Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTuber SpawnWave heeft een Switch revisiemodel in handen gekregen. Veel nieuws vertelt hij niet in zijn video, maar het levert ons wel een eerste foto op van de nieuwe Tegra chip... die natuurlijk verrassend veel op de vorige lijkt ;)

Switch revision's Tegra

Ik heb even een vergelijking in een gif gezet. Eerst zie je de revisie-chip, daarna de Tegra uit een launch model.
[Video: switch tegra comparison gif]

Helaas is het voor een effectieve analyse waarschijnlijk wachten totdat iemand een dieshot neemt. Op basis van fysieke afmetingen gaan we geen verschil zien tussen een 20nm en een 16/12nm chip op dit proces. Wel zien we dat de resistors rond de chip werden aangepast. Spawn Wave indiceert verder dat er enkele aanpassingen op het moederbord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 11:28
G_Dragon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:38:
[...]

Yeah heb er zin in!
Heb de steelcase besteld oOo
Zit er net als bij vroegere versies verschil in de game m.b.t. de te vangen pokemon?
(Heb alleen yellow/red/blue gespeeld)

Vond de laatste remake van Yellow wel leuk iig :)

Edit: zelf even gegoogled :p
https://www.ign.com/wikis...ces#Gym_Leader_Exclusives

[ Voor 17% gewijzigd door nickko op 06-08-2019 09:00 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
Heeft Nvidia überhaupt een nieuwe generatie Tegra-soc ontwikkeld voor de consumentenmarkt?

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 06-08-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
De revisie modellen duiken in Amerika steeds meer op. Volgens mij zouden ze daar pas einde augustus (of midden) pas komen. Hopelijk is Nintendo hier ook wat sneller.
Raem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:16:
Volgens mij slaan alle Pro-geruchten (vanaf het eerste gerucht van WSJ) op de revisie en ís dat dus het "pro"-model.

Als het kriebelt en je hebt een aantal spellen op het oog om te gaan spelen, dan zou ik nog even wachten tot september en de revisie halen. Daar ga je echt geen spijt van krijgen.
Heb je niet zo'n haast, of wacht je nog op een bepaalde game, dan kun je nog wachten of er misschien toch een nieuwe model aangekondigd wordt, maar ik denk dat dat er voorlopig nog niet inzit.
Zo kan je altijd wel blijven wachten op een nieuw model hé? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:52:
Heeft Nvidia überhaupt een nieuwe generatie Tegra-soc ontwikkeld voor de consumentenmarkt?
Het meest waarschijnlijke is dat het hier gaat om een dieshrink van een Tegra X1 met wat beveiligingsaanpassingen, meer niet :) Maar het is leuk om dit zeker te weten. Het lijkt ook veilig om aan te nemen dat deze chip in de Shield TV (2019) zal zitten.

Maar om je vraag te beantwoorden, neen, de meeste recente Tegra's na de X1 - dwz de X2 (Parker) en Xavier - worden gebruikt voor de automotion, automotive en AI development branches.

@Euler212 hieronder, ik vind een dieshrink niet echt de naam nieuwe generatie waardig :)

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 06-08-2019 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:52:
Ja.

Tegra X1 T210 is de oude versie, de T214 is de nieuwe. Zijn identiek op het process na (de grote van de transistoren zegmaar) waar dat in de revisie kleiner is geworden (20nm naar 16nm). Dit betekent dat hij minder stroom trekt om dezelfde berekeningen te doen. Dan kun je er voor kiezen meer berekeningen te doen met dezelfde hoeveelheid stroom, of een zelfde hoeveelheid berekeningen met minder stroom. Nintendo kiest voor dat tweede waardoor de batterij langer mee gaat.

@JackAvery owja, ik lees verkeerd. Het is niet een nieuwe generatie, het is een revisie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2019 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

nickko schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

Zit er net als bij vroegere versies verschil in de game m.b.t. de te vangen pokemon?
(Heb alleen yellow/red/blue gespeeld)

Vond de laatste remake van Yellow wel leuk iig :)

Edit: zelf even gegoogled :p
https://www.ign.com/wikis...ces#Gym_Leader_Exclusives
Waar ik eerst heel negatief over was in de Let's go games bleek later best leuk te zijn, ik vond het erg jammer dat de pokemons vrij rondliepen en dat je geen battles meer had met de wilde beestjes. Inmiddels heb ik 130 uur in Pokemon Let's Go Pikachu zitten >:) ..

Ik kan niet alle veranderingen opnoemen natuurlijk maar in deze nieuwe Sword & Shield kan je nu zelf bepalen of je de pokemons vrij rond ziet lopen of het gras ingaat voor een random encounter. Wat voor mij een groot verbeterpunt is dat je de camera vrij kan bewegen in grotere gebieden, ben ooit begonnen met de eerste gameboy in zwart en wit en heb sinds die tijd alle pokemon games gespeeld op de Diamond gen na.

Vind dat vrij rond bewegen en de keus tussen hoe je wilde pokemons kan tegenkomen een erg groot pluspunt, veel mensen klagen over de beslissing dat de game niet alle oude gen pokemons terug zal brengen. Zie het zelf meer als een frisse start :)

EDIT:

Heb deze besteld:

Afbeeldingslocatie: https://www.thegamecollection.net/media/catalog/product/cache/1/image/512x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/o/pokemon-sword-and-free-steelbook-switch.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 06-08-2019 09:27 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
R0y. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:58:
De revisie modellen duiken in Amerika steeds meer op. Volgens mij zouden ze daar pas einde augustus (of midden) pas komen. Hopelijk is Nintendo hier ook wat sneller.

[...]

Zo kan je altijd wel blijven wachten op een nieuw model hé? :)
Daarom ook mijn advies om er gewoon één te halen (wel de revisie dan) als je nu meteen al een aantal spellen erop wilt spelen. Maar stel dat je een Switch wilt halen voor bijvoorbeeld Pokémon Sword/Shield, dan zou ik even wachten tot november voor het geval dat er in de tussentijd een nieuw model wordt aangekondigd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

Ja.

Tegra X1 T210 is de oude versie, de T214 is de nieuwe. Zijn identiek op het process na (de grote van de transistoren zegmaar) waar dat in de revisie kleiner is geworden (20nm naar 16nm). Dit betekent dat hij minder stroom trekt om dezelfde berekeningen te doen. Dan kun je er voor kiezen meer berekeningen te doen met dezelfde hoeveelheid stroom, of een zelfde hoeveelheid berekeningen met minder stroom. Nintendo kiest voor dat tweede waardoor de batterij langer mee gaat.

@JackAvery owja, ik lees verkeerd. Het is niet een nieuwe generatie, het is een revisie.
Dat snap ik. Was meer benieuwd naar een nieuwe generatie gezien de geruchten (van doorgaans goed geïnformeerde bronnen) over de Switch Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
Ik heb eindelijk Bloodstained binnen sinds dit weekend. Wat een heerlijke game. Hier zat toch wel op te wachten. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:13:
[...]

Dat snap ik. Was meer benieuwd naar een nieuwe generatie gezien de geruchten (van doorgaans goed geïnformeerde bronnen) over de Switch Pro.
De reden dat er in de eerste plaats gespeculeerd werd over een Switch Pro, is omdat het originele gerucht van de Wall Street Journal twee modellen vermeldde. Deze blijken achteraf dus de Lite en de revisie te zijn. Door de verwoording van de WSJ destijds, was het mogelijk om dat tweede model te interpreteren als een model met een spec-upgrade.

De "specs" die hier ergens eerder aangehaald werden, zijn een combinatie van het RAM geheugen voor de nieuwe devkits (bevestigd in de Switch firmware), het verwarren van '4K Output' met "de pro kan 4K aan" en wishful thinking :)

Hoewel ik vroeg of laat wel een Switch 2/Pro/+/... verwacht, lijkt dit dus niet iets voor op de korte termijn.

Mensen met een Japanse eShop account: vergeet niet dat je deze week daar Captain Toad gratis kan spelen, mits je een online abo actief hebt op die account. Dit kan ook met de 7-dagen trial ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:27:
Ik heb eindelijk Bloodstained binnen sinds dit weekend. Wat een heerlijke game. Hier zat toch wel op te wachten. :)
Heb zelf nog niet heel veel tijd aan besteed (alleen de eerste twee boss fights gedaan). Momenteel dus op een punt dat ik onbekend terrein moet gaan verkennen gezien de backer demo niet verder ging dan de 2e boss fight.

Heb wel lopen experimenteren met wat shards. :p
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAQ3YkdU8AAiK3y?format=jpg&name=large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:45
RayNbow schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:05:
[...]

Heb zelf nog niet heel veel tijd aan besteed (alleen de eerste twee boss fights gedaan). Momenteel dus op een punt dat ik onbekend terrein moet gaan verkennen gezien de backer demo niet verder ging dan de 2e boss fight.

Heb wel lopen experimenteren met wat shards. :p
[Afbeelding]
Loopt ie inmiddels wat beter op de Switch? ik heb hem na de recensies maar voor de X1 gekocht maar het liefst had ik hem op de Switch gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donnie Darko schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Loopt ie inmiddels wat beter op de Switch? ik heb hem na de recensies maar voor de X1 gekocht maar het liefst had ik hem op de Switch gehad...
Nee, de performance is zoals bij launch. Momenteel wordt er o.a. door WayForward en Epic aan de performance gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Op sommige momenten merk je dat ie wat lagged, maar meestal draait ie wel ok.
Het is minder erg dan mensen beweren iig.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57
Zeror schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:47:
Op sommige momenten merk je dat ie wat lagged, maar meestal draait ie wel ok.
Het is minder erg dan mensen beweren iig.
Dat en als je echt ‘geilt’ op gfx en performance dan zit je bij de switch niet op het goede adres imho. Dus bij muliplats gewoon wat vergelijkingen treffen en dan voordelen vs nadelen vergelijken. Als je ook van portable gaming houdt, blijft het natuurlijk geniaal dat je eigenlijk 2 games in 1 koopt. Dan kan je iets mindere performance gewoon accepteren.

Oh en iets met nintendo exclusives _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:50
Nedgame neemt al pre-orders aan voor de Switch revisie:

https://www.nedgame.nl/ni...--pro----grey/8904118599/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of veel winkels dit gaan doen, lijkt me namelijk niet echt noodzakelijk gezien het gaat om het uitfaseren van oude stock en deze vervangen met een vernieuwd model.

Wat minder 'serieus' nieuws, maar in China vond vorig weekend ChinaJoy plaats, een beurs ala GamesCom die gericht is op de Chinese markt. Daar werd de PS4 game Genshin Impact getoond, die volgens sommigen net iets te veel leentjebuur heeft gespeeld van Breath of the Wild.
Nu is de Chinese community blijkbaar vrij fanatiek: één persoon heeft uit protest een PS4 meegenomen en kapot gestampt op de beurs, terwijl anderen een protestactie hebben gehouden voor de stand van Genshin Impact.

Kotaku heeft hier een artikeltje over geschreven, met foto's van analist Daniel Ahmad die ter plaatse was (Twitter thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
JackAvery schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Ik vraag me af of veel winkels dit gaan doen, lijkt me namelijk niet echt noodzakelijk gezien het gaat om het uitfaseren van oude stock en deze vervangen met een vernieuwd model.

Wat minder 'serieus' nieuws, maar in China vond vorig weekend ChinaJoy plaats, een beurs ala GamesCom die gericht is op de Chinese markt. Daar werd de PS4 game Genshin Impact getoond, die volgens sommigen net iets te veel leentjebuur heeft gespeeld van Breath of the Wild.
Nu is de Chinese community blijkbaar vrij fanatiek: één persoon heeft uit protest een PS4 meegenomen en kapot gestampt op de beurs, terwijl anderen een protestactie hebben gehouden voor de stand van Genshin Impact.

Kotaku heeft hier een artikeltje over geschreven, met foto's van analist Daniel Ahmad die ter plaatse was (Twitter thread).
Er is vraag naar (gezien dit topic al) die nieuwe Switch en Nedgame speelt daar op in, vrij slimme actie :P Ik denk dat andere "pure" gamestores wel zullen volgen. Een garantie dat je zeker een nieuwe krijgt is volgens mij wel iets wat een potentiele koper doet overhalen om bij Nedgame te kopen in plaats van een tientje besparen bij een grotere keten.

(Ik raad wel af om iets van zoveel geld te preorderen bij Nedgame. Ik geloof er niks van dat dat bedrijf financieel gezond is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:11:
(Ik raad wel af om iets van zoveel geld te preorderen bij Nedgame. Ik geloof er niks van dat dat bedrijf financieel gezond is.)
Meestal kun je bij Nedgame kiezen om je preorder op te halen in een fysieke winkel. Dan hoef je niet vooruit te betalen = meer zekerheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Er is vraag naar (gezien dit topic al) die nieuwe Switch en Nedgame speelt daar op in, vrij slimme actie :P Ik denk dat andere "pure" gamestores wel zullen volgen. Een garantie dat je zeker een nieuwe krijgt is volgens mij wel iets wat een potentiele koper doet overhalen om bij Nedgame te kopen in plaats van een tientje besparen bij een grotere keten.
Blijkbaar is daar vraag naar ja, het verbaast mij gewoon een beetje gezien de revisie in de ene winkel al sneller binnen zal zijn als de andere, het exacte moment sowieso onbekend is, en uiteindelijk de revisie toch het default model wordt. Is dit gedreven door FOMO ofzo?

Anyway vanuit het perspectief van de winkel snap ik het wel, vanuit de consument minder :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 07:27
Wel vreemd om te zien dat ze de revisie als 'Switch 1.5 (Pro)' in de etalage zetten. Lijkt me nogal misleidend eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
Ilex schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Wel vreemd om te zien dat ze de revisie als 'Switch 1.5 (Pro)' in de etalage zetten. Lijkt me nogal misleidend eerlijk gezegd.
Juist niet. Je wil toch weten of je de revisie krijgt of niet? Zou juist wel blij zijn dat de winkel het op een of andere manier aanduid. Als je hiermee doelt op de specs, sja, die staan nergens beschreven, dus dit is sowieso een artikel dat bedoelt is voor wie het nieuws volgt.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ilex schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Ze zijn er zelfs niet in geslaagd de juiste verpakking op hun productpagina te zetten.

Dit een "pro" noemen met een "verbeterde chipset" schept mogelijk verkeerde verwachtingen, ook al is het technisch correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Had het dan gewoon Switch revisie genoemd, maar ze proberen te scoren op de Google zoekopdrachten naar Switch Pro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
JackAvery schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:54:
[...]

Blijkbaar is daar vraag naar ja, het verbaast mij gewoon een beetje gezien de revisie in de ene winkel al sneller binnen zal zijn als de andere, het exacte moment sowieso onbekend is, en uiteindelijk de revisie toch het default model wordt. Is dit gedreven door FOMO ofzo?

Anyway vanuit het perspectief van de winkel snap ik het wel, vanuit de consument minder :p
Je hebt juist in die overgangsperiode geen zekerheid welke je krijgt. Dan kan je naar een fysieke winkel waar ze op vooraad kunnen zijn (MediaMarkt ofzo), of bij een webshop bestellen die aangeven je een nieuwe te sturen. Zelfs als anderen zeggen een nieuwe te hebben ontvangen is dat nog geen garantie want het is maar net welke ze van de plank hebben gehaald. Betwijfel of grotere winkels een first in first out systeem hanteren voor zulke goederen. Je kan over een jaar nog wel een oude krijgen als je pech hebt.

Dat is best frustrerend.

Het netste zou ook zijn om de oude switches in de aanbieding te doen. Want iemand die niet op de hoogte is van deze nieuwe versie wordt wel een beetje 'genaaid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
BlackMage schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Je hebt juist in die overgangsperiode geen zekerheid welke je krijgt. Dan kan je naar een fysieke winkel waar ze op vooraad kunnen zijn (MediaMarkt ofzo), of bij een webshop bestellen die aangeven je een nieuwe te sturen. Zelfs als anderen zeggen een nieuwe te hebben ontvangen is dat nog geen garantie want het is maar net welke ze van de plank hebben gehaald. Betwijfel of grotere winkels een first in first out systeem hanteren voor zulke goederen. Je kan over een jaar nog wel een oude krijgen als je pech hebt.

Dat is best frustrerend.

Het netste zou ook zijn om de oude switches in de aanbieding te doen. Want iemand die niet op de hoogte is van deze nieuwe versie wordt wel een beetje 'genaaid'.
Dat probeert Nintendo te compenseren met het 35 euro Eshop tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
doobieters schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Dat probeert Nintendo te compenseren met het 35 euro Eshop tegoed.
Dat deden ze toch al voordat de nieuwe revisie was aangekondigd?

En is het al zeker dat ze dat niet doen met deze nieuwe?

Want het meeleveren van dat eShop tegoed is op zichzelf al wel te verantwoorden. Daarmee laat je mensen kennismaken met de eShop, aankopen die daar worden gedaan leveren natuurlijk veel meer op dan fysieke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Dat is best frustrerend.

Wat je zegt, kan inderdaad voorkomen maar dit hoeft niet perse verwarrend te zijn: het is een product met een andere verpakking, modelnummer en serienummer. Men kan deze gewoon als aparte SKU in een webshop zetten met een opmerking 'nieuw model met langere batterijduur.'
Nintendo Europa zelf maakt alvast geen groot evenement van deze revisie. De enige plek waar je er iets over ziet op de officiële website is in de vergelijkingstabel tussen de Switch en de Switch lite.

Je geeft heel goede redenen waarom Nintendo de eShop coupon bij de revisiemodellen zou kunnen bundelen, maar deze actie is aangekondigd als een tijdelijke actie, en op de Japanse Nintendo site staat expliciet dat deze actie beperkt is tot de oude modellen. Het lijkt me dus aannemelijk dat de functie in dit geval het pushen van oude stock is :)

Blijkbaar lanceren de Grandia I en II HD remasters op 16 augustus!

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 06-08-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

[...]

Daarom altijd alles met creditcard kopen en niet met ideal.

Ik vind het in ieder geval een goede zaak dat ze hier reclame voor maken. Sites als Amazon, mediamarkt reppen nog geen woord over de nieuwe revisie.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
JackAvery schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:23:
[...]

Wat je zegt, kan inderdaad voorkomen maar dit hoeft niet perse verwarrend te zijn: het is een product met een andere verpakking, modelnummer en serienummer. Men kan deze gewoon als aparte SKU in een webshop zetten met een opmerking 'nieuw model met langere batterijduur.'
Nintendo Europa zelf maakt alvast geen groot evenement van deze revisie. De enige plek waar je er iets over ziet op de officiële website is in de vergelijkingstabel tussen de Switch en de Switch lite.

Je geeft heel goede redenen waarom Nintendo de eShop coupon bij de revisiemodellen zou kunnen bundelen, maar deze actie is aangekondigd als een tijdelijke actie, en op de Japanse Nintendo site staat expliciet dat deze actie beperkt is tot de oude modellen. Het lijkt me dus aannemelijk dat de functie in dit geval het pushen van oude stock is :)

Blijkbaar lanceren de Grandia I en II HD remasters op 16 augustus!
Ja ik hoop dat winkels zo eerlijk zullen zijn. Ik ben glas half leeg dus ik denk van niet :P

Maar met die 35 euro kaart is het in ieder geval beter dan niks. Maar alsnog zou ik iedereen aanraden om te wachten :P

Ik ben ook best wel benieuwd naar de prijs van die Grandia games. Ik vind Grandia 2 een van de leukste JRPG's die ik ooit heb gespeeld. Het zal in het hedendaagse landschap amper een voldoende krijgen voor het standaard verhaal, eenvoud/makkelijke gameplay en weinig content, maar op een of andere manier vond ik alle karakters wel geweldig en heb ik me prima vermaakt. * BlackMage zet soundtrack op

Iets zegt me dat die bundel wel 40+ euro gaat kosten. Dat is het in mijn ogen echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Niemand die hier bij de MM o.i.d. werkt en ons kan informeren wanneer ze de nieuwe voorraad verwachten? :9

Ik zag zojuist op de website van de lokale MM dat ze bijna geen switches meer op voorraad hebben. Het lijkt mij sterk dat ze nog 'de oude versie' gaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
Vandaag liep ik toevallig nog in een Mediamarkt in Den Bosch waar me opviel dat de palet met (oude) Switch consoles nagenoeg leeg was.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
R0y. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:26:
Niemand die hier bij de MM o.i.d. werkt en ons kan informeren wanneer ze de nieuwe voorraad verwachten? :9

Ik zag zojuist op de website van de lokale MM dat ze bijna geen switches meer op voorraad hebben. Het lijkt mij sterk dat ze nog 'de oude versie' gaat ontvangen.
Dat zegt niet zoveel. Media Markt is een van de grootste ketens ter wereld. Die hebben vast een centraal magazijn ergens waar nog 1000-en oude units kunnen liggen.

Maar je wordt niet zo groot door dom in te kopen en deze nieuwe revisie was vast al veel langer bekend bij hun, dus het zal vast wel goed komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
BlackMage schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Dat zegt niet zoveel. Media Markt is een van de grootste ketens ter wereld. Die hebben vast een centraal magazijn ergens waar nog 1000-en oude units kunnen liggen.

Maar je wordt niet zo groot door dom in te kopen en deze nieuwe revisie was vast al veel langer bekend bij hun, dus het zal vast wel goed komen :P
Klopt. Het lijkt mij dat ze straks niet willen zitten met een stapel (lees honderden) oude switches terwijl de concurrent de nieuwe verkoopt. Toevallig geen MM medewerker die ons even een wat info kan geven? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
R0y. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:10:
[...]

Klopt. Het lijkt mij dat ze straks niet willen zitten met een stapel (lees honderden) oude switches terwijl de concurrent de nieuwe verkoopt. Toevallig geen MM medewerker die ons even een wat info kan geven? :9
Mijn eerdere ervaringen met MediaMarkt medewerkers leerden mij dat zij niet veel meer informatie krijgen dan wij. Ze weten de leverdatum van producten zodra het op een pallet naar binnen wordt gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevintjeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 22:57
Ofwel, we zullen vanaf eind augustus zo nu en dan even de MM in moeten lopen om te kijken :9
BlackMage schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:25:
[...]

Mijn eerdere ervaringen met MediaMarkt medewerkers leerden mij dat zij niet veel meer informatie krijgen dan wij. Ze weten de leverdatum van producten zodra het op een pallet naar binnen wordt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 12:56
Zo eens bezig geweest met fire Emblem
Wat hebben jullie bij de optie gekozen met de units die je verliest op het slagveld?
Dat ze na de partij weer terug komen of dat je ze dan voor altijd kwijt bent?

Ik heb ervoor gekozen dat je ze dan altijd kwijt bent.
Maar twijfel of het wel verstandig is bij de eerste keer.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 20:01
Doom 2 is verrassend leuk! Level 5 nu, tig keer doodgegaan maar speelt erg lekker! Wel handheld anders word ik misselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clavat schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:27:
Wat hebben jullie bij de optie gekozen met de units die je verliest op het slagveld?

Hard/Classic hier! Maar voor mij is dat ook een beetje hoe Fire Emblem gespeeld "hoort" worden. Als je wat ervaring hebt met turn-based strategy lijkt deze game niet al te moeilijk op Hard. Divine Pulse geeft je een paar kansen om fouten te herstellen, waardoor het vrij vergevingsgezind is.

Dat gezegd zijnde, zou ik gewoon het spel spelen op de manier die je zelf het meest plezier oplevert. Als Classic je onnodige stress geeft, overweeg dan op Casual te beginnen. Helaas kan je een Classic game niet meer omzetten naar Casual mode :)

Nintendo of America gaat deze maand op Twitter meerdere Astral Chain combo video's posten. De eerste video:

Wall Street Journal claimt dat Sharp de leverancier is van de schermen voor de nieuwe Switch modellen. Sharp levert een IGZO paneel dat minder energie zou verbruiken.
“We will provide what we are most good at, IGZO,” said Sharp Executive Vice President Katsuaki Nomura, when asked what type of displays it was providing to a videogame client. The Wall Street Journal reported in March that Sharp was set to be a supplier for Nintendo’s flagship Switch console this year.

The Switch currently uses older amorphous silicon display technology. Photo: staff/Reuters

Nintendo declined to comment.
Update: in de Switch revisie van Spawn Wave zit een Innolux paneel.

Dit heeft een ander product nummer dan de Innolux panelen in oudere Switches, maar verder vind ik niet veel info over het scherm.
Innolux en Sharp werken regelmatig samen, en Innolux heeft daarom fabrieken die IGZO kunnen toepassen. wie weet is het mogelijk dat dit dus een paneel is met IGZO halfgeleiders. Geen idee 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 08-08-2019 09:19 . Reden: Innolux info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

Lagune

Its time for warp

hmm, zit er wel over te denken oude switch in te ruilen bij gamemania (250 euro waardebon) en dan nieuwe revisie bestellen, upgrade voor 80 euro en rood/blauwe joy-cons ipv de launch day zwarte die ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Laatst online: 20-09 11:28
Clavat schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:27:

Haha. Zat met hetzelfde euvel toen ik startte. Ook omdat dit de eerste fire emblem is die ik speel heb ik voor Hard/casual gekozen. Prima uitdagend; en je verliest niet permanent je characters. Bij de 2e playthrough (newgame+) ga ik de hard/classic mode proberen. Zoals hiervoor is aangegeven is het dan wel mogelijk om (tot op zekere hoogte) zetten terug te draaien.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar het schijnt een pareltje in dezelfde trend van games zoals Journey:

Wat de difficulty van FE verder betreft... Ik heb het gevoel voorlopig dat Hard/Classic zich ergens tussen Normal en Hard bevindt van vorige games. Benieuwd wat dit betekent voor de toekomstige Lunatic moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Lagune schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:45:
hmm, zit er wel over te denken oude switch in te ruilen bij gamemania (250 euro waardebon) en dan nieuwe revisie bestellen, upgrade voor 80 euro en rood/blauwe joy-cons ipv de launch day zwarte die ik heb
Geven ze nog 250 piek voor een 2e handsje? Dat vind ik nog een best bedrag. Misschien toch overwegen om dit ook dan te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Gupje360 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Geven ze nog 250 piek voor een 2e handsje? Dat vind ik nog een best bedrag. Misschien toch overwegen om dit ook dan te gaan doen.
met waardebon wel :

Yves (Game Mania)
7 aug. 11:15 CEST
Dag Jasper,
Bedankt voor je e-mail.
Wanneer je voor een waardebon kiest ontvang je momenteel ongeveer € 250. De cash waarde wordt in de winkel berekend maar ligt ongeveer 25-30% lager.
Met vriendelijke groeten,
Yves
Game Mania Klantenservice
www.gamemania.eu/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Misschien komen ze wel met een omruilactie bij Game Mania?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is batterij echt zo'n probleem voor jullie? Geloof in de twee jaar dat ik hem heb dat ik twee keer ben moeten stoppen met spelen omdat de batterij leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:17:
Is batterij echt zo'n probleem voor jullie? Geloof in de twee jaar dat ik hem heb dat ik twee keer ben moeten stoppen met spelen omdat de batterij leeg was.
Je krijgt op die manier ook een nieuwe console met 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 06:32
Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:17:
Voor mij persoonlijk wel. Als je toch nog zo'n hoog bedrag terug kan krijgen voor je oude Switch, dan hoef je ook geen extra powerbank aan te schaffen voor het extra aantal uur dat je met de nieuwe revisie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij persoonlijk geen issue, maar ik speel vrij weinig handheld. Als ik dat meer zou doen, zou ik wel de upgrade overwegen. 2-3 uur voor AAA games is toch wat kort voor woon-werk verkeer of als je op reis gaat.
Comp_Lex schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Voor mij persoonlijk wel. Als je toch nog zo'n hoog bedrag terug kan krijgen voor je oude Switch, dan hoef je ook geen extra powerbank aan te schaffen voor het extra aantal uur dat je met de nieuwe revisie krijgt.
Bedenk eens hoeveel uur je eruit krijgt als je de efficiëntere revisie combineert met een powerbank... :p

Pokémon update toont nieuwe rivals, nieuwe Pokémon, en Galarian versies van oude:

Japanse versie (met meer footage):

Die Weezing is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Lagune schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:45:
Zou je ook je switch mogen inleveren, en dan van de bon een lite halen? Plus een game van 30 euro of zo?

Vraag me alleen af, als je eerst je switch verkoopt, en dan pas een lite koopt. Kan je dan nog je digitale games plus vorderingen overzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Vorderingen die op je online account staan neem je wel mee geloof ik. Digitale bestanden staan op je Nintendo account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 24-09 21:40
al die moeite voor een uurtje extra batterij? Ik wacht wel tot die switch van mij kapot gaat, en dan de echte switch pro te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Turfschipper schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 02:46:
[...]

Zou je ook je switch mogen inleveren, en dan van de bon een lite halen? Plus een game van 30 euro of zo?

Vraag me alleen af, als je eerst je switch verkoopt, en dan pas een lite koopt. Kan je dan nog je digitale games plus vorderingen overzetten?
van die bon kan je halen wat je wilt, zelfs een PS4 :)
voor overzetten, neem je ff een proef abbo op switch online, save to cloud, klaar?

[ Voor 76% gewijzigd door Lagune op 08-08-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lagune schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

van die bon kan je halen wat je wilt, zelfs een PS4 :)
voor overzetten, neem je ff een proef abbo op switch online, save to cloud, klaar?
Was het maar zo simpel. Nintendo Switch Online doet niet alle games backuppen in de Cloud. Nintendo is namelijk volgslagen onbekwaam als het op online aankomt.

Je vooruitgang in Splatoon is namelijk lokaal opgeslagen ipv op een server. Om cheaten te voorkomen zijn cloud saves dus uitgeschakeld.

Volgens mij is er wel een optie om saves over hetzelfde wifi netwerk heen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@Lagune ligt eraan of je het redt qua tijd met het proef abo.
Daarnaast kan niet alles opslaan in de Cloud. Zie een Splatoon 2 iig al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SteamWorld Quest heeft een 2.0 update gekregen met onder andere New Game Plus en een nieuwe moeilijkheidsgraad. Om de update te vieren, staat het spel momenteel in een -20% sale.

@Turfschipper , geen idee wat GameMania wel en niet toelaat. Maar om de rest te beantwoorden:
  • Profiel kan je gewoon op inloggen, met een manuele system transfer wordt het ook overgezet.
  • Je save games (excl. een paar spellen, Splatoon is al vermeld, maar ook Pokémon Let's Go valt hieronder) staan in de cloud als je online hebt, anders ga je een manuele system transfer moeten doen. Hoe dat moet vind je hier (en dat zit goed verstopt op hun website...)
  • Digitale games ga je opnieuw moeten downloaden. Als je veel/grote games hebt, zal dit wel even duren.
  • Je SD-kaart, mocht je er een hebben, zal geherformatteerd moeten worden om te gebruiken met je nieuwe toestel. Zet dus eerst screenshots enzo die je wilt houden op je PC.
Vergeet natuurlijk ook niet voor het inruilen je Switch te factory resetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

edit; verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door JK op 08-08-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:19
Ik wacht op een nieuwe speciale editie van de Switch. Tot nu toe alleen een speciale editie van de Light aangekondigd (Pokémon) en een Dragon Quest editie voor Japan. Ik hoop niet dat straks alle speciale edities voor de Switch Lite zijn, aangezien ik wel gewoon wil kunnen docken (ik speel ongeveer 50/50 handheld en tv, ligt vaak ook aan wat voor een game ik speel).

De nieuwe Pokémon trailer is wel oké, maar Team Yell lijkt me echt niets, Geef mij maar evil team's zoals Team Plasma en Galactic.

[ Voor 15% gewijzigd door Linkje3 op 08-08-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Of wat te denken van classic Team Rocket ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het bedrijf achter de Genki bluetooth adapter heeft net hun nieuw Switch accessoire aangekondigd: de "covert dock".

De pitch is zeer simpel: het is een portable dock die kleiner is dan de poweradapter van de Switch. Het vervangt deze ook. Linkje naar de kickstarter.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/025/984/016/00ad1e8d703a60fe5ab515d4cb59fee5_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1564566877&auto=format&gif-q=50&q=92&s=f5793c124c384ade86f6a7e8c309ec3a

Nu is altijd voorzichtigheid geboden bij het gebruik van third-party docks en adapters. Het lijkt er wel op dat Genki hun huiswerk goed gedaan heeft, getuige het "Reliability" gedeelte van hun pitch.

Op zich een heel interessant en multifunctioneel product, ben benieuwd of ze hun beloftes van kwaliteit volledig waarmaken. De Kickstarter is trouwens al 100% gefund. Mensen die het risico willen nemen (dat toegegeven voor een keer beperkt lijkt), kunnen voorlopig nog van de early bird prijzen profiteren. Let er wel op of de plug ook compatibel is met Europese stopcontacten...

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 08-08-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Laatst online: 09:27
nu zit ik echt te twijfelen om pillars of eternity te halen op de switch, heeft iemand hem hier al gespeeld?
en hoe speelt het solo?

nooit opgepakt voor de pc maar lijkt me idiaal voor op de switch

[ Voor 20% gewijzigd door Ruudox op 08-08-2019 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@JackAvery
Dat laatse lijkt niet zo te zijn. De 'Foldable Prongs' zijn niet gemaakt voor onze stopcontacten, dus dat wordt nog een adapter mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 08-08-2019 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edmin schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:54:
@JackAvery
Dat laatse lijkt niet zo te zijn. De 'Foldable Prongs' zijn niet gemaakt voor onze stopcontacten, dus dat wordt nog een adapter mee.
Daar was ik me bewust van maar gezien ik die post vijf minuten voor ik ergens naartoe moest schreef, hoopte ik dat ik een EU versie oid gemist had :P Ondertussen is er een update gepost over een "global kit", die lijkt gewoon een travel adapter te zijn die je erop klikt. Spijtig, maakt het toch weer dat tikkeltje minder voor niet-Amerikanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
sderooij schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:14:
al die moeite voor een uurtje extra batterij? Ik wacht wel tot die switch van mij kapot gaat, en dan de echte switch pro te kopen :P
Same, maar ligt er natuurlijk enorm aan hoe iemand de Switch gebruikt. Die van mij staat 9 v/d 10 keer in mijn dock. Eerder nam ik hem nog wel eens mee in de trein o.i.d., maar door verhuizing heb ik opeens veel minder reistijd. Nu speel ik alleen sporadisch handheld als ik op vakantie ga, liever in bed lig of als mijn vriendin per sé de TV nodig heeft. Ik kan me voorstellen dat wanneer iemand wel altijd/vaak handheld speelt de revisie wel voordelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 24-09 21:40
Thomas schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:48:
[...]

Same, maar ligt er natuurlijk enorm aan hoe iemand de Switch gebruikt. Die van mij staat 9 v/d 10 keer in mijn dock. Eerder nam ik hem nog wel eens mee in de trein o.i.d., maar door verhuizing heb ik opeens veel minder reistijd. Nu speel ik alleen sporadisch handheld als ik op vakantie ga, liever in bed lig of als mijn vriendin per sé de TV nodig heeft. Ik kan me voorstellen dat wanneer iemand wel altijd/vaak handheld speelt de revisie wel voordelig is.
ik denk dat het inderdaad heel persoonlijk is. Zelfs al zou ik de nieuwe versie hebben, dan speel ik alsnog met de usb kabel als ik bijvoorbeeld vlieg naar Azië voor het werk (want de Switch mag niet beneden de 99% komen he :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

ik denk dat het inderdaad heel persoonlijk is. Zelfs al zou ik de nieuwe versie hebben, dan speel ik alsnog met de usb kabel als ik bijvoorbeeld vlieg naar Azië voor het werk (want de Switch mag niet beneden de 99% komen he :P).
Inderdaad persoonlijk, en ook een economische afweging. Om maar een paar mogelijke extra pluspuntjes te geven voor iemand die vervangt:
  • scherm lijkt warmer (7200 kelvin vs 6750 kelvin voor resp. OG en revisie) en ~10% helderder te zijn. In dit geval is warmer positief wat betreft natuurlijke kleurweergave.
  • Door je toestel te vervangen, heb je ook opnieuw twee jaar+ garantie
  • Eerste metingen lijken aan te wijzen dat de revisie ook een klein beetje minder warmte genereert.
  • (Er lijken aanpassingen gemaakt te zijn aan de joycon stick module, maar de impact hiervan is mogelijk minimaal. Ook het moederbord van de joycons is anders tov launch. Vermoedelijk gaat het enkel over het verplaatsen van de antenne.)
Bron is deze video van Kevin Kenson. Natuurlijk, samplesize 1 enzo, dus het blijft vrij anekdotisch. Echter wel een goede video. De schermmetingen gebeuren rond 1:30, temperatuurschattingen rond 8:30, de joycons worden uit elkaar gehaald rond 13:00.

Er staat een demo van Cadence of Hyrule online! (eShop link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Laatst online: 16-05 20:30
JackAvery schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:07:
[...]

Daar was ik me bewust van maar gezien ik die post vijf minuten voor ik ergens naartoe moest schreef, hoopte ik dat ik een EU versie oid gemist had :P Ondertussen is er een update gepost over een "global kit", die lijkt gewoon een travel adapter te zijn die je erop klikt. Spijtig, maakt het toch weer dat tikkeltje minder voor niet-Amerikanen
Ziet er naar uit dat de Global Kit een soort opschuifstukje is voor de foldable prongs, die over die prongs heen schuiven terwijl ze ingeklapt zijn. Best wel een geinige oplossing, mijn pledge hebben ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 22:20
sderooij schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:14:
Met deze nieuwe revisie, hoe likely is het dat we een pro model gaan krijgen? Ik zou graag wachten op een pro, maar als dat pas 2021 wordt haal ik toch liever het nieuwe model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
joppe99999 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:23:
[...]

Met deze nieuwe revisie, hoe likely is het dat we een pro model gaan krijgen? Ik zou graag wachten op een pro, maar als dat pas 2021 wordt haal ik toch liever het nieuwe model.
Niet, er zijn geen aanwijzingen dat er een pro model gaat komen. Zijn er nu games die je interessant lijken dan zou ik de revisie kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe River City Girls trailer (Japans):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Verkeerde topic, verplaatst naar Underworld in "[Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic"

[ Voor 101% gewijzigd door Underworld op 09-08-2019 22:51 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nintendo geeft blijkbaar momenteel eShop bonussen weg. Op Reddit wordt er een Franse e-mail gelinked die naar sommige gebruikers gestuurd is. Zij krijgen dubbele golden coins voor al hun digitale aankopen tussen 9 en 18 augustus . Ik heb mijn eigen mail eens gechecked, en ik kreeg een ander aanbod:
Verrassing! Deze exclusieve aanbieding is alleen voor bepaalde Nintendo Switch-gebruikers. Van 9 augustus tot en met 18 augustus ontvang je nog eens 500 gouden punten extra als je € 20 of meer besteedt in de Nintendo eShop.* Dat is dus € 5 in gouden punten*!

Dit aanbod geldt voor games, passen en DLC!
Check je e-mail dus voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Double Dragon maar dan met meisjes?

[ Voor 5% gewijzigd door Mauz1978 op 10-08-2019 07:55 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:53:
[...]

Double Dragon maar dan met meisjes?
River City Ransom (NES) (9:03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Voor een alternatief dock ben ik eigenlijk meer benieuwd naar Jumpgate van Skull&Co.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-09 16:30
Zeror schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:01:
Voor een alternatief dock ben ik eigenlijk meer benieuwd naar Jumpgate van Skull&Co.
Deze vind ik ook zeer interessant, maar ben toch wel een beetje huiverig geworden na het lezen van al die gebrickte verhalen.

Ze hebben daarover wel dit filmpje uitgebracht,

Maar daardoor neig ik naar een "gewone" 2de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:01:
De meeste verhalen die ik over de Jumpgate gelezen heb, lijken positief. Voorlopig zijn er twee docks die weinig controverse hebben veroorzaakt: de Jumpgate en de dock van Insignia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Een ideaal ding die ik altijd bij vrienden gebruik.
Ik heb geen enkel issue er nog mee gehad. Elke grote update van Nintendo krijg ik via Kickstarter een update dat ze getest hebben en dat er niets mis mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ik wil graag fifa 20 kopen maar waarom is de fifa reeks zo brak op de switch? Zoveel hardware heb je toch niet nodig? Lijkt me tof om hem ook handhald te kunnen spelen maar als ik de reviews van 19 lees belooft dat weinig goeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:11:
ik wil graag fifa 20 kopen maar waarom is de fifa reeks zo brak op de switch?
Switch is niet interessant voor EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
RayNbow schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:22:
[...]

Switch is niet interessant voor EA.

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
Heb dat gelezen idd maar snap niet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:19
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Tegen kinderen die misbruik maken van hun ouders hun account waarschijnlijk. Wel wat excessief, dan moeten die ouders hun kinderen beter opvoeden en hun wachtwoord voor zichzelf houden. Maar ja, dat is Nintendo.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Laatst online: 24-09 14:08
Koldur schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

Tegen kinderen die misbruik maken van hun ouders hun account waarschijnlijk. Wel wat excessief, dan moeten die ouders hun kinderen beter opvoeden en hun wachtwoord voor zichzelf houden. Maar ja, dat is Nintendo.
Ik vind het anders best een goede zaak, het lijkt me namelijk (ook voor volwassenen) niet gezond om zoveel geld in een maand uit te geven aan/in games. Ik geloof er niks van dat iemand voor meer dan dat geld aan games kan uitspelen in een maand, en dan ben je tenminste beschermd tegen die geld aftrochelende microtransactie.

Wat betreft EA die zegt dat de switch niet interessant is omdat mensen vaak ook nog een ander platform gebruiken, ik vraag me af wat voor onderzoek dat is. De mensen die voor EA een enquete invullen zijn de mensen die hun games spelen waarschijnlijk, en dat zijn dus juist niet de mensen die alleen een switch hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Emmavdv schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Ik vind het anders best een goede zaak, het lijkt me namelijk (ook voor volwassenen) niet gezond om zoveel geld in een maand uit te geven aan/in games. Ik geloof er niks van dat iemand voor meer dan dat geld aan games kan uitspelen in een maand, en dan ben je tenminste beschermd tegen die geld aftrochelende microtransactie.

Wat betreft EA die zegt dat de switch niet interessant is omdat mensen vaak ook nog een ander platform gebruiken, ik vraag me af wat voor onderzoek dat is. De mensen die voor EA een enquete invullen zijn de mensen die hun games spelen waarschijnlijk, en dat zijn dus juist niet de mensen die alleen een switch hebben...
Als ik kinderen zou hebbebn zou ik never nooit mijn cc/paypal koppelen. Games kopen gaat dan via mij... maar dat lijkt mij logisch maar goed.

Ik bedoelde meer waarom fifa niet gewoon goed loopt op de switch? Handheld lijkt me erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Laatst online: 24-09 14:08
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Als ik kinderen zou hebbebn zou ik never nooit mijn cc/paypal koppelen. Games kopen gaat dan via mij... maar dat lijkt mij logisch maar goed.

Ik bedoelde meer waarom fifa niet gewoon goed loopt op de switch? Handheld lijkt me erg handig
Volgens mij is die vraag simpel te beantwoorden. Wie wil er nu de volle mep betalen voor een compleet uitgekleed spel? Mij niet gezien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Emmavdv schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Volgens mij is die vraag simpel te beantwoorden. Wie wil er nu de volle mep betalen voor een compleet uitgekleed spel? Mij niet gezien in ieder geval.
Klopt maar waarom niet gewoon full version? Of is de hardware te zwak daarvoor? lijkt me sterk?

Ik ben bang dat ik hem maar op mijn xbox one s moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:19
[...]

Wat een onzin, als volwassene weet je toch wat je uitgeeft, vind het betutteling.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Games developen is een economische afweging voor publishers: hoeveel investeer je en hoeveel return on investment verwacht je. EA's hoofdinkomen komt uit digitale verkopen (77% van totale omzet) van microtransacties en uit abonnementen (>65% van digitale inkomen).
Wat die MTX betreft: Fifa's FUT behaalt bvb een miljardenomzet. Echter zit het FIFA publiek vooral op PS4. Het zal meer budget en moeite kosten om Frostbite te porten naar Switch - niet vanzelfsprekend maar ook niet onmogelijk - dan om een goedkope legacy versie uit te brengen voor een publiek dat 2-3% van de FIFA spelers vertegenwoordigt.
En wat die abo's betreft: er zijn zeer weinig EA games op Switch beschikbaar, waardoor het voor Switch spelers niet logisch zou zijn een abonnement te nemen dat toegang geeft tot EA games.

Conclusie: EA heeft geen financiële motivatie om te investeren in een platform waar ze niet snel kunnen groeien. De meeste EA games richten op mensen die zeer specifieke reeksen herhaaldelijk kopen en in de microtransacties van die reeksen blijven investeren. EA zou een proactieve manier kunnen vinden om een markt aan te boren op Switch, maar vindt dat blijkbaar niet nodig of gewenst voor de aandeelhouders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Voor de liefhebbers: de flipgrip is weer in stock!

Net eentje besteld. Shmups and pinball just got better again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Weet niet of er veel Fire Emblem spelers zijn? Het is een leuke game, maar ik vind hem echt veel te makkelijk in het begin. Komt er nog een difficulty Spike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:57:
Weet niet of er veel Fire Emblem spelers zijn? Het is een leuke game, maar ik vind hem echt veel te makkelijk in het begin. Komt er nog een difficulty Spike?
Tweede helft van het spel wordt moeilijker volgens kennissen, al hangt dat ook af van je team compositie/levels (ik ga er van uit dat je hard/classic speelt). Zit daar zelf nog niet. Wel benieuwd wanneer Lunatic erin gepatched zal worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:19:
Wel benieuwd wanneer Lunatic erin gepatched zal worden :)
Er komen 2 moeilijkheidsgraden erbij, aldus dataminers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 24-09 21:29
[...]

Ik vind het anders best een goede zaak, het lijkt me namelijk (ook voor volwassenen) niet gezond om zoveel geld in een maand uit te geven aan/in games.
Dat moet iedereen toch voor zichzelf bepalen aan de hand van hun eigen budget? Als je maandelijks 1000 euro netto te besteden hebt of 10.000 maakt nogal een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen met interesse in die Genki compact dock: er zijn nog maar ~40 exemplaren met EU converter te koop aan de early bird prijs.
RayNbow schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:25:
[...]

Er komen 2 moeilijkheidsgraden erbij, aldus dataminers.
Ik had het gezien, maar die tweede optie klonk niet als iets dat ook maar enigzins af was, dus ik ga voorlopig enkel uit van het statement van de director dat Lunatic mode "kort na de launch" beschikbaar zal zijn :P

Overigens doet Fire Emblem me ook denken hoe graag ik wel niet een XCOM 2 port zou zien op Switch...
pirke schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Dat moet iedereen toch voor zichzelf bepalen aan de hand van hun eigen budget? Als je maandelijks 1000 euro netto te besteden hebt of 10.000 maakt nogal een verschil...
offtopic:
Gigantisch offtopic maar ik wil toch even een tegenvraag stellen: maakt het uit hoeveel inkomen je hebt om een compulsieve verslaving te kunnen verantwoorden? Is dit opeens "ok" omdat de financiële schade minder impact heeft op het relatieve financiële risico dat de persoon loopt?

Tuurlijk zijn er voldoende mensen die lootboxes kunnen openen of kunnen gokken zonder verslaafd te raken. Wil niet zeggen dat er ook gewoon een zwakkere doelgroep bestaat die soms hulp nodig hebben om dergelijke problemen in te dammen, zeker wanneer veel lootbox games bewust dergelijk gedrag aanmoedigen.

Anyway, wat mij betreft een gesprek voor een andere plek/keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 24-09 21:29
JackAvery schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:23:

[...]

Gigantisch offtopic maar ik wil toch even een tegenvraag stellen: maakt het uit hoeveel inkomen je hebt om een compulsieve verslaving te kunnen verantwoorden? Is dit opeens "ok" omdat de financiële schade minder impact heeft op het relatieve financiële risico dat de persoon loopt?

Tuurlijk zijn er voldoende mensen die lootboxes kunnen openen of kunnen gokken zonder verslaafd te raken. Wil niet zeggen dat er ook gewoon een zwakkere doelgroep bestaat die soms hulp nodig hebben om dergelijke problemen in te dammen, zeker wanneer veel lootbox games bewust dergelijk gedrag aanmoedigen.

Anyway, wat mij betreft een gesprek voor een andere plek/keer.
offtopic:
Wij zitten zelf zeer riant in de financiën, 500 euro is wisselgeld waar ik amper over nadenk om het uit te geven als ik een spontaan idee krijg. Dat heeft niks met een verslaving te maken; een dag vrij nemen is voor mij als freelancer al duurder en dat doe ik ook spontaan als ik er zin in heb. Als ik morgen besluit om een nieuwe console en een tien-/twintigtal games aan te willen schaffen dan vind ik het vreemd als de aanbieder dat niet toe zou staan, dat moet ik toch zelf weten? Vergeleken met een vrije dag heb ik daar veel langer plezier van. Ik snap de beperking van max 500 euro zodat kinderen hun ouders niet per ongeluk de schulden in werken, en die limiet mag default aan staan, maar een opt out zou ik wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

offtopic:
Wij zitten zelf zeer riant in de financiën, 500 euro is wisselgeld waar ik amper over nadenk om het uit te geven als ik een spontaan idee krijg. Dat heeft niks met een verslaving te maken; een dag vrij nemen is voor mij als freelancer al duurder en dat doe ik ook spontaan als ik er zin in heb. Als ik morgen besluit om een nieuwe console en een tien-/twintigtal games aan te willen schaffen dan vind ik het vreemd als de aanbieder dat niet toe zou staan, dat moet ik toch zelf weten? Vergeleken met een vrije dag heb ik daar veel langer plezier van. Ik snap de beperking van max 500 euro zodat kinderen hun ouders niet per ongeluk de schulden in werken, en die limiet mag default aan staan, maar een opt out zou ik wel verwachten.
Wat Nintendo als bedrijf betreft: het is een bedrijf dat zichzelf graag profileert als kindvriendelijk, dus een limiet is geen grote verrassing (ik wist dit namelijk ook niet). Een opt out zit helaas niet echt in hun gewoontes - ze hebben nogal vaak de neiging om mensen hun producten enkel te laten gebruiken op de manier die Nintendo zelf als het 'beste' ziet. Ga ik ook niet altijd akkoord mee, maar deze attitude is niet ongewoon bij Japanse bedrijven. Misschien valt dit te regelen via de klantendienst?

offtopic:
Mijn vorige reply ging mij meer om de algemene, maatschappelijke redenen waarom enige regulatie nuttig kan zijn voor gacha/lootbox games. Je persoonlijke situatie vind ik helemaal verantwoord :) Mijn punt was enkel dat niet iedereen die keuze en zelfcontrole in dezelfde mate heeft, en dat dit los staat van mensen hun financiële situatie.

Btw, dank voor me die offtopic tag te leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Op de 3DS had je ook zo'n free to play Pokemon picross spel waarbij je na een bepaald bedrag te hebben uitgegeven aan microtransacties (heel reeel, iets van 50 euro was het?) dan werden alle microtransacties gratis.

Maar gezien het businessmodel waarop de meeste van dat soort games draaien (een heel klein deel geeft het meeste uit) zullen de aandeelhouders er wel niet heel blij mee zijn geweest. Zeker nu ze weten hoeveel geld games als Pokemon Go opleveren zal dat echt niet weer gebeuren.

Ik heb persoonlijk heel veel moeite met het concept dat een "spel" meer waard kan zijn voor sommige mensen dan de standaard 20-100 euro (van een indie tot AAA met de DLC zeg maar) wat je in de eerste instantie betaald. Daarom denk ik ook dat er inderdaad veel gebruik gemaakt wordt van "gambling mechanics" (trademark Jim Sterling :P), psychologische manipulatie (simpel gezegd je overstromen met positieve feedback voor weinig investering om dat later weg te nemen zodat je gaat betalen om dat terug te krijgen) en sociale druk (integratie met social media) om mensen toch over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
giantgiantus schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:57:
Jammer dat deze zo moeilijk fysiek verkrijgbaar is :-(
Staat zeker op mijn radar, lang geleden dat ik een fire emblem heb gespeeld :$
Ben zelf niet zo van de digitale downloads, zo kun je tenminste nog makkelijk spellen uitlenen als vrienden onder elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedyNick schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

Jammer dat deze zo moeilijk fysiek verkrijgbaar is :-(
Staat zeker op mijn radar, lang geleden dat ik een fire emblem heb gespeeld :$
Ben zelf niet zo van de digitale downloads, zo kun je tenminste nog makkelijk spellen uitlenen als vrienden onder elkaar :P
Bij zowel Bol als Amazon gewoon op voorraad hoor! Natuurlijk kan het in lokale winkels variëren :) Echt een aanrader als je van FE houdt.
Pagina: 1 ... 17 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic