Hoewel ik een OLED begrijp (ik heb zelf een PS Vita en games zien er prachtig uit erop) het heeft zo z'n nadelen, onder andere voor de batterij duur.
Qua DLSS ondersteund de huidige Tegra chip in de Switch dat niet, niet hardwarematig (gebrek aan tensor cores) en softwarematig zie ik er weinig nut in (anders had Nvidia dit ook beschikbaar gesteld aan oudere PC GPUs die geen tensor cores hebben)
1080p gaming + capabele chip ervoor en een OLED zullen een forse hit zijn op de accuduur, er zijn al games die de oudere Switch model in 2 uur leeg trekken, nieuwere zal wel wat langer mee gaan maar dat is met de huidige hardware.
Ik zie liever qua SoC wel een upgrade in de Switch, maar 1080p portable zal mij een worst wezen, er zijn nu al games die docked 720p/30 of zelfs lager draaien, in portable nog erger (Wolfenstein 2 en Doom zijn mooie voorbeelden)
Ik zie liever meer rekenkracht zodat de Switch gewoon native 720p 60 (1080p 60 docked) kan draaien, dan 1080p resolutie in portable met "potato" settings en gemiddeld 30fps at best.
1080p OLED zie ik liever bij de opvolger van de Switch, dus niet een eventuele Switch Pro model want dat wordt vrij zeker gewoon normale Switch waarvan de Tegra chip eindelijk op volle toeren kan draaien.
Maar zelfs dan is een X1 niet genoeg voor 1080p in potable, tenzij de Switch enorm qua accuduur inlevert, de koeling harder gaat werken en wij nog steeds PS3 ports of potato settings (met nieuwere grafisch intensere games) games gaan accepteren.
Bowsers Fury is een mooi voorbeeld dat zelfs Nintendo aan de limiet zit van de Switch, 720p 30 in portable en 720p 60 zegt genoeg.
ieder zo z'n ding, de 1 heeft liever slechtere graphics en sub optimale framerate als het maar 1080p is, de ander zoals ik ziet liever dat de huidige 720p in portable überhaupt gehaald wordt met betere graphics en framerate.
P.S. alles hierboven is op basis van de Tegra chip die de Switch nu gebruikt, ik betwijfel dat kosttechnisch Nintendo de nieuwe Nvidia Xavier zou gaan gebruiken in de Switch, sowieso is het mij niet duidelijk hoeveel beter deze is vs de X1, maar ook qua kosten betwijfel ik dat Nintendo deze zou gaan gebruiken.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mizgala28 op 02-03-2021 19:06
]