Acties:
  • +1 Henk 'm!
R0y. schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:19:
Zelda binnen samen met bigben tempered glass. Ik kan er tegen aan!

Nog 1 vraag. Ik heb de laadkabel naar het Dock netjes weggewerkt in een kastje. Nu heb ik nog wat (goede) USB C kabels die ik normaal voor mijn MacBook gebruik over. Kan ik veilig de switch opladen met zo’n kabel icm een iPad lader?

Ik las wat slechte ervaringen met laders icm het Dock maar direct naar de Switch kon ik niet zo snel vinden.
Er is hierboven al goed advies gegeven, maar als je je verder wilt inlezen, is dit een goede site.

Wat Mario betreft: de GamesCom "treehouse" had in hun decor ook een Mario figurine en een watermeloen. Ze hinten denk ik wel ergens na, maar wie weet wat... misschien is het gewoon een inside joke/troll :P

mariomelon

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 25-08-2019 10:26 . Reden: screencap YT toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:10
Dacht even leuk een spelletje op de kop te tikken via Marktplaats.
Kreeg al gelijk een waarschuwing van Marktplaats zelf, oplichters zijn dus actief.
Les ook weer geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:01:
Categorie "groen", prima maar zou nog wel de echt goedkope crap (action, etc) vermijden.
- Gewone USB-laders en USB-A naar USB-C kabels. Kan je niet gebruiken om docked mode te spelen, en het opladen van je Switch gaat langzaam. Vaak verlies je zelfs nog een beetje acculading als je deze gebruikt tijdens handheld spelen.
Kleine aanvulling m.b.t. kwalitatief goede USB-A-naar-C kabel (zoals vermeld in de door JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4" aangehaalde link): Goede (niet slechte) kabels hebben een 56kΩ weerstand. De kabels die Nintendo zelf levert bij de Pro controller en de Joy-Con Charging Grip zijn bijv. veilig.

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 24-08-2019 23:18 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:15
@Mr Silver als Nedgame in de buurt zit, kun je daar afhalen en betalen volgens mij. Is iig een fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuddleez
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb net als vele andere hier bij Nedgame de nieuwe variant aangeschaft echter heb ik deels mijn twijfels of het wel echt de nieuwe variant is.

- Online word vermeld dat de nieuwe variant start met serienummer: XKW, mijn apparaat begint echter met XKJ.
- Online staat dat de nieuwe variant model nummer: HAC-001(-01) is. Maar op de doos staat gewoon HAC-001.

Het model was wel verpakt in de nieuwe volledige rode doos. Iemand enige info hoe je kunt bevestigen echt een nieuw model te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelouch
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-03-2021
Cuddleez schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:25:
Ik heb net als vele andere hier bij Nedgame de nieuwe variant aangeschaft echter heb ik deels mijn twijfels of het wel echt de nieuwe variant is.

- Online word vermeld dat de nieuwe variant start met serienummer: XKW, mijn apparaat begint echter met XKJ.
- Online staat dat de nieuwe variant model nummer: HAC-001(-01) is. Maar op de doos staat gewoon HAC-001.

Het model was wel verpakt in de nieuwe volledige rode doos. Iemand enige info hoe je kunt bevestigen echt een nieuw model te hebben.
Ik heb de mijne vrijdag binnen gehad ook besteld bij Nedgame. Op de achterkant van mijn switch staat HAC-001(-01) . Dit zou de nieuwste moeten zijn. Als je dit niet ziet staan dan heb je de verkeerde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuddleez
  • Laatst online: 20-03-2023
Lelouch schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:41:
[...]

Ik heb de mijne vrijdag binnen gehad ook besteld bij Nedgame. Op de achterkant van mijn switch staat HAC-001(-01) . Dit zou de nieuwste moeten zijn. Als je dit niet ziet staan dan heb je de verkeerde gehad.
Waar zie jij specifiek HAC-001(-01) staan, de enige locatie waar ik zelf dergelijke informatie zie is de zijkant waar de Inhoud staat. Is dit de plek die jij bedoelt of moet ik ergens anders kijken? Waarmee begint jou serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:10

Berichtje uit ander topic.. XKJ zou voor Europa zijn..
https://gamefaqs.gamespot...-nintendo-switch/77953906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:15
Als je de nieuwe doos hebt, heb je ook de nieuwe console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelouch
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-03-2021
Cuddleez schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:46:
[...]

Waar zie jij specifiek HAC-001(-01) staan, de enige locatie waar ik zelf dergelijke informatie zie is de zijkant waar de Inhoud staat. Is dit de plek die jij bedoelt of moet ik ergens anders kijken? Waarmee begint jou serienummer?
Bij mij stond ook op de doos een modelnummer dat begint met XKJ. Vandaar dat ik de doos had opengemaakt om het modelnummer op de switch zelf te checken. Ik wist nog niet dat XKJ het modelnummer voor europa was?

[ Voor 5% gewijzigd door Lelouch op 25-08-2019 02:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iemand enige info hoe je kunt bevestigen echt een nieuw model te hebben.
Je Switch openschroeven en kijken welke chips er op je moederbord zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 07:29:
[...]

Je Switch openschroeven en kijken welke chips er op je moederbord zitten. ;)
_O-

Op de achterkant van je Switch staat je HAC modelnummer :P En op de onderkant plakt een sticker met je serienummer. Die staat trouwens ook in je system settings [System -> Serial Information].

Dit is een nieuw model (USA), En dit is een oud model uit 2017.

In de teardown van iFixit vind je een directe vergelijking (nieuw vanboven, oud vanonder):
Afbeeldingslocatie: https://valkyrie.cdn.ifixit.com/media/2019/08/19094114/switch_14.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 25-08-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:22
Die screenshot heeft zowel de HAC-001(-01) als dat het begint met HAD volgens de info van Nintendo. Beetje vreemd dat er meerdere vergelijkbare codes achterop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Kevintjeh schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:45:
Kreeg al gelijk een waarschuwing van Marktplaats zelf, oplichters zijn dus actief.
Les ook weer geleerd.
Ik heb twee spellen via marktplaats gekocht, heb het vermoeden dat ik twee keer opgelicht ben... Of PostNL heeft grote problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:03
Kevintjeh schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:45:
Les ook weer geleerd.
Ik was tweedehands voor een switch aan het kijken. Heel veel advertenties bij mij in de buurt (uithoek van NL).

Als ik een bericht stuurde kreeg ik best snel reactie. Totdat ik vroeg of ik hem op kon halen. Gaat ook via whatsapp en het begon mij op te vallen dat ik toch wel heel veel hetzelfde nummer zag.

Nu (maar dan voor games) vraag ik eerst of ik hem op kan halen, als dat oké is vertrouw ik het wel en laat ik het versturen. Heel veel oprichters kiezen Limburg, Zeeland of Groningen en dan echt vaak de uithoeken die slecht bereikbaar zijn.

Opgepast dus. Waarom dit vooral bij Nintendo consoles en games is durf ik ook niet te zeggen. Misschien omdat alles waarde vast is en hun net onder de normale prijs gaan zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 19:25
Als ik tweedehands iets koop maakt niet uit via welke site haal ik het enkel af en betaal ik het contant als ik het in handen heb gehad. Is het te ver weg, jammer maar helaas dan wacht ik geduldig.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik weet niet of er hier mensen zijn die de Hollow Knight physical release wat gevolgd hebben, maar er was wat commotie rond de Switch versie, waar niet alle DLC op de cartridge stond.

Ondertussen is de nieuwe printrun uit, die dit probleem oplost. Hoe herken je deze? Dit staat in de FAQ (die ook prentjes heeft ter verduidelijiking):
Q: How do I tell the difference between a copy of Hollow Knight for Nintendo Switch from the first printing and a copy from this new production run from the game box?

A: For this new run, we’ve changed one of the screenshots on the back of the box. In the first printing, there was a red screenshot on the left and a green screenshot on the right. In this new run and future runs, there will be a yellow screenshot on the right. A new, sealed copy of the physical game which has a yellow screenshot on the right should contain a game from the new production run. This applies for all copies in North America and Europe.

Q: How do I tell the difference between a copy of Hollow Knight for Nintendo Switch from the first printing and a copy from this new production run if I only have the game card?

A: In North America, there is a number etched on the back of all the game cards. Cards etched with AKLHA22A000 are from the original print run. Cards etched with AKLHA22A001 are from the new print run.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 25-08-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1231716

Lelouch schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:41:
[...]

Ned games! Wist niet dat je hem al kon halen, dan ga ik toch maar effe kijken.
Bedankt voor de tip, ik keek eerst bij bol.com maar dat stond niks nieuws bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Net de bigben screenprotector erop gezet. Jammer dat de sticker om stof te verwijderen lijmresten achterlaat |:(
Tiwazz schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:16:
Als ik tweedehands iets koop maakt niet uit via welke site haal ik het enkel af en betaal ik het contant als ik het in handen heb gehad. Is het te ver weg, jammer maar helaas dan wacht ik geduldig.
Enkel als je in een uithoek zoals ik woon is je aanbod dan erg klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29
Zeror schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:26:
[Afbeelding]

Zou dit een hint zijn naar HD remake van Super Mario Sunshine of zou het een onschuldige boodschap zijn?
Ik zou een spreekwoordelijke moord doen voor Mario Sunshine 2, remake of remaster :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
@Arunia Helaas geen NedGame in de buurt maar ik vond wel een Game Mania. De Media Markt zelf laat helemaal niks weten betreft de nieuwe Switch dus die hebben dan maar pech.

Ik heb het vandaag bij Game Mania gepreordered. Ik kan 't contant in de winkel ophalen a.s. vrijdag op release dag en als ik pech heb de maandag erop werd me verteld. Ik moest wel 50 euro aanbetalen (gaat ook contant in winkel met bonnetje). Ik heb ook meteen de pro controller en de screen protector erbij gereserveerd aangezien ik beiden als must-haves zie. Die 50 euro vind ik niet onredelijk op zo'n groot bedrag.

[ Voor 49% gewijzigd door Mr Silver op 25-08-2019 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 08:31
pirke schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Ik heb twee spellen via marktplaats gekocht, heb het vermoeden dat ik twee keer opgelicht ben... Of PostNL heeft grote problemen.
Dat zou heel goed kunnen.Het lijkt alsof een flink deel van de nintendo switch advertenties op Marktplaats van oplichters is. Ik had zelf een nintendo switch via marktplaats gekocht bij een adverteerder die al jaren op marktplaats zit en goede recensies had. Bleek uiteindelijk een oplichter te zijn. Ook bij een eerdere advertentie waar ik op had gereageerd kreeg ik (gelukkig op tijd) een mail van Marktplaats dat het ging om een oplichter.

Uiteraard had ik voor afhalen moeten kiezen, dus het verlies neem ik maar voor lief. Ik zou in ieder geval extra voorzichtig zijn...
R0y. schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

Nu (maar dan voor games) vraag ik eerst of ik hem op kan halen, als dat oké is vertrouw ik het wel en laat ik het versturen. Heel veel oprichters kiezen Limburg, Zeeland of Groningen en dan echt vaak de uithoeken die slecht bereikbaar zijn.
Ik mocht ook langskomen, maar dat geeft nog geen garantie. Juist daarom vertrouwde ik het en koos ik voor laten verzenden. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door pgs010 op 25-08-2019 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 18-06 22:07
pgs010 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Dat zou heel goed kunnen.Het lijkt alsof een flink deel van de nintendo switch advertenties op Marktplaats van oplichters is. Ik had zelf een nintendo switch via marktplaats gekocht bij een adverteerder die al jaren op marktplaats zit en goede recensies had. Bleek uiteindelijk een oplichter te zijn. Ook bij een eerdere advertentie waar ik op had gereageerd kreeg ik (gelukkig op tijd) een mail van Marktplaats dat het ging om een oplichter.

Uiteraard had ik voor afhalen moeten kiezen, dus het verlies neem ik maar voor lief. Ik zou in ieder geval extra voorzichtig zijn...

[...]

Ik mocht ook langskomen, maar dat geeft nog geen garantie. Juist daarom vertrouwde ik het en koos ik voor laten verzenden. 8)7
Yup, erg voorzichtig zijn, vooral de laatste tijd zijn er weer veel actief. Ik zou adviseren om het eerst via Tweakers V&A te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
1 oplichting is bevestigd, direct aangifte gedaan. De andere zal deze week bevestigd worden vermoed ik. Wijze les geleerd, gelukkig valt de schade wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
pirke schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:16:
1 oplichting is bevestigd, direct aangifte gedaan. De andere zal deze week bevestigd worden vermoed ik. Wijze les geleerd, gelukkig valt de schade wel mee.
Ik ben een keer de mist ingegaan voor 100 euro airpods, 2 jaar geleden en de zaak loopt nog :) Ziet er naar uit dat er weinig tegen gedaan kan worden (helaas...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Qua handelen op marktplaats het volgende. Nooit reageren op advertenties met enorm aantrekkelijke prijzen. Als ik hierboven 100 euro zie voor AirPods weet je dat het niet goed kan zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:01
Ik kon het zo snel niet vinden, maar ik krijg surround niet werkend op de Switch. De Switch zit via HDMI aangesloten aan de televisie, waar tevens een versterker met HDMI ARC op zit aangesloten. Met andere apparatuur werkt deze setup prima, maar bij de Switch blijkbaar niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:33:
Ik kon het zo snel niet vinden, maar ik krijg surround niet werkend op de Switch. De Switch zit via HDMI aangesloten aan de televisie, waar tevens een versterker met HDMI ARC op zit aangesloten. Met andere apparatuur werkt deze setup prima, maar bij de Switch blijkbaar niet. Iemand tips?
Waarom sluit je je switch op de tv en niet op de versterker aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
pgs010 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:53:Het lijkt alsof een flink deel van de nintendo switch advertenties op Marktplaats van oplichters is.
Was mij ook opgevallen een tijdje terug.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr Silver op 25-08-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Laatst online: 18-06 16:02
Mr Silver schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:08:
[...]
Was mij ook opgevallen een tijdje terug.
Hier in Friesland zijn bijna alle advertenties van oplichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:01
dragon2 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:08:
[...]

Waarom sluit je je switch op de tv en niet op de versterker aan?
Twee redenen. Ten eerste omdat mijn versterker netjes in een kastje staat weggewerkt. Dat zou ik kunnen oplossen met een extra HDMI kabel, mocht ik het dock willen meenemen. Ten tweede omdat mijn televisie automatisch wisselt naar de Switch wanneer ik deze aanzet. Mijn versterker doet dit voor zover ik weet niet en moet ik dus handmatig wisselen naar de Switch.

Het zijn dus meer pet peeves en vraag mij eigenlijk gewoon af waarom de Switch niet werkt met ARC, maar alle andere apparaten die ik getest heb wel.

Edit: Volgens deze thread zou de Switch alleen LPCM 5.1 ondersteunen en dat gaat niet via ARC. Dat is wel matig dan 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 25-08-2019 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:04:
[...]

Twee redenen. Ten eerste omdat mijn versterker netjes in een kastje staat weggewerkt. Dat zou ik kunnen oplossen met een extra HDMI kabel, mocht ik het dock willen meenemen. Ten tweede omdat mijn televisie automatisch wisselt naar de Switch wanneer ik deze aanzet. Mijn versterker doet dit voor zover ik weet niet en moet ik dus handmatig wisselen naar de Switch.

Het zijn dus meer pet peeves en vraag mij eigenlijk gewoon af waarom de Switch niet werkt met ARC, maar alle andere apparaten die ik getest heb wel.

Edit: Volgens deze thread zou de Switch alleen LPCM 5.1 ondersteunen en dat gaat niet via ARC. Dat is wel matig dan 8)7
Ik heb een Switch via HDMI op mijn TV aangesloten, en een soundbar via ARC, en dat werkt prima.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
mr.JamesBond schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Hier in Friesland zijn bijna alle advertenties van oplichters
is dan wel niet Friesland, maar gisteravond mocht ik na veel aandringen toch Mario Party voor de switch komen bezichtigen. Dit kon om 00:00 in Appingedam, net voordat meneer op vakantie zou gaan. Hij kon helaas niet garanderen of hij überhaupt thuis zou zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:22
Ik zie tweedehands switch games op marktplaats vaak voor 40 euro weggaan (als ze nog niet zó oud zijn). Dat is mij de gok niet waard met zoveel oplichters op een platform, voor 55 euro heb je een game vaak nieuw (of goedkoper used bij bekende game winkels).

Had gehoopt ergens goedkoop fire emblem op de kop te tikken, maar daar is die nog te nieuw voor denk ik :p ah well, nog een krappe maand tot de nieuwe Zelda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:27:
Ik zie tweedehands switch games op marktplaats vaak voor 40 euro weggaan (als ze nog niet zó oud zijn). Dat is mij de gok niet waard met zoveel oplichters op een platform, voor 55 euro heb je een game vaak nieuw (of goedkoper used bij bekende game winkels).

Had gehoopt ergens goedkoop fire emblem op de kop te tikken, maar daar is die nog te nieuw voor denk ik :p ah well, nog een krappe maand tot de nieuwe Zelda
Ik verwacht niet dat FE ooit onder de 40 euro komt, tenzij Nintendo met een "Selects" serie gaat komen. Zo zit ik al sinds release te wachten op kirby voor rond de 35, maar hij komt maar zelden onder de 40, en nu retailers hun voorraden kwijt zijn, gaat ie alweer richting retail prijzen voor 2e hands.

Marktplaats is inderdaad een broeinest van oplichters aan het worden. Zelf zoek ik altijd in de regio (woon zelf in centraal/oost Nederland) en daar is het aanbod zoveel lager dat het statistisch niet eens kan. Volgens mij zijn er bijv op texel meer markplaatsaccounts dan inwoners. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Magic schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:38:
[...]
Marktplaats is inderdaad een broeinest van oplichters aan het worden. Zelf zoek ik altijd in de regio (woon zelf in centraal/oost Nederland) en daar is het aanbod zoveel lager dat het statistisch niet eens kan. Volgens mij zijn er bijv op texel meer markplaatsaccounts dan inwoners. :|
Ik woon in dezelfde regio ongeveer, misschien kunnen we eens games ruilen als we er klaar mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:46:
[...]

Ik woon in dezelfde regio ongeveer, misschien kunnen we eens games ruilen als we er klaar mee zijn :)
Ik doe zelf eigenlijk zelden games weg, enige uitzondering is wanneer ik naar een digitale versie ben overgestapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

fub

sderooij schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:13:
Yup, erg voorzichtig zijn, vooral de laatste tijd zijn er weer veel actief. Ik zou adviseren om het eerst via Tweakers V&A te proberen :)
Kan bevestigen dat de V&A hier prima werkt -- heb zo ook mijn Switch aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

alex3305 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:04:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem;

Mijn TV is via SPDIF aangesloten op een 5.1 setje.
Alle apparatuur (Switch, Pi/Kodi, etc) is via HDMI op de TV aangesloten.
Als ik via Kodi een film afspeel, dan registreert mijn 5.1 setje netjes wat er binnen komt (DTS, Dolby Digital etc).

Wanneer ik de Switch echter op Surround zet, dan werken enkel de L en R front. Signaal komt ook 'Stereo' binnen op het setje.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Astral Chain reviews staan online, en voorlopig lijkt het heel veelbelovend (Opencritic staat momenteel op 87, mocht je in review scores geloven). Een paar voorbeelden:

Eurogamer:
And Astral Chain's action is some of the very finest I've come across, all delivered with a seamless quality that often leaves you breathless. Platinum never loses its lustre, goes the motto that sits proudly in the entry lobby of the studio's Osaka headquarters, though some might have thought the studio has dulled in recent years. Astral Chain is having absolutely none of that, and it shines brighter than anything in the studio's past. It's an absolute dream of a game.
Gamespot:
Astral Chain's shortcomings don't overshadow what it does best. It's an incredible execution of a fresh take on Platinum Games' foundation, standing among the stylish-action greats. And its own anime-inspired swagger makes fights all the more exhilarating. You'll come to appreciate the calmer moments in between that add variety and offer a second to relax before jumping back into the superb combat. After 40 hours with Astral Chain, I'm still eager to take on the tougher challenges, and I'll be grinning from ear to ear as I hit all the right moves, one after the other, while watching it all unfold.
GameXplain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:28
alex3305 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:33:
Heb hem direct op de versterker aangesloten, werkte bij mij ook niet via de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
75 euro bij inruil oude switch bij game Mania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

doobieters schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:52:
75 euro bij inruil oude switch bij game Mania
Nice, zelfs over de dataoverdracht hebben ze nagedacht. Zouden ze meelezen? :w

Even bedanken of ik het waard vind. Als de Joycons stuk gaan kost dat ook zo'n 65 euro en met die Switch krijg je een nieuw setje, twee jaar garantie en de betere batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 604938 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:00:
[...]
met die Switch krijg je een nieuw setje, twee jaar garantie en de betere batterij...
Daarom ben ik wel over. Langere accuduur, betere kleurechtheid en nieuwr garantie trekken mij over de streep.

Ik verkoop mijn huidige switch nu en verwacht wel daar meer dan 235 euro voor te kunnen krijgen. Maar mocht ik het marktplaats volk beu zijn ruil ik hem zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:53:
Er is een proloog van Daemon X Machina (Japans, geen ondertitels) op YouTube geplaatst:
[YouTube: 『DAEMON X MACHINA(デモンエクスマキナ)』Order Zero[animation]]
Nu met subs... :)
Strict genomen is er niet zo veel aan de accu zelf veranderd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zojuist bij NedGame een Switch besteld. Vooral voor onderweg aangezien ik thuis liever op de PC game.

Nu nog wat spellen uitzoeken.

Een RPG: Zelda BotW, Octopath Traveler of? Ik vond Octopath reviews en screenies erg gaaf, heb hem op PC gekocht maar al snel weer gestopt en refunded op steam vanwege clunky besturing met muis. Lijkt echt een game voor console/handheld te zijn.

Een Action RPG/Hack & Slash: Ben groot fan van Diablo 3 maar wil ik na 700+ paragon nu ook weer opnieuw starten op de Switch? Iemand andere tips? Bastion bijvoorbeeld? Of hoe is Monsters Hunter generation Ultimate?

En uiteraard wat heerlijk ouderwets werk zoals Tetris, cant wait. En eens kijken hoe de Donkey Kongs zijn op de Switch, al sinds jaren 80 groot fan van die behaarde rakker.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Ngangatar schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:51:
Zojuist bij NedGame een Switch besteld. Vooral voor onderweg aangezien ik thuis liever op de PC game.

Een RPG: Zelda BotW, Octopath Traveler of? Ik vond Octopath reviews en screenies erg gaaf, heb hem op PC gekocht maar al snel weer gestopt en refunded op steam vanwege clunky besturing met muis. Lijkt echt een game voor console/handheld te zijn.

Een Action RPG/Hack & Slash: Ben groot fan van Diablo 3 maar wil ik na 700+ paragon nu ook weer opnieuw starten op de Switch? Iemand andere tips? Bastion bijvoorbeeld? Of hoe is Monsters Hunter generation Ultimate?

En uiteraard wat heerlijk ouderwets werk zoals Tetris, cant wait. En eens kijken hoe de Donkey Kongs zijn op de Switch, al sinds jaren 80 groot fan van die behaarde rakker.
Skip Octopath, erg eentonig en zwak verhaal. BotW is zoveel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.

Zelda is zo geweldig! Echt waard imo.

Diablo komt hier ook nog wel, plat gespeeld op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:51
De reviews voor Astral chain zijn echt overweldigend goed. Ik had al besloten dat ik hem wilde, maar bleef voor de zekerheid nog even wachten tot de reviews uit waren.
Ik heb hem inmiddels besteld. (liever nu al bestellen dan dat het straks uitverkocht raakt zoals bij fire emblem het geval was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Anoniem: 604938 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:53:
[...]

Skip Octopath, erg eentonig en zwak verhaal. BotW is zoveel beter.
Thanks!
R0y. schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:55:
[...]

Zelda is zo geweldig! Echt waard imo.

Diablo komt hier ook nog wel, plat gespeeld op de PC.
Lijkt me zo lekker om op een handheld een WW barb te spelen :). Op Cow level }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Octopath en Zelda zijn twee totaal verschillende games, en zou ik dus ook gewoon niet proberen vergelijken. Ik vind Octopath zelf een erg leuke game dankzij de battle en job mechanismes. Verhaal vind ik zelf degelijk, maar het is geen typische JRPG op dit vlak met acht voornamelijk losstaande verhalen. Ik vond het zelf een verfrissende wind, maar kan net zo goed begrijpen dat mensen het niks vinden. Of je Octopath laat liggen of niet, hangt imo vooral af van wat je leuk vindt aan turn-based RPGs.

Zelda is een topgame en moet je niet over twijfelen als je ook maar enige interesse hebt in open world games. Het is wel geen klassieke Zelda game (tenzij je Zelda 1 denkt).

Donkey Kong Country Returns: Tropical Freeze is trouwens een van de betere 2D platforming games van de laatste vijf jaar.

Verder kan je ook eens kijken naar Hollow Knight, wat die 2D actiegames betreft... Ook Dead Cells is misschien interessant, die heeft wat meer rogue-lite elementen. Er zijn een hoop indies op Switch, en ik merk dat ik ze meestal liever daar speel dan op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JackAvery schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:20:
[...]
Octopath en Zelda zijn twee totaal verschillende games, en zou ik dus ook gewoon niet proberen vergelijken. Ik vind Octopath zelf een erg leuke game dankzij de battle en job mechanismes. Verhaal vind ik zelf degelijk, maar het is geen typische JRPG op dit vlak met acht voornamelijk losstaande verhalen. Ik vond het zelf een verfrissende wind, maar kan net zo goed begrijpen dat mensen het niks vinden. Of je Octopath laat liggen of niet, hangt imo vooral af van wat je leuk vindt aan turn-based RPGs.

Zelda is een topgame en moet je niet over twijfelen als je ook maar enige interesse hebt in open world games. Het is wel geen klassieke Zelda game (tenzij je Zelda 1 denkt).

Donkey Kong Country Returns: Tropical Freeze is trouwens een van de betere 2D platforming games van de laatste vijf jaar.

Verder kan je ook eens kijken naar Hollow Knight, wat die 2D actiegames betreft... Ook Dead Cells is misschien interessant, die heeft wat meer rogue-lite elementen. Er zijn een hoop indies op Switch, en ik merk dat ik ze meestal liever daar speel dan op PC.
Thanks voor de tips, ik ga ze bekijken.

Voor wat betreft wat ik leuk vind aan turn based RPG's, ik was destijds gek van FF VII op de PC maar heb me ook altijd goed kunnen vermaken met bijvoorbeeld Baldurs Gate, Hoeroes of M&M en soortgelijke games. Je ziet, totaal verschillend maar toch een bepaald richting.

Wat ik dan vooral leuk vond? Gear optimalisatie icm de te kiezen skills, characters/parties complementair laten zijn en het hoeft niet allemaal fast paced te zijn of al te platform achtig met moeilijk te bereiken plekken. Daarvoor kies ik inderdaad wel een platformer if needed.

Overigens, ook een spel als FTK welke ik op Steam heb, zal ik wellicht voor de switch gaan aanschaffen. Lijkt me er uitermate geschikt voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 26-08-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Ben benieuwd wanneer er weer eens een goede spel actie is van Amazon of de mediamarkt. 3=2 of 5 voor 150 euro

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Christiano007 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:11:
Ben benieuwd wanneer er weer eens een goede spel actie is van Amazon of de mediamarkt. 3=2 of 5 voor 150 euro
Zulke aanbiedingen zijn ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Astral Chain voor de Switch wordt wel goed ontvangen zie ik :) het is niet mijn type game, maar wel weer een goede game voor dit platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Ngangatar schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Voor wat betreft wat ik leuk vind aan turn based RPG's, ik was destijds gek van FF VII op de PC maar heb me ook altijd goed kunnen vermaken met bijvoorbeeld Baldurs Gate, Hoeroes of M&M en soortgelijke games. Je ziet, totaal verschillend maar toch een bepaald richting.

Wat ik dan vooral leuk vond? Gear optimalisatie icm de te kiezen skills, characters/parties complementair laten zijn en het hoeft niet allemaal fast paced te zijn of al te platform achtig met moeilijk te bereiken plekken. Daarvoor kies ik inderdaad wel een platformer if needed.

Overigens, ook een spel als FTK welke ik op Steam heb, zal ik wellicht voor de switch gaan aanschaffen. Lijkt me er uitermate geschikt voor.
Wist je al dat er een Baldur's Gate Remastered collectie naar de Switch komt? Of wat te denken van Pillars of Eternity 1/2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

doobieters schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:34:
[...]

Wist je al dat er een Baldur's Gate Remastered collectie naar de Switch komt? Of wat te denken van Pillars of Eternity 1/2?
Sinds een seconde of 10 _/-\o_

Pillars heb ik op de PC. En ben meerdere keren begonnen maar het wacht nog op een vervolg van mijn kant.

[ Voor 16% gewijzigd door Ngangatar op 27-08-2019 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:00
Darkfreak schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:09:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem;

Mijn TV is via SPDIF aangesloten op een 5.1 setje.
Alle apparatuur (Switch, Pi/Kodi, etc) is via HDMI op de TV aangesloten.
Als ik via Kodi een film afspeel, dan registreert mijn 5.1 setje netjes wat er binnen komt (DTS, Dolby Digital etc).

Wanneer ik de Switch echter op Surround zet, dan werken enkel de L en R front. Signaal komt ook 'Stereo' binnen op het setje.
Klopt, Nintendo gebruikt géén DTS of Dolby voor de surround van zowel de WiiU als de Switch. Ze ondersteunen enkel multichannel PCM en dat wordt niet door alle apparatuur even goed ondersteund. Ik heb ten tijden van de WiiU launch specifiek naar receivers gezocht die dat accepteren (en dan specifiek over HDMI) en zelfs merken als Harman Kardon konden daar niet mee overweg, toen. Ben uiteindelijk bij Onkyo uitgekomen.

Maar inderdaad, het is dus goed mogelijk dat ARC ook niet met PCM5.1 overweg kan. SPDIF sowieso niet, en TOSLINK kan er ook niets mee - die hebben niet genoeg bandbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ngangatar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:40:
[...]

Sinds een seconde of 10 _/-\o_

Pillars heb ik op de PC. En ben meerdere keren begonnen maar het wacht nog op een vervolg van mijn kant.
mocht je Pillars of Eternity willen aanschaffen, wacht dan tot (en of) hij ooit gepatcht wordt. Day one aangeschaft na goede reviews, maar het blijkt een enorme bugfest te zijn. Serieus onspeelbaar.

Ik vermoed dat de eerste reviews niet de switch versie hebben gespeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Het lijkt er ook op dat Overwatch binnenkort naar de Switch komt.

Er heeft kort een officiele Nintendo+Blizzard licenced Switch case met Overwatch logo erop op Amazon gestaan: https://twitter.com/Wario64/status/1166096761456230400

En vanuit Blizzard hebben ze ook aangegeven dat we in September nog een aankondiging rondom Overwatch kunnen verwachten.

Grote kans dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:56:

Er heeft kort een officiele Nintendo+Blizzard licenced Switch case met Overwatch logo erop op Amazon gestaan: https://twitter.com/Wario64/status/1166096761456230400

En vanuit Blizzard hebben ze ook aangegeven dat we in September nog een aankondiging rondom Overwatch kunnen verwachten.

Grote kans dus 8)
...of een Overwatch spinoff, speciaal voor de Switch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RayNbow schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

...of een Overwatch spinoff, speciaal voor de Switch. :+
Overwatch lite.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grote kans dus 8)
Het zou een leuke toevoeging zijn aan de library, maar ik vind het niet noodzakelijk een hint. PowerA verkoopt bijvoorbeeld ook deze Nerf Switch case...

Edit: aan de andere kant, PowerA verkocht tot nu toe niks van Overwatch. Voordeel van de twijfel :+

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 27-08-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters

Grote kans dus 8)
Ik hoop ook ooit een keer Starcraft naar de Switch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
doobieters schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Ik hoop ook ooit een keer Starcraft naar de Switch :D
Starcraft 2 heeft geen versie voor de andere consoles (Diablo 3 en Overwatch wel) dus die kans acht ik heel klein.

Maar binnenkort is er wel weer BlizzCon (1 nov). Als ze nog iets van plan zijn met de Starcraft franchise dan horen we dat dan wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ngangatar schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Als je twijfelt over octopath, er is een gratis demo in de eShop.
Ik twijfelde er ook over, maar de demo liet me ontdekken dat het voor mij niet het juiste spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
BlackMage schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:13:
[...]

Starcraft 2 heeft geen versie voor de andere consoles (Diablo 3 en Overwatch wel) dus die kans acht ik heel klein.

Maar binnenkort is er wel weer BlizzCon (1 nov). Als ze nog iets van plan zijn met de Starcraft franchise dan horen we dat dan wel :)
Overwatch is inderdaad de meest logische. Maar het zal weer eens tijd worden dat ze iets met Starcraft gaan doen. Opzich mogen ze van mij wel een turnbased game maken zoals Fire Emblem maar dan met een Starcraft setting. Sign me up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 11:10

fub

Oeh, die inruilactie bij Game Mania is wel interessant... Is bij de nieuwe versie ook het probleem met de joycon-drift opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Laatst online: 04-12-2024
dit weekend ga ik mijn switch halen + BOTW. dat zou mij wel even zoet moeten houden. hebben jullie nog verder tips voor minder grote games die ik tussendoor kan spelen? voor als ik geen zin heb in het grote avontuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
fub schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:35:
Oeh, die inruilactie bij Game Mania is wel interessant... Is bij de nieuwe versie ook het probleem met de joycon-drift opgelost?
Is niet bekend, het lijken exact dezelfde joycons.
Jacobv3l schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:46:
dit weekend ga ik mijn switch halen + BOTW. dat zou mij wel even zoet moeten houden. hebben jullie nog verder tips voor minder grote games die ik tussendoor kan spelen? voor als ik geen zin heb in het grote avontuur.
Poeh, heb je even? Ik ga er even vanuit dat je na deze investering niet zoveel budget meer hebt haha. Dus dan zou ik zeker Mario + Rabbids Kingdom Battle adviseren. :) Je kunt de Gold versie met de DLC bij Amazon.de halen voor €29.99.. Of alleen de standaard game voor €22.99 bij bol.com.

Wat duurdere alternatieven: Pokemon Lets Go, Mario Odyssey, Dragon Quest Builders 1/2..

Toffe indies: Golf Story, Hollow Knight, Celeste, Stardew Valley

Daarnaast kun je ook de 10 uur durende demo van Dragon Quest 11 downloaden voor nop. Dan ben je ook wel even zoet.

[ Voor 64% gewijzigd door doobieters op 27-08-2019 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Laatst online: 04-12-2024
doobieters schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:48:

[...]

Poeh, heb je even? Ik ga er even vanuit dat je na deze investering niet zoveel budget meer hebt haha. Dus dan zou ik zeker Mario + Rabbids Kingdom Battle adviseren. :) Je kunt de Gold versie met de DLC bij Amazon.de halen voor €29.99.. Of alleen de standaard game voor €22.99 bij bol.com.

Wat duurdere alternatieven: Pokemon Lets Go, Mario Odyssey, Dragon Quest Builders 1/2..

Toffe indies: Golf Story, Hollow Knight, Celeste, Stardew Valley

Daarnaast kun je ook de 10 uur durende demo van Dragon Quest 11 downloaden voor nop. Dan ben je ook wel even zoet.
ja mario + rabbids leek mij leuk. 30 euro bij amazon.de klinkt niet slecht. zal daar even naar kijken. ben groot fan van XCOM (ben nu 2 aan het spelen op mijn PC met uitbreiding) dus zal vast leuk zijn.

indies lijken leuk maar grootste deel heb ik al op mijn PC :) Die demo klinkt ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Jacobv3l schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

ja mario + rabbids leek mij leuk. 30 euro bij amazon.de klinkt niet slecht. zal daar even naar kijken. ben groot fan van XCOM (ben nu 2 aan het spelen op mijn PC met uitbreiding) dus zal vast leuk zijn.

indies lijken leuk maar grootste deel heb ik al op mijn PC :) Die demo klinkt ook goed!
Krijg je geen spijt van. Ik heb ook de Gold editie gehaald. Die Donkey Kong DLC is die paar euro extra al waard. Trouwens, Captain Toad is ook een 'goedkopere' titel maar zeer vermakelijk om een paar leveltjes te doen tussendoor. Aanrader! Heb 'm gespeeld op de Wii U. Zit meer content in dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:36
doobieters schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:27:
[...]

..... Captain Toad is ook een 'goedkopere' titel maar zeer vermakelijk om een paar leveltjes te doen tussendoor. Aanrader! Heb 'm gespeeld op de Wii U. Zit meer content in dan je denkt.
Ik heb hem op de 3DS en het is een heerlijke game om eens zo nu en dan tussendoor te doen. Wat ik ook wel vaak tussendoor speel nu op de Switch is BoxBoy, ook een leuke puzzelgame met simpele graphics. Als je zoekt naar een coop game is Death Squared ook erg leuk om eens tussendoor te doen met een vriend/kennis. Zo veel goede opties om er nog bij aan te schaffen 8)

Zelf Mario Odyssey ook doorgespeeld, erg leuke game om te spelen. Mario Maker 2 heb ik ook al veel plezier aan beleefd. Mario + Rabbids pakt mij nog niet helemaal maar dat komt denk ik vooral omdat ik nu veel bezig ben in Zelda Breath of the Wild. Later Mario + Rabbids nog maar eens oppakken.

[ Voor 17% gewijzigd door YdieresiS op 27-08-2019 12:09 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

De Switch is binnen, blijft mooi hoe je als een heel groot kind wacht op de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:49
fub schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:35:
Interessante inruil. Echter, ik heb de originele rood/blauwe joycons niet meer. Ik heb onlangs de roze en de groene aangeschaft en die originele verkocht. Bij de voorwaarden staat dat er een linker en een rechter joy-con op moeten zitten, niet dat de kleur van belang zou zijn. Ik heb geen idee of ik mijn Switch dan ook kan inruilen.

Mijn Switch is trouwens van 04-2019 dus ook nog redelijk nieuw. ik heb ook geen probleem met de batterijduur. Ik speel regelmatig handheld, maar eigenlijk altijd met een oplaadkabel in het stopcontact. Ik betwijfel of het voor mij dan zin heeft om de ruil te maken. Het scherm e.d. is exact hetzelfde.

@Ngangatar Heb je de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Cyrax0508 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Interessante inruil. Echter, ik heb de originele rood/blauwe joycons niet meer. Ik heb onlangs de roze en de groene aangeschaft en die originele verkocht. Bij de voorwaarden staat dat er een linker en een rechter joy-con op moeten zitten, niet dat de kleur van belang zou zijn. Ik heb geen idee of ik mijn Switch dan ook kan inruilen.

Mijn Switch is trouwens van 04-2019 dus ook nog redelijk nieuw. ik heb ook geen probleem met de batterijduur. Ik speel regelmatig handheld, maar eigenlijk altijd met een oplaadkabel in het stopcontact. Ik betwijfel of het voor mij dan zin heeft om de ruil te maken. Het scherm e.d. is exact hetzelfde.

@Ngangatar Heb je de nieuwe versie?
Ja, gekocht bij NedGame online. Als eerste gelijk even de code achterop gecontroleerd en deze heeft de juiste toevoeging. Overigens, registreren bij Nintendo, koppelen Google account en Paypal is een wandeling in het park, wat soepel zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 12:25
Poe, wat een maand komt er aan. Reviews van Astral Chain bekeken en die ziet er toch wel heel erg vet uit, dan natuurlijk nog Zelda, en dan in november Pokémon alweer.

Zijn er hier trouwens mensen die denken aan het kopen van een Lite? Ik merk zelf dat ik de reguliere Switch net wat te groot/zwaar vind om comfortabel mee te kunnen gamen. Zo'n Lite zie ik daarom wel heel erg zitten (maar is een beetje extra comfort 200 euro waard is dan weer de vraag :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Astral Chain maakt me aan het twijfelen. Ik vond Bayonetta echt niet tof. De setting vond ik echt helemaal niks, het combatsysteem sprak me ook niet aan. Ik vond het allemaal heel chaotisch overkomen en ik wist vaak echt niet wat ik deed.

Nu spreekt de setting van Astral Chain mij wel aan, mooi stijltje. Ik begreep uit diverse reviews dat als je moeite hebt met dit genre dat Astral een hele goede game is om te beginnen met het genre omdat het vechtsysteem goed is uitgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Hey!

Ik ben van plan een switch voor mijn vriendin d'r B-Day te halen.

Zie nu dat de nieuwe Switch bij Gamemania in de aanbieding voor €309 (pre-order).
Is het handig deze te pakken, of veiliger te wachten op een mogelijk betere aanbieding?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:10
Darkfreak schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:30:
Hey!

Zie nu dat de nieuwe Switch bij Gamemania in de aanbieding voor €309 (pre-order).
Is het handig deze te pakken, of veiliger te wachten op een mogelijk betere aanbieding?
Dit is de standdaard prijs van GM, dus je kunt sowieso nog ff wachten, maar aangezien de adviesprijs nog steeds 329€ is, denk ik niet dat het gaat gebeuren. Zeker niet met het nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik verwacht dat winkels hooguit wat met de prijs van het oude model gaan stunten zodra het nieuwe model ruim op voorraad is zodat ze van die oude voorraad af raken. Het nieuwe model zal wel redelijk prijsvast zijn, net zoals het oude model tot nu toe is geweest.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Hey!

Je kunt natuurlijk ook een Switch Lite cadeau geven. Dat doet wat minder pijn aan je eigen bankrekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

doobieters schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:41:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een Switch Lite cadeau geven. Dat doet wat minder pijn aan je eigen bankrekening ;)
Ze maakt juist gebruik van de dock (bij mijn switch) omdat ze t scherm te klein vind, en last van dr handen krijgt in handheld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dat switch inruil programma bij Gamemania is heel interessant maar overzetten van game saves niet heel handig.
Lees dat het alleen kan voor account waar een nintendo account aan gekoppeld zit. Nu heb ik nog 3 andere account's op me switch zonder zo'n koppeling. (2e account voor mezelf en accounts van me kinderen). Hoe zet je die dan over????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was al gelekt, maar nu officieel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:38:
Ik verwacht dat winkels hooguit wat met de prijs van het oude model gaan stunten zodra het nieuwe model ruim op voorraad is zodat ze van die oude voorraad af raken. Het nieuwe model zal wel redelijk prijsvast zijn, net zoals het oude model tot nu toe is geweest.
Die korting is er al met de 35 euro voucher? Al zou het best kunnen dat individuele winkels de allerlaatste modellen gaan dumpen.
gnauw schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:33:
dat switch inruil programma bij Gamemania is heel interessant maar overzetten van game saves niet heel handig.
Lees dat het alleen kan voor account waar een nintendo account aan gekoppeld zit. Nu heb ik nog 3 andere account's op me switch zonder zo'n koppeling. (2e account voor mezelf en accounts van me kinderen). Hoe zet je die dan over????
Ik denk dat dat wel kan hoor (maar corrigeer me gerust): je kan toch gewoon een manuele transfer doen van profielen? Al weet ik niet of dat praktisch is als je je Switch gaat inruilen, want daarvoor moeten beide consoles op hetzelfde lokale netwerk zijn.

Als je met cloudsaves gaat werken, heb je inderdaad een profiel met een account nodig. Ook om digitale games opnieuw te installeren, heb je de account nodig waar de games aan gekoppeld staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
JackAvery schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:46:
[...]

Die korting is er al met de 35 euro voucher? Al zou het best kunnen dat individuele winkels de allerlaatste modellen gaan dumpen.

[...]

Ik denk dat dat wel kan hoor (maar corrigeer me gerust): je kan toch gewoon een manuele transfer doen van profielen? Al weet ik niet of dat praktisch is als je je Switch gaat inruilen, want daarvoor moeten beide consoles op hetzelfde lokale netwerk zijn.

Als je met cloudsaves gaat werken, heb je inderdaad een profiel met een account nodig. Ook om digitale games opnieuw te installeren, heb je de account nodig waar de games aan gekoppeld staan :)
En niet alle games ondersteunen cloudsaves toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Hey!

Een verjaardag mag wat kosten toch? En zeker als ze daardoor van jouw Switch af gaat blijven :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

En niet alle games ondersteunen cloudsaves toch?
Er zijn een dertigtal games die dat niet ondersteunen van de >2500, maar er zitten wel een aantal erg prominente tussen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07

JK

Van de week op vakantie in Amerika maar eens Bloodstained: Ritual of the night gekocht. Scheelde nog wat euro's met NL. Toch wel handig dat de Switch regiovrij is. De rest was ongeveer dezelfde prijs, zo niet duurder, dus dat geld geef ik dan wel weer aan Nederlandse winkels.

Eens zien of het een leuk spel is. Heb er een minuutje van gezien op YouTube, zag er wel leuk uit.
Van de winter sowieso hoop ik wat vaker de Switch te gebruiken, in de zomer komt het er niet heel veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Even wat demo's gedaan vandaag. Pff games als monster hunter zijn moeilijk onder de knie te krijgen na 30 jaar gaming met de muis.

Octopath traveler bevalt in het eerste uur.

Tetris 99 bleef overigens connectie verliezen, ben er vrij zeker van op basis van andere devices in huis dat het niet aan mijn verbinding ligt.

[ Voor 29% gewijzigd door Ngangatar op 27-08-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ngangatar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:48:
Even wat demo's gedaan vandaag. Pff games als monster hunter zijn moeilijk onder de knie te krijgen na 30 jaar gaming met de muis.

Tetris 99 bleef overigens connectie verliezen, ben er vrij zeker van op basis van andere devices in huis dat het niet aan mijn verbinding ligt.
Ik heb 80+ uur in Tetris zitten online. Nog nooit connectie verloren. Gewoon via WiFi. Ook laatst op vakantie in Jamaica kon ik zonder probleem online spelen in de late uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Cyrax0508 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Ik heb 80+ uur in Tetris zitten online. Nog nooit connectie verloren. Gewoon via WiFi. Ook laatst op vakantie in Jamaica kon ik zonder probleem online spelen in de late uurtjes.
Thanks, dan vermoed ik een server hickup, Zal het morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 18-06 17:22

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ngangatar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:48:

Met de MH demo is het niet de controls, het is meer dat je in die demo direct in t diepe wordt gegooid zonder dat je weet wat je doet. De demo is ook meer bedoeld voor mensen die MH al kennen en willen weten hoe de game op Switch speelt. En neem van mij aan: de game speelt geweldig! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thrace Grumble schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:59:
[...]

Met de MH demo is het niet de controls, het is meer dat je in die demo direct in t diepe wordt gegooid zonder dat je weet wat je doet. De demo is ook meer bedoeld voor mensen die MH al kennen en willen weten hoe de game op Switch speelt. En neem van mij aan: de game speelt geweldig! :D
Heel goed mogelijk :). Ik heb moeite met de 2 thumbknoppen te gebruiken tegelijkertijd.

Zaterdag een BBQ bij een maatje en dan even bij zijn zoon meekijken, want die speelt een aantal spellen waarin ik interesse heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 15:07
Ik moet zeggen dat die Switch Lite me erg aantrekt. Alleen het feit dat je hem niet op de tv kan aansluiten stoort me een beetje. Ik vraag me af of het mogelijk is om de Switch Lite naast de normale op een enkel account te gebruiken, zodat ze ook gesyncd zijn. Zo zou ik de games die ik op de tv wil spelen op de oude Switch spelen en de meer mobiele games op de Lite. Als het al kan vraag ik me dan ook weer af wat de eventuele nadelen zijn.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
pirke schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Ondertussen heb ik 2x aangifte gedaan bij de politie en de banken (van mezelf en de tegenpartijen) geïnformeerd vd situatie met een kopie vd initiële aangifte. Het gevolg was dat de rekeningen vd tegenpartij geblokkeerd werden.

Hierdoor heeft 1 oplichter eieren voor z'n geld gekozen en het bedrag via een andere bank teruggestort.

Ik wacht nog op een kopie van het uiteindelijke proces-verbaal die ik naar de bank vd tweede oplichter kan sturen om het geld daar weer terug te krijgen.

In de tussentijd heb ik alles maar nieuw in de winkel gekocht, heb ondertussen een mooie verzameling een week na de aanschaf van de nieuwe switch:
- Mario + Rabbids
- Snipperclips plus
- Mario Kart
- Mario Odyssee
- Zelda BOTW
- Overcooked special edition

Alleen die laatste is digitaal, de rest fysiek. Ik vind de verzameling mooi staan in de boekenkast, en nu ben ik niet afhankelijk van een of andere online server. Na bijna 30 jaar werkt m'n SNES ook nog steeds, eens kijken hoe lang deze switch het vol houdt :) Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redax schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:39:
Ik moet zeggen dat die Switch Lite me erg aantrekt. Alleen het feit dat je hem niet op de tv kan aansluiten stoort me een beetje. Ik vraag me af of het mogelijk is om de Switch Lite naast de normale op een enkel account te gebruiken, zodat ze ook gesyncd zijn. Zo zou ik de games die ik op de tv wil spelen op de oude Switch spelen en de meer mobiele games op de Lite. Als het al kan vraag ik me dan ook weer af wat de eventuele nadelen zijn.
Dit kan, maar geen idee wat de nadelen zijn gezien ik het zelf nooit geprobeerd heb. Ik zou kijken naar "primary vs secondary Switch" van je account, en save games zou je kunnen updaten tussen twee apparaten via de cloud saves van Nintendo Switch Online.

Misschien heeft iemand anders hier ervaring mee hier?
Edit: deze video legt het vrij eenduidig uit:

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 28-08-2019 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 16:33
JackAvery schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 00:17:
[...]

Dit kan, maar geen idee wat de nadelen zijn gezien ik het zelf nooit geprobeerd heb. Ik zou kijken naar "primary vs secondary Switch" van je account, en save games zou je kunnen updaten tussen twee apparaten via de cloud saves van Nintendo Switch Online.

Misschien heeft iemand anders hier ervaring mee hier?
Edit: deze video legt het vrij eenduidig uit:
[YouTube: Nintendo Switch | Save Data Sharing]
Ziet er een beetje slap uit als ik die FAQ lees. Je moet een actieve internet verbinding hebben op de secundaire switch anders valt het gedownloade e-shop game dat je speelt in pauze en op hetzelfde moment kan er maar 1 iemand het spel spelen...
Ik had ook gedacht om een Lite te kopen maar voor onderweg te reizen (vliegen). En dan is er amper internet beschikbaar.
Dus nu moet de Lite de primaire account worden en de andere die thuis staat en waarop de vriendin speelt de secundaire worden? Maar kan zij dan spelen als de Lite geen internet heeft? Beetje rare insteek.

Dus eigenlijk hebben ze liever dat je een aparte account aanmaakt en alles opnieuw kopen of wordt je in de homebrew richting geduwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
571Pro schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:20:
[...]

Ziet er een beetje slap uit als ik die FAQ lees. Je moet een actieve internet verbinding hebben op de secundaire switch anders valt het gedownloade e-shop game dat je speelt in pauze en op hetzelfde moment kan er maar 1 iemand het spel spelen...
Ik had ook gedacht om een Lite te kopen maar voor onderweg te reizen (vliegen). En dan is er amper internet beschikbaar.
Dus nu moet de Lite de primaire account worden en de andere die thuis staat en waarop de vriendin speelt de secundaire worden? Maar kan zij dan spelen als de Lite geen internet heeft? Beetje rare insteek.

Dus eigenlijk hebben ze liever dat je een aparte account aanmaakt en alles opnieuw kopen of wordt je in de homebrew richting geduwd...
Het korte antwoord - Zie de video die ik tijdens jouw schrijven heb toegevoegd :p het gaat meteen veel duidelijker zijn.

Maar ja je device dat het minst vaak internet heeft, maak je best je primary device. Het primary device kan de games sowieso zonder internet spelen, non-primary devices gaan na een tijd een internet check willen doen. Misschien is vluchtmodus een workaround maar dat moet ik zelf ook opzoeken, dus ik zou zeggen, google het :) het is sowieso ook in dit topic of de vorige editie besproken.

Edit:
- Op ResetERA is er een uitgebreide post over specifiek game sharing.
- periode dat je offline kan spelen op een secondary switch is +- 3 uur.

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 28-08-2019 09:07 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 276 Laatste

Let op:
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic