Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:53:
[...]
Gisteren naar de GM geweest
...
Ik ben blij dat ik hier gebruik van heb gemaakt, het is op meerdere vlakken een verbetering en €75 voor twee jaar garantie (die ik op mijn oude helemaal niet meer had)
De GM Deventer was er deze week anders heel stellig in, dat de garantie op een nieuwe switch 1 jaar is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:27
Dat is echt kul. In Nederland kennen wij consumentenrecht. Dit houdt in dat je ten minste 2 jaar recht hebt op een goed werkend product en bij het tweede jaar bij de verkopende partij terecht kunt voor problemen.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@dragon2 In de EU is het 2 jaar en in Nederland gaat het om een conform product. Wat mag je verwachten etc.
Dus heb je minimaal 2 jaar garantie. Fabrieksgarantie 1 jaar kan overigens wel kloppen, maar laat je nou altijd eigenlijk naar de verkoper moeten gaan voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
dragon2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:40:
[...]

De GM Deventer was er deze week anders heel stellig in, dat de garantie op een nieuwe switch 1 jaar is :/
Dat is de fabrieksgarantie vanuit Nintendo. Je hebt nog de wettelijke garantie (die verschilt in NL per product). Deze garantie gaat via de winkel.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:59:
@dragon2 In de EU is het 2 jaar en in Nederland gaat het om een conform product. Wat mag je verwachten etc.
Dus heb je minimaal 2 jaar garantie. Fabrieksgarantie 1 jaar kan overigens wel kloppen, maar laat je nou altijd eigenlijk naar de verkoper moeten gaan voor garantie.
Dat zei ik ook, maar kwam er niet tegenin. "Wij sturen altijd alles direct door naar Nintendo, en die biedt 1 jaar garantie" was en bleef antwoord van de bedrijfsleider op "Maar ik als klant heb niks met Nintendo van doen, alleen met GM".

Note to self: bij eventuele problemen naar een andere GM gaan...

Waar ik het ook niet mee eens was is dat ze 6 maanden garantie bieden op een 2e hands switch, volgens GM Deventer. Op de website staat namelijk "100% garantie", dat lees ik als "2 jaar". Mgoed, ik heb mijn 2e hands switch van de week dus geruild tegen een nieuwe. En was het gescroll op m'n mobieltje ind e winkel een beetje zat.

Edit: Gevonden, volgens hun eigen voorwaarden wel 2 jr:
ARTIKEL 12 - NAKOMING OVEREENKOMST EN EXTRA GARANTIE

Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan jouw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van jouw bestelling bestaande wetten.
Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen. Deze garantie dekt enkel een gebrek aan conformiteit dat reeds bestaat bij de levering van de goederen.

[ Voor 32% gewijzigd door dragon2 op 06-09-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Maikjuh schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:48:
Dat is echt kul. In Nederland kennen wij consumentenrecht. Dit houdt in dat je ten minste 2 jaar recht hebt op een goed werkend product en bij het tweede jaar bij de verkopende partij terecht kunt voor problemen.
Dan moeten ze wel nog 2 jaar open blijven >:)

Ik zie geen rooskleurige toekomst voor 'pure' game winkels met een winkelpand. Er komt een hele droge tijd aan nu we aan het eind van de lifecycle van de PS4 en Xbox One zijn. De Switch verkoopt lekker, maar of dat genoeg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@dragon2 Dat klopt inderdaad wat jij zegt. Jij hebt niets met de fabrikant te maken. Zij moeten maar zien hoe ze garantie krijgen na 1 jaar. Dat is niet jouw probleem.
Vraag me af of ik ooit wel eens garantie na een jaar bij GM heb moeten gebruiken. Denk het eigenlijk niet, maar ze zouden een hele slechte aan me hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Inverted_World schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 00:45:
[...]

.....

Maar laten we wel wezen, de core van Pokémon is het vangen van die beestjes, ze trainen en eventueel het maximum halen uit de stats.

.....

Tot nu ben ik niet overtuigd op de punten die voor mij een Pokémon game maken tot wat ik persoonlijk vind dat het zou kunnen zijn.
Maar, dat core element zit er toch nog steeds in?
Je vangt pkmn, je trained pkmn, je trade pkmn, je vecht met je pkmn.

Dat zit er allemaal al in, los van nieuwe pokémon, nieuwe moves en lichte tweaks aan het combat systeem, net zoals in die oude games?

Verander teveel aan de combat, en je hebt een hele meute die in oproer raakt.
Verander teveel aan het vangen (zoals in Let's Go) en je hebt mensen die steigeren.

Alles wat je tot nu toe zag (combat die meer lijkt op Pokémon stadium, wild rond rennende pkmn die je kunt vangen etc) dat aanvulling/verbetering is van die exacte core is imo een vooruitgang.

Mijn inziens zit de core erin, en doet precies wat die doen moet.
Het enige wat er niet in zit, tov de meeste vorige spellen, is de national pokedex.

Wat verwacht jij dat er bij moet komen, of moet veranderen, om je te overtuigen op die punten die een Pokémon game maken tot wat het zou moeten zijn?

(Dit is btw een persoonlijke opvatting, of course, en ook geen aanval op jouw of anyone, maar ik probeer oprecht de haat en afkeur te begrijpen. Los van "National Pokedex" heb ik namelijk nog geen commentaar gezien wat er in de game zou missen of moeten verbeteren)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNES games app staat online... en het is mogelijk om die control instructies die onder je game had in de NES app, te verstoppen! Settings menu -> Show Controls In Game uitzetten.
Tip: de handleidingen van een aantal van deze games staan op de website van Nintendo's SNES classic :p

Op de Japanse site van Nintendo staat trouwens dat we vanaf nu onregelmatige updates mogen verwachten voor de NES en SNES service (Engelstalige bron is door mij geverifieerd). Geen maandelijkse nieuwe games dus meer. Misschien gaan ze alterneren? Misschien krijgen we gewoon minder nieuwe games?

Meer goed nieuws voor Dragon Quest fans:

@dragon2 , gewoon de wet volgen. GameMania is verplicht om je minstens twee jaar te geven in Europa, en in Nederland zou het zelfs langer kunnen zijn, maar daar ben ik minder bekend mee. Fabrieksgarantie heeft hier niks mee te maken.
Het enige wat kan gebeuren is dat de winkel vraagt dat, indien het product ouder dan 6 maanden is, je bewijst dat het defect niet jouw schuld is.

Switch Fit: Battle Royale? :P

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:07
Darkfreak schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:22:
[...]

Maar, dat core element zit er toch nog steeds in?
Je vangt pkmn, je trained pkmn, je trade pkmn, je vecht met je pkmn.

Dat zit er allemaal al in, los van nieuwe pokémon, nieuwe moves en lichte tweaks aan het combat systeem, net zoals in die oude games?

Verander teveel aan de combat, en je hebt een hele meute die in oproer raakt.
Verander teveel aan het vangen (zoals in Let's Go) en je hebt mensen die steigeren.

Alles wat je tot nu toe zag (combat die meer lijkt op Pokémon stadium, wild rond rennende pkmn die je kunt vangen etc) dat aanvulling/verbetering is van die exacte core is imo een vooruitgang.

Mijn inziens zit de core erin, en doet precies wat die doen moet.
Het enige wat er niet in zit, tov de meeste vorige spellen, is de national pokedex.

Wat verwacht jij dat er bij moet komen, of moet veranderen, om je te overtuigen op die punten die een Pokémon game maken tot wat het zou moeten zijn?

(Dit is btw een persoonlijke opvatting, of course, en ook geen aanval op jouw of anyone, maar ik probeer oprecht de haat en afkeur te begrijpen. Los van "National Pokedex" heb ik namelijk nog geen commentaar gezien wat er in de game zou missen of moeten verbeteren)
Je ziet het verkeerd, de core van de Pokémon game zit hierdoor nu maar half in.

Dat is alsof je Forza of Need for Speed gaat spelen, maar ze knallen alle auto's eruit en je mag alleen nog kiezen tussen een BMW en Volkswagen maar ze beweren dat de ervaring zoals vroeger is, voor mij is de kleinere Pokédex an sich geen probleem als de game goed is, maar als ze met cheap excuses komen maar wel dingen toevoegen die filler zijn (*kuch* dynamax Pokémon *kuch*) en de spel (gebaseerd op wat ze hebben getoond) op een PS2 game in 1080p lijkt... ja ik kan dat alles nog steeds negeren en van het spel genieten mitst deze goed is, echter hun excuses vallen mij in de verkeerde keelgat.

Als ze nou eerlijk zeggen "dit dat zus en zo is eruit omdat wij geen zin in hebben om dit erin te plaatsen, en wij haast hebben dat het spel snel uitkomt om snel centen te verdienen" dan zou ik dat meer waarderen dan de fake redenen van nu.

Ik koop het spel, ik hoop dat ik ervan zal genieten (Sun & Moon en de Ultra games ervan waren ronduit slecht dus vandaar de "hoop"), echter wat Gamefreak zei laat een vieze nasmaak achter, Pokémon is geen indie game het is een gigantische franchise die miljoenen maakt, misschien is de reden dat Pokémon ongeacht de reden verkoopt dat Gamefreak in plaats van meer moeite in de games te steken, dat steeds minder doet (en ze zouden niet de eerste zijn die dat flikt)

Ik speel de games al vanaf gold & silver, maar vanaf X & Y is het een spiraal naar beneden geworden, grotendeels door Gamefreak zelf maar ook deels door de backlash van de community over Black & White.

Ik haal de game en ik zie het wel, als ze werkelijk andere dingen hebben verbeterd ten kostte van de national dex dan is dat des te meer "prima" (maar de boosheid over de kul excuus blijft bestaan).

Echter als dit Sun & Moon all over again wordt dan zal dit mijn eerste Pokémon game wezen die meteen de deur uit gaat, voor mij zal het dan de druppel wezen want ze beweren nu leuk dat alles verbeterd is en blabla, eerst zien dan geloven.

Voor de rest hebben deze discussies weinig nut, de meeste oude fans haten de nieuwe keuzes van gamefreak en de rest vindt het grotendeels prima, maar vergeet niet wij hebben het hier over een bedrijf die Johto regio van Gold & Silver niet op een Gameboy cartridge kon plaatsen en dankzij hulp van Iwata ook nog Kanto erbij konden proppen, en hetzelfde bedrijf die 4 main Pokémon games op de 3ds hebben uitgebracht met diezelfde performance issues, ook al bleef men ze erop wezen wat die zijn.

all good things come to an end at certain point...

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 06-09-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 19:03
Men heeft in Nederland inderdaad recht op een product dat een redelijke termijn mee moet gaan. Wat redelijk is, is afhankelijk van de omstandigheden maar het moge duidelijk zijn dat meer dan 2 jaar al snel gehaald zal worden, zeker met de EU regels in het achterhoofd.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn echter twee verschillende dingen. In Nederland zal je als consument naar de kantonrechter moeten stappen. Nu kan dat zonder vertegenwoordiging, echter hebben weinig mensen de benodigde kennis. Als je dan geen rechtsbijstand hebt wordt het al snel een dure en tijdrovende grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:57:
[...]

Je ziet het verkeerd, de core van de Pokémon game zit hierdoor nu maar half in.

Dat is alsof je Forza of Need for Speed gaat spelen, maar ze knallen alle auto's eruit en je mag alleen nog kiezen tussen een BMW en Volkswagen maar ze beweren dat de ervaring zoals vroeger is, voor mij is de kleinere Pokédex an sich geen probleem als de game goed is, maar als ze met cheap excuses komen, maar wel dingen toevoegen die filler zijn (*kuch* dynamax Pokémon *kuch*) en de spel (gebaseerd op wat ze hebben getoond) op een PS2 game in 1080p lijkt... ja ik kan dat alles negeren en van het spel genieten, echter hun excuses vallen mij in de verkeerde keelgat, als nou eerlijk zeggen "dit dat zus en zo is eruit omdat wij geen zin in hebben om dit erin te plaatsen, en wij haast hebben dat het spel snel uitkomt om snel centen te verdienen" dan zou ik dat meer waarderen dan de fake redenen van nu.

Ik koop het spel, ik hoop dat ik ervan zal genieten (Sun & Moon en de Ultra games ervan waren ronduit slecht dus vandaar de "hoop"), echter wat Gamefreak zei laat een vieze nasmaak achter, Pokémon is geen indie game, het is een gigantische franchise die miljoenen maakt, misschien is de reden dat Pokémon ongeacht de reden verkoopt dat gamefreak in plaats van meer moeite in de games te steken, dat steeds minder doet.

En ik speel de games al vanaf gold & silver, vanaf X & Y is het een spiraal naar beneden geworden, grotendeels door gamefreak zelf maar ook deels door de backlash van de community over Black & White.

Ik haal de game en ik zie het wel, als ze werkelijk andere dingen hebben verbeterd ten kostte van de national dex dan is dat des te meer "prima" (maar de boosheid over de kul excuus blijft bestaan).

Echter als dit Sun & Moon all over again wordt dan zal dit mijn eerste Pokémon game wezen doe meteen de deur uit gaat, voor mij zal het dan de druppel wezen, want ze beweren nu leuk dat alles verbeterd is en blabla, eerst zien dan geloven.
Of dynamax een filler is zal moeten blijken. Daarnaast is het vooral jouw subjectieve kijk op de game. Dat is prima. Dat sun en moon slechte games waren presenteer je als feit terwijl het enkel een mening is. Daarnaast is het niet de open world game waar veel mensen hun hoop op hadden gevestigd, maar dat hebben ze dan ook nooit beloofd. De game ziet er mijns inziens wel degelijk uit als een grafische stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
FrankoNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:03:
[...]

Of dynamax een filler is zal moeten blijken. Daarnaast is het vooral jouw subjectieve kijk op de game. Dat is prima. Dat sun en moon slechte games waren presenteer je als feit terwijl het enkel een mening is. Daarnaast is het niet de open world game waar veel mensen hun hoop op hadden gevestigd, maar dat hebben ze dan ook nooit beloofd. De game ziet er mijns inziens wel degelijk uit als een grafische stap vooruit.
"Dat sun en moon slechte games waren presenteer je als feit terwijl het enkel een mening is." Hear, hear.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FrankoNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:03:
[...]

Nu je zo over begint, vertel wat Sun & Moon zo goed maakt, tegenover de oude games.

Behalve het verhaal, want dat is werkelijk het enige goede aan Sun & Moon.

Daarnaast zei ik nooit dat Pokémon open world moet wezen, sterker nog het is vanaf dag 1 al semi open world...

Grafisch is het spel een stap vooruit tegenover de 3DS, maar tegenover wat de Switch aankan is het niet, als Breath of the Wild een nota bene Wii U game first beter uitziet zegt dat genoeg, en nee wat mij betreft hoeft het niet beter uit te zien als het maar leuk is, echter ik zal niet ontkennen dat het alsnog s*it uitziet dus het is dan logisch dat ik keihard in lach schiet als Gamefreak beweert hoeveel beter de spel grafisch is, ik ben al blij als de performance prima is want daar hadden alle 4 main Pokémon games op de 3ds wel last van.

Pokémon is niet een spel dat realistisch uit moet zien, maar beweer als bedrijf geen onzin want daar draait het voor mij om de onzin die Gamefreak rondom Sword & Shield beweert.

Dynamax is Z moves all over again, waar de Mega Pokémon nog een eigen design hadden en vaak eigen nieuwe abilities die erbij horen, Z moves waren gewoon overpowered aanvallen die je beperkt kon gebruiken (pretty much omdat Gamefreak wist hoe ongebalanceerd ze zijn) en nu hebben wij Giga Pokémon met andere overpowered aanvallen.

Ik vind best dat het erin zit, er zullen mensen zijn die dat geweldig zullen vinden, alleen focus je ook op de rest van je game dan als developer en knal geen dingen eruit (wat Sun & Moon ook al deed) wat de games goed maken, er zijn zoveel goede dingen die bepaalde oude games hadden die ineens weg waren en vervangen werden door dingen die niemand wou.

But again, als jij al mijn woorden verdraait omdat jouw mening meer waard is dan so let it be en heeft deze discussie zoals ik al zei geen nut.

[ Voor 57% gewijzigd door Mizgala28 op 06-09-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Laatst online: 18:22
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:57:
Pokémon is geen indie game het is een gigantische franchise die miljoenen miljarden maakt,
Wikipedia: List of highest-grossing media franchises

Van die 17 miljard hadden ze mijn insziens ook wel wat meer in het spel mogen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:07:
[...]

Nu je zo over begint, vertel wat Sun & Moon zo goed maakt, tegenover de oude games.

Behalve het verhaal, want dat is werkelijk het enige goede aan Sun & Moon.
Ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Ik vond de totempokemon en trials een frisse manier van spelen maar snap ook dat ze weer terug gaan naar het gym systeem. Daarnaast waren de nieuwe pokemon vaak leuk, de legendaries met name. In de ultra versie van de game vond ik het heel erg tof dat ik via de wormholes oude legendaries kon vangen zonder dat ik daar oude games voor nodig had. De z moves gaven een extra dimensie aan gevechten al was de moeilijkheidsgraad wat laag.

Voor de rest waren het voornamelijk gewoon weer sterke pokemon games, zoals we die al jaren kennen.

Maar goed, jij mag er uiteindelijk een andere mening op nahouden. Maar roepen dat de games vreselijk slecht waren en dit presenteren als feit, dat is gezien het subjectieve karakter niet mogelijk.

Het enige wat je kan vaststellen is dat de framerate af en toe te wensen overliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamesz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:07:
[...]

Wikipedia: List of highest-grossing media franchises

Van die 17 miljard hadden ze mijn insziens ook wel wat meer in het spel mogen investeren.
Benadrukt dit niet vooral hoe 'weinig' de games opleveren ivm met de andere Pokémon producten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
JackAvery schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:17:
[...]

Benadrukt dit niet vooral hoe 'weinig' de games opleveren ivm met de andere Pokémon producten? :+
Ik zou eens Ctrl-Fen op video games. Spoiler alert, alleen Mario komt er bovenuit. Zelfs call of duty en Pac-Man zitten er nog onder.
Ah, daar heeft Wikipedia natuurlijk een aparte pagina voor

En verder kan die Licensed merchandise alleen zo hoog staan door de populariteit van de spellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Flamesz op 06-09-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FrankoNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:13:

Maar goed, jij mag er uiteindelijk een andere mening op nahouden. Maar roepen dat de games vreselijk slecht waren en dit presenteren als feit, dat is gezien het subjectieve karakter niet mogelijk.
Met jouw logica kan ik nu zeggen dat je dat zelf nu ook doet, maar andersom (dus dat ze wel goed zijn)

Echter zo zie ik dat niet, dat jij mijn comment ziet alsof ik een feit zeg is niet mijn probleem, het is mening mocht het niet duidelijk wezen (ik roep ook nergens dat het een feit is)

Ik kijk naar het totaal plaatje aka alle main games die ooit uitkwamen, en daarom zijn Sun & Moon en de luie Ultra cashgrab varianten ervan volgens MIJN mening (dat zal nu wel duidelijk overkomen denk) waardeloos.

Ultra Sun & Moon is 95% copy paste van de orginelen, zonde want ik had verwacht dat Gamefreak evenveel moeite in zou steken zoals in Black 2 & White 2 die heel anders waren dan de orginele Black & White ervoor.

Dat is de reden waarom ik de Ultra games cashgrabs noem, het is gewoon zeer licht aangepaste Sun & Moon.

Mocht je benieuwd zijn, Red en Blue (Green) vind ik nog slechter dan Sun & Moon alleen die games hadden nog het excuus omdat ze de eerste games waren, Gamefreak er nog geen ervaring mee had + beperkingen van de hardware en het feit dat Pokémon destijds nog heel klein was (kijkend naar voordat het buiten Japan kwam)

[ Voor 64% gewijzigd door Mizgala28 op 06-09-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik ben ook "salty" over het ontbreken van de national pokedex.

Naast competitief battlen (wat ik niet doe) is de dex compleet maken het enige "endgame" wat Pokemon heeft. Het zal mijn plezier van het spel zelf spelen niet noemenswaardig verminderen en ik heb er vast 20-30 uur lol van. Maar wat is er dan nog over na de elite 4? :P De galar pokedex vol maken? Nee dank je, ik weet nu hoe Gamefreak er over denkt, daar ga ik me niet meer aan branden.

Het is mij ook wel duidelijk waar TPC naar toe wil met hun focus op mobiele games. Het zal me niks verbazen als ze Nintendo op een gegeven moment uitkopen om zo niet meer verplicht te zijn om zoveel moeite te steken in die enkele miljoenen winst die een 'main' Pokemon game oplevert, terwijl ze met een natte scheet als Pokemon Masters met veel minder moeite potentieel veel meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:24:
[...]

Met jouw logica kan ik nu zeggen dat je dat zelf nu ook doet, maar andersom (dus dat ze wel goed zijn)

Echter zo zie ik dat niet, dat jij mijn comment ziet alsof ik een feit zeg is niet mijn probleem, het is mening mocht het niet duidelijk wezen (ik roep ook nergens dat het een feit is)

Ik kijk naar het totaal plaatje aka alle main games die ooit uitkwamen, en daarom zijn Sun & Moon en de luie Ultra cashgrab varianten ervan volgens MIJN mening (dat zal nu wel duidelijk overkomen denk) waardeloos.

Ultra Sun & Moon is 95% copy paste van de orginelen, zonde want ik had verwacht dat Gamefreak evenveel moeite in zou steken zoals in Black 2 & White 2 die heel anders waren dan de orginele Black & White ervoor.

Dat is de reden waarom ik de Ultra games cashgrabs noem, het is gewoon zeer licht aangepaste Sun & Moon.

Mocht je benieuwd zijn, Red en Blue (Green) vind ik nog slechter dan Sun & Moon alleen die games hadden nog het excuus omdat ze de eerste games waren, Gamefreak er nog geen ervaring mee had + beperkingen van de hardware en het feit dat Pokémon destijds nog heel klein was (kijkend naar voordat het buiten Japan kwam)
Onzin. Ik stel niks als feit. Ik geef aan wat ik van de game vond. Ik zeg zelfs meerdere malen letterlijk ik vond.

Dat de verschillen tussen moon en sun en de ultra varianten de volle prijs van de games niet rechtvaardigde, ben ik wel met je eens. Die hadden wat goedkoper kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamesz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:20:
[...]

Ik zou eens Ctrl-Fen op video games. Spoiler alert, alleen Mario komt er bovenuit. Zelfs call of duty en Pac-Man zitten er nog onder.

En verder kan die Licensed merchandise alleen zo hoog staan door de populariteit van de spellen.
Ik wou gewoon een grapje maken maar als je dit serieus wilt bespreken:

tl;dr: Wall of text zegt dat het allemaal niet zo eenvoudig is als wat omzetscijfers citeren en zeggen dat ze er meer geld tegenaan moeten smijten. Natuurlijk zou men meer development budget kunnen toewijzen - en het is ook vrij zeker dat dit effectief gebeurd is - maar het effect daarvan is ook niet vanzelfsprekend.
  • Het geld van Pokémon vloeit naar The Pokémon Company. GameFreak, Creatures en Nintendo zijn de copyrighthouders van Pokémon. De trademarks zijn echter 100% in de handen van Nintendo. Hoe dit geld verdeeld wordt, is vrij complex, o.a. ook omdat er verder veel stakeholders zijn afhankelijk van het individuele product. Het lijkt iig zo dat GameFreak proportioneel veel minder zal krijgen dan Nintendo als we over de franchise in zijn geheel spreken.
  • Je Wikipedia-bron bespreekt omzet, niet winst. Het reflecteert dus niet direct hoeveel er bij GameFreak verdiend wordt. Een deel van dat geld gaat naar de retail, de groothandel, Nintendo, etc... in de praktijk verliest men al 40 tot 50% in de retail aan belastingen en wat de retail zelf verdient. Marketing, logistiek etc kosten ook geld. In de praktijk is slechts ~20% van de verkoopprijs, winst voor de developer. Hoe deze constructie er voor Pokémon uitziet, weten we natuurlijk niet zeker omdat het min of meer een first-party game is. Een omzet van +- 656 miljoen (16.4m sales x 40 euro) voor Pokemon Sun & Moon vertelt ons maw vrij weinig over hoeveel GameFreak hiervan in handen krijgt. Het succes van de -tig vorige games bepaalt overignes niet eens noodzakelijk evenredig het development budget van wat er nu developed wordt.
  • Of de games nu na >20 jaar nog steeds zoveel effect hebben op het succes van de franchise valt in vraag te stellen. Pokémon is ondertussen een enorme cross-media franchise. Films, anime, merchandise, games... dit werkt allemaal in synergie. Veel success met het aantonen dat de mainline games de hoofdmotor blijven :-) Ik zie ze eerder, samen met de anime, als een medium om nieuwe beestjes te introduceren.
  • Meer budget voor een game betekent niet dat het eenvoudig is om meer developers te vinden (zeker op de Japanse IT markt), noch maakt het development makkelijker. Hou er ook rekening mee dat Pokémon een cross-media franchise is: deadlines voor marketing, anime, ... beïnvloeden wanneer games af moeten zijn. Een Pokémon game bvb uitstellen (wat voor meer devtijd zorgt) is niet vanzelfsprekend.
  • Om tenslotte het 'national dex' argument aan te kaarten in functie van development: lees deze in-depth blogpost eens om een beter idee te hebben van hoe lastig dit echt is :) Onderschat de kosten en devtijd hier niet voor.
Anyway, zelf maakt het me weinig uit of de National Dex er is of niet, ik speel Pokémon erg casual. Ik vind het spijtig voor de competitieve spelers, maar tegelijkertijd kan het misschien de meta wat anders maken dan gewoonlijk, en heb ik ook wel begrip voor hoe moeilijk het is om >900 beestjes te blijven updaten en balanceren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan iemand mij vertellen waar het normale Switch topic gebleven is?
Lees alleen nog maar over omruilen en Pokémon :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
JackAvery schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:15:
[...]
Ik wou gewoon een grapje maken maar als je dit serieus wilt bespreken:

tl;dr: Wall of text zegt dat het allemaal niet zo eenvoudig is als wat omzetscijfers citeren en zeggen dat ze er meer geld tegenaan moeten smijten. Natuurlijk zou men meer development budget kunnen toewijzen - en het is ook vrij zeker dat dit effectief gebeurd is - maar het effect daarvan is ook niet vanzelfsprekend.
  • Het geld van Pokémon vloeit naar The Pokémon Company. GameFreak, Creatures en Nintendo zijn de copyrighthouders van Pokémon. De trademarks zijn echter 100% in de handen van Nintendo. Hoe dit geld verdeeld wordt, is vrij complex, o.a. ook omdat er verder veel stakeholders zijn afhankelijk van het individuele product. Het lijkt iig zo dat GameFreak proportioneel veel minder zal krijgen dan Nintendo als we over de franchise in zijn geheel spreken.
  • Je Wikipedia-bron bespreekt omzet, niet winst. Het reflecteert dus niet direct hoeveel er bij GameFreak verdiend wordt. Een deel van dat geld gaat naar de retail, de groothandel, Nintendo, etc... in de praktijk verliest men al 40 tot 50% in de retail aan belastingen en wat de retail zelf verdient. Marketing, logistiek etc kosten ook geld. In de praktijk is slechts ~20% van de verkoopprijs, winst voor de developer. Hoe deze constructie er voor Pokémon uitziet, weten we natuurlijk niet zeker omdat het min of meer een first-party game is. Een omzet van +- 656 miljoen (16.4m sales x 40 euro) voor Pokemon Sun & Moon vertelt ons maw vrij weinig over hoeveel GameFreak hiervan in handen krijgt. Het succes van de -tig vorige games bepaalt overignes niet eens noodzakelijk evenredig het development budget van wat er nu developed wordt.
  • Of de games nu na >20 jaar nog steeds zoveel effect hebben op het succes van de franchise valt in vraag te stellen. Pokémon is ondertussen een enorme cross-media franchise. Films, anime, merchandise, games... dit werkt allemaal in synergie. Veel success met het aantonen dat de mainline games de hoofdmotor blijven :-) Ik zie ze eerder, samen met de anime, als een medium om nieuwe beestjes te introduceren.
  • Meer budget voor een game betekent niet dat het eenvoudig is om meer developers te vinden (zeker op de Japanse IT markt), noch maakt het development makkelijker. Hou er ook rekening mee dat Pokémon een cross-media franchise is: deadlines voor marketing, anime, ... beïnvloeden wanneer games af moeten zijn. Een Pokémon game bvb uitstellen (wat voor meer devtijd zorgt) is niet vanzelfsprekend.
  • Om tenslotte het 'national dex' argument aan te kaarten in functie van development: lees deze in-depth blogpost eens om een beter idee te hebben van hoe lastig dit echt is :) Onderschat de kosten en devtijd hier niet voor.
Anyway, zelf maakt het me weinig uit of de National Dex er is of niet, ik speel Pokémon erg casual. Ik vind het spijtig voor de competitieve spelers, maar tegelijkertijd kan het misschien de meta wat anders maken dan gewoonlijk, en heb ik ook wel begrip voor hoe moeilijk het is om >900 beestjes te blijven updaten en balanceren.
We beginnen een beetje off-topic te raken, maar ik wil toch even antwoorden.
Je eerste twee argumenten gelden voor elke game, er zijn altijd wel partijen die er geld uit proberen te slaan. Toch lukt het andere spellen een mooier iets neer te zetten op de Switch dan we nu van pokémon sw/sh hebben gezien. Kijk bijvoorbeeld naar een breath of the wild of Dragon Quest XI.

Verder stel je de vraag of de games nog wel die impact hebben. Dat is waarom ik het ook slechts had over de 17 miljard omzet die de pokémon games hebben gedraaid, en niet de 90 miljard die de hele franchise al binnen heeft geharkt.

Je benoemt een argument over budget en tijd. Het is zeker waar dat binnen een bepaald tijdschema en zonder de juiste mensen het moeilijk is om nog meer af te leveren. Het is echter gamefreak/nintendo/the pokémon company die kiezen om elk jaar een pokemon spel uit te brengen, hier heeft niemand om gevraagd. Animal Crossing is recent uitgesteld en de fans vinden het alleen maar goed als er daardoor een beter spel uit kan komen.

En als laatste, bedankt dat je begint over de enorme moeite die het kost om zo veel pokémon te modelleren. Dit was het argument dat mij eerst ook wel het punt van gamefreak liet begrijpen dat ze niet de National Dex doorzetten.
Tot ik hoorde dat enkele jaren geleden the pokémon company in een interview had verteld dat ze toen om aan de toekomst te denken alle toen bestaande pokémon hadden ge 3d modelled in een veel hogere kwaliteit dan nodig is voor de 3DS spellen van destijds, en dat ze die gingen downscalen voor de 3DS spellen. Dit betekent dus dat ze alle 3D modellen die nodig zijn voor de national dex allang hebben.
Er is overigens ook bewijs dat meerdere 3D modellen in de demo's van Pokémon sword/shield identiek zijn aan die in de 3DS pokémon games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamesz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:49:
[...]

We beginnen een beetje off-topic te raken, maar ik wil toch even antwoorden.
Je eerste twee argumenten gelden voor elke game, er zijn altijd wel partijen die er geld uit proberen te slaan. Toch lukt het andere spellen een mooier iets neer te zetten op de Switch dan we nu van pokémon sw/sh hebben gezien. Kijk bijvoorbeeld naar een breath of the wild of Dragon Quest XI.
Ik denk niet dat je het budget van die games kan vergelijken met Pokémon. Elke game heeft zijn eigen budget en sales/ROI targets waarop de publisher dat budget baseert. Je vindt dat het budget hoger mag, maar misschien moeten we beginnen met te erkennen dat het ook effectief hoger ligt, net zoals de kosten om een game te ontwikkelen enorm gestegen zijn :)

Ik besprak de omzetscijfers van je wikipedia link trouwens vooral om te nuanceren wat die cijfers wel en niet betekenen, en naar wie de geldstromen gaan. Dit is een nuance die er wel degelijk toe doet bij een franchise van deze complexiteit.
Verder stel je de vraag of de games nog wel die impact hebben. Dat is waarom ik het ook slechts had over de 17 miljard omzet die de pokémon games hebben gedraaid, en niet de 90 miljard die de hele franchise al binnen heeft geharkt.
Die 17 miljard is gespreid over tientallen games,meer dan 20 jaar tijd, en GameFreak is lang niet de enige developer die daaraan heeft bijgedragen. Ik gaf je het voorbeeld van Sun en Moon (3.8% van die 17 miljard) net omdat de recentere performance er meer toe doet dan de globale omzet van deze langdurig lopende franchise.
Je benoemt een argument over budget en tijd. Het is zeker waar dat binnen een bepaald tijdschema en zonder de juiste mensen het moeilijk is om nog meer af te leveren. Het is echter gamefreak/nintendo/the pokémon company die kiezen om elk jaar een pokemon spel uit te brengen, hier heeft niemand om gevraagd. Animal Crossing is recent uitgesteld en de fans vinden het alleen maar goed als er daardoor een beter spel uit kan komen.
Ik geef duidelijk aan waarom het zo is dat die games op een "timer" staan. Na een bepaald moment in de development cycle is het gewoon erg moeilijk een Pokémon game uit te stellen, net omdat het een multimedia franchise is met honderden stakeholders verspreid over een hoop verschillende producten met elk hun eigen planning en synergetische marketingcampagnes die al deze producten samen pushen. Dit kan je niet 1 op 1 vergelijken met een game die los staat op zichzelf. Context maakt toch uit, zou ik denken?
En als laatste, bedankt dat je begint over de enorme moeite die het kost om zo veel pokémon te modelleren. Dit was het argument dat mij eerst ook wel het punt van gamefreak liet begrijpen dat ze niet de National Dex doorzetten.
Tot ik hoorde dat enkele jaren geleden the pokémon company in een interview had verteld dat ze toen om aan de toekomst te denken alle toen bestaande pokémon hadden ge 3d modelled in een veel hogere kwaliteit dan nodig is voor de 3DS spellen van destijds, en dat ze die gingen downscalen voor de 3DS spellen. Dit betekent dus dat ze alle 3D modellen die nodig zijn voor de national dex allang hebben.
Er is overigens ook bewijs dat meerdere 3D modellen in de demo's van Pokémon sword/shield identiek zijn aan die in de 3DS pokémon games.
Heb je de link die ik gepost heb, eigenlijk wel gelezen? Deze legt haarfijn uit waarom het hergebruik van 3D modellen niet voldoende zijn om te argumenteren dat het gemakkelijk is om dit even over te zetten. Deze blog is ook geschreven als reactie op het discours ondersteund door o.a. de YT video die je linkt en ik destijds ook bekeken heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 16:18
Even een niet Pokemon gerelateerde post.

Drie weken geleden heb ik Fire Emblem: three houses gekocht. Ik was totaal niet bekend met de serie. Maar man wat een schot in de roos was dat. Inmiddels halverwege mijn tweede playthrough en ik vind het nog leuker dan de eerste playthrough. Ik kan het van harte aanraden aan iedereen die van een tactische game met goede storytelling houdt. het speelt op zowel groot scherm als handheld erg fijn weg.

Zijn er nog meer soortgelijke games beschikbaar voor de switch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flamesz
JackAvery schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:43:
[...]

Ik denk niet dat je het budget van die games kan vergelijken met Pokémon. Elke game heeft zijn eigen budget en sales/ROI targets waarop de publisher dat budget baseert. Je vindt dat het budget hoger mag, maar misschien moeten we beginnen met te erkennen dat het ook effectief hoger ligt, net zoals de kosten om een game te ontwikkelen enorm gestegen zijn :)

Ik besprak de omzetscijfers van je wikipedia link trouwens vooral om te nuanceren wat die cijfers wel en niet betekenen, en naar wie de geldstromen gaan. Dit is een nuance die er wel degelijk toe doet bij een franchise van deze complexiteit.

[...]

Die 17 miljard is gespreid over tientallen games,meer dan 20 jaar tijd, en GameFreak is lang niet de enige developer die daaraan heeft bijgedragen. Ik gaf je het voorbeeld van Sun en Moon (3.8% van die 17 miljard) net omdat de recentere performance er meer toe doet dan de globale omzet van deze langdurig lopende franchise.

[...]

Ik geef duidelijk aan waarom het zo is dat die games op een "timer" staan. Na een bepaald moment in de development cycle is het gewoon erg moeilijk een Pokémon game uit te stellen, net omdat het een multimedia franchise is met honderden stakeholders verspreid over een hoop verschillende producten met elk hun eigen planning en synergetische marketingcampagnes die al deze producten samen pushen. Dit kan je niet 1 op 1 vergelijken met een game die los staat op zichzelf. Context maakt toch uit, zou ik denken?

[...]

Heb je de link die ik gepost heb, eigenlijk wel gelezen? Deze legt haarfijn uit waarom het hergebruik van 3D modellen niet voldoende zijn om te argumenteren dat het gemakkelijk is om dit even over te zetten. Deze blog is ook geschreven als reactie op het discours ondersteund door o.a. de YT video die je linkt en ik destijds ook bekeken heb.
Ik heb je beantwoord in het Pokémon Sword/shield topic zodat we het topic hier een beetje netjes houden.

Flamesz in "[Nintendo Switch] Pokemon Sword & Shield"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
XyperActive schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:45:
Even een niet Pokemon gerelateerde post.

Drie weken geleden heb ik Fire Emblem: three houses gekocht. Ik was totaal niet bekend met de serie. Maar man wat een schot in de roos was dat. Inmiddels halverwege mijn tweede playthrough en ik vind het nog leuker dan de eerste playthrough. Ik kan het van harte aanraden aan iedereen die van een tactische game met goede storytelling houdt. het speelt op zowel groot scherm als handheld erg fijn weg.

Zijn er nog meer soortgelijke games beschikbaar voor de switch?
Er is Disgaea (inmiddels ports van deel 1 en deel 5 uit, deel 2 komt binnenkort), dat doet nog wat schepjes bovenop het 'tactische' deel, maar qua storytelling/verhaal komt het niet in de buurt. En de artstyle/humor moet je tegen kunnen :+

Er is Mario & Rabbids Kingdom Battle, ook turnbased tactical rpg/strategy, maar veel meer focus op cover en ranged attacks. Ook bijna geen verhaal, je speelt dit echt voor de battles.

En er is Valkyria Chronices (deel 1 en 4 nu beschikbaar). Net als Kingdom Battle is dit veel met cover en schieten. Maar het is wel compleet anders omdat je je units na selecteren in een 3rd person view bestuurd en je ook moet richten met je wapens. Hier is wel veel meer focus op verhaal.

En vanuit de wondere wereld van de indies is ook nog wel e.e.a beschikbaar. Maar daar daar heb ik geen ervaring mee.

Je kan genoeg video's op YouTube vinden om te kijken of je een van deze games wat lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
Gisteren mijn switch ontvangen en hiervoor de xbox ingeruild. Korte vraag, ik wil voor mijn kids een eigen profiel aanmaken en natuurlijk ook eentje voor mijzelf.
Daarnaast willen we ook graag online spelen en de nes en snes games kunnen spelen op onze eigen profielen. Kan ik dan af om 1x nintendo online jaar pass te nemen of moet ik dan naar een family pass? Of is family pass alleen handig voor als je meerdere switches hebt 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 11:05
BlackMage schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:09:
[...]

Er is Mario & Rabbids Kingdom Battle, ook turnbased tactical rpg/strategy, maar veel meer focus op cover en ranged attacks. Ook bijna geen verhaal, je speelt dit echt voor de battles.
Nu ben ik verder zelf niet thuis in de wereld van Fire Emblem, misschien toch maar eens een keer iets over inlezen en wat gameplay bekijken, maar je noemt Mario + Rabbis Kingdom Battle, nu vind ik het zelf een vermakelijk spel, om even kort te spelen. Hiernaast heb je op de Switch ook Mutant Year Zero: Road to Eden, nu weet ik niet hoe dit speelt op de Switch, maar op de PC heb ik me hier kostelijk mee vermaakt, vond hem leuker dan Mario + Rabbids. De uitbreiding heb ik zelf nog niet (Mutant Year Zero) omdat ik het liefst even wil wachten totdat hij in de Eshop in de sale is, zodat ik hem vanaf het begin af aan op de Switch kan spelen.

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
De SNES games zitten in een nieuwe app in de eshop. Vanochtend maar even gedownload.
Lekker lijstje aan spellen.

@Klojet De DLC was in de aanbieding. Weet niet of het nog steeds zo is, maar het was wel in de aanbieding.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 06-09-2019 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
KookSpook schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:33:
Gisteren mijn switch ontvangen en hiervoor de xbox ingeruild. Korte vraag, ik wil voor mijn kids een eigen profiel aanmaken en natuurlijk ook eentje voor mijzelf.
Daarnaast willen we ook graag online spelen en de nes en snes games kunnen spelen op onze eigen profielen. Kan ik dan af om 1x nintendo online jaar pass te nemen of moet ik dan naar een family pass? Of is family pass alleen handig voor als je meerdere switches hebt 🤷‍♂️
Volgens mij is die Family pass precies bedoelt voor jouw situatie. Kost wel een beetje meer geld dan slechts voor één profiel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
Flamesz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:38:
[...]

Volgens mij is die Family pass precies bedoelt voor jouw situatie. Kost wel een beetje meer geld dan slechts voor één profiel betalen.
Thanks! Dan gaan we de Family pass halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 11:05
@Arunia Zou inderdaad kunnen kloppen. Maar omdat ik het spel al op de PC heb, vind ik het niet te rechtvaardigen om hem nu dubbel te kopen voor de volle mep (en dan alleen de DLC in de aanbieding). Voor mij voegt het te weinig beleving toe, maar misschien zit ik ernaast. Met een Little Nightmares en Cuphead zie ik er de toegevoegde waarde van in, en heb me ook gigantisch vermaakt op de Switch met deze spellen tegenover de PC.

Maar mocht die ooit in de sale zijn voor 40%/50% korting voor de Deluxe dan ben ik bereid hem te kopen.

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 16:18
BlackMage schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:09:
[...]

Er is Disgaea (inmiddels ports van deel 1 en deel 5 uit, deel 2 komt binnenkort), dat doet nog wat schepjes bovenop het 'tactische' deel, maar qua storytelling/verhaal komt het niet in de buurt. En de artstyle/humor moet je tegen kunnen :+

En er is Valkyria Chronices (deel 1 en 4 nu beschikbaar). Net als Kingdom Battle is dit veel met cover en schieten. Maar het is wel compleet anders omdat je je units na selecteren in een 3rd person view bestuurd en je ook moet richten met je wapens. Hier is wel veel meer focus op verhaal.

En vanuit de wondere wereld van de indies is ook nog wel e.e.a beschikbaar. Maar daar daar heb ik geen ervaring mee.

Je kan genoeg video's op YouTube vinden om te kijken of je een van deze games wat lijkt :)
Bedankt voor de suggesties, ga ik zeker eens even bekijken. _/-\o_
Klojet schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:34:
[...]

Nu ben ik verder zelf niet thuis in de wereld van Fire Emblem, misschien toch maar eens een keer iets over inlezen en wat gameplay bekijken, maar je noemt Mario + Rabbis Kingdom Battle, nu vind ik het zelf een vermakelijk spel, om even kort te spelen. Hiernaast heb je op de Switch ook Mutant Year Zero: Road to Eden, nu weet ik niet hoe dit speelt op de Switch, maar op de PC heb ik me hier kostelijk mee vermaakt, vond hem leuker dan Mario + Rabbids. De uitbreiding heb ik zelf nog niet omdat ik het liefst even wil wachten totdat hij in de Eshop in de sale is, zodat ik hem vanaf het begin af aan op de Switch kan spelen.
Ik was compleet het bestaan van Mutant Year Zero: Road to Eden vergeten :F . Ik heb wel eens wat trailers gezien, maar het was op een of andere manier uit mijn geheugen gewist. Thanks voor de reminder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Klojet Denk dat jij doelt op Mutant year zero en ik op Mario + rabids. :P Zie dat nu pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutant Year Zero is nogal een slecht performende Switch port las ik , verder lijkt het wel een goede game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
https://mobile.twitter.co...tatus/1169672184215867392

Wat een soap.

[ Voor 11% gewijzigd door doobieters op 06-09-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dan zet je hem toch terug uit de cloud save?

Misschien een beetje hard. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders. En als je je switch (of welk stuk apparatuur) wegstuurt reken je toch erop dat er dataverlies is. Wat had de gamemania moeten doen dan? Die hebben geen restore opties op locatie oid.

[ Voor 34% gewijzigd door Denko op 06-09-2019 16:29 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Denko schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:25:
[...]

Ik ben dat niet btw haha.

Tja geen idee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

doobieters schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:27:
[...]

Ik ben dat niet btw haha.

Tja geen idee verder.
Was ook niet naar jou direct gericht hoor, ik snap alleen nooit dat mensen nergens backups van maken. Het is altijd achteraf huilie huilie en dan zoeken wie je de schuld kan geven (man wat is twitter toch een beerput voor dit soort dingen). Jaar terug oid was het idd gewoon falen van nintendo dat ze de optie niet hadden. Nu werkt het voor sommige games wel, dan moet je het ook gebruiken.

Alsnog een aanzienlijk slechtere optie dan de ps4/xb, maar als die er is moet je hem gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Denko op 06-09-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:05
Sorry nog één keer, waar kan ik informatie vinden over de omruil? Onze switch is iets ouder dan 2 jaar.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Cobb schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:17:
Sorry nog één keer, waar kan ik informatie vinden over de omruil? Onze switch is iets ouder dan 2 jaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FBpZZTt.png

Spijt me zeer dat ik het zo bot zeg, maar het staat letterlijk op de homepage.
Alle voorwaarden die van toepassing zijn staan vervolgens onderaan de pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:36
Nu komen er komende tijd heel veel gave spellen uit, en aangezien ik ze nooit allemaal tegelijk kan spelen of kopen, wil ik graag een lijstje maken met daarin een volgorde. Weet iemand of hier toevallig een handige tool voor? Ik kan natuurlijk wel een excel sheet maken, maar daarin kun je niet heel makkelijk de volgorde drag en drop veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:47
Mijn Switch ruilen ze niet om bij de GM omdat de linker joycon met lichte kracht los te halen is zonder het knopje in te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:37

g0tanks

Moderator CSA
Emmavdv schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:41:
Ik kan natuurlijk wel een excel sheet maken, maar daarin kun je niet heel makkelijk de volgorde drag en drop veranderen.
Jawel hoor. Rijen of kolommen kun je met shift ingedrukt gewoon verslepen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Voor dit soort lijstjes gebruik ik meestal Google Keep, kan ik ze ook afvinken als ik er klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Denko schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:25:
[...]

Misschien een beetje hard. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders. En als je je switch (of welk stuk apparatuur) wegstuurt reken je toch erop dat er dataverlies is. Wat had de gamemania moeten doen dan? Die hebben geen restore opties op locatie oid.
Dat is niet hoe de actie werkt. Hij gaat als volgt:

1. Reserveer nieuwe switch
2. Lever oude switch in, ze testen hem op werking. Duurt 1 a 2 dagen.
3. Nieuwe switch komt binnen.
4. In winkel wordt save data overgezet.
5. Oude switch wordt gereset.

Ze hebben dus gewoon geblunderd in zijn geval door de data te wissen voor dat de nieuwe switch er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13
FrankoNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:44:
[...]

Ze hebben dus gewoon geblunderd in zijn geval door de data te wissen voor dat de nieuwe switch er was.
Dat is niet hoe de actie werkt in mijn ervaring, bij mij ging het als volgt:

1. Reserveer nieuwe Switch
2. Je krijgt bericht dat de nieuwe Switch klaar ligt
3. Ga naar de GM, ze controleren ter plekke jouw oude Switch en bevinden hem goed
4. Je zet de save data over
5. Switch wordt gereset en je loopt de winkel uit na 15 minuten, of als het overzetten iets langer duurt ietsjes later.

Blijkt dus dat het niet overal hetzelfde gaat bij de GM, lastig, ook al zijn er franchise nemers, moet gewoon op dezelfde manier afgehandeld worden. Hoe dan ook, blijft voor de meeste mensen een goede deal en als je er zelf bij bent kan je dus gewoon ervoor zorgen dat alle data goed over gezet wordt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

FrankoNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:44:
[...]

Ik snap hoe het werkt. Ik heb hetzelfde gedaan met de ps4 pro. De vraag is simpel, waarom heb je geen backup als je je apparatuur uit handen geeft? Ongeacht wat ze zeggen dat ze gaan doen, wat als die gepikt wordt in de winkel/valt van de toonbank/whatever. Ik snap dat ze een blunder hebben begaan, maar er wordt altijd gelijk gedaan alsof ze het perse doen, of dat ze het kunnen fixen. Overigens als je op een rustig moment komt kunnen ze het gelijk testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Denko schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:22:
[...]

Ik snap hoe het werkt. Ik heb hetzelfde gedaan met de ps4 pro. De vraag is simpel, waarom heb je geen backup als je je apparatuur uit handen geeft? Ongeacht wat ze zeggen dat ze gaan doen, wat als die gepikt wordt in de winkel/valt van de toonbank/whatever. Ik snap dat ze een blunder hebben begaan, maar er wordt altijd gelijk gedaan alsof ze het perse doen, of dat ze het kunnen fixen. Overigens als je op een rustig moment komt kunnen ze het gelijk testen voor je.
Hoe wilde jij de smash save gaan back-uppen dan?

Cloud save werkt niet.

Bij mij werd verteld enkel innemen en morgen terugkomen. Niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13
FrankoNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:37:
[...]

Hoe wilde jij de smash save gaan back-uppen dan?

Cloud save werkt niet.

Bij mij werd verteld enkel innemen en morgen terugkomen. Niet direct.
Smash save zit gewoon in de cloud.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Koldur schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:59:
[...]

Smash save zit gewoon in de cloud.
Weird. Ik dacht dat ze dat niet deden vanwege de leaderboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Arunia schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:35:
De SNES games zitten in een nieuwe app in de eshop. Vanochtend maar even gedownload.
Lekker lijstje aan spellen.

@Klojet De DLC was in de aanbieding. Weet niet of het nog steeds zo is, maar het was wel in de aanbieding.
Ah op die fiets, en ik maar wachten totdat de andere app een update kreeg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
https://ipforce.jp/patent-jp-A-2019-146737

Nintendo heeft patent aangevraagd voor een buigbare Joycon

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwsgierig of (als dit ooit gebruikt wordt, wat vaak niet het geval is met patenten) dit zou dienen om de ergonomie verder aan te passen, of nog een andere reden zou hebben.

Hoe het er uit zou zien, lijkt me niet perse handig kan wel een meerwaarde zijn (ik heb mijn switch nog eens handheld vastgepakt :P)

Afbeeldingslocatie: https://ipforce.jp/Kouhou/img?n=2019146737.tif&id=000025&c=A&t=845938515

Al lijkt hun applicatie redelijk flexibel te kunnen zijn... Hier zie je een voorbeeld van een flexibele huls om de kantelbare controller.

Afbeeldingslocatie: https://ipforce.jp/Kouhou/img?n=2019146737.tif&id=000027&c=A&t=845938515

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 07-09-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Het ging hier een tijdje terug over oplichting via Marktplaats. Ondertussen lijkt het er op dat MP zelf zoekopdrachten met "Nintendo" of "Switch" geblokkeerd heeft, dus ze zullen zelf ook wel klaar zijn geweest met de hele stortlading aan aangiftes over oplichting met de Switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Emmavdv schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:59:
Het ging hier een tijdje terug over oplichting via Marktplaats. Ondertussen lijkt het er op dat MP zelf zoekopdrachten met "Nintendo" of "Switch" geblokkeerd heeft, dus ze zullen zelf ook wel klaar zijn geweest met de hele stortlading aan aangiftes over oplichting met de Switch...
Bizar zeg, ik blijf lekker bij Tweakers V&A in dat geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:30
Ik heb de afgelopen dagen ook flink gerapporteerd op MP. Allemaal switchen voor 170 euro, van mensen uit ze verste uithoeken, waarbij als je een bericht stuur, ze opeens aan de andere kant van het land wonen. Wat mij opvalt is dat ze wel allemaal accounts hebben van 8 tot 11 jaar oud.

[ Voor 15% gewijzigd door carpebios op 08-09-2019 09:16 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik rapporteer me ook gek. Mijn eigen advertentie is dus niet te zien (Astral Chain). Ze hebben nu wel een rubriek voor de Switch, maar die laat niets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
carpebios schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:16:
Ik heb de afgelopen dagen ook flink gerapporteerd op MP. Allemaal switchen voor 170 euro, van mensen uit ze verste uithoeken, waarbij als je een bericht stuur, ze opeens aan de andere kant van het land wonen. Wat mij opvalt is dat ze wel allemaal accounts hebben van 8 tot 11 jaar oud.
Ze hebben ook allemaal 0 ervaringen. Dat kan niet, Het lijkt erop dat je bij het aanmaken van een account die jaren neerzet maar dat is volgens mij niet de normale plek waar het aantal jaren wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

schumi1986 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:04:
Mijn Switch ruilen ze niet om bij de GM omdat de linker joycon met lichte kracht los te halen is zonder het knopje in te drukken.
Bij mij hetzelfde. Ze hadden ook nog hun eigen joycons getest. Zelfde resultaat.

Thuis zelf nog eens getest met een compleet nieuw setje joycons, maar die blijven wel zitten.. twijfel nog om weer terug te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:15
carpebios schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:16:
Wat mij opvalt is dat ze wel allemaal accounts hebben van 8 tot 11 jaar oud.
Wat ik heb begrepen van 2 jonge jochies die een telefoon hadden gekocht van mij enkele jaren terug dat Marktplaats account worden verkocht op sociaal media etc.

Ze probeerden elkaar te over bieden gaf de jochie van 12 jaar toe met zijn account die 7 jaar actief was.

Ik hou in ieder geval alles in mijn buurt met kopen op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 15:59
beezjeh schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:07:
[...]

Wat ik heb begrepen van 2 jonge jochies die een telefoon hadden gekocht van mij enkele jaren terug dat Marktplaats account worden verkocht op sociaal media etc.

Ze probeerden elkaar te over bieden gaf de jochie van 12 jaar toe met zijn account die 7 jaar actief was.

Ik hou in ieder geval alles in mijn buurt met kopen op Marktplaats.
Klopt. Ze kopen ' oude ' accounts op. Voor het laatst zag ik iemand een switch te koop aanbieden. Drie recensies waarbij ook drie keer werd gezegd dat het product nooit was aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jabberwock schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:00:
[...]

Bij mij hetzelfde. Ze hadden ook nog hun eigen joycons getest. Zelfde resultaat.

Thuis zelf nog eens getest met een compleet nieuw setje joycons, maar die blijven wel zitten.. twijfel nog om weer terug te gaan.
Het probleem zijn de joycons zelf, er is een stukje afgebroken van het plastic vergrendel mechanisme, kennelijk ook bij de joycons van Gamemania zelf. Waar twijfel je precies over? Je zou het nieuwe setje joycons mee kunnen ruilen.
Toen ik twee jaar terug mn Switch kocht had ik al over dit probleem gelezen, Ik schuif de joycons altijd op de Switch met de ontgrendel knop ingedrukt, lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

L23 schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:13:
[...]

Het probleem zijn de joycons zelf, er is een stukje afgebroken van het plastic vergrendel mechanisme, kennelijk ook bij de joycons van Gamemania zelf. Waar twijfel je precies over? Je zou het nieuwe setje joycons mee kunnen ruilen.
Toen ik twee jaar terug mn Switch kocht had ik al over dit probleem gelezen, Ik schuif de joycons altijd op de Switch met de ontgrendel knop ingedrukt, lijkt te werken.
Het idee van het omruilen zou in mijn geval zijn om nieuwe joycons te krijgen + weer 2 jaar garantie. De betere accuduur boeit me niet. Gebruik de switch voor 99% docked. Als ik mijn 2e (nieuwe) setje joycons mee inruil schiet ik niet heel veel mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jabberwock schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:17:
[...]

Het idee van het omruilen zou in mijn geval zijn om nieuwe joycons te krijgen + weer 2 jaar garantie. De betere accuduur boeit me niet. Gebruik de switch voor 99% docked. Als ik mijn 2e (nieuwe) setje joycons mee inruil schiet ik niet heel veel mee op...
Klopt, niet de moeite waard dan. Je kan als de joycons gaan driften de joystick ook zelf vervangen, dat zou ik zelf doen. Speel je enkel docked dan is het de 75 euro niet waard.

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 08-09-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Torchlight II speelt toch wel erg fijn zo in handheld modus zeg! Wat een leuke game ook. Loopt ontzettend soepel en ziet er helemaal prima uit.

Ben ook benieuwd naar Divinity II :). En of ik daar door de graphics heen kan kijken.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
L23 schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:19:
[...]

Klopt, niet de moeite waard dan. Je kan als de joycons gaan driften de joystick ook zelf vervangen, dat zou ik zelf doen. Speel je enkel docked dan is het de 75 euro niet waard.
Hoezo niet de moeite waard maar eventueel de joycons vervangen voor hetzelfde bedrag die je nu bij Gamemania kan bijleggen. En hiernaast krijg je ook nog eens 2 jaar garantie nogmaals.

Dus jouw optie is mij toch echt niet logisch maar de Gamemania deal dan weer wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:21:
[...]

Hoezo niet de moeite waard maar eventueel de joycons vervangen voor hetzelfde bedrag die je nu bij Gamemania kan bijleggen. En hiernaast krijg je ook nog eens 2 jaar garantie nogmaals.

Dus jouw optie is mij toch echt niet logisch maar de Gamemania deal dan weer wel.....
Joycons zelf repareren zeg ik toch? Ik vind jouw reactie niet logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
L23 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:39:
[...]

Joycons zelf repareren zeg ik toch? Ik vind jouw reactie niet logisch...
Ik zie vervangen staan en niet repareren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:44:
[...]

Ik zie vervangen staan en niet repareren.....
Ok... Als je mijn reactie terug leest had ik het over het zelf vervangen van de joystick, dus zelf repareren.

En of het de moeite waard is dat is natuurlijk persoonlijk, maar als je enkel docked speelt vind ik het zelf voor nieuwe joycons en een nieuwe garantie niet de moeite waard. Speel je echter veel handheld, dan is een nieuw setje joycons, een nieuwe accu en de betere accuduur het zeker waard, ik heb zelf ook gebruik gemaakt van deze deal.

[ Voor 58% gewijzigd door L23 op 08-09-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:40

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb echt een heel gek issue. Ik heb een paar weken terug een set joy cons (neon groen/roze) gekocht via amazon.de en ze werken perfect. Echter dat kleine aanschuifkoord heeft iets roze aan de aanklembevestiging wat ontzettend vlekt. Het lijkt ook niet weg te gaan, ik heb t al met water uitgespoeld en zo, maar het lijkt wel alsof het roze van de joycon van binnen lekt, of dat ie een viltstift gegeten heeft. Het wordt ook niet minder en heel onze handen zitten onder. Met water gaat het ook amper weg (het moet slijten zeg maar). Het gekke is als de roze joycon een ander koord krijgt er niks aan de hand is, dus het zit m echt in dat ene koord.

Is dit iets wat ooit iemand heeft meegemaakt? Ik zou niet weten hoe ik dit moet melden bij Nintendo. Of is dit een anti-diefstal ding van amazon? Iemand ideeen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EP9IQMIfMqzuop4Xggr4AlSG/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hfPYSg0j9Dggx3O9jGfyUDyX/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JmNpawK8OIwUi3Sf6SfOThuu/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 08-09-2019 18:46 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flamesz
Je hebt niet toevallig een plofkraak gepleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Flamesz schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:46:
Je hebt niet toevallig een plofkraak gepleegd?
Wellicht bij amazon.de en daarna naar mij gestuurd :p - maar nee, gewoon legitiem aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:58
Weet iemand misschien of de schermhelderheid van de nieuwe Switch Lite hoger kan dan de normale switch? Ik zou m'n switch graag buiten gebruiken maar dat gaat eigenlijk niet door de spiegeling en helderheid. Ik kan er niks over vinden

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Anatidae schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:55:
Weet iemand misschien of de schermhelderheid van de nieuwe Switch Lite hoger kan dan de normale switch? Ik zou m'n switch graag buiten gebruiken maar dat gaat eigenlijk niet door de spiegeling en helderheid. Ik kan er niks over vinden
De schermen van de switch zijn heel inconsistent qua kwaliteit.
Het lijkt er op dat de nieuwe gemiddeld een beetje feller kan, maar als je net een van de betere oude modellen had en net een van de slechtere nieuwe krijgt kan je zomaar een minder fel scherm hebben op de nieuwe switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
Mauz1978 schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:44:
Ik heb echt een heel gek issue. Ik heb een paar weken terug een set joy cons (neon groen/roze) gekocht via amazon.de en ze werken perfect. Echter dat kleine aanschuifkoord heeft iets roze aan de aanklembevestiging wat ontzettend vlekt. Het lijkt ook niet weg te gaan, ik heb t al met water uitgespoeld en zo, maar het lijkt wel alsof het roze van de joycon van binnen lekt, of dat ie een viltstift gegeten heeft. Het wordt ook niet minder en heel onze handen zitten onder. Met water gaat het ook amper weg (het moet slijten zeg maar). Het gekke is als de roze joycon een ander koord krijgt er niks aan de hand is, dus het zit m echt in dat ene koord.

Is dit iets wat ooit iemand heeft meegemaakt? Ik zou niet weten hoe ik dit moet melden bij Nintendo. Of is dit een anti-diefstal ding van amazon? Iemand ideeen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je er ook last van als je de strap op de groene doet? Want dan weet je of het de strap is of de controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

@Mauz1978 Melden bij Amazon.de en als het originele accessoires zijn ook bij Nintendo NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mauz1978 schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
You know you played too much when...

Nee, serieus, wat een raar issue. :? :?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Emmavdv schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:32:
[...]

Heb je er ook last van als je de strap op de groene doet? Want dan weet je of het de strap is of de controller.
Nee, het is echt de strap. Dat roze op die foto gaat er niet af, maar zodra je het aanraakt zit je helemaal onder. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt haha. Het zijn originele Nintendo joycons en gewoon gekocht bij amazon. Ze zien me alleen aankomen met deze melding bij Nintendo zeg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

@Mauz1978 Amazon verkoopt ze, maar haalt ze toch echt bij Nintendo vandaan. Ik denk dat Nintendo het ook wel interessant zal vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 22:44
Ik ben redelijk hooked aan gear club v1. Is het een bekend fenomeen dat hoe rechterop je de switch houd des te sneller een auto stuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mauz1978 klinkt alsof je joycon strap te lang in de inkt gechilled heeft :P Customer service eens vragen?

Net een avondje Super Mario World online gespeeld. Geen lag, alles perfect. Zoveel beter dan de NES app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bij de action hier hadden ze veel switch hoesjes maar ook gold plated usb a naar usb c kabels voor de switch.

Weet niet of ze die altijd hebben maar ik dacht ik meld het hier maar even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou van de USB-kabels van de action wegblijven, tenzijj je zeker weet dat er een 56 ohm resistor in zit :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Action mag van mij betreft afbranden tot de grond :P

Troepwinkel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe Final Fantasy: Crystal Chronicles Remastered Edition info in hun Tokyo Gaming Show trailer: (JP?) release is 23/1/2020; online multiplayer ondersteunt crossplay, characters krijgen voice overs, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik de accounts van mijn kinderen, zonder Nintendo account gekoppeld, over kan zetten naar een nieuwe switch? Of moet ik daar eerst een Nintendo account aan koppelen?

-- Edit --

Inmiddels gevonden. Ik kan onder mijn Nintendo account ook kinderen aanmaken en die weer koppelen aan de profielen op de Switch. Elk profiel wat je wilt over zetten moet gekoppeld zijn aan een Nintendo account.

[ Voor 38% gewijzigd door Kickasz op 09-09-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
JackAvery schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:25:
Ik zou van de USB-kabels van de action wegblijven, tenzijj je zeker weet dat er een 56 ohm resistor in zit :P
Prima spul hoor. De usb adapters is imo een ander verhaal.

Dit was dan ook niet standaard action assortiment maar meer van dat dump spul (als in we hebben te veel en moeten er van af).

[ Voor 18% gewijzigd door R0y. op 09-09-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@R0y. dit zijn geen reviews van USB-A naar C kabels maar ze doen me toch de kwaliteit van de inkoop daar serieus betwijfelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
JackAvery schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:23:
@R0y. dit zijn geen reviews van USB-A naar C kabels maar ze doen me toch de kwaliteit van de inkoop daar serieus betwijfelen :+
De kabels die daar staan afgebeeld zou ik dus persoonlijk ook nooit gebruiken. Action koopt regelmatig van andere winkels spullen over (te veel ingekocht etc) om ze vervolgens met korting te verkopen. Dit was zo’n gevalletje.

Ik heb zelfs een paar maanden terug voor een leuke prijs een Bluetooth headset daar kunnen scoren van Philips. Ik dacht dat het Kruidvat stickertje er zelf nog op zat.

Ben het volledig met je eens dat er een prijs kwaliteit verhouding is maar soms hebben ze ook wel eens prima spul maar daar moet je net geluk mee hebben.

Maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:58
Eigenlijk wil ik pas een Switch bestellen als Pokemon Sword/Shield uitkomt, maar dat duurt nog zo lang :+
Denk dat ik 'm toch maar eerder bestel + Let's Go Pikachu.

Of toch nog even wachten, lastig lastig :X Cursus zelfbeheersing.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
vuurtjih schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:22:
Eigenlijk wil ik pas een Switch bestellen als Pokemon Sword/Shield uitkomt, maar dat duurt nog zo lang :+

Waarom wachten? Kleine kans dat de prijs daalt, en met de negatieve rente van nu klopt de uitspraak 'geld nu is meer waard dan geld later' ook niet meer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vuurtjih schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:22:

Bestellen met Zelda, speel ik nu al bijna een half jaar met veel plezier. Moet enkel nog de eindbaas doen en dan ben ik er wel klaar mee denk ik. Veel bang for buck. Dan heb ik nog wat multiplayer games, maar is het even wachten tot Pokémon. Voor een casual gamer zonder tijd eigenlijk best prima. M'n PS4 heeft weinig gedaan de laatste tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Firmware 9.0:
  • Added a search feature for the News Channel.
  • Channels can be searched using filters or free text.
  • Added “Display QR Code to Check In” to User Settings.
  • You can display a QR Code on-screen to check in using your Nintendo Account.
  • Alarm Notifications have been added to System Settings > Notifications.
  • You can check or delete pre-set alarms.
  • Alarms can be set up only within supported software (to be added at a later time).
  • A controller firmware update may be required to use this feature.
  • You can now configure touch screen sensitivity settings.
  • Select between Standard and Stylus sensitivity (optimized for stylus input).
  • Added the option to turn on/off the system button input (Nintendo Switch Lite only).
  • When this setting is turned off the system no longer receives input from the console buttons, with the exception of the Capture and HOME Buttons, and can only be operated from a wirelessly paired controller (sold separately).
  • This setting is on by default and can only be turned off if a compatible controller (sold separately) is wirelessly paired to the console.
  • The setting will automatically turn back on when the console is restarted or after returning from sleep mode.
  • Added “Online Play Invites” section to the User's page.
  • Invites from friends to join online play in supported software will be displayed in this section.
  • General system stability improvements to enhance the user's experience.
  • Resolved an issue where some users can’t start the Fire Emblem: Three Houses game, and get an error instead.
(platte lijst, opmaak op mobiel is wat lastig)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Heb de Switch vrijdag binnengekregen. Uiteraard direct aangesloten op mijn 4k-Oled, hier en daar wat settings gewijzigd. Ik heb eerst Astral Chain geprobeerd. Ik denk dat het art design waarschijnlijk ook wel helpt, maar de beeldkwaliteit valt mij reuze mee. Ziet er gewoon super uit op een 4k-scherm. Daarna wat bezig geweest in Mario + Rabbids Kingdom Battle. Eveneens prima, kleuren spatten van het scherm. Grappige is dat zelfs het dashboard van de Switch mij reuze meeviel. Duidelijk minder scherp, maar wat mij betreft verder niet storend. In ieder geval, ik ben meer dan tevreden met de aanschaf van de Switch.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 06:42:
Firmware 9.0:
  • Added a search feature for the News Channel.
Goeie toevoeging, ben al een paar keer een item tegengekomen die ik later even wou checken, om daarna nooit meer terug te vinden :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Meister Sachs schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:44:
Heb de Switch vrijdag binnengekregen. Uiteraard direct aangesloten op mijn 4k-Oled, hier en daar wat settings gewijzigd. Ik heb eerst Astral Chain geprobeerd. Ik denk dat het art design waarschijnlijk ook wel helpt, maar de beeldkwaliteit valt mij reuze mee. Ziet er gewoon super uit op een 4k-scherm. Daarna wat bezig geweest in Mario + Rabbids Kingdom Battle. Eveneens prima, kleuren spatten van het scherm. Grappige is dat zelfs het dashboard van de Switch mij reuze meeviel. Duidelijk minder scherp, maar wat mij betreft verder niet storend. In ieder geval, ik ben meer dan tevreden met de aanschaf van de Switch.
Uiteindelijk is het allemaal idd niet zo'n probleem. Dat dashboard is dan wel 720p, het is wel strak vormgegeven. Weinig games zijn echt blurry, 4k tv of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 09:42
Ach, mensen moeten ook niet zo zeuren. Uiteindelijk weet je dat als je de Switch in huis haalt, je geen native 4k 60fps krijgt zoals bij Gears 5 en de One X bijvoorbeeld.

Als je dat niet aanstaat, koop het dan niet.
Pagina: 1 ... 25 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic