Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
Arunia schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:23:
@Yptisem Dacht dat Nintendo ze ongeacht de aankoop datum repareert zonder morren.
Maar dat zou je gewoon even kunnen bellen. Het driften is een probleem en dat is onderkent.
Dank voor je snelle reactie zat al in de price watch de nieuwe kleur uit te kiezen! Bel ik morgen ochtend Nintendo even en kijken wat ze te zeggen hebben. Misschien goed om deze info ook te updaten in de TS?

EDIT: Zie nu dat ik het niet had gevonden in de TS maar dat een andere user een mooie guide had getikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Yptisem op 02-11-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldekkers1
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-08 14:45
Bedankt voor jullie reacties. Murder by numbers trekt me persoonlijk niet zo aan denk ik, als ik de trailer bekijk. Iemand die dit spel al heeft gespeeld?

Pic-a-pix trekt me wel aan. Die zal ik hierna downloaden! Aantrekkelijk prijsje ook! :)

Tot slot nog een vraag: de andere delen van picross, hebben die nog een extra iets ten opzichte van het eerste deel? Of zijn het dezelfde soort puzzels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Yptisem , laat het ons ff weten als Nintendo ze gratis buiten garantie repareert? Ik denk niet dat het de norm is hier maar je weet maar nooit.

@harley , een paar weken klinkt ongeveer hetzelfde als dat het bij mij duurt in sleep mode met mijn batterij uit maart 2017, die verliest in sleep mode een kleine 10% per dag nu. Of dit hetzelfde is wanneer ik m volledig uit zet... moet ik eens testen :P Trouwens benieuwd of de joycons erop/eraf ook verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb vorige week Planet Alpha aangeschaft, die is nu in de aanbieding voor 1,99 en het geld meer dan waard. Mooie visuals en sfeer, puzzels zijn niet al te moeilijk, maar zeker een aanrader. Speelduur schijnt ongeveer 3 uur te zijn, maar voor die prijs een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ldekkers1 schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:34:
Murder by numbers trekt me persoonlijk niet zo aan denk ik, als ik de trailer bekijk. Iemand die dit spel al heeft gespeeld?
Ik heb Murder by Numbers in no time verslonden, maar ik houd zelf dan ook van games als Ace Attorney en Visual novels. Om een beter beeld van de game te krijgen zou je bijv. een stukje van een Let's Play video op YouTube bekijken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mario kart net gehaald, erg leuk!

Wel blijf ik het eeuwig zonde vinden dat er nooit meer een mooi boekje is als je het doosje open doet.
De boekjes van Tiberian Sun en Total Annihilation Kingdoms koester ik nog steeds. #ouwelul met sentiment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blomminator schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:00:
Mario kart net gehaald, erg leuk!

Wel blijf ik het eeuwig zonde vinden dat er nooit meer een mooi boekje is als je het doosje open doet.
De boekjes van Tiberian Sun en Total Annihilation Kingdoms koester ik nog steeds. #ouwelul met sentiment...
Haha. Eens. Vroeger was zo’n doos (bijv. bij de SNES) echt een bijzonder iets wat je in huis haalde. Ben zelf inmiddels om: haal alles digitaal. Net als films wil ik geen ruimte meer opvullen met doosjes. En geen gedoe met cartridges. Maar uiteraard heeft een fysieke game veel meer charme.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:44:
[...]
Haha. Eens. Vroeger was zo’n doos (bijv. bij de SNES) echt een bijzonder iets wat je in huis haalde. Ben zelf inmiddels om: haal alles digitaal. Net als films wil ik geen ruimte meer opvullen met doosjes. En geen gedoe met cartridges. Maar uiteraard heeft een fysieke game veel meer charme.
Ik ben het eens met je geen gedoe met doosjes. Het probleem met digitaal dat ik heb is dat mocht Nintendo besluiten spel xxx niet meer te hosten (niet hetzelfde als verkopen) dat je je geld gewoon kwijt bent en niet langer dat spel kan spelen.
Verder natuurlijk hetzelfde probleem als je account kwijtraakt (gehackt of om wat voor reden dan ook) dat je dus niet 1 game opnieuw mag/moet halen, maar meteen alles.

Oké het tweede valt nog wel te voorkomen, maar tegen het eerste kan je gewoon niks doen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Ja, ik ben met boeken wel vrijwel helemaal over.. enkele boeken niet. Net eentje over de alpen gekocht, dat bladert lekker, notities maken, etc. Maar romans, die komen er niet meer in.

Met games heb ik nog wel de twijfels want ik bewaar niet alles. Ik heb in een Impuls Diablo III en WitcherIII op de Switch gekocht en tot nu toe, na beide een uurtje gespeeld te hebben vind ik het III x niks... Dus die wil ik graag weer verkopen. Dat kan ik daarvoor bijv weer Origami King scoren, want dat lijkt me erg gaaf. En met digitale games, is dat lastig.
Als dat wél zou kunnen... digitaal kopen, spelen, en via een "Nintendo GameBay" 2de hands verkopen.. PayPal erop.. ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yptisme
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-03 12:14
@JackAvery net contact gehad met Nintendo inzake JoyCon drift medewerker was erg vriendelijk. Gaf aan dat de internet verhalen over garanties uit Amerika en Japan hier niet van toepassing waren.

Echter gaf hij wel aan dat ze er erg coulant mee omgingen en dat ik het beste de JoyCon kon opsturen. Als blijkt dat probleem is ontstaan door het bekende euvel dan wordt dit kosteloos opgelost. Anders nemen ze sowieso eerst contact met mij op voordat er reparaties worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yptisme schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:14:
@JackAvery net contact gehad met Nintendo inzake JoyCon drift medewerker was erg vriendelijk. Gaf aan dat de internet verhalen over garanties uit Amerika en Japan hier niet van toepassing waren.

Echter gaf hij wel aan dat ze er erg coulant mee omgingen en dat ik het beste de JoyCon kon opsturen. Als blijkt dat probleem is ontstaan door het bekende euvel dan wordt dit kosteloos opgelost. Anders nemen ze sowieso eerst contact met mij op voordat er reparaties worden uitgevoerd.
Hoop dat het een gratis reparatie wordt dan!

En over controllers gesproken, blijkbaar werkt de PS5 controller op de Switch met de 8Bitdo dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Yptisme schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:14:

Ik heb ook contact gehad met de TD van Nintendo over 2 sets controllers die drift hebben + connectie problemen (rechter joy-con). RMA nummers gekregen en kon het opsturen.

Alleen heb ik dat afgelopen donderdag gedaan en is het bezorgmoment al 3 keer uitgesteld en nu veranderd naar 'Bezorgtijd onbekend' :/
Ik vrees dat ze opgeslokt zijn door het vermiste pakketjes monster op het DC van PostNL. Ik geef het tot vrijdag (de app geeft immers aan dat het druk is in de regio) voordat ik met PostNL contact ga opnemen

Overigens: het RMA adres is een Antwoordnummer (dus gratis) maar die wordt door PostNL omgezet in een Postbus adres. ik heb geen idee of dat voor problemen zorgt (lijkt mij sterk) maar vond het opvallend.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

[...]

Voor de cartridges heb ik zo'n opbergdoosje aangeschaft; één doosje met daarin alle games die ik fysiek gekocht heb. De game doosjes heb ik gewoon elders opgeborgen, zodat het geen ruimte inneemt in de woonkamer. Zoals reeds opgemerkt zit er toch geen boekje in, dus mis ik er niks aan. Daarmee heb ik het ruimte probleem verholpen en tevens het probleem dat de cartridges vaak in het verkeerde doosje worden gedaan :P

Mocht een game dan toch tegenvallen of mocht hij totaal geen replay value mee voor me hebben dan biedt de fysieke game het voordeel dat deze doorverkocht kan worden aan iemand. Natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur want de één verkoopt niks, de ander wel.

Het voordeel van fysiek lijkt me ook dat het niet uitmaakt wie de game koopt in het gezin. Met digitaal is dat anders toch? Ik zie het namelijk heus nog wel gebeuren dat er een tweede Switch (Lite) in het gezin komt met een eigen account.

Maar voor Digitaal valt verder ook veel te zeggen. Een aantal 3rd party games hebben we tijdens de sales weer wél digitaal aangeschaft. Games zoals Just Dance, Lego City Undercover, Spyro e.d. Het zijn dus ook vooral de echte Nintendo titels die ik veelal fysiek koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 03-11-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Notna schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:48:
Overigens: het RMA adres is een Antwoordnummer (dus gratis) maar die wordt door PostNL omgezet in een Postbus adres. ik heb geen idee of dat voor problemen zorgt (lijkt mij sterk) maar vond het opvallend.
Track&trace en postbussen is geen goede combi. postnl schijnt afleveringen bij een postbus meestal niet bij te houden. Je kan vermoedelijks niets anders doen dan afwachten.

aanvulling: Een belletje naar postnl kan geen kwaad natuurlijk. Maar waarschijnlijk vertellen ze daar hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 03-11-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

job schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:54:
[...]

Track&trace en postbussen is geen goede combi. postnl schijnt afleveringen bij een postbus meestal niet bij te houden. Je kan vermoedelijks niets anders doen dan afwachten.

aanvulling: Een belletje naar postnl kan geen kwaad natuurlijk. Maar waarschijnlijk vertellen ze daar hetzelfde.
Je had gelijk. Ik krijg net een email van Nintendo dat ze mijn RMA hebben ontvangen, hoewel de app van PostNL nog steeds aangeeft 'Bezorgmoment nog niet bekend'

Nu even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldekkers1
Dat is waar, ik zal een gameplay bekijken van het spel. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

VWB de Drift RMA: Ik heb een maand of 2 geleden hetzelfde traject gevolgd. Medewerkers super aardig..snel recatie, RMA nummers gekregen, het opstuur en analyse traject keurig netjes kunnen volgen. Had dus goede hoop.

Eindresultaat: Valt niet onder garantie, kosten iets van 30 euro per controller.

Heb de reparatie dus maar laten zitten en kreeg de controllers kosteloos retour (dat dan weer wel) Heb maar een nieuw setje gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Edit: Verkeerde topic :+

[ Voor 123% gewijzigd door Gim op 04-11-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

jabberwock schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:19:
VWB de Drift RMA: Ik heb een maand of 2 geleden hetzelfde traject gevolgd. Medewerkers super aardig..snel recatie, RMA nummers gekregen, het opstuur en analyse traject keurig netjes kunnen volgen. Had dus goede hoop.

Eindresultaat: Valt niet onder garantie, kosten iets van 30 euro per controller.

Heb de reparatie dus maar laten zitten en kreeg de controllers kosteloos retour (dat dan weer wel) Heb maar een nieuw setje gehaald....
Ik heb een RMA voor de drift via de website aangemaakt. Beide controllers opgestuurd. Twee dagen later had ik twee gloednieuwe controllers terug in huis. Ik heb hiervoor niets hoeven te betalen. De switch was trouwens bijna 2 jaar oud.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, Pikmin 3 is net een paar dagen gereleased en ondertussen is het alweer november. Welke games gaan jullie deze maand aanschaffen? Zelf wel zin in Hyrule Warriors: Age of Calamity, maar deze maand komen er onder andere ook twee management games uit (Jurassic Park World - al te koop - en Tropico 6), Sakuna: of Rice and Ruin, Descenders, Mars: Horizon en de door Haruki Murakami geïnspireerde point and click Memoranda.

Indie strategy RPG Star Renegades heeft trouwens ook recent een release datum in november gekregen: de 19de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb net de demo gespeeld van age of calamity.
En ik was positief verrast.
Nu begreep ik dat het deel 2 is.
Is deel 1 (complete edition) net zo leuk?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:36:
Ik heb net de demo gespeeld van age of calamity.
En ik was positief verrast.
Nu begreep ik dat het deel 2 is.
Is deel 1 (complete edition) net zo leuk?
Tot op zekere hoogte zou je dit een deel 2 kunnen noemen, maar het heeft qua verhaallijn niet veel met de eerste te maken. Dit is meer een prequel voor BOTW waarin een gebeurtenis die in BOTW veelvuldig aangehaald wordt, speelbaar is. En toevallig is de gameplay van Warriors daar nog prima geschikt voor, ook, dus dat past goed.

De eerste is qua gameplay voor zover ik kan zien wel vergelijkbaar, maar zal waarschijnlijk ook wel veel uitgebreider zijn. Deze game wordt als een canon verhaal gepresenteerd – het moet dus binnen het bestaande wereldje dat in BOTW is geschetst, passen. Daardoor kun je niet ineens figuren uit de halve franchise op laten draven, wat ze in de eerste wel konden omdat het een eigen verhaal vertelde.

Als de gameplay je aanstaat, dan ga je je aan de eerste geen bult vallen. Er zitten bakken met speelbare figuren in, en zeker de adventure mode gaat je vele uren bezig houden.

Als je juist op de verhaallijn aanslaat, en het feit dat het aansluit op een bestaande Zelda-titel, dan zou ik wat voorzichtiger zijn. Dat doet de eerste namelijk niet.

Ik heb me met deel 1 prima vermaakt (op de WiiU, daarna op de 3DS en nu op de Switch ook weer), en deel 2 heb ik al in voorbestelling staan. De gameplay is repetitief, maar er zit toch meer in dan je zou verwachten en op de één of andere manier is het toch erg verslavend. Ik geloof niet dat deel 2 daar veel aan gaat veranderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Vandaag publiceerde Nintendo de financiële resultaten voor de eerste helft van het huidige fiscale jaar - de periode april tot en met september 2021. De cijfers in deze post zullen dus voornamelijk dit H1 (of Q1+Q2) van het FY 2021 bespreken, maar af en toe zal ik proberen om er kwartaalspecifieke cijfers bij te halen. De broncijfers vind je voornamelijk hier, additioneel materiaal lees je in deze presentatie van Nintendo.

Zoals gewoonlijk zal ik deze post updaten doorheen de ochtend om meer details te geven. Voorlopig wat highlights:
  • Omzet voor H1 FY2021 is gestegen met 73.3% naar 769.5 miljard Yen (€ 6.3 miljard). De operationele winst steeg met 209.3% naar 291.4 miljard Yen (€ 2.4 miljard).
  • Hardware: 12.53 miljoen consoles verscheept (+80.9% ivm H1 vorig FY). Lifetime heeft Nintendo nu 68.3 miljoen Switches verscheept. Sell-through wordt geschat op meer dan 63 miljoen consoles.
  • Software: meer dan 100 miljoen verkochte games dit H1 (+71.4%), ongeveer gelijk verspreid tussen Q1 en Q2 (resp. 50.43 miljoen en 49.82m units).
  • Voorspelling wordt bijgesteld naar 24 miljoen consoles en 170 miljoen units software voor dit fiscale jaar. Ook de winstprognoses werden omhoog bijgesteld.
  • Super Mario 3D All-Stars verscheepte al 5.21 miljoen exemplaren. Paper Mario: The Origami King zit aan 2.82 miljoen. Animal Crossing verkocht in dit H1 ondertussen al 14.27m games, voor een totaal van 26.04m.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q51l7vlnzKDHaLZZIQOwGgqZJNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nuLjbB9TPaBuhDGK2NIlgh2Y.jpg?f=user_large

Hardware
Dit halve jaar verscheepte Nintendo 12.53 miljoen Switches (8.36 gewone / 4.17 m Lites). Dit brengt het totaal op 68.30 miljoen Nintendo Switches in de 3.5 jaar sinds launch, waarvan 17.73 miljoen in Europa. Console-leveringen zijn 209.3% hoger dan het H1 in 2019. Veel van de nieuwe console-sales worden net zoals vorig kwartaal gedreven door Animal Crossing. De sell-through (aantal effectief verkocht aan consumenten) wordt geschat op meer dan 63 miljoen consoles, wat mij een indicatie lijkt dat verschepingen voor het kerstseizoen al begonnen zijn.

6.85 miljoen geleverde consoles tijdens een Q2 is een record voor Nintendo. De console steekt hiermee de eerdere records van de Nintendo DS tijdens de zomer van 2007 (6.37m) en 2008 (6.79m) voorbij. De enige console die het beter deed, was de PS2 in de zomer van 2003 na twee jaar aanslepende hardwaretekorten met 8.78m geproduceerde consoles (bron).

Het geplande aantal Switch consoles te verschepen voor dit volledige fiscale jaar werd bijgesteld van 19 miljoen naar 24 miljoen units. Het lijkt verder zo goed als zeker dat Switch de life-to-date sales van de 3DS (75.94m) voorbijsteekt na het huidige kerstkwartaal.

Software
Op Nintendo platformen werden 100.25 miljoen units software verkocht in dit halve jaar (+71.4% ivm dezelfde periode in 2019), goed voor een omzet van 2.96 miljard euro (359.8 miljard Yen). Europa was goed voor een aandeel van 28.53 miljoen games. First-party games vertegenwoordigen 81.9% van alle software sales.
Lifetime-to-date heeft men al 456.49 miljoen games verkocht, dat is meer dan tijdens de 3DS zijn hele levensduur.

De software tie-in ratio blijft stijgen: momenteel is deze 6.68 games per console.

Tijdens de periode van april t.e.m. september zijn er 20 games die meer dan een miljoen units verkocht hebben. 15 ervan zijn first-party games.

Updates zijn er o.a. voor die 15 titels:
  • Animal Crossing: New Horizons - 14.27 miljoen units verscheept in H1 2021 (life-to-date: 26.04m)
  • Super Mario 3D All-Stars - 5.21m
  • Mario Kart 8 Deluxe - 4.21m (28.99m)
  • Ring Fit Adventure - 3.11m (5.84m)
  • Paper Mario: The Origami King - 2.82m
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 2.32m (19.74m)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 2.26m (21.1m)
  • Super Mario Party - 2m (12.1m)
  • Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics - 1.81m
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 1.72m (8.32m)
  • Pokémon Sword/Shield - 1.65m (19.02m)
  • Super Mario Odyssey - 1.58m (18.99m)
  • Luigi's Mansion 3 - 1.51m (7.83m)
  • Xenoblade Chronicles Definitive Edition - 1.4m
  • Splatoon 2 - 1.13m (11.27m)
  • Pokémon: Let's Go, Pikachu / Eevee - (12.49m)
Wat opvallende feitjes:
  • Smash heeft de 20 miljoen overschreden. Breath of the Wild, Mario Odyssey en Pokémon Sword/Shield komen in de buurt.
  • Pokémon Sword/Shield behaalt de kaap van 19 miljoen, iets wat niet meer gebeurd is sinds Gold/Silver. Het spel verkoopt nu aan een veel sneller tempo dan de vier vorige games.
  • Animal Crossing blijft als een trein verkopen. New Horizons verkocht nu al meer dan twee keer zoveel als New Leaf. Het lijkt verder gegarandeerd dat de titel dit fiscale jaar 30 miljoen units verscheept, en heeft zelfs een kleine kans op 35 miljoen sales voor eind maart.
  • Xenoblade Chronicles: DE is vertraagd na een zeer goede start - dit kwartaal was slechts goed voor 80.000 units. Vermoedelijk haalt deze XC2 niet in.
  • Mario Kart 8 is nu de best verkochte Mario Kart game ooit als je de WiiU en de Switch edities samentelt.
  • The Origami King is reeds de tweede-best verkochte Paper Mario game ooit. Benieuwd of ie Super Paper Mario inhaalt (4.23 miljoen exemplaren)
Digitaal
In vergelijking met H1 van vorig jaar stegen alle digitale sales met 139.4% naar 171.5 miljard Yen (€1.4 miljard). Dit is goed voor 47.2% van de totale software verkopen. We zien hier heel goed dat het vorige kwartaal (april-juni) een piek was voor de digitale verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IprGQh_McZ8uFyoKSNjYoWThGm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIogFy5D8r1lDeAIFRwmQRDa.jpg?f=fotoalbum_large

Inkomsten van mobile en IP's stegen met 33.9% in vergelijking met H1 2019.

Financieel
De omzet van dit H1 was 769.5 miljard Yen (€ 6.3 miljard), een stijging van 73.3%. De operationele winst steeg met 209.3% naar 291.4 miljard Yen (€ 2.4 miljard). Switch-gerelateerde inkomsten zijn verantwoordelijk voor meer dan 95% van de kwartaalomzet, 3.3% komt uit mobile en IP-gerelateerde inkomsten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZqQw5tyxcHXfNOfJpG5kLkqJTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jfSea1fNxcd34VTXfddb55sA.png?f=fotoalbum_large

Dit is overigens het tweede beste Q2 ooit voor Nintendo qua omzet, en de hoogste winst voor een Q2 ooit als je met alle platformhouders rekening houdt.

Interessant detail is verder dat R&D-gerelateerde uitgaves met 16.3% significant gestegen tegenover de eerste helft van het vorige fiscale jaar (36.2 miljard Yen -> 42.1 miljard Yen @€347mln).

Gezien de zeer sterke resultaten van het afgelopen halve jaar heeft Nintendo zijn financiële voorspellingen aangepast. Ze verwachten nu een omzet van 1400 miljard Yen (€11.5mld) en een operationele winst van 450 miljard Yen (€3.7mld). Hardware en software verwachtingen zijn gestegen naar respectievelijk 24 miljoen consoles en 170 miljoen units software. Qua hardware wordt dat het sterkste jaar voor Switch tot nu toe, terwijl de software verwachtingen +- gelijk zijn aan de verkopen van vorig jaar.

[ Voor 76% gewijzigd door JackAvery op 06-11-2020 20:44 . Reden: grafiek toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@JackAvery Mooi overzicht! Alleen zeggen de cijfers in Yen mij niet zoveel. Misschien handig om het er in euro bij te zetten. Best goede cijfers trouwens met eigenlijk maar één echt nieuwe game.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:49
Zijn er ondertussen al bewezen goede alternatieven voor de Nintendo dock? Ik wil eigenlijk een 2e dock maar las ten tijde van release veel enge verhalen. Vind de officiële dock met 88€ toch erg duur voor wat je krijgt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rockhopper die staan er gewon bij hoor tussen haakjes? Met misschien een uitzondering waar ik het zou vergeten zijn.

Nieuwe first-party games voor het kwartaal t.e.m. september waren onder andere Paper Mario en Mario 3D All-Stars, maar je ziet ook dat bvb 51 Worldwide Games uit het vorige kwartaal het goed blijft doen, en eigenlijk zijn de meeste first-party games gewoon evergreens geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-07 15:14
chaoscontrol schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:36:
Zijn er ondertussen al bewezen goede alternatieven voor de Nintendo dock? Ik wil eigenlijk een 2e dock maar las ten tijde van release veel enge verhalen. Vind de officiële dock met 88€ toch erg duur voor wat je krijgt.
Geen ervaring mee maar deze schijnt het goed te doen:
https://skullnco.com/coll...pgate-for-nintendo-switch

Kan hem niet zo snel vinden maar je hebt ook een dock die in de oplader zelf zit.

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 19:57

NoTimeRemains

I know

Ik hoor hier weinig over Pikmin. Hoe bevalt ie? Is het de fullprice waard?

Ik twijfel nog en ik denk dat t een 2de handje wordt.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dannyvz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:01:
Kan hem niet zo snel vinden maar je hebt ook een dock die in de oplader zelf zit.
Genki's Cover Dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Nate_82
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-04-2021
De laatste tijd heb ik al eens filmpjes zien passeren op het net van mensen die op hun switch netflix kunnen zien. Door het adres van dns server aan te passen worden ze omgeleid naar een geheime browser waar ze dan netflix kunnen openen... Heeft iemand dat hier al gedaan? En zou dit kwaad kunnen als je dat zelf doet?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kciN
  • Laatst online: 25-05-2021
Hoi allen,

Heb op Nederlandse Amazon Mario 3ds Allstars gekocht, maar nu is het doosje in het Duits en achterop bij de Software talen staan geen NL. Is de game dan wel in het NL te spelen?

Gr. Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 19-09 15:15
kciN schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:06:
Hoi allen,

Heb op Nederlandse Amazon Mario 3ds Allstars gekocht, maar nu is het doosje in het Duits en achterop bij de Software talen staan geen NL. Is de game dan wel in het NL te spelen?

Gr. Nick
Ja, talen zijn hetzelfde op alle EU cartridges, enkel de taal op de hoes kan verschillen afhankelijk in welk land je het spel koopt.

Edit : voor Nederlands weet ik het niet specifiek maar Engels kan altijd, ik kijk eigenlijk nooit naar NL want ik speel alles in het Engels dus iemand anders gaat je de info over NL taal moeten geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Katmi op 06-11-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kciN schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:06:
Hoi allen,

Gr. Nick
3D All-Stars ondersteunt geen Nederlands. Er zijn vier talen beschikbaar - Duits, Engels, Frans, Japans. Waar je het spel koopt en welke taal er op het hoesje staat maakt niks uit in dit geval , zoals ook Katmi hierboven zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kciN
Hoi,

Dank voor jullie snelle reacties!
Vraag mij af of het dan te spelen is voor mijn zoon van 6. Speelt wel mario odyssey zonder problemen. Is die wel in het Nederlands dan? En hoe zit dat dan met de “Nederlandse” versie van 3D Allstars? Ook niet in NL te spelen?
Gr. Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kciN schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:28:
Hoi,

Vraag mij af of het dan te spelen is voor mijn zoon van 6. Speelt wel mario odyssey zonder problemen.
Dat is natuurlijk verschillend van kind tot kind en kan jij als ouder het beste inschatten. Genoeg mensen op dit forum die op jonge leeftijd vast die Mario games in het Engels gespeeld hebben...
Is die wel in het Nederlands dan? En hoe zit dat dan met de “Nederlandse” versie van 3D Allstars? Ook niet in NL te spelen?
Gr. Nick
Het doosje is in het Nederlands, de game op de cartridge niet. Vermoedelijk omdat die originele games ook nooit naar het Nederlands vertaald zijn. Super Mario Odyssey is inderdaad wel vertaald naar het Nederlands :) Nintendo games op Switch nemen meestal de taalinstellingen van de console over als de taal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kciN
Thx.. hij kan er prima mee overweg en “whoohoo” en “yeehaaa” hoeven niet vertaald te worden 😉

Gaan het gewoon proberen en als zoonlief het niet wat vindt, gaat papa het wel spelen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snollebolleke
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06-2021
Ik zit al een tijdje te twijfelen en ik kan eigenlijk nergens een goed antwoord op mijn vraag vinden. Dus dan maar ff registreren op tweakers en daar mijn vraag stellen, want als ze me ergens kunnen helpen....

Ik ben van de oude stempel. Via Atari 800xl, NES, SNES, Sega PSX, PS2 nu een vierdehands XBox 360. Ik game ongeveer 2x per maand een paar uurtjes. Gewoon voor de leuk...
Nu is mijn zoontje op een leeftijd gekomen dat hij gamen ook leuk begint te vinden. Hij kijkt de hele dag filmpjes van Mario (vooral Cart en Odyssey) op youtube. Ik laat hem wel eens spelen op de xbox, maar eigenlijk zijn die games niet echt voor zijn leeftijd. Veel schieten en geweld enzo. Ik verbaas me er wel over hoe snel zo'n ventje van 6 jaar door heeft hoe je in GTA iemand uit de auto trekt en vrouwen af slaat, of hoe snel hij leert hoe je in AC een kerk op klimt, maar toch vind ik hem nog te jong om er echt mee aan de gang te kunnen. En omdat hij zo'n fan van Mario is (en papa stiekem ook), zit ik er over te denken om een switch aan te schaffen. Met iig Mario Cart en Odyssey...

Maar aangezien ik "van de oude stempel" ben, heb ik geen zin in het afsluiten van zo'n online abonnement. Maar ik kan dus eigenlijk nergens vinden of je op een switch eigenlijk wel fatsoenlijk kunt gamen zonder zo'n abonnement. Ik wil gewoon games kopen en spelen, verder niks. Vandaar mijn vraag aan jullie: kan ik voldoende plezier uit een switch halen, zonder abonnement?

Thanks!

Gezien de vraag je topic samengevoegd met het Algemene Switch topic.

[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 08-11-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:36

CeesKees

I rest my Kees

Je hoeft helemaal geen online abonnement.

Je kunt gewoon de spelletjes kopen, en spelen zonder abonnement.

Daarnaast is een abonnement helemaal niet nodig. Je kunt gewoon een pass kopen voor een jaar online. Koop je die het jaar erop niet, geen online meer.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Het switch online-abonnement is absolute nonsens en nergens voor nodig. Ik heb het een jaar lang gratis gehad, en nooit gebruikt. Gewoon lekker games kopen en met je benen omhoog op de bank gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja, een switch zonder online abonnement is prima.

Mijn dochter van 5 speelt met veel plezier: Lego City, A Short Hike, Stardew Valley en Mario Party.
Zelf speel ik Zelda: BOTW. Allemaal zeer vermakelijke spellen waarbij je niet online hoeft.

Lego City en Mario Party zijn samen ook erg leuk te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snollebolleke
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06-2021
Oké. Helder. Geen online nodig. Dan koop ik dus een switch met wat spellen. Mario cart - odyssey - party en zelda idd. Andere spellen tzt (tips welkom). Maar als ik dan op zoek ga naar een console dan barst het van de mogelijkheden. Ik wil geen lite, dat weet ik al. Maar zijn er verder nog specs waar ik op moet letten? Ik zie bijvoorbeeld op Bol een switch met odyssey voor 580 eypo. Wat is dat dan, is die van goud ofzo?
Is het verstandig om de console en spellen los te kopen? Of is zo'n combinatie beter? Wat moet er zeker bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoontjes vonden mario ook leuk, en die spelen nu gewoon met mijn oude NES :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 17:12
Snollebolleke schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:14:
Oké. Helder. Geen online nodig. Dan koop ik dus een switch met wat spellen. Mario cart - odyssey - party en zelda idd. Andere spellen tzt (tips welkom). Maar als ik dan op zoek ga naar een console dan barst het van de mogelijkheden. Ik wil geen lite, dat weet ik al. Maar zijn er verder nog specs waar ik op moet letten? Ik zie bijvoorbeeld op Bol een switch met odyssey voor 580 eypo. Wat is dat dan, is die van goud ofzo?
Is het verstandig om de console en spellen los te kopen? Of is zo'n combinatie beter? Wat moet er zeker bij zitten?
Bij de Odyssey variant van de Switch gaat het om een gelimiteerde oplage van de Nintendo Switch met twee rode Joycons. Verder zit er een digitale versie van het spel Mario Odyssey bij. Als het je om het even is kun je dus voor hetzelfde geld zelf een 'normale' Nintendo Switch kopen + 2 spellen naar keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:30
Gewoon een normale Switch kopen en wat games. Meer heb je niet nodig. Oh, toch wel, schaf ook direct een screenprotector aan voor het touch-screen. Zeker met kinderen geen overbodige luxe.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-09 21:01
In de categorie "nice to have": Mocht je het prettig vinden om met een controller te spelen, dan kan ik de Pro Controller ook van harte aanbevelen! Ik laat regelmatig mijn switch in de dock staan, en speel met de controller op mijn tv. Er zit ook een houder bij om de joy-cons aan vast te klikken, maar mijn voorkeur gaat uit naar de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt dat abonnement absoluut niet nodig om plezier te hebben met je Switch als je enkel lokaal gaat gamen. Koop gerust een Switch zonder daar ooit naar om te kijken.

Om even advocaat van de duivel spelen: het online abonnement heeft wel andere features dan online spelen:
  • Cloud saves. De enige manier om een back-up te hebben van je savegames. Deze werken voor 99% van de games op Switch, maar tussen de uitzonderingen die het niet ondersteunen zitten helaas wel grote titels - Pokémon en Animal Crossing o.a.
  • Inbegrepen is toegang tot 56 NES en 34 SNES games.
  • Als je liever je games digitaal koopt: online abonnees krijgen toegang tot het voucher programma. Hiermee koop je twee vouchers voor €99, die je kan verzilveren voor twee games uit deze lijst. Dit komt vaak neer op 20% korting op de standaard verkoopprijs.
Of die features nodig/nuttig voor je zijn, kan je natuurlijk zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 13:58
Om even heel flauw te beginnen: het is Mario Kart, met een mooie K.

Ook nog nuttig van het online abonnement: mocht jij of je kind z'n skills gaan meten met de rest van de online wereld, dan heb je dat abonnement dus nodig. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Smash Bros maar sommige niet-Nintendo games hoeft dat weer niet.

De Switch heeft vrij weinig intern opslag geheugen (32 gb) als je al je spellen fysiek )een cardridge) gaat kopen is dat niet snel een probleem. De opslag wordt dan gebruikt voor savegames en game updates.

Als je games online gaat aanschaffen, dan kan je opslag vrij snel vol raken. De Nintendo games nemen doorgaans relatief weinig ruimte in, maar toch. Een micro sd-kaart kost tegenwoordig niet zoveel meer.

Zelf koop ik mijn single player games (SP) fysiek. Die speel ik uit en verkoop ik weer door. Dan kost het je vaak vrij weinig.
Mijn multiplayer games (MP) of kleine titels waar je geen aanschafkeuze hebt, koop ik digitaal.

Omdat je deze MP games waarschijnlijk toch heel lang blijft spelen én dan hoef je ook geen cardridge om te ruilen als je een keer tussen een SP en MP spel wil switchen (ha!)

Met de Joy Cons (JC's) kan je prima gamen maarrrr, die pro controller is wel heel fijn. Die gebruiken ik zelf ook altijd.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus als je een extra Japans account aanmaakt kun je ook nog wat Japanse (Super) Famicom games spelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Nu online
Ik heb net de storymode van Pikmin 3 Deluxe uitgespeeld.
Het was erg kort met 6 werelden, 17 missies en 12 uur aan speeltijd. Ik heb nog nooit zo snel een spel uitgespeeld (ik ben nog steeds bezig met Limbo, de storymode van Smash en Zelda BOTW).

Desondanks was het een erg leuk spel dat in het begin weinig uitdaging biedt maar gaandeweg toch uitdagender wordt, vooral op het einde. Ik heb wel een paar keer een level opnieuw geprobeerd omdat ik wist dat ik het beter kon doen.

De korte duur van het spel is wel direct het grootste nadeel. Ik heb er geen €60 voor betaald maar €35 met een cadeaukaart die ik van mijn werk heb gekregen. Ik zou er nooit €60 voor betalen, daar biedt het spel te weinig waar voor. Er zijn meer spellen op de Switch die €60 euro kosten en weinig speeltijd omvatten maar die bieden alsnog meer waar voor je geld (New Super Mario Bros, Wolfenstein 2). Pikmin 3 Deluxe valt in hetzelfde straatje als Mario Tennis Aces: voor €60 is er gewoon te weinig content.

Wel zijn de missies veel leuker dan het verhaal. Ik was verzot aan de mission mode van de demo, deze demo heb ik zo’n 4 uur lang gespeeld. Wel moet ik alle andere missies nog spelen gezien deze pas vrijgespeeld worden naarmate je verder komt in het verhaal. Wellicht pas ik dan deze mini-review aan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door VirinR op 09-11-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@VirinR het klinkt alsof je nog alle Side Stories moet doen, alle badged eventueel kan halen, mission mode of een hogere difficulty kan proberen... :)

Hyrule Warriors previews zijn uit en lijken erg positief te zijn. Framerate issues lijken voornamelijk beperkt tot Hyrule Field (zie demo) en de missies met
spoiler:
de divine beasts.
Het blijft wel een Warriors game ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:06
Ik zag iemand op mijn Zelda Discord die de Demo had gespeeld en beelden het delen was, ik heb extra de Demo nog overgeslagen :D

Deze video is er een van, beginnende Youtuber maar dan nog :D

[ Voor 20% gewijzigd door Linksquest op 09-11-2020 16:38 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldekkers1
Hoi allemaal,

Ik heb 2 vragen:

Pokémon, let's go Eevee of let's go Pikachu, is dit de moeite waard om te kopen? Vond het spel Pokémon shield wel leuk om te spelen!

Daarnaast heb ik het spel: "a short hike" gezien. Iemand ervaring met dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik zelf vond die leuk om eens te spelen, maar heb die daarna ook weer verkocht. Hij is in princiepe gewoon Pokémon Geel met moderne grafics, maar het vangen is precies zoals bij Pokémon Go! op de telefoon. Als dat je ding is, dan is de game zeker een aanrader. Als je net als mij gewoon van traditioneel Pokémon houd, dus vangen zoals bij Sword en Shield, dan zul je op deze snel uitgekeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
Pokemon let's go heeft gewoon een demo in de eshop dus je kunt zelf proberen of het wat is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Let’s go is echt totaal anders dan de core games dus het is heel lastig te zeggen of je het leuk gaat vinden. Maar als je Sword/Shield erg leuk vindt, kan je de DLC toch spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
VirinR schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:37:
Ik heb net de storymode van Pikmin 3 Deluxe uitgespeeld.
Het was erg kort met 6 werelden, 17 missies en 12 uur aan speeltijd. Ik heb nog nooit zo snel een spel uitgespeeld (ik ben nog steeds bezig met Limbo, de storymode van Smash en Zelda BOTW).

Desondanks was het een erg leuk spel dat in het begin weinig uitdaging biedt maar gaandeweg toch uitdagender wordt, vooral op het einde. Ik heb wel een paar keer een level opnieuw geprobeerd omdat ik wist dat ik het beter kon doen.

De korte duur van het spel is wel direct het grootste nadeel. Ik heb er geen €60 voor betaald maar €35 met een cadeaukaart die ik van mijn werk heb gekregen. Ik zou er nooit €60 voor betalen, daar biedt het spel te weinig waar voor. Er zijn meer spellen op de Switch die €60 euro kosten en weinig speeltijd omvatten maar die bieden alsnog meer waar voor je geld (New Super Mario Bros, Wolfenstein 2). Pikmin 3 Deluxe valt in hetzelfde straatje als Mario Tennis Aces: voor €60 is er gewoon te weinig content.

Wel zijn de missies veel leuker dan het verhaal. Ik was verzot aan de mission mode van de demo, deze demo heb ik zo’n 4 uur lang gespeeld. Wel moet ik alle andere missies nog spelen gezien deze pas vrijgespeeld worden naarmate je verder komt in het verhaal. Wellicht pas ik dan deze mini-review aan ;)
Je hebt Limbo niet in één ruk uitgespeeld. :o Wat doe je? Spel heb ik volgens mij in 2 uur uitgespeeld.

Fijne aan fysiek game is dat je hem door kan verkopen. Heb persoonlijk liever 12 uur intensieve game waar ik blij op terug kan kijken dan een game waar je veel uren in kan steken en dat je er later nooit meer op terug kijkt.

Persoonlijk is Animal Crossing zn game voor mij wat juist door de traagheid en het rekken van gameplay totaal niet bij mij overkomt. Game zal vast niet voor mij weggelegd zijn, maar ik kom er ook gewoon niet in.

Limbo, samen met Inside, wel de best game ervaring die ik ooit uit een game zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
kciN schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:28:
Hoi,

Vraag mij af of het dan te spelen is voor mijn zoon van 6. Speelt wel mario odyssey zonder problemen. Is die wel in het Nederlands dan? En hoe zit dat dan met de “Nederlandse” versie van 3D Allstars? Ook niet in NL te spelen?
Gr. Nick
Ik laat games (en YouTube) sowieso liever in het Engels, zo hebben wij het ook geleerd :) hoe eerder je een andere taal aanbiedt, hoe makkelijker ze het oppakken. Desnoods ga je er bij zitten om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 20-09 12:30
JackAvery schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:21:
Je hebt dat abonnement absoluut niet nodig om plezier te hebben met je Switch als je enkel lokaal gaat gamen. Koop gerust een Switch zonder daar ooit naar om te kijken.

Om even advocaat van de duivel spelen: het online abonnement heeft wel andere features dan online spelen:
  • Cloud saves. De enige manier om een back-up te hebben van je savegames. Deze werken voor 99% van de games op Switch, maar tussen de uitzonderingen die het niet ondersteunen zitten helaas wel grote titels - Pokémon en Animal Crossing o.a.
  • Inbegrepen is toegang tot 56 NES en 34 SNES games.
  • Als je liever je games digitaal koopt: online abonnees krijgen toegang tot het voucher programma. Hiermee koop je twee vouchers voor €99, die je kan verzilveren voor twee games uit deze lijst. Dit komt vaak neer op 20% korting op de standaard verkoopprijs.
Of die features nodig/nuttig voor je zijn, kan je natuurlijk zelf beslissen.
Kleine kanttekening hierbij - Animal Crossing ondersteunt wel degelijk cloud saves, maar doet dat op een eigen manier, niet via de standaardmethode. Ik vermoed wel dat je daar NSO voor nodig hebt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldekkers1
Ja, ik had de demo inderdaad geprobeerd! Lijkt me wel wat, ook zo met Pokémon Go. Even kijken waar ik een leuke prijs kan vinden voor de download versie! Bedankt voor jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
mr.JamesBond schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:21:
Let’s go is echt totaal anders dan de core games dus het is heel lastig te zeggen of je het leuk gaat vinden. Maar als je Sword/Shield erg leuk vindt, kan je de DLC toch spelen?
DLC 1 vond ik nog wel oke, maar DLC 2 ben ik mee afgehaakt, wat is die slecht en bepaalde Pokémons die je perse moet vangen krijg ik gewoon niet gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ldekkers1 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:13:
Ja, ik had de demo inderdaad geprobeerd! Lijkt me wel wat, ook zo met Pokémon Go. Even kijken waar ik een leuke prijs kan vinden voor de download versie! Bedankt voor jullie reacties! :)
Als je nog even kan wachten, in de USA zit Pokémon Let's Go bij de officiële Black Friday deals van Nintendo. Er is een (kleine) kans dat dit ook in Europa zo zal zijn.
Seal64 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:38:
[...]

Kleine kanttekening hierbij - Animal Crossing ondersteunt wel degelijk cloud saves, maar doet dat op een eigen manier, niet via de standaardmethode. Ik vermoed wel dat je daar NSO voor nodig hebt overigens.
Ik heb AC expres niet vermeld omdat het inderdaad een rare constructie is - je hebt NSO nodig, en je kan enkel je back-up laten terugzetten via de klantendienst (?) in het geval van diefstal/nieuwe console. Het is dus een cloud back-up maar met heel wat restricties.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 10-11-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldekkers1
Oehh, dat is waar! Black Friday komt eraan! Ben benieuwd of veel spellen afgeprijsd zullen zijn!

Het is meer dat ik deze week uit voorzorg in quarantaine zit en dat ik dacht: een nieuw spel is een leuk idee! Moet (nja, niks moet...) ook verder met Odyssey, wel leuk spel maar speel het op de één of andere manier weinig!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat nieuws:
  • Serious Sam Collection voor Switch werd net aangekondigd. Deze collectie bevat vier games: Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter en Serious Sam 3: BFE (+beide DLC). en Serious Sam: Double D: XXL.
  • Een hoop mid-budget games releasen deze week, waaronder Sakuna: Of Rice and Ruin (momenteel gemiddeld 80 op OpenCritic). Voor muziekliefhebbers is het een zotte week met releases van Fuser (de nieuwe rhythm game van Harmonix), Kingdom Hears: Melody of Memory en Just Dance 2021.
  • Bridge Constructor: The Walking Dead heeft een release date gekregen - volgende week 19 november. Ook is er een nieuwe trailer.
  • Een nieuwe Drawn to Life game werd recent aangekondigd in deze trailer. Drawn to Life Two Realms komt uit op 7 december.

[ Voor 1% gewijzigd door JackAvery op 11-11-2020 15:13 . Reden: Serious Sam Double D zit niet in de nieuwe Collection ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wat is de RMA service van Nintendo ook slecht (in communiceren) trouwens. Controllers ruim 1.5 week geleden verstuurd, nu een week (bevestigd) in behandeling en dan doodse stilte. Reageren ook niet meer op email, RMA pagina laat niets nieuws zien; nada.

Morgen ze maar eens proberen te bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:12
Notna schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:20:
Wat is de RMA service van Nintendo ook slecht (in communiceren) trouwens. Controllers ruim 1.5 week geleden verstuurd, nu een week (bevestigd) in behandeling en dan doodse stilte. Reageren ook niet meer op email, RMA pagina laat niets nieuws zien; nada.

Morgen ze maar eens proberen te bellen :/
Mijn ervaring was eigenlijk wel goed. Mijn controller was ook kapot. RMA aangevraagd, opgestuurd en een week later een nieuwe controller binnen. Tussentijds inderdaad geen status updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
hier al mensen de Game and watch besteld of gaan bestellen? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nintendo Switch voor zo’n EUR 284 bij Amazon.de. Korting wordt verrekend tijdens het afrekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nikkei Shimbun - het Japanse equivalent van de Financial Times - heeft een longread over het succes van Nintendo in 2020 geschreven (Engelse versie hier). Hiervoor hebben ze ook gesproken met CEO Shuntaro Furukawa. In het interview - afgenomen in september - geeft Furukawa o.a. commentaar op Animal Crossing en hoe men het succes van Nintendo kan voortzetten en minder afhankelijk te maken de console business. Eén comment springt eruit - over de geruchten van een zgn. Switch Pro:
The games industry has been flooded with rumors of Nintendo planning to release an updated version of the Switch, called Switch Pro, along with a new lineup of games.

Furukawa avoided talking about any new projects, saying, "There is nothing we can say in detail," with the assurance that "we will continue to develop new products that our customers desire, so please wait."
Dit lijkt me de eerste keer dat men niet rechtuit ontkent dat zo een product bestaat :+

Ook tijdens de conference call voor aandeelhouders zijn een paar interessante opmerkingen gemaakt.
  • Nintendo verwacht dat het opnieuw veel zal verkopen tijdens het kerstseizoen ondanks het uitblijven van een first-party titel met mass appeal zoals Pokémon of Smash. De combinatie van Animal Crossing, 3D All-Stars en de bestaande evergreen titels blijft sales genereren.
  • Nieuwe Switch eigenaars lijken na Animal Crossing nu vaak Pikin 3 Deluxe te kopen als tweede titel - vooral in Japan.
  • Ondanks dat Pokémon Unite cross-platform gaat werken, heeft Nintendo geen plannen voor verdere titels om dit te doen.
  • Sales in China, Australië, Zuid-Korea en Zuid-Oost Azië zijn significant aan het groeien
  • Nintendo erkent het belang van de third-parties, en merkt op dat software sales voor iedereen op Switch stijgen. Furukawa zegt verder dat een brede varieteit van third-party games ook naar de toekomst verwacht wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53

DukeBox

loves wheat smoothies

sderooij schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:53:
hier al mensen de Game and watch besteld of gaan bestellen? :)
Hoe leuk ik de gimmick ook vind, ik weet nu al dat het na 3 keer aanzetten op de plank beland en er niet meer naar omgekeken wordt. Het aantal games 3 waarvan de 'hoofd game' al op vrijwel alle andere nintendo consoles (en daarbuiten) beschikbaar is (met betere emulatie) maakt het eigenlijk alleen maar een collectors item.. maar omgekeerd, mocht ik hem een keer tegen komen voor 3 tientjes in de grabbel bak dan neem ik hem zo mee.

En voor diegenen die er denken geld op te verdienen, met de NES classic mini en SNES classic mini maar ook de originele oudere game&watch is dat ook niet gebleken ;)

@MaZo, tnx voor de tip !

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 11-11-2020 09:56 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

vinom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:
[...]

Mijn ervaring was eigenlijk wel goed. Mijn controller was ook kapot. RMA aangevraagd, opgestuurd en een week later een nieuwe controller binnen. Tussentijds inderdaad geen status updates.
Ik heb ze net maar even gebeld; keurig te woord gestaan door een meneer die inderdaad aangaf dat de portal sub-optimaal is met informatie delen. Hij kon echter zien dat de controllers nu getest worden en dat hij verwacht eind deze week, uiterlijk maandag of dinsdag volgende week de controllers (gerepareerd of wellicht nieuwe) mijn kant op ziet komen.

Gaat mij ook niet erom dat ik binnen 2 dagen iets nieuws verwacht oid, maar iets meer communicatie zou wel heel fijn zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:28:
Nintendo Switch voor zo’n EUR 284 bij Amazon.de. Korting wordt verrekend tijdens het afrekenen.
Fortnite bundel voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ook de Switch Lite krijgt een korting zowel op Amazon.de (~€180 al kan ie iets hoger uitkomen met onze BTW) als Amazon.nl (€188).

• Mauz1978
  • Laatst online: 21-09 19:05

Mauz1978

Console War Veteran

DukeBox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:53:
[...]

Hoe leuk ik de gimmick ook vind, ik weet nu al dat het na 3 keer aanzetten op de plank beland en er niet meer naar omgekeken wordt. Het aantal games 3 waarvan de 'hoofd game' al op vrijwel alle andere nintendo consoles (en daarbuiten) beschikbaar is (met betere emulatie) maakt het eigenlijk alleen maar een collectors item.. maar omgekeerd, mocht ik hem een keer tegen komen voor 3 tientjes in de grabbel bak dan neem ik hem zo mee.

En voor diegenen die er denken geld op te verdienen, met de NES classic mini en SNES classic mini maar ook de originele oudere game&watch is dat ook niet gebleken ;)

@MaZo, tnx voor de tip !
Een collector’s item vinden in een grabbelbak? Of voor 3 tientjes? Succes haha. De mijne vanaf dag 1 besteld en al een mooi plaatje voor gemaakt in mijn kast vol Game & Watches ;).

Something under the bed is drooling

• Linksquest
Mijn dochter wilt er ook graag een eigen hebben, maar zo weet nog altijd niet of ze een lite of een gewone wilt. Ze gebruikt momenteel die van mij veel, omdat ik nog zo iets heb van wacht even of er eventueel toch een Pro uitkomt, dan mag ze die van mij mag hebben dan.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Linksquest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:15:
Mijn dochter wilt er ook graag een eigen hebben, maar zo weet nog altijd niet of ze een lite of een gewone wilt. Ze gebruikt momenteel die van mij veel, omdat ik nog zo iets heb van wacht even of er eventueel toch een Pro uitkomt, dan mag ze die van mij mag hebben dan.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen over je financien, maar ik verwacht op zijn vroegst pas in het voorjaar een pro. Die gaat er pas komen als er een A titel klaar is voor mee-release. Gezien de corona perikelen zal het waarschijnlijk nog wel wat langer duren.
Dus: gewoon nu 2e aanschaffen, heb je allebei plezier in plaats van wachtend te sterven met de Pro-folder in de hand. Op het moment van aankondiging gewoon de slechtste van de twee doorverkopen op MP. Heb je meer plezier van zo. Goed je hebt een paar tientjes "afschrijfgeld" tegen de tijd dat de hardware er -echt- is. Maar dat kan je ook zien als een tientje huur per maand ofzo.

• Linksquest
Heeft voor ons nu geen haast, gaat zo ook prima. Het geld is niet zo het probleem, maar wil even afwachten wat Nintendo gaat doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Game and watch binnen, leuk hebbeding. Maar zal er niet actief op gaan gamen :P

Inderdaad wel erg klein :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hardware sales nieuws:

In de Verenigde Staten heeft Switch zijn beste oktobermaand ooit gehad. Volgens een persmededeling van Nintendo zijn er in oktober daar meer dan 735.000 consoles verkocht - een stijging van 136% tegenover 2019. Switch behaalt hiermee ook het tweede beste resultaat ooit voor consolesales in een oktobermaand - dit record ligt nog steeds in handen van de Wii (807.000 consoles in 10/2008). De hoge cijfers zijn mogelijk deels te verklaren omdat de Animal Crossing Switch bundel gedurende enkele weken in oktober voorradig was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq5cdlCF799mIGV7vVA9my9Uygk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5TcMNl8kEVuGDgl5Y6DOhX1W.png?f=fotoalbum_large
interactieve versie hier

Nintendo Switch is nu al 23 maanden lang de bestverkochte console qua omzet in de USA - een record. Deze maand valt het nog te zien of dat 24 maanden worden, de launch van PS5 en Xbox Series X zal vermoedelijk een zeer hoge omzet halen aan 499 dollar per console.

Ook in Europa zijn de oktobercijfers van de Switch sterk gestegen: volgens data van GSD zijn er 77% meer Switch-consoles verkocht in de EMEAA gebieden.

In Japan, tenslotte, zijn de Switch verkopen gestegen met 19% tegenover oktober 2019. In Japan valt de console al tijden niet aan te slepen, en is het dus niet zo verrassend dat de totale verkoop voor oktober "slechts" 19% stijgt. Nintendo is in Japan goed op weg om bijna 6 miljoen consoles in één kalenderjaar te verkopen, iets wat daar niet meer gebeurd is sinds de Nintendo DS.

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 13-11-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Iemand toevallig al oceanhorn 2 knights of the lost realm gespeeld ?

YouTube: Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm Nintendo Switch Review - Is I...

Zou een beetje veel van btow hebben afgekeken. Maar wel erg leuk zijn. Helaas alleen als download verkrijgbaar en geen demo :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 09:11
@Linksquest Hier ook. Mijn dochtertje is bijna 7 en vind het leuk om met mij te "gamen". Ga alleen geen eigen Switch voor haar kopen. Hooguit als ik upgrade voor een leuk speciale versie of inderdaad een pro. Het is ook weer niet zo dat ze er met grote regelmaat aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

harley schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:28:
Iemand toevallig al oceanhorn 2 knights of the lost realm gespeeld ?

YouTube: Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm Nintendo Switch Review - Is I...

Zou een beetje veel van btow hebben afgekeken. Maar wel erg leuk zijn. Helaas alleen als download verkrijgbaar en geen demo :(
In de link die je zelf meestuurt geven ze hem een 6/10. Klinkt idd als een slap atreksel van een Zelda game.

Als je dat genre leuk vindt, zijn er betere games te vinden:
YouTube: TOP 12 Amazing Upcoming ZELDA LIKE Games For Nintendo Switch ( 2020 ...
YouTube: 9 Nintendo Switch Games to Help Fill the Zelda BOTW 2 Void

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
dxta schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:16:
[...]

In de link die je zelf meestuurt geven ze hem een 6/10. Klinkt idd als een slap atreksel van een Zelda game.

Als je dat genre leuk vindt, zijn er betere games te vinden:
YouTube: TOP 12 Amazing Upcoming ZELDA LIKE Games For Nintendo Switch ( 2020 ...
YouTube: 9 Nintendo Switch Games to Help Fill the Zelda BOTW 2 Void
had die link vanuit mijn mobiel via snel zoeken, was dus verkeerde review want heb vandeweek 2 andere gelezen waarvan 1 met filmpje was en die waren best positief, filmpje zelf had ik nu niet bekeken deze keer omdat ik dacht dat het dezelfde was, blijkt dus niet zo te zijn.

Maar metacritic heeft op dit moment een best positieve score :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuJlRVE8_DQHERvgYkqVnGxkf0U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uc5KbrlpIYAn9uE42HB3SNeL.jpg?f=user_large

Heb Zelda BTOW wel helemaal uitgespeeld ( 2x 1x op wiiu en 1x op switch) maar de oude zelda's vond ik leuker ivm meer puzzels en minder hack n slash.

[ Voor 5% gewijzigd door harley op 13-11-2020 14:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Arunia schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:34:
@Linksquest Hier ook. Mijn dochtertje is bijna 7 en vind het leuk om met mij te "gamen". Ga alleen geen eigen Switch voor haar kopen. Hooguit als ik upgrade voor een leuk speciale versie of inderdaad een pro. Het is ook weer niet zo dat ze er met grote regelmaat aan zit.
Hier in fases, dan een paar dagen en dan weer een tijd niet. Speelt nu veel Animal Crossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Linksquest Hier inderdaad ook Animal Crossing. Ze heeft 2 jaar geleden Mario Oddyssey gedaan het zand level met die rennende sfinxen. Heel grappig vond ze dat.
Ondertussen speelt ze Mario Kart en heb alles uit gezet sinds dit jaar. En dat gaat prima. Tuurlijk, ze moet nog wel beter worden om papa te verslaan.

Oh ja, een aantal keer Mario Party WiiU gedaan en dat vond ze heel gaaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 21-09 19:05

Mauz1978

Console War Veteran

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0km4KY8-TSLMQwoamnwTuIw-OGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvXDSjD4CVHXV4oAQqS3wsyK.jpg?f=fotoalbum_large

Net binnen. Zoon van 6 zit al volop te spelen. Mooi geluid, graphics zijn uitmuntend. Wel een kleiner schermpje dan verwacht, maar voor de rest, mooi ding! En ik mis echt een standaardje achter!

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 13-11-2020 16:10 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Mauz1978 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:38:
[Afbeelding]

Net binnen. Zoon van 6 zit al volop te spelen. Mooi geluid, graphics zijn uitmuntend. Wel een kleiner schermpje dan verwacht, maar voor de rest, mooi ding! En ik mis echt een standaardje achter!
Ik probeer nog ergens een case of screenprotector te regelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[Afbeelding]

Yup, hier ook vandaag binnen gekregen.
Erg leuke gimmick.
De G&W van weleer hadden een uitklapbaar pootje, jammer dat deze dat niet heeft want dat is eigenlijk wel nodig voor de klok functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb hem ook binnen. Nu wachten tot iemand hem softmod. :p
Nee hoor. Leuk hebbedingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

[Afbeelding]

Hoe kan jou doosje afwijken? Daar staat ball op ipv smash Mario bros
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKNU8vctWwYE7CzYo4jE8a2jTnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MqkQZa923kGF8VrVN1FCxMt.jpg?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
RobbyTown schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:12:
[...]

[Afbeelding]
Staat geprint op de plastic cover ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
RobbyTown schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:12:
[...]

[Afbeelding]
haal het doosje eens uit het plastic ;)

vind het wel jammer dat de G&W in klokstand na een x aantal seconden in standby gaat, en een 24 uurs klok lijkt er ook niet in te zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Voor mensen die het interessant vinden. Spyro Trilogy voor 22 euro bij Amazon.nl.
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 16-11-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Das niet verkeerd, alleen ben als je specifiek verzameld erg voorzichtig met Amazon.nl, games komen vaak uit andere Europese landen. Heb dit zelf al mee gemaakt, bij Amazon.nl besteld, kreeg de game met een Frans doosje verzonden uit Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
DukeBox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:53:
[...]

@MaZo, tnx voor de tip !
Ik heb 'm maanden geleden al gepreordered toen er sprake van was dat ie zou komen. En vrijdag binnengekregen. Tof apparaatje!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Linksquest Dat was inderdaad ook mijn gedachten. Ach, ik zie het wel. Het is ook weer niet zo dat ik dit spel dan weer verzamel. :P
Maar begrijp je punt. Veelal sla ik ze gewoon over om exact de reden die jij noemt.
Twijfel nog of ik hem annuleer of niet. Volgens de plaatjes zou het niet, maar dat zegt inderdaad bij Amazon.nl niets.

Ben net aan het kijken en staat er meerdere keren op met een ander bedrag. Deze staat specifiek onze leeftijdscodering op. Als dat al wat zegt. Haha.

We zien het wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 16-11-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo allen!

Gisteren mijn "oude" PS4 Pro verkocht omdat ikzelf toch niet aan gamen kom (3 kindjes in de leeftijd van 1 tot 5). Nu was ik van plan om een Switch aan te schaffen, maar nu lees ik op internet ook geruchten dat er een Pro versie van gaat verschijnen?

Ik vraag me dan wel af of het verstandig is om nu een switch te kopen. Aan de andere kant, mocht je tegen die tijd één of andere inruil actie krijgen dan kan ik dat ook doen.

Wat is wijsheid, enige input is gewenst.

dank! ;)

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wobbit schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:12:
Hallo allen!

Gisteren mijn "oude" PS4 Pro verkocht omdat ikzelf toch niet aan gamen kom (3 kindjes in de leeftijd van 1 tot 5). Nu was ik van plan om een Switch aan te schaffen, maar nu lees ik op internet ook geruchten dat er een Pro versie van gaat verschijnen?

Ik vraag me dan wel af of het verstandig is om nu een switch te kopen. Aan de andere kant, mocht je tegen die tijd één of andere inruil actie krijgen dan kan ik dat ook doen.

dank! ;)
Geen idee wat er aan gaat komen. Maar internet geeft al sinds 2017 aan dat er een Switch Pro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allen!

dank! ;)
Niemand hier weet het antwoord zeker, daarom zijn het geruchten. Persoonlijk zie ik het wel gebeuren, maar behalve een paar kranten die met bronnen uit de supply chain hebben gepraat, zijn er niet veel concrete aanwijzingen.

Stel, hypothetisch, dat zo een Pro uitkomt... dan is dat ten vroegste in maart/april, maar kan dat ook pas in september of later zijn. Ondertussen heb jij alweer maanden op je Switch kunnen spelen. Dus als je specifieke games hebt die je graag nu wilt spelen, zou ik gewoon die Switch halen en dan kan je later weer zien wat je doet mocht dat nieuwe model uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo allen!

dank! ;)
Behalve "misschien komend voorjaar" is het dan nog de vraag of je het echt gaat merken. Uiteindelijk worden games primair gemaakt om goed te werken op het basismodel, want daar zijn er veel meer van verkocht. Of optimalisaties voor het snellere model echt significante verbeteringen met zich mee brengen.. ik twijfel. Ik ben begonnen bij een PS4 slim, daarna een Pro en na een inbraak/diefstal weer een slim. Weinig gemerkt van zowel de upgrade als de downgrade, behalve eigenlijk in laadtijden... En dat was met "boost mode" aan. Verschil tussen de 3ds en new 3ds die ik had.. new had een wat groter scherm, was wel prettig. Maar het kleinere scherm van de oude leek scherper want hogere dpi. Extra knopjes... nooit gebruikt, want waarom zou je een spel maken dat niet werkt voor 80% van de apparaten in het veld.

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 16-11-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook het verwarrende met de Switch Pro. Niet alleen al een gerucht sinds 2017. Maar iedereen heeft ook een totaal andere verwachting van wat een Pro model inhoud, tot aan het onrealistische toe. Ik verwacht zelf wel een nieuw model volgend jaar, maar of je daar op moet gaan wachten is persoonlijk. Als je nu graag een game wil spelen dan zou ik nu gewoon de desbetreffende console daar voor halen.
Pagina: 1 ... 79 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic