true maar diablo3 had wel iets scherper gemogen op 55" 4k tv
de textures zijn inderdaad een beetje blurry, maar als je eenmaal level 70 bent en je hebt een mooie set dan zie je van alle explosies en gibs toch het level niet meer.Lagune schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:44:
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Die kan je ook op ieder ander platform spelenLagune schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:44:
Totale schade na een winkelbrand: 50 euroTouchdomex schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:29:
Action mag van mij betreft afbranden tot de grond
Troepwinkel.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Same here. Ik kan niet anders zeggen dan dat het Astral Chain er op mijn Oled 65 inch televisie gewoon prima uitziet. Eigenlijk al mijn games zien er gewoon goed uit.Meister Sachs schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:44:
Heb de Switch vrijdag binnengekregen. Uiteraard direct aangesloten op mijn 4k-Oled, hier en daar wat settings gewijzigd. Ik heb eerst Astral Chain geprobeerd. Ik denk dat het art design waarschijnlijk ook wel helpt, maar de beeldkwaliteit valt mij reuze mee. Ziet er gewoon super uit op een 4k-scherm. Daarna wat bezig geweest in Mario + Rabbids Kingdom Battle. Eveneens prima, kleuren spatten van het scherm. Grappige is dat zelfs het dashboard van de Switch mij reuze meeviel. Duidelijk minder scherp, maar wat mij betreft verder niet storend. In ieder geval, ik ben meer dan tevreden met de aanschaf van de Switch.
Nu speel ik geen Doom of Wolfenstein op de Switch, dus ik kan niet oordelen hoe dat type game eruit ziet.
Maar overall ben ik zeker niet negatief over de grafische pracht van de Switch. Het is ook gewoon geen PS4 Pro of One X, dat zie je natuurlijk wel. Maar als ik een Donkey Kong speel, dan spat het allemaal behoorlijk van het scherm af.
Ik speel op een 55" FHD scherm (denk niet dat het op ruim 4 meter afstand veel uitmaakt) en ik vind de games er goed uitzien. Al speel ik 95+% van de tijd in handheld mode.
Speel zelf op een 55" UHD TV (LG OLED55C8).
Afstand waarop ik lig is 2~3 meter.
Ook hier geen klachten over de beeldkwaliteit van games ^^
Afstand waarop ik lig is 2~3 meter.
Ook hier geen klachten over de beeldkwaliteit van games ^^
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Zijn er hier mensen met een 3rd-party gamecube adapter om smash te kunnen spelen? Die limited Edition is uiteraard allang weg dus zit naar andere opties te kijken.
@Thomas @Cyrax0508: Toen ik sommige reacties in deze thread las, moest ik toch wel even nadenken over de aanschaf. Het één en ander hangt wellicht ook af van b.v. kwaliteit van de upscaler van een tv. Ik ben echter zeer tevreden met het resultaat. Ben erg benieuwd naar Fire Emblem Three Houses en de komende Link's Awakening.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Dat is het ook gewoon. Ikzelf heb een PS4 Pro en tuurlijk is het machtig om in 4k God of War te spelen of Horizon Zero Dawn.
Maar mis het totaal niet als ik Mario Odysey, BotW e.d. aan het spelen ben op de Switch.
Maar mis het totaal niet als ik Mario Odysey, BotW e.d. aan het spelen ben op de Switch.
Die laatste twee games zou ik ook wel eens willen zien op een 4k-scherm.Arunia schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:10:
Dat is het ook gewoon. Ikzelf heb een PS4 Pro en tuurlijk is het machtig om in 4k God of War te spelen of Horizon Zero Dawn.
Edit: Inderdaad, kan ook zeker genieten van games als Uncharted 4, GoW enz..
[ Voor 9% gewijzigd door Meister Sachs op 10-09-2019 16:14 ]
@Meister Sachs Tuurlijk zie je het verschil als je wilt, maar om één of andere reden voelt het bij Nintendo's eigen spellen nooit als minder.
Gameplay above all zeg maar, maar visueel weet Nintendo er aardig wat uit te trekken en dat is gewoon fantastisch. Een Mario Kart op 4k ziet er ook gewoon super uit en 60Hz.
Gameplay above all zeg maar, maar visueel weet Nintendo er aardig wat uit te trekken en dat is gewoon fantastisch. Een Mario Kart op 4k ziet er ook gewoon super uit en 60Hz.
Eigenlijk best wel knap dat ze er zoveel uit weten te halen. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat er volgend jaar gebeurt op het vlak van hardware bij Nintendo.Arunia schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:18:
@Meister Sachs Tuurlijk zie je het verschil als je wilt, maar om één of andere reden voelt het bij Nintendo's eigen spellen nooit als minder.
Zitten wel leuke dingen in de nieuwe firmware.
Betere ondersteuning voor stylussen bijvoorbeeld.
Betere ondersteuning voor stylussen bijvoorbeeld.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
FE3H update en DLC:

New and Updated Features

New and Updated Features
- Added Maddening mode to the New Game difficulty options. Note that if you clear Maddening mode without selecting New Game +, the title screen will change.
- Increased the bonus Renown for selecting New Game + at the start of the game.
- In addition to the usual difficulty bonus, 10,000 Pts. will now be added each time you clear a path.
- The max threshold for bonus Renown is now 50,000 Pts.
- If you already started playing using New Game + before applying the DLC data, 10,000 Pts. per cleared path will be added to each save slot the first time it is loaded.
- Up to Ver.1.0.1, only the type of path cleared was saved but not the number of clears for the same path, which will now be saved applying the DLC Ver.1.0.2.
- Added Goddess Tower to the Event Gallery in Extras. Use the ZL/ZR Buttons to select the Goddess Tower page, then choose a character event to replay.
- The Event Gallery is unlocked once you’ve cleared the game.
- Implemented new English voice for Byleth (male).
- New Expansion Pass Content:
- A new set of items
- You can receive this set of items as DLC Supplies from the bed in Byleth’s Personal Quarters. Each save file can receive these supplies: Sacred Galewind Shoes (Movement +1), Sacred Floral Robe (HP +7), Sacred Snowmelt Drop (Strength +3), Sacred Moonstone (Speed +3).
- Additional auxiliary battles
- There are five additional auxiliary battles in the Expansion Pass: Battle at Lake Teutates, Battle in the Forest, Battle at Gronder Field, Battle at the Sealed Forest, and Battle at Conand Tower.
- Depending on your progress, one of them will be listed in the battle-selection screen.
- These additional auxiliary battles will be marked with the yellow “!” icon in the battle-selection screen. As a bonus, these battles may give you status-up items, such as Ailell Pomegranate, and an increased Gold reward in addition to the Bullions.
- All maps will consume one activity point to start.
- A new song (Corridor of the Tempest)
- You can access the new song (Corridor of the Tempest) from the System menu while you are in an auxiliary battle. You can also listen to it in the Music Library.
- New attire/accessory (House Loungewear / Glasses for Byleth)
- The new attire (House Loungewear) is for the protagonist and students. Swap outfits in Byleth’s Personal Quarters from the Journal. These outfits are only wearable inside the monastery, or for specific unit classes during battle (this varies by character).
- The new attire cannot be sent along with a traveler.
- The new accessory (Glasses) can also be put on in Byleth’s Personal Quarters. They can be combined with any other attire. The glasses can be worn in the monastery and during battle.
- A confirmation message is now displayed when you abandon an item during battle.
- A new set of items
- Fixed the bug that caused the game to freeze when Fortify was used while equipped with a certain skill.
- Addressed the incorrect character design in event still images.
- Fixed the bug that incorrectly displayed a Caspar line as Linhardt’s during the White Heron Cup.
- Fixed the bug that displayed a “TBD” message when mastering combat.
- Fixed the bug in the cut-in sequence for a CRITICAL attack.
- Fixed the bug that prevented Rescue magic from working properly to move an ally to a space near the user.
- Fixed the bug that accidentally let the player enter the closed-off desk corridor in the Cardinals' Room.
- Some text has been revised.
- The gameplay has been improved by addressing a few additional bugs.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat Maddening betreft: eerste indrukken suggereren dat er minder XP verdiend wordt (de helft van op Hard?). Vijanden in Chapter 1 zijn al level 7-8 en het lijkt er ook op dat ze stat increases gekregen hebben.RayNbow schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:51:
FE3H update en DLC:
[Afbeelding]
New and Updated FeaturesGeneral
- Added Maddening mode to the New Game difficulty options. Note that if you clear Maddening mode without selecting New Game +, the title screen will change.
- Increased the bonus Renown for selecting New Game + at the start of the game.
- In addition to the usual difficulty bonus, 10,000 Pts. will now be added each time you clear a path.
- The max threshold for bonus Renown is now 50,000 Pts.
- If you already started playing using New Game + before applying the DLC data, 10,000 Pts. per cleared path will be added to each save slot the first time it is loaded.
- Up to Ver.1.0.1, only the type of path cleared was saved but not the number of clears for the same path, which will now be saved applying the DLC Ver.1.0.2.
- Added Goddess Tower to the Event Gallery in Extras. Use the ZL/ZR Buttons to select the Goddess Tower page, then choose a character event to replay.
- The Event Gallery is unlocked once you’ve cleared the game.
- Implemented new English voice for Byleth (male).
- New Expansion Pass Content:
- A new set of items
- You can receive this set of items as DLC Supplies from the bed in Byleth’s Personal Quarters. Each save file can receive these supplies: Sacred Galewind Shoes (Movement +1), Sacred Floral Robe (HP +7), Sacred Snowmelt Drop (Strength +3), Sacred Moonstone (Speed +3).
- Additional auxiliary battles
- There are five additional auxiliary battles in the Expansion Pass: Battle at Lake Teutates, Battle in the Forest, Battle at Gronder Field, Battle at the Sealed Forest, and Battle at Conand Tower.
- Depending on your progress, one of them will be listed in the battle-selection screen.
- These additional auxiliary battles will be marked with the yellow “!” icon in the battle-selection screen. As a bonus, these battles may give you status-up items, such as Ailell Pomegranate, and an increased Gold reward in addition to the Bullions.
- All maps will consume one activity point to start.
- A new song (Corridor of the Tempest)
- You can access the new song (Corridor of the Tempest) from the System menu while you are in an auxiliary battle. You can also listen to it in the Music Library.
- New attire/accessory (House Loungewear / Glasses for Byleth)
- The new attire (House Loungewear) is for the protagonist and students. Swap outfits in Byleth’s Personal Quarters from the Journal. These outfits are only wearable inside the monastery, or for specific unit classes during battle (this varies by character).
- The new attire cannot be sent along with a traveler.
- The new accessory (Glasses) can also be put on in Byleth’s Personal Quarters. They can be combined with any other attire. The glasses can be worn in the monastery and during battle.
- A confirmation message is now displayed when you abandon an item during battle.
- Fixed the bug that caused the game to freeze when Fortify was used while equipped with a certain skill.
- Addressed the incorrect character design in event still images.
- Fixed the bug that incorrectly displayed a Caspar line as Linhardt’s during the White Heron Cup.
- Fixed the bug that displayed a “TBD” message when mastering combat.
- Fixed the bug in the cut-in sequence for a CRITICAL attack.
- Fixed the bug that prevented Rescue magic from working properly to move an ally to a space near the user.
- Fixed the bug that accidentally let the player enter the closed-off desk corridor in the Cardinals' Room.
- Some text has been revised.
- The gameplay has been improved by addressing a few additional bugs.
Vrij hilarisch dat de kostuums uit DLC Wave 2 je house eruit doen zien als een basketbal-team

One Piece Pirate Warriors 4 gaat een deel van de Wano arc bevatten! Trailer:
Volgens mij houdt nintendo er zelf ook rekening bij, bij de artstyle. En vermoeddelijk de andere devs ook, voor poorts als diablo, en doom/wolfenstein zal je helaas rekening moeten houden met low res of blurry, maar het voordeel blijft dat je 2-1 koopt met een home en een portable versie.Meister Sachs schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:20:
[...]
Eigenlijk best wel knap dat ze er zoveel uit weten te halen. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat er volgend jaar gebeurt op het vlak van hardware bij Nintendo.
En idd ook erg nieuwsgiergig wat nintendo gaat doen, maar denk dat de 'switch pro' nog in de ijskast blijft tot na de ps5/xb2 uitzijn.
(maar laatste keer dat ik zoiets gelijksoortigs in dit forum schreef werd dag later de lite aangekondigd
Sowieso zullen ze niet inzetten op raw power omdat ze het switch concept zullen willen blijven volhouden, want gezien het als de spreekwoordelijke warme broodjes verkoopt, waarom in hemelsnaam veranderen?
10 second ninja DONE
Yup, ik heb onderstaande in gebruik.Skinnyice schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:59:
Zijn er hier mensen met een 3rd-party gamecube adapter om smash te kunnen spelen? Die limited Edition is uiteraard allang weg dus zit naar andere opties te kijken.
Gebruik dit icm een wavebird en bedrade controller. Geen problemen oid. Een vriend heeft de officiële adapter, merk geen verschil.
https://s.click.aliexpress.com/e/KM1B8Vja
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Sinds kort Zelda Breath of the Wild weer eens aangeschaft. Had ik al eens, maar die heb ik toen na een paar dagen retour gezonden. Nu ging het steeds weer kriebelen nu Link's Awakening eraan komt (dat is meer mijn soort Zelda) en heb ik hem toch maar weer aangeschaft. Fijn dat ik mijn savegames nog had dus hij ging verder waar ik ooit was gebleven (niet dat ik nog wist hoe en wat, dus ben opnieuw begonnen, ik had geen idee wat ik aan het doen was)
Maar ik vind het toch best wel fantastisch na een hele avond (en stukje nacht) spelen. Wat een vrijheid en wat raar dat ik het de eerste keer eigenlijk niet zo tof vond. Misschien de teleurstelling omdat ik fan ben van de old skool Zelda games met de kerkers. Maar met Links Awakening heb ik best of both worlds op de Switch.
Ik had best interesse in die SNES controller van Nintendo voor je Switch (=nog niet te bestellen volgens mij). Maar ik vind het spijtig dat er geen analoge sticks op zitten en ook dat er 2 triggers op zitten. Uiteraard weet ik dat de originele SNES controller dat niet had. Maar dit houdt wel in dat je er eigenlijk alleen die SNES games goed mee kan spelen. En dat is nu geinig voor even (SMW is ook nu nog fantastisch), maar op een gegeven moment heb je dat ook wel gezien. Ik heb daarom besloten om de 8BitDo SF30 Pro te halen voor een tientje meer. Daar kan ik ook Switch games als Zelda e.d. op spelen en die lijkt best behoorlijk op de originele.
Gaat iemand van jullie die SNES controller (wel echt een mooi ding vind ik) wel halen?
Maar ik vind het toch best wel fantastisch na een hele avond (en stukje nacht) spelen. Wat een vrijheid en wat raar dat ik het de eerste keer eigenlijk niet zo tof vond. Misschien de teleurstelling omdat ik fan ben van de old skool Zelda games met de kerkers. Maar met Links Awakening heb ik best of both worlds op de Switch.
Ik had best interesse in die SNES controller van Nintendo voor je Switch (=nog niet te bestellen volgens mij). Maar ik vind het spijtig dat er geen analoge sticks op zitten en ook dat er 2 triggers op zitten. Uiteraard weet ik dat de originele SNES controller dat niet had. Maar dit houdt wel in dat je er eigenlijk alleen die SNES games goed mee kan spelen. En dat is nu geinig voor even (SMW is ook nu nog fantastisch), maar op een gegeven moment heb je dat ook wel gezien. Ik heb daarom besloten om de 8BitDo SF30 Pro te halen voor een tientje meer. Daar kan ik ook Switch games als Zelda e.d. op spelen en die lijkt best behoorlijk op de originele.
Gaat iemand van jullie die SNES controller (wel echt een mooi ding vind ik) wel halen?
Ik heb een 3rd party adapter die verkocht wordt in Saturn Duitsland. Alles is net iets te strak afgemeten, het is dus soms wringen om controllers in de adapter te krijgen... maar het functioneert wel correct :-)Skinnyice schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:59:
@Cyrax0508, de SN30 Pro heeft blijkbaar geen goede D-pad. Dan koop je beter de M30 (megadrive/genesis style) of de nieuwe SN 30 Pro+, die blijkbaar een 'perfecte' dpad heeft.
Ik wacht zelf op reviews voor de SNES controller. Uiteindelijk zou ik deze toch vooral voor retro games gebruiken, waarvan er een hoop zijn op de Switch, dus die analog is niet zo belangrijk. Daar heb ik ook al een Pro Controller voor. Mocht de SNES controller tegenvallen, ga ik ofwel een SN30 Pro+ aanschaffen, of deze adapter waarmee ik de controllers van mijn SNES Classic kan aansluiten
[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 11-09-2019 11:36 ]
Dank voor de info. Ik heb geen idee waar ik kan terughalen dat de SF30 Pro geen goede D-pad heeft. In zowat alle reviews die ik erover heb gelezen (behalve eentje op tweakers m.b.t. de analoge sticks die kapot gaan) is men (zeer) positief over de controller.JackAvery schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:14:
[...]
@Cyrax0508, de SN30 Pro heeft blijkbaar geen goede D-pad. Dan koop je beter de MF30 (genesis style) of de nieuwe SN 30 Pro+.
Ik wacht zelf op reviews voor de SNES controller. Uiteindelijk zou ik deze toch vooral voor retro games gebruiken, waarvan er een hoop zijn op de Switch, dus die analog is niet zo belangrijk. Daar heb ik ook al een Pro Controller voor. Mocht de SNES controller tegenvallen, ga ik ofwel een SN30 Pro+ aanschaffen, of deze adapter waarmee ik de controllers van mijn SNES Classic kan aansluiten
Ik speel zelf weinig retrogames, afgezien van nu de SNES games. Ik vind het prettig om ook de grotere titels met die controller te kunnen spelen en dat gaat niet met de SNES controller van Nintendo. Daarom kies ik voor de SF30 Pro.
Ik heb die 8bitdo controller al lang, zou een iets oudere versie kunnen zijn, maar het is de SNES uitvoering en die werkt fantastisch. Ik gebruik de analoge sticks eigenlijk nooit want daar heb ik een pro-controller voor maar wel de D-pad. Voor bv wonder boy en monster boy.Cyrax0508 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:14:
Sinds kort Zelda Breath of the Wild weer eens aangeschaft. Had ik al eens, maar die heb ik toen na een paar dagen retour gezonden. Nu ging het steeds weer kriebelen nu Link's Awakening eraan komt (dat is meer mijn soort Zelda) en heb ik hem toch maar weer aangeschaft. Fijn dat ik mijn savegames nog had dus hij ging verder waar ik ooit was gebleven (niet dat ik nog wist hoe en wat, dus ben opnieuw begonnen, ik had geen idee wat ik aan het doen was)
Heb overigeens ook een d-pad op de linker joycon door er een andere shell op te plaatsen, die knopjes werken voor geen meter. En dan is de d-pad wel handig voor bv Dragon quest builders 1 en 2, want die speel ik altijd in handheld mode.
De D-pad is overigens niet slecht, die van de SF30 pro+ zou nog een tikkeltje beter zijn.
@Cyrax0508 ik baseer me op wat comments in dit ResetERA thread van vorige week. Had zelf wat leeswerk gedaan omdat ik met exact dezelfde vraag als jij zat ;D Een deel van de mensen daar merken op dat de d-pad minder is op de oudere 8bitdo controllers, maar moeilijk in te schatten of ze niet gewoon enorm kritisch zijn
@Engineer Stewie :
Ah, fijn om te horen. Dan heb ik hopelijk een goede koop gedaan, want hij is vanuit Amazon al onderweg :-) Ik speel graag met een D-pad mijn fighters en platformers, dus dat moet goed komen. Ik heb ook een Pro Controller hoor, maar die D-pad is echt niet lekker.
@JackAvery :
Aah, okay. Bedankt. Daar had ik in de reviews in elk geval niets over gelezen. We gaan het zien, maar ik heb de SN30 Pro ook weleens in mijn handen gehad en ik vond het best lekker (een stuk beter dan de Pro controller als het gaat om de D-pad). Ik speel te weinig retro games om voor de originele van Nintendo te gaan.
Zit nu die link door te nemen, op pagina 1 zijn ze toch best tevreden over de controller en ook het D-pad. Maar even verder lezen, maar ik denk zelf dat het dus wel meevalt.
Ah, fijn om te horen. Dan heb ik hopelijk een goede koop gedaan, want hij is vanuit Amazon al onderweg :-) Ik speel graag met een D-pad mijn fighters en platformers, dus dat moet goed komen. Ik heb ook een Pro Controller hoor, maar die D-pad is echt niet lekker.
@JackAvery :
Aah, okay. Bedankt. Daar had ik in de reviews in elk geval niets over gelezen. We gaan het zien, maar ik heb de SN30 Pro ook weleens in mijn handen gehad en ik vond het best lekker (een stuk beter dan de Pro controller als het gaat om de D-pad). Ik speel te weinig retro games om voor de originele van Nintendo te gaan.
Zit nu die link door te nemen, op pagina 1 zijn ze toch best tevreden over de controller en ook het D-pad. Maar even verder lezen, maar ik denk zelf dat het dus wel meevalt.
[ Voor 12% gewijzigd door Cyrax0508 op 11-09-2019 11:43 ]
@Cyrax0508 , let vooral op het verschil tussen de SN30 Pro+ en de SN30 Pro, in dat thread spreken ze vooral positief over de +, terwijl over de oudere controllers ik toch iets vaker las dat men zelf nog fixes heeft toegepast etc.
Ik denk zelf dat ook de gewone SN30 sowieso geen slechte koop is, maar je kan altijd wat testen wanneer ie aankomt en dan verder beslissen
Ik denk zelf dat ook de gewone SN30 sowieso geen slechte koop is, maar je kan altijd wat testen wanneer ie aankomt en dan verder beslissen
[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 11-09-2019 11:49 ]
Ja, klopt. Daar heb je gelijk in. Ze zijn heel positief over de SN30 Pro+. Mogelijk wil ik die ook nog, maar dan eerst mijn Pro Controller Smash Bros kwijt zien te raken. Ik vind de SF30 Pro persoonlijk veel meer retro dan de SN30 Pro (+).JackAvery schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:48:
@Cyrax0508 , let vooral op het verschil tussen de SN30 Pro+ en de SN30 Pro, in dat thread spreken ze vooral positief over de +, terwijl over de oudere controllers ik toch iets vaker las dat men zelf nog fixes heeft toegepast etc.
Ik zit nog steeds te denken om BotW aan te schaffen. Ben vooral fan van de eerdere Zelda's. Gezien de beschrijvingen hier en daar van BotW over hoe het spel afwijkt van eerdere Zelda's, twijfel ik of het wel iets voor mij is.Cyrax0508 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:14:
BotW is veel meer een Elder Scrolls in het Zelda universum dan een nieuwe klassieke Zelda (overigens vind ik BotW fantastisch)Meister Sachs schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:46:
[...]
Ik zit nog steeds te denken om BotW aan te schaffen. Ben vooral fan van de eerdere Zelda's. Gezien de beschrijvingen hier en daar van BotW over hoe het spel afwijkt van eerdere Zelda's, twijfel ik of het wel iets voor mij is.
De SN30 pro is goed, maar de ergonomie is niet heel fantastisch.
De SN30 pro+ krijgt zo goede commentaren omdat die beter in de hand ligt. De D-pad is marginaal beter, maar dat betekend niet dat die van de SN30 pro slecht is. Die is en blijft gewoon goed.
Ik heb mijne op de kop getikt voor 20€ en dat was 1 van de betere aankopen.
Ik heb verder nog een USB gamecube controller van PDP en een smash brothers pro controller. De SN30 pro is voor platformers veel beter dan de pro controller.
De SN30 pro+ krijgt zo goede commentaren omdat die beter in de hand ligt. De D-pad is marginaal beter, maar dat betekend niet dat die van de SN30 pro slecht is. Die is en blijft gewoon goed.
Ik heb mijne op de kop getikt voor 20€ en dat was 1 van de betere aankopen.
Ik heb verder nog een USB gamecube controller van PDP en een smash brothers pro controller. De SN30 pro is voor platformers veel beter dan de pro controller.
Zijn er hier nog meer mensen net zo enthousiast als ik over de megaprestatie dat Divinity: Original Sin 2 is geport naar Switch? De game krijgt lang niet de aandacht die het verdient, vandaar ff mijn shameless promo hier 
Een parel van een game, als je van zeer tactische CRPG's (vergelijk het met bv Baldur's Gate) met geweldige humor houdt, is dit een must-to-play. Zie ook Metacritic.
Voor de PC spelers onder ons die de game al hebben: crossave via Steam wordt ondersteund! Daarnaast is de game volledig online coop speelbaar!
Een parel van een game, als je van zeer tactische CRPG's (vergelijk het met bv Baldur's Gate) met geweldige humor houdt, is dit een must-to-play. Zie ook Metacritic.
Voor de PC spelers onder ons die de game al hebben: crossave via Steam wordt ondersteund! Daarnaast is de game volledig online coop speelbaar!
[ Voor 12% gewijzigd door Thrace Grumble op 11-09-2019 15:21 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik had er nooit eerder van gehoord, maar mijn interesse was wel gewekt in de Nintendo DirectThrace Grumble schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:20:
Zijn er hier nog meer mensen net zo enthousiast als ik over de megaprestatie dat Divinity: Original Sin 2 is geport naar Switch? De game krijgt lang niet de aandacht die het verdient, vandaar ff mijn shameless promo hier
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Voor de mogelijkheden/diepgang, kan ik je aanraden even een blik te werpen op de Fextralife website. Hier zijn bijvoorbeeld guides te vinden, maar ook leuke builds e.d.Darkfreak schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:29:
[...]
Ik had er nooit eerder van gehoord, maar mijn interesse was wel gewekt in de Nintendo Direct
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Een aantal oudere Square-Enix JRPG's hebben een lauchdatum voor hun digitale rerelease:
@Meister Sachs - het hangt er wat van af wat voor andere games je leuk bent en wat je exact boeit aan 'oude' Zelda. Nieuwe Zelda is anders, maar vind ik net zo goed ongelooflijk goed
Two SaGa titles are coming digitally to the West!
— Square Enix (@SquareEnix) 11 september 2019
🌟 Romancing SaGa 3
🎮 PS4, Nintendo Switch, Xbox One, Steam, PS Vita, Windows 10, iOS, Android
📅 November 11, 2019
🌟 SaGa SCARLET GRACE: AMBITIONS
🎮 PS4, Nintendo Switch, Steam, iOS, Android
📅 December 3, 2019 pic.twitter.com/PyDLfkBFgK
Signal received! #StarOcean First Departure R arrives December 5, 2019 on #PS4 and #NintendoSwitch.
— STAR OCEAN (@StarOcean) 10 september 2019
Prepare for landing here: https://t.co/CPzR5maZAt pic.twitter.com/Otk20NCk4R
@Meister Sachs - het hangt er wat van af wat voor andere games je leuk bent en wat je exact boeit aan 'oude' Zelda. Nieuwe Zelda is anders, maar vind ik net zo goed ongelooflijk goed
Fijn om te horen. in november een weekendje weg met de gasten, dus met een kater een potje smash is wel leuk. Ga even neuzen, bedankt voor de linkTiwazz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:34:
[...]
Yup, ik heb onderstaande in gebruik.
Gebruik dit icm een wavebird en bedrade controller. Geen problemen oid. Een vriend heeft de officiële adapter, merk geen verschil.
https://s.click.aliexpress.com/e/KM1B8Vja
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe switch ontvangen en zondag zag ik al krasjes op het scherm. Zijn de schermen van de switch zo krasgevoelig of heb ik gewoon pech? In mijn beleving ben ik er voorzichtig mee omgegaan. Ik heb de dock ook niet gebruikt.
Het kan zijn dat de switch zo geleverd is, maar die kans acht ik persoonlijk heel klein. Ik heb maar gelijk een screenprotector besteld.
Het kan zijn dat de switch zo geleverd is, maar die kans acht ik persoonlijk heel klein. Ik heb maar gelijk een screenprotector besteld.
[ Voor 0% gewijzigd door pgs010 op 12-09-2019 14:06 . Reden: Typo ]
Ik sta er ook wel open voor. Wellicht na Astral Chain, Link's Awakening en Fire Emblem Three Houses. Ik verwacht dat de laatste enige tijd in beslag zal gaan nemen. Daarna ga ik kijken of ik toch BotW ga proberen.JackAvery schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:03:
Een aantal oudere Square-Enix JRPG's hebben een lauchdatum voor hun digitale rerelease:
[Twitter]
[Twitter]
De switch heeft een krasgevoelig scherm. Het is immers een soort van pvc scherm dat op de lcd ligt. (een beetje zoals bij de gba). Relatief makkelijk te vervangen maar best krasgevoelig. Best toch een screenprotector voorzien.pgs010 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:36:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe switch ontvangen en zondag zag al krasjes op het scherm. Zijn de schermen van de switch zo krasgevoelig of heb ik gewoon pech? In mijn beleving ben ik er voorzichtig mee omgegaan. Ik heb de dock ook niet gebruikt.
[YouTube: Ontdek meer over de nieuwe ervaring voor de Nintendo Switch]

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 12-09-2019 14:17 ]
Pakketje bij de buren bezorgd, joy-con’s zijn weer terug zonder verdere e-mail over kosten of ed. Erg benieuwd wat er nu specifiek is gerepareerd
Leuk ding! Ben benieuwd wanneer de eerste sites pre-orders online gaan zetten en natuurlijk het prijsniveau. Ik verwacht €119...
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Ik moet de video nog verder kijken maar die twee announcers zijn eng lol
Mag hopen van niet. Pilates ring van 20 piek, en spel van 40. Nintendo cut erop en het zou echt niet meer dan 75 oid mogen kostenAtomicWing schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:19:
[...]
Leuk ding! Ben benieuwd wanneer de eerste sites pre-orders online gaan zetten en natuurlijk het prijsniveau. Ik verwacht €119...
PSN & XBL: Denkoyugo
Retailprijs is $79.99. Prijs voor Europa zie ik zo snel nog niet ergens staan.AtomicWing schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:19:
[...]
https://nintendoeverythin...ture-launches-october-18/
[ Voor 23% gewijzigd door Raem op 12-09-2019 14:27 ]
Hoe heb je ze aangemeld bij Nintendo?Miki schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:13:
Pakketje bij de buren bezorgd, joy-con’s zijn weer terug zonder verdere e-mail over kosten of ed. Erg benieuwd wat er nu specifiek is gerepareerd
Ik heb zelf ook een setje joycons waarvan de stick niet echt lekker werkt, twijfel echter wat ik wil doen.
Als ik een reparatie aanmeld moet je dat los per joycon doen, kan dit niet in één pakket?
Ik vind de kosten die op de prijslijst staan nog vrij hoog, twijfel erover om niet zelf een losse joystick te bestellen en te vervangen. Weet dan alleen weer niet zeker of je echt een nintendo part krijgt
Eerste previews die ik heb gevonden: The Verge. Eurogamer.
Moet zeggen dat het concept van RingFit er best goed uitziet. Weet alleen niet of het dezelfde groep mensen kan bekoren als het immens populaire Wii Fit. Nuja, de spelerbasis van Switch is ook anders, dus goed bekeken.
---
@Tiwazz : wat joysticks betreft, degene met de blauwe ribbon cable zouden normaalgezien de hogere kwaliteits sticks moeten zijn die ook Nintendo gebruikt, als ze een groene ribbon cable hebben, is het lagere OEM kwaliteit.
Feel free om die prijslijst te delen trouwens als dat een algemene lijst is
Moet zeggen dat het concept van RingFit er best goed uitziet. Weet alleen niet of het dezelfde groep mensen kan bekoren als het immens populaire Wii Fit. Nuja, de spelerbasis van Switch is ook anders, dus goed bekeken.
---
@Tiwazz : wat joysticks betreft, degene met de blauwe ribbon cable zouden normaalgezien de hogere kwaliteits sticks moeten zijn die ook Nintendo gebruikt, als ze een groene ribbon cable hebben, is het lagere OEM kwaliteit.
Feel free om die prijslijst te delen trouwens als dat een algemene lijst is
[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 12-09-2019 18:02 ]
Ik heb eerst gebeld en het probleem uitgelegd dat de symptomen overéén kwamen met drift problemen en dat het om 2 joycon’s ging.Tiwazz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:29:
[...]
Hoe heb je ze aangemeld bij Nintendo?
Ik heb zelf ook een setje joycons waarvan de stick niet echt lekker werkt, twijfel echter wat ik wil doen.
Als ik een reparatie aanmeld moet je dat los per joycon doen, kan dit niet in één pakket?
Ik vind de kosten die op de prijslijst staan nog vrij hoog, twijfel erover om niet zelf een losse joystick te bestellen en te vervangen. Weet dan alleen weer niet zeker of je echt een nintendo part krijgt. Daar iemand misschien een goede betrouwbare site voor?
Ik heb toen te horen gekregen om 1 aan te melden en vervolgens kun je in de verdere invulling van je gegevens ook de tweede toevoegen bij de aanmelding. Aanvullend moest ik in de desbetreffende doos ook een briefje toevoegen wat er mankeerde aan beide joycon’s.
Reparatie zou tevens kosteloos zijn op het moment dat ze geen zichtbare schade kunnen ontdekken m.a.w. valschade, vocht. enz. enz.
Vanavond meer
DankMiki schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:44:
[...]
Ik heb eerst gebeld en het probleem uitgelegd dat de symptomen overéén kwamen met drift problemen en dat het om 2 joycon’s ging.
Ik heb toen te horen gekregen om 1 aan te melden en vervolgens kun je in de verdere invulling van je gegevens ook de tweede toevoegen bij de aanmelding. Aanvullend moest ik in de desbetreffende doos ook een briefje toevoegen wat er mankeerde aan beide joycon’s.
Reparatie zou tevens kosteloos zijn op het moment dat ze geen zichtbare schade kunnen ontdekken m.a.w. valschade, vocht. enz. enz.
Vanavond meer
Goed pakketje opgehaald bij de buren en tot mijn grote verbazing heeft Nintendo gewoon mijn controllers in een enveloppe terug gestuurd, echt wtf!

Zelf netjes in een doosje aangeleverd en Nintendo gaat dus zo ontzettend onverschillig met je eigendom om.
Zojuist getest en nu blijkt dat de rechter joy-con stick schade heeft opgelopen tijdens verzending of niet correct is gerepareerd. Mario Odyssey is onspeelbaar, camera draait nu 360 in de rondte

Zelf netjes in een doosje aangeleverd en Nintendo gaat dus zo ontzettend onverschillig met je eigendom om.
Zojuist getest en nu blijkt dat de rechter joy-con stick schade heeft opgelopen tijdens verzending of niet correct is gerepareerd. Mario Odyssey is onspeelbaar, camera draait nu 360 in de rondte
21 augustus is mijn verzending aangekomen bij Nintendo, vandaag voor de helft gerepareerd ontvangen.Tiwazz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:58:
[...]
Dank. Hoeveel tijd is er ongeveer over heen gegaan?
zeer aannemelijk dat het door transport komt. Vorige week liep ik toevallig door de straat achter mij, en zag de postnl bezorger pakketjes "ordenen" in zijn bus..dat was dus letterlijk gooien en smijten...Miki schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:41:
Goed pakketje opgehaald bij de buren en tot mijn grote verbazing heeft Nintendo gewoon mijn controllers in een enveloppe terug gestuurd, echt wtf!
[Afbeelding]
Zojuist getest en nu blijkt dat de rechter joy-con stick schade heeft opgelopen tijdens verzending of niet correct is gerepareerd. Mario Odyssey is onspeelbaar, camera draait nu 360 in de rondte![]()
![]()
[...]
21 augustus is mijn verzending aangekomen bij Nintendo, vandaag voor de helft gerepareerd ontvangen.
5 minuten later stond hij bij mij aan de deur met mijn pakket van coolblue (een ontvochtiger)...en juist in die doos waar ik hem heb mee zien smijten
Pakket geweigerd aan de deur, oprotten met dat volk (ie. bezorgers die onjuist omgaan met mijn eigendom). Krijg een nieuw pakket aangeleverd -->
en weer ontopic
Zojuist met Nintendo gebeld en verhaal uitgelegd. De betreffende medewerker was zelf ook verrast dat de joy-con's met een gewatteerde enveloppe waren verzonden en vond het vervelend dat één van de joy-cons niet naar behoren werkte.Miki schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:41:
[Afbeelding]
Zojuist getest en nu blijkt dat de rechter joy-con stick schade heeft opgelopen tijdens verzending of niet correct is gerepareerd. Mario Odyssey is onspeelbaar, camera draait nu 360 in de rondte![]()
![]()
[...]
21 augustus is mijn verzending aangekomen bij Nintendo, vandaag voor de helft gerepareerd ontvangen.
Hij bood aan om opnieuw de joy-con te repareren maar dan moest het pakketje onder de vermelding van zijn naam aangeboden worden en kreeg daarbij ook een antwoordnummer (dit keer dus geen verzendkosten!). Daarnaast bood hij ook aan om het probleem snel op te lossen waarbij het aanbood als hij het maandag binnen had om dinsdag weer retour te sturen.
Ik ben blij dat het zo opgelost kan worden
Ben nu bezig met Samus Returns op de 3ds, goed nieuws dat Super Metroid nu op de switch speelbaar is. Maar hij is er ook op de 3ds. Twijfel nu over op welke console ik hem ga spelen.
Wat ik heerlijk vind aan de 3ds is je klapt hem open, speelt een paar minuten en klapt hem weer dicht. De Switch heeft ook een sleep mode, maar ik vind dat toch meer een home console dan een pick-up-and-play handheld. Hij is ook veel minder portable dan de 3ds. Ook moet je 1x per week online zijn wat in de vakantie niet altijd lukt.
Ben ooit al aan Super Metroid begonnen op de psp, maar die ondersteund geen sleep mode met snes games.
Metroid Fusion ga ik ook op de 3ds spelen.
Wat zijn de ervaringen met snes games op de switch vs de 3ds?
Wat ik heerlijk vind aan de 3ds is je klapt hem open, speelt een paar minuten en klapt hem weer dicht. De Switch heeft ook een sleep mode, maar ik vind dat toch meer een home console dan een pick-up-and-play handheld. Hij is ook veel minder portable dan de 3ds. Ook moet je 1x per week online zijn wat in de vakantie niet altijd lukt.
Ben ooit al aan Super Metroid begonnen op de psp, maar die ondersteund geen sleep mode met snes games.
Ik speel veel liever op de Switch dan op de 3DS. Geen fan van de ergonomie van de 3DS, de Switch is op dit vlak beter en geeft me veel meer vrijheid in hoe ik ergonomie-issues kan oplossen. Ga wel akkoord dat de Switch wat bulkier is, maar voor mij is dit absoluut geen punt :-) Wat dat 1x online gaan per week betreft: hotspots/mifi, free wifi, ... maken dit in de praktijk denk ik zelden een issue. Als je gaat backpacken in de rimboe, speel je toch gewoon iets anders dan die SNES game die perse even online moet?Erapaz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:18:
Ben nu bezig met Samus Returns op de 3ds, goed nieuws dat Super Metroid nu op de switch speelbaar is. Maar hij is er ook op de 3ds. Twijfel nu over op welke console ik hem ga spelen.
Cyrax0508 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:33:
1x per week verplicht online??

Super Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online
Misschien kijk ik er overheen. Maar hoe verklaart dit plaatje dat je verplicht 1x per week online moet zijn?RayNbow schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:40:
[...]
[Afbeelding]
Super Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online
Of controleert de Switch 1x per week je abonnement om te kijken of je de games nog mag spelen?
[ Voor 11% gewijzigd door Raem op 13-09-2019 12:12 ]
@Raem Je moet met internet verbonden zijn 1 keer per week zodat de app voor NES en SNES spellen kan controleren of je nog recht hebt op de spellen. De spellen zijn een perk voor Nintendo online abo houders.
Overigens moet je dan wel op dat moment dat je verbinding hebt de app opstarten zodat hij kan checken. Volgens mij is opstarten dan ook niet echt nodig, maar wel tot het moment dat hij controleert.
Overigens moet je dan wel op dat moment dat je verbinding hebt de app opstarten zodat hij kan checken. Volgens mij is opstarten dan ook niet echt nodig, maar wel tot het moment dat hij controleert.
En als je een week niet online bent geweest? Want ik ga weleens op vakantie zonder dat ik mijn Switch meeneem.Arunia schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:13:
@Raem Je moet met internet verbonden zijn 1 keer per week zodat de app voor NES en SNES spellen kan controleren of je nog recht hebt op de spellen. De spellen zijn een perk voor Nintendo online abo houders.
@Cyrax0508 Dan kom je thuis. Start je de Switch op en activeer je weer de week. Het klink suffer dan het is.
Eigenlijk is het met het spel Starlink hetzelfde. De losse ships, weapons en pilots moet je ook ergens na een week weer opnieuw activeren voor een week vanaf dat moment. Het is eigenlijk gewoon een beveiligings check. alhoewel als je voor een jaar hebt betaald is het een beetje vaag dat het niet in de console staat dat je nog een jaar hebt zeg maar.
Eigenlijk is het met het spel Starlink hetzelfde. De losse ships, weapons en pilots moet je ook ergens na een week weer opnieuw activeren voor een week vanaf dat moment. Het is eigenlijk gewoon een beveiligings check. alhoewel als je voor een jaar hebt betaald is het een beetje vaag dat het niet in de console staat dat je nog een jaar hebt zeg maar.
Aaah, okay. Duidelijk. Thanks, ik had geen ideeArunia schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:36:
@Cyrax0508 Dan kom je thuis. Start je de Switch op en activeer je weer de week. Het klink suffer dan het is.
Ik heb maar besloten om nieuwe joycons te kopen en een vervangende joystick (met blauwe ribbon) om mijn huidige te fixen ipv ze naar Nintendo te sturen.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
Waarom?Tiwazz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:49:
Ik heb maar besloten om nieuwe joycons te kopen en een vervangende joystick (met blauwe ribbon) om mijn huidige te fixen ipv ze naar Nintendo te sturen.
Ben benieuwd!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nieuw setje kopen zodat ik nu meteen een goede set heb en er uiteindelijk 4 heb, leuk voor Mario Party. En zelf joysticks vervangen om kosten te besparen, maar natuurlijk ook gewoon leuk om te doen.
Ik zal wel niet goed kijken, maar waar vul ik mijn gekochte voucher codes in?
https://ec.nintendo.com/redeem#/Jorgen schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:35:
Ik zal wel niet goed kijken, maar waar vul ik mijn gekochte voucher codes in?
Of op de switch in de e-shop "code gebruiken"
Kent een van jullie het spel PicPic voor de DS? Ik heb me daar vroeger echt uren mee vermaakt, en vraag me af of iemand misschien een vergelijkbaar spel voor de Switch weet. Ik ben op zoek naar iets dat tussendoor een beetje te puzzelen is, maar picross ben ik wel een beetje op uitgekeken onderhand.
Ik heb sinds eerder deze week een nieuwe Switch dankzij de omruildeal van Game Mania. Overzetten van het gebruikersprofiel naar de nieuwe Switch ging nog verbazend soepel maar daarna al mijn games weer opnieuw moeten downloaden was redelijk pijnlijk met mijn 100+ games.
Beetje jammer dat je je SD-kaart niet gewoon in een andere Switch kan stoppen na het overzetten van je profiel naar die Switch.

Da's nog redelijk makkelijk uit te leggen, als het langdurig lokaal opgeslagen wordt bestaat de kans dat je met wat hacken je systeem continu laat denken dat je een abonnement hebt terwijl dat niet zo is.Arunia schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:36:
alhoewel als je voor een jaar hebt betaald is het een beetje vaag dat het niet in de console staat dat je nog een jaar hebt zeg maar.
Heb je ze al eens gebeld of gemaild? Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze ook in Nederland (in tegenstelling tot de rest van Europa) joy-cons voor niks repareren buiten de garantieperiode. Lijkt me de moeite wel waard ten opzichte van zelf aanklooien...Tiwazz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:10:
[...]
Nieuw setje kopen zodat ik nu meteen een goede set heb en er uiteindelijk 4 heb, leuk voor Mario Party. En zelf joysticks vervangen om kosten te besparen, maar natuurlijk ook gewoon leuk om te doen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
@NMe
Yup, had gebeld bewust naar gevraagd zouden vrijblijvend naar kijken en pas na akkoord van de kosten tot reparatie over gaan.
Doe het toch liever zelf eerlijk gezegd, kan nooit moeilijk zijn
.
Yup, had gebeld bewust naar gevraagd zouden vrijblijvend naar kijken en pas na akkoord van de kosten tot reparatie over gaan.
Doe het toch liever zelf eerlijk gezegd, kan nooit moeilijk zijn
exuus; dubbel
[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2019 23:54 ]
@Tiwazz Welke problemen ervaar je? Ik heb zowel de telefonische bevestiging van Nintendo zelf dat de bekende connectie- en driftproblemen kosteloos worden gerepareerd; ook buiten garantie; én de ervaring uit eerste hand dat ze dit ook daadwerkelijk waarmaken. Mijn joy-cons zijn dus gratis gerepareerd. Zelfs het opsturen en terugsturen was gratis.
Nou, het koppelen van Twitch, Amazon en Nintendo is eindelijk gelukt. Online is geregistreerd voor 3 maanden en ik heb 2 games kunnen kopen met korting. Ein-de-lijk...
Nou, het koppelen van Twitch, Amazon en Nintendo is eindelijk gelukt. Online is geregistreerd voor 3 maanden en ik heb 2 games kunnen kopen met korting. Ein-de-lijk...
[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2019 23:54 ]
@Jorgen
Apart, dat kreeg ik niet te horen.
Mijn joystick reageert soms slecht in de vorm dat de stick langzaam centreert als er een input gegeven is. Daardoor blijf je soms een bepaalde input langer geven dan je wilt.
Apart, dat kreeg ik niet te horen.
Mijn joystick reageert soms slecht in de vorm dat de stick langzaam centreert als er een input gegeven is. Daardoor blijf je soms een bepaalde input langer geven dan je wilt.
Wellicht is jouw probleem eentje die niet op de lijst van bekende problemen staat en heb je pech. Dat kan natuurlijk. Ik zou er als ik jou was eerst nog een telefoontje aan wagen.
Op de Tokyo Gaming Show zijn een paar kleinere nieuwe aankondigingen gedaan:
Drie nieuwe Atelier ports zijn onderweg: Atelier Ayesha DX, Atelier Escha & Logy DX, en Atelier Shallie DX. Dat betekent dat het gros van de serie op Switch te spelen zal zijn

Spike Chunsoft heeft Katanakami aangekondigd, een spin-off van de Way of the Samurai serie. Het spel wordt een isometrische actie RPG ontwikkeld door Acquire.
Japanse trailer vind je hieronder, gameplay in de link:
Tijdens een Dragon Quest livestream werd, behalve savegame transfers tussen PS4, 3DS en Switch (enkel in Japan?), ook een Japanse Switch re-release aangekondigd van de Gameboy game Dragon Quest Monsters: Terry’s Wonderland Retro. Dit ziet er een beetje uit als een Super Gameboy game met toegevoegde functies in de extra beeldruimte. Het spel releast op 17 september in de Japanse eShop, maar of er een lokalisatie aankomt is nog onbekend.

Bandai Namco heeft een nieuwe trailer van Digimon Story Cyber Sleuth: Complete Edition gepost - deze launcht op 18 oktober:
En in de categorie beter laat dan nooit: vorige week heeft men Brigandine: The Legend of Runersia aangekondigd. Dit is een onverwacht nieuw deel in de Brigandine serie, een genremix tussen turn-based en grand strategie - meer info kan je in dit artikel van Gematsu lezen. Deze Switch exclusive komt uit in de lente.Trailer vind je hieronder, en Japanse gameplay in deze link.
Drie nieuwe Atelier ports zijn onderweg: Atelier Ayesha DX, Atelier Escha & Logy DX, en Atelier Shallie DX. Dat betekent dat het gros van de serie op Switch te spelen zal zijn

Spike Chunsoft heeft Katanakami aangekondigd, een spin-off van de Way of the Samurai serie. Het spel wordt een isometrische actie RPG ontwikkeld door Acquire.
Japanse trailer vind je hieronder, gameplay in de link:
Tijdens een Dragon Quest livestream werd, behalve savegame transfers tussen PS4, 3DS en Switch (enkel in Japan?), ook een Japanse Switch re-release aangekondigd van de Gameboy game Dragon Quest Monsters: Terry’s Wonderland Retro. Dit ziet er een beetje uit als een Super Gameboy game met toegevoegde functies in de extra beeldruimte. Het spel releast op 17 september in de Japanse eShop, maar of er een lokalisatie aankomt is nog onbekend.

Bandai Namco heeft een nieuwe trailer van Digimon Story Cyber Sleuth: Complete Edition gepost - deze launcht op 18 oktober:
En in de categorie beter laat dan nooit: vorige week heeft men Brigandine: The Legend of Runersia aangekondigd. Dit is een onverwacht nieuw deel in de Brigandine serie, een genremix tussen turn-based en grand strategie - meer info kan je in dit artikel van Gematsu lezen. Deze Switch exclusive komt uit in de lente.Trailer vind je hieronder, en Japanse gameplay in deze link.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 14-09-2019 10:22 ]
Ik heb nog een madcatz fightstick TE en wil die graag compatibel maken met de switch, pc en eventueel ps4. Iemand ervaring met een goede pcb of eventuele adapter?
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel tegoed ik nog heb in de eshop? Ook na een half uurtje klikken, zie ik het nergens.
Mogelijk via https://ec.nintendo.com/my/?Jorgen schreef op zondag 15 september 2019 @ 00:40:
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel tegoed ik nog heb in de eshop? Ook na een half uurtje klikken, zie ik het nergens.
Ik kwam hier via my.nintendo.com, daarna Account instellingen en uiteindelijk Winkelmenu.
[ Voor 20% gewijzigd door Xerox op 15-09-2019 01:30 ]
PSN: Redrafted
Ook is het mogelijk om in de eshop te klikken op je profielplaatje rechts bovenin, hier kom je op je profiel uit met je tegoed, je punten en je wantlist (en nog wat dingen).Jorgen schreef op zondag 15 september 2019 @ 00:40:
Overigens, wat ik een flink nadeel vind van de switch is dat hij altijd even moet opladen voordat je hem kunt gebruiken. Ik game maar af en toe, de switch loopt dan leeg en ik moet zeker 10 minuten wachten voordat hij aangaat.
Hoe is dat straks als de accu versleten is? Ik hou mijn console jaren lang en wil ook over 10 jaar er nog op kunnen gamen. Van een handheld van 100 euro kan ik het nog wel hebben dat deze op een gegeven moment versleten is, maar een homeconsole van 300 euro moet gewoon blijven werken.
Hoe is dat straks als de accu versleten is? Ik hou mijn console jaren lang en wil ook over 10 jaar er nog op kunnen gamen. Van een handheld van 100 euro kan ik het nog wel hebben dat deze op een gegeven moment versleten is, maar een homeconsole van 300 euro moet gewoon blijven werken.
@Erapaz dat lijkt me sowieso niet goed. Die van mij heeft ook periodes dat ik hem niet gebruik,. Aar 10 minuten wachten hoef ik niet.
zet je hem dan wel uit voordat je hem weg legt, of zet je hem gewoon in slaap? Van de berichten die ik gelezen heb zou hij hooguit een paar procent per maand leeg moeten lopen.Erapaz schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:08:
Overigens, wat ik een flink nadeel vind van de switch is dat hij altijd even moet opladen voordat je hem kunt gebruiken. Ik game maar af en toe, de switch loopt dan leeg en ik moet zeker 10 minuten wachten voordat hij aangaat.
Als je lang plezier van je switch wil hebben dan gaat dat nu in ieder geval niet goed. Bij elke keer dat hij onder het 0-punt komt slijt de accu aanzienlijk. Als je hem leeg weg hebt gelegd en daarna een paar maand gewacht hebt met opladen dan kan je accu al zo ver versleten zijn dat hij bijna niet meer bruikbaar is.
Zou hem voor het langere periode wegleggen zeker weer maximaal (beter 70-80%, maarja) opladen en uitzetten, en dan in ieder geval elke 6 maanden een puntje in de agenda zetten om hem weer even aan de lader te leggen.
Je hoeft geen 10 minuten te wachten (tenzij je een hele zwakke lader gebruikt ofzo?) maar enkele minuten wel ja. Dat is vrij normaal, dat doet je telefoon bijvoorbeeld ook.Erapaz schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:08:
Als je de Switch in standby zet, dan verbruikt ie nog wel een beetje stroom. Ca 5% per dag uit mijn eigen bevindingen. Dus na 20 dagen is ie helemaal leeg (minder als je bij een lager percentage begint
Je kan beter de Switch helemaal uit zetten als je die zelfde dag niet verder gaat spelen (aan/uitknop ingedrukt houden, dan kan je daar bij power options hem helemaal uitzetten). Dan loopt ie verder ook niet leeg. En dit is veel beter voor de levensduur van je accu (helemaal leeg voor langere tijd vindt ie niet leuk).
En hoe het gaat als de accu versleten is, geen idee. Het zal zeker een keer gebeuren dat de accu niks meer doet, en grote kans dat je Switch ook in dock dan niet meer aan gaat. Maar vervangende accus kan je dan vast nog wel krijgen. Je kan nu ook nog accu's krijgen voor een GBA SP (2003) dus dat zal over 10 jaar vast geen probleem zijn met Switch accu's.
Bedankt voor de tips, maar voor een home console niet echt praktisch. De kids of ik gamen wat, er komt iets tussendoor, de switch gaat de kast in en voor je het weet ben je weken verder.
Is de batterij makkelijk te vervangen? Heb net een nieuwe batterij in mijn 3ds gezet en dat was simpel.
Is de batterij makkelijk te vervangen? Heb net een nieuwe batterij in mijn 3ds gezet en dat was simpel.
Met alles geldt dat je er zuinig op moet zijn als je er langere tijd plezier van wil hebben, en met elektronica waar een accu in zit moet je nou eenmaal daar ook rekening mee houden. Als je dat niet de moeite waard vindt dan kan je hem ook in standby aan de lader hangen (of in dock zetten). Dit is niet het beste voor de accu, maar absoluut beter dan telkens helemaal leeg laten lopen.Erapaz schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:27:
Bedankt voor de tips, maar voor een home console niet echt praktisch. De kids of ik gamen wat, er komt iets tussendoor, de switch gaat de kast in en voor je het weet ben je weken verder.
De accu is niet zo makkelijk te vervangen als bij de 3DS enzo. Maar als je de juiste gereedschappen hebt en geen twee linker handen hebt, kom je er met een tutorial op Youtube (of whatever videoplatform dan hot is
Het meeste is al gezegd denk ik, vooral de opmerkingen over slaapstand vs volledig uitzetten helpen je misschien verderErapaz schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:27:
Wat de batterij ervangen betreft: die is niet ongelooflijk moeilijk om dit te doen, maar wel lastiger dan bij een 3DS. Er zijn een hoop YouTube video's online met reparaties en disassemblies (voorbeeld voor de batterij). De batterij is het eerste dat je tegenkomt nadat je de SD-kaartlezer en het aluminium heatshield verwijderd. Als je dat liever niet zelf doet, Nintendo kan de batterij ook voor je vervangen tegen betaling.
Gezien de aard van de console is het helaas onvermijdelijk dat de batterij vroeg of laat ermee ophoudt...
Skull & Co werkt aan een grip voor de Switch Lite!:

offtopic:
is het normaal dat instagram embed niet goed werkt?
is het normaal dat instagram embed niet goed werkt?
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 15-09-2019 11:11 ]
Ik laat hem gewoon in de dock. Zelfs handheld doe ik bedraad thuis.
Gisteravond Spyro gekocht (digitaal), en wat een leuk spel!
Als 35 jarige man brengt dit goede herinneringen terug van vroeger. Heerlijke gameplay en leuke graphics, zeker die 40 eurootjes waard
Absolute aanrader!
Als 35 jarige man brengt dit goede herinneringen terug van vroeger. Heerlijke gameplay en leuke graphics, zeker die 40 eurootjes waard
Is deze game een beetje vergelijkbaar met de 3D Super Mario spellen? Ik ben over het spel aan het twijfelen, maar de mensen die ik er vooral positief over hoor hebben hier nostalgische gevoelens bij, en die heb ik nietsderooij schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:09:
Gisteravond Spyro gekocht (digitaal), en wat een leuk spel!
Als 35 jarige man brengt dit goede herinneringen terug van vroeger. Heerlijke gameplay en leuke graphics, zeker die 40 eurootjes waardAbsolute aanrader!
Lastige vraag, want velen zullen het wellicht niet met mij eens zijnEmmavdv schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:13:
[...]
Is deze game een beetje vergelijkbaar met de 3D Super Mario spellen? Ik ben over het spel aan het twijfelen, maar de mensen die ik er vooral positief over hoor hebben hier nostalgische gevoelens bij, en die heb ik niet
Als ik de vergelijking met een mario game als odyssey moet maken, dan speelt het net zo lekker weg :-)
Ik heb vroeger nooit Spyro gehad (nooit een ps1 gehad) wel bij toendertijd gespeeld.
Het is nog steeds vermakelijk maar je merkt wel ouderdom in gameplay design. Oudere mario games vind ik persoonlijk leuker maar dan werkt nostalgie misschien wel mee.
Het is nog steeds vermakelijk maar je merkt wel ouderdom in gameplay design. Oudere mario games vind ik persoonlijk leuker maar dan werkt nostalgie misschien wel mee.
Niet twijfelen, hele toffe game en speelt heerlijk weg. Daarnaast krijg je drie games voor de prijs van één. Je kunt bijna geen miskoop doenEmmavdv schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:13:
[...]
Is deze game een beetje vergelijkbaar met de 3D Super Mario spellen? Ik ben over het spel aan het twijfelen, maar de mensen die ik er vooral positief over hoor hebben hier nostalgische gevoelens bij, en die heb ik niet
Tenzij je veel buiten de deur speelt zou ik hem overwegen op de pc ps4 of xbox te kopen. Het verschil in graphics is pijnlijk groot. Veel groter dan bijvoorbeeld dragon quest 11.doobieters schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:01:
[...]
Niet twijfelen, hele toffe game en speelt heerlijk weg. Daarnaast krijg je drie games voor de prijs van één. Je kunt bijna geen miskoop doen
Ik ben sinds een paar dagen begonnen aan Diablo 3, nog nooit eerder een Diablo game gedaan dichtst in de buurt is Titan Quest al heel wat jaartjes terug. Man wat is dat spel verslavend, het concept van de Switch leent zich perfect voor deze game. Paar dagen geleden begonnen nu al bijna lvl 70
.
Ook veel zin in Zelda, nog een paar daagjes
.
Ook veel zin in Zelda, nog een paar daagjes
Ah... dan begint het spel pas, paragon levels en set items scoren in adventure mode + rifts.Tiwazz schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:13:
Paar dagen geleden begonnen nu al bijna lvl 70.
Ik lig de komende 6-7 weken plat vanwege een heftige knie blessure. Verstandige keus om een Switch aan te schaffen?
Hmmm... nog steeds geen switch inruil actie, voor een lite... begin te vrezen dat die helemaal niet komt.
@Kaasje123 Ik heb hier wel een PS4 staan, en ik speel vooral docked, maar het grote voordeel van de Switch t.o.v. de PS4 vind ik toch wel dat je niet elke keer die game opnieuw hoeft op te starten, want ik doe vaak korte speelsessies van een kwartiertje tussendoor. Als het dan eerst 5 minuten duurt voordat de game aan staat voelt dat als zonde van mijn tijd. Daar heb je met de Switch geen last van 
@heppe01 Altijd, zeker met de onwijs gave games die op dit moment aan het uitkomen zijn, en er is natuurlijk al een hele rits toffe titels van de afgelopen jaren
@Turfschipper Kun je niet gewoon voor bonnen inruilen met de huidige inruilactie? En dan met die bonnen een Lite kopen? Qua verkoop waarde zal een club als GM moeten toeleggen op het innemen van een Switch en het uitgeven van een Lite. Ik kan me voorstellen dat ze daar in principe niet zo happig op zijn. Die 75€ van de huidige inruilactie koopt waarschijnlijk een groot deel van het risico af voor GM.
@heppe01 Altijd, zeker met de onwijs gave games die op dit moment aan het uitkomen zijn, en er is natuurlijk al een hele rits toffe titels van de afgelopen jaren
@Turfschipper Kun je niet gewoon voor bonnen inruilen met de huidige inruilactie? En dan met die bonnen een Lite kopen? Qua verkoop waarde zal een club als GM moeten toeleggen op het innemen van een Switch en het uitgeven van een Lite. Ik kan me voorstellen dat ze daar in principe niet zo happig op zijn. Die 75€ van de huidige inruilactie koopt waarschijnlijk een groot deel van het risico af voor GM.
Eerste trailer van Hinomaruko:
2039 A.D.
The lifeline of the Empire of Japan was likely to collapse.
The country was devastated by the repeated defeat and frequent battles in the Great East Asian War, which spanned over 100 years.
Now, most of the country is occupied by enemy nations, and American and Soviet Union military forces are approaching the Imperial Capital, Tokyo.
It was clear to everyone that the country’s downfall was just a matter of time.
Until today…
Leuk!
Doet me een beetje denken aan Oni, waar ik me vroeger prima mee heb vermaakt.
Nog even afwachten naar meer trailers & in-game footage, maar zo te zien ga ik deze wel tzt halen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Level 70 is pas het begin. Geen idee op welk torment level je speelt op dit moment maar nogmaals op 70 begint het farmen voor gear pas echt.Tiwazz schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:13:
Ik ben sinds een paar dagen begonnen aan Diablo 3, nog nooit eerder een Diablo game gedaan dichtst in de buurt is Titan Quest al heel wat jaartjes terug. Man wat is dat spel verslavend, het concept van de Switch leent zich perfect voor deze game. Paar dagen geleden begonnen nu al bijna lvl 70.
Ook veel zin in Zelda, nog een paar daagjes.
Welke class heb je gekozen?
Ik ben geloof ik level 570 ofzo maar ik loop echt hopeloos achter op mijn vrienden. Die zitten geloof ik op 600 of 700+ terrein.Kaasje123 schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:50:
[...]
Level 70 is pas het begin. Geen idee op welk torment level je speelt op dit moment maar nogmaals op 70 begint het farmen voor gear pas echt.![]()
Welke class heb je gekozen?
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic