Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 21:15
L23 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:37:
[...]

Je kan het opsturen voor reparatie als het nog maar 2 maanden oud is. Maar bedenk wel even waarom het zo snel slijt. Anders heb je er over twee maanden weer last van.
Ik heb wel een aantal keer gehad dat ik wat moest forceren om de joycon eruit te krijgen. Dat kan de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maghribier schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:39:
[...]

Ik heb wel een aantal keer gehad dat ik wat moest forceren om de joycon eruit te krijgen. Dat kan de oorzaak zijn.
Forceren kan nooit goed zijn. Ik heb zelf mijn Switch dus een keer laten vallen en daardoor is er een heel klein stukje van het lock mechanisme afgebroken, maar dat is al genoeg dat het met een beetje duwen uit zijn vergrendeling schiet. Ik heb er tijdens het gamen gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 21:15
L23 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:46:
[...]

Forceren kan nooit goed zijn. Ik heb zelf mijn Switch dus een keer laten vallen en daardoor is er een heel klein stukje van het lock mechanisme afgebroken, maar dat is al genoeg dat het met een beetje duwen uit zijn vergrendeling schiet. Ik heb er tijdens het gamen gelukkig geen last van.
Dat zou het dan verklaren. De joycon schiet voornamelijk uit wanneer ik de - knop probeer te drukken. Tijdens het drukken ervan zet ik een klein beetje druk naar boven, waardoor deze gedeeltelijk uit de rails gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
Ik had met 1 joy-con van mijn release day switch dat deze zonder het knopje in te drukken kon loshalen. Kwam doordat er een klein hoekje van het haakje dat zichtbaar is niet opzat. Was bij de gameshop geweest enkele keren en oplossing was op dat moment de joy-con op te sturen. Ik wilde op dat moment niet zonder zitten en heb na enkele maanden een swap gekregen van de shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:00
bram1984 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:17:
Vraagje aan de Ori spelers (de eerste): ik ben nog niet zo heel ver, maar ben in een gebied waar het donker is, waar ik eigenlijk gewoon vast zit. Geen idee hoe ik eruit kom en of ik hier überhaupt wel moet zijn. Ga ik wel de juiste kant op? Heb al wat walkthroughs op YT bekeken, maar daar kom ik niet echt uit. Ik zie wel stukjes die ik niet herken, waardoor ik vermoed dat ik de verkeerde kant op ben gegaan. Anders moet ik opnieuw starten, ben ik bang.
Volgens mij is ori een metrovania spel waarbij je dus af en toe zal moeten backtracken. Je zal dus denk ik wel vaker in gebieden komen waar je nog niet moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
martin_v_z schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:16:
[...]

Volgens mij is ori een metrovania spel waarbij je dus af en toe zal moeten backtracken. Je zal dus denk ik wel vaker in gebieden komen waar je nog niet moet zijn.
Als ik het me goed herinner kun je gewoon verder. Het is een lastig stuk, maar je krijgt op een gegeven moment het licht aan. Lijkt me niet dat je opnieuw hoeft te beginnen, hoefde ik in elk geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vraagje aan de Ori spelers (de eerste): ik ben nog niet zo heel ver, maar ben in een gebied waar het donker is, waar ik eigenlijk gewoon vast zit. Geen idee hoe ik eruit kom en of ik hier überhaupt wel moet zijn. Ga ik wel de juiste kant op? Heb al wat walkthroughs op YT bekeken, maar daar kom ik niet echt uit. Ik zie wel stukjes die ik niet herken, waardoor ik vermoed dat ik de verkeerde kant op ben gegaan. Anders moet ik opnieuw starten, ben ik bang.
Kan je kijken hoe dat gebied heet? Dan zou je er met wat YT filmpjes wel uit moeten komen. De enige die ik zo kan bedenken is een gebied waar je heel ver naar beneden valt (op dingen die je niet kan zien).

spoiler:
Dan moet je helemaal onderin naar helemaal links volgens mij, om een lichtje op te halen. Volgens mij is dat het onderdeel "Misty Woods"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
gwystyl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:
[...]

Kan je kijken hoe dat gebied heet? Dan zou je er met wat YT filmpjes wel uit moeten komen. De enige die ik zo kan bedenken is een gebied waar je heel ver naar beneden valt (op dingen die je niet kan zien).

spoiler:
Dan moet je helemaal onderin naar helemaal links volgens mij, om een lichtje op te halen. Volgens mij is dat het onderdeel "Misty Woods"
Volgens mij is het Black Root Burrows:YouTube walkthrough met spoilers, en dan vanaf 1:20 tot 7:15.

Of hier de link naar de GameWalkThroughs pagina: GameWalkThroughs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10
Ik denk inderdaad dat je in Black Root Burrows terecht bent gekomen, dat is een level dat later is toegevoegd (definitive edition) en best lastig is als je nog niet veel abilities en levens hebt. Heeft Sein je geen waarschuwing gegeven eerst meer van het woud te doorzoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 22-09-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@BoardCrusher @hcQd Dat is het gebied inderdaad. Damn. Kan ik daar nog op een fatsoenlijke wijze uit komen of beter opnieuw starten?

Net trouwens Hades aangeschaft. Hele dikke reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10
Erdoorheen is nu de enige mogelijkheid. Het is niet onmogelijk, ik heb het zelf ook gedaan. Je moet zo nu en dan wat monsters grinden voor energie zodat je een nieuw savepoint kunt maken (tenzij je op hard speelt, want dan krijg je geen energie of levens voor het doden van monsters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine reminder dat Rebel Galaxy Outlaw net is released. Gameplay van deze open-ended space trading/simulator/... game:

Morgen is het de beurt aan Donkey Kong Country 2 en Mario Picross; overmorgen komen Lost Ember en die Rollercoaster Tycoon 3 port o.a. uit.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 22-09-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Magic schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:16:
[...]

Je kunt eerst even kijken of er niet toevallig gewoon stof voor de intake zit, dat is eenvoudig te zien door even de case los te maken en eventueel met wat perslucht op te lossen. als hij helemaal niet meer draait, en dat merk je snel zat als je even boven de uitgang voelt en luistert, dan kun je hem vervangen. Ik denk dat je daar niet heel veel over vind in dit topic omdat het redelijk rechtuit-rechtaan is, en meer dan voldoende gedocumenteerd, bijv:

https://nl.ifixit.com/Gui...+van+de+ventilator/113058
Met schaamrood op de kaken moet ik erkennen dat ik helemaal ifixit vergeten ben in dit geval. Bedankt voor de herinnering, hier kan ik wel wat mee.

Had al geprobeerd met wat perslucht, maar de fan zelf draait effectief niet meer. Voordeel is wel dat ze er niet lang op kunnen spelen in handheld. Wordt de trampoline opeens weer gebruikt :+

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
JackAvery schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:
Kleine reminder dat Rebel Galaxy Outlaw net is released. Gameplay van deze open-ended space trading/simulator/... game:

[YouTube: Rebel Galaxy Outlaw : Switch Gameplay]

Morgen is het de beurt aan Donkey Kong Country 2 en Mario Picross; overmorgen komen Lost Ember en die Rollercoaster Tycoon 3 port o.a. uit.
Lig het aan mij, of ziet dit er best goed uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het lijkt erop dat een nieuwe Smash aankondiging nu echt dichterbij komt. In Japanse convenience store 7-11 zijn reclames voor Fighter Pass 2 downloadcards verschenen met een einddatum van 4 oktober.
In het verleden zijn deze ads al goede hints geweest voor de release dates van bvb Joker, Banjo en Hero. Dit betekent niet perse dat we voor 4/10 een Smash stream krijgen, maar oktober in het algemeen lijkt dus wel realistisch te worden.
bram1984 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:27:
[...]

Nee lijkt best degelijk :) Vraag me af hoeveel het spel gepatched is sinds release vorig jaar op PC.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 23-09-2020 10:56 ]

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 17:03
Ik moet me toch eens verder gaan verdiepen / ontwikkelen in Smash, ik merk dat ik het spel wel erg leuk vind.
Alleen heb ik momenteel niet meer de vriendengroep die dan samen komt om even lekker een avond smash te doen.

Daarnaast heb ik online het idee dat ik 90+% van de potjes verlies..
Ik ben dus wel begonnen in de story mode op die kaart? Dit is nog aardig te doen maar ik merk goed dat ik hier ook flinke moeite mee heb op sommige punten.

Zou het gewoon een kwestie zijn van blijven spelen en oefenen?
(Ik probeer o.a. al gebruik te maken van shielding, alleen hierin weet ik dat ik het vaak te kort of te lang time dus dit zal dan wel een "met ervaring word je beter" stukje zijn)

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JackAvery schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:

[YouTube: Rebel Galaxy Outlaw : Switch Gameplay]

Sh*t. Backlog++.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05

Mauz1978

Console War Veteran

bram1984 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:27:
[...]

Ziet er mooi uit, maar ook aardig eentonig...

@JackAvery Dank voor de mario picross tip! Zometeen even downloaden!

*edit* wel jammer dat ie echt niet vertaald is... maar goed liever in het japans en spelen, dan helemaal niet... (en auw, die graphics haha)

[ Voor 19% gewijzigd door Mauz1978 op 23-09-2020 17:22 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit was gisteren min of meer al bekend, maar dus shadow drop:

20 euro, vandaag verkrijgbaar. Also, Kirby heeft een worstelmasker.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:32
JackAvery schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:57:
Dit was gisteren min of meer al bekend, maar dus shadow drop:

[YouTube: Kirby Fighters 2 – Launch Trailer – Nintendo Switch]

20 euro, vandaag verkrijgbaar. Also, Kirby heeft een worstelmasker.
Dit voor 20 euro? Leuke deal :D
Ik heb even geen switch bij de hand, maar is het een aanbieding?
@sderooij staat nog niet op de Europese eShop maar in de US is dit de standaard prijs.

Edit: 19.99 in de EU

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 24-09-2020 08:21 ]

• sderooij
JackAvery schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:07:
@sderooij staat nog niet op de Europese eShop maar in de US is dit de standaard prijs.
aah ok :)
top dank je! Dan wachten we even. Dit is een heerlijk spel om met de jongens te doen (8 & 10).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:15:
[...]

aah ok :)
top dank je! Dan wachten we even. Dit is een heerlijk spel om met de jongens te doen (8 & 10).
Ik heb ondertussen ff de moeite gedaan om op de Switch zelf te kijken, daar staat ie wel al op voor inderdaad 19.99. De website loopt wat achter met updates, zoals wel vaker.

Trouwens voor de twijfelaars, Hades is een toppertje tot nu toe.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 24-09-2020 08:23 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik begin mij nu toch wel extreem te storen aan de constante disconnects van de rechter joy-con bij het spelen van Animal Crossing :( Wil je net een vis vangen, druk je op A en .... 'Please reconnect' :F . Ook bij Paper Mario is het een dingetje (maar daar is het niet een disconnect, maar gewoon vaak niet reageren)

Heb de controllers al geüpdatet en zelfs als ik naast de Switch sta is het probleem er. Alleen connected aan de Switch zelf is het probleem er niet. Ook bij andere spellen (Mario Kart 8, Monopoly, Zelda) heb ik 0 last ervan. Echt specifiek bij deze 2 spellen. Ook andere controllers vertonen dezelfde kuren. Zowel de console met joy-cons als het extra setje joy-cons zijn uit eind 2018; zou ik nog een problematisch batch hebben of is dit vandaag de dag nog steeds een issue?

Xbox Live ID:Notna8310

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
Notna schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:04:
Ik begin mij nu toch wel extreem te storen aan de constante disconnects van de rechter joy-con bij het spelen van Animal Crossing :( Wil je net een vis vangen, druk je op A en .... 'Please reconnect' :F . Ook bij Paper Mario is het een dingetje (maar daar is het niet een disconnect, maar gewoon vaak niet reageren)

Heb de controllers al geüpdatet en zelfs als ik naast de Switch sta is het probleem er. Alleen connected aan de Switch zelf is het probleem er niet. Ook bij andere spellen (Mario Kart 8, Monopoly, Zelda) heb ik 0 last ervan. Echt specifiek bij deze 2 spellen. Ook andere controllers vertonen dezelfde kuren. Zowel de console met joy-cons als het extra setje joy-cons zijn uit eind 2018; zou ik nog een problematisch batch hebben of is dit vandaag de dag nog steeds een issue?
Het kan ook aan de ontvanger liggen die in je Switch zit, ik zo z.s.m. contact opnemen met Nintendo met dit probleem om het te laten verhelpen, gezien je nog garantie lijkt te hebben.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Koldur schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:33:
[...]

Het kan ook aan de ontvanger liggen die in je Switch zit, ik zo z.s.m. contact opnemen met Nintendo met dit probleem om het te laten verhelpen, gezien je nog garantie lijkt te hebben.
Thanks, misschien dat ik dat dan doe. Ik heb even teruggezocht en de console is via Amazon.fr gekocht in Feb 2019. Dus ik zit nog in de garantie periode.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

Dit weekend komt onze switch binnen. Eindelijk.
Alleen ik zit met een dingetje, ik kan hem niet recht op zetten in ons tv meubel. De Wii had ik bijvoorbeeld ook “plat” leggen. Ik lees her en der dat dit niet te doen is met de switch vanwege een connector en warmte.

Ik ben wel een (nogal lelijke) oplossing van Nyko tegen gekomen, maar misschien zijn er nog iets minder lompe oplossingen die jullie al hebben toegepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 20-09 12:30
B2 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:21:
Alleen ik zit met een dingetje, ik kan hem niet recht op zetten in ons tv meubel. De Wii had ik bijvoorbeeld ook “plat” leggen. Ik lees her en der dat dit niet te doen is met de switch vanwege een connector en warmte.

Ik ben wel een (nogal lelijke) oplossing van Nyko tegen gekomen, maar misschien zijn er nog iets minder lompe oplossingen die jullie al hebben toegepast?
Punt met de Switch is natuurlijk dat het de bedoeling is dat je ‘m makkelijk in en uit dat dock moet kunnen halen, dus de connector in de dock klikt niet vast. Het is puur zwaartekracht die ervoor zorgt dat de connectie gemaakt wordt, en als je de dock op zijn kant legt is die er niet. Als er een klein trilletje of wat dan ook in zit, kan de Switch dus gewoon uit de dock schuiven.

Er zijn géén officiële alternatieven voor de dock, dus daar hoef je niet naar te zoeken. Er zijn wel alternatieven die kleiner zijn, of schuin staan, maar plat op zijn kant zie je niet veel.

Ik heb zelf een alternatief “dockje” wat gewoon een generieke USB-C naar HDMI-adapter is. Die werkt (ik gebruik verder wel gewoon een originele lader), maar heeft als nadeel dat hij alleen werkt als de Switch al aan staat wanneer je ‘m aansluit. Ik kan niet de Switch eraan hangen en hem daarna pas aanzetten, dan reageert hij niet.

• GHDpro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 13:30
Bol.com lijkt 3D All Stars weer op voorraad te hebben:
https://www.bol.com/nl/p/...-switch/9300000009410371/
B2 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:21:

Mijn standaard antwoord zou zijn: probeer een manier te vinden waarop het wel rechtopstaand lukt. Je kan bijvoorbeeld de dock even uit je meubel nemen om de Switch te (un)docken. We weten natuurlijk niet hoe je TV meubel eruit ziet, dus misschien kan dit gewoon niet.

Alternatieve opties... misschien een USB-C verlengkabel vanuit het dock, waarmee je je Switch ergens anders neerzet/legt, bvb door middel van een stand op een betere plek. Er zijn ook een paar relatief betrouwbare third-party docks die misschien kleiner zijn en wel voor je passen. Ik denk aan de Jumpgate dock of aan de Genki covert dock. Die laatste is eigenlijk een dock ingebouwd in een custom lader. Ik heb zelf geen ervaring met deze producten en zou je zeker aanraden om hier eerst extra onderzoek naar te doen voor je iets koopt. Third-party docks van slechte kwaliteit kunnen je Switch bricken.

Wat nieuws:
Blijkbaar heeft R-Type Final 2 een release window gekregen: de developers hopen het spel volgende lente te releasen (bron). Morgen zullen ze ook nieuwe beelden van Final 2 tonen op hun YouTube kanaal."

En voor wie het nog niet gezien heeft, Bravely Default II heeft een consumentenrating gekregen in Australië. Misschien is die release dichter dan we denken?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:38
Yup gisteren ook al, en nog niet uitverkocht zie ik.. Valt dus toch wel mee met de schaarste ;)

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:55
Goed voor al die scalpers...

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Of de scalpers moeten gewoon een paar weken langer wachten voor de eerste klanten zich aandienen. Los ervan dat er nu nog voorraad blijkt, de voorraad zal op een gegeven moment toch op zijn en dan zijn er allicht nog steeds mensen die er te laat bij zijn ;)

Bol.com werkt nu in ieder geval ook met de prijs van €59,99 i.p.v. de eerdere €56,99.

Sinds kort aan de slag gegaan met Zelda Link's Awakening. Het spel nooit eerder gespeeld op een andere console/handheld. Ik moest wel even wennen aan het blurry effect. Iemand enig idee waarom Nintendo het blurry laat ogen aan de zijkanten?

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 24-09-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 22:50

BoGu5

hmmmz

Gim schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:28:
[...]

Of de scalpers moeten gewoon een paar weken langer wachten voor de eerste klanten zich aandienen. Los ervan dat er nu nog voorraad blijkt, de voorraad zal op een gegeven moment toch op zijn en dan zijn er allicht nog steeds mensen die er te laat bij zijn ;)

Bol.com werkt nu in ieder geval ook met de prijs van €59,99 i.p.v. de eerdere €56,99.

Sinds kort aan de slag gegaan met Zelda Link's Awakening. Het spel nooit eerder gespeeld op een andere console/handheld. Ik moest wel even wennen aan het blurry effect. Iemand enig idee waarom Nintendo het blurry laat ogen aan de zijkanten?
Dat is een designkeuze lijkt mij. Misschien omdat deze titel zijn oorsprong heeft op de gameboy? Hier kun je wat meer lezen hierover: Wikipedia: Tilt-shiftbewerking

request.getCookies();

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begrijp die haat naar scalpers nooit zo. Is toch gewoon vraag en aanbod? Ik zie het zelf andersom, ik heb een haat aan consumenten die een meerprijs betalen aan deze scalpers, juist zij zorgen ervoor dat het opkopen en met winst verkopen in stand word gehouden. En je ziet inderdaad ook dat winkels meer vroegen voor 3D All-Stars naar de release toe want het verkoopt toch wel. Iedereen moest het gelijk hebben, ging met de hype mee, wil de boot niet missen. Ik denk ook dat een redelijk aantal mensen door de hype de game gekocht hebben en het uiteindelijk niet veel zullen spelen.

Uiteindelijk lijkt de game toch een stuk minder schaars dan verwacht. Ik verwacht ook niet dat de voorraad binnenkort daadwerkelijk op is. Ik zou het bizar vinden als Nintendo niet inspeelt op de kerstaankopen. Maarja, we hebben het wel over Nintendo :p

Ik vermaak me in ieder geval wel met 3D All-Stars. Al weet ik niet of ik deze game in mijn collectie houd. Ik ben nog bij Mario 64 en ik heb ze alle 3 nog nooit gespeeld. Maar als ik het verkoop en ik kan het met winst verkopen, vraag en aanbod, dan doe ik dat net als ieder ander ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Mja ik heb daar een beetje gemengde gevoelens bij. Natuurlijk is het "marktwerking", maar het is gewoon het plezier van anderen vergallen en het creeeren van een kunstmatige schaarste. Ik kan er wel heel erg van genieten als die scalpers grandioos op hun bek gaan (zie ook begin coronacrisis).

request.getCookies();

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat er tegenwoordig allemaal producten worden opgekocht door bots is wel een slechte ontwikkeling en dat moet ook zeker voorkomen worden. Maar in dit geval was en is Super Mario 3D All-Stars makkelijk te krijgen. Het genieten van dat scalpers grandioos op hun bek gaan (Is daar bewijs voor? Ze kunnen het gewoon terug sturen naar de winkel) en het nodig vinden om bij elke grote game release aandacht te besteden aan deze scalpers begrijp ik niet zo. In mijn ogen is de consument zelf de oorzaak en zorgen we er ook zelf voor dat scalpers bestaansrecht hebben.
Dat zag je ook in dit topic. Zonder onderbouwingen werd er beweerd dat het een zeer schaarse collectie ging worden. Er werd paniek gezaaid. Webshops die ruim 5 euro duurder waren werden gedeeld en werd ook besteld vanwege de angst om de game te missen. En Nintendo werd al verweten dat er veel te weinig fysieke games uitgebracht zouden worden voor dat de game überhaupt in de schappen lag.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:55
L23 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:34:
Dat er tegenwoordig allemaal producten worden opgekocht door bots is wel een slechte ontwikkeling en dat moet ook zeker voorkomen worden. Maar in dit geval was en is Super Mario 3D All-Stars makkelijk te krijgen. Het genieten van dat scalpers grandioos op hun bek gaan (Is daar bewijs voor? Ze kunnen het gewoon terug sturen naar de winkel) en het nodig vinden om bij elke grote game release aandacht te besteden aan deze scalpers begrijp ik niet zo. In mijn ogen is de consument zelf de oorzaak en zorgen we er ook zelf voor dat scalpers bestaansrecht hebben.
Dat zag je ook in dit topic. Zonder onderbouwingen werd er beweerd dat het een zeer schaarse collectie ging worden. Er werd paniek gezaaid. Webshops die ruim 5 euro duurder waren werden gedeeld en werd ook besteld vanwege de angst om de game te missen. En Nintendo werd al verweten dat er veel te weinig fysieke games uitgebracht zouden worden voor dat de game überhaupt in de schappen lag.
Daarnaast was, in dit geval, de game digitaal gewoon beschikbaar.
Megupe schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:04:
[...]

Daarnaast was, in dit geval, de game digitaal gewoon beschikbaar.
Dat vind ik geen goed argument, ik wil namelijk alles fysiek :-p

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 13:49
..In mijn ogen is de consument zelf de oorzaak ..
Dat is niet helemaal waar, een beetje een kip en ei verhaal.. Als de scalpers de boel opkopen en er geen/weinig exemplaren overblijven voor de gewone consument, ligt ligt de oorzaak toch bij de scalpers. Dan moet de consument toch ergens een (duurdere) exemplaar vandaan halen (als die echt een exemplaar wilt en een hoger bedrag er voor over heeft).

Maar goed, dat lijkt voor All Stars vooralsnog niet het geval te zijn. >:)

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Hoi allemaal. ik probeer uit te vinden of er binnenkort een nieuw model switch op de markt komt of is degene die nu verkrijgbaar is de huidige standaard voorlopig? jullie hebben hier vast wel het antwoord ;)

• Megupe
L23 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:09:
[...]

Dat vind ik geen goed argument, ik wil namelijk alles fysiek :-p
en met jou velen blijkbaar. Maar voor diegenen die het niet uitmaakt digitaal of fysiek hoeven dan niet te stressen

• Seal64
  • Laatst online: 20-09 12:30
Flghter1982 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:26:
Hoi allemaal. ik probeer uit te vinden of er binnenkort een nieuw model switch op de markt komt of is degene die nu verkrijgbaar is de huidige standaard voorlopig? jullie hebben hier vast wel het antwoord ;)
Zolang Nintendo daar zelf nog niets over vrijgeeft, is alles wat iedereen claimt te weten, op zijn best speculatie. Dus nee, niemand hier wéét of er een nieuwe Switch aan zit te komen, we kunnen alleen beargumenteerd speculeren.

Als Nintendo zelf aankondigt dat er een nieuwe aankomt, dan wéten we dat pas.
sparow schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:23:
[...]

Dat is niet helemaal waar, een beetje een kip en ei verhaal.. Als de scalpers de boel opkopen en er geen/weinig exemplaren overblijven voor de gewone consument, ligt ligt de oorzaak toch bij de scalpers. Dan moet de consument toch ergens een (duurdere) exemplaar vandaan halen (als die echt een exemplaar wilt en een hoger bedrag er voor over heeft).

Maar goed, dat lijkt voor All Stars vooralsnog niet het geval te zijn. >:)
Volgens mij is het vrij uitzonderlijk dat het wel het geval is. Meestal is het de consument die geen geduld heeft en dan maar de makkelijke weg kiest als geld geen rol speelt.
Megupe schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:28:
[...]

en met jou velen blijkbaar. Maar voor diegenen die het niet uitmaakt digitaal of fysiek hoeven dan niet te stressen
Welke stress?

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 24-09-2020 15:31 ]

• Megupe
of ze het spel wel kunnen bemachtigen. Misschien is stress niet het juiste woord, maar kwam ff niet op een beter woord ;)
Megupe schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:33:
[...]

of ze het spel wel kunnen bemachtigen. Misschien is stress niet het juiste woord, maar kwam ff niet op een beter woord ;)
Maar tot nu toe zijn alle Nintendo spellen zonder problemen te bemachtigen. En gelimiteerde spellen zoals Limited Run Games zijn altijd open pre-order. Bij Super Mario 3D All-Stars was inderdaad veel stress, maar bleek achteraf niet nodig.
Er is niks officieels bekend. Geruchten spreken over een nieuw model in 2021, maar daar staat helemaal niks van vast :)

• sderooij
Dat is net als met telefoons: er zal altijd een opvolger moment, kwestie van tijd.
Maar voor nu met de huidige switch, is het ook een kwestie van tijd. Het is pure speculatie.

Er was een recent artikel dat nintendo nog voor eind van het huidige FY, 20 or 30 miljoen units wilt verschepen, dus de huidige revisie. Ik denk persoonlijk dus niet dat er voor eind Maart iets wordt aangekondigd mbt een opvolger.

Als je nu een Switch wilt aanschaffen, zou ik dat gewoon doen en van de diverse AAA games genieten ;)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07
Daar weten we eigenlijk nog niks van. Het enige 'bewijs' wat wel weten, is dat Nintendo een oproep gedaan heeft aan ontwikkelaars om games klaar te maken voor 4K. Het is niet bekend of dit ook te maken heeft met een nieuw Switch model. Voorlopig is het huidige model dus het laatste model. Mocht er wel een nieuw model komen, zal dit vermoedelijk op z'n vroegst pas over 6-9 maanden zijn, gok ik.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Het gaat toch om de spellen die je wilt spelen, niet om de console? Zo oud is de switch niet, de nieuwe versie is net krap een jaar uit.

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Zou er niet vanuit gaan. De PS5 & XBOX worden over 2 maanden gereleased en ik verwacht dat Nintendo niet wil concurreren om de centen van potentiële kopers. Ik denk dat ze nog zéker een jaar daarmee wachten en verwacht zelf nog wel meer dan dat (ook omdat de huidige switch het nog prima doet in verkopen).

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Nou Nintendo is heel erg goed in de vraag verkeerd inschatten. Zie bijvoorbeeld de mini (S)NES in den beginne, net zoals de beschikbaarheid van de Switch zelf. Daarnaast is aangekondigd dat deze game fysiek maar tot 31 maart beschikbaar is, zolang de voorraad strekt. Ik snap de paniek dus wel (gedeeltelijk).

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
Ik denk niet dat Nintendo de vraag verkeerd inschat.

Nintendo maakt meer dan 1 product en zal dus keuzes moeten maken wat en hoeveel er wordt gemaakt.

Daarbij komt ook nog een vraag en aanbod. De vraag kan je met marktonderzoek en schattingen proberen te bepalen. Maakt een bedrijf teveel van het product kost het bedrijf dat geld. Maakt het te weinig van het product dan komt er een 2e ronde.

Ik ben zelf Nintendo fanboy en heb de nes/snes classics op release day gekocht. Ik had Super Mario 3D All Stars direct na de direct besteld. Ik heb deze na een paar dagen toch geannuleerd, omdat ik de 3 games en de consoles nog altijd heb. Uiteindelijk op dag van release toch nog besteld, omdat ik geen crt monitor meer heb en de games & consoles in verhuisdozen in mijn berging staan. Had ik deze niet kunnen kopen, omdat deze was uitverkocht had ik gewacht totdat ze opnieuw leverbaar zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Zeror schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:18:
[...]

Daar weten we eigenlijk nog niks van. Het enige 'bewijs' wat wel weten, is dat Nintendo een oproep gedaan heeft aan ontwikkelaars om games klaar te maken voor 4K. Het is niet bekend of dit ook te maken heeft met een nieuw Switch model. Voorlopig is het huidige model dus het laatste model. Mocht er wel een nieuw model komen, zal dit vermoedelijk op z'n vroegst pas over 6-9 maanden zijn, gok ik.
Maareuh.... nieuw 'Switch' model, dus geen echt nieuwe console, maar gewoon een 3e editie? Net zoals de PS4 opeens een PS4 Pro kende? Dus dat zou betekenen dat spellen het gewoon blijven doen en dat nieuwe spellen 'beter' gaan uitzien in het nieuwe 4K model, maar daarnaast ook gewoon werken in het huidige model met de kwaliteit die we nu kennen?

In dat geval gewoon de huidige Switch kopen tegen een nette prijs en gewoon lekker gamen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren begon de jaarlijkse Tokyo Game Show - deze keer niet toevallig met een zeer grote inzet op livestreams. Veel Japanse developers zijn van plan om nieuwe en reeds aangekondigde games te tonen. Een volledig (en enorm uitgebreid) schema op dit overzicht van Gematsu, maar er zijn een paar streams die ik toch even eruit wil pikken:

Vandaag om 15:00 CET houdt Capcom een presentatie waarin Monster Hunter Rise en Monster Hunter Stories 2 ook aan bod komen. Deze wordt Engels ondertiteld of getolkt.

Morgen 26/9:
  • Vanaf 14:50 CET is er een live gameplay presentatie van Monster Hunter Rise + een verdere introductie van de setting van Monster Hunter Stories 2. Dit duurt ongeveer een uur en wordt vertaald in een getolkte stream op Twitch. Hierna volgt nog een uur, onvertaald, met een paneldiscussie over die twee games.
  • Tegelijk (15:00 CET) houdt Koei Tecmo een onvertaalde presentatie over Hyrule Warriors: Age of Calamity. Stream link (Youtube). Zeer waarschijnlijk zal Nintendo ook een vertaalde highlightsreel ofzo releasen.
Ook Sega (Puyo Puyo Tetris 2 o.a. ), Konami, Square-Enix, Level 5 (Megaton Musashi o.a. in een vertaalde stream), D3 Publisher (Earth Defense Force: World Brothers, Maglan Lord), Bandai Namco (Little Nightmares II o.a.)... gaan de komende dagen games tonen, dus verwacht best wat nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:47
Ik was een beetje aan het zoeken naar games die op de switch zijn uitgekomen die ik ook nog ergens op m'n steam verlanglijstje had staan. Zodoende kwam ik erachter dat Invisible Inc. ook verkrijgbaar is, nu zelfs met korting :)

Speelt heerlijk weg, toffe turn-based strategy! Lekker om even tussendoor een level te doen, wat mij betreft een aanrader (voor diegene die hem niet allang op de pc hebben gespeeld).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat nieuw beeldmateriaal van de Tokyo Game Show

Nieuwe Hyrule Warriors: Age of Calamity Trailer (gameplay vind je hier):

Monster Hunter Rise gameplay

Atelier Ryza 2 trailer (gameplay hier met Japanse commentaar)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Kans al ervaring met roller coaster Tycoon 3 ?
In de fok review lees ik dat de controls wel ok zijn.
De reviewer noemt alleen een prijs van 2 tientjes en ik zie hem alleen digitaal in de eshop en daar staat ie toch echt voor 3 tientjes.

[ Voor 23% gewijzigd door harley op 26-09-2020 22:44 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
Heb de review op Dailynintendo gelezen, die waren er in het algemeen redelijk positief over.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:37
harley schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:56:
Kans al ervaring met roller coaster Tycoon 3 ?
In de fok review lees ik dat de controls wel ok zijn.
De reviewer noemt alleen een prijs van 2 tientjes en ik zie hem alleen digitaal in de eshop en daar staat ie toch echt voor 3 tientjes.
ik heb hem gespeeld op mijn switch en vond het best wel goed te doen al is het even wennen en is het merkbaar wel langzamer dan het uitvoeren van de acties op een pc. Maar al met al vind ik het goed uitgevoerd voor een controller.

Eindelijk RTC on-the-go spelen :)

Spel is op Steam 20euro, op switch helaas 30euro :(

[ Voor 3% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 27-09-2020 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Sj0eRdJuH schreef op zondag 27 september 2020 @ 02:53:
[...]

ik heb hem gespeeld op mijn switch en vond het best wel goed te doen al is het even wennen en is het merkbaar wel langzamer dan het uitvoeren van de acties op een pc. Maar al met al vind ik het goed uitgevoerd voor een controller.

Tsjah, Bij epic games is ie deze week zelfs gratis, wil er ook best voor betalen. Maar dan wel fysieke cartridge en die lijkt er niet te komen helaas :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:43

Maduth

Probeersel

Goedemorgen allen,

Wij hebben onze oude Wii U games verkocht en nu mag mijn dochter een nieuwe switch game kopen. We zoeken een game wat je vooral samen kan spelen, een soort verhaal. Momenteel heeft ze al Luigi maar die is ondertussen wel klaar. Zijn hier suggesties misschien die ik aan kan dragen? Als extra informatie, ze vind roblox (!?) leuk op de PC maar omdat ik thuiswerk, kan dat niet zo vaak. Samen doen wij aan brawl stars maar dat vind ik weer van die korte gevechten. We zijn dus breed aan het zoeken maar bottom line, we zoeken een coöperatief spel met progressie. Laatst, Zelda vond ze leuk maar ja, die speel je weer alleen.

Cheers

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meer nieuws van de TGS:
Vandaag werd Dynasty Warriors 9 Empires aangekondigd, met een release ergens in het begin van 2021. Voor wie hier niet mee bekend is, de 'Empires' expansies van Dynasty Warriors zijn een combinatie van de typische Warriors gameplay met meer strategische elementen uit de 'Romance of the Three Kingdoms' series. Trailertje:

Gisteren was er nog meer gameplay van Monster Hunter Rise :) Hieronder vind je een 40tal minuten, onderverdeeld in twee sessies. Beide sessies coveren hetzelfde gebied en een van dezelfde gevechten (vs. ). De eerste sessie wordt getolkt en toont Dual Blades gameplay, in het tweede deel wordt een Long Sword gebruikt. Als je dat tweede deel liever met vertaling wilt zien, kan je dat met deze edit van Gaijinhunter..

Enorm belangrijk detail: you can pet the dog. De Palamute geeft ook pootjes.

Ook van de Shiren the Wanderer 5 port toonde men meer gameplay en een hoop nieuwe features. Drie nieuwe dungeons, een muziek collectie, een internationaal ranking systeem en extra functies voor streamers. Meer info vind je op Gematsu. De volledige livestream van Shiren kan je hier bekijken (met Engelse tolk), maar misschien is een kortere trailer al voldoende :p

[YouTube: Switch/PC『不思議のダンジョン 風来のシレン5plus フォーチュンタワーと運命のダイス』紹介トレーラー]

Er is eerder vandaag verder meer Hyrule Warriors: Age of Calamity gameplay getoond van Impa, Link en Daruk. Tot ik een betere video vind die de getolkte livestream toont, link je gemakkelijkst gewoon even verder naar deze twee videos van GameXplain (1 - Link en Impa), (2 - Daruk, Link met speer).

Tenslotte voor de Visual Novel/tactische rpg fans, Re:ZERO – Starting Life in Another World: The Prophecy of the Throne heeft een Europese release datum (5 februari) en een nieuwe trailer. Opnieuw is er meer info te lezen op Gematsu.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 27-09-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 19:02
Sj0eRdJuH schreef op zondag 27 september 2020 @ 02:53:
[...]

Vind deze keer de Switch tax wel verklaarbaar. Het enige wat ze bij de pc versie hebben gedaan is de resolutie omhoog krikken. Geen betere textures of een widescreen fix. Bij de Switch hebben ze iig de besturing nog moeten verzinnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maduth schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:49:
Goedemorgen allen,

Wij hebben onze oude Wii U games verkocht en nu mag mijn dochter een nieuwe switch game kopen. We zoeken een game wat je vooral samen kan spelen, een soort verhaal. Momenteel heeft ze al Luigi maar die is ondertussen wel klaar. Zijn hier suggesties misschien die ik aan kan dragen? Als extra informatie, ze vind roblox (!?) leuk op de PC maar omdat ik thuiswerk, kan dat niet zo vaak. Samen doen wij aan brawl stars maar dat vind ik weer van die korte gevechten. We zijn dus breed aan het zoeken maar bottom line, we zoeken een coöperatief spel met progressie. Laatst, Zelda vond ze leuk maar ja, die speel je weer alleen.

Cheers
Lego City Undercover heb ik veel plezier aan beleeft. Weet alleen niet meer zeker of je dat verhaal ook samen kunt spelen. Unraveled 2 vond ik ook leuk om met z'n 2'en te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemorgen allen,

Cheers
Geen idee hoe oud je dochter is of wat jullie smaak is, dus maar wat algemene suggesties voor lokale co-op...

Captain Toad, Snipperclips (persoonlijke aanrader, iets kortere game wel), New Super Mario Bros. U Deluxe, Overcooked 1/2, Donkey Kong Country Returns: Tropical Freeze (moeilijkere game, om de beurt spelen), Super Mario 3D World (release in februari), Brothers: A Tale of Two Sons (relatief makkelijk in co-op), beat-em-up games ala Streets of Rage 4 of de Capcom Beat 'Em Up Bundle, Diablo 3 ... + de suggesties hierboven :) Heel veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-07 15:14
Walkman schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:18:
[...]

Lego City Undercover heb ik veel plezier aan beleeft. Weet alleen niet meer zeker of je dat verhaal ook samen kunt spelen. Unraveled 2 vond ik ook leuk om met z'n 2'en te spelen.
Lego undercover is in het geheel met z'n 2'en te spelen. Zoals meest (zo niet alle) lego games.
Heb het samen met mijn zoontje gespeeld, die vindt het leuk om te spelen.

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Om nog een paar games toe te voegen aan de coop lijst:

- Cat Quest 2 - Erg leuk in coop. Niet veel diepgang maar dat maakt het ook erg toegankelijk. Wel wel veel puns :P
- Degrees of seperation: Is regelmatig voor een paar euro in de aanbieding geweest en dan is het een prima puzzel platformer voor 2 personen :) Voor full price niet kopen.
- Human fall flat: Zeer frustrerende controls, maar ook enorm lachen met zijn 2en.
- Kirby star allies: Zeker met alle post launch updates die er geweest zijn is het erg vermakelijk met tot 4 personen.
- Nine Parchments: soort van Magica lite. eigenlijk alleen leuk met 2 of meer spelers.
- Rayman legends: Nog steeds een van de beste platformers van het moment, alleen de Kung Foot mode is de 9,99 euro al waard die ze er regelmatig voor vragen.
- Rocket league: Behoeft geen introductie
- Unravel Two: Superleuke 2 persoons puzzel-platformer.
- Yoshi's island: Voor volwassenen wat simpel (tenzij je echt voor de collectables gaat), maar voor kids geweldig.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
Goedemorgen allen,

Cheers
Magic schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:33:
- Rayman legends: Nog steeds een van de beste platformers van het moment, alleen de Kung Foot mode is de 9,99 euro al waard die ze er regelmatig voor vragen.
Volledig mee eens, speel momenteel nu ook Rayman Legends met m'n vriendin. Switch is voornamelijk aangeschaft om coöp te spelen en het spel is naar mijn mening echt het geld waard.
Merk wel dat je op ten duur snelle knoppencombinaties moet uitvoeren om verder te komen in het spel waardoor het gebruiken van joycons snel onhandig wordt (te grote handen). Zit nu ongeveer halverwege waardoor het nog wel te doen is, maar denk er al over na om een pro-controller aan te schaffen.

En om in de Rayman stijl te blijven lijkt mij Mario + Rabbids Kingdom Battle ook het aanschaffen waard, deze is momenteel voor minder dan €20 euro te koop en heeft 5 coöp campagnes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Morgen meer Crown Tundra nieuws om 15:00

@B.O.C.K - de co-op van Mario x Rabbids is vrij leuk maar wel kort :)

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 28-09-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Zit te kijken voor een nieuw leuk spel voor mijn zoontje. Hij wordt bijna 8. Is Mario maker leuk voor die leeftijd, of nog te ingewikkeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
NeP2013 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:27:
Zit te kijken voor een nieuw leuk spel voor mijn zoontje. Hij wordt bijna 8. Is Mario maker leuk voor die leeftijd, of nog te ingewikkeld?
Dit is 1 van de favoriete games van mijn zoontje sinds hij 6 was (nu 7). Zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Plymp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:09:
[...]

Dit is 1 van de favoriete games van mijn zoontje sinds hij 6 was (nu 7). Zeker aan te raden.
Maakt hij ook echt levels, of speelt hij alleen levels? In hoeverre is dat bouwen echt "kids proof" bijvoorbeeld? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Super Mario Maker 2 dan leuker dan New Super Mario Bros. U Deluxe? Je moet het heel leuk vinden om levels te bouwen. Maar het idee van onbeperkt nieuwe levels te kunnen spelen viel mij tegen. Ik kreeg te vaak levels die gewoon niet leuk waren.
De campaign van Super Mario Maker 2 vond ik wel erg leuk, maar ben je redelijk snel klaar mee. Je zou dus ook voor de campaign van Super Mario Bros. U Deluxe kunnen gaan.
Of een andere toffe 2D platformer, qua content en prijs vond ik Rayman Legends zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik zou zeker SMM2 kiezen boven Bros U Deluxe. Zelf ben ik geen geweldige bouwer, verre van eigenlijk, maar de oneindige levels maken het spel wel leuker dan Bros in mijn ogen.
En tuurlijk, soms zitten er echt zaadlevels tussen, maar je kan op vele manieren nieuwe levels vinden. Het forum topic hier op Tweakers heeft levels van de meer serieuzere bouwers, een aantal youtubers gebruiken een hashtag op twitter om nieuwe levels aan te bieden (#RyuSMM bijvoorbeeld)

Zelf speel ik vaak de endless normal of kijk ik bij de nieuwste levels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skinnyice schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:27:
Ik zou zeker SMM2 kiezen boven Bros U Deluxe. Zelf ben ik geen geweldige bouwer, verre van eigenlijk, maar de oneindige levels maken het spel wel leuker dan Bros in mijn ogen.
En tuurlijk, soms zitten er echt zaadlevels tussen, maar je kan op vele manieren nieuwe levels vinden. Het forum topic hier op Tweakers heeft levels van de meer serieuzere bouwers, een aantal youtubers gebruiken een hashtag op twitter om nieuwe levels aan te bieden (#RyuSMM bijvoorbeeld)

Zelf speel ik vaak de endless normal of kijk ik bij de nieuwste levels
Je kan inderdaad op vele manieren nieuwe levels vinden. Maar in de game zelf vond ik leuke levels vinden niet makkelijk, wellicht sindsdien veranderd. Ik vond de gehele online ervaring van Super Mario Maker 2 slecht. Ik had zelf geen zin om buiten het spel om op zoek te moeten gaan naar goede levels. Dan lijkt mij New Super Mario Bros. U Deluxe of Super Mario 3D World die begin volgend jaar uitkomt een leukere ervaring. Gaat een kind van 8 ook het hele internet af op zoek naar levels of wil het gewoon een game spelen?

Maar in de basis is Super Mario Maker 2 best goed, de bekende 2D platformer met een zeer uitgebreide level builder. Maar het online gedeelte, waar levels downloaden ook onder valt, viel mij erg tegen. Ik heb het spel verkocht in afwachting op Super Mario 3D World.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plymp
NeP2013 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:15:
[...]
Maakt hij ook echt levels, of speelt hij alleen levels? In hoeverre is dat bouwen echt "kids proof" bijvoorbeeld? :-)
Hij bouwt absoluut zelf, dat is de hele fun. De story mode heeft hij genegeerd. Kan uren levels (en tegenwoordig werelden) bouwen en uitproberen en uiteraard moeten wij zijn levels ook proberen. Kijkt ook YouTube filmpjes (vooral van DGR) om ideeen op te doen voor levels.

Super Mario Bros. U Deluxe hebben we ook, maar kijkt hij niet naar om. Als het puur om levels spelen gaat dan kun je voor een 7 jarige ook naar Yoshi's Crafted World kijken. Kun je niet zelf bouwen, maar is wel een heel leuke kid proof game. Rayman zou ik voor een 7 jarige niet aanraden, dat kan nogal frustrerend worden tenzij hij al wat meer game ervaring heeft.

Andere games die onze zoon op zijn 6e al prima zonder hulp speelde:
  • LEGO City Undercover (leuke game, NL gesproken en niet te moeilijk)
  • Mario Kart 8 Deluxe (hoeft geen intro lijkt me)
  • Luigi's Mansion 3
  • Minecraft (in het begin misschien wat hulp nodig)
  • LEGO Worlds (Minecraft, maar dan met LEGO)
  • Super Mario Party (vooral leuk met meerdere spelers, maar ook solo te spelen)

[ Voor 32% gewijzigd door Plymp op 29-09-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Plymp Ik zou hem toch aanraden de story te doen. Daarin krijg je nog wat extra items vrijgespeeld om met het bouwen te gebruiken. Niet veel, maar ze zitten niet standaard in het bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plymp
Arunia schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:43:
@Plymp Ik zou hem toch aanraden de story te doen. Daarin krijg je nog wat extra items vrijgespeeld om met het bouwen te gebruiken. Niet veel, maar ze zitten niet standaard in het bouwen.
Absoluut, zijn vader heeft op dezelfde account de story mode uitgespeeld, omdat hij het ook een leuk spel vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plymp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:24:
[...]

Rayman zou ik voor een 7 jarige niet aanraden, dat kan nogal frustrerend worden tenzij hij al wat meer game ervaring heeft.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk heb ik zelf al meer game ervaring. Maar vond Rayman Legends geen moeilijke game. Ik vond bepaalde campaign levels van Super Mario Maker 2 moeilijker.

Mijn eerste 2D platformer was Rayman op de PC in 1995. Toen was ik 8 jaar. De eerste Rayman zou ik nu moeilijk en frustrerend noemen, maar toen heel vol lol aan gehad en qua game ervaring aardig van geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het is met games gewoon geven en zien of ze het wat vinden. Die kleine van mij speelde vanaf zeven jaar al Breath of the Wild. Het gaat er gewoon om of ze een klik met een bepaald soort games hebben. Voor de 1 zijn dat platformers, voor de andere meer avontuurlijke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Heeft iemand goede ervaringen met een 3rd party dock?
Ik zou het liefst een originele halen, maar ik vind 80 euro voor zoiets veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 12:06
avec_style schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:40:
Heeft iemand goede ervaringen met een 3rd party dock?
Ik zou het liefst een originele halen, maar ik vind 80 euro voor zoiets veel te duur.
Ik heb zelf 2 originele docks, toen ik voor een 2de dock ging kijken werd mij geadviseert geen imitatie dock te pakken i.v.m. garantie. Hoe ze het controlleren geen idee, maar dat werd mij toen geadviseerd door de Game Mania. En ben het volledig met je eens dat €80,00 veel geld is.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 19:02
Linksquest schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:13:
[...]

Ik heb zelf 2 originele docks, toen ik voor een 2de dock ging kijken werd mij geadviseert geen imitatie dock te pakken i.v.m. garantie. Hoe ze het controlleren geen idee, maar dat werd mij toen geadviseerd door de Game Mania. En ben het volledig met je eens dat €80,00 veel geld is.
Ja duh, want Game Mania kan jou geen imitatie dock verkopen :+

Anyway ik heb al vanaf het begin een imitatie dock en met elke usb lader/powerbank geladen met 3 verschillende modellen van de Switch en alles doet het nog. Zelfde om mij heen met mensen die een Switch hebben. Zal niet zeggen dat er geen slechte docks zijn, maar het was een hoop paniek om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Beakzz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:18:
[...]

Ja duh, want Game Mania kan jou geen imitatie dock verkopen :+

Anyway ik heb al vanaf het begin een imitatie dock en met elke usb lader/powerbank geladen met 3 verschillende modellen van de Switch en alles doet het nog. Zelfde om mij heen met mensen die een Switch hebben. Zal niet zeggen dat er geen slechte docks zijn, maar het was een hoop paniek om niks.
Mag ik vragen welke imitatie-Dock jij hebt? Ik wil er ook graag een halen namelijk en vind €80 voor de originele echt te duur haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:18:
Zal niet zeggen dat er geen slechte docks zijn, maar het was een hoop paniek om niks.
Het probleem zijn docks die de kantjes er van af lopen en/of slechte connectoren hebben die het laadcircuit in de Switch zouden kunnen frituren. Zie o.a. An engineer’s POV on the 3rd party dock Switch bricking situation.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

RayNbow schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:29:
[...]

Het probleem zijn docks die de kantjes er van af lopen en/of slechte connectoren hebben die het laadcircuit in de Switch zouden kunnen frituren. Zie o.a. An engineer’s POV on the 3rd party dock Switch bricking situation.
Of niet alle pins verbonden hebben. Ik heb zelf de Gulikit NS05 geprobeerd. Die beviel goed, maar was incl Switch te hoog in mijn tv meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
GENKI Covert dock wordt over het algemeen aangeraden, zie ook :
YouTube: 10 NEW Nintendo Switch Accessories - List and Overview - HAULED Ep.10

En leuke YouTuber ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
L23 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:16:
Ik ga weer hopen op Hollow Knight Silksong.
Ik leer nog met regelmaat nieuwe vloeken in Hollow Knight zelf, wat een combinatie van fantastisch en totaal klote dat spel zeg. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:16:
[...]

Ik leer nog met regelmaat nieuwe vloeken in Hollow Knight zelf, wat een combinatie van fantastisch en totaal klote dat spel zeg. :D
Dat vond ik een zeer pittige game, maar heb het nooit als frustrerend ervaren, het bleef altijd net leuk genoeg dat je toch door wilt spelen :P Uiteindelijk 105% uitgespeeld. Krijg het tot nu toe niet voor elkaar om het laatste Colosseum gevecht Trial of the Fool te winnen en de Godmaster content is me ook te hoog gegrepen. Maar fantastisch spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:06
Voor de mensen die ori and the will of the wisps willen spelen ik raad je aan te wachten op de patch... net de eindbaas verslagen en aan het genieten van het laatste filmpje crasht die weer met de melding dat die afsluit .. 😫 eindstand kon ik weer opnieuw beginnen met de eindbaas maar geen zin in dus laatste filmpje maar gekeken op YouTube en de switch gefrustreerd weg gelegd 👋🏽

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:25:
Voor de mensen die ori and the will of the wisps willen spelen ik raad je aan te wachten op de patch... net de eindbaas verslagen en aan het genieten van het laatste filmpje crasht die weer met de melding dat die afsluit .. 😫 eindstand kon ik weer opnieuw beginnen met de eindbaas maar geen zin in dus laatste filmpje maar gekeken op YouTube en de switch gefrustreerd weg gelegd 👋🏽
Het is in ieder geval een bekend probleem en een patch is onderweg. Verder is Ori gewoon een enorm goede port, zelfs beter dan de Xbox release:

Enorm interessante analyse van Digital Foundry, ook omdat ze tonen hoe de engine van Ori werkt. Fysieke retail release van beide games lijkt gepland voor december, voor de mensen die graag verzamelen. De cartridge zal ook de patch met de bugfixes bevatten.

Anyway, hoe goed Ori ook is, Hades is heel snel mijn GOTY geworden >:)

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 29-09-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:06
JackAvery schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:40:
[...]

Het is in ieder geval een bekend probleem en een patch is onderweg. Verder is Ori gewoon een enorm goede port, zelfs beter dan de Xbox release:

[YouTube: Ori And The Will of the Wisps Switch Analysis: Inside An 'Impossible' Port]

Enorm interessante analyse van Digital Foundry, ook omdat ze tonen hoe de engine van Ori werkt. Fysieke retail release van beide games lijkt gepland voor december, voor de mensen die graag verzamelen. De cartridge zal ook de patch met de bugfixes bevatten.

Anyway, hoe goed Ori ook is, Hades is heel snel mijn GOTY geworden >:)
Zeker dat ori super is ! Net als deel 1 weer enorm van genoten was blijkbaar te hongerig om te wachten voor de patch 🤣 hades staat ook op de verlang lijst maarja iets met backlog...... nog genoeg te spelen eerst

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

L23 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:44:
Dat vond ik een zeer pittige game, maar heb het nooit als frustrerend ervaren, het bleef altijd net leuk genoeg dat je toch door wilt spelen :P Uiteindelijk 105% uitgespeeld. Krijg het tot nu toe niet voor elkaar om het laatste Colosseum gevecht Trial of the Fool te winnen en de Godmaster content is me ook te hoog gegrepen. Maar fantastisch spel :D
Ik wel, net weer 10k Geo verloren op weg naar m'n spook. En steeds een eind lopen naar de baas. Maar goed, dat is het genre, dat is bedoeld om je te laten lijden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dat ik wacht op de fysieke release van Ori. Maar over het algemeen wacht ik altijd met de aankoop van de game tot dat er een patch is uitgekomen. Ik had de Digital Foundry analyse van het weekend al gezien. Tof om te zien hoe zo een game is opgebouwd en wat ze allemaal gedaan hebben om het werkend te krijgen op de Switch. Inderdaad jammer dat de game nu regelmatig crasht. Maar zag dat het team aardig actief was met het oplossen van de bugs. Tof trouwens dat de patch ook op de cartridge komt!

@Gonadan 10.000 Geo klinkt als veel geld :p Maar op een gegeven moment zwem je in de Geo. Een eind lopen naar de baas vond ik in het begin ook wel wat irritant. Maar je kan in de game een Dreamgate krijgen. Je kan dan een bepaalde plek markeren en daarheen teleporteren. Dus die Dreamgate zet je dan vlakbij de boss fight, ga je vervolgens dood en eindig je op het bankje, dan kan je snel weer naar de boss teleporteren.

[ Voor 34% gewijzigd door L23 op 29-09-2020 23:14 ]

• Gonadan

Gonadan

L23 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:03:

@Gonadan 10.000 Geo klinkt als veel geld :p Maar op een gegeven moment zwem je in de Geo. Een eind lopen naar de baas vond ik in het begin ook wel wat irritant. Maar je kan in de game een Dreamgate krijgen. Je kan dan een bepaalde plek markeren en daarheen teleporteren. Dus die Dreamgate zet je dan vlakbij de boss fight, ga je vervolgens dood en eindig je op het bankje, dan kan je snel weer naar de boss teleporteren.
Ik kon ook al een tijdje niets met Geo inderdaad, maar vind het gewoon zonde. :P
Heb al heel veel ontdekt maar nog steeds heel veel te ontdekken volgens mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• avec_style
sderooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:56:

Ik heb hier ook veel over gelezen. Echter is deze niet in NL te koop. Als ik deze via amazon US will bestellen dan is deze ongeveer net zo duur als de originele dock.

Ik neig nu naar de dock van skull & Co. Deze zou zelfs te updaten moeten zijn voor het geval dat nintendo nieuwe Firmware uitbrengt die de switch zou kunnen laten bricken. Heeft iemand ervaring met deze dock?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Zo, misschien wel de laatste first-party aankondiging voor 2020.
Edit: tenzij er nog Bravely Default II nieuws volgt, maar dat is technisch gezien een third-party?

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 30-09-2020 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

sderooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:56:

Ik heb deze vanuit de Kickstarter gekregen/gekocht en het is echt een fijne dock. Helemaal om mee te nemen naar andere plekken waar je het aan een TV wilt hangen :Y

Werkt ook prima voor telefoons met Android 'desktop' die dat ondersteunen :)

• SinkerNL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:35
Ik zat wat te browsen op het www, benieuwd of er al geruchten waren voor een nieuwe Mario Party voor de Switch. Helaas niet echt wat gevonden, op deze link na: https://fantendo.fandom.com/wiki/Super_Mario_Party_2

Het is een pagina met heel veel info, maar dit kan toch niet serieus genomen worden, of wel? Snap niet hoe iemand zo veel informatie bijeen kan rapen over iets wat nog niet bestaat.

Jullie een mening hierover? Zouden we binnenkort toch een nieuw Party krijgen? Ik hoopte eerst op een nieuwe Kart, maar die krijgen we in een rare vorm met ‘echte’ karts, wat niet gaat lukken in mn mini appartementje helaas (afwachten op echte reviews :) )
Pagina: 1 ... 75 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic