Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Ja voor overbrugging kan het sowieso maar wat als zo'n kaartje stuk gaat? Verlies je alleen de installatie van een spel en blijft "saved data" gespaard alsin; dat wordt op de Switch opgeslagen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:33
Saved data staat op je Switch. En als je online abo hebt ook online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:56:
Heb hier nog een 64GB microSD kaartje liggen van SanDisk. Extreme PRO V30 A1 staat erop maar ook een getal "3". Is dat in te zetten of beter gewoon meteen nieuw kopen? Heb nu een paar spellen in de e-shop gekocht ivm leuke pricedrops, dus beetje hersenen extra is wel fijn.
Dat is een UHS-I SD kaartje en gaat gewoon werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dank allen! Prop ik die erin 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRecNwYzX0fckU8xy8hb9cjst2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Db8754qPGeKEj7IzEG5DaCo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door JB op 12-02-2021 15:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De snelheid voldoet inderdaad, dus zou inderdaad gewoon de SD kaart gebruiken die je al hebt, mocht het later te weinig zijn kan je altijd nog een nieuwe SD kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sinds kort maar eens Zelda gaan spelen. Nadat ik eenmaal gewend was aan de grafische stijl is het toch wel erg leuk zo'n hele open wereld.

Ook details zoals het weer zijn wel leuk, soms, maar vaak ook niet. Kom je een shrine tegen, moet je klimmen, toevallig! Regen of onweer, voor 24 uur. Ik dit nu serieus al een kwartier op m'n telefoon tot het weer opknapt. Dat gebeurt me echt te vaak. /rant

Maar verder wel erg tof spel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 19:30
Gonadan schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:36:
Sinds kort maar eens Zelda gaan spelen. Nadat ik eenmaal gewend was aan de grafische stijl is het toch wel erg leuk zo'n hele open wereld.

Ook details zoals het weer zijn wel leuk, soms, maar vaak ook niet. Kom je een shrine tegen, moet je klimmen, toevallig! Regen of onweer, voor 24 uur. Ik dit nu serieus al een kwartier op m'n telefoon tot het weer opknapt. Dat gebeurt me echt te vaak. /rant

Is het je eerste Zelda game die je ooit speelt of wel bekend met de serie? Ik vond zelf het begin wat moeilijk, ging best vaak dood en dat voor een ervaren Zelda speler :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Linksquest schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:44:
Is het je eerste Zelda game die je ooit speelt of wel bekend met de serie? Ik vond zelf het begin wat moeilijk, ging best vaak dood en dat voor een ervaren Zelda speler :D
Twilight Princess heb ik veel gespeeld, verder niets. Die vond ik qua stijl veel mooier, maar deze open wereld is wel veel leuker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als het regent, zoek je toch gewoon een andere weg naar waar je naartoe wilt? :P Of kom je later eens terug. Of probeer je toch te klimmen ;)

Het coole aan de weersystemen in BOTW is dat deze semi-realistisch zijn - zie deze Youtube video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Het weer is soms inderdaad vervelend, vooral als het best vaak achter elkaar voor komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Paar dagen terug Dadish gekocht voor €4,54 in de eShop (50% korting).

Krijg ik vandaag een mail van dekudeals dat hij nog verder afgeprijsd is naar €1,79 :+

Achja die paar € kan me gestolen worden. Verder wel een grappige/schattige platformer en die humor is echt te flauw voor woorden maar ik kan het helemaal waarderen.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 19:27
Morgen dus mijn micro sd kaart + Mario game, zou er zoveel bij Coolblue besteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JackAvery schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:17:
Als het regent, zoek je toch gewoon een andere weg naar waar je naartoe wilt? :P Of kom je later eens terug. Of probeer je toch te klimmen ;)
Als je er zomaar heen kunt zonder klimmen regent het ook vaak een stuk minder lijkt wel. :P
Het coole aan de weersystemen in BOTW is dat deze semi-realistisch zijn - zie deze Youtube video.
Niet vaak zo blij geweest met ondertiteling. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:15

Soms is het inderdaad vervelend als het lang regent, maar als je je er echt aan stoort, adviseer ik je om eerst naar
spoiler:
de Rito te gaan, als je die Divine Beast uitspeelt krijg je de mogelijkheid om een flinke boost de lucht in te krijgen, dan zijn de meeste beklimmingen een stuk simpeler/overbodig
. Houdt er ook rekening mee dat er gebieden zijn waar het altijd regent tot je bepaalde condities hebt voldaan, als je dan wacht tot het droog wordt kan je lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Transportman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:17:
Houdt er ook rekening mee dat er gebieden zijn waar het altijd regent tot je bepaalde condities hebt voldaan, als je dan wacht tot het droog wordt kan je lang wachten.
Dat gevoel had ik bij deze shrine ook. Stukje weglopen en het werd zonnig, terug lopen en weer de bliksem in m'n aarsch.
Ben maar via een waterval omhoog gezwommen, scheelt weer klimmen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCHlERHxDz1kR4PoF03Rxl32hPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3Ryv8R03mR31GDLJrZ7ieOw.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, heb hem binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:24
Leuk! Hier komt ie morgen pas..😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik kan ook pas morgen spelen, zelf nog tot 23:45 op het werk en dan nog eens een half uur naar huis rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:39
Linksquest schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:51:
Ik kan ook pas morgen spelen, zelf nog tot 23:45 op het werk en dan nog eens een half uur naar huis rijden.
Zo'n switch is toch mobiel... :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
[...]
Ook sinds een paar maanden begonnen. Als iemand die Oracle of Ages/Seasons en Wind Waker heeft gespeeld valt het mij vies tegen hoe moeilijk BotW is in het begin (voor klungels zoals mij) en niet zonder een walkthrough kon als ik vastliep.

Geen idee hoe ik food moest koken bij een cooking pot en ben toen een paar keer doodgevroren op die berg. Na een tijdje niet spelen was ik alweer vergeten dat de torens geactiveerd moesten worden om een map te krijgen van de region. Dan wordt het opeens een stuk lastiger om Kakariko en Hateno village te vinden zonder in een vulkaan te lopen bij wijze van spreken.

In de water divine beast echt een uur rond zitten lopen omdat ik de map niet gehaald had om te olifant mee te bedienen. De kamer waarin het zat had ik overgeslagen want ik dacht dat het iets voor later was ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 16:00

Heerlijk. Zou willen dat ik weer voor het eerst aan BotW kon beginnen. Beste game ooit voor mij. Maar ik ben dan ook Zelda fan. Geen enkele game heeft me echter nog zo gegrepen als BotW. Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Finraziel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:10:
[...]

Zo'n switch is toch mobiel... :+
Denk dat me teamleider of de klant me wat anders zegt 😝

[ Voor 32% gewijzigd door Linksquest op 13-02-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 10:47
geen verhalen over 3D world van mij nog.. dit is het eerste weekend dat mijn dochters met de switch kunnen spelen. En dus tranen... wat is multiplayer hit&miss zeg! Ik heb een 8bitdo sn30pro+ controller, die werkt prima. Dan is er nog een xbox controller met de 8bitdo wireless usb adapter en natuurlijk de joycons. Sommige games hebben geen local multiplayer (among us, well duh..), maar games als animal crossing en minecraft werken gewoon slecht. Misschien is het de microsoft controller/adapter combo, maar soms wordt er niet gereageerd op een knop, soms is het niet duidelijk welke knop nu gereageerd heeft. De joy-cons zijn nog het ergst. Ook al geeft een spel expliciet aan dat het de joy-cons apart accepteerd (animal crossing), er is geen manier om het ook werkelijk voor elkaar te krijgen. Als ze apart zijn geconfigureerd in het controller stuk, zodra je ze er bij pakt, allebei, dan maakt ie direct een "hele" controller er van en kan je de joy-cons niet meer apart en op z'n kant gebruiken. En dus een huilende 6 jarige.

Sorry.. ff spuien.

Ik begrijp dat verschillende spellen verschillende multiplayer opties hebben, maar waar kan ik leren hoe ik controllers en joy-cons kan gebruiken alleen of met meerdere. Het gewoon aansluiten en een keer door de controller config heenlopen om ze zo te zetten als je wilt is blijkbaar niet genoeg. Moet ik per persoon (tot max 4) pro controllers kopen of zijn de joy-cons ook los te gebruiken? Ik kan vrij weinig vinden op youtube en duckduckgo, dus misschien heeft de wereld er niet zo'n probleem mee als ik. Maar goed, als noob op console gebied zal er vast een learning curve zijn.

Is het trouwens normaal dat de armbandjes heeeeeeeeeel moeilijk los te halen zijn van de joy-cons? (+ op + en - op -) Het losmaak knopje heeft nauwelijks effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mediumdry de Xbox controller met adapter zou ik buiten beschouwing laten, dat is een goedkope oplossing, maar geeft logischerwijs niet de beste gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ketho schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:53:
Ook sinds een paar maanden begonnen. Als iemand die Oracle of Ages/Seasons en Wind Waker heeft gespeeld valt het mij vies tegen hoe moeilijk BotW is in het begin (voor klungels zoals mij) en niet zonder een walkthrough kon als ik vastliep.

Geen idee hoe ik food moest koken bij een cooking pot en ben toen een paar keer doodgevroren op die berg. Na een tijdje niet spelen was ik alweer vergeten dat de torens geactiveerd moesten worden om een map te krijgen van de region. Dan wordt het opeens een stuk lastiger om Kakariko en Hateno village te vinden zonder in een vulkaan te lopen bij wijze van spreken.

In de water divine beast echt een uur rond zitten lopen omdat ik de map niet gehaald had om te olifant mee te bedienen. De kamer waarin het zat had ik overgeslagen want ik dacht dat het iets voor later was ;(
Haha ja die torens was ik ook even vergeten, maar verder vind ik alles wel redelijk goed uit te dokteren. Als je een berg op loopt je krijgt een waarschuwing dat het te koud wordt ga je toch gewoon terug? Dan is er blijkbaar nog iets wat je uit moet zoeken en kom je later wel terug.
Ik vind dat koken wel een leuke toevoeging. Je kunt je heel goed voorbereiden maar kost je ook wel iets moeite. Meer dan gewoon een doos potions kopen.

In die zin vind ik het spel juist wel erg makkelijk. Dood gaan heb ik geen moeite mee en zo'n eindbaas is een kwestie van geduld en héél veel eten. :P

Het leukste vind ik nog dat het niet zo lineair is. Zo ben ik voordat ik überhaupt een divine beast gezien had Hyrule Castle vast in gesneaked om te looten, mooi spul ligt daar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:13

DataCopy

Dum vita est spes est

mediumdry schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:50:
....
Is het trouwens normaal dat de armbandjes heeeeeeeeeel moeilijk los te halen zijn van de joy-cons? (+ op + en - op -) Het losmaak knopje heeft nauwelijks effect.
...
Ah herkenbaar, dat had ik in het begin ook. Voor mij is de truc om niet dat knopje zelf te gebruiken, maar om de touwtjes om het knopje heen te doen, dan kan ie helemaal 'klikken'. Als je dat niet doet wordt ie tegengehouden door het touwtje zelf.

Hmmm, als ik het zo teruglees klinkt het heel ingewikkeld, maar als je het eenmaal doorhebt heb je er geen problemen meer mee.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mediumdry schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:50:
Ter controle: de straps zijn niet gelockt?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Als ik de Spaanse versie van Mario 3D World zou hebben voor Switch, kan ik die dan gewoon naar Engels zetten voor de tekst? Ik vraag dit omdat ik voor een leuk prijsje aan die versie kan komen en aangezien ik de game al uit heb gespeeld op WiiU wil ik niet de volle mep betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:45:
Als ik de Spaanse versie van Mario 3D World zou hebben voor Switch, kan ik die dan gewoon naar Engels zetten voor de tekst? Ik vraag dit omdat ik voor een leuk prijsje aan die versie kan komen en aangezien ik de game al uit heb gespeeld op WiiU wil ik niet de volle mep betalen.
Ja is gewoon dezelfde versie. Alleen het doosje is Spaans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@devilsnight ja geen probleem.

@mediumdry - zorg er altijd voor dat je controllers op voorhand in de juiste 'stand' (single joycon, dual joycon, pro controller... whatever er relevant is) configureert zijn in het controller config scherm voor je gaat spelen (guide, YouTube). Zo heb je minder verrassingen.
Hoe de mayflash/8bitdo adapter exact werkt kan ik je niet zeggen, maar uiteindelijk gaat die de externe controller laten herkennen als een pro controller.

Niet elk spel ondersteunt trouwens single joycons. Dit kan je per spel op voorhand opzoeken op de achterkant van de fysieke doosjes of op de eShop.

Sommige games maken het 'moeilijker' door je in het spel zelf nog eens de extra spelers/controllers te laten confirmeren. Dan moet je even opletten.

EditJe mag best wat kracht gebruiken als je de straps verwijdert. Het belangrijkste is dat de lock effectief niet aan staat en dat je bij het bevestigen van de straps aan je joycon, ze effectief juist bevestigt met de matchende symbolen (+ naast +, - naast - )

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 13-02-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:40
weet iemand dat misschien, of we van die nieuwe mario switch editie, die switch case kunnen aanschaffen? Heb wat gegoogled, maar kan niks vinden, denk dus die niet besteld kan worden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
@JackAvery @RayNbow @DataCopy ik zal eens proberen het touwtje voor het knop indrukken te gebruiken. De lock aan de touwtjeskant had ik inmiddels ook al ontdekt. :) Bedankt voor de tips iig

@L23 ik denk dat je helaas gelijk hebt, had een hoop gescheelt als ze die ook op de switch hadden kunnen gebruiken. Die blijven dan maar gereserveerd voor als er veel gasten zijn en anders op hun android tablets.

Wat betreft joy-cons in de juiste stand zetten, dat heb ik geprobeerd, maar zodra ze erbij betrokken worden gaan ze direct in de "we zijn gekoppeld" stand helaas. Ik zal wat meer gewenning moeten krijgen denk ik. Het is ook wat gedoe om ze om te schakelen van die joy-con connector zodat het een "echte" controller lijkt tot de straps, zonder per ongeluk de knoppen in te drukken en dat er dan iets gebeurd in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:29

The Chosen One

Zie signature!

https://www.amazon.de/-/n...oy+con%2Caps%2C168&sr=8-6

Zal zoiets werken met de Ring fit? Wil m'n eigen joycons niet steeds uit de Skull & Co case halen voor korte perioden.

Heeft iemand hier nog 3rd party joycons met Ring Fit gebruikt?
Zat eerst te denken om 2e hands (met of zonder joycon drift) te kopen maar zoiets is ook niet al te duur.

[ Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 13-02-2021 14:31 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen die de Capcom hack wat gevolgd hebben wisten al dat dit er aan zit te komen, maar dus:

The Great Ace Attorney Chronicles - een compilatie van twee The Great Ace Attorney games - is niet de enige Switch game die een leeftijdsrating heeft gekregen in Taiwan. Ook op de lijst staan Tales from the Borderlands, Secret Neighbor en een Switch editie van SnowRunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik was zonet weer even aan het rondkijken of ik toch niet mijn eerste switch zou aanschaffen. Dit overkomt me zo af en toe wel eens (elk half jaar of zo?). Ter referentie, mijn gameplatformen zijn playstation en pc, en ik heb op beide een veel te grote collectie games met een backlog die me ongetwijfeld zoet kan houden tot 2030 of zo. In een ver verleden heb ik nog wel gegamed op een NES en SNES.

In het huidige landschap van failed AAA games, mtx, allerhande sneaky verdienmodellen, bugs, en relatief zwakke games met te veel hype, niet verkrijgbare hardware, >100Gb games, heb ik toch soms wel erg zin in die aloude beproefde nintendo kwaliteit.

Games die gewoon af zijn, strak spelen, vanuit het hoesje nagenoeg bugvrij gamen, leuke artstyle, leuke gameplay, hoge kwaliteit.

Maar ziehier mijn struikelblok, en ik vroeg me af of ik me daarbij nu echt in een minimieme minderheid bevind.

De switch is voor mij het verkeerde product. De unieke selling point is voor mij volstrekt onbelangrijk. Ik game nooit, en zal nooit, mobiel gamen. Het heeft me nooit aangesproken, ik maak voor gamen liefst wat tijd vrij voor de tv of aan de pc. En nee, ik hoef niet 'eerst een Switch te kopen', om het eerst eens te 'proberen' en dan van mening te veranderen. Ik had vroeger ook een psp en vita, en nauwelijks op gegamed.

Aangezien een switch hier nooit mobiel gebruikt zal worden, wil ik ook niet alle nadelen van die modulaire hardware erbij nemen.
  • Crappy controllers (joy cons en grote handen),
  • de normale build voelt ook vrij cheap met de 'speling' en 'creaking' tussen all onderdelen. (en ja, ik weet dat het wel solide hardware is).
  • Een onhandige dock, en ook moeilijker uit het zicht weg te zetten op een klein tv meubel in die rechtopstaande stand (alvast minder tv meubel ready dan een horizontaal liggende ps4 slim bvb)
  • Betalen voor batterij en scherm die nooit nodig zijn...
  • Je mag er nog een (dure) controller bijkopen wil je een beetje redelijk kunnen gamen vanuit de sofa met een ergonomische controller.
  • Heb enkel interesse in een zeer kleine selectie (voornamelijk) proprietary nintendo games. Ambiteuze ports en andere crossplatform (doom, witcher, wolfenstein ed... ) draai ik nog liever op een iGPU, een ietwat correcte pc of de ps4. Indies zijn niet zo m'n ding, en die speel ik dan wel op iPad/ps4 of PC.
Bovenstaande (switch+ controller) komt gemakkelijk op ongeveer 380 euro? Voor die prijs heb je (in de nabije toekomst) bijna een ps5 discless, en nu reeds een xbox series S...

Daarenboven heb ik ook een iPad die super vaak wordt gebruikt, en waar al mijn mobiele entertainment noden al ruimschoots mee vervuld zijn. Ik heb hier 4 of 5 ps4/xbox controllers rondslingeren die gemakkelijk aan de iPad kunnen gekoppeld worden. De iPad is ook grafisch wellicht een stukje krachtiger, maar uiteraard helaas geen nintendo games...

Aangezien ik al meer dan genoeg hardware bezit, mobiel en vast, laptops, consoles, pcs, controllers allerhande, probeer ik zo weinig mogelijk overlappende hardware erbij te kopen voor enkel een game of 2, 3. Dat soort comsumptie voelt gewoon niet lekker, en wil ik niet aan beginnen. Integendeel, ik probeer mijn setup wat leaner te maken aangezien het zo wel genoeg is.

Het gaat me ook niet over de prijs, eerder 'verspilling'

Waar ik naartoe wil is het volgende:
  • Het is bijzonder jammer dat de switch lite geen video-out heeft. 200 euro is een no brainer impuls aankoop. Graphics zijn volstrekt onbelangrijk, die extra 'dock boost' zou voor mij dan ook helemaal niet nodig zijn. Hopelijk komt die er ooit nog, want dan koop ik die meteen. Mobiel gamen op een lite hoef ik niet. Kleine knopjes, onergonomisch, lang staren naar een kleine schermpje te laag in je gezichtsveld...
  • Het is bijzonder jammer dat er nooit een 'switch in een doosje' is uitgekomen. Enkel de hardware, zonder scherm, batterij, joycons, dock en al de rest. Het idee van de ps vita tv destijds. Een vita in een doosje. Insta buy voor mij.
  • Het is bijzonder jammer dat er 0% kans is dat Nintendo z'n games ooit op iOS uitbrengt (begrijpelijk). iPads zijn meer dan krachtig genoeg voor zelda/mario games. Mario Odessey/Mariokart en Zelda BTOW op iPad geef ik zo 80+ euro per game voor zonder aarzelen.
Dit is geen rant, absoluut niet. Ik gun iedereen van harte zijn of haar switch plezier. Ik ben ook helemaal niet gefrustreerd, ik heb echt wel meer dan genoeg te gamen op zoat elk stuk hardware die ik bezit. Bovenstaande is enkel een mening n=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amos_x ik vind zelf iOS games en Nintendo Switch games totaal niet vergelijkbaar, ook al kan je ze allebei mobiel spelen. Het verdienmodel bij iOS spreekt mij niet aan. Het zijn voornamelijk Free To Play games of je hebt een Apple Arcade abonnement. Een abonnement systeem heb ik op zich geen grote moeite mee, maar dan heb ik liever de diepgaande games zoals bij Xbox Game Pass. iOS games zijn mij te simpel. Ik heb het vanaf 2008 geprobeerd en ik vond iOS games in het begin zelfs uitstekend, maar sinds ik een Switch heb speel ik geen enkele iOS game meer. Ik vind gamen op een Nintendo Switch een kwalitatief betere ervaring. Je koopt de game en vervolgens heb je uren plezier. Een uitzondering op iOS vind ik bijvoorbeeld Knights of the Old Republic 2, weliswaar een port, maar je betaald even 17 euro en dan heb je uren lang plezier. Maar dat soort grote games en dat soort bedragen zie je nauwelijks op iOS want de grootste groep speelt liever Free To Play games.

Mogelijk voldoet gamen op de iPad. Maar gamen op de Nintendo Switch geeft meer diepgang. Los van of je de mobiliteit van de Switch wel of niet gebruikt is een Nintendo Switch het qua games mogelijk wel waard.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 13-02-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@L23 Dat ben ik met je eens.
Ik benadrukte in mijn post dan ook de relatief hoge kwaliteit (gemiddeld gezien) van de nintendo games (vooral first party dan), en mijn afkeer voor alle 'sneaky' verdienmodellen (en dus free to play).

Hoewel er inderdaad veel fluff en free to play games in de appstore staan, is er echt ook wel veel kwaliteits-spul te vinden. Je moet soms wel wat zoeken, of er wat lijstjes op verschillende websites op naslaan.

Dit is de nuance voor mijn specifieke use case: ik heb nauwelijks tot geen 'mobiele game' momenten.
Ik forens niet met openbaar vervoer bvb. Mocht ik 2x1u ziten te vegeteren in bus/metro/trein dan was de keuze vast anders. Wanneer ik het huis uit ben, heb ik genoeg te doen om niet naar mijn gsm/iPad te moeten grijpen. Het 'gamen op vakantie in de hotelkamer' scenario zit er bij mij ook helemaal niet in, dus ik weet niet wat ik met een switch moet. (wil wel graag terug mario games spelen ;) )

Ik ben waarschijnlijk ook te old skool: console = vast bakje onder de tv. Ik kan we wel voorstellen dat switches ideaal zijn voor kids, die dan gemakkelijk overal in huis kunnen gamen zonder de tv over te nemen van de ouders.

Blijft dus over de dooie momentjes thuis. En dan ga ik liever naar de ps of pc. Of wanneer ik daar geen zin in heb, dan wel de iPad in bed of buiten in de tuin bvb.

Deze momenten zijn echter vrij zeldzaam, zodat een handjevol goede games op de iPad echt wel meer dan voldoende zijn. Het is ook 2008 niet meer in de AppStore

[Off topic] Ivm gamen op iOS.
Inderdaad, ik heb even Apple Arcade gehad, en sommige games zijn echt wel dik ok. What the Golf op zichzelf is al de 5 euro/maand waard. Net als bvb Rayman, exit the gungeon, ... En nergens iets van mtx of FTP te vinden in apple arcade.
Het zijn eenvoudigere experiences dan een full blown nintendo game uiteraard, maar dat is het hem net, dat voldoet prima voor me.
Verder ook nog volgende games (effe spieken op de iPad): Leo's Fortune, Monument valley 1 en 2, Bastion, Hitman en Tombraider GO, BADLAND, Limbo, chess.com, brigde builder, een aantal fijne 'zen-games' die wel netjes de klant respecteren. Verder heb ik alle GTA 3 games erop staan. Zeker prima met ps controller. Ik hoor ook goede dingen over x-com en company of heroes voor iPad. En dit is volgens mij nog maar het topje van de ijsberg ivm 'echte' games op iOS, en zeker en vast meer dan genoeg om de mobiele game momentjes te vullen.
De 'curation' in de app store is ook echt wel op goed niveau, en helemaal niet te vergelijken met de begin dagen. In vergelijking is de playstore op Android een complete septische put...[/Off topic]

Ach, ik ben gewoon nostalgisch naar een paar goede Mario games. Zowel 2D en 3D. Volgende keer neem ik wellicht gewoon (met een beetje tegenzin dan wel, zie vorige post) een lite uit het schap met een paar games. We zien wel... Dan eventueel iemand plezier mee doen als ik er mee klaar ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:24
Ik heb een Switch en een Series X. Ik speel het meeste op mijn Switch, gewoon op de TV. Dat de Switch hybride is wil niet zeggen dat je handheld moet spelen. Ik doe het weleens, maar 90% op de tv. Ik geniet van de kwaliteit van de first party Nintendo games. Echt een top machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amos_x je lang verhaal heeft een simpele oplossing:

Als je die Nintendo games wilt spelen, koop een Switch. Als je ze niet wilt spelen, koop je geen Switch ;) Of het je de investering waard is of niet, is een persoonlijk gegeven, maar Nintendo games kan je nergens anders spelen.

Indien je een pro controller te duur vindt en wat geld wilt besparen, zijn er trouwens adapters van Mayflash of 8BitDo waarmee je je Xbox of PS controller naar keuze kan gebruiken.

Persoonlijk zou ik wel een gewoon model aanraden als je liever op de TV speelt. Of je de hybride functionaliteit gaat gebruiken of niet, zou je soms verrast van zijn. Heel erg veel mensen blijken de Switch wel deeltijds als handheld te gebruiken, maar enkel thuis. Ik denk dat je zelf er meer plezier zou uit halen door net niet voor een lite te kiezen. De 'gewone' Switch is met afstand het populairste model en ook het gemakkelijkst door te verkopen als je later last krijgt van buyer's remorse.

Zelf speel ik 85% docked, 15% handheld. Dat is 15% meer dan ik had verwacht, en komt bijna altijd gewoon thuis voor. Ik ben zelf niet zo voor de handhelds, maar de keuze hebben is verrassend fijn en bij momenten erg handig. Dat gezegd zijnde, als je die enkel docked wilt gebruiken, toch ook niks mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amos_x Ik bedoelde vanaf 2008, ik heb destijds mijn Nintendo DS en PSP verkocht om een iPhone 3G te halen en ik dacht dat gamen op iOS op een gegeven moment wel net zo goed zou worden als gamen op de console. In 2012 de iPad mini en in 2015 de 4e generatie Apple TV met App Store. Zitten zeker wat pareltjes tussen. Zelf ook plezier gehad met Monument Valley, Tombraider Go, Limbo en GTA 3. Ook kan ik Reckless Racing en Alto's Adventure/Odyssey aanraden. Maar dat zijn wel allemaal games van 5+ jaar terug. Het viel me op een gegeven moment gewoon op dat Free To Play de overhand kreeg. Ook valt het me tegen hoeveel games er uit gekomen zijn op de Apple TV, daar had ik destijds meer van verwacht. Ondanks dat er wel een aantal toffe games uitkomen op iOS had ik er na al die jaren hogere verwachtingen.

Apple Arcade kwam voor mij net te laat, had toen al een Nintendo Switch, maar daar is inderdaad niks mis mee qua verdienmodel. Zitten een paar goede games tussen, maar begreep dat daar niet veel grote games bijgekomen zijn en dat de nadruk qua ontwikkelen voor Apple Arcade weer verschoven is naar simpele games omdat daar meer vraag naar lijkt te zijn.

Als je X-Com tof vind dan kan ik Mario + Rabbids Kingdom Battle voor de Nintendo Switch aanraden, dat is wel een van mijn meest favoriete games op de Switch. Rayman Legends bied ook meer dan de Rayman games op iOS. Verder een boel indie games die niet op iOS te spelen zijn zoals Hollow Knight, Ori, Celeste etc. Als platform heeft de Nintendo Switch veel games te bieden. Je zou eventueel nog naar de Xbox/Playstation kunnen kijken als je een kastje onder de tv wilt, third party games zijn daar een stuk goedkoper. Maar wil je ook Mario en andere first party games spelen dan is de Nintendo Switch hoe dan ook een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Cyrax0508 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:34:
Ik heb een Switch en een Series X. Ik speel het meeste op mijn Switch, gewoon op de TV. Dat de Switch hybride is wil niet zeggen dat je handheld moet spelen. Ik doe het weleens, maar 90% op de tv. Ik geniet van de kwaliteit van de first party Nintendo games. Echt een top machine
JackAvery schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:49:

Zelf speel ik 85% docked, 15% handheld. Dat is 15% meer dan ik had verwacht, en komt bijna altijd gewoon thuis voor. Ik ben zelf niet zo voor de handhelds, maar de keuze hebben is verrassend fijn en bij momenten erg handig. Dat gezegd zijnde, als je die enkel docked wilt gebruiken, toch ook niks mis mee?
Inderdaad, niets mis mee, en nee, je moet het niet. Maar wel jammer van alle extra hardware waar je ergens ook voor betaalt, maar geen gebruik van maakt (scherm, joycons, dock die anders niet nodig was geweest, en batterij). En ik verdrink onderhand al in hardware en gadgets... Wat net mijn punt was.

Trouwens,
  • Switch + pro controller = +-369 euro
  • PS5 digital (officiele prijs over een paar maand, met controller) = 399 euro
  • MS Xbox Series S (dus incl controller) = 299 euro
Sorry, maar op dit moment is dit net wat te gek voor een 3 jaar oude console. Het zal het vast wel waard zijn, en de games zijn uniek (kan je nergens anders spelen). Maar het is gewoon op dit moment in 2021 een vreemde prijsverhouding voor een extreem low powered console die gewoon onder de tv gebruikt zal worden.

Voor wie de switch een enige console wordt, kan het misschien wel nog zin hebben. En als je jezelf een beetje pijn doet, dan kan je nog net een aantal van die ps4/xbox one potato graphics 600p/25fps ports verteren. (technisch indrukwekkend dat het kan, maar is het toch net niet)

Alles wat indie is, en ik wil spelen, heb ik allang in m'n steam library staan. Het gaat dus echt enkel een mario/zelda machine worden.
JackAvery schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:49:
@Amos_x je lang verhaal heeft een simpele oplossing:

Als je die Nintendo games wilt spelen, koop een Switch. Als je ze niet wilt spelen, koop je geen Switch ;) Of het je de investering waard is of niet, is een persoonlijk gegeven, maar Nintendo games kan je nergens anders spelen.

Indien je een pro controller te duur vindt en wat geld wilt besparen, zijn er trouwens adapters van Mayflash of 8BitDo waarmee je je Xbox of PS controller naar keuze kan gebruiken.
Dat ontken ik niet. Nintendo games = nintendo console. Mijn laatste puntje in een vorige post ivm nintendo (full) games op andere platformen (zoals pc of iOS) is complete fantasie en wishful thinking, dat begrijp ik ook wel.
Het blijft wel bizar dat elke andere grote speler in de gamesmarkt meteen afgefakkeld wordt indien deze bepaalde content te hard insluit op bepaalde platformen. Terwijl er voor nintendo graag een uitzondering wordt gemaakt. Ik heb er geen mening over, ik stel enkel vast. Technisch gezien kunnen deze games waarschijnlijk op een iGPU gespeeld worden.

Ik bekijk de tip even ivm die verloopstukjes, en of dit wel naar behoren werkt. Scheelt inderdaad weer een controller bijkopen.

Mijn excuses indien mijn post zeurderig overkwam. Dat is niet de bedoeling, denk dat ik eerder wat luidop aan het mijmeren was.

Ik had verwacht na verloop van tijd zoiets te zien zoals die rode disc-less mini Wii van vroeger, maar dan met switch hardware. Iets anders, voor 75% van de wereldbevolking is een 199 euro console gewoon onbereikbaar. Beeld je het verkoopsucces in van een 99 euro headless switch :) Maar dat geheel terzijde

Misschien een gele Lite overwegen (kleurtjes op de lite zijn ook beter dan de reguliere Switch imo), even op het kleine schermpje m'n mario fix hebben, en dan verder doorgeven aan iemand van de familie. :)
L23 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:56:
@Amos_x
Apple Arcade kwam voor mij net te laat, had toen al een Nintendo Switch, maar daar is inderdaad niks mis mee qua verdienmodel. Zitten een paar goede games tussen, maar begreep dat daar niet veel grote games bijgekomen zijn en dat de nadruk qua ontwikkelen voor Apple Arcade weer verschoven is naar simpele games omdat daar meer vraag naar lijkt te zijn.
Inderdaad, heb mijn abo trouwens een aantal weken terug opgezegd. Ik blijf toch liever de games zelf kopen, zonder doorlopende abonnementen. Ook weer old school vermoed ik ... Jammer dat bvb what the golf niet gewoon los te kopen is. (en nog wel een paar andere die me positief verrast hebben)
Verder een boel indie games die niet op iOS te spelen zijn zoals Hollow Knight, Ori, Celeste etc. Als platform heeft de Nintendo Switch veel games te bieden. Je zou eventueel nog naar de Xbox/Playstation kunnen kijken als je een kastje onder de tv wilt, third party games zijn daar een stuk goedkoper. Maar wil je ook Mario en andere first party games spelen dan is de Nintendo Switch hoe dan ook een goede keus.
Daar wringt het schoentje. Ori al gespeeld op pc, Hollow Knight heb ik zowel op ps4 als pc. De switch is naast een low powered port machine een beetje een vergaarbak geworden voor indies uit het vroege ps4/xbox tijdperk. Is op zich helemaal niets mis mee, maar als je de beste indies al ergens gekocht hebt, ga je ze vaak niet opnieuw kopen (althans ik niet).
Indies zijn voor mij trouwens hit and miss. Niet echt mijn ding al kan ik sommige pareltjes wel apprecieren, er zit ook veel middelmaat tussen. Het is iets minder risico vol om dat soort indies op pc te kopen waar ze vaak ook goedkoper zijn. Desnoods met steamlink streamen naar tv.

Misschien toch die Lite dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Amos_x op 14-02-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amos_x Je zei eerder: “Het gaat me ook niet over de prijs, eerder 'verspilling' “. Maar nu begin je toch over de prijs en vergelijk je het met de Xbox Series S en Playstation 5. Dat de Switch “extreem low powered” is doet mij persoonlijk niet zoveel, maar ik ben ook niet graphics georienteerd. Ik zou zelf enkel kijken naar de games op het platform en hoe je die games wilt spelen. Ik merk zelf dat de indie games zoals Ori, Hollow Knight en Celeste allemaal via Game Pass op de Xbox Beschikbaar zijn (geweest), dus gamen op mijn Xbox One S zou een stuk goedkoper zijn. Maar speel die games liever handheld en koop die games fysiek, voor mij een betere ervaring.

In jouw geval hangt het er echt vanaf hoe graag je die Mario en first party games wilt spelen. Maar qua third party games ben je al voorzien met je PC en PS4 (kastje onder de tv).

Ik begrijp niet waarom je de Switch Lite overweegt? Het gewone Switch model is meer waar voor je geld. En je wilt graag een kastje voor onder de tv, de Switch Lite voldoet niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@L23 Ik ken mezelf, ik doe iets te gemakkelijk aan impuls aankopen. Ik heb elke playstation, van 1 tot 4, minstens 2 keer gekocht denk ik. (net als 2 keer een xbox, maar het xbox platform heeft nooit 'geklikt', dus terug verkocht)

De prijs is idd het probleem niet. Maar het moet een beetje redelijk blijven in verhouding tot andere hardware van het moment. Daarom heb ik er de prijzen van de next gen naast gezet

Ik wil inderdaad een kastje, maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik besef dat ik slechts aan handjevol games wil spelen op de switch. Een Lite is in dat opzicht een simpele impulsaankoop (koop je tegenwoording een halve gsm of instap iPad voor... ) en met een regular switch is dat net iets minder. En de Lite is een leuk cadeau om terug weg te geven aan een bekende voor de kids. (niet te duur ook).

Dan neem ik tijdelijk de form factor er maar bij.

Ik apprecieer jullie reacties, bedankt alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 14-02-2021 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik snap de afweging helemaal. Heb zelf de switch lite gekocht, ook een beetje als impuls aankoop, omdat ik de gewone switch eigenlijk gewoon te duur vind (ook al kan ik het makkelijk missen en snap ik dat hij niet aan te slepen is dus objectief gezien zeker niet te duur).

Ik heb de lite met animal crossing in een deal gekocht. Die game moet ik nog steeds eens op v&a zetten want denk niet dat het mijn ding is, dan is de lite voor mij effectief (minder dan) de helft geweest van de prijs van een switch plus controller (want die had er dan ook bij gemoeten, ik vind de joycons drie keer niks).

Uiteraard moet ik vooral niet te hard kijken naar wat ik ondertussen al aan games uitgegeven heb terwijl ik er grotendeels helemaal niet aan toe kom om ze te spelen met beperkte vrije tijd en ook de Xbox, mijn VR headset en Netflix/prime die tijd opslokken, maar dat is een andere zaak :+ Het is dus eigenlijk niet eens echt rationeel dat ik die gewone switch niet wou kopen vanwege de prijs, maar ik begrijp het gevoel absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Amos_x schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:33:
@L23 Ik ken mezelf, ik doe iets te gemakkelijk aan impuls aankopen. Ik heb elke playstation, van 1 tot 4, minstens 2 keer gekocht denk ik. (net als 2 keer een xbox, maar het xbox platform heeft nooit 'geklikt', dus terug verkocht)

De prijs is idd het probleem niet. Maar het moet een beetje redelijk blijven in verhouding tot andere hardware van het moment. Daarom heb ik er de prijzen van de next gen naast gezet

Ik wil inderdaad een kastje, maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik besef dat ik slechts aan handjevol games wil spelen op de switch. Een Lite is in dat opzicht een simpele impulsaankoop (koop je tegenwoording een halve gsm of instap iPad voor... ) en met een regular switch is dat net iets minder. En de Lite is een leuk cadeau om terug weg te geven aan een bekende voor de kids. (niet te duur ook).

Dan neem ik tijdelijk de form factor er maar bij.

Ik apprecieer jullie reacties, bedankt alvast.
Voordeel van een switch TOV van een Ps5 alle digital en een Series S is dat je de fysieke games weer door kunt verkopen. Bij de Ps5 en Series X kun je alleen de console zelf weer doorverkopen.

Daarbij is de switch en de first party games behoorlijk waardevast en kun je ze tegen minimaal verlies weer doorverkopen. Je zou hem zelf natuurlijk ook gebruikt kunnen kopen, als je hem dan probeert en het toch niet wat vind kun je hem voor hetzelfde bedrag weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

devilsnight schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:45:
Je maakt het wel spannend. Amazon? 48 euro?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
grappig, de discussie over switch tov xbox of ps5. Ik heb dus net een switch gekocht, ondanks dat ik een grondige hekel heb aan Mario, Sonic en de andere standaard Nintendo figuren. Voor mij was de keuze redelijk simpel, ik wilde casual games en ik heb jonge dochters (die Mario juist schattig vinden).

Ik heb tijden gehoopt dat gamen via een apple tv of android tv (ik heb een shield tv) een goede vervanging zou zijn, maar het aanbod aan games is te beperkt en te overvloedig tegelijk (kwaliteit vs "free" to play). Ik zou voor een ps4 kunnen gaan, want dat is het enige model dat vrienden van me hebben. Ik wilde eigenlijk een wii, voor wii sports, maar die heeft geen hdmi. Dus alles afwegend... niet genoeg goede spellen op android tv, geforce now te duur en niet helemaal het juiste aanbod (mini ninjas is weg!) en kinderen die ik ook af en toe lekker in een hoekje kan laten zitten ivm handheld mode.

En het mooiste, Beach Buggy Racing 2 komt op 17 maart uit op de switch! Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@mediumdry hier ook juist met de reden kids een Switch gekocht voor de verjaardag. Gisteren is er hier eentje 7 jaar geworden maar toch is het allemaal nog best ingewikkeld merk ik. Wellicht omdat het gamen hier nog niet aangemoedigd is, al die jaren maar spellen als Luigi Mansion 3 zijn leuk maar spoken vangen kan papa doen met al die handelingen. Eentje lukt wel maar als er 3+ spoken in 1x zijn, dan ontstaat er paniek :+

Verder gestart met Pokémon Lets Go Pikachu gisteren. Starten we het spel zojuist op, is er niets opgeslagen. Moet dit altijd handmatig, want geen enkele voortgang was bewaard? We konden zojuist dus weer alles vanaf het begin configureren. Dat zijn van die dingen, die voor kids niet vanzelfsprekend zijn.

Mario + Rabbits is lachen en laagdrempelig icm nadenken over je aanval.

Mario Odyssey is met hulp erg prettig voor kids. Eindbazen blijven een dingetje maar goed een keertje helpen is niet erg.

Mario Kart is leuk om samen te doen, spreekt voor zich.

FIFA21 voor papa maar best kansloos eigenlijk hoe ze dit durven te verkopen voor de Switch.

Worms EMD ook voor papa want kwartje vijftig in de e-shop.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
JB schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:27:
@mediumdry

FIFA21 voor papa maar best kansloos eigenlijk hoe ze dit durven te verkopen voor de Switch.
Hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sderooij schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:33:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?
Gameplay van tig jaar geleden. Graphics kunnen me dan nog niet zoveel boeien want dat weet je met een Switch van te voren. Maar een game porten van nu ipv gameplay van 2018 ergens? En dan durven verkopen als FIFA21. Legacy me reet, dit is legacy over legacy over legacy.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:15
Fifa 21 op de Switch is Fifa 20. Fifa 20 is dan weer Fifa 19 en Fifa 19 is dan weer 18. Op recente teams na heeft EA er niets aan verandert en speel je nog steeds Fifa 18 als je Fifa 21 speelt.

Briljante review ook van IGN:

https://www.ign.com/artic...acy-edition-switch-review
Seeing as EA copy and pasted last year’s FIFA onto Switch again this year – once again saying it has the same gameplay “without any new development or significant enhancements” on its store page for the full price of $49.99/£44.99 – I’ve decided to do the same and copy and paste my review of FIFA 20 on Switch below as my review of FIFA 21.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 14-02-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 14:32
Hier heeft de kleine man gisteren Mario 3D World Bowser’s Fury en Mario&Rabbids Kingdom Battle voor zijn verjaardag gehad (6 jaar geworden). Hij was al heel behendig in Odyssey (met hulp) en een losse controller en dat geeft een voordeel op 3D World. Hij had al heel YouTube bekeken van gameplays dus die game moest er komen. Nou... Hij is hooked! En voor een menneke van 6 kan hij het nog verdomd goed ook. Dan te bedenken dat ze die Switch pas sinds de Kerst hebben. Kids leren snel...

Papa zelf nog maar een Zelda aanschaffen. Nostalgie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
Mijn dochter van 8 moet mijn dochter van 6 voorlezen bij animal crossing (gelukkig kunnen ze zowel nederlands als engels), het verbaasde me hoeveel tekst er was bij dat spel. Mario&Rabbids liep ook makkelijk inderdaad en Minecraft kenden ze al van de telefoon/tablet. Op wat gehannes na met controllers (heb direct twee Gulikit KingKong controllers gekocht, met volle functionaliteit (ok, geen nfc voor amiibos)en voor 4 tientjes/stuk veel voordeliger dan de nintendo pro controller) verliep het redelijk, het eerste weekend met de switch. Just Dance viel ook helemaal goed. Als er weer budget voor is kunnen we eens gaan kijken naar andere games. Ik heb al een behoorlijke wishlist op dekudeals staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik heb er zonet nog eens goed over nagedacht, was namelijk al bijna op weg naar een store om er eentje op te halen :)

Zal er (voorlopig) toch maar van af zien. Als ik snel even de 100 beste switch games op metacritic overloop, merk ik dat > 80% (muv first party) ook beschikbaar is op pc, iOS en playstation.
Alle volgende games heb ik bvb al via steam sales (sommige ook gespeeld). Ori, Obra Dinn, Celeste, Dead Cells, Into the breach, Doom, Witcher, Bastion, Bayonetta, Dark souls, Rocket league, noem maar op... Sommige ook gewoon op de iPad. In huis kan ik deze games makkelijk mobiel of op de tv spelen via steamlink, of native op de iPad met dual shock.
Rest is JRPG wat me helemaal niet boeit.

Ik hoor ook regelmatig dat deze 3rd party games nauwelijks in promo gaan in de nintendo eshop, en toch vaak duurder zijn dan op steam bvb, of zelfs de ps store.

Dan blijven er letterlijk 4 of 5 games over. Mario Oddysey, Zelda BTOW, links awakening en mario + rabids of zo. Zeker niet mis, begrijp me niet verkeerd! Maar ik zal me eerst maar even op mijn huidige backlog storten. Weer eens een volledig nieuw platform aanboren + games en accessoires, voor 4 games is net iets te gortig. Ik had eerst interesse in Mario 3D world + bowsers fury (45 euro), maar na het bekijken van wat gameplay trekt het me niet echt.

Ik bekijk het over een maand of 6 nog wel eens wanneer het weer nog eens zal kriebelen :X
Finraziel schreef op zondag 14 februari 2021 @ 07:15:
Ik snap de afweging helemaal. Heb zelf de switch lite gekocht, ook een beetje als impuls aankoop, omdat ik de gewone switch eigenlijk gewoon te duur vind ...

dan is de lite voor mij effectief (minder dan) de helft geweest van de prijs van een switch plus controller (want die had er dan ook bij gemoeten, ik vind de joycons drie keer niks).
Zo dacht ik er gisteren dus ook over.
Uiteraard moet ik vooral niet te hard kijken naar wat ik ondertussen al aan games uitgegeven heb terwijl ik er grotendeels helemaal niet aan toe kom om ze te spelen met beperkte vrije tijd en ook de Xbox, mijn VR headset en Netflix/prime die tijd opslokken, maar dat is een andere zaak :+ Het is dus eigenlijk niet eens echt rationeel dat ik die gewone switch niet wou kopen vanwege de prijs, maar ik begrijp het gevoel absoluut.
Offtopic:
Ik zit in exact dezelfde situatie. In de voorbije jaren MASSAAL te veel games gekocht om ooit allemaal te kunnen spelen. Zeker met een drukke baan en andere dingen te doen. Zucht, steam sales, "ik zal maar eens die game willen spelen wanneer hij niet in promotie is -> dus maar beter nu kopen, just in case". Je kent het wel.

Als ik een tip mag geven, die mij zeker heeft geholpen:
Uiteraard moet ik vooral niet te hard kijken naar wat ik ondertussen al aan games uitgegeven
Je moet net WEL eens hard kijken naar wat je ondertussen al bij elkaar hebt gekocht. Ik heb me het ultra saaie werkje getroost van m'n hele library eens in excel te zetten (pc en ps, digital en disc). Titel, en vooral prijs! (playstation via de afrekeningen in je mail box, en steam heeft een handig overzichtje in je profiel + afrekening die je gemakkelijk kan copy pasten in excel)

Ja, saai, nutteloos, dat zeker, ik heb betere dingen te doen. Het is een gortdroog administratief werkje, beetje zoals de boekhouding doen. Maar als je jezelf er eens toe dwingt, wordt het ineens overduidelijk dat je meer games bezit dan je ooit kan (uit)spelen. Als je dan ook eens een =sum() op de prijs kolom zet, is het toch ook wel even slikken. (uitgespreid over meerdere jaren valt het best mee, dat wel).

En typisch is ook dat je soms net die ene 'dwaze' game koopt, die niet per se een 9/10 hoeft te zijn, die dan wel volledig klikt. En die blijf je dan maar spelen ipv de rest van je library (wreckfest in mijn geval). Had ik al die andere games gemakkelijk links kunnen laten liggen :z

Hoe dan ook, sinds ik dit allemaal wat bij houd, voel ik heel sterk dat de rem er hard opligt wat betreft kopen van nieuwe games. Heb nauwelijks nog games gekocht sindsdien of de behoefte gevoeld. Enkel hier en daar een super deal op steam, en ps plus nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
@Amos_x
Oh dat klopt inderdaad, ik heb ook ergens een paar jaar geleden aan de rem getrokken met games kopen die dan alleen maar op de 'pile of shame' komen. Koop nu alleen iets als ik het echt binnen afzienbare tijd wil spelen. Op de Xbox helpt het ook dat ik nog 2,5 jaar gamepass ultimate heb staan. Ik kijk dan of ik een game in de sale nu zou willen starten en of ik niet net zo lief iets uit mijn backlog of de gamepass verzameling zou willen spelen. Ik geef sindsdien ook niet zo gek veel meer uit aan games.

Voor de switch heb ik nou echter wel een stapeltje games gekocht, maar daar speelt ook mee dat het vrij makkelijk weer doorverkocht kan worden en dat ik in het afgelopen jaar een nieuwe functie gekregen heb en fulltime ben gaan werken (van 30 uur naar 40) waardoor ik veel meer besteedbaar inkomen heb en daar even van aan het genieten was :+ (daar ben ik nu ook wel weer klaar mee, nu gaat dat besteedbare inkomen in een spaarpot om misschien eens naar een huisje te kunnen kijken uiteindelijk).

Ik ben op de switch nu tussendoor nog Borderlands aan het spelen, begonnen met Mario Odyssey, en heb dan nog liggen... Bioshock collection, Xenoblade chronicles de, Mario + rabbids Kingdom battle, splatoon 2, Zelda link's awakening. Dus voordat ik daar doorheen ben gaat wel even duren. Maar goed, het meeste spul hiervan is redelijk waardevast (alleen Borderlands en bioshock niet maar die waren goedkoop).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Amos_x dat zie ik bij meerdere mensen, games kopen omdat ze in de aanbieding zijn. Over verspilling gesproken :-p Aanbiedingen komen altijd terug, grote kans dat de aanbieding de volgende keer nog beter is. Daarnaast ben ik zelf van mening dat je games beter voor de volle mep kan kopen omdat je op dat moment toe bent aan een nieuwe game. Ik weet zeker dat je dan goedkoper uit bent dan die enorme backlog aan games uit de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
L23 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:32:
@Amos_x dat zie ik bij meerdere mensen, games kopen omdat ze in de aanbieding zijn. Over verspilling gesproken :-p Aanbiedingen komen altijd terug, grote kans dat de aanbieding de volgende keer nog beter is. Daarnaast ben ik zelf van mening dat je games beter voor de volle mep kan kopen omdat je op dat moment toe bent aan een nieuwe game. Ik weet zeker dat je dan goedkoper uit bent dan die enorme backlog aan games uit de aanbieding.
Absoluut. Plus, hoe vreemd het ook mag klinken, de eindeloze stroom aanbiedingen 'devalueert' het product 'games' ook gewoon als we eerlijk zijn. Met de huidige prijzen op steam (in jaarlijks 5 of 6 terugkerende sale periodes, er is er nu weer eentje bezig) kunnen ze net zo goed gratis zijn. Wat dan tot gevolg heeft dat je indirect en onbewust de games als minder waardevol zal zien, en ze zo nooit meer oppakt uit de 'pile of shame'. ("het was toch maar x euro")

Af en toe eens de volle pot voor een game betalen, zorgt er ook voor dat je langer en 'dieper' met die ene game bezig bent, en het meer gaat waarderen. Je doet er ook meer moeite voor om het echt goed te willen spelen. God of war, Spiderman, Doom, Uncharted, allemaal games die ik veel duurder betaalde dan de gewoonlijke ultra-aanbiedingen, maar waar ik vooralsnog veel meer tijd en inspanning heb ingestoken dan welke andere dan game ook. Tot meerdere keren uitspelen aan toe.

Ook 1 van de redenen dat het nintendo platform (voor first party dan wel) zo aanlokkelijk is. Nintendo doet gewoon niet mee met die 'race to the bottom' in een overgesatureerde markt. Ook wel 1 van de redenen waarschijnlijk dat nintendo games enkel op eigen hardware uitbrengen. Het gaat hem niet om de hardware, maar meer om het 'gecureerde' platform, waar er niet een eindeloze stroom aan games met sterk varierende kwaliteit beschikbaar is. Een mario game die 4 jaar lang aan 60 euro blijft staan op Steam zou toch wel moeilijker te accepteren zijn in de context van wat steam is voor de games markt, maar kan perfect op de e-shop. Dat hebben ze toch wel goed voor elkaar lijkt me.

Dus idd, fysieke games die je ook nog eens kan uitlenen, delen, doorverkopen, waardevaste games, ... Ik zie er de aantrekkingskracht wel van in.

Met alle respect natuurlijk voor iedereen die niet zomaar 40-50 euro games kan betalen voor zichzelf of de kids. Steam is dan echt wel top om gamen laagdrempelig te maken voor iedereen. Je hebt er enkel een goede, evenwichtige en gedisciplineerde mindset voor nodig om het plezier hoog te houden (en de afstomping te vermijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:07:

Ik hoor ook regelmatig dat deze 3rd party games nauwelijks in promo gaan in de nintendo eshop, en toch vaak duurder zijn dan op steam bvb, of zelfs de ps store.
Euh, third party games zijn vaak genoeg in de aanbieding hoor. Kijk maar eens op dekudeals.com. Dat je soms iets meer betaalt dan op Steam klopt wel, maar hier kunnen meerdere redenen voor zijn.

Wat het hele "we kopen teveel games"/ backlog verhaal betreft: ik koop enkel nog maar games als ik ze +- onmiddellijk ga spelen of als het echt een buitengewone deal is.

Bij Nintendo first-party games weet je overigens wel vrij zeker dat de prijzen niet na 3-6 maanden in gaan zakken en dat je jezelf niet pest als je eens iets full-price koopt. Overigens denk ik niet dat dit zou veranderen als Nintendo games op een ander platform beschikbaar zouden zijn. Nintendo heeft al jaren de strategie om de waarde van hun games en IP niet te devalueren, en mensen zijn duidelijk bereid het te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Amos_x schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:54:
Het gaat hem niet om de hardware, maar meer om het 'gecureerde' platform, waar er niet een eindeloze stroom aan games met sterk varierende kwaliteit beschikbaar is.
Mwa... Net dat kun je volgens mij eigenlijk niet zeggen over de Nintendo e-shop. Daar staat echt een enorme hoeveelheid pure crap op waardoor ik het in de sale lijsten bijvoorbeeld juist lastig vind vaak om de verborgen pareltjes te vinden.
Wat fysieke cartridges, en vooral de first party titels, betreft klopt dat echter wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Grappig, hier heb ik bijna hetzelfde rijtje games in combinatie met een jochie van inmiddels bijna 5½
JB schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:27:
@mediumdry hier ook juist met de reden kids een Switch gekocht voor de verjaardag. Gisteren is er hier eentje 7 jaar geworden maar toch is het allemaal nog best ingewikkeld merk ik.
Wellicht omdat het gamen hier nog niet aangemoedigd is, al die jaren maar spellen als Luigi Mansion 3 zijn leuk maar spoken vangen kan papa doen met al die handelingen. Eentje lukt wel maar als er 3+ spoken in 1x zijn, dan ontstaat er paniek :+
Ik stond op het punt om Luigi's Mansion 3 te kopen toen vrouwlief me daarop wees. Die komt dus over een tijdje als mijn backlog weg is of ik denk dat hij er aan toe is. Eerst leek het bij Pokémon wel goed te gaan, tot we in de spooktoren kwamen en hij 's avonds ineens bang was in bed O-)
Verder gestart met Pokémon Lets Go Pikachu gisteren. Starten we het spel zojuist op, is er niets opgeslagen. Moet dit altijd handmatig, want geen enkele voortgang was bewaard? We konden zojuist dus weer alles vanaf het begin configureren. Dat zijn van die dingen, die voor kids niet vanzelfsprekend zijn.
Sinds hij Pokémon Go op de telefoon speelt (ong vanaf vorig jaar mei) en hij de serie op Netflix heeft ontdekt, is het Pokémon voor en Pokémon na. Toen hij mij dus op de Switch zag spelen wilde hij eerst meedoen, maar sinds een maandje of twee ook zelf "het jongetje zijn" (dat was bij mij speler 1). Toen zijn we dus opnieuw begonnen met hem als eerste speler en ik er als aanhangsel bij. Nu heeft hij de main story eerder uitgespeeld dan ik :X :z
Mario + Rabbits is lachen en laagdrempelig icm nadenken over je aanval.
Die heb ik liggen, maar zelf nog nauwelijks gespeeld; is misschien ook wel leuk samen, al ben ik benieuwd of hij al tactisch na kan denken en het geduld er voor heeft.
Mario Odyssey is met hulp erg prettig voor kids. Eindbazen blijven een dingetje maar goed een keertje helpen is niet erg.
Deze heb ik ook liggen, maar niet veel zelf gespeeld. Samen wel een beetje, maar samenwerken vond hij een paar maanden geleden nog lastig, en hij was nog niet zo handig met een controller. Misschien dat dat nu door Pokémon Let's Go beter is geworden
Mario Kart is leuk om samen te doen, spreekt voor zich.
Check, altijd leuk voor tussendoor 8)

Worms EMD ook voor papa want kwartje vijftig in de e-shop.
Voetbal doe ik niet aan, maar Worms klinkt wel grappig. Ik zie alleen maar Worms W.M.D. in de e-shop staan, maar die is €7,49 ipv een kwartje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@gwystyl Er is alleen Worms W.M.D inderdaad, voor €7,49 sowieso een aanrader. Is ook de laagste prijs en is tot 7 maart in de aanbieding.

[ Voor 27% gewijzigd door L23 op 14-02-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Ik heb er zonet nog eens goed over nagedacht, was namelijk al bijna op weg naar een store om er eentje op te halen :)

Zal er (voorlopig) toch maar van af zien. Als ik snel even de 100 beste switch games op metacritic overloop, merk ik dat > 80% (muv first party) ook beschikbaar is op pc, iOS en playstation.
Alle volgende games heb ik bvb al via steam sales (sommige ook gespeeld). Ori, Obra Dinn, Celeste, Dead Cells, Into the breach, Doom, Witcher, Bastion, Bayonetta, Dark souls, Rocket league, noem maar op... Sommige ook gewoon op de iPad. In huis kan ik deze games makkelijk mobiel of op de tv spelen via steamlink, of native op de iPad met dual shock.

Een Switch koop je eigenlijk vooral voor de first party titels, bijna alle games die ik heb voor de Switch zijn first party of gebaseerd op first party properties. Voor al het andere zou ik zeker naar andere platformen kijken tenzij er specifieke redenen zijn om het toch op de Switch te spelen.
Dan blijven er letterlijk 4 of 5 games over. Mario Oddysey, Zelda BTOW, links awakening en mario + rabids of zo. Zeker niet mis, begrijp me niet verkeerd! Maar ik zal me eerst maar even op mijn huidige backlog storten. Weer eens een volledig nieuw platform aanboren + games en accessoires, voor 4 games is net iets te gortig. Ik had eerst interesse in Mario 3D world + bowsers fury (45 euro), maar na het bekijken van wat gameplay trekt het me niet echt.

Ik bekijk het over een maand of 6 nog wel eens wanneer het weer nog eens zal kriebelen :X
Dat zijn wel wat toptitels die je noemt die vele uren aan plezier kunnen geven, maar ik kan begrijpen dat als je al een backlog hebt, het een beetje te gortig voelt om nu een Switch aan te schaffen voor die paar spellen. Ik heb even gekeken in mijn account (ook naar aanleiding van de discussie hier over niet meer alles kopen, heb ik ook mijn Steam+Switch games eens in een spreadsheet gegooid met prijzen en speeltijd erbij).

Odyssey heb ik helaas geen speeltijd voor (Switch geeft alleen 20 meest recent gespeelde en door wat demo's is die eraf gevallen) maar zal iets van 50 uur zijn geweest, Links Awakening 15 uur (maar nog steeds prima vermaak), Mario+Rabbids met DLC 55 uur, BotW heb ik op 330 uur geklokt. Totaal zit ik nu op ruim 800 uur speeltijd op de Switch en heb hem nu ruim 3.5 jaar, en ik verwacht dat er nog wel de nodige uren bij gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gwystyl schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:38:
Grappig, hier heb ik bijna hetzelfde rijtje games in combinatie met een jochie van inmiddels bijna 5½

[...]

Sinds hij Pokémon Go op de telefoon speelt (ong vanaf vorig jaar mei) en hij de serie op Netflix heeft ontdekt, is het Pokémon voor en Pokémon na. Toen hij mij dus op de Switch zag spelen wilde hij eerst meedoen, maar sinds een maandje of twee ook zelf "het jongetje zijn" (dat was bij mij speler 1). Toen zijn we dus opnieuw begonnen met hem als eerste speler en ik er als aanhangsel bij. Nu heeft hij de main story eerder uitgespeeld dan ik :X :z
Ik heb het spel nog maar zeer kort gezien, maar verder dan doelloos rond rennen met veel te veel Engelse teksten, zag ik nog niet. "Het verhaal" moet nog ontdekt worden, maar merk dat ie daar weinig interesse in heeft. Ook het niet vergeten te saven is ruk. Hopelijk kan ik dat nog samen met hem bewerkstelligen.
[...]

Deze heb ik ook liggen, maar niet veel zelf gespeeld. Samen wel een beetje, maar samenwerken vond hij een paar maanden geleden nog lastig, en hij was nog niet zo handig met een controller. Misschien dat dat nu door Pokémon Let's Go beter is geworden
Dat gaat hier vrij goed met de controller. Ook het "kopen" van hints is prettig in zo'n open wereld voor die kleintjes zonder (wederom) doelloos rond te hoeven rennen. Af en toe wat hulp bij een eindbaas benodigd, komt ie een heel eind en het spel is gewoon gaaf gemaakt met de 2D aspecten!
[...]

Voetbal doe ik niet aan, maar Worms klinkt wel grappig. Ik zie alleen maar Worms W.M.D. in de e-shop staan, maar die is €7,49 ipv een kwartje?
Mja die €7,49 was hier €6,82 ivm enkele coins, maar dat soort bedragen omschrijf ik dan als "kwartje vijftig" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:06:
Voor al het andere zou ik zeker naar andere platformen kijken tenzij er specifieke redenen zijn om het toch op de Switch te spelen.
Voor mijzelf is dat portability, ook al heb ik een pc die rondjes om last-gen consoles rent. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:24
De kids hebben zich vermaakt met Mario 3D, maar heb nog niet de kans gehad om het zelf te spelen. Maar dat komt wel. Leuke game en ziet er prima uit (kom vanaf een Wii).

Zelf gisteren wel een begin gemaakt met Luigi Mansion 3; wat ongelooflijk leuk is die game. Alhoewel ik nog maar net begonnen ben heb ik zitten genieten van de humor, sfeer en game play. Geniaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
bvsteyn schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:11:
De kids hebben zich vermaakt met Mario 3D, maar heb nog niet de kans gehad om het zelf te spelen. Maar dat komt wel. Leuke game en ziet er prima uit (kom vanaf een Wii).

Zelf gisteren wel een begin gemaakt met Luigi Mansion 3; wat ongelooflijk leuk is die game. Alhoewel ik nog maar net begonnen ben heb ik zitten genieten van de humor, sfeer en game play. Geniaal!
absoluut! Ik denk dat ik de game nog een keer opnieuw ga spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
JB schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Je maakt het wel spannend. Amazon? 48 euro?
Marktplaats en het leek behoorlijk betrouwbaar. Al zou ik zulke deals nooit doen zonder kppersbescherning. 45 was het.

Achteraf toch maar niet gedaan. Heb de game allang in 2013 uitgespeeld en ondanks de vele hype vond ik de game juist wel ok, echter ook veel te makkelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik gun jou je mening van harte, en je onderbouwt hem prima, maar ik begrijp niet zo goed waarom je in specifiek dit topic jouw afwegingen geeft om géén Switch te kopen. Dat is alsof ik me zou aanmelden op het bokt-forum om te vertellen dat ik niks met paarden heb, en dat ik wel genoeg heb aan mijn andere huisdieren. Of in een autoliefhebberij-topic ga vertellen dat ik liever fiets omdat ik een auto te duur vind

Dit topic is toch om ervaringen, tips en aanbevelingen uit te wissen tussen gebruikers of potentiële kopers van een Switch? Dat jij de hardware onhandig en crappy vindt, het apparaat te duur, niet tevreden bent over de beschikbare titels en het jammer vindt dat Nintendo zn flagship titels niet voor de ipad uitbrengt is volgens mij niet zo heel relevant voor de community hier.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Transportman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Een Switch koop je eigenlijk vooral voor de first party titels, bijna alle games die ik heb voor de Switch zijn first party of gebaseerd op first party properties. Voor al het andere zou ik zeker naar andere platformen kijken tenzij er specifieke redenen zijn om het toch op de Switch te spelen.
Uit de sales cijfers blijkt dat ongeveer de helft van de games verkocht op Switch dit fiscale jaar, door Nintendo gepubliceerde games waren.* Je bent dus zeker niet de enige die er zo over zal denken ;P En toch vind ik het spijtig dat mensen zo redeneren, deels omdat zo een statement voor mij lijkt te suggereren dat men denkt dat er helemaal niks anders te doen is op het Switch platform.

Switch is voor mij het perfecte platform voor veel indie games bijvoorbeeld. Performance is zelden een issue, en ik krijg het voordeel van de keuze deze op handheld/op groot scherm spelen.

Persoonlijk ligt de scheidingslijn bij mij vooral bij de games die ik online speel, genres die niet op console voorkomen, of games die echt extra CPU/GPU kracht nodig hebben. Die speel ik op PC.

De leveringen van alle Nintendo games waarvan meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht zijn tijdens het huidige fiscale jaar, vertegenwoordigen 47.2% van de software op Switch. Het eigenlijke getal zal dus nog iets hoger liggen, maar het zou me verbazen als dit boven de 50% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
JackAvery schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Uit de sales cijfers blijkt dat ongeveer de helft van de games verkocht op Switch dit fiscale jaar, door Nintendo gepubliceerde games waren.* Je bent dus zeker niet de enige die er zo over zal denken ;P En toch vind ik het spijtig dat mensen zo redeneren, deels omdat zo een statement voor mij lijkt te suggereren dat men denkt dat er helemaal niks anders te doen is op het Switch platform.

Switch is voor mij het perfecte platform voor veel indie games bijvoorbeeld. Performance is zelden een issue, en ik krijg het voordeel van de keuze deze op handheld/op groot scherm spelen.

Persoonlijk ligt de scheidingslijn bij mij vooral bij de games die ik online speel, genres die niet op console voorkomen, of games die echt extra CPU/GPU kracht nodig hebben. Die speel ik op PC.

De leveringen van alle Nintendo games waarvan meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht zijn tijdens het huidige fiscale jaar, vertegenwoordigen 47.2% van de software op Switch. Het eigenlijke getal zal dus nog iets hoger liggen, maar het zou me verbazen als dit boven de 50% gaat.
Idem. Nintendo is het ook wel een beetje zelf schuld dat sommige game reeksen niet naar de Switch komen. Het apparaat is relatief zwak vergeleken bij andere huidige gen consoles. Simpel voorbeeld, ik heb laatst Hot Pursuit remastered gekocht voor de Switch. Het ziet er nog slechter uit dan de oorspronkelijke versie van 10 jaar geleden op de pc. Zo zullen er nog zat games zijn die een sterkere CPU/GPU nodig hebben om tot hun recht te komen of op andere platformen beter tot hun recht komen. Nintendo Switch is prima voor first party of indies maar daar ligt voor mij persoonlijk ook wel een beetje de grens.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:24
devilsnight schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Marktplaats en het leek behoorlijk betrouwbaar. Al zou ik zulke deals nooit doen zonder kppersbescherning. 45 was het.

Achteraf toch maar niet gedaan. Heb de game allang in 2013 uitgespeeld en ondanks de vele hype vond ik de game juist wel ok, echter ook veel te makkelijk.
Makkelijk? Ja, maar de laatste wereld en de Champions Road vond ik niet makkelijk persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Idem. Nintendo is het ook wel een beetje zelf schuld dat sommige game reeksen niet naar de Switch komen. Het apparaat is relatief zwak vergeleken bij andere huidige gen consoles. Simpel voorbeeld, ik heb laatst Hot Pursuit remastered gekocht voor de Switch. Het ziet er nog slechter uit dan de oorspronkelijke versie van 10 jaar geleden op de pc. Zo zullen er nog zat meer games zijn die een sterkere CPU/GPU nodig hebben of op andere platformen beter tot hun recht komen. Nintendo Switch is prima voor first party of indies maar daar ligt voor mij persoonlijk ook wel een beetje de grens.
Ik vind eigenlijk dat er zeker een plek en een publiek is voor games zoals Witcher 3 of DOOM 2016 op Switch. Zo'n games mobiel kunnen spelen heeft voor velen een zekere aantrekkingskracht. Zelf speel ik gewoon relatief weinig 'AAA' games.

En hoewel de Switch objectief inderdaad minder krachtig is dan een PS4 of een Xbox, vind ik het niet correct om te zeggen dat het een zwak apparaat is. We hebben het nog steeds over een tablet met een SoC uit 2015 die minder dan 8 watt handheld en rond de 15 watt docked verbruikt. Ik zou zelfs argumenteren dat ontwikkelaars veel meer uit de Tegra gekregen hebben dan mensen hebben verwacht.

Dat gezegd zijnde, een upgrade zou zeker een meerwaarde kunnen bieden. Mobiele technologie ontwikkelt enorm snel. Ik hoop nog steeds dat we een iteratieve strategie gaan zien waarbij Nintendo om de x jaar gewoon de hardware upgradet maar wel een tijdje aan het Switch concept vasthoudt. Sowieso verwacht ik dat het huidige model nog minstens tot 2023-24 ondersteund zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Simpel voorbeeld, ik heb laatst Hot Pursuit remastered gekocht voor de Switch. Het ziet er nog slechter uit dan de oorspronkelijke versie van 10 jaar geleden op de pc.
Wanneer heb je de PC versie voor het laatst gespeeld, 10 jaar geleden? De Switch versie ziet er grotendeels hetzelfde uit, de auto's zien er beter uit, maar grafisch gezien niet slechter dan de oorspronkelijke PC versie. Gewoon een nette port van een 10 jaar oude Need For Speed game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
L23 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:10:
[...]

Wanneer heb je de PC versie voor het laatst gespeeld, 10 jaar geleden? De Switch versie ziet er grotendeels hetzelfde uit, de auto's zien er beter uit, maar grafisch gezien niet slechter dan de oorspronkelijke PC versie. Gewoon een nette port van een 10 jaar oude Need For Speed game.
Het komt niet eens in de buurt, draw distance, details van de voertuigen, framerate. Allemaal minder. Maar het was dan ook maar een enkel voorbeeld hoor, er zijn meer games die op andere platforms beter werken omdat deze nu eenmaal krachtiger zijn. Ik probeer de Switch niet in deskrediet te brengen want ik vindt het concept van de Switch geweldig. Enkel voor grote zware spellen is het eigenlijk iets te min, mits je de keuze hebt om het op andere platforms te spelen natuurlijk. Als je een 10 jarig kind bent dat enkel de Switch heeft maar perse een van deze games wil spelen dan is het natuurlijk prima, en dan maken die graphics wellicht ook iets minder uit.
De first party titels werken super, en dat is voor Nintendo de hoofdzaak lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Redax op 15-02-2021 13:27 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Wat ik echt jammer vind van bowsers fury dat in handheld 30fps is. Ik speel graag in handheld. Verder echt een leuke mario weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Redax schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Het komt niet eens in de buurt, draw distance, details van de voertuigen, framerate. Allemaal minder. Maar het was dan ook maar een enkel voorbeeld hoor, er zijn meer games die op andere platforms beter werken omdat deze nu eenmaal krachtiger zijn. Ik probeer de Switch niet in deskrediet te brengen want ik vindt het concept van de Switch geweldig. Enkel voor grote zware spellen is het eigenlijk iets te min, mits je de keuze hebt om het op andere platforms te spelen natuurlijk. Als je een 10 jarig kind bent dat enkel de Switch heeft maar perse een van deze games wil spelen dan is het natuurlijk prima, en dan maken die graphics wellicht ook iets minder uit.
De first party titels werken super, en dat is voor Nintendo de hoofdzaak lijkt me.
Ik zeg net dat de Switch versie grafisch beter is. Maar ben benieuwd naar je bron? Heb je een vergelijkingsvideo?

Ik zie niet wat er allemaal minder is, maar mogelijk lees en kijk ik niet kritisch genoeg.

Mij persoonlijk maken de graphics niet zoveel uit en ik vind dat er soms ook wel overdreven kritisch gekeken wordt naar de grafische kracht van de Switch. Er is in de handheld markt niet iets vergelijkbaars. Er zijn inderdaad genoeg games die ik nooit op de Switch zou kopen, The Outer Worlds bijvoorbeeld. Maar ik zou die spellen op de Xbox One S kunnen spelen die stof staat te happen :P Ik heb de Switch er bij gekocht, maar dat is nu de console die ik veruit het meeste gebruik. Op grote zware AAA games zit ik zelf ook niet op te wachten, daar heb ik mijn Xbox One S voor en straks misschien een next gen console. Een derde van mijn games is first party games en de rest is third party. Maar daarbij vind ik het wel belangrijk dat die games zowel in handheld als docked goed draaien. Als de resolutie iets lager is dan de Xbox/PS4 version vind ik dat niet zo een probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g028c85fYHtIlXKf_huCFv5JnGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cGNWvUOO3ukopnYOV948iE6v.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
@L23 Ik zie dat je ook Skyrim op de Switch hebt, hoe vind jij hem daarop spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:25
Mooi collectie aan games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ja, zou net zeggen @L23 heeft smaak. Dat Okami hoesje is ook nice. Zelf uitgeprint of is het een speciale versie?

[ Voor 17% gewijzigd door JoeZuCK op 15-02-2021 15:55 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Linksquest Ik heb Skyrim gekocht voor de Xbox 360, PC, Xbox One en voor de Switch. :P Op de Switch de game het meest gespeeld, ik speel er rustig doorheen en probeer alle DLC en side quests uit te spelen voordat ik de main quest ga afronden. Inmiddels 180 uur gespeeld op de Switch. De game ziet er een stuk beter uit dan de Xbox 360 versie en ik vond het grafisch gezien ook erg dichtbij de Xbox One versie zitten. De game speelt zowel in handheld als docked uitstekend. Boogschieten met gyro aiming werkt ook erg fijn. Een van de betere ports wat mij betreft.
Wat mogelijk een gemis kan zijn is dat de Switch versie geen mod support heeft, zowel de PC en Xbox One hebben mod support. Kan je allemaal extra content toevoegen en dingen aanpassen. Ik merkte zelf dat ik daardoor juist meer aan het tweaken was dan de game uitspelen. Dus dat de Switch versie vanilla Skyrim is vind ik zelf geen probleem, ben nog nooit zo ver gekomen in Skyrim en ga de game nog wel een keer uitspelen op de Switch. Zonder mod support is er in ieder geval al genoeg te doen.
Wel zijn er bugs in Skyrim die na al die jaren nog steeds niet gefixt zijn, maar die zijn wel door fans opgelost met de unoffcial patch, maar omdat Skyrim voor de Switch geen mod support heeft kan je die patch ook niet installeren. Ik ben zelf in die 180 uur in ieder geval geen game breaking bugs tegen gekomen.

De Digital Foundry analyse is wel interessant om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JoeZuCK Dankje! Wellicht leuk om te laten zien welke games jullie hebben? Ik heb digitaal nog Star Wars Episode 1 Racer, Limbo en Inside. Sonic Mania en Hollow Knight heb ik zowel digitaal en fysiek, geen fysieke versie van verwacht of te weinig geduld.

Okami HD is gewoon de Japanse fysieke uitgave, maar is de reverse cover die normaal aan de binnenkant zit.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 15-02-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
L23 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:52:
@Linksquest Ik heb Skyrim gekocht voor de Xbox 360, PC, Xbox One en voor de Switch. :P Op de Switch de game het meest gespeeld, ik speel er rustig doorheen en probeer alle DLC en side quests uit te spelen voordat ik de main quest ga afronden. Inmiddels 180 uur gespeeld op de Switch. De game ziet er een stuk beter uit dan de Xbox 360 versie en ik vond het grafisch gezien ook erg dichtbij de Xbox One versie zitten. De game speelt zowel in handheld als docked uitstekend. Boogschieten met gyro aiming werkt ook erg fijn. Een van de betere ports wat mij betreft.
Wat mogelijk een gemis kan zijn is dat de Switch versie geen mod support heeft, zowel de PC en Xbox One hebben mod support. Kan je allemaal extra content toevoegen en dingen aanpassen. Ik merkte zelf dat ik daardoor juist meer aan het tweaken was dan de game uitspelen. Dus dat de Switch versie vanilla Skyrim is vind ik zelf geen probleem, ben nog nooit zo ver gekomen in Skyrim en ga de game nog wel een keer uitspelen op de Switch. Zonder mod support is er in ieder geval al genoeg te doen.
Wel zijn er bugs in Skyrim die na al die jaren nog steeds niet gefixt zijn, maar die zijn wel door fans opgelost met de unoffcial patch, maar omdat Skyrim voor de Switch geen mod support heeft kan je die patch ook niet installeren. Ik ben zelf in die 180 uur in ieder geval geen game breaking bugs tegen gekomen.

De Digital Foundry analyse is wel interessant om te kijken.

[YouTube: Skyrim: Switch vs PS4 Graphics Comparison + Docked vs Undocked Analysis!]
Ik zelf heb mijn PS3 (release versie) ingeleverd ter bijbetaling voor de Switch versie, main story kunnen uitspelen maar krijg bepaalde DLC niet geladen omdat er een fout in zit. Er zijn bepaalde personages die de vervolg quest moeten activeren, maar ze blijven in de intro tekst hangen waardoor ik niet verder kan. Ooit maar een keer opnieuw aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Ik zelf heb mijn PS3 (release versie) ingeleverd ter bijbetaling voor de Switch versie, main story kunnen uitspelen maar krijg bepaalde DLC niet geladen omdat er een fout in zit. Er zijn bepaalde personages die de vervolg quest moeten activeren, maar ze blijven in de intro tekst hangen waardoor ik niet verder kan. Ooit maar een keer opnieuw aan beginnen.
Dat soort horror verhalen heb ik wel vaker gehoord. De een die speelt het spel grotendeels zonder problemen en de ander komt game breaking bugs tegen. Er zijn wel wat dingen waar ik rekening mee houd, veel saven zodat ik altijd terug kan als er iets mis gaat. Ook schijnt de laadtijden toe te nemen als je veel loot op de grond laat liggen, dat kun je dus beter bij je houden of aan een npc geven. En ik kwam een keer een quest tegen die je niet kon afronden, maar toen een eerdere save game kunnen laden nadat ik daarover gelezen had.
Ik heb van de DLC Dawnguard en Hearthfire uitgespeeld en ben nog bezig met Dragonborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad skyrim moet je net geluk mee hebben. Het grote aantal bugs is niet voor niets een meme geworden. Dat is echter niet uniek aan de switch versie, alle versies hebben die bugs. Op andere systemen kun je echter community patches installeren, of de console openen om via daar een vastzittende quest los te maken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:57:
[...]

@JoeZuCK Dankje! Wellicht leuk om te laten zien welke games jullie hebben? Ik heb digitaal nog Star Wars Episode 1 Racer, Limbo en Inside. Sonic Mania en Hollow Knight heb ik zowel digitaal en fysiek, geen fysieke versie van verwacht of te weinig geduld.

Okami HD is gewoon de Japanse fysieke uitgave, maar is de reverse cover die normaal aan de binnenkant zit.
Bij dezen even snel een foto gemaakt. Super Mario 3D World komt van de week binnen. En er staan nog een paar andere games (Ni No Kuni en Luigi's Mansion 3) op het verlanglijstje. Zat eraan de denken om beide Ori games ook fysiek te halen, maar heb ze al op Steam en met Shield TV icm Steam Link speelt dat ook wel lekker weg voor een fractie van de prijs (heb Will of the Wisps voor 7,50 gekocht via Steam). Heb even Okami hoesje geopend (gekocht van Amazon.co.jp oid) Zit idd reverse cover in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L65AHnOviu4CprooUxEPVcd9Wpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3MIpA99PwBHxFYZFDeXiXK8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 15-02-2021 16:26 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JoeZuCK Ook Thimbleweed Park zie ik, dat is wel een pareltje. Geen andere gelimiteerde prints? Tegenwoordig zijn er zoveel bedrijven die gelimiteerde prints uitbrengen, maar daar zitten nauwelijks games tussen die me aanspreken. De meeste games krijgen ook wel een retail release. in 2017 was de Switch markt nog zo klein dat bepaalde games enkel digitaal uitgebracht werden omdat een fysieke release te risicovol was. Games zoals Worms W.M.D vonden zo hun weg via gelimiteerde prints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:32:
@JoeZuCK Ook Thimbleweed Park zie ik, dat is wel een pareltje. Geen andere gelimiteerde prints? Tegenwoordig zijn er zoveel bedrijven die gelimiteerde prints uitbrengen, maar daar zitten nauwelijks games tussen die me aanspreken. De meeste games krijgen ook wel een retail release. in 2017 was de Switch markt nog zo klein dat bepaalde games enkel digitaal uitgebracht werden omdat een fysieke release te risicovol was. Games zoals Worms W.M.D vonden zo hun weg via gelimiteerde prints.
Ik houd sites van Fangamer en LRG wel in de gaten, maar de games die in gelimiteerde oplage komen die ik zou willen spelen zijn op een paar vingers te tellen. Ik ga die games niet kopen met als doel om ze door te verkopen (misschien wel slim). Maar ik wil ze ook spelen (en ja ik heb sommige spellen ook op Steam, maar spellen zoals Hollow Knight zijn dat wel waard). Heel misschien dat ik Ori dan toch fysiek koop (in de aanbieding). Met Hollow Knight heb ik veel geduld gehad. Vroeg of laat had ik wel een fysieke release verwacht. Helaas is deze versie de versie zonder de DLC erop (die je dan uiteindelijk wel kon downloaden), maar dat maakt deze eerste batch misschien wel waardevoller.

[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 15-02-2021 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
JackAvery schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Ik ging iets te kort door de bocht met mijn reactie, er is zeker genoeg op de Switch dat niet first party is, maar ik denk dat maar weinig mensen een Switch halen speciaal voor de games die niet first party zijn, omdat die vaak ook op andere platformen beschikbaar zijn. Dan is alleen een Switch daarvoor aanschaffen als je al een ander platform hebt om ze op te spelen toch een beetje zonde van het geld.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met de handheld-modus (gebruik het in de zomer wel eens om buiten te kunnen zitten, verder niet), en op de PC spelen heeft voor mij bepaalde voordelen die niet op de Switch mogelijk zijn (mods/offline kunnen cheaten). Daardoor heb ik voor de Switch bijna alleen maar first party titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
@JoeZuCK Die Okami is ook erg nice, die wil ik ook nog steeds,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
L23 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:09:
[...]

Dat soort horror verhalen heb ik wel vaker gehoord. De een die speelt het spel grotendeels zonder problemen en de ander komt game breaking bugs tegen. Er zijn wel wat dingen waar ik rekening mee houd, veel saven zodat ik altijd terug kan als er iets mis gaat. Ook schijnt de laadtijden toe te nemen als je veel loot op de grond laat liggen, dat kun je dus beter bij je houden of aan een npc geven. En ik kwam een keer een quest tegen die je niet kon afronden, maar toen een eerdere save game kunnen laden nadat ik daarover gelezen had.
Ik heb van de DLC Dawnguard en Hearthfire uitgespeeld en ben nog bezig met Dragonborn.
Goede tip inderdaad, zou eigenlijk gewoon niet mogen dat Questen zo vast lopen, maar goed, is helaas niet anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Ik ging iets te kort door de bocht met mijn reactie, er is zeker genoeg op de Switch dat niet first party is, maar ik denk dat maar weinig mensen een Switch halen speciaal voor de games die niet first party zijn, omdat die vaak ook op andere platformen beschikbaar zijn. Dan is alleen een Switch daarvoor aanschaffen als je al een ander platform hebt om ze op te spelen toch een beetje zonde van het geld.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met de handheld-modus (gebruik het in de zomer wel eens om buiten te kunnen zitten, verder niet), en op de PC spelen heeft voor mij bepaalde voordelen die niet op de Switch mogelijk zijn (mods/offline kunnen cheaten). Daardoor heb ik voor de Switch bijna alleen maar first party titels.
Er zijn anders een hele groep third party games die beter verkopen op de Switch dan op de andere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ja heel apart is dat, is ook handig omdat je games overal mee kunt nemen. Vroeger wilde ik alles op Nintendo hebben, maar sinds de Playstation 4 liever op de Playstation. De Switch vind ik leuk, maar heb meer met de Wii U op een of andere manier, ben enorm blij dat ze een pro controller hebben bij Nintendo, vind die Joy-Cons leuk voor Mario Party, maar niet voor andere games :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
Tsjipmanz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Ik gun jou je mening van harte, en je onderbouwt hem prima, maar ik begrijp niet zo goed waarom je in specifiek dit topic jouw afwegingen geeft om géén Switch te kopen. Dat is alsof ik me zou aanmelden op het bokt-forum om te vertellen dat ik niks met paarden heb, en dat ik wel genoeg heb aan mijn andere huisdieren. Of in een autoliefhebberij-topic ga vertellen dat ik liever fiets omdat ik een auto te duur vind

Dit topic is toch om ervaringen, tips en aanbevelingen uit te wissen tussen gebruikers of potentiële kopers van een Switch? Dat jij de hardware onhandig en crappy vindt, het apparaat te duur, niet tevreden bent over de beschikbare titels en het jammer vindt dat Nintendo zn flagship titels niet voor de ipad uitbrengt is volgens mij niet zo heel relevant voor de community hier.
Waarom deze nogal defensieve reactie ten behoeve van een multi-miljarden bedrijf dat misschien potentieel een verkoop misloopt? Mijn bedenkingen zijn dan ook nog eens nauwelijks kritisch te noemen.

Ik interpreteerde dit topic als een zeer algemeen discussie topic over de switch, breed opgezet, met ruimte voor een aantal zijsprongetjes. De switch is nu toch al een aantal jaar beschikbaar, denk dat het meeste wel al gezegd is. Dit topic gaat ook niet zo hard denk ik.

Wat ik poogde te zeggen, kort samengevat en zonder te veel in herhaling te vallen, is dat nintendo een zeer zeer kleine niche niet bedient met het concept 'switch'. En dat is zeker hun goed recht, het is hun product, hun visie, en dan koop je het wel of niet. Gezien het gigantische verkoopsucces van de switch, maakt het ook helemaal niets uit denk ik.

Steeds vaker kijk ik toch eens de kant op van nintendo. Omwille van hun oerdegelijk imago met oerdegelijke games. Steeds eenvoudig opgezet, toch vaak diep, met respect voor de consument, vaak strakke gameplay, noem maar op. Old school gamen (first party dan toch) zoals ik dat ken van vroeger, in een markt die vandaag globaal genomen toch redelijk verziekt is imo. (wat mijn plezier in gamen soms onderuit haalt)

Echter, het is 2021 en niet meer 2017. De 'normale' switch komt dan nogal armoedig en duur over, zeker afgezet tegenover wat je elders ook voor deze prijs kan krijgen. Ook qua design: relatief klein scherm voor de afmetingen van het apparaat, relatief 'bulky'... Ik heb af en toe een switch in m'n handen gehad, en die twee joycons gemonteerd op dat stukje plastiek als losse controller is echt helemaal niets. Dus een beetje setup kost je al snel zoals vermeld +-360 euro met een controller. Prima in 2017, iets minder nu. Ik zie het als een robuuste game machine voor kinderen. Als volwassen gamer vind ik de hardware ondermaats (fysiek, specs geef ik niets om), maar de games spreken me wel aan.

Het verbaasde me trouwens dat er nog geen Wii mini equivalent van de switch bestond.

Het zijsprongetje naar nintendo games op andere platformen was gewoon wat het was, niet serieus, pure fantasie en wishfull thiking, dat heb ik ook duidelijk gemaakt.

Je zegt trouwens zelf:
Dit topic is toch om ervaringen, tips en aanbevelingen uit te wissen tussen gebruikers of potentiële kopers van een Switch?
Dus geen probleem toch? Ik beschouw me nog altijd als een potentiele koper. Misschien haal ik binnenkort nog wel een Lite. Dan laat ik hier wel weten wat ik er van vind ;)

Hoe dan ook heb ik toch een aantal informatieve en leuke replies/inzichten gehad, die me alleszins meer motiveerden dan jouw reactie om er toch eentje te halen.

Wat fietsen met auto's te maken hebben, of paarden met kanaries, weet ik niet. Een switch is echter een gaming device, die je denk ik toch wel mag beschouwen in de context van andere gaming devices. Nintendo is vrij uniek, maar staat ook niet helemaal op zichzelf.

TL;DR : Mijn ideale switch is een Lite met video out :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Amos_x schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:59:
Het verbaasde me trouwens dat er nog geen Wii mini equivalent van de switch bestond.
Waarom? De Wii Mini werd in 2012/2013 uitgebracht. De Wii U kwam in 2012 uit. Je brengt een "X Mini" alleen uit als je dat ding dirt cheap kunt produceren en een klein prijskaartje aan kunt hangen om je afzetmarkt nog een klein beetje te vergroten.
Wat ik poogde te zeggen, kort samengevat en zonder te veel in herhaling te vallen, is dat nintendo een zeer zeer kleine niche niet bedient met het concept 'switch'. En dat is zeker hun goed recht, het is hun product, hun visie, en dan koop je het wel of niet. Gezien het gigantische verkoopsucces van de switch, maakt het ook helemaal niets uit denk ik.
Maar waarom zouden ze die niche moeten bedienen? Een 3e SKU van de Switch die je alleen aan de tv hangt zal een geringe afzet t.o.v. de andere SKU's hebben.

En dan is ook nog de vraag of in de huidige situatie met mogelijke chiptekorten het slim is om een deel van je chips toe te kennen aan een tv-only unit.
Echter, het is 2021 en niet meer 2017. De 'normale' switch komt dan nogal armoedig en duur over, zeker afgezet tegenover wat je elders ook voor deze prijs kan krijgen.
Elders krijg je geen hybride apparaat. Elders krijg je geen apparaat waarop je Nintendo-titels kunt spelen. De prijs van een product wordt niet bepaald door productiekosten, maar door een bepaalde waarde die het vertegenwoordigt.

Er is nog steeds een grote vraag naar de Switch en dus zijn er mensen die er waarde in zien. Dat voor jou (op dit moment) de Switch geen groot genoege waarde heeft in vergelijking met de prijs is jouw probleem, niet dat van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56

Tarin

Just plain weird.

Voor de liefhebbers van couch co-op: zowel Moving Out als Lovers in a Dangerous Spacetime zijn momenteel in de online-store in de aanbieding voor respectievelijk €14,99 (ipv €24,99) en €7,49 (ipv €14,99).

We hebben Lovers in a Dangerous Spacetime al even zitten spelen en het is erg leuk maar de kleurstelling is wat vermoeiend - waarschijnlijk teveel tegenlicht om de TV heen vanwege de lading sneeuw in de tuin hier. 'sAvonds nog maar eens proberen, misschien met Ambilight aan.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Ai ai ai, gisterenavond mijzelf uit mijn usa account gegooid door te goochelen met de back up codes en het niet hebben van Authenticator voor dat account. Wachtwoord heb ik natuurlijk wel maar kom nergens meer in. Meteen naar gemaild maar nu blijkt ik met Nintendo EU gemaild te hebben dus die zullen zich wel afvragen waarom ik een account heb gebaseerd in de usa. Iemand ervaringen met het het jaren verwijderen van 2fa door Nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26
Het valt me op dat van de linker launch joy-con het "crosspad" naar beneden knopje een klikje heeft. Denk dat die niet helemaal lekker meer is.
Weet even niet of ik er nog wat mee moet, hij werkt verder wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
RayNbow schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 06:41:
[...]

Waarom? De Wii Mini werd in 2012/2013 uitgebracht. De Wii U kwam in 2012 uit. Je brengt een "X Mini" alleen uit als je dat ding dirt cheap kunt produceren en een klein prijskaartje aan kunt hangen om je afzetmarkt nog een klein beetje te vergroten.

[...]

Maar waarom zouden ze die niche moeten bedienen? Een 3e SKU van de Switch die je alleen aan de tv hangt zal een geringe afzet t.o.v. de andere SKU's hebben.

En dan is ook nog de vraag of in de huidige situatie met mogelijke chiptekorten het slim is om een deel van je chips toe te kennen aan een tv-only unit.

[...]

Elders krijg je geen hybride apparaat. Elders krijg je geen apparaat waarop je Nintendo-titels kunt spelen. De prijs van een product wordt niet bepaald door productiekosten, maar door een bepaalde waarde die het vertegenwoordigt.

Er is nog steeds een grote vraag naar de Switch en dus zijn er mensen die er waarde in zien. Dat voor jou (op dit moment) de Switch geen groot genoege waarde heeft in vergelijking met de prijs is jouw probleem, niet dat van Nintendo.
Volgens mij zegt hij ook nergens dat het Nintendo's probleem is of dat ze iets zouden moeten... Ik begrijp ook niet zo waarom er altijd mensen zo defensief moeten doen als iemand iets minder positief is over 'hun' console. Het is niet alsof hij aan het bashen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:15
Bowsers Fury gisteren uitgespeeld. Erg mee vermaakt maar op drukke momenten was er sprake van enorme framedrops. Bijna alsof je zo nu en dan in slow motion speelde op momenten wanneer het begon te regenen.

Omdat het nu dus blijkbaar in nieuwe first party titles van Nintendo ook al gebeurt hoop ook ik snel op een vernieuwde Switch. Want dit zou niet moeten kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 16-02-2021 09:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Amos_x schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:59:
[...]

Waarom deze nogal defensieve reactie ten behoeve van een multi-miljarden bedrijf dat misschien potentieel een verkoop misloopt? Mijn bedenkingen zijn dan ook nog eens nauwelijks kritisch te noemen.
Je geeft aan dat de Switch het verkeerde product is en letterlijk dat je NOOIT mobiel gamet en dit ook nooit zal doen. Het spreekt je niet aan. Gek genoeg roep je in dezelfde post nog dat je heel graag zou willen dat Nintendo z'n games op de iPad uitbrengt en dat je 80 euro voor pakweg BOTW of Mario Kart zou uitgeven zonder te aarzelen. Want de iPad is een console?

Vervolgens overweeg je een post later plotseling een Switch Lite. Een dag later ben je bijna "op weg naar een store" om een Switch te halen, om vervolgens te concluderen dat er letterlijk maar 4 of 5 games overblijven die de Switch voor jou interessant maken. En dat je huidige backlog zo groot is dat je over een maand of 6 pas weer gaat kijken.

Het gaat mij niet zo zeer om het 'verdedigen' van Nintendo, of de Switch een goede console is is natuurlijk volledig subjectief. Het gaat mij meer om het principe, en ik zal nog eens een andere analogie proberen: er is een Samsung OLED topic in een ander subforum waar mensen ervaringen uitwisselen over hun TV of vragen stellen omdat ze voornemens zijn zo'n apparaat te halen.

Hoe denk je dat mensen het zouden vinden wanneer je daar uitgebreid gaat vertellen dat je Samsung eigenlijk te duur vindt, de kwaliteit onder de maat en een voorkeur hebt voor LCD televisies. En dat je voorlopig zeker niet van plan bent om een Samsung OLED te kopen. Maar dat mocht Samsung ooit 30% goedkoper worden en een LCD model uitbrengt, dat je dan misschien wel geïnteresseerd zou zijn.

Als je de behoefte hebt om hier de ene dag te posten dat je op het punt staat een Switch te kopen en de andere dag dat je er toch maar vanaf ziet omdat je het een apparaat van niks vindt, ga vooral je gang. Je overtreedt geen enkele regel. Maar ik lees zelf in het Switch ervaringen-topic gewoon liever posts met nieuws over de Switch, eventuele toffe games, leuke aanbiedingen en ervaringen van anderen, dan iemand die de community gaat vertellen hoe 'crappy' hij de Switch wel niet vindt. Dat ik mag toch vinden?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Pagina: 1 ... 91 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic