Nee, dit is niet te vergelijken. Mario kart is is best ok op de telefoon maar draait voornamelijk om micro transacties (al is het te spelen zonder met enige beperkingen). Dr. Mario is soort van tetris tegenhanger maar dan met flink meer variatie. Ook hier draait het om micro transacties maar zijn er niet echt beperkingen als je zonder speelt. De oudere Mario run komt nog het meest in de buurt aangezien dit een eenmalige aankoop is maar dit is puur vermaak op een mobiel en niet te vergelijken met meester stukken zoals Mario Odyssey.
Om ze te kunnen spelen heb je een nintendo account nodig. Kan ik dit voor ze aanmaken of is dat onhandig/niet aan te raden?
Ik ken alleen de games op Android maar op zich is het niet voor alle games noodzakelijk een Nintendo account aan te maken maar het is wel handig als je je voorgang wilt opslaan. Zie er eigenlijk niet zoveel nadelen aan, rechten die je moet geven zijn ook niet raar.
En laatste vraag: maak ik dat account dan aan op hun eigen email adres (die door mij wordt beheerd)?
Ja, je kan een 'parent' account maken met daaronder 'child' accounts.
Met betrekking tot je inleiding, zelf zou voor normale Switch gaan omdat je daar gemakkelijker met zijn 2-en (of meer) mee kan spelen. Zowel op de TV (want er zit een dock bij) als stand alone zonder dat je direct additionele hardware nodig hebt (met de afneembare joy-cons kan je met zijn 2en spelen).
Ga je alleen maar onderweg en alleen spelen dan kan je die €100,- besparen maar ik zie de lite meer als switch voor er bij.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.