Acties:
  • +2 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:11:
@TweakerVincent Dan is zelfs tv start met de mediaboxXL al voldoende denk ik. Dan kun je terugkijken (en niet opnemen). Houd er wel rekening mee dat je bij de commerciële bij terug kijken de reclames niet door kunt spoelen.
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:14:
[...]
haha bizar ik voel mij dom. Zie net dat ik met de app gewoon alles 7 dagen kan terug kijken... Dus dan is de XL prima als ik dan gewoon op tv ook 7 dagen kan terugkijken.
Met TV Start kan je op de box NIET 7 dagen terugkijken. Je kan alleen een programma wat op het moment dat je kijkt bezig is vanaf het begin starten (StartOver).
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:25:
[...]

ja ik vind het pure oplichting. enorm promoten met 4k. en dan totaal geen aanbod. krankzinnig.
Waar wordt dit enorm gepromoot? Pure oplichting is een beetje overdreven...

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 20-02-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Jay-B schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:25:
[...]

[...]

Met TV Start kan je op de box NIET 7 dagen terugkijken. Je kan alleen een programma wat op het moment dat je kijkt bezig is vanaf het begin starten (StartOver).

[...]

Waar wordt dit enorm gepromoot? Pure oplichting is een beetje overdreven...
dus dan zou tv compleet plus xl prima zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Señor Sjon schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:39:
De meerprijs van de Next is lager dan het verschil in energieverbruik tussen de Next en XL.
Dat las ik ook idd, maar dan moet ik dus wel een abo van 89 euro nemen ipv 74. (Heb 500 mbit internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat ik idd niet goed heb gekeken. Ben wel verbaasd dat ziggo een mediaboxxl plaatst bij start en je minder functionaliteiten geeft dan een jaar geleden met de toen veel simpelere decoder. Toen kon je wel terugkijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Señor Sjon schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:39:
De meerprijs van de Next is lager dan het verschil in energieverbruik tussen de Next en XL.
Aan de andere kant is mijn gas rekening nu wel weer hoger _O-

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:42:
[...]

Aan de andere kant is mijn gas rekening nu wel weer hoger _O-
Ik vind het eigenlijk niet zo grappig dat er honderdduizenden van die boxen 56watt in standby staan te gebruiken.

Daarbij kost dat in de zomer juist extra energie voor je airco of extra warmte in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
@jongetje Ik begrijp je opmerking, maar ik zou niet zo zwaar tillen aan de reactie van @hk12nl ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
jongetje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Ik vind het eigenlijk niet zo grappig dat er honderdduizenden van die boxen 56watt in standby staan te gebruiken.

Daarbij kost dat in de zomer juist extra energie voor je airco of extra warmte in huis.
Ik zit net even te rekenen en 56w kost mij (20 cent kwh) 96 euro! Wtf alleen omdat ik ook op mijn tv een week alles wil terugjkijken (wat ik op de rest van de apparaten al zomaar kan).

De next kost mij 180 euro per jaar (15x12) + stroomkosten dus ook niet echt een alternatief.

Helaas mag ik niet de app streamen naar de tv (ios -> samsung q90r)

Ook maak ik mij zorgen om het geneuzel met NOG een afstandbediening en sec wachten tot de box opgestart is.

Kan ik een CI+ module EN een mediabox XL of Next gebruiken? Dan kan ik het kastje alleen gebruiken als ik wat wil terugkijken.

Workaround om via je app te streamen op tv is er zeker niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
jongetje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Tuurlijk is dat niet goed en ook super slecht voor het milieu. Zo’n grote organisatie als Ziggo/Vodafone moet daar ook echt wel actie op ondernemen mijn inziens.

Verder moet een oppervlakkig grapje over die verschrikkelijke mediabox kunnen toch? Zonder humor wordt het helemaal zo deprimerend in de wereld🙂

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TweakerVincent schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:51:
[...]
Ik zit net even te rekenen en 56w kost mij (20 cent kwh) 96 euro! Wtf alleen omdat ik ook op mijn tv een week alles wil terugjkijken (wat ik op de rest van de apparaten al zomaar kan).

De next kost mij 180 euro per jaar (15x12) + stroomkosten dus ook niet echt een alternatief.

Helaas mag ik niet de app streamen naar de tv (ios -> samsung q90r)

Ook maak ik mij zorgen om het geneuzel met NOG een afstandbediening en sec wachten tot de box opgestart is.

Kan ik een CI+ module EN een mediabox XL of Next gebruiken? Dan kan ik het kastje alleen gebruiken als ik wat wil terugkijken.

Workaround om via je app te streamen op tv is er zeker niet?
Die laatste mogelijkheid is er zeker wel, en al helemaal i.c.m. een Mediabox XL of Next. Ik vraag me daarbij enkel af of de aangeboden beeldkwaliteit dan ook voldoende voor je is. Want de één roept "perfect" (wat het zeker niet is), en een ander roept "beroerd" (wat het beslist ook niet is).

Ik doel op de ZiggoGo TV app (niet die voor mobiel dus). Daarmee krijg je eigenlijk wat je ook op je XL/Next krijgt, alleen in een mindere beeldkwaliteit. Je hebt dan nog wel aanvullende hardware nodig aangezien jouw model TV deze niet als app kan installeren. Dus een Android/Google/Apple TV apparaat is dan nog een noodzaak. De extra CI+ module kan dan achterwege blijven.

Voor jou geldt dus vooral, voldoet de kwaliteit van de ZiggoGo TV app voor jou (in de praktijk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:06

DON PAPA

Tweaker-fan

TweakerVincent schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:39:
[...]

Dat las ik ook idd, maar dan moet ik dus wel een abo van 89 euro nemen ipv 74. (Heb 500 mbit internet)
Je kan ook proberen een tv compleet (met nextbox) en internet max pakket te krijgen bij Ziggo, dan ben je maar 76,50 kwijt per maand. De klantenservice zal zeggen dat dit niet mogelijk is, maar ik weet uit eigen ervaring, dat dit vaak wel lukt via de afdeling opzeggingen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 21-02-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Yep, en ik heb de Next met 250 Mbit/s en Movies en Series XL zonder vast bellen dus dat kan wel.
Kost op dit moment € 80,45 p/mnd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

Schijnbaar nu ook Ziggo Sport, F1 in ieder geval, via de next.
Helaas niet via DVB-C maar dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Donderstraaltje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:08:
https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

Schijnbaar nu ook Ziggo Sport, F1 in ieder geval, via de next.
Helaas niet via DVB-C maar dat was te verwachten.
Ben benieuwd!
Wanneer je klant bent van Ziggo en je hebt een Mediabox Next en een UHD televisie, kijk je Formule 1 in 4K op Ziggo Sport (kanaal 14). Hier kan je alle trainingen, kwalificaties en races haarscherp kijken, zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Eindelijk dan een verdere uitrol van 4K bij Ziggo.
Nu gun ik elke klant van Ziggo dit sowieso.
Maar wat me bevreemdt is dat het gewoon op het standaard Ziggo Sport, kanaal 14, wordt uitgezonden.
Ik had echt verwacht om het in het te abonneren sportpakket zou worden aangeboden, gelijk een extra abonnementen trekker....
Wat me verder bevreemdt, alles erom heen nog gewoon in HD, terwijl hun studio al tijden 4K proof zou zijn.
Verder wordt nergens vermeldt of het gelijk in HLG (HDR) wordt aangeboden, maar verwacht dit weldaar het zo beschikbaar is als originele feed.
Tot op heden keek ik altijd de F1 in UHD via de schotel via RTL UHD, deze is gestopt met de F1, dus mooie tijdige vervanger....

[ Voor 11% gewijzigd door dinandus op 24-02-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Het aankomende EK zal toch ook in 4k te zien zijn lijkt me.

@dinandus Door kanaal 14 te nemen lok je mensen naar de provider Ziggo. Weg bij concurrent KPN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28
Hopelijk wordt de 4k content ook aangeboden met het "TV Complete Next" pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Mooi zeg, dan eindelijk de F1 in 4K. Ben inderdaad wel benieuwd of de studio programma's dan ook 4K worden, want inderdaad de infrastructuur ligt er al een hele tijd. Als we dan toch bezig zijn, ook gelijk maar de Champions League en bepaalde wedstrijden Premier League in 4K? Dat zal we te hoog gegrepen zijn denk ik, maar goed de F1 is een mooie start!

https://www.totaaltv.nl/n...in-4k-ultra-hd-bij-ziggo/

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 24-02-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rusman schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:11:
Volgens mij werkt het "gewoon" voor iedereen die een Next heeft. Ik had een Next met TV Start (vonden ze trouwens niet zo leuk, zeker niet omdat ik er 2 had >:) ).

Is natuurlijk van Ziggo mooie marketing stunt om dit voor nu alleen voor eigen klanten aan te bieden ipv ook voor bijv. KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Volgens mij werkt het "gewoon" voor iedereen die een Next heeft. Ik had een Next met TV Start (vonden ze trouwens niet zo leuk, zeker niet omdat ik er 2 had >:) ).

Is natuurlijk van Ziggo mooie marketing stunt om dit voor nu alleen voor eigen klanten aan te bieden ipv ook voor bijv. KPN.
Het zou mooi zijn als dat inderdaad zo is. Dan wordt het misschien toch eens tijd voor een 4K televisie. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 24-02-2021 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DutchOwnage schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:17:
Mooi zeg, dan eindelijk de F1 in 4K. Ben inderdaad wel benieuwd of de studio programma's dan ook 4K worden
voorlopig zegt Ziggo op zijn website het volgende hierover

Welke F1 beelden kan ik in 4K beeldkwaliteit zien?
Alle trainingen, kwalificaties en races zijn in 4K beeldkwaliteit te zien. De voor-en nabeschouwing en de verschillende talkshows zullen in HD beeldkwaliteit te zien zijn.

&

Wat wordt er in een Formule-1-weekend allemaal in 4K uitgezonden?
Alle live racebeelden van de vrije trainingen, kwalificatie en de race worden uitgezonden in 4K-kwaliteit. Maar er zijn wel een paar uitzonderingen om rekening mee te houden. De on-board-beelden, de tussenstanden, rondetijden en de vaste camera in de pitsstraat zijn geen 4K-beelden. Deze beelden worden in Full HD vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DON PAPA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:39:
[...]
voorlopig zegt Ziggo op zijn website het volgende hierover

Welke F1 beelden kan ik in 4K beeldkwaliteit zien?
Alle trainingen, kwalificaties en races zijn in 4K beeldkwaliteit te zien. De voor-en nabeschouwing en de verschillende talkshows zullen in HD beeldkwaliteit te zien zijn.

&

Wat wordt er in een Formule-1-weekend allemaal in 4K uitgezonden?
Alle live racebeelden van de vrije trainingen, kwalificatie en de race worden uitgezonden in 4K-kwaliteit. Maar er zijn wel een paar uitzonderingen om rekening mee te houden. De on-board-beelden, de tussenstanden, rondetijden en de vaste camera in de pitsstraat zijn geen 4K-beelden. Deze beelden worden in Full HD vastgelegd.
4k < check, maar met welke kwaliteit gaan ze dat aan ons doorgeven, minstens zo belangrijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:40:
[...]

4k < check, maar met welke kwaliteit gaan ze dat aan ons doorgeven, minstens zo belangrijk.
Inderdaad, Netflix 4k en YouTube 4k bijvoorbeeld is een wereld van verschil.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
Zal voor de mensen met een FHD-tv de beelden dan ook beter worden? Neem aan dat ze alsnog in 4k aangeleverd worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:20:
Zal voor de mensen met een FHD-tv de beelden dan ook beter worden? Neem aan dat ze alsnog in 4k aangeleverd worden dan.
Zijn de beelden in FHD dan nu slecht? Dat is niet mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Het gaat iig via IPTV. Geen idee wat dan de bitrates zullen worden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:45
Moet je wel de Next op 4K instellen en niet op 1080i.
Ik denk dat als de Next ingesteld is op 1080i je dan geen 4K stream krijgt van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
DutchOwnage schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:17:
Als we dan toch bezig zijn, ook gelijk maar de Champions League en bepaalde wedstrijden Premier League in 4K? Dat zal we te hoog gegrepen zijn denk ik, maar goed de F1 is een mooie start!
Dat lijkt er wel op... (y)

https://www.totaaltv.nl/n...in-4k-ultra-hd-bij-ziggo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Kijk, daar had ik al op gehoopt. Mooie ontwikkelingen d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

rusman schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:11:
Goed nieuws, dit is het antwoord van Ziggo: "Ja, je hebt hiervoor geen aanvullend zenderpakket nodig, het wordt uitgezonden op kanaal 14 die bij iedereen in het pakket zit. Dus ook met TV Complete Next kun je ervan genieten."

Bron: https://community.ziggo.n...544/highlight/true#M12145
DutchOwnage schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Het gaat iig via IPTV. Geen idee wat dan de bitrates zullen worden inderdaad.
Nee, dit is wat Ziggo zegt: "Nee, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Love Nature 4K, zal deze stream via DVB-C gaan."

Bron: https://community.ziggo.n...544/highlight/true#M12145

[ Voor 42% gewijzigd door DON PAPA op 24-02-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, de studio's waren al 4K begreep ik. En via dvb-c krijg je de 1080i stream en via ip de 4K stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
DON PAPA schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Je kan ook proberen een tv compleet (met nextbox) en internet max pakket te krijgen bij Ziggo, dan ben je maar 76,50 kwijt per maand. De klantenservice zal zeggen dat dit niet mogelijk is, maar ik weet uit eigen ervaring, dat dit vaak wel lukt via de afdeling opzeggingen ;)
gelukt :) vandaag 2 keer gebeld icm opzeggen maar 1e was nogal fanatiek en wilde mij gelijk uitschrijven dus snel maar gecanceld. paar uur later prima service en geregeld, tv complete met next met nog 50 euro korting :)

Thanks voor jullie advies!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Verschrikkelijk die willekeur, ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:34
Bij mij ook niet gelukt.
Ik ga het gewoon op deze manier proberen wat door Ziggo zelf wordt aangeboden.

https://community.ziggo.n...74/highlight/true#M262652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
Wat is dit voor een apparaat in de link.. Is dit vergelijkbaar met ziggo decoders ? https://www.totaaltv.nl/t...lf-en-onze-verwachtingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
belmonde schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 00:26:
Wat is dit voor een apparaat in de link.. Is dit vergelijkbaar met ziggo decoders ? https://www.totaaltv.nl/t...elf-en-onze-verwachtingen
De VU+ Duo 4K SE wordt standaard geleverd met een DVB-S2X FBC satelliettuner. Daarnaast is er een tweede tunerslot aanwezig. Hierin kan een optionele DVB-S2X FBC twintuner voor satellietontvangst, een DVB-C FBC tuner voor kabelontvangst of een DVB-T2 tuner voor ontvangst van ethertelevisie worden geplaatst. Omdat een FBC tuner beschikt over acht demodulatoren kan het maximaal beschikbare aantal tuners – bij gebruik van de juiste LNB – oplopen tot 16. Dit aantal wordt alleen gehaald bij gebruik van de DVB-S2X en DVB-C tuners of een combinatie van beide.
Kort antwoord: nee

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
Ja, bedankt voor je reactie.. Maar wat kan dit een vervanger zijn voor mijn humax 5200c.. Ik lees nergens ziggo-certified.. Of ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07
@belmonde dit topic betreft de Ziggo Mediabox Next, je kan je vraag beter stellen in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
dinandus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:39:
Eindelijk dan een verdere uitrol van 4K bij Ziggo.
Nu gun ik elke klant van Ziggo dit sowieso.
Maar wat me bevreemdt is dat het gewoon op het standaard Ziggo Sport, kanaal 14, wordt uitgezonden.
Ik had echt verwacht om het in het te abonneren sportpakket zou worden aangeboden, gelijk een extra abonnementen trekker....
Wat me verder bevreemdt, alles erom heen nog gewoon in HD, terwijl hun studio al tijden 4K proof zou zijn.
Verder wordt nergens vermeldt of het gelijk in HLG (HDR) wordt aangeboden, maar verwacht dit weldaar het zo beschikbaar is als originele feed.
Tot op heden keek ik altijd de F1 in UHD via de schotel via RTL UHD, deze is gestopt met de F1, dus mooie tijdige vervanger....
https://www.totaaltv.nl/n...c-mindere-beeldkwaliteit/

4K SDR dus. Dat is wel balen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinandus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:39:
Die Next is ook niet zo gratis... Moet je eerst een duur(der) tv abonnement voor afsluiten om die te mogen huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Die Next is ook niet zo gratis... Moet je eerst een duur(der) tv abonnement voor afsluiten om die te mogen huren.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de eerste Next box krijg je in bruikleen. Een eventuele tweede huur je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar de eerste Next box krijg je in bruikleen. Een eventuele tweede huur je.
Die eerste huur je ook gewoon, dat zit bij je tv abonnement in, stel maar eens een tv abonnement zonder Next samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Die eerste huur je ook gewoon, dat zit bij je tv abonnement in, stel maar eens een tv abonnement zonder Next samen.
Zit in je tv abonnement, dat betekent toch niet dat je ‘m afzonderlijk huurt? Je ziet het bedrag toch niet gespecificeerd op je rekening? Afhankelijk van welk tv abonnement, krijg je een Mediabox XL of Next in bruikleen.

Verder zie: https://www.ziggo.nl/klan...ing/garantie-en-reparatie
Onze modem, mediabox en CI+ module krijg je in bruikleen.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 28-02-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
meesje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Een tweede wordt nog steeds niet verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:34:
[...]

Een tweede wordt nog steeds niet verstrekt.
Klopt. Dat was wel eventjes. Er zijn tweakers die er wel twee in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
meesje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Ja, dat is heel erg in het begin even aangeboden, en aan alle (oud)testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
meesje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:00:
Yep, was er net op tijd mee. Niet veel later kon geen Next meer bij Compleet worden afgenomen. Laat staan 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ziggo levert geen tweede, geen interesse ook trouwens..IPTV ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Voor de SamsungTV-bezitters....

Sinds kort een Samsung tv in huis met de Samsung Smart Remote.
Na de juiste instellingen is de Next perfect te bedienen met de samsung remote.... in ongeveer de helft van de gevallen. De andere helft van de gevallen lijkt de infrarood helemaal niet bij de Next aan te komen. Herkent iemand dat? Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met de volgorde waarin apparaten gestart worden ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zijn er meer mensen die sinds kort last hebben van het niet meer kunnen bedienen van je (Sony) TV met de Next AB?

Ik gebruik al meer dan een jaar naar tevredenheid de Next AB om (o.a.) het volume op mijn Sony TV (KDL-50W807C) te regelen. Sinds gisteren werkt dat opeens niet meer. De TV reageert totaal niet meer op de Next AB, de originele Sony AB werkt prima.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de Next onlangs van v4.29 geupdate naar v4.30 maar ik weet niet wanneer. Anders gezegd: ik herinner me dat ik altijd v4.29 heb zien staan, maar nu staat er v4.30. Mijn TV heeft al 2 jaar geen update meer gehad (is ook geen beschikbaar ervoor), dus daar zoek ik de oorzaak niet. Temeer omdat de originele Sony AB wel juist werkt.

Ik heb de Next al eens volledig gereset naar fabrieksdefaults en de AB ook opnieuw gekoppeld, maar alsnog lukt het niet om (o.a.) het volume van de TV te regelen met de Next AB.

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@max, de update naar 4.30 is zeer recent aangekondigd; https://www.ziggo.nl/tele...oxen/mediabox-next/update

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Ik lees allemaal berichten over een tweede Nextbox etc.

Ik heb boven geeneens een kabel aangesloten, enkel een Apple TV. Daar de app op geïnstalleerd en dat werkt perfect!!! (Ik gebruik zelfs beneden niet eens de Next, gebruik altijd de Apple TV)
Dus spaar ‘huur’ uit, koop een Apple TV. Buiten ‘gewoon’ tv kijken kun je er natuurlijk nog veel meer mee.
Gewoon een tip mijnerzijds!

[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 08-03-2021 18:13 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:12:

Ik heb boven geeneens een kabel aangesloten, enkel een Apple TV. Daar de app op geïnstalleerd en dat werkt perfect!!! (Ik gebruik zelfs beneden niet eens de Next, gebruik altijd de Apple TV)
Dus spaar ‘huur’ uit, koop een Apple TV. Buiten ‘gewoon’ tv kijken kun je er natuurlijk nog veel meer mee.
Ik heb een tijdje alleen de Ziggo Go app gebruikt op de ATV. Waarom? Puur voor het gevoel van “alles via hetzelfde kastje”, maar bij veel uitzendingen is het verschil tussen 720 en 1080 redelijk goed waarneembaar. Zelfs op een niet eens zo’n grote tv (50 inch). Daarom toch maar weer terug gegaan naar de Next mediabox.

Als de tv op de slaapkamer niet al te groot is, dan zou ik een ATV een goed alternatief vinden. Rekenend met de adviesprijs heb je de ATV na 57 maanden terug verdiend. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
max schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:22:
Zijn er meer mensen die sinds kort last hebben van het niet meer kunnen bedienen van je (Sony) TV met de Next AB?

Ik gebruik al meer dan een jaar naar tevredenheid de Next AB om (o.a.) het volume op mijn Sony TV (KDL-50W807C) te regelen. Sinds gisteren werkt dat opeens niet meer. De TV reageert totaal niet meer op de Next AB, de originele Sony AB werkt prima.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de Next onlangs van v4.29 geupdate naar v4.30 maar ik weet niet wanneer. Anders gezegd: ik herinner me dat ik altijd v4.29 heb zien staan, maar nu staat er v4.30. Mijn TV heeft al 2 jaar geen update meer gehad (is ook geen beschikbaar ervoor), dus daar zoek ik de oorzaak niet. Temeer omdat de originele Sony AB wel juist werkt.

Ik heb de Next al eens volledig gereset naar fabrieksdefaults en de AB ook opnieuw gekoppeld, maar alsnog lukt het niet om (o.a.) het volume van de TV te regelen met de Next AB.

Ik heb zelf een Sony KDL-50W829B en ervaar met firmware 4.29 geen problemen met het bedienen van het volume. Wellicht is een 4.30 dingetje. Ik laat het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Serena schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:12:

Of spaar nog meer geld uit een schaf een ander ATV apparaat aan, ik doel dan op een Android TV apparaat😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Of spaar nog meer geld uit een schaf een ander ATV apparaat aan, ik doel dan op een Android TV apparaat😏
Dan kun je alleen niet opnemen want daarvoor heb je minimaal 1 next nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:17:
[...]
Er werd gedoeld op een 2e Next als ik mij niet vergis, dus de abonnementskosten daarvoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:17:
[...]

Zoals hiervoor aangegeven ging het inderdaad over een extra Next box.
Daarnaast is je opmerking niet juist. Ook zonder Next box kun je opnemen via de Ziggo Go TV app op iOS, tvOS of Android (TV). Het enige wat je nodig hebt, is een Next abonnement. De toegezonden box zou je in principe op zolder kunnen opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Laat nou het laatste het probleem zijn, je krijgt geen 2de box.
Maar jij geeft al aan wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn: een uitbreiding van je abo zonder dat je een extra Next box nodig hebt maar toch via de door jou aangedragen mogelijkheden kunt opnemen en terugkijken.
Hoe simpel kan het af en toe zijn.....

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 08-03-2021 21:33 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 07:38

Bij mij werkt sinds enkele dagen het geluid wijzigen ook niet meer met de Next afstandbediening. Dit is op een Samsung Qled tv. Het koppelen gaat goed. Tijdens koppelen vraagt hij of het geluid veranderd met de + toets. Dat gebeurd ook.
Na het opslaan werkt het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Bij mij werkt sinds enkele dagen het geluid wijzigen ook niet meer met de Next afstandbediening. Dit is op een Samsung Qled tv. Het koppelen gaat goed. Tijdens koppelen vraagt hij of het geluid veranderd met de + toets. Dat gebeurd ook.
Na het opslaan werkt het weer niet.
Welke firmware heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-09 15:48
Dennisdn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:09:
Voor de SamsungTV-bezitters....

Sinds kort een Samsung tv in huis met de Samsung Smart Remote.
Na de juiste instellingen is de Next perfect te bedienen met de samsung remote.... in ongeveer de helft van de gevallen. De andere helft van de gevallen lijkt de infrarood helemaal niet bij de Next aan te komen. Herkent iemand dat? Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met de volgorde waarin apparaten gestart worden ofzoiets.
Ik heb dit alleen als er fel licht valt op de power knop van de next (waar dat ledje inzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
A.N.Brinkman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Ik heb dit alleen als er fel licht valt op de power knop van de next (waar dat ledje inzit).
Bij mij geen fel licht. Maar zelfs met de AB vlak voor de Next pakt hij hem echt niet. In sommige gevallen. Het lijkt echt iets met het wel/niet uitsturen van signalen te hebben in combinatie met aan/uitzetten via HDMIsec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Sorry, vandaag geen tijd gehad om te kijken. Doe ik morgen even. Het was de laatste versie, maar daar kan je niks mee.

Edit 10-09
Versienummer is 4.29.
Maar ben nog eens in de instellingen gedoken maar op 1 of andere manier heeft de Next het nodig gevonden om mijn Onkyo versterker aan te wijzen dat hij daarvan het volume wilde wijzigen.
Weer op tv ingesteld en het werkt weer.
8)7

[ Voor 34% gewijzigd door mike123 op 10-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sinds vandaag werkt alles spontaan weer. Geen nieuwe versies, geen nieuwe batterijen, geen reset, niks nakkes nada gewijzigd. Tenzij Ziggo een nieuwe revisie van 4.30 heeft gepushed zonder het versienummer te verhogen. Maar daar heb ik natuurlijk geen zicht op.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:48
Ik heb nu ook Amazon Prime op mn Next staan, is dit anderen ook al opgevallen?

Je krijgt op Prime een gratis proefperiode van 30 dagen.

Ik zit overigens nog op 4.29.

[ Voor 10% gewijzigd door german8 op 11-03-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

german8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:12:

Als je op apps drukt krijg je inderdaad een grote banner, erg nice ik was al lid van amazon prime :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fijne verrassing idd dat Prime beschikbaar is als app. Moest nu aldoor de ingebouwde app van mijn superslome samsung-tv gebruiken, en die remote er eerst bij pakken (of via Chromecast, maar dan heb ik geen 5.1 geluid op mijn Sonos Beam). Nu mooi via 1 interface.

Hoop dat ze de andere populaire streamingdiensten ook toevoegen (Disney+, discovery).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
Elke smart TV heeft deze apps toch standaard en die werken snel of ben ik te verwend met een LG OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie ontwikkeling! Een tijdje geleden had ik ook al iets vernomen over een D+ app. Als die er ook komt, kan mijn Apple TV wel de deur uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 12-09 10:18
Hmmm .. heb de apps op de tv, werken goed, maar alles verzameld op mijn nvidia shield is toch wel erg prettig (en makkelijker voor de vriendin, alle apps op 1 remote) :-)
Evenals de Discovery + app, maar daar ben ik nog niet echt kapot van.

[ Voor 17% gewijzigd door Ekner op 11-03-2021 14:46 ]

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:47:
Elke smart TV heeft deze apps toch standaard en die werken snel of ben ik te verwend met een LG OLED?
Dat smart-gedeelte op de tv is wel leuk, maar het veroudert veel sneller dan de tv zelf. Ik heb nu een Samsung full-hd tv van 4 of 5 jaar oud. In het begin vond ik dat smart-gedeelte heel handig, maar nu vind ik het alleen maar tergend traag en er komt een moment dat diverse apps niet meer werken op mijn 'oude' tv. En dat terwijl het beeld nog erg goed is. Ik heb dan liever een extern kastje (zoals de mediabox next) waar het smart-gedeelte in draait. Als die niet meer voldoet vervang je die alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bedankt voor het opmerken, nu Disney+ nog.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Palomar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Dat smart-gedeelte op de tv is wel leuk, maar het veroudert veel sneller dan de tv zelf. Ik heb nu een Samsung full-hd tv van 4 of 5 jaar oud. In het begin vond ik dat smart-gedeelte heel handig, maar nu vind ik het alleen maar tergend traag en er komt een moment dat diverse apps niet meer werken op mijn 'oude' tv. En dat terwijl het beeld nog erg goed is. Ik heb dan liever een extern kastje (zoals de mediabox next) waar het smart-gedeelte in draait. Als die niet meer voldoet vervang je die alleen.
FullHD, 5 jaren en Samsung. Duidelijk tijd voor een nieuwe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14-09 22:14
Het F1 topic gaat behoorlijk hard vandaar dat ik het hier even vraag.

Zal vanavond formule 1 café op ziggo sport in 4K uitgezonden worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deef_K schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:03:
Het F1 topic gaat behoorlijk hard vandaar dat ik het hier even vraag.

Zal vanavond formule 1 café op ziggo sport in 4K uitgezonden worden ?
Er is volgens mij door Ziggo aangegeven dat enkel de race actie on track zelf in 4k zal worden uitgezonden, de rest eromheen niet.

Edit: wat @DutchOwnage aangeeft, zo klopt het.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 12-03-2021 13:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Er is volgens mij door Ziggo aangegeven dat enkel de race zelf in 4k zal worden uitgezonden, de rest eromheen niet.
Race, quali en vrije trainingen idd 4K. Rest gewoon zoals gebruikelijk, zelfs de voorbeschouwing. Helaas. Alles in de studio en daarachter is er klaar voor bij Ziggo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:48
Het lijkt erop dat Ziggo nu echt klaar is om Formule1 in 4k te gaan uitzenden.

Mijn Next stond altijd op 1080i ingesteld omdat mn Samsung TV het signaal net iets mooier kon upscalen naar 4k.
Sinds gisteravond kreeg ik op Ziggo Sport echter geen beeld meer, enkel een zwart scherm met een groot 4K logo.
Hierna de box toch maar op 4k ingesteld en nu heb ik weer beeld op Ziggo Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ervaar sinds een paar dagen dat een opname via de Ziggo Go app (bijna) niet wil starten. Via de Next box start de opname wel direct. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als ik het gelinkte verhaal goed lees kun je het dus niet in 4K ontvangen op je DBV-C aansluiting als je óók een Next box hebt en geeft alleen weergave via de Next box die genoemde uitzendingen in 4K weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:57:
Als ik het gelinkte verhaal goed lees kun je het dus niet in 4K ontvangen op je DBV-C aansluiting als je óók een Next box hebt en geeft alleen weergave via de Next box die genoemde uitzendingen in 4K weer.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Om te testen even Ziggo Sport opgezet, is nu Snooker bezig. Geen idee welke upscaling techniek ze gebruiken, maar als je kijkt hoe de ballen er uitzien van dichtbij, is het niet best. Zitten wel wat artifacts her en der. Ook is de overgang van de rode naar naar de groene ondergrond niet vloeiend, maar de eerste rij pixels zijn een combi van groen en rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bij mij is het beeld van Ziggo Sport via de DVB-C aansluiting van de (4K)tv beter dan het beeld via de Next (staat op 4K beeldinstelling). En dan zorgt de TV voor de upscaling maar daar is al eerder van gemeld dat die van de Next niet zo best is.
4K direct van de Next kan ik nog niks van zeggen want dat kan ik pas komend weekend vergelijken tijdens de F1 race.
4K via de TV apps van Netflix of Amazon Prime is haarscherp.

[ Voor 35% gewijzigd door snah001 op 23-03-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:32:
Bij mij is het beeld van Ziggo Sport via de DVB-C aansluiting van de (4K)tv beter dan het beeld via de Next (staat op 4K beeldinstelling). En dan zorgt de TV voor de upscaling maar daar is al eerder van gemeld dat die van de Next niet zo best is.
4K direct van de Next kan ik nog niks van zeggen want dat kan ik pas komend weekend vergelijken tijdens de F1 race.
4K via de TV apps van Netflix of Amazon Prime is haarscherp.
En dan krijg je nu via kanaal 14 ook nog eens een lagere HD bitrate dan enige maanden geleden, daar hebben ze ook wat vanaf gesnoept. Het kon dus nog ietsje beter dan wat jij nu voorgeschoteld krijgt, rechtstreeks via je TV. Eerst was deze ~ 12Mbit maximaal, nu ~ 10Mbit maximaal, maar vaak nog wat lager.

Ik neem aan dat we vrijdag het verschil moeten kunnen zien via de Next box, en zeker gezien bovenstaande constatering.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28
hardware-lover schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:41:
[...]

En dan krijg je nu via kanaal 14 ook nog eens een lagere HD bitrate dan enige maanden geleden, daar hebben ze ook wat vanaf gesnoept. Het kon dus nog ietsje beter dan wat jij nu voorgeschoteld krijgt, rechtstreeks via je TV. Eerst was deze ~ 12Mbit maximaal, nu ~ 10Mbit maximaal, maar vaak nog wat lager.

Ik neem aan dat we vrijdag het verschil moeten kunnen zien via de Next box, en zeker gezien bovenstaande constatering.
Kanaal 14 staat al in 4k. Niet 4k opnames worden opgeschaald voor ze verzonden worde naar de decoder. Volgens deze bron is het signaal 20Mbit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mgffmp-B_BEACtFtSkQi_QFwz9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TZ0WBkKQ7MrWk9dPKQ9iBfJ4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rusman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:31:
[...]
Kanaal 14 staat al in 4k. Niet 4k opnames worden opgeschaald voor ze verzonden worden naar de decoder. Volgens deze bron is het signaal 20Mbit.

[Afbeelding]
Dat weet ik, heb ik ook gelezen ja. Ik heb het over het HD signaal wat via hetzelfde kanaal binnenkomt op NIET Next apparaten. Dus over kanaal 14 komt nu een HD en pseudo 4k signaal (wat echt nog geen 20Mbit is).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Vraagje, vorige week heb ik van Ziggo een mail ontvangen inzake de Next update naar versie 4.30. Ik zie dat de Next bij ons nog altijd draait op versie 4.29. Is er iemand die al wel deze update heeft of is deze uitrol gepauzeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

bluecupra schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:22:
Vraagje, vorige week heb ik van Ziggo een mail ontvangen inzake de Next update naar versie 4.30. Ik zie dat de Next bij ons nog altijd draait op versie 4.29. Is er iemand die al wel deze update heeft of is deze uitrol gepauzeerd?
Alleen in Noord-Brabant en Limburg is uitgerold. De rest volgt vanaf 30 maart.

Zie ook https://www.ziggo.nl/tele...oxen/mediabox-next/update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 14-09 07:59
Limburger hier…
Lipsync is nog steeds een drama met Sonos. Ik snap echt niet hoe dit zó lang kan duren. En ja, ik weet dat ik het oplos door Dolby uit te zetten, maar daar heb ik toch geen surround systeem voor?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 12-09 10:18
Serena schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:34:
Limburger hier…
Lipsync is nog steeds een drama met Sonos. Ik snap echt niet hoe dit zó lang kan duren. En ja, ik weet dat ik het oplos door Dolby uit te zetten, maar daar heb ik toch geen surround systeem voor?
Niet alleen met Sonos hoor, Samsung tv en Samsung Harman Kardon Soundbar via HDMI Arc en nog steeds drama terwijl het op de oude box goed werkte. Kijk dus ondertussen alleen nog tv via de Next, alle streaming via Nvidia Shield of rechtstreeks op de tv.
Ziggo is er voor Ziggo, niet voor de klant.

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Serena schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:34:
Limburger hier…
Hier ook dezelfde lipsync issues icm een onkyo 616. Het is ook niet te corrigeren met een delay oid. Sowieso is de sync ook nooit precies hetzelfde "out-of-sync". Heel irritant.

Aan de andere kant, ik heb dolby op de Next gewoon uit staan en laat mijn onkyo dit vertalen naar een redelijk goed geluidsbeeld via de geluidmodi. En eerlijk is eerlijk, de keren dat ik tv kijk via de Next is dat veelal geen content waarbij ik echt de Dolby mode nodig heb. Het acht uur journaal is niet zo spannend wat dat betreft. Films e.d. kijk ik sowieso niet via de content op TV.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Hier ook dezelfde lipsync issues icm een onkyo 616. Het is ook niet te corrigeren met een delay oid. Sowieso is de sync ook nooit precies hetzelfde "out-of-sync". Heel irritant.

Aan de andere kant, ik heb dolby op de Next gewoon uit staan en laat mijn onkyo dit vertalen naar een redelijk goed geluidsbeeld via de geluidmodi. En eerlijk is eerlijk, de keren dat ik tv kijk via de Next is dat veelal geen content waarbij ik echt de Dolby mode nodig heb. Het acht uur journaal is niet zo spannend wat dat betreft. Films e.d. kijk ik sowieso niet via de content op TV.
Ik kijk echter ook Netflix en Prime via de Next en dan is het niet wenselijk dat Dolby uitstaat (ik heb overigens een Sonos Beam via hdmi arc op een samsung tv aangesloten).

Ik heb het lipsync-probleem nu redelijk weten op te lossen door de delay in mijn samsung tv helemaal op 0 te zetten. Dat stond (kennelijk als default) op een bepaalde waarde, en ws. voldoet dat voor de meeste apparaten, maar niet voor de next. Ik weet niet of het helemaal weg is, maar ik stoor me er iig niet meer aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 24-03-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ah oké dan is het wat anders als je ook de apps gebruikt via de Next. Ik heb zelf gewoon dedicated apps zoals Netflix, Amazon, etc op mijn tv staan en anders cast ik mijn content wel ... moet er niet aan denken afhankelijk te moeten zijn van een Ziggo device voor die content eerlijk gezegd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
renzo4000 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:16:
Ah oké dan is het wat anders als je ook de apps gebruikt via de Next. Ik heb zelf gewoon dedicated apps zoals Netflix, Amazon, etc op mijn tv staan en anders cast ik mijn content wel ... moet er niet aan denken afhankelijk te moeten zijn van een Ziggo device voor die content eerlijk gezegd.
Ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in de apps op Next dan die op een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Why is that? Als ziggo weer eens besluit een app te verwijderen? Of een crappy uitrol te doen van hun software? Thanks but no thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:34:
Why is that? Als ziggo weer eens besluit een app te verwijderen? Of een crappy uitrol te doen van hun software? Thanks but no thanks...
Zelf heb ik geen ervaring met dat een app opeens is verwijderd. Netflix en Videoland zitten er al een tijdje op. Recentelijk NPO en Prime Video toegevoegd. Een tijdje geleden een bericht gelezen dat ze mogelijk ook bezig zijn met een Disney+ app.
Verder heb ik nog geen berichten voorbij zien komen dat de apps de hierboven genoemde apps niet goed werken. Voor Netflix maak ik vaker gebruik van de Next box dan van mijn ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

renzo4000 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:34:
Ach, het kan op elk apparaat wel eens mis gaan. Het recente debacle met diverse Philips TV's niet meegekregen verwacht ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:16:
Die apps heb ik ook wel op mijn tv, maar die zijn best traag. Bovendien moet ik dan de remote van mijn tv erbij pakken, wat weer extra handelingen zijn ;) Chromecast kan ook, maar dan moet je je telefoon er weer bij pakken ;) Ik vind het gewoon handig dat alles binnen 1 systeem zit. En die Next is lekker snel.

Verder ook geen ervaringen ermee dat er apps zomaar verdwijnen. Sowieso lijkt de Next me juist een betrouwbaarder systeem, omdat er erg veel gebruikers zijn die allemaal precies hetzelfde apparaat hebben. Dan gaan ze niet zomaar iets verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Palomar schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Verder ook geen ervaringen ermee dat er apps zomaar verdwijnen. Sowieso lijkt de Next me juist een betrouwbaarder systeem, omdat er erg veel gebruikers zijn die allemaal precies hetzelfde apparaat hebben. Dan gaan ze niet zomaar iets verwijderen.
Er zijn ook heel veel gebruikers die problemen hebben met lipsync en daar doen ze ook niks mee.
Pagina: 1 ... 50 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic