Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CoolHead621
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:40

CoolHead621

Enjoy every moment

devlam schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:24:
[...]

Maar ik wil juist een foto van hoe het er gezoomd uit ziet. Zodat ik meteen dat zie als ik terugkijk. Of moet ik dat dan naderhand met een apart tool doen is het idee?
Dat zou je via de Photo editor kunnen doen inderdaad

Huawei P30 Pro 8GB/128GB / OnePlus 6T 8GB/128GB

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:27
Als je je fotoapp opent dan zie je de foto zials die is.
Wil je als je de fotoapp opent en de foto's in kwestie al reeds ingezoomd zien dan zou je inderdaad de foto's van te voren moeten bijsnijden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met een P30 pro aangeschaft in China? Een kennis heeft het uit China meegenomen, maar ik denk dat er geen Play Store of google assistant erop zit. Vraag mij af of het naar global te flashen is bv, of dat ze maar alle Chinese apps gewoon moet verwijderen. En hoe het zit met de ondersteuning van de GSM banden hier in NL. Ik kon zo snel alleen dit vinden, waar eigenlijk ook niks staat..

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@xileS Geen idee, maar wellicht kun je via de HiSuite een OTA installeren?

E.e.a. op eigen risico en dus zelf onderzoeken of dit gaat werken.
Het begint met je hier inlezen en eventueel daar vragen stellen.

https://forum.xda-develop...ate-p30-pro-wipe-t3953138

en/of

https://forum.xda-develop...firmware-153-usb-t3928793

Te koop....

• xileS
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met Huawei toestellen flashen. En het is niet zonder risico's geloof ik als je niet precies weet wat je doet, dus het is eerst even aanzien of het toestel voldoet zonder flashen en anders goed onderzoek doen.

Thanks voor de links, wellicht ga ik het later beter bestuderen.

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:21
Bij mij is de update net binnen gekomen.
Ben het nu aan het downloaden.

• sjaak
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:54

sjaak

un giorno credi

De status is nu joined bij mij maar nog geen update binnen. Heeft al met al een weekje geduurd voordat de status veranderde. Benieuwd wanneer de update komt en of deze idd vliegt.

Afgelopen dagen nog een de Huawei launcher een kans gegeven maar ik kan er niet echt aan wennen. Op de vorige toestellen had ik rootless pixel launcher gebruikt met bridge en ook die combi werkt op dit toestel uitstekend. Verder nog steeds te spreken over het toestel en de batterij duur.

• mbenjamins
sjaak schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:35:
De status is nu joined bij mij maar nog geen update binnen. Heeft al met al een weekje geduurd voordat de status veranderde. Benieuwd wanneer de update komt en of deze idd vliegt.

Afgelopen dagen nog een de Huawei launcher een kans gegeven maar ik kan er niet echt aan wennen. Op de vorige toestellen had ik rootless pixel launcher gebruikt met bridge en ook die combi werkt op dit toestel uitstekend. Verder nog steeds te spreken over het toestel en de batterij duur.
Welke launcher gebruik je nu?
Zelf gebruik ik Microsoft Launcher.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

mbenjamins schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:43:
[...]

Welke launcher gebruik je nu?
Zelf gebruik ik Microsoft Launcher.
De rootless pixel launcher, port van die van de Pixel 3 en als je de bridge installeert heb je helemaal links Google nieuws e.d.

• nikon.
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:30
Ik ben nu joined en via een force update request loopt het pakketje nu binnen (meer dan 4gb!)

• Murzeltje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:28

Murzeltje

XBL / PSN : Murzeltje1976

Ik ben ook joined nu, en beta staat onder My Projects. Maar krijg de update zelf nog niet binnen..

• Amadeus1966
nikon. schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:46:
Ik ben nu joined en via een force update request loopt het pakketje nu binnen (meer dan 4gb!)
Forced update request?

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:35

Rubman

Just as clear as a foggy night

Ik gok gewoon zoeken naar update knop bij software updates.

Bij mij was de beta vrijwel direct na joined status binnen te halen en idd iets meer dan 4gb

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Murzeltje

Murzeltje

Hier gebeurt nog niks.. Blijf de melding houden dat ik up to date ben.. Zou me niks verbazen als ik morgenochtend ineens geüpdatet ben :-)

• nikon.
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:30
Gewoon via de update knop een paar keer proberen en dan krijg je vanzelf de update binnen.

• Murzeltje

Murzeltje

nikon. schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:36:
[...]

Gewoon via de update knop een paar keer proberen en dan krijg je vanzelf de update binnen.
na 20x op de update knop rammen sinds gisteravond, hier nog steeds niks...

• pacod
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:48
Volgens Huawei zou de update nu ook beschikbaar moeten zijn op mijn toestel, maar helaas nog niks. Ik wacht nog wel ff af.....er moet ook gewoon gewerkt worden :)

• azazel1983
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-10 23:41
Ik draai sinds gisteravond 10.0.0.126 en ben tot nu toe goed te spreken over een aantal aanpassingen (met name de layout van het notificatie/sneltoetsen scherm en de instellingen. Snelheid is ook super maar daarover had ik al weinig te klagen (op de P30 pro).

Ik heb echter wel vanmorgen al 3 keer een melding gekregen dat het apparaat hersteld is van een ernstige fout bij gebruik van Nova Launcher.
Dit is gelukkig makkelijk op te lossen en uiteraard te verwachten bij een Beta.

Mensen met vergelijkbare 'problemen' en/of een oplossing hiervoor?

-Wijziging-
Ik had er nog 1 dus hierbij de exacte tekst:

SMART RECOVERY

Your phone has just recovered from a serious error caused by Nova Launcher.
It is strongly recommended that you uninstall this app to make sure your phone returns to a stable state

azazel1983 wijzigde deze reactie 20-09-2019 10:51 (20%)

• Murzeltje

Murzeltje

albino71 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:50:

en/of

Die methode lijkt niet meer te werken voor P30 Pro's:
https://funkyimg.com/p/2X9E7.png

Murzeltje wijzigde deze reactie 20-09-2019 11:02 (0%)
Reden: tot 2x toe het foute plaatje gelinkt. Tijd voor weekend!

• mbenjamins
azazel1983 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:34:
Ik draai sinds gisteravond 10.0.0.126 en ben tot nu toe goed te spreken over een aantal aanpassingen (met name de layout van het notificatie/sneltoetsen scherm en de instellingen. Snelheid is ook super maar daarover had ik al weinig te klagen (op de P30 pro).

Ik heb echter wel vanmorgen al 3 keer een melding gekregen dat het apparaat hersteld is van een ernstige fout bij gebruik van Nova Launcher.
Dit is gelukkig makkelijk op te lossen en uiteraard te verwachten bij een Beta.

Mensen met vergelijkbare 'problemen' en/of een oplossing hiervoor?

-Wijziging-
Ik had er nog 1 dus hierbij de exacte tekst:

SMART RECOVERY

Your phone has just recovered from a serious error caused by Nova Launcher.
It is strongly recommended that you uninstall this app to make sure your phone returns to a stable state
Dat probleem heb ik ook alleen gebruik ik Microsoft Launcher.
Bij mij gaat die dan ook naar de standaard launcher.

• Amadeus1966
pacod schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:43:
Volgens Huawei zou de update nu ook beschikbaar moeten zijn op mijn toestel, maar helaas nog niks. Ik wacht nog wel ff af.....er moet ook gewoon gewerkt worden :)
Hier net zo.
Ben er ook niet zo van gecharmeerd als dat tijdens mijn werk gebeurd

• Murzeltje

Murzeltje

En hier is de update zojuist begonnen met downloaden!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Hier ook! Hing een half uur aan de lader en bij het eraf halen kwam de vraag of ik wilde herstarten. Nice!

• Murzeltje

Murzeltje

En dan de deceptie als de update geinstalleerd is.. Ik zie niks nieuws ..

:-)

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:42
Murzeltje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:25:
En dan de deceptie als de update geinstalleerd is.. Ik zie niks nieuws ..

:-)
Tg verschil in lay out! En notification tray?

• Murzeltje

Murzeltje

Sharule schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:37:
[...]

Tg verschil in lay out! En notification tray?
Ik heb het niet kunnen ontdekken, maar gebruik ook nu de Microsoft launcher.. Zal 'm straks eens resetten...

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Kan over een kleine 2 weken verlengen en twijfel nog een beetje tussen de Galaxy S10 en de P30 Pro, ben dit hele topic aan het doorlezen maar nog niet helemaal klaar daarmee.

Maar kleine vraag tussendoor, als je aod display aan hebt staan kun je dan zien of er een bericht is van bijvoorbeeld whatsapp of twitter zonder daarvoor eerst de tel te unlocken? (icoontje) Geluid en tril staan bij mij doorgaans uit en zou dan graag in 1 oog opslag kunnen zien of er een melding is van het een of ander.

Las in het begin van het topic iets over een update met een notificatie led maar volgens mij is dat nog niet van de grond gekomen.

• Sanny1987
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-10 19:38
Sipio schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:35:
<...>
Maar kleine vraag tussendoor, als je aod display aan hebt staan kun je dan zien of er een bericht is van bijvoorbeeld whatsapp of twitter zonder daarvoor eerst de tel te unlocken? (icoontje) Geluid en tril staan bij mij doorgaans uit en zou dan graag in 1 oog opslag kunnen zien of er een melding is van het een of ander.

Las in het begin van het topic iets over een update met een notificatie led maar volgens mij is dat nog niet van de grond gekomen.
Zeker! Hier was redelijk recent (afgelopen jaar oid, edit: inderdaad rond april 2019, zie: YouTube: Huawei P30 Pro | AOD update | Notifications from third party apps ) nog een aanpassing aan gedaan volgensmij, maar ik heb de telefoon en krijg netjes icoontjes te zien op het Always On Display; ideaal! Verder kun je bij de Samsung wel meer instellen over hoe het display eruit moet komen te zien, bij de P30 serie kun je wel thema's e.d. selecteren, maar bij Samsung zijn er zeker meer opties. Persoonlijk vind ik de basis opties met icoontjes van de P30 serie wel voldoen.

Sanny1987 wijzigde deze reactie 20-09-2019 22:17 (7%)

• Sipio
  • Niet online
@Sanny1987 ah thanks, mijn interesse gaat denk ik meer uit naar de p30 pro vanwege de camera maar notificaties wil ik idd wel kunnen zien op het display als je ff bij de tel bent weg geweest zonder hem eerst te hoeven unlocken, thanks 👍

• Sanny1987
@Sipio dat was inderdaad ook mijn voornaamste overweging voor deze telefoon. Mijn vriend heeft echter de Galaxy S10+ en die doet naar mijn mening niet echt onder wat betreft foto's of AOD (AOD doet Samsung iets beter dus, maar of dat laatste beetje styling belangrijk is..), de P30 pro is waarschijnlijk dan weer wat goedkoper. Het zit hem wat mij betreft vooral in smaak wat betreft het uiterlijk en de prijsklasse. Beide zijn vrij goed!

• Sipio
  • Niet online
@Sanny1987 maakt de keuze niet makkelijk 😁 zal ze beide in de t-mobile shop eens bekijken, bedankt 👍

• Sharule
Sanny1987 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:12:
[...]

Zeker! Hier was redelijk recent (afgelopen jaar oid, edit: inderdaad rond april 2019, zie: YouTube: Huawei P30 Pro | AOD update | Notifications from third party apps ) nog een aanpassing aan gedaan volgensmij, maar ik heb de telefoon en krijg netjes icoontjes te zien op het Always On Display; ideaal! Verder kun je bij de Samsung wel meer instellen over hoe het display eruit moet komen te zien, bij de P30 serie kun je wel thema's e.d. selecteren, maar bij Samsung zijn er zeker meer opties. Persoonlijk vind ik de basis opties met icoontjes van de P30 serie wel voldoen.
Met Emui10 kunnen we ook kleuren enz aanpassen van de AOD.
Die krijgen we samen met Android 10 rond november.

• Sanny1987
Sharule schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:00:
[...]

Met Emui10 kunnen we ook kleuren enz aanpassen van de AOD.
Die krijgen we samen met Android 10 rond november.
Oh, dan komt het nog wat dichter bij Samsung dus! Bij mijn vorige telefoon (wel Samsung) had ik een donkerrode klok op mijn AOD, als je dan 's nachts naar de tijd kijkt is het wat minder vel dan wit.

• DanielC.
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13-10 12:16
Zonder het hele topic van A tot Z door te moeten nemen: zijn de kleurproblemen met video opnames al verholpen middels een update? Eerste filmpjes van de P30 Pro hadden een hele vreemde tint destijds

• Amadeus1966
DanielC. schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:41:
Zonder het hele topic van A tot Z door te moeten nemen: zijn de kleurproblemen met video opnames al verholpen middels een update? Eerste filmpjes van de P30 Pro hadden een hele vreemde tint destijds
Dat ging niet op voor alle toestellen.
Maar dit probleem schijnt inmiddels verholpen te zijn.

• xileS
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:50:

en/of

Bij navraag op XDA, schijnt het toch niet mogelijk te zijn. Het gaat om een VOG-AL00. Beste optie is dan een manier vinden om Play Store te installeren en zoveel mogelijk Chinese apps te deinstalleren.

• Ski....
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 09:43
xileS schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:28:
[...]

Bij navraag op XDA, schijnt het toch niet mogelijk te zijn. Het gaat om een VOG-AL00. Beste optie is dan een manier vinden om Play Store te installeren en zoveel mogelijk Chinese apps te deinstalleren.
Geen idee of dit wel echt is of werkt, maar voor de Mate30 schijn je op deze manier Google stuff te kunnen installeren. Zal dus misschien ook voor de Pro30 zo zijn.....

https://www.huaweicentral...on-huawei-mate-30-series/

Ski.... wijzigde deze reactie 23-09-2019 21:27 (9%)

• xileS
  • Niet online
Ski.... schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:26:
[...]

Geen idee of dit wel echt is of werkt, maar voor de Mate30 schijn je op deze manier Google stuff te kunnen installeren. Zal dus misschien ook voor de Pro30 zo zijn.....

https://www.huaweicentral...on-huawei-mate-30-series/
Zag die www.lzplay.net toevallig ook ergens vernoemd worden. Had het zojuist geprobeerd, maar kreeg daarmee niet de de play store geïnstalleerd.

Er lijken al wat Google services op de mobiel te zijn geïnstalleerd en een simpele Google Play store apk van APKmirror lijkt gewoon al te werken..

Had liever een mogelijkheid gezien om te flashen naar een global rom, maar het is denk ik niet anders. Er blijven zo genoeg Chinese apps over en waarschijnlijk dingen die niet goed werken, maar de belangrijkste is dat Play Store werkend is en de belangrijkste apps geïnstalleerd kunnen worden.

xileS wijzigde deze reactie 23-09-2019 21:56 (17%)

• xileS
  • Niet online
Dubbel

xileS wijzigde deze reactie 23-09-2019 21:56 (97%)

• Amadeus1966
De onverwijderbare chinese spul kan je denk ik wel met adb verwijderen.
Adb installeren op je pc en dan het toestel er aan hangen en dan de goede code inklotsen dan moet het volgens mij wel te doen zijn.
Terughoudendheid is natuurlijk wel geboden.
Maar het terugzetten kan natuurlijk ook.

Info en tuto's staan hier en daar wel op het web.

• azazel1983
*UPDATE EMUI10 BETA*
Na mijn vorige problemen met de Nova Launcher in de EMUI10 Beta ben ik terug gegaan naar fabrieksinstellingen om te zien of dit het probleem zou oplossen.

Na een volledig nieuwe installatie heb ik nog de volgende problemen:

- launchers als Nova en Microsoft Launcher geven nu om de haverklap foutmeldingen. Nu dit echt niet meer werkzaam is heb ik wel mooi de tijd om EMUI10 te proberen zoals het door Huawei bedoeld is.

- Het is niet langer mogelijk om buiten de Playstore om apps te downloaden. Dit geldt oa voor de APK's van Android Auto maar ook voor de Beta app van de site van Huawei. Er is nu dus geen plek om de waargenomen fouten te melden.

Al met al valt EMUI10 zonder andere launcher mij alles mee. je mist wat handige dingetjes van de Nova Launcher maar het is heel prima werkbaar (en SNEL!)

• pacod
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:48
Inmiddels na wat heen en weer gemail met Huawei heb ik vanmorgen ook de beta binnengekregen!

• Murzeltje

Murzeltje

azazel1983 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:14:

- Het is niet langer mogelijk om buiten de Playstore om apps te downloaden. Dit geldt oa voor de APK's van Android Auto maar ook voor de Beta app van de site van Huawei. Er is nu dus geen plek om de waargenomen fouten te melden.
Kan nog wel, https://www.reddit.com/r/...ll_apk_that_are_not_from/

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:33
azazel1983 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:14:

Hopelijk is dit toch geen bug, of een nieuwe feature?

• azazel1983
Thanks voor je bericht maar mij mij is dat helaas niet de oplossing. Ik heb alle toestemmingen om apps te mogen installeren gegeven.

• Murzeltje

Murzeltje

azazel1983 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:21:
[...]

Thanks voor je bericht maar mij mij is dat helaas niet de oplossing. Ik heb alle toestemmingen om apps te mogen installeren gegeven.
Ok, ik had het zelf nog niet geprobeerd..

Maar kom er net zelf achter dat PDF's openen ook niet lukt, vanuit geen enkele browser.. download via browser een factuur, openen lukt niet. Browse vervolgens via de Adobe app naar de download map, dan kan ik de pdf wel openen...

Het is nog beta laten we maar zeggen ..

• albino71
  • Niet online
Ik had me een paar dagen geleden afgemeld voor de Beta, omdat de update maar niet kwam.

Check ik zojuist voor een update; komt ie binnen ;)

Versie 10.0.0.125

albino71 wijzigde deze reactie 24-09-2019 12:50 (6%)

Te koop....

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb ook de Android 10 beta sinds 12 uur ofzo, minimaal anderhalve week geleden mezelf aangemeld.

Apk instaleren: Ik had al fdroid op mijn telefoon staan. Iets via fdroid installeren is prima mogelijk.

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:01
Jeuj, 10 komt hier nu ook binnen.

Eerste resultaten:
Voelt inderdaad veel sneller aan. GUI is iets veranderd maar niet zo schokkend. Overigens is de hele update voor mij verder niet zo heel veel anders. Camera app is iets anders maar in de basis is ook die niet ontzettend veranderd.
Alle apps lijken overigens te werken naar behoren. Ook Nova Launcher en mijn bank apps.

Edit: oops, net de eerste Nova crash gehad. Even overschakelen naar de stock omgeving.

Gumball wijzigde deze reactie 24-09-2019 22:43 (93%)

• Amadeus1966
Hier nog steeds een dooie bende......

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:45:
[...]

Zag die www.lzplay.net toevallig ook ergens vernoemd worden. Had het zojuist geprobeerd, maar kreeg daarmee niet de de play store geïnstalleerd.

Er lijken al wat Google services op de mobiel te zijn geïnstalleerd en een simpele Google Play store apk van APKmirror lijkt gewoon al te werken..

Had liever een mogelijkheid gezien om te flashen naar een global rom, maar het is denk ik niet anders. Er blijven zo genoeg Chinese apps over en waarschijnlijk dingen die niet goed werken, maar de belangrijkste is dat Play Store werkend is en de belangrijkste apps geïnstalleerd kunnen worden.
Loop al vast bij de contacten. Alle contacten staat op Google contacts. Op 1 of andere manier kan de Google contacten niet gesynct worden. De standaard Huawei contacten app ondersteund geen Google contacts en als ik de Google contacts app zelf download is die leeg ;s.

Als ik bij de Google account synchronisatie kijk, staat er idd geen contacten bij:

Andere optie is om alle contacten te exporten vanuit Google en als vcard te importeren, maar niet echt ideaal.. Iemand enig idee hoe de Google contacten gesynchroniseerd kunnen worden op dit Chinees toestel?

/edit

Een Google contact sync apk van APKmirror deed de truuk

• Amadeus1966
xileS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:30:
[...]

Loop al vast bij de contacten. Alle contacten staat op Google contacts. Op 1 of andere manier kan de Google contacten niet gesynct worden. De standaard Huawei contacten app ondersteund geen Google contacts en als ik de Google contacts app zelf download is die leeg ;s.

Als ik bij de Google account synchronisatie kijk, staat er idd geen contacten bij:
[Afbeelding]

Andere optie is om alle contacten te exporten vanuit Google en als vcard te importeren, maar niet echt ideaal.. Iemand enig idee hoe de Google contacten gesynchroniseerd kunnen worden op dit Chinees toestel?

/edit

Een Google contact sync apk van APKmirror deed de truuk
Top.
Goede info.

• xileS
  • Niet online
Voor jou en de meesten hier sowieso niet.

Ik zat hier toevallig met een toestel die iemand uit China mee heeft genomen en helaas niet te flashen is naar een Global ROM. Voor haar is het dus belangrijk om haar Google contacten gesynct (en blijvend te syncen) te krijgen, maar dat werkte dus niet, ook al was ze ingelogd met haar Google account. Sync voor de Google Calender werkte bv gelijk, toen de app geïnstalleerd werd. Dit was dus niet het geval met de contacten, maar kwam er even later erachter dat een sync apk wel werkte en dus vandaar de edit.

• Amadeus1966
Vandaar.

• Amadeus1966
Misschien komt het wel dat ik verwend ben of zo.
Maar als ik snel foto's wil schieten vanuit een rijdende voertuig dan heeft dat ding gewoon moeite met het scherp stellen.
Pak ik daarentegen mijn lumia 950 dan werkt dat feilloos en scherp.

• CoolHead621
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:40

CoolHead621

Enjoy every moment

Amadeus1966 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:16:
Misschien komt het wel dat ik verwend ben of zo.
Maar als ik snel foto's wil schieten vanuit een rijdende voertuig dan heeft dat ding gewoon moeite met het scherp stellen.
Pak ik daarentegen mijn lumia 950 dan werkt dat feilloos en scherp.
Ook zonder AI aan?
Er zit best veel nabewerking in het systeem bij het schieten van een foto. Dat zal de Lumia minder doen of helemaal niet.

Toch kan ik wel goed uit en rijdende auto foto's maken.

Huawei P30 Pro 8GB/128GB / OnePlus 6T 8GB/128GB

• Amadeus1966
CoolHead621 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:22:
[...]

Ook zonder AI aan?
Er zit best veel nabewerking in het systeem bij het schieten van een foto. Dat zal de Lumia minder doen of helemaal niet.

Toch kan ik wel goed uit en rijdende auto foto's maken.
Maakt niet uit welke instelling.
Alleen als ik even blijf richten dan stelt hij zich scherp.
Het is niet echt point and shoot, met de lumia wel.
Die heeft een dedicated camerabutton waar ik dan gebruik van maak.
Toch wel een gemis, maar ja het o.s is zo goed als dood en ja dan was dit een logische keuze.
Heb de camera ook al gereset maar het resultaat blijft hetzelfde.
Of hij is zo gevoelig dat hij zich focust op vuiligheid van de ramen.

• albino71
  • Niet online
Anderen ook een update gekregen naar 10.0.0.153 ??

Een download van 861 MB

bestaat uit 2 updatepakketten.
De ene optimaliseert de prestaties en stabiliteit, de 2e alleen de systeemstabiliteit.

Te koop....

• Amadeus1966
albino71 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:03:

Een download van 861 MB

De ene optimaliseert de prestaties en stabiliteit, de 2e alleen de systeemstabiliteit.
Van de Beta?

Ik heb daar nog helemaal geen update van gezien..

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-09 17:24
Ja net binnen, 153

• Amadeus1966
Oké, nog eventjes geduld hebben dus.

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Een download van 861 MB

Ja hier ook. Hoop dat de crashes van Nova Launcher nu misschien al zijn aangepakt.

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

• Murzeltje

Murzeltje

Een download van 861 MB

Jup! Krijg 'm net ook binnen

• Gumball
Master FX schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:27:
[...]

Ja hier ook. Hoop dat de crashes van Nova Launcher nu misschien al zijn aangepakt.
Nova draait hier nu goed na de update. Nu een uurtje of 2 mee gespeeld zonder crash :-)

• Master FX
Gumball schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:13:
[...]

Nova draait hier nu goed na de update. Nu een uurtje of 2 mee gespeeld zonder crash :-)
Nou bij mij hield ie het al wel veel langer vol dan 2 uur intensief gebruik. Maar we gaan het zien. Blijft toch een verademing, een launcher met meer mogelijkheden!

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

• azazel1983
Master FX schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

Nou bij mij hield ie het al wel veel langer vol dan 2 uur intensief gebruik. Maar we gaan het zien. Blijft toch een verademing, een launcher met meer mogelijkheden!
Ik heb ook al een hele dag geen problemen met Nova. Nu die Android Auto nog aan de praat krijgen en alles doet het weer.
Vreemde is dat de app wel bij mijn instellingen staat (kan daar ook bepaalde dingen wijzigen) maar verder nergens zichtbaar is en niet opstart bij verbinding met de auto.

Wacht de volgende update wel af.

Voor nu een prima ervaring die bèta.

Is de kleurstelling van de instellingen trouwens ook veranderd? Ik heb het idee dat die bij de vorige versie kleurrijker was

Edit- Never mind, Android auto is nog steeds niet te zien in de app drawer maar vanmorgen pikte de auto hem wel op.

azazel1983 wijzigde deze reactie 02-10-2019 10:43 (7%)

• Amadeus1966
Beetje flauw van die beta.
Ben bang dat tegen de tijd dat de originele versie uitkomt dat ik dan pas de beta krijg haha.
Ik heb al een poging ondernomen om een mail te sturen doch na het in voeren van mijn mailadres blijft die site nog steeds zeuren van voer een geldig email in.
Krijg er een punthoofd van...

• Gumball
Amadeus1966 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 00:11:
Beetje flauw van die beta.
Ben bang dat tegen de tijd dat de originele versie uitkomt dat ik dan pas de beta krijg haha.
Ik heb al een poging ondernomen om een mail te sturen doch na het in voeren van mijn mailadres blijft die site nog steeds zeuren van voer een geldig email in.
Krijg er een punthoofd van...
Heel eerlijk gezegd zou ik me er niet zo druk om maken. In de dagelijkse praktijk merk ik niets van die beta.
behalve de crashes van Nova in de eerste versie van de beta.

• Amadeus1966
Doe ik ook niet, heb me gisteravond
uitgeschreven en vind het wel best.
Alleen vreemd dat die site mijn email adres niet accepteerde.

• Amadeus1966
Ha, wat leesvoer voor de late of vroege uurtjes.

https://www.huaweicentral...-and-p30-pro-in-november/

• Sharule
Raar, niemand die hier zijn bedenkingen post over de nieuwe aod, telefoon interface,. Nieuwe icons design, nieuwe animaties, vernieuwde morandi kleurenschema's, verbeterde dark mode, andere notificatie tray...

Lekkere forum hier.

• Amadeus1966
Sharule schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:35:
Raar, niemand die hier zijn bedenkingen post over de nieuwe aod, telefoon interface,. Nieuwe icons design, nieuwe animaties, vernieuwde morandi kleurenschema's, verbeterde dark mode, andere notificatie tray...

Lekkere forum hier.
Misschien omdat het veelal zo niet vaak dan wel nagenoeg tijd hetzelfde is. Wat ik gelezen heb is dat ze wel de icoontjes wat eh... opgepoetst hebben en een Dark modus hebben toegevoegd ( iets wat we eigenlijk min of meer al hadden ). De meeste veranderingen zitten onder de motorkap en zullen voor de gewone sterveling niet of nauwelijks opvallen.
Dat het forum ietwat dood is ach weet niet. Beetje wisselvallig denk ik.
Ja hou het daar maar op.
Wisselvallig

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Sharule schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:35:

Lekkere forum hier.
Niets van gemerkt, ik heb een custom launcher en icons pack. Heb in het dagelijks gebruik daardoor eigenlijk geen verschillen gemerkt. Zegt toch verder verrekte weinig over het forum? Jouw bedenkeningen deel je ook niet met ons. :')

go forget who we are, yeah

• Sharule
snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Niets van gemerkt, ik heb een custom launcher en icons pack. Heb in het dagelijks gebruik daardoor eigenlijk geen verschillen gemerkt. Zegt toch verder verrekte weinig over het forum? Jouw bedenkeningen deel je ook niet met ons. :')
Ik zit nog op android 9

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:19

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Tsja, maar wat verwacht je? Android is volwassen. Ik heb al jaren geen wow-gevoel meer bij nieuwe toestellen in dat opzicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Amadeus1966
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:40:
Tsja, maar wat verwacht je? Android is volwassen. Ik heb al jaren geen wow-gevoel meer bij nieuwe toestellen in dat opzicht.
Het wow momentje had ik nog wel eventjes.
Komende van android 2.2 / 2.3 en daarna alleen maar Windowstoestelen gehad.
Dus ja ik had heel even een wow wat is dit momentje.
Daarna was het als vanouds weer zoeken in de chaos van wat men instellingenmenu noemt.

• Amadeus1966

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:17
J-P in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Wil een nieuwe regel toevoegen bij mijn P30 pro maar dit lijkt nergens te kunnen? De menu's door lopen maar zie het niet staan?

• itsoutthere
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-10 19:40

itsoutthere

The Truth

Lijkt een beetje opgeblazen 'probleem'. Een enkeling had er last van, met een bepaalde bèta was het te reproduceren en met een latere bèta was het op te lossen... Alles ligt onder een vergrootglas natuurlijk momenteel...

Huawei P30 Pro

• Amadeus1966
itsoutthere schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Lijkt een beetje opgeblazen 'probleem'. Een enkeling had er last van, met een bepaalde bèta was het te reproduceren en met een latere bèta was het op te lossen... Alles ligt onder een vergrootglas natuurlijk momenteel...
Dat klopt, der hoeft maar iemand een probleem of een bug te ontdekken en het is gelijk wereldkundig.
Ik heb de mijne vanaf de prerelease en heb nog geen hickups gehad. Behalve dan dat ik geen beta versie krijg aangeboden.
Heb me hierop dan uitgeschreven en wilde me opnieuw inschrijven. Maar nu krijg ik de melding van dat mijn toestel daar niet geschikt voor is. Ja tuurlijk.
Nou ja, volgende maand zou de stable versie uitberold worden dus dat beetje geduld kan ik nog wel opbrengen.

• Murzeltje

Murzeltje

Amadeus1966 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

Maar nu krijg ik de melding van dat mijn toestel daar niet geschikt voor is. Ja tuurlijk.
dat kan zomaar als je per ongeluk de provider instellingen update geïnstalleerd hebt.. dat had ik ook, na een factory reset en het overlsaan van die provider instellingen tijden setup kreeg ik de beta wel.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:35

Rubman

Just as clear as a foggy night

Hoe doen jullie dat met een dualsim setup?

Ik heb nu naast mijn privé nummer ook een werksim erin zitten. Ik heb nergens kunnen vinden of ik nummers aan een bepaalde sim kan koppelen zodat ik niet elke keer hoef te kiezen met welke sim ik bel.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Rubman schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:45:
Hoe doen jullie dat met een dualsim setup?

Ik heb nu naast mijn privé nummer ook een werksim erin zitten. Ik heb nergens kunnen vinden of ik nummers aan een bepaalde sim kan koppelen zodat ik niet elke keer hoef te kiezen met welke sim ik bel.
Volgens mij alleen met een andere telefoon app.
Heb dit zelf ook nog niet aan de praat met de huawei app

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• dutchnltweaker
Klopt het dat huawei wat achterloopt met de beveiliging updates?

Nog steeds de update van augustus draaien, meestal kwam de update toch wel sneller uit en in de zelfde maand.

• mbenjamins
dutchnltweaker schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:35:
Klopt het dat huawei wat achterloopt met de beveiliging updates?

Nog steeds de update van augustus draaien, meestal kwam de update toch wel sneller uit en in de zelfde maand.
Welke Android versie heb je?
Ik heb de beta van Android 10 er op staan en als beveiligingsupdate die van september.

• dutchnltweaker
mbenjamins schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

Welke Android versie heb je?
Ik heb de beta van Android 10 er op staan en als beveiligingsupdate die van september.
Gewoon niet de beta, gaat over de officiële versie.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:01
Vandaag gekeken naar een opvolger voor mijn Mate 10 Pro bij een Vodafoneshop voor een P30Pro. De verkoper, die er zelf een had, adviseerde om te wachten met de aanschaf omdat hij niet kon garanderen dat Google ondersteund zou blijven.
Wel vreemd omdat Huawei op hun website zelf aangeven dat er voor de bestaande modellen niks zal veranderen...

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:40:
Vandaag gekeken naar een opvolger voor mijn Mate 10 Pro bij een Vodafoneshop voor een P30Pro. De verkoper, die er zelf een had, adviseerde om te wachten met de aanschaf omdat hij niet kon garanderen dat Google ondersteund zou blijven.
Wel vreemd omdat Huawei op hun website zelf aangeven dat er voor de bestaande modellen niks zal veranderen...
Lijkt me dus meer onwetendheid van de verkoper.

Huawei P30 Pro

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08-10 19:09
sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:40:
Dat heeft Google inderdaad aangegeven.

Dat de verkoper niks wil garanderen, snap ik dan ook wel weer.

• nufu88
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 08-10 17:20
Ik draai nu nog android 9 (om precies te zijn, emui 9.1.0.193) maar heb via adb wat apps verwijderd. Waaronder ook de stock huawei launcher, in plaats daarvan gebruik ik nova. Zal dit problemen opleveren met de toekomstige upgrade naar android 10?

• sonsan
itsoutthere schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Lijkt me dus meer onwetendheid van de verkoper.
Dat was nog wel een Huawei specialist, gesponsord door Huawei zelf. Hij was lid van een Huawei forum
voor professionals en zat dus "dicht bij het vuur".....

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Dat was nog wel een Huawei specialist, gesponsord door Huawei zelf. Hij was lid van een Huawei forum
Hmm, dat ie geen garanties wil geven snap ik wel. Maar volgens mij is er nu toch geen enkele reden of aanwijzing om aan te nemen dat het anders loopt dan eerder is toegezegd door zowel Google als Huawei...

Huawei P30 Pro

• dutchnltweaker
sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Oh deze specialiste ken ik, die heb je bij de mediamarkt. Werken niet voor huawei maar voor een bedrijf dat ze in huurt voor huawei. Dus ze staan in een Huawei T-Shirt maar zijn dus meer verkoper dan echt specialist. Niet dat ze niks weten ofzo maar ze werken niet bij Huawei maar voor Huawei.

• sonsan
Deze werkte in een Vodafone winkel en droeg geen Huawei shirt maar Vodafone kleding. Maar wel gesponsord door Huawei.

• Amadeus1966
Om mij lopen ze in hun boxer rond, een hoge dunk heb ik er niet van.... uitzonderingen daar gelaten.
Maar de meeste weten niet waar ze het over hebben.

• Master FX
Master FX schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

Zeer tevreden met deze upgrade. Geen Nova Launcher crashes meer gehad!

• lucknopfler
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik twijfel tussen een s10+ en een p30 pro waarbij de onzekerheid over toekomstige updates me doet twijfelen aan de p30 pro. Kan iemand daar een uitspraak over doen?

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18:04
Wie o wie kan mij helpen? :-)
Ik heb al sinds de lancering een Huawei P30 Pro en gebruik 2 sim kaarten.
Zakelijk een Yes Telecom simkaart
Privé T-Mobile

Nu heb ik af en toe dat de gesprekken op het zakelijke simkaart kraken en slecht verstaanbaar zijn.
Bij de T-Mobile heb ik dit nog nooit waargenomen.
Ondertussen hebben we al de simkaarten van slot 2 naar slot 1 gedaan, data op over deze simkaart laten lopen en een simkaartwissel gedaan. Nog steeds komt dit probleem voor.
Zou het dan toch de P30 Pro zijn? Ondanks dat het niet voor komt op mijn T-Mobile simkaart.
Iemand nog een tip?

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:10
Heb je de zakelijke simkaart al eens in een andere telefoon geprobeerd? Dan weet je of het aan de simkaart of de simkaart/telefooncombinatie ligt.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:19

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

lucknopfler schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:12:
Ik twijfel tussen een s10+ en een p30 pro waarbij de onzekerheid over toekomstige updates me doet twijfelen aan de p30 pro. Kan iemand daar een uitspraak over doen?
Sowieso krijg je op de P30 de volgende Android, die is nu in beta. Je zal toch een eigen keuze moeten maken. Ik vond de S10+ de meerprijs niet waard (was toen ik keek een paar honderd euro duurder dan een P30 Pro).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True