Een tijdelijke actie zie, Bol.com heeft onlangs ook Nintendo titels in de aanbieding gehad. Zo heb ik Super Mario Party en Super Mario Odyssey a 46,99 p/s gekocht bij Bol.comharley schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:25:
https://mobilesyrup.com/2...eals-canada-october-2020/
Mario Tennis Aces
New Super Mario Bros. U Deluxe
Splatoon 2
Super Mario Party
Yoshi’s Crafted World
Zijn in Canada nu afgeprijsd, misschien binnenkort in Europa ook?
Je kan van Pikmin 3 ook een mission spelen in de demo.
Eens, maar in snap de herkenning. Zeker voor gamers die weinig buiten het Nin platform spelen. Eten koken, Camps,glider en het klimmen.. ja er lijken dingen op BOTW.JackAvery schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Buiten de oppervlakkige vergelijking die men bij de onthulling suggereerde door de compositie van dat landschap lijken die games toch totaal niet op elkaar qua gameplay, genre, stijl...?
Lijkt een leuk spel verder hoor daar niet van, en ik ga m misschien zelf nog op PC spelen. Gewoon een rare vergelijking.
Het is iig een steengoede gratis game. Goed als singleplayer te spelen zonder dat je een cent hoeft te betalen. Wil je een bepaald character hebben dan kan het een dure grap worden 😅
In hoeverre wordt je lastig gevallen met aankopen, is dat enkel als je een bepaald character wil hebben? Zelf helemaal niks met free to play als ik steeds herinnerd wordt met aankopen of vaak dezelfde handeling moet uitvoeren om het gratis te kunnen spelen. Dan liever een abonnement zoals Game Pass of gewoon 1 keer 60 euro betalen.Beakzz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
Eens, maar in snap de herkenning. Zeker voor gamers die weinig buiten het Nin platform spelen. Eten koken, Camps,glider en het klimmen.. ja er lijken dingen op BOTW.
Het is iig een steengoede gratis game. Goed als singleplayer te spelen zonder dat je een cent hoeft te betalen. Wil je een bepaald character hebben dan kan het een dure grap worden 😅
Ik ben van plan om naast onze ‘normale’ switch nog een switch lite te kopen. Is het dan mogelijk om bijvoorbeeld bij Animal Crossing met het eiland verder te gaan waar je op de andere switch bent gebleven? En dus niet 1x, maar herhaaldelijk?
@B2 volgens mij is het niet mogelijk. Qua saves is het bij Nintendo echt flut geregeld. Niks van syncen e.d. Dus makkelijker om een fout te maken met welke de nieuwste save is.
Daarnaast moet je de save overzetten iedere keer als je op de andere wil spelen. Denk dat je dat echt snel zat bent.
Daarnaast moet je de save overzetten iedere keer als je op de andere wil spelen. Denk dat je dat echt snel zat bent.
Ok, cloud saves en echt fysiek de spel cartridges hebben maakt daar bij niet uit?Arunia schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:41:
@B2 volgens mij is het niet mogelijk. Qua saves is het bij Nintendo echt flut geregeld. Niks van syncen e.d. Dus makkelijker om een fout te maken met welke de nieuwste save is.
Eilanden zijn specifiek per console, niet per account of cartridge. 1 van de grotere missers met ACB2 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Ok, cloud saves en echt fysiek de spel cartridges hebben maakt daar bij niet uit?
https://animalcrossingwor...g-new-horizons-confirmed/
Geloof me, ik al helemaal niet. Kan het normaal gesproken niet uit staan. Maar ik ervaar het helemaal niet als dwingend. Je ziet de shop nooit als je die niet wilt zien zeg maar. Niet eens bij het opstarten. Gelijk aan het begin kon ik al 2x10 wishes doen (zeg maar 20 crates) en daarna heb ik er nog 3x10 bij gekregen door gewoon de game te spelen.L23 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
In hoeverre wordt je lastig gevallen met aankopen, is dat enkel als je een bepaald character wil hebben? Zelf helemaal niks met free to play als ik steeds herinnerd wordt met aankopen of vaak dezelfde handeling moet uitvoeren om het gratis te kunnen spelen. Dan liever een abonnement zoals Game Pass of gewoon 1 keer 60 euro betalen.
Maar zelfs de free chars die je gewoon in het verhaal tegen komt zijn al genoeg om het spel te spelen. Ik weet natuurlijk niet wat ze in de toekomst gaan doen, maar tot nu toe ervaar ik het als een tripple A game die toevallig gratis is. Wil als ik level 20 wel een battlepass kopen, maar dat is meer omdat ik mij schuldig voel om zo'n goed spel gratis te spelen. Ben nu ergens tussen de 30 en 35 uur in het spel en nog hele delen van de wereld niet ontdekt om je een idee te geven.
Saves staan niet op de cartridge als je dat bedoeld. Met een fysieke cartridge kan je wel makkelijk de game op een andere Switch spelen (maar save games neem je niet mee). Verder is het idee leuk om een Switch Lite er bij te kopen, maar Nintendo heeft het niet gebruiksvriendelijk gemaakt om voor 1 gebruiker meerdere Switch consoles te gebruiken.B2 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Ok, cloud saves en echt fysiek de spel cartridges hebben maakt daar bij niet uit?
Hori brengt een aantal van hun accessoires uit met een Pokémon sausje (in de US?):
Calling all Trainers- Prepare for any adventure with our new Officially Licensed Pokémon Switch Accessories! Featuring Pokémon themed controllers, cases, & more. Pre-orders coming holiday 2020. Stay tuned!
— HORI USA (@horiusainc) 7 oktober 2020
For more info: https://t.co/vNQfShV0v2 #pokemon #hori #nintendo #switch pic.twitter.com/uWuZ6x7q5Q
Yooka Laylee and Impossible Lair is in de aanbieding in de Nintendo eshop. Toch ff opgepikt voor 12 euro. Prima prijsje. https://www.nintendo.nl/G...ossible-Lair-1579339.html
Ik kom het spel niet tegen in de online store. Kan dat?Beakzz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:53:
[...]
Geloof me, ik al helemaal niet. Kan het normaal gesproken niet uit staan. Maar ik ervaar het helemaal niet als dwingend. Je ziet de shop nooit als je die niet wilt zien zeg maar. Niet eens bij het opstarten. Gelijk aan het begin kon ik al 2x10 wishes doen (zeg maar 20 crates) en daarna heb ik er nog 3x10 bij gekregen door gewoon de game te spelen.
Maar zelfs de free chars die je gewoon in het verhaal tegen komt zijn al genoeg om het spel te spelen. Ik weet natuurlijk niet wat ze in de toekomst gaan doen, maar tot nu toe ervaar ik het als een tripple A game die toevallig gratis is. Wil als ik level 20 wel een battlepass kopen, maar dat is meer omdat ik mij schuldig voel om zo'n goed spel gratis te spelen. Ben nu ergens tussen de 30 en 35 uur in het spel en nog hele delen van de wereld niet ontdekt om je een idee te geven.
@michielvz Genshin Impact is nog niet uit op Switch. Release datum van de port is voorlopig onbekend
Ja klopt. Het was meer dat ik niet kan wachten tot de game ook op de Switch is aangezien de save op elk platform werkt. Voor nu PS4, PC en mobiel.michielvz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Ik kom het spel niet tegen in de online store. Kan dat?
Ik zou het ook graag op de switch zien, maar ik vermoed dat PS4 een console exclusief contract heeft voor een tijdje (dwz alleen PS4 en niet xbox/nintendo). Al hoop ik natuurlijk dat ik dat mis heb.Beakzz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:24:
[...]
Ja klopt. Het was meer dat ik niet kan wachten tot de game ook op de Switch is aangezien de save op elk platform werkt. Voor nu PS4, PC en mobiel.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
De eerste review voor FIFA 2021 voor de Switch die ik zag komt van IGN. Ze geven de game een 2...hippiepaci schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:12:
Ja dat laatste ga ik maar doen, maar ik verwacht geen goede reviewsMaar zoals je, denk ik terecht, aangeeft is er verder niks anders en beters te krijgen dus denk dat ik hem toch wel ga aanschaffen...met lage verwachtingen in gaan, dan valt het misschien mee

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is toch niet slecht voor een game die al 2 keer gerecycled isph4ge schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
De eerste review voor FIFA 2021 voor de Switch die ik zag komt van IGN. Ze geven de game een 2...

Zomer vorig jaar was de Switch port al aangekondigd, maar nu is een release concreter geworden:
Touhou Luna Nights Game's Switch Version Announced for Release This Year
Game launched for Steam in February 2019, for Xbox One on September 3
Game developer Phoenixx announced on Saturday that Touhou Luna Nights, the latest dōjin title in the Touhou Project franchise, will get a release on the Nintendo Switch this year. Vaka Game Magazine and Team Ladybug are developing the game.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ben nu sinds gisteravond bezig met ori and the will of the wisps, woooow wat een geweldig spel en heerlijke muziek/sfeer. Je blijft spelen 
Denk hierna, eindelijk is een keer Hades aanschaffen (the hype is real schijnt
).
Denk hierna, eindelijk is een keer Hades aanschaffen (the hype is real schijnt
Ben inmiddels the hype volgen wel afgeleerd.. meerdere keren een game aangeschaft wat overal lovend werd ontvangen om er vervolgens achter te komen dat het niet mijn type game is . Rogue like games bv is niks voor mij. Ori daar in tegen geweldig !sderooij schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:56:
Ben nu sinds gisteravond bezig met ori and the will of the wisps, woooow wat een geweldig spel en heerlijke muziek/sfeer. Je blijft spelen
Denk hierna, eindelijk is een keer Hades aanschaffen (the hype is real schijnt).
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Het is wel echt een grind game, vond het een uurtje leuk, maar daarna was het niets voor mij (had ik kunnen weten, Diablo vind ik los van het verhaal ook niet leuk om te doen).sderooij schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:56:
Denk hierna, eindelijk is een keer Hades aanschaffen (the hype is real schijnt).
Ik ben meer gecharmeerd van ninja gaiden / devil may cry etc.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Same here, devil may cry nooit gespeeld. Zal is even naar kijken op YT.Nitai schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Het is wel echt een grind game, vond het een uurtje leuk, maar daarna was het niets voor mij (had ik kunnen weten, Diablo vind ik los van het verhaal ook niet leuk om te doen).
Ik ben meer gecharmeerd van ninja gaiden / devil may cry etc.
Binnenkort meer Bravely Default 2 nieuws:
Ik vertaal even:
---
@sderooij hier ondertussen al een kleine 40 uur in Hades zitten, wat mij betreft is de hype dus real ;p Eén van de beste games die ik dit jaar gespeeld heb. Itt Diablo is Hades helemaal niet loot-gebaseerd, game-mechanisch zijn die twee bijna helemaal anders. Ik zou het spel ook niet een echte grinder noemen
Je moet natuurlijk een beetje klikken met het roguelite principe maar ik zie eigenlijk best wat mensen die dat genre niet echt graag spelen maar wel fan zijn van Hades.
\デフォルト8周年!/
— ブレイブリーデフォルトII公式 (@BDFF_OFFICIAL) 11 oktober 2020
思えば遠くに来たものだ、
と生島さんが描いてくれました。#ブレイブリーデフォルト2 の情報は近いうちにお出しできる予定ですので、どうぞチェック下さいm_ _m pic.twitter.com/7nR9pYMxpg
Ik vertaal even:
Gezien er ook nog een partner direct verwacht wordt in oktober, is dat misschien de uitgelezen plaats voor BD2 info.Default's 8th birthday!
'If you imagine, it is something that came from afar" was drawn for us by Ikushima-san.
Because news about #BravelyDefault2 will be revealed before long, please check it m___m
---
@sderooij hier ondertussen al een kleine 40 uur in Hades zitten, wat mij betreft is de hype dus real ;p Eén van de beste games die ik dit jaar gespeeld heb. Itt Diablo is Hades helemaal niet loot-gebaseerd, game-mechanisch zijn die twee bijna helemaal anders. Ik zou het spel ook niet een echte grinder noemen
Je moet natuurlijk een beetje klikken met het roguelite principe maar ik zie eigenlijk best wat mensen die dat genre niet echt graag spelen maar wel fan zijn van Hades.
Zelf gekocht toen hij net uit was ("full price") en was het helemaal waard, laat staan voor €12,-afterhourpower1 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:42:
Yooka Laylee and Impossible Lair is in de aanbieding in de Nintendo eshop. Toch ff opgepikt voor 12 euro. Prima prijsje. https://www.nintendo.nl/G...ossible-Lair-1579339.html
Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Hades is echt geweldig IMHO. Kan het echt van harte aanraden. Geweldige sfeer, goede mechanics en veel te ontdekken. Voice acting on point. Echt hele solide game!
Het afgelopen week de Pikmin 3 demo een stuk gespeeld. Had nog geen eerder deel gespeeld en vond het wel leuk spelen. Waarschijnlijk geen spel dat ik ook daadwerkelijk aan zal schaffen, maar je kan aardig wat spelen om er je eigen mening over te vormen.
quelake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:08:
Hades is echt geweldig IMHO. Kan het echt van harte aanraden. Geweldige sfeer, goede mechanics en veel te ontdekken. Voice acting on point. Echt hele solide game!
Ik ben ook totaal niet van de Rogue Like games, meerdere malen geprobeerd maar ik kom er vaak gewoon niet doorheen. Hades daarentegen... man man wat een game. Ik kan het spel echt maar moeilijk wegleggen. Dit is typisch zo'n game waarvan je 's avonds zegt: ach, nog 1 laatste poging dan, en het vervolgens 1 uur 's nachts ziet wordenCyberw00d schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Ben inmiddels the hype volgen wel afgeleerd.. meerdere keren een game aangeschaft wat overal lovend werd ontvangen om er vervolgens achter te komen dat het niet mijn type game is . Rogue like games bv is niks voor mij. Ori daar in tegen geweldig !
Ze hebben hier echt een pareltje neergezet en het is de 25 Euro dubbel en dwars waard. Er zijn Triple A games van 60+ Euro die (veel) minder leuk zijn, én minder lang leuk zijn.
Het verhaal, de humor, de sfeer, gevoel van progressie, art style, combat, wat mij betreft klopt alles aan deze game. Is het voor iedereen, vast niet, maar voor mij (durf ik het te zeggen...?): yep, GOTY
Ik heb de demo ook grijs gespeeld. Heb ook alle 3 de games al, maar had nummertje 3 nog niet lang gespeeld. Erg leuk dat de demo kan worden gespeeld tot de 1e boss en dat je de 1e mission kan spelen. Ben ook lang bezig geweest om de mission op 100% te krijgen.Walkman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:56:
Het afgelopen week de Pikmin 3 demo een stuk gespeeld. Had nog geen eerder deel gespeeld en vond het wel leuk spelen. Waarschijnlijk geen spel dat ik ook daadwerkelijk aan zal schaffen, maar je kan aardig wat spelen om er je eigen mening over te vormen.
Goed punt, ik herken het verhaal. Maar tip: probeer altijd even een demo te spelen als het kan en bekijk een review filmpje of twee.Cyberw00d schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Ben inmiddels the hype volgen wel afgeleerd.. meerdere keren een game aangeschaft wat overal lovend werd ontvangen om er vervolgens achter te komen dat het niet mijn type game is . Rogue like games bv is niks voor mij. Ori daar in tegen geweldig !
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hades maakt het hier ook echt waar. Lang geleden dat ik weer zo in een spel zat. Al 65 uur erin gestoken en mijn broertje heeft er zelfs al 70 uur in gestoken.
Gisteren toch Fifa maar aangeschaft. De kritiek dat er 5 tientjes worden gevraagd voor alleen een update qua spelers/teams snap ik wel. Maar aangezien mijn laatste FIFA ervaring uit 2015 stamt is het voor mij een stuk minder erghippiepaci schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:09:
[...]
Dat is toch niet slecht voor een game die al 2 keer gerecycled is
Nieuwe HW:AoC video gepost:
Wat release updates:
- Torchlight III kan je spelen vanaf 22 oktober op Switch. Dat is gelukkig slechts 9 dagen later dan op andere platformen. (Bron: Gematsu)
- Ook de Switch port van If Found... komt op 22 oktober (twitter). De controls van het spel zijn geupdated, touchscreen functies zijn toegevoegd, en ook het einde van het spel heeft een likje verf gekregen.
- Axiom Verge 2 wordt uitgesteld dixit de developer Thomas Happ in zijn blog. Er is meer werk aan het spel dan origineel ingepland was, en 2020 zat sowieso al vol verrassingen. Happ hoopt het spel in de eerste helft van 2021 dus te releasen.
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 14-10-2020 20:20 ]
Nintendo en online blijft toch gewoon een combinatie die flink wat jaren achterloopt op de rest...L23 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:56:
[...]
maar Nintendo heeft het niet gebruiksvriendelijk gemaakt om voor 1 gebruiker meerdere Switch consoles te gebruiken.
Leeg - Sinds 20180907
Ik weet verder niet hoe het bij de andere consoles zit, ik ben meer een pc gamer en handheld only, maar ik vind het sowieso slecht dat ik moet betalen voor online diensten.Chillz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:35:
[...]
Nintendo en online blijft toch gewoon een combinatie die flink wat jaren achterloopt op de rest...
Ik begrijp dat er extra geld binnen geharkt moet worden / gemakkelijk verdienmodel. Maar omdat de prijzen van de cartridges en console relatief hoog zijn (en blijven) vind ik dat het hele verhaal eigenlijk al te prijzig is om dan ook nog eens jaarlijks extra geld op te hoesten.
Het helpt niet mee dat voor de switch de controllers ook al een belachelijk hoge prijs hebben (b-merken even buiten beschouwing gelaten)
En als je dan kijkt wat je nog mist bij online functies, de brakke app op de telefoon, geen makkelijke manier om je screenshots te delen (of ik kijk er overheen (dus niet makkelijk voor mij)) via de cloud, spellen die niet automatisch of beperkt cloud syncen (animal crossing ellende als voorbeeld)... Dan denk ik, waarom zo duur.
Maar daarom nogmaals de vraag, hoe zit het bij de andere consoles? Ook een maandelijks/jaarlijks bedrag? Krijg je daar wel A-list games, of ook alleen maar oude meuk (die verder wel leuk kan zijn hoor)?
Het kost natuurlijk ook geld om de infrastructuur voor online spelen up en running te houden.rockhopper schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:19:
[...]
Ik weet verder niet hoe het bij de andere consoles zit, ik ben meer een pc gamer en handheld only, maar ik vind het sowieso slecht dat ik moet betalen voor online diensten.
Ik begrijp dat er extra geld binnen geharkt moet worden / gemakkelijk verdienmodel. Maar omdat de prijzen van de cartridges en console relatief hoog zijn (en blijven) vind ik dat het hele verhaal eigenlijk al te prijzig is om dan ook nog eens jaarlijks extra geld op te hoesten.
Het helpt niet mee dat voor de switch de controllers ook al een belachelijk hoge prijs hebben (b-merken even buiten beschouwing gelaten)
En als je dan kijkt wat je nog mist bij online functies, de brakke app op de telefoon, geen makkelijke manier om je screenshots te delen (of ik kijk er overheen (dus niet makkelijk voor mij)) via de cloud, spellen die niet automatisch of beperkt cloud syncen (animal crossing ellende als voorbeeld)... Dan denk ik, waarom zo duur.
Maar daarom nogmaals de vraag, hoe zit het bij de andere consoles? Ook een maandelijks/jaarlijks bedrag? Krijg je daar wel A-list games, of ook alleen maar oude meuk (die verder wel leuk kan zijn hoor)?
Bij de XBOX heb je ook een maandelijks of jaarlijks bedrag voor het online spelen die een stuk hoger ligt 60 euro per jaar (geen aanbiedingen mee gerekent).
Dan vindt ik de 20 euro per jaar voor nintendo nog meevallen.
Bij de PS ben ik niet bekend maar daar moet je volgens mij ook online betalen.
Hiervoor krijg je bij XBOX/PS ook games die je gratis kan spelen zolang je online abbo loopt.
Hier zitten soms ook AAA games tussen maar alles is al wel wat ouder.
Bij de XBOX bijv deze maand:
- Slayaway Camp: Butcher’s Cut
- Maid of Sker
- Sphinx and the Cursed Mummy
- Costume Quest
Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.
@rockhopper vergis je niet dat het abo van Nintendo vrij goedkoop is tegenover die van MS en Sony.
19 euro voor een jaar. Daar kun je bij de andere niet mee aankomen.
Maar ja het mag absoluut beter. Dat geef ik zeker toe. Maar voor wat wij gebruiken werkt het prima. En veel implementaties zijn game based en niet perse vanuit Nintendo.
Maar ja het mag absoluut beter. Dat geef ik zeker toe. Maar voor wat wij gebruiken werkt het prima. En veel implementaties zijn game based en niet perse vanuit Nintendo.
En dat laatste is de ellende. Er is geen uniform platform voor met consistente ui en gebruikerservaring. Geen voicechat (met parental lock) op het device, geen chatrooms (waar switch met touchscreen uit zou blinken boven puur controller based ui).Arunia schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:33:
@rockhopper vergis je niet dat het abo van Nintendo vrij goedkoop is tegenover die van MS en Sony.
Ik ben niet voor een abo voor (naar mijn mening) basis service als cloud saves en multilayer, maar als ik dan toch moet betalen, dan liever ps+ met functionaliteit en gamesvoor 50 euro/jaar dan Switch Online.
Het wordt hoog tijd voor een inhaalslag, niet alleen voor het volgende hardware platform, maar ook voor de switch
Het Nintendo abonnement kan zelfs nog veel goedkoper dan die 19 euro per jaar. Men is heel toegeeflijk mbt de Familie abonnementen. Zo kan je voor minder dan vier euro per jaar aan de bak als je met 7 anderen deelt. Voor cloud saves en af en toe eens een SNES game te spelen is dat geen geld 
Zelf heb ik ook weinig boodschap aan chatrooms of voice chat. Het zou een handige extra zijn, maar ik gebruik net zo goed zonder problemen discord. Het al dan niet bestaan van dat abonnement heeft helaas weinig te maken met de netcode en online functies van individuele first-party games, waar ik me dan weer meer aan stoor.
----
Gezien hier vaker vragen over third-party docks zijn, leek het me interessant deze video van de makers van de Genki covert dock te delen. Ze gaan in detail in op de redenen waarom sommige docks de Switch bricken en hoe zij dit vermijden.
Zelf heb ik ook weinig boodschap aan chatrooms of voice chat. Het zou een handige extra zijn, maar ik gebruik net zo goed zonder problemen discord. Het al dan niet bestaan van dat abonnement heeft helaas weinig te maken met de netcode en online functies van individuele first-party games, waar ik me dan weer meer aan stoor.
----
Gezien hier vaker vragen over third-party docks zijn, leek het me interessant deze video van de makers van de Genki covert dock te delen. Ze gaan in detail in op de redenen waarom sommige docks de Switch bricken en hoe zij dit vermijden.
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 15-10-2020 13:49 ]
Ik vind het online gebeuren zeer slecht vergeleken met Xbox Live. Dus leuk dat het maar 20 euro per jaar is, maar dat vind ik het eigenlijk niet waard. Er zijn voor mij ook weinig games die online de moeite waard zijn. Ik speel enkel Mario Kart 8 Deluxe online en dat is geweldig. Maar Super Mario Maker 2 online ervaring was slecht en ik vind dat het levels delen niet achter een online abbonement hoort. Luigi’s Mansion 3 online leek me een leuke party game, maar ook vrij minimaal qua online features dus snel op uitgekeken. Pokemon en Animal Crossing heb ik niet. Wellicht word Super Mario 3D World een leuke game om online te spelen. Maar tot nu toe is het me alleen waard voor Mario Kart.
Cloud saves zouden gewoon gratis moeten zijn. Of een andere mogelijkheid om je saves te backuppen. Dat als je betaald voor cloud saves nog niet eens je Pokemon game kan backuppen is bizar. En Animal Crossing saves blijft ook onnodig ingewikkeld. Het zijn ook precies de games waar ik cloud saves wel belangrijk zou vinden, de meeste games die ik heb speel ik toch weer overnieuw en vind ik cloud saves op een enkele Switch niet zo belangrijk.
Ik had een jaar online via een Amazon Prime deal dat inmiddels is verlopen en sindsdien niet verlengd. Ik pak af en toe een week gratis, zoals nu weer mogelijk is, en dan vind ik het wel prima zo.
Cloud saves zouden gewoon gratis moeten zijn. Of een andere mogelijkheid om je saves te backuppen. Dat als je betaald voor cloud saves nog niet eens je Pokemon game kan backuppen is bizar. En Animal Crossing saves blijft ook onnodig ingewikkeld. Het zijn ook precies de games waar ik cloud saves wel belangrijk zou vinden, de meeste games die ik heb speel ik toch weer overnieuw en vind ik cloud saves op een enkele Switch niet zo belangrijk.
Ik had een jaar online via een Amazon Prime deal dat inmiddels is verlopen en sindsdien niet verlengd. Ik pak af en toe een week gratis, zoals nu weer mogelijk is, en dan vind ik het wel prima zo.
Ik denk dat ik er ongeveer hetzelfde over denk.L23 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:58:
Ik vind het online gebeuren zeer slecht vergeleken met Xbox Live. Dus leuk dat het maar 20 euro per jaar is, maar dat vind ik het eigenlijk niet waard. Er zijn voor mij ook weinig games die online de moeite waard zijn. Ik speel enkel Mario Kart 8 Deluxe online en dat is geweldig. Maar Super Mario Maker 2 online ervaring was slecht en ik vind dat het levels delen niet achter een online abbonement hoort. Luigi’s Mansion 3 online leek me een leuke party game, maar ook vrij minimaal qua online features dus snel op uitgekeken. Pokemon en Animal Crossing heb ik niet. Wellicht word Super Mario 3D World een leuke game om online te spelen. Maar tot nu toe is het me alleen waard voor Mario Kart.
Bedankt voor de feedback over de andere systemen. Ik begrijp uiteraard dat dingen draaiende houden zoals servers en opslag enzo geld kost. Dat zou in mijn ogen door de duurdere hardware en software al ondervangen moeten worden. De extra's heb ik weinig behoefte aan, maar ik verwacht dat ik eigenlijk als ik een spel koop dat online kan, ik gewoon online kan gaan. Nu voelt het aan alsof je de volle prijs voor een game betaald en maar 80% van de ervaring krijgt (mogelijk meer of minder afhankelijk van het spel).
Terwijl het op de PC / laptop gewoon gratis geregeld is.
Maar goed ik heb nu de gratis proef week aangevraagd, dus ik zal eens kijken wat de meerwaarde is, en of het mijn geld waard is. Zal sowieso een familie abbo worden voor mij omdat er in huis al 2 switch gebruikers zijn. Nu regelen we alles via LAN / wifi wat eigenlijk prima gaat.
@rockhopper of online multiplayer het waard is, is puur afhankelijk van welke games je speelt natuurlijk. Genoeg mensen die Rocket League, Fortnite, Paladins, en binnenkort bvb Apex Legends op Switch spelen. Anderen zoals @L23 hebben daar dan weer weinig aan.
Ik denk overigens niet dat er iemand is die enthousiast is om voor online multiplayer te betalen hoor. Spijtig genoeg is Nintendo op die kar gesprongen, maar vanuit bedrijfsperspectief is het gewoon dom om het niet te doen.
Voor mij persoonlijk zijn het echt de andere features die er toe doen. Cloud saves zijn wat mij betreft een must gezien er geen andere manier is om je save games te backuppen. De toegang tot SNES en NES games gebruik ik zelf ook graag - onlangs nog Donkey Kong Country online gespeeld. Tenslotte, als je iemand bent die games liefst digitaal koopt, is het voucher programma ook best handig voor first-party games.
Wat meer release (up)date(s):
Ik denk overigens niet dat er iemand is die enthousiast is om voor online multiplayer te betalen hoor. Spijtig genoeg is Nintendo op die kar gesprongen, maar vanuit bedrijfsperspectief is het gewoon dom om het niet te doen.
Voor mij persoonlijk zijn het echt de andere features die er toe doen. Cloud saves zijn wat mij betreft een must gezien er geen andere manier is om je save games te backuppen. De toegang tot SNES en NES games gebruik ik zelf ook graag - onlangs nog Donkey Kong Country online gespeeld. Tenslotte, als je iemand bent die games liefst digitaal koopt, is het voucher programma ook best handig voor first-party games.
Wat meer release (up)date(s):
- Atelier Ryza 2 heeft een datum gekregen: 29 januari 2021.
- Sniper Elite 4 releast op 27 november
- Digimon Survive wordt dan weer niet helemaal onverwacht uitgesteld naar 2021.
- Ook de remakes van de twee Famicon Detective Club games (voorlopig enkel in Japan) worden naar 2021 verschoven.
Dat is dus ook zoiets, je verwacht toch dat je een spel op zijn minst op een sd-kaart kan backuppen, daar is immers een opening. Again, je hebt een spel gekocht, waarschijnlijk tegen een flinke prijs of het nou al ouder is of nieuw. Dan hoort een backup functie daar gewoon bij in mijn ogen.JackAvery schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:35:
@rockhopper of online multiplayer het waard is, is puur afhankelijk van welke games je speelt natuurlijk. Genoeg mensen die Rocket League, Fortnite, Paladins, en binnenkort bvb Apex Legends op Switch spelen. Anderen zoals @L23 hebben daar dan weer weinig aan.
Wederom begrijp ik wel dat ze het verplaatsen om zo extra te verdienen, maar het voelt als diefstal, twee keer betalen en één halen.
@rockhopper heb je gelijk in hoor
Ik begrijp wel waarom Nintendo het doet (paranoide dat de SD kaart een attack vector wordt voor hacks), maar het is gewoon klantonvriendelijk.
Op zich vind ik het geen probleem om voor cloud saves te betalen. Daar zitten ook voor hen kosten aan verbonden. Het is eerder dat er geen andere optie is om te backuppen, wat problematisch is.
Op zich vind ik het geen probleem om voor cloud saves te betalen. Daar zitten ook voor hen kosten aan verbonden. Het is eerder dat er geen andere optie is om te backuppen, wat problematisch is.
Gisteren even het gratis 7-dagen abonnement geactiveerd (https://my.nintendo.com/rewards/2aae88ae841acbec) en Mario 35 gespeeld. Moet zeggen dat het erg leuk in elkaar zit, beste resultaat was tot nu toe 3e
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Deze bestond al in Azië, maar toch leuk voor de fysieke verzamelaars:
Oh, en Mario Kart Live releast vandaag. Er staan sinds gisteren een hoop reviews en deep dives online. GameXplain heeft bijvoorbeeld een hoop coverage.
🌍 Europe, the Middle East, Australia, and New Zealand
— FINAL FANTASY (@FinalFantasy) 16 oktober 2020
🕹️ #FinalFantasy VII and FFVIII Remastered Twin Pack on #NintendoSwitch
💿 FFVIII Remastered on #PS4
📅 December 4, 2020
Pre-order now:
FFVII & FFVIII: https://t.co/VcG4va3Ccj
FFVIII: https://t.co/gg6KyRGrn7 pic.twitter.com/GgKRSJhHtn
Oh, en Mario Kart Live releast vandaag. Er staan sinds gisteren een hoop reviews en deep dives online. GameXplain heeft bijvoorbeeld een hoop coverage.
[ Voor 39% gewijzigd door JackAvery op 16-10-2020 10:36 ]
Cool! Die komt hier waarschijnlijk inderdaad in de kast te staan.JackAvery schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:30:
Deze bestond al in Azië, maar toch leuk voor de fysieke verzamelaars:[Twitter][Afbeelding]
Zijn beide games fysiek, of net als bij X/X-2 dat er eentje een digitale download is?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Op de Aziatische release staan beide games + Europese talen, dus ik vermoed dat het gewoon dezelfde cartridge zal zijn. Maar als je bevestiging wilt, vraag je dat beter aan Square-EnixJan_V schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
Cool! Die komt hier waarschijnlijk inderdaad in de kast te staan.
Zijn beide games fysiek, of net als bij X/X-2 dat er eentje een digitale download is?
Zag inderdaad al wat reviews. Wel apart dat ze maar 1 kart ontvangen hebben en dus nog geen oordeel kunnen geven over multiplayer. NintendoLife geeft pas een eind oordeel als ze multiplayer kunnen spelen.JackAvery schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:30:
Van wat ik nu zag ziet het er erg leuk uit, maar ik ben niet de doelgroep.
FF = nice! Die ga ik zeker halen.JackAvery schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:30:
Deze bestond al in Azië, maar toch leuk voor de fysieke verzamelaars:[Twitter][Afbeelding]
Mario Kart Live lijkt me echt zo'n gimmick. Dat speel je een paar dagen om het vervolgens never nooit meer te doen. Het lijkt me ook gewoon vrij oppervlakkig met weinig replay value voor mij als volwassene. Mijn kinderen zouden dit geweldig vinden, maar ik geloof dat zodra de nieuwigheid eraf is dat ook dit in de vergetelheid zou raken. De prijs is te hoog om het een keer gewoon lukraak te proberen.
Something under the bed is drooling
Nieuwe obstakels in Mario Kart
https://twitter.com/i/status/1316999872961081344
[ Voor 26% gewijzigd door Raem op 16-10-2020 15:54 ]
FFIX ook aangekondigd in Azië, al is het bericht daarna weer verwijderd.JackAvery schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:30:
:strip_exif()/f/image/IPhar4YgeOKXqU5QWLcfN77n.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben benieuwd hoe je hem vindt. De reviews geven het gemiddeld zo’n 7/10. Mijn kids zouden het geweldig vinden, maar ook ik vrees of het langer dan een weekend leuk én heel blijft.
Naar aanleiding van de vele positieve geluiden in dit topic heb ik Hades aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik het een erg leuk spel vind. Wel is het plezier wat afgenomen sinds ik ontdekt heb dat één bepaalde tactiek, in ieder geval bij mij, veruit het beste werkt.
spoiler:
M.u.v. de boog loop ik met ieder wapen achter elkaar op Dash + (Special) Attack te rammen. Door maar een beetje rondjes over het beeld heen te 'flitsen' ontwijk ik veruit de meeste damage en doe zelf de meeste damage (veel backstabs). Ik voel mij nu een beetje als mijn neefje die vroeger wel eens langskwam. Als we dan een vechtspel speelden ramde hij lukraak op de knopjes...en uiteindelijk won hij nog ook.
Tuurlijk kan ik er voor kiezen om anders te spelen maar dat voelt inefficiënt en traag. Wel jammer. Hebben anderen dit ook? Of werkt dit later niet meer?
[ Voor 3% gewijzigd door Cannoli op 16-10-2020 21:18 ]
Tot nu toe vind ik het super in elkaar zitten. Je hebt uitgebreide toernooien, terwijl ik dacht dat het maar 1 speelmodus zou hebben. Toestel zelf is ook aardig stabiel en robuust. Soms wat lag in het beeld, maar niet heel storend.MaZo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:15:
[...]
Ben benieuwd hoe je hem vindt. De reviews geven het gemiddeld zo’n 7/10. Mijn kids zouden het geweldig vinden, maar ook ik vrees of het langer dan een weekend leuk én heel blijft.
Hoelang het leuk blijft, moeten we ontdekken...
De Amerikaanse verkoopdata voor september is gereleased, en het lijkt erop dat Nintendo een paar lokale records gebroken heeft. Ten eerste is Switch nu 22 maanden achter elkaar de best verkochte console in de USA (bron). De vorige recordhouder was de Xbox 360 tussen 2011 en 2013. Switch had ook bijna het all-tine hardware sales record gebroken voor september zelf (bron) met een geschatte 666.400 console sales (bron).
Ten tweede heeft Mario 3D All-Stars vermoedelijk het record gebroken van Super Mario Odyssey's launch sales: we hebben het over 1.165.000 fysieke verkopen in twee weken tijd vs de 1.120.000 van Odyssey in één week tijd (bron). 3D All-Stars deed het in andere regio's ook al goed: in de UK was het de bestverkochte game van septemer (bron) en in Japan werden in september al meer dan 300.000 fysieke edities verkocht (bron).
Ten tweede heeft Mario 3D All-Stars vermoedelijk het record gebroken van Super Mario Odyssey's launch sales: we hebben het over 1.165.000 fysieke verkopen in twee weken tijd vs de 1.120.000 van Odyssey in één week tijd (bron). 3D All-Stars deed het in andere regio's ook al goed: in de UK was het de bestverkochte game van septemer (bron) en in Japan werden in september al meer dan 300.000 fysieke edities verkocht (bron).
Moeilijk om op te antwoorden zonder te weten hoe ver je in het spel zitCannoli schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:15:
Naar aanleiding van de vele positieve geluiden in dit topic heb ik Hades aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik het een erg leuk spel vind. Wel is het plezier wat afgenomen sinds ik ontdekt heb dat één bepaalde tactiek, in ieder geval bij mij, veruit het beste werkt.
spoiler:M.u.v. de boog loop ik met ieder wapen achter elkaar op Dash + (Special) Attack te rammen. Door maar een beetje rondjes over het beeld heen te 'flitsen' ontwijk ik veruit de meeste damage en doe zelf de meeste damage (veel backstabs). Ik voel mij nu een beetje als mijn neefje die vroeger wel eens langskwam. Als we dan een vechtspel speelden ramde hij lukraak op de knopjes...en uiteindelijk won hij nog ook.Tuurlijk kan ik er voor kiezen om anders te spelen maar dat voelt inefficiënt en traag. Wel jammer. Hebben anderen dit ook? Of werkt dit later niet meer?
Daar heb je een punt.JackAvery schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:06:
Moeilijk om op te antwoorden zonder te weten hoe ver je in het spel zit
@Cannoli , duidelijk! Dat is eigenlijk nog relatief vroeg in de progressie van het spel. Dashen is inderdaad een van de belangrijkste defensieve tools in Hades. Met pure dash/attack spam ga je mogelijk nog wel een paar moeilijkheden tegenkomen, die ik niet voor je ga spoilen.
Hier ook binnen, maar na een half uur te hebben gespeeld weer terug in de doos en retour. Het bereik van de Bluetooth is heel zwak, waardoor je geen constant beeld hebt. Ook reageert de kart dan niet precies. Deze punten staan echt het spelplezier in de weg.
http://www.xbmcfreak.nl/
Dit topic even opgezocht om te kijken wat andere er van vinden, we hebben hem hier sinds vanmiddag staan.Mauz1978 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:15:
[...]
Tot nu toe vind ik het super in elkaar zitten. Je hebt uitgebreide toernooien, terwijl ik dacht dat het maar 1 speelmodus zou hebben. Toestel zelf is ook aardig stabiel en robuust. Soms wat lag in het beeld, maar niet heel storend.
Hoelang het leuk blijft, moeten we ontdekken...
Maar het werkt hier erg matig. Als de switch in z'n dock zit is het bereik ronduit slecht, hapert enorm vrijwel niet mee te spelen. Soms geeft ie het dan ook aan dat het signaal te slecht is. En zo groot is mijn huiskamer nu ook weer niet
Met de switch in de hand gaat het beter, maar als hij even uit zicht is (achter de bank langs, waar ik zit) dan hapert hij weer.
Nu de vraag of ik een slecht model te pakken heb, of dat het bij de rest ook niet lekker werkt...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Commandos 2! Ik kan niet wachten...
Weird, die problemen heb ik amper.... heel af en toe lag, wat geeneens storend is. Zowel in de dock als handheld. Wel heb ik naast de switch een wifi versterker staan op een andere bandbreedte/golflengte (weet even niet welke term lol), maar wellicht helpt dat.kw_nl schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:55:
[...]
Dit topic even opgezocht om te kijken wat andere er van vinden, we hebben hem hier sinds vanmiddag staan.
Maar het werkt hier erg matig. Als de switch in z'n dock zit is het bereik ronduit slecht, hapert enorm vrijwel niet mee te spelen. Soms geeft ie het dan ook aan dat het signaal te slecht is. En zo groot is mijn huiskamer nu ook weer niet![]()
Met de switch in de hand gaat het beter, maar als hij even uit zicht is (achter de bank langs, waar ik zit) dan hapert hij weer.
Nu de vraag of ik een slecht model te pakken heb, of dat het bij de rest ook niet lekker werkt...
@kw_nl ik heb zelf een launch switch en daar is het bereik prima van. Echter de pokemon editie van mijn vrouw heeft beduidend minder bereik. Niet zo slecht als die van jou, maar wel merkbaar minder.
In wat al een zeer goed jaar is voor roguelike/-lite fans, is vorige week nog een erg degelijke game uitgekomen. Crown Trick is een iets klassiekere game in het genre: ipv de actie-games die tegenwoordig de kroon spannen, is Crown Trick turn-based in de stijl van de Mystery Dungeon games. De interessante twists zitten schijnbaar in het wapensysteem. Ik ben zelf nog volop bezig met Hades, maar deze staat nu toch ook op de wishlist. Launch trailer:
Wat ander nieuws:
Wat ander nieuws:
- GONNER 2 heeft een release datum: overmorgen
Nieuwe trailer:
- De Japanse publisher van Star Renegades kondigde een datum aan voor een Japanse fysieke editie: 25 februari. Een westerse release zal hopelijk ten laatste op die dag uitkomen.
- Men stelt de Switch versie van de XIII remake uit tot 2021. Op andere platformen releast het spel nog steeds op 10 november.
- Nieuwe Hyrule Warriors: Age of Calamity trailer.
- Dicey Dungeons lijkt voorlopig nog steeds on track voor een 2020 release (Twitter)
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 20-10-2020 10:46 ]
Mijn vrouw heeft Ring-Fit aangeschaft.. leuk... tot we proberen er wat mee te doen.
Bij het opstarten moet je de linker controller aan je been hangen. Dat gaat goed. Vervolgens moet je de rechter controller in de Ring-Con klikken... hier gaat het mis..
De troubleshooter online doorlopen. Alles werkt / is up-To-date etc.. laatste stap geeft aan dat de Ring-Con gerepareerd moet worden. Dus... retour afzender.. nieuwe besteld. Nieuwe geeft echter exact dezelfde problemen.. is die Ring-Con zo grappig dat de kans op 2x een defect exemplaar goed mogelijk is of heeft iemand anders een ander idee?
Helaas heb olm niemand in mijn omgeving met een switch dus ik kan niet uittesten of het met een andere Joy-Con wél werkt.. maar gezien die op alle andere manieren correct werkt en de troubleshooter aangeeft dat het aan de ring zelf moet liggen..
Iemand die mij hier verder kan helpen?
Bij het opstarten moet je de linker controller aan je been hangen. Dat gaat goed. Vervolgens moet je de rechter controller in de Ring-Con klikken... hier gaat het mis..
De troubleshooter online doorlopen. Alles werkt / is up-To-date etc.. laatste stap geeft aan dat de Ring-Con gerepareerd moet worden. Dus... retour afzender.. nieuwe besteld. Nieuwe geeft echter exact dezelfde problemen.. is die Ring-Con zo grappig dat de kans op 2x een defect exemplaar goed mogelijk is of heeft iemand anders een ander idee?
Helaas heb olm niemand in mijn omgeving met een switch dus ik kan niet uittesten of het met een andere Joy-Con wél werkt.. maar gezien die op alle andere manieren correct werkt en de troubleshooter aangeeft dat het aan de ring zelf moet liggen..
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
De motion sensor van de joy-con werkt wel? En wat gebeurd er als je de linker Joy-con op de Ring-Con aansluit? Je kan buiten de game om oefeningen doen met de ring-con door de Joy-con joystick in te drukken, dan houd het de aantal oefeningen bij, volgens mij werkt dit zowel met de linker als rechter Joy-con. Werkt dit wel?Thalaron schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:17:
Mijn vrouw heeft Ring-Fit aangeschaft.. leuk... tot we proberen er wat mee te doen.
https://www.nintendo.co.u...t-Adventure--1664660.html
Dit bedoel ik. Kan volgens mij met beide joy-cons, kan je mogelijk uitsluiten of het aan de rechter joy-con ligt.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 20-10-2020 22:29 ]
@Thalaron Kun je de joycons niet kalibreren? Of desnoods kijken in de settings of er een update voor ze is?
Joy-cons updaten klinkt als een goed idee :-)
@Arunia en @L23 alles is volledig up-to-date.
Calibratie check.
Zelfs er even bijgeplakt en Motion werkt gewoon.
Verwijderd en opnieuw toegevoegd..
Geen enkele reactie @ Ring-Con.
Game afgesloten en beide controllers getest. Geen enkele reactie. Switch ligt op 30 cm van mij af dus bereik kan ook geen issue zijn.
Edit:
Wanneer ik de Joy-Con wat naar voren trek, dan lukt het ineens wél. Laat ik hem los dan is de connectie weg.. er lijkt dus teveel speling te zitten op... tsja wat...
De controller zit verder stevig in elkaar. En nee.. ze komen niet zonder knopje indrukken van de console af..

Edit 2; dat ding met de switch uit getest. Rechts zit te morren en te piepen/trillen zonder dat ik er wat mee doe en wat ik ermee doe lijkt weinig invloed te hebben. De linker piept een keer en bij elke beweging krijg ik een geluidje met trilling..
Lijkt erop dat de rechter Joy-Con dus het probleem is. Fijn ook dat nergens los te koop zijn voor een normale prijs..
Maar goed.. bedankt! Weet nu in ieder geval wat het probleem is.
Calibratie check.
Zelfs er even bijgeplakt en Motion werkt gewoon.
Verwijderd en opnieuw toegevoegd..
Geen enkele reactie @ Ring-Con.
Game afgesloten en beide controllers getest. Geen enkele reactie. Switch ligt op 30 cm van mij af dus bereik kan ook geen issue zijn.
Edit:
Wanneer ik de Joy-Con wat naar voren trek, dan lukt het ineens wél. Laat ik hem los dan is de connectie weg.. er lijkt dus teveel speling te zitten op... tsja wat...
De controller zit verder stevig in elkaar. En nee.. ze komen niet zonder knopje indrukken van de console af..
Edit 2; dat ding met de switch uit getest. Rechts zit te morren en te piepen/trillen zonder dat ik er wat mee doe en wat ik ermee doe lijkt weinig invloed te hebben. De linker piept een keer en bij elke beweging krijg ik een geluidje met trilling..
Lijkt erop dat de rechter Joy-Con dus het probleem is. Fijn ook dat nergens los te koop zijn voor een normale prijs..
Maar goed.. bedankt! Weet nu in ieder geval wat het probleem is.
[ Voor 56% gewijzigd door Thalaron op 20-10-2020 23:48 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ring Fit gebruikt niet de beweging-, maar de zwaartekrachtsensor (tilt). Ik merkte met SM Galaxy dat die van mijn rechtercontroller niet goed werkt, ik kan de Star Ball niet naar links bewegen. Er zit helaas geen test voor deze sensor in het systeemmenu.
@Thalaron zou het niet de ring zelf kunnen zijn?
Als de joy con verder gewoon goed werkt lijkt me dat eerder het probleem.
Ik schat de kans klein dat er 2 Ring-Cons defect zijn aangekomen en dat het probleem niet in de Joy-Con zit. Zeker gezien de linker Joy-Con geen problemen geeft.Arunia schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:11:
@Thalaron zou het niet de ring zelf kunnen zijn?
Ik heb een nieuwe set besteld dus mocht dat het probleem ook niet oplossen dan geef ik het op.
@Thalaron ah, dat deel had ik even gemist. Excuses!
Hoop dat het opgelost is met 2 nieuwe joycons.
Dan meteen die andere voor garantie opsturen mits je dat nog hebt.
Hoop dat het opgelost is met 2 nieuwe joycons.
Dan meteen die andere voor garantie opsturen mits je dat nog hebt.
@Arunia is een Day-One helaas, dus garantie zal hem niet worden. Maar goed... het is niet anders.
Update: Het lag dus inderdaad aan de (rechter) Joy-Con. Nieuwe set binnen en die pakt de Ring-Con direct.
Update: Het lag dus inderdaad aan de (rechter) Joy-Con. Nieuwe set binnen en die pakt de Ring-Con direct.
[ Voor 35% gewijzigd door Thalaron op 21-10-2020 16:55 ]
😱30 years ago, the first #FireEmblem introduced beloved characters like Marth, and the series’ signature strategic gameplay. Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light comes to #NintendoSwitch, fully localized for the first time! Available 12/4.https://t.co/UUSjOSgyPu pic.twitter.com/B0vW1jIYCE
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 22 oktober 2020
Kort geheugen hebben ze bij Nintendo......fully localized for the first time!..
Wikipedia: Fire Emblem: Shadow Dragon
Strict genomen is dat een remake.GHDpro schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:12:
[...]
Kort geheugen hebben ze bij Nintendo...
Wikipedia: Fire Emblem: Shadow Dragon
Ik weet niet wat ze gedronken hebben bij Nintendo maar let op, Fire Emblem is slechts tijdelijk beschikbaar:
*Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light is slechts tot en met 31-03-2021 te koop. Kopers kunnen alle content ook na deze datum blijven spelen en opnieuw downloaden in de Nintendo eShop als de software is gearchiveerd.
Alweer die datum.. Wat zijn ze van plan?JackAvery schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:21:
[...]
Ik weet niet wat ze gedronken hebben bij Nintendo maar let op, Fire Emblem is slechts tijdelijk beschikbaar:
[...]
Einde van het fiscaal jaar meer niet.Cyrax0508 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:26:
[...]
Alweer die datum.. Wat zijn ze van plan?
Dus mijn zoontje van 6 speelt graag lego super heroes 2. Toen ik hem vroeg waarom hij overnieuw aan het spelen was, kwamen we er achter dat de savegame met alle progress kwijt was...
Dikke tranen (van hem 😜) natuurlijk.
Is het misschien mogelijk om een savegame van iemand anders terug te zetten om in ieder geval niet helemaal weer van 0 te hoeven beginnen?
En zo ja, heeft iemand misschien zo’n save game? 😀. Hij heeft maar 30 procent geunlocked. Maar daar wel honderden uren over gedaan geloof ik.
Is het misschien mogelijk om een savegame van iemand anders terug te zetten om in ieder geval niet helemaal weer van 0 te hoeven beginnen?
En zo ja, heeft iemand misschien zo’n save game? 😀. Hij heeft maar 30 procent geunlocked. Maar daar wel honderden uren over gedaan geloof ik.
Nee, dat is niet mogelijk. Je kan geen save game van de ene profiel/account naar de andere overzetten.ThoffeGast schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:50:
Dus mijn zoontje van 6 speelt graag lego super heroes 2. Toen ik hem vroeg waarom hij overnieuw aan het spelen was, kwamen we er achter dat de savegame met alle progress kwijt was...
Apex Legends' Switch port wordt uitgesteld tot 2021:
Second, for those who game on the Nintendo Switch,we’re still hard at work on the port, but in order to do justice to the game and make it into the great experience Switch players deserve, our team needs more time. This year has brought on unexpected new challenges, to put it mildly, and we don’t want to rush anything out.
Switch owners can expect to get their hands on Apex Legends next year. And of course, when Apex Legends does launch on Switch, it’ll come with support for cross-platform play, our latest seasonal content, and full feature parity with the other versions of the game.
We can’t wait to get Apex Legends into your hands (or your TV-connected dock) on Switch.
See you soon, and thanks for understanding.
Mijn zoon heeft een Nintendo Switch, daarop speelt hij Rocket League. Dat is heel lang goed gegaan, maar sinds een paar weken hapert het snel bij het opstarten, bewegen door menu is niet meer te doen.
Oplossing is om het spel te verwijderen opnieuw downloaden en spelen. Maar sluit je het spel volledig af en start je het opnieuw heb je weer problemen.
Daarnaast heeft hij ook Just Dance en daar 0 problemen mee.
Klinkt dit bekend? In welke hoek moet ik het zoeken?
Oplossing is om het spel te verwijderen opnieuw downloaden en spelen. Maar sluit je het spel volledig af en start je het opnieuw heb je weer problemen.
EU DNS: 86.54.11.100
Misschien een bug die erin is geslopen bij de laatste update? Rocket League heeft veel updates gehad de laatste tijd. Even googlen zou ik zeggen.c-nan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:10:
Mijn zoon heeft een Nintendo Switch, daarop speelt hij Rocket League. Dat is heel lang goed gegaan, maar sinds een paar weken hapert het snel bij het opstarten, bewegen door menu is niet meer te doen.
Wellicht je SD-kaart? Staat RL soms daarop en JD op het interne geheugen van je Switch?
Beide op het interne geheugen. Het voelt alsof de load naar 100+ gaat zodra het spel wordt gestart.Terpstars schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Misschien een bug die erin is geslopen bij de laatste update? Rocket League heeft veel updates gehad de laatste tijd. Even googlen zou ik zeggen.
Wellicht je SD-kaart? Staat RL soms daarop en JD op het interne geheugen van je Switch?
Er zit geen SD-kaart in.
Wel is het zo dat Just Dance fysiek gekocht is, dus met een Game Card. Rocket League is online gekocht.
Geen idee of dat nog uitmaakt? Draait Just Dance in dit geval via de Game Card of via het interne geheugen?
[ Voor 8% gewijzigd door c-nan op 24-10-2020 11:48 ]
@c-nan , misschien een overbodige vraag maar heb je je Switch al eens volledig gereboot?
Just Dance wordt inderdaad vanaf de cartridge afgespeeld. Heb je toevallig nog andere digitale aankopen met problemen?
Just Dance wordt inderdaad vanaf de cartridge afgespeeld. Heb je toevallig nog andere digitale aankopen met problemen?
Speel nu Luigi’s mansion 3. Wat een ongelooflijk leuke game. Wat een details en wat een liefde is in deze wereld gestopt. Soms vind ik de stofzuiger wel wat brak bedienen.
Net Mario Kart Live uit de doos gehaald en gereed gemaakt, maar had na 3 minuten spelen al spijt van de aankoop. Één poortje staat nog geen meter of 4 van de TV (beide in woonkamer) en als de Switch in de dock naast de TV staat is het bereik rond dat poortje slecht met als gevolg haperingen. Erbarmelijke bluetooth implementatie van Nintendo, zelfs mijn draadloze Jabra headset haalt de 9 meter.
Het is geen bluetooth, maar een eigen wifi netwerk tussen je switch en de kart.MaZo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:04:
Net Mario Kart Live uit de doos gehaald en gereed gemaakt, maar had na 3 minuten spelen al spijt van de aankoop. Één poortje staat nog geen meter of 4 van de TV (beide in woonkamer) en als de Switch in de dock naast de TV staat is het bereik rond dat poortje slecht met als gevolg haperingen. Erbarmelijke bluetooth implementatie van Nintendo, zelfs mijn draadloze Jabra headset haalt de 9 meter.
Dat maakt het nog treuriger daar ik een groten open huiskamer heb zonder noemenswaardige objecten die het signaal zouden kunnen verstoren.B2 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Het is geen bluetooth, maar een eigen wifi netwerk tussen je switch en de kart.
Nu ben ik nieuwsgierig of het zou helpen om eventuele lokale Wifi-netwerken op een andere bandbreedte te laten werken. Misschien hebben mensen gewoon last van 'network congestion'.MaZo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:24:
[...]
Dat maakt het nog treuriger daar ik een groten open huiskamer heb zonder noemenswaardige objecten die het signaal zouden kunnen verstoren.
Dat gezegd zijnde, het valt al sinds de launch op dat een aantal Switches gewoon niet zo een goede wifi-antenne hebben.
Hij heeft geen andere spellen, ik wil er best wel 1 kopen om te testen. Wat zijn leuke spellen voor 9 jarige?JackAvery schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:08:
@c-nan , misschien een overbodige vraag maar heb je je Switch al eens volledig gereboot?
Fortnite wilt hij heel graag maar dag mag (nog) niet
Reboot hebben we uiteraard al gedaan :-)
[ Voor 5% gewijzigd door c-nan op 25-10-2020 16:50 ]
Toki Tori is misschien wel een idee, niet duur en zeer verslavend. Tevens ook van Nederlandse bodem.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
@c-nan Mijn comment was meer bedoeld als een "als je iets hebt, kan je eens kijken of een andere game gelijkaardige problemen toont." Dit lijkt me eigenlijk redelijk onwaarschijnlijk dus ik denk niet dat ik er speciaal een game voor zou aanschaffen.
Misschien is een Free-to-Play game of een demo uittesten voldoende? Qua F2P is er bvb Super Kirby Clash, Pokemon Quest of Asphalt 9. Wat demo's betreft is er heel veel keuze. Waar ik nu ff op kom: Yoshi's Crafted World, Pokémon Mystery Dungeon, Puyo Puyo Tetris, Rayman Legends, Ori and the Blind Forest, Dragon Quest 11...
Anyway, ik vermoed eigenlijk dat het een bug in Rocket League zelf is. Misschien zijn er hier Rocket League spelers die daar iets meer over te zeggen hebben
Misschien is een Free-to-Play game of een demo uittesten voldoende? Qua F2P is er bvb Super Kirby Clash, Pokemon Quest of Asphalt 9. Wat demo's betreft is er heel veel keuze. Waar ik nu ff op kom: Yoshi's Crafted World, Pokémon Mystery Dungeon, Puyo Puyo Tetris, Rayman Legends, Ori and the Blind Forest, Dragon Quest 11...
Anyway, ik vermoed eigenlijk dat het een bug in Rocket League zelf is. Misschien zijn er hier Rocket League spelers die daar iets meer over te zeggen hebben
Cat Quest staat voor € 2 op de Nintendo Eshop
tot nu toe leuke game, zeker voor dat geld.
Ni No Kuni is momenteel in de aanbieding voor €9,99 in de eshop.
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic