Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:53
Ik zat te kijken voor Mario, Zelda op de Switch. Maar waarom zijn die spellen nog steeds zo duur? Ook Diablo 3 zou ik nog wel willen hebben. Maar die is ook nergens <30€ te vinden. Je zou toch verwachten dat dat soort spellen toch ondertussen wel budgetbak prijzen hebben. Het lijkt wel alsof de Switch spellen online in ieder geval nooit in de budgetbak verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14
@Robkazoe tja, because they can. Vooral Nintendo eigen spellen zullen niet echt in prijs zakken. Daarnaast, zijn ze kwalitatief wel goed genoeg voor de volle mep. Niet wat je wilt horen natuurlijk ;).
Enige wat je kunt doen is acties van Amazon.de of mediamarkt pakken. Volgens mij loopt er nu eentje van 5 spellen voor 150 euro. Bij de MM heb je zo nu en dan 3=2 acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:14
Robkazoe schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:49:
Ik zat te kijken voor Mario, Zelda op de Switch. Maar waarom zijn die spellen nog steeds zo duur? Ook Diablo 3 zou ik nog wel willen hebben. Maar die is ook nergens <30€ te vinden. Je zou toch verwachten dat dat soort spellen toch ondertussen wel budgetbak prijzen hebben. Het lijkt wel alsof de Switch spellen online in ieder geval nooit in de budgetbak verdwijnen.
Gewoon doen wat de meeste doen, spel 2de hands kopen voor €40,- uitspelen, en verkopen voor €40,-. Dit geld vooral voor games zoals Zelda BotW, Mario Odyssey, Pokemon Let's Go etc. Diablo en degelijke zijn vaak wel voor ~€30,- te vinden, en ook deze kun je vaak voor dezelfde prijs weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arunia schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 00:29:
@Robkazoe tja, because they can. Vooral Nintendo eigen spellen zullen niet echt in prijs zakken. Daarnaast, zijn ze kwalitatief wel goed genoeg voor de volle mep. Niet wat je wilt horen natuurlijk ;).
Enige wat je kunt doen is acties van Amazon.de of mediamarkt pakken. Volgens mij loopt er nu eentje van 5 spellen voor 150 euro. Bij de MM heb je zo nu en dan 3=2 acties.
11 dagen geleden beëindigd inmiddels ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Je zou toch verwachten dat dat soort spellen toch ondertussen wel budgetbak prijzen hebben.
Waarom? Bederft software? Zit er een houdbaarheidsdatum op? Moet het voor een bepaalde datum verkocht zijn? Of wordt het op termijn vervangen door een nieuw model of versie?

Veel uitgevers denken van wel. Die denken dat hun software hun waarde niet behoudt. Denk bijv. aan Call of Duty. Het jaar erop komt een nieuw deel uit en tegen die tijd is het als het vorige deel in prijs verlaagd is. Of kijk naar andere games waarvan de uitgevers denken dat ze een maand later moeten worden afgeprijsd omdat ze anders niet kunnen concurreren met de op dat moment nieuwe games.

Nintendo is van mening dat hun titels evergreen zijn en dus waardevast. Iwata heeft ooit op een GDC gezegd iets over de waarde van games gezegd:
At GDC (Game Developers Conference) in 2011, I said that we should think about maintaining the value of game content. At that time, I could not make myself understood well enough as I am afraid my choice of words may not have been appropriate, but now I believe the number of people who understand the point I was trying to make at GDC is increasing. Therefore, this is a big challenge for us to maintain the value of our content, while the demand for entertainment is increasing. If consumers commonly expected content to be free or very cheap and as a result, if a price and service competition occurred on the similar-looking products, we would not have a bright outlook. Therefore, the most important points will be how we produce original content, how we create a way for value of our offerings to be well accepted and how we invent payment methods for new consumers.
Hij vreesde o.a. ook een race to the bottom, iets wat gebeurd is in de mobiele sector. Iedereen verwacht nu dat een smartphone app gratis is. Een vergelijkbare mindset kun je vinden voor PC games, waarvan al veel mensen denken van "die game haal ik wel in een Steam sale of een Humble Bundle voor een piek".

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10

Mauz1978

Console War Veteran

Ze hebben pas een flinke actie achter de rug. Digitaal kon je ze kopen met een goeie korting. Vooral Diablo komt geregeld onder de 40 euro.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Mario en Zelda worden nooit echt veel goedkoper. Zijn ook enorm waardevast omdat die games eigenlijk altijd actueel blijven en ook altijd wel blijven verkopen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zal straks eens door de Indie World presentatie gaan om te zien of er iets specifieks interessants gezegd is, maar alvast dit

Is inderdaad gepland voor juni. De 20ste zal waarschijnlijk wel kloppen dus, tenzij de E3 direct "nu beschikbaar" wilt kunnen zeggen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
Hier de Indie World video:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe AI: The Somnium Files trailer:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op het eerste zicht een paar nieuwe dingen dus:
- Passepartout, een game waarin je kunst maakt en dan verkoopt.
- Just Shapes and Beats DLC met Shovel Knight samenwerking, "Just Shovels and Knights"

Trouwens geen toeval dat Indie World gisteren uitkwam, want vandaag begint indie games conferentie BitSummit in Japan.

IndieCreates heeft daar in een panel al een nieuwe game aangekondigt. Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger iX is stiekem een sequel op Gunvolt 2. Deze releast op 26 september en gaat 15 euro kosten (digitaal)

Ook cool: misschien weten jullie al dat Beamdog aan het werken is aan console ports van de Baldur's Gate; Icewind Dale en Neverwinter Nights series.... Gisteren hebben ze aangekondigd dat deze fysiek te koop zullen zijn. Digitaal kan je de titels individueel halen, fysiek komen er bundels per reeks (met alle DLC). Baldur's Gate en Icewind Dale releasen eind september; Neverwinter Nights begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Cuphead zou toch ook fysiek te koop zijn? Nog nergens gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
Vandaag BotW gekocht. 100+ uren gameplezier in het verschiet😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
JK schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:23:
Cuphead zou toch ook fysiek te koop zijn? Nog nergens gezien...
De game komt pas fysiek uit als de laatste DLC is gereleased zodat deze ook op de cartridge staat.

Bron: https://nintendoeverythin...ysical-release-on-switch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JackAvery schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Op het eerste zicht een paar nieuwe dingen dus:
- Passepartout, een game waarin je kunst maakt en dan verkoopt.
- Just Shapes and Beats DLC met Shovel Knight samenwerking, "Just Shovels and Knights"

Trouwens geen toeval dat Indie World gisteren uitkwam, want vandaag begint indie games conferentie BitSummit in Japan.

IndieCreates heeft daar in een panel al een nieuwe game aangekondigt. Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger iX is stiekem een sequel op Gunvolt 2. Deze releast op 26 september en gaat 15 euro kosten (digitaal)

[YouTube: Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger iX - Official Trailer]

Ook cool: misschien weten jullie al dat Beamdog aan het werken is aan console ports van de Baldur's Gate; Icewind Dale en Neverwinter Nights series.... Gisteren hebben ze aangekondigd dat deze fysiek te koop zullen zijn. Digitaal kan je de titels individueel halen, fysiek komen er bundels per reeks (met alle DLC). Baldur's Gate en Icewind Dale releasen eind september; Neverwinter Nights begin december.
Zin in Neverwinter Nights! 8)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Klaasy99 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:03:
[...]

De game komt pas fysiek uit als de laatste DLC is gereleased zodat deze ook op de cartridge staat.

Bron: https://nintendoeverythin...ysical-release-on-switch/
Dat doen ze goed idd. Zo hoef je niets te downloaden. Bedankt voor het antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk ook uit naar de fysieke release van Cuphead. Hoop ook echt dat het dan een complete versie is zonder download. Dat hebben ze inderdaad toegezegd.
Dacht hetzelfde met de fysieke release van Hollow Knight, dat alle content op de cartridge zou staan, maar blijkt nu dat er een oudere versie op de cartridge staat waardoor je eerst nog een update van 1,7 GB moet installeren voor de bug fixes en de Godmaster DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:10
leonard_nl schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:56:
Vandaag BotW gekocht. 100+ uren gameplezier in het verschiet😊
Als het je wat lijkt meteen de DLC meenemen. Kan je perfect in het normale verhaal oppakken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Daniel. schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:34:
[...]

Als het je wat lijkt meteen de DLC meenemen. Kan je perfect in het normale verhaal oppakken.
Inderdaad en heeft heel wat quality of life verbeteringen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 21:28
Ik heb inmiddels Dragon's Dogma binnen. Eerste indruk is aardig, ziet er prima uit maar de wereld is tot nu toe niet bepaald "open" (na een uurtje spelen; zal nog wel komen). Het doet me op dit moment meer denken aan Fable (ook qua combat) dan aan Skyrim. Maar nogmaals: nog heel weinig gezien.

En ik kijk ook uit naar de klassieke Bioware RPG's. Neverwinter Nights oogt denk ik erg achterhaald (is 3D, ik weet niet in hoeverre ze die hebben opgepoetst), maar de andere 2.5D games wil ik zeker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik zit er aan te denken om naast mijn xbox one x en game pc een switch te halen. Hoofdzakelijk voor zelda en mario. Echter ben ik bang dat ik de switch daarna nooit meer aanraak. Mensen die hun switch nog regelmatig gebruiken? Of ook alleen voor de grotere first party games? Van het geld kan ik ook mijn pc een leuke upgrade geven. Keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:16:
Ik zit er aan te denken om naast mijn xbox one x en game pc een switch te halen. Hoofdzakelijk voor zelda en mario. Echter ben ik bang dat ik de switch daarna nooit meer aanraak. Mensen die hun switch nog regelmatig gebruiken? Of ook alleen voor de grotere first party games? Van het geld kan ik ook mijn pc een leuke upgrade geven. Keuzes keuzes.
Gekocht voor Zelda, maar ondertussen een dertig games in de collectie. PC Master race, maar de flexibiliteit die de Switch biedt is toch wel aantrekkelijk, de vrouw speelt ook sneller een spelletje op de Switch dan op de PC. Couch gaming is toch wel heel relaxed.

To be fair, veel spellen die ik heb zijn ook op PC te verkrijgen, maar er is ook genoeg moois van Nintendo zelf beschikbaar of binnenkort beschikbaar. Kun je genoeg uren in stoppen.

Ik zou zeggen ga ervoor als je denkt dat Zelda je trekt, die game is echt genieten. Hou je Switch netjes, doos en bonnetje compleet. Ben je na Zelda/Mario er op uit gekeken verkoop je de boel door met beperkt verlies (maar heb je wel Zelda gespeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:47:
[...]

Gekocht voor Zelda, maar ondertussen een dertig games in de collectie. PC Master race, maar de flexibiliteit die de Switch biedt is toch wel aantrekkelijk, de vrouw speelt ook sneller een spelletje op de Switch dan op de PC. Couch gaming is toch wel heel relaxed.

To be fair, veel spellen die ik heb zijn ook op PC te verkrijgen, maar er is ook genoeg moois van Nintendo zelf beschikbaar of binnenkort beschikbaar. Kun je genoeg uren in stoppen.

Ik zou zeggen ga ervoor als je denkt dat Zelda je trekt, die game is echt genieten. Hou je Switch netjes, doos en bonnetje compleet. Ben je na Zelda/Mario er op uit gekeken verkoop je de boel door met beperkt verlies (maar heb je wel Zelda gespeeld).
En naast Zelda nog genoeg andere topgames. Ik ben momenteel weer helemaal into Xenoblade Chronicles 2, als jRPG's je liggen dan is dat ook wel een must-have, IMHO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Mijn PC staat juist te verstoffen. :) A. vanwege de grote hoeveelheid toffe games en B. omdat het lekker laagdrempelig is om de Switch even op te pakken (met kleine kinderen is mn game tijd natuurlijk toch al erg beperkt).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 21:28
Ik had een paar 100 uur in Skyrim voor Xbox 360 zitten, daarna heb ik 'm nog eens 2x op de Switch uitgespeeld. Het handheld gamen voegt heel veel toe imo. Het is ook veel "minder asociaal", de koters kunnen Peppa Big kijken ofzo, ik zit er dan gewoon naast op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:38
Hopelijk komt Virtua Racing snel uit in het westen. Wil hem direct kopen.

:9

Moet ongeveer 10 euro kosten.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:58:

[YouTube: Sega Ages Virtua Racing - Game & Watch (Switch)]

Ik heb er even snel doorheengeklikt. Ze hebben de framerate wel goed opgekrikt zeg, geinig. Wist ook niet dat er Nederlanders werken bij GameXplain :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Komt binnenkort nog een Zelda.Dus dan mag die weer uit het stof gehaald worden.

Ik gebruik hem elke week wel een paar uur. Koop zelfs spellen die ik op de PC heb juist zodat ik ze portable kan spelen. Dat is de grote winst.
ph4ge schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:28:
[...]

Mijn PC staat juist te verstoffen. :) A. vanwege de grote hoeveelheid toffe games en B. omdat het lekker laagdrempelig is om de Switch even op te pakken (met kleine kinderen is mn game tijd natuurlijk toch al erg beperkt).
Ja en je hebt overal je console :D Dat stukje portable is bij mij de grootste winst. Wel knopjes en een goed scherp. Op een tablet is dat toch altijd minder.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:06:
Wist ook niet dat er Nederlanders werken bij GameXplain :P
@NintenDaan werkt niet echt bij GX, maar draagt wel bij (plus een paar andere sites).

Drempel om een JP account aan te maken te hoog? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Beetje open deur om die vraag hier in een Nintendo Switch topic te vragen ;) Er zijn genoeg pareltjes beschikbaar voor Switch, ik heb zelf de Switch echt niet alleen voor first party titels gehaald. Sterker nog...Mario Odyssey nauwelijks aangeraakt, Zelda evenmin.
Handheld gamen (Diablo 3, Xenoblade Chronicles 2, Dragons Dogma, Smite, Paladins, etc.) ftw! :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik ben juist totaal niet van de indie games.
Ben echt weet toe aan een RPG game als Zelda, Skyrim of Xenoblade . Dat zijn tot nu toe echt de games geweest waar ik me enorm mee heb vermaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:58
RayNbow schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:56:
[...]

@NintenDaan werkt niet echt bij GX, maar draagt wel bij (plus een paar andere sites).

[...]

Ja, dan wordt je doodgegooid met Japans nieuws op je Switch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Ja, dan wordt je doodgegooid met Japans nieuws op je Switch.....
Is dat een probleem dan? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Thnx voor alle reacties, ga denk ik na de e3 over op aankoop van de switch. Ook leuk voor mijn vriendin. Pc upgrade kan nog wel op zich laten wachten. Switch brengt iig wel wat unieks met zich mee, naast alle nintendo exclusives!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
RayNbow schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:56:
[...]

[...]

Ik zat er aan te denken maar dan is die game gekoppeld aan de alt account ipv main account toch? Ik wil hem liever aan mijn account gekoppeld hebben samen met de rest van mijn collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Hendro schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:27:
[...]

Ik zat er aan te denken maar dan is die game gekoppeld aan de alt account ipv main account toch? Ik wil hem liever aan mijn account gekoppeld hebben samen met de rest van mijn collectie.
Ja, de game is dan inderdaad gekoppeld aan je JP account. Je aankopen zullen dus dan inderdaad over twee accounts verspreid zijn. Je kunt wel met je primaire gebruikersprofiel die gekoppeld is aan je Europese account alle spellen spelen die aan je JP account hangen (zolang dat account op je Switch staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:35

Eurogamer/digital foundry(DF) had er ook een leuk artikel over (nou ja, als je wat interesse hebt in retro/de geschiedenis van deze game en de verschillende versies door de jaren heen).
Kan helaas even geen link plaatsen atm, maar even googlen op virtua racing en df en dan vind je het wel :)

Wil hem zelf ook, ik heb ook al een jap account op mijn switch (met idd af en toe spannende nieuws berichten) maar nog niet gekocht vanwege backlog (met al een arcade racer erin, in de vorm van horizon chase turbo _/-\o_ en 3 maanden gamepass voor mijn xb )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Niemand heeft het blijkbaar gepost dus: we krijgen een RTS! Northgard komt naar consoles.

Morgen Pokémon direct, over een week E3... enige verwachtingen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:51:
over een week E3... enige verwachtingen hier?
Lange tribute video aan Reggie, gevolgd door slechts een paar minuten met aankondigingen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 21:05
Niemand heeft het blijkbaar gepost dus: we krijgen een RTS! Northgard komt naar consoles.
Ben benieuwd!
Staat nog steeds op mijn wishlist om deze op de PC te spelen, maar misschien nu toch even wachten op de Switch release!

Ow en kwam deze nog tegen:
Een vrij eeeehhhm.... grimmige game })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:35
Lijkt er op dat de Grip Clip binnenkort op kickstarter komt, ziet er wel interessant uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XqOrVLY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

[YouTube: Northgard - Announcement Trailer - Nintendo Switch]

Morgen Pokémon direct, over een week E3... enige verwachtingen hier?
Benieuwd naar Pokemon maar niet echt hyped ofzo. Wel voor de E3, maar dat komt ook omdat er Halo nieuws zal zijn voor de Xbox. W.b.t. Nintendo hoop ik vooral op nieuws over Metroid, en hopelijk wat nieuwe AAA aankondigingen. Ik verwacht dat we vooral meer zullen horen over al aangekondigde games zoals Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nivali schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:53:
Lijkt er op dat de Grip Clip binnenkort op kickstarter komt, ziet er wel interessant uit.

[Afbeelding]
Dat zie ik mezelf nog wel kopen. Ik gebruik de switch amper in handheld mode omdat hij een ergonomische nachtmerrie is. Na een kwartier begin ik al krampen te voelen in mijn handen.
Blasphemous ziet er inderdaad erg lekker uit. Castlevania geinspireerde game met waanzinnig goede art.
Sowieso moet ik wat meer spelen op de switch. Zit nog maar 10 uur ver in Final Fantasy XII en volgende maand komt Dragon Quest Builders 2 uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nivali, ik had die Grip enkele maanden geleden al gezien, interessant project! Benieuwd naar de kwaliteit van het uiteindelijke product.

@Thomas , ik denk niet dat ze Metroid gaan tonen. Gezien development min of meer herstart is, releast dat pas in 2021-22. Misschien heeft MercurySteam ondertussen tijd gehad voor een nieuwe 2D Metroid?

Behalve eventuele verrassingen, ben ik zelf vooral nieuwsgierig naar Astral Chain, Fire Emblem, en om de titels te zien die nog niet echt getoond zijn (Luigi's Mansion en Animal Crossing). Ik zou ook graag beelden van Shin Megami Tensei V zien, maar verwacht ik eigenlijk niet. Atlus neemt hun tijd zoals gewoonlijk...

De NES Online titels van deze maand worden trouwens:

Voor de mensen die uitkijken naar Neverwinter Nights is er wat nieuwe info vrijgegeven in een Newsweek artikel. De Switch versie zal onder andere toegang hebben tot een selectie van PC mods, en online multiplayer ondersteunt ook crossplay. Vanaf PC kan nog steeds de Dungeon Master Client gehost worden, dus je kan eigenlijk een sessie opstarten waarbij één persoon op PC de DM speelt en Switch spelers samen een campagne doorlopen.

[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 05-06-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Laatst online: 15:57

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Ik gebruik hem nauwelijks meer. Mario is klaar en Zelda heb ik al op de WiiU. De switch is langzaam overgenomen door de kids die wel een aantal Lego games hebben welke nog wel aardig zijn, maar mij persoonlijk ook niet veel boeien. Ik mis echt nieuwe AAA games. (en dan geen heruitgaves van Mario (Kart), DK etc)

Er zijn wel een aantal AAA games die ik in de gaten hou, maar tot dusver hebben ze me nog niet over de streep getrokken. En al die indie "rommel" heb ik werkelijks helemaal niets mee, en op een of andere manier lijkt het wel of de Switch het daarvan moet hebben. Als ik dit een jaar eerder had geweten, dan was er bij ons geen Switch gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jabberwock schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:52:
[...]

Er zijn wel een aantal AAA games die ik in de gaten hou, maar tot dusver hebben ze me nog niet over de streep getrokken. En al die indie "rommel" heb ik werkelijks helemaal niets mee, en op een of andere manier lijkt het wel of de Switch het daarvan moet hebben. Als ik dit een jaar eerder had geweten, dan was er bij ons geen Switch gekomen.
Uit interesse, vanwaar de haat tegen indie games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Het is niet zozeer haat, en wellicht zit er hier en daar wel een grappige game tussen, maar ik vind het allemaal geen games die geen gebruik maken van de huidige consoles. (Ik zie namelijk ook veel van die games op de Xbox)

Gameplay vind ik belangrijk, maar ik wil ook getrakteerd worden op visueel aantrekkelijke games. Als ik dan zo'n spel als Cuphead bekijk (waar iedereen lyrisch van is) dan knap ik binnen 1 seconde af op de visuals. Ook de expres gebruikte 8-bit graphics van veel games hoeft van mij niet. Die games voelen voor mij van het kaliber: gemaakt voor op een smartphone.

Ik wil games zoals Mario Odyssey en Zelda. Grote spelwerelden, grafisch aantrekkelijk, waar alle kracht van de consoles voor wordt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jabberwock schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Het is niet zozeer haat, en wellicht zit er hier en daar wel een grappige game tussen, maar ik vind het allemaal geen games die geen gebruik maken van de huidige consoles. (Ik zie namelijk ook veel van die games op de Xbox)

Gameplay vind ik belangrijk, maar ik wil ook getrakteerd worden op visueel aantrekkelijke games. Als ik dan zo'n spel als Cuphead bekijk (waar iedereen lyrisch van is) dan knap ik binnen 1 seconde af op de visuals. Ook de expres gebruikte 8-bit graphics van veel games hoeft van mij niet. Die games voelen voor mij van het kaliber: gemaakt voor op een smartphone.

Ik wil games zoals Mario Odyssey en Zelda. Grote spelwerelden, grafisch aantrekkelijk, waar alle kracht van de consoles voor wordt gebruikt.
Als dat inderdaad je eisen zijn en je al een WiiU had, kan ik me inderdaad voorstellen dat je de Switch als een miskoop bestempelt. Dan had je beter voor een Xbox of Playstation kunnen gaan, daar heb je veel meer games met grafisch geweld. Daar is Nintendo nooit voorloper op geweest.

Is ook persoonlijk, ik vind Cuphead een geweldig visueel aantrekkelijke game, die handgetekende animaties zijn prachtig.

Maar ja, als je games wil die "alle kracht van de console" gebruiken en vervolgens een niet krachtige console koopt dan snap ik de teleurstelling wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
WenJam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:31:
[...]

Ben benieuwd!
Staat nog steeds op mijn wishlist om deze op de PC te spelen, maar misschien nu toch even wachten op de Switch release!

Ow en kwam deze nog tegen:
Een vrij eeeehhhm.... grimmige game })
[YouTube: Blasphemous - Reveal Trailer (PC, PS4, Xbox One and Nintendo Switch)]
Eerste gedachte......super vette art style, en gameplay lijkt me ook top, helemaal met die skill tree en dus meerdere builds, uren speel plezier.

Tweede gedachten
Hollow knight en Celeste nog in de backlog.....in hoeverre is dit anders of beter dan die 2?
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:59:
[...]
Denk dat haat wat overtrokken is, maar veel mensen trekken de grafische stijl al niet. Daarnaast (nou ja vermoeddelijk dan :+ ) min of meer wat ik zelf hierboven al aangeeft, het 13 in een dozijn gevoel.

Maar net als de ene persoon een keer fifa koopt er en dan zo maar 1-2 jaar zoet mee is, zal de andere elke versie direcht halen en wellicht ook nog wel pes of andere sportgames.

Of meer mijn eigen straatje, fighting games, als ik onbeperkt tijd en geld had zou ik zeker elke 'goede' fighting game aanschaffen en proberen zo veel mogelijk te spelen. Nu moet ik keuzes maken. Maar ik heb UNIEL, smash recentelijk gekocht terwijl ik nog genoeg gelijksoortige games in de backlog heb, ik vind het genre echter dusdanig leuk dat ik het de moeite waard vind.

Aan de andere kant, via gamepass kan ik cities skylines of een surviving mars spelen......tjsa die speel ik nu letterlijk niet ondanks dat ze zo goed als gratis zijn......sruviving mars nog even geprobeerd maar....is op dit moment niet mijn ding.

TLDR; Smaak!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:30:

Denk dat haat wat overtrokken is, maar veel mensen trekken de grafische stijl al niet. Daarnaast (nou ja vermoeddelijk dan :+ ) min of meer wat ik zelf hierboven al aangeeft, het 13 in een dozijn gevoel.
Typisch, met de meeste AAA games heb ik een 13 in een dozijn gevoel. CoD, Battlefield, Fallout, Assassins Creed, Fifa etc. Juist daar heb ik het idee dat als je er een speelt je de volgende drie ook wel gezien hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Typisch, met de meeste AAA games heb ik een 13 in een dozijn gevoel. CoD, Battlefield, Fallout, Assassins Creed, Fifa etc. Juist daar heb ik het idee dat als je er een speelt je de volgende drie ook wel gezien hebt.
Dat is ook waar, maar die titels die je noemt zijn niet echt de doorsnee titels voor op de Switch. Ook op de Xbox sla ik daar wel eens een titel van over en pak hem wel mee als hij in de sale is ofzo.

Ik kijk dan wel weer uit naar de nieuwe Zelda en Mario Maker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik moet wel eerlijk toegeven dat de grote hoeveelheid Indie games op de Switch een beetje irritant is bij het zoeken naar AAA titels in de eShop. Het voelt als het zoeken naar een naald in een hooiberg. Persoonlijk zou ik een Indie filter in de eShop geweldig vinden maar daar blijken veel mensen het niet mee eens te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
jabberwock schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:52:
[...]

Ik gebruik hem nauwelijks meer. Mario is klaar en Zelda heb ik al op de WiiU. De switch is langzaam overgenomen door de kids die wel een aantal Lego games hebben welke nog wel aardig zijn, maar mij persoonlijk ook niet veel boeien. Ik mis echt nieuwe AAA games. (en dan geen heruitgaves van Mario (Kart), DK etc)

De Switch is wat mij betreft de beste console ooit. Fantastische move van Nintendo en gedurfd zo na het fiasco van de WiiU.

Het feit dat je zo gemakkelijk kunt “switchen” tussen handheld en TV zonder echt verlies van kwaliteit is de magie vd console. De indie games geven de Switch de benodigde diversiteit. Die combi is goud.

Ik heb zat AAA titels om te spelen en indie games maken de Switch tot een vaak gebruikt apparaat binnen ons gezin.

Momenteel wacht ik op Links Awakening, Mario Maker 2, Luigi’s Mansion 3 en Animal Crossing. En hopelijk nog een mooie nog aan te kondigen game.

Toch snap ik wat je zegt. Ik ben een liefhebber van Nintendo (heb alle nieuwe consoles in huis)’ een Yoshi of Kirby vind ik ook fantastisch.

@Sir_Hendro

Voor de AAA titels pas ik gewoon het bedrag aan waartussen ik zoek. Vanaf €30,00 en je komt weinig Indies tegen

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 05-06-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
City Connection, Double Dragon II: The Revenge, and Volleyball

Mooi, precies de goede Double Dragon, degene die ik vroeger speelde :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Cyrax0508 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:56:
[...]

@Sir_Hendro

Voor de AAA titels pas ik gewoon het bedrag aan waartussen ik zoek. Vanaf €30,00 en je komt weinig Indies tegen
Ja maar dan heb je het risico dat je een aanbieding misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:10
Sir_Hendro schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Ja maar dan heb je het risico dat je een aanbieding misloopt.
En dan op 28 euro zetten en dan pak je weer heel veel indies mee. Ik koop fysiek als het kan. Vind het wel fijn om iets in de handen te hebben.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Daniel. schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:29:
[...]

En dan op 28 euro zetten en dan pak je weer heel veel indies mee. Ik koop fysiek als het kan. Vind het wel fijn om iets in de handen te hebben.
Vind het wel gaaf dat jullie gewoon zoiets hebben van, ik heb [bedrag] over, laat ik is een game gaan halen.
Bij mij is het meestal zo dat ik al weet wat ik wil. En als ik dan weet dat het voor een leuk bedrag te koop is dan ga ik er voor.

Eigenlijk alleen bij sales......dan doe ik het ook soort van op die manier maar dan sorteer ik op prijs van laag naar duur en kijk ik gewoon de titels door, mocht ik iets niet kennen dan google ik even snel en als ik het dan nog interresant vind dan koop ik het of google ik even verder (vaak op fimpjes) enige probleem is dat ik wel vrij snel iets interesant vind, maar dat compenseer ik dan maar meer vrekkerigheid :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Sagat , ik ben zelf ook eerder het type dat onderzoekt waar ik mijn geld aan wil uitgeven, en doe weinig impulse buys. Gemakkelijk om te vergeten dat er genoeg mensen zijn die gewoon door de eShop browsen. Nu is het wel niet zo gemakkelijk om tussen alle titels door de kwaliteitsgames te vinden (wat die ook moge zijn), dat zou best mogen verbeteren.

Aan de andere kant, Nintendo doet het soms ook goed, ik denk o.a. de Nindies en Directs en de nieuwskanalen op Switch waarmee ze titels kunnen uitlichten.

En over directs gesproken, hieronder vind je de Pokémon Direct:

Edit: samenvatting in spoilers. Release op 15 november.
spoiler:
[list]
• Nieuwe Pokémon: Wooloo, Gossifleur > Eldegoss, Drednaw, Corviknight
• "Wild Area" - stukken area tussen steden die semi-open zijn. Je vindt verschillende Pokémon afhankelijk van locatie en weer. In de Wild Area roamen Pokémon net zoals in Let's Go.
• Player-controlled camera in wild area
• Dynamax mechanic - tijdelijke sizeboost, power boost, kan 1x per battle, duurt 3 turns
• Wild areas hebben "Max raid battles" met 4 spelers tegen een Dynamaxed pokemon.
• Local coop via deze Max raid battles, ook online.
• NPC's: champion Leon, rival Hop, professor Magnolia, Assistant Sonia
• Gyms: stadiums, vecht met dynamaxed Pokémon van Gymleaders. Gym Leader Milo(grass type)
• Legendary duo: Zacian en Zamazenta
• Ook gespot: elektrische en waterfiets, regen, zandstormen, screenshots van de interface
[/list]

[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 05-06-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mja, mijn kinderen zijn pokemon ondertussen ook ontgroeid, dus daar hoeven we ook geen geld aan uit te geven :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb ze beide op pre-order staan. Heb gezegd dat ik de pokemon op de Switch weer zou kopen. De afgelopen jaren geen pokemon meer gekocht, met uitzondering van Let's Go Eevee en dan Pikachu voor mijn vrouw.

Daarna denk ik dat ik voorlopig ook niets meer koop. Alhoewel mijn dochter dan wellicht wel in die leeftijd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:54:
Ik heb ze beide op pre-order staan. Heb gezegd dat ik de pokemon op de Switch weer zou kopen. De afgelopen jaren geen pokemon meer gekocht, met uitzondering van Let's Go Eevee en dan Pikachu voor mijn vrouw.

Daarna denk ik dat ik voorlopig ook niets meer koop. Alhoewel mijn dochter dan wellicht wel in die leeftijd zit.
Ik speel nu Let's Go Eevee. Waarom zou je beide kopen? Is het spel niet identiek muv de legendaries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Tussen al het pokemon geweld ook nog deze aankondiging:

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd buiten pokemon die niet in de andere versie voor komen, mijn vrouw heeft ook een switch en speelt zelf. Dus dan ieder een eigen versie. Idem voor sword en shield. We vechten tegen die tijd wel wie welke krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:10:
@Verwijderd buiten pokemon die niet in de andere versie voor komen, mijn vrouw heeft ook een switch en speelt zelf. Dus dan ieder een eigen versie. Idem voor sword en shield. We vechten tegen die tijd wel wie welke krijgt. ;)
Nice 8) voor mijn vrouw is lets go haar eerste Pokémon game (los van Pokémon Go), bevalt haar wel aardig. Misschien kan ik haar zo gek krijgen dat ze ook een eigen switch wilt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd Altijd leuk als je vrouw mee gamed. Alhoewel die van mij tegenwoordig meer kijkt dan zelf speelt buiten handheld om. Maar goed, ik heb zo ook zelf mijn eigen hobby's.
Ze heeft de Pokemon editie toen gekocht. Ze wilde wachten op een speciale en dat is toen die geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Arunia schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:54:

Misschien wil je je preorder nog aanpassen. Er is blijkbaar nu ook een duo-bundel met beide games erin. Ik weet alleen niet of dit alleen digitaal is of ook fysiek.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Zeror Hoorde mijn vrouw er ook al over, maar zelf nog niet kunnen kijken eigenlijk. Ga daar zeker nog eens wat mee doen. Staat bij GM op pre-order al enige tijd (ja ja, ;) ik weet het). Die bellen meestal wel, maar zelf onderzoek doen kan ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:48
JackAvery schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:21:
@Sagat , ik ben zelf ook eerder het type dat onderzoekt waar ik mijn geld aan wil uitgeven, en doe weinig impulse buys. Gemakkelijk om te vergeten dat er genoeg mensen zijn die gewoon door de eShop browsen. Nu is het wel niet zo gemakkelijk om tussen alle titels door de kwaliteitsgames te vinden (wat die ook moge zijn), dat zou best mogen verbeteren.

Aan de andere kant, Nintendo doet het soms ook goed, ik denk o.a. de Nindies en Directs en de nieuwskanalen op Switch waarmee ze titels kunnen uitlichten.

En over directs gesproken, hieronder vind je de Pokémon Direct:

[YouTube: Pokémon Direct - 5 juni 2019]

Edit: samenvatting in spoilers. Release op 15 november.
spoiler:
[list]
• Nieuwe Pokémon: Wooloo, Gossifleur > Eldegoss, Drednaw, Corviknight
• "Wild Area" - stukken area tussen steden die semi-open zijn. Je vindt verschillende Pokémon afhankelijk van locatie en weer. In de Wild Area roamen Pokémon net zoals in Let's Go.
• Player-controlled camera in wild area
• Dynamax mechanic - tijdelijke sizeboost, power boost, kan 1x per battle, duurt 3 turns
• Wild areas hebben "Max raid battles" met 4 spelers tegen een Dynamaxed pokemon.
• Local coop via deze Max raid battles, ook online.
• NPC's: champion Leon, rival Hop, professor Magnolia, Assistant Sonia
• Gyms: stadiums, vecht met dynamaxed Pokémon van Gymleaders. Gym Leader Milo(grass type)
• Legendary duo: Zacian en Zamazenta
• Ook gespot: elektrische en waterfiets, regen, zandstormen, screenshots van de interface
[/list]
Wat versta je onder een semi-open wereld? Volgens mij kun je in de wild areas gewoon volledig rondlopen net zoals in Zelda BotW?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:05:
[...]

Wat versta je onder een semi-open wereld? Volgens mij kun je in de wild areas gewoon volledig rondlopen net zoals in Zelda BotW?
Ik zei semi-open omdat het beperkt is tot die ene wild area (ongeveer hier op de map). De rest van het spel is gewoon even 'lineair' als je van Pokémon gewend bent, als ik het goed begrepen heb.

Ondanks dat grafisch het gerust nog een trapje hoger mag (en dat ligt aan GameFreak, niet aan de hardware...), ziet het spel er bij momenten toch erg mooi uit. Ik heb er in ieder geval zin in, best veel mensen in mijn omgeving die Sword en Shield ook gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oe, Clannad JP eShop listing is up: https://gonintendo.com/st...-switch-eshop-in-japan-pr

Edit: ...en daar gaat m'n geld 😅
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8UhIeOUYAAGVHj?format=jpg&name=large

[ Voor 31% gewijzigd door RayNbow op 05-06-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:48
JackAvery schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:04:
[...]

Ik zei semi-open omdat het beperkt is tot die ene wild area (ongeveer hier op de map). De rest van het spel is gewoon even 'lineair' als je van Pokémon gewend bent, als ik het goed begrepen heb.

Ondanks dat grafisch het gerust nog een trapje hoger mag (en dat ligt aan GameFreak, niet aan de hardware...), ziet het spel er bij momenten toch erg mooi uit. Ik heb er in ieder geval zin in, best veel mensen in mijn omgeving die Sword en Shield ook gaan spelen.
Ah zo, lijkt inderdaad dat je daar gelijk in hebt, in de dorpen of tussen de dorpen kun je niet echt ver van je pad af lijkt het in het filmpje of je zal veelal door de Wild Area heen moeten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:14:
[...]

Ah zo, lijkt inderdaad dat je daar gelijk in hebt, in de dorpen of tussen de dorpen kun je niet echt ver van je pad af lijkt het in het filmpje of je zal veelal door de Wild Area heen moeten.
Lijkt inderdaad zo. Positief dat GameFreak hiermee experimenteert in ieder geval, al vraag ik me af of dit iets eenmaligs gaat zijn of een nieuwe richting gaat inluiden.

De dual pack zal er trouwens waarschijnlijk zo uitzien, lijkt wel degelijk fysiek te gaan zijn dus:

Afbeeldingslocatie: https://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/08_content_images/games_6/nintendo_switch_7/nswitch_pok_monswordshield/CI_PokemonSwordShield_Steelbook_nlNL_image950w.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 05-06-2019 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
[...]

Ik hoop eigenlijk een beetje dat de Wild Areas de nieuwe naam voor Routes is en dat dus elk stuk grond tussen een dorp of stad een Wild Area is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Zeror schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:32:
[...]

Ik hoop eigenlijk een beetje dat de Wild Areas de nieuwe naam voor Routes is en dat dus elk stuk grond tussen een dorp of stad een Wild Area is.
In het begin van de direct zie je dat er ook wild Pokemon op de ouderwetse manier worden getriggered, dus ga daar maar niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Welke snelheden halen jullie op wifi/bedraad?
Ik haal echt maar max 30/10, op zowel wifi als bedraad.

Dit is best storend, wilde mijn eerste game installeren: "nog 3 uren en 10 seconden tegaan" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
TimtheToolman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:40:
Welke snelheden halen jullie op wifi/bedraad?
Ik haal echt maar max 30/10, op zowel wifi als bedraad.

Dit is best storend, wilde mijn eerste game installeren: "nog 3 uren en 10 seconden tegaan" :(
Ik haal ook maar iets van 50/15 ofzo op 5G met de router op 1-2 meter afstand. Al duurt een game installeren op de Switch normaliter niet heel erg lang. Langste wat ik heb moeten wachten was een kwartiertje (gok ik). Maar wellicht heb ik games gehad waar de meeste content gewoon op de flash drive stond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Waarom duurt het soms tot laat op de dag voor een game downloadbaar wordt op de Eshop. Zo ontzettend irritant en onnodig. Ik wil Slay the Spire downloaden, maar het enige wat je ziet is binnenkort beschikbaar. Verd*mme Nintendo en druk op de release knop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo bevestigt dat Luigi's Mansion speelbaar zal zijn op E3:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8ViCJCUYAApmwU.jpg:large

Blijkbaar is Pokémon nu toegevoegd in lijst van games waar je die eShop coupons kan voor inruilen.

En tenslotte, er is een betaalde DLC voor Moonlighter aangekondigd. Trailer vind je hier!

@Kaasje123 , in Europa is het om een of andere reden vaak om 15:00 dat de eShop geupdated wordt. Bij sommige games lijken developers zelf te kiezen. Als je echtniet kan wachten, koop Slay the Spire dan gewoon in de AUS of JP eShop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als men Luigi's Mansion expliciet noemt hou ik mijn hart vast voor Animal Crossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@JackAvery Thanks voor de link omtrent Moonligher. Zal die in de TS van het topic droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 22:02
ook zin in slay the spire straks heb hem bewaard voor de switch
ideaal als handheld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:44:
Als men Luigi's Mansion expliciet noemt hou ik mijn hart vast voor Animal Crossing...
Fire Emblem wordt ook niet expliciet vermeld, noch Super Mario Maker 2, twee games die zeer binnenkort uitkomen :) Ik zou me pas zorgen beginnen maken als Nintendo AC zelfs niet vermeldt volgende week dinsdag.

Iemand die al kan zeggen hoe Slay the Spire technisch loopt op Switch?

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 06-06-2019 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
JackAvery schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:07:
[...]

Fire Emblem wordt ook niet expliciet vermeld, noch Super Mario Maker 2, twee games die zeer binnenkort uitkomen :) Ik zou me pas zorgen beginnen maken als Nintendo AC zelfs niet vermeldt volgende week dinsdag.

Iemand die al kan zeggen hoe Slay the Spire technisch loopt op Switch?
net een paar potjes gedaan. Ken de pc versie niet maar tot nu toe draait het prima. Tis grafisch ook geen hoogstandje natuurlijk. Laadtijden zijn ook prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Nieuwe Darksiders game:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe dichterbij E3 komt, hoe meer nieuws:
My Friend Pedro releast op 20 juni (nieuwe trailer hier), en Asphalt 9: Legends (mobile racegame) krijgt een Switch release:

Verder heeft Nintendo de eerste footage gereleast van de Switch versie van Crash Team Racing (Twitter), bestaat de kans dat er een Super Monkey Ball port bestaat (volgens Gematsu heeft Sega een trademark aangevraagd) en Nintendo of America heeft een E3 sale aangekondigd.
Nintendo eShop Sale: To celebrate E3 2019, Nintendo is offering discounts on select digital Nintendo Switch and Nintendo 3DS games in Nintendo eShop and on Nintendo.com. The sale starts at 10 a.m. PT on June 11 and runs through 11:59 p.m. PT on June 18. The full list of discounted games will be available for digital purchase at https://e3.nintendo.com/sale.
Trouwens lijkt de kans best redelijk dat dat Witcher 3 gerucht op de frontpage klopt, gezien nog andere bronnen ernaar verwijzen, maar we zullen zien zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:29

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Zolang deze versie niet volgestouwd zit met reclame, vind ik het prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
JackAvery schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:38:
Hoe dichterbij E3 komt, hoe meer nieuws:
My Friend Pedro releast op 20 juni (nieuwe trailer hier), en Asphalt 9: Legends (mobile racegame) krijgt een Switch release:

[YouTube: BREAKING NEWS! Asphalt 9: Legends Enters a New Era]

Verder heeft Nintendo de eerste footage gereleast van de Switch versie van Crash Team Racing (Twitter), bestaat de kans dat er een Super Monkey Ball port bestaat (volgens Gematsu heeft Sega een trademark aangevraagd) en Nintendo of America heeft een E3 sale aangekondigd.

[...]

Trouwens lijkt de kans best redelijk dat dat Witcher 3 gerucht op de frontpage klopt, gezien nog andere bronnen ernaar verwijzen, maar we zullen zien zeker :)
Toevallig speelde ik vandaag de Vita versie en hoopte op een Asphalt game voor de Switch :D

Van de ene kant is het leuk dat deze F2P is, aan de andere kant ben ik niet vies van 10 euro betalen voor een complete game.

Ik heb het op m'n Windows 10 PC geprobeerd en het werkt goed, plus de microtransacties zijn niet zo storend zolang je rekening mee houdt dat het hier om een F2P game gaat, op m'n telefoon was het een stotter paradijs dus ik ben benieuwd hoe het op de Switch draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me erg vermaakt met Asphalt 8 op de Apple TV. Vindt het een leuke race game met goede gameplay, maar uiteindelijk moet je heel vaak dezelfde races doen om de betere auto's te unlocken of je geeft er honderden euro's aan uit. Best veel uurtjes in gestoken op de Apple TV, maar ken het concept nu wel. Zal het zeker een keertje proberen op de Switch gezien de game F2P is, maar daar blijft het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Ter info: Bij de Mediamarkt in Eindhoven Ekkersrijt (misschien ook andere vestigingen) staan de LABO pakketten voor 29 euro in het schap. Het gaat om de Robot variant en de "normale" kit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
[...]

Ik ben heel benieuwd. Ik ben/was een beetje klaar met Pokemon games en heb denk ik al 5 jaar geen Pokemon gespeeld. De wild area ziet er echter uit als iets waar je vroeger als kind van droomde. Als dat een groot deel van de gameplay wordt dan ga ik deze game halen. Als het slecht een bijzaak is en je nog steeds het grootste gedeelte van de tijd doelloos aan het grinden ben in het gras dan sla ik hem denk ik over.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien wat raar maar ik kijk echt uit naar Luigi's mansion.

Vond de GC versie als erg leuk maar om opnieuw te spelen vallen de graphics toch wel wat tegen op een grote tv. LM2 op de 3DS 2 maanden geleden ook weer eens van begin tot eind gespeeld, echt een genot om te spelen. Hopelijk is de switch versie vergelijkbaar...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb toen met launch een GC gekocht, maar toen gekozen voor Rogue Squadron. Eigenlijk nooit echt gekeken naar Luigi's Mansion. Echter met deeltje 2 op de 3DS wel begonnen en later ook deeltje 1 hiervoor gekocht.
Ben nu even met deel 2 gestopt en deel 1 juist opgepakt op de 3DS. Spel ziet er goed uit en speelt daar iig lekker weg. Had het er gisteren met mijn vrouw nog over, waarom ik toen op de GC het spel nooit heb gekocht of gehuurd.

Deel 3 staat iig op pre-order al sinds de aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
DukeBox schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:53:

Vond de GC versie als erg leuk maar om opnieuw te spelen vallen de graphics toch wel wat tegen op een grote tv. LM2 op de 3DS 2 maanden geleden ook weer eens van begin tot eind gespeeld, echt een genot om te spelen. Hopelijk is de switch versie vergelijkbaar...
Same here, ik kijk ontzettend uit naar LM3. Ik vond deel 1 op de GC geweldig en LM2 op de 3DS was een van mijn favo games.

Samen met Links Awakening toch wel mijn most wanted games voor 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Playtonic heeft een nieuwe Yookla-Laylee game aangekondigd, een 2D platformer met de naam Yooka-Laylee and the Impossible Lair:

Niet zo gek, dat was een heel innovatieve en mooie game in het GC tijdperk. Ik was toen echt onder de indruk van de lichteffecten :D Eens zien hoe de terugkeer naar console zal uitvallen...

Edit: zijn E3 leaks welkom hier of wordt er liever gewacht?

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Kijk er heel erg naar uit, ik heb deel 1 (2 ook niet, ik heb nooit een 3DS gehad) nooit gespeeld. Daarentegen leek het mij altijd fantastisch dus deel 3 gaat er sowieso komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

psychoclown schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:23:
(2 ook niet, ik heb nooit een 3DS gehad)
Zou haast zeggen een hele goede reden om er een voor te kopen. Een van de weinige games waar het 3D systeem écht goed werkt én ook wat toevoegd. Met name op een new 3ds waar de eye tracking wel een must is bij mijn wilde manier van spoken vangen.
Voor wat betreft de switch versie, van wat ik gezien heb lijkt het erop dat ze de stijl behouden. Als ook de manier van spelen (niet te moeilijk in het begin en goed opbouwend) overeenkomt is dit mijn instand buy voor de switch.

edit:
@psychoclown Ik kom er net achter dat de gamecube versie remastered is uitgekomen voor de 3DS.. geen idee hoe ik dat gemist heb maar ik heb hem direct gekocht en is echt helemaal top.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 13-06-2019 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

DukeBox schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Zou haast zeggen een hele goede reden om er een voor te kopen. Een van de weinige games waar het 3D systeem écht goed werkt én ook wat toevoegd. Met name op een new 3ds waar de eye tracking wel een must is bij mijn wilde manier van spoken vangen.
Voor wat betreft de switch versie, van wat ik gezien heb lijkt het erop dat ze de stijl behouden. Als ook de manier van spelen (niet te moeilijk in het begin en goed opbouwend) overeenkomt is dit mijn instand buy voor de switch.
Ik heb al tijd te kort voor de Switch 😜 Qua opbouw van moeilijkheidsgraad vind Yoshi's Crafted World ook erg goed. Begint heel makkelijk en kun je dikwijls een heel level in één run clearen. Latere levels heb je meerdere keren nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

psychoclown schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:51:
Ik heb al tijd te kort voor de Switch.
Ik ook, maar zo af en toe kan ik een paar dagen achter elkaar doorspelen in een vakantie. Als de moeilijkheidsgraad dan precies goed is (voor mij) dan komt dat vaak precies goed uit.

Pagina: 1 ... 6 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic