ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:00:
Zelda is idd een system seller. Maar dat komt omdat Zelda een evergreen game is. Als ze nu een opvolger uitbrengen met een nieuwe 3D Mario of Metroid Prime 4 dan is dat ook een system seller. Want ook dat zijn evergreen titels. Net zoals MarioKart, Animal Crossing, Pikmin 4. Gooi één of meerdere van die in de eerste zes maanden van een console en je hebt een winnaar.
Ze zouden zelfs een console met Super Mario Odyssee 2* en Legend of Zelda Tears of the Kingdom Deluxe als 2 launch titels kunnen maken voor een console in - laten we zeggen - Q3 2024. Of Metroid Prime 4 en Mario Kart 9 in Q1 2024.
Maar een Switch Pro waar de enige game is die geoptimaliseerd "Legend of Zelda: Tears of the Kingdom" is zal vrij weinig sales trekken. En voordat andere games geoptimaliseerd zijn ben je makkelijk een jaar verder. Plus hoe lang ga je daarna de OG Switch nog ondersteunen? Gezien je zo je developers een extra taak geeft om 2 systemen te ondersteunen. Dan heb je óf games die niet geoptimaliseerd zijn, óf slecht op OG hardware draaien. Waardoor minder mensen Switch games zullen kopen, wat uiteindelijk weer Nintendo raakt.
Ik geef een Switch Pro absoluut 0% kans van slagen. Want dat zagen we ook al met de
new Nintendo 3DS. Waar een nieuwe console, dus met exclusieve nieuwe games, de ontwikkelaars dwingt om het nieuwe systeem te ondersteunen.
Metroid is in mijn optiek geen echte systemseller, niet voor het grote publiek. Pikmin 4 is dat ook niet en komt ook nog eens volgend jaar uit, net zoals Zelda. Van Mario Kart komen er de komende tijd nog wat waves aan, de kans dat ze met een nieuw deel komen acht ik ook niet heel groot. Animal Crossing NH is uit 2019, dat zou dan misschien nog zin hebben in 2024. Verder zijn er helemaal niet zoveel systemsellers die qua timing lekker zullen zijn in 2024. Waarom zou je heel veel tijd en geld steken in een Mario Odyssey 2 voor een nieuwe console, terwijl je zeker weet dat als je hem uitbrengt voor de huidige Switch, dat je dan het tienvoudige aan sales gaat hebben?
Ik baseer mijn gevoel op de software verkoop op de Switch, dat is by far de grootste inkomstenbron voor Nintendo. Die is nog ijzersterk. Waarom zou Nintendo dat stuk maken en denken dat ze hetzelfde kunstje nog een keer kunnen flikken terwijl ze ook met een simpele upgrade kunnen komen. De casual gamers die een Switch hebben, de kinderen die er eentje hebben, die hoeven namelijk geen nieuwe Switch. Er is een kleine groep die schreeuwt om een nieuwe Switch, die bedien je met een upgrade.
De New 3DS is een handheld, die kwam in een markt terecht die verzadigt was door de opkomst mobile games en een gebrek aan nieuwe games. De New 3DS was een fantastische handheld, maar kwam op een totaal verkeerd moment. Als Nintendo een hele nieuwe handheld had uitgebracht zo krachtig als een Vita ipv de New 3DS, dan was de uitkomst volgens mij niet veel anders geweest. Handheld gaming lag op zijn gat, daar heeft de Switch hoogstpersoonlijk weer leven in geblazen.
Waarom zou Nintendo niet het voorbeeld van MS kunnen volgen? Nieuwe games draaien prima op de oude Switch, maar wil je 1080p en 60fps, dan kun je de Switch Pro aanschaffen. Zoals de Series S en Series X, maar alleen is die Series S er al (de Switch zoals hij nu is). Op die manier kun je met een Mario Kart 9 veel meer verkopen dan te gokken op de verkoop van een nieuwe console.
Het blijft koffiedik kijken allemaal, ik hoop dat ze gewoon lef tonen en in 2024 met een hagelnieuwe console komen en dat je gelijk hebt. Mijn gamershart wil dat wel heel graag. Maar zelf denk ik dat, zolang de software van de Switch niet stagneert of achteruit gaat, ze lekker blijven hangen bij de Switch de komende tijd.
@ItsNotRudy:
Ik kan me niet voorstellen dat we in 2024 handheld in 4K gaming van NIntendo gaan zien, zonder dat we inderdaad na 1,5 tot 2 uur aan de lader moeten. Dat gaat hem denk ik sowieso niet worden.
[
Voor 5% gewijzigd door
Cyrax0508 op 16-09-2022 14:45
]