Ik weet het niet hoor. Als ik op bol.com kijk zijn de meeste speelgoed afstand bestuurbare autos onder de 40 euro. Ik kan er maar 1 vinden met een camera er op en die is 70 euro. Nog best een verschil tussen 70 en 120 euro.
Misschien was ik iets optimistisch in mijn vorige post. Maar 70 euro per auto had alsnog een logischere stap geweest. En als het echt niet kon om splitscreen op de switch te doen hadden ze er ook een mobiele app van kunnen maken.
Mijn punt was een beetje dat ik het het een typisch multiplayer concept vind, waarbij vooral de verkoop van meerdere speelgoed elementen voor de winst moet zorgen. Beetje zoals het skylander idee, of de lego mario lijn.
Dat lijkt mij commercieel gezien een veel logischere aanpak dan wat ze nu hebben gemaakt.
Het feit dat Nintendo die route niet neemt geeft mij dus een beetje het gevoel dat er een probleem was (dat zou technisch of kosten kunnen zijn geweest) en dus de stekker er uit hebben getrokken en het product op de markt hebben gebracht om nog zo veel mogelijk geld terug te verdienen.