• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:01:
De beste tip: als je het te duur vindt, dan betaal je er niet voor. Het beste signaal dat je kan sturen als een product je niet interesseert.
Ik neem dan ook geen NSO abonnement :) Maar dan klaag ik er af en toe nog wel over :P
JackAvery schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:01:Anyway, eens kijken wat je nu eigenlijk krijgt. Momenteel krijg je voor maximaal 20 euro per jaar per persoon, minimaal ~4 euro per jaar p.p.: cloud saves, online multiplayer, 58 NES + 49 SNES games met perfecte emulatie en online game features, een permanent kortingsschema op digitale first-party games.
Eerlijk gezegd vind ik zelfs dat nog teveel voor de huidige staat van NSO.

- Cloud saves: Developers hoeven dit niet te ondersteunen/mogen dit weigeren. Niet iedere game ondersteund het dus. Dit is bovendien bij praktisch iedereen, met uitzondering van Nintendo en Playstation, gewoon gratis.
- Online multiplayer: Beperkte ervaring, op de WiiU wel veel gebruik van gemaakt voor o.a. Mario kart. Animal Crossing online is echt bizar hoe traag en slecht dit in elkaar zit. Pokémon Sword/Shield lijken de complete netwerk verbinding van de console over te nemen. Geen interactie met andere spelers op de Switch zelf, je bent afhankelijk van eventuele features die een developer inbouwt of een externe app op een smartphone/tablet.
- Korting: Betalen voor korting heb ik altijd krom gevonden. Geldt ook voor XBLG en PS+ ;)
- Emulatie van oudere games is leuk en fijn dat het inbegrepen zit echter was dit vroeger gewoon los verkrijgbaar (virtual console anyone?). Waarom niet gewoon de optie aanbieden naast NSO.

offtopic:
Het enige wat NSO, imo, voor zich heeft is de prijs in vergelijking met XBLG en PS+. Maar je krijgt daar imo ook een heel stuk minder voor terug.

/Rant
@Mauz1978 - het is de originele release van KOTOR die we krijgen, niet de remaster.

Persoonlijk vond ik Kirby er vrij goed uitzien. Bayonetta wordt een topper. Voice of Cards en de Hyrule Warriors DLC moet ik eens herbekijken. Triangle Strategy staat sowieso al op mijn wishlist, ben benieuwd naar de details over wat ze veranderd hebben. Goed om te zien dat ze Mario Golf blijven ondersteunen. En hoewel ik zelf geen interesse heb in Mario Party, zag het spel er wel dik in orde uit.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:40
Wat had je verwacht? Dat er geen enkele prijsverhoging zou komen? Nu krijg je nog een keuze: het goedkope abonnement of betalen voor een extra tier. Nintendo weet ook wel dat die N64 gewild zijn en gratis zijn.

De beste tip: als je het te duur vindt, dan betaal je er niet voor. Het beste signaal dat je kan sturen als een product je niet interesseert.

Anyway, eens kijken wat je nu eigenlijk krijgt. Momenteel krijg je voor maximaal 20 euro per jaar per persoon, minimaal ~4 euro per jaar p.p.: cloud saves, online multiplayer, 58 NES + 49 SNES games met perfecte emulatie en online game features, een permanent kortingsschema op digitale first-party games.
Bij de concurrenten krijg je voor €40, (actieprijs) tot maximaal €60,- elke maand drie (over het algemeen vrij) nieuwe games, cloud saves en kun je online gamen.

Het is maar 20 euro, maar vond wat je voor die 20 euro kreeg al vrij karig bij NSO. Dat je een expansion pack moet kopen voor meer oude games vind ik gewoon absurd.

Maar goed, zolang mensen ervoor zullen blijven betalen zal Nintendo wel gek zijn om ze ''gratis'' weg te geven natuurlijk. :)
Caayn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:09:
[...]
Ik neem dan ook geen NSO abonnement :) Maar dan klaag ik er af en toe nog wel over :P

[...]
Eerlijk gezegd vind ik zelfs dat nog teveel voor de huidige staat van NSO.
Voor de <4 euro per jaar die ik betaal kan ik helemaal niet klagen.
- Cloud saves: Developers hoeven dit niet te ondersteunen/mogen dit weigeren. Niet iedere game ondersteund het dus. Dit is bovendien bij praktisch iedereen, met uitzondering van Nintendo en Playstation, gewoon gratis.
Ik ben al blij dat er uberhaupt Cloud Saves zijn. Nintendo en Sony hebben het grootste marktaandeel op de consolemarkt, waardoor ze zich weinig van de rest van de markt moeten aantrekken.
- Online multiplayer: Beperkte ervaring, op de WiiU wel veel gebruik van gemaakt voor o.a. Mario kart. Animal Crossing online is echt bizar hoe traag dit is. Pokémon Sword/Shield lijken de complete netwerk verbinding van de console over te nemen. Geen interactie met andere spelers op de Switch zelf, je bent afhankelijk van eventuele features die een developer inbouwt of een externe app op een smartphone/tablet.
Wat je nu vernoemt heeft niks met het gaten van online achter een betaalmuur te maken. Dat principe blijf ik dom vinden, maar ik heb helaas geen keuze. Op dat vlak zie ik persoonlijk liever een goedkoop abonnement dan een duurder abonnement met meer extra's. Overigens is de netcode van de NES/SNES games wel goed.
- Korting: Betalen voor korting heb ik altijd krom gevonden. Geldt ook voor XBLG en PS+ ;)
- Emulatie van oudere games is leuk en fijn dat het inbegrepen zit echter was dit vroeger gewoon los verkrijgbaar (virtual console anyone?)
De kwaliteit van de emulatie lijkt nog wel te verschillen met de VC releases. Het is inderdaad een sweetener. Wat de Virtual Console betreft: ik begrijp echt dat sommige mensen dat missen. Tegelijkertijd was de realiteit dat er weinig games goed verkochten op de Virtual Console en dat veel mensen klaagden over de prijs van de games. Een abonnement levert Nintendo gewoon meer omzet op.

• Timothy3000
JackAvery schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:21:
[...]
Voor de <4 euro per jaar die ik betaal kan ik helemaal niet klagen.
4 euro per jaar voor NSO? Waar haal je dat zo goedkoop? :)

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wat had je verwacht? Dat er geen enkele prijsverhoging zou komen? Nu krijg je nog een keuze: het goedkope abonnement of betalen voor een extra tier. Nintendo weet ook wel dat die N64 gewild zijn en gratis zijn.

Anyway, eens kijken wat je nu eigenlijk krijgt. Momenteel krijg je voor maximaal 20 euro per jaar per persoon, minimaal ~4 euro per jaar p.p.: cloud saves, online multiplayer, 58 NES + 49 SNES games met perfecte emulatie en online game features, een permanent kortingsschema op digitale first-party games.

Wat komt er aan voor een optioneel, onbekend extra bedrag:
  • Start met 9 N64 games: Super Mario 64, Mario Kart 64, Starfox 64, Yoshi's Story, Ocarina of Time, WinBack, Mario Tennis, Dr. Mario 64, Sin & Punishment.
  • Start met 14 Megadrive games: Castlevania Bloodlines, Contra: Hard Corps, Dr. Robotnik's Mean Bean Machine, Ecco the Dolphin, Golden Axe, Gunstar Heroes, Musha, Phantasy Star IV, Ristar, Shining force, Shinobi III, Sonic The Hedgehog 2, Streets of Rage 2 en Strider.
  • Online multiplayer voor al de games in dit pakket met multiplayer
  • In de toekomst beloofd: Majora's Mask, F-Zero X, Mario Golf, Pokémon Snap, Kirby 64, Paper Mario, Banjo Kazooie.
  • Andere - nog onbekende - voordelen worden gesuggereerd door Nintendo of America.
De meeste Megadrive games kan je al apart kopen - zo is er de Arcade Archives serie en de SEGA Mega Drive Classics collectie. Mogelijk is de emulatie van Nintendo Switch Online wel beter dan wat er al voorhanden is in de eShop. Die Genesis collectie heeft geen goede reputatie.

Wel cool: Nintendo heeft bij de Mega Drive/Genesis controller rekening gehouden met de regionale verschillen in de releases.

Ook cool: BANJO KAZOOIE. De kans bestaat dus dat er nog games van Rare aankomen.
Ho ho, sorry dat ik eens kritiek uit, hoor :P Het kan hier niet altijd euforisch in het kwadraat zijn.

Ik had idd verwacht dat er geen prijsverhoging zou komen, zoals ik al zei. Wel goed dat ze het niet "verplicht maken" en iedereen anders sowieso meer doen betalen. Maar zoals @Caayn ook al aangaf, voor 20 euro krijg je al niet zo veel. Het belangrijkste voor mij zijn de cloud saves maar da's ook meer omdat ik zelf m'n saves niet mag/kan exporteren, en soms eens wat online MP. Leuk dat sommigen maar 4 euro moeten betalen, da's idd wel aardig, maar ik heb geen family abo, dus ja.
Timothy3000 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:24:
[...]

4 euro per jaar voor NSO? Waar haal je dat zo goedkoop? :)
Familie abonnement -> 7 vrienden/familieleden hebben -> koop je abonnement aan <30 euro per jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 24-09-2021 09:30 ]

• Timothy3000
Ah zo. Ja, voor dat bedrag is het inderdaad wel te overzien. :)
Benieuwd of die Expansion Pack straks ook compatible gaat zijn met een familyabo of dat ieder daar los voor moet gaan betalen.

[ Voor 53% gewijzigd door Timothy3000 op 24-09-2021 09:28 ]

RangedNeedles schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:24:
[...]

Ho ho, sorry dat ik eens kritiek uit, hoor :P Het kan hier niet altijd euforisch in het kwadraat zijn.

Ik had idd verwacht dat er geen prijsverhoging zou komen, zoals ik al zei. Wel goed dat ze het niet "verplicht maken" en iedereen anders sowieso meer doen betalen. Maar zoals @Caayn ook al aangaf, voor 20 euro krijg je al niet zo veel. Het belangrijkste voor mij zijn de cloud saves maar da's ook meer omdat ik zelf m'n saves niet mag/kan exporteren, en soms eens wat online MP. Leuk dat sommigen maar 4 euro moeten betalen, da's idd wel aardig, maar ik heb geen family abo, dus ja.
Hah sorry als dat verdedigend klonk, niet de bedoeling. Zal mijn ochtendhumeur wel zijn. Ik heb gewoon zoiets van dat dit bedrijven zijn, en voor niks komt de zon op :)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57
JackAvery schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:30:
[...]

Hah sorry als dat verdedigend klonk, niet de bedoeling. Zal mijn ochtendhumeur wel zijn. Ik heb gewoon zoiets van dat dit bedrijven zijn, en voor niks komt de zon op :)
Eens. Maar dat ze slechtere versies op de abo-dienst zetten vind ik echt wel heel treurig.
giantgiantus schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:33:
[...]

Eens. Maar dat ze slechtere versies op de abo-dienst zetten vind ik echt wel heel treurig.
Het is een N64 service, geen 3DS service :+ Ik weet zelf niet of ik voor N64 games ga willen betalen, maar het toevoegen van online multiplayer vind ik wel nice. Veel gebruik van gemaakt met de SNES games hier.
Ik denk dat de extra prijs om N64 en Mega Drive games te kunnen spelen wel mee valt. Ik heb er verder ook geen kritiek op, het is alleen niks voor mij. Via standaard NSO zou je nooit Mega Drive games hebben gehad. Ik verwacht dat ze met dit abonnement meer interessante third party games gaan uitbrengen en in de toekomst ook andere platforms.

Vind voornamalijk de prijs van de controllers erg hoog.
De Online SNES controller is 30 euro en die is ook prima bruikbaar met Nintendo Switch games.
De N64 controller (en spellen) is alleen leuk als je er nostalgie mee hebt. De controller lijkt me voor Nintendo Switch games totaal onbruikbaar, maar mischien zie ik dat verkeerd.
De Megadrive controller heeft minder knoppen dan de Online Snes controller en dus op een aantal Sega games buiten de dienst ook niet handig.
Tot nu toe kan je alleen de knoppen configureren van de Joy-Cons en de Pro controller. Configureren van de Online Snes controller is niet mogelijk.

Mogelijk wordt voor mij de dienst in de toekomst wel interessant. Maar de N64 is een tijdperk die mij op een paar games na niet aanspreekt.
De Megadrive games vind ik wel interessanter, maar ook al zo vaak gespeeld. De zoveelste uitgave van Sonic the Hedgehog 2. Ik wacht rustig op Sonic Origins.
Als ze in de toekomst Gamecube games uitbrengen zoals Mario Kart Double Dash met een draadloze Gamecube controller (die ook nuttig is voor Switch games) dan heb ik zeker interesse in de dienst.

• giantgiantus
JackAvery schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:35:
[...]

Het is een N64 service, geen 3DS service :+ Ik weet zelf niet of ik voor N64 games ga willen betalen, maar het toevoegen van online multiplayer vind ik wel nice. Veel gebruik van gemaakt met de SNES games hier.
Ja en dat vind ik treurig. Maak gewoon de beste versies van de software beschikbaar.
giantgiantus schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:41:
[...]

Ja en dat vind ik treurig. Maak gewoon de beste versies van de software beschikbaar.
He fair enough hoor (al ga ik niet akkoord over die Majora's Mask remaster).

Wel positief: op eerste zicht lijkt de emulatie correcter dan de Virtual console releases. Kleuren van die releases waren soms donkerder dan de originele release.

Hier vind je trouwens een tabel met alle N64 games die Nintendo heeft gereleased op Virtual Console, inclusief de ongereleasde games die gedatamined waren op de WiiU. Geeft een idee van de mogelijkheden voor de toekomst.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Zat toch meer interessants in dan ik had verwacht, heb wel een aantal dingen op mijn lijstje gezet om t.z.t. naar te kijken als het uitkomt/demo beschikbaar is.

Wat betreft de expansion voor NSO, ik denk wel dat ik dat bij mijn abonnement ga stoppen, zelf nooit een N64 gehad, maar wel best wat games die ik een keer gespeeld zou willen hebben (Ocarina of Time+Majora's Mask, Pokemon Snap en Banjo-Kazooie), dus tenzij ze een gigantisch rare prijs vragen gaat die er voor mij wel komen. Met de Genesis heb ik dan weer niets eigenlijk, had liever GB(C/A) games gezien.

• giantgiantus
Transportman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:52:
Zat toch meer interessants in dan ik had verwacht, heb wel een aantal dingen op mijn lijstje gezet om t.z.t. naar te kijken als het uitkomt/demo beschikbaar is.

Wat betreft de expansion voor NSO, ik denk wel dat ik dat bij mijn abonnement ga stoppen, zelf nooit een N64 gehad, maar wel best wat games die ik een keer gespeeld zou willen hebben (Ocarina of Time+Majora's Mask, Pokemon Snap en Banjo-Kazooie), dus tenzij ze een gigantisch rare prijs vragen gaat die er voor mij wel komen. Met de Genesis heb ik dan weer niets eigenlijk, had liever GB(C/A) games gezien.
Die Zelda’s zijn dus echt veel beter en mooier op de 3ds. Rare replay heeft betere versie van Banjo.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:04
Mijn samenvatting:
  • NSO met n64 gaat er komen, controller niet...denk dat ik meer heb aan de pro controller :)
  • Kirby, kan niet wachten!
  • Bayonetta 3 - ziet er goed uit.
Helaas nog even wachten op een paar van die titels, maar een jaar vliegt voorbij.

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:36
Ik hoor nu al van meerdere mensen dat zij Nintendo eShop kunnen gebruiken met PayPal zonder er een CC aan te koppelen. Ik kan dat niet... Ik krijg steeds, zodra ik PayPal wil koppelen, de melding dat ik eerst een CC aan mijn PayPal account moet koppelen... Iemand enig idee waarom dat is? Ik moet nu telkens een eShop tegoedkaartje kopen. Niet handig.

• Timothy3000
L23 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:35:
Ik denk dat de extra prijs om N64 en Mega Drive games te kunnen spelen wel mee valt. Ik heb er verder ook geen kritiek op, het is alleen niks voor mij. Via standaard NSO zou je nooit Mega Drive games hebben gehad..
Waarom niet?
@Timothy3000 tot nu toe toch niet gebeurd? :p En de NES/SNES Online games zijn ook voornamelijk allemaal first party games.

Ik denk dat ze het met een extra bedrag wel interessant maken voor bedrijven zoals Sega om via deze route hun games uit te brengen. Hiervoor ging dat via losse eshop uitgaves en/of collecties.

Verwijderd

JackAvery schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:49:
[...]

He fair enough hoor (al ga ik niet akkoord over die Majora's Mask remaster).

Wel positief: op eerste zicht lijkt de emulatie correcter dan de Virtual console releases. Kleuren van die releases waren soms donkerder dan de originele release.

Hier vind je trouwens een tabel met alle N64 games die Nintendo heeft gereleased op Virtual Console, inclusief de ongereleasde games die gedatamined waren op de WiiU. Geeft een idee van de mogelijkheden voor de toekomst.
Ahja net zoals we al alle NES/SNES games die ooit op Virtual Console stonden nu ook op NSO beschikbaar hebben. We zijn 4 jaar sinds release van de Switch en de library is nog steeds ver weg van Virtual Console aanbod. Tegen de tijd dat die weer enigszins goed gevuld is kunnen we op de nieuwe console opnieuw beginnen.
@Verwijderd klopt (nuja, drie jaar sinsd online abo), ik gebruik expres het woord 'mogelijkheden' om die reden. Je moet niet verwachten dat die allemaal komen, maar het is wel een indicatie van welke games een redelijke kans hebben.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:41
JackAvery schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:35:
[...]

Ik heb nooit de N64 gehad, waarom weet ik eigenlijk ook niet. Ben altijd wel een groot Nintendofan geweest en alle consoles gehad (behalve dan de N64) maar om eerlijk te zijn vind ik de 64 bit generatie echt afgrijselijk om nu nog te spelen. Ik heb Super Mario 64 gespeeld op mijn Switch en ik vond het echt vreselijk. Het wordt gewoon niet mooi oud en ook qua gameplay kan het me niet meer bekoren. Bij de 8-en 16 bit generatie heb ik dat totaal niet, vind ik nog altijd leuk om te spelen. 32 bit vind ik ook vreselijk trouwens. PSX games speel ik niet graag.

Ik denk dat ik dat extra abonnement dan ook wel ga overslaan. De enige game die ik zou willen spelen is SM64 maar die heb ik al gespeeld (en na een paar uurtjes maar mee gestopt) via Super Mario 3D All Stars.

Wel vond ik Kirby er geweldig uitzien trouwens. Dat wordt een no brainer voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 24-09-2021 11:47 ]

Kirby en de Vergeten Wereld (mooi dat Nederlands :p) lijkt aardig op Mario Odyssey, zelfde engine?

Ik heb wel een zwak voor 3D platformers. Leukste bij Odyssey vond ik het verkennen en verzamelen, ik hoop dat dit bij Kirby van hetzelfde niveau is.

Zijn de Kirby games op een iets jongere doelgroep gericht dan de Mario games? Qua eerste indruk oogt de gameplay makkelijker dan Odyssey.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoVh4bMq8pOAW-v_trwZVPDTABE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/17b431LOkQNEgYa03voNBUkC.jpg?f=user_large

In Japan krijg je extra knoppen bij je Mega Drive controller, de 6 button controller.
L23 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:03:
In Japan krijg je extra knoppen bij je Genesis controller, de 6 button controller.

🤔

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Het verbaast me eigenlijk dat niemand hier over Triangle Strategy of over Voice of Cards spreekt.

Triangle Strategy heeft een hoop aanpassingen gekregen sinds de demo. Op de website van Nintendo of America doen de producers dit gedetailleerd uit de doeken.

Fysieke collector's edition lijkt een EU ding te zijn, met een steelbook, een dobbelstenen set, een deck kaarten, een fancy box en een poster (klik om te vergroten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZbiaf-aBtbYPP4hgbOVQBAkiVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FMxLqyjkzKlAi4HlcvxHLG3B.png?f=fotoalbum_large

Voice of Cards was een verrassing voor me: een tabletop cardgame gemaakt door Yoko Taro & co. De demo staat al online (en gedownload op mijn Switch), ik ben dus zeer benieuwd. De volledige game gaat 30 euro kosten, dus misschien wel een gokje waard.

L23 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:19:
Kirby en de Vergeten Wereld (mooi dat Nederlands :p) lijkt aardig op Mario Odyssey, zelfde engine?
Onwaarschijnlijk want dit wordt gemaakt door HAL Laboratory. Edit: maar je weet nooit natuurlijk *shrug*
Ik heb wel een zwak voor 3D platformers. Leukste bij Odyssey vond ik het verkennen en verzamelen, ik hoop dat dit bij Kirby van hetzelfde niveau is.

Zijn de Kirby games op een iets jongere doelgroep gericht dan de Mario games? Qua eerste indruk oogt de gameplay makkelijker dan Odyssey.
Kirby is nog net iets meer voor 'alle leeftijden' dan Mario ja :) Maar het is enorm lang geleden dat er een 3D Kirby game was, dus wie weet wat de difficulty curve wordt.
Excuses, het was dus in Europa en ook in Japan de Mega Drive. Weer wat geleerd :)

• The Chosen One
  • Laatst online: 08-01 19:18

The Chosen One

Zie signature!

Klein beetje footage van D2R gezien op youtube. Nog mensen met hands on ervaring hier?

Je attacked monsters nu gewoon door op A te klikken als je dichtbij bent (melee weapon) maar als je die inhoud blijf je dan ook het monster aanvallen en achtervolgen als hij wegloopt? Of moet je er achter hobbelen.
Op de pc kon je op de monster klikken en LMB inhouden.

-

Zal nog wel niet echt te zeggen zijn of online ervaring soepel is lijkt me? Day 1/2 online problemen of is het nu al weer soepel?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14
Ik heb vandaag wat Switch spellen voor onze dochter ingeslagen bij de duitse mediamarkt met 10% korting. Nu had ik gelezen binnen Europa moet het goed gaan met taalinstellingen?

Betreft:
Luigi Mansion 3
Mario Odyssey
Mario Kart
Minecraft

Kunnen die gewoon in het engels/nederlands, indien die beschikbaar is?

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:41
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:34:
Ik heb vandaag wat Switch spellen voor onze dochter ingeslagen bij de duitse mediamarkt met 10% korting. Nu had ik gelezen binnen Europa moet het goed gaan met taalinstellingen?

Betreft:
Luigi Mansion 3
Mario Odyssey
Mario Kart
Minecraft

Kunnen die gewoon in het engels/nederlands, indien die beschikbaar is?
Normaal gesproken pakt hij de taal die waarmee je systeem is ingesteld. Indien beschikbaar.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
Ik had net een vaag probleem met mijn Switch.

Wilde Voice of Cards demo downloaden, maar dit lukte niet omdat de SD card niet in de Switch zou zitten. Ik had de download aangezet en was ondertussen BOTW aan het spelen en maakte onder andere enkele screenshots die netjes op de SD card staan. Snap ook niet waarom de SD card nodig zou zijn, omdat er nog 20 GB ruimte zou zijn en de game 2,2 GB ruimte nodig heeft.

En nu zonder de SD card erin kan ik pas BOTW spelen als ik een update binnenhaal. Ik dacht dat software, updates en saves op de Switch staan en de SD card pas wordt gebruikt als de Switch vol zit.

Ben nu zonder SD de VoC demo aan het downloaden.

Ben gelukkig mijn saves niet kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door RollieBollie op 24-09-2021 17:22 ]

@RollieBollie de software update stond dan op de SD kaart en moest je dus nogmaals downloaden. Software updates kunnen zowel op de SD Kaart als op het interne geheugen worden gezet.
Ik heb de 'upcoming releases' tabel een grote update gegeven met de meeste info van de laatste Direct en Indie World. 2022 begint er erg goed uit te zien, en voor mij persoonlijk is er in 2021 ook teveel wat ik zou willen spelen maar niet perse moet kopen (want backlog).
JackAvery schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:05:
Om dan eens te bedenken waar de recente info ons brengt met de line-up voor de rest van het jaar:

Switch H2 2021 highlights
rest van juni Hyrule Warriors: Age of Calamity Wave 1 DLC (18.06.2021)
ENDER LILIES: Quietus of the Knights (22.06.2021)
Worms Rumble (23.06.2021)
Legend of Mana (24.06.2021)
Mario Golf: Super Rush (25.06.2021)
Tony Hawk Pro Skater 1+2 (25.06.2021)
Disgaea 6: Defiance of Destiny (29.06.2021)
Doki Doki Literature Club Plus! (30.06.2021)
juli Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin (09.07.2021)
Zelda: Skyward Sword HD (16.07.2021)
Cris Tales (20.07.2021)
Pokémon Unite (21.07.2021)
Last Stop (22.07.2021)
Neo The World Ends With You (27.07.2021)
Samurai Warriors 5 (27.07.2021)
The Great Ace Attorney Chronicles (27.07.2021)
Unbound: Worlds Apart (28.07.2021
Eldest Souls (29.07.2021)
Blaster Master Zero III (29.07.2021)
Fuga: Melodies of Steel (29.07.2021)
Ys IX: Monstrum Nox (31.07.2021)
augustus The Falconeer: Warrior Edition (05.08.2021)
Dreamscaper (05.08.2021)
Picross S Mega Drive & Master System Edition (05.08.2021)
Black Book (10.08.2021)
Axiom Verge 2 (11.08.2021)
Slime Rancher: Plortable Edition (11.08.2021)
Garden Story (11.08.2021)
FORECLOSED (12.087.2021)
Fire Tonight (12.08.2021)
Shadowverse: Champion's Battle (13.08.2021)
Road 96 (16.08.2021)
Greak: Memories of Azur (17.08.2021)
Monster Train (19.08.2021)
Hoa (24.08.2021)
King's Bounty II (24.08.2021)
No More Heroes III (27.08.2021)
september Sonic Colors: Ultimate (07.09.2021)
WarioWare Get It Together! (10.09.2021)
Lost in Random (11.09.2021)
Cruis'n Blast (14.09.2021)
SkateBIRD (16.09.2021)
Eastward (16.09.2021)
Diablo 2 Resurrected (23.09.2021)
Dragon Ball Z: Kakarot + DLC (24.09.2021)
Castlevania Advance Collection (24.09.2021)
Deltarune Chapter 2 (24.09.2021)
Death’s Gambit: Afterlife (30.09.2021)
Astria Ascending (30.09.2021)
----
Skul: The Hero Slayer (zomer 2021...?)
oktober Super Monkey Ball: Banana Mania (05.10.2021)
Metroid Dread (08.10.2021)
Tetris Effect Connected (08.10.2021)
Disco Elysium: The Final Cut (12.10.2021)
Monark (Japan: 14.10.2021)
Guardians of the Galaxy - cloud version (26.10.2021)
Voice of Cards: The Isle Dragon Roars (28.10.2021)
Project Zero: Maiden of Black Water (28.10.2021)
Super Robot Wars 30 (Japan: 28.10.2021)
Mario Party Superstars (29.10.2021)
Hyrule Warriors Age of Calamity DLC - Wave 2 (29.10.2021)
november Just Dance 2022 (04.11.2021)
Star Wars: Knights of the Old Republic (11.11.2021)
Megaton Musashi (Japan: 11.11.2021)
Shin Megami Tensei V (12.11.2021)
Grow: Song of the Evertree (16.11.2021)
Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl (19.11.2021)

----
Gestalt Steam & Cinder (herfst 2021)
Firegirl (herfst 2021)
Knockout Home Fitness (herfst 2021)
december Advance Wars 1-2: Re-boot Camp (3.12.2021)
Big Brain Academy: Brain vs Brain (3.12.2021)
Danganronpa Decadence (03.12.2021) (vier games (hover over))
Disney Magical World 2: Enhanced Edition (december 2021)
2021 Outer Wilds (holiday 2021)
OlliOlli World (winter 2021)
Neon White (winter 2021)
Loop Hero (holiday 2021)
THE HOUSE OF THE DEAD: Remake
Hollow Knight: Silksong
Happy Game
Fall Guys
A Tale of Paper
Sports Story

Vetgedrukt zijn de first-party titels, in italics vind je console-exclusives (al dan niet gepubliceerd door Nintendo). Disclaimer: natuurlijk zijn er nog honderden andere games waar vast ook wel pareltjes tussen zitten. De lijst is allesbehalve compleet.

En als we dan wat verder in de toekomst kijken...

Switch 2022 highlights
2022 Pokémon Legends: Arceus (28.01.2021)
Astroneer (januari 2022)
Life is Strange: Remastered (01.02.2022)
TRIANGLE STRATEGY (04.03.2022)
Rune Factory 5 (22.03.2022)
Dying Light 2 Stay Human (04.02.2022) - Cloud edition
FAR: Changing Tides (early 2022)
Marvel’s Midnight Suns (maart 2022)
Kirby and the Forgotton Land (lente 2022)
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (lente 2022)
Monster Hunter Rise: Sunbreak (zomer 2022)
Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Splatoon 3
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2
Bayonetta 3

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
Digimon Survive (H2 2022)
Chocobo GP
Star Wars Hunters
A Plague Tale: Requiem - Cloud edition
Shadowrun Trilogy
Wizards with a Gun
Two Point Campus
River City Girls 2
SacriFire
Bomb Rush Cyberfunk
Metal Slug Tactics
Oxenfree II: Lost Signals
onbekend & geruchtenMetroid Prime 4
Detective Pikachu 2

Trifox
BloodRayne Betrayal: Fresh Bites
Kingdom Come: Deliverance
----
Ace Attorney 7 (volgens Capcom leak)
'Resident Evil Outbreak' (volgens Capcom leak)
De meest up to date versie vind je in de pinned post zelf.

Zijn er specifieke dingen waar jullie naar uitkijken voor de komende maanden? :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ons zoontje van 4 (& een half als je het hem zelf vraagt 🤐) heeft inmiddels twee keer Lego city undercover uitgespeeld. Eerste keer echt samen, tweede keer grotendeels zelf. Wil nu een andere leuke game waar hij zelf beetje mee uit de voeten kan en heb inmiddels Mario Bros deluxe op het lijstje staan. Is Lego city the movie 2 nog wat? Of een van de andere Lego games? Mario odyssee was nog wat te hoog gegrepen

De gebruikelijke games als Mario Kart, Mario Party, en just dance hebben we en spelen we ook af en toe. Gaat nu meer beetje om een spel met verhaallijn/missies
@Sander Met Lego City Undercover heb je al een van de betere Lego games gespeeld. Lego Movie 2 is volgens mij niet heel bijzonder. 8 oktober komt Lego Marvel Super Heroes uit, die krijgt op andere platforms vrij hoge scores.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46
Sander schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:48:
Ons zoontje van 4 (& een half als je het hem zelf vraagt 🤐) heeft inmiddels twee keer Lego city undercover uitgespeeld. Eerste keer echt samen, tweede keer grotendeels zelf. Wil nu een andere leuke game waar hij zelf beetje mee uit de voeten kan en heb inmiddels Mario Bros deluxe op het lijstje staan. Is Lego city the movie 2 nog wat? Of een van de andere Lego games? Mario odyssee was nog wat te hoog gegrepen

De gebruikelijke games als Mario Kart, Mario Party, en just dance hebben we en spelen we ook af en toe. Gaat nu meer beetje om een spel met verhaallijn/missies
Die van ons krijgt binnenkort LEGO Super Heroes, want hij vind de Marcel helden wel tof.
Een vriendje van hem heeft het al en die vind het ook leuk.
LEGO city speelt hij ook nog continu voor het free roamen en poppetjes en auto's vrij te spelen.

Momenteel is hij heel tevreden met Mario Party.
Hot Wheels Unleashed komt volgende week ook uit. Die gaat er hier zeker komen, maar moet nog een gelegenheid vinden voor zo'n kado.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• meesje
  • Laatst online: 21:03

Niet dat je er helemaal door hoeft te laten leiden, maar het geeft wel een aardige indicatie of een spel een beetje goed is: kijk eens op metacritic.
https://www.metacritic.co...he-lego-movie-2-videogame
De scores voor Lego Movie 2 zijn niet echt denderend. Of je moet perse alle Lego games willen hebben (of welke reden dan ook), maar bij dergelijke scores negeer ik het spel.
Het hiervoor genoemde spel Lego Marvel Super Heroes 2 heeft een veel betere score.

Lego City Undercover staat bij ons nog wel op de lijst om ooit aan te schaffen.

@Jan_V Hot Wheels was ik helemaal vergeten. Ik ben erg benieuwd. Ik denk dat ik dit spel op de lijst zet voor de December maand.
JackAvery schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:52:
Zijn er specifieke dingen waar jullie naar uitkijken voor de komende maanden? :)
Ik denk dat ik met Knights of the Old Republic wel even zoet ben als die in november uit komt. Verder nog wel wat games te spelen, laatst Crash Bandicoot N.Sane Trilogy in de aanbieding gekocht.

Had je Cruis'n Blast al gekocht?

Mooie lijstjes trouwens. Wat gaat er met die Bluetooth audio lijst gebeuren? Wellicht handig voor in de topic start @Zerora?
@meesje Het ging om Lego Marvel Super Heroes 1, die komt 8 oktober uit. Maar deel 2 die al eerder uit was heeft ook een prima Metacritic score inderdaad. Begreep wel dat deel 1 de betere game is van de twee.

• meesje
L23 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:12:
[...]

Ik denk dat ik met Knights of the Old Republic wel even zoet ben als die in november uit komt. Verder nog wel wat games te spelen, laatst Crash Bandicoot N.Sane Trilogy in de aanbieding gekocht.

Mooie lijstjes trouwens. Wat gaat er met die Bluetooth audio lijst gebeuren? Wellicht handig voor in de topic start @Zerora?
Crash Bandicoot N.Sane Trilogy wil ik ook nog kopen. Op dit moment leuk geprijsd (25 euro fysiek). In een review las ik dat in handheld modus het beeld af en toe wat wazig is. En dit is kennelijk niet het geval wanneer in dock modus. Is er al iets bekend dat dit gefixed is middels een update?

Zelf heb ik nog nooit Crash Bandicoot gespeeld. Wat mij aanspreekt is dat je niet allerlei knoppen (combinaties) hoeft te leren, maar dat het meer om timing gaat (ten minste dat heb ik gelezen). Bij menig spel haak ik af bij te veel knoppen combinaties. Mijn game skills zijn vrij beperkt. :)

Crash Team Racing lijkt me ook wel gaaf. Ik heb vernomen dat de besturing veel anders is dan bij Mario Kart. Nu ook schappelijk geprijsd (25 euro). Misschien ook maar bestellen.

Crash Bandicoot 4 laat ik nog even zitten. Deze vind ik nu te duur. In tegenstelling tot de spellen van Nintendo zal Bandicoot 4 tzt wel in prijs dalen.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jan_V schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:02:
[...]

Die van ons krijgt binnenkort LEGO Super Heroes, want hij vind de Marcel helden wel tof.
Een vriendje van hem heeft het al en die vind het ook leuk.
LEGO city speelt hij ook nog continu voor het free roamen en poppetjes en auto's vrij te spelen.

Momenteel is hij heel tevreden met Mario Party.
Hot Wheels Unleashed komt volgende week ook uit. Die gaat er hier zeker komen, maar moet nog een gelegenheid vinden voor zo'n kado.
Thanks ga Lego super heroes ook eens bekijken, met name ‘speelbaarheid’ voor die leeftijd is belangrijk. Mario Bros deluxe speelde hij laatst bij een vriendje en dat ging ook best aardig.
meesje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:07:
[...]

Niet dat je er helemaal door hoeft te laten leiden, maar het geeft wel een aardige indicatie of een spel een beetje goed is: kijk eens op metacritic.
https://www.metacritic.co...he-lego-movie-2-videogame
De scores voor Lego Movie 2 zijn niet echt denderend. Of je moet perse alle Lego games willen hebben (of welke reden dan ook), maar bij dergelijke scores negeer ik het spel.
Het hiervoor genoemde spel Lego Marvel Super Heroes 2 heeft een veel betere score.

Lego City Undercover staat bij ons nog wel op de lijst om ooit aan te schaffen.

@Jan_V Hot Wheels was ik helemaal vergeten. Ik ben erg benieuwd. Ik denk dat ik dit spel op de lijst zet voor de December maand.
Thanks ga idd vaak op metacritics af voor mezelf maar voor leeftijden etc is dat toch wat lastiger.

Overigens is Lego city undercover een hele geinige game die ik zelf ook heb uitgespeeld. Echt prima voor casual gaming. Je merkt wel dat het spel wat ouder is in de manier waarop met saves wordt omgegaan.
[...]

Ik hoor heel veel goede dingen over Cruis'n Blast maar voor mij zijn de racing games geen prio. KOTOR is verleidelijk maar ik zou zelf liever KOTOR 2 spelen dan.

Hier ben ik momenteel bezig met die Voice of Cards demo, met Slay the Spire en met Monster Hunter Stories 2. De meeste game tijd wordt eigenlijk op de PC opgevreten. Ik kijk verder best uit naar Metroid Dread over een paar weken maar het gaat geen day 1 aankoop worden denk ik, want ik heb ook nog Cadence of Hyrule en Xenoblade 1 in de backlog hier liggen.

Edit: oh en Shin Megami Tensei V staat ook op mijn wishlist xD
Het enige wat ik er nog aan wou veranderen is eventueel een lijst samenstellen met USB-dongle headsets die goed met Switch werken, maar dat is eigenlijk te veel werk :P

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 26-09-2021 08:33 ]

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:02

Yoshi’s Crafted World is bij onze kids (3,5 en 6) al een tijd een groot succes. Je kunt het op meerdere moeilijkheidsgraden spelen.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-01 18:14
Wat moeten we doen om een verdomde nieuwe F-Zero te krijgen? Het is maar dat ik nog eeuwig bezig ben met Zelda: BOTW anders was ik wel inmiddels boos geworden!!!

Nog in mijn Switch Backlog:

Katamari DAMACY: Reroll
Monster Hunter Rise
Mario Kart 8 Deluxe
Cadence of Hyrule

Ben ik volgens mij nog een heel jaar zoet mee :9

[ Voor 34% gewijzigd door TrafalgarLaw op 26-09-2021 03:45 ]

• sderooij
TrafalgarLaw schreef op zondag 26 september 2021 @ 03:41:
Wat moeten we doen om een verdomde nieuwe F-Zero te krijgen? Het is maar dat ik nog eeuwig bezig ben met Zelda: BOTW anders was ik wel inmiddels boos geworden!!!

Nog in mijn Switch Backlog:

Katamari DAMACY: Reroll
Monster Hunter Rise
Mario Kart 8 Deluxe
Cadence of Hyrule

Ben ik volgens mij nog een heel jaar zoet mee :9
We krijgen binnenkort Fzero 64 :P

Maar ben met je eens, een nieuwe f-zero game zou geweldig zijn.
@TrafalgarLaw ik ken nog wel een paar mensen die een nieuwe F-Zero zouden zien zitten. Met hoe populair Switch is geworden, zeg ik nooit nooit. Voorlopig krijg je de eerste F-Zero game met online multiplayer in de N64 app ;) Mooie games in je backlog verder.
meesje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:02:
[...]

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy wil ik ook nog kopen. Op dit moment leuk geprijsd (25 euro fysiek). In een review las ik dat in handheld modus het beeld af en toe wat wazig is. En dit is kennelijk niet het geval wanneer in dock modus. Is er al iets bekend dat dit gefixed is middels een update?

Zelf heb ik nog nooit Crash Bandicoot gespeeld. Wat mij aanspreekt is dat je niet allerlei knoppen (combinaties) hoeft te leren, maar dat het meer om timing gaat (ten minste dat heb ik gelezen). Bij menig spel haak ik af bij te veel knoppen combinaties. Mijn game skills zijn vrij beperkt. :)

Crash Team Racing lijkt me ook wel gaaf. Ik heb vernomen dat de besturing veel anders is dan bij Mario Kart. Nu ook schappelijk geprijsd (25 euro). Misschien ook maar bestellen.

Crash Bandicoot 4 laat ik nog even zitten. Deze vind ik nu te duur. In tegenstelling tot de spellen van Nintendo zal Bandicoot 4 tzt wel in prijs dalen.
Ik heb het spel ook voor die prijs gekocht. Stond al een tijdje op mijn lijstje en met die prijs de knoop doorgehakt.
Welke review was dat? Ik heb de game toevallig gisteren bij een vriend gespeeld, zelf momenteel geen Switch, en vond het er in handheld prima uitzien. Mogelijk zijn er stukken waar de resolutie verder dipt. Maar dat zal dan niet gefixt zijn, er zijn nooit updates uitgebracht, game is compleet op cartridge.

Crash Bandicoot 4 moet ik nog ff kijken. Ik wil in ieder geval eerst met de trilogy beginnen omdat het echte klassiekers zijn.

• meesje
L23 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:22:
[...]

Ik heb het spel ook voor die prijs gekocht. Stond al een tijdje op mijn lijstje en met die prijs de knoop doorgehakt.
Welke review was dat? Ik heb de game toevallig gisteren bij een vriend gespeeld, zelf momenteel geen Switch, en vond het er in handheld prima uitzien. Mogelijk zijn er stukken waar de resolutie verder dipt. Maar dat zal dan niet gefixt zijn, er zijn nooit updates uitgebracht, game is compleet op cartridge.

Crash Bandicoot 4 moet ik nog ff kijken. Ik wil in ieder geval eerst met de trilogy beginnen omdat het echte klassiekers zijn.
Ik heb het in deze review gelezen. Kennelijk ook in dock modus, ik dacht alleen handheld.
Wat nieuws:
  • Square-Enix kondigde gisteren een nieuwe release dat aan voor de remasters van de eerste twee Life is Strange games ('Life is Strange: Remastered Collection'). Deze komen nu uit op 1 februari 2022.
  • 2D Zelda-like Blossom Tales krijgt een sequel: Blossom Tales II: The Minotaur Prince. Het eerste spel werd heel goed ontvangen op Switch in 2017, en heeft een grote rol gespeeld in het feit dat ontwikkelaar Castle Pixle niet failliet is gegaan. Verwacht meer van hetzelfde wanneer Blossom Tales II in 2022 releast. Trailertje:
  • Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth heeft eindelijk een console releasedatum: 16 december. Het gaat om een 2D Metroidvania met een setting in het Lodoss War universum. Deedlit in Wonder Labyrinth is redelijk goed onthaald op Steam, maar het lijkt ook geen genre-verleggende game te zijn.
  • Disney komt deze herfst met een nieuwe release van hun classic games, de Disney classic Games Collection. Behalve Aladdin en The Lion King wordt deze keer ook The Jungle Book toegevoegd. Ook de SNES editie van Aladdin zit er deze keer bij - stiekem de beste versie. Trailer hier.
  • Fans van top-down bullet hells/shoot'em up's opgelet: Castle of Shikigami 2 krijgt een Switch release met een hoop updates in december. Teaser:

En om nog even op het Nintendo Switch Online Expansion Pack in te gaan:
  • Er zijn nu hoge resolutie foto's van de Mega Drive en N64 controllers beschikbaar. Twitter account Nintendeal heeft scherp opgemerkt dat er op deze controllers extra knoppen zitten i.v.m. de originelen. De foto's vind je op Twitter of hier (N64) en hier (Genesis). We zien o.a. een Home, Screenshot en Sync knop. Op de Mega Drive controller zit ook een Mode knop.
  • Nintendo liet in een antwoord op reporter Stephen Totilo weten dat er nog meer NES/SNES updates gepland zijn voor het gewone abonnement
  • Meerdere bronnen laten weten dat M2 de emulatie van de Mega Drive games doet. De vele problemen die in de Switch Genesis Collection zitten (glitches, input lag), zouden dus niet moeten voorkomen.
  • O.a. NintendoLife claimen op basis van de footage in de regionale Directs dat sommige van de games in de Europese app de 50Hz releases zullen zijn... Als dit blijkt te kloppen, bestaat er nog altijd de mogelijkheid om met een Japanse of Amerikaanse account de NTSC apps te downloaden.
  • Gerucht: Emily Rogers heeft een hoop nieuwe claims gemaakt over de toekomst van de N64/Mega Drive games:
    • Tweet - De N64 library zal uiteindelijk beter worden dan wat er beschikbaar was op Virtual Console. Pokémon Stadium lijkt een mogelijkheid.
    • Tweet - er zijn veel meer Mega Drive games gepland dan in de bestaande Switch collectie zitten. Third-party games zouden onderweg zijn.
    • Tweet - Ze verwacht dat de GameBoy aankondiging later nog komt
  • Gerucht: NateTheHate blijft erop staan dat GameBoy (Colour) games ook onderweg zijn.
JackAvery schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:03:
KOTOR is verleidelijk maar ik zou zelf liever KOTOR 2 spelen dan.
KotOR al te vaak uitgespeeld? :p KotOR 2 zal ook wel volgen al ben ik benieuwd wat ze dan met de restored content mod gaan doen, die zal er zeer waarschijnlijk niet standaard inzitten en zelf de content toevoegen zie ik bij de Switch niet voor mogelijk. Maar dan zou ik alsnog KotOR 2 op de Switch willen spelen. Ik mis dit soort westerse RPG's (Bethesda/Bioware/Obsidian), dus hoe meer hoe beter.
JackAvery schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:03:
Het enige wat ik er nog aan wou veranderen is eventueel een lijst samenstellen met USB-dongle headsets die goed met Switch werken, maar dat is eigenlijk te veel werk :P
Dat lijkt me niet alleen teveel werk, dan moet je ze ook allemaal in huis halen en testen :P
Maar het was al wel informatief. Momenteel staat er in de topic start nog dat bluetooth audio niet werkt.
meesje schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb het in deze review gelezen. Kennelijk ook in dock modus, ik dacht alleen handheld.
Ik denk niet dat het als storend wordt ervaren. je zou op Youtube nog de Digital Foundry video's kunnen bekijken daar vergelijken ze alle versie met elkaar. Daar is de conclusie dat de Switch versie grafisch minder mooi is als Xbox/Playstation versie, maar nog steeds een goede game.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 26-09-2021 11:10 ]

JackAvery schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:40:
  • Er zijn nu hoge resolutie foto's van de Mega Drive en N64 controllers beschikbaar. Twitter account Nintendeal heeft scherp opgemerkt dat er op deze controllers extra knoppen zitten i.v.m. de originelen. De foto's vind je op Twitter of hier (N64) en hier (Genesis). We zien o.a. een Home, Screenshot en Sync knop. Op de Mega Drive controller zit ook een Mode knop.
Die Home en Screenshot knop had ik wel kunnen waarderen op de SNES Online controller. Ben benieuwd waar die Mode knop voor de Mega Drive controller voor is, ik begreep dat die normaal alleen op de 6 button controller zat.
Het zou mooi zijn als je in de toekomst alle knoppen van deze Online controllers kan configureren in de instellingen, momenteel kan dat alleen met Joy-cons en de Pro Controller.
L23 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:44:
[...]

KotOR al te vaak uitgespeeld? :p KotOR 2 zal ook wel volgen al ben ik benieuwd wat ze dan met de restored content mod gaan doen, die zal er zeer waarschijnlijk niet standaard inzitten en zelf de content toevoegen zie ik bij de Switch niet voor mogelijk. Maar dan zou ik alsnog KotOR 2 op de Switch willen spelen. Ik mis dit soort westerse RPG's (Bethesda/Bioware/Obsidian), dus hoe meer hoe beter.
Dat de restored content mod er waarschijnlijk niet bij zal zijn, is inderdaad het grootste probleem met een KOTOR 2 release. En wat KOTOR 1 betreft: het is een goede game, maar het heeft ook wel een aantal gameplay quirks die me niet liggen. Het verhaal is goed maar voor mij niet voldoende om het spel veel te willen herspelen eenmaal je de grote plotpunten weet. KOTOR 2 doet meer interessants op narratief vlak.
Dat lijkt me niet alleen teveel werk, dan moet je ze ook allemaal in huis halen en testen :P
Maar het was al wel informatief. Momenteel staat er in de topic start nog dat bluetooth audio niet werkt.
Als iemand de headsets sponsort wil ik dat wel doen :+

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Wat gaat er met die Bluetooth audio lijst gebeuren? Wellicht handig voor in de topic start @Zerora?
Wordt weer eens tijd dat ik de topic start verder ga bijwerken. De Bluetooth audio lijst blijft, maar ik ga er gewoon bij vermelden dat de functionaliteit nu standaard in de Switch zit denk ik.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• TrafalgarLaw
De BlueTooth audio is een beetje een dooie mus. Mijn headset (Sony WH700N) heeft er teveel latency mee. Schijnt dat de Switch geen APTX-LL ondersteunt. Figures.

[ Voor 3% gewijzigd door TrafalgarLaw op 26-09-2021 13:42 ]

• TrafalgarLaw
JackAvery schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:42:
@TrafalgarLaw ik ken nog wel een paar mensen die een nieuwe F-Zero zouden zien zitten. Met hoe populair Switch is geworden, zeg ik nooit nooit. Voorlopig krijg je de eerste F-Zero game met online multiplayer in de N64 app ;) Mooie games in je backlog verder.
Die Miyamoto moet echt een draai om de oren krijgen. Schijnt dat hij ooit heeft gezegd de populariteit van F-Zero niet te begrijpen. Ondertussen krijgen we wel Mario Golf, Tennis, Basketball, Voetbal, Handbal, Korfbal, Advocatuur, Synchroonzwemmen, Vastgoedbelegger, Party, Olympische Spelen, Eurovisie Songfestival, Kart, 3D World, 2D World, 4D World, VR, Child Support Simulator enzovoorts.

• The Chosen One
  • Laatst online: 08-01 19:18

The Chosen One

Zie signature!

Hoe populair was de laatste F-zero? En hoe populair is F-Zero in Japan?
Heb het gevoel dat des de beter Mario Kart het doet des de minder interesse ze hebben om een F-Zero te maken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

@The Chosen One Ik begrijp dat de laatste F-Zero game F-Zero Climax was, dat was in 2004 en daarna is er geen nieuwe game meer uitgekomen. Volgens mij is de reeks iets populairder in Japan want F-Zero Climax voor de Game Boy Advance kwam alleen in Japan uit.

Ik denk omdat Mario Kart 8 Deluxe het zo goed doet het geen zin heeft om een andere Mario Kart uit te brengen, maar het wel een slimme zet zou zijn om een andere race game uit te brengen. Een nieuwe Diddy Kong Racing en nieuwe F-Zero racing game zou ik daarom wel interessant vinden.
TrafalgarLaw schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:47:
[...]

Die Miyamoto moet echt een draai om de oren krijgen. Schijnt dat hij ooit heeft gezegd de populariteit van F-Zero niet te begrijpen. Ondertussen krijgen we wel Mario Golf, Tennis, Basketball, Voetbal, Handbal, Korfbal, Advocatuur, Synchroonzwemmen, Vastgoedbelegger, Party, Olympische Spelen, Eurovisie Songfestival, Kart, 3D World, 2D World, 4D World, VR, Child Support Simulator enzovoorts.
Miyamoto maakt al jaren geen games meer :) Maar hij zag een tiental jaar geleden inderdaad weinig ruimte om te innoveren binnen de serie.
The Chosen One schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:54:
Hoe populair was de laatste F-zero? En hoe populair is F-Zero in Japan?
Heb het gevoel dat des de beter Mario Kart het doet des de minder interesse ze hebben om een F-Zero te maken.
Gelukkig hebben we data van de Japanse cijfers (via GameDataLibrary). In release volgorde:
  • F-Zero (SNES) - 900.000
  • F-Zero X (N64) - 97.684
  • F-Zero Maximum Velocity (GBA) - 334.142
  • F-Zero GX (NGC) - 100.981
  • F-Zero Falcon Legend (GBA) - 9.056
  • F-Zero Climax (GBA) - 5.049
Met andere woorden, neen, F-Zero verkocht niet goed meer in Japan.

De bestverkochte F-Zero game is met grote afstand de allereerste op SNES. F-Zero GX heeft wereldwijd vermoedelijk minder dan 1 miljoen exemplaren verkocht*, en een significant deel daarvan was aan heel lage prijzen als Player's Choice titel. Het is sowieso dus één van de zwakkere performers (qua sales) van alle Nintendo IP.

Er is één bron die dit tegenspreekt - Toshihiro Nagoshi heeft in 2018 in een interview met Edge geclaimed dat er 1.5m verkocht zijn, maar er zijn ook een aantal redenen om te geloven dat hij zich dit verkeerd herinnerde.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 19:57
Wat maakt iedereen trouwens zo hyped over Metroid Dread? Ik heb nooit een Metroid game gespeeld, gaat het vooral om nostalgie van een oude serie, of waren dit vroeger ontzettende parels? Heb e.e.a. opgezocht erover, maar dan kom je snel op websites met lijstjes als "which Metroid game is the best" etc. Maar niet echt duidelijk waarom (voor mijn gevoel) "iedereen" erop zit te wachten (als iemand zijnde die niet bekend is met deze games). Dus ja, ben benieuwd, what is all the fuzz about?

[ Voor 6% gewijzigd door menne op 26-09-2021 14:33 ]

@JackAvery F-Zero Maximum Velocity was mijn eerste F-Zero game, gehaald op release dag van de Game Boy Advance. Leuke game. De opvolger F-Zero GP Legend heb ik destijds niks van mee gekregen, wist pas een paar jaar terug dat er meerdere F-Zero games voor de Game Boy Advance zijn uitgebracht. Maar op wat nieuwe banen na volgens mij ook niet onderscheidend.

• TrafalgarLaw
JackAvery schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:30:
[...]
Miyamoto maakt al jaren geen games meer :) Maar hij zag een tiental jaar geleden inderdaad weinig ruimte om te innoveren binnen de serie.

[...]
Met andere woorden, neen, F-Zero verkocht niet goed meer in Japan.
Mario Kart 8 (Deluxe) prima game maar het is zeer anders dan de F-Zero games. En tja als Nintendo het spelletje gaat spelen om uitsluitend multi-miljoenen verkopers te hebben valt dat mij tegen. Bovendien zijn ze nog steeds erg koppig en Japan-centrisch. Tijd voor nieuw bloed daar aan het roer en opdonderen met de oude garde.
@TrafalgarLaw Het is uiteindelijk gewoon een bedrijf die winst wil maken. Daarom is het voor Nintendo ook logischer om al die simpele sport games in een Mario jasje uit te brengen. Ook niet mijn ding, maar die games verkopen goed. F-Zero verkocht niet goed.
@TrafalgarLaw er is een hoop nieuw bloed bij Nintendo hoor :) Je ziet bvb. dat ze publiekelijk al enkele jaren Shinya Takahashi en Yoshiaki Koizumi front-and-center zetten. Veel van de huidige game directors zijn in de 40 en jongere medewerkers krijgen kansen om zowel bestaande als nieuwe IP te maken. Maar zoals in elk bedrijf moet je wel mensen hebben die het voor bepaalde producten opnemen om er nieuwe versies etc. van te willen produceren, en er is ook nog altijd zoiets als opportuniteitskosten. Gezien het ondertussen al meer dan 15 jaar geleden is dat iemand aan een gepubliceerde F-Zero game gewerkt heeft, is dat allemaal zo niet vanzelfsprekend vermoed ik. Het is moeilijk om er een specifieke reden op te plakken.

Nintendo maakt/publiceert trouwens wel vaker games ~1 miljoen exemplaren verkopen. Kijk recent naar Astral Chain, Bayonetta, Xenoblade, Labo, Marvel Ultimate Alliance...

Anyway, ik denk zelf dat Switch en zijn userbase wel een opportuniteit is voor een eventuele F-Zero revival, mocht Nintendo die keuze maken.

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:51
menne schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:32:
Wat maakt iedereen trouwens zo hyped over Metroid Dread? Ik heb nooit een Metroid game gespeeld, gaat het vooral om nostalgie van een oude serie, of waren dit vroeger ontzettende parels? Heb e.e.a. opgezocht erover, maar dan kom je snel op websites met lijstjes als "which Metroid game is the best" etc. Maar niet echt duidelijk waarom (voor mijn gevoel) "iedereen" erop zit te wachten (als iemand zijnde die niet bekend is met deze games). Dus ja, ben benieuwd, what is all the fuzz about?
Beide. Met name Super Metroid is nog steeds een geweldige game.

Je moet je door 1 grote map zien te banen, maar sommige deuren/paden kan je pas langs als je een specifiek upgrade/wapen hebt. Bij het pakken van een nieuw wapen levert dit dus niet alleen nieuwe manieren om enemies te doden op, maar het opent ook letterlijk nieuwe deuren (of eigenlijk: deuren in vorige levels waar je eerst niet langs kon).
Gezien je dus zelf moet zien uit te puzzelen welke kant je nu weer op kan/moet, levert dit een non-lineaire gameplay op, wat redelijk zeldzaam was destijds. Er is zelfs een heel genre naar vernoemd (metroidvania, samenvoegsel van Metroid en Castlevania).

Het is 19 jaar geleden dat het vorige deel (Metroid Fusion) uit is gekomen. Dus de fans zitten hier echt op te wachten. Ik heb hem samen met de Switch OLED ook in de pre-order staan.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 08:55
Ach, het genre heet niet voor niets Metroidvania, dus fans van dat genre zijn meestal ook fan van Metroid. De vorige editie was op de 3DS dus er kan een grote stap gemaakt worden en de previews zijn optimistisch.

Het is net als dat fans van voetbalgames uitkijken naar de nieuwe FIFA/PES.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 26-09-2021 16:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 07:47
ph4ge schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:14:
[...]

Ach, het genre heet niet voor niets Metroidvania, dus fans van dat genre zijn meestal ook fan van Metroid. De vorige editie was op de 3DS dus er kan een grote stap gemaakt worden en de previews zijn optimistisch.

Het is net als dat fans van voetbalgames uitkijken naar de nieuwe FIFA/PES.
Alleen hoef je dan geen 19 jaar te wachtend op het vervolg. Er is tussendoor wel wat uitgekomen, maar is heel weinig geweest, dat maakt de hype ook wel iets groter.

• meesje
Gisteravond voor het eerst even (45 min.) Kirby Star Allies gespeeld. Het spel kon me niet boeien. Het vechten is op een knop drukken en dan gaan er vier figuren aan de slag. Ik vond dit veel te druk. Ik let dit spel wel even weg. Misschien t.z.t. samen met mijn zoontje spelen. Wellicht is multiplayer leuker.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
Tja, moeilijk te zeggen. Ik heb de meeste delen wel gekocht en ben opgegroeid in het begin van gaming. Dus alles ook meegekregen (ben van 1981).
Nes wel Metroid gespeeld, Snes Metroid uitgespeeld. De latere varianten ook gekocht, maar nooit echt uitgespeeld. Maar blijf het leuke spellen vinden.
De 2d varianten vind ik toch wel het leukste. Heb toen de gamecube delen verkocht en de wii versies gekocht. Zelfde alleen dan met motion controls.

Dread heb ik de Amiibo en de normale editie van besteld. Lijkt me weer erg leuk. Voordeel is, dat ik me voorgenomen heb, dat de lol belangrijker is dan het uitspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 26-09-2021 20:55 ]

Op Reddit heeft iemand de Switch OLED al in bezit, zullen de komende dagen wel meer soortgelijke berichten verschijnen. Nog anderhalve week :)

https://www.reddit.com/r/...he_new_switch_oled_early/

• meesje
L23 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:44:
Op Reddit heeft iemand de Switch OLED al in bezit, zullen de komende dagen wel meer soortgelijke berichten verschijnen. Nog anderhalve week :)

Zo hee, het scherm oogt een flink stuk groter.
Hoe is het overigens toch mogelijk dat een verpakking er nu al zo uit ziet?
meesje schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:02:
Hoe is het overigens toch mogelijk dat een verpakking er nu al zo uit ziet?
Ziet er uit alsof het van een vrachtwagen is gevallen :P

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand nog iets vernomen van de remake; 'The House of the Dead:' ? die was ergens in april aangekondigd, maar vind maar weinig informatie hierover

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

L23 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:44:

Cool, je ziet duidelijk hoeveel groter het scherm is. Ook Metroid Dread is al bij verschillende mensen aangekomen troouwens. Previews daarvan staan nu ook net online. Bijvoorbeeld deze van VideoGamesChronicle en Polygon combineren de eerste één-twee uur van Dread met impressies van het nieuwe OLED model.

En voor wie liever van bewegende plaatjes houdt:

Normaalgezien is de footage enkel van delen van het spel die al in trailers getoond zijn, maar bekijk al deze dingen op eigen risico ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 27-09-2021 15:31 ]

• sderooij
JackAvery schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:24:
[...]
Cool, je ziet duidelijk hoeveel groter het scherm is. Ook Metroid Dread is al bij verschillende mensen aangekomen troouwens. Previews daarvan staan nu ook net online. Bijvoorbeeld deze van VideoGamesChronicle en Polygon combineren de eerste één-twee uur van Dread met impressies van het nieuwe OLED model.

En voor wie liever van bewegende plaatjes houdt:
[YouTube: We've Played Metroid Dread - Is It Any Good?]

Normaalgezien is de footage enkel van delen van het spel die al in trailers getoond zijn, maar bekijk al deze dingen op eigen risico ;)
Ik kan niet meer wachten op volgende week! :D

• sderooij
probeer het eens in Vraag & Aanbod :)

[ Voor 64% gewijzigd door BM op 27-09-2021 16:06 ]

JackAvery schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:24:
Hier dezelfde beelden, maar met een discussie over de Switch OLED zelf.

Edit: En nog een interessantere video, een echte unboxing.

[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 27-09-2021 21:13 ]

Off-topic maar gewoon te cool wat mij betreft: Nintendo bevestigt eindelijk de plannen een Donkey Kong themadeel te bouwen in Universal Studios Japan. Ze moesten wel, want de bouw is ondertussen al even zichtbaar.

Opening is gepland voor 2024. Volgens alle leaks van de afgelopen jaren is er O.a. Een minecart coaster gepland met een uniek baansysteem. Concept art:

Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.co.jp/corporate/release/en/2021/img_210928/img_01.png

[ Voor 60% gewijzigd door JackAvery op 28-09-2021 07:19 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Ik hoopte even dat Kevin Kenson al numerieke tests enzo zou hebben maar helaas is hij van plan om zoveel mogelijk video’s hiervan te maken :P . Wel het eerste echt goede vergelijkingsmateriaal. Zeker het bekijken waard dus op dat vlak.

Voor wie echt geen tijd heeft ff snel de vergelijkende highlights:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOMQ-lOPWOYHDOfR96z1vBe_heo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C8x1jnWI4F3uC5lEkNYoZXJD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C-brGwdMLzPBLQHVn_kPfDrMYg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g6TyYu6lSciwOE9gMhEDVemO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p_wlNhO0kl0JFBvLeFEX54btDI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GbQ6iG5lSNhMw0v0wYVSKIVg.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sat1gq6uXMJwReF4iDn_SSc4nYs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Qut0lp4n4yhdKLXXBhNkw46z.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41ihg6XzjyMO5NqGZTUihMnxcFc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6X3CwjzVj6yvfO1EVa4H0ZiZ.png?f=fotoalbum_tile

Kenson bespreekt het scherm, zijn eerste indrukken van het geluid, de materiaalverschillen en zijn eerste ervaringen met accessoires. Dit is allemaal vrij algemeen dus verwacht veel meer detail in de nabije toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 29-09-2021 08:01 ]

@JackAvery wel nieuwe beelden, daarom plaatste ik het, maar die Youtubers zijn inderdaad goed in het zoveel mogelijk video’s maken :p

Hij zei trouwens dat het OLED scherm van glas is? Ik ging gewoon uit van plastic en heb dit verder ook nergens gelezen.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:35
L23 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:20:
@JackAvery wel nieuwe beelden, daarom plaatste ik het, maar die Youtubers zijn inderdaad goed in het zoveel mogelijk video’s maken :p

Hij zei trouwens dat het OLED scherm van glas is? Ik ging gewoon uit van plastic en heb dit verder ook nergens gelezen.
Ja die opmerking kreeg ik ook mee.
Zou wel mooi zijn, een plastic scherm is zoooo LG cookie tijdperk :P

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

R-utger schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:43:
Zou wel mooi zijn, een plastic scherm is zoooo LG cookie tijdperk :P
Ik gebruik momenteel een telefoon met een plastic scherm... :p
spoiler:
Galaxy Z Fold 3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

@L23 het zal even afwachten zijn op meer ervaringen die specifiek glas/pastic in de gaten houden. Ik meen ergens anders ook al een dergelijke opmerking gelezen/gehoord te hebben maar ik vind het momenteel niet terug.

Op zich lijkt het mij wel logisch om glas te gebruiken op een 'premium' product.

Ik was dan weer blij om nogmaals de kwaliteit van de kickstand bevestigd te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 29-09-2021 10:54 ]

@JackAvery Hij twijfelt ook over het materiaal van de kickstand, wat volgens mij gewoon metaal is.
Ik denk dat het gewoon weer plastic is, maar dat het OLED panel dichter op of tegen het plastic scherm aan zit. Dat voelt qua kwaliteit beter aan.
Ik heb het omgekeerde met mijn iPad mini 1 waar er ruimte zit tussen het LCD panel en het glas en voelt daardoor goedkoop "plastic" aan.

Maar ben benieuwd, glas zou zeker premium zijn.

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ben ook benieuwd of ze hef design zo hebben aangepasf daf het dock geen schade maakt op de handheld,
@Bulletdodger Dat deed het dock van de huidige Switch ook niet in mijn geval, geen screen protector, geen krassen. Wel begreep ik dat het nieuwe dock iets meer ruimte bied.
Nog een 2019 vs OLED vergelijking, met dank aan een paar retailers die de street date gebroken hebben:

Het verschil in brightness en contrast enzo is echt heel duidelijk, bvb rond 00:30 of 4:20.

Rainbow Road:

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 29-09-2021 14:25 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:41
Mooi, het verschil is groter dan ik had ingeschat. Maar helaas speel ik nooit handheld, dus zie ik geen noodzaak (behalve voor de LAN aansluiting dan) om deze aan te schaffen. Hij ziet er wel strak uit die Oled Switch. Bijna zo mooi als mijn AC editie Switch :+
Net Ori: The Collection binnen. Momenteel geen Switch in bezit, maar op het internet was al vermeld dat ook voor deze release de updates van Will of the Wisps niet op de cartridge staan. Ik vond dat echter zo vanzelfsprekend dat ik beide aparte fysieke games verkocht had in afwachting op deze release.
Deze uitgave is verder vrijwel hetzelfde, een download code met de soundtrack van beide spellen en 6 plaatjes (bij de losstaande games had je elk apart 6 plaatjes).
Ori: The Collection is voor 43 euro een stuk schappelijker geprijsd dan de twee losstaande releases.

edit: 8 oktober eindelijk weer een Switch in huis. In tegenstelling tot eerdere beweringen van Iam8Bit staan beide games compleet met updates op cartridge. Ori and the Will of the Wisps is versie 1.2.0 op cartridge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-QotLwbDMkPzvc5TU1jE4o5-xs=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/gVmtEwzkrsDSdlaUWQjrHIyy.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 08-10-2021 11:59 ]

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:09
De koeling van de nieuwe switch is aangepast, onderstaande video gaat verder niet in op koel prestaties, maar maakt wel een OLED Switch open:

• meesje
@L23 Gaaf! Ori komt (net als Hollow Knight en Hades) goed tot z’n recht op een OLED scherm.
Thanks voor de reminder overigens. Helemaal vergeten dat deze al leverbaar is. Veel winkels geven overigens nu 12 oktober als leverdatum aan.
@meesje Dat valt mij nu ook op, mogelijk is de release datum verschoven. Ik had het spel bij Gameresource besteld, vandaag in de brievenbus, maar ook zij geven nu 12 oktober aan.

Volgens mij komen alle games goed tot z'n recht, ik kijk al uit naar Rainbow Road in Mario Kart :P
Sj0eRdJuH schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:07:
De koeling van de nieuwe switch is aangepast, onderstaande video gaat verder niet in op koel prestaties, maar maakt wel een OLED Switch open:

[YouTube: What's REALLY inside the Nintendo Switch OLED?]
Heel leuk nieuws dat GamersNexus de OLED gaat analyseren.

In de discussie plastic of glas, ff de volgende quotes:
"the front glass looks way better"
"unlike the old display which felt like it was sort of sunken in, this feels like the display is all the way forward against the glass."
Dit kan natuurlijk nog steeds een ongelukkige 'turn of phrase' zijn ;p

En een paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-XajVbuNUoxNH5eVWawwBMJtS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdQxyQMuZRJYJeqUidyqTG6q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1SUXRn-JnpUi1UGNVvucwxYoS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DB75hh6o928qaLgeKOElYZGP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fa4DbVzqfrDUKxlTO7OVTSOZmxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVnmGmKeFhMjPEVHKXz6zWYc.jpg?f=fotoalbum_tile

(Op foto 1 is de bovenste Switch de OLED).

Ziet eruit alsof het moederbord toch een redelijke overhaul heeft gehad. De speakers zijn vanzelfsprekend verplaatst. Ook zien we rechts een zwarte PCB. die ik graag in meer detail zou zien, met rechtsboven op de foto de micro-SD lezer.

Edit: rond 6:34 een scherper shot van foto 1 blijkbaar :P

[ Voor 53% gewijzigd door JackAvery op 29-09-2021 19:33 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 14:52

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

L23 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:24:
[…]
, ik kijk al uit naar Rainbow Road in Mario Kart :P
Ik kijk zeker uit naar de OLED switch (wordt mijn eerste namelijk :p) maar naar Rainbow Road zal ik nooit uitkijken. Heb al een haat daaraan sinds MK:DD op mijn GameCube;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Nintendo's eigen OFFICIAL unboxing. Tenzij je er geen genoeg van kan krijgen niet de moeite waard om te kijken, voorgaande unboxing video's lieten meer zien.

[YouTube: Nintendo Switch – OLED Model OFFICIAL Unboxing]
Pagina: 1 ... 127 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic