Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-01 14:04
Dat is ook een reden voor mij om nog eens verder te kijken, nadat de Vodafone medewerker ook deze zorg uitte. Voor de camera is er geen betere dan de P30Pro maar ik ben ook de Oneplus 7T Pro aan het afwachten die vandaag bekend gemaakt gaat worden. Misschien een goed ( en veiliger) alternatief...

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-01 13:24
millerman_sf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:10:
Heb je de zakelijke simkaart al eens in een andere telefoon geprobeerd? Dan weet je of het aan de simkaart of de simkaart/telefooncombinatie ligt.
Ja dat zou natuurlijk kunnen, maar het vreemde is is dat mijn T-Mobile sim dus nooit problemen heeft.
En even een telefoon bij de hand heb ik niet.

• genesis1650
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-01 12:43
Koen87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:46:
Wie o wie kan mij helpen? :-)
Ik heb al sinds de lancering een Huawei P30 Pro en gebruik 2 sim kaarten.
Zakelijk een Yes Telecom simkaart
Privé T-Mobile

Nu heb ik af en toe dat de gesprekken op het zakelijke simkaart kraken en slecht verstaanbaar zijn.
Bij de T-Mobile heb ik dit nog nooit waargenomen.
Ondertussen hebben we al de simkaarten van slot 2 naar slot 1 gedaan, data op over deze simkaart laten lopen en een simkaartwissel gedaan. Nog steeds komt dit probleem voor.
Zou het dan toch de P30 Pro zijn? Ondanks dat het niet voor komt op mijn T-Mobile simkaart.
Iemand nog een tip?
Yes is KPN, staan de APN-instellingen voor dit netwerk goed, of misschien helemaal niet ingesteld omdat de primary SIM op T-Mobile zit?

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:57
Koen87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Ja dat zou natuurlijk kunnen, maar het vreemde is is dat mijn T-Mobile sim dus nooit problemen heeft.
En even een telefoon bij de hand heb ik niet.
Om die reden lijkt het me juist eerder aan de simkaart te liggen. Dat is immers de constante factor. Even in een andere telefoon (geen P30) en je weet het.

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-01 13:24
genesis1650 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Yes is KPN, staan de APN-instellingen voor dit netwerk goed, of misschien helemaal niet ingesteld omdat de primary SIM op T-Mobile zit?
Gecontroleerd, zouden goed moeten staan. Valt me op dat die van de T-Mobile anders staat zoals in de uitleg van Belsimpel :?
Maargoed, ik had even de stille hoop dat het daar aan zou kunnen liggen.
millerman_sf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Om die reden lijkt het me juist eerder aan de simkaart te liggen. Dat is immers de constante factor. Even in een andere telefoon (geen P30) en je weet het.
Ik zal eens een andere telefoon regelen.

Koen87 wijzigde deze reactie 10-10-2019 13:11 (26%)

• lucknopfler
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-01 23:10
Señor Sjon schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

Sowieso krijg je op de P30 de volgende Android, die is nu in beta. Je zal toch een eigen keuze moeten maken. Ik vond de S10+ de meerprijs niet waard (was toen ik keek een paar honderd euro duurder dan een P30 Pro).
Dank voor je reactie. Mijn twijfel zit ook meer in de updates over 1 jaar dan de updates op korte termijn. Ik snap dat het koffiedik kijken is 😉

Prijzen zijn nu ongeveer gelijk, p30 pro iets voordeliger.

• Murzeltje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-01 15:54

Murzeltje

PSN : Murzeltje1976

Net iets raars meegemaakt: Mijn P30 pro , gelockt met vingerafdruk, unlockte met welke vinger je ook er op legde. Zelfs die van een collega was geen probleem.

Na een herstart was het probleem verholpen..

Draai de Android 10 beta.

• pacod
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01:33
Meer mensen last van het volgende:

Als ik in een whatsapp chat een foto wil selecteren uit mijn gallery, dan duurt het vrij lang voordat de foto verschijnt of deze loopt vast. Ik draai trouwens de beta en heb een reinstall van whatsapp uitgevoerd.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:49

Rubman

Retarded or just overjoyed!

pacod schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:02:
Meer mensen last van het volgende:

Als ik in een whatsapp chat een foto wil selecteren uit mijn gallery, dan duurt het vrij lang voordat de foto verschijnt of deze loopt vast. Ik draai trouwens de beta en heb een reinstall van whatsapp uitgevoerd.
Heb ik hier ook last van, vrij hinderlijk.
Bij meerdere foto's doet hij gewoon niets behalve een zwart scherm weergeven.
Maakt niet uit of ik vanuit gallery of Whatsapp zelf verstuur.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• pacod
Rubman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Kan niet meer in de BETA app hier een rapport van verzenden, hoop dat dit al door iemand anders gedaan is.

• Murzeltje

Murzeltje

Rubman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Zelfde probleem hier

• pacod
Viel me opeens op dat ik Android Auto nu beschikbaar heb in de Playstore! Mijn vrouw heeft deze op haar mate 20 pro niet beschikbaar.

• pacod
Krijg net de 160 update binnen.....het lijkt erop dat Whatsapp ook weer normaal doet 🙂

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-01 17:39
pacod schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:15:
Krijg net de 160 update binnen.....het lijkt erop dat Whatsapp ook weer normaal doet 🙂
Ik heb 'm ook binnen en geen problemen meer met WA.
Wel vervelend dat ik Nova weer moet instellen als standaard launcher

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:49

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier ook de nieuwe binnen een geen WA issues meer

Ik had alleen de Oneplus launcher (vind ik fijner dan NOVA) maar die weigert nog steeds dienst sinds de beta

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-01 14:04
sonsan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:08:
Dat is ook een reden voor mij om nog eens verder te kijken, nadat de Vodafone medewerker ook deze zorg uitte. Voor de camera is er geen betere dan de P30Pro maar ik ben ook de Oneplus 7T Pro aan het afwachten die vandaag bekend gemaakt gaat worden. Misschien een goed ( en veiliger) alternatief...
Na lang twijfelen deze keer toch maar voor de OnePlus 7T Pro McLaren Edition gekozen. Goede specs (camera wel iets minder dan de P30) en een erg fraai design. En ik wil wel eens kennismaken met dit merk.
Had eigenlijk gewacht op de Mate 30 Pro maar door dat Google gedoe deze keer dan maar 'vreemd' gaan.
Ik ben benieuwd....

• Sandrioni
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-01 08:46
pacod schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:36:
Viel me opeens op dat ik Android Auto nu beschikbaar heb in de Playstore! Mijn vrouw heeft deze op haar mate 20 pro niet beschikbaar.
Lijkt mij stug?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• pacod
Ik heb de app gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd in de store op mijn telefoon. Ik kan deze echter niet los openen, maar hij springt wel aan zodra ik de telefoon aansluit in de auto.

• pacod

• Sandrioni
  • Laatst online: 14-01 08:46
Nice! Wist niet dat dit kon. Kan momenteel ook niet (meer?) zie ik. Althans, ik hem 'm niet vinden.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• pacod
Sandrioni schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Nice! Wist niet dat dit kon. Kan momenteel ook niet (meer?) zie ik. Althans, ik hem 'm niet vinden.
Ik kan hem nu ook niet meer vinden in de store maar zie de app wel als geïnstalleerde app staan. Laat het maar ff met rust, zo krijg ik in ieder geval wel verse updates !

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:56
Sinds augustus versie 9.1.0.193, sinds dan geen nieuwe updates meer. Is er iets aan de hand bij huawei? komen er geen normale updates meer voor android 9 omdat volgende maand officieel android 10 uitkomt? https://www.huaweicentral...ors-and-eligible-devices/

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-01 18:40
dutchnltweaker schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:24:
Sinds augustus versie 9.1.0.193, sinds dan geen nieuwe updates meer. Is er iets aan de hand bij huawei? komen er geen normale updates meer voor android 9 omdat volgende maand officieel android 10 uitkomt? https://www.huaweicentral...ors-and-eligible-devices/
Het is idd even rustig aan het Oostfront.
Tot zover is dat het enige wat we kunnen doen

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:45
Sinds vandaag plots overal dark modus.
Chrome heeft donkere balken gekregen, ig darkmodus, Playstore..
Zit gewoon op android 9.
Heeft iemand anders dit?

• Amadeus1966
Murzeltje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:18:
Net iets raars meegemaakt: Mijn P30 pro , gelockt met vingerafdruk, unlockte met welke vinger je ook er op legde. Zelfs die van een collega was geen probleem.

Na een herstart was het probleem verholpen..

Draai de Android 10 beta.
Volgens het hieronder geschreven artikel heeft Samsung ook dergelijke ongemakken met hun fingerprintunlockgeval.

https://www.androidcentra...-fingerprint-unlock-phone

• Amadeus1966
Sharule schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:16:
Sinds vandaag plots overal dark modus.
Chrome heeft donkere balken gekregen, ig darkmodus, Playstore..
Zit gewoon op android 9.
Heeft iemand anders dit?
Playstore e.d. was al bekend maar zou gefaseerd worden uitgerold.
Het eea schijnt serverside geregeld te worden.

• Murzeltje

Murzeltje

Amadeus1966 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Volgens het hieronder geschreven artikel heeft Samsung ook dergelijke ongemakken met hun fingerprintunlockgeval.

https://www.androidcentra...-fingerprint-unlock-phone
Volgens het artikel doet het probleem zich voor met sommige 3rd party screen protectors... Ik heb geen screen protector :)

Ach, het is niet meer voorgekomen en kan er niet wakker van liggen ...

• Amadeus1966
Ik werk daar sowieso al niet meer mee.
Had heel vaak dat hij mijn vingers niet herkende.

• Sharule
Amadeus1966 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Playstore e.d. was al bekend maar zou gefaseerd worden uitgerold.
Het eea schijnt serverside geregeld te worden.
Alles is weer wit bij mij. Zeer raar. Heb wel ng steeds de Huawei dark mode aan.
Edit. Heeft met avond en dag te maken!

Sharule wijzigde deze reactie 18-10-2019 18:55 (5%)

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik zoek me een ongeluk naar begrijp het niet helemaal.. Hoe zit het nu precies met die Google ondersteuning, klopt het dat als ik nu een P30 pro haal deze nog wel Google heeft en de Mate 30 pro niet?

• Jorco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-01 12:07
Frieda schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:26:
Ik zoek me een ongeluk naar begrijp het niet helemaal.. Hoe zit het nu precies met die Google ondersteuning, klopt het dat als ik nu een P30 pro haal deze nog wel Google heeft en de Mate 30 pro niet?
Klopt

PSN ID = Jorco

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 00:30
Frieda schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:26:
Ja.

• Frieda
  • Niet online
Dank jullie wel @Jorco en @FrankoNL! Ik twijfel nog of ik de P30 pro ga halen, vind hem nog wat duur. Maar ik wil graag een toestel met een goede camera en deze heeft dat!

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 00:30
Frieda schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:48:
Dank jullie wel @Jorco en @FrankoNL! Ik twijfel nog of ik de P30 pro ga halen, vind hem nog wat duur. Maar ik wil graag een toestel met een goede camera en deze heeft dat!
Zeker! Mocht je een goedkoper toestel met een goede camera willen, dan is de pixel 3a ook een goede optie. Dan mis je wel de zoom en de breed hoek camera.

• Frieda
  • Niet online
FrankoNL schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Zeker! Mocht je een goedkoper toestel met een goede camera willen, dan is de pixel 3a ook een goede optie. Dan mis je wel de zoom en de breed hoek camera.
Ja en die spreken me nu juist zo aan! Heb hem nu gevonden voor 522,- met abonnementsverlenging, ziet er al beter bereikbaar uit nu :)

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17-01 18:45
Naast de P30 Pro en de Pixel 3a zou je anders ook nog de Mate 20 Pro kunnen overwegen. Die is qua camerakwaliteit bijna net zo goed als de P30 Pro en dan heb je ook 3 lenzen itt 1 op de Pixel. Hij is een stuk goedkoper dan de P30 en het scherm is qua resolutie ook nog beter.

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17-01 20:20
Dit ervaar ik nu ook. Lijkt echt om de combinatie Whatsapp en de Gallery te gaan. Media delen via andere apps lijkt wel te werken.

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

• Murzeltje

Murzeltje

Master FX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Dit ervaar ik nu ook. Lijkt echt om de combinatie Whatsapp en de Gallery te gaan. Media delen via andere apps lijkt wel te werken.
Het probleem was even weg, maar is weer terug inderdaad.

Ook is mijn telefoon af en toe te weer te unlocken met iemands anders vinger, of mijn eigen vinger die ik toch echt niet ingelezen heb... Na een herstart werkt alles weer prima en werkt alleen m'n eigen duim...

• Sharule
Net een systeeminstellings update gehad.
Iemand een idee wat het is?

• Master FX
Sharule schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:28:
Net een systeeminstellings update gehad.
Iemand een idee wat het is?
Zit daar ook een versie nummer aan?

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

• Sharule
Master FX schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Zit daar ook een versie nummer aan?
Neen. Stond alleen systeeminstellingen update bij. Was maar een halve mb groot.

• mavical
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:13
Al langere tijd geen update voorbij zien komen.

rens-br wijzigde deze reactie 25-10-2019 15:00 (102%)

• Amadeus1966
mavical schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:49:
Al langere tijd geen update voorbij zien komen.
Nee idd het is helemaal stil.
Volgende maand zou de officiële uitrol beginnen van 10.
Dan zal het kippenhok wel weer losgaan.

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Nee idd het is helemaal stil.
Volgende maand zou de officiële uitrol beginnen van 10.
Dan zal het kippenhok wel weer losgaan.
Dan nog vreemd dat ze geen beveiliging updates uitbrengen voor Android 9,lijkt me toch een kleine moeite of is er toch meer aan de hand..

• Amadeus1966
dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:28:
[...]

Dan nog vreemd dat ze geen beveiliging updates uitbrengen voor Android 9,lijkt me toch een kleine moeite of is er toch meer aan de hand..
Augustus is de laatste.
Of het een kleine moeite is weet ik niet.
Maar we hebben het nu wel over twee maanden.
Misschien dat stiekem de aandacht gefocust is op de bèta en de officiële release van november... als die in november komt.

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 16:17
https://tweakers.net/ext/f/KvrbagNPtoENiFKaxkAuaNf8/thumb.jpg

• FreddyFish
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03:14
Ik heb een zeer vreemd probleem met mijn P30 Pro. Het komt slechts sporadisch voor en ik weet hoe ik het tijdelijk moet oplossen, dus ik heb er weinig last van. Maar ik ben toch heel benieuwd hoe dit mogelijk is:

Vanmiddag gebeurde het voor de tweede keer, de vorige keer is al enkele maanden geleden. Ik wil de telefoon draadloos opladen met de originele, (via KPN-actie) meegeleverde draadloze oplader. Ik leg de telefoon op de lader; niets. Vreemd, dan maar direct aan de kabel proberen; ook niets. Telefoon opnieuw gestart en de lader opnieuw in het stopcontact, nóg niks. Dan maar een andere lader proberen, die van mijn vorige telefoon (HTC U11). En jawel, direct netjes opladen. Op dit punt dacht ik dat de lader en/of kabel van Huawei afgeschreven is. Teleurgesteld en zonder enige hoop probeer ik het toch nog eens. Tot mijn verbazing werkt alles weer prima, ook draadloos opladen. Ik kan bewegen met de kabel wat ik wil, de telefoon blijft netjes opladen. Dat sluit slecht contact volgens mij wel uit. Overigens was de telefoon nog voor zo'n 80% geladen.

Dit is dus de tweede keer dat ik mijn telefoon niet aan het laden krijg met de originele lader (draadloos en bedraad). Maar zodra ik heel even een andere lader aangesloten heb gehad, werkt alles weer naar behoren. Hoe kan dit?

• dutchnltweaker
FreddyFish schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:44:
Ik heb een zeer vreemd probleem met mijn P30 Pro. Het komt slechts sporadisch voor en ik weet hoe ik het tijdelijk moet oplossen, dus ik heb er weinig last van. Maar ik ben toch heel benieuwd hoe dit mogelijk is:

Vanmiddag gebeurde het voor de tweede keer, de vorige keer is al enkele maanden geleden. Ik wil de telefoon draadloos opladen met de originele, (via KPN-actie) meegeleverde draadloze oplader. Ik leg de telefoon op de lader; niets. Vreemd, dan maar direct aan de kabel proberen; ook niets. Telefoon opnieuw gestart en de lader opnieuw in het stopcontact, nóg niks. Dan maar een andere lader proberen, die van mijn vorige telefoon (HTC U11). En jawel, direct netjes opladen. Op dit punt dacht ik dat de lader en/of kabel van Huawei afgeschreven is. Teleurgesteld en zonder enige hoop probeer ik het toch nog eens. Tot mijn verbazing werkt alles weer prima, ook draadloos opladen. Ik kan bewegen met de kabel wat ik wil, de telefoon blijft netjes opladen. Dat sluit slecht contact volgens mij wel uit. Overigens was de telefoon nog voor zo'n 80% geladen.

Dit is dus de tweede keer dat ik mijn telefoon niet aan het laden krijg met de originele lader (draadloos en bedraad). Maar zodra ik heel even een andere lader aangesloten heb gehad, werkt alles weer naar behoren. Hoe kan dit?
Ik heb precies hetzelfde wat jij aangeeft, even de lader uit het stopcontact (met het draadloos laden blok) en alles werkt weer als normaal. Waarom weet ik niet, misschien een soort beveiliging?

• FreddyFish
dutchnltweaker schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde wat jij aangeeft, even de lader uit het stopcontact (met het draadloos laden blok) en alles werkt weer als normaal. Waarom weet ik niet, misschien een soort beveiliging?
Nou ja, precies hetzelfde is het niet. Bij mij is het niet voldoende om de lader opnieuw in het stopcontact te steken. Ik moet éérst een andere lader gebruiken, ook al is het maar voor een seconde. Daarna werkt het laden weer prima met de Huawei-lader.

Maar inderdaad, een soort van beveiliging zou een verklaring kunnen zijn. Apart is het in ieder geval.

FreddyFish wijzigde deze reactie 27-10-2019 09:22 (8%)

• Shoot!
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:06
Amadeus1966 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:36:
[...]

Augustus is de laatste.
Of het een kleine moeite is weet ik niet.
Maar we hebben het nu wel over twee maanden.
Misschien dat stiekem de aandacht gefocust is op de bèta en de officiële release van november... als die in november komt.
Ik heb inderdaad in augustus ook de laatste gehad, vandaag toch nog een patch (.223). Wel een grote overigens, krap 700mb

• dutchnltweaker
Shoot! schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:50:
[...]

Ik heb inderdaad in augustus ook de laatste gehad, vandaag toch nog een patch (.223). Wel een grote overigens, krap 700mb
Vreemd @plofkip heeft .248 binnengekregen, jij krijgt .223 en hier nog .193 :+ .

• Shoot!
dutchnltweaker schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:28:
[...]

Vreemd @plofkip heeft .248 binnengekregen, jij krijgt .223 en hier nog .193 :+ .
Ja, idd bijzonder. Nog gekker: de periode-aanduiding is identiek ("die juli uitgegeven in september 2019"). Zelfde periode, ander nummer🤔

• hiddit
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:37
zo juist bezig geweest met alles over te zetten van een S8 naar de P30 Pro maar kreeg een melding dat die geroot is terwijl die net uit de doos komt en alleen apps overgezet.
kan die melding uit een bepaalde app komen dan?
ik heb er even door de apps zitten kijken maar kon zo even niks raars kunnen vinden.

• FreddyFish
hiddit schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:22:
zo juist bezig geweest met alles over te zetten van een S8 naar de P30 Pro maar kreeg een melding dat die geroot is terwijl die net uit de doos komt en alleen apps overgezet.
kan die melding uit een bepaalde app komen dan?
ik heb er even door de apps zitten kijken maar kon zo even niks raars kunnen vinden.
Weet je zeker dat het een melding was dat het toestel werkelijk geroot is? Of kon het misschien van een app komen die root vereist voor volledige werking en dat je daar een melding over ontving?

Is het toestel nieuw bij een winkel gekocht of tweedehands?

• hiddit
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:37
FreddyFish schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:30:
[...]

Weet je zeker dat het een melding was dat het toestel werkelijk geroot is? Of kon het misschien van een app komen die root vereist voor volledige werking en dat je daar een melding over ontving?

Is het toestel nieuw bij een winkel gekocht of tweedehands?
Fixed de app supersu stond blijkbaar op de oude mobiel waardoor die de melding gaf

• dutchnltweaker
Shoot! schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:41:
[...]

Ja, idd bijzonder. Nog gekker: de periode-aanduiding is identiek ("die juli uitgegeven in september 2019"). Zelfde periode, ander nummer🤔
Vandaag een systeem instelling update gekregen? moest me telefoon opstarten nog steeds versie .193.. Daarna had ik opeens geen bereik meer, telefoon weer opnieuw opgestart en alles werkte weer.

• Sharule
dutchnltweaker schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Vandaag een systeem instelling update gekregen? moest me telefoon opstarten nog steeds versie .193.. Daarna had ik opeens geen bereik meer, telefoon weer opnieuw opgestart en alles werkte weer.
Idd die systeeminst. Update kreeg ik ook. Is geen android update. Zie pagina hiervoor.

• Shoot!
Sharule schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

Idd die systeeminst. Update kreeg ik ook. Is geen android update. Zie pagina hiervoor.
@dutchnltweaker @Sharule nee, die systeeminstellingenupdate heb ik dan weer niet gehad (ook niet na de update die ik noem) en 223 ging puur over securitypatch

• Amadeus1966
In ieder geval, November is aangebroken.
Naast Sint Maarten en de intocht van Sinterklaas zouden we deze maand ook nog een grote update krijgen.
Ben benieuwd.

• Indiaan706
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 02:21
Ik kreeg maandag de beveiligingsupdates van september (weet versienummer al niet meer) en vannacht die van oktober .240 (p30 niet pro).

• Shoot!
Indiaan706 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:56:
Ik kreeg maandag de beveiligingsupdates van september (weet versienummer al niet meer) en vannacht die van oktober .240 (p30 niet pro).
Die krijg ik idd net ook binnen (ook op de niet-pro). Ben benieuwd hoe snel de officiële uitrol van Android Q gaat starten..

Shoot! wijzigde deze reactie 01-11-2019 19:06 (10%)

• Amadeus1966

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 08:02

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Gister 223 binnen gehad. Nu net 240 :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Sharule
Ik nog op .193

• dutchnltweaker
kaasszje schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:27:
Gister 223 binnen gehad. Nu net 240 :)
Pro versie of de gewone p30?

Hier nog steeds op .193

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 08:02

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

dutchnltweaker schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:58:
[...]

Pro versie of de gewone p30?

Hier nog steeds op .193
Gewone P30

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Master FX
dutchnltweaker schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:28:
[...]

Op de één of andere manier zit ik zelfs nog steeds op .160. Al een tijdje geen updates gehad.

• Amadeus1966
Mooi, ze zijn de p30 nog niet vergeten.

https://www.huaweicentral...update-with-new-features/

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Master FX schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:53:
[...]

Op de één of andere manier zit ik zelfs nog steeds op .160. Al een tijdje geen updates gehad.
Beta van EMUI? Oftewel 10.0.0.160? Die heb ik ook. Geloof dat de andere reacties over de stabiele versie gaan, EMUI 9.1.

PS: Ook met 10.0.0.160 loopt whatsapp vast met foto's selecteren. Vorige versie kwam dit vaak voor, nu alleen heel soms.

bkor wijzigde deze reactie 04-11-2019 13:33 (15%)
Reden: ps over whatsapp

• Master FX
bkor schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:31:
[...]
Beta van EMUI? Oftewel 10.0.0.160? Die heb ik ook. Geloof dat de andere reacties over de stabiele versie gaan, EMUI 9.1.
Aha, dat verklaart het. Had de thread al een tijdje niet gevolgd. 8)7

• Shoot!
Deze, volgens Huawei "belangrijke systeempatch" inmiddels ook binnen. Volgens de bron die hierboven gelinkt wordt is dit dus een voorloper van stable EMUI 10

• Sharule
Shoot! schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:39:
[...]

Deze, volgens Huawei "belangrijke systeempatch" inmiddels ook binnen. Volgens de bron die hierboven gelinkt wordt is dit dus een voorloper van stable EMUI 10
Dat is dus precies wat ik vorige week binnenkreeg en hier poste.

• sjaak
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-01 10:30

sjaak

un giorno credi

Zijn er toevallig anderen met de combinatie P30 Pro, Android 10 en Bunq waarbij tap and pay via nfc niet meer werkt. Voor de update naar Android 10 werkte dit prima. Nu lijkt de paslezer m’n telefoon niet te herkennen, de telefoon herkent wel nfc badges.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@sjaak is dat niet hetzelfde probleem als de abn wallet app, en de gelijksoortige rabo app hebben? Sinds Android 10 mag er niet meer op imei gekoppeld worden, en dat doen deze apps.

Slordig dat dit nog steeds een probleem is, want het is al bekend vanaf maart dit jaar, maar goed.

Te koop....

• sjaak
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-01 10:30

sjaak

un giorno credi

albino71 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:13:
@sjaak is dat niet hetzelfde probleem als de abn wallet app, en de gelijksoortige rabo app hebben? Sinds Android 10 mag er niet meer op imei gekoppeld worden, en dat doen deze apps.

Slordig dat dit nog steeds een probleem is, want het is al bekend vanaf maart dit jaar, maar goed.
Oja, vergeten erbij te zeggen, op het bunq gebruikersforum zegt men dat het op een pixel met Android 10 wel werkt. Lijkt dus dat het in theorie ook op ene P30 moet werken. https://together.bunq.com...not-working-on-android-10

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
https://www.gizmochina.co...includes-stable-rom-push/

Nieuws over Android 10 / EMUI 10:
The updated schedule shows the P30 series will get the Stable ROM update mid-November while the Mate 20 series including the Mate 20 X (4G) will get the update mid/late November. The Mate 10 open beta will start rolling out in late November, while that of the P20 series will begin in late October.
Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk wat bugs hebben opgelost. Van de 3 bugs die ik heb ingestuurd is geen enkele opgelost.

• Shoot!
Sharule schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:08:
[...]

Dat is dus precies wat ik vorige week binnenkreeg en hier poste.
Dat vermoedde ik al idd. Gek dat er aardig wat verschil zit in termijn tussen updates. Want jij hebt dus in feite aantal dagen een update 'voorgelopen'. Maargoed, ze komen vanzelf😊

• EciRuam
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:20
Update .224 loopt hier nu ook binnen op mijn P30 pro.
Meestal is het een klein weekje nadat iemand het hier meldt.

• Amadeus1966
.....

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 10-11-2019 12:49 (97%)

• Amadeus1966
EciRuam schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:24:
Update .224 loopt hier nu ook binnen op mijn P30 pro.
Meestal is het een klein weekje nadat iemand het hier meldt.
Hier is ie ook zojuist binnengerold

• kgb545
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-01 17:34
Mijn P30 pro laadt opeens heel langzaam op. Lijkt ontstaan te zijn na de 224 update. Ik gebruik QC3 laders. Ik weet dat QC niet werkt met Huawei, echter laadde de telefoon altijd vlot op (van 10% naar 80% ruim binnen het uur).
Nu ligt de telefoon al uren op de lader en is van 55% naar 85% gegaan. De originele Huawei lader lijkt wel te werken.
Ik heb dit probleem met alle laders die voorheen wel "snel" laadden, ook in de auto. De lader en kabel kan ik hiermee dus wel uitsluiten. Ook reboots hebben niet gewerkt.
Hebben meer mensen hier last van (vooral na de .224 update?

• RoadRunnerRik
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-01 15:05
Afgelopen 3 weken welgeteld 2 updates gehad voor m'n P30. De eerste was een aardig grote en de tweede, afgelopen week, was binnen 30sec geinstalleerd. Ik zit nu op build 9.1.0.240.

Echter zijn de foto's na de laatste 2 updates om te huilen. Standaard schiet ik ze in [4:3] 10MP zodat je kan switchen tussen breedbeeld, 1x, 3x en 5x. De kwaliteit van 1x is niet meer wat het is geweest. Foto's geschoten met 3x zoom zijn van betere kwaliteit dan 1x. Meer gebruikers met dit probleem?

• Remmy H
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 03-01 15:46
Hier ook vanmorgen pas de 224 update ontvangen. P30 PRO
En hij laadt zeer langzaam draadloos momenteel. Dat was in het begin niet.

Afwachten maar weer op de volgende update.

Overigens een originele draadloze lader van Huawei

Remmy H wijzigde deze reactie 14-11-2019 10:08 (13%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-01 17:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Geen last van, heb ook de CP60-lader.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:44
Net de stable binnengekregen, draait stabiel en snel tot dusver.

• nufu88
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 17-01 15:18
Ik heb hier in HiCare ook 10.0.0.168 klaarstaan om geïnstaleerd te worden. Ik heb alleen via adb wat (systeem)apps verwijderd, waaronder ook de stock EMUI launcher. In plaats daarvan gebruik ik Nova. Zal dit problemen opleveren met de upgrade? Heeft verder nog ervaringen, loopt alles goed en stabiel?

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat sommige wallet apps (contactloos betalen) niet werken op Android 10. Ik update nog niet.

Te koop....

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:28
mooi hier ook binnen 3e update in 2 weken nu gelukkig wel android 10 :D

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 07:38
Rabo Wallet werkt perfect op Android 10. Al weken.

• Master FX
Hier ook de update gekregen. Was al op Android 10 via het bèta programma. De update was 600MB installeerde vlot en probleemloos.
Na de eerste voor een beetje vaag gedrag van de Nova Launcher. Ineens een spontane reboot, maar lijkt nu wel goed te werken.

• Amadeus1966
Master FX schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:36:
Hier ook de update gekregen. Was al op Android 10 via het bèta programma. De update was 600MB installeerde vlot en probleemloos.
Na de eerste voor een beetje vaag gedrag van de Nova Launcher. Ineens een spontane reboot, maar lijkt nu wel goed te werken.
Via OTA?

• itsoutthere
  • Laatst online: 17-01 16:24

itsoutthere

The Truth

Net via HiCare android /emui 10 erop gezet. Helaas nog geen andere AOD instellingen... Jammer want dit was wel aangekondigd en had het wel aan willen passen.

Huawei P30 Pro

• Sharule
itsoutthere schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:25:
Net via HiCare android /emui 10 erop gezet. Helaas nog geen andere AOD instellingen... Jammer want dit was wel aangekondigd en had het wel aan willen passen.
Via pc?

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Nee de app op mn telefoon zelf

Huawei P30 Pro

• Sharule
itsoutthere schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:48:
[...]

Nee de app op mn telefoon zelf
Via de app op update klikken brengt je toch gewoon naar de software update bij instellingen.

• Amadeus1966
Sharule schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:50:
[...]

Via de app op update klikken brengt je toch gewoon naar de software update bij instellingen.
Dat is OTA, dus niet via pc.

• dutchnltweaker
Dan komt de update voor iedereen heel snel, November was de release datum als ik me niet vergis.

Wat zijn voor nu de grote veranderingen tussen 9 en versie 10 voor de p30 serie?

• Amadeus1966
dutchnltweaker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:18:

Wat zijn voor nu de grote veranderingen tussen 9 en versie 10 voor de p30 serie?
Dat je nu ook kan bellen.....

https://www.huaweicentral...eligible-devices-updated/

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Sharule schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:50:
[...]

Dat lijkt inderdaad zo, maar ik kreeg vanmiddag daar de nieuwe update aangeboden. Doe verder niet mee met die bèta programma's ofzo verder...

Huawei P30 Pro

• dutchnltweaker
Echt waar? Wist niet dat ik kon bellen met mijn p30 pro.....
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True