Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:04
bzzzt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:48:
[...]

Ik durf er wel op in te zetten dat Nintendo zeker tot 2024 geen upgrade uitbrengt. Als je kijkt naar de nieuwste generatie Tegra chip kunnen ze (in de prijs/power categorie die Nintendo gebruikt) hooguit x2 performance krijgen. Dat lijkt heel veel, maar het wordt niet ineens 4K fotorealistisch gamen of zo, eerder games die de 1080p nu echt halen, misschien op 60fps. De menigte die loopt te gillen dat het tijd wordt voor een nieuwe Switch verwachten waarschijnlijk een portable met PS5 performance dus die gaan er niet blij van worden. En de massa die gewoon leuk wil spelen vindt het wel best.
Ik denk dat er wel eerder een upgrade komt eigenlijk. Die zal inderdaad minder zijn dan sommigen denken of hopen, maar voor het overgrote deel zal 1080p (docked) en grotendeels 60fps prima zijn.

In 2017 het eerste model, in 2019 het tweede model met betere batterijduur, in 2021 het Oled model. In 2023 komt er ook nog een nieuwe Zelda uit, een mooi moment om met een verbeterde console te komen. Het concept werkt voor Nintendo, zolang de prijzen niet teveel verschillen. Het zou me niet verbazen als ze volgend jaar met een upgrade komen, maar het zou me ook niets verbazen als ze dat gewoon lekker niet doen. Het blijft Nintendo.... Mij maakt het weinig uit, ik vind mijn Oled Switch prima voldoen voor de games die ik erop speel.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:13
De Switch is volgend jaar 6 jaar oud. Om dan nog een upgrade te doen (en dus de fanbase op te splitsen) is een directe economische zelfmoord. (bijna geen games zullen het ondersteunen, en de games die het ondersteunen zullen slecht verkopen - zie als voorbeeld de exclusieve "new" Nintendo 3DS games)

Ik vermoed dat we Q4 2023 een aankondiging gaan krijgen van de opvolger van de Switch en een release in Q1 2024. Zodat ze nog FY 2023 mee kunnen pakken.

Nintendo brengt zo ongeveer elke 6 jaar een nieuwe console uit.
Famicom 7 jaar (Japan), NES 6 jaar, SNES 6 jaar, N64 5 jaar, GameCube 5 jaar, Wii 6 jaar, Wii U 5 jaar. Een aankondiging eind volgend jaar ligt dus erg voor de hand.

En ik zeg het alvast, Metroid Prime 4 wordt de launch titel van de nieuwe console. (en komt óók op de Switch)

Betreffende de Switch Pro "geruchten": ik denk dat we vorig jaar de Switch "Pro" hebben gekregen in de vorm van de Nintendo Switch OLED editie, alleen dat deze geen CPU/GPU upgrade heeft gekregen vanwege de chip-schaarste.

[ Voor 59% gewijzigd door ShadLink op 16-09-2022 11:43 ]

• Cyrax0508
ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:28:
De Switch is volgend jaar 6 jaar oud. Om dan nog een upgrade te doen (en dus de fanbase op te splitsen) is een directe economische zelfmoord.

Ik vermoed dat we Q4 2023 een aankondiging gaan krijgen van de opvolger van de Switch en een release in Q1 2024. Zodat ze nog FY 2023 mee kunnen pakken.

Nintendo brengt zo ongeveer elke 6 jaar een nieuwe console uit.
Famicom 7 jaar (Japan), NES 6 jaar, SNES 6 jaar, N64 5 jaar, GameCube 5 jaar, Wii 6 jaar, Wii U 5 jaar. Een aankondiging eind volgend jaar ligt dus erg voor de hand.

En ik zeg het alvast, Metroid Prime 4 wordt de launch titel van de nieuwe console. (en komt óók op de Switch)
Ik denk juist dat Nintendo lekker blijft upgraden en geen directe opvolger in die hoedanigheid op de markt gaat zetten. De Wii was een enorm succes, de opvolger heette WIiU en we weten hoe dat is afgelopen.

Het upgraden wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan met de Switch, heeft aangetoond dat het werkt voor ze. Ze hebben geen enkele reden om met een directe opvolger te komen die bij release deze duidelijk meer zal kosten dan de huidige Switch modellen op dat moment.

Maar wat is een opvolger en wat is een upgrade? Is een Switch achtige console die 1080p (handheld) en 60fps kan spelen een upgrade of opvolger? Ik vind dat afhankelijk van de software. Kan ik mijn huidige Switchgames spelen op de nieuwe Switch? Dan vind ik het een upgrade. Kan dat niet, dan pas zie ik het echt als een opvolger. Ik geloof gewoon niet dat Nintendo gaat komen met een opvolger die de huidige software niet meer kan afspelen.

• ShadLink
Cyrax0508 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:53:
[...]

Ik denk juist dat Nintendo lekker blijft upgraden en geen directe opvolger in die hoedanigheid op de markt gaat zetten. De Wii was een enorm succes, de opvolger heette WIiU en we weten hoe dat is afgelopen.

Het upgraden wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan met de Switch, heeft aangetoond dat het werkt voor ze. Ze hebben geen enkele reden om met een directe opvolger te komen die bij release deze duidelijk meer zal kosten dan de huidige Switch modellen op dat moment.

Maar wat is een opvolger en wat is een upgrade? Is een Switch achtige console die 1080p (handheld) en 60fps kan spelen een upgrade of opvolger? Ik vind dat afhankelijk van de software. Kan ik mijn huidige Switchgames spelen op de nieuwe Switch? Dan vind ik het een upgrade. Kan dat niet, dan pas zie ik het echt als een opvolger. Ik geloof gewoon niet dat Nintendo gaat komen met een opvolger die de huidige software niet meer kan afspelen.
Dus de PS5 en XBOX Series consoles zijn ook upgrades volgens jou?

Voor mij is het een upgrade wanneer ze iets kleins aanpassen waardoor je met vergelijkbare hardware dezelfde games speelt (zonder veel exclusieve games).

Een nieuwe console (en ja, ik verwacht ook dat hij gewoon backward compatible zal zijn) krijgt enkel nieuwe games die niet op de oude zullen werken.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadLink op 16-09-2022 11:57 ]

Release-date ergens in 2023

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:30
Cyrax0508 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:53:
[...]

Het grootste probleem van de Wii U was de naam, heel veel mensen zagen de Tablet controller als een add-on en niet als een nieuwe console. Ik had de console op release en weet niet meer hoeveel mensen het verschil heb moeten uitleggen.

De Nintendo 3DS was ook z'n geval, die deed het in het begin ook niet super, ook vanwege de naam, DS, DS Lite, DSi, DSi XL, 3DS, als je snapt wat ik bedoel :D

Zeker had het succes van de Wii er ook mee te maken, maar had beestje een andere naam gegeven, en ik denk dat hij het beter had gedaan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Cyrax0508
ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:55:
[...]

Als je PS5 games kunt spelen op je PS4 zou ik zeggen van wel. Ik was misschien niet duidelijk genoeg in wat ik bedoelde.

Ik denk dat je de toekomstige Switch games die uitkomen als er een nieuwe Switch is, nog steeds kunt spelen op de Oled/2019 en eerste model. Dat vind ik dan een upgrade.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:19
Linksquest schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:01:
[...]

Het grootste probleem van de Wii U was de naam, heel veel mensen zagen de Tablet controller als een add-on en niet als een nieuwe console. Ik had de console op release en weet niet meer hoeveel mensen het verschil heb moeten uitleggen.

De Nintendo 3DS was ook z'n geval, die deed het in het begin ook niet super, ook vanwege de naam, DS, DS Lite, DSi, DSi XL, 3DS, als je snapt wat ik bedoel :D

Zeker had het succes van de Wii er ook mee te maken, maar had beestje een andere naam gegeven, en ik denk dat hij het beter had gedaan.
en dan ook nog 'new' 3DS. Om het makkelijk te houden. 8)7

• ShadLink
Cyrax0508 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:01:
[...]

Als je PS5 games kunt spelen op je PS4 zou ik zeggen van wel. Ik was misschien niet duidelijk genoeg in wat ik bedoelde.

Ik denk dat je de toekomstige Switch games die uitkomen als er een nieuwe Switch is, nog steeds kunt spelen op de Oled/2019 en eerste model. Dat vind ik dan een upgrade.
Oké dus niet backward compatible maar forward compatible. Maar het punt is, dat je dan het probleem hebt van de new Nintendo 3DS. Weinig games zullen dan gebruik maken van de verbeterde hardware. Waardoor de hardware slecht verkoopt.

Gezien ze games minimaal moeten patchen, ga ik niet verwachten dat je buiten de evergreen / nieuwe first party titels je veel support zal zien. (enkel bij een paar zwaardere games die nu al niet goed op een Switch draaien)

Waar als ze een nieuwe console zouden maken (incl. BC) zullen ook andere uitgevers daar sneller games voor maken.

[ Voor 20% gewijzigd door ShadLink op 16-09-2022 12:07 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:30
TomBraamhaar schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:03:
[...]

en dan ook nog 'new' 3DS. Om het makkelijk te houden. 8)7
En ook daar hebben we nog de XL versies er tussen, dus ja, hoe houden mensen het nog uit elkaar :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Cyrax0508
ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:05:
[...]

Oké dus niet backward compatible maar forward compatible. Maar het punt is, dat je dan het probleem hebt van de new Nintendo 3DS. Weinig games zullen dan gebruik maken van de verbeterde hardware. Waardoor de hardware slecht verkoopt.

Gezien ze games minimaal moeten patchen, ga ik niet verwachten dat je buiten de evergreen / nieuwe first party titels je veel support zal zien. (enkel bij een paar zwaardere games die nu al niet goed op een Switch draaien)

Waar als ze een nieuwe console zouden maken (incl. BC) zullen ook andere uitgevers daar sneller games voor maken.
Ik snap wat je zegt en je hebt ook zeker een goed punt. Maar de angst die Nintendo mogelijk heeft bij een echte opvolger zal er toch ook wel zijn? Die Wii was een enorm succes, maar dat was ook te danken aan de groep non-gamers (ouders die de console voor hun kids kochten). De Switch heeft die groep ook nodig (gehad).Hoe krijg je die zover om over te stappen en te zorgen dat hun kids absoluut die nieuwe Nintendo moeten hebben?

Uiteindelijk is de software het belangrijkste. Bij een echte opvolger heb je dan hardware verkoop nodig om 30 miljoen stuks van een Mario Kart 9 te kunnen verkopen. Hoeveel risico durft Nintendo te nemen door te gokken op de verkoop van je nieuwe opvolger? Je hebt tenslotte een enorm aantal Switches verkocht, Ga je zorgen dat de enorme groep met een Switch ook Mario Kart 9 kunnen spelen ? Of ga je ervan uit dat het je weer lukt om zulke verkoopaantallen te halen met je nieuwe opvolger? Ik vind het allemaal reuze interessant.

• ShadLink
Cyrax0508 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:42:
[...]

Ik snap wat je zegt en je hebt ook zeker een goed punt. Maar de angst die Nintendo mogelijk heeft bij een echte opvolger zal er toch ook wel zijn? Die Wii was een enorm succes, maar dat was ook te danken aan de groep non-gamers (ouders die de console voor hun kids kochten). De Switch heeft die groep ook nodig (gehad).Hoe krijg je die zover om over te stappen en te zorgen dat hun kids absoluut die nieuwe Nintendo moeten hebben?

Uiteindelijk is de software het belangrijkste. Bij een echte opvolger heb je dan hardware verkoop nodig om 30 miljoen stuks van een Mario Kart 9 te kunnen verkopen. Hoeveel risico durft Nintendo te nemen door te gokken op de verkoop van je nieuwe opvolger? Je hebt tenslotte een enorm aantal Switches verkocht, Ga je zorgen dat de enorme groep met een Switch ook Mario Kart 9 kunnen spelen ? Of ga je ervan uit dat het je weer lukt om zulke verkoopaantallen te halen met je nieuwe opvolger? Ik vind het allemaal reuze interessant.
Het belangrijkste bij een console is hoe hij gelanceerd wordt (launch titels zijn absoluut een graadmeter voor third party uitgevers) en hoe snel hij verkoopt. Beide waren bij de Wii U helaas dramatisch. Met een groot gat zonder software voor de eerste 6 maanden na een zwake launch lineup. Daar is de Wii U nooit bovenop gekomen. Qua software, en al helemaal de first party, was de Wii U helemaal geen slechte console.

De Switch lanceerde met Zelda en vrij snel ARMS en MarioKart. En daarmee was de Switch een gegarandeerd instant succes. Gooi daar de unieke vormfactor en draagbaarheid aan toe en je hebt ook voor sales een succes.

Het gaat héél moeilijk worden om die wow-factor te evenaren. Ja, dat weet ik ook. Maar als 1 bedrijf dat kan, dan is dat Nintendo.

• Cyrax0508
ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:03:
[...]

Het belangrijkste bij een console is hoe hij gelanceerd wordt (launch titels zijn absoluut een graadmeter voor third party uitgevers) en hoe snel hij verkoopt. Beide waren bij de Wii U helaas dramatisch. Met een groot gat zonder software voor de eerste 6 maanden na een zwake launch lineup. Daar is de Wii U nooit bovenop gekomen. Qua software, en al helemaal de first party, was de Wii U helemaal geen slechte console.

De Switch lanceerde met Zelda en vrij snel ARMS en MarioKart. En daarmee was de Switch een gegarandeerd instant succes. Gooi daar de unieke vormfactor en draagbaarheid aan toe en je hebt ook voor sales een succes.

Het gaat héél moeilijk worden om die wow-factor te evenaren. Ja, dat weet ik ook. Maar als 1 bedrijf dat kan, dan is dat Nintendo.
Precies, de software dus. Helemaal mee eens. Ik denk juist daarom dat Nintendo heeft gezien dat de Switch voorlopig geen echte opvolger nodig heeft, de verkoopcijfers van de software laten dat immers nog steeds zien. De hardware is al verkocht, de software blijft als een malle verkopen. Zowat elke grote Nintendo titel doet het enorm goed en staan qua verkopen steeds maar weer in de top 10. Zelfs een game van vijf jaar oud (Mario Kart 8) blijft maar terugkomen in die lijst. De groep die roept om een nieuwe Switch met meer power is, in verhouding tot het aantal verkochte consoles, maar heel miniem. Ik vraag me daarom af waarom Nintendo dan met een echte opvolger gaat komen binnen nu en 2 jaar.

Ik acht de kans gewoon niet zo groot dat ze halverwege 2023 een grote titel als Zelda TotK uitbrengen op de Switch en het jaar erop komen met een opvolger van de Switch. Zelda is een systemseller, dat gaf je zelf ook aan. Waarom zouden ze in 2023 een van de meest gewilde games lanceren en dan het jaar erop een nieuwe console? Dan mis je toch een enorme kans? Als ze binnen nu en 2 jaar met andere hardware komen, dan geloof ik dat het een upgrade in 2023 zal zijn en geen nieuwe hardware in 2024.

• ShadLink
Zelda is idd een system seller. Maar dat komt omdat Zelda een evergreen game is. Als ze nu een opvolger uitbrengen met een nieuwe 3D Mario of Metroid Prime 4 dan is dat ook een system seller. Want ook dat zijn evergreen titels. Net zoals MarioKart, Animal Crossing, Pikmin 4. Gooi één of meerdere van die in de eerste zes maanden van een console en je hebt een winnaar.

Ze zouden zelfs een console met Super Mario Odyssee 2* en Legend of Zelda Tears of the Kingdom Deluxe als 2 launch titels kunnen maken voor een console in - laten we zeggen - Q3 2024. Of Metroid Prime 4 en Mario Kart 9 in Q1 2024.

Maar een Switch Pro waar de enige game is die geoptimaliseerd "Legend of Zelda: Tears of the Kingdom" is zal vrij weinig sales trekken. En voordat andere games geoptimaliseerd zijn ben je makkelijk een jaar verder. Plus hoe lang ga je daarna de OG Switch nog ondersteunen? Gezien je zo je developers een extra taak geeft om 2 systemen te ondersteunen. Dan heb je óf games die niet geoptimaliseerd zijn, óf slecht op OG hardware draaien. Waardoor minder mensen Switch games zullen kopen, wat uiteindelijk weer Nintendo raakt.

Ik geef een Switch Pro absoluut 0% kans van slagen. Want dat zagen we ook al met de new Nintendo 3DS. Waar een nieuwe console, dus met exclusieve nieuwe games, de ontwikkelaars dwingt om het nieuwe systeem te ondersteunen.

[ Voor 61% gewijzigd door ShadLink op 16-09-2022 14:11 ]

Verwijderd

ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:00:

Ik geef een Switch Pro absoluut 0% kans van slagen. Want dat zagen we ook al met de new Nintendo 3DS. Waar een nieuwe console, dus met exclusieve nieuwe games, de ontwikkelaars dwingt om het nieuwe systeem te ondersteunen.
Ik geloof ook niet dat er een significant aantal devs terug zullen gaan om hun games Switch Pro-compatible te maken. Nintendo zelf wellicht met hun grootste titels, maar ik zie het niet snel gebeuren dat developers nog even teruggaan naar een game die ze 3-5 jaar geleden uitbrachten om die te pimpen met 4K textures en een FPS boost. Devs hebben ook niks bijzonders gedaan voor de New 3DS, terwijl daar toch redelijk wat compute bijkwam toen.

Het zou enkel kunnen slagen als het ding volledig backwards compatible is en performance toevoegt aan alle games, zonder modificaties. En de batterijduur is natuurlijk ook een dingetje. 4K/60FPS is leuk, maar als ie dat maar 1-2 uur trekt heb ik er weinig aan.

• Cyrax0508
ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:00:
Zelda is idd een system seller. Maar dat komt omdat Zelda een evergreen game is. Als ze nu een opvolger uitbrengen met een nieuwe 3D Mario of Metroid Prime 4 dan is dat ook een system seller. Want ook dat zijn evergreen titels. Net zoals MarioKart, Animal Crossing, Pikmin 4. Gooi één of meerdere van die in de eerste zes maanden van een console en je hebt een winnaar.

Ze zouden zelfs een console met Super Mario Odyssee 2* en Legend of Zelda Tears of the Kingdom Deluxe als 2 launch titels kunnen maken voor een console in - laten we zeggen - Q3 2024. Of Metroid Prime 4 en Mario Kart 9 in Q1 2024.

Maar een Switch Pro waar de enige game is die geoptimaliseerd "Legend of Zelda: Tears of the Kingdom" is zal vrij weinig sales trekken. En voordat andere games geoptimaliseerd zijn ben je makkelijk een jaar verder. Plus hoe lang ga je daarna de OG Switch nog ondersteunen? Gezien je zo je developers een extra taak geeft om 2 systemen te ondersteunen. Dan heb je óf games die niet geoptimaliseerd zijn, óf slecht op OG hardware draaien. Waardoor minder mensen Switch games zullen kopen, wat uiteindelijk weer Nintendo raakt.

Metroid is in mijn optiek geen echte systemseller, niet voor het grote publiek. Pikmin 4 is dat ook niet en komt ook nog eens volgend jaar uit, net zoals Zelda. Van Mario Kart komen er de komende tijd nog wat waves aan, de kans dat ze met een nieuw deel komen acht ik ook niet heel groot. Animal Crossing NH is uit 2019, dat zou dan misschien nog zin hebben in 2024. Verder zijn er helemaal niet zoveel systemsellers die qua timing lekker zullen zijn in 2024. Waarom zou je heel veel tijd en geld steken in een Mario Odyssey 2 voor een nieuwe console, terwijl je zeker weet dat als je hem uitbrengt voor de huidige Switch, dat je dan het tienvoudige aan sales gaat hebben?

Ik baseer mijn gevoel op de software verkoop op de Switch, dat is by far de grootste inkomstenbron voor Nintendo. Die is nog ijzersterk. Waarom zou Nintendo dat stuk maken en denken dat ze hetzelfde kunstje nog een keer kunnen flikken terwijl ze ook met een simpele upgrade kunnen komen. De casual gamers die een Switch hebben, de kinderen die er eentje hebben, die hoeven namelijk geen nieuwe Switch. Er is een kleine groep die schreeuwt om een nieuwe Switch, die bedien je met een upgrade.

De New 3DS is een handheld, die kwam in een markt terecht die verzadigt was door de opkomst mobile games en een gebrek aan nieuwe games. De New 3DS was een fantastische handheld, maar kwam op een totaal verkeerd moment. Als Nintendo een hele nieuwe handheld had uitgebracht zo krachtig als een Vita ipv de New 3DS, dan was de uitkomst volgens mij niet veel anders geweest. Handheld gaming lag op zijn gat, daar heeft de Switch hoogstpersoonlijk weer leven in geblazen.

Waarom zou Nintendo niet het voorbeeld van MS kunnen volgen? Nieuwe games draaien prima op de oude Switch, maar wil je 1080p en 60fps, dan kun je de Switch Pro aanschaffen. Zoals de Series S en Series X, maar alleen is die Series S er al (de Switch zoals hij nu is). Op die manier kun je met een Mario Kart 9 veel meer verkopen dan te gokken op de verkoop van een nieuwe console.

Het blijft koffiedik kijken allemaal, ik hoop dat ze gewoon lef tonen en in 2024 met een hagelnieuwe console komen en dat je gelijk hebt. Mijn gamershart wil dat wel heel graag. Maar zelf denk ik dat, zolang de software van de Switch niet stagneert of achteruit gaat, ze lekker blijven hangen bij de Switch de komende tijd.

@ItsNotRudy:

Ik kan me niet voorstellen dat we in 2024 handheld in 4K gaming van NIntendo gaan zien, zonder dat we inderdaad na 1,5 tot 2 uur aan de lader moeten. Dat gaat hem denk ik sowieso niet worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 16-09-2022 14:45 ]

Ik denk zelf ergens in 2024, wil natuurlijk wel minimaal twee jaar plezier hebben van mijn Switch OLED :P
Launch titels zijn inderdaad belangrijk en ik verwacht bij de lancering van een opvolger ook vrij snel een nieuwe Mario Kart. Aangezien we voor Mario Kart 8 Deluxe nog tot eind 2023 Booster Course Cups krijgen verwacht ik niet eerder dan 2024 een opvolger.

Een revisie/upgrade van de Switch zou nog kunnen, hebben we nu elke twee jaar gehad. Maar verwacht niet dat die krachtiger wordt. Dan denk ik eerder aan verbeteringen zoals een model zonder ventilator etc. Maar zal het voornamelijk voor Nintendo goedkoper te produceren zijn. Ik vind de huidige Switch in OLED vorm al aardig uitontwikkeld.

Ik verwacht wel dat Zelda Tears of the Kingdom op twee consoles uit komt, net zoals BOTW. Maar niet op hetzelfde moment. Ik verwacht een Deluxe uitgave zoals we ook gezien hebben met games zoals Mario Kart 8 Deluxe, dus Switch games uitbrengen op de opvolger. Zou ook typisch Nintendo zijn. Al zou het voor mij interessanter zijn als Switch games, zowel fysiek als digitaal, op de opvolger werken en eventueel een grafische update krijgen.

• Cyrax0508
L23 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:44:
Ik denk zelf ergens in 2024, wil natuurlijk wel minimaal twee jaar plezier hebben van mijn Switch OLED :P
Launch titels zijn inderdaad belangrijk en ik verwacht bij de lancering van een opvolger ook vrij snel een nieuwe Mario Kart. Aangezien we voor Mario Kart 8 Deluxe nog tot eind 2023 Booster Course Cups krijgen verwacht ik niet eerder dan 2024 een opvolger.

Een revisie/upgrade van de Switch zou nog kunnen, hebben we nu elke twee jaar gehad. Maar verwacht niet dat die krachtiger wordt. Dan denk ik eerder aan verbeteringen zoals een model zonder ventilator etc. Maar zal het voornamelijk voor Nintendo goedkoper te produceren zijn. Ik vind de huidige Switch in OLED vorm al aardig uitontwikkeld.

Ik verwacht wel dat Zelda Tears of the Kingdom op twee consoles uit komt, net zoals BOTW. Maar niet op hetzelfde moment. Ik verwacht een Deluxe uitgave zoals we ook gezien hebben met games zoals Mario Kart 8 Deluxe, dus Switch games uitbrengen op de opvolger. Zou ook typisch Nintendo zijn. Al zou het voor mij interessanter zijn als Switch games, zowel fysiek als digitaal, op de opvolger werken en eventueel een grafische update krijgen.
Als er een nieuwe console komt in 2024 dan denk ik eerder dat dat met een nieuwe Mario 3D zal zijn dan met een Mario Kart (is dat ooit weleens een launchtitel geweest trouwens?), vooral omdat we voorlopig nog tot eind 2023 Booster Course Cups krijgen.

Een nieuwe revisie zonder meer kracht lijkt me zinloos. Hij heeft al een Oled scherm, een meer dan prima batterij en met alleen wat cosmetische upgrades kom je er ook niet. Je zei het al, hij is al aardig uitontwikkeld, die Oled. Het lijkt me zo lastig voor Nintendo om over 2 jaar te komen met een echte opvolger, terwijl je in de verkopen ziet dat de rek er nog lang niet uit is. Ook niet qua hardware sales.

Dat laatste zou ik heel graag willen, zoals inderdaad MS het ook doet. Je hoeft het niet bij elke game te doen, maar bij je grote games zou dat toch wel top zijn. Dat zijn er geen honderden. BotW op 1080p in handheld op 60fps? Yes please.

Ach, leuk om over te fantaseren, maar uiteindelijk doet Nintendo waarschijnlijk iets wat geen hond had verwacht 😊
Cyrax0508 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:04:
[...]

Als er een nieuwe console komt dan denk ik eerder dat er een nieuwe Mario 3D zal komen dan een Mario Kart (is dat ooit weleens een launchtitel geweest trouwens?), vooral omdat we voorlopig nog tot eind 2023 Booster Course Cups krijgen.

Een nieuwe revisie zonder meer kracht lijkt me zinloos. Hij heeft al een Oled scherm, een meer dan prima batterij en met alleen wat cosmetische upgrades kom je er ook niet. Je zei het al, hij is al aardig uitontwikkeld, die Oled. Het lijkt me zo lastig voor Nintendo om over 2 jaar te komen met een echte opvolger, terwijl je in de verkopen ziet dat de rek er nog lang niet uit is. Ook niet qua hardware sales.

Dat laatste zou ik heel graag willen, zoals inderdaad MS het ook doet. Je hoeft het niet bij elke game te doen, maar bij je grote games zou dat toch wel top zijn. Dat zijn er geen honderden. BotW op 1080p in handheld op 60fps? Yes please.

Ach, leuk om over te fantaseren, maar uiteindelijk doet Nintendo waarschijnlijk iets wat geen hond had verwacht 😊
Ik zelf koop pas een Nintendo console als er een nieuwe Mario Kart beschikbaar is :P Daarom noemde ik Mario Kart als voorbeeld. Hoeft niet perse een launch titel te zijn, maar bijvoorbeeld in het eerste half jaar lijkt me wel een goede zet. Bij de Wii U vond ik dat de nieuwe Mario Kart te lang op zich liet wachten.

Ik zie zelf een revisie als een mooie mogelijkheid om het product aan te passen wat voordelen heeft voor de consument (zoals de betere accuduur en het mooiere OLED scherm), maar dat de nadruk bij Nintendo zelf voornamelijk ligt omdat ze het product moeten aanpassen en/of omdat ze het product goedkoper kunnen produceren. Leuk als je twee vliegen in een klap kan slaan (Consument blij en Nintendo blij). Maar uiteindelijk is Nintendo een bedrijf dat lekker winst wil maken en dan is een revisie die goedkoper te produceren is erg interessant. Dat maakt ook een prijsdaling mogelijk. Het verbaasd mij dat we 5 jaar later nog maar een minimale prijsdaling gehad hebben. Hoe goedkoper de console hoe meer mensen een Switch in huis kunnen halen en dat resulteert in meer software verkopen. Vindt dat ook een interessanter idee dan een iets krachtigere maar duurdere console op de markt te brengen voor een relatief kleine groep die zo gefocust is op de kracht van een console.

Microsoft pakt dat inderdaad goed aan. Tof dat ik Star Wars Knights of the Old Republic van de 1e generatie Xbox nog steeds kan spelen op mijn Xbox One S. Al speel ik die game nu liever op mijn Switch :P

De discussie over upgrades volg ik niet helemaal. PS5 is inderdaad een upgrade ten opzichte van de PS4. Ik zou eerder over generaties spreken. Zo kon de Game Boy Advance ook alle vorige Game Boy (Color) spellen spelen, maar was het wel de opvolger/nieuwe generatie handheld.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13
ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:55:
[...]

Voor mij is het een upgrade wanneer ze iets kleins aanpassen waardoor je met vergelijkbare hardware dezelfde games speelt (zonder veel exclusieve games).
Hadden de PS4Pro en XoneX vergelijkbare hardware als de basemodellen? Was dat een upgrade waarbij ze iets kleins aanpassen? Definieer vergelijkbaar en definieer 'iets kleins'. De OneX is 6x zo krachtig als de One.

Het heeft meer met de filosofie van het bedrijf te maken. Nintendo heeft de meeste harde knip tussen de verschillende consoles (los van de gameboys toentertijd). Backwards compatability hebben zij echt nog nooit van gehoord. Dat komt ook omdat Nintendo steeds kiest voor een totaal andere architectuur van de CPU en GPU. BC is dan praktisch niet mogelijk. Microsoft is het tegenoverstelde en Sony zit er tussen in, al lijken die ook steeds minder in generaties te geloven.

Als je nu kijkt naar Xcloud en gamepass zal het me niet verbazen als de XsX één van de laatste consoles van Microsoft is. Wie heeft een console nodig als je via de cloud kan gamen?

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 16-09-2022 15:51 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ShadLink
Hulleman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:47:
[...]

Hadden de PS4Pro en XoneX vergelijkbare hardware als de basemodellen? Was dat een upgrade waarbij ze iets kleins aanpassen? Definieer vergelijkbaar en definieer 'iets kleins'. De OneX is 6x zo krachtig als de One.

Het heeft meer met de filosofie van het bedrijf te maken. Nintendo heeft de meeste harde knip tussen de verschillende consoles (los van de gameboys toentertijd). Backwards compatability hebben zij echt nog nooit van gehoord. Dat komt ook omdat Nintendo steeds kiest voor een totaal andere architectuur van de CPU en GPU. BC is dan praktisch niet mogelijk. Microsoft is het tegenoverstelde en Sony zit er tussen in, al lijken die ook steeds minder in generaties te geloven.

Als je nu kijkt naar Xcloud en gamepass zal het me niet verbazen als de XsX één van de laatste consoles van Microsoft is. Wie heeft een console nodig als je via de cloud kan gamen?
Backwards compatability hebben zij echt nog nooit van gehoord.

Oké, dat is dus simpel niet waar:

De Wii U was backward compatible met de Wii.
De Wii was backward compatible met de GameCube. (de Wii Mini niet)
De GameCube niet, want ze gingen over op discs.
De console daarvoor hadden allemaal verschillende formaten cartridges.
De Switch heeft weer een geheugenkaart dus kon niet BC met de Wii U hebben. Een Wii U disc past niet in een Switch.

Verder:
De Nintendo 3DS kan Nintendo DS spellen spelen
De Nintendo DS kan GameBoyAdvance spellen spelen. (de DSi niet)
De GameBoy Advance kon GameBoy en GameBoy Color spellen spelen
De GameBoy Color kon GameBoy spellen spelen.

Nintendo heeft Backward Compatibility uitgevonden.
ShadLink schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:00:
Klopt inderdaad. En ik verwacht dat de opvolger ook gewoon backwards compatibel zal zijn. Tenzij ze overgaan op een ander medium. Maar zie Nintendo niet weer wisselen naar Disc en een kleiner formaat dan de Switch cartridge lijkt me ook niet meer praktisch.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13
[...]

Backwards compatability hebben zij echt nog nooit van gehoord.

Oké, dat is dus simpel niet waar:
Dat van de gameboys wist ik, van de consoles was ik niet op de hoogte. Thnx voor de verbetering!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35
[...]
Atari was ze al voor. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Om even kort op de "nextSwitch" discussie in te haken:

Zelf ben ik nog stevig in het kamp "eerste helft 2023". Dit is een assumptie op basis van de informatie uit allerlei bronnen met verschillende gradaties van betrouwbaarheid.
  • De Nvidia hack die data bevatte over de GPU van de volgende SoC voor Nintendo
  • Meerdere bronnen die devkits rapporteren vanaf begin 2020
  • Berichten dat er meerdere games zowel voor Switch als voor het nieuwe model in ontwikkeling zouden zijn die doorheen de laatste 12-18 maanden een release target van H2 2022-H1 2023 hadden
  • Enkele bronnen die duidelijk stellen dat verschillende third parties vorige maand gebriefd zouden zijn over het nieuwe model
Uit die briefing zou blijken dat het nog steeds om een 'Switch' gaat en er dus geen grote breuk zou zijn. Tegelijkertijd weten we uit de hack van Nvidia dat men hier al minstens sinds 2019 aan bezig is, dat DLSS ondersteuning op zijn minst sterk onderzocht wordt en dat de GPU toch wel 5-6x krachtiger zou moeten zijn dan de huidige Switch. Dit in combinatie met DLSS moet voor ontwikkelaars die hier het werk in steken, games op 1440p of hoger mogelijk maken.

Het concept van consolegeneraties lijkt ook meer en meer achterhaald te zijn. Ik verwacht eigenlijk een gelijkaardige situatie als bij Sony: dat er nog meerdere jaren games gemaakt zullen worden die zowel op Switch als op het nieuwe model lanceren. Dit lijkt een beetje op het huidige smartphone business model. Backwards compatibility is in dat geval impliciet een onderdeel van de featureset. Of een ontwikkelaar exclusief voor het nieuwe model of voor de oude en de nieuwe generatie Switch ontwikkelt, is een business keuze. Na een bepaalde periode stel ik me voor dat Nintendo de Mariko Switches uit de handel haalt en de nieuwe SoC uiteindelijk de 'baseline' wordt voor games.
Edit: het is hier eigenlijk vooral de vraag hoe Nintendo dit toestel zou marketen, onafhankelijk van hoe krachtig het nieuwe model is.

Voor mij is een lancering rond dezelfde periode als BOTW2 dus zeker een optie. Maar natuurlijk veranderen plannen voortdurend en leven we in onzekere tijden en zijn de bronnen, op de Nvidia hack na, niet altijd even betrouwbaar...

Anyway ik kan het natuurlijk helemaal fout zien. Nintendo maakt soms rare sprongen. Als dit volgend model dus pas veel later tevoorschijn komt, is het voor mij ook geen ramp :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2022 17:53 ]

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
Het is toch wel duidelijk dat Nintendo op korte termijn (voor 2024) met een nieuwe console komt? De droogte van triple A games is ongekend. En dan niet alleen Nintendo games maar ook third party games. Ik mag hopen dat ze werken aan nieuwe klappers die we nog niet kennen maar wel in de pijplijn zit voor de opvolger van de switch zodat die net zo'n goede start heeft als de voorganger.

Indien die opvolger er niet op korte termijn komt dan is de toekomst zwart: behalve zelda en FE komt er niks serieus meer uit (afgaande op de laatse directs)
Exo81 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:27:
Het is toch wel duidelijk dat Nintendo op korte termijn (voor 2024) met een nieuwe console komt? De droogte van triple A games is ongekend. En dan niet alleen Nintendo games maar ook third party games. Ik mag hopen dat ze werken aan nieuwe klappers die we nog niet kennen maar wel in de pijplijn zit voor de opvolger van de switch zodat die net zo'n goede start heeft als de voorganger.

Indien die opvolger er niet op korte termijn komt dan is de toekomst zwart: behalve zelda en FE komt er niks serieus meer uit (afgaande op de laatse directs)
Nogmaals, het is niet je smaak en dat is prima. Maar dat betekent niet dat het droog staat. Niet nodig om dramatisch te doen :P

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:12
Exo heeft niet geheel ongelijk over de triple a games. Op Fire Emblem, Zelda, Bayonetta en Pikmin na zijn die er verder niet echt voor de Switch op komst toch?
Timothy3000 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:52:
Exo heeft niet geheel ongelijk over de triple a games. Op Fire Emblem, Zelda, Bayonetta en Pikmin na zijn die er verder niet echt voor de Switch op komst toch?
Is de third party game Mario + Rabbids Sparks of Hope geen triple A game? Overigens geen idee wat je wel en niet onder triple A kan indelen. Voor mijzelf geeft dat niet aan of ik de game interessant ga vinden.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:12
Eens hoor, al zou ik een nieuwe Mario toejuichen.
Sinds wanneer heeft Nintendo de gewoonte om veel van hun lineup lang op voorhand te onthullen? Wie weet wat er nog komt (behalve Metroid Prime) in de komende jaren..

Ik begrijp de focus op “AAA games” niet. Nintendo maakt extreem weinig games met dergelijke budgetten. Zelda, Smash, dat is het waarschijnlijk zo wat. Misschien komt Mario Odyssey nog in die richting, maar ik betwijfel het. Het zou me niet verbazen als Mario + Rabbids inderdaad meer kost.

Wat wel zo is, is dat Nintendo dit jaar minder games uitbrengt dan de vorige drie jaren. Misschien zit er nog een verrassing verstopt, misschien niet. Het is duidelijk de eerste keer niet dat Nintendo projecten afwerkt en dan wacht tot zij het opportuun vinden om te releasen.

Overigens hebben ze wel door dat hun productiecapaciteit nog kan verbeteren. Waarom denk je dat ze zo veel investeren in extra kantoorruimte.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2022 23:14 ]

• ShadLink
Metroid Prime, Advance Wars, maar Nintendo kennende... nog wel zo'n 8-9 andere titels ;)

@JackAvery
Ik denk niet dat Nintendo al snel met een nieuwe Switch zal komen... iig niet voor eind 2023. En dan bedoel ik echt een aankondiging rond november volgend jaar. Met een release in maart 2024.

Verder ligt de focus van Nintendo altijd op de komende 3-9 maanden met info die ze geven. En een paar titels puur om hype te bouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door ShadLink op 17-09-2022 00:11 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:37
Exo81 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:27:

Hogwarts Legacy komt ook voor de switch, denk een van de grootste third party AAA in tijden. Al is t afwachten hoe deze op de switch wordt dan.

[ Voor 45% gewijzigd door Ht87 op 17-09-2022 07:56 ]

Misschien interessant voor de mensen die niet enkel op AAA games wachten :+ Zoals ik zei is er een hoop nieuws vanop o.a. de Tokyo Game Show. Ik ga even 'lui' zijn en me inspireren op de news feed van Gematsu.com die ik van harte aanraad voor een vollediger overzicht.

Bij deze dus wat nieuws:
  • Hou je van farming games? Hou je van Godzilla? Dan is deze Monster Rancher spin-off perfect voor jou. Ultra Kaiju Monster Rancher komt dit jaar nog uit (20 oktober in Azië):

• Fans van FPS games let op deze nieuwe drie aankondigingen: Phantom Fury wordt de nieuwe sequel op Ion Fury. Release van deze roadtrippende FPS volgt in 2023. Prodeus - dat zich ook door retro first-person shooters laat inspireren maar ze een modern sausje geeft - komt dan weer uit op 23 september met o.a. een co-op campagne voor vier spelers. Het derde nieuwtje is tenslotte de aankondiging van een nieuwe port van Rise of the Triad. Nightdive zorgt ervoor dat Rise of the Triad: Ludicrous Edition in de eShop ligt begin 2023. Deze port brengt hoop moderne upgrades, alle oude en nieuwe content en schijnbaar een de eerste 'perfecte source port' van deze klassieker uit 1994. Trailer vind je hier.

• Gust toonde een niet-zo-nieuw karakter dat terugkeert naar Atelier Ryza 3 als een speelbaar karakter (video).
  • Een nieuwe trailer van Eiyuden Chronicle, dat nog steeds gepland is voor 2023, vond ook zijn weg naar Tokyo Game Show:

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:24
Maar welke verwacht je? Als ik kijk naar de Top 10 verkochte games op de Switch, is het lijstje als volgt:
  • Mario Kart 8: Krijgt tot eind 2023 DLC via de Booster Course Pass, en zonder nieuwe feature zal er geen 9 komen
  • Animal Crossing: New Horizons: Heeft vorig jaar nog DLC gekregen
  • Super Smash Bros. Ultimate: Heeft tot vorig jaar DLC gekregen, en laten we eerlijke wezen, die zal niet snel een opvolger krijgen omdat die altijd tegen zal vallen tenzij weer alles er in zit
  • Breath Of the Wild: Sequel komt volgend jaar uit
  • 3x Pokémon (Sw/Sh, BD/SH, Let's Go): Scarlet en Violet komen dit jaar nog uit, Arceus is begin dit jaar uitgekomen
  • Super Mario Odyssey: Hier is geen aankondiging van een opvolger of iets, al hadden we vorig jaar nog 3D World+Bowser's Fury, maar niet helemaal vergelijkbaar
  • Super Mario Party: Is vorig jaar nog Mario Party Superstars voor uitgekomen
Kijk je verder door de lijst, kom je nog redelijk wat recente games (<1 jaar geleden uitgekomen of nog DLC in die periode hebben gekregen), maar ook best nog wat games waarvoor een vervolg net uit is of al aangekondigd is.

Want Fire Emblem, Zelda, Bayonetta en Pikmin (en dan ben je Pokémon nog vergeten) zijn wel aangekondigd voor de komende periode, maar kijk ook eens naar wat er net uit is. Kirby and the Forgotten Land, Xenoblade Chronicles 3 en Splatoon 3 zijn net uit om maar wat andere grote namen te noemen. Daarbij houdt Nintendo de kaarten meestal redelijk gesloten, meeste wat aangekondigd wordt tijdens Directs komt uit voordat de volgende Direct is, dus wees niet verbaasd als ze Q1 2023 een Direct geven met nog wat grote games waarvan we nu nog niet weten dat ze eraan komen (of je moet alles wat Nate en Jeff verkondigen ook als aangekondigd beschouwen).

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 06:20

strompel

PSN: jansoe13

Ik heb voor iemand uit zuidamerika een nintendo switch in nederland gekocht, maar nu accepteerd hij de giftcard niet , iemand een idee wat dat kan zijn.

Ik heb een amerikaanse gift card, en de regio staat ingesteld op Amerika.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
strompel schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:47:
Wat krijg je als foutmelding? Is het enkel een code of heb je echt een fysieke gift card?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35
strompel schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:47:
Ik heb voor iemand uit zuidamerika een nintendo switch in nederland gekocht, maar nu accepteerd hij de giftcard niet , iemand een idee wat dat kan zijn.

Heeft hij ook wel een Amerikaans Nintendo Account? Enkel de regio op de Switch omzetten is niet voldoende.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 06:20

strompel

Ik denk dat daar de fout zit, volgens haar heeft ze een spaans account gemaakt .
Zal zo eens een ander account maken en veranderen. En kijken of het helpt.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38
Onze Switch OG had inmiddels ook last van drift, de blauwe joycon. Deze is dus al behoorlijk oud, maar toch aangemeld voor reparatie.
Afgelopen maandag opgestuurd en vandaag kwam een nieuwe blauwe joycon binnen.

Kosten, 0 euro!
Had ik niet verwacht, maar top service dus!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11 16:25
strompel schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:23:
Ik denk dat daar de fout zit, volgens haar heeft ze een spaans account gemaakt .
Zal zo eens een ander account maken en veranderen. En kijken of het helpt.
Je kan online he nintendo account veranderen van land. Als je dan op de switch de eshop opent moet je opnieuq inloggen en dan kom je in de shop van het betreffende land. Dan kan je je gift card wel activeren.

Zo kan je dus ook een spel in een ander land kopen als ie daar goedkoper is. Misschien niet netjes maar dit kan soms echt significant schelen.

Wat je wel moet weten is dat je niet terug kan wisselen van land als er nog crediet op je account staat. Dit had ik zelf met een paar cent wat ik dus ook niet kon opmaken. Via de Nintendo support chat was dat zo weer geregeld.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Op Tokyo Game Show heeft game director Miyauchi 20 minuten van Octopath Traveller II gedemo'ed. Gameplay (inclusief simultaantolk) vind je in onderstaande video:

Een aantal dingen die opvielen:
  • Dag/nacht cyclus - je kan zelf kiezen tussen de twee tijdstippen
  • Muziek verandert 's nachts
  • Meer interactie tussen character stories (iconen op de map voor combinaties van karakters enzo)
  • In het algemeen hebben de achtergronden meer detail
  • Battles kunnen versneld worden
  • Transities zijn zeer smooth tussen gameplay en cutscenes, dag en nacht
In het Japanse gamemagazine Famitsu stond ook een lang interview met het ontwikkelteam, hiervan vind je een samenvatting op Reddit.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:02
Ht87 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 07:54:
[...]

Hogwarts Legacy komt ook voor de switch, denk een van de grootste third party AAA in tijden. Al is t afwachten hoe deze op de switch wordt dan.
Ben niet van het speculeren, MAAR de switch is de enige waarop het spel niet direct ook uitkomt. De switch versie is de enige die is uitgesteld. Mocht er echt een opvolger komen die krachtiger is en Dale developers hebben hun Dev kit dan is dit uitstellen natuurlijk een logische keuze en kan het spel met de launch van een eventueel krachtiger systeem direct uitgebracht worden zonder problemen (die wel verwacht werden als je ziet wat de minimum eisen zijn en wat een switch aankan)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 20:05
Ik heb even de laatste Nintendo direct gekeken, daar werd enkel de nieuwe Zelda en zijn releasedatum onthuld. Is er nog nieuws voor de remaster van wind waker? Of blijven het bij geruchten??

[ Voor 5% gewijzigd door cooLopke op 18-09-2022 12:47 ]

cooLopke schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:47:
Ik heb even de laatste Nintendo direct gekeken, daar werd enkel de nieuwe Zelda en zijn releasedatum onthuld. Is er nog nieuws voor de remaster van wind waker? Of blijven het bij geruchten??
Blijven geruchten.

• RollieBollie
cooLopke schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:47:
Is er nog nieuws voor de remaster van wind waker? Of blijven het bij geruchten??
Momenteel is er maar 1 Zelda game onderweg. De rest zijn onbevestigde geruchten die door social media influencers zijn bedacht.
harley schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:47:
[...]

Ben niet van het speculeren, MAAR de switch is de enige waarop het spel niet direct ook uitkomt. De switch versie is de enige die is uitgesteld. Mocht er echt een opvolger komen die krachtiger is en Dale developers hebben hun Dev kit dan is dit uitstellen natuurlijk een logische keuze en kan het spel met de launch van een eventueel krachtiger systeem direct uitgebracht worden zonder problemen (die wel verwacht werden als je ziet wat de minimum eisen zijn en wat een switch aankan)
En dan doe je het toch :P Maar niet logisch wat je zegt. Het spel is aangekondigd voor de Switch en niet voor de opvolger. Uitstellen betekent dat de game later op de Switch uitkomt. Komt de game niet op de Switch uit dan hadden ze de game voor de Switch gecanceld.

Weet niet welke minimum eisen je bedoeld, maar je kan PC en consoles niet direct vergelijken. Al vraag ik me wel af wat we van de game kunnen verwachten op de Switch. Ik vraag me überhaupt af of het een leuke game gaat worden dus wacht rustig de reviews af.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:12
@L23
Gezien de status van de ontwikkelaar vraag ik me dat ook af.

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 20:05
Ok, thanks! Ik vrees er voor dan. Wel jammer, want wind waker is echt de enige Zelda die ik nog niet gespeeld heb.

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:29
Ben zelf nieuw mbt switch nu de wiiu eindelijk geest heeft gegeven.

Zouden jullie aanraden om de pro versie te kopen?
Of normale versie ?

AnimeAdicted

Offens1490 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:11:
Ben zelf nieuw mbt switch nu de wiiu eindelijk geest heeft gegeven.

Zouden jullie aanraden om de pro versie te kopen?
Of normale versie ?
Er bestaat geen pro versie. Je bedoelt de OLED Switch? Moeilijk te beoordelen, ik zou eerst kijken wat je zelf aan spreekt aan het OLED model, wellicht is de gewone Switch voldoende.
@Offens1490 als je denkt dat je zowel handheld als docked gaat spelen, heeft een OLED model best meerwaarde. Groter en kwalitatiever scherm, betere bouwkwaliteit, meer intern opslaggeheugen, een in de dock ingebouwde ethernetpoort... het zijn allemaal kleine upgrades maar het totaalpakket is wel aantrekkelijker. Voor jezelf uitmaken wat je belangrijke features vindt.

Indien je enkel op de TV gaat spelen, kan je beter het prijsverschil in je zak steken vind ik.

• Offens1490
JackAvery schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:17:
@Offens1490 als je denkt dat je zowel handheld als docked gaat spelen, heeft een OLED model best meerwaarde. Groter en kwalitatiever scherm, betere bouwkwaliteit, meer intern opslaggeheugen, een in de dock ingebouwde ethernetpoort... het zijn allemaal kleine upgrades maar het totaalpakket is wel aantrekkelijker. Voor jezelf uitmaken wat je belangrijke features vindt.

Indien je enkel op de TV gaat spelen, kan je beter het prijsverschil in je zak steken vind ik.
Excusses voor mijn onduidelijkheid. Inderdaad zowel docked als handheld (tv bezet is).
Nou zal mijn zoon het verschil niet snel merken maar die zal allang blij zijn dat hij meekan met zijn vriendjes(al zijn vriendjes willen bij hem want dat is anders :P ).

Nu je aanhaald grotere beeldscherm dan is dat al een pre.
Hartelijk dank

AnimeAdicted

Offens1490 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:28:
Nu je aanhaald grotere beeldscherm dan is dat al een pre.
Grotere scherm is inderdaad fijn. OLED scherm is ook een stuk mooier. Dat viel me toen ik overstapte wel op. Maar valt nog meer op als je vervolgens terug gaat naar een gewone Switch. De betere contrast is een behoorlijk verschil. Ook kan het scherm helderder, dus beter zichtbaar als je buiten aan het gamen bent.

• Offens1490
L23 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:35:
[...]

Grotere scherm is inderdaad fijn. OLED scherm is ook een stuk mooier. Dat viel me toen ik overstapte wel op. Maar valt nog meer op als je vervolgens terug gaat naar een gewone Switch. De betere contrast is een behoorlijk verschil. Ook kan het scherm helderder, dus beter zichtbaar als je buiten aan het gamen bent.
Nou als je van wiiu schermpje afkomt gaan de ogen wel open denk ik :)

AnimeAdicted

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 16:03
Hier ook sinds afgelopen vrijdag een Nintendo Switch OLED (Splatoon 3 versie).
Met... Animal Crossing... :)

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:32
ShadLink schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:09:
[...]

Metroid Prime, Advance Wars, maar Nintendo kennende... nog wel zo'n 8-9 andere titels ;)

@JackAvery
Ik denk niet dat Nintendo al snel met een nieuwe Switch zal komen... iig niet voor eind 2023. En dan bedoel ik echt een aankondiging rond november volgend jaar. Met een release in maart 2024.

Verder ligt de focus van Nintendo altijd op de komende 3-9 maanden met info die ze geven. En een paar titels puur om hype te bouwen.
edit: ik kan niet lezen

[ Voor 6% gewijzigd door mxmemx op 19-09-2022 12:58 ]

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:30
JackAvery schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:31:
Op Tokyo Game Show heeft game director Miyauchi 20 minuten van Octopath Traveller II gedemo'ed. Gameplay (inclusief simultaantolk) vind je in onderstaande video:

[YouTube: 【English】『OCTOPATH TRAVELER II』~First Impression~]

Een aantal dingen die opvielen:
  • Dag/nacht cyclus - je kan zelf kiezen tussen de twee tijdstippen
  • Muziek verandert 's nachts
  • Meer interactie tussen character stories (iconen op de map voor combinaties van karakters enzo)
  • In het algemeen hebben de achtergronden meer detail
  • Battles kunnen versneld worden
  • Transities zijn zeer smooth tussen gameplay en cutscenes, dag en nacht
In het Japanse gamemagazine Famitsu stond ook een lang interview met het ontwikkelteam, hiervan vind je een samenvatting op Reddit.
Enige waar ik nog op hoop hierbij is dat de True ending niet ergens verscholen zit achter een obscure sidequest. Dat deed Live a Live HD dan toch wel een stukje beter.

• Cyrax0508
patrieckske schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:36:
Hier ook sinds afgelopen vrijdag een Nintendo Switch OLED (Splatoon 3 versie).
Met... Animal Crossing... :)
Mooie versie van de Oled. Ik heb hem zelf ook, ik vind hem erg mooi. Niet overdreven schreeuwerig (de aankomende Pokemon versie is dat wel imo), gewoon subtiel. En die joy-cons zijn met afstand de mooiste joy-cons die er zijn.

Is er in Animal Crossing nog wel wat te doen dan? Ik heb hem het eerste 1,5 jaar veelvuldig gespeeld, daarna ging ik over op de Oled en ging het fout bij het overzetten en was ik alles kwijt. Dan heb je geen zin meer om het op te pakken.

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:34

fub

Cyrax0508 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:59:
Is er in Animal Crossing nog wel wat te doen dan?
Ach, eiland een beetje bijhouden. Voor ons is het vooral nu de fotos van de bewoners krijgen. Hebben we allebei die foto, dan kunnen ze weg en kan er een nieuwe komen. Elke dag een kwartiertje tot een half uur mee bezig, een heerlijke manier om je werkdag even achter je te laten voor je de avond begint.

Vandaag uitgekomen, krijgt goede reviews.

[ Voor 37% gewijzigd door L23 op 20-09-2022 00:31 ]

• Cybergamer
  • Laatst online: 12-11 02:33

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Geweldige game! Op Steam gekocht, en wacht op de physical Switch release :)

cybergamers.nl

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:17

Mauz1978

Console War Veteran

Moet wel wennen aan die artstyle zeg. Moet bekennen dat ik de pixelgames iets meer charme vond hebben, maar dat was zo’n 35 jaar geleden dus mn herinnering kan wat cloudy zijn haha. Op naar een spuugwedstrijd.

Something under the bed is drooling

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ah, ik wil graag de fysieke game hebben. Ik was al bang dat het helemaal niet komt, maar dan maar weer eindeloos geduld hebben. En Grim Fandango aanslingeren...
Inloggen met Twitter en Facebook gaat verdwijnen:

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 16:03
fub schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:30:
[...]

Ach, eiland een beetje bijhouden. Voor ons is het vooral nu de fotos van de bewoners krijgen. Hebben we allebei die foto, dan kunnen ze weg en kan er een nieuwe komen. Elke dag een kwartiertje tot een half uur mee bezig, een heerlijke manier om je werkdag even achter je te laten voor je de avond begint.
Ja dit dus. :) Het is helemaal nieuw voor mij.
Ik vermaak mij wel.

• Cyrax0508
Mauz1978 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:29:
[...]

Moet wel wennen aan die artstyle zeg. Moet bekennen dat ik de pixelgames iets meer charme vond hebben, maar dat was zo’n 35 jaar geleden dus mn herinnering kan wat cloudy zijn haha. Op naar een spuugwedstrijd.
Ik heb nooit de eerdere delen gespeeld, ik had toen nooit interesse in dergelijke games. Ik vind de artstyle daarom denk ik heel erg leuk en passen, ik heb geen ervaring met "vroegah".

Verder vind ik het een enorm grappige game, lekker laid back een beetje gamen. Nice.
[...]

Er zijn wel meer mensen die iets vinden van de artstyle. Maar denk gewoon even wennen. Destijds zagen de games er zo uit omdat dat de limitaties waren. Tussen 1 en 2 zit ook een verschil. Als je de hedendaagse pixel art stijl aanspreekt dan is Thimbleweed Park ook een aanrader.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:22

The Chosen One

Zie signature!

RayNbow schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:20:
Inloggen met Twitter en Facebook gaat verdwijnen:
[Twitter]
Dat is best vervelend eigenlijk. Gebruik(te) altijd een (2e) twitter account om screenshots naar te uploaden en om dan snel te kunnen linken in bijv discord.
Nu blijft alleen de mogelijkheid om dan iets met je telefoon te doen?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 23:07
The Chosen One schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:29:
[...]

Dat is best vervelend eigenlijk. Gebruik(te) altijd een (2e) twitter account om screenshots naar te uploaden en om dan snel te kunnen linken in bijv discord.
Nu blijft alleen de mogelijkheid om dan iets met je telefoon te doen?
Er staat inloggen bij een Nintendo Account met een Twitter account. Of dat ook voor delen van afbeeldingen met Twitter geld, staat er niet bij.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

The Chosen One schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:29:
[...]

Het gaat hier alleen om het inloggen op je Nintendo Account (i.p.v. emailadres+wachtwoord), niet het uploaden van beelden of filmpjes.

Verzamelaars van Nintendo CE's opgelet, de Xenoblade 3 CE komt er aan.
Bedankt voor het registreren van je interesse in de Xenoblade Chronicles 3 Collector's Edition in de My Nintendo Store. We willen je hierbij laten weten dat het zeer binnenkort mogelijk is om dit product te bestellen.

Om degenen die hun interesse hebben geregistreerd de kans te geven om als eerste een pre-order te plaatsen, ontvang je een e-mail met een link naar de productpagina zodra pre-orders mogelijk zijn. Houd je e-mails dus in de gaten, zodat je deze kans niet misloopt.

Bestellingen zijn beperkt tot één per klant. Je hebt een Nintendo-account nodig om je pre-order te voltooien. Om teleurstelling te voorkomen raden we je aan om je inloggegevens van tevoren te controleren of nu een Nintendo-account aan te maken.

Houd er rekening mee dat dit product in zeer beperkte hoeveelheden beschikbaar zal zijn en dat we niet in staat zullen zijn om voor iedereen die hun interesse heeft geregistreerd bestellingen uit te voeren.

Bedankt voor je geduld en begrip,

Het My Nintendo Store-team
Er is meer bewijs boven water gekomen voor het bestaan van de T239 chip die de nieuwe Nintendo SoC zou worden. Een Nvidia ingenieur heeft de een Linux kernel commit aangevraagd. Deze vermeldt expliciet de T239. Nieuwe informatie is dat de SoC één cluster met 8 CPU cores zou bevatten. Hiermee wijkt deze van de gewone Orin SoC’s af.

Met deze kernel update en de Nvidia hack hebben we dus reeds een vrij goed beeld van wat voor hardware in de SoC van het volgend Switch model zou verwacht mogen worden. De kloksnelheden zijn echter nog een groot vraagteken.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JackAvery schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:43:
Er is meer bewijs boven water gekomen voor het bestaan van de T239 chip die de nieuwe Nintendo SoC zou worden. Een Nvidia ingenieur heeft de een Linux kernel commit aangevraagd. Deze vermeldt expliciet de T239. Nieuwe informatie is dat de SoC één cluster met 8 CPU cores zou bevatten. Hiermee wijkt deze van de gewone Orin SoC’s af.

Met deze kernel update en de Nvidia hack hebben we dus reeds een vrij goed beeld van wat voor hardware in de SoC van het volgend Switch model zou verwacht mogen worden. De kloksnelheden zijn echter nog een groot vraagteken.
Ben benieuwd of er al varianten er van in het wild zijn waarmee we het kunnen vergelijken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

JackAvery schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:43:

Bedoel je dan de haalbare kloksnelheden van de chip? Of de lagere kloksnelheid die Nintendo mogelijk gaat hanteren zodat het systeem langer mee gaat op een accu?

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:36
Ik vind het alleen maar goed nieuws, de nieuwe T239 zou ongeveer een portable PS4 (Pro) kunnen betekenen met daarbij mogelijkheid DLSS. Ookal wordt het gedownclocked, is het een substantiele vooruitgang op de huidige Mariko-chip.

Wat ik dit keer wil zien is direct een OLED versie. Als je eenmaal de OLED versie hebt, is de oude LCD versie zo ontzettend outdated.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:12
Advance Wars:Na vandaag vermoed ik dat de game nog heel lang op zich zal laten wachten.

• Zerora
TrafalgarLaw schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:53:
Ik vind het alleen maar goed nieuws, de nieuwe T239 zou ongeveer een portable PS4 (Pro) kunnen betekenen met daarbij mogelijkheid DLSS. Ookal wordt het gedownclocked, is het een substantiele vooruitgang op de huidige Mariko-chip.

Wat ik dit keer wil zien is direct een OLED versie. Als je eenmaal de OLED versie hebt, is de oude LCD versie zo ontzettend outdated.
Ik hoop wel dat Nintendo voor minimaal PS4 Pro kracht gaat, want anders is de nieuwe Switch bij voorbaat al outdated. Of nog beter zou een draagbare Xbox Series S qua kracht (Ps5/Series X gaat Nintendo niet doen). Daar zou Nintendo wel weer 6 jaartjes mee vooruit kunnen.

Specs vergelijking: https://versus.com/nl/mic...vs-sony-playstation-4-pro

[ Voor 7% gewijzigd door Zerora op 21-09-2022 12:16 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Ik wil inderdaad niet meer terug. Het OLED scherm dat de Switch gebruikt is volgens mij niet perse duurder dan een LCD scherm. OLED begint ook steeds meer de standaard te worden en dan is de productie van OLED op een gegeven moment goedkoper dan LCD. Dus ga er wel vanuit dat de opvolger uitkomt met een OLED scherm.
Zerora schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:14:
[...]

Ik hoop wel dat Nintendo voor minimaal PS4 Pro kracht gaat, want anders is de nieuwe Switch bij voorbaat al outdated. Of nog beter zou een draagbare Xbox Series S qua kracht (Ps5/Series X gaat Nintendo niet doen). Daar zou Nintendo wel weer 6 jaartjes mee vooruit kunnen.

Xbox Series S kan je ook wel vergeten, het moet passen in een handheld en een prima accuduur hebben. Daarnaast kan je het moeilijk vergelijken. Kracht is ook niet alles. Zo zijn er ook allemaal nieuwe technieken mogelijk met nieuwere chips. Zoals DLSS. En kan je mogelijk dezelfde resultaten bereiken met minder kracht.

• TrafalgarLaw
Series S wordt lastig maar als het scherm 720p blijft of naar 900p gaat moet de performance wel vergelijkbaar worden. 1080p@60 zou moeten kunnen, al hoop je op 1440p natuurlijk of met behulp van DLSS een 4K resolutie op TV.

Wellicht dat ze dit keer ook een tweede T239-chip in de dock doen en je SLI T239 krijgt :D
TrafalgarLaw schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:13:
Wellicht dat ze dit keer ook een tweede T239-chip in de dock doen en je SLI T239 krijgt :D
Het moet ook niet te duur zijn, anders koopt niemand het product :P
Touchdomex schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:54:
[...]

Ben benieuwd of er al varianten er van in het wild zijn waarmee we het kunnen vergelijken.
Ja en nee.

Er zijn verschillende versies van de Orin reeks op de markt waar je mee zou kunnen vergelijken. Wat we weten van de T239 suggereert echter sterk dat het om een variant gaat van T234 waar toch heel wat aan veranderd is.

De bestaande Orin varianten zijn (bron):
  • Jetson AGX Orin 64GB​ en 32 GB versies
  • Jetson Orin NX 16GB met een TDP van 10-25W
  • Jetson Orin NX 8GB versie, met een TDP van 10-20W
  • De gisteren aangekondigde Jetson Orin Nano, in 8GB (TDP 7-15W) en 4GB (TDP 5-10W) SKU's. (press release, technical blog van Nvidia)
De data die uit de Nvidia hack over T239 plaatst deze op eerste zicht ergens tussen Jetson Orin Nano en Jetson Orin NX. T239 heeft SM's (dus meer CUDA cores), een andere verdeling van Tensor/RT cores per SM en een andere geheugenbandbreedte dan Jetson Nano/NX 8GB. Ik zal vanavond dit wat beter duiden als ik wat meer tijd heb... maar deze verschillen zorgen er voor dat extrapoleren vanuit de andere bestaande platformen, niet helemaal vanzelfsprekend is.
L23 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:17:
[...]

Bedoel je dan de haalbare kloksnelheden van de chip? Of de lagere kloksnelheid die Nintendo mogelijk gaat hanteren zodat het systeem langer mee gaat op een accu?
Beide, maar vooral het laatste. Verbruik en hitte zijn nu eenmaal belangrijke factoren die Nintendo duidelijk meeneemt in hun beslissingen.

Het feit dat T239 een 8 core opstelling krijgt in één cluster, is eigenlijk het best-case scenario, maar het suggereert ook dat we geen gigantisch hoge clocksnelheden moeten verwachten.

Niet te snel van stapel lopen :P Maar ja als alle informatie die we tot nu toe hebben klopt, is dit een generationele sprong over de huidige Switch. PS4 niveau mag je hiermee wel verwachten, waarbij toepassing van DLSS de docked output resolutie verder kan verhogen.
Zerora schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:14:
[...]

Dit soort vergelijkingen vertellen maar een klein deel van het verhaal. Verschillende architecturen kan je niet 1:1 vergelijken.

• Zerora
L23 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:00:
[...]

Xbox Series S kan je ook wel vergeten, het moet passen in een handheld en een prima accuduur hebben. Daarnaast kan je het moeilijk vergelijken. Kracht is ook niet alles. Zo zijn er ook allemaal nieuwe technieken mogelijk met nieuwere chips. Zoals DLSS. En kan je mogelijk dezelfde resultaten bereiken met minder kracht.
Ik sluit nog niks uit op dit moment. We weten namelijk nog helemaal niks van de opvolger van de Switch, zelfs niet of de naam Switch blijft. Voor hetzelfde geld gaat Nintendo gewoon weer handheld en home console splitsen. Of ze gaan toch voor een speciaal dock die de kracht van de Switch enorm verbeterd, zodat Xbox Series S-kracht wel haalbaar is. Het blijft speculeren voorlopig.

Zerora schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:52:
Of ze gaan toch voor een speciaal dock die de kracht van de Switch enorm verbeterd, zodat Xbox Series S-kracht wel haalbaar is.
Je wilt het systeem ook niet te complex maken. Factoren als accuduur, prijs en complexiteit zijn best wel belangrijk om een goed product op de markt te kunnen brengen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Had gehoopt dat het er meer als een moderne versie van Curse of Monkey Island uit zou zien. Qua graphics vond ik die het mooist. Maar aangezien Ron Gilbert zijn versie van een deel 3 wilde maken ziet het er meer uit als de eerste 2 delen. Ook qua sfeer. Deel 3 was meer cartoony en lichter.

Voorlopig een leuke game (part 1 net afgrond). Hoop dat door dit deel misschien deel 1 en 2 als remaster naar de switch komen.
Erapaz schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:01:
Hoop dat door dit deel misschien deel 1 en 2 als remaster naar de switch komen.
Daar hoopte ik al jaren op nadat ik Thimbleweed Park had gespeeld, ook een game van Ron Gilbert. Zou leuk zijn, maar betwijfel of dat nog gaat gebeuren. De remasters zijn nog wel te koop op de PC, maar voor andere platformen niet beschikbaar. Bij de Xbox One/Series kan je nog de Xbox 360 versie spelen. Ik heb zelf de remasters nog op mijn oude iPad staan, maar ze zijn jaren geleden al uit de Appstore gehaald.

• Cyrax0508
[...]

Ik sluit nog niks uit op dit moment. We weten namelijk nog helemaal niks van de opvolger van de Switch, zelfs niet of de naam Switch blijft. Voor hetzelfde geld gaat Nintendo gewoon weer handheld en home console splitsen. Of ze gaan toch voor een speciaal dock die de kracht van de Switch enorm verbeterd, zodat Xbox Series S-kracht wel haalbaar is. Het blijft speculeren voorlopig.
We speculeren er met z'n allen al jaren op los als het om de Switch, haar games en de opvolger gaat:) Ik verwacht sowieso dat het echt nog wel even gaat duren allemaal.

Het enige waar ik bijna zeker van ben is dat Nintendo echt de handheld en home console niet gaat splitsen. Ik zeg bijna, want het blijft Nintendo. Maar ze hebben nu de gouden combinatie en de verkoopcijfers van de hardware tonen aan dat het einde nog (lang) niet in zicht is.

Uiteindelijk zal Nintendo het denk ik ook niet te duur willen maken, dus ik heb zelf niet de verwachting dat we volgend jaar hardware van Nintendo zullen zien waarmee we handheld op het niveau van een Series S zitten. Misschien in tv mode wel, maar handheld gaat denk ik echt niet lukken. Maar ja, we zien het allemaal wel.

Voorlopig lekker Return to Monkey Island aan het spelen, daar heb ik geen powerhouse console voor nodig

• RollieBollie
Nintendo is 100 % zeker bezig met een opvolger voor de Switch. Hoe lang ze daar mee bezig zijn? Ik vermoed sinds de Switch is gereleased. Als bij wijze van spreken morgen een opvolger bekend zal worden gemaakt zal dat de verkopen van de Switch kanabaliseren. Zegt Nintendo dat er over 1 jaar een opvolger komt zal dit ervoor zorgen dat de huidige voorraden grotendeels worden verkocht.

Als Nintendo de nieuwste hardwareonderdelen gebruikt zal dit zorgen voor een hogere prijs van de console en mogelijk te weinig ervaring en testen daarmee.

• TrafalgarLaw
L23 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:29:
[...]

Het moet ook niet te duur zijn, anders koopt niemand het product :P
Misschien een apart verkrijgbare (Nintendo Switch) Super Dock? Waar dus wel die tweede chip in zit met een NVLink?

Stel je eens voor, PS4 Pro undocked en PS5 docked!!! :D
TrafalgarLaw schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:57:
[...]

Misschien een apart verkrijgbare (Nintendo Switch) Super Dock? Waar dus wel die tweede chip in zit met een NVLink?

Stel je eens voor, PS4 Pro undocked en PS5 docked!!! :D
Apart maakt het nog steeds complex. Moet je qua software met verschillende hardware configuraties rekening houden. Kan je dan net zo makkelijk wisselen van docked naar handheld als met de huidige Switch? etc.

• TrafalgarLaw
L23 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:08:
[...]

Apart maakt het nog steeds complex. Moet je qua software met verschillende hardware configuraties rekening houden. Kan je dan net zo makkelijk wisselen van docked naar handheld als met de huidige Switch? etc.
Nintendo maakt wel eens vaker revisies met snellere hardware, zie nNintendo DS en de 3DS revisies met betere CPU. Het concept is ze niet vreemd.

Wat ik bedoel is dat je out of the box een reguliere dock hebt zonder chip en dus alleen dient voor een hogere TDP en HDMI out. Voor de enthousiasten zou je dus een aparte dock kunnen verkopen en daar een tweede chip in kunnen plaatsen. Het enige wat een developer dan zou moeten doen is de resolutie of framerate verhogen (of een combinatie van beide). Dus je werkt maar dan met 2 specs en in het uiterste/meest luie geval maak je de game voor de laagste spec en dan verzorgt Nintendo een system-wide boost mode.
TrafalgarLaw schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:12:
[...]

Nintendo maakt wel eens vaker revisies met snellere hardware, zie nNintendo DS en de 3DS revisies met betere CPU. Het concept is ze niet vreemd.

Wat ik bedoel is dat je out of the box een reguliere dock hebt zonder chip en dus alleen dient voor een hogere TDP en HDMI out. Voor de enthousiasten zou je dus een aparte dock kunnen verkopen en daar een tweede chip in kunnen plaatsen. Het enige wat een developer dan zou moeten doen is de resolutie of framerate verhogen (of een combinatie van beide). Dus je werkt maar dan met 2 specs en in het uiterste/meest luie geval maak je de game voor de laagste spec en dan verzorgt Nintendo een system-wide boost mode.
Ik zie bij die 3DS revisies niet wat daar complex aan is?

• Cyrax0508
TrafalgarLaw schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:12:
[...]

True, maar krijg je dan niet een te groot verschil tussen handheld en docked?

• TrafalgarLaw
Cyrax0508 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:20:
[...]

True, maar krijg je dan niet een te groot verschil tussen handheld en docked?
Ja dat is zo, maar dat is de prijs die je betaalt voor een handheld met 15-20W plafond. Anders zit je tegen een soort AyaNeo Air/Pro aan te kijken met 2 uur aan batterijduur.
Een overzichtje van wat we "weten" over de T239 SoC.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Natuurlijk zijn veranderingen altijd mogelijk, maar de files in de Nvidia hack dateerden tussen 2019 en het toen relatief recente zomer 2021. De Linux commit waar ik het enkele posts eerder over had bevestigt alvast dat T239 nog steeds bestaat.

@Zerora het lijkt me heel sterk dat Nintendo terug zou keren naar een aparte handheld en console. De software ontwikkelpipeline is geherstructureerd zodat men maar voor één apparaat tegelijk meer moet ontwikkelen. Het enige scenario waarin ik dit zie gebeuren is wanneer de handheld en de console dezelfde hardware bevatten (cfr. Switch Lite vs een "Switch TV") die dezelfde games afspelen.

• ShadLink
[...]

Ik zie dat echt niet gebeuren. Een handheld die krachtiger is dan de Switch zou even krachtig zijn als een nieuwe home console van Nintendo. Of ze moeten een grijze bak maken vergelijkbaar met de PS5 en XBOX Series. En nee, Nintendo kan op kracht niet meer concurreren met Microsoft en Sony. En dat willen ze al helemaal niet.

De opvolger van de Switch zal niet "Switch" heten, maar gaat een nieuwe naam krijgen. Nintendo weet van de Wii U en de Nintendo 3DS dat een nieuwe naam echt noodzakelijk is.

Maar ik weet zeker dat het een Switch-achtige console zal zijn. Oftewel een hybrid console. Misschien nu met direct naar TV streamen ipv een dock, waardoor je weer met twee schermen zou kunnen werken. En een snellere / zuinigere CPU zal ook het verschil tussen TV en handheld-play weghalen

Wat ik trouwens nog wel zie gebeuren is een Nintendo telefoon met een speciale Android schil en een vorm van game streaming.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadLink op 21-09-2022 19:56 ]

Wat nieuws:

Mario + Rabbids: Sparks of Hope previews staan online. Ik zie dat onder andere Nintendo Everything ook een hoop gameplay online heeft gezet (19+17 minuten).

Mario Strikers heeft nu ook zijn tweede grote update gekregen:

Patch notes
Additional Content
  • Added “Pauline” as a playable character.
  • Added “Diddy Kong” as a playable character.
  • Added the “Planetoid” stadium.
  • Added the “Barrel” gear set.
Added Features
  • Added “Striker Rankings” to the Main Menu. Compete by comparing your individual ability over a fixed period of time with “Skill Score”, which varies with your performance in online matches (excluding Battle Friends).
Added the following content to “Strikers Club”.
  • You can now customize supporters in the stadium. Access this by going to “Club Management” → “Stadium” → “Supporters”.
  • You can now use Coins to view fireworks and confetti when you score a goal or when you win a match. Access this by going to “Club Management” → “Match Celebration”.
General
  • Adjusted the behavior so that CPU teammates mark opponents more quickly.
  • Adjusted the order of characters when you switch characters.
  • Adjusted the charge time of Perfect Free Passes and Perfect Free Lob Passes.
  • Increased the amount of Coins and tokens you earn depending on the results of a match.
  • Changed the period of time for a rule in Strikers Club, which states that a Club will not be allowed to join a season if no member of a Club has been online within a certain amount of time, from 90 days to 30 days.
  • Changed the number of ? Blocks that are thrown to the losing team at kickoff from 2 to 1 when the difference in score is 2 points.
  • Adjusted the match-making system in online matches.
  • Made several other adjustments to game balance and fixed several other issues to improve the gameplay experience.
En om in het Mario thema te blijven: de eerste trailer van de Mario film verschijnt op 6 oktober.
Pagina: 1 ... 180 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic