een vrij lange levenscyclus voor de Switch is dan gewoon mogelijk.

Ik formuleer het overigens verkeerd, ik bedoel 2 jaar of meer... verwacht voorlopig ook nog geen opvolger hoor. 2023-2024 klinkt logisch. Ik verwacht overigens eerst een keer een prijsverlaging, nooit gedacht dat een console die ik in 2017 gekocht heb zo prijs vast zou blijven. Geeft ook wel aan hoe succesvol de huidige hardware nog is.
Mbt die 9 jaar, bedoel je dan ook inclusief de 3ds (new) xl etc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 21:15
L23 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:07:
@sderooij Gewoon de gehele 3DS lijn van 2011 tot 2020.
Dan zou het dus kunnen zijn, dan Nintendo wel degelijk elke 2 a 3 jaar een revisie uitbrengt voor de switch (welke dan geen 'pro' wordt gelabeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sderooij Wat bedoel je met "wel degelijk"? Ik sluit een revisie namelijk niet uit. Elke 2 a 3 jaar een revisie klinkt aannemelijk. Een Pro model, wat voor mij een synoniem is voor onrealistische verwachtingen, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:31:
@sderooij Wat bedoel je met "wel degelijk"? Ik sluit een revisie namelijk niet uit. Elke 2 a 3 jaar een revisie klinkt aannemelijk. Een Pro model, wat voor mij een synoniem is voor onrealistische verwachtingen, niet.
Wat denk je dat de New 3DS was? Toch ook een aanzienlijke hardware upgrade als je er over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Gewoon nieuwe hardware in de lijn der verwachtingen? Aanzienlijke hardware upgrade inderdaad, maar voor de games vooral een leuke upgrade. Als je met de Nintendo Switch iets vergelijkbaars verwacht dan zijn het realistische verwachtingen. Begrijp je punt niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:36
JackAvery schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:47:
Anyway, voor die geruchten (die basically DLSS en 4K 'output') is heel erg weinig bewijs behalve het woord van een paar mensen die wel degelijk de connecties hebben om dit te kunnen weten. Ik zou er niet teveel tijd in steken tot er meer signalen zijn dat dit echt zal gebeuren. Tenslotte kunnen plannen ook veranderen. De 3DS ging op een bepaald moment ook een Tegra device zijn, een plan dat uiteindelijk geschrapt werd.
Ik vind al die geruchten tot nu toe een hoog "als je het maar vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf een keer waar"-gehalte hebben. Lijkt ook wel dat de wens de vader van de gedachte is, het komt iedere paar maanden weer terug deze discussie, en iedere keer is de conclusie hetzelfde, er wordt niets aangekondigd en er is dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:49:
@JackAvery Gewoon nieuwe hardware in de lijn der verwachtingen? Aanzienlijke hardware upgrade inderdaad, maar voor de games vooral een leuke upgrade. Als je met de Nintendo Switch iets vergelijkbaars verwacht dan zijn het realistische verwachtingen. Begrijp je punt niet zo?
Dat het me niet duidelijk is waar je grens ligt tussen een “leuke upgrade” en “onrealistisch”. Het ging bij de N3DS wel om de een verdubbeling van het geheugen en een CPU upgrade van een dual naar een quad core systeem met een bijna verdriedubbeling van de kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Zolang die Switch als warme broodjes blijft verkopen zie ik niet veel veranderen.

Wel benieuwd of de Switch Monster Hunter aan gaat kunnen. Met de laatste paar grote titels had de console wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:07:
[...]

Ik vind al die geruchten tot nu toe een hoog "als je het maar vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf een keer waar"-gehalte hebben. Lijkt ook wel dat de wens de vader van de gedachte is, het komt iedere paar maanden weer terug deze discussie, en iedere keer is de conclusie hetzelfde, er wordt niets aangekondigd en er is dus niets.
Helemaal fair hoor, daarom zijn het geruchten. Of er iets is of niet gaan we pas weten wanneer het volgende model aangekondigd wordt. Maar ik denk dat ik mijn uitspraken hier toch genoeg gehedged heb om duidelijk te maken dat er voldoende redenen zijn om de mogelijkheid van zo een upgrade op zijn minst te overwegen, terwijl we in het achterhoofd houden dat het geruchten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:10:
[...]

Dat het me niet duidelijk is waar je grens ligt tussen een “leuke upgrade” en “onrealistisch”. Het ging bij de N3DS wel om de een verdubbeling van het geheugen en een CPU upgrade van een dual naar een quad core systeem met een bijna verdriedubbeling van de kloksnelheid.
Onrealistisch zijn dingen die technisch niet haalbaar zijn. Ik heb jou ook geen onrealistische dingen horen noemen. Maar als je het nieuws volgt van (clikbait) websites, die graag veel bekeken willen worden voor de advertentie-inkomsten, dan wordt de Switch Pro een apparaat waarop je 4K games kan spelen. Dat vind ik persoonlijk erg onrealistisch. Het verhaal van DLSS en dat 4K assets worden aangeleverd om dit te kunnen trainen, dat vind ik dan wel weer realistisch.

Volgens mij is mijn grens vrij duidelijk, het moet technisch haalbaar zijn en in dat opzicht vind ik de geruchten die de afgelopen 4 jaar de ronde doen net een fabeltje. Maar ja, wat is Pro? De verwachtingen zijn voor iedereen anders, het is namelijk hun droom console.

Wat jij een Pro model noemt en ik een gewone revisie, mogelijk is dat precies hetzelfde. Ik val in ieder geval over de naam "Pro" met al die onzinnige nieuwsberichten van de afgelopen 4 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 02-03-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 duidelijk nu, bedankt :) “Pro” is een benaming vanuit een gelijkaardig idee als de PS4 Pro: een mid-gen upgrade. Het is daardoor een enorm flexibel begrip. Zoals altijd gaan er mensen zijn die zich helemaal gek speculeren en dan gaan claimen dat een volgend Switch model PS5 games gaat draaien...

Wat de rapportering van geruchten betreft: het is makkelijker om altijd naar “beneden af te ronden” omdat er heel eenvoudig feiten lost in translation kunnen raken wanneer reporters of hun bronnen geen volledige kennis hebben of net details weglaten om hun bronnen te beschermen.

Anyway, in dit geval is het zo dat een nieuw scherm, DLSS en 4K (wat dat ook mag betekenen) alleszins de meest frequente kenmerken die boven komen drijven via mensen die er effectief info over zouden kunnen hebben. Betekent niet dat dit uiteindelijk gaat zijn wat er gaat gebeuren, en het hoeft ook niet te betekenen dat dit tech is voor het volgende Switch model >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery De geruchten blijven mij te vaag en dat al 4 jaar lang. Daardoor het gevoel dat er (voorlopig) niks aankomt, enkel een revisie. De geruchtenmolen rond de Switch Lite en het Switch 2019 model waren destijds een stuk interessanter met foto’s van behuizingen en aanwijzingen in de firmware.

Wel een interessante discussie, maar zelfs op een tech forum zoals Tweakers komt het meestal niet verder dan een opstapeling van wensen waarbij doelgroep, kosten, handheld batterijduur en technische haalbaarheid uit het raam gegooid worden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:16:
@JackAvery De geruchten blijven mij te vaag en dat al 4 jaar lang. Daardoor het gevoel dat er (voorlopig) niks aankomt, enkel een revisie. De geruchtenmolen rond de Switch Lite en het Switch 2019 model waren destijds een stuk interessanter met foto’s van behuizingen en aanwijzingen in de firmware.

Wel een interessante discussie, maar zelfs op een tech forum zoals Tweakers komt het meestal niet verder dan een opstapeling van wensen waarbij doelgroep, kosten, handheld batterijduur en technische haalbaarheid uit het raam gegooid worden :p
Inderdaad, daarom dat ik er eigenlijk ook niet aan begin om die discussie in detail te voeren. Speculatie gaat wat interessanter worden wanneer we wat dichter bij een release zitten. Overigens was dat lek van die Lite behuizing wel grappig, de meeste mensen (inclusief mezelf) namen dat achteraf gezien niet serieus genoeg.

Op ResetERA is een interessant topic waar ze die gedetailleerde speculatie trouwens wel doen - maar je moet nog steeds filteren tussen nuttige info, optimisme en onzin ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:42
L23 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:16:

Zo is het ook gewoon. Het is een leuke discussie, maar niet heel zinvol. De Switch is mijn favoriete console en ik speel er het meest op. Titels als Super Mario 3D World. Luigi's Mansion 3, Mario Kart 8, het zijn geweldigde titels. Zou ik ze graag in 4K willen spelen? Zeker. Moet het ook? Nee, niet echt. Ik zou wel willen dat ik op de handheld 1080 kan spelen in 60 fps (in elk geval met de eigen Nintendo titels) en uiteraard ook 60 fps docked. Want hoewel Zelda BotW fantastisch was, kan ik na het spelen op mijn Series X maar moeilijk games met een dergelijke framerate aan. In elk geval een open wereldgame als Zelda Botw en platformers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Ik moet bekennen dat ik de switch versie (nog) niet heb, maar ik heb het origineel laatst nog opnieuw gespeeld op de 360 en de Scott Pilgrim game is -nog steeds- echt heel vet. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Charly Fysiek besteld of ben je van plan de game later digitaal te kopen voor de Switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
L23 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:53:
@Charly Fysiek besteld of ben je van plan de game later digitaal te kopen voor de Switch?
Zoals gezegd heb ik hem recent nog gespeeld, dus ik wacht wel tot ie een keer in de aanbieding is in de Eshop. Geen haast. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Als je van de duivel spreekt... Bloomberg publiceert dit vandaag:

Nintendo Plans Switch Model With Bigger Samsung OLED Display
Nintendo Co. plans to unveil a model of its Switch gaming console equipped with a bigger Samsung OLED display this year, hoping the larger touchscreen can prop up demand in time for the holidays, people familiar with the plan said.

Samsung Display Co. will start mass production of 7-inch, 720p-resolution OLED panels as early as June with an initial monthly target of just under a million units, said the people, who asked not to be identified discussing internal matters. The displays are slated for shipment to assemblers around July, the people said. Representatives for Nintendo and Samsung Display declined to comment.

[...]

Nintendo decided to go with rigid OLED panels for the new model, the people said, a cheaper but less flexible alternative to the type commonly used for high-end smartphones. The latest model will also come with 4K ultra-high definition graphics when paired with TVs, they said. That could intensify a longstanding complaint of developers, who have struggled with the difference in resolution between handheld and TV modes and now face a bigger gap between the two.
Tl;dr:
  • Claimt dat een nieuw Switch model een 7” 720p rigid OLED scherm van Samsung krijgt.
  • Schermproductie start in juni, assemblage in consoles mogelijk in juli.
  • “4K” docked.
Commentaar van Imran Khan waarschuwt dat men moet denken aan een revisie met betere resoluties/FPS, geen Switch 2. Hij vermeldt ook dat er dev kits in het wild zijn.

Edit: ook Jeff Grubb lijkt dit gerucht te geloven.

[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 04-03-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groter scherm in dezelfde behuizing klinkt goed. Afwachten of het betere resolutie/FPS gaat krijgen, is dat het geval dan verwacht ik rond dezelfde periode een Switch Lite revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 ik zou dat ook aannemen maar andere bronnen die beweren info over deze revisie te hebben, claimen dat ze niks van een Lite revisie gehoord hebben.

Anyway, in zo een hypothetische timeline is een launch tijdens de herfst een optie, maar zekerheden bestaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
JackAvery schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:15:
Als je van de duivel spreekt... Bloomberg publiceert dit vandaag:

Nintendo Plans Switch Model With Bigger Samsung OLED Display

[...]

Tl;dr:
  • Claimt dat een nieuw Switch model een 7” 720p rigid OLED scherm van Samsung krijgt.
  • Schermproductie start in juni, assemblage in consoles mogelijk in juli.
  • “4K” docked.
Commentaar van Imran Khan waarschuwt dat men moet denken aan een revisie met betere resoluties/FPS, geen Switch 2. Hij vermeldt ook dat er dev kits in het wild zijn.
Dan was mijn post van 2 dagen geleden goed getimed. :D 1080p had leuk geweest, maar een 7" 720p scherm heeft nog steeds iets van 210 ppi, wat eigenlijk prima is. En natuurlijk betere performance op 720p. Hopelijk zit er echt DLSS in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11

The Chosen One

Zie signature!

'Nintendo' had toch ook gezegd begin dit jaar niet op korte termijn een "Switch Pro" te releasen? I.p.v. we releasen "er nooit één"
Dus eigenlijk daarna (wat dan korte termijn ook is) kan het wel gebeuren.
nieuws: Nintendo brengt mogelijk later dit jaar nieuwe versie van Switch uit

Naja rustig afwachten en nog een keer Curse of the Dead Gods opstarten. :+

[ Voor 26% gewijzigd door The Chosen One op 04-03-2021 10:43 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waarom verwachten jullie eigenlijk "betere FPS"? Het aanpassen van een scherm heeft daar toch niets mee te maken? Alsof iedereen die stiekem op een Switch Pro aan het wachten was, nu opeens bediend wordt :P Het is maar een switch (pun intended :P) van LCD naar OLED, big deal. Het aantal ppi gaat zelfs omlaag.

Ze kunnen sowieso niet veel doen aan de performance want dan verdeel je de userbase in tweeën als je met verschillende hardware zit. Voor de een loopt spel X dan soepel in 720p tegen 30 fps, voor de andere, met een oudere Switch, is het behelpen met 20 fps, om nu maar iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
SanderL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:45:
Waarom verwachten jullie eigenlijk "betere FPS"? Het aanpassen van een scherm heeft daar toch niets mee te maken? Alsof iedereen die stiekem op een Switch Pro aan het wachten was, nu opeens bediend wordt :P Het is maar een switch (pun intended :P) van LCD naar OLED, big deal. Het aantal ppi gaat zelfs omlaag.

Ze kunnen sowieso niet veel doen aan de performance want dan verdeel je de userbase in tweeën als je met verschillende hardware zit. Voor de een loopt spel X dan soepel in 720p tegen 30 fps, voor de andere, met een oudere Switch, is het behelpen met 20 fps, om nu maar iets te zeggen.
Een Pro model is niet ongekend, hoor. Sterker nog, de meeste handhelds hebben wel ergens een upgrade gehad, waardoor je inderdaad een tweedeling in de userbase had.

De DS had de DSi, met betere hardware en meer opties, waardoor er een paar DSi-only titels zijn geweest die je op de oude units niet kon spelen. De 3DS uiteraard met de New 3DS. Sommige games werkten op beiden (Smash Bros, MH4U) hoewel ze op de nieuwe beter liepen, en andere games konden alleen op de New (Xenoblade bijvoorbeeld). Is ook nooit echt een groot issue geworden.

MH4U is wel een mooi voorbeeld in die context. Die game gebruikte betere textures op de New, en de framerate was niet direct hoger, maar wel veel consistenter op de New. Dat soort grappen zou je op een Switch Pro of hoe het zou moeten heten ook best kunnen verwachten.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet heel bijzonder gaat worden. Misschien een verdere revisie van de SOC, misschien op een kleiner procedé waardoor hij zuiniger loopt en dus óf de accuduur kan verlengen, óf hoger geklokt kan worden bij gelijke accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SanderL omdat het eigenlijk redelijk nutteloos is om over 4K te spreken zonder enige upgrade over de huidige SoC. Natuurlijk kan 4K een marketing gimmick blijken waarbij een externe chip een eenvoudige upscaler gebruikt om '4K' te krijgen (i.p.v. de TV dit te laten regelen).

Dit wil zeggen dat er drie manieren zijn om 4K te kunnen marketen:
  1. eenvoudige AI upscaling (ala Nvidia Shield TV) met een (eventueel iets hoger geclockte) Tegra X1+ of het laten doen door een externe chip als upscaler -> 4K output, terwijl we op +- dezelfde performance blijven
  2. een volledig nieuwe SoC die een techniek zoals DLSS ondersteunt waardoor je reconstructed hoge resoluties mee bereikt - vergelijk dit met een PS4 Pro of Xbox One X waar ook veel gebruik gemaakt werd van checkerboard rendering en dergelijke.
  3. een volledig nieuwe SoC die native 4K kan produceren (totaal onrealistisch aan het prijspunt waar consolemakers aan werken tenzij voor titels met lagere grafische verwachtingen)
Er zijn argumenten voor en tegen scenario 1 of 2... maar een extra 'performance' profiel vind ik er niet een. Switch devs ontwikkelen nu al meerdere performance profielen. De smartphone wereld werkt al meer dan 10 jaar op snelle iteratieve cyclussen. Nintendo heeft zelf ook al de New 3DS uitgebracht.

Anyway, we zien wel of de geruchten gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
JackAvery schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:13:
• een volledig nieuwe SoC die een techniek zoals DLSS ondersteunt waardoor je reconstructed hoge resoluties mee bereikt - vergelijk dit met een PS4 Pro of Xbox One X waar ook veel gebruik gemaakt werd van checkerboard rendering en dergelijke.
Dat zou mooi zijn. De DLSS techniek is superieur aan de CB techniek. DLSS kan zelfs reconstructed een beter plaatje neerzetten dan native resolutie.

Punt 3 die je aanhaalt is vooral onrealistisch vanwege de omvang van een Switch. Qua prijs is veel mogelijk. Kijk naar een PS5 digital voor € 399.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 04-03-2021 11:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik zit net even te dromen.

31 Maart is het einde van Super Mario 35th. Dit zal waarschijnlijk de reden zijn dat er nog bijna niets over Zelda 35th is bekend gemaakt. Alleen 1 game.

4 Jaar geleden was in januari '17 een grote bekendmaking van de releasedatum van Switch en Zelda op 3 maart '17. En van beiden was er tot dat moment erg weinig bekend gemaakt.

Nu er al tijden geruchten zijn van de Switch Pro/2/whatever en weing officieel bekend is gemaakt plus dat er weinig over Zelda BotW2 bekend is ga ik bijna denken en hopen dat er 1 april een grote Direct komt met een release op 16 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Dat zou mooi zijn. De DLSS techniek is superieur aan de CB techniek. DLSS kan zelfs reconstructed een beter plaatje neerzetten dan native resolutie.
Juist, met de nuance dat DLSS in dit geval wel vanaf een vrij lage resolutie gaat moeten reconstrueren en niet vanaf bvb 1080p. Het zou nog steeds een performance boost zijn.
Punt 3 die je aanhaalt is vooral onrealistisch vanwege de omvang van een Switch. Qua prijs is veel mogelijk. Kijk naar een PS5 digital voor € 399.
Klopt maar ik wou geen heel verhaal gaan typen over verbruik, temperaturen en koeling :) En dan is er bvb. nog de vraag of Nintendo revisie-hardware met verlies wilt verkopen - wat bij de PS5 DE duidelijk het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Ja, scenario 1 (of in mindere mate 2) zie ik nog als het meest waarschijnlijk. Je behoudt alles wat je nu hebt, alleen voeg je 'n externe chip toe die dan de output naar 4K schaalt en je knalt er deze keer wat oledschermen in. Mogelijk nog 'n verdere revisie van de SoC die je 'n halfuurtje langer kan laten spelen op een batterijlading. Geen extra werk vanuit de developers nodig.

Maar verwachten dat veel ontwikkelaars speciaal aanpassingen gaan doen aan de nieuwere versie van de Switch, terwijl (helaas) de Switch nu al niet in dezelfde rang staat als de Xbox en PlayStation, vind ik toch wel erg positief gedacht. Sure, je had de DSi maar daar werd, volgens mij, met de extra capaciteit niet zo vaak iets gedaan. De New 3DS was daarin wel beter.

Je ziet gewoon nu al dat bepaalde third-party games niet of vaak later verschijnen voor de Switch. Zelfs voor Xbox en PlayStation werd niet altijd specifiek voor de One X of PS4 Pro bijontwikkeld. Waarom zou dit dan voor de Switch nu plots wel zo zijn? Dan zou het platform in z'n geheel al wat meer (verdiende) aandacht moeten krijgen (en geen achterlijke ports zoals FIFA krijgen).

Er zijn inmiddels ook miljoenen Switch consoles verkocht terwijl deze eerste nieuwe versie nog over de toonbank moet gaan. De Switch wordt intussen ook bejaarder met de dag en wat mij betreft, is het ook gewoon tijd voor 'n opvolger eind dit jaar of zo. Punt is, voor wie precies gaan de ontwikkelaars dan nog de moeite en tijd nemen om specifiek dit nieuwe model te bedienen? Ik zou er als ontwikkelaar gewoon voor zorgen dat m'n game op de "gewone" Switch draait en klaar. Verhoudingsgewijs is het me de extra effort niet waard om dat handjevol mensen met een iets betere chip in hun Switch specifiek te targetten.

Nu goed, zoals aangegeven, we zien wel wat er net gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:36:
Ik zit net even te dromen.

31 Maart is het einde van Super Mario 35th. Dit zal waarschijnlijk de reden zijn dat er nog bijna niets over Zelda 35th is bekend gemaakt. Alleen 1 game.

4 Jaar geleden was in januari '17 een grote bekendmaking van de releasedatum van Switch en Zelda op 3 maart '17. En van beiden was er tot dat moment erg weinig bekend gemaakt.

Nu er al tijden geruchten zijn van de Switch Pro/2/whatever en weing officieel bekend is gemaakt plus dat er weinig over Zelda BotW2 bekend is ga ik bijna denken en hopen dat er 1 april een grote Direct komt met een release op 16 juli.
Ik begrijp je niet. 16 juli komt toch al Skyward Sword HD uit? Ik verwacht geen BOTW2 op dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:25
L23 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Ik begrijp je niet. 16 juli komt toch al Skyward Sword HD uit? Ik verwacht geen BOTW2 op dezelfde dag.
Ik zou eerder verwachten, even los van 16 juli, dat er wellicht wat nieuws komt over andere "geremasterde" Zelda-games. Zou ik in ieder geval leuk vinden. Zo ben ik op de Wii U nooit toegekomen aan Wind Waker.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Meister Sachs Zou kunnen, mogelijk kondigen ze dat dan ook pas aan na 16 juli. Wind Waker HD spreekt mij ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 15:27

On_E

Housemusic

Geen fan van tussentijdse upgrades aan een console. Dus een evt Switch 1.5 laat ik aan mij voorbij gaan.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
JackAvery schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:51:

Klopt maar ik wou geen heel verhaal gaan typen over verbruik, temperaturen en koeling :) En dan is er bvb. nog de vraag of Nintendo revisie-hardware met verlies wilt verkopen - wat bij de PS5 DE duidelijk het geval is.
Als Switch een normale console was die puur met een TV zou werken dan was ik het met je eens, alleen kijk hoe groot de PS5 is (of zelfs de Xbox Series X) en hoe groot de Switch is, om maar zwijgen over verschillen in concepten (hybride vs thuisconsole).

Daarnaast was het al bekend dat PS5 ongeveer net zo veel kost om te produceren als dat Sony ervoor vraagt (if not mistaken rond de $450), Switch heeft nog de hele joycons, scherm, batterij en is veel kleiner ook.

Het zou mij al verbazen als Nintendo het voor elkaar kreeg om iets dat net zo goed is als een PS4 Pro in de huidige Switch behuizing te stoppen, zonder dat de prijs drastisch stijgt (en PS4 Pro is fors zwakker dan een PS5)

In short, was Switch een normale console dan gaf ik je volledig gelijk, maar met de huidige concept gaat dit niet werken en zeker niet voor diezelfde prijs (of zelfs het dubbele) van de PS5.

kijkend naar de PC markt, er is een reden waarom een gaming laptop over het algemeen duurder is dan een gaming PC.
Seal64 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:52:
MH4U is wel een mooi voorbeeld in die context. Die game gebruikte betere textures op de New, en de framerate was niet direct hoger, maar wel veel consistenter op de New. Dat soort grappen zou je op een Switch Pro of hoe het zou moeten heten ook best kunnen verwachten.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet heel bijzonder gaat worden. Misschien een verdere revisie van de SOC, misschien op een kleiner procedé waardoor hij zuiniger loopt en dus óf de accuduur kan verlengen, óf hoger geklokt kan worden bij gelijke accuduur.
Ik verwacht hetzelfde van de nieuwe Switch, gewoon een SoC revisie die eventueel zuiniger is.

En qua de 4k support dat men roept, dat kan puur voor dingen bedoelt zijn als Youtube of andere streaming services en dus niet voor gaming (onze Xbox One S heeft 4k support, games zijn gewoon 1080p max maar er zit een 4k Blu-Ray speler in)

Betreffende MH4U, dat herinner ik mij nog omdat ik dat spel pas had gehaald in 2016 toen Generations uit kwam en ik een New 3ds XL voor m'n verjaardag kreeg, eerst had ik het niet door maar later kwam ik een filmpje van Digital Foundry tegen erover.

wat ik vooral fijn vond op de New modellen van de 3ds was vooral de c-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
L23 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Daar heb je denk ik wel gelijk in. Als ze beide games gelijktijdig uitbengen zal 1 van de games veel minder verkocht worden, omdat veel mensen toch een keuze maken en dan voor de nieuwe game gaan ipv de remaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
RollieBollie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:30:
[...]

Daar heb je denk ik wel gelijk in. Als ze beide games gelijktijdig uitbengen zal 1 van de games veel minder verkocht worden, omdat veel mensen toch een keuze maken en dan voor de nieuwe game gaan ipv de remaster.
Sowieso, inderdaad. Ik denk overigens (en die geruchten rommelen al sinds de aankondiging van SSHD) dat er ook nog wel een port komt van TPHD en WWHD, al dan niet in een bundel, maar dat ze daar (nog) geen aandacht aan besteden omdat die niet nieuw zijn. SSHD wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Als Switch een normale console was die puur met een TV zou werken dan was ik het met je eens, alleen kijk hoe groot de PS5 is (of zelfs de Xbox Series X) en hoe groot de Switch is, om maar zwijgen over verschillen in concepten (hybride vs thuisconsole).

Daarnaast was het al bekend dat PS5 ongeveer net zo veel kost om te produceren als dat Sony ervoor vraagt (if not mistaken rond de $450), Switch heeft nog de hele joycons, scherm, batterij en is veel kleiner ook.

Het zou mij al verbazen als Nintendo het voor elkaar kreeg om iets dat net zo goed is als een PS4 Pro in de huidige Switch behuizing te stoppen, zonder dat de prijs drastisch stijgt (en PS4 Pro is fors zwakker dan een PS5)

In short, was Switch een normale console dan gaf ik je volledig gelijk, maar met de huidige concept gaat dit niet werken en zeker niet voor diezelfde prijs (of zelfs het dubbele) van de PS5.

kijkend naar de PC markt, er is een reden waarom een gaming laptop over het algemeen duurder is dan een gaming PC.
@Mizgala28 je neemt me te letterlijk daar :D Mijn fout. Ik bedoel absoluut niet dat een nieuw Switch model even krachtig wordt als een PS4 Pro. Ik bedoelde dat men naar de PS4 en PS4 Pro als ecosysteem moet kijken om te begrijpen wat een Switch dergelijk model kan betekenen en hoe deze mid-gen upgrades hun "4K" resolutie bereikten (niet dus, we kregen meestal een approximatie van zo'n resolutie via reconstructietechnieken)

Een 'best case' scenario zou ervoor kunnen zorgen dat er een Nvidia SoC komt die ruwweg net onder het niveau zit van een gewone PS4, waarbij DLSS je toelaat om toch hogere resoluties te bereiken dan een PS4, dankzij reconstructie. We weten dat dit kan binnen het powerbudget van 10-15 watt. We kennen alleen het exacte kostenplaatje van zo'n SoC niet.

Wat trouwens de prijs betreft van een mogelijke SoC: hier vind je een breakdown van de kosten van een Samsung S21 Ultra, toch een high-end telefoon. Volgens de schatting kost een Snapdragon 865+ ongeveer 57 dollar. Zelfs in budget smartphones zitten tegenwoordig CPU/GPU combo's die een heelstuk krachtiger zijn dan de Tegra X1+.

Het budget voor Switch unit+dock samen was ongeveer 167 dollar in 2017, dat is dus zonder de kosten van de joycons (die toen erg duur geschat werden om te produceren, $45 per joycon). De Tegra zelf kostte vermoedelijk toen rond de 40 dollar per unit... dit geeft een idee van het SoC-budget dat Nintendo voor ogen heeft bij een verkoopprijs van $299.Helaas hebben we niet genoeg informatie om hier verder iets zinnigs mee te doen behalve speculeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan natuurlijk ook een originele Xbox One naar Xbox One S verhaal worden. Een iets zuinigere chip of gewoon dezelfde chip als de Switch V2 die iets hoger geklokt word, wellicht mogelijk omdat een OLED scherm zuiniger is dan het huidige LCD scherm. Zo blijft de accuduur gelijk. En net als de Xbox One S is een van de nieuwe features dan dat het 4K upscaling heeft.

Het Bloomberg artikel had in eerste instantie alleen over een 7 inch OLED scherm van Samsung. De betere resolutie/fps kan van alles betekenen, maar blijft nog vaag. Ja ja, ik houd mijn verwachtingen lekker laag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 Bloomberg vermeldt expliciet 4K :P Maar sure, het zou een gelijkaardig scenario als in 2019 kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over drie kwartier is het trouwens Smash tijd:

Edit: link timestamped zodat je meteen aan het begin van de stream zit.

[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 04-03-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Vermeldt expliciet 4K? Dat kan dus geen 4K upscaling beteken? Natuurlijk leuk al dat speculeren, maar pas op dat je niet teleurgesteld raakt :P

Verder vraag ik me af wat de drijfveer is van deze revisie. Zijn de OLED schermen mogelijk goedkoper af te nemen dan de huidige LCD schermen? Of worden LCD schermen duurder naarmate de markt steeds meer over gaat op OLED schermen? Revisies worden vaak gedaan omdat het aanbod in componenten veranderd en/of omdat er kosten bespaard kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:23:
@JackAvery Vermeldt expliciet 4K? Dat kan dus geen 4K upscaling beteken? Natuurlijk leuk al dat speculeren, maar pas op dat je niet teleurgesteld raakt :P
Ik denk niet dat ik daar last van ga hebben, als het niks is ben ik nog steeds dik tevreden met mijn huidige Switch :P Persoonlijk heb ik trouwens weinig interesse in 4K, ik zou wel blij zijn met een performance bump.

En natuurlijk kan het upscaling betekenen, dat heb ik in een eerdere post ook al aangehaald :) Maar in principe kan de huidige X1+ dat ook. Het zou pas gek zijn om dat pas 2 jaar later toe te voegen in een apart model (maar Nintendo...)
Verder vraag ik me af wat de drijfveer is van deze revisie. Zijn de OLED schermen mogelijk goedkoper af te nemen dan de huidige LCD schermen? Of worden LCD schermen duurder naarmate de markt steeds meer over gaat op OLED schermen? Revisies worden vaak gedaan omdat het aanbod in componenten veranderd en/of omdat er kosten bespaard kunnen worden.
Uit het Bloomberg artikel: er is momenteel een enorme overschot aan kleine OLED schermen, wat inderdaad betekent dat deze OLED schermen een stuk goedkoper zijn geworden - al ben ik niet op de hoogte van de kostprijs van de InnoLux LCD schermen in de Switch. Ook zouden OLED schermen een batterijbesparing betekenen. Verder krijg je hoger contrast.

Eigen speculatie: een groter scherm is ook een USP die het differentieert met het vorige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Een groter scherm en OLED is zeker een USP. Verder ook geen verstand van prijzen van schermen, het is gewoon iets wat ik me afvraag. Samen met de kostenbesparing heb je dan twee vliegen in een klap. Vergelijkbaar met Switch V2, die had langere accuduur. Ook een USP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
nieuws: Gerucht: nieuwe versie Nintendo Switch heeft 7"-oledscherm met 720p-r...

toch blij dat ik nog even gewacht heb met het kopen van de switch....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 15:13
Zou die zeker ook niet kopen. In 2024 komt de switch 2 die ook een mobiele VR bril is. Zonde om nu nog switch te kopen. Ik ga weer verder met Mario!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
L23 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:08:
@joey82 Lees jij de oudere berichten hier nooit terug?
jawel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:14:
[...]

Zou die zeker ook niet kopen. In 2024 komt de switch 2 die ook een mobiele VR bril is. Zonde om nu nog switch te kopen. Ik ga weer verder met Mario!
ik geef niks om VR, heb daar totaal niks mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
joey82 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:29:
[...]

r/woooosh :+

Zucht, we zién het wel, jongens, wat het uiteindelijk wordt. Om de zoveel dagen heb je hier een "koop ik 'm nu of zou ik beter wachten op de Switch 2?" post. Tot die tijd moeten we gewoon onze backlog proberen te verkleinen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:32:
[...]

r/woooosh :+

Zucht, we zién het wel, jongens, wat het uiteindelijk wordt. Om de zoveel dagen heb je hier een "koop ik 'm nu of zou ik beter wachten op de Switch 2?" post. Tot die tijd moeten we gewoon onze backlog proberen te verkleinen 8)
Daarom ook niks kopen, geen spijt van aankopen en je backlog zal altijd zeer klein blijven. Win win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 15:13
joey82 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:29:
[...]

Oh mooi. Maar die versie draait ook alle ps5 games native🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Volgens Imran Khan (een "insider" met een goede track record) horen er bij deze Switch revisie ook nieuwe devkits, dus dit wordt niet alleen een simpele OLED upgrade.

Zie: https://twitter.com/imranzomg/status/1367283070169096193

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:42:
[...]

Oh mooi. Maar die versie draait ook alle ps5 games native🤣
ow ik dacht alleen xbox :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 10:47
Ik heb kort geleden mijn eerste switch gekocht. En nu dus die aankondiging niet door Nintendo. Ik had kunnen wachten, maar dan was die informatie niet naar buiten gekomen. You're welcome!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Disfigured schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:53:
Volgens Imran Khan (een "insider" met een goede track record) horen er bij deze Switch revisie ook nieuwe devkits, dus dit wordt niet alleen een simpele OLED upgrade.

Zie: https://twitter.com/imranzomg/status/1367283070169096193
Imran is een videogame journalist met een hoop ervaring bij o.a. GameInformer, dus niet gewoon een self-proclaimed insider :) (had de link al eerder vandaag gepost btw)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 04-03-2021 17:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er is een livestream bezig van een aantal publishers (o.a. Koei Tecmo, ArkSys, Inti Design...) met nieuwe aankondigingen/trailers:

Switch games:
  • The Silver Case 2425 (5 juli)
  • Mary Skelter Finale (herfst) / dungeon crawler
  • Rico London (zomer) / co-op shooter
  • Exophobia (5 oktober) / retro FPS
  • Pocky & Rocky Reshrined (herfst)
  • Alchemic Cutie (2021)
  • Gnosia (releast vandaag) / VN + Among Us combo
  • World's End Club (28 mei)
  • Ever Forward (29 juni) / adventure + puzzle game
  • Pups & Purrs Animal Hospital (zomer)
  • ConnecTank (zomer) / Multiplayer Tank Battles+ puzzelgame
  • Disgaea 6 (29 juni)
  • Azure Striker Gunvolt 3 (2022)
  • Yomi wo saku hana Undernauts: Labyrinth of Yomi (herfst) / dungeon crawler RPG
  • Death end re;Quest (27 april) / Visual Novel + RPG
  • Dairoku: Agents of Sakuratani (herfst) / Visual Novel
  • Guts N Goals (31 augustus) / multiplayer brawler
  • Phantom Brave: The Hermuda Triangle Remastered (zomer) / Strategy RPG
  • Soul Nomad and the World Eaters (zomer) / Strategy RPG
  • Fishing Fighters (zomer) / fishing game ;p
  • R-Type Final 2 (30 april)
  • Trails of Cold Steel IV (9 april) / JRPG
  • Poison Control (13 april) / third person
  • Code:Realize ~wintertide miracles ~ (nu beschikbaar) / Visual Novel
  • Samurai Warriors 5 (27 juli) / Warriors~musou game
  • Blaster Master 0 III (29 juli) / pewpew
Op Twitch gaan ze vandaag een aantal van de individuele games in verder detail tonen voor de geïnteresseerden.

[ Voor 66% gewijzigd door JackAvery op 04-03-2021 17:54 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic