Darkfreak schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:22:
[...]
Maar, dat core element zit er toch nog steeds in?
Je vangt pkmn, je trained pkmn, je trade pkmn, je vecht met je pkmn.
Dat zit er allemaal al in, los van nieuwe pokémon, nieuwe moves en lichte tweaks aan het combat systeem, net zoals in die oude games?
Verander teveel aan de combat, en je hebt een hele meute die in oproer raakt.
Verander teveel aan het vangen (zoals in Let's Go) en je hebt mensen die steigeren.
Alles wat je tot nu toe zag (combat die meer lijkt op Pokémon stadium, wild rond rennende pkmn die je kunt vangen etc) dat aanvulling/verbetering is van die exacte core is imo een vooruitgang.
Mijn inziens zit de core erin, en doet precies wat die doen moet.
Het enige wat er niet in zit, tov de meeste vorige spellen, is de national pokedex.
Wat verwacht jij dat er bij moet komen, of moet veranderen, om je te overtuigen op die punten die een Pokémon game maken tot wat het zou moeten zijn?
(Dit is btw een persoonlijke opvatting, of course, en ook geen aanval op jouw of anyone, maar ik probeer oprecht de haat en afkeur te begrijpen. Los van "National Pokedex" heb ik namelijk nog geen commentaar gezien wat er in de game zou missen of moeten verbeteren)
Je ziet het verkeerd, de core van de Pokémon game zit hierdoor nu maar half in.
Dat is alsof je Forza of Need for Speed gaat spelen, maar ze knallen alle auto's eruit en je mag alleen nog kiezen tussen een BMW en Volkswagen maar ze beweren dat de ervaring zoals vroeger is, voor mij is de kleinere Pokédex an sich geen probleem als de game goed is, maar als ze met cheap excuses komen maar wel dingen toevoegen die filler zijn (*kuch* dynamax Pokémon *kuch*) en de spel (gebaseerd op wat ze hebben getoond) op een PS2 game in 1080p lijkt... ja ik kan dat alles nog steeds negeren en van het spel genieten mitst deze goed is, echter hun excuses vallen mij in de verkeerde keelgat.
Als ze nou eerlijk zeggen "dit dat zus en zo is eruit omdat wij geen zin in hebben om dit erin te plaatsen, en wij haast hebben dat het spel snel uitkomt om snel centen te verdienen" dan zou ik dat meer waarderen dan de fake redenen van nu.
Ik koop het spel, ik hoop dat ik ervan zal genieten (Sun & Moon en de Ultra games ervan waren ronduit slecht dus vandaar de "hoop"), echter wat Gamefreak zei laat een vieze nasmaak achter, Pokémon is geen indie game het is een gigantische franchise die miljoenen maakt, misschien is de reden dat Pokémon ongeacht de reden verkoopt dat Gamefreak in plaats van meer moeite in de games te steken, dat steeds minder doet (en ze zouden niet de eerste zijn die dat flikt)
Ik speel de games al vanaf gold & silver, maar vanaf X & Y is het een spiraal naar beneden geworden, grotendeels door Gamefreak zelf maar ook deels door de backlash van de community over Black & White.
Ik haal de game en ik zie het wel, als ze werkelijk andere dingen hebben verbeterd ten kostte van de national dex dan is dat des te meer "prima" (maar de boosheid over de kul excuus blijft bestaan).
Echter als dit Sun & Moon all over again wordt dan zal dit mijn eerste Pokémon game wezen die meteen de deur uit gaat, voor mij zal het dan de druppel wezen want ze beweren nu leuk dat alles verbeterd is en blabla, eerst zien dan geloven.
Voor de rest hebben deze discussies weinig nut, de meeste oude fans haten de nieuwe keuzes van gamefreak en de rest vindt het grotendeels prima, maar vergeet niet wij hebben het hier over een bedrijf die Johto regio van Gold & Silver niet op een Gameboy cartridge kon plaatsen en dankzij hulp van Iwata ook nog Kanto erbij konden proppen, en hetzelfde bedrijf die 4 main Pokémon games op de 3ds hebben uitgebracht met diezelfde performance issues, ook al bleef men ze erop wezen wat die zijn.
all good things come to an end at certain point...
[
Voor 8% gewijzigd door
Mizgala28 op 06-09-2019 10:05
]